Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 299 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:12
m0ridin schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:20:
@slow whoop Bijzonder, in de specs op de garmin site staat ook compatible met quickfit (22).
...
Wellicht is de FR965 ook wel compatible met QuickFit, dat heb ik niet geprobeerd.Ik ben tevreden met Quick Release. Ik haal het bandje bijna nooit los, misschien een paar keer per jaar, dus voor mij is Quick Release geen probleem.

Maar als je vaak wisselt, of bv je horloge snel op je fiets wilt kunnen monteren, is Quick Release niet handig.

Edit: Volgens de FR965 manual zou je er inderdaad een Quick Fit bandje op moeten kunnen zetten. Zelf geen ervaring mee.

[ Voor 23% gewijzigd door slow whoop op 27-09-2024 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:26
Maar de FR965 heeft zelfs geen quick release. Quick release is wat bijvoorbeeld de FR255/265 of de Vivoactive/Venu serie heeft. Dan zit er zo'n palletje halverwege het pinnetje die je met je vingernagel opzij kan schuiven waardoor je het bandje met pinnetje en al kan verwijderen. Een vervangend bandje heeft dan ook weer zo'n pinnetje.
De FR955 en FR965 gebruiken een eigen systeem waar volgens mij geen naam heeft. Nadeel is dat het loshalen van het bandje een stuk lastiger is dan met quick release of quickfit. Bij de FR955 met een schroevendraaiertje, bij de FR965 blijkbaar met een of ander vorkje. Maar voordeel daaraan is dat als je het pinnetje vervolgens zonder bandje terug plaatst, dat ze daarna dus wel compatibel zijn met het quickfit systeem van Garmin, waardoor het wisselen wel heel snel kan als je gewoon quickfit bandjes gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kan gewoon met een scherp mesje. Dan duw je het ‘veertje’ dat aan het uiteinde van het pinnetje zit eigenlijk uit het horloge en daarmee komt het geheel los. Staat denk ik ook wel op youtube. Daarna kun je alle soorten bandjes er in stoppen. Zelf gedaan bij de 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
Mijn Forerunner heeft idd een Quick release. Wat ik overigens gewoon een populaire naam vind voor de meest standaard optie. Tis gewoon een ouderwets pinnetje wat al in de bandjes zit die je met een puntje kan openen/sluiten op de watch. Niks revolutionairs aan. De extra bandjes die ik via Amazon en smartwatch bandjes.nl gekocht hebt, hebben allemaal dezelfde sluiting als die van Garmin zelf.

Mijn vorige Samsung galaxy watch 6 had zo'n nieuw type sluiting met 1 grotere druk knop. Werkte fijner, sneller en zag er vooral veel strakker uit. Kijk de foto's maar, ook de nieuwe 7 versie heeft dat.

Maargoed, das misschien appels met peren vergelijken want de Garmin is er niet direct voor als strakke watch qua vormgeving.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:43
Voor de geïnteresseerden: bij de ING rente punten winkel is de Forerunner 165 music weer op voorraad. Helaas wel nog alleen in het wit (ik wacht zelf op de zwarte, hopelijk komt deze snel beschikbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:21
De zwarte is ook beschikbaar toch? Als ik ‘m in mijn winkelmandje krijg ik ‘m morgen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:22
Franciscus7000 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:18:
Voor de geïnteresseerden: bij de ING rente punten winkel is de Forerunner 165 music weer op voorraad. Helaas wel nog alleen in het wit (ik wacht zelf op de zwarte, hopelijk komt deze snel beschikbaar).
Mijn vriendin blij gemaakt met een ander model dat sinds net ook weer op voorraad is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:43
TinusXIII schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:29:
De zwarte is ook beschikbaar toch? Als ik ‘m in mijn winkelmandje krijg ik ‘m morgen thuis.
Vanmorgen alleen nog de witte maar nu ook zwart idd, thnx! Gelijk besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-08 12:55
Nog even over de DSW, waar kan ik instellen welke dagen van de week ik wil lopen? Hij plant nu gewoon elke dag van de week een workout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Dat kan je niet instellen. Maar doe maar eens twee dagen achter elkaar flink intensieve trainingen, dan krijg je de volgende dag vast wel een rustdag van de DSW.
Iemand anders noemde het hier van de week ook al een keer, maar ik zie de DSW ook meer als; mocht je vandaag een training gaan doen, dan is de DSW suggestie om deze workout te doen. Dat is dan op basis van je huidige training readiness, slaap geschiedenis, HRV etc.
Ga je geen training doen, dan krijg je voor morgen gewoon weer een nieuwe DSW.

[ Voor 8% gewijzigd door Hathi op 27-09-2024 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
ron322 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:00:
Nog even over de DSW, waar kan ik instellen welke dagen van de week ik wil lopen? Hij plant nu gewoon elke dag van de week een workout.
Volgens mij niet. Maar als je een dag niet loopt past ie de rest ook vervolgens weer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
@Bennor6 ik heb 5 jaar op mijn F5 2 Amazon namaak bandjes gebruikt zonder problemen. Nu voor de Epix heb ik weer 3 extra siliconen bandjes gekocht bij oma Ali. Kwaliteit is prima gaan iets moeilijker los omdat het quick fit systeem wat strakker is maar dat vind ik geen probleem komt het bandje ook niet per ongeluk los.

@ron322 en anderen. Ik heb nu een half jaar de Epix en gebruik de DSW. Heb de marathon van Eindhoven week of 10 geleden erin gezet en DSW houdt daar idd wel rekening mee. Rustig opbouwen piekfase en taper (als het goed is komende tijd) trainingen zijn wel ok maar veel rustige (langere) loopjes/herstel loopjes en zo nu en dan een interval of langere tempo’s in een duurloop.
Ik snap het prince van de data die DSW meeneemt maar een nacht minder slaap of een drukke dag resulteert vaak in een aangepast schema. Bij normaal gebruik kan ik me daar wel in vinden. Immers veel mensen doen maar wat en dan is zo’n DSW super handig. Maar als je er een wedstrijd met doel inzet mag de DSW wel wat zwaarder en harder voor je zijn. Nu past DSW de loopjes teveel aan naar mijn zin. Ik neem dan maar een interval voor volgende week of loop gewoon 2 uur ipv de 1uur en 15 minuten. Zal ook wel een liability en oppassen voor aanklachten als err blessures komen vanuit Garmin zijn. Maar voor een echt race doel vind ik een papieren schema of de coaches beter. Die knallen gewoon door en dan moet je zelf aan de rem trekken. Bij DSW is het net andersom maar dat maakt het moeilijk aan te passen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
Hathi schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:04:
Dat kan je niet instellen. Maar doe maar eens twee dagen achter elkaar flink intensieve trainingen, dan krijg je de volgende dag vast wel een rustdag van de DSW.
Iemand anders noemde het hier van de week ook al een keer, maar ik zie de DSW ook meer als; mocht je vandaag een training gaan doen, dan is de DSW suggestie om deze workout te doen. Dat is dan op basis van je huidige training readiness, slaap geschiedenis, HRV etc.
Ga je geen training doen, dan krijg je voor morgen gewoon weer een nieuwe DSW.
@ron322 Precies dit. Het mooie van DSW is het dynamische aspect en dat je trainingen voorgeschoteld krijgt op basis van hoe de vlag er voor jou op dat moment bij hangt.

Het nadeel is dat je minder goed vooruit kunt plannen. Het zijn Daily Suggested Workouts, niet Weekly Suggested Workouts. Het heeft dus ook niet zo veel zin om verder dan een paar dagen vooruit te kijken, omdat het schema nog kan (en waarschijnlijk zal) veranderen.

Je hoeft je niet aan te passen aan het schema. Het schema past zich aan aan jou.

• Juancho
Vraagje over Spotify op de Garmin (Forerunner 265 in mijn geval). Het lukt mij maar niet om zelf een nummer te kiezen in een playlist die ik heb gedownload op de watch voor offline tijdens mijn run.

Ik open de Spotify app op de watch, ga naar Spotify, ga naar Bibliotheek, selecteer mijn playlist en vervolgens zie je een nummer (volgens mij de laatste die afgespeeld is) ipv de hele playlist zodat je bijv. je run kan starten met een bepaald nummer. Zit dit nog niet in de Garmin Spotify app?

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 28-09-2024 13:37 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Juancho schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:37:
Vraagje over Spotify op de Garmin (Forerunner 265 in mijn geval). Het lukt mij maar niet om zelf een nummer te kiezen in een playlist die ik heb gedownload op de watch voor offline tijdens mijn run.

Ik open de Spotify app op de watch, ga naar Spotify, ga naar Bibliotheek, selecteer mijn playlist en vervolgens zie je een nummer (volgens mij de laatste die afgespeeld is) ipv de hele playlist zodat je bijv. je run kan starten met een bepaald nummer. Zit dit nog niet in de Garmin Spotify app?
Dit kan bij mijn Venu 2 plus ook niet. Alleen een playlist selecteren, maar de nummers binnen een playlist kun je niet selecteren.

Maakt voor mij overigens niet uit, ik loop altijd met shuffle op m'n oren :)
Juancho schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:37:

Je kunt toch gewoon naar het nummer skippen wat je wilt horen? Tenminste, dat kon op mijn vorige FR645M. Op mijn Epix Gen2 heb ik nog nooit muziek gebruikt, dus weet niet of de app inmiddels misschien anders werkt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:45:
[...]

Je kunt toch gewoon naar het nummer skippen wat je wilt horen? Tenminste, dat kon op mijn vorige FR645M. Op mijn Epix Gen2 heb ik nog nooit muziek gebruikt, dus weet niet of de app inmiddels misschien anders werkt.
Ja skippen met bijv. 100 nummers... das niet echt ideaal zeg maar ;). Verder geen wereld issue, maar soms wil ik lekker mn run starten met nummer X maar die kan je niet gelijk uit je playlist selecteren. Vond ik ergens opmerkelijk, immers de playlist met nummers is er wel gewoon.

Juancho schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:37:
[...]

Ja skippen met bijv. 100 nummers... das niet echt ideaal zeg maar ;). Verder geen wereld issue, maar soms wil ik lekker mn run starten met nummer X maar die kan je niet gelijk uit je playlist selecteren. Vond ik ergens opmerkelijk, immers de playlist met nummers is er wel gewoon.
Hoe zou je dat dan mogelijk willen zien in de app UI zonder door de nummers heen te skippen? Via een zoek functie of zo?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ron322
Iedereen bedankt voor de antwoorden betreffende de DSW’s. Ik doe nu (zoals de meesten zo te lezen) lekker cherry picking en dacht door mijn exacte trainingsdagen aan te geven dat iets minder te hoeven doen.

Mooie feature wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
@ron322 In tegenstelling tot wat men hierboven zegt kan ik dat wel instellen.
Activiteit starten -> hardlopen-> opties-> training -> workoutbibliotheek -> dagelijkse suggesties -> instellingen -> trainingsdagen

Ik heb echter wel een wedstrijd in de agenda staan waar ik heen werk. Dus wellicht is dat ook nog van invloed op de mogelijkheden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand een handige manier om de change logs van alle firmware updates van een specifiek Garmin model terug te vinden? Via het Garmin forum of Google is heel omslachtig. Iemand hier heeft ooit een website gepost waar ze allemaal te vinden waren. Gaat in dit geval specifiek om de 255. Ik wil weten welke features deze na de release nog heeft gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 29-09-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Aghanim schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:32:
Weet iemand een handige manier om de change logs van alle firmware updates van een specifiek Garmin model terug te vinden? Via het Garmin forum of Google is heel omslachtig. Iemand hier heeft ooit een website gepost waar ze allemaal te vinden waren. Gaat in dit geval specifiek om de 255.
Deze?
http://gpsinformation.net/allory/garfeat3.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
Gonadan schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:25:
Activiteit starten -> hardlopen-> opties-> training -> workoutbibliotheek -> dagelijkse suggesties -> instellingen -> trainingsdagen

Ik heb echter wel een wedstrijd in de agenda staan waar ik heen werk. Dus wellicht is dat ook nog van invloed op de mogelijkheden.
Dit kan ook vanuit de DSW widget. Geen idee hoe de DSW hier rekening mee houdt ik heb alle dagen aanstaan en za en zo voor lange duurloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:14:
[...]

Hoe zou je dat dan mogelijk willen zien in de app UI zonder door de nummers heen te skippen? Via een zoek functie of zo?
Easy toch? Wear OS heeft bijv. ook een Spotify app ingebakken. Daar klik je dan op die betreffende playlist en dan zie je gewoon de nummers die daar in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:40:
[...]

Easy toch? Wear OS heeft bijv. ook een Spotify app ingebakken. Daar klik je dan op die betreffende playlist en dan zie je gewoon de nummers die daar in staan.
Hoe zie je al die nummers dan op hetvkleine schermpje van je horloge? Door te scrollen? Dat is ook best een klus als het nummer 73 is van de 100 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Juancho schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:40:
[...]

Hopelijk komt er voor de Garmin versie een update dat je kan vooruitspoelen. Dat is in mijn ogen echt een gemis

Edit: blijkbaar kan dat al als je een Podcast via de Spotify app toevoegt, niet als het via een playlist gaat... Straks eens testen

[ Voor 14% gewijzigd door superiscch op 30-09-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:18:
[...]

Hoe zie je al die nummers dan op hetvkleine schermpje van je horloge? Door te scrollen? Dat is ook best een klus als het nummer 73 is van de 100 bijvoorbeeld.
Zo heb ik het op mijn vorige Wear OS Spotify app niet ervaren hoor. Het scherm is stiekem best van een mooi formaat en zeker met touch wat de Garmin Forerunnre 265 heeft kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
superiscch schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:19:
[...]

Hopelijk komt er voor de Garmin versie een update dat je kan vooruitspoelen. Dat is in mijn ogen echt een gemis

Edit: blijkbaar kan dat al als je een Podcast via de Spotify app toevoegt, niet als het via een playlist gaat... Straks eens testen
Klopt, zo werkt het in mijn Volvo met AAOS ook. Speel je muziek af kan je niet vooruitspelen (behalve met de afspeelbalk) maar start je een Podcast komen er opeens 2 icons om 10sec terug/vooruit te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
Gonadan schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:25:

Ja ik heb het inmiddels zelf ook gevonden. Je moet wel minimaal 5 dagen als trainingsdag aanvinken. Ik loop 4x per week dus komt nu aardig in de buurt. Ruimte voor verbetering voor Garmin, hoe moeilijk kan het zijn om dit 100% flexibel te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
ron322 schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:22:
Ja ik heb het inmiddels zelf ook gevonden. Je moet wel minimaal 5 dagen als trainingsdag aanvinken. Ik loop 4x per week dus komt nu aardig in de buurt. Ruimte voor verbetering voor Garmin, hoe moeilijk kan het zijn om dit 100% flexibel te maken?
De vraag is hoeveel waarde het nog heeft als het 100% flexibel is. Misschien komt er met minder dan vijf dagen weinig zinnigs meer uit de algoritmes. Geen idee hoe dat precies werkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
Gonadan schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:26:
[...]

De vraag is hoeveel waarde het nog heeft als het 100% flexibel is. Misschien komt er met minder dan vijf dagen weinig zinnigs meer uit de algoritmes. Geen idee hoe dat precies werkt.
Dat zou kunnen natuurlijk, en liefst zou ik ook 5 of meer dagen lopen, maar op dat punt ben ik nog lang niet, je moet de boel ook heelhouden. 3 a 4 dagen is toch heel gangbaar voor de amateur en daar zou imo juist een beetje de focus op moeten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Grappig om te zien dat een sporthorloge met smart functies (Garmin) nog wat anders is dan een smartwatch met sportfuncties.
Zaterdag een lange trailloop gedaan van 9 uur. Na 7 uur lopen waren de apple watch horloges leeg en werd er niets meer opgenomen.
Mijn Fenix 7 pro zat aan het einde van de rit op 70%.
Bennor6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:53:
Ik heb een Garmin Epix Pro 47mm aangeschaft. Standaard 22mm bandje. Ik verzuip in alle websites met horlogebandjes en bijna alles lijkt ali-temu kwaliteit te zijn. Origineel Garmin is enorm duur en dan betaal je 299 voor een titanium zwarte band of 149 voor een leren band. Of je gaat dus naar 1 van de ontelbare websites en daar is alles voor een paar euro te koop. Ik heb dan twijfels of het wat is en wil geen risico lopen dat ze losbreken van de behuizing met schade tot gevolg. Ik zoek eigenlijk iets ertussenin. Wat zijn de ervaringen of tips hier?
Ik heb een niet originele titanium band gekocht. Die van Garmin is 300 euro en dat vind ik echt onzin.
Via amazon deze versie gekocht en je ziet nergens aan af dat het een mindere kwaliteit is.

Overigens is titanium een stuk lichter dan de stalen versie van mijn oude Fenix 6. Ook dat was een niet originele en ook die was voor een fractie van de prijs meer dan 3 jaar mijn metgezel. Pas op het einde raakte er wat zwarte verf los, maar nog steeds niet veel.

Kortom, alternatieve stalen of titanium bandjes van 40 / 50 euro zijn uitstekend geschikt. Nog goedkoper heb ik niet geprobeerd, maar voor nog veel minder kan het eigenlijk niet.

[ Voor 69% gewijzigd door dirkjesdirk op 30-09-2024 15:13 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
ron322 schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:01:
Dat zou kunnen natuurlijk, en liefst zou ik ook 5 of meer dagen lopen, maar op dat punt ben ik nog lang niet, je moet de boel ook heelhouden. 3 a 4 dagen is toch heel gangbaar voor de amateur en daar zou imo juist een beetje de focus op moeten liggen.
Dat is alleen een probleem wanneer je jezelf oplegt elke suggestie ook daadwerkelijk te gaan trainen, maar lang niet iedereen doet dat ook. Ik heb van mensen gezien dat ze het wel dagelijks gingen proberen en dan ook vrij snel goed werden in dagelijks lopen. En ik heb ook veel mensen gezien die het puur als suggestie zien en lopen wanneer ze kunnen, het schema past zich toch wel aan.
Het belangrijkste is om de echte trainingen wel te doen en die rustloopjes kunnen ook vanaf de bank toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
Gonadan schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:15:
[...]

Dat is alleen een probleem wanneer je jezelf oplegt elke suggestie ook daadwerkelijk te gaan trainen, maar lang niet iedereen doet dat ook. Ik heb van mensen gezien dat ze het wel dagelijks gingen proberen en dan ook vrij snel goed werden in dagelijks lopen. En ik heb ook veel mensen gezien die het puur als suggestie zien en lopen wanneer ze kunnen, het schema past zich toch wel aan.
Het belangrijkste is om de echte trainingen wel te doen en die rustloopjes kunnen ook vanaf de bank toch? ;)
LOL, true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat ik wel echt een toevoeging zou vinden is dat je kan aangeven dat je bijv. 1x interval wil, 1x een longrun en 1x een herstelloop. Maargoed, dat is een beetje mijn persoonlijke wekelijkse hardloopschema en kan je natuurlijk ook prima zelf proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ja dat is een beetje het idee van dit soort programma's en ook Garmin Coach bijvoorbeeld. Het is bedoeld voor mensen die graag hulp willen met een schema en baat hebben bij wat sturing en suggesties.
Wanneer je zelf al een aardig beeld hebt van wat voor soort trainingen je wilt en wanneer dan kun je je afvragen of je nog iets aan zo'n mechanisme hebt.
Ben je dan niet gewoon meer op zoek naar een makkelijke manier om je eigen schema herhalend te plannen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:21
dirkjesdirk schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:04:
Grappig om te zien dat een sporthorloge met smart functies (Garmin) nog wat anders is dan een smartwatch met sportfuncties.
Zaterdag een lange trailloop gedaan van 9 uur. Na 7 uur lopen waren de apple watch horloges leeg en werd er niets meer opgenomen.
Mijn Fenix 7 pro zat aan het einde van de rit op 70%.
Ik loop nu sinds anderhalf jaar met een Apple Watch, sinds een half jaar loop ik weer heel regelmatig als in 3/4 keer per week en steeds wat verder, en merk die batterij inderdaad ook als een heel groot minpunt. Ik ga weer lekker overstappen op een Garmin, hiervoor had ik een 45. Nu denk ik gelijk de stap naar de 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gonadan schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:45:
Ja dat is een beetje het idee van dit soort programma's en ook Garmin Coach bijvoorbeeld. Het is bedoeld voor mensen die graag hulp willen met een schema en baat hebben bij wat sturing en suggesties.
Wanneer je zelf al een aardig beeld hebt van wat voor soort trainingen je wilt en wanneer dan kun je je afvragen of je nog iets aan zo'n mechanisme hebt.
Ben je dan niet gewoon meer op zoek naar een makkelijke manier om je eigen schema herhalend te plannen?
Niet direct want ik heb geen schema. Ik heb een wekelijks programma van hoe ik het liefst train, ook voor wedstrijden. Maar dat is nog geen plan omdat dat plan aangepast moet worden, eigenlijk elke week weer. de 10% extra regel, wat afwisseling in longruns en intervallen etc. Tis natuurlijk niet zo dat ik elke week voor 3 maanden lang dezelfde 3 trainingen doe :).

Juist die daadwerkelijke trainingen, dat vind ik fijn aan Garmin. Niet zelf nadenken (hooguit wat aanpassen) en Garmin in de lead laten over de inhoud. En misschien zit er dat wel in hoor en heb ik het nog niet helemaal goed genoeg ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Sinds de laatste update (18.14) van mijn Fenix 7 ervaar ik een vreemde bug. Tijdens een activiteit, wanneer er een (auto) lap wordt geregistreerd en ik naar een podcast op Spotify luister, wordt de podcast gepauzeerd. Na de eerste audio-melding (bijvoorbeeld ronde tijd) gaat Spotify weer verder (zoals het hoort), maar wordt vervolgens opnieuw gepauzeerd (ook zoals het hoort). Echter wordt de volgende audio-melding 1/10e van afgespeeld (letterlijk een letter of 1 of 2), waarna Spotify weer start, om dan weer gepauzeerd te worden en hetzelfde te herhalen. Dit gebeurt in milliseconden en blijft zich oneindig herhalen.

Het vreemde is dat dit alleen gebeurt bij spotify podcasts, niet bij muziekafspeellijsten. Ik ben dus niet zeker of het aan de update ligt, maar het is behoorlijk irritant. Als ik nu handmatig een lap wil registreren, moet ik Spotify eerst pauzeren en daarna weer handmatig afspelen.

Herkent iemand dit probleem? En heeft iemand toevallig een oplossing of workaround

Toch maar even een voorbeeld toegevoegd
https://www.youtube.com/shorts/eorzAVWsFIE

[ Voor 4% gewijzigd door seez op 01-10-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkabel1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 22:36
Heeft iemand al een Fenix 8 43 mm (idealiter zwart) in de winkel zien liggen? Als ik via de websites van enkele grote winkels (Bever, Bijenkorf etc.) kijk, dan hebben ze deze niet op voorraad bij locaties bij mij in de buurt (Den Haag en omstreken).

Idealiter zou ik namelijk graag hem eerst eens in het echt te hebben gezien / om gehad voor ik hem aanschaf.

Voer geen oorlog, voer de meeuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:44
Bij mijn huidige Garmin Forerunner 745 begint het scherm los te komen, Heb dit opgenomen met Garmin en zij bieden mij een vervanging aan. Als ik €127 opleg sturen ze mij een refurbished Forerunner 255 Music op. Dit lijkt mij persoonlijk niet echt een super deal en al zeker niet omdat ik de inruilvergoeding graag had gebruikt om een upgrade te doen naar een Fenix model.

De upgrade komt er sowieso maar ik twijfel tussen de Fenix 7 Pro Saphire Solar of de nieuwe Fenix E. Iemand die één van beide horloges heeft en de pro's en contra's kan zeggen? Ik weet eigelijk niet of een Amoled scherm echt iets is wat ik wil, dus mensen die de overstap al gemaakt hebben tussen MIP en Amoled mogen gerust ook hun bevindingen posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Waarom specifiek de 7 Pro sapphire en de Fenix E?
De Fenix E zou je naar mijn idee alleen moeten kiezen als je echt per se dat Amoled scherm wil. In zo'n beetje alle andere opzichten is de 7 Pro Sapphire flink beter:
- Sapphire glas
- Nieuwere generatie sensoren
- Multiband GPS ontvanger
- Zaklamp
- Titanium behuizing (Fenix E is RVS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:55
Als je zo twijfelt tussen specifiek deze 2 types zou ik zeker even fysiek gaan kijken in een winkel, dat je met eigen ogen ervaart hoe zo'n Amoled horloge om je pols zit. Ik denk dat dan de beslissing snel gemaakt is (en met beide horloges maak je een mooie upgrade!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Voorkeur gaat inderdaad uit naar de Fenix 7, die heb ik dit weekend eens aan gedaan en het type scherm ben ik al gewoon van mijn ander horloge. Dus die zal het waarschijnlijk wel worden.

Ik vroeg me gewoon af of er zaken waren die ik misschien over het hoofd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
seez schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:07:
Sinds de laatste update (18.14) van mijn Fenix 7 ervaar ik een vreemde bug. Tijdens een activiteit, wanneer er een (auto) lap wordt geregistreerd en ik naar een podcast op Spotify luister, wordt de podcast gepauzeerd. Na de eerste audio-melding (bijvoorbeeld ronde tijd) gaat Spotify weer verder (zoals het hoort), maar wordt vervolgens opnieuw gepauzeerd (ook zoals het hoort). Echter wordt de volgende audio-melding 1/10e van afgespeeld (letterlijk een letter of 1 of 2), waarna Spotify weer start, om dan weer gepauzeerd te worden en hetzelfde te herhalen. Dit gebeurt in milliseconden en blijft zich oneindig herhalen.

Het vreemde is dat dit alleen gebeurt bij spotify podcasts, niet bij muziekafspeellijsten. Ik ben dus niet zeker of het aan de update ligt, maar het is behoorlijk irritant. Als ik nu handmatig een lap wil registreren, moet ik Spotify eerst pauzeren en daarna weer handmatig afspelen.

Herkent iemand dit probleem? En heeft iemand toevallig een oplossing of workaround

Toch maar even een voorbeeld toegevoegd
https://www.youtube.com/shorts/eorzAVWsFIE
Dat is een bekend probleem op het Garmin forum, niet alleen voor Fenix 7. Ook de Forerunner modellen hebben er last van.
Een hoop mensen klagen er over, dus Garmin kennende wordt dit waarschijnlijk wel opgelost voor de Fenix 10 en Forerunner 285/985...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29

Gallus

Cheesy

slow whoop schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Dat is een bekend probleem op het Garmin forum, niet alleen voor Fenix 7. Ook de Forerunner modellen hebben er last van.
Een hoop mensen klagen er over, dus Garmin kennende wordt dit waarschijnlijk wel opgelost voor de Fenix 10 en Forerunner 285/985...
Helaas herkenbaar en erg irritant (Forerunner 955). Ik moet m'n headset (Aftershokz) uitschakelen en Spotify opnieuw starten, dan kan ik pas weer door...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
Vanochtend ontving ik van Garmin een nieuwe update voor mijn Fenix7 horloge. Versie 18.16.
Installatie verliep prima, hopelijk lost dit het probleem van de battery-drain op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Nog een kort vraagje, klopt het dat het enige verschil tussen de Fenix 7 Pro Solar en de Fenix 7 Pro Sapphire solar de RVS versus Titanium bezel en het materiaal van het scherm is? Qua internals is alles gelijk zie ik op de Garmin website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Fred13 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:18:
Vanochtend ontving ik van Garmin een nieuwe update voor mijn Fenix7 horloge. Versie 18.16.
Installatie verliep prima, hopelijk lost dit het probleem van de battery-drain op.
Hou ons op de hoogte :)
Ik kijk het nog even aan. Ik ervaar geen battery drain op een f7 maar heb wel een andere irritante bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
slow whoop schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Haha dat was sarcastisch toch? Of ben je serieus.
Ik zal in ieder geval bij Garmin een melding plaatsen. Heb ik mijn plicht gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
seez schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:09:
[...]

Haha dat was sarcastisch toch? Of ben je serieus.
Ik zal in ieder geval bij Garmin een melding plaatsen. Heb ik mijn plicht gedaan
Dat was inderdaad sarcastisch. Garmin staat nu niet echt om bekend om hun bug-vrije software, of de snelheid waarmee ze bugs oplossen. Eigenlijk zijn al hun gebruikers (inclusief mezelf) een soort beta-testers.

De Garmin forums, die door Garmin worden gebracht als extra gratis service naar hun klanten, zijn eigenlijk een plek waar gebruikers al hun bugs rapporteren. Andere topics zijn er niet. Garmin informeert nooit wat er opgepakt wordt (en wat niet) en wanneer iets opgeleverd zal worden.

Als je iets gemeld hebt kun je dus alleen maar heel lang wachten en hopen dat het ooit opgelost gaat worden voor het model horloge dat je hebt. Of het gaat gebeuren en wanneer kom je niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Fred13 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:18:
Zojuist ook geïnstalleerd, ik dacht dat het aan mij lag dat het zo snel ging met de batterij. Verder na een paar maanden nog steeds heel blij met de Fenix, fijne upgrade.

Ik had twee weken geleden wel een rare: op een motorrit heeft 'ie een fietsrit van ongeveer een uur gelogd en opgeslagen, en ik snap niet hoe. Normaal kost dat toch een paar selecties en knoppen voor dat gelogd is. Wel een absolute toptijd op Strava gelogd 8)7 8)7

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

GSX-MAN schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Zojuist ook geïnstalleerd, ik dacht dat het aan mij lag dat het zo snel ging met de batterij. Verder na een paar maanden nog steeds heel blij met de Fenix, fijne upgrade.

Ik had twee weken geleden wel een rare: op een motorrit heeft 'ie een fietsrit van ongeveer een uur gelogd en opgeslagen, en ik snap niet hoe. Normaal kost dat toch een paar selecties en knoppen voor dat gelogd is. Wel een absolute toptijd op Strava gelogd 8)7 8)7
Ik moet hem altijd blokkeren tijdens motorrijden, anders heb ik hetzelfde. Wordt lekker op de knopjes gedrukt dan door mijn handschoenen/ rand van de jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26

Sherlock

No Shit

Ik heb de FR965 inmiddels bijna een half jaar en dat bevalt me prima.

Twee kleine issues die ik nog niet opgelost krijg zijn de melding dat incident detection uitgeschakeld is als ik een activiteit start (dat weet ik, ik hoef dat niet elke keer te zien als ik ga wandelen) en dat ik de Garmin Suggested Daily Workouts niet krijg. Ik kan ze wel benaderen via workouts, maar als ik de hardloop activiteit start wil ik dat die suggestie meteen in beeld komt. Dat is me nog steeds niet gelukt, terwijl alles goed zou moeten staan.

Dit werkte prima bij de FR255 die ik had, ik zou echt niet weten wat ik nog aan zou moeten passen om het op de FR965 werkende te krijgen. Iemand hier nog een tip voor?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

charrel schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Ik moet hem altijd blokkeren tijdens motorrijden, anders heb ik hetzelfde. Wordt lekker op de knopjes gedrukt dan door mijn handschoenen/ rand van de jas.
Ah, dat zal het dan zijn. De langere trips laat ik 'm doorgaans thuis, omdat ik onder mijn jas een kleiner horloge fijner vind.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Sherlock schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:54:
Ik heb de FR965 inmiddels bijna een half jaar en dat bevalt me prima.

Twee kleine issues die ik nog niet opgelost krijg zijn de melding dat incident detection uitgeschakeld is als ik een activiteit start (dat weet ik, ik hoef dat niet elke keer te zien als ik ga wandelen) en dat ik de Garmin Suggested Daily Workouts niet krijg. Ik kan ze wel benaderen via workouts, maar als ik de hardloop activiteit start wil ik dat die suggestie meteen in beeld komt. Dat is me nog steeds niet gelukt, terwijl alles goed zou moeten staan.

Dit werkte prima bij de FR255 die ik had, ik zou echt niet weten wat ik nog aan zou moeten passen om het op de FR965 werkende te krijgen. Iemand hier nog een tip voor?
Met betrekking tot de dagelijkse workout, heb je een coach programma gevolgd? Ik heb dat gedaan en daarna kreeg ik de DSW ook niet te zien. Na het handmatig toevoegen van een event in de agenda en die daarna weer te verwijderen kreeg ik ze weer te zien. En dus ook als ik een run start dat ik dan meteen die oefening kan starten.

Dit heb ik gedaan:
Add a workout from the mobile app.

Sync to Watch

Confirm the workout appears in calendar widget

Remove workout via the mobile app

Sync to Watch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26

Sherlock

No Shit

BigWillem89 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:25:
[...]
Met betrekking tot de dagelijkse workout, heb je een coach programma gevolgd? Ik heb dat gedaan en daarna kreeg ik de DSW ook niet te zien. Na het handmatig toevoegen van een event in de agenda en die daarna weer te verwijderen kreeg ik ze weer te zien. En dus ook als ik een run start dat ik dan meteen die oefening kan starten.

Dit heb ik gedaan:
[...]
Geweldig, dit was exact het probleem plus de oplossing! _/-\o_

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
GSX-MAN schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Ha, dat gaat nog verrassend makkelijk hoor. Als 'ie niet op 'lock' staat dan is 1 druk rechtsboven genoeg om de meest recente sport-discipline naar voren te krijgen, nog 2e druk genoeg om de activiteit klaar te zetten en een 3e druk om de activiteit te starten. Een 4e keer diezelfde knop en activiteit gaat op stop. Een 5e keer en hij slaat op. En geen 5e keer leidt afhankelijk van instellingen mogelijk ook tot auto-save na een time-out.

Kortom, als je mouw of jas 4 a 5 keer dezelfde knop indrukt dan heb je al een mooie activiteit. Daarvoor hoef je geen enkel ander knopje in te drukken of een selectie te maken. En via auto-upload naar strava. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Tibs schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:32:
Nog een kort vraagje, klopt het dat het enige verschil tussen de Fenix 7 Pro Solar en de Fenix 7 Pro Sapphire solar de RVS versus Titanium bezel en het materiaal van het scherm is? Qua internals is alles gelijk zie ik op de Garmin website?
Dit is ook wat ik gelezen heb. In tegenstelling tot de niet-pro 7 heef alles multiband gps en 32 gb opslag. Maps moet je ff zelf downloaden met Garmin Express, maar dat kan allemaal prima.

Mooi voor mij, want ik wilde specifiek een niet-sapphire versie (en heb die op marktplaats ook gevonden). Volgens een aantal reviews is sapphire icm mips doffer/donkerder dan "power glass", al is het verschil kleiner dan bij de Fenix 7. Mijn Vivoactive 4 is nog vrijwel krasvrij na een jaar of wat gebruik dus ik geloof het wel met sapphire :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 03-10-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je 2 jaar goed je best doet met de sapphire solar heb je vanzelf een RVS bezel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Valorian schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Ha, dat gaat nog verrassend makkelijk hoor. Als 'ie niet op 'lock' staat dan is 1 druk rechtsboven genoeg om de meest recente sport-discipline naar voren te krijgen, nog 2e druk genoeg om de activiteit klaar te zetten en een 3e druk om de activiteit te starten. Een 4e keer diezelfde knop en activiteit gaat op stop. Een 5e keer en hij slaat op. En geen 5e keer leidt afhankelijk van instellingen mogelijk ook tot auto-save na een time-out.

Kortom, als je mouw of jas 4 a 5 keer dezelfde knop indrukt dan heb je al een mooie activiteit. Daarvoor hoef je geen enkel ander knopje in te drukken of een selectie te maken. En via auto-upload naar strava. :)
Ik was ineens de koning van het klassement op een paar segmenten in Vlaanderen 8) _O- _O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Bundin schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Dit is ook wat ik gelezen heb. In tegenstelling tot de niet-pro 7 heef alles multiband gps en 32 gb opslag. Maps moet je ff zelf downloaden met Garmin Express, maar dat kan allemaal prima.

Mooi voor mij, want ik wilde specifiek een niet-sapphire versie (en heb die op marktplaats ook gevonden). Volgens een aantal reviews is sapphire icm mips doffer/donkerder dan "power glass", al is het verschil kleiner dan bij de Fenix 7. Mijn Vivoactive 4 is nog vrijwel krasvrij na een jaar of wat gebruik dus ik geloof het wel met sapphire :)
Ik let persoonlijk ook redelijk goed op met mijn spullen dus vermoed dat die Sapphire wat onnodig zal zijn. Scheelt toch een €100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
seez schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:07:
[...]

Hou ons op de hoogte :)
Ik kijk het nog even aan. Ik ervaar geen battery drain op een f7 maar heb wel een andere irritante bug
Vandaag twee activiteiten gedaan (run en hike) nadat ik de update heb geinstalleerd. Als lijkt prima te werken en de battery-drain lijkt ook verdwenen. Het normale verbruik is weer 4-5% per dag (zonder bijzondere activiteiten). Alles lijkt weer prima in orde.
Ook op het Garmin forum hoor ik positieve terugkoppeling.

De lijst met fixes voor versie 18.16 is volgende :

We have fully released System Software 18.16.

Change Log

Improved heart rate zones to allow setting by BPM.
Fixed potential shutdown when modifying heart rate zones using Garmin Connect Mobile.
Fixed potential shutdown on boot.
Fixed potential increased battery drain after having done an activity with incident detection enabled.
Fixed issue with trolling motor pairing sequence.
Fixed issue with maps showing doubly thick lines in some cases.
Fixed issue causing basecamp to fail to recognize the device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Volgende updates kijk ik ff de kat uit de boom.
Zit nu ook op 18.16 en ben momenteel tevreden.
Na 2,5 jaar de epix zoals ie moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
Het scherm van mijn F7 is kapot gegaan (barst in het glas). Na contact met Garmin krijg ik het volgende voorstel:
Omruiling van het apparaat voor een vervangend toestel tegen een bedrag van € 214.86 incl. BTW, verzend- en behandelkosten. U krijgt één jaar garantie op het vervangende toestel.
Twijfel nu of ik hem zal laten vervangen, of dat ik ga proberen om hem te laten vervangen voor een ander toestel (F7X / Epix / F8 51mm). Weet alleen niet of Garmin dat überhaupt ooit doet. Wel eens ooit gehoord dat een toestel dat ter reparatie aangeboden werd vervangen werd voor een andere, maar volgens mij was dat i.v.m. beschikbaarheid.

Iemand toevallig ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
karazz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:03:
Het scherm van mijn F7 is kapot gegaan (barst in het glas). Na contact met Garmin krijg ik het volgende voorstel:

[...]

Twijfel nu of ik hem zal laten vervangen, of dat ik ga proberen om hem te laten vervangen voor een ander toestel (F7X / Epix / F8 51mm). Weet alleen niet of Garmin dat überhaupt ooit doet. Wel eens ooit gehoord dat een toestel dat ter reparatie aangeboden werd vervangen werd voor een andere, maar volgens mij was dat i.v.m. beschikbaarheid.

Iemand toevallig ervaring mee?
Garmin mag enkel een gelijkwaardig toestel aanbieden als vervanger. Net hetzelfde voor gehad met mijn Forerunner 745 die niet meer gemaakt wordt. Daar stellen ze een Forerunner 255 Music voor. Ikzelf wil ook upgraden naar een Fenix 7 maar dat kunnen ze niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Tibs schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Garmin mag enkel een gelijkwaardig toestel aanbieden als vervanger. Net hetzelfde voor gehad met mijn Forerunner 745 die niet meer gemaakt wordt. Daar stellen ze een Forerunner 255 Music voor. Ikzelf wil ook upgraden naar een Fenix 7 maar dat kunnen ze niet doen.
Ah, dat is jammer... Dan wordt de overweging of dat ik hem laat repareren of probeer te verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Tibs schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Wat karazz zegt klopt: upgrade nav beschikbaarheid. Mijn 6x Pro was defect, en ik heb voor €194 (ex verzendkosten) een 7X Pro Solar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Dit dus inderdaad
Hartelijk bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Support. Wij helpen u graag verder.

Helaas is dit niet mogelijk. Het omruilvoorstel geldt alleen voor hetzelfde toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Iemand een idee of de Fenix 7 Pro in korting zou komen in de Amazon Prime Deals? Anders is het wachten tot Black Friday |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:34
Tibs schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:21:
Iemand een idee of de Fenix 7 Pro in korting zou komen in de Amazon Prime Deals? Anders is het wachten tot Black Friday |:(
Hoe zou iemand dat kunnen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
La1974 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Hoe zou iemand dat kunnen weten?
Misschien dat Prime leden al iets kunnen zien? Voorlopig geen Prime lid. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:11
Tibs schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Misschien dat Prime leden al iets kunnen zien? Voorlopig geen Prime lid. O-)
Als Prime lid weet je niet wat in de aanbieding komt. Dus echt nog een paar dagen afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26
Pff, Garmin heeft het wel niet gemakkelijker gemaakt om een nieuw horloge te kiezen. Ik heb nog een vivoactive 3 die eigenlijk wel doet wat het moet maar ik merk dat o.a. de GPS toch wat minder is in vergelijking met de recentere toestellen van mijn loopvrienden en de batterij begint wat te minderen.

Een vereiste is echt wel een always on klok (ik wil in vergaderingen stiekem naar de tijd kunnen kijken) waardoor naar ik begrepen heb de toestellen met amoled wegvallen. Ik keek dan naar de Instinct 2 maar ik vind die eigenlijk er te sportief/g-shock-achtig uit zien. Maar met die vereisten (mip scherm, ook voor dragen op het werk geschikt, geen 47mm want dat is te groot, vooral voor lopen, fietsen en fitness) kom ik uiteindelijk uit op 2022 modellen zoals de forefunner 255?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Laatst online: 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Horla schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:52:
Pff, Garmin heeft het wel niet gemakkelijker gemaakt om een nieuw horloge te kiezen. Ik heb nog een vivoactive 3 die eigenlijk wel doet wat het moet maar ik merk dat o.a. de GPS toch wat minder is in vergelijking met de recentere toestellen van mijn loopvrienden en de batterij begint wat te minderen.

Een vereiste is echt wel een always on klok (ik wil in vergaderingen stiekem naar de tijd kunnen kijken) waardoor naar ik begrepen heb de toestellen met amoled wegvallen. Ik keek dan naar de Instinct 2 maar ik vind die eigenlijk er te sportief/g-shock-achtig uit zien. Maar met die vereisten (mip scherm, ook voor dragen op het werk geschikt, geen 47mm want dat is te groot, vooral voor lopen, fietsen en fitness) kom ik uiteindelijk uit op 2022 modellen zoals de forefunner 255?
Misschien is daarnaast de Fenix 7s ook iets? Maar de 255 is waarschijnlijk betaalbaarder.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:03
Horla schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:52:

Een vereiste is echt wel een always on klok (ik wil in vergaderingen stiekem naar de tijd kunnen kijken) waardoor naar ik begrepen heb de toestellen met amoled wegvallen.
Waarom zouden amoled schermen afvallen? Ik heb een Garmin FR965 met always on display en die bevalt goed. Accu gaat circa 5 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
AMOLED schermen hebben idd gewoon een Always On mode hoor. Zie je gewoon de tijd. Ja je levert er wat dagen voor in qua batterij duur maar dat lijkt me logisch.

Enige nadeel vind ik dat die stock watch faces geen fijn only time AOD hebben. Dus een zwart scherm met witte cijfers. Ik heb iig nu de complete watch face in beeld maar dan gedempt. En dat wil ik niet.

Iemand die dat nog weet op te lossen? Want dat bespaart weer flink wat batterij als het goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTupx5cTjQqFny_yhXDtCq6Pk2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOtmv9cHx5yAN1CbITeAfDrO.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl ik dit gewend ben en graag wil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0w0DnacJ8uIEBiP6D8SArgWP8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjoQlYCsixTO5aBL4z36lEXA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 06-10-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26
thealterego1 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:00:
[...]

Misschien is daarnaast de Fenix 7s ook iets? Maar de 255 is waarschijnlijk betaalbaarder.
Daar had ik inderdaad ook naar gekeken maar laten we zeggen dat er dan een serieuze korting moet komen met de prime dagen/black friday. Voor mij is een horloge een gebruiksvoorwerp en wil ik mijn gedrag dus niet aanpassen. Met 700 euro rondlopen rond mijn pols vind ik nogal gevaarlijk. Zelfs op mijn huidige Vivoactive die maar 200 was, heb ik een screenprotector :+
Maarten2212 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:12:
[...]

Waarom zouden amoled schermen afvallen? Ik heb een Garmin FR965 met always on display en die bevalt goed. Accu gaat circa 5 dagen mee.
Omdat ik uit reviews had begrepen dat dit niet mogelijk was met amoled? Is vijf dagen met smartfuncties aan en af en toe een GPS activiteit of gewoon niets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Juancho schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:50:
AMOLED schermen hebben idd gewoon een Always On mode hoor. Zie je gewoon de tijd. Ja je levert er wat dagen voor in qua batterij duur maar dat lijkt me logisch.

Enige nadeel vind ik dat die stock watch faces geen fijn only time AOD hebben. Dus een zwart scherm met witte cijfers. Ik heb iig nu de complete watch face in beeld maar dan gedempt. En dat wil ik niet.

Iemand die dat nog weet op te lossen? Want dat bespaart weer flink wat batterij als het goed is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is toch al een prima AOD voor als je amoled hebt?
Veel zwart dus relatief laag verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Megupe schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:56:
[...]

Dit is toch al een prima AOD voor als je amoled hebt?
Veel zwart dus relatief laag verbruik.
Uit mijn ervaringen met Wear OS scheelt het stiekem best veel extra batterij als je beide AOD naast elkaar legt van hierboven. Idealiter kan je zelf kiezen maar dat mist Garmin helaas nog. Geen kritiek verder en wellicht een voorbeeld van sporthorloge met smartwatch opties VS smartwatch met sport opties 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:03
Horla schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Omdat ik uit reviews had begrepen dat dit niet mogelijk was met amoled? Is vijf dagen met smartfuncties aan en af en toe een GPS activiteit of gewoon niets doen?
Dit is ook met ongeveer 5x per week hardlopen (ong 4 uur activiteit). En dag en nacht om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Juancho schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:33:
[...]

Uit mijn ervaringen met Wear OS scheelt het stiekem best veel extra batterij als je beide AOD naast elkaar legt van hierboven. Idealiter kan je zelf kiezen maar dat mist Garmin helaas nog. Geen kritiek verder en wellicht een voorbeeld van sporthorloge met smartwatch opties VS smartwatch met sport opties 😏
Dit is geen garmin die je liet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Megupe schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Dit is geen garmin die je liet zien?
Bovenste foto is garmin, onderste mijn vorige Samsung galaxy watch 6. Bij Wear OS kan je zelf kiezen hoe je je AOD wil hebben. Zoals het Garmin scherm of gewoon alleen de tijd.

Maar ik zal eens een testje doen. Batterij 100% opladen en dan tot bijv 10% gaan met de ene keer AOD aan en de andere keer AOD uit (met wel aan staan dat het scherm aan gaat als je je pols draait).

Benieuwd wat dat verschil is.

[ Voor 43% gewijzigd door Juancho op 06-10-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:06
Juancho schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die samsung wijzerplaat kun je toch ook gewoon op je FR965 kiezen?
Zie dat je geen FR965 hebt, misschien is de wijzerplaat wel gewoon te downloaden in Connect IQ?
UP knop lang indrukken > wijzerplaat en dan met up en down door je wijzerplaten zoeken.
Bij mij word deze in slaapstand gebruikt ( incl. rode modus)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WZ4MzLS2ocQB211CD-1-zYgvpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLNFKWk2FCPBvEXVRtcsKfno.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ben-i op 06-10-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Slaapstand is wat anders dan AOD natuurlijk.
Het gaat erom dat een watch face een bepaalde AOD modus heeft. Idealiter ook 1 die je nog kan aanpassen. Dat ontbreekt bij de Garmin. Ik heb iig nog geen optie gevonden om het AOD aan te passen. De stock faces zijn alleen aanpasbaar op gebied van kleur, gegevens en indeling.

En nee, Wear OS watch faces en het Garmin eco systeem werken nog niet samen. Dus helaas is dat nog geen optie. Begreep wel dat men er mee bezig was.

[ Voor 105% gewijzigd door Juancho op 06-10-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:06
Ik kan deze gewoon instellen als watchface, staat los van slaapstand. En hij kan verder ook aangepast worden welke gegevens je wel of niet erbij wilt zien. Maar misschien begrijp ik je niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
Juancho schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:38:
Slaapstand is wat anders dan AOD natuurlijk.
Het gaat erom dat een watch face een bepaalde AOD modus heeft. Idealiter ook 1 die je nog kan aanpassen. Dat ontbreekt bij de Garmin. Ik heb iig nog geen optie gevonden om het AOD aan te passen. De stock faces zijn alleen aanpasbaar op gebied van kleur, gegevens en indeling.

En nee, Wear OS watch faces en het Garmin eco systeem werken nog niet samen. Dus helaas is dat nog geen optie. Begreep wel dat men er mee bezig was.
Ik heb de Glance Pro watch face op mijn FR965, met AOD. Met deze watch face is het AOD scherm enigszins instelbaar (3 niveaus van details). Ik heb hem zo ingesteld dat ik alleen de tijd zie, precies zoals op je Samsung Galaxy watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja externe watchfaces zijn wat meer instelbaar qua AOD. Ging mij even om die standaard faces van Garmin zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ben-i schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:12:
Ik kan deze gewoon instellen als watchface, staat los van slaapstand. En hij kan verder ook aangepast worden welke gegevens je wel of niet erbij wilt zien. Maar misschien begrijp ik je niet goed.
Wat ik bedoel is dat je ziet wat jij hebt maar dan alleen als de watch dus na een x aantal seconden dimt. Dus alleen als AOD. Als je vervolgens het scherm weer "wakker" maakt, dat je bijv. een mooi kleurig AMOLED watch face ziet. Dat kunnen de standaard Garmin faces helaas niet. Of ik moet iets over het hoofd zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 07-10-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MordiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:48
Meelezer hier.

Komend weekend mijn eerste halve marathon in Eindhoven. Ik heb het trainingsprogramma van Garmin Coach gevolgd. Voor komende zondag staat er dus een run in van 21.1 km in mijn horloge. Vanzelfsprekend zal de wedstrijd iets langer zijn dan deze 21.1 km. Mijn horloge zal echter na 21.1 km stoppen.

Ik denk dat ik twee opties heb:

Optie 1: Nadat mijn horloge is gestopt na 21.1 km kan ik hem na een paar seconden handmatig hervatten. Heel groot nadeel hiervan is dat ik dat zelf moet doen. Ik weet van eerdere kortere wedstrijden dat ik dan zo moe ben dat ik piepjes van mijn horloge compleet mis.

Optie 2: Een normale losse run starten. Deze kan ik dan gewoon stoppen bij de finish. Klein nadeel hiervan is dat ik vermoed dat mijn Garmin Coach deze niet herkent en dat het programma niet officieel is afgesloten. Dat is uiteraard niet onoverkomelijk maar wel jammer.

Iemand een andere optie hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

Waarom zou je horloge stoppen na 21.1 km? Je start en stopt je activiteit toch (altijd) zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij stopt je run idd nooit automatisch (of dat moet een instelling zijn) maar loopt deze gewoon door tot jezelf de run stopt. Dus ookal heb je 21,1km ingevoerd, ook daarna loopt de boel gewoon door. Heeft volgens mij ook niks te maken met Garmin coach programma's etc, die kan je dacht ik ook altijd nog zelf in Garmin connect afsluiten.

@MordiM gebruik je een standaard Garmin hardloop datascreen tijdens je run? Of bijv. een eigen gemaakte of de bekende Peter's Race Pace vanuit de store? Die laatst heb ik gebruikt tijdens mijn halve marathon in juni dit jaar. Die is echt super fijn, zeker als je loopt met een tijdsdoel. Zie je gelijk op de watch of je voor/achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
Gister een training gedaan van 9.55km, ik kan bevestigen dat het horloge gewoon doorgaat met opnemen van de activiteit tot je hem zelf stopt. Ik wilde namelijk wel graag die 10km volmaken ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

@MordiM Met een training met Garmin gaat ie toch ook gewoon door, de "specifieke" training stopt maar het horloge gaat gewoon door met de activiteit waar je mee bezig was. Mijn 965 geeft een melding en hoeveel % je de training zo goed als mogelijk gevolgd hebt en ondertussen loopt de meting van de activiteit gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MordiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:48
Als aanvulling op mijn vorige bericht:
Ik heb de forerunner 245. Als ik een workout uit de Garmin Coach deed van bijvoorbeeld 40 minuten, dan piept hij na 40 minuten en stopt in ieder geval de tijd (ik vermoed ook dat de GPS stopt maar dat is wat lastiger controleren).
Dan heb ik de opties (ik weet niet de exacte woorden): sla op, hervat, hervat later. Zolang ik niks kies, stopt tijd/GPS.

Tijdens de workouts was ik weleens een kilometer van huis waardoor ik aangaf dat ik de training wilde hervatten. In een rustige omgeving is dat niet zo'n probleem.

Voor zondag staat dus in mijn horloge een workout van 21.1 km. Ik ga er vanuit dat de workout pauzeert (misschien is stoppen niet helemaal het goede woord) na die 21.1 km. En dat ik hem dan handmatig moet hervatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Mijn HRV is al een week ongebalanceerd (oranje) en sinds vandaag laag (rood). Ik voel mij prima. Gisteren een rondje gefietst wat ik vaker fiets en dat ging wel ietsje moeizamer dan normaal maar was ook zeker niet kapot daarna. Was denk ik vooral de wind.

De basislijn is actief per midden juli 2024. Sindsdien heb ik ook wel hard getraind en voelde ik mij tot eind augustus erg sterk. Vanaf september is de HRV in dalende lijn. Dat is ook wellicht te relateren aan het mindere weer waardoor ik minder vaak buiten fiets en weer binnen fiets en dat binnen fietsen is weer flink wennen.

Wat is dan raadzaam om te doen? Meer rust nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@joker1977 @Juancho @ElPaco @charrel wanneer je Garmin Coach gebruikt stopt de activiteit daadwerkelijk. Je moet dan zelf kiezen voor hervatten als je door wilt gaan. Op zich niet spannen, gewoon rennend een knop je drukken en je merkt er op de totale activiteit niets van, wel even opletten wanneer hij af is.

@MordiM pin me er niet op vast, maar bij mijn weten stopt hij bij de race niet automatisch. Dat is namelijk geen training maar gewoon een wedstrijd zonder specifiek schema. Ik heb meerdere keren een wedstrijd gedaan met Garmin Coach maar kan mij niet herinneren dat ik een wedstrijd heb gehad waarin ik niet zelf handmatig de tijd gestopt heb bij het struikelen over de drempel.
Bij trainingen inderdaad nog wel eens handmatig hervat als ik door wilde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Gonadan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:23:
@joker1977 @Juancho @ElPaco @charrel wanneer je Garmin Coach gebruikt stopt de activiteit daadwerkelijk. Je moet dan zelf kiezen voor hervatten als je door wilt gaan. Op zich niet spannen, gewoon rennend een knop je drukken en je merkt er op de totale activiteit niets van, wel even opletten wanneer hij af is.
Sinds mijn pacemaker/ sarcoïdose volg ik alleen de dagelijkse suggesties om hard te lopen, die gaan wel gewoon door. Al een tijdje de coach niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
charrel schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:31:
[...]

Sinds mijn pacemaker/ sarcoïdose volg ik alleen de dagelijkse suggesties om hard te lopen, die gaan wel gewoon door. Al een tijdje de coach niet meer gebruikt.
Klopt, het is puur de Garmin Coach die zelf stopt. Gewone workouts zoals dagelijkse suggesties zijn anders, die stoppen de activiteit niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 299 ... 322 Laatste