Zwart met de onderste watch face denk ikTorgo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:19:
Welke vinden jullie de mooiste uitvoering van deze twee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zwart! Maar belangrijker, wat vind jij? ;-)Torgo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:19:
Oranje en dan dit bandje er bij: https://www.garmin.com/nl-NL/p/560287/pn/010-13393-05Torgo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus de kleuren van het standaard bandje omgedraaid. Wel de oranje accenten, die zit ook al op de sensor guard immers, maar dan wat subieler.
Heb de sterke voorkeur voor de titanium rand zonder coating namelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Hathi op 27-08-2024 17:12 ]
Zwart is mooier maar die DLC coating is niet erg krasbestendig, je gaat al snel het metaal zien bij beschadigingen.
Dus ik zou toch voor de gewone titanium kiezen, krassen vallen dan minder op.
Maar al met al is dit zo’n kleine update dat ik gewoon nog een jaartje bij de Epix blijf :-)
Dus ik zou toch voor de gewone titanium kiezen, krassen vallen dan minder op.
Maar al met al is dit zo’n kleine update dat ik gewoon nog een jaartje bij de Epix blijf :-)
Blijf ook nog bij de Epix Gen 2
Die oranje is mooi maar dat ding op de knoppen is dan wel aanwezig dat ik eerder voor zwart zou gaan. Heb ik nu ook en die blijft mooi zwart. Dan kun je makkelijker met bandjes wisselen doe ik nu ook. Wel mooie watchface eens in de Connect store zoeken of die er is voor mijn Epix.....
Die oranje is mooi maar dat ding op de knoppen is dan wel aanwezig dat ik eerder voor zwart zou gaan. Heb ik nu ook en die blijft mooi zwart. Dan kun je makkelijker met bandjes wisselen doe ik nu ook. Wel mooie watchface eens in de Connect store zoeken of die er is voor mijn Epix.....
ascent schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:53:
[...]
Zwart! Maar belangrijker, wat vind jij? ;-)
Ik ben er nog niet uitHathi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:07:
[...]
Oranje en dan dit bandje er bij: https://www.garmin.com/nl-NL/p/560287/pn/010-13393-05
Dus de kleuren van het standaard bandje omgedraaid. Wel de oranje accenten, die zit ook al op de sensor guard immers, maar dan wat subieler.
Maar het oranje bandje is wellicht net iets té. @Hathi’s idee is ook wel goed.
Ik zie echt geen reden om te upgraden vanaf mijn Epix Pro Gen 2. Ben wel benieuwd of een aantal van de nieuwe software features, specifiek die rondom krachttraining, ook naar de oudere modellen komen.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Zelf de zwarte F8 sapphire Amoled 47mm besteld bij Garmin. Benieuwd naar de nieuwe interface en knoppen. Ook een iets groter scherm dan mijn Epix.
Oranje. Ik heb nu de Epix met de oranje band. Zwart is zo saai.Torgo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oranje, leuke hippe look imo. Keertje wat anders als zwart, vind de kleurstelling ook leuker dan met een zwarte kast cq bezel, hopelijk krijg je daar ook niet zo snel beschadigingen op ?Torgo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:19:
Zo die graag bestellen maar ben bang dat die echt te groot isLa1974 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:18:
[...]
Oranje. Ik heb nu de Epix met de oranje band. Zwart is zo saai.
Waar zou je deze nieuwe modellen kunnen proberen? Meeste elektronica zaken hebben die niet standaard liggen denk ik? Intersport?
[ Voor 18% gewijzigd door Tortelli op 27-08-2024 20:53 ]
Ik ben blij dat garmin weer de raw titanium heeft teruggebracht met grijze kast (bij epix was hij alleen met witte kast, niet zo mooi), maar wel jammer van die oranje sensor guard.Hathi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:07:
[...]
Oranje en dan dit bandje er bij: https://www.garmin.com/nl-NL/p/560287/pn/010-13393-05
hopelijk kunnen we die sensor guard nog los via Garmin krijgen en vervangen. Mocht iemand hier iets over tegenkomen, laat het even weten.
Want Garmin verkoopt de 47mm fenix 8 amoled namelijk ook met een grijze titanium sensor guard (alleen dan wel samen met titanium band, dus ook €200 duurder).
Nieuw Garmin horloge levert natuurlijk de gebruikelijke video reviews op van DCR en Desfit.
[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 27-08-2024 22:10 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik hoop dat je die snel in huis hebt.Torgo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:27:
De kogel is door de kerk. Het is de Oranje geworden. Net besteld via de Garmin website. 🎉
Let op: de Amoled versies staan op 1-3 werkdagen. De Solar (MIP) versie op een levertijd van 3 - 5 weken!
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1228429/pn/010-02904-21
[ Voor 7% gewijzigd door dirkjesdirk op 27-08-2024 22:19 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Bij het bestellen gaven ze aan: 1-3 (werk)dagen voor handling + 4-6 (werk)dagen voor shipping. Voor 19,95 EUR zou de shipping 2-4 (werk)dagen zijn.dirkjesdirk schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:19:
[...]
Ik hoop dat je die snel in huis hebt.
Let op: de Amoled versies staan op 1-3 werkdagen. De Solar (MIP) versie op een levertijd van 3 - 5 weken!
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1228429/pn/010-02904-21
Inderdaad, weinig (bruikbaar) nieuws voor de hogere prijs tov de vorige generatie Fenix/Epix.seez schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:30:
Ik heb net het filmpje van DC bekeken. Mijn eerste indruk is dat er veel gimmicks zijn wat betreft nieuwe functies, naast enkele UI-verbeteringen. De nieuwe knoppen, die zijn toegevoegd vanwege de nieuwe duikfunctionaliteit, wekken mijn nieuwsgierigheid. Bij mijn Fenix 7 ging de UP-knop namelijk al binnen een jaar intern kapot (kreeg een gereviseerde terug)
Wat ik wel erg prettig vind, is dat de MIP-displays behouden blijven.
Ik skip de Fenix 8 (en hopelijk 9 ook)
De nieuwe knoppen moeten we nog afwachten qua duurzaamheid. Nooit problemen gehad met een FR645M en Epix Gen2 met de knoppen.
Verder vind ik dat afdekplaatje aan de zijkant bij de microfoon en barometrische sensor echt lelijk en afbreuk doen aan het design van het horloge.
Al met al een teleurstellende upgrade.
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 28-08-2024 07:26 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik ben benieuwd wanneer de Fenix 8 wordt aangeboden in de ING rentepunten winkel. En welke prijs er dan bij komt te staan.
Net een verzendbevestiging van Garmin gekregen. Het pakketje wordt bezorgd door DPD. Verwachte bezorging is 3 september.Vanaf 4 september staat mijn Epix Pro te koop op TweakersTorgo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:28:
[...]
Bij het bestellen gaven ze aan: 1-3 (werk)dagen voor handling + 4-6 (werk)dagen voor shipping. Voor 19,95 EUR zou de shipping 2-4 (werk)dagen zijn.
Eens, hoewel de upgrade t.o.v. het vorige model bijna altijd wel beperkt is. Maar nu zeker gezien de forse prijsverhoging.PatrickC schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:25:
[...]
Inderdaad, weinig (bruikbaar) nieuws voor de hogere prijs tov de vorige generatie Fenix/Epix.
Al met al een teleurstellende upgrade.
Ik heb altijd een S versie gehad van het MIP scherm. Nu de 6S pro. De 7S Pro had voor mij de gewenste extra's (touch en zaklamp), maar toch even gewacht op de nieuwe 8.
Gelukkig is deze (nog) leverbaar met MIP scherm, maar t.o.v. de amoled versie is deze (nog) minder interessant. Die laatste heeft tenmiste nog een groter scherm. De MIP versie niet. Feitelijk is alleen de micr./speaker een echte upgrade, maar ik bewijfel of dat 450 euro extra waard is. De 7S pro (Sapphire) is voor 659 euro verkijgbaar in de rentepuntenwinkel.
En dan heb ik het er niet over dat er dus geen 8S versie van de MIP versie is.
Ook mijn verzendbevestiging gekregen voor levering Enduro 3 op 02 sep
Echte killer feature zou toch de ondersteuning voor eSims zijn. Alle features rond die speaker en mic ten spijt, zijn het toch slechts functies die de simpelste chinese headset ook al kan.
Maar ik snap wel een beetje waarom dat zo lastig is, omdat alle apps als slave zijn gebouwd, en niet native kunnen werken. En multisim is ook nog niet verkrijgbaar bij veel telefoonboeren trouwens.
Maar ik snap wel een beetje waarom dat zo lastig is, omdat alle apps als slave zijn gebouwd, en niet native kunnen werken. En multisim is ook nog niet verkrijgbaar bij veel telefoonboeren trouwens.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik vind het toch lastig om mijzelf te overtuigen om mijn Fenix 6x te mogen vervangen met een 8. Ik kan niet goed beoordelen of voor mij de Amoled juist een voor of nadeel is tov mn huidige horloge en ik zie voor mij eigenlijk geen meerwaarde in de duik & microfoon/speaker.
Stel ik zou toch weer voor de Mips variant willen gaan dan lijkt de Endurance 3 eigenlijk nog het meest interessant. (ben alleen niet zo fan van de groene knopjes)
"Gelukkig" zijn ze nu allemaal nog even net te duur om geen gekke impuls aankoop te doen
Zijn er meerdere mensen die upgraden vanaf een fenix 6? zoja voor welke features dan met name?
Stel ik zou toch weer voor de Mips variant willen gaan dan lijkt de Endurance 3 eigenlijk nog het meest interessant. (ben alleen niet zo fan van de groene knopjes)
"Gelukkig" zijn ze nu allemaal nog even net te duur om geen gekke impuls aankoop te doen
Zijn er meerdere mensen die upgraden vanaf een fenix 6? zoja voor welke features dan met name?
[ Voor 7% gewijzigd door Stefmeister op 28-08-2024 11:54 ]
Ik ben van de fenix6xpro naar de fenix7x gegaan en daar zit in elk geval een zaklamp in en veel betere GPS (multiband) dus als dat dingen zijn waar je enthousiast van wordt zit je goed. Je krijgt er met de 7 pro/8 serie ook de nieuwe elevate5 sensor bij waar o.a. ECG mee gedaan kan worden. de 6 heeft meen ik ook geen touchscreenStefmeister schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:49:
ECG functie is nog niet actief voor Europa. Via een omweg, VPN via US, is deze wel werkend te krijgen.ascent schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:57:
[...]
Ik ben van de fenix6xpro naar de fenix7x gegaan en daar zit in elk geval een zaklamp in en veel betere GPS (multiband) dus als dat dingen zijn waar je enthousiast van wordt zit je goed. Je krijgt er met de 7 pro/8 serie ook de nieuwe elevate5 sensor bij waar o.a. ECG mee gedaan kan worden. de 6 heeft meen ik ook geen touchscreen
Klopt. Maar we zijn hier allemaal tweakers dus ik durf in deze context wel te zeggen dat het horloge ECG heeft :-)falconxp schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:14:
[...]
ECG functie is nog niet actief voor Europa. Via een omweg, VPN via US, is deze wel werkend te krijgen.
Zie ook mijn post hierboven. Ik ga upgraden vanaf een 6 pro voor de touch functie (omdat ik veel maps gebruik) en de zaklamp functie. Juist daarom overweeg sterk om te kiezen voor de 7 pro ipv de 8. Ik doe niet aan duiken en de micr/speakerfunctie lijkt mij in de praktijk niet heel veel meerwaarde te beiden. Maar wellicht dat iemand die dat al heeft mij kan overtuigen waarom dit heel heel fijn is.Stefmeister schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:49:
Anderzijds lijkt de 8 de laatste MIP (top)versie te worden. Omdat ik er toch wel 5 jaar mee hoop te doen, is het wel aantrekkelijk om nu te kiezen voor het meest recente model.
[ Voor 12% gewijzigd door dirkjesdirk op 28-08-2024 12:31 ]
Als de Edge 1050 iets is om op af te gaan, zal het nog wel even durenThunderflash schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:51:
Ik ben benieuwd wanneer de Fenix 8 wordt aangeboden in de ING rentepunten winkel. En welke prijs er dan bij komt te staan.
Bij andere modellen was dat vaak toch pas naar een klein half jaar. En dan moet het model wat je zoekt er ook maar net bij zitten. Zo heb je van de 7S pro alleen de lichte versie.Thunderflash schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:51:
Ik ben altijd bang voor de aankondiging van nieuwe (Garmin) modellen dat ik in de verleiding kom om te upgraden. Met de Fenix 8 ben ik gerustgesteld. Ik zie geen enkele reden om mijn FR965 te vervangen.
Ben natuurlijk wel onverminderd benieuwd naar de FR975 (over een half jaar?).
Ben natuurlijk wel onverminderd benieuwd naar de FR975 (over een half jaar?).
Je hebt niet toevallig ook een HRM Pro Plus om? Dat was bij mij de oorzaak dat de afstanden van mijn Garmin totaal niet klopten met de werkelijk gelopen afstand. Die HRM is niet zo geschikt om afstanden te metenRigolleM schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:09:
[...]
Bij mijn laatste marathon afstand in Juni: 500m op een afstand van 42km bij de AW6 (42,2km), vergeleken met de GPSmap (42,7km). Mijn zoon zat ook boven de 42km, dus daar weken we niet zo ver van mekaar af.
Maar in Mei hebben we ook een marathon afstand gewandeld en had ik met mijn AW6 41,67km en de GPSmap 42,5km. Mijn zoon had 41,32km met zijn AW3, dus daar was het erger dan in Juni.
Mijn zoon zijn km/pace kwam ook later en later... en zit dan te vloeken dat ik eerder de gemiddelden te zien krijg![]()
De volgende grote afstanden zijn voor volgend jaar in Mei (80km) en Juni (60km maar 1500hm) en misschien de Dodentocht in Augustus, als ik mezelf kan motiveren om in zo'n massa-evenement te starten. Dus we zullen wel zien of die AWU3 zal volstaan.
EDIT: was Juni.. de tijd gaat te snel
Neen, gebruik de OHR van de AW, maar wel een Polar Verity Sense rond de arm voor de Garmin GPSmap, maar dat zou geen invloed mogen hebben op de AW.Philo Melos schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:35:
[...]
Je hebt niet toevallig ook een HRM Pro Plus om? Dat was bij mij de oorzaak dat de afstanden van mijn Garmin totaal niet klopten met de werkelijk gelopen afstand. Die HRM is niet zo geschikt om afstanden te meten
Nee hoor, vaak een week of 2-3. Zo ging het met de F7 en Venu3, V5 en 165 in elk geval. Gemiddeld rond de 30% korting.dirkjesdirk schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:45:
[...]
Bij andere modellen was dat vaak toch pas naar een klein half jaar. En dan moet het model wat je zoekt er ook maar net bij zitten. Zo heb je van de 7S pro alleen de lichte versie.
Ok, dan heb ik de verkeerde modellen gevolgd. Als dat zo is wacht ik toch even 2 of 3 weken.Aghanim schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:55:
[...]
Nee hoor, vaak een week of 2-3. Zo ging het met de F7 en Venu3, V5 en 165 in elk geval. Gemiddeld rond de 30% korting.
E-sim is leuk. Maar dat wordt vaak 5 euro per maand voor gevraagd. Wordt het toch een stuk minder leuk vind ik.Mistraller schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:04:
Echte killer feature zou toch de ondersteuning voor eSims zijn. Alle features rond die speaker en mic ten spijt, zijn het toch slechts functies die de simpelste chinese headset ook al kan.
Dan wacht ik rustig af. Het is voor mij een mooie stap voorwaarts van een Fenix 5 naar een Fenix 8.Aghanim schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:55:
[...]
Nee hoor, vaak een week of 2-3. Zo ging het met de F7 en Venu3, V5 en 165 in elk geval. Gemiddeld rond de 30% korting.
Maar je kan dan ook echt zonder je telefoon op pad.La1974 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:10:
[...]
E-sim is leuk. Maar dat wordt vaak 5 euro per maand voor gevraagd. Wordt het toch een stuk minder leuk vind ik.
dat kan altijd nogRoos79 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:57:
[...]
Maar je kan dan ook echt zonder je telefoon op pad.
sterker: tot een jaar of 15 geleden deden we dat ook gewoon
maar inderdaad, in deze tijd van connectivity is het haast ondenkbaar geworden ;-)
Zo'n Garmin kost 1000 euro, dan is die 5 euro per maand toch niet zo erg ?La1974 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:10:
[...]
E-sim is leuk. Maar dat wordt vaak 5 euro per maand voor gevraagd. Wordt het toch een stuk minder leuk vind ik.
Ik zou het ook wel prettig vinden, ik neem nooit mijn telefoon mee bij (lange) duurlopen, maar er kan altijd wat gebeuren onderweg.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Als je echt 24/7 bereikbaar wil zijn kan je beter de AW Ultra nemen.Sport_Life schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:21:
[...]
Zo'n Garmin kost 1000 euro, dan is die 5 euro per maand toch niet zo erg ?
Ik zou het ook wel prettig vinden, ik neem nooit mijn telefoon mee bij (lange) duurlopen, maar er kan altijd wat gebeuren onderweg.
Neem mijn geld! Is goedkoper dan strava.La1974 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:10:
[...]
15 jaar geleden had je nog telefooncellen voor de call of shame
---------------
Qua features lijkt die wel beter dan de Garmin, maar ik heb niet zoveel met Apple (behalve de verplichte zakelijke telefoon).La1974 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:08:
[...]
Als je echt 24/7 bereikbaar wil zijn kan je beter de AW Ultra nemen.
Ik wacht nog een paar jaar tot Garmin ook e-sim heeft plus draadloos laden.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik stap niet uit het Garmin Ecosysteem, en bovendien; elke dag laden? No way. 1x per week bij normaal gebruik vind ik méér dan genoeg. Nu ik noodgedwongen ff wat minder sport kan ik 2 weken op een accu. Zal met mobiele verbinding (en software) vast wat teruglopen, maar ik neem aan dat ze het zo ontwerpen dat de esim zich uitzet als er een BT connectie met de telefoon is.La1974 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:08:
[...]
Als je echt 24/7 bereikbaar wil zijn kan je beter de AW Ultra nemen.
---------------
Hmmm, ga toch een keer een 51mm passen, de Enduro 3 ticks toch wel alle boxes die ik heb. Wellicht zou ik daarom wel eens een keer een nieuwe willen aanschaffen. Vind 'm ook mooier dan een Fenix, net rugged genoeg, iets eleganter.
Tweakers zijn over het algemeen handig met techniek, dat klopt inderdaad. Maar Tweaker staat ook weer niet synoniem aan bereid zijn beveiligingen en beperkingen actief te omzeilen.ascent schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:22:
[...]
Klopt. Maar we zijn hier allemaal tweakers dus ik durf in deze context wel te zeggen dat het horloge ECG heeft :-)
Ik kan mij dan ook wel goed vinden in de kanttekening van @falconxp .
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit is volgens mij 1 van de redenen waarom de batterijduur tegenover bijvoorbeeld een AW zo verschillend is.Mistraller schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:04:
Ja en nee, want ook via BT moet een stukje code actief worden als er iets binnenkomt. Maar eigenlijk is er nu niet echt een echte app op je garmin voor bijv. mail, whatsapp, want dat handelt je telefoon af. Valt of staat denk ik heel erg met hoe "rich" je zoiets bouwt.Aghanim schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:44:
[...]
Dit is volgens mij 1 van de redenen waarom de batterijduur tegenover bijvoorbeeld een AW zo verschillend is.
Standalone werking zou idealiter alleen aan hoeven staan als de BT connectie ontbreekt. En dan nog, instelbaar dat je per app maar heel beperkt iets doet.
En stroomverbruik van mijn huidige Fenix is natuurlijk met name vanwege de schermtechniek zo enorm goed.
Maar net als met geld, voor connectivity direct op de watch zou ik wel accuduur willen inleveren. Alleen niet elke dag aan de lader; maar daar is Garmin zich ongetwijfeld van bewust.
---------------
Muziek luisteren is een typisch voorbeeld van zo'n app die ontzettend veel batterij vreet..Mistraller schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:01:
[...]
Ja en nee, want ook via BT moet een stukje code actief worden als er iets binnenkomt. Maar eigenlijk is er nu niet echt een echte app op je garmin voor bijv. mail, whatsapp, want dat handelt je telefoon af. Valt of staat denk ik heel erg met hoe "rich" je zoiets bouwt.
Standalone werking zou idealiter alleen aan hoeven staan als de BT connectie ontbreekt. En dan nog, instelbaar dat je per app maar heel beperkt iets doet.
En stroomverbruik van mijn huidige Fenix is natuurlijk met name vanwege de schermtechniek zo enorm goed.
Maar net als met geld, voor connectivity direct op de watch zou ik wel accuduur willen inleveren. Alleen niet elke dag aan de lader; maar daar is Garmin zich ongetwijfeld van bewust.
Ja, maar die zit ook niet in de background te wachten. Die is continu aan het decoderen; denk dat het gedrag wel iets anders is dan bijv een whatsapp plugin.DeCo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:20:
[...]
Muziek luisteren is een typisch voorbeeld van zo'n app die ontzettend veel batterij vreet..
Volgens garmin kan je met "all satellites+music" 10 uur doen. (Ik gebruik spotify zelden direct van mijn garmin trouwens) Is voor de fenix7 inderdaad ook fors korter. Nooit geweten eigenlijk!
Ik vind het na een lange activiteit overigens minder vervelend om even te laden, dan in smartwatch mode.
En dat moet voor Garmin ook de focus zijn denk ik. Mobiele data vooral tijdens workouts, in smartwatch mode uitgangspunt aanhouden dat er een telefoon in de buurt is met BT.
Maar ik denk dat we hier ook al wel meteen zien waarom zoiets niet zomaar ff op de tekentafel ligt. Zijn best wezenlijke keuze in te maken welke kant je op wil als fabrikant.
---------------
Nog even over die laadpoort van Garmin. Nu die niet gewijzigd is en draadloos laden ontbreekt, is dit iig geen voordeel van de Fenix 8.
Ik blijf toch worstelen met de connectie bij mijn 6 Pro. Die schiet vaak los of maakt geen goede verbinding. Ook ligt het horloge niet echt lekker als de lader is aangesloten en als je het horloge met de display naar onderen ligt, kun je weer niet checken of er ook echt opgeladen wordt.
Ik heb een 'dwarse' adapter gekocht, maar dat lost het probleem ook niet echt op.
Zijn er meer die hier moeite mee hebben of ben ik de enige? En zijn er die tips hebben?
Ik blijf toch worstelen met de connectie bij mijn 6 Pro. Die schiet vaak los of maakt geen goede verbinding. Ook ligt het horloge niet echt lekker als de lader is aangesloten en als je het horloge met de display naar onderen ligt, kun je weer niet checken of er ook echt opgeladen wordt.
Ik heb een 'dwarse' adapter gekocht, maar dat lost het probleem ook niet echt op.
Zijn er meer die hier moeite mee hebben of ben ik de enige? En zijn er die tips hebben?
Ik heb nog steeds geen verzendbevestiging gekregenfalconxp schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:50:
[...]
Net een verzendbevestiging van Garmin gekregen. Het pakketje wordt bezorgd door DPD. Verwachte bezorging is 3 september.Vanaf 4 september staat mijn Epix Pro te koop op TweakersIs nog in nieuwstaat met 9 maanden garantie.
Deze kopen: https://amzn.eu/d/6a0vBxCdirkjesdirk schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:11:
Nog even over die laadpoort van Garmin. Nu die niet gewijzigd is en draadloos laden ontbreekt, is dit iig geen voordeel van de Fenix 8.
Was een tip van DC Rainmaker en werkt bij mij altijd.
Soms lastig idd, heb het gevoel dat het bij mij uitmaakt hoe ik de connector ik erin steek. Hij is niet helemaal "usb-c" als je snapt wat ik bedoel.dirkjesdirk schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:11:
Heel af en toe heb ik wel eens dat het wat moeilijker vast klikt inderdaad, maar heel veel problemen heb ik er eigenlijk niet mee.
Ik denk dat ze er een hele goede reden voor hebben om geen draadloos laden in de F8 te stoppen. Het zit wel in de Vivomove Trend, dus de techniek hebben ze in huis en de Apple Watch Ultra is een belangrijke concurrent voor de Fenix serie (daarom ook de duik functies in de 8?), dus als ze eenvoudig draadloos laden konden toevoegen dan hadden ze dat vast wel gedaan.
Nu heb ik veel liever een horloge die ik maar 1x in de week hoef op te laden met een net niet ideaal stekkertje dan een horloge die wat makkelijker draadloos laadt, maar waarbij je dat wel elke dag moet doen.
Ik denk dat ze er een hele goede reden voor hebben om geen draadloos laden in de F8 te stoppen. Het zit wel in de Vivomove Trend, dus de techniek hebben ze in huis en de Apple Watch Ultra is een belangrijke concurrent voor de Fenix serie (daarom ook de duik functies in de 8?), dus als ze eenvoudig draadloos laden konden toevoegen dan hadden ze dat vast wel gedaan.
Nu heb ik veel liever een horloge die ik maar 1x in de week hoef op te laden met een net niet ideaal stekkertje dan een horloge die wat makkelijker draadloos laadt, maar waarbij je dat wel elke dag moet doen.
Ik doe het nog steeds! Heerlijk een uur (of 2) niet te bereiken en gewoon ff lekker hardlopen. De wereld draait ook wel verder zonder dat ik m'n appjes lees! Levert wel saaie strava activities op zonder foto's...DeCo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:14:
[...]
dat kan altijd nog
sterker: tot een jaar of 15 geleden deden we dat ook gewoon
maar inderdaad, in deze tijd van connectivity is het haast ondenkbaar geworden ;-)
Voor mij zou een satteliet-achtige SOS functie zoals Apple inmiddels in de recente iPhones heeft (en garmin in de inReach) wel waarde hebben. Misschien niet voor de rondjes in de buurt van huis, maar juist op vakantie met loopjes op onbekend terrein.
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 29-08-2024 21:05 ]
Bij mij is de bezorging aangepast naar vandaag. Ik kreeg een mail van DPD. Bij Garmin staat nog steeds dat hij opgehaald moet worden door de vervoerder😅Torgo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:14:
[...]
Ik heb nog steeds geen verzendbevestiging gekregen
Ja dat heb ik ook (ook met de Fenix 6 pro). Heel frusterend. Je moet altijd je horloge voorzichtig wegleggen en niet meer aanraken, anders heb je kans dat hij stopt met laden. Ik heb een paar weken geleden de TUSITA Type C Oplaadkabel gekocht. Dat gaat een stuk beter. Je voelt hem vastklikken en hij blijft daarna ook goed opladen, ook al beweeg je het horloge.dirkjesdirk schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:11:
Ik ben er voor mezelf al uit dat ik geen amoled display nodig heb. De speaker, microfoon en duikfuncties zijn leuk maar die zal ik niet gebruiken. Ik overweeg later dit jaar de Enduro 3 aan te schaffen als vervanging voor mijn Fenix 6X Pro.Stefmeister schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:49:
Mijn huidige horloge werkt nog meer dan prima maar de verbeterde GPS, hartslagsensor, (nieuwe) software functies en opladen middels zonne-energie zijn wel interessant om te upgraden. De Fenix 7 vond ik het dan weer net niet waard qua kosten.
De Enduro 3 is gewoon scherp geprijsd vergeleken met de Fenix 8. Ik verwacht overigens over een paar maanden ook wel leuke aanbiedingen voor zowel Enduro als de Fenix modellen.
Thnx! Heb deze meteen besteld! Had inderdaad ook het probleem dat de connector erg gevoelig was als het ging om bevestigen. De ene keer wel opladen, de andere keer niet. Hopelijk nu opgelost!La1974 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:38:
[...]
Deze kopen: https://amzn.eu/d/6a0vBxC
Was een tip van DC Rainmaker en werkt bij mij altijd.
dat zijn de enige redenen, dat ik een telefoon meeneemSander schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:05:
[...]
Levert wel saaie strava activities op zonder foto's...
...
maar juist op vakantie met loopjes op onbekend terrein.
bij de grotere 30+ rondes, toerist in eigen (of buiten) land
meestal zonder telefoon dus
Ik kom er niet helemaal uit wat nu de verschillen zijn tussen de Fenix 8 Solar en de Fenix 8 Amoled.
https://www.garmin.com/nl-NL/blog/fenix8/
In het verleden was de Sapphire versie nog robuuster qua scherm/glas.
Is dat wat het is ? Want ik heb met de Fenix 5 Plus Sapphire echt nooit problemen gehad als ik de muur raakte. Dus ik zou het meest robuuste scherm willen.
Is dat wat het is ? Want ik heb met de Fenix 5 Plus Sapphire echt nooit problemen gehad als ik de muur raakte. Dus ik zou het meest robuuste scherm willen.
Ik kan het niet beter verwoorden als DC Rainmaker:kevertje1977 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:29:
Ik kom er niet helemaal uit wat nu de verschillen zijn tussen de Fenix 8 Solar en de Fenix 8 Amoled.
– Fenix series (MIP-based displays) becomes known as ‘Fenix 8 Solar’
– Epix series (AMOLED displays) becomes simply ‘Fenix 8’ (and the Epix branding goes away)
De Solar versie (met MIP scherm dus) heeft bij de Fenix 8 altijd eeen Sapphire glas. Bij de Amoled versie van de Fenix 8 heb je de keuze tussen Corning® Gorilla® Glass or Sapphire crystal.kevertje1977 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:29:
Sapphire is dus beter (en duurder). Vandaag dat je met de 5 Plus Sapphire nooit problemen hebt gehad. Mijn 6S pro met 'gewoon' gehard glas is helaas niet helemaal krasvrij gebleven.
[ Voor 11% gewijzigd door dirkjesdirk op 30-08-2024 10:43 ]
Op mijn epix 2 sapphire heb ik na 2 jaar toch echt wel wat krasjes.dirkjesdirk schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:41:
[...]
De Solar versie (met MIP scherm dus) heeft bij de Fenix 8 altijd eeen Sapphire glas. Bij de Amoled versie van de Fenix 8 heb je de keuze tussen Corning® Gorilla® Glass or Sapphire crystal.
Sapphire is dus beter (en duurder). Vandaag dat je met de 5 Plus Sapphire nooit problemen hebt gehad. Mijn 6S pro met 'gewoon' gehard glas is helaas niet helemaal krasvrij gebleven.
Dit met normaal dagelijks gebruik, kosten voor reparatie vanuit garmin 230 euro

En is Sapphire glas en Sapphire crystal dan hetzelfde ?dirkjesdirk schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:41:
[...]
De Solar versie (met MIP scherm dus) heeft bij de Fenix 8 altijd eeen Sapphire glas. Bij de Amoled versie van de Fenix 8 heb je de keuze tussen Corning® Gorilla® Glass or Sapphire crystal.
Gaat mij erom dat ik echt dat sterke Sapphire heb wat ik nu op de Fenix 5 heb.
huh, wat ziet jouw epix er raar uit, wat is er gebeurd met het glas bij de back/lap button. Lijkt wel een plas water oid.parsnep schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:21:
[...]
Op mijn epix 2 sapphire heb ik na 2 jaar toch echt wel wat krasjes.
Dit met normaal dagelijks gebruik, kosten voor reparatie vanuit garmin 230 euro.
[Afbeelding]
Dat is precies de camera van mn telefoonMegupe schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:41:
[...]
huh, wat ziet jouw epix er raar uit, wat is er gebeurd met het glas bij de back/lap button. Lijkt wel een plas water oid.
Ik vraag me af of de krassen ook echt in het glas zitten, kan het zijn dat het alleen de coating is? Die is nl veel zachter..parsnep schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:21:
[...]
Op mijn epix 2 sapphire heb ik na 2 jaar toch echt wel wat krasjes.
Dit met normaal dagelijks gebruik, kosten voor reparatie vanuit garmin 230 euro.
Zit een week in Londen, ze hebben de Fenix 8 hier gewoon liggen. 47mm gepast (fenix 6...), toch besloten voor de 43mm te gaan. Die past gewoon beter, de 47mm zit echt op het randje. Denk dat ik er spijt van krijg.
Installatie is zo goed als klaar (kaarten aan het updaten), daarna ga ik weer de toerist uithangen hier. Denk morgen rondje hardlopen door Hyde park ofzo.
Installatie is zo goed als klaar (kaarten aan het updaten), daarna ga ik weer de toerist uithangen hier. Denk morgen rondje hardlopen door Hyde park ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 30-08-2024 12:18 ]
Interessant. Ik 'moet' dus naar de 47mm versie als ik de MIP versie wil, maar twijfel of dat niet te groot is. Wat is je polsomtrek?Tortelli schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:17:
Zit een week in Londen, ze hebben de Fenix 8 hier gewoon liggen. 47mm gepast (fenix 6...), toch besloten voor de 43mm te gaan. Die past gewoon beter, de 47mm zit echt op het randje. Denk dat ik er spijt van krijg.
Ik ervaar daadwerkelijk helemaal nooit problemen tijdens het opladen. Ook niet wanneer ik hem even optil om te kijken hoe vol hij al is. Daarnet nog even geprobeerd. Hier ook Fenix 6 pro in gebruik.gloopie schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:40:
[...]
Ja dat heb ik ook (ook met de Fenix 6 pro). Heel frusterend. Je moet altijd je horloge voorzichtig wegleggen en niet meer aanraken, anders heb je kans dat hij stopt met laden. Ik heb een paar weken geleden de TUSITA Type C Oplaadkabel gekocht. Dat gaat een stuk beter. Je voelt hem vastklikken en hij blijft daarna ook goed opladen, ook al beweeg je het horloge.
Rond de 17 cm volgens mij.dirkjesdirk schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:22:
[...]
Interessant. Ik 'moet' dus naar de 47mm versie als ik de MIP versie wil, maar twijfel of dat niet te groot is. Wat is je polsomtrek?
Zit te prutsen met watch faces, je moet de data die erop te zien is toch kunnen aanpassen neem ik aan?

Edit:
YouTube: Garmin Fenix 8: The Complete Beginners Guide
Hij legt het uit, was niet helemaal logisch imo. Krijg de huidige hartslag er niet in als optie.
[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 30-08-2024 12:51 ]
Kan ook zeker de coating zijn, maar neem aan dat je die er ook niet af wil hebben._Dekker schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:00:
[...]
Ik vraag me af of de krassen ook echt in het glas zitten, kan het zijn dat het alleen de coating is? Die is nl veel zachter..
Ik heb zelf een charging puck gekocht (via amazon) en ik ben daar heel tevreden mee. Horloge ligt plat en je kan hem goed aandrukken om verbinding te maken. Het grootste voordeel is dat je kan zien of hij opgeladen is.dirkjesdirk schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:11:
Met mijn 945 had ik ook altijd geklooi met de connectie. Met de 955 nooit. Dus zal wel een pinnetje te kort zijn oid. Wat je nog kan proberen is met een schroevendraaier of schaartjes, wat oxidatie van de pinnetjes proberen af te krabben (van horloge en kabel). Dat heeft bij mij destijds wel een tijdje geholpen. Al die andere stekkertjes ook geprobeerd, maar hielpen geen reet.dirkjesdirk schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:11:
Precies dit. Een beetje krabben op de pinnetjes helpt wel (tijdelijk).Vergeet ook niet de horloge pinnen wat schoon te maken. Door zweet en vuil zijn die ook wel eens slecht.Philo Melos schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:15:
[...]
Met mijn 945 had ik ook altijd geklooi met de connectie. Met de 955 nooit. Dus zal wel een pinnetje te kort zijn oid. Wat je nog kan proberen is met een schroevendraaier of schaartjes, wat oxidatie van de pinnetjes proberen af te krabben (van horloge en kabel). Dat heeft bij mij destijds wel een tijdje geholpen. Al die andere stekkertjes ook geprobeerd, maar hielpen geen reet.
Tnx voor de tip. Wellicht toch maar die puck halen, hoewel dat weer een extra apparaat/laadstation is.Foomers schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:59:
[...]
Ik heb zelf een charging puck gekocht (via amazon) en ik ben daar heel tevreden mee. Horloge ligt plat en je kan hem goed aandrukken om verbinding te maken. Het grootste voordeel is dat je kan zien of hij opgeladen is.
Die puck werkt top, heb em al een paar jaar. Grappige is: het is (bij mij althans) nog een data cable ook, dus kan er vervolgens behalve laden ook nog de nodige andere zaken mee.
Als bescherming heb ik bij Ali een stel van die kleine lullige rubberen dopjes gekocht.
:strip_exif()/f/image/Vv8gAYRq3r6KrXR7FJz3hZPL.jpg?f=fotoalbum_large)
Redelijk betaalbaar lijkt me, en je kunt er nog eens een uitdelen... ;-)
Als bescherming heb ik bij Ali een stel van die kleine lullige rubberen dopjes gekocht.
:strip_exif()/f/image/Vv8gAYRq3r6KrXR7FJz3hZPL.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook en een puck in gebruik maar na 5 jaar is die een beetje los, is ook een datakabel idd. Was met de F5plus al en met de Epix ook. De kabel van Garmin zelf di ebij de Epix zat klikt echt vast die kan ik gewoon optillen en dan laadt die door. Ik doe dat niet te vaak omdat ik de lader strak wil houden dus leg hem om de zijkant. Horloge trilt ook een keer als die gaat laden dus dan weet je dat die goed zit. Nadeel van de puck is dat die soms los trilt
Ik kom dus van MIP af (F5+) maar heb dus de Epix gekozen boven de F7. Ook ivm formaat kleine pols en bepaalde functies.
AMOLED werkt wel goed hier ook in de zon prima scherm en in het donker niet te fel. Bij MIP moet je in donker/schemering backlight aandoen. Owh en de zaklamp is goud waard nooit gedacht die veel te gebruiken. De ''zaklamp'' op de F5 was het scherm aanzetten op wit en werkte maar half. Nu is dit heel fijn in het donder op de camping of gewoon thuis als ik later mijn bed induik dan mijn partner
Batterij is super doe zo een week tot 10 dagen met altijd BT aan met mijn Pixel 7 en veel whatsapp/sms en bellen die horloge aangeeft. Korte rondjes rond huis blijft mobiel thuis maar doe niks o phorloge om BT uit te zetten.
Gemiddeld dan 4-6 uur GPS met GPS op beste kwaliteit tijdens hardlopen 30-50 KM per week soms met muziek en BT oortjes via horloge en dan 3 keer sportschool met bijhouden sets. Soms een fietstochtje woon werk van een uur in totaal. Verder scherm aan op polsbeweging en kijk best vaak data op horloge daily workouts hartslag ochtendrapport etc.
Probeer wel rond 20% te laden tot 80% om batterij beter te houden geen idee of dat nog nodig is.....

Ik kom dus van MIP af (F5+) maar heb dus de Epix gekozen boven de F7. Ook ivm formaat kleine pols en bepaalde functies.
AMOLED werkt wel goed hier ook in de zon prima scherm en in het donker niet te fel. Bij MIP moet je in donker/schemering backlight aandoen. Owh en de zaklamp is goud waard nooit gedacht die veel te gebruiken. De ''zaklamp'' op de F5 was het scherm aanzetten op wit en werkte maar half. Nu is dit heel fijn in het donder op de camping of gewoon thuis als ik later mijn bed induik dan mijn partner
Batterij is super doe zo een week tot 10 dagen met altijd BT aan met mijn Pixel 7 en veel whatsapp/sms en bellen die horloge aangeeft. Korte rondjes rond huis blijft mobiel thuis maar doe niks o phorloge om BT uit te zetten.
Gemiddeld dan 4-6 uur GPS met GPS op beste kwaliteit tijdens hardlopen 30-50 KM per week soms met muziek en BT oortjes via horloge en dan 3 keer sportschool met bijhouden sets. Soms een fietstochtje woon werk van een uur in totaal. Verder scherm aan op polsbeweging en kijk best vaak data op horloge daily workouts hartslag ochtendrapport etc.
Probeer wel rond 20% te laden tot 80% om batterij beter te houden geen idee of dat nog nodig is.....
Ik grijp mis, net via Garmin chat uitgevonden dat ze niet (meer) kunnen uitleveren tot (schatting) 17 September ondanks dat toen ik bestelde er stond 1-3 werkdagen.falconxp schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:46:
[...]
Bij mij is de bezorging aangepast naar vandaag. Ik kreeg een mail van DPD. Bij Garmin staat nog steeds dat hij opgehaald moet worden door de vervoerder😅
Jammer maar helaas.
Zijn er ook mensen die voor een Enduro 3 gaan hier?
Ik heb momenteel de eerste Enduro. Die bevalt prima, maar heeft geen maps. Dat zou een reden kunnen zijn om naar een 3 te upgraden. Aan de andere kant heeft de gewone enduro wel breadcrumb navigatie. Het is dus een soort van luxe probleem
.
Ik heb momenteel de eerste Enduro. Die bevalt prima, maar heeft geen maps. Dat zou een reden kunnen zijn om naar een 3 te upgraden. Aan de andere kant heeft de gewone enduro wel breadcrumb navigatie. Het is dus een soort van luxe probleem
Battle.net || Strava
Ik heb vanmiddag de Enduro 3 binnen gekregen. Heb alle 3 de Enduro's gehad.retlaw schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:21:
Zijn er ook mensen die voor een Enduro 3 gaan hier?
Ik heb momenteel de eerste Enduro. Die bevalt prima, maar heeft geen maps. Dat zou een reden kunnen zijn om naar een 3 te upgraden. Aan de andere kant heeft de gewone enduro wel breadcrumb navigatie. Het is dus een soort van luxe probleem.
Ook al is 51mm groot, de 3 voelt minder groot aan. De 1 en de 2 vond ik door de bezel erg lomp. Het gewicht van de 3 is ook geweldig!
Nice! Ik was snel gewend aan het formaat. Al ben ik ook maar een klein mannetje (1.70). Mooi dat de 3 dan kleiner aan voelt!FrankGNL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:30:
[...]
Ik heb vanmiddag de Enduro 3 binnen gekregen. Heb alle 3 de Enduro's gehad.
Ook al is 51mm groot, de 3 voelt minder groot aan. De 1 en de 2 vond ik door de bezel erg lomp. Het gewicht van de 3 is ook geweldig!
Van welk materiaal is het klokje nu? Ik las ergens dat alleen de bezel titanium is en de rest plastic. Klopt dat?
Battle.net || Strava
Klopt, alleen de bezel en de knoppen zijn titanium en de zijkant en achterkant zijn van plastic. Maar omdat juist de bezel van titanium is ziet er uit nog steeds premium uit.retlaw schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:05:
[...]
Nice! Ik was snel gewend aan het formaat. Al ben ik ook maar een klein mannetje (1.70). Mooi dat de 3 dan kleiner aan voelt!
Van welk materiaal is het klokje nu? Ik las ergens dat alleen de bezel titanium is en de rest plastic. Klopt dat?
Ik vind het persoonlijk prettig dat ze hem lichter hebben gemaak ten poste van volledig titanium.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1389491/pn/010-02906-11Torgo schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:19:
[...]
Ik grijp mis, net via Garmin chat uitgevonden dat ze niet (meer) kunnen uitleveren tot (schatting) 17 September ondanks dat toen ik bestelde er stond 1-3 werkdagen.
Jammer maar helaas.
3-5 weken staat er nu. Weet iemand waar je hem in een winkel kan kopen ? Coolblue lijkt de Amoled te hebben (volgens coolblue.nl) maar de sapphire solar zie ik vooralsnog nergens
Wordt denk ik pas later verspreidt door Garmin. Dit zie je in heel veel landen. Bever heeft wel de Sapphire Amoled in diverse uitvoeringen maar geen Solar MIP.kevertje1977 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:21:
[...]
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1389491/pn/010-02906-11
3-5 weken staat er nu. Weet iemand waar je hem in een winkel kan kopen ? Coolblue lijkt de Amoled te hebben (volgens coolblue.nl) maar de sapphire solar zie ik vooralsnog nergens
waarom zou je de sapphire solar willen tov de enduro 3? De speaker / duikfunctionaliteit?
ik vind in de reviews de amolet schermen wel heel veel mooier eruit zien tov de mip schermen.... maar die prijzen... voornamelijk lijkt de resolutie echt de kaarten enzo beter leesbaar te maken
ik vind in de reviews de amolet schermen wel heel veel mooier eruit zien tov de mip schermen.... maar die prijzen... voornamelijk lijkt de resolutie echt de kaarten enzo beter leesbaar te maken
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Coolblue heeft sowieso nooit de sapphire modellen. Die biedt Garmin alleen via bepaalde geselecteerde winkels aan. In NL zie je ze vaak snel bij Bever of WayPoint en verder de specifieke hardloopwinkels, maar dan moet je er vaak naar vragen, die nemen ze vaak niet standaard op voorraad. Maar ik zie de solar versies nu nog nergens op voorraad en Garmin zelf ook een lange levertijd, dus waarschijnlijk zijn die gewoon nog niet uitgeleverd. Bij Bever zie ik ze ook nog niet op de website momenteel, maar zou wel verwachten dat die de krijgen. WayPoint biedt ze wel aan, maar daar zie ik ook nog geen voorraad momenteel.kevertje1977 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:21:
[...]
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1389491/pn/010-02906-11
Heb deze dopjes ook gekocht echter doen deze meer kwaad dan goed, zelf gebruik ik het (Epix 2) horloge ook voor kitesurfen, na een sessie staat er ondanks gebruik van dit dopje water in. Wanneer je geen dopje gebruikt wordt het oplaadpunt veel minder blootgesteld aan stilstaand water met alle gevolgen van dien. Gebruik dit dopje nu al geruime tijd niet meerGurbY{nl} schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:02:
Die puck werkt top, heb em al een paar jaar. Grappige is: het is (bij mij althans) nog een data cable ook, dus kan er vervolgens behalve laden ook nog de nodige andere zaken mee.
[Afbeelding]
Is zit vreselijk in dubio. Ik heb een Garmin Forerunner 265 sinds een paar maand. Erg blij mee. Ik durf er alleen nog nirt mee te zwemmen. Maar zoals nu op vakantie wil ik graag bijv elke dag even 1km zwemmen in de zee of evt zwembad. Maar dna moet de watch om.
Is dit 100% betrouwbaar of is er altijd een kans op waterschade? Want dat is het me niet waard. Ik ben geen fanatieke zwemmer die deze activiteiten perse wil tracken maar zo op vakantie lijkt het me wel leuk om eens mee te experimenteren.
Is dit 100% betrouwbaar of is er altijd een kans op waterschade? Want dat is het me niet waard. Ik ben geen fanatieke zwemmer die deze activiteiten perse wil tracken maar zo op vakantie lijkt het me wel leuk om eens mee te experimenteren.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Op de site van Garmin zelf staat bij de specificaties van het horloge dat je ermee kan zwemmen.Juancho schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:43:
Is zit vreselijk in dubio. Ik heb een Garmin Forerunner 265 sinds een paar maand. Erg blij mee. Ik durf er alleen nog nirt mee te zwemmen. Maar zoals nu op vakantie wil ik graag bijv elke dag even 1km zwemmen in de zee of evt zwembad. Maar dna moet de watch om.
Dus gewoon doen!
Ik heb m'n vivoactive 4 altijd om zowel bij het zwemmen in een zwembad als bij open-water zwemmen in zowel zoet als zout water, geen enkel probleem. Bij zwemmen in de zee gebruik je wel best "open water swim" als activiteit als je uurwerk dat heeft, en werkt crawl het beste, gezien je uurwerk geen GPS ontvangst heeft zodra je pols enkele cm onderwater is. De open-water swim activiteit houdt daar rekening mee, zodat afstand en dergelijke accurater zijn en beter updaten.Juancho schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:43:
het horloge is toch waterdicht? ...wat is het probleem? Als je er niet mee zwemt en je loopt op straat kan je ook vallen en dat daarmee het horloge stuk gaat..dat risico neem je ook..Juancho schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:43:
[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-09-2024 11:53 ]
Hi Ha Hopjesvla
Ja i know, misschien maak ik me drukker dan nodig is 😬😁.
Ik ga hrt nu as we speak testen! Rondje zee met de Garmin om 🙏🏊
Zowel met mijn vorige Forerunner 735XT, als m'n huidige Instinct Solar al gezwommen, geen probleem.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
De Garmin heeft het overleefd 😁🙏
ik overweeg een epix gen2 sapphire aan te schaffen... op i-run zijn die nu 530€ ongeveer... Scheelt toch wel heel veel met de Fenix 8... en de sapphire heeft wel de multiband gps, maar een gen4 heartrate sensor....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Rondje Noordzee? Das een mooi eindje om!Juancho schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:07:
Is I-run een beetje een betrouwbare partij? Die hebben behoorlijk scherpe prijzen, lijkt soms to-good-to-be-true.Lord_T schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:13:
ik overweeg een epix gen2 sapphire aan te schaffen... op i-run zijn die nu 530€ ongeveer... Scheelt toch wel heel veel met de Fenix 8... en de sapphire heeft wel de multiband gps, maar een gen4 heartrate sensor....
Na (zout) zeewater wel altijd afspoelen met kraan/zoet water zodat er geen zout achterblijft.Juancho schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:07: