Ik heb een keer een rugtas besteld bij de Belgische webshop van I-run. Nog steeds plezier van.Marlie1981 schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:00:
[...]
Is I-run een beetje een betrouwbare partij? Die hebben behoorlijk scherpe prijzen, lijkt soms to-good-to-be-true.
Geen idee om eerlijk te zijn, zou het wel met creditcard ofzo bestellen voor iets meer bescherming.... trustpilot zegt niet enorm veel goeds, maar ja er worden vermoedelijk heel veel dingen besteld en alleen de klagers lees je... ze hebben wel Duitse en Belgische webwinkel, naast Frans en Spaans. Verzendkosten iets van 10€.Marlie1981 schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:00:
[...]
Is I-run een beetje een betrouwbare partij? Die hebben behoorlijk scherpe prijzen, lijkt soms to-good-to-be-true.
Avis verifier is veel positiever en heeft 170k review vs trustpilot 241... dus ja geen idee nog steeds
[ Voor 8% gewijzigd door Lord_T op 01-09-2024 16:05 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
In het verleden (2, 3 jaar geleden )wel eens wat besteld, geen problemen mee gehad.Marlie1981 schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:00:
[...]
Beetje de gedachtengang:
de EPIX gen 2 sapphire > Fenix 8 E (even vergeleken maar dat komt voornamelijk door de 32gb vs 16 gb en het sapphire glas)
Dat betekent dat je €550 en geen €800 alleen dat je model iets ouder model is en de software de oudere versie is.
Epix pro sapphire is > Epix sapphire want betere heart rate sensor en lampje, maar €799 ofzo... dus ja lijkt me het niet waard...
Ik overweeg sterk de gen2 sapphire dus te bestellen....
de EPIX gen 2 sapphire > Fenix 8 E (even vergeleken maar dat komt voornamelijk door de 32gb vs 16 gb en het sapphire glas)
Dat betekent dat je €550 en geen €800 alleen dat je model iets ouder model is en de software de oudere versie is.
Epix pro sapphire is > Epix sapphire want betere heart rate sensor en lampje, maar €799 ofzo... dus ja lijkt me het niet waard...
Ik overweeg sterk de gen2 sapphire dus te bestellen....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik heb de Venu 3 besteld, ik wil al even een smartwatch en met dat ik bij nieuwe job overstap naar iPhone even naar de Apple Watch gekeken maar ik weet nu al dat ik me aan de batterijduur ga ergeren 😅
Beetje zitten rondkijken naar de Forerunners maar die zijn te veel op lopen gericht en ik zoek meer een allround sport/smartwatch. Even getwijfeld met de vivoactive 5 maar die vind ik te klein.
Beetje zitten rondkijken naar de Forerunners maar die zijn te veel op lopen gericht en ik zoek meer een allround sport/smartwatch. Even getwijfeld met de vivoactive 5 maar die vind ik te klein.
Ik heb net de Fenix 8 gevonden op Harvey Store excl €979 (excl 9€ verzendkosten via UPS Express Economy). Reguliere prijs is €1099 voor dit model.
https://www.harveystore.c...amoled-47-mm-spark-orange
Het horloge is niet op voorraad maar wordt binnen een maand verwacht. Niet geheel onlogisch omdat de levertijd bij garmin.com zelf ook 1 tot 2 weken is. Klinkt als te mooi om waar te zijn maar ik twijfel toch:
Ik ken de website niet maar het is een winkel gelegen in Zwitserland. Prijzen worden geadverteerd met "Incl. VAT, No Import Taxes for European Countries" dus daar zou geen addertje moeten zitten. Betalingen kan via iDeal of alle bekende creditcards. Op trustpilot krijgt de winkel in het algemeen goede reviews, op enkele klachten na door verkeerde voorraadmeldingen op hun website.
Alles lijkt toch wel in orde te zijn, of mis ik iets? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Het horloge is niet op voorraad maar wordt binnen een maand verwacht. Niet geheel onlogisch omdat de levertijd bij garmin.com zelf ook 1 tot 2 weken is. Klinkt als te mooi om waar te zijn maar ik twijfel toch:
Ik ken de website niet maar het is een winkel gelegen in Zwitserland. Prijzen worden geadverteerd met "Incl. VAT, No Import Taxes for European Countries" dus daar zou geen addertje moeten zitten. Betalingen kan via iDeal of alle bekende creditcards. Op trustpilot krijgt de winkel in het algemeen goede reviews, op enkele klachten na door verkeerde voorraadmeldingen op hun website.
Alles lijkt toch wel in orde te zijn, of mis ik iets? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik zou de moeite niet doen voor een honderd euro verschil en 6 weken wachten.Brandts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:52:
Ik heb net de Fenix 8 gevonden op Harvey Store excl €979 (excl 9€ verzendkosten via UPS Express Economy). Reguliere prijs is €1099 voor dit model.
De 47mm is bij diverse winkels op voorraad en kun je dan morgen al in huis hebben.
Ik heb besloten om de Epix pro sapphire 51 mm te kopen als vervanger voor mijn fenix 6x sapphire op advies van dc rainmaker nu deze op een paar voor mij nutteloze nieuwe features identiek is aan de fenix 8 amoled en wel ruim 400 euro goedkoper!
Tevens zit de fenix 8 nu nog vol bugs en met name hiking waar ik hem voor wil gebruiken werkt nog niet goed en osm kaarten kunnen niet worden geselecteerd dus die viel af.
Ik denk eindelijk kan ik die ING rentepunten weer eens benutten, stond voor 20.00 uur besteld morgen in huis, dus gisteren om 9.00 uur besteld maar zelfs nog geen verzendbevestiging tot heden....
Er vanuit gaande dat die gewoon vanuit garmin wordt verstuurd? daar staat 1 tot 3 werkdagen voor versturen dus ik word nog niet ongerust, had wel al mijn osm kaarten aangepast met epix type file dus ik zit eigenlijk in de startblokken..
Ik zie zending is zojuist aangemeld bij DHL dus gaat goed komen en mail ING terwijl ik dit aanvul..
Nouja, het is 4 weken wachten ten opzichte van 2 weken wachten bij Garmin zelf en dat is voor mij wel 100 euro waard.destro9704 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:23:
[...]
Ik zou de moeite niet doen voor een honderd euro verschil en 6 weken wachten.
De 47mm is bij diverse winkels op voorraad en kun je dan morgen al in huis hebben.
Ik heb besloten om de Epix pro sapphire 51 mm te kopen als vervanger voor mijn fenix 6x sapphire op advies van dc rainmaker nu deze op een paar voor mij nutteloze nieuwe features identiek is aan de fenix 8 amoled en wel ruim 400 euro goedkoper!
Tevens zit de fenix 8 nu nog vol bugs en met name hiking waar ik hem voor wil gebruiken werkt nog niet goed en osm kaarten kunnen niet worden geselecteerd dus die viel af.
Ik denk eindelijk kan ik die ING rentepunten weer eens benutten, stond voor 20.00 uur besteld morgen in huis, dus gisteren om 9.00 uur besteld maar zelfs nog geen verzendbevestiging tot heden....
Er vanuit gaande dat die gewoon vanuit garmin wordt verstuurd? daar staat 1 tot 3 werkdagen voor versturen dus ik word nog niet ongerust, had wel al mijn osm kaarten aangepast met epix type file dus ik zit eigenlijk in de startblokken..
Ik heb ook de Epix Pro 2 Sapphire overwogen (maar dan de 47mm). Dat zou me dan 250 euro schelen maar dat zijn de extra features en de looks van de Fenix 8 me wel waard.
Welke bugs in de Fenix 8 bedoel jij? Hier heb ik nog maar weinig over gehoord (op een schermbug na van iemand die een Fenix 8 had draaien op een pre-release software)
edit: na wat googlen kom ik inderdaad nog genoeg bugs tegen. Ik denk dat ik gewoon nog even wacht en het nog even volhou met mijn Venu (1)
[ Voor 4% gewijzigd door Brandts op 04-09-2024 12:36 ]
Nog enkele modellen 'laatste stuks'destro9704 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:23:
[...]
Ik zou de moeite niet doen voor een honderd euro verschil en 6 weken wachten.
https://www.asadventure.c...BG3A0065.html?colour=4245
Deze ben ik ook aan het overwegen omdat mijn huidige Apple watch zijn beste tijd heeft gehad. Ik ben geen hardloper, ik fitness voornamelijk. Bovendien zou ik meer inzicht in data rondom mijn gezondheid willen verkrijgen. Notificaties zijn voor mij minder belangrijk, ik heb op mijn huidige watch ook veel notificaties uitgeschakeld omdat dit echt teveel van het goede werd. Al met al lijkt me dit voor mij een geschikte keuze, ook vanwege de (veel) betere accuduur.superiscch schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:24:
Ik heb de Venu 3 besteld, ik wil al even een smartwatch en met dat ik bij nieuwe job overstap naar iPhone even naar de Apple Watch gekeken maar ik weet nu al dat ik me aan de batterijduur ga ergeren 😅
Ik wacht alleen de Apple-presentatie van volgende week nog af en dan zal ik daarna een keuze maken. Ik zag dat de Venu 3 in Augustus vorig jaar uit is gekomen dus ik ga er maar even vanuit dat er voorlopig geen nieuwe versie komt, wellicht in de zomer van volgend jaar weer.
Net binnen en ik ben er wel voor te vinden 😊 beste van twee werelden. Enige wat ik 'mis' is navigatie via Maps ofzo, maar voor de rest kan ik zo goed als alle boxen afvinken voor wat ik zocht.Ilex schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:49:
[...]
Deze ben ik ook aan het overwegen omdat mijn huidige Apple watch zijn beste tijd heeft gehad. Ik ben geen hardloper, ik fitness voornamelijk. Bovendien zou ik meer inzicht in data rondom mijn gezondheid willen verkrijgen. Notificaties zijn voor mij minder belangrijk, ik heb op mijn huidige watch ook veel notificaties uitgeschakeld omdat dit echt teveel van het goede werd. Al met al lijkt me dit voor mij een geschikte keuze, ook vanwege de (veel) betere accuduur.
Ik wacht alleen de Apple-presentatie van volgende week nog af en dan zal ik daarna een keuze maken. Ik zag dat de Venu 3 in Augustus vorig jaar uit is gekomen dus ik ga er maar even vanuit dat er voorlopig geen nieuwe versie komt, wellicht in de zomer van volgend jaar weer.
Eén iets vind ik niet bij de instellingen, geen idee als het kan. Maar kan ik instellen dat meldingen niet moeten doorkomen als m'n gsm scherm aan is? Of is het uurwerk daar niet smartwatch genoeg voor 😁
Denk wel dat je misschien nog invoerings cq inklaringskosten moet gaan bijbetalen, had dit laatst ook met een zending uit de UK. Waar ook dezelfde zin "Incl. VAT, No Import Taxes for European Countries" bij stond.Brandts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:52:
De release van de Fenix 8, Fenix E en Enduro 3 was natuurlijk de grootste sporthorloge release van dit jaar.
En de laatste episode van The Fit File bespreken DC Rainmaker en Desfit deze release.
En de laatste episode van The Fit File bespreken DC Rainmaker en Desfit deze release.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Voor iedereen met de nieuwe Fenix 8: valt me op dat hij device niet weergeeft in de Strava uploads?
Maakt functioneel verder niets uit, maar het viel me gewoon op.
Edit: https://www.reddit.com/r/...et_being_shown_on_strava/
Strava zal device wel niet herkennen.
Maakt functioneel verder niets uit, maar het viel me gewoon op.
Edit: https://www.reddit.com/r/...et_being_shown_on_strava/
Strava zal device wel niet herkennen.
[ Voor 31% gewijzigd door Tortelli op 04-09-2024 19:37 ]
Zoals te zien is bij de voorraden is de Fenix 8 Solar met MIP scherm nog nergens leverbaar. Ik stuitte net op een berichtje op Reddit van een (NL) koper die het volgende mailtje van Garmin ontving:
Het lijkt dus nog even te duren voor de MIP versie berichtbaar is.Dear,
We have been informed from our head office in England that the product you ordered will be delivered with a delay.
This is due to unexpected delivery problems from Asia. This delay is estimated to extend until September 27, 2024.
You have two options:
Wait for your order ( we will inform you as soon as possible when it is in stock )
Cancel order ( not recommended if a discount code has been used )
We would like to hear from you which choice you prefer by responding to this email.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Ik zit nu in de voorbereiding voor mijn marathon. Wat ik een mooie indicatie vind is de training readiness op mijn Garmin horloge. Snap dat je daarnaast ook naar je lichaam moet luisteren, maar daarom ook mooie indicatie.
Ik loop 3 keer in de week volgens een schema. Daarnaast voetbal ik nog, wat betekent 1x trainen en 1x wedstrijd.
Tijdens de wedstrijd mag ik geen horloge dragen en registreert mijn smartwatch de inspanning dus niet.
Als ik handmatig de activiteit invoer "voetbal" met ± "8km" zie ik dit niet terug in mijn training readiness.
Klopt dit en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik loop 3 keer in de week volgens een schema. Daarnaast voetbal ik nog, wat betekent 1x trainen en 1x wedstrijd.
Tijdens de wedstrijd mag ik geen horloge dragen en registreert mijn smartwatch de inspanning dus niet.
Als ik handmatig de activiteit invoer "voetbal" met ± "8km" zie ik dit niet terug in mijn training readiness.
horloge om je bovenarm dragen?ob3lix schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:24:
Ik zit nu in de voorbereiding voor mijn marathon. Wat ik een mooie indicatie vind is de training readiness op mijn Garmin horloge. Snap dat je daarnaast ook naar je lichaam moet luisteren, maar daarom ook mooie indicatie.![]()
Sinds kort probeer ik iets soortgelijks "vast te leggen" icm de HRW-Pro hartslag band van Garmin. Ik heb tijdens mn hockeytraining en wedstrijd die band om.ob3lix schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:24:
Ik "start" dan de activiteit en stop mn horloge in mn tas. Na de training/wedstrijd "eindig" ik de activiteit op mn horloge, hierbij wordt dan mn HR info gedownload van mn HR band. Hij registreert dan (helaas) geen afstand maar wel de intensiteit van de training / wedstrijd.
Mijn fenix 6x heeft (helaas) geen training readiness, maar hij geeft na zo'n geregistreerde activiteit wel weer een herstel tijd weer. Dus ik neem aan dat hij bij nieuwe horloges dit weer vertaald in de training readiness formules.
Een aantal jaar geleden een Fenix 6X pro gedragen en dat beviel uitstekend. Overgestapt naar een Apple Watch vanwege het contactloos betalen maar zie dat dat ondertussen ook met Garmin mogelijk is.
De Enduro 3 trekt mij wel aan, mooie prijs, geweldige battery life en een fijner bandje t.o.v. de Fenix 8.
Twijfel alleen om over te stappen omdat mijn Apple Watch ook een sleutel voor mijn Tesla is en dus een uitstekende backup is als mijn telefoon onderweg leeg/kapot gaat.
First world problems
De Enduro 3 trekt mij wel aan, mooie prijs, geweldige battery life en een fijner bandje t.o.v. de Fenix 8.
Twijfel alleen om over te stappen omdat mijn Apple Watch ook een sleutel voor mijn Tesla is en dus een uitstekende backup is als mijn telefoon onderweg leeg/kapot gaat.
First world problems
Garmin Pay was ook op de Fenix 6X pro mogelijk, maar wellicht ondersteunde je bank het toen nog niet?schumi1986 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:48:
Een aantal jaar geleden een Fenix 6X pro gedragen en dat beviel uitstekend. Overgestapt naar een Apple Watch vanwege het contactloos betalen maar zie dat dat ondertussen ook met Garmin mogelijk is.
First world problems
Het ultrafit bandje bij de Enduro is inderdaad erg fijn. Op mijn Epix Gen2 gebruik ik ook zo’n bandje (nylon loop met wat rek er in) .
Maar… wat mis je nu op de AW waardoor je weer een Garmin overweegt? De batterijduur neem ik aan?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Garmin Pay werkte toen nog niet samen met mijn bank idd.PatrickC schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:00:
[...]
Garmin Pay was ook op de Fenix 6X pro mogelijk, maar wellicht ondersteunde je bank het toen nog niet?
Het ultrafit bandje bij de Enduro is inderdaad erg fijn. Op mijn Epix Gen2 gebruik ik ook zo’n bandje (nylon loop met wat rek er in) .
Maar… wat mis je nu op de AW waardoor je weer een Garmin overweegt? De batterijduur neem ik aan?
Eigenlijk mis ik niets aan mijn Apple Watch, heb het Ultra model en die red het makkelijk 2 hele dagen. Het uiterlijk van de Garmin spreekt mij gewoon wat meer aan
Ik was eigenlijk aan het kijken naar de Ultra. Ik heb nu een Apple watch 8, maar wil graag naar cellulair zodat ik mijn telefoon kan achterlaten. volgens mij kan Garmin dat niet?schumi1986 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:11:
[...]
Garmin Pay werkte toen nog niet samen met mijn bank idd.
Eigenlijk mis ik niets aan mijn Apple Watch, heb het Ultra model en die red het makkelijk 2 hele dagen. Het uiterlijk van de Garmin spreekt mij gewoon wat meer aan
Wil graag meer met schama's gaan lopen en dan is Garmin misschien beter? Ik zag deze bij mijn collega's en die waren als hardlopers erg content.
Gebruik jij ook schema's op je Ultra?
[ Voor 9% gewijzigd door Tomas_ op 06-09-2024 13:23 ]
Garmin ondersteund helaas geen cellulair idd, op de Apple Watch Ultra werkt dit perfect. muziek streamen werkt goed en zorgt er dus voor dat je geen muziek hoeft te downloaden naar je horloge.Tomas_ schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:22:
[...]
Ik was eigenlijk aan het kijken naar de Ultra. Ik heb nu een Apple watch 8, maar wil graag naar cellulair zodat ik mijn telefoon kan achterlaten. volgens mij kan Garmin dat niet?
Wil graag meer met schama's gaan lopen en dan is Garmin misschien beter? Ik zag deze bij mijn collega's en die waren als hardlopers erg content.
Gebruik jij ook schema's op je Ultra?
Ik heb verder nooit hardloopschema's gebruikt dus daar kan ik je helaas niets over vertellen.
Ik kreeg een mail van Garmin:falconxp schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:46:
[...]
Bij mij is de bezorging aangepast naar vandaag. Ik kreeg een mail van DPD. Bij Garmin staat nog steeds dat hij opgehaald moet worden door de vervoerder😅
Op de Garmin page staat dat hij nog opgehaald moet worden en is de datum nu 12 Sep. 🤞JE BESTELLING IS ONDERWEG
Spannend! Je bestelling is verzonden en is op weg naar jou toe
[ Voor 3% gewijzigd door Torgo op 06-09-2024 14:20 ]
borstband, HRM ondersteund offline storageob3lix schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:24:
Ik zit nu in de voorbereiding voor mijn marathon. Wat ik een mooie indicatie vind is de training readiness op mijn Garmin horloge. Snap dat je daarnaast ook naar je lichaam moet luisteren, maar daarom ook mooie indicatie.![]()
activiteit starten, horloge af en na voetbal syncen
beide horloges hebben het quickfit 26 bandje, en daar heb je veel keus in (siliconen, nylon, leder, titanium)schumi1986 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:48:
Ik duim mee🤞Hopelijk eerder voor je.Torgo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:20:
[...]
Ik kreeg een mail van Garmin:
[...]
Op de Garmin page staat dat hij nog opgehaald moet worden en is de datum nu 12 Sep. 🤞
Anoniem: 91634
Misschien stomme vraag.
Maar ik begreep dat van af een bepaalde software update het mogelijk zou moeten zijn wanneer je bij Google maps een speld hebt en je klikt op delen dat je de locatie ook naar de connect app kunt sturen?
Is er iemand bij wie dit ook werkt?
Bij mij staat connect er maar niet tussen.
Ik heb een andriod telefoon, garmin connect geüpdatet tot de laatse versie en en fr955.
Maar ik begreep dat van af een bepaalde software update het mogelijk zou moeten zijn wanneer je bij Google maps een speld hebt en je klikt op delen dat je de locatie ook naar de connect app kunt sturen?
Ik heb een andriod telefoon, garmin connect geüpdatet tot de laatse versie en en fr955.
Ben je niet in de war met Apple Maps?Anoniem: 91634 schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:16:
Misschien stomme vraag.
https://forums.garmin.com...72893/pin-drop-navigation
Kan inderdaad alleen met apple maps helaasLa1974 schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:08:
[...]
Ben je niet in de war met Apple Maps?
https://forums.garmin.com...72893/pin-drop-navigation
Helaas, Apple OnlyAnoniem: 91634 schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:16:
Dankje. Ik dacht dat het ook op Android zou werken. Hopelijk komt dit op den duur ook naar Android.
er is wel maps share : https://apps.garmin.com/n...7c-4943-b912-627cd794279bAnoniem: 91634 schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:56:
Dankje. Ik dacht dat het ook op Android zou werken. Hopelijk komt dit op den duur ook naar Android.
Iemand die weet of in de nieuwe Fenix E (moet nog verschijnen) enig PVC in de kast verwerkt zit? Ik lees dat ie gemaakt is van stainless steel, maar ik vraag me af of dit op elk element in de omkasting het geval is.
Ik heb hiervoor een Garmin Forerunner 965 gehad, heb deze moeten wegdoen wegens huiduitslag (extreem: indien ik de FR te lang draagde zonder hem een week af te leggen begon mijn pols te bloeden).
Ik vermoed allergisch aan het PVC in de kast (een ander Nylon bandje lostte het issue niet op).
Ik heb dit issue niet met mijn Apple Watch 6. Echter zou ik heel graag terug een Garmin hebben voor te sporten, maar weet niet goed hoe ik mijn probleem kan oplossen.
Ik heb hiervoor een Garmin Forerunner 965 gehad, heb deze moeten wegdoen wegens huiduitslag (extreem: indien ik de FR te lang draagde zonder hem een week af te leggen begon mijn pols te bloeden).
Ik vermoed allergisch aan het PVC in de kast (een ander Nylon bandje lostte het issue niet op).
Ik heb dit issue niet met mijn Apple Watch 6. Echter zou ik heel graag terug een Garmin hebben voor te sporten, maar weet niet goed hoe ik mijn probleem kan oplossen.
[ Voor 10% gewijzigd door Pharos1985 op 09-09-2024 22:03 ]
Voor de Fenix7 gebruikers; 18.14 is uit (https://forums.garmin.com...creation/f/fenix-7-series)
Ik heb een vraag en lees online veel maar krijg niet echt goed uitsluitsel, wie weet zitten hier wat mensen die er wat nuttigs over kunnen zeggen:
Zijn er hier mensen met een Garmin horloge met AMOLED display, zoals de Epix, die hun horloge ook gebruiken als fietscomputer? En zo ja: ik begrijp dat 'ie dan automatisch 'dimt' na (max) 15 seconden. Er is online veel te doen over dat het display dan niet meer goed leesbaar is en dat je dit niet kan uitzetten.
Dit is niets nieuws onder de zon, maar waar ik geen goed antwoord op krijg: is in jullie optiek de 'map' nog goed bruikbaar in gedimde stand bij zonlicht? Of zie je dan simpelweg het lijntje niet meer?
Ik gebruik nu een 945 als fietscomputer en die is bij zonlicht niet perfect zichtbaar, maar wel 'doable'. Ik twijfel nu tussen een nieuwe Fenix 7 Pro of een Epix (gen 2) Pro.
PS: Ik weet dat de meest voor de handliggende optie is om gewoon een aparte fietscomputer te gebruiken naast het horloge.
PS 2: Ik lees her en der ook dat mensen "autoscroll" gebruiken om de 15sec-time-out te vermijden. Hoe werkt dat? Scrollt het horloge dan elke paar seconden door de schermen? Dat lijkt mij ook niet erg prettig. Maar dat terzijde
Zijn er hier mensen met een Garmin horloge met AMOLED display, zoals de Epix, die hun horloge ook gebruiken als fietscomputer? En zo ja: ik begrijp dat 'ie dan automatisch 'dimt' na (max) 15 seconden. Er is online veel te doen over dat het display dan niet meer goed leesbaar is en dat je dit niet kan uitzetten.
Dit is niets nieuws onder de zon, maar waar ik geen goed antwoord op krijg: is in jullie optiek de 'map' nog goed bruikbaar in gedimde stand bij zonlicht? Of zie je dan simpelweg het lijntje niet meer?
Ik gebruik nu een 945 als fietscomputer en die is bij zonlicht niet perfect zichtbaar, maar wel 'doable'. Ik twijfel nu tussen een nieuwe Fenix 7 Pro of een Epix (gen 2) Pro.
PS: Ik weet dat de meest voor de handliggende optie is om gewoon een aparte fietscomputer te gebruiken naast het horloge.
PS 2: Ik lees her en der ook dat mensen "autoscroll" gebruiken om de 15sec-time-out te vermijden. Hoe werkt dat? Scrollt het horloge dan elke paar seconden door de schermen? Dat lijkt mij ook niet erg prettig. Maar dat terzijde
Ik ben niet helemaal je doelgroep want MIP scherp, maar wel dezelfde frustratie. Er was in "onze" lijn ook een firmware waarbij je de background niet permanent aan kon laten staan. Ik denk dat een MIP en een AMOLED display zonder actieve verlichting wellicht even goed/slecht leesbaar zijn in schemer. Ik merk wel dat 't voor mij in elk geval totaal niet meer werkt als 't een beetje schemert en m'n backlight gaat uit.Valorian schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:43:
Op de Garmin fora wordt al sinds 17.23 geklaagd over battery drain bij Fenix7/Epix2.ascent schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:35:
Voor de Fenix7 gebruikers; 18.14 is uit (https://forums.garmin.com...creation/f/fenix-7-series)
Ik zit op 17.28 maar merk er eigenlijk weinig van.
Na de 21km van Amsterdam overweeg ik maar eens factory reset, ondanks dat ik nauwelijks issues heb, dat schijnt vaak ook enige kleine probleempjes op te lossen.
Thanks. Ik vrees dat Garmin op dit punt gewoon bewust gekozen heeft om dit niet "op te lossen" omdat een deel van de mensen met een high-end horloge dan simpelweg geen behoefte meer heeft aan een high-end fietscomputer... Beetje hetzelfde issue als dat je een fietscomputer eigenlijk niet goed als wandel-gps kan gebruiken omdat ze dan de wandelvarianten weer niet extra kunnen verkopen.ascent schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:48:
[...]
Ik ben niet helemaal je doelgroep want MIP scherp, maar wel dezelfde frustratie. Er was in "onze" lijn ook een firmware waarbij je de background niet permanent aan kon laten staan. Ik denk dat een MIP en een AMOLED display zonder actieve verlichting wellicht even goed/slecht leesbaar zijn in schemer. Ik merk wel dat 't voor mij in elk geval totaal niet meer werkt als 't een beetje schemert en m'n backlight gaat uit.
Snap het allemaal, het is geen filantropische instelling. Maar jammer is het wel.
Hm, ik heb er denk ik ook niet echt last van maar ik leg 'm wel standaard elke week een keer een uurtje aan de lader. eGaming icm GameON is wel een tijdje stukkig, zal binnenkort eens testen of dat met deze FW gefixt is maar ik verwacht van niet.
De instap garmin edge explore fietscomputer is niet extreem duur (zeker in verhouding tot 't horlogeValorian schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:55:
[...]
Thanks. Ik vrees dat Garmin op dit punt gewoon bewust gekozen heeft om dit niet "op te lossen" omdat een deel van de mensen met een high-end horloge dan simpelweg geen behoefte meer heeft aan een high-end fietscomputer...
ah nice, omdat garmin share erin zit maar eens installen, hopelijk maken ze bluetooth niet weer kaput of andere issuesascent schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:35:
nahja heb nog een oude epix gen2 in de la op v15
Op mijn amoled kan ik kiezen dat het display altijd aan blijft tijdens activiteiten,Valorian schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:43:
Zijn er hier mensen met een Garmin horloge met AMOLED display, zoals de Epix, die hun horloge ook gebruiken als fietscomputer? En zo ja: ik begrijp dat 'ie dan automatisch 'dimt' na (max) 15 seconden.
Garmin connect > device > systeem \ scherm\ tijdens activiteit > "scherm altijd ingeschakeld" on\off
Dat schijnt niet te werken als je horloge om de fiets zit en niet om je pols.PaulC schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:14:
[...]
Op mijn amoled kan ik kiezen dat het display altijd aan blijft tijdens activiteiten,
Garmin connect > device > systeem \ scherm\ tijdens activiteit > "scherm altijd ingeschakeld" on\off
@Valorian Net getest door een "Bike activity" te starten met m'n amoled horloge (FR965) op m'n bureau. Scherm dimt inderdaad na 15 seconden, maar blijft wel aan.Het is dus nog wel af te lezen, maar heeft niet meer de helderste stand.
Dank. Ik lees (op garmin fora en reddit) dat het met name lastig wordt om de Map en het navigatielijntje goed te kunnen zien in de gedimde stand, vooral met volle zon. De data-velden blijven op zich wel redelijk zichtbaar.slow whoop schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:44:
@Valorian Net getest door een "Bike activity" te starten met m'n amoled horloge (FR965) op m'n bureau. Scherm dimt inderdaad na 15 seconden, maar blijft wel aan.Het is dus nog wel af te lezen, maar heeft niet meer de helderste stand.
Maar goed, ik heb nog even alle pre's en con's naast elkaar gezet van de Fenix 7 pro sapphire en de Epix (gen 2) pro. Voor mijzelf kom ik op de belangrijkst verschillen:
In voordeel van Epix:
+ helderder scherm
+ hogere reslutie/meer pixels (vooral met kaarten en wandelen fijn)
In voordeel van Fenix
+ (iets) beter geschikt als fietscomputer
+ langere batterijduur
+ iets goedkoper (bij sapphire edities in aanbiedingen scheelt het ongeveer 80 euro)
Aangezien de batterij van de Epix al echt heel lang mee gaat durf ik dat nadeel (iets minder lang dan fenix) wel voor lief te nemen.
Verder denk ik dat het een kwestie van tijd is voor ik een keer een losse fietscomputer koop, want de Fenix is ook niet ideaal (het blijft allemaal erg klein vanaf de fiets op het stuur).
Ik neig dus naar de Garmin Epix Pro Gen 2!
Afhankelijk van het formaat waar je voor gaat zou je ook nog de Fenix 7X-SS (niet pro) kunnen overwegen. Die heeft bijv. ook 't zaklampje en de multiband GPS zoals de Pro. Wel is 'ie een stuk goedkoper.Valorian schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:09:
[...]
Maar goed, ik heb nog even alle pre's en con's naast elkaar gezet van de Fenix 7 pro sapphire en de Epix (gen 2) pro.
[..]
Ik neig dus naar de Garmin Epix Pro Gen 2!
Vraagje voor de mensen die al langer Garmin's gebruiken... als er nieuwe versies komen met ook vaak nieuwe homescreens/watchfaces... worden deze ook wel eens gepushed naar de andere modellen? Of dat ze te downloaden zijn later in de store?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Voor zover ik weet niet. Ze komen in elk geval niet mee met een firmwareupdate en in de store zie je altijd wel clones die erop lijken maar altijd van een developer dan garmin zelfJuancho schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:29:
Vraagje voor de mensen die al langer Garmin's gebruiken... als er nieuwe versies komen met ook vaak nieuwe homescreens/watchfaces... worden deze ook wel eens gepushed naar de andere modellen? Of dat ze te downloaden zijn later in de store?
Ik denk dat de X voor mijn polsen wat too much wordt (zal net een beetje op de rand zitten). Maar dank voor het meedenken. Verder ben ik voornemens te bestellen via zo'n spaarpunten-aanbieding, en dan is de Fenix 7 SS pro 659 en de Epix gen 2 pro 729. Veel goedkoper zullen ze denk ik elders niet worden (maar als iemand een linkje heeft hou ik mij aanbevolen natuurlijkascent schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:11:
[...]
Afhankelijk van het formaat waar je voor gaat zou je ook nog de Fenix 7X-SS (niet pro) kunnen overwegen. Die heeft bijv. ook 't zaklampje en de multiband GPS zoals de Pro. Wel is 'ie een stuk goedkoper.
Thanks! Jammer maar ik was er al bang voor.ascent schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:30:
[...]
Voor zover ik weet niet. Ze komen in elk geval niet mee met een firmwareupdate en in de store zie je altijd wel clones die erop lijken maar altijd van een developer dan garmin zelf
Klinkt als INGValorian schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:32:
[...]
Ik denk dat de X voor mijn polsen wat too much wordt (zal net een beetje op de rand zitten). Maar dank voor het meedenken. Verder ben ik voornemens te bestellen via zo'n spaarpunten-aanbieding, en dan is de Fenix 7 SS pro 659 en de Epix gen 2 pro 729. Veel goedkoper zullen ze denk ik elders niet worden (maar als iemand een linkje heeft hou ik mij aanbevolen natuurlijk).
Zoiets?Juancho schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:29:
https://apps.garmin.com/n...34-4f9b-87ec-5458cc79c868
Exact wat ik omschreef idd, mensen die ze namaken en tegen een unlocktarief krijg je alle widgets
Klopt. Ze hebben nog de pro-varianten in saphire van de 7 en daarnaast epix en volgens mij ook de hele Forerunner ..65-lijn en ook nog een paar overige modellen die ik niet zo goed ken.ascent schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:36:
[...]
Klinkt als INGIk gok dat die inderdaad de non-pro's er niet meer in hebben staan.
Even een spoed vraagje, mijn vriendin en ik hebben straks een 10km wedstrijd. Voor haar de eerste met haar nieuwe Garmin Vivoactive 5 horloge. Dus ik wil voor haar de Peter's Race Pacer installeren zodat ze die kan gebruiken.
Maar ik kan die helemaal niet instellen op haar watch als gegevensveld. Ik heb het exact zo gedaan als bij mij, de hardloop activiteit gekopieerd, wedstrijd run genoemd en wil daaraan dat gegevens veld toevoegen. Ik kan dat, zij niet. Iemand een idee?
Lijkt me toch stug dat dit niet op een Vivoactive 5 kan?
Edit: ik zie nu dat ik ook geen gegevensvelden kan toevoegen bij de al aanwezige activiteiten zoals hardlopen/wandelen etc. Er staat wat data in en dat kan ik hooguit aanpassen. Dus niet zelf een extra screen toevoegen met data wat zij wil? Dat is toch raar....
Maar ik kan die helemaal niet instellen op haar watch als gegevensveld. Ik heb het exact zo gedaan als bij mij, de hardloop activiteit gekopieerd, wedstrijd run genoemd en wil daaraan dat gegevens veld toevoegen. Ik kan dat, zij niet. Iemand een idee?
Edit: ik zie nu dat ik ook geen gegevensvelden kan toevoegen bij de al aanwezige activiteiten zoals hardlopen/wandelen etc. Er staat wat data in en dat kan ik hooguit aanpassen. Dus niet zelf een extra screen toevoegen met data wat zij wil? Dat is toch raar....
[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 10-09-2024 15:28 ]
Is dat deze app?Juancho schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:27:
Even een spoed vraagje, mijn vriendin en ik hebben straks een 10km wedstrijd. Voor haar de eerste met haar nieuwe Garmin Vivoactive 5 horloge. Dus ik wil voor haar de Peter's Race Pacer installeren zodat ze die kan gebruiken.
https://apps.garmin.com/a...3-b4ef-63e2b5394e76?tid=0
Ja, downloaden lukt wel maar als gegevensveld bij een hardloop activiteit toevoegen lukt niet.
Edit: al gelukt! Ziet op de Vivoactive iets anders in elkaar dan op mijn Forerunner maar het is gelukt. Ik was ook even vergeten dat je 1 veld moest instellen en vanuit daar kan je externe datafields toevoegen

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 10-09-2024 16:44 ]
Mijn ervaring met die watchface is dat ze altijd meer battery verbruiken dan de stockwachtfaces. Zelfs met de seconden wijzer uit, enz. Om die reden gebruik ik altijd een stockwachtface die ik naar mijn eigen wens heb aangepast.ascent schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:30:
[...]
Voor zover ik weet niet. Ze komen in elk geval niet mee met een firmwareupdate en in de store zie je altijd wel clones die erop lijken maar altijd van een developer dan garmin zelf
Ja dat had ik ook al ervaren. Daarom juist jammer dat Garmin niet zelf regelmatig met nieuwe stockwatchfaces komt. Ik heb er iig in de periode dat ik 'm forerunner 265 heb geen 1 gezien (vanaf mei).Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:50:
[...]
Mijn ervaring met die watchface is dat ze altijd meer battery verbruiken dan de stockwachtfaces. Zelfs met de seconden wijzer uit, enz. Om die reden gebruik ik altijd een stockwachtface die ik naar mijn eigen wens heb aangepast.
Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:50:
[...]
Mijn ervaring met die watchface is dat ze altijd meer battery verbruiken dan de stockwachtfaces. Zelfs met de seconden wijzer uit, enz. Om die reden gebruik ik altijd een stockwachtface die ik naar mijn eigen wens heb aangepast.
Dat herken ik niet. Maar ik heb het ook ingesteld dat scherm uit staat en aangaat als ik pols draai. Vind de custom watchfaces toch wel meerwaarde hebben t.o.v. de Garmin standaarden.Juancho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:10:
[...]
Ja dat had ik ook al ervaren. Daarom juist jammer dat Garmin niet zelf regelmatig met nieuwe stockwatchfaces komt. Ik heb er iig in de periode dat ik 'm forerunner 265 heb geen 1 gezien (vanaf mei).

[ Voor 21% gewijzigd door vandermark op 11-09-2024 08:55 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Welke is dit? Zoals wel eerder gemeld, ik heb echt uren door de store zitten scrollen naar watchfaces maar de meesten zijn heel lelijk, hebben reclame of bieden niet de data opties die ik wil. En ja, ik wil voor de juiste best wat betalen, dat is hrt natuurlijk niet.vandermark schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:43:
[...]
[...]
Dat herken ik niet. Maar ik heb het ook ingesteld dat scherm uit staat en aangaat als ik pols draai. Vind de custom watchfaces toch wel meerwaarde hebben t.o.v. de Garmin standaarden.
[Afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 11-09-2024 09:58 ]
https://lignite.io/Juancho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:57:
[...]
Welke is dit? Zoals wel eerder gemeld, ik heb echt uren door de store zitten scrollen naar watchfaces maar de meesten zijn heel lelijk, hebben reclame of bieden niet de data opties die ik wil. En ja, ik wil voor de juiste best wat betalen, dat is hrt natuurlijk niet.
Fijne bundel, per watchface kan je veel customizen, o.a. kleuren en datavelden selecteren.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Vraagje, weet iemand of je je Garmin Epix Gen 2 ook kan gebruiken als hartslagmeter als je op een Tacx aan het fietsen bent? Ik kon het in de instellingen van de apps niet vinden.
Ik heb twee keer een band hartslagmeter gehad en telkens verliezen die de connectie tijdens het fietsen, echt heel irritant.
Ik heb twee keer een band hartslagmeter gehad en telkens verliezen die de connectie tijdens het fietsen, echt heel irritant.
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde hartslagband. Ik heb daar echt nooit last van (Polar H10).Jurbatov schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:27:
Vraagje, weet iemand of je je Garmin Epix Gen 2 ook kan gebruiken als hartslagmeter als je op een Tacx aan het fietsen bent? Ik kon het in de instellingen van de apps niet vinden.
Maar het antwoord op je vraag: ja dat kan. Bij de sensoren op je horloge staat de hartslag van je horloge ook tussen (Wrist heart rate) Onderaan de instellingen staat dan Broadcast heart rate).
Je kan je hartslag ook bij je Glances toevoegen. Dan kan je naar het hartslag scrollen, knop rechtsboven drukken en dan Broadcast HR kiezen.
Op de Tacx verschijnt je hartslagmeter op dezelfde manier als een band.
Best een hartslagband gebruiken die ant+ ondersteuning heeft, o.a. om te vermijden dat je het maximale aantal bluetooth connecties overschrijdt.Jurbatov schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:27:
Tijdje geleden dat ik dit gebruik heb maar mijn workaround was met navigatie werken. Dan gaat scherm aan bij wijziging en vond ik toen prima. Als je niet wilt zou je nog kunnen doen dat je auto lock uit zet en touchscreen aan zodat je hem wakker schudt.Valorian schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:43:
Ik heb een vraag en lees online veel maar krijg niet echt goed uitsluitsel, wie weet zitten hier wat mensen die er wat nuttigs over kunnen zeggen:
Ik teken nergens meer voor
Nog even een vraagje aan de Garmin gebruikers met een AMOLED scherm. Dat die schermen in bijna alle gevallen beter afleesbaar zijn is mij wel duidelijk.
Wat mij niet duidelijk is / wordt uit alle foto's en fimlpjes is de vraag of bij het always on scherm er ook licht wordt uitgestraald vanaf het scherm. Gezien de techniek van AMOLED lijkt mij dat wel. Met andere woorden: als je in het donker zit, en het always on scherm staat aan, dan wordt het actief verlicht (zonder backlight aan)?
Ik vraag dit omdat ik dit liever niet heb. De charme van het MIP scherm vind ik dat het net als een echt horloge niet opvalt (als je de backlight uitzet).
Kortom, kan iemand met een AMOLED scherm hier iets over zeggen.
Wat mij niet duidelijk is / wordt uit alle foto's en fimlpjes is de vraag of bij het always on scherm er ook licht wordt uitgestraald vanaf het scherm. Gezien de techniek van AMOLED lijkt mij dat wel. Met andere woorden: als je in het donker zit, en het always on scherm staat aan, dan wordt het actief verlicht (zonder backlight aan)?
Ik vraag dit omdat ik dit liever niet heb. De charme van het MIP scherm vind ik dat het net als een echt horloge niet opvalt (als je de backlight uitzet).
Je kan via t menu. Middelste linkerknop naar sensors > polshartslag > hartslag zenden.Jurbatov schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:27:
Dan stuurt hij 't op ant+ iig uit.
AMOLED heeft geen backlight, maar de pixels staan aan of uit. Als ze aan staan geven ze licht, dat kan met lage of hoge helderheid zijn, maar in het kort, je scherm is volledig zwart of er komt licht vanaf.dirkjesdirk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:50:
Nog even een vraagje aan de Garmin gebruikers met een AMOLED scherm. Dat die schermen in bijna alle gevallen beter afleesbaar zijn is mij wel duidelijk.
Met een watchface met veel zwart zal er relatief weinig ligt vanaf komen.
verder is het een persoonlijke keuze, maar ik zie mezelf voorlopig niet overstappen naar AMOLED. wat jij ook aangeeft, het always on zonder licht vind ik een enorm pluspunt, Weegt voor mij zwaarder dan de mooiere kleuren van AMOLED.
Het is gewoon een AMOLED scherm, dus de individuele pixels geven licht om de kleur weer te geven. Dus ja, dat scherm kan je ook in het donker aflezen.dirkjesdirk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:50:
OK, dacht ik al, maar dank voor de bevestiging.
Ik wil erg graag de barometer zoals op mijn ProTrek heel vroeger onderin maar ook meer velden dan de stock die dit mogelijk maakt. Heb zelf sinds kort (2 maanden) hele goede ervaringen met deze watchfaces, ze lijken echt niet meer dan de stock faces te verbruiken kwa energie en ze lijken op mijn gewone Fenix ook kwa resolutie normaal te werken veel faces zien er gewoon niet uit, denk omdat ze vaak voor een kleuren/hogere res. scherm gemaakt zijn, weinig anti aliasing daarvoor gebruikte ik ook al jaren de stockfaces om boven genoemde redenen.
:strip_exif()/f/image/NbwbZonaDTEoIToCT17R2etd.jpg?f=fotoalbum_large)
Face is (betaalde) Distinct, theme code: BZYXABAAAXIZBBABGBBA
:strip_exif()/f/image/NbwbZonaDTEoIToCT17R2etd.jpg?f=fotoalbum_large)
Face is (betaalde) Distinct, theme code: BZYXABAAAXIZBBABGBBA
Na de 10km wedstrijd van dinsdag staat de volgende alweer gepland, op 19 oktober. Wederom een 10km. Ik wil hiervoor weer een Garmin coach aanstellen voor schema's. De vorige keer heb ik Greg gekozen die mij opzich wel beviel (soms best pittige trainingen). Jeff vond ik weer te soft.
Ik twijfel nu dus of ik een keer Amy probeer of de Garmin Run Coach die wat meer bepaald wat ik moet doen op basis van:
Garmin Run Coach
Het meest persoonlijke plan voor uw hardlooptraining. Uw aanbevolen workouts worden elke dag bijgewerkt op basis van uw gezondheids- en prestatiegegevens.
4-7 workouts per week
Workouts worden dagelijks bijgewerkt
Workouts worden aangepast op basis van fitness, training, herstel, slaap en jetlag
De Garmin coachen zelf nemen dat laatste onderdeel niet mee maar dat lijkt me best belangrijk toch? Wat zouden jullie adviseren? Mijn doel is iig dat ik onder de 50min loop (afgelopen 10km wedstrijd lukte het mij om gelijk bij terugkomst van vakantie 52:48 te lopen).
En nog een aanvullende vraag, als ik dat evenement zoek kan Garmin die niet vinden. Dus ik maak die zelf aan als officiele wedstrijd run en zet die ook openbaar en doorzoekbaar. Als ik vervolgens dan via een Garmin coach een programma opzet moet/kan je ook kiezen voor een wedstrijd. Dan zoek ik de run die ik aangemaakt heb maar kan Garmin die nog steeds niet vinden...
Ik twijfel nu dus of ik een keer Amy probeer of de Garmin Run Coach die wat meer bepaald wat ik moet doen op basis van:
Garmin Run Coach
Het meest persoonlijke plan voor uw hardlooptraining. Uw aanbevolen workouts worden elke dag bijgewerkt op basis van uw gezondheids- en prestatiegegevens.
4-7 workouts per week
Workouts worden aangepast op basis van fitness, training, herstel, slaap en jetlag
De Garmin coachen zelf nemen dat laatste onderdeel niet mee maar dat lijkt me best belangrijk toch? Wat zouden jullie adviseren? Mijn doel is iig dat ik onder de 50min loop (afgelopen 10km wedstrijd lukte het mij om gelijk bij terugkomst van vakantie 52:48 te lopen).
En nog een aanvullende vraag, als ik dat evenement zoek kan Garmin die niet vinden. Dus ik maak die zelf aan als officiele wedstrijd run en zet die ook openbaar en doorzoekbaar. Als ik vervolgens dan via een Garmin coach een programma opzet moet/kan je ook kiezen voor een wedstrijd. Dan zoek ik de run die ik aangemaakt heb maar kan Garmin die nog steeds niet vinden...
[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 12-09-2024 12:29 ]
Ik heb recent een wedstrijd die er niet in stond zelf aangemaakt en op basis daarvan werden suggesties gemaakt.
Dus de daily suggested workout.
Dus de daily suggested workout.
Zie net een nieuwe update op mijn Epix 2 (18.14), onderstaand de changelog
https://forums.garmin.com...pro-system-software-18-14
Gisteren of eergisteren ook al gemeld.bluecupra schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:25:
Zie net een nieuwe update op mijn Epix 2 (18.14), onderstaand de changelog
Er schijnen nog wat foutjes in te zitten.
Het probleem van meerdere keren moeten connecten voor verbinding met Bluetooth oortjes is nog niet opgelost.
En mogelijk een batterij issue, die er volgens sommigen als sinds v16 inzit.
Ik blijf na het debacle van 17.23 nog ff op 17.28.
Op de bluetooth na werkt ie prima bij mij.
Aanvullend vraagje, ik wil exact hetzelfde plan voor mijn vriendin invoeren in haar Garmin Connect. Maar ik mis bij haar een onderdeel:
:strip_exif()/f/image/plWcgOaGUEvzRFeUrVtymdkq.jpg?f=fotoalbum_large)
Het omcircelde heeft zij dus niet en juist daarmee kan je een training op laten stellen. Het issue is dus is dat zij nu geen 10km training kan volgen voor de komend 5 weken voor de run en ik wel. Ligt dat dan puur en alleen aan het feit dat ik een Forerunner 265 heb en zij een Vivoactive 5? Lijkt me stug?
:strip_exif()/f/image/plWcgOaGUEvzRFeUrVtymdkq.jpg?f=fotoalbum_large)
Het omcircelde heeft zij dus niet en juist daarmee kan je een training op laten stellen. Het issue is dus is dat zij nu geen 10km training kan volgen voor de komend 5 weken voor de run en ik wel. Ligt dat dan puur en alleen aan het feit dat ik een Forerunner 265 heb en zij een Vivoactive 5? Lijkt me stug?
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 12-09-2024 23:41 ]
Volgens Garmin is dat alleen beschikbaar op nieuwere horloges, maar ik krijg dat deel ook niet met mijn epix gen 2. Ik zag een post op reddit dat er geen event in je kalender mag staan, maar dat maakt bij mij geen verschil. Misschien is het omdat ik ook nog een FR935 en een oude Edge heb die het niet ondersteunen?
Ik heb/had de Garmin coaches ook op mijn forerunner 245 beschikbaar en mijn vrouw ook op een oudere vivoactive. Het is gek dat ze die opties niet heeft...Juancho schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:40:
Aanvullend vraagje, ik wil exact hetzelfde plan voor mijn vriendin invoeren in haar Garmin Connect. Maar ik mis bij haar een onderdeel:
[Afbeelding]
Ik heb een Venu 3, AOD staat af maar toch toont m'n uurwerk af en toe het AOD 🤷
Edit: ik vind het probleem op Garmin fora en reddit nog en na jaar nog niet opgelost 😊
Bijkomend vraagje: AOD verbruikt meer batterij maar maakt dat groot verschil met AOD af maar armbeweging aan? Want nu gaat het scherm vaak aan als ik m'n arm beweeg.
Edit: ik vind het probleem op Garmin fora en reddit nog en na jaar nog niet opgelost 😊
Bijkomend vraagje: AOD verbruikt meer batterij maar maakt dat groot verschil met AOD af maar armbeweging aan? Want nu gaat het scherm vaak aan als ik m'n arm beweeg.
[ Voor 65% gewijzigd door superiscch op 13-09-2024 12:07 ]
Voor de zekerheid, de coaches heeft ze wel maar de periode voor de wedstrijd run is te kort. Daarom heb ik een van die omcircelde opties gekozen en dan krijg je wel gewoon schema's te zien in je agende en kan jezelf kiezen welke je pakt.bwernsen schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:36:
[...]
Ik heb/had de Garmin coaches ook op mijn forerunner 245 beschikbaar en mijn vrouw ook op een oudere vivoactive. Het is gek dat ze die opties niet heeft...
En dat heeft zij dus niet.
Nieuwste gerucht: Fenix 8 Pro gelekt.
https://the5krunner.com/2...d-and-fenix-8-pro-models/
Voor wat het waard is.
Overigens heb ik zojuist een Fenix 7 Pro besteld. De Fenix 8 MIP is nog steeds niet beschikbaar en biedt mijns inziens nauwelijks meerwaarde tov de 7, zeker als je de prijs van 1.100 (!) euro in aanmerking neemt.
Duiken doe ik niet, de speakerfunctie kan me gestolen worden en de 'leakvrije' knoppen geloof ik ook wel. Het enige is de support; de Fenix 8 heeft een heel andere OS-indeling en die komt - volgens DC rainmaker - absoluut niet naar de oude modellen.
Als je een echte outdoorfreak bent die voor de lange batterijduur gaat, dan adviseer ik je voor de Enduro 3 te gaan. Dat is wel een vooruitgang tov de Enduro 2 en bovendien goedkoper.
Voor wat het waard is.
Overigens heb ik zojuist een Fenix 7 Pro besteld. De Fenix 8 MIP is nog steeds niet beschikbaar en biedt mijns inziens nauwelijks meerwaarde tov de 7, zeker als je de prijs van 1.100 (!) euro in aanmerking neemt.
Duiken doe ik niet, de speakerfunctie kan me gestolen worden en de 'leakvrije' knoppen geloof ik ook wel. Het enige is de support; de Fenix 8 heeft een heel andere OS-indeling en die komt - volgens DC rainmaker - absoluut niet naar de oude modellen.
Als je een echte outdoorfreak bent die voor de lange batterijduur gaat, dan adviseer ik je voor de Enduro 3 te gaan. Dat is wel een vooruitgang tov de Enduro 2 en bovendien goedkoper.
Als dit niet wil voor tijdens het slapen bijv. om 22:00 gaat mijn Epix op slaapstand en is het scherm ook uit. Verder gebruik ik always on niet, dan gaat de accu ook wat langer meedirkjesdirk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:50:
Betreft/betrof het een defect?timwijn schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:50:
[...]
Inmiddels foto gemaakt, vanmorgen in de zon, volle helderheid, dit lijkt me toch niet normaal voor een 265S?
[Afbeelding]
Ik overweeg mijn FR245 (MIP superieur leesbaar buiten) te vervangen door de FR265s (Trainings readiness, etc.). Ondanks de positieve bevindingen van DCRainmaker over het Amoled display aarzel ik, gezien de wisselende reacties op fora van actieve buitensporters over de leesbaarheid buiten (dealbreaker) van het Amoled display
[ Voor 0% gewijzigd door wsmaal op 15-09-2024 14:56 . Reden: buiten toegevoegd ]
Dat is sowieso een defect of verkeerde instelling. Het FR265(s) AMOLED scherm is prima afleesbaar met het scherm actief. Enkel het always on display is matig en je moet iedere keer je pols draaien om het scherm te actieveren acceptabel vinden. En persoonlijk vind ik het rustige MIP scherm fijner. Ik hoef ook geen foto's en velgekleurde animaties op mijn horloge.wsmaal schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:46:
[...]
Betreft/betrof het een defect?
Ik overweeg mijn FR245 (MIP superieur leesbaar buiten) te vervangen door de FR265s (Trainings readiness, etc.). Ondanks de positieve bevindingen van DCRainmaker over het Amoled display aarzel ik, gezien de wisselende reacties op fora van actieve buitensporters over de leesbaarheid buiten (dealbreaker) van het Amoled display
Ik ben zo te zien niet de enige.Tazzios schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:00:
Ik heb de laatste maand al +-5 keer gehad dat ik mijn Garmin Fenix 5s als opnieuw moet koppelen met de koppelcode met mijn telefoon(Pixel 7a). Ik krijg dan ook een mail "Bedankt voor het registreren van jouw".
Herkennen mensen dit probleem?
https://forums.garmin.com...pairing#pifragment-1286=2
Betrof een defect. Is vervangen door Garmin onder garantie. Erg tevreden, geen enkele problemen met afleesbaarheid, ook niet in volle zon!wsmaal schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:46:
[...]
Gefeliciteerd met je keuze! Zojuist hier ook de knoop doorgehakt en een Fenix 7 Pro (sapphire solar) besteld. Hopelijk kan ik daar weer 5 jaar mee vooruit. Zo lang heb ik ook met mijn huidige 945 gedaan (die op zich ook nog prima werkt, maar wel wat beschadigd is en qua batterij wat minder presteert dan voorheen).dirkjesdirk schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:48:
Nieuwste gerucht: Fenix 8 Pro gelekt.
Voor wat het waard is.
Lol ik heb ook een knoop doorgehakt en mijn duurste horloge ooit gekocht... de 7 epix gen 2 sapphire bij i-run. 529€ blijft wel smak met geld....
Ik heb sinds een paar maand de Forerunner 265 en geen enkel issue met het mooie AMOLED scherm. Super helder bij volle bak zon, prima afleesbaar tijdens het sporten (hardlopen/tennis/padel/zwemmen/wandelen). De foto hierbij herken ik dan ook niet, lijkt me vooral een defect.wsmaal schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:46:
[...]
De 7 epix gen 2 sapphire?Lord_T schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:44:
Lol ik heb ook een knoop doorgehakt en mijn duurste horloge ooit gekocht... de 7 epix gen 2 sapphire bij i-run. 529€ blijft wel smak met geld....
Er vanuitgaand dat dit de Epix Gen 2 is (en niet een variant van de Fenix 7: mooie deal hoorLord_T schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:44:
Grappig. Ik heb gezien de minimale verbeteringen van de Fenix 8 (zeker de MIP versie) dus ook voor de 7 pro gekozen. Een erg fraai horloge en de touch functionaliteit is toch wel erg prettig.Ook veel andere verbetringen tov de Fenix 6 pro.Valorian schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:13:
[...]
Er vanuitgaand dat dit de Epix Gen 2 is (en niet een variant van de Fenix 7: mooie deal hoor.. Niet de "pro" variant, maar als je de zaklamp kan missen dan is het verschil verder minimaal en het prijsverschil enorm (al snel 250-300 euro). Ben benieuwd hoe 'ie bevalt. Zelf lang getwijfeld tussen Fenix en Epix, en toch voor Fenix (7 pro, ook mijn duurste horloge ooit) gegaan. Maar denk dat dat persoonlijk is en vooral afhangt van waar je het zwaartepunt legt: display vs batterijduur.
Maar 1 ding is mij wel enorm tegen gevallen en dat is het gigantische verschil in afleesbaarheid van het MIP scherm tov mijn oude Fenix 6 pro (Non solar, Non sapphire.). Juist in de schemer is mijn 6 pro bijna altijd nog wel afleesbaar zonder backligt. De 7 pro meestal niet. De backligt van de 7 (pro) is dan weer wel een stuk beter/fraaier, maar de charme van het MIP scherm is juist dat je zonder opvallend te zijn toch beeld hebt.
Het verschil is niet enigszins zichtbaar, maar echt heel groot. En dit is dus nog los van de veel grotere refecties / schittering die het glas van de 7 (sapphire) heeft.
Als ik de fora zo lees, is die leesbaarheid vooral achteruit gegaan door de touch layer. Het Sapphire glas en de solar dragen daar ook aan bij, maar de touch lijkt is de belangrijkste oorzaak. En dus is er bij de 7 serie geen echt alternatief (want die hebben allemaal touch).
Ik vind dat dit eigenlijk veel te weinig duidelijk is gemaakt. Op een foto kan ik het verschil niet laten zien, want de lens van mijn phone vangt meer licht ('ziet scherper') dan mijn eigen ogen, waardoor het verschil kleiner lijkt dan in real life. Niettemin hieronder toch een poging om het verschil te laten zien.
:strip_exif()/f/image/qzag13MffzqREDPKCAYOFbkm.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op: hier lijkt het nog beperkt, maar in het echt is het scherm van de 6 leesbaar. Die van de 7 niet. En deze situatie doet zich (binnen) continue voor.
Dus voor ieder die van een Fenix 6 of oude wil overstappen naar ene nieuwe MIP versie: denk er goed over na.
Jezus, ik zat voor de 8 series een Tactix te overwegen maar die solar versie is al €1600,-dirkjesdirk schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:48:
jup, destijds de reden dat ik ben overgestapt op de epix (nooit meer terug naar MIP trouwens)dirkjesdirk schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:59:
[...]
Grappig. Ik heb gezien de minimale verbeteringen van de Fenix 8 (zeker de MIP versie) dus ook voor de 7 pro gekozen. Een erg fraai horloge en de touch functionaliteit is toch wel erg prettig.Ook veel andere verbetringen tov de Fenix 6 pro.
Maar 1 ding is mij wel enorm tegen gevallen en dat is het gigantische verschil in afleesbaarheid van het MIP scherm tov mijn oude Fenix 6 pro (Non solar, Non sapphire.). Juist in de schemer is mijn 6 pro bijna altijd nog wel afleesbaar zonder backligt. De 7 pro meestal niet. De backligt van de 7 (pro) is dan weer wel een stuk beter/fraaier, maar de charme van het MIP scherm is juist dat je zonder opvallend te zijn toch beeld hebt.
Het verschil is niet enigszins zichtbaar, maar echt heel groot. En dit is dus nog los van de veel grotere refecties / schittering die het glas van de 7 (sapphire) heeft.
Als ik de fora zo lees, is die leesbaarheid vooral achteruit gegaan door de touch layer. Het Sapphire glas en de solar dragen daar ook aan bij, maar de touch lijkt is de belangrijkste oorzaak. En dus is er bij de 7 serie geen echt alternatief (want die hebben allemaal touch).
Ik vind dat dit eigenlijk veel te weinig duidelijk is gemaakt. Op een foto kan ik het verschil niet laten zien, want de lens van mijn phone vangt meer licht ('ziet scherper') dan mijn eigen ogen, waardoor het verschil kleiner lijkt dan in real life. Niettemin hieronder toch een poging om het verschil te laten zien.[Afbeelding]
Let op: hier lijkt het nog beperkt, maar in het echt is het scherm van de 6 leesbaar. Die van de 7 niet. En deze situatie doet zich (binnen) continue voor.
Dus voor ieder die van een Fenix 6 of oude wil overstappen naar ene nieuwe MIP versie: denk er goed over na.
scherm van de fenix 7 solar is echt super slecht afleesbaar (voornamelijk binnenshuis)
is wel opgelost in de fenix 8 trouwens
– [Solar edition only] Revamped solar panel to increase clarity and substantial increase solar-assisted battery life
https://www.dcrainmaker.c...ix-8-in-depth-review.html
Ah, ik las dat al meer inderdaad. Ik denk dat het naast de touch-laag vooral ook komt door de solar-laag? Zoiets meen ik gezien te hebben in de reviews van DC Rainmaker (maar kan het verkeerd onthouden hebben. Jammer dat er in de 7 pro series geen keuze meer is en alles solar is. Anderzijds kan je natuurlijk ook kiezen voor de epix pro wat dan in praktijk de 7 pro is zonder solar en met amoled scherm. Ik ben wel benieuwd hoeveel die solar straks werkelijk bijdraagt, daar lees ik ook verschillende ervaringen in. In Nederland zal de 'winst' sowieso minimaal zijn. Maar op vakantie op bergtochten, de hele dag in volle zon, kan het wellicht wel een slok op een borrel schelen.dirkjesdirk schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:59:
[...]
Grappig. Ik heb gezien de minimale verbeteringen van de Fenix 8 (zeker de MIP versie) dus ook voor de 7 pro gekozen. Een erg fraai horloge en de touch functionaliteit is toch wel erg prettig.Ook veel andere verbetringen tov de Fenix 6 pro.
Ik vind dat dit eigenlijk veel te weinig duidelijk is gemaakt. Op een foto kan ik het verschil niet laten zien, want de lens van mijn phone vangt meer licht ('ziet scherper') dan mijn eigen ogen, waardoor het verschil kleiner lijkt dan in real life. Niettemin hieronder toch een poging om het verschil te laten zien.[Afbeelding]
De 'touch' wordt voor mij overigens wel één van de grootste upgrades, komende vanuit de 945 (die in praktijk min of meer gelijk is aan de fenix 6 pro). Vooral met kaarten verwacht ik dat alles wat gebruiksvriendelijker wordt. Het zoom/pan met de fysieke knoppen was wel erg ellendig. Ik vreesde lang voor touch omdat ik júist ook de fysieke knoppen wil (bediening met handschoenen, bij stromende regen, 'laps' aftikken op de baan, et cetera) maar nu er eindelijk horloges zijn met de combin fysiek én touch hoop ik dat dit voor mij een perfect exemplaar is.
Mijn laat is wel omhoog gegaan:
2014: TomTom adventurer (v1) (200 euro)
2017: TomTom adventurer (v2) (200 euro)
2019: Garmin 945 (500 euro)
2024: Garmin F7 pro (650 euro)
Maar als ik kijk naar kosten-per-jaar dan was de Garmin niet duurder dan de TomTom's. Als ik die lijn wil doorzetten dan zal ik wel wat langer moeten doen met de nieuwe Garmin haha, tenzij die nog restwaarde heeft over 5 jaar (dat hadden de tomtom's niet, en de 945 denk ik ook niet (werkt prima maar barst in scherm). Al is er natuurlijk ook gewoon inflatie geweest.
Niet dat ik ervaring met de Garmin Coach heb maar wel gelezen dat deze op dezelfde manier werkt als DSW en dat werkt voor mij niet zo goed.Juancho schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:06:
Garmin Run Coach
4-7 workouts per week
"worden elke dag bijgewerkt op basis van uw gezondheids- en prestatiegegevens."
Ik ben een goede slaper, Garmin vind echter heel vaak van niet en bijna altijd worden "pittige" trainingen vooruit geschoven omdat ik een slechte nacht zo hebben gehad. De techniek is nog niet zover dat slaapkwalitiet goed gemeten kan worden dus op basis daarvan trainingen adviseren vind ik een slecht idee..
En wat betreft prestatie gegevens, ik heb een ernstig tekort aan anaerobic load en heel erg veel low Aerobic, toch krijg ik maar heel zelden (ongeveer 1 keer in de maand) een Anaerobic workout voor DSW.
Dit kan per persoon verschillen maar ik heb geen vertrouwen in Garmin als coach dus ik zou lekker voor Greg gaan en eventueel zelf een dag wisselen als dat nodig is. Kun je ook een beetje je week plannen wat lopen betreft.
Heb een paar maanden geleden een hele goede deal op een Epix pro gen 2 sapphire kunnen maken (30% korting)... Ben er tot nu toe heel blij mee...... zeker toen ik vorige week een mail kreeg dat de hike die ik deze week ga lopen (Fjallraven Classic UK) niet gemarkeerd is dus OF kompas en kaart, OF GPX.....
:-)
Ga de nieuwe software update nog maar even niet installeren.......
:-)
Ga de nieuwe software update nog maar even niet installeren.......