Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 300 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
MordiM schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:08:
Voor zondag staat dus in mijn horloge een workout van 21.1 km. Ik ga er vanuit dat de workout pauzeert (misschien is stoppen niet helemaal het goede woord) na die 21.1 km. En dat ik hem dan handmatig moet hervatten.
Ah ja maar dat is gewoon een setting he. Dat Garmin automatisch stopt bij behalen van je doel. Maar dat kan je uitzetten. Dan loopt de boel gewoon door tot jezelf de sessie stopt.

Edit: schijnbaar is het puur voor een run met de Garmin coach anders. Zelf gebruik ik dat voor de wedstrijd loop nooit. Ik zet altijd mijn info in Peter's Race Pace en daarmee loop ik de run. En die loopt gewoon door tot jezelf op stop drukt.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 07-10-2024 10:41 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
Gonadan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:23:
@joker1977 @Juancho @ElPaco @charrel wanneer je Garmin Coach gebruikt stopt de activiteit daadwerkelijk. Je moet dan zelf kiezen voor hervatten als je door wilt gaan. Op zich niet spannen, gewoon rennend een knop je drukken en je merkt er op de totale activiteit niets van, wel even opletten wanneer hij af is.
Mijn Garmin Coach run van gisteren zegt toch echt wat anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45GC-lLRfIEJ9kMHmk3K6C24yAI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mdmyfaz40XGFZ6srRsXXOtGc.png?f=user_large
Dit was een 10 min warming up, 6.44km run-walk-run en 10 mins cooling down. Zoals je ziet is die laatste cooling down gewoon langer geworden omdat ik mijn horloge niet stopte. Daarom heb ik die 10KM kunnen halen.

Mogelijk is het een setting die ik ooit aan heb gezet, dat ik zelf die activity moet stoppen, maar het kan dus zeker wel.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
aaaido schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:17:
Mijn HRV is al een week ongebalanceerd (oranje) en sinds vandaag laag (rood). Ik voel mij prima. Gisteren een rondje gefietst wat ik vaker fiets en dat ging wel ietsje moeizamer dan normaal maar was ook zeker niet kapot daarna. Was denk ik vooral de wind.

De basislijn is actief per midden juli 2024. Sindsdien heb ik ook wel hard getraind en voelde ik mij tot eind augustus erg sterk. Vanaf september is de HRV in dalende lijn. Dat is ook wellicht te relateren aan het mindere weer waardoor ik minder vaak buiten fiets en weer binnen fiets en dat binnen fietsen is weer flink wennen.

Wat is dan raadzaam om te doen? Meer rust nemen?
Wat bij mij hielp is vitamie D slikken. hiervoor moet je bloed laten prikken om te checken wat jouw waarde is en van daar uit kijken of je een tekort hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Deze posts over HRV zijn ook wel interessent (neem alles natuurlijk niet te letterlijk want het zijn nog altijd ervaringen en iedereen is anders zeker met hrv):

https://www.reddit.com/r/.../what_happened_to_my_hrv/
https://www.reddit.com/r/...s_why_is_my_hrv_crashing/

Maar zijn er hier meer die een negatieve trend zien in hun HRV medio september/oktober? Ergens wel logisch daar deze periode de overgang is van warm zomer weer naar guur herfst weer. Mensen zijn over het algemeen meer ziek etc. En wellicht speelt dan een vitamine D tekort ook op. Want je krijgt vaak minder zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:26
aaaido schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:44:
Deze posts over HRV zijn ook wel interessent (neem alles natuurlijk niet te letterlijk want het zijn nog altijd ervaringen en iedereen is anders zeker met hrv):

Maar zijn er hier meer die een negatieve trend zien in hun HRV medio september/oktober? Ergens wel logisch daar deze periode de overgang is van warm zomer weer naar guur herfst weer. Mensen zijn over het algemeen meer ziek etc. En wellicht speelt dan een vitamine D tekort ook op. Want je krijgt vaak minder zon.
Vanaf ±20 september serieus ziek geweest (bacteriële of virale infectie)
Dacht eerst aan COVID maar bleek nog erger uit te vallen.
Na een week lichte betering, maar dan toch terugval.
Perfect te zien in o.a. mijn HRV:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVG9zRbavf0NJTPQ79pEEGqS45A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6v3q601dnhQ9zsTEXcgmFAkm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11

Die had ik ook, maar ik heb ook echt een dag koorts gehad. Twee weken daarna ook een dipje in hrv, niet echt ziek geworden maar merkte wel dat ik ergens last van had.

Nu gewoon weer terug naar normaal, heb nog geen specifieke trend ontdekt met de seizoenen. Behalve dus meer ziekte in de herfst/winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

eerste dip is een verkoudheid (geen Covid) - de huidige dip is vooral iets teveel alcohol en wat meer inspanning

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlCntybTkHuYmrcXmGX9f8pJlsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/edyxQmMenb23hAImi5UeKIio.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MordiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:48
Juancho schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Ah ja maar dat is gewoon een setting he. Dat Garmin automatisch stopt bij behalen van je doel. Maar dat kan je uitzetten. Dan loopt de boel gewoon door tot jezelf de sessie stopt.

Edit: schijnbaar is het puur voor een run met de Garmin coach anders. Zelf gebruik ik dat voor de wedstrijd loop nooit. Ik zet altijd mijn info in Peter's Race Pace en daarmee loop ik de run. En die loopt gewoon door tot jezelf op stop drukt.
Dit is volgens mij precies wat ik zoek. Enig idee waar ik dit zou kunnen instellen?
Ik ben door mijn horloge gegaan, maar deze setting niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter

In een post van mij een tijdje terug kon je goed zien dat ik in het voorjaar/zomer een betrer HRV heb:

tlpeter in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Dat slaap tracking gaat niet helemaal ok bij Garmin. Afgelopen nacht zeer slecht geslapen (sliep pas tegen 4) en van 00.00 tot 02:00 heeft Garmin zowel 50% lichte als 50% diepe slaap geregistreerd. Klopt niks van want was gewoon wakker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26
Dat is toch bij alles zo dat slaap tracking doet? Ik heb een Withings mat en zolang ik gewoon rustig lig, denkt hij dat ik slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Horla schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:13:
Dat is toch bij alles zo dat slaap tracking doet? Ik heb een Withings mat en zolang ik gewoon rustig lig, denkt hij dat ik slaap.
De lichte slaap kan ik mij iets bij voorstellen maar de diepe slaap terwijl je wakker bent? En waarom dan verschil tussen lichte slaap en wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Als ik zo naar mijn statistieken kijk, dan ziet hij volgens mij diepe slaap als "lage hartslag + weinig beweging". Ik probeer de laatste tijd ademhalingsoefeningen te doen (bv 4s inademen, 4s houden, 4s uitademen e.d.) in de hoop van sneller terug in slaap te vallen. Buiten dat mijn hartslag wat lager gat, heb ik niet de indruk dat het iets doet maar Withings denkt dat ik diep slaap ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mijn 10km race is volgende week dus ik sluit mijn Daily workouts na het weekend af. De volgende wedstrijd run is 1 december en is 16km. Hiervoor wil ik graag de Garmin coach (dus 1 van de 3) inzetten maar zoals eerder al vermeld hier kon ik die niet kiezen. Ik begreep van iemand hier dat het komt omdat de 16km een afstand is die geen coach heeft en dit alleen geldt voor een 5/10/halve/hele marathon.

In dat kader, wat zou dan het beste zijn om te kiezen? De 10km of halve marathon? Ik dacht zelf aan de halve marathon coaching omdat de 16km toch een afstand is waar het meer op inhoud creëren draait.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Edit: Mijn Garmin Forerunner 265 krijgt net wederom een update binnen: V20.31. Heb het idee dat de laatste weken er veel meer updates binnenkomen dan in de eerste maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Er zit momenteel €150 verschil tussen de Fenix 7 (375) en Fenix 7 pro (525). Is de nieuwere sensor van de pro (en met een omweg ECG) het verschil in prijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:16

Roozzz

Plus ultra

Horla schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:55:
Er zit momenteel €150 verschil tussen de Fenix 7 (375) en Fenix 7 pro (525). Is de nieuwere sensor van de pro (en met een omweg ECG) het verschil in prijs waard?
Persoonlijk hecht ik veel meer waarde aan de multiband GPS van de Pro. Dat scheelt nogal een slok op een borrel.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migie76
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-07 13:11
Waar vind je dan een Fenix 7 voor 375?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
migie76 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:19:
[...]

Waar vind je dan een Fenix 7 voor 375?
Duitse Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:26
Roozzz schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:01:
[...]

Persoonlijk hecht ik veel meer waarde aan de multiband GPS van de Pro. Dat scheelt nogal een slok op een borrel.
Vergeet ook vooral de zaklamp niet. Als je die eenmaal hebt wil je nooit meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Vergeet niet de zaklamp op de pro ;) .. Voor de een wellicht een nutteloze gadget, voor de ander een hele prettige toevoeging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Valorian schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:30:
[...]

Vergeet niet de zaklamp op de pro ;) .. Voor de een wellicht een nutteloze gadget, voor de ander een hele prettige toevoeging. ;)
Dat lees ik vaak maar niemand kan mij een voorbeeld geven waarvoor ze het dan juist meerdere keren per dag/week gebruiken 8)7 . Het enige dat ik kan bedenken is dat ik gemakkelijker mijn weg naar bed vind als mijn vrouw vroeger is gaan slapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Op mijn Forerunner 265 gebruik ik de zaklamp ook heel vaak als je savonds de schutting/schuur/achterdeur moet openen. Ff 2x drukken e je ziet het sleutelgat.

Tis niet dat ik niet zonder kan maar tis gewoon soms super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:44
Waar vind je de 7 Pro aan € 525? Ik ben ook op zoek naar een mooie korting op de Fenix 7 Pro maar twijfel tussen de Solar en de Sapphire Solar versie. Ik zou sowieso voor de Pro kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Tibs schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Waar vind je de 7 Pro aan € 525? Ik ben ook op zoek naar een mooie korting op de Fenix 7 Pro maar twijfel tussen de Solar en de Sapphire Solar versie. Ik zou sowieso voor de Pro kiezen.
stond ook op de Duitse Amazon maar ondertussen niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Horla schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:18:
[...]

Ik vind de 7 Pro Solar aan 678 op Bol, twijfel of ik zou wachten tot Black Friday maar vrees dat de stock tegen dan misschien op zal zijn... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
Ik heb besloten toch de gewone 7 te kopen. Uiteindelijk doe ik mijn korte intervals met een borstband dus maakt de 'mindere' hrm chip niet veel uit. En de pro was dan niet meer verkrijgbaar voor die prijs dus keuze was iets gemakkelijker :+

Ook denk ik dat de prijs met black Friday niet veel lager meer gaat worden (ik ga bewust niet kijken want anders wordt ik zot O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Horla schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:39:
[...]

Dat lees ik vaak maar niemand kan mij een voorbeeld geven waarvoor ze het dan juist meerdere keren per dag/week gebruiken 8)7 . Het enige dat ik kan bedenken is dat ik gemakkelijker mijn weg naar bed vind als mijn vrouw vroeger is gaan slapen :+
Voor mij de meest gebruikte functie. In schemer de juiste kleur sokken uit de kast zoeken tot de stroboscoop functie tijdens hardlopen in het donker zodat ik geen apart lampje mee hoef te nemen.
tlpeter schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:45:
[...]

In een post van mij een tijdje terug kon je goed zien dat ik in het voorjaar/zomer een betrer HRV heb:

tlpeter in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
Hoe krijg je een overzicht van meer dan 4 weken HRV uit je Garmin? Kan dat nergens terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
KappuhH schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

[...]

Hoe krijg je een overzicht van meer dan 4 weken HRV uit je Garmin? Kan dat nergens terugvinden...
Phoe, dat was toen even zoeken en ik weet het nu dan ook niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:03
KappuhH schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:03:
Trainingstatus onder rapporten --> alle activiteiten (https://connect.garmin.co...rt/-1/all/last_six_months).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Dank! Daar staan mooie inzichten!

En mijn vermoeden wordt ook direct bevestigd, namelijk dat er iets mis is met de hoogtemeter//barometer in m'n Fenix 7 pro. Deze maand al meer dan 11km aan hoogtemeters gemaakt met fietsen, terwijl ik alleen wat gemountainbiket heb. Al 1500m aan hoogtemeters met twee keer een half uurtje hardlopen. Daarnaast krijg ik heel vaak in de ochtend al een melding dat m'n doel van 10 trappen lopen al gehaald is. Iemand vergelijkbare ervaringen? Ben bang dat het een garantiegeval gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
KappuhH schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:31:
[...]

Dank! Daar staan mooie inzichten!

En mijn vermoeden wordt ook direct bevestigd, namelijk dat er iets mis is met de hoogtemeter//barometer in m'n Fenix 7 pro. Deze maand al meer dan 11km aan hoogtemeters gemaakt met fietsen, terwijl ik alleen wat gemountainbiket heb. Al 1500m aan hoogtemeters met twee keer een half uurtje hardlopen. Daarnaast krijg ik heel vaak in de ochtend al een melding dat m'n doel van 10 trappen lopen al gehaald is. Iemand vergelijkbare ervaringen? Ben bang dat het een garantiegeval gaat worden.
Ik heb zelf ook dat vermoeden. Waar kijk jij de hoogte meters overzicht? Bij mij lijk ik het te zien in het 'aantal verdiepingen' overzicht. Hoe ziet dat bij jou eruit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lBGxeo0tirzHxLPgtS-634Yjaw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7eW0MJ8oCpWoX9m1KbOjjG1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gISRBwFAibXnrE4ynjVGnU7Uo0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFYHF5F9w8FaJI0DCiaBRQBj.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barometer stuk of is domweg de interpretatie van garmin ruk?

Volgens die van mij loop ik dagelijks zo 30 verdiepingen omhoog.

Echter luchtdruk verschilt in gebouwen, helemaal in gebouwen met luchtbehandeling. En buiten varieert de luchtdruk ook aan de hand van het weer.
Luchtdruk meting nauwkeurig om hoogte te meten? Nee totaal niet.
Als ik op mijn garmin kijk wat de barometer druk is dan komt die opzich wel overeen met de weerstation van buienradar.

Ook bijzonder dat ik volgens garmin gemiddeld 31 verdieping omhoog klim en maar 13 verdieping omlaag ga. En nee ik ben niet een week lang en berg aan het beklimmen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsVSWQiXbtOQ0t-obfPBG8BOQdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsnIngvxANnvaRdlpDsX9Gy0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
vinom schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:40:
[...]

Ik heb zelf ook dat vermoeden. Waar kijk jij de hoogte meters overzicht? Bij mij lijk ik het te zien in het 'aantal verdiepingen' overzicht. Hoe ziet dat bij jou eruit?

[Afbeelding][Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHXv_bP5I32nPuCwBwoyD1GrFqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/33liBD99r3AfhBZilggQcGiV.png?f=fotoalbum_large
Het lijkt er op dat het niet elke dag mis gaat. Mijn eerste vreemde activiteit die geregistreerd is was op 28 september een mountainbikerit van 38km met 10km aan hoogtemeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
[...]

Goed punt. Wat @KappuhH noemt, gebruik met hardlopen in donker, kan interessant zijn. Zelf nog niet getest/gebruikt (heb mijn 7 pro pas een paar weken en toevallig nog niet mee in donker gesport). Verder is het enige waarvoor ik het waarschijnlijk zal gebruiken denk ik op alpine trips en campings, om met het rode lampje snachts anderen niet wakker te maken als ik op sta in pikdonker. Normaal gebruik ik daar een hoofdlampje voor maar die moet ik dan weer bij kussen leggen en die gaan dan snachts een eigen leven leiden.

Maar goed, wat je nooit gehad hebt zal je ook niet snel missen, en 375 is wel echt een super aanbieding voor de gewone 7, de gefeliciteerd daarmee! Veel sportplezier gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Tibs schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

Ik let persoonlijk ook redelijk goed op met mijn spullen dus vermoed dat die Sapphire wat onnodig zal zijn. Scheelt toch een €100.
Het punt met horloges die je 24/7 draagt is dat je toch regelmatig ergens tegen stoot. ik tenminste wel. De Fenix is geen klein apparaat en deze week raakte ik toch weer de (bakstenen) muur toen ik er langs liep.

Anderzijds: mijn oude Fenix 6 zonder sapphire heeft dit ook overleefd. Er zat na 3 jaar gebruik slechts een klein krasje op het scherm.

Ja, niet echt ziek, maar toch al weken een negatieve trend. Niet teveel naar kijken denk ik.

[ Voor 40% gewijzigd door dirkjesdirk op 09-10-2024 10:45 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Heeft er iemand hier een goeie methode om krassen weg te krijgen. M'n Venu 3 heeft de zijkant van m'n keukenwerkblad gevoeld en als je nu in een hoek kijkt zie je kleine krasjes. Op zich niks storend maar het zou leuk zijn mochten ze weg zijn 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBuijsse
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Vraagje,

Grote twijfel hier voor de aanschaf van een Garmin smartwatch.
Voorkeur gaat uit naar de Forerunner 255. Maar ik twijfel aan de duur van de ondersteuning. Hoe lang blijft deze nog updates krijgen? En is het erg als deze geen updates meer krijgt?
2e keus is de Forerunner 165. Deze is van 2024 maar heeft minder features dan de 255.

En om de twijfel nog groter te maken is vandaag de VivoActive5 in de aanbieding bij Amazon..

Wat is wijsheid?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:17

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Nevermind.

[ Voor 98% gewijzigd door m-vw op 09-10-2024 12:49 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 16:06
Graag vraag ik jullie advies om het volgende.
Op dit moment heb ik een 3 jaar oude Samsung Watch4 (46mm) welke wat betreft de batterij het ongeveer 1.5dag uithoud (zonder AOD). Ik gebruik de Watch4 om (vooral) mijn trainingen (sportschool, fietsen, flink stuk wandelen etc) bij te houden, slaap in de gaten houdt (alhoewel ik dit meer een gimmick vind) en notificaties op te ontvangen.

Nu heb ik de mazzel dat ik een % korting kan krijgen op de webshop van Garmin, en ben daarom aan het neuzen geweest voor de Fenix 8 47mm (Spark orange/graphite).
Ik ben vooral op zoek naar een verbetering van wat ik nu heb - zeker op het gebied van batterij.

Het aankoopbedrag kan ik mee leven en wil ik best investeren in deze watch - in vergelijking met bv de nieuwe Watch Ultra gaat deze (incl de korting) richting hetzelfde bedrag - maar ik vraag mij af of dit wel de beste keuze is daar ik mijzelf niet zie duiken of telefoneren (een van de "nieuwe" gimmicks).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Alle Garmins zijn een verbetering qua batterij. Het gaat er vooral om wat je aan features wilt gebruiken, welk budget je hebt en wat je smaak is qua looks. Een Fenix 8 klinkt flink overkill en met jouw wensen voldoet een Vivoactive 5 of FR165 ook al prima. Maar mogelijk vind je de F8 qua looks het waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28
JosBuijsse schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:48:
Vraagje,

Voorkeur gaat uit naar de Forerunner 255. Maar ik twijfel aan de duur van de ondersteuning. Hoe lang blijft deze nog updates krijgen? En is het erg als deze geen updates meer krijgt?
2e keus is de Forerunner 165. Deze is van 2024 maar heeft minder features dan de 255.

En om de twijfel nog groter te maken is vandaag de VivoActive5 in de aanbieding bij Amazon..

Wat is wijsheid?

Alvast bedankt!
Als er een opvolger is verschenen neemt het aantal updates gauw af, maar het is ook weer niet zo dat het meteen helemaal stopt. Een maand geleden is er nog een firmware update uitgebracht voor de 255.
Op een gegeven moment is het wel afgelopen met de updates, maar dat is niet echt een probleem; ze blijven het gewoon doen.
Over de ondersteuning in de vorm van gegevensuitwisseling met Connect en Express zou ik me geen zorgen maken, de Forerunner 205/305 uit 2006 kun je nog steeds synchroniseren via Express...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-08 12:55
Sjowhan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:06:
Op dit moment heb ik een 3 jaar oude Samsung Watch4 (46mm) welke wat betreft de batterij het ongeveer 1.5dag uithoud (zonder AOD). Ik gebruik de Watch4 om (vooral) mijn trainingen (sportschool, fietsen, flink stuk wandelen etc) bij te houden, slaap in de gaten houdt (alhoewel ik dit meer een gimmick vind) en notificaties op te ontvangen.

Nu heb ik de mazzel dat ik een % korting kan krijgen op de webshop van Garmin, en ben daarom aan het neuzen geweest voor de Fenix 8 47mm (Spark orange/graphite).
Ik ben vooral op zoek naar een verbetering van wat ik nu heb - zeker op het gebied van batterij.

Het aankoopbedrag kan ik mee leven en wil ik best investeren in deze watch - in vergelijking met bv de nieuwe Watch Ultra gaat deze (incl de korting) richting hetzelfde bedrag - maar ik vraag mij af of dit wel de beste keuze is daar ik mijzelf niet zie duiken of telefoneren (een van de "nieuwe" gimmicks).
Ik zou de FR265 overwegen, heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt inclusief navigatie en muziek. Batterij bij mij; een week inclusief 4 activiteiten (geen AOD actief). Ik gebruik geen muziek overigens, schijnt de batterij wel snel te drainen (maar weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje,

Wat is wijsheid?

Alvast bedankt!
Als ik zo vrij mag zijn, waarom geen Forerunner 265?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sjowhan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:06:

Ik ben in mei overgestapt van de Samsung Galaxy Watch 6 naar de Garmin Forerunner 265. Batterijduur is een bizar verschil, zelfs met activiteiten op de Garmin. Ik vind je stap naar de Fenix 8 47mm wel een hele grote qua prijs. Had je ook al eens gekeken naar bijv. de Forerunner 265? Ik gebruik die zelf voor tennis/padel/hardlopen/wandelen/stappen/kracht of HIIT (thuis), zwemmen, slaap tracken, overal overview van je lichaam & fitheid en notificatie opties. Verder gebruik ik de offline optie om muziek te beluisteren via Spotify heel vaak. Tijdens het sporten, schoonmaken in huis. Zo enorm veel extra batterij verbruikt dat niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 09-10-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosBuijsse
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Als ik zo vrij mag zijn, waarom geen Forerunner 265?
Prijs. De 265 is 200,- duurder dan de 255 volgens de pricewatch hier.. en dat verschil vind ik iets te groot.
rond de 250 vind ik mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs van de 265 is sowieso raar gezien het een uitgeklede versie is van de 965 maar het prijsverschil is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 21:55
JosBuijsse schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Prijs. De 265 is 200,- duurder dan de 255 volgens de pricewatch hier.. en dat verschil vind ik iets te groot.
rond de 250 vind ik mooi.
Weet niet welke features je perse zoekt maar check ook de ing rente punten winkel. Mijn Forerunner 165 music is vandaag binnengekomen voor 230 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBuijsse
  • Niet online
Franciscus7000 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:31:
[...]

Weet niet welke features je perse zoekt maar check ook de ing rente punten winkel. Mijn Forerunner 165 music is vandaag binnengekomen voor 230 Euro.
O da's helemaal niet zo gek! en zonder muziek nóg voordeliger. Nu nog iemand vinden met een ING-rekening :-p

[ Voor 26% gewijzigd door JosBuijsse op 09-10-2024 16:05 . Reden: dubbele quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:21
De non muziek is 190 euro uit m’n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
dirkjesdirk schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:59:

[...]

Ja, niet echt ziek, maar toch al weken een negatieve trend. Niet teveel naar kijken denk ik.
Hier precies hetzelfde! Maakte me al beetje ongerust |:(

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:26
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:22:
De prijs van de 265 is sowieso raar gezien het een uitgeklede versie is van de 965 maar het prijsverschil is minimaal.
Mwah, bij de meeste winkels is het prijsverschil zo'n €140,-.
Dat vind ik nog wel een behoorlijk prijsverschil voor een klein beetje uitgekledere 965. Je mist met name de kaart/navigatie opties en de stamina en endurance score. Als je daar geen behoefte aan hebt is de 265 echt wel een leuke optie voor een leukere prijs dan de 965.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 16-08 20:29
vandermark schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Hier precies hetzelfde! Maakte me al beetje ongerust |:(
Niet doen. Ik gebruik de scores altijd positief. Dus als de slaapscore (of HRV) laag is en ik voel me prima, dan negeer ik het. En als ik voor mijn gevoel beroerd heb geslapen, maar mijn Garmin geeft mij toch nog een >75 score, dan voel ik mij direct een stuk fitter :+

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Vraagje,

Wat is wijsheid?

Alvast bedankt!
Wat wil je ermee gaan doen? Persoonlijk dacht ik eerst ook 255 en ben uiteindelijk voor de 265 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
dirkjesdirk schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Niet doen. Ik gebruik de scores altijd positief. Dus als de slaapscore (of HRV) laag is en ik voel me prima, dan negeer ik het. En als ik voor mijn gevoel beroerd heb geslapen, maar mijn Garmin geeft mij toch nog een >75 score, dan voel ik mij direct een stuk fitter :+
Ja dit blijft toch wel een dingetje met die sporthorloges. Ik ga enerzijds heel goed op al die data en al helemaal als het klopt met mijn gevoel. Maar tegelijkertijd kan de data ook totaal niet overeenkomen met je gevoel (zoals een lage hrv en je goed voelen). En die lage hrv bijvoorbeeld blijft dan toch door je hoofd spoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBuijsse
  • Niet online
aaaido schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:49:
[...]

Wat wil je ermee gaan doen? Persoonlijk dacht ik eerst ook 255 en ben uiteindelijk voor de 265 gegaan.
Ik ben wat fanatieker gaan hardlopen en wil wat meer gegevens bijhouden en liefst zonder telefoon op pad gaan. Ik mountainbike zo af en toe ook, maar heb daar niet zo nodig statistieken voor nodig. Ik denk dat de 165 hieraan voldoet, maar de extra features + GorillaGlass van de 255 is het denk ik wel waard. De stap naar de 265 vanaf de 165 voor die paar extra 'nicetohaves' is het voor mij op dit moment niet waard.
Wat heeft voor jou de doorslag gegeven om toch voor de 265 te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Qua HRV, wat ik wel bijzonder vond was een flinke HRV piek na een periode van 4 dagen bergwandelen in Oostenrijk (was 2 t/m 5 juli). Vanaf 6 juli zie je een stijging die een week duurt en daarna afvlakt naar normaal. Dit schijnt ook voor te komen na een periode van significant meer sporten.
Afbeeldingslocatie: https://share.bartserver.nl/-EovjYgaAAp/HRVpeak.PNG

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaaido
JosBuijsse schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:20:
[...]

Ik ben wat fanatieker gaan hardlopen en wil wat meer gegevens bijhouden en liefst zonder telefoon op pad gaan. Ik mountainbike zo af en toe ook, maar heb daar niet zo nodig statistieken voor nodig. Ik denk dat de 165 hieraan voldoet, maar de extra features + GorillaGlass van de 255 is het denk ik wel waard. De stap naar de 265 vanaf de 165 voor die paar extra 'nicetohaves' is het voor mij op dit moment niet waard.
Wat heeft voor jou de doorslag gegeven om toch voor de 265 te gaan?
De 265 heeft een amoled scherm (dat is wel echt fijner en vooral mooier) plus de functie training readiness, training status en training load. Meer info kan je lezen op https://www.dcrainmaker.c...fferences-comparison.html
Nou vind ik die training readiness echt onzin maar de andere twee gebruik ik wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
aaaido schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:35:
[...]

De 265 heeft een amoled scherm (dat is wel echt fijner en vooral mooier) plus de functie training readiness, training status en training load. Meer info kan je lezen op https://www.dcrainmaker.c...fferences-comparison.html
Nou vind ik die training readiness echt onzin maar de andere twee gebruik ik wel veel.
Voor mij hetzelfde. Plus daaraan gekoppeld, ik kan met de 265 gewoon een mooie tijd vooruit. Dat was me de extra kosten wel waard, zeker omdat ik het happen wat serieuzer wilde aanpakken. Ik vind de 265 de beste optie kijkend naar de duurdere modellen en de goedkopere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02
vandermark schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:23:
Qua HRV, wat ik wel bijzonder vond was een flinke HRV piek na een periode van 4 dagen bergwandelen in Oostenrijk (was 2 t/m 5 juli). Vanaf 6 juli zie je een stijging die een week duurt en daarna afvlakt naar normaal. Dit schijnt ook voor te komen na een periode van significant meer sporten.
[Afbeelding]
Dat klopt en dat geeft Garmin zelf ook aan (klik op ?)
HRV Status

Heart rate variability (HRV) is a statistical measure of the specific changes in time between successive heartbeats. Garmin’s HRV status measurement is taken while you sleep, and it provides a 7-day average of your HRV in comparison to your personal HRV baseline.

Receiving an HRV Status

To receive an HRV baseline and HRV status, wear your compatible Garmin device while sleeping on most days for approximately 3 consecutive weeks. Your HRV baseline, which is a personalized measurement of your typical HRV ranges at night, will become more accurate over time as you continue to wear your device.

After you sync your device, you will receive a timeline of your HRV in Garmin Connect for each period of sleep, as well as an assessment of whether your 7-day HRV average is balanced, unbalanced or low compared to your baseline. HRV status can also be rated as poor if it is well below normal ranges for your age. Over time, Garmin Connect generates 7-day and 4-week HRV status reports to help you recognize trends.

About Your HRV Status Reading

HRV status offers an indication of how your autonomic nervous system is reacting to your environment, both physically and psychologically. Balanced HRV readings may indicate positive signs of health such as good training and recovery balance, greater cardiovascular fitness and more resilience to stress. Unbalanced, low or poor readings may be a sign of fatigue, greater recovery needs or increased stress, among other factors.

While variations in day-to-day HRV readings are normal, having a stable, consistent 7-day HRV average is the key to maintaining a balanced HRV status. Small, gradual increases in HRV can also help you maintain a balanced status and may be a sign of improving fitness. HRV readings that increase or decrease rapidly may indicate that you are training too hard and can cause an unbalanced HRV status.

In some cases, HRV status can be improved over time by improving your training and recovery balance, getting regular exercise, eating a healthy diet, reducing stress and adopting other healthy habits. HRV values can vary widely based on gender, age, fitness level and even from person to person.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5624990/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Vraagje,

Wat is wijsheid?

Alvast bedankt!
255 is een mooie keuze! Updates zul je wellicht niet lang meer krijgen, hoewel ik ze nog steeds op mn (even oude) 955 krijg. Erg is dat zeker niet, alles wat je kun verwachten werkt er al prima op en security patches zijn voor horloges niet relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
[...]

Dat amoled fijner/mooier is nogal persoonlijk. Ik (en velen met mij) heb juist liever MIP.
Ik heb zelfs nog een extra 955 gekocht voor wanneer mn huidige ermee ophoudt zodat ik nog langer van MIP gebruik kan blijven maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Juancho schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:40:
Mijn 10km race is volgende week dus ik sluit mijn Daily workouts na het weekend af. De volgende wedstrijd run is 1 december en is 16km. Hiervoor wil ik graag de Garmin coach (dus 1 van de 3) inzetten maar zoals eerder al vermeld hier kon ik die niet kiezen. Ik begreep van iemand hier dat het komt omdat de 16km een afstand is die geen coach heeft en dit alleen geldt voor een 5/10/halve/hele marathon.

In dat kader, wat zou dan het beste zijn om te kiezen? De 10km of halve marathon? Ik dacht zelf aan de halve marathon coaching omdat de 16km toch een afstand is waar het meer op inhoud creëren draait.
De halve marathon inderdaad. Dan train je op genoeg volume en zou de afstand hoogstwaarschijnlijk niet het probleem moeten zijn. Heb ik zelf ook gedaan voor de Dam tot dam loop van 16km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Juancho schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:40:
Mijn 10km race is volgende week dus ik sluit mijn Daily workouts na het weekend af.
...
Waarom doe je dat? Als de race in je Garmin kalender staat houdt DSW daar gewoon rekening mee. Voor mijn halve marathon komende zondag krijg ik nu suggesties om het vooral heel rustig aan te doen (rust of een Z1 loopje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:09
Brandts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:52:
Ik heb net de Fenix 8 gevonden op Harvey Store excl €979 (excl 9€ verzendkosten via UPS Express Economy). Reguliere prijs is €1099 voor dit model.

https://www.harveystore.c...amoled-47-mm-spark-orange

Het horloge is niet op voorraad maar wordt binnen een maand verwacht. Niet geheel onlogisch omdat de levertijd bij garmin.com zelf ook 1 tot 2 weken is. Klinkt als te mooi om waar te zijn maar ik twijfel toch:

Ik ken de website niet maar het is een winkel gelegen in Zwitserland. Prijzen worden geadverteerd met "Incl. VAT, No Import Taxes for European Countries" dus daar zou geen addertje moeten zitten. Betalingen kan via iDeal of alle bekende creditcards. Op trustpilot krijgt de winkel in het algemeen goede reviews, op enkele klachten na door verkeerde voorraadmeldingen op hun website.

Alles lijkt toch wel in orde te zijn, of mis ik iets? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Iemand hier al besteld ondertussen? De enige met korting die de moeite waard is, zelf nergens een 47mm saphire op voorraad gevonden in de winkels dus schrik er niet van om dan iets langer te moeten wachten op deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
aparte winkel wel, heeft zelfs nog fenix 3 en 5 op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
Als je al voorbeelden van anderen nodig hebt om te bepalen of het toegevoegde waarde voor je is dan heb je je antwoord eigenlijk al toch? :P

Al moet ik zeggen dat ik zelf vooraf ook niet per se een lijstje met scenario's in mijn hoofd had waarvoor ik het zou gebruiken, maar dat is wel veel meer gebleken dan ik dacht. Voorheen gebruikte ik de back-light op max variant van mijn F5+, tegenwoordig heb ik een echte zaklamp en ik gebruik hem voor:
• in de kledingkast grabbelen wanneer de vrouw nog ligt te pitten
• op de camping wanneer ik 's avonds door de tent struin
• wanneer ik in de meterkast zoek waarom de aardlek eruit geklapt is
• als bijschijnlicht bij priegelwerk in apparatuur of bij fietsonderhoud
• in een donker bos als ik mijn nek dreig te breken als ik het op de tast blijf doen
• wanneer je in het donker iets wilt lezen maar er is amper tot geen verlichting
• wanneer je onverwacht in donkere bunkers of kelders belandt (ja dat heb ik wel eens :+ )
etc.

Plus dat rode licht is ook wel een fijne toevoeging.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 16:43

DON PAPA

Tweaker-fan

Stancke schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:03:
[...]
Iemand hier al besteld ondertussen? De enige met korting die de moeite waard is, zelf nergens een 47mm saphire op voorraad gevonden in de winkels dus schrik er niet van om dan iets langer te moeten wachten op deze.
Misschien is dit iets voor je, wel wat duurder, maar wel op voorraad volgens hun website

https://www.luna-time.nl/...ire-Siliconen-band-oranje

Ik heb daar zelf mijn Fenix 7X Pro met titanium bandje vandaan, en deze werd netjes geleverd vanuit Duitsland. Ook in tweakers webshop lijst wordt deze webshop goed beoordeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 10-10-2024 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De 165 heeft ook amoled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:09
Net de 8 Saphire 47mm besteld online, morgen levering. Zal een mooie upgrade zijn tov. mijn 6 Pro. Kostelijk grapje maar zal dan maar mijn vroeg kerstcadeau zijn…

#terugeenimpulsievebestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
slow whoop schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

Waarom doe je dat? Als de race in je Garmin kalender staat houdt DSW daar gewoon rekening mee. Voor mijn halve marathon komende zondag krijg ik nu suggesties om het vooral heel rustig aan te doen (rust of een Z1 loopje).
Omdat ik graag met een coach (denk Greg) wil trainen voor de 16km ipv de DSW. Na de race gebruik weer de DWS zodat ik als ik wil hardlopen een voorstel krijg van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Horla schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:18:
[...]

Staat er ondertussen terug op.

Stomme vraag, maar op vlak van garantie en zo maakt het niets uit als je op amazon.de koopt zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Tibs schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:42:
[...]

Staat er ondertussen terug op.

Stomme vraag, maar op vlak van garantie en zo maakt het niets uit als je op amazon.de koopt zeker?
Ik denk dat je altijd wel via Garmin zult kunnen gaan. Maar Amazon garantie is wel gemakkelijk, ze geven zelfs een label waarmee je het gratis kunt opsturen. In dit geval denk ik dat ze je altijd naar Garmin zullen verwijzen tenzij ze er nog hebben liggen waarmee ze het kunnen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Wat betreft de lage HRV sinds september kwam ik op deze tread https://forums.garmin.com.../low-hrv-and-body-battery

En dan met name de reactie: ''as i mentioned many times, if youre experiencing rare issues with the watch, reset to defaults, if it persists, reset to default and delete all data, normally it fixes all, if not, try another reset to default, sometimes de firmwares data messed the file structure and until some reset its doesnt goes right, its like a computer with windows, thats needs a format c: you can reinstall all the windows versions over the OS, but until you format c: and reinstall in a clean installation its not fixed. its how it works''

Ook maar eens gedaan en het lijkt ook echt alsof het horloge accuratere data weergeeft. Bij mij is de hartslag sowieso accurater en de HRV is sinds een week rood gelijk weer terug in baseline. Kan natuurlijk ook gewoon aan fitter zijn liggen maar we gaan het zien de komende tijd. Als dit het is overigens wel slecht dat je een reset nodig hebt voor accurate data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mijn vriendin ervaart met haar nieuwe (2 maand oud) Vivoactive 5 ook wat issues volgens mij. Volgens de watch krijgt ze maar heel weinig energie/bodybattery erbij na best een goede en lange nachtrust en savonds is ze volgens de watch helemaal leeg. Als dat met mij vergelijk terwijl ik bijv nog gesport heb en zij niet zit daar zo een verschil van 30-40% tussen. Lijkt me niet helemaal goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:00:
Mijn vriendin ervaart met haar nieuwe (2 maand oud) Vivoactive 5 ook wat issues volgens mij. Volgens de watch krijgt ze maar heel weinig energie/bodybattery erbij na best een goede en lange nachtrust en savonds is ze volgens de watch helemaal leeg. Als dat met mij vergelijk terwijl ik bijv nog gesport heb en zij niet zit daar zo een verschil van 30-40% tussen. Lijkt me niet helemaal goed toch?
Muah herkenbaar. Mijn vrouw en ik hebben precies hetzelfde. Kan van alles zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28
Wat zegt garmin over de slaap?
Bij mij detecteert ie soms in slaap om 3 u terwijl ik al vanaf 11 u vertrokken ben.
Of midden in de nacht detecteert ie blokken geen slaap.
Gevolg de slaapscore is laag/de bodybattery is niet opgeladen, terwijl ik echt wel 8 u goed heb geslapen.

De inslaaptijd kun je in Connect handmatig aanpassen.
De gemiste blokken niet.

[ Voor 12% gewijzigd door mountainbiker op 11-10-2024 12:10 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
mountainbiker schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:08:
Wat zegt garmin over de slaap?
Bij mij detecteert ie soms in slaap om 3 u terwijl ik al vanaf 11 u vertrokken ben.
Of midden in de nacht detecteert ie blokken geen slaap.
Gevolg de slaapscore is laag/de bodybattery is niet opgeladen, terwijl ik echt wel 8 u goed heb geslapen.

De inslaaptijd kun je in Connect handmatig aanpassen.
De gemiste blokken niet.
Slaap gaat bij veel mensen niet goed. Niet onverwacht want het is knap lastig om slaap te meten.

Vervelende is dat slaap gebruikt wordt voor DSW. Daarmee is DSW voor mij eigenlijk niet bruikbaar (krijg zelden een hoge slaapscore en dan ook veel te conservatieve workouts). Overigens gaan bij de slaapuren bij mij wel goed maar wordt de kwaliteit erg laag ingeschat.

Zoals altijd dus gewoon afgaan op je gevoel :-)
Eb overstappen op een trainingsschema als workout suggesties wilt krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Laatst online: 15:28
Het vervelende is dan dat ook DSW, hersteltijd en slaapcoach en ?? allemaal (deels) gebaseerd zijn op de juiste registratie van slaap en de adviezen vervolgens dus niet kloppen.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Slaap staat garmin om bekend minder te meten. Het is niet slecht maar neem alles met een korrel zout. Ik begin de laatste tijd wel steeds meer te irriteren aan garmin en mijn fr265. Onlangs het volgende meegemaakt: tijdens wandelingen van ci 30 minuten gaat mijn hartslag ineens omhoog naar 130-160. Voel mij gewoon normaal dus vond het al raar. Ik dacht laat ik eens gaan wandelen met horloge hartslag en een hartslagband via borst gekoppeld aan mijn telefoon. Nou daar ging het horloge weer naar 130-160 en de hartslagband om borst bleef gewoon op 100-110. Ik gebruik het horloge ook soms tijdens wielrennen en weet dat het nooit zo accuraat is als met een hartslagband om borst. Dus toen dacht ik laat ik het horloge eens in workoutmode (wandelen) zetten. En ja hoor alles gewoon gelijk, zowel horloge als hartslagband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mountainbiker schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:22:
Het vervelende is dan dat ook DSW, hersteltijd en slaapcoach en ?? allemaal (deels) gebaseerd zijn op de juiste registratie van slaap en de adviezen vervolgens dus niet kloppen.
Hier een nuchtere toelichting op het nut van recovery scores (van 16:00-21:00).

YouTube: Dangers of Recovery Scores, Hybrid Athletes, & Running Injuries - Dr...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Hathi schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Mwah, bij de meeste winkels is het prijsverschil zo'n €140,-.
Dat vind ik nog wel een behoorlijk prijsverschil voor een klein beetje uitgekledere 965. Je mist met name de kaart/navigatie opties en de stamina en endurance score. Als je daar geen behoefte aan hebt is de 265 echt wel een leuke optie voor een leukere prijs dan de 965.
En als je wel behoefte hebt aan die features dan is er de 955 voor een leukere prijs dan de 265. :P
jap85 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:51:
Ik heb zelfs nog een extra 955 gekocht voor wanneer mn huidige ermee ophoudt zodat ik nog langer van MIP gebruik kan blijven maken.
Ik hoop wel dat je regelmatig(ieder half jaar) de accu oplaadt want anders zit je over een paar jaar met een dode accu in je reserve toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
aaaido schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:24:
Slaap staat garmin om bekend minder te meten. Het is niet slecht maar neem alles met een korrel zout. Ik begin de laatste tijd wel steeds meer te irriteren aan garmin en mijn fr265. Onlangs het volgende meegemaakt: tijdens wandelingen van ci 30 minuten gaat mijn hartslag ineens omhoog naar 130-160. Voel mij gewoon normaal dus vond het al raar. Ik dacht laat ik eens gaan wandelen met horloge hartslag en een hartslagband via borst gekoppeld aan mijn telefoon. Nou daar ging het horloge weer naar 130-160 en de hartslagband om borst bleef gewoon op 100-110. Ik gebruik het horloge ook soms tijdens wielrennen en weet dat het nooit zo accuraat is als met een hartslagband om borst. Dus toen dacht ik laat ik het horloge eens in workoutmode (wandelen) zetten. En ja hoor alles gewoon gelijk, zowel horloge als hartslagband.
Zou dit niet een cadence lock kunnen zijn?
https://www.snackinginsne...dence-lock-running-watch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
wow nog nooit van gehoord maar dat kan zeker. Ik weet ook zeker dat ik op het begin dit sowieso een keer heb gehad met hardlopen. Mijn hartslag was de eerste driekwart van de run echt laag. Ik dacht nog zo dat gaat lekker zo. Opeens in het laatste kwart was alles weer normaal en zoals mijn hartslag meestal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:26
Juancho schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:00:
Kan ook zijn dat haar hartslag pak hoger ligt (zie ook rusthartslag) en bvb stressniveau waardoor je overdag meer energie nodig hebt en minder goed recovered s nachts (of dat nu fysiologisch is of door een verschil in conditie, of een andere onderliggende reden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Ben ook een beetje aan kijken naar een sporthorloge. Afgelopen weken een Apple Watch te leen gehad (Apple fanboy) maar elke dag opladen staat mij echt tegen. Garmin heeft veel opties maar lijkt vooral gefocust op cardio (ik doe vooral krachttraining in de sportschool). Mis ik nog een aanbieder? Fitbit? Of heb ik eigenlijk helemaal geen sporthorloge nodig, ik ben een beetje bang dat dat eigenlijk de conclusie is 😅😛😀.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flipm0de schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:29:
Ben ook een beetje aan kijken naar een sporthorloge. Afgelopen weken een Apple Watch te leen gehad (Apple fanboy) maar elke dag opladen staat mij echt tegen. Garmin heeft veel opties maar lijkt vooral gefocust op cardio (ik doe vooral krachttraining in de sportschool). Mis ik nog een aanbieder? Fitbit? Of heb ik eigenlijk helemaal geen sporthorloge nodig, ik ben een beetje bang dat dat eigenlijk de conclusie is 😅😛😀.
Al eens naar de Garmin vivoactive 5 of Venu 3 gekeken?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je het puur voor het meten van krachttraining doet heeft het geen zin:
- je hebt (tenzij Apple Watch) een borstband nodig om correcte hartslag te meten;
- Garmin is gericht op cardio. De sport/herstel metrics zoals training load werken niet goed bij krachttraining omdat Garmin (net als de andere merken) geen muscle fatigue kan meten. Je krijgt scores alsof je 2km gewandeld hebt terwijl je 20 sets tot failure bent gegaan;
- reps en gewicht bijhouden gaat veel sneller op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 20:07
Na een tijdje een cheapo Huawei band sporthorloge gebruikt te hebben wil ik graag wat anders. Het volgende vind ik belangrijk:
- Hartslag mogelijkheden (liefst continu en redelijk nauwkeurig)
- GPS (zowel bij wandelen als hardlopen)
- GPX inladen en route volgen
- Slaapregistratie
- Whatsapp zien (geen must maar wel handig bij wandelen)
- Gebruiksvriendelijk
- Ik heb een Samsung S21 telefoon. Dus daar moet ik aan koppelen.

In mijn budget heb ik 2 horloges gevonden namelijk de Samsung watch 7 44mm (ivm grotere accu) en de Garmin Vivoactive 5. Welke van de 2 is de betere, want ik zie vooral de accuduur als grootste verschil in het voordeel van de Garmin.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Aghanim schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Als je het puur voor het meten van krachttraining doet heeft het geen zin:
- je hebt (tenzij Apple Watch) een borstband nodig om correcte hartslag te meten;
- Garmin is gericht op cardio. De sport/herstel metrics zoals training load werken niet goed bij krachttraining omdat Garmin (net als de andere merken) geen muscle fatigue kan meten. Je krijgt scores alsof je 2km gewandeld hebt terwijl je 20 sets tot failure bent gegaan;
- reps en gewicht bijhouden gaat veel sneller op je iPhone.
Dit dacht ik ook al. Bedankt voor de bevestiging. Misschien het geld steken in een mooi horloge dat voor “altijd” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
VivaAtloni schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:08:
Na een tijdje een cheapo Huawei band sporthorloge gebruikt te hebben wil ik graag wat anders. Het volgende vind ik belangrijk:
- Hartslag mogelijkheden (liefst continu en redelijk nauwkeurig)
- GPS (zowel bij wandelen als hardlopen)
- GPX inladen en route volgen
- Slaapregistratie
- Whatsapp zien (geen must maar wel handig bij wandelen)
- Gebruiksvriendelijk
- Ik heb een Samsung S21 telefoon. Dus daar moet ik aan koppelen.

In mijn budget heb ik 2 horloges gevonden namelijk de Samsung watch 7 44mm (ivm grotere accu) en de Garmin Vivoactive 5. Welke van de 2 is de betere, want ik zie vooral de accuduur als grootste verschil in het voordeel van de Garmin.
In het kort: Garmin is een sporthorloge met smart functies. Samsung is een smartwatch met sportfuncties. Voor beide valt wat te zeggen. Ik ben om die reden wel onlangs van samsung watch overgestapt naar Garmin.

Wel begreep ik dat Samsung (Apple vast ook maar dat ken ik niet) ook stappen maken op gebied van data en metingen etc. De nieuwe Galaxy watches hebben toch ook een bodybattery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
--

[ Voor 99% gewijzigd door seez op 12-10-2024 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
Aaah, eeuwige twijfel. De Garmin Fenix 7 Pro Solar voor €678 of de Garmin Fenix 7 Pro Sapphire Solar voor €752. |:(

@Horla De levertermijn op die Fenix 7 aan €525 is bijna 2 maanden! :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Tibs schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:47:
Aaah, eeuwige twijfel. De Garmin Fenix 7 Pro Solar voor €678 of de Garmin Fenix 7 Pro Sapphire Solar voor €752. |:(

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1017604

Ken je niemand in de familie of vrienden met een ING rekening (en punten, die hij/zij zoals de meeste zelf nooit op gaat krijgen)? Dan heb je de sapphire solar voor 659 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
Valorian schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:50:
[...]

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1017604

Ken je niemand in de familie of vrienden met een ING rekening (en punten, die hij/zij zoals de meeste zelf nooit op gaat krijgen)? Dan heb je de sapphire solar voor 659 😊
Hmm, volgens mij is dat enkel in Nederland? Zal het eens moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Tibs schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:54:
[...]

Hmm, volgens mij is dat enkel in Nederland? Zal het eens moeten bekijken.
Ah even geen rekening mee gehouden dat er ook niet NL mensen op het forum zitten 😊. Denk alleen voor NL rekeninghouders inderdaad. Dat zijn er hier ongeveer 8 miljoen (bijna de helft v/d bevolking) vandaar dat iedereen altijd wel iemand kent die… Maar daar heb je als niet-nederlander niet zoveel aan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Tibs schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:47:

Ik heb zojuist bericht gekregen dat de gewone Fenix 7 die ik heb besteld zojuist verzonden is. Ik heb de juiste keuze gemaakt :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Ik had hetzelfde voor als jou, geen apple watch gehad maar wel bekeken omdat ik in december naar iPhone switch door job. Het dagelijkse laden zag ik ook niet zitten en daarom ben ik voor de Venu 3 gegaan. Die heeft alles wat ik zocht 😊

(wel 2dekansje vn bol om de prijs wat te drukken 😅)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Horla schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Ik heb zojuist bericht gekregen dat de gewone Fenix 7 die ik heb besteld zojuist verzonden is. Ik heb de juiste keuze gemaakt :)B
Waar heb je dan besteld?

Ik zie dat de 7 Pro Sapphire Solar terug beschikbaar is bij Luna-time.nl aan €689. Iemand ervaring met deze? Ik lees hier toch goeie reviews op Tweakers over die website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

superiscch schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Ik had hetzelfde voor als jou, geen apple watch gehad maar wel bekeken omdat ik in december naar iPhone switch door job. Het dagelijkse laden zag ik ook niet zitten en daarom ben ik voor de Venu 3 gegaan. Die heeft alles wat ik zocht 😊

(wel 2dekansje vn bol om de prijs wat te drukken 😅)
Wat voor sportactiviteiten leg je vast? Beetje bang voor wat Energy zegt idd, dat Garmin teveel gefocust is op cardio. Zie dat ie via de ing winkel ook wel scherp geprijsd is.

[ Voor 7% gewijzigd door Flipm0de op 12-10-2024 12:22 ]

Pagina: 1 ... 300 ... 322 Laatste