Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 301 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Flipm0de schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

Wat voor sportactiviteiten leg je vast? Beetje bang voor wat Energy zegt idd, dat Garmin teveel gefocust is op cardio. Zie dat ie via de ing winkel ook wel scherp geprijsd is.
Ik gebruik hem qua dagelijkse sport: 80% fitness - 20% hardlopen, daarnaast ook altijd tijdens wandeltochten. De Fenix en Forerunner zijn meer cardio gericht volgens mij dan de Venu.

Ik stel geen fitness schema's in via de app, gewoon 'Kracht' starten en dan via de 'Lap' knop switchen tussen set en rust. Trainingen hou ik bij in andere app.

De recovery metrics enzo laat Ik aan me voorbij gaan, ik bekijk ze wel eens maar reken meer op m'n eigen gevoel.

Ik heb de Venu gekocht omdat ik een mix zocht tussen een sport en smartwatch, voor één waar ik op vakantie s avonds niet mag vergeten om te laden of ik kan de volgende wandeling niet tracken bij wijze van spreken 😊

Voordelen:
- weegt niet veel en zit makkelijk rond de pols
- door lange batterij en laag gewicht ook 's nachts te dragen en dus prima als wekker.
- geeft alle meldingen door van de door mij ingestelde apps (via Android kun je zelf antwoorden maar dat gebruik ik niet)
- offline muziek, ideaal voor tijdens het hardlopen
- mooi amoled scherm

Nadelen:
- momenteel nog niks gevonden waar ik me echt aan stoor🤷

(met bovenstaande punten zeg ik niet dat ik de andere Garmins slecht zijn, maar dat zijn de redenen dat ik voor de Venu gegaan ben 😊).

Mocht je nog iets willen weten roep je maar 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Tibs schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

Waar heb je dan besteld?

Ik zie dat de 7 Pro Sapphire Solar terug beschikbaar is bij Luna-time.nl aan €689. Iemand ervaring met deze? Ik lees hier toch goeie reviews op Tweakers over die website.
Ik heb die van mij, 7s Pro Sapphire solar daar gekocht. Prima geleverd en geen issues gehad. Geen garantie nodig gehad, dus daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26
Tibs schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

Waar heb je dan besteld?

Ik zie dat de 7 Pro Sapphire Solar terug beschikbaar is bij Luna-time.nl aan €689. Iemand ervaring met deze? Ik lees hier toch goeie reviews op Tweakers over die website.
De gewone Fenix 7 op amazon.de. Hou er wel rekening mee dat die 375 met Duitse BTW is en er dus een paar euro bij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:46
kepler schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:45:
[...]

Ik heb die van mij, 7s Pro Sapphire solar daar gekocht. Prima geleverd en geen issues gehad. Geen garantie nodig gehad, dus daar geen ervaring mee.
De mijne (Fenix 7 Pro Sapphire Solar) daar ook net besteld! *O*

En nu wachten ... :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tibs schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:47:
Aaah, eeuwige twijfel. De Garmin Fenix 7 Pro Solar voor €678 of de Garmin Fenix 7 Pro Sapphire Solar voor €752. |:(

@Horla De levertermijn op die Fenix 7 aan €525 is bijna 2 maanden! :O
Weet dat de Sapphire versie wat donkerder glas heeft, Ik vind mijn Fenix 7 Sapphire Solar daardoor vaak best lastig aflezen. Viel mij tegen komend vanaf een fenix 5.

Het is wel zo dat mijn glas nog volledig krasloos is, maar aangezien de rest van het horloge (altijd om) vol butsen en krassen zit maakt dat niet veel uit.

Als ik opnieuw zou kiezen zou ik die 74 euro lekker in mijn zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
[Roland] schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:44:
[...]

Weet dat de Sapphire versie wat donkerder glas heeft, Ik vind mijn Fenix 7 Sapphire Solar daardoor vaak best lastig aflezen. Viel mij tegen komend vanaf een fenix 5.

Het is wel zo dat mijn glas nog volledig krasloos is, maar aangezien de rest van het horloge (altijd om) vol butsen en krassen zit maakt dat niet veel uit.

Als ik opnieuw zou kiezen zou ik die 74 euro lekker in mijn zak houden.
Had ik ook gelezen. Ik kom van een Forerunner 745 dus het scherm zal sowieso een verbetering zijn.
Keuze is ook gemaakt omdat ik bij de Fenix 7 Pro Sapphire Solar een lederen en kunststof bandje krijg. Zo kan ik het horloge ook op deftigere kledij dragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Even een makkelijke vraag; kan je iedere willekeurige powerbank van 15 euro gebruiken om een Fenix 7 op te laden?
Lange versie van dezelfde vraag; Ik kocht onlangs een Fenix 7 voor een trekking in Nepal maar inmiddels is het duidelijk dat ik deze het niet op één lading gaat uithouden. Dus wil ik even langs de mediamarkt voor een goedkope powerbank waarmee ik deze 1 of 2x kan opladen. Maar weet niet waar ik op moet letten.
Disclaimer: ja, ik heb mijn vraag eerst op google gezocht

weet het niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet is elke powerbank er voor geschikt zolang er maar 5volt uut komt.

Wel is het zo dat sommige powerbanks moeite hebben met zo kleine laadstroom waardoor ze na x aantal minuten uit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

superiscch schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:40:
[...]

Ik gebruik hem qua dagelijkse sport: 80% fitness - 20% hardlopen, daarnaast ook altijd tijdens wandeltochten. De Fenix en Forerunner zijn meer cardio gericht volgens mij dan de Venu.

Ik stel geen fitness schema's in via de app, gewoon 'Kracht' starten en dan via de 'Lap' knop switchen tussen set en rust. Trainingen hou ik bij in andere app.

De recovery metrics enzo laat Ik aan me voorbij gaan, ik bekijk ze wel eens maar reken meer op m'n eigen gevoel.

Ik heb de Venu gekocht omdat ik een mix zocht tussen een sport en smartwatch, voor één waar ik op vakantie s avonds niet mag vergeten om te laden of ik kan de volgende wandeling niet tracken bij wijze van spreken 😊

Voordelen:
- weegt niet veel en zit makkelijk rond de pols
- door lange batterij en laag gewicht ook 's nachts te dragen en dus prima als wekker.
- geeft alle meldingen door van de door mij ingestelde apps (via Android kun je zelf antwoorden maar dat gebruik ik niet)
- offline muziek, ideaal voor tijdens het hardlopen
- mooi amoled scherm

Nadelen:
- momenteel nog niks gevonden waar ik me echt aan stoor🤷

(met bovenstaande punten zeg ik niet dat ik de andere Garmins slecht zijn, maar dat zijn de redenen dat ik voor de Venu gegaan ben 😊).

Mocht je nog iets willen weten roep je maar 👌
Misschien nog 1 vraag, waarom niet voor een vivoactive 5 gegaan? Zie dat de Venu een nieuwe hartslagsensor heeft wel.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:22
Wij gebruiken op vakantie een Xtorm 20.000mAh powerbank voor allerlei USB spul, ook voor de horloges, en dat gaat prima. Enige uitzondering tot nu toe waren de Lezyne KTxx fietslampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Op de Garmin Fenix 7 pro, kun je oa de aex koers zien. Hier kunnen overige aandelen aan toegevoegd worden. Als ik hier zoek op Bitcoin komen er heel veel hits naar voren, maar de Bitcoin koers NL kan ik niet vinden. Heeft iemand een tip hoe je deze in het rijtje kunt krijgen op de watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Flipm0de schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:46:
[...]

Misschien nog 1 vraag, waarom niet voor een vivoactive 5 gegaan? Zie dat de Venu een nieuwe hartslagsensor heeft wel.
Ik vond die te klein, ik heb totaal geen brede pols maar toch liever de Venu grootte 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
RepareerDroid schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:08:
[...]
En als je wel behoefte hebt aan die features dan is er de 955 voor een leukere prijs dan de 265. :P

[...]
Ik hoop wel dat je regelmatig(ieder half jaar) de accu oplaadt want anders zit je over een paar jaar met een dode accu in je reserve toestel.
Bedankt voor de tip! Had ik eigenlijk nog niet bij nagedacht hij zit nog ongeopend in de doos. Maar ik heb hem nog geen 6 maanden geleden gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Vishari Beduk schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:36:
Even een makkelijke vraag; kan je iedere willekeurige powerbank van 15 euro gebruiken om een Fenix 7 op te laden?
Lange versie van dezelfde vraag; Ik kocht onlangs een Fenix 7 voor een trekking in Nepal maar inmiddels is het duidelijk dat ik deze het niet op één lading gaat uithouden. Dus wil ik even langs de mediamarkt voor een goedkope powerbank waarmee ik deze 1 of 2x kan opladen. Maar weet niet waar ik op moet letten.
n=1, maar: ik heb zelf goede ervaringen met deze:
OOQE PowerCharge 3 10.000 mAh

Verder voldoet denk ik vrijwel elke moderne powerbank. Een horloge heeft maar weinig nodig dus zou om gewicht te besparen niet hoger dan 10.000 gaan. Tenzij je ook nog de halve dag met je telefoon in de weer bent (of: die als camera gebruikt), dan kan meer power fijn zijn. Of een zonnepaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Ik heb al eens een testje gedaan met omgekeerd laden met mijn telefoon; werkte ook. Heb je alleen een usb-c - garmin kabeltje nodig, maar je moet natuurlijk wel je telefoon ergens mee op kunnen laden :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:30
Ja tis jammer dat Garmin nog geen USB C poort heeft. Dan kan je voortaan gewoon 1 kabel meenemen om je telefoon + watch op te laden. Maargoed, tis niet anders :). Zal nog wel komen in de toekomst.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:18:
Ja tis jammer dat Garmin nog geen USB C poort heeft. Dan kan je voortaan gewoon 1 kabel meenemen om je telefoon + watch op te laden. Maargoed, tis niet anders :). Zal nog wel komen in de toekomst.
https://www.bol.com/nl/nl...QqY0A-avVdXwaAg2eEALw_wcB

Gewoon zo'n adaptertje erop prikken, opgelost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vishari Beduk schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:36:
Wat eventueel ook kan (volgens mij heb ik dat getest met mijn S23ultra) is een usb-c naar usb-adaptertje in je telefoon prikken en daarmee je horloge opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb wel een losse laadpad achtig iets gekocht waar ik de watch op op klik. Gaat wel via USB C in de adapter in het stopcontact. Maar die moet ik dan alsnog meenemen op vakantie ofzo naast mijn telefoonoplader. Less = more is wel fijner. Geen wereldramp natuurlijk en Garmin zal vast op termijn ook wel overstappen naar USBC.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:38
Ik heb ook zo’n USB-C naar Garmin adapter aan m’n sleutelbos hangen, dus die heb ik altijd bij me. Een USB-C kabel is altijd wel ergens te vinden/lenen.

Garmin gebruikt al lang USB-C op z’n apparaten, maar juist niet op de horloges en ik verwacht ook niet dat dat gaat komen. USB-C is helemaal geen handige connector om in een horloge weg te werken. En fatsoenlijke waterdichtheid in een horloge die ook gewoon geschikt is om regelmatig mee te zwemmen (of zelfs tot 40m diep duiken zoals bij de Fenix 8 ) zal ook wel een uitdaging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:18:
Ik ben wel fan van de haakse-hoek adapterstukjes van c naar garmin, van c naar lightning/apple en van c-naar micro. Eén USB-C kabel mee en die verloopstukjes en een powerbank. Heerlijk compact 😊. En door de haalse hoek blijven ze ook beter zitten dan die waardeloze kabel die garmin nu zelf nog altijd meelevert (bij een horloge van 600-1100 euro, wtf…)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ze moeten gewoon draadloos gaan. 10x fijner voor consumenten en sowieso waterdicht. Die mini batterijtjes van horloges zitten ook draadloos zo vol.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
ElPaco schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:21:
Ze moeten gewoon draadloos gaan. 10x fijner voor consumenten en sowieso waterdicht. Die mini batterijtjes van horloges zitten ook draadloos zo vol.
Ja die had ik bij Garmin zo langzamerhand ook wel een keer verwacht inderdaad. Ze hebben tot nu toe één model die draadloos kan laden, de Vivomove Trend. Er zullen toch nog wel de nodige concessies gedaan moeten worden om dat mogelijk te maken blijkbaar, want anders had dat toch ook al wel in andere Garmin horloges gezeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Terwijl het inderdaad gaat om 5V 0,1~0,3A, neemt zo'n draadloze oplader spoel wel weer veel ruimte in in het toestel. Een USB C poort is ook eigenlijk te diep.

Mijn ervaring met draadloos laden is vooral dat het heel heet kan worden en slechter is voor de accu dan zelfs hele hoge wattages. Zijn ook wat testjes over te vinden online.

Maar als ik b.v. m'n Oneplus 12 op de 25W lader leg in m'n auto (met actieve koeling), gaat die van 20% naar 90% in 1h15. Met de normale 100W lader duurt het 20 minuten van 15% oid tot 100%. Maar bij het snelladen wordt de batterij 54C en het met snelladen maar 38C.

Bij dagelijks laden smartwatches snap ik de wens nog. Maar dat uurtje ééns in de 3 weken gaat prima met het huidige kabeltje. Jammer dat je dan alsnog an 3 jaar lamme veer pinnetjes hebt op dat kabeltje, maar zo duur zijn deze ook weer niet. Verloopje naar USB C is ook niet zo'n slecht idee.

edit; oh en er zijn wel Garmin connector "trays" die je erop kunt prikken om ze vervolgens draadloos mee op te laden. Maar goed, niet zo heel interessant, heb je alsnog een extra onderdeel nodig... En een draadloze lader, die toch uiteindelijk weer aan een stopcontact zit. Een kleine 20W USB C lader met Gamins kabeltje is véél kleiner om mee te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door djunicron op 14-10-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Maar bij horloges heb je het helemaal niet over zulke wattages. Dat is misschien 3 watt, dan is warmte echt het probleem niet, zie ook allerlei andere merken die het wel kunnen. Door nekel draadloos te gaan bespaar je ook de ruimte die de huidige pogo pins innemen, dus effectief verlies je er denk ik niet al te veel mee.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Ik heb mijn Fenix 7 Pro Sapphire nog niet zo lang, maar heb de indruk dat sinds de sw update naar 18/16 de batterij veel langer meegaat. Ten opzichte van mijn 6S pro die na 5 dagen wel leeg was, wat het al wel beter met ruim een week, maar mijn indruk is dat het nu nog langer is.
Nu 6 dagen na het opladen en met 3x een ruim een half uur GPS gebruik voor hardlopen zit de batterij nog op 55%! Ik vind dat wel enorm goed, zeker omdat ik veel gebuik maak van alle mogelijkheden. Vooral de zaklamp: superhandig!
Gonadan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:51:
[...]
ik gebruik hem voor:
• in de kledingkast grabbelen wanneer de vrouw nog ligt te pitten
• op de camping wanneer ik 's avonds door de tent struin
• wanneer ik in de meterkast zoek waarom de aardlek eruit geklapt is
• als bijschijnlicht bij priegelwerk in apparatuur of bij fietsonderhoud
• in een donker bos als ik mijn nek dreig te breken als ik het op de tast blijf doen
• wanneer je in het donker iets wilt lezen maar er is amper tot geen verlichting
• wanneer je onverwacht in donkere bunkers of kelders belandt (ja dat heb ik wel eens :+ )
etc.
Dit lijstje valt enorm uit te breiden. Zeker nu het weer eerder donker wordt heb ik al het volgende gedaan:
* Sleutelgat van fiets of deur vinden
* Zoeken naar priegeldingen die ik per ongeluk liet vallen
* orienteren in huis als je wakker bent maar geen felle lampen wil aan steken
* Kijken wat er op de BBQ ligt als je na zonsondergang nog zit te eten :+
* In het houthok hout ophalen voor de kachel.Extra handig: doordat je geen aparte zaklamp nodig hebt, houd je 2 handen vrij!
* etc. etc.

Tot slot: de beste zaklamp is de zaklamp die je bij je hebt. Met de Fenix om je pols dus altijd.

Kortom, zeer tevreden over de 7 Pro. Ik zie gezien het prijsverschi l op dit moment weinig redenen om voor de Fenix 8 met MIP scherm te gaan. Het enige punt is het donkerdere scherm tov van de 6 pro, maar ik heb nog geen informatie gezien dat dit bij de Fenix 8 beter is.

[ Voor 45% gewijzigd door dirkjesdirk op 15-10-2024 11:08 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:22
aaaido schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:24:
Slaap staat garmin om bekend minder te meten. Het is niet slecht maar neem alles met een korrel zout. Ik begin de laatste tijd wel steeds meer te irriteren aan garmin en mijn fr265. Onlangs het volgende meegemaakt: tijdens wandelingen van ci 30 minuten gaat mijn hartslag ineens omhoog naar 130-160. Voel mij gewoon normaal dus vond het al raar. Ik dacht laat ik eens gaan wandelen met horloge hartslag en een hartslagband via borst gekoppeld aan mijn telefoon. Nou daar ging het horloge weer naar 130-160 en de hartslagband om borst bleef gewoon op 100-110. Ik gebruik het horloge ook soms tijdens wielrennen en weet dat het nooit zo accuraat is als met een hartslagband om borst. Dus toen dacht ik laat ik het horloge eens in workoutmode (wandelen) zetten. En ja hoor alles gewoon gelijk, zowel horloge als hartslagband.
Ik kan dit alleen maar bevestigen. Mijn 245 ging stuk (lug brak af), waarna ik een 265 heb gekocht, voor ca. 3 hardlooptrainingen per week. Hartslag blijft vaak erg laag terwijl ik wel op tempo loop, om dan plots van ca. 110 naar 140 te schieten. Het forum van Garmin staat vol met klachten hier over. Ik gebruik nu af en toe mijn oude Polar H7 borstband weer, dan is de meting wel goed. Met de 245 had ik nooit deze problemen.
Slaaptracking is ook niet zo, ik heb in rust een relatief lage HR (35-40), waardoor bijv. als ik 's avonds op de bank zit het horloge al 'denkt' dat ik aan het slapen ben. Ik vraag me dan ook af of de HRV-waarden wel betrouwbaar zijn.

Al met al kan ik de 265 niet aanraden voor een serieuze hardloper, best vreemd voor een horloge uit de FR serie van 400+ euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Mijn 945 heeft een barst in het glas. Weet iemand of je dit ook ergens after-market betaalbaar kan laten vervangen (net zoals telefoonschermpjes)?

Als ik google kom ik vooral veel reacties tegen van vervangen door Garmin, maar wat ik begrijp vervangen die dan je hele horloge door een refurbished variant. Omdat de 945 5 jaar oud is zal daar waarschijnlijk een behoorlijke bijbetaling aan gekoppeld zijn.

Ik heb vooralsnog niet meteen plannen met de 945 (heb net een fenix 7 pro gekocht) maar als ik hem voor een aantal tientjes kan voorzien van een nieuw schermpje dan kan ik er wellicht nog een vriend of familielid blij mee maken. Of hem op marktplaats zetten (al denk ik dat 'ie, gezien de 'wear en tear damage' naast het schermpje niet heel veel meer op zal brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
MalleEppie71 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Ik kan dit alleen maar bevestigen. Mijn 245 ging stuk (lug brak af), waarna ik een 265 heb gekocht, voor ca. 3 hardlooptrainingen per week. Hartslag blijft vaak erg laag terwijl ik wel op tempo loop, om dan plots van ca. 110 naar 140 te schieten. Het forum van Garmin staat vol met klachten hier over. Ik gebruik nu af en toe mijn oude Polar H7 borstband weer, dan is de meting wel goed. Met de 245 had ik nooit deze problemen.
Slaaptracking is ook niet zo, ik heb in rust een relatief lage HR (35-40), waardoor bijv. als ik 's avonds op de bank zit het horloge al 'denkt' dat ik aan het slapen ben. Ik vraag me dan ook af of de HRV-waarden wel betrouwbaar zijn.

Al met al kan ik de 265 niet aanraden voor een serieuze hardloper, best vreemd voor een horloge uit de FR serie van 400+ euro....
Ik heb ook een 265 en herken hier eigenlijk niks van. Hartslag past zich netjes aan tijdens mijn activiteiten, slaap komt behoorlijk overeen, dutjes of half weg dommelen registreert de watch direct als dutjes mode.

Misschien net een verkeerd model/software bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:22
Juancho schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

Ik heb ook een 265 en herken hier eigenlijk niks van. Hartslag past zich netjes aan tijdens mijn activiteiten, slaap komt behoorlijk overeen, dutjes of half weg dommelen registreert de watch direct als dutjes mode.

Misschien net een verkeerd model/software bug?
Ja, ik zou contact op kunnen nemen met Garmin en om een wissel vragen, maar omdat het zo veelvuldig voorkomt heb ik het idee dat het geen incident is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
MalleEppie71 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Herkenbaar. Ik heb een FR965. Vooral met koud weer klopt de hartslag vaak niet, en blijft ie lang hangen op een te lage waarde. Ik denk dat dat iets te maken heeft met de bloedsomloop.

Afgelopen weekend de halve marathon in Eindhoven gelopen. De eerste 20 minuten bleef ie hangen rond de 110 bpm, om daarna ineens te springen naar de correcte, of in ieder geval meer realistische, waarde van 150 bpm.

Ik heb ook een hartslagband en die doet het vaak beter (maar niet altijd), maar die had ik tijdens de wedstrijd niet om. Misschien voortaan toch maar wel doen, zeker met koud weer, zoals afgelopen weekend. Als maat voor hoe het gaat kijk ik vaker naar m'n hartslag dan naar m'n tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03:32
Ik heb precies hetzelfde gemerkt: een koude temperatuur heeft grote invloed op de nauwkeurigheid van de interne HRM. Er zijn momenten waarop die echt heel redelijk presteert (Fenix 7 Sapphire Solar) maar als het kouder is kan het soms waardeloos zijn.

Ik heb een HRM-band van Garmin zelf en die doet het echt uitstekend, in alle omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
slow whoop schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Herkenbaar. Ik heb een FR965. Vooral met koud weer klopt de hartslag vaak niet, en blijft ie lang hangen op een te lage waarde. Ik denk dat dat iets te maken heeft met de bloedsomloop.

Afgelopen weekend de halve marathon in Eindhoven gelopen. De eerste 20 minuten bleef ie hangen rond de 110 bpm, om daarna ineens te springen naar de correcte, of in ieder geval meer realistische, waarde van 150 bpm.

Ik heb ook een hartslagband en die doet het vaak beter (maar niet altijd), maar die had ik tijdens de wedstrijd niet om. Misschien voortaan toch maar wel doen, zeker met koud weer, zoals afgelopen weekend. Als maat voor hoe het gaat kijk ik vaker naar m'n hartslag dan naar m'n tempo.
Optisch HR is met kou gewoon moeilijker, omdat je bloedvaten dan samentrekken. Dus er is amper nog kleurverschil te zien. En wat je dan vaak ziet is dat er cadans lock ontstaat omdat een samengetrokken spier ook wat kleurverschil oplevert.
Een band meet de stroompjes en die worden niet beinvloed door kou. Zolang je pads maar goed contact hebben met de huid. (Daarom plakken die krengen in het ziekenhuis ook zo enorm goed)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 16:29
Mistraller schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Optisch HR is met kou gewoon moeilijker, omdat je bloedvaten dan samentrekken. Dus er is amper nog kleurverschil te zien. En wat je dan vaak ziet is dat er cadans lock ontstaat omdat een samengetrokken spier ook wat kleurverschil oplevert.
Een band meet de stroompjes en die worden niet beinvloed door kou. Zolang je pads maar goed contact hebben met de huid. (Daarom plakken die krengen in het ziekenhuis ook zo enorm goed)
Die krengen in het ziekenhuis bevatten naast een groot plakgedeelte ook een stuk met gel. En dat stuk met gel is waardoor de stroom gemeten wordt. Als die ecg-plakkers wat langer op de plank liggen drogen ze uit en dan kan je niet meer meten.
Ik denk dus ook, dat als je met een HR-band loopt, eigenlijk pas het beste resultaat krijgt als de band en goed aansluit, maar er ook een goede geleiding is.
Bij mijn polar h10 werd geadviseerd om dus water te gebruiken voor gebruik, en vaak als je zweet wordt het ook beter. Ik merk toch wel dat dat water er snel afloopt, dus om altijd goed resultaat te hebben kan je wellicht wat gel toepassen onder je band.

En de optische meter is hierboven al uitgelegd d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Megupe schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:22:
[...]
Bij mijn polar h10 werd geadviseerd om dus water te gebruiken voor gebruik, en vaak als je zweet wordt het ook beter. Ik merk toch wel dat dat water er snel afloopt, dus om altijd goed resultaat te hebben kan je wellicht wat gel toepassen onder je band.
Ik zal de recent populaire meme hier niet aanhalen, maar spuug werkt het best....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

ElPaco schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:29:
Maar bij horloges heb je het helemaal niet over zulke wattages. Dat is misschien 3 watt, dan is warmte echt het probleem niet, zie ook allerlei andere merken die het wel kunnen. Door nekel draadloos te gaan bespaar je ook de ruimte die de huidige pogo pins innemen, dus effectief verlies je er denk ik niet al te veel mee.
https://guide-images.cdn....gi/iLxbHKu5hcVqAUfC.large

De pins nemen letterlijk minder dan een halve mm interne ruimte in.

Een 3-5W (tweemaal teveel, maar goed) lader, zonder heatspreader is al snel 45mm, meer ruimte dan er circulair beschikbaar is onder de batterij. Heb er hier één liggen van TDK (51.2mm dia, maar goed) en die is 2,21mm dik. En dan moet er nog een kleine PCBtje aan voor de omvorming. die zou zo te zien goed passen tussen de twee standoffs, maar daar zit nu de trillmotor van deze Fenix. Dit is overigens een Fenix 7X, de grootste dus.

Een draadloos oplaad functie zou naast 20gr koper (schatting, heb geen weegschaal hier), ook al snel een 3mm extra diepte opleveren. Natuurlijk is dit nu niet netjes in het design verwerkt ofzo, maar het is een stuk meer hardware toevoegen dan waar nu op gerekend is.

Natuurlijk zou ik voor de Vivo, Venu, Instict etc het ook een prima toevoeging vinden. Maar voor een Enduro of Fenix? Of een Forerunner? Neh. Te zwaar, of het horloge is al groot genoeg, daarnaast hoef je maar eens in de 2-3 weken te laden met frequent gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 19:41
Wat is nu het goedkoopste hardloophorloge met kaartweergave? Via de filters op Tweakers kom ik er niet uit. Help :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
MightyFool schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:39:
Wat is nu het goedkoopste hardloophorloge met kaartweergave? Via de filters op Tweakers kom ik er niet uit. Help :)
Binnen de garmin range: Als je de meest uitgebreide vorm bedoelt met kaarten in het horloge en turn-by-turn navigatie (ook zonder vooraf geuploade routebestanden) dan denk ik de 9xx serie. Dus nu de 965 tenzij de 955 ook nog te koop is. Maar ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken.

2e hands: 945, of fenix 6 pro.

Andere merken: geen idee.

Je kan ook spelen met de “product comparison tool” van dc rainmaker.
https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator

Edit: volgens mij heeft Corox ook goedkope horloges met kaarten, zoals de apex serie.

Belangrijk: als je echt kaarten en turn by turn navi wilt, let op bij zoeken dat je kijkt naar welke horloges ook echt kaarten hebben (of kunnen downloaden). veel modellen worden ze wel verkocht met “navigatie” als feature maar krijg je alleen “breadcrumb”-navi.

[ Voor 25% gewijzigd door Valorian op 15-10-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
MightyFool schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:39:
Op de Garmin website kun je de hardloop horloges filteren op kaart-funtionaliteit: Deze modellen ondersteunen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Bedankt voor jullie reacties!

Flinke investering als ik een Garmin wil begrijp ik. Start (nieuw) bij 600 euro.
Die Coros is best interessant van wat ik erover kan vinden (geen Tweakers reviews helaas). Dat ga ik even verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
Valorian schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:03:
[...]
Belangrijk: als je echt kaarten en turn by turn navi wilt, let op bij zoeken dat je kijkt naar welke horloges ook echt kaarten hebben (of kunnen downloaden). veel modellen worden ze wel verkocht met “navigatie” als feature maar krijg je alleen “breadcrumb”-navi.
Daarbij ook goed opletten wat je echt nodig hebt. Ik heb de FR245 en daarin kan ik gpx bestanden inladen en dan krijg je alleen de route zelf te zien (lijn zonder kaart). Als je een vastgestelde route wil volgen werkt dat prima en je krijgt ook te horen wanneer je een afslag hebt e.d.. Als je echter halverwege af wil wijken van de route en zelf verder wil navigeren werkte dat natuurlijk totaal niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Ik ga denk ik geen offline kaarten gebruiken, maar vooral i.c.m. apps als Komoot. Bijvoorbeeld als ik op vakantie ga, dan ga ik in de buurt een (Komoot) route opzoeken en sturen/downloaden naar m'n horloge.

Helaas ondersteunt de FR245 geen Komoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
MightyFool schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:41:
Ik ga denk ik geen offline kaarten gebruiken, maar vooral i.c.m. apps als Komoot. Bijvoorbeeld als ik op vakantie ga, dan ga ik in de buurt een (Komoot) route opzoeken en sturen/downloaden naar m'n horloge.

Als het goed is kan je wel vanuit Komoot een GPX bestand exporteren en die dan als GPX gewoon inladen in Garmin. Dan kan je als je een horloge hebt zonder maps wel navigeren met de 'kruimelpad'-modus. Zoals @redwing aangeeft is het handig te bedenken of je die maps echt nodig hebt, zeker als je kijkt naar zo goedkoop mogelijke horloges. De "maps" in het horloge hebben zitten is een feature die alleen de relatief-high-ends van Garmin dus bevatten. Tot de Fenix 6 was het zelfs zo dat alleen de Fenix 6 PRO die had, waardoor je de rare situatie had dat een Forerunner 945 meer features had dan de Fenix 6 non-pro :X

In praktijk zijn de maps vooral handig als je:
- Van tevoren niets plant (geen route bedenkt en in horloge zet) en bijvoorbeeld ter plekke door je horloge een route-voorstel wilt laten maken
- Je de maps ook echt gebruikt als navigatie (bijvoorbeeld bij horloge-op-fiets gebruiken als 'tomtom') met turn-by-turn aanwijzingen
- Op hikes de kaarten ook echt wilt zien, inclusief alle paden inzichtelijk wilt hebben in beeld. Dus niet alleen een 'lijn' volgen'
- Je vanaf locatie x bijvoorbeeld een 'snelste route terug naar huis' wilt plannen, anders dan "backtracken" (dat kan ook met kruimelpad).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Waarbij dat navigeren naar mijn idee met het kruimelpad ook best goed gaat. Alleen als je een splitsing hebt met wegen die ongeveer dezelfde kant op gaan is het soms even lastig om te zien welke het nu is. Maar ik loop regelmatig routes puur op de gpx-files en dat gaat 9 van de 10 keer zonder enige correctie onderweg. En mocht er wel een correctie nodig zijn, zijn dat correcties van 20meter teruglopen om de andere weg te pakken. Je krijgt nl. heel snel te horen/zien dat de richting toch niet helemaal goed is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Daar hebben jullie gelijk in. Iets om te overwegen.

Ik ben momenteel na wat onderzoek wel gecharmeerd geraakt van de Coros Apex 2. Scheelt 200 euro met de vergelijkbare 965

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:28

Dat is niet juist. Ook de Forerunner 245 ondersteunt de Komoot app. Routes gemaakt op Komoot kun je navigeren via de FR245, echter wel zoals al eerder aangegeven via een breadcrumb trail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Als je komoot premium hebt kun je op elk Garmin horloge (? In ieder geval toch op mijn Venu 2s) navigeren met kaart.

Kostprijs dus eerder 300 EUR

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Ik zie inderdaad dat de 'Music' versie wel ondersteund wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUTXjrkK9ys1KpwLi5GEbKXQmx8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ib0WGKVDwTftK6ylwtl1HK1O.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
MightyFool schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:52:
Ik zie inderdaad dat de 'Music' versie wel ondersteund wordt.

[Afbeelding]
Op mijn niet-music versie werkt het anders ook prima :?

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:00
MightyFool schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:22:
Daar hebben jullie gelijk in. Iets om te overwegen.

Ik ben momenteel na wat onderzoek wel gecharmeerd geraakt van de Coros Apex 2. Scheelt 200 euro met de vergelijkbare 965
Heb je toevallig ING? Ik heb net de 965 besteld voor 454 euro via de rentepuntenwinkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Albi The Dragon schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:50:
Als je komoot premium hebt kun je op elk Garmin horloge (? In ieder geval toch op mijn Venu 2s) navigeren met kaart.

Kostprijs dus eerder 300 EUR
De Venu 2 heeft toch geen "on board" kaarten op het horloge? Navigeer je dan dmv third party apps uit de IQ Store? Of bedoel je niet navigeren met kaart, maar navigeren met 'kruimelpad' (dus dat je alleen een "lijn" ziet die je volgt, en niet de omringende omgeving, wegen, et cetera)?

Turn-by-turn navigatie en on board kaarten hebben alleen de high-ends, kruimelpad hebben bijna (zo niet alle) garmin gps horloges. Verder meen ik dat je met sommige third party apps ook wel een soort open source kaarten kan krijgen op de modellen die dat van zichzelf niet hebben, maar daar heb ik geen ervaring mee.

EDIT: Als ik op de DC Comparison Tool kijk dan lijkt het erop dat van Garmin alleen de Enduro serie, de FR 9XX serie en de Fenix serie on board kaarten en navi ("Routable/Visual Maps (like car GPS)") hebben.

Bij Coros Apex staat "Maps but not routable", @MightyFool goed om dat even goed te checken als je voor zo'n Coros gaat, of dat qua wensen aansluit. Bij Apple Watch staat "with 3rd party apps". Polar/Suunto heb ik niet gecheckt, want ben niet bekend met hun modellen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Valorian op 16-10-2024 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Valorian schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

De Venu 2 heeft toch geen "on board" kaarten op het horloge? Navigeer je dan dmv third party apps uit de IQ Store?
Is inderdaad via de Komoot app uit de Connect IQ store.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
De komoot app icm premium abbo zou idd een optie zijn.

Ik ben overigens erg tevreden met mijn FR965 van 450e dankzij de ING punten.

"Bij de volgende vork rechtsaanhouden."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bwernsen schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:03:
De komoot app icm premium abbo zou idd een optie zijn.

Ik ben overigens erg tevreden met mijn FR965 van 450e dankzij de ING punten.

"Bij de volgende vork rechtsaanhouden."
Turn by turn met stem doet een FR165 bijvoorbeeld ook al. Natuurlijk geen maps maar breadcrumb met stem erbij werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik gebruik de Garmin 265 o.a. om de meldingen van 2FA app goed te keuren (Fortitoken). Dat gaat altijd prima. Sinds laatste update komt de melding op horloge met melding:
"Gevoelige informatie niet getoond" of iets dergelijks. Dan kan ik dus niet op 'Approve' klikken op het horloge...
Dit heb ik sinds (a) update naar Android 15 op mijn Pixel7 of (b) update van Garmin 265 naar 20.31

Heeft iemand een idee waar ik dit kan aanpassen/fixen?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
vandermark schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:54:
Ik gebruik de Garmin 265 o.a. om de meldingen van 2FA app goed te keuren (Fortitoken). Dat gaat altijd prima. Sinds laatste update komt de melding op horloge met melding:
"Gevoelige informatie niet getoond" of iets dergelijks. Dan kan ik dus niet op 'Approve' klikken op het horloge...
Dit heb ik sinds (a) update naar Android 15 op mijn Pixel7 of (b) update van Garmin 265 naar 20.31

Zijn de instellingen voor notificaties op je telefoon misschien aangepast met de update? In de android settings onder 'Notifications' zit een optie om sensitive notifications wel/niet te tonen wanneer het toestel locked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch

Ik heb de Venu 3 en heb nu eens jaartje Komoot premium genomen, dan heb je ook een kaart en die is meer dan prima vind ik. Al paar wandelingen mee gedaan en geen klachten over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 14:03
Weet iemand hoe je je ABN AMRO kaart kan koppelen aan Garmin Pay?

https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=9FfdAEZ7GJ3sg4aeEe5QC6

Als ik bovenstaande probeer krijg ik een foutmelding en kan ik niet verder. Terwijl het artikel zegt dat een CSV code niet nodig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqxsKFMf9CWcAhbJNYjyu0nj1Ns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1biJICsVFTTR2vkmATqKbtt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Torgo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:16:
Als ik bovenstaande probeer krijg ik een foutmelding en kan ik niet verder. Terwijl het artikel zegt dat een CSV code niet nodig is.
Bij CVC kan je gewoon 000 invullen, zo heb ik het zelf ook gedaan bij mijn ABN bankpas...

[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Hier nog gebruikers van Garmin horloges met ingebouwde kaarten (FR9xx, Fenix, Epix) die wel eens met de Explore app gespeeld hebben? Ik zag er weinig toegevoegde waarde in, maar die hele app lijkt nu een grote make-over gehad te hebben en heel veel meer functionaliteit dan voorheen. Nog steeds zie ik er niet direct een meerwaarde in eigenlijk, want dat alles kan eigenlijk ook gewoon met de Connect app. Je lijkt alleen wat meer mogelijkheden te hebben om je koersen op te delen in mapjes (verzamelingen etc.).
Maar je ziet nu ook de activiteiten die je hebt opgenomen terug in de Explore app (activiteiten vanaf gisteren bij mij) en kan ook de instellingen van je horloge aanpassen rechtstreeks in de Explore app, zelfde interface als de Connect app, alleen een oranje accent kleur ipv blauwe accent kleur.
De kaart lijkt wel meer (of geheel?) overeen te komen met de TopoActive kaart die ook in het horloge staat. De Garmin connect app gebruikt weer andere kaarten.
Verder kan je de explore app ook offline gebruiken, incl offline kaarten. Dat wil bij Connect ook weer niet.

Dus er zit gedeeltelijke overlap in Explore en Connect, maar niet volledig. Moet zeggen dat ik het er niet per se overzichtelijker op vind geworden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 14:03
DON PAPA schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:07:
[...]

Bij CVC kan je gewoon 000 invullen, zo heb ik het zelf ook gedaan bij mijn ABN bankpas...
Dankje 👍

Wel slordig dat er in de documentatie staat dat het veld leeg gelaten moet worden. Lees ik braaf de handleiding, klopt hij niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Torgo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:52:
[...]

Dankje 👍

Wel slordig dat er in de documentatie staat dat het veld leeg gelaten moet worden. Lees ik braaf de handleiding, klopt hij niet. |:(
Ja ik liep toen tegen hetzelfde probleem aan (staat ook ergens in deze topic), en heb toen ook al feedback gegeven op de support link waar staat dat je het veld leeg moet laten, maar blijkbaar hebben ze daar niks mee gedaan. Dus ik heb ze net nog een keer deze feedback gegeven dat het veld niet leeg mag zijn, en dat 000 wel werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dan werkt je dataoverdracht zo slecht. ;)

Plus ik moet weer een draadloze lader gaan kopen, ben al blij dat ik die ellende juist niet in huis heb.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Dan werkt je dataoverdracht zo slecht. ;)

Plus ik moet weer een draadloze lader gaan kopen, ben al blij dat ik die ellende juist niet in huis heb.
Precies dit. En daar bovenop: draadloos is ook funest voor onderweg want dan moet je ipv een kabeltje ineens ook nog een draadloze lader meeslepen. Of een powerbank met die functie, maar die zijn weer groter en duurder. Een deel van garmin doelgroep brengt graag tijd outdoor door en wordt heel ongelukkig van meer grammen meezeulen dan nodig 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb even een testje gedaan met AOD aan en AOD uit maar wel wake up via pols draai. Zelfde stock AMOLED watch face gebruikt. Daarnaast beide wat activiteiten, offline Spotify aan bij een run en de watch 24/7 om met oa ook slaapmetingen.

AOD gaat zo'n 5 dagen mee en AOD uit 12 dagen. Daar zit dus wel echt een groot verschil in. Wat ik niet zo groot had verwacht eigenlijk. Natuurlijk is het geen perfecte meting met alles precies gelijk, maar het geeft wel een beetje inzicht als je daar geïnteresseerd in bent.

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 18-10-2024 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Dat komt vrijwel exact overeen met wat Garmin zelf zegt over de FR265, dus opzich had je dat juist wel moeten verwachten ;)
https://support.garmin.co...AZ9Fg1XdFcZez5&tab=topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
MIP ftw :Y)

Al heeft die in feite ook een andere wijzerplaat na polsdraai maar dat hebben de meesten niet door. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
Hathi schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:54:
Hier nog gebruikers van Garmin horloges met ingebouwde kaarten (FR9xx, Fenix, Epix) die wel eens met de Explore app gespeeld hebben? Ik zag er weinig toegevoegde waarde in, maar die hele app lijkt nu een grote make-over gehad te hebben en heel veel meer functionaliteit dan voorheen. Nog steeds zie ik er niet direct een meerwaarde in eigenlijk, want dat alles kan eigenlijk ook gewoon met de Connect app. Je lijkt alleen wat meer mogelijkheden te hebben om je koersen op te delen in mapjes (verzamelingen etc.).
Maar je ziet nu ook de activiteiten die je hebt opgenomen terug in de Explore app (activiteiten vanaf gisteren bij mij) en kan ook de instellingen van je horloge aanpassen rechtstreeks in de Explore app, zelfde interface als de Connect app, alleen een oranje accent kleur ipv blauwe accent kleur.
De kaart lijkt wel meer (of geheel?) overeen te komen met de TopoActive kaart die ook in het horloge staat. De Garmin connect app gebruikt weer andere kaarten.
Verder kan je de explore app ook offline gebruiken, incl offline kaarten. Dat wil bij Connect ook weer niet.

Dus er zit gedeeltelijke overlap in Explore en Connect, maar niet volledig. Moet zeggen dat ik het er niet per se overzichtelijker op vind geworden..
De Explore app kon inderdaad een upgrade gebruiken, en heeft zeker een meerwaarde ten opzichte van connect. Voor het maken van een loop- of fietstocht is het inderdaad niet zo interessant, die maak ik in connect. Maar ga je eerder naar hiken, backpacken, of andere activiteiten waar waypoints belangrijk zijn, dan kan je in Explore echt veel meer gedaan krijgen.

Ikzelf gebruik het voornamelijk bij (meerdaagse) hikes. Ik start typisch met het aanmaken van een collection voor een bepaalde omgeving waarin ik wil hiken. Binnen die collection maak ik dan waypoints aan die ik interessant vind. Een hut, plaats om te (wild) kamperen, water, openbaar vervoer, en dergelijke meer. Daarna maak ik routes. Elke route heeft als begin en eind een waypoint dat ik heb gedefinieerd. Op de route kunnen uiteraard nog meerdere waypoints liggen.

Explore kan dan bepaalde collections syncen met mijn horloge. Tijdens het hiken kan ik dan een course volgen. Op de course zie ik dan hoever het nog is tot mijn volgende waypoint en dergelijke. Of ik kan navigeren naar een waypoint. Het horloge berekent dan de kortste route en heeft turn-by-turn navigation.

De nieuwe versie van de app heb ik nog maar heel even bekeken. Ik hoop dat er wat verbeteringen zijn rond kaarten, het aanmaken van routes en het beheren van collections. De explore website zou trouwens ook een update mogen krijgen, want die mist nog veel functionaliteit die de app wel heeft, zeker rond het aanmaken of bewerken van routes.
Ik vrees echter dat Garmin vooral de nieuwe Maps+ will pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hathi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:28:
Dat komt vrijwel exact overeen met wat Garmin zelf zegt over de FR265, dus opzich had je dat juist wel moeten verwachten ;)
https://support.garmin.co...AZ9Fg1XdFcZez5&tab=topics
Haha lol. Die had ik ff gemist. Dan klopt m'n vrij simpele test idd aardig 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tibs
Mijn Fenix 7 Pro Sapphire Solar is geleverd! *O*

Wel net te laat voor mijn middagloopje dus de eerste activiteit moet nog even wachten.
Het lederen bandje dat meegeleverd werd ziet er ook super uit. Alleen eens benieuwd hoe gemakkelijk dat is om mee te sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Tibs schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:50:
Mijn Fenix 7 Pro Sapphire Solar is geleverd! *O*

Wel net te laat voor mijn middagloopje dus de eerste activiteit moet nog even wachten.
Het lederen bandje dat meegeleverd werd ziet er ook super uit. Alleen eens benieuwd hoe gemakkelijk dat is om mee te sporten.
Sporten zou ik niet met het lederen bandje doen, grote kans dat hij dan snel gaat meuren. ;)

Die van mij was helaas al vrij snel stuk gegaan (liet los bij de sluiting), ben ik niet gewend van Garmin dus even contact gezocht met de winkel (lua time). Die gaven aan dat bandjes niet onder de garantie vallen maar hebben me wel zonder blikken of blozen een nieuwe origineel lederen bandje gestuurd. Heel erg netjes moet ik zeggen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Gonadan schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:02:
[...]

Sporten zou ik niet met het lederen bandje doen, grote kans dat hij dan snel gaat meuren. ;)

Die van mij was helaas al vrij snel stuk gegaan (liet los bij de sluiting), ben ik niet gewend van Garmin dus even contact gezocht met de winkel (lua time). Die gaven aan dat bandjes niet onder de garantie vallen maar hebben me wel zonder blikken of blozen een nieuwe origineel lederen bandje gestuurd. Heel erg netjes moet ik zeggen. :)
Ze kunnen natuurlijk een bandje ook niet uitzonderen van garantie. Mits je er normaal om mee bent gegaan (maar ja, dat geldt altijd voor garantie) zit er gewoon 2 jaar op.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Wallie schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:37:
Ze kunnen natuurlijk een bandje ook niet uitzonderen van garantie. Mits je er normaal om mee bent gegaan (maar ja, dat geldt altijd voor garantie) zit er gewoon 2 jaar op.
Waar baseer je dat op? Een fabrikant kan prima aanvullende bepalingen hebben.
Heb het overigens niet geverifieerd bij Garmin zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zou wel wat meer bandjes van Garmin zelf willen maar die zijn echt zo idioot duur. Ik weet niet of ze wel eens stevige aanbiedingen hebben, dan kan het misschien een keer. Maar tot dan haal ik elders wat extra bandjes.

€40,-- voor een siliconen bandje. Koekkoek.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 19-10-2024 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Juancho schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:55:
Ik zou wel wat meer bandjes van Garmin zelf willen maar die zijn echt zo idioot duur.

€40,-- voor een siliconen bandje. Koekkoek.
Ik heb nog een nieuwe zwart siliconen bandje van Garmin liggen, die werd bij mijn Fenix 7X Pro met titanium bandje meegeleverd. Ik ga die zelf niet gebruiken en mag je voor €10 overnemen, mocht je interesse hebben, stuur dan maar een pb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:13
DON PAPA schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:57:
[...]

Ik heb nog een nieuwe zwart siliconen bandje van Garmin liggen, die werd bij mijn Fenix 7X Pro met titanium bandje meegeleverd. Ik ga die zelf niet gebruiken en mag je voor €10 overnemen, mocht je interesse hebben, stuur dan maar een pb
Bandjes voor de Fenix 7X Pro gaan niet passen op de Forerunner 265, andere breedte en andere aansluiting.

[ Voor 63% gewijzigd door JaVaWa op 20-10-2024 01:26 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

JaVaWa schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 01:26:
[...]
Bandjes voor de Fenix 7X Pro gaan niet passen op de Forerunner 265, andere breedte en andere aansluiting.
Ow sorry, ik dacht eigenlijk dat hij ook een Fenix had, ja dan houd het inderdaad over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik trek mijn bandjes gewoon van Ali weg. Kost geen drol en zijn goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
maartend schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:14:
Ik trek mijn bandjes gewoon van Ali weg. Kost geen drol en zijn goed
Ook een paar ali bandjes gehad.. maar de quick sluiting zat op een gegeven moment vast. Was het hele mechanisme met veertjes vastgeroest.. bij het laatste tikje brokkelde alles uit elkaar en stond ie permanent open. Toch jammer als dat gebeurd als je in zee aan het zwemmen bent..

Ik gebruik ze niet meer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Prulleman schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

Ook een paar ali bandjes gehad.. maar de quick sluiting zat op een gegeven moment vast. Was het hele mechanisme met veertjes vastgeroest.. bij het laatste tikje brokkelde alles uit elkaar en stond ie permanent open. Toch jammer als dat gebeurd als je in zee aan het zwemmen bent..

Ik gebruik ze niet meer
Ok. Ik zwem niet in zee, dat zal schelen. Zout is idd zeer agressief. Ik gebruik ze nkel in zoet water en daarmee nooit problemen. Maar ja, ze zijn ook 10 x goedkoper dan de branded versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Gonadan schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:02:
[...]

Trouwens erg tevreden over de webshop Luna Time. Mijn credit card betaling was blijkbaar niet door gegaan waarna ze me via mail contacteerden en zeer snel waren met het antwoorden op mijn vragen. d:)b

Ook een oranje bandje gekocht via amazon omdat ik die haakse USB-C > Garmin stukjes wilde en zo geen verzendkosten moest betalen. Ik moet zeggen dat het wel erg fel oranje is, die hou ik dus als reserve.

[ Voor 11% gewijzigd door Tibs op 20-10-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
vandermark schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:54:

Exacte melding op de Garmin is: "content van gevoelige meldingen verborgen"
Het probleem is erg hardnekkig... En ik ben niet de enige. Het lijkt te liggen aan Android 15.
Iemand een oplossing? In de Android instellingen 'Privacy & vergrendelscherm' staat alles goed op altijd alle meldingen weergeven.

EDIT: Deze oplossing werkt: https://www.reddit.com/r/...in_notification_for_otps/

[ Voor 10% gewijzigd door vandermark op 21-10-2024 16:51 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 21:55
Even hulpverzoek. Week of twee geleden een Forerunner 165 aangeschaft en tot nu toe zeer tevreden over (eindelijk niet meer elke avond mn horloge aan de lader!) maar heb toch een vraag...

Twe komende races erin gezet en op basis daarvan krijg ik nu dagelijkse suggesties voorgeschoteld als training. Al paar keer gehad dat ik de suggestie toch wel mooi vond maar dat het die dag niet uitkwam. Kan ik op een of andere manier een 'gemiste' suggestie verplaatsen naar een volgende dag?

Thnx alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Franciscus7000 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:07:
Even hulpverzoek. Week of twee geleden een Forerunner 165 aangeschaft en tot nu toe zeer tevreden over (eindelijk niet meer elke avond mn horloge aan de lader!) maar heb toch een vraag...

Twe komende races erin gezet en op basis daarvan krijg ik nu dagelijkse suggesties voorgeschoteld als training. Al paar keer gehad dat ik de suggestie toch wel mooi vond maar dat het die dag niet uitkwam. Kan ik op een of andere manier een 'gemiste' suggestie verplaatsen naar een volgende dag?

Thnx alvast!
Nee bij de daily en Garmin coach (dus niet lekker dat je een coach gekozen hebt) kan je trainingen niet verplaatsen naar een andere dag. Idee erachter is volgens mij dat de watch de voorstellen doet op basis van bijv. je afgelopen nacht/stress/ademhaling/HRV en nog meer zaken. Het is dus echt een voorstel voor die dag.

Neem je een Garmin coach in de hand, dus letterlijk 1 van de 3 kiezen, dan kan je hun voorstellen wel zelf verplaatsen. Ik zit nu een beetje in hetzelfde, ik wilde graag voor mijn 16km van 1 december Greg gebruiken als coach maar blijkbaar is de run te kort dag voor hem. Ik kan hem niet gebruiken. Daarom dit keer gekozen voor de Garmin Coach en niet de daily suggestions.

Wat je natuurlijk wel kan doen is de suggestie die je mooi vindt en graag zou willen doen noteren of in een Garmin workout zetten zodat je het alsnog later gaat lopen als het je uitkomt. En als je die dan loopt, dan zal de daily suggestion als het goed is ook weer aangepast worden met de data uit die run. Daarom heet het vast ook een suggestie ;) . Je kan altijd zelf kiezen om een andere training te doen en dat wordt gewoon meegenomen in je voortgang richting je wedstrijd.

Ik gebruik zelf ook lang niet alle voorstellen omdat ik simpelweg fan ben van de 3 manieren van trainen per week: interval/herstel/long run. Dus ik gooi er heel vaak zelf een training tussendoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 21-10-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 21:55
Juancho schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:28:
[...]

Nee bij de daily en Garmin coach (dus niet lekker dat je een coach gekozen hebt) kan je trainingen niet verplaatsen naar een andere dag. Idee erachter is volgens mij dat de watch de voorstellen doet op basis van bijv. je afgelopen nacht/stress/ademhaling/HRV en nog meer zaken. Het is dus echt een voorstel voor die dag.

Neem je een Garmin coach in de hand, dus letterlijk 1 van de 3 kiezen, dan kan je hun voorstellen wel zelf verplaatsen. Ik zit nu een beetje in hetzelfde, ik wilde graag voor mijn 16km van 1 december Greg gebruiken als coach maar blijkbaar is de run te kort dag voor hem. Ik kan hem niet gebruiken. Daarom dit keer gekozen voor de Garmin Coach en niet de daily suggestions.

Wat je natuurlijk wel kan doen is de suggestie die je mooi vindt en graag zou willen doen noteren of in een Garmin workout zetten zodat je het alsnog later gaat lopen als het je uitkomt. En als je die dan loopt, dan zal de daily suggestion als het goed is ook weer aangepast worden met de data uit die run. Daarom heet het vast ook een suggestie ;) . Je kan altijd zelf kiezen om een andere training te doen en dat wordt gewoon meegenomen in je voortgang richting je wedstrijd.

Ik gebruik zelf ook lang niet alle voorstellen omdat ik simpelweg fan ben van de 3 manieren van trainen per week: interval/herstel/long run. Dus ik gooi er heel vaak zelf een training tussendoor.
Duidelijke uitleg, thnx!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Deze week een garmin ultrafit nylon bandje gekocht voor m'n fenix. Ja duur, maar wat een comfort vergeleken bij de standaard siliconen band. Na 20 seconden was ik al overtuigd. Voor mij absoluut de centen waard en omdat er toch voor honderden euro's aan hangt vind ik het niet erg om wat meer te betalen voor een gevoel van kwaliteit :)

Scheelt ook een relatieve bak gewicht trouwens, wat enorm helpt qua comfort.

[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 21-10-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:28:
[...]

Haal je de terminologie niet wat door elkaar? Want als Greg niet kon heb je dus niet voor de Garmin Coach gekozen maar juist wel voor de dagelijkse suggesties. :?

Wat nog wel eens wil helpen is liegen over je huidige status of het type doel aanpassen, dan mag je soms wel met de coach aan de slag. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gonadan schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:43:
[...]

Haal je de terminologie niet wat door elkaar? Want als Greg niet kon heb je dus niet voor de Garmin Coach gekozen maar juist wel voor de dagelijkse suggesties. :?
Je kan specifiek kiezen voor Garmin coach, maar dan niet 1 van de 3 personen. Dat is letterlijk een optie als je een programma start. Volgens mij staat dat los van de Dailys toch? Dat krijg je al als je gewoon een doel/wedstrijd instelt in je agenda. Hoef je verder toch niks meer voor te doen qua training/coaching aanmaken?

Je krijg dan ook letterlijk dit te zien, wat duidelijk geen Daily suggest is. Dat fluitje als icon betekent ook dat je een Garmin Coach programma gestart hebt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSwQ6kUTbxyr9ehz8h_5MMss6SE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsiSBDGVXt9sruMSFoTSg66G.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik me dan wel gelijk afvraag: wat is dan het verschil tussen een Garmin coach programma (zonder 1 van de 3 coaches te kunnen kiezen) en de Daily's :?
Wat nog wel eens wil helpen is liegen over je huidige status of het type doel aanpassen, dan mag je soms wel met de coach aan de slag. :P
Nee een coach krijg je echt pas bij de 5/10/halve/hele. Alles daartussen in lukt het niet, zo ook niet met mijn 16km wedstrijd. Staat ook ergens vermeld zag ik later.

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 22-10-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:19:
Je kan specifiek kiezen voor Garmin coach, maar dan niet 1 van de 3 personen. Dat is letterlijk een optie als je een programma start. Volgens mij staat dat los van de Dailys toch? Dat krijg je al als je gewoon een doel/wedstrijd instelt in je agenda. Hoef je verder toch niks meer voor te doen qua training/coaching aanmaken?
Er zijn maar drie Garmin Coach plannen, 5, 10 en 21km en dan mag je een coach kiezen. Ik geef toe dat het wat verwarrend is want je kunt door scrollen en dan krijg je de gewone trainingsplannen te zien, maar dat is dus geen Garmin Coach meer.
Je krijg dan ook letterlijk dit te zien, wat duidelijk geen Daily suggest is. Dat fluitje als icon betekent ook dat je een Garmin Coach programma gestart hebt:

[Afbeelding]

Wat ik me dan wel gelijk afvraag: wat is dan het verschil tussen een Garmin coach programma (zonder 1 van de 3 coaches te kunnen kiezen) en de Daily's :?
Wat je hier ziet is volgens mij het gebruik van dagelijkse suggesties, maar dan wel gebaseerd op een evenement/doel. Ofwel dan train je middels de dagelijkse suggesties naar dat doel en dat lijkt een beetje op een Garmin Coach programma maar dat is het niet. Garmin Coach is echt de specifieke tijdlijn mét echte coach die je ook steeds artikelen en filmpjes voorschotelt.
Nee een coach krijg je echt pas bij de 5/10/halve/hele. Alles daartussen in lukt het niet, zo ook niet met mijn 16km wedstrijd. Staat ook ergens vermeld zag ik later.
Je kunt prima liegen over hoeveel kilometer je per week loopt om hem fanatieker te laten starten bijvoorbeeld. Of je specifieke eindtijd zodanig aanpassen (of geen tijd) dat het net wel binnen de parameters valt. Soms helpt het om daar een beetje mee te spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje namens mijn partner. Ze heeft sinds een maand of 2 een Garmin Vivoactive 5 en haar bodybattery klopt van geen kant. Ze krijgt ook elke avond de melisjg dst ze een actieve dag heeft gehad terwijl ze bewust eens geen activiteiten gestraft heeft. Zelfs niet wandelen.

Ze begint haar dag bij goed slapen op 50-70 bij slecht slapen slechts op 30.

Mijn FR265 dus dat veel beter, als ik een rustige dag heb gehad krijg ik dat te horen en blijft m'n bodybattery redelijk zoals ik moe voel. Heb ik een pittige activiteit gehad krijg ik te zien dat ik een inspannende dag heb gehad, zakt m'n bodybattery maar laadt het smacht weer aardig bij.

Nou snap ik dat het nooit helemaal klopt maar bij haar klopt er gewoon echt helemaal geen zak van. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Dat is vrij lastig te zeggen zo zonder details. Slaapt ze wellicht niet heel lang, of toch minder goed dan ze denkt? Heeft ze misschien veel stress of staan de hartslagzones totaal verkeerd? Los van dat de metingen verre van onfeilbaar zijn kan er een hoop van invloed zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Vraagje die ik met zoeken op Google en garmin en klooien op mijn epix 2 niet helemaal opgehelderd krijg.

Tot zondag gelopen met daily suggested workouts, die ingesteld was op mijn halve marathon van zondag jl.

Nu heb ik bij garmin coach een plan gemaakt voor 5km in 20 minuten voor begin januari.
Maar het lijkt meer alsof ik weer met de daily suggested workouts werk, vooral op mijn horloge zelf. Verschil dat ik nu wel merk in de connect app is dat er een coach plan in staat en dat de workouts ook in de agenda staan.

Hoe weet ik nou of ik met dsw of via coach loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Vanochtend werd ik wakker en stond mijn Polar Pacer Pro uit. Toen ik het horloge startte bleek het een factory reset te hebben gehad. Ik moest opnieuw pairen met mijn telefoon en alle instellingen waren weg. Die bleken dus ook niet teruggezet te kunnen worden vanuit de telefoon en moesten dus weer handmatig ingesteld worden.

Erg jammer, voor de rest is het een prima horloge. Ik hoop dat het bij dit incident blijft.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:26
Juancho schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:40:
Vraagje namens mijn partner. Ze heeft sinds een maand of 2 een Garmin Vivoactive 5 en haar bodybattery klopt van geen kant. Ze krijgt ook elke avond de melisjg dst ze een actieve dag heeft gehad terwijl ze bewust eens geen activiteiten gestraft heeft. Zelfs niet wandelen.

Ze begint haar dag bij goed slapen op 50-70 bij slecht slapen slechts op 30.

Mijn FR265 dus dat veel beter, als ik een rustige dag heb gehad krijg ik dat te horen en blijft m'n bodybattery redelijk zoals ik moe voel. Heb ik een pittige activiteit gehad krijg ik te zien dat ik een inspannende dag heb gehad, zakt m'n bodybattery maar laadt het smacht weer aardig bij.

Nou snap ik dat het nooit helemaal klopt maar bij haar klopt er gewoon echt helemaal geen zak van. Iemand een idee?
Kan je niet een paar dagen (of tenminste s nachts) ruilen van horloge?
Misschien heeft dat zicht op t feit of het de horloge of de persoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Megupe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:11:
Vraagje die ik met zoeken op Google en garmin en klooien op mijn epix 2 niet helemaal opgehelderd krijg.

Tot zondag gelopen met daily suggested workouts, die ingesteld was op mijn halve marathon van zondag jl.

Nu heb ik bij garmin coach een plan gemaakt voor 5km in 20 minuten voor begin januari.
Maar het lijkt meer alsof ik weer met de daily suggested workouts werk, vooral op mijn horloge zelf. Verschil dat ik nu wel merk in de connect app is dat er een coach plan in staat en dat de workouts ook in de agenda staan.

Bij mij stopte de dagelijkse suggesties zodra ik en coach programma startte volgens mij.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:48
Ik heb heel veel gelezen, oa in dit topic, en toch nog wat vragen. Hopelijk kunnen en willen jullie me helpen.

Ik zoek een fijn sport horloge, welke ook gewoon dagelijks om kan naar werk(kantoor), je om kan houden bij tuinieren wat klussen, voetbal, en waar ik hem ook voor wil is veel zwemmen (zwembad), wandelen en fietsen.

Veel horloge's vind ik erg praktisch, maar simpelweg niet mooi. Een Apple Watch is prima, maar ik wil niet elke dag laden. Ik had een TomTom multisport, en die voldeed prima. Echter nu wil ik echt iets mooiers. Verder vind ik veel horloges wat 'plastic' (de TomTom was dat ook) Maar ook de forerunner bijvoorbeeld.

Ik heb om wat voor rede toch wel snel een kras hier en daar met klussen/tuinieren. Dus hard glas zou ik erg graag willen. (sapphire, krijg je meteen Solar, dat hoeft van mij niet, maar Saffier zonder zonnecel bestaat niet bij Garmin)

Verder moet ie zwart/grijs zijn. Daarom valt bijv de Fenix 7s af. Die zilver kleurige kast wil ik niet.

Ik kom uit op de volgende horloges:

Garmin Fenix 7s PRO Sapphire Solar
Garmin Fenix 7s Sapphire Solar
of
Garmin Epix Pro gen2 42mm

Verder de vraag: waarom staat er bij Epix pro: waterdichte knoppen. Want al deze horloges zijn waterdicht toch? Niet enkel de Epix pro

Welke versie zouden jullie kiezen en waarom? Ik heb een vrij smalle pols, daarom de S versie of de 42mm.

Laatste vraag: Luna Time is echt de alllergoedkoopste. Echter op Trustpilot staat dat deze shop de voorwaarden schendt van TrustPilot. Oftewel, niet echt te vertrouwen die reviews. Hier mensen met ECHTE ervaringen, zonder dat je ervoor betaald wordt :)?

En ik heb geen haast, wil dus even black friday afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Trustpilot is op zichzelf al niet betrouwbaar. Je kunt prima de Tweakers shopreviews gebruiken en zelf inschatten hoe betrouwbaar je de gebruikers vindt die ze geschreven hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Megupe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:11:

Als je echt een coach schema hebt met de lijst met filmpjes en trainingen die dan in je agenda verschijnen en op je horloge naar voren komen dan heb je een coach.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:48
Gonadan schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:30:
Trustpilot is op zichzelf al niet betrouwbaar. Je kunt prima de Tweakers shopreviews gebruiken en zelf inschatten hoe betrouwbaar je de gebruikers vindt die ze geschreven hebben.
Ja vind ik dus lastig. Want ze betalen reviewers blijkbaar. Maar bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
meermarco schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:28:
Ja vind ik dus lastig. Want ze betalen reviewers blijkbaar. Maar bedankt iig
Nou ze geven je vijf euro retour als je na een bestelling ergens en review achter laat. Het klinkt nu alsof ze gewoon positieve reviews kopen maar dat is ook weer niet het geval.

Mijn horloge komt daar ook vandaan en dat heeft geleid tot een positieve review, maar ik heb geen gebruik gemaakt van de beloning. Maar goed, n=1 en je zult zelf moeten bepalen of je shopreviews op tweakers wel vertrouwt of dat je beter verder kunt kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 301 ... 322 Laatste