Bedankt. Duidelijk. Nu terug naar de inhoudelijke vraag: welke Garmin
De keuze tussen een Fenix 7 en Epix is vooral tussen een MIP display of een amoled display en de daarbij horende verschillen in batterijduur. Wat beter is is een persoonlijke keuze. Hier zijn al vaker discussies gevoerd over MIP vs amoled en de meningen zijn verdeeld.meermarco schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:46:
Bedankt. Duidelijk. Nu terug naar de inhoudelijke vraag: welke Garmin
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hoezo @PatrickC, wij zijn het altijd roerend eens toch over die schermpjes? 
@meermarco het is nogal persoonlijk zoals gezegd. Één van de eigenschappen van de Fenix is dat het scherm aan houden geen energie kost, dus is veel meer geschikt voor een 'always on', mits je daar om geeft.
De Epix is wat meer een schermpje want dat geeft zelf altijd licht en dat merk je ook aan meer verzadigde kleuren en hogere resolutie, de één wil dat heel graag, de ander juist niet.
Discussies over leesbaarheid in verschillende omstandigheden ga je ook veel tegen komen, maar in de praktijk zijn beiden gewoon prima bruikbaar in de meeste omstandigheden.
Zelf ben ik fan van de Fenix met saffier maar juist bewust wel de titanium rand. Ook omdat de zwarte geverfd is en je beschadigingen dus veel meer zult zien. Ik heb hem dan met bruin lederen bandje en dat staat mooi voor op kantoor, maar dat is ook weer volledig een kwestie van smaak.
Zei iemand al dat het een persoonlijke keuze was?
@meermarco het is nogal persoonlijk zoals gezegd. Één van de eigenschappen van de Fenix is dat het scherm aan houden geen energie kost, dus is veel meer geschikt voor een 'always on', mits je daar om geeft.
De Epix is wat meer een schermpje want dat geeft zelf altijd licht en dat merk je ook aan meer verzadigde kleuren en hogere resolutie, de één wil dat heel graag, de ander juist niet.
Discussies over leesbaarheid in verschillende omstandigheden ga je ook veel tegen komen, maar in de praktijk zijn beiden gewoon prima bruikbaar in de meeste omstandigheden.
Zelf ben ik fan van de Fenix met saffier maar juist bewust wel de titanium rand. Ook omdat de zwarte geverfd is en je beschadigingen dus veel meer zult zien. Ik heb hem dan met bruin lederen bandje en dat staat mooi voor op kantoor, maar dat is ook weer volledig een kwestie van smaak.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedankt. Dus goede keuzes. Helaas zijn de goedkopere versies allemaal zo plastic achtig.Gonadan schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:23:
Hoezo @PatrickC, wij zijn het altijd roerend eens toch over die schermpjes?
Ik wacht black Friday af en ga het zien. Bedankt.
Tja, je zou ook nog een Forerunner 965 kunnen nemen. Eigenlijk bestaan de meeste horloges uit veel plastic alleen is het in het geval van de Fenix en Epix de boven en onderkant van titanium. De forerunner heeft ook een titanium rand.meermarco schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:59:
[...]
Bedankt. Dus goede keuzes. Helaas zijn de goedkopere versies allemaal zo plastic achtig.
Ik wacht black Friday af en ga het zien. Bedankt.
Die waterdichte knoppen heeft volgens mij te maken met waar ze waterdicht zijn. Bij de pro is dat aan de buitenkant en bij de normale aan de binnenkant. Maar je zou DC rainmaker er eens op na kunnen slaan
Nickname KasPlantje.
Bedankt. De enduro 3 zou ook geweldig zijn. Maar ik wil niet groter dan 43mm met mijn pols. Slechts 18cmGerGio schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:24:
[...]
Tja, je zou ook nog een Forerunner 965 kunnen nemen. Eigenlijk bestaan de meeste horloges uit veel plastic alleen is het in het geval van de Fenix en Epix de boven en onderkant van titanium. De forerunner heeft ook een titanium rand.
Die waterdichte knoppen heeft volgens mij te maken met waar ze waterdicht zijn. Bij de pro is dat aan de buitenkant en bij de normale aan de binnenkant. Maar je zou DC rainmaker er eens op na kunnen slaan
In de reviews met de nieuwe modellen zit een software functie, Touchunlock.
review: Garmin fēnix 8, fēnix E en Enduro 3 - Topklasse tegen flinke prijs
Enig idee of en wanneer dit naar de oudere modellen komen?
[ Voor 0% gewijzigd door swhnld op 24-10-2024 12:20 . Reden: typo ]
Had bovenstaande aan garmin gestuurd en kreeg de volgende reactie:aaaido schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:24:
Slaap staat garmin om bekend minder te meten. Het is niet slecht maar neem alles met een korrel zout. Ik begin de laatste tijd wel steeds meer te irriteren aan garmin en mijn fr265. Onlangs het volgende meegemaakt: tijdens wandelingen van ci 30 minuten gaat mijn hartslag ineens omhoog naar 130-160. Voel mij gewoon normaal dus vond het al raar. Ik dacht laat ik eens gaan wandelen met horloge hartslag en een hartslagband via borst gekoppeld aan mijn telefoon. Nou daar ging het horloge weer naar 130-160 en de hartslagband om borst bleef gewoon op 100-110. Ik gebruik het horloge ook soms tijdens wielrennen en weet dat het nooit zo accuraat is als met een hartslagband om borst. Dus toen dacht ik laat ik het horloge eens in workoutmode (wandelen) zetten. En ja hoor alles gewoon gelijk, zowel horloge als hartslagband.
''Dit is helaas een bekend probleem met de laatste softwareversie, de verwachting is dat dit met de volgende update (Q4 2024) word opgelost.
Wellicht heb je voor de tussentijd een hartslagmeter welke je kan gebruiken?''
Ik heb zonet mijn Garmin Fenix 7 Pro Sapphire Solar bij Luna Time besteld. Tijdens de bestelling was er iets fout gegaan met mijn kredietkaart betaling waardoor die niet was door gegaan. De mensen van Luna Time brachten me direct op de hoogte en hebben telkens zeer snel geantwoord op mijn vragen. Een weekje erna had ik het horloge alsnog in de bus. Zeer goeie ervaringen dus!meermarco schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:50:
Laatste vraag: Luna Time is echt de alllergoedkoopste. Echter op Trustpilot staat dat deze shop de voorwaarden schendt van TrustPilot. Oftewel, niet echt te vertrouwen die reviews. Hier mensen met ECHTE ervaringen, zonder dat je ervoor betaald wordt?
En ik heb geen haast, wil dus even black friday afwachten.

Ik ben van de 5S+ naar de epix gen 2 pro gegaan. Via ing rente punten zijn er ook vaak goede deals. MIP is fijn maar amoled is wel veel mooier en met de juiste watchfase geen kermis. Maar door alle apple watches op kantoor etc. hoef je daar met een Garmin toch niet bang voor te zijnmeermarco schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:41:
[...]
Bedankt. De enduro 3 zou ook geweldig zijn. Maar ik wil niet groter dan 43mm met mijn pols. Slechts 18cm
Batterij is prima met amoled en pols beweging ook tijdens sporten werkt dat goed. Succes met je keuze maken
Sowieso benieuwd of die nieuwe look en feel naar de andere modellen komt.swhnld schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:54:
In de reviews met de nieuwe modellen zit een software functie, Toucunlock.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dankjewel. Ik neig naar de 7s pro sapphire solar. Nog even bevestiging zoeken voor mezelf en dan bestellen :-)xray79 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:53:
[...]
Ik ben van de 5S+ naar de epix gen 2 pro gegaan. Via ing rente punten zijn er ook vaak goede deals. MIP is fijn maar amoled is wel veel mooier en met de juiste watchfase geen kermis. Maar door alle apple watches op kantoor etc. hoef je daar met een Garmin toch niet bang voor te zijn![]()
Batterij is prima met amoled en pols beweging ook tijdens sporten werkt dat goed. Succes met je keuze maken
ElPaco schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:24:
[...]
Bij mij stopte de dagelijkse suggesties zodra ik en coach programma startte volgens mij.
Ik heb garmin coach, maar dan niet 1 van de 3 personen die we al kennen. Ik krijg dus ook geen filmpjes te zien.Ik heb dus toch het idee dat ik nu en coach en DSW tegelijk heb. Eigenlijk wel bijzonder.Gonadan schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:31:
[...]
Als je echt een coach schema hebt met de lijst met filmpjes en trainingen die dan in je agenda verschijnen en op je horloge naar voren komen dan heb je een coach.
Ik denk dat de DSW en de garmin coach (niet 1 van die 3) nu soort van geïntegreerd zijn.
Kan wel in de agenda alle trianingen zien, er worden opbouw/piek en taperfases aangegeven.
Wat ook kan, is
[ Voor 12% gewijzigd door Megupe op 24-10-2024 15:42 ]
Ik ben ook weer lid van de Garmin club 
:strip_exif()/f/image/m7WCQbaBq9Uyr7tW695K8jb3.jpg?f=fotoalbum_large)
Die zaklamp is wel echt goud waard.
:strip_exif()/f/image/m7WCQbaBq9Uyr7tW695K8jb3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 24-10-2024 16:33 ]
Zoals ik al eerder schreef, dan doe je geen Garmin Coach training plan maar een gewone. Ik vermoed dat je een evenement als doel hebt staan en daar worden dan de DSW op gebaseerd.Megupe schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:37:
[...]
[...]
Ik heb garmin coach, maar dan niet 1 van de 3 personen die we al kennen. Ik krijg dus ook geen filmpjes te zien.Ik heb dus toch het idee dat ik nu en coach en DSW tegelijk heb. Eigenlijk wel bijzonder.
Ik denk dat de DSW en de garmin coach (niet 1 van die 3) nu soort van geïntegreerd zijn.
Kan wel in de agenda alle trianingen zien, er worden opbouw/piek en taperfases aangegeven.
Wat ook kan, is
Maar het wordt wat warrig aangegeven in connect soms.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Welkom terug, blijven mooie dingen hè?Aghanim schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:31:
Ik ben ook weer lid van de Garmin club
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vandaag 2 weken mijn Fenix 8 rond de pols en nu nog steeds 6 dagen batterij over! Heerlijk
Geen smartphonemeldingen op het horloge en geen NOx, voor de rest hetzelfde gebruik als mijn Fenix 6 Pro die ook 13 á 14 dagen batterij had. Dat het AMOLED display niet always-on staat, heeft er ook wel iets mee te maken natuurlijk.
Geen smartphonemeldingen op het horloge en geen NOx, voor de rest hetzelfde gebruik als mijn Fenix 6 Pro die ook 13 á 14 dagen batterij had. Dat het AMOLED display niet always-on staat, heeft er ook wel iets mee te maken natuurlijk.
Ja hrt warrige is dat ze bij het maken van een schema het wel Garmin Coach nemen ipv Daily Suggested Workouts. Want Garmin coach, letterlijk zo genoemd, is een keuze.Gonadan schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:19:
[...]
Zoals ik al eerder schreef, dan doe je geen Garmin Coach training plan maar een gewone. Ik vermoed dat je een evenement als doel hebt staan en daar worden dan de DSW op gebaseerd.
Maar het wordt wat warrig aangegeven in connect soms.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb ook 18 cm en bij mij valt die 965 wel mee. Ik heb er wel een enduro strap om zitten want dat vind ik al met al lekkere zitten met hardlopen en zwemmen. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijkmeermarco schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:41:
[...]
Bedankt. De enduro 3 zou ook geweldig zijn. Maar ik wil niet groter dan 43mm met mijn pols. Slechts 18cm
Nickname KasPlantje.
Nou dat lijkt eigenlijk maar zo. Het zijn meer een lijst categorieën schemas onder elkaar waarvan het bovenste kopje echt Garmin Coach is.Juancho schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:05:
[...]
Ja hrt warrige is dat ze bij het maken van een schema het wel Garmin Coach nemen ipv Daily Suggested Workouts. Want Garmin coach, letterlijk zo genoemd, is een keuze.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb DSW gebruikt voor de marathon van Eindhoven. Die vielen me eigenlijk tegen, echte lange duur lopen kwamen niet voor en te vaak werd de training aangepast naar korter of rustiger omdat de data vond dat ik niet goed geslapen had teveel stress had etc…… Vraag me af of de DSW wel echt daarvoor zijn of meer om in beweging te blijven zonder na te hoeven denken…..
Was voor nu prima omdat ik het druk had met werk dus maar met minder kilometers de marathon ingegaan t.o.v. vorig jaar toen ik een Garmin plan gebaseerd op/ van training potential had.
Nu voor een 30 km trail eind november wil ik een plan volgen zodat ik niet hoef na te denken. Is zo’n coach plan dan anders denken jullie? Zie nu in Garmin Connect dat je idd bij de coaches voor niet courante afstanden kan kiezen. Denk dat @Megupe en @Juancho die gekozen hebben? Dus twijfel of ik die neem ipv DSW…..
Was voor nu prima omdat ik het druk had met werk dus maar met minder kilometers de marathon ingegaan t.o.v. vorig jaar toen ik een Garmin plan gebaseerd op/ van training potential had.
Nu voor een 30 km trail eind november wil ik een plan volgen zodat ik niet hoef na te denken. Is zo’n coach plan dan anders denken jullie? Zie nu in Garmin Connect dat je idd bij de coaches voor niet courante afstanden kan kiezen. Denk dat @Megupe en @Juancho die gekozen hebben? Dus twijfel of ik die neem ipv DSW…..
[ Voor 3% gewijzigd door xray79 op 24-10-2024 21:26 ]
Heb je een originele Garmin strap of aftermarket? Ik heb zelf de Amazon varianten van 15 euro maar echt mooi ziet het er niet uit.GerGio schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:49:
[...]
Ik heb ook 18 cm en bij mij valt die 965 wel mee. Ik heb er wel een enduro strap om zitten want dat vind ik al met al lekkere zitten met hardlopen en zwemmen. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk
En ik kan niet wennen aan de originele Fenix/Epix bandjes dus overweeg de originele nylon van Garmin. Weet overigens niet wat het is maar de Fenix/Epix standaard bandjes voel ik continu zitten aan mijn pols. Soort continue irritatie en flinke afdrukken op mijn pols. Ook als het bandje losser zit. Alsof het zich vast zuigt ofzo.
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 24-10-2024 21:44 ]
Nou ik twijfel dus of mijn plan een coach plan is of een DSW. Of wellicht een combi. Na een training loopt mijn horloge ook gewoon door als bij een DSW. Maar bij dsw heb je niet dat ze in je agenda staan.xray79 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:24:
Heb DSW gebruikt voor de marathon van Eindhoven. Die vielen me eigenlijk tegen, echte lange duur lopen kwamen niet voor en te vaak werd de training aangepast naar korter of rustiger omdat de data vond dat ik niet goed geslapen had teveel stress had etc…… Vraag me af of de DSW wel echt daarvoor zijn of meer om in beweging te blijven zonder na te hoeven denken…..
Ik heb dus gekozen voor een coach plan met een einddatum voor 5km in 20 minuten.
Edit
Opnieuw een plan gemaakt. Als ik voor bovenstaande afstand en tijd ga kan je alleen garmin coach en niet een van die 2 mannen of vrouw kiezen.
En het Garmin coach plan heeft eigenschappen die overeenkomen met DSW.
Ik ga me er redelijk aan houden en zie later wel of ik wat moeilijkere of makkelijkere oefeningen invoeg.
[ Voor 11% gewijzigd door Megupe op 24-10-2024 23:05 ]
Pfff, haat aan de laadpoort van Garmin horloges. De Forerunner 955 in mijn geval. Echt een onding 1e klas.
Standaard kabel wil niet
Puck style laadding wil niet
USB-C verloop (90 graden) wil niet
Aaaargh
Na een kwartier aanklooien en van alles er onder en tussen leggen heb ik nu die ene hoek gevonden waaronder er wel contact is. Nu hopen dat hij daadwerkelijk wat gaat laden.
Snap echt niet dat ze dat nog steeds zo extreem brak voor elkaar hebben. En ja ik heb de pogo pings wat geprobeerd schoon te maken, ze zien er ok uit. Het is gewoon designtechnisch een faal.
/rant
Standaard kabel wil niet
Aaaargh
Na een kwartier aanklooien en van alles er onder en tussen leggen heb ik nu die ene hoek gevonden waaronder er wel contact is. Nu hopen dat hij daadwerkelijk wat gaat laden.
Snap echt niet dat ze dat nog steeds zo extreem brak voor elkaar hebben. En ja ik heb de pogo pings wat geprobeerd schoon te maken, ze zien er ok uit. Het is gewoon designtechnisch een faal.
/rant
Geen garantie meer toevallig?ElPaco schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:02:
Pfff, haat aan de laadpoort van Garmin horloges. De Forerunner 955 in mijn geval. Echt een onding 1e klas.
Standaard kabel wil niet
Aaaargh
/rant
De laadconnector klikt er toch gewoon in? Met mijn Forerunner 965 geen enkel probleen. Connector zit goed vast en laadt goed op. Zowel originele kabel als de Amazon hoekconnector. Als dit bij jou niet zo is, dan is er iets kapot.ElPaco schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:02:
Standaard kabel wil niet
Aaaargh
/rant
Ik heb een originele zwarte en die ziet er nog steeds gewoon netjes uit. Het enige waaraan je kan zien dat hij is gedragen is aan de "deuk" die op de plek zit waar hij bij het horloge zit. De rest is prima.Aghanim schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:26:
[...]
Heb je een originele Garmin strap of aftermarket? Ik heb zelf de Amazon varianten van 15 euro maar echt mooi ziet het er niet uit.
En ik kan niet wennen aan de originele Fenix/Epix bandjes dus overweeg de originele nylon van Garmin. Weet overigens niet wat het is maar de Fenix/Epix standaard bandjes voel ik continu zitten aan mijn pols. Soort continue irritatie en flinke afdrukken op mijn pols. Ook als het bandje losser zit. Alsof het zich vast zuigt ofzo.
Voor iets wat ik echt elke dag draag ga ik geen 25 euro besparen.
[ Voor 4% gewijzigd door GerGio op 25-10-2024 08:53 ]
Nickname KasPlantje.
Daar begrijp ik ook helemaal niets van, zo old skool systeem en het horloge moet inderdaad net voldoende contact maken met de kabel om te laden, altijd beetje wrikken. Langs de andere kant, zullen misschien weinig andere mogelijkheden zijn om de laadpoort te vervangen door een ander systeem owv waterdichtheid?ElPaco schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:02:
Standaard kabel wil niet
Aaaargh
/rant
Als je natuurlijk maar 1 keer moet opladen om de +-15 dagen, dan neem ik het er wel met plezier bij
Ik heb toch even wat gechecked. In mijn beleving heb je dit:
1. Garmin coach programma voor de 5/10/halve/hele marathon. Dit is dus samen met 1 van de 3 te kiezen coaches, je krijg video's en tips. Let wel op dat de tijd voor je wedstrijd lang genoeg is, anders is deze keuze niet beschikbaar heb ik vorige week ervaren (1 december was blijkbaar te kort dag voor dit programma)
2. Garmin Run coach zonder 1 van de 3 coaches
3. Dailey Workouts
Het verschil tussen 2 en 3 heb ik eens getest. Ik had eerst optie 2 en daarbij de wedstrijd run in de agenda gezet en dat programma opgestart. Dan krijg je het ook als zo te zien incl. dus de coaching op de watch (fluitje):
:strip_exif()/f/image/gsiSBDGVXt9sruMSFoTSg66G.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb vervolgens dat plan gestopt maar de run wel in de agenda gehouden (ik volg nu een gepersonaliseerd programma van een vriend). Ik krijg dan nog wel de Daily suggestions. Op de watch ziet het er dan zo uit (zonder coaching bij het fluitje):
:strip_exif()/f/image/yYf4OrqhkmTaFOCAmeGRnVWJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet al, er is wel degelijk verschil tussen de Daily Suggestions en het starten van een Garmin Run Coach programma (zonder coach). Wat dat verschil dan is weet ik niet, misschien dat het Garmin Run Coach programma toch iets meer rekening houdt met bepaalde data die de Daily niet meeneemt?
1. Garmin coach programma voor de 5/10/halve/hele marathon. Dit is dus samen met 1 van de 3 te kiezen coaches, je krijg video's en tips. Let wel op dat de tijd voor je wedstrijd lang genoeg is, anders is deze keuze niet beschikbaar heb ik vorige week ervaren (1 december was blijkbaar te kort dag voor dit programma)
2. Garmin Run coach zonder 1 van de 3 coaches
3. Dailey Workouts
Het verschil tussen 2 en 3 heb ik eens getest. Ik had eerst optie 2 en daarbij de wedstrijd run in de agenda gezet en dat programma opgestart. Dan krijg je het ook als zo te zien incl. dus de coaching op de watch (fluitje):
:strip_exif()/f/image/gsiSBDGVXt9sruMSFoTSg66G.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb vervolgens dat plan gestopt maar de run wel in de agenda gehouden (ik volg nu een gepersonaliseerd programma van een vriend). Ik krijg dan nog wel de Daily suggestions. Op de watch ziet het er dan zo uit (zonder coaching bij het fluitje):
:strip_exif()/f/image/yYf4OrqhkmTaFOCAmeGRnVWJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet al, er is wel degelijk verschil tussen de Daily Suggestions en het starten van een Garmin Run Coach programma (zonder coach). Wat dat verschil dan is weet ik niet, misschien dat het Garmin Run Coach programma toch iets meer rekening houdt met bepaalde data die de Daily niet meeneemt?
/f/image/h06EUKsXOw3LNDihAvLwzWws.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 25-10-2024 12:25 ]
Exact mijn conclusie, mooi dat je het met wat plaatjes hebt onderbouwt.Juancho schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:58:
Ik heb toch even wat gechecked. In mijn beleving heb je dit:
2. Garmin coach zonder 1 van de 3 coaches
3. Dailey Workouts
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je ziet al, er is wel degelijk verschil tussen de Daily Suggestions en het starten van een Garmin Coach programma (zonder coach). Wat dat verschil dan is weet ik niet, misschien dat het Garmin Coach programma toch iets meer rekening houdt met bepaalde data die de Daily niet meeneemt?
[Afbeelding]
Ik blijf voorlopig ff bij de digitale coach.
ChatGPT komt overigens met de volgende uitleg ;):
Garmin Run Coach en Garmin Daily Suggestions zijn beide functies die je helpen bij je hardlooptraining, maar ze hebben verschillende benaderingen:
Garmin Run Coach: Dit is een meer gestructureerd programma dat is ontworpen om je te helpen bij het behalen van specifieke loopdoelen, zoals het trainen voor een race. Het biedt gepersonaliseerde trainingsschema's op basis van je huidige niveau, doelen en voortgang. Je kunt kiezen uit verschillende plannen afhankelijk van je afstand en ervaring.
Garmin Daily Suggestions: Dit zijn dagelijkse trainingssuggesties die zijn afgestemd op je huidige conditie en recente trainingsprestaties. Het houdt rekening met je herstel en stelt een training voor die past bij je huidige status, zonder dat je een specifiek doel voor ogen hebt. Het kan variëren van korte runs tot hersteltrainingen.
In het kort: Run Coach is meer gericht op lange termijn doelstellingen, terwijl Daily Suggestions dagelijkse aanbevelingen biedt op basis van je actuele status.
@Juancho dank voor de test. Ik denk dat je gelijk hebt met de ChatGPT erbij. Voor de marathon training vond ik DSW niet super omdat er teveel rekening met mij werd gehouden
Denk dat ik voor de test nu DSW ''uitzet'' en een trainingsplan aanzet, als dat nog kan met 4 weken trainen.....
EDIT: 30-11 is te kort dat voor een Garmin Coach of doel in de connect app. 6 December is de 1e dag van je ''doel'' dus denk dat 6 weken het minimum is wat wel logisch is. Ik ga voor nu even door met de DSW
Denk dat ik voor de test nu DSW ''uitzet'' en een trainingsplan aanzet, als dat nog kan met 4 weken trainen.....
EDIT: 30-11 is te kort dat voor een Garmin Coach of doel in de connect app. 6 December is de 1e dag van je ''doel'' dus denk dat 6 weken het minimum is wat wel logisch is. Ik ga voor nu even door met de DSW
[ Voor 26% gewijzigd door xray79 op 25-10-2024 14:37 ]
@Valorian @Berpie74 we hebben het met de FR55 van mijn vrouw, de FR55 die ik hiervoor had en de FR955 die ik had voordat hij onder garantie vervangen is voor een andere FR955. En dus met 2 officiële kabels, zo'n Puck en 4 van die 90 hoek adapters.
In elke configuratie. Het is altijd pielen om het contact precies op de juiste plek te hebben dat hij laadt. Ze klikken er allemaal prima in, maar vaak starten ze dan niet met laden.
Enige reden om het soort van te accepteren is wat @Stancke zegt: het hoeft maar eens per anderhalve week. Ik zou er bij voor naar een Enduro 3 gaan kijken..
In elke configuratie. Het is altijd pielen om het contact precies op de juiste plek te hebben dat hij laadt. Ze klikken er allemaal prima in, maar vaak starten ze dan niet met laden.
Enige reden om het soort van te accepteren is wat @Stancke zegt: het hoeft maar eens per anderhalve week. Ik zou er bij voor naar een Enduro 3 gaan kijken..
@xray79 @Juancho jullie hebben het ongetwijfeld al uitgeprobeerd: kun je ook de base building fase van een schema overslaan en direct met de ‘versnelling’ fase starten?
Ik zit in week 6 van een schema van Polar en wil eigenlijk wel over naar Garmin DSW of Coach nu ik een Epix heb. Dat het met 1 van de 3 coaches niet kan of door het plannen van een race weet ik.
Ik zit in week 6 van een schema van Polar en wil eigenlijk wel over naar Garmin DSW of Coach nu ik een Epix heb. Dat het met 1 van de 3 coaches niet kan of door het plannen van een race weet ik.
Op het scherm en de laadchip na zijn de Epix Pro en Fenix 7 Pro hetzelfde. Beide zijn waterdicht en hebben waterdichte knoppen die je alleen niet moet gebruiken als je onderwater bent. Dit kan mogelijk zorgen voor vocht in het horloge. Dit is een verschil t.o.v. de Fenix 8 waarbij je de knoppen wel onderwater kan gebruiken. Die gebruikt dezelfde oplossing als de duikhorloges van Garmin.meermarco schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:50:
Ik heb heel veel gelezen, oa in dit topic, en toch nog wat vragen. Hopelijk kunnen en willen jullie me helpen.
Ik zoek een fijn sport horloge, welke ook gewoon dagelijks om kan naar werk(kantoor), je om kan houden bij tuinieren wat klussen, voetbal, en waar ik hem ook voor wil is veel zwemmen (zwembad), wandelen en fietsen.
Veel horloge's vind ik erg praktisch, maar simpelweg niet mooi. Een Apple Watch is prima, maar ik wil niet elke dag laden. Ik had een TomTom multisport, en die voldeed prima. Echter nu wil ik echt iets mooiers. Verder vind ik veel horloges wat 'plastic' (de TomTom was dat ook) Maar ook de forerunner bijvoorbeeld.
Ik heb om wat voor rede toch wel snel een kras hier en daar met klussen/tuinieren. Dus hard glas zou ik erg graag willen. (sapphire, krijg je meteen Solar, dat hoeft van mij niet, maar Saffier zonder zonnecel bestaat niet bij Garmin)
Verder moet ie zwart/grijs zijn. Daarom valt bijv de Fenix 7s af. Die zilver kleurige kast wil ik niet.
Ik kom uit op de volgende horloges:
Garmin Fenix 7s PRO Sapphire Solar
Garmin Fenix 7s Sapphire Solar
of
Garmin Epix Pro gen2 42mm
Verder de vraag: waarom staat er bij Epix pro: waterdichte knoppen. Want al deze horloges zijn waterdicht toch? Niet enkel de Epix pro
Welke versie zouden jullie kiezen en waarom? Ik heb een vrij smalle pols, daarom de S versie of de 42mm.
Laatste vraag: Luna Time is echt de alllergoedkoopste. Echter op Trustpilot staat dat deze shop de voorwaarden schendt van TrustPilot. Oftewel, niet echt te vertrouwen die reviews. Hier mensen met ECHTE ervaringen, zonder dat je ervoor betaald wordt?
En ik heb geen haast, wil dus even black friday afwachten.
Nee dat kan helaas niet. Je kan nergens kiezen om later in te stappen of te starten. DSW zegt ook mooi in welke weken je de opbouw/piek en aper hebt. Maar ik vond dat voor de marathon dus aan de slappe kant vooral voor de piekfase. De rest was wel wat ik verwacht had. Nu moet ik zeggen dat mijn slaap redelijk wordt geregistreerd maar dat het beter kan dus dat zal vast wel invloed hebben op de hardheid van de trainingen die ik kreeg. Vandaar dat ik voor een wedstrijd/doel eerder een coach of plan zou nemen ipv DSW.Aghanim schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:24:
@xray79 @Juancho jullie hebben het ongetwijfeld al uitgeprobeerd: kun je ook de base building fase van een schema overslaan en direct met de ‘versnelling’ fase starten?
Je kan wel een week vooruit zien wat er gepland staat en die loopjes gewoon starten als je wil. Dat deed ik wel eens tijdens de marathon via DSW en dan past die de rest mooi aan. Heb ik vandaag ook gedaan was eigenlijk een rustdag vandaag maar was zo'n mooi weer dus even met de hond het bos ingegaan voor een langzame duurloop (trail).
De lange loop van morgen van 1u15 is eruit en er staat nu rust. Dus wordt meteen aangepast.
Sluit helaas aan bij wat ik al dacht. Kon nergens een skip functie vinden helaas. Ben bij mijn Polar schema net door de base building heen dus maak die dan eerst wel af.xray79 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:28:
[...]
Nee dat kan helaas niet. Je kan nergens kiezen om later in te stappen of te starten. DSW zegt ook mooi in welke weken je de opbouw/piek en aper hebt. Maar ik vond dat voor de marathon dus aan de slappe kant vooral voor de piekfase. De rest was wel wat ik verwacht had. Nu moet ik zeggen dat mijn slaap redelijk wordt geregistreerd maar dat het beter kan dus dat zal vast wel invloed hebben op de hardheid van de trainingen die ik kreeg. Vandaar dat ik voor een wedstrijd/doel eerder een coach of plan zou nemen ipv DSW.
Je kan wel een week vooruit zien wat er gepland staat en die loopjes gewoon starten als je wil. Dat deed ik wel eens tijdens de marathon via DSW en dan past die de rest mooi aan. Heb ik vandaag ook gedaan was eigenlijk een rustdag vandaag maar was zo'n mooi weer dus even met de hond het bos ingegaan voor een langzame duurloop (trail).
De lange loop van morgen van 1u15 is eruit en er staat nu rust. Dus wordt meteen aangepast.
Duidelijk. Dankjewelfalconxp schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:17:
[...]
Op het scherm en de laadchip na zijn de Epix Pro en Fenix 7 Pro hetzelfde. Beide zijn waterdicht en hebben waterdichte knoppen die je alleen niet moet gebruiken als je onderwater bent. Dit kan mogelijk zorgen voor vocht in het horloge. Dit is een verschil t.o.v. de Fenix 8 waarbij je de knoppen wel onderwater kan gebruiken. Die gebruikt dezelfde oplossing als de duikhorloges van Garmin.
Succes met de keuze! Niemand kan voor jou bepalen welke je het fraaiste vindt natuurlijk. Zelf stond ik voor dezelfde keuze en ben ik uiteindelijk voor de Fenix Pro 47mm gegaan (ipv de Epix pro met dezelfde maat). Voor mij was het met name de afweging MIP scherm vs AMOLED scherm (en vooral: is minder accuduur het waard voor het mooiere amoled scherm of niet).
Lang zitten wikken en wegen, maar uiteindelijk heb ik de zelf gekozen voor de Fenix i.v.m.:
- Langere accuduur. Vooral fijn omdat ik er toch 4-5 jaar mee wil doen, en t.z..t de accuduur wel afneemt. Dus hoe langer 'ie vanaf start meegaat hoe meer kans dat 'ie t.z.t. dan ook nog lang genoeg mee gaat voor lange alpinetochten in koude omgeving met navigatie, etc allemaal aan. Let op, als je voor de S/42mm gaat is de accuduur al minder dan bij de 47 of 51 mm varianten (zowel bij Epix als Fenix)!
- In de duurste editie met sapphire scherm +/- 100 euro goedkoper. Verschilt natuurlijk welke aanbieding je vindt. Ik kocht de Fenix 7 Pro sapphire solar 47mm via ING a 659 euro.
- Zag geen meerwaarde in een feller of mooier schermpje.
Het enige wat mij nog deed twijfelen: de Epix heeft een stuk hogere resolutie, wat bij navigatie/maps natuurlijk helpt. Maar dat was voor mij niet genoeg om bovenstaande andere punten teniet te doen.
Hoe dan ook, ik denk dat ik met een Epix ook helemaal blij zou zijn geweest. Ben vooral heel blij dat Garmin horloges maakt met combi van touch en fysieke knoppen. En dat ik dit keer voor de meest luxe variant ben gegaan binnen een model. Mijn vorige horloge is een 945 en hoewel ik daar ook blij mee was dacht ik toch lang 'was ik toch maar voor een fenix gegaan'.
Ik mis eigenlijk de persoonlijk gerichte schema's, maargoed, ik snap dat je dat niet van een Garmin (of ander watch) kan verwachten. Niks is zo goed als een trainer/coach die op basis van je data elke keer weer de volgende run voor je samenstelt. Zo heb ik de opbouw begin dit jaar gedaan voor mijn eerste halve marathon met een goede vriend die hier behoorlijk wat verstand van heeft. En zo ga ik het nu weer doen voor de 16km run van 1 december, daarna trek ik het het door met zijn advies voor de halve marathon in juni en mijn ultieme doel, later in 2025 proberen of ik mijn allereerste (en waarschijnlijk enige keer) een hele marathon kan lopen.xray79 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:28:
[...]
Nee dat kan helaas niet. Je kan nergens kiezen om later in te stappen of te starten. DSW zegt ook mooi in welke weken je de opbouw/piek en aper hebt. Maar ik vond dat voor de marathon dus aan de slappe kant vooral voor de piekfase. De rest was wel wat ik verwacht had. Nu moet ik zeggen dat mijn slaap redelijk wordt geregistreerd maar dat het beter kan dus dat zal vast wel invloed hebben op de hardheid van de trainingen die ik kreeg. Vandaar dat ik voor een wedstrijd/doel eerder een coach of plan zou nemen ipv DSW.
Voor dat soort dingen ga ik niet met een Garmin coach trainen. Ik mis bijv. de 400/800/1000m intervals op bepaalde tempo's. Ik mis de 3 combi van interval/easy/longrun. En alles in balans met elkaar, elke weer het juiste aantal percentage meer hardlopen etc.
Wel zou ik de Garmin coach gebruiken voor alles tot de 15km denk ik. Dus een 5km/10km wedstrijd, prima om daarvoor eens een Garmin programma te volgen. Ook leuk en het ontzorgt je want het enige wat je moet doen is de run voor die dag aanklikken en gaan
Vandaag mijn eerste twee duiken gedaan met mijn Fenix 8. Dit was tevens voor het eerst dat ik ging duiken met een eigen duik computer. Super gebruiksvriendelijk en nuttige informatie. Vooral dat hij aangeeft wanneer je te snel opstijgt is handig. En nu heb ik leuke data die automatisch in mijn digitale logboek komt. 🤿
:strip_exif()/f/image/DKLLaKc65JTd6rP2JIFbpfTi.jpg?f=fotoalbum_large)
Ha, ik ben nieuw hier na al een tijdje meelezen. Ik heb twee weken geleden een Fenix 8 gekocht, maar deze had al snel wat kuren. Deze is inmiddels opgestuurd naar Garmin voor mogelijke reparatie of vervanging. Al met al toch vrij vervelend dat zo'n duur apparaat mankementen kan hebben en dat ik nu een tijdje zonder sporthorloge zit. Hebben jullie ervaring met de Nederlandse support van Garmin, zo ja, zijn ze ook een beetje snel?
Toch even prikkelen: Garmin heeft 3 coaches met verifieerbare credentials op professioneel niveau die een (enigszins adaptief) schema samenstellen op basis van je doel (en volgens mij ook de benchmark run data). Waarom is dat per definitie minder goed dan hoe jouw vriend het doet?Juancho schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:32:
[...]
Ik mis eigenlijk de persoonlijk gerichte schema's, maargoed, ik snap dat je dat niet van een Garmin (of ander watch) kan verwachten. Niks is zo goed als een trainer/coach die op basis van je data elke keer weer de volgende run voor je samenstelt. Zo heb ik de opbouw begin dit jaar gedaan voor mijn eerste halve marathon met een goede vriend die hier behoorlijk wat verstand van heeft. En zo ga ik het nu weer doen voor de 16km run van 1 december, daarna trek ik het het door met zijn advies voor de halve marathon in juni en mijn ultieme doel, later in 2025 proberen of ik mijn allereerste (en waarschijnlijk enige keer) een hele marathon kan lopen.
Voor dat soort dingen ga ik niet met een Garmin coach trainen. Ik mis bijv. de 400/800/1000m intervals op bepaalde tempo's. Ik mis de 3 combi van interval/easy/longrun. En alles in balans met elkaar, elke weer het juiste aantal percentage meer hardlopen etc.
Wel zou ik de Garmin coach gebruiken voor alles tot de 15km denk ik. Dus een 5km/10km wedstrijd, prima om daarvoor eens een Garmin programma te volgen. Ook leuk en het ontzorgt je want het enige wat je moet doen is de run voor die dag aanklikken en gaan
Mijn eigen antwoord zou zijn dat het inderdaad niet helemaal matcht met de standaard langzaam lang/tempo/interval en ik het daarom wat spannender zou vinden of deze methodes ook werken. Toch lees ik veel reviews op o.a. Reddit met tevredenheid qua resultaat.
2-11-23 hebben ze mijn FR955 ontvangen en 10-11-23 stuurden ze een nieuwe terug op naar mij. Dat was gewone garantie (ging na een half jaar ofzo stuk).Aerodynamik schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:18:
Ha, ik ben nieuw hier na al een tijdje meelezen. Ik heb twee weken geleden een Fenix 8 gekocht, maar deze had al snel wat kuren. Deze is inmiddels opgestuurd naar Garmin voor mogelijke reparatie of vervanging. Al met al toch vrij vervelend dat zo'n duur apparaat mankementen kan hebben en dat ik nu een tijdje zonder sporthorloge zit. Hebben jullie ervaring met de Nederlandse support van Garmin, zo ja, zijn ze ook een beetje snel?
Laat ik voorop stellen dat hrt zeker niet slecht is hé! Je kan er zeker op lopen, heb ik ook gedaan voor m'n 10km run. Maar ik vind bijv Jeff te soft, Greg gooit er aardig de zweep overheen wat soms niet realistisch is. Ik begreep dat Amy er tussen in zit maar die heb ik nog niet getest.Aghanim schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:15:
[...]
Toch even prikkelen: Garmin heeft 3 coaches met verifieerbare credentials op professioneel niveau die een (enigszins adaptief) schema samenstellen op basis van je doel (en volgens mij ook de benchmark run data). Waarom is dat per definitie minder goed dan hoe jouw vriend het doet?
Mijn eigen antwoord zou zijn dat het inderdaad niet helemaal matcht met de standaard langzaam lang/tempo/interval en ik het daarom wat spannender zou vinden of deze methodes ook werken. Toch lees ik veel reviews op o.a. Reddit met tevredenheid qua resultaat.
Verschil met een echte trainer is dat die nog meer naar je persoonlijke prestaties, tempo, afstanden, cadans, hartslag, hoe je je voelt (moe/stress, krachttraining met spierpijn) en verhouding rust/training kijkt. Ik heb van die Greg wel eens 3 dagen achter elkaar behoorlijk, waar moeten trainen. Sloeg nergens op. En natuurlijk kan je trainingen skippen of verzetten. Tis niet gegoten in beton. Maar vooopig kan er voor mij niks tippen aan die vriend met inhoudelijke kennis die na elke run het schema voor de komende week maakt.
Maar ik besef me dat dat luxe is en als je een Garmin coach gebruikt helemaal prima hé! Er zal idd genoeg data en kennis bij Garmin zette dat je ook op hun manier tot je doel komt 😁💪🏽🙌🏽. En misschien heb ik te veel vooroordelen want ik heb nog geen Garmin Coach gebruikt voor een langere wedstrijd run.
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 26-10-2024 13:53 ]
"up" inhouden > wijzerplaat en dan deze aanpassenracoon schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:25:
Ik heb een Garmin Forerunner 255, hoe kan ik op het beginscherm mijn stappenteller krijgen, kan dit nergens vinden, zie foto hoe het er nu uitziet [Afbeelding]
Subjectieve persoonlijke mening:Juancho schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:52:
[...]
Laat ik voorop stellen dat hrt zeker niet slecht is hé! Je kan er zeker op lopen, heb ik ook gedaan voor m'n 10km run. Maar ik vind bijv Jeff te soft, Greg gooit er aardig de zweep overheen wat soms niet realistisch is. Ik begreep dat Amy er tussen in zit maar die heb ik nog niet getest.
Verschil met een echte trainer is dat die nog meer naar je persoonlijke prestaties, tempo, afstanden, cadans, hartslag, hoe je je voelt (moe/stress, krachttraining met spierpijn) en verhouding rust/training kijkt. Ik heb van die Greg wel eens 3 dagen achter elkaar behoorlijk, waar moeten trainen. Sloeg nergens op. En natuurlijk kan je trainingen skippen of verzetten. Tis niet gegoten in beton. Maar vooopig kan er voor mij niks tippen aan die vriend met inhoudelijke kennis die na elke run het schema voor de komende week maakt.
Maar ik besef me dat dat luxe is en als je een Garmin coach gebruikt helemaal prima hé! Er zal idd genoeg data en kennis bij Garmin zette dat je ook op hun manier tot je doel komt 😁💪🏽🙌🏽. En misschien heb ik te veel vooroordelen want ik heb nog geen Garmin Coach gebruikt voor een langere wedstrijd run.
Jeff is goed voor beginners of mensen die zonder tijddoel langere afstand zoals HM willen bereiken
Greg is ok en evenwichtig mits realistisch tijddoel gesteld eens je voorbij Jeff bent
Met Amy heb ik de meeste van mijn PR's behaald > training is ook naargelang
Inmiddels gelukt, bedanktcharrel schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:25:
[...]
"up" inhouden > wijzerplaat en dan deze aanpassen
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Een marathon met Garmin Coach kan ook niet dus dat scheelt.Juancho schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:32:
[...]
Ik mis eigenlijk de persoonlijk gerichte schema's, maargoed, ik snap dat je dat niet van een Garmin (of ander watch) kan verwachten. Niks is zo goed als een trainer/coach die op basis van je data elke keer weer de volgende run voor je samenstelt. Zo heb ik de opbouw begin dit jaar gedaan voor mijn eerste halve marathon met een goede vriend die hier behoorlijk wat verstand van heeft. En zo ga ik het nu weer doen voor de 16km run van 1 december, daarna trek ik het het door met zijn advies voor de halve marathon in juni en mijn ultieme doel, later in 2025 proberen of ik mijn allereerste (en waarschijnlijk enige keer) een hele marathon kan lopen.
Die intervallen zitten er wel in, maar mogelijk afhankelijk van afstand en trainer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb voor de marathon van Amsterdam gebruik gemaakt van de app Trenara en dat is wel goed bevallen. Geeft wel een bruikbaar en leuk schema met LSD, interval en snelle duurloop in een week. Synchroniseert goed met Garmin. Nadeel is dat het wel weer een tientje per maand kost voor alle functionaliteiten, maar dat vond ik het wel waard.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Ik heb wat problemen met synchroniseren van routes en workouts naar mijn Garmin 645m, gaat dit bij jullie altijd soepel? Ze komen niet altijd door. Als ik dan de naam wijzig lukt het soms wel.
[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 26-10-2024 20:43 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik ben ook een tevreden Trenara gebruiker.Gallus schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:04:
Ik heb voor de marathon van Amsterdam gebruik gemaakt van de app Trenara en dat is wel goed bevallen. Geeft wel een bruikbaar en leuk schema met LSD, interval en snelle duurloop in een week. Synchroniseert goed met Garmin. Nadeel is dat het wel weer een tientje per maand kost voor alle functionaliteiten, maar dat vond ik het wel waard.
Ik gebruik de €4/mnd versie omdat je dan met je trainingen kan schuiven. De overige functie heb ik niet nodig. Ik spendeer af en toe een avondje aan het aanmaken van trainingen in Connect. Na een tijdje gaat dat best snel.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik had dat met mijn 945 af en toe ook. Een duplicaat maken van de route en die op een andere manier opslaan in strava hielp vaak. Zou het ook kunnen dat je horloge bijna vol is, qua routes?Sport_Life schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:42:
Ik heb wat problemen met synchroniseren van routes en workouts naar mijn Garmin 645m, gaat dit bij jullie altijd soepel? Ze komen niet altijd door. Als ik dan de naam wijzig lukt het soms wel.
Dat is niet helemaal correct. Met Garmin Coach kun je tegenwoordig alle afstanden doen. Alleen de 5,10 en HM zijn adaptief met een “trainer” (Jeff,Greg of Amy) de marathon of zelf ingevulde afstanden lijkt die via een DSw achtige manier op te starten maar staat wel bij Garmin coach. Geen idee of het marathon plan via de website ook mogelijk is via de Connect app. Die deed ik vorig jaar en was mooi in opbouw en variatie. Maar niet adaptief maar dat is wel fijn als je data qua slaap toch niet kloptGonadan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:50:
[...]
Een marathon met Garmin Coach kan ook niet dus dat scheelt.
Die intervallen zitten er wel in, maar mogelijk afhankelijk van afstand en trainer.
Thanks, dat klinkt dan wel goedElPaco schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:17:
[...]
2-11-23 hebben ze mijn FR955 ontvangen en 10-11-23 stuurden ze een nieuwe terug op naar mij. Dat was gewone garantie (ging na een half jaar ofzo stuk).
Ik heb dit soms ook. Er komt toch huidtalg aan het horloge, dat is onvermijdelijk. Alcohol met wattenstaafje proberen?ElPaco schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:02:
Standaard kabel wil niet
had ik met mijn 945. Werd er helemaal dol van. Enige wat hielp is het "hardhandig" schuren van de contactpuntjes op horloge. Gewoon met een klein schroevendraaiertje krassen op die puntjes zodat ze weer glimmen. Ze kunnen met zweet nogal eroderen denk ik. Nu heb ik een 955 met zo'n kapje er overheen. Nooit geen last meer gehad van slecht contact.ElPaco schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:02:
Standaard kabel wil niet
Aaaargh
/rant
Vreemd probleem met mijn 255, zodra ik garmin connect afsluit verbreekt hij de verbinding met mijn telefoon, hoe los ik dat op, moet nu steeds de app open laten staan
Filter even op mijn comments. Ik heb ergens de mogelijke oplossing hiervoor genoemd een tijd terug.racoon schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:40:
Vreemd probleem met mijn 255, zodra ik garmin connect afsluit verbreekt hij de verbinding met mijn telefoon, hoe los ik dat op, moet nu steeds de app open laten staan
Ververs op achtergrond staat aan maar zodra ik de app weg swipe gaat de connectie met telefoon uit, ik zie dan op mijn horloge een icoontje met streep er doorvinom schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:39:
[...]
Filter even op mijn comments. Ik heb ergens de mogelijke oplossing hiervoor genoemd een tijd terug.
Maar dat heb ik nu al zo vaak proberen uit te leggen. Dat in connect bovenin de Garmin Coach als titel staat bekent niet dat de rest ook ineens Garmin Coach is. Dat zijn gewoon trainings plannen. Niets mis mee maar is simpelweg wat anders dan Garmin Coach.xray79 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:50:
[...]
Dat is niet helemaal correct. Met Garmin Coach kun je tegenwoordig alle afstanden doen. Alleen de 5,10 en HM zijn adaptief met een “trainer” (Jeff,Greg of Amy) de marathon of zelf ingevulde afstanden lijkt die via een DSw achtige manier op te starten maar staat wel bij Garmin coach. Geen idee of het marathon plan via de website ook mogelijk is via de Connect app. Die deed ik vorig jaar en was mooi in opbouw en variatie. Maar niet adaptief maar dat is wel fijn als je data qua slaap toch niet klopt
Loop je er via de wizard door dan kan het wat verwarrend zijn, maar er zijn gewoon verschillen.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 27-10-2024 18:14 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Om het even compleet te maken, ik zag gister pas dat het niet Garmin Coach heet maar Garmin Run Coach. Zie screenshot van laatst
Je hebt dus:
1. Garmin coach (1 van de 3 trainers)
2. Garmin Run coach (zonder trainer, wel een plan/doel/evenement die je aanmaakt of selecteerd)
3. Daily Suggested (volgens mij meer gebaseerd op een run zonder specifiek doel)
Je hebt dus:
2. Garmin Run coach (zonder trainer, wel een plan/doel/evenement die je aanmaakt of selecteerd)
3. Daily Suggested (volgens mij meer gebaseerd op een run zonder specifiek doel)
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 27-10-2024 23:00 ]
Haha, het was al compleet, maar bij deze ook nu goed omschreven.Juancho schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:59:
Om het even compleet te maken, ik zag gister pas dat het niet Garmin Coach heet maar Garmin Run Coach. Zie screenshot van laatst![]()
Je hebt dus:
Dit mysterie kunnen we nu achter ons laten
Ik zit te eraan te denken om de knoop door te hakken en te gaan voor de Fenix 7s pro sapphire solar. Nu twijfel ik alleen nog: nu kopen of wachten op black Friday. Echter als ik het goed begreep gaat dit horloge er binnenkort uit. Klopt dat?
Heb jij hierover nog contact gehad met Garmin? Ik heb een bericht gestuurd naar de klantenservice maar nog niks van gehoord.vinom schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:40:
[...]
Ik heb zelf ook dat vermoeden. Waar kijk jij de hoogte meters overzicht? Bij mij lijk ik het te zien in het 'aantal verdiepingen' overzicht. Hoe ziet dat bij jou eruit?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik loop met een Garmin 965 en gebruik trainingen vanuit TP op hartslag. Ik heb dan een scherm met de hartslag en resterende tijd van de interval. Ik zou echter ook m'n tempo willen zien, is dit op dit scherm te krijgen of iemand weet?
Nee, ik heb er (nog) niks mee gedaan. Daarvoor heb ik er momenteel te weinig hinder van.KappuhH schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:31:
[...]
Heb jij hierover nog contact gehad met Garmin? Ik heb een bericht gestuurd naar de klantenservice maar nog niks van gehoord.
Je kan schermen toch gewoon aanpassen? Hardlopen kiezen - up knop inhouden - instellingen voor hardlopen - gegevens schermen. Daar kan je aanpassen en veranderen/toevoegen. Even proberen dusjasperz89 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:26:
Ik loop met een Garmin 965 en gebruik trainingen vanuit TP op hartslag. Ik heb dan een scherm met de hartslag en resterende tijd van de interval. Ik zou echter ook m'n tempo willen zien, is dit op dit scherm te krijgen of iemand weet?
Je kan via de app heel snel en handig je eigen data schermen maken met alle velden die je graag wil zien. Zo heb ik er verschillende voor interval/longrun/herstel/wandelen/tennis etc.jasperz89 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:26:
Wat mij wel opviel is dat de Garmin van mijn vriendin (ander model) minder opties heeft dan mijn FR265. Blijkbaar zit daar nog wel verschil in dus, wat je mag kiezen in je scherm.
De datavelden verschillen inderdaad per model. De hogere modellen (b.v. 265 vs 965) hebben vaak meer data velden of recentere horloges kunnen er ook meer (255 vs 265, of zelfs 955 vs 265).Juancho schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:09:
[...]
Je kan via de app heel snel en handig je eigen data schermen maken met alle velden die je graag wil zien. Zo heb ik er verschillende voor interval/longrun/herstel/wandelen/tennis etc.
Wat mij wel opviel is dat de Garmin van mijn vriendin (ander model) minder opties heeft dan mijn FR265. Blijkbaar zit daar nog wel verschil in dus, wat je mag kiezen in je scherm.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik dacht dat je een grapje maakt....Gonadan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:50:
[...]
Een marathon met Garmin Coach kan ook niet dus dat scheelt.
https://www.reddit.com/r/...coaching_on_garmin/?tl=nl
Niet dus.

Ben zelf aan het oriënteren voor een horloge eventueel met Gramin Coach functie ter vervanging van mijn Vivoactive HR.
Ik kijk nog even aan wat de prijzen rond BF gaan doen.
Kan hier gewoon een marathon kiezen hoor, zie rechtsonder:walterworld schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:59:
[...]
Ik dacht dat je een grapje maakt....
https://www.reddit.com/r/...coaching_on_garmin/?tl=nl
Niet dus.![]()
Ben zelf aan het oriënteren voor een horloge eventueel met Gramin Coach functie ter vervanging van mijn Vivoactive HR.
Ik kijk nog even aan wat de prijzen rond BF gaan doen.
:strip_exif()/f/image/EqLF9MHscRXFzulqMgByEwcc.png?f=user_large)
Over welke heb je het?charrel schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:09:
[...]
Kan hier gewoon een marathon kiezen hoor, zie rechtsonder:
[Afbeelding]
3. Daily Suggested (volgens @Juancho meer gebaseerd op een run zonder specifiek doel)
Optie 1 kan niet naar mijn weten. Optie twee kan wel, dat heb ik zelf ook voor een marathon.walterworld schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:19:
[...]
Over welke heb je het?
3. Daily Suggested (volgens @Juancho meer gebaseerd op een run zonder specifiek doel)
Ze hebben het wel verwarrend gemaakt idd. Mijn antwoord was over de Garmin Coach, niet de Garmin RUN Coach.Maarten2212 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:27:
[...]
Optie 1 kan niet naar mijn weten. Optie twee kan wel, dat heb ik zelf ook voor een marathon.
Wellicht dat @charrel in het run coach menu zit?
Ja, klopt. Had even snel gekeken. Is inderdaad de garmin run coach. Al die garmin coaches ookwalterworld schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:42:
[...]
Ze hebben het wel verwarrend gemaakt idd. Mijn antwoord was over de Garmin Coach, niet de Garmin RUN Coach.
Wellicht dat @charrel in het run coach menu zit?
Tot de halve kan je kiezen voor Jeff, Amy, Greg of de run coach, daarna krijg je alleen maar de optie run coach.
[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 29-10-2024 12:34 ]
Kijk zo wordt het wel iets duidelijker inderdaad, de kracht van een forumwalterworld schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:19:
[...]
Over welke heb je het?
optie 1 is dus Garmin Coach MAAR alleen voor 5k,10k en 21k en met één van de 3 trainers. Amy en Greg zijn wel fijn heb ik ook wel eens gebruikt Greg is wat harder qua tempo's enzo.
Optie 2 is de Garmin Run Coach en die kan voor alle afstanden en lijkt adaptief te zijn. Maar dat weet ik niet zeker maar zo laten ze het wel lijken in de stappen die je zet tijdens het instellen van de tijd/doel. Geen ervaring mee is tekort dag op mijn 30k in november en dat is toch een trail zonder echte tijdsdruk dus die doe ik via DSW en wat extra lange loopjes.
:strip_exif()/f/image/b6VsehjHkYR297ktdIweX3hR.png?f=user_large)
Optie 3 is de DSW maar die past zich naar mijn bescheiden mening veel teveel aan naar slaap, stress etc. Dus zou ik alleen voor onderhoud en beginners schema's gebruiken. Heb ik afgelopen marathon mee gedaan en dat lukte maar wel omdat ik wist wat er kwam en ik wist en accepteerde dat ik te weinig getraind had en ik heb er dus 4.5 uur over heb gedaan.
Maar dan is er ook nog een 4e optie!
Een schema gebaseerd op ouderwets loopjes inplannen die niet adaptief is
Deze zie je in connect app niet (tenminste daar heb ik hem niet kunnen vinden) maar op de website vind je die wel terug als je de Garmin Coach plannen start en op blader in meer plannen klikt.
Gekke is wel dat die onder de noemer Garmin Coach valt.... Echt consistent zijn ze niet bij Garmin met benamingen
/f/image/Xfli0beSUzO65fYL12zHYNnG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/glUH1B3wIdunRwvs4ogmfENB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UEpEh1bkz0h6CDpjEELWHB3H.png?f=fotoalbum_large)
@charrel dit is ook nog een goede optie zit genoeg variatie in en je kan via je agenda schuiven met de trainingen.
Die laatste optie is voor mij nieuw. Dat is eigenlijk wel wat ik zocht, maar kan je dan ook een doeltijd instellen die je wilt halen, dus bijvoorbeeld marathon sub 3 uur. Of 5km onder 20 minuten?xray79 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:29:
[...]
Kijk zo wordt het wel iets duidelijker inderdaad, de kracht van een forum![]()
optie 1 is dus Garmin Coach MAAR alleen voor 5k,10k en 21k en met één van de 3 trainers. Amy en Greg zijn wel fijn heb ik ook wel eens gebruikt Greg is wat harder qua tempo's enzo.
Optie 2 is de Garmin Run Coach en die kan voor alle afstanden en lijkt adaptief te zijn. Maar dat weet ik niet zeker maar zo laten ze het wel lijken in de stappen die je zet tijdens het instellen van de tijd/doel. Geen ervaring mee is tekort dag op mijn 30k in november en dat is toch een trail zonder echte tijdsdruk dus die doe ik via DSW en wat extra lange loopjes.
[Afbeelding]
Optie 3 is de DSW maar die past zich naar mijn bescheiden mening veel teveel aan naar slaap, stress etc. Dus zou ik alleen voor onderhoud en beginners schema's gebruiken. Heb ik afgelopen marathon mee gedaan en dat lukte maar wel omdat ik wist wat er kwam en ik wist en accepteerde dat ik te weinig getraind had en ik heb er dus 4.5 uur over heb gedaan.
Maar dan is er ook nog een 4e optie!
Een schema gebaseerd op ouderwets loopjes inplannen die niet adaptief isDeze heb ik vorig jaar gebruikt voor mijn 1e marathon en die vond ik fijner dan de DSW.
Deze zie je in connect app niet (tenminste daar heb ik hem niet kunnen vinden) maar op de website vind je die wel terug als je de Garmin Coach plannen start en op blader in meer plannen klikt.
Gekke is wel dat die onder de noemer Garmin Coach valt.... Echt consistent zijn ze niet bij Garmin met benamingen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@charrel dit is ook nog een goede optie zit genoeg variatie in en je kan via je agenda schuiven met de trainingen.
En ik zie dat een plan vaak minimaal 12 weken is, maar wat als ik over 10 weken al een bepaald doel heb, kan ik er dan 2 weken van het plan af halen?
IK heb ff een nep-account gemaakt, want de plannen openen in je huidige account is niet mogelijk als je al een coachplan hebt lopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 29-10-2024 15:00 ]
Niet met 1 van de 3 coaches nee. Maar daar kom je wel achter als je de boel in wilt plannen. Als je race/wedstrijd te snel is... is die datum simpelweg niet te kiezen voor je programma. Ondervond ik laatst nog voor mijn wedstrijd run van 1 december. Kon Greg niet kiezen, te weinig tijd namelijk. De andere 2 programma's kunnen dan natuurlijk wel (Garmin Run coach + DSW).Megupe schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:57:
[...]
Die laatste optie is voor mij nieuw. Dat is eigenlijk wel wat ik zocht, maar kan je dan ook een doeltijd instellen die je wilt halen, dus bijvoorbeeld marathon sub 3 uur. Of 5km onder 20 minuten?
En ik zie dat een plan vaak minimaal 12 weken is, maar wat als ik over 10 weken al een bepaald doel heb, kan ik er dan 2 weken van het plan af halen?
IK heb ff een nep-account gemaakt, want de plannen openen in je huidige account is niet mogelijk als je al een coachplan hebt lopen.
Het betreft dus de 4e optie (made by full potential) waar @xray79 mee kwam.Juancho schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:02:
[...]
Niet met 1 van de 3 coaches nee. Maar daar kom je wel achter als je de boel in wilt plannen. Als je race/wedstrijd te snel is... is die datum simpelweg niet te kiezen voor je programma. Ondervond ik laatst nog voor mijn wedstrijd run van 1 december. Kon Greg niet kiezen, te weinig tijd namelijk. De andere 2 programma's kunnen dan natuurlijk wel (Garmin Run coach + DSW).
Ik zit momenteel tussen hardloopprojecten in. Altijd getraind met Garmin Coach. Leuk om te lezen dat er binnen Garmin andere opties zijn. Afgelopen week een DSW gedaan, wat goed is bevallen.
Om de naamgeving aan te houden, waar kan ik de "2. Garmin Run coach" vinden?
Om de naamgeving aan te houden, waar kan ik de "2. Garmin Run coach" vinden?
@Juancho ook de 2e optie kan dan niet ik probeerde die in te stellen op 30-11 en dat kan niet meer begin december was de 1e einddatum. Bij DSW weet ik het niet die had ik al opgestart en laat ik nu doorlopen en pas ik wel aan waar nodig.
@Megupe ik heb die een jaar geleden afgerond en die weken worden ''gewoon'' in je connect agenda gezet. Even uit mijn hoofd kon je die 1e 2 weken er niet afhalen en dus halverwege instappen. Had ik niet nodig en dus niet geprobeerd.
Je kan wel vooruit skippen en andere runs kiezen, maar dan moet je dat voor elke run doen denk ik als je de 1e weken overslaat....
De runs worden namelijk in de agenada en je horloge met een naam erin gezet. Zoals week1Run1, W1D1 - duurloop, W1D2- rust W1D3, etc. Die kan je gewoon kiezen Want ik deed wel eens een W2D4 run op een andere dag als die me beter uitkwam. Dit schema past ook niet aan als je meer of minder loopt. Is een ''papieren'' schema in je klokje. Maar ik vond hem wel fijn.
@MordiM op de website en de app als je je afstand en doel anders maakt dan de 5,10 of HM. Die 4e optie van mij kan ik alleen op de website vinden niet in de app.
@Megupe ik heb die een jaar geleden afgerond en die weken worden ''gewoon'' in je connect agenda gezet. Even uit mijn hoofd kon je die 1e 2 weken er niet afhalen en dus halverwege instappen. Had ik niet nodig en dus niet geprobeerd.
Je kan wel vooruit skippen en andere runs kiezen, maar dan moet je dat voor elke run doen denk ik als je de 1e weken overslaat....
De runs worden namelijk in de agenada en je horloge met een naam erin gezet. Zoals week1Run1, W1D1 - duurloop, W1D2- rust W1D3, etc. Die kan je gewoon kiezen Want ik deed wel eens een W2D4 run op een andere dag als die me beter uitkwam. Dit schema past ook niet aan als je meer of minder loopt. Is een ''papieren'' schema in je klokje. Maar ik vond hem wel fijn.
@MordiM op de website en de app als je je afstand en doel anders maakt dan de 5,10 of HM. Die 4e optie van mij kan ik alleen op de website vinden niet in de app.
Klopt, zie het nu ook. Heb als test even mijn wedstrijdloop van 1 december geprobeerd met de Garmin Run Coach maar idd te kort dag om die te kiezen. Dan blijft er idd niks anders over dan de DSW voor runs/wedstrijden die binnen een x aantal dagen/weken zijn. Dan vallen de andere 2 opties af. Opzich logisch natuurlijk want die baseren zich op een hele opbouw.xray79 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:57:
@Juancho ook de 2e optie kan dan niet ik probeerde die in te stellen op 30-11 en dat kan niet meer begin december was de 1e einddatum. Bij DSW weet ik het niet die had ik al opgestart en laat ik nu doorlopen en pas ik wel aan waar nodig.
ZIjn er hier mensen die van de 6Pro naar een 7Pro (sapphire) zijn gegaan en dit als een goede upgrade zien?
Ik overweeg dit te doen. Kan nu nog wat krijgen voor mijn 6, en daarmee een sapphire 7 kopen voor pakweg 450. Veel geld, en vraag me af of het waard is of gewoon wachten tot een fenix 10 ofzo. Die 6 doet alles nog goed, alleen soms wil je wat nieuws. Ik ga wel voor een maatje groter dan ik nu heb (van s naar normaal)
Ik overweeg dit te doen. Kan nu nog wat krijgen voor mijn 6, en daarmee een sapphire 7 kopen voor pakweg 450. Veel geld, en vraag me af of het waard is of gewoon wachten tot een fenix 10 ofzo. Die 6 doet alles nog goed, alleen soms wil je wat nieuws. Ik ga wel voor een maatje groter dan ik nu heb (van s naar normaal)
Mijn 6X Pro Solar was defect en ik kon een vervanger krijgen voor €194. Echter, de 6X Pro bleek niet op voorraad en ik heb daarop de 7X Pro Solar van Garmin gekregen. Qua GPS ontvangst zeker beter. Ook de gadgets zoals touchscreen en zaklamp voegen naar mijn eigen mening zeker wat toe.twowheeler schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:53:
ZIjn er hier mensen die van de 6Pro naar een 7Pro (sapphire) zijn gegaan en dit als een goede upgrade zien?
Ik heb inderdaad een upgrade gedaan van 6 pro naar 7 pro. Vooral vanwege de GPS ontvangst. Het viel me op dat de 6 pro moeite had met tempowisselingen in stedelijk of bosrijk gebied. Daar stoorde ik me aan.twowheeler schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:53:
Dat is met de 7 pro wel een stuk beter.
Verder vind ik het lampje wel handig voor wat licht in de nacht als ik uit bed moet in onbekend terrein. Het touchscreen gebruik ik zelden, want ik ben gewend aan de knoppen. De ECG functie is wel aardig, maar als je geen rare dingen voelt voegt het dus ook weinig toe. Op DC Rainmaker is vast een uitgebreide video te vinden met alle upgrades.
Het kan zijn dat de 6 pro door updates inmiddels functies erbij heeft gekregen die ik voorheen ook niet had. Een ochtendrapport bekijk ik vaak wel in de ochtend om even te zien hoe de status is (slaap, hrv, body battery). Vast dingen die je ook kunt 'voelen', maar ik kijk 's morgen ook nog wel eens in de spiegel om te zien of mijn haar goed zit.
Of je alle upgrades nodig hebt om beter te presteren, dat denk ik niet. Dus het ligt aan je portemonnee of je het de moeite waard vindt.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Ik wilde net exact hetzelfde verhaal typen.GurbY{nl} schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:02:
[...]
Mijn 6X Pro Solar was defect en ik kon een vervanger krijgen voor €194. Echter, de 6X Pro bleek niet op voorraad en ik heb daarop de 7X Pro Solar van Garmin gekregen. Qua GPS ontvangst zeker beter. Ook de gadgets zoals touchscreen en zaklamp voegen naar mijn eigen mening zeker wat toe.
Toch jammer dat ik een tientje meer heb betaald voor precies dezelfde (overigens uitstekende) service van Garmin...
Punctuality is the politeness of kings
Wat vinden jullie een aanvaardbare batterijlevensduur van een horloge uit de Garmin Venu-serie? In de zin van hoeveel jaar mag hij van jullie meegaan op 100%-conditie? Vroeger ging hij nog een 10-tal dagen mee zoals verwacht en aangegeven in de specs van het horloge. Nu heb ik het gevoel dat ik hem veel vaker moet opladen. Bijvoorbeeld: ik heb hem vorig weekend nog maar opgeladen en moet hij weer aan de lader (4 à 5 dagen later).
Ik heb hem nu bijna 3 jaar volgens mij (december 2021).
Ik heb hem nu bijna 3 jaar volgens mij (december 2021).
[ Voor 6% gewijzigd door Robinho96 op 31-10-2024 14:53 ]
Mijn Fenix5plus ging tot jaar 4 goed jaar 5 werd de batterij echt minder. Geen idee wat normaal is. 4 of 5 jaar lijkt me wel ok als ik het met telefoons vergelijk……Dit is denk ik ook afhankelijk van hoe vaak je hem echt leeg laat lopen versus laden bij 15-20%. Ik doe dat nu nog en kap het laden ook bij 80-90% af om batterij leven te verlengen. Of is dat niet meer nodig bij de nieuwste batterijen?
Bijladen doe ik inderdaad ook ongeveer rond die percentages, maar vroegtijdig van de lader af halen vergeet ik dan soms te doen. Voor dat ik het weet zit hij al op 100% haha.xray79 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:48:
Mijn Fenix5plus ging tot jaar 4 goed jaar 5 werd de batterij echt minder. Geen idee wat normaal is. 4 of 5 jaar lijkt me wel ok als ik het met telefoons vergelijk……Dit is denk ik ook afhankelijk van hoe vaak je hem echt leeg laat lopen versus laden bij 15-20%. Ik doe dat nu nog en kap het laden ook bij 80-90% af om batterij leven te verlengen. Of is dat niet meer nodig bij de nieuwste batterijen?
Lastige, hangt ook even af van het typische gebruik.Robinho96 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:52:
Wat vinden jullie een aanvaardbare batterijlevensduur van een horloge uit de Garmin Venu-serie? In de zin van hoeveel jaar mag hij van jullie meegaan op 100%-conditie?
Zelf heb ik een Garmin Venu, van de eerste serie, deze hield er vorige week compleet mee op qua opladen. Dat was na 4,5 jaar in bezit. De batterijduur nam na ongeveer 3,5 jaar wel af inderdaad. Het is sneller dan gehoopt, maar als ik van mensen om mij heen hoor is dat voor een smartwatch vrij netjes.
Vervolgens heb ik nog gekeken naar de optie om de batterij zelf te vervangen, alleen dan is de waterdichtheid daarna nog twijfelachtig. Aangezien ik nog wel eens op het water kom, leek mij dat toch wat minder handig. Misschien doe ik die reparatie nog wel voor de hobby, maar dan als reserve-horloge.
De nieuwe is nu onderweg.
Ik gebruik hem eigenlijk puur als smartwatch eigenlijk momenteel, de sportfuncties (als in het registreren van fietsritten of hardloopsessies) gebruik ik eigenlijk weinig tot nooit. Ik heb hem vooral gekocht voor de aanvaardbaar lange batterijduur die hij heeft/had.Jaeder schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:33:
[...]
Lastige, hangt ook even af van het typische gebruik.
Zelf heb ik een Garmin Venu, van de eerste serie, deze hield er vorige week compleet mee op qua opladen. Dat was na 4,5 jaar in bezit. De batterijduur nam na ongeveer 3,5 jaar wel af inderdaad. Het is sneller dan gehoopt, maar als ik van mensen om mij heen hoor is dat voor een smartwatch vrij netjes.
Vervolgens heb ik nog gekeken naar de optie om de batterij zelf te vervangen, alleen dan is de waterdichtheid daarna nog twijfelachtig. Aangezien ik nog wel eens op het water kom, leek mij dat toch wat minder handig. Misschien doe ik die reparatie nog wel voor de hobby, maar dan als reserve-horloge.
De nieuwe is nu onderweg.
Inmiddels is de Fenix 7 Pro Sapphire binnen. Deze zal denk ik toch mijn 6S Pro vervangen. Meteen zo'n canvas bandje erbij gedaan, deze is zo heerlijk comfortabel.
Moet zeggen, het horloge past eigenlijk prima om mijn 17cm polsen. Blijft keurig tussen de buitenzijde van de polsen en eigenlijk klopt het ook wel qua dikte breedte verhouding. Enkel overhemden zijn wat krapper.
Qua prijs is dit wel de max. Persoonlijk vind ik de 8 nu echt veel te duur. Ja het is een prachtige tool waar je als je wil echt beter van leeft, maar damn wat een geld. Dan loop ik liever gewoon een generatie achter.
Moet zeggen, het horloge past eigenlijk prima om mijn 17cm polsen. Blijft keurig tussen de buitenzijde van de polsen en eigenlijk klopt het ook wel qua dikte breedte verhouding. Enkel overhemden zijn wat krapper.
Qua prijs is dit wel de max. Persoonlijk vind ik de 8 nu echt veel te duur. Ja het is een prachtige tool waar je als je wil echt beter van leeft, maar damn wat een geld. Dan loop ik liever gewoon een generatie achter.
[ Voor 22% gewijzigd door twowheeler op 01-11-2024 09:49 ]
Om op mijn batterijverhaal van gisteren terug te komen: ik heb hem gisterenavond van de lader afgehaald en nu de volgende ochtend geeft al maar 89% meer weer als percentage met daarachter dat dit nog goed is voor 4 dagen lading, waar deze dus vroeger nog 9 dagen aangaf bij dit percentage. Nu ben ik toch beginnen rondkijken voor een nieuw horloge en ben aan het twijfelen tussen de Galaxy Watch 7 en de opvolger van mijn horloge, de Venu 3S
Wat zouden jullie doen?
Samsung Galaxy Watch 7 | Garmin Venu 3S | |
---|---|---|
Voordelen |
|
|
Nadelen |
|
|
Wat zouden jullie doen?
[ Voor 3% gewijzigd door Robinho96 op 01-11-2024 12:14 ]
Dat blijft heel persoonlijk, maar:Robinho96 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:31:
Om op mijn batterijverhaal van gisteren terug te komen: ik heb hem gisterenavond van de lader afgehaald en nu de volgende ochtend geeft al maar 89% meer weer als percentage met daarachter dat dit nog goed is voor 4 dagen lading, waar deze dus vroeger nog 9 dagen aangaf bij dit percentage. Nu ben ik toch beginnen rondkijken voor een nieuw horloge en ben aan het twijfelen tussen de Galaxy Watch 7 en de opvolger van mijn horloge, de Venu 3S
Samsung Galaxy Watch 7 Garmin Venu 3S Voordelen
- Past beter bij ecosysteem van Samsung apparaten die ik al heb.
- LTE functie
- Prijs
- Ondersteuningstermijn
- Batterijduur
- Vrij simpele interface
- Kleuropties
Nadelen
- Batterijduur
- Kleuropties niet echt mijn ding
- Prijs (bijna €500 bij Garmin zelf, dat is voor mij een te hoog bedrag)
- Enkel bluetoothverbinding met GSM
- Past minder goed in ecosysteem
Wat zouden jullie doen?
- Als je een smart watch wilt: Samsung
- Als je een sporthorloge wilt: Garmin
Zit je goed in het garmin ecosysteem? (bv met workouts, fietscomputer, historische date, ...)Robinho96 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:31:
Samsung Galaxy Watch 7 Garmin Venu 3S Voordelen
- Past beter bij ecosysteem van Samsung apparaten die ik al heb.
- LTE functie
- Prijs
- Ondersteuningstermijn
- Batterijduur
- Vrij simpele interface
- Kleuropties
Nadelen
- Batterijduur
- Kleuropties niet echt mijn ding
- Prijs (bijna €500 bij Garmin zelf, dat is voor mij een te hoog bedrag)
- Enkel bluetoothverbinding met GSM
- Past minder goed in ecosysteem
Wat zouden jullie doen?
Dat zou voor mij een reden zijn om bij garmin te blijven (vendor lock-in doen ze goed
wat is denk je het voordeel van het "samsung" ecosysteem ( hebben ze dat uberhaubt?) compatibiliteit qua hardware zou geen issue moeten zijn.
waarom is bt verbinding met gsm een nadeel?
prijs.. heb zelf een fenix 6.. draag em al 4 jaar 24/7, dan vind ik de prijs wel meevallen
Verder ga je van 4 dagen met een versleten accu naar 2 dagen (max!) met een splinternieuwe accu bij de samsung.. Als de accuduur van je huidige horloge de reden is om over te stappen lijkt me de samsung niet de juiste keuze..
En verder wat hierboven staat. garmin is sport met een beetje smart, samsung is smart met een beetje sport
[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 01-11-2024 11:51 ]
Zoals ik eerder al zei: de work-outs functie gebruik ik niet en ik heb geen garmin edge ofzo. Dus daar hoef ik het niet voor te kopen. Mijn enige reden voor de aankoop van de Venu 2S (moest eigenlijk een Vivoactive 4S zijn maar Bol had de verkeerde geleverdPrulleman schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:49:
[...]
Zit je goed in het garmin ecosysteem? (bv met workouts, fietscomputer, historische date, ...)
Dat zou voor mij een reden zijn om bij garmin te blijven (vendor lock-in doen ze goed)
wat is denk je het voordeel van het "samsung" ecosysteem ( hebben ze dat uberhaubt?) compatibiliteit qua hardware zou geen issue moeten zijn.
waarom is bt verbinding met gsm een nadeel?
prijs.. heb zelf een fenix 6.. draag em al 4 jaar 24/7, dan vind ik de prijs wel meevallen
Verder ga je van 4 dagen met een versleten accu naar 2 dagen (max!) met een splinternieuwe accu bij de samsung.. Als de accuduur van je huidige horloge de reden is om over te stappen lijkt me de samsung niet de juiste keuze..
En verder wat hierboven staat. garmin is sport met een beetje smart, samsung is smart met een beetje sport
had je reacties eerder niet gezien.. maar dan lijkt het erop dat je een afweging moet maken tussen accuduur (wat bij de 1e aanschaf dus de bepalende spec was en nu een reden voor vervanging) en extra smart/... functies.Robinho96 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:03:
[...]
Zoals ik eerder al zei: de work-outs functie gebruik ik niet en ik heb geen garmin edge ofzo. Dus daar hoef ik het niet voor te kopen. Mijn enige reden voor de aankoop van de Venu 2S (moest eigenlijk een Vivoactive 4S zijn maar Bol had de verkeerde geleverd) was de batterijduur.
Mis je nu functionaliteit in je garmin? Wat zou de USP zijn van de samsung om drastisch in te leveren op accuduur? (dan hebben we het dus over 10 dagen of 2 dagen)
verder noem je ondersteunings termijn.. bij garmin is dat ook wel redelijk op orde.. mijn F6 heeft na 3 jaar nog een behoorlijke update gekregen. Geen idee hoe samsung dat doet.
Samsung geeft ondersteuning tot 2029 op dit horloge.Prulleman schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:10:
[...]
had je reacties eerder niet gezien.. maar dan lijkt het erop dat je een afweging moet maken tussen accuduur (wat bij de 1e aanschaf dus de bepalende spec was en nu een reden voor vervanging) en extra smart/... functies.
Mis je nu functionaliteit in je garmin? Wat zou de USP zijn van de samsung om drastisch in te leveren op accuduur? (dan hebben we het dus over 10 dagen of 2 dagen)
verder noem je ondersteunings termijn.. bij garmin is dat ook wel redelijk op orde.. mijn F6 heeft na 3 jaar nog een behoorlijke update gekregen. Geen idee hoe samsung dat doet.
Ook het makkelijke opladen (draadloos) is een USP bij de samsung die ik wel belangrijk vind.
Qua ecosysteem heb ik van Samsung een S22 Ultra en Buds 2 Pro-oortjes.
En als ik alles van Samsung heb hoef ik ook enkel maar Samsung Health te gebruiken voor gezondheidsgegevens te zien, ipv daarnaast ook nog Garmin Connect. Die app heb ik dus enkel maar voor mijn horloge.