Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 303 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38
Robinho96 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:37:
[...]

Samsung geeft ondersteuning tot 2029 op dit horloge.
Ook het makkelijke opladen (draadloos) is een USP bij de samsung die ik wel belangrijk vind.
Qua ecosysteem heb ik van Samsung een S22 Ultra en Buds 2 Pro-oortjes.
En als ik alles van Samsung heb hoef ik ook enkel maar Samsung Health te gebruiken voor gezondheidsgegevens te zien, ipv daarnaast ook nog Garmin Connect. Die app heb ik dus enkel maar voor mijn horloge.
als dat allemaal belangrijker is dan de accuduur, dan is de keuze niet zo moeilijk :) als accuduur wel belangrijk is.. dan wordt het een lastige keuze

(hoewel mijn garmin nooit issues heeft met mijn S22, dus dat argument zou ik niet mee tellen. En zowel mijn fenix als mijn samsung connecten prima met mijn apple airpods, dus qua ecosysteem gaat het met name om de software en niet om de hardware. Ook connect ik eigenlijk nooit mijn horloge met mijn bt oortjes.. ik heb namelijk -altijd- mijn telefoon bij)

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 01-11-2024 13:14 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:59
Robinho96 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:37:
[...]

Samsung geeft ondersteuning tot 2029 op dit horloge.
Ook het makkelijke opladen (draadloos) is een USP bij de samsung die ik wel belangrijk vind.
Qua ecosysteem heb ik van Samsung een S22 Ultra en Buds 2 Pro-oortjes.
En als ik alles van Samsung heb hoef ik ook enkel maar Samsung Health te gebruiken voor gezondheidsgegevens te zien, ipv daarnaast ook nog Garmin Connect. Die app heb ik dus enkel maar voor mijn horloge.
Ben zelf recent van een Galaxy Watch naar een Forerunner gegaan (icm een Galaxy telefoon). Doorslaggevend voor mij waren batterijduur (marathon ga je niet fiksen met een Galaxy Watch met muziek aan) en meer / betere data. Samsung zat er toch redelijk vaak naast en het was allemaal nogal basic.

Ook de heart rate monitor van de Garmin is echt een pak beter, idem voor een veel snellere GPS lock (vooral met veel bewolking / regen).

Let wel: ik sport 6 a 7 dagen per week, wielrennen, hardlopen en gym.

Was bang dat ik het smart gedeelte zou missen maar om eerlijk te zijn hebben ik alle actieve notificaties uitgezet (whatsapp, mail, sms) op mijn Garmin. Het geeft me veel meer rust.

Zou niet meer terug willen naar de crap batterij duur van Samsung maar als ik niet zo veel zou sporten zou ik het prima bij mn Galaxy Watch gehouden kunnen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door AFSchets op 01-11-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 12:29
AFSchets schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:14:
[...]

Ben zelf recent van een Galaxy Watch naar een Forerunner gegaan (icm een Galaxy telefoon). Doorslaggevend voor mij waren batterijduur (marathon ga je niet fiksen met een Galaxy Watch met muziek aan) en meer / betere data. Samsung zat er toch redelijk vaak naast en het was allemaal nogal basic.

Ook de heart rate monitor van de Garmin is echt een pak beter, idem voor een veel snellere GPS lock (vooral met veel bewolking / regen).

Let wel: ik sport 6 a u dagen per week.

Was bang dat ik het smart gedeelte zou missen maar om eerlijk te zijn hebben ik alle actieve notificaties uitgezet (whatsapp, mail, sms) op mijn Garmin. Het geeft me veel meer rust.

Zou niet meer terug willen naar de crap batterij duur van Samsung maar als ik niet zo veel zou sporten zou ik het prima bij mn Galaxy Watch gehouden kunnen hebben.
Zoals ik zei: zo'n echte sporter ben ik dus niet echt en als ik al eens ga fietsen registreer ik mijn rit (kilometers, tijd, enz.) niet eens. Dus heb ik die lange accuduur niet eens nodig misschien. En ik ben het toch gewoon van mijn telefoon elke dag op de lader te leggen, dus dan zal dat met mijn horloge ook maar doen als dat nodig is.

Moest de Samsung een even lange batterijduur hebben als de Garmin, dat was het zeker een instant buy geweest. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Robinho96 op 01-11-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:59
Robinho96 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:20:
[...]

Zoals ik zei: zo'n echte sporter ben ik dus niet echt en als ik al eens ga fietsen registreer ik mijn rit (kilometers, tijd, enz.) niet eens. Dus heb ik die lange accuduur niet eens nodig misschien. En ik ben het toch gewoon van mijn telefoon elke dag op de lader te leggen, dus dan zal dat met mijn horloge ook maar doen als dat nodig is.

Moest de Samsung een even lange batterijduur hebben als de Garmin, dat was het zeker een instant buy geweest. ;)
Dan zie ik geen meerwaarde voor een Garmin voor je :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 22:10
xray79 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:48:
Mijn Fenix5plus ging tot jaar 4 goed jaar 5 werd de batterij echt minder. Geen idee wat normaal is. 4 of 5 jaar lijkt me wel ok als ik het met telefoons vergelijk……Dit is denk ik ook afhankelijk van hoe vaak je hem echt leeg laat lopen versus laden bij 15-20%. Ik doe dat nu nog en kap het laden ook bij 80-90% af om batterij leven te verlengen. Of is dat niet meer nodig bij de nieuwste batterijen?
Klopt ligt aan het gebruik. Ik laat hem zo weinig mogelijk onder de 15% komen en laad wel altijd tot 100% op.

Mijn fenix5s is nog steeds prima en zal nu wel 6 jaar oud zijn als ik me niet vergis. Mijn zoon gebruikt hem sinds 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 21:40
@Fred13 mijn f5+ was uit begin 2019. En gaf net voor de zomer de geest. Ineens een dood scherm. Rest doet het wel want met knoppen drukken kwam ik erachter dat er activiteiten gesynchroniseerd werden via telefoon. Garmin gaf aan niks te kunnen doen dit model is EOS (end of service). Had toch al een ander op het oog ivm batterij die minder werd. Als ik lange duur lopen wilde doen moest ik even bij laden. Dus toen via ing een epix gen 2 gescoord. Alleen al qua batterij duur een wereld van verschil! En die rib uit mijn lijf ben ik alweer vergeten horloge draag en gebruik ik dagelijks namelijk dus hoort bij het adagio een hobby kost geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 22:10
xray79 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:30:
@Fred13 mijn f5+ was uit begin 2019. En gaf net voor de zomer de geest. Ineens een dood scherm. Rest doet het wel want met knoppen drukken kwam ik erachter dat er activiteiten gesynchroniseerd werden via telefoon. Garmin gaf aan niks te kunnen doen dit model is EOS (end of service). Had toch al een ander op het oog ivm batterij die minder werd. Als ik lange duur lopen wilde doen moest ik even bij laden. Dus toen via ing een epix gen 2 gescoord. Alleen al qua batterij duur een wereld van verschil! En die rib uit mijn lijf ben ik alweer vergeten horloge draag en gebruik ik dagelijks namelijk dus hoort bij het adagio een hobby kost geld ;)
Jammer. Is toch een premium watch en mag je meer van verwachten dan 5 jaar, toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 21:40
@Fred13 klopt maar was al eerder op de markt en is altijd een soort tussenmodel geweest. Ook met updates en nieuwe features bleef de plus achter vond ik. De 6 kwam te snel na deze uit, dat heeft denk ik meegespeeld met de EOS datum. Ga zelf kijken of ik hem kan fixen en anders is het idd jammer denk dat ik nu pech heb en dat die langer mee kan zoals bij jou.
Maar denk dat de meeste smartwatches het geen 5 jaar uithouden, geen idee wat de normale EOL/EOS is bij Samsung/Apple etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Robinho96 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:20:
[...]

Ik ben sinds een paar maand de andere kant op gegaan, dus van Samsung Galaxy Watch 6 naar Garmin, juist voor veel betere batterij + veel betere sportdata/sensoren etc. Gebruik je de Garmin niet voor sporten, lekker die Samsung nemen. Dat is meer een smartwatch (Wear OS is een wat meer open systeem) en ik laadde mijn Watch 6 altijd op tijdens het tandenpoetsen en/of douchen voor slapen gaan. Was de batterij weer vol en kon je weer 1 a 1,5 dag vooruit (zonder sporten/Spotify etc).

Als je daar mee kan leven is er geen enkele reden eigenlijk om een Garmin te nemen. Ik vond het buiten de deur wel soms irritant worden. op vakanties, weekendjes weg etc heb je niet altijd de lader bij de hand maar wil je de watch wel gebruiken. Dan ontkom je er bijna niet aan om de watch bijv. in de slaapstand ofzo te zetten. Zo min mogelijk aan. Ik vind dat ergens een beetje dubbel want je koopt een duur en mooi horloge die je dan ook optimaal wilt gebruiken.

Ik kom net terug uit het buitenland, voor vertrek de Garmin op 100% gedaan, geen lader mee, op locatie wat activiteiten getracked en spotify offline in het vliegtuig. Met slapen om, geen rare fratsen met batterij besparende standen. En ik heb nu nog steeds 60% over.

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 04-11-2024 09:26 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Meer mensen die opeens geen Whatsapp berichten meer doorkrijgen op de Garmin? Ik heb uiteraard al gekeken of de toestemming toevallig uit is gegaan ofzo, maar alles staat nog goed.

Edit: al opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 04-11-2024 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Mede door de adviezen hier een Fenix 7S pro, Sapphire solar gekocht.
Mooi horloge, mooi formaat. Bandje had wel iets langer gemogen, maar de klok en band zelf niet breder.

Nu nog alles uitzoeken hoe het exact werkt, wat als ik een lange batterij doe, wat gaat er dan niet (meer) werken et. Maar dat komt wel goed.

Bij een wandeltocht van 7km is mijn vo2max 48 (ben 43 jaar), en daar staat het horloge nu ook al dagen op. Is dat een beetje betrouwbaar? Ik heb een prima basis conditie, maar niet meer dan dat dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 14:30
meermarco schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:45:
Bij een wandeltocht van 7km is mijn vo2max 48 (ben 43 jaar), en daar staat het horloge nu ook al dagen op. Is dat een beetje betrouwbaar? Ik heb een prima basis conditie, maar niet meer dan dat dacht ik.
Een vo2max van 48 is erg goed als "begin-waarde"! Mijn fenix 6 baseert deze trouwens op of hardloopdata of fiets data. Mijn wandelingetjes dragen daar meen ik echt 0 aan bij. Klopt je gewicht en lengte trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Stefmeister schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:26:
[...]

Een vo2max van 48 is erg goed als "begin-waarde"! Mijn fenix 6 baseert deze trouwens op of hardloopdata of fiets data. Mijn wandelingetjes dragen daar meen ik echt 0 aan bij. Klopt je gewicht en lengte trouwens?
Ja heb mijn leeftijd en gewicht juist ingevoerd. Valt me wel op dat als ik fiets (gewoon naar stad) of even wt verder weg zeg 30-40km ik nooit moe ben, enkel zadelpijn :D

Maar dan nogmaals, dat is lekker fietsen/wandelen. Niet hardlopen totdat je neervalt :) Vandaar de vraag over betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38
Het is een leuke inschatting, en een stijging of daling zegt in de meeste gevallen ook wat over je conditie/progressie. Of het overeenkomt met een lab vo2max meting.. geen idee

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Iemand een idee of in bij de forerunner 255 ook wekelijks loopafstand op het beginscherm kan krijgen, zie wel voor hardlopen

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
vinom schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Nee, ik heb er (nog) niks mee gedaan. Daarvoor heb ik er momenteel te weinig hinder van.
Ik ben er toch maar eens achteraan gegaan. Ze gaven met eerst het advies om te kalibereren maar heeft niet geholpen. Dus weer gebeld en moet hem nu gaan opsturen.

Wat opviel bij een rondje hardlopen is als ik even stil sta tussendoor de hoogte opeens omlaag schiet en daarna weer omhoog gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKkc-1m5BoNoACJhiJjTOJHDBmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oJddMXooYVU4OPe4RLH3VXTP.png?f=fotoalbum_large

En valt me net op dat mijn raceprognose voor de 5km al 4 weken lang hetzelfde is terwijl die van de 10km, halve marathon en marathon wel fluctueren. Iemand anders dat ook wel eens gehad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKmL35ccJkmBcNNX65jYdy_Byq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ESeVHvngSoCqkrj5wf36FAUd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:47
KappuhH schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:55:
[...]

Ik ben er toch maar eens achteraan gegaan. Ze gaven met eerst het advies om te kalibereren maar heeft niet geholpen. Dus weer gebeld en moet hem nu gaan opsturen.

Wat opviel bij een rondje hardlopen is als ik even stil sta tussendoor de hoogte opeens omlaag schiet en daarna weer omhoog gaat:
[Afbeelding]

En valt me net op dat mijn raceprognose voor de 5km al 4 weken lang hetzelfde is terwijl die van de 10km, halve marathon en marathon wel fluctueren. Iemand anders dat ook wel eens gehad?
[Afbeelding]
Thanks, hou ons op de hoogte!
Je andere probleem herken ik overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 15:00
Wat ik wel moeilijk vindt is de maat van Fenix horloges.

Bij mijn 6S had ik ook twijfel, ik heb toen enige tijd met een 6 gelopen en daarna toch een maatje kleiner gegaan.

Nu een 7 om m'n pols en precies dezelfde twijfel. De 6s is naar mijn vriendin gegaan en voelt ook direct weer vertrouwd comfortabel. Merk dat ik wederom aan de 47mm 7 moet wennen, maar ik het wel gewoon de mooiste maat vind. Mijn polsen zijn 16,5 a 17 cm en vrij breed en plat (volgens garmin precies in het midden van wat zij aanraden). Lange armen en grote handen dus qua looks is er niks aan de hand. Enkel bij lange mouwen is het vervelend. Batterijduur en het grotere scherm zijn wel fijne pluspunten.

Als ik online zoek zie ik mega veel dergelijke berichten. Ook in dit topic. Denk dat veel mensen nu gewoon voor een 47mm gaan als ze een MIP scherm willen én de nieuwe Fenix 8.

Iemand nog tips? Of gewoon niet meer aan denken en genieten. Zo groot is het verschil nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-03 12:57
Ik lees hier veel over Garmin dit en dat. Maar ik ben wel eens benieuwd of er SUUNTO gebruikers. Ik ben mezelf aan het oriënteren op een SUUNTO RACE S maar ik zou graag wat meer informatie willen over de gebruikersvriendelijkheid van hun OS en ervaringen. Dus wie kan me zijn haar ervaringen delen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 15:44
Omdat ik toch naar de Media Markt moest (even nieuwe laptop vasthouden, gaat wss een Surface 7 worden) dacht ik de Enduro 3 even om te doen, helaas hebben ze die alleen bij Bever en consorten. Een man (niet in MM outfit) hielp me, dus ik vroeg of hij mss voor Garmin werkte, ja dus. Wij een beetje bomen over de de nieuwe Fenixen en dat ik de Enduro dus wil, maar niet weet of hij te groot is voor mijn polsen. Oh ja, zeg ik, mijn 6 pro laadt slecht de laatste tijd, ik denk dat m'n contactpuntjes schoongemaakt moeten worden en doe m'n horloge af. Neuh, zegtie, is meestal het kabeltje, als hij mijn horloge bekijkt. Wacht, en hij rommelt in zijn tas en geeft me een nieuwe kabel. Toch aardig, klantenservice terwijl je er niet eens om vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
twowheeler schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:01:

Bij mijn 6S had ik ook twijfel, ik heb toen enige tijd met een 6 gelopen en daarna toch een maatje kleiner gegaan.

Nu een 7 om m'n pols en precies dezelfde twijfel. De 6s is naar mijn vriendin gegaan en voelt ook direct weer vertrouwd comfortabel. Merk dat ik wederom aan de 47mm 7 moet wennen, maar ik het wel gewoon de mooiste maat vind. Mijn polsen zijn 16,5 a 17 cm en vrij breed en plat (volgens garmin precies in het midden van wat zij aanraden). Lange armen en grote handen dus qua looks is er niks aan de hand. Enkel bij lange mouwen is het vervelend. Batterijduur en het grotere scherm zijn wel fijne pluspunten.

Als ik online zoek zie ik mega veel dergelijke berichten. Ook in dit topic. Denk dat veel mensen nu gewoon voor een 47mm gaan als ze een MIP scherm willen én de nieuwe Fenix 8.

Iemand nog tips? Of gewoon niet meer aan denken en genieten. Zo groot is het verschil nu ook weer niet.
Is de forerunner 965 niet effectief een fenix light (zonder zaklamp, dus niet helemaal light) in een plattere plastic verpakking? De grootte was voor mij (komend van een Vivoactive 4s) geen issue, de dikte wel. Ik tik nog wel eens ergens tegenaan en bij een aantal hemden is het manchet te nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook 17mm polsen en een 47mm dragen is te doen maar minder comfortabel dan een 42mm. Ik heb meerdere keren getwijfeld, ook over de Apple Watch Ultra versus een 45mm (die vooral veel dunner is) en kwam steeds tot de conclusie dat hoewel het kan, het kleinere alternatief gewoon prettiger is. De meerwaarde van groter scherm en betere batterij zie ik zelf niet (zeker bij een Garmin). Zeker met lage mouwen vind ik het irritant.

Ik heb daarom altijd de S varianten en nu ook de Epix Pro 42mm. Die heb ik nu 2 weken en al een keer of 6 ergens tegenaan gestoten, wat bij mijn Apple Watch echt nooit gebeurt. De 3mm dikte maakt voor mij dus echt wel een verschil.

Tip sinds dat als je twijfelt en de S wel beter voelt daar voor te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:14
O jee, vanochtend een Garmin 965 gekocht.
Heb nu een 245 music. Ook kleine polsen, dus even kijken hoe dat uitpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik heb de FR265 EN 265S gepast maar de S war echt te klein en meer voor dames. En ik heb zelfs nog relatief kleine polsen. Zou daarom altijd gewoon passen bij een sportzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Marc3l schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:11:
O jee, vanochtend een Garmin 965 gekocht.
Heb nu een 245 music. Ook kleine polsen, dus even kijken hoe dat uitpakt.
Gaat goed hoor, hier toen dezelfde upgrade gedaan. Zit prima met mijn kleine polsjes, hij is redelijk plat de 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mijn vriendin blijft maar rare en niet kloppende zaken terug krijgen van haar Garmin. Net ook weer, actieve dag gehad terwijl ze dat totaal niet had. Best goede nachtrust en de bodybattery is bij wakker worden maar 20 ofzo.

Denk dat ik die vivoactive 5 van haar eens terug zet naar fabrieksinstelling en dan opnieuw even een paar weken laten calibreren met nieuwe data, activiteiten, stress/slaapscores etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 23:11
https://garminrumors.com/...s-with-its-own-connector/
Why Garmin Doesn’t Use USB-C for Charging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 11-06 21:18
Ik heb toch een vraag over de Garmin DSW. Ik gebruik de D(ailly) S(uggested) W(orkouts) nu al een tijdje, maar ik vind ze te makkelijk. Sowieso krijg je heel vaak een basisloopje op een heel laag tempo voorgeschoteld, maar ook de tempoloop vind ik vaak niet zo zwaar. Een lange trage warming-up, dan 2x 8 minuten ofzo in een wat hoger tempo, maar ook geen tempo wat echt zwaar is.

Vandaag maar weer eens de DSW genegeerd en gewoon op de oude manier 5 km zo hard mogeljk gelopen. Ging best lekker eigenlijk en sneller dan verwacht. Misschien toch een gevolg van het trouw volgen van die DSW?

Ik geloof best dat mijn oude methode - zo hard mogelijk 5 of 10 km rennen - niet het meest productief is. En dat regelmatige basisloopjes op een laag tempo goed kunnen zijn. Maar het voelt allemaal wel erg makkelijk. Past DSW zich niet automatisch aan of kan ik hierin iets veranderen? Of moet ik gewoon zo doorgaan?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 17:29
dirkjesdirk schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:41:
Ik heb toch een vraag over de Garmin DSW. Ik gebruik de D(ailly) S(uggested) W(orkouts) nu al een tijdje, maar ik vind ze te makkelijk. Sowieso krijg je heel vaak een basisloopje op een heel laag tempo voorgeschoteld, maar ook de tempoloop vind ik vaak niet zo zwaar. Een lange trage warming-up, dan 2x 8 minuten ofzo in een wat hoger tempo, maar ook geen tempo wat echt zwaar is.

Vandaag maar weer eens de DSW genegeerd en gewoon op de oude manier 5 km zo hard mogeljk gelopen. Ging best lekker eigenlijk en sneller dan verwacht. Misschien toch een gevolg van het trouw volgen van die DSW?

Ik geloof best dat mijn oude methode - zo hard mogelijk 5 of 10 km rennen - niet het meest productief is. En dat regelmatige basisloopjes op een laag tempo goed kunnen zijn. Maar het voelt allemaal wel erg makkelijk. Past DSW zich niet automatisch aan of kan ik hierin iets veranderen? Of moet ik gewoon zo doorgaan?
Ik gebruik garmin run coach, waarbij ik mezelf als doel 5km in 20 minuten heb gesteld.
Die komt dan ook met dagelijkse suggesties. Soms vind ik die ook wat "simpel", dus ik doe zo nu en dan (1/week) zelf een interval bedenken en dan ipv iets dat de dagelijkse suggestie bedacht had. Verder redelijk trouw volger van hun plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online

Heeft er denk ik mee te maken dat DWS je suggesties geeft zonder het een doel heeft. Je hebt immers niks doorgegeven. Bijv. 10km in 45min.

Als je een bepaald doel hebt, wat dat ook is, kan je beter de Garmin Run coach pakken. Of 1 van de vele programma's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
@ Juancho: ja dat klinkt logisch, maar echt een doel heb ik niet. Gewoon fit blijven is het doel :+ Je zou alleen aannemen dat als je de DSW's makkelijk haalt, het niveau wat wordt opgekrikt. Maar misschien vergis ik mij en is het normaal dat je om progressie te boeken juist op een laag tempo moet trainen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Ik heb toch een vraag over de Garmin DSW.

Hier gebruik ik de dsw nu ongeveer vanaf februari, had altijd een coach voor 10km. Deed elke keer een andere coach, door omstandigheden nadat het lichamelijke weer wat onder controle was en de pacemaker doet wat ie zou moeten gestart met de dsw. Ik merk wel een opbouw, rustige loopjes waren 6m/km en nu 5.45m/km en eerst rond de 41-45 minuten en een lange was dan rond de 51-55 minuten. Nu is een korte rond de 51 minuten en een lange 68 minuten. Tevens 2x in de week doet ie een interval met 3:40m/km voor 40 seconden en 4.20m/km met wat langere 2 minuten intervals met verschillende herhalingen. Daarnaast had ik laatst is een sprint training met 2:40m/km met totale rust van een aantal minuten erna. Dit dan ook een aantal maal herhaald. Dus het varieert en past zich wel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-03 12:57
Basti84 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:15:
Ik lees hier veel over Garmin dit en dat. Maar ik ben wel eens benieuwd of er SUUNTO gebruikers. Ik ben mezelf aan het oriënteren op een SUUNTO RACE S maar ik zou graag wat meer informatie willen over de gebruikersvriendelijkheid van hun OS en ervaringen. Dus wie kan me zijn haar ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirkjesdirk schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:14:
@ Juancho: ja dat klinkt logisch, maar echt een doel heb ik niet. Gewoon fit blijven is het doel :+ Je zou alleen aannemen dat als je de DSW's makkelijk haalt, het niveau wat wordt opgekrikt. Maar misschien vergis ik mij en is het normaal dat je om progressie te boeken juist op een laag tempo moet trainen.
Google eens op 80/20 training of zone 2 training ;)

@Basti84 ik denk dat je hier weinig info gaat vinden. Ik weet dat DCRainmaker en Desfit goede reviews hebben over de race S. Lijkt mij een heel mooi horloge, vind alleen de menu structuur een beetje druk ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom

Wellicht geeft mijn post van vandaag je enige hoop? :)
vinom in "Hardlopen - deel 9"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:14
Garmin 965 vandaag binnen. Toen ik hem uitpakte was het...dat gaat hem niet worden, wat een ding. Eenmaal aan mij pols, prima.
Merk geen verschil met de 245 met dragen.
Normaal zou ik hem ook wel bij een hardloop winkel/Bever halen maar kom hem niet laten liggen via de ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 21:10

Ik heb wel smalle polsen (16cm) en had dus de 7s besteld. Maar die was bijna net zo dik en dat vond ik niet mooi. Nu toch de 7 en helemaal tevreden. Niet alleen vanwege de accu maar formaat vind ik ook echt niet meer té. Ik heb er destijds wat foto's van gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 06-11-2024 20:41 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Voor de hardlopers/marathon lopers onder ons, wat is jullie ervaring met de Fenix 7/7s? Ik heb nu de 645m en die is qua grootte en gewicht ideaal en de hartslag meter is heel accuraat, enig nadeel is de batterij duur inmiddels. Hij is alweer 8 jaar oud.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik heb in Garmin Connect een gebeurtenis gemaakt, hoe kan ik deze nu op mijn forerunner 255 weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
racoon schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:09:
Ik heb in Garmin Connect een gebeurtenis gemaakt, hoe kan ik deze nu op mijn forerunner 255 weergeven?
Wordt er gesynchroniseerd? Kan zowel via watch als telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Juancho schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:18:
[...]

Wordt er gesynchroniseerd? Kan zowel via watch als telefoon.
Ja heb hem gesynchroniseerd maar kan hem op het horloge niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racoon schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:36:
Ja heb hem gesynchroniseerd maar kan hem op het horloge niet vinden
Waarom wil je een activiteit van Garmin Connect naar je horloge overzetten? Uiteindelijk gaat die activiteit ook weer (automatisch) verwijderd worden van je horloge namelijk.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sport_Life schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:46:
Voor de hardlopers/marathon lopers onder ons, wat is jullie ervaring met de Fenix 7/7s? Ik heb nu de 645m en die is qua grootte en gewicht ideaal en de hartslag meter is heel accuraat, enig nadeel is de batterij duur inmiddels. Hij is alweer 8 jaar oud.
Ik ben van een 645M naar een Epix Gen2 gegaan, wat qua fysieke horloge vergelijkbaar is met een Fenix 7. Grootte en gewicht was ik heel snel aan gewend. Hartslagmeting was helaas een stapje terug. Regelmatig een cadence lock. Daarom gebruik ik sindsdien een Polar Verity Sense. Veel nauwkeuriger en je merkt niet dat je ‘m draagt. Enige nadeel… soms vergeet ik ‘m te dragen en dan is de hartslagmeting altijd maar afwachten… met name bij kouder weer.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
PatrickC schreef op donderdag 7 november 2024 @ 00:10:
[...]

Ik ben van een 645M naar een Epix Gen2 gegaan, wat qua fysieke horloge vergelijkbaar is met een Fenix 7. Grootte en gewicht was ik heel snel aan gewend. Hartslagmeting was helaas een stapje terug. Regelmatig een cadence lock. Daarom gebruik ik sindsdien een Polar Verity Sense. Veel nauwkeuriger en je merkt niet dat je ‘m draagt. Enige nadeel… soms vergeet ik ‘m te dragen en dan is de hartslagmeting altijd maar afwachten… met name bij kouder weer.
Kan jij verklaren waarom die cadence lock er bij een epix wel is en bij jouw 645m niet?

Ik heb t af en toe eens met mijn epix gen2, maar mijn vriendin vaker met haar venu 3s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Megupe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 06:57:
[...]

Kan jij verklaren waarom die cadence lock er bij een epix wel is en bij jouw 645m niet?

Ik heb t af en toe eens met mijn epix gen2, maar mijn vriendin vaker met haar venu 3s.
Waarschijnlijk beweegt het horloge meer vanwege het hogere gewicht wat de hartslagmeting negatief beïnvloedt. Bij de 645M had ik er trouwens ook heel af en toe last van, maar bij de Epix veel vaker.

Wat betreft de venu 3s bij je vriendin, dat horloge is een stuk lichter, maar heeft ze het bandje strak genoeg aangetrokken? Of heel smalle polsen, waardoor er misschien toch wat licht van buiten lekt naar de sensor?

Last hebben van cadence lock kan trouwens ook heel persoonlijk zijn. Bij de ene persoon werkt optische hartslagmeting op de pols prima, maar bij de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

PatrickC schreef op donderdag 7 november 2024 @ 00:05:
[...]

Waarom wil je een activiteit van Garmin Connect naar je horloge overzetten? Uiteindelijk gaat die activiteit ook weer (automatisch) verwijderd worden van je horloge namelijk.
Het gaat er niet om waarom, maar hoe ik deze op het horloge kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racoon schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:31:
[...]

Het gaat er niet om waarom, maar hoe ik deze op het horloge kan zien
Snap ik, maar ik vroeg me gewoon af waarom je dit wilt. Maar ok.. dat wil je dus niet vertellen. ;)

De enige manier die ik weet is nogal omslachtig. Op de Garmin Connect site dien je de activiteit als fit file te exporteren. Hierna koppel je je horloge aan je PC en kopieert die fit file handmatig naar de folder op je horloge waar de fit files staan.

Waarom kan dat niet makkelijke? Gewoon, omdat het niet logisch is om dit te doen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 07-11-2024 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
PatrickC schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:10:
[...]

Waarschijnlijk beweegt het horloge meer vanwege het hogere gewicht wat de hartslagmeting negatief beïnvloedt. Bij de 645M had ik er trouwens ook heel af en toe last van, maar bij de Epix veel vaker.

Wat betreft de venu 3s bij je vriendin, dat horloge is een stuk lichter, maar heeft ze het bandje strak genoeg aangetrokken? Of heel smalle polsen, waardoor er misschien toch wat licht van buiten lekt naar de sensor?

Last hebben van cadence lock kan trouwens ook heel persoonlijk zijn. Bij de ene persoon werkt optische hartslagmeting op de pols prima, maar bij de andere niet.
ik zal haar eens vragen hoe ze het horloge draagt inderdaad.
Maar gisteren was het 20u toen ze ging lopen en dus al donker. Wel heeft ze het snel koud (vrouw... :+ ), wellicht dat die kou meer van invloed is (herken ik wel beetje van mijn epix)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 11:40
Marc3l schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:53:
Garmin 965 vandaag binnen. Toen ik hem uitpakte was het...dat gaat hem niet worden, wat een ding. Eenmaal aan mij pols, prima.
Merk geen verschil met de 245 met dragen.
Normaal zou ik hem ook wel bij een hardloop winkel/Bever halen maar kom hem niet laten liggen via de ING.
Die prijzen bij de ING scheelt een behoorlijke slok op een borrel. Zelf geen ING maar mijn vader wel en die heeft door de jaren heen bijna een half miljoen punten verzameld (had beter een half miljoen euro kunnen verzamelen maar goed :-) ). Via hem de Edge 1040 gekocht. Toen ik mijn Fenix een jaar of wat geleden kocht had ik dat van die ING-punten nog niet door. Had me wellicht ook wel wat kunnen besparen. Volgende horloge maar weer via hem ritselen zolang het nog kan, maar mijn Fenix is nog niet aan zijn eind.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

PatrickC schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:45:
[...]

Snap ik, maar ik vroeg me gewoon af waarom je dit wilt. Maar ok.. dat wil je dus niet vertellen. ;)

De enige manier die ik weet is nogal omslachtig. Op de Garmin Connect site dien je de activiteit als fit file te exporteren. Hierna koppel je je horloge aan je PC en kopieert die fit file handmatig naar de folder op je horloge waar de fit files staan.

Waarom kan dat niet makkelijke? Gewoon, omdat het niet logisch is om dit te doen. :+
Ik zou dit graag willen zien Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4ZA-CWWQrPJMS-SEVtns_Qesnw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K54WWr7UhNwGAOriSKR2Qstv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijntjeB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:32
Volgens mij is dit het scherm dat je ziet als je in Connect een wedstrijd toevoegt.
Onder 'Training en Planning' heb je de functie 'Races en evenementen'.

Daar heb ik vier “races” (ik loop enkel tegen mijzelf) toegevoegd en de Glance 'Primaire Race' en 'Racekalender' laten dit dan weer op je horloge zien.

Zie hieronder de glance Primaire race op m’n FR965.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEe_ldUD-C2M29seHyFt23iiCIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7tiJc0SHENWbwHTA3TLywPZm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door TijntjeB op 07-11-2024 09:28 . Reden: Foto toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Dit lijkt me idd gewoon de race die in je Garmin kalender komt als je die toevoegt. Ik zie namelijk op mijn FR265 ook zo iets voor m'n komende run (ik heb 3 schermen met daarin alle info over deze wedstrijd run).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEuu-n5OYD9FjADDmw9p7LVFKlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88zZvrJ6alfBAz5ZOWu1zQo8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 07-11-2024 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oropher
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-02 13:17
Ik heb sinds augustus een Suunto Race S, en ben er erg blij mee! kwam van een Samsung galaxy watch 4 en echt alles is beter (is ook niet zo gek natuurlijk, die watch 4 is alweer best oud).
Batterij gaat voor mij ongeveer een week mee, en in die week heb ik drie sportschool sessies achter de rug, daarnaast houd ik sommige wandel/fiets en hardloop sessies bij. Ik hoor wel eens slechte verhalen over de hartslagmeter, maar ik check hem geregeld tegen mijn polar H10, en ze zitten vaak wel op 1 lijn, met alleen dat het niet altijd goed gaat tijdens de fietssessies.

In de sportschool meet ik krachttraining, indoor fietsen, indoor hardlopen etc.

Het amoled scherm is echt super mooi, ik vind dat je voor de prijs echt een heel mooi horloge krijgt. Ik heb overigens geen ervaring met andere merken, behalve dan die Samsung.

WoW Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Megupe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:56:
[...]

ik zal haar eens vragen hoe ze het horloge draagt inderdaad.
Maar gisteren was het 20u toen ze ging lopen en dus al donker. Wel heeft ze het snel koud (vrouw... :+ ), wellicht dat die kou meer van invloed is (herken ik wel beetje van mijn epix)
Donker heeft geen invloed. Kou wel want dan knijpen je bloedvaten samen en is er minder kleurverschil te detecteren. Spieren veroorzaken ook kleurverschil door contracties. Als je dus sterk reageert op kou heb je sneller een cadence lock.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

TijntjeB schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:22:
[...]

Volgens mij is dit het scherm dat je ziet als je in Connect een wedstrijd toevoegt.
Onder 'Training en Planning' heb je de functie 'Races en evenementen'.

Daar heb ik vier “races” (ik loop enkel tegen mijzelf) toegevoegd en de Glance 'Primaire Race' en 'Racekalender' laten dit dan weer op je horloge zien.

Zie hieronder de glance Primaire race op m’n FR965.

[Afbeelding]
Inderdaad onder training en planning staat hij in Garmin Connect, echter geen idee waar hij te zien is op de 255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijntjeB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:32
racoon schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:50:
[...]

Inderdaad onder training en planning staat hij in Garmin Connect, echter geen idee waar hij te zien is op de 255
In de handleiding worden wel de glances genoemd; primary race en race calendar moeten de volgende en belangrijkste races weergeven, zie link naar de handleiding hier.

Ik denk dat je die glances moet gaan toevoegen op je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Mistraller schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:37:
[...]

Ik heb wel smalle polsen (16cm) en had dus de 7s besteld. Maar die was bijna net zo dik en dat vond ik niet mooi. Nu toch de 7 en helemaal tevreden. Niet alleen vanwege de accu maar formaat vind ik ook echt niet meer té. Ik heb er destijds wat foto's van gepost.
Thanks! Mijn polsen zijn 16,5 en zoals gezegd altijd tevreden de 6s gedragen. Nu wat langer de 7 om mijn pols (met yooside bandje) en moet zeggen: ik snap wat je zegt. Ja hij is groot maar wel erg stabiel. Ben er inmiddels wel aan gewend. Vind het alleen nog onprettig bij krappe mouwen, daar botst het horloge mee. Verder vind ik het wel mooi, bovendien is de accuduur echt heel goed op de 47mm versie.

Zag trouwens de reviews van chasing the summit. Hij heeft gelijksoortige polsen en draagt het horloge zo te zien veel strakker (3 gaatjes over, ik nog 7). Dat gaf wel een goed beeld van hoe het er eigenlijk uitziet.

Verder ben ik wel onder de ondruk van het verschil in GPS fix tijd. Grotere scherm en touchscreen is op de kaart dan weer erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
twowheeler schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:09:
[...]

Thanks! Mijn polsen zijn 16,5 en zoals gezegd altijd tevreden de 6s gedragen. Nu wat langer de 7 om mijn pols (met yooside bandje) en moet zeggen: ik snap wat je zegt. Ja hij is groot maar wel erg stabiel. Ben er inmiddels wel aan gewend. Vind het alleen nog onprettig bij krappe mouwen, daar botst het horloge mee. Verder vind ik het wel mooi, bovendien is de accuduur echt heel goed op de 47mm versie.

Zag trouwens de reviews van chasing the summit. Hij heeft gelijksoortige polsen en draagt het horloge zo te zien veel strakker (3 gaatjes over, ik nog 7). Dat gaf wel een goed beeld van hoe het er eigenlijk uitziet.

Verder ben ik wel onder de ondruk van het verschil in GPS fix tijd. Grotere scherm en touchscreen is op de kaart dan weer erg makkelijk.
Klopt, bij sommige overhemden is het inderdaad krap. Maar dat was ook met mijn vorige horloge al net-wel/net-niet.
Overigens draag ik het horloge met een stalen band, omdat mijn huid op de siliconen reageert. Dan glijdt de stof van je overhemd er wel makkelijker overheen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
vinom schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:30:
[...]

Dank je. Mooi verhaal. Alleen loop ik 2 tot 3x per week. Dat je een einddoel kan instellen met DSW wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
dirkjesdirk schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:34:
[...]

Dank je. Mooi verhaal. Alleen loop ik 2 tot 3x per week. Dat je een einddoel kan instellen met DSW wist ik niet.
Je hoeft ook zeker niet elke dag te lopen met DSW. Sla je een keer over, dan zal je zien dat de voorgestelde suggestie zich aanpast aan wat voor die dag het beste is. Je kunt ook in je DSW schema kijken en wellicht een training die pas gepland staat voor over een paar dagen naar voren halen en die juist doen. Kortom, veel mogelijkheden om het te laten passen in je dagelijks leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
vinom schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:30:
[...]

Vraagje, heeft dit ook iets met je gewicht/vet gedaan? Ik ben (helaas) nog een kilo of 7 te zwaar dus ik probeer ook het afvallen mee te nemen bij het hardlopen. Het is volgens mij dan zo dat je beter in de wat lagere zones moet lopen en dat interval daarin heel belangrijk is.

Ter voorbereiding op mijn 16km run loop ik nu ook vooral 10x400m, 8x1000m en een long run steady.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Juancho schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:53:
[...]

Vraagje, heeft dit ook iets met je gewicht/vet gedaan? Ik ben (helaas) nog een kilo of 7 te zwaar dus ik probeer ook het afvallen mee te nemen bij het hardlopen. Het is volgens mij dan zo dat je beter in de wat lagere zones moet lopen en dat interval daarin heel belangrijk is.

Ter voorbereiding op mijn 16km run loop ik nu ook vooral 10x400m, 8x1000m en een long run steady.
Ik ben iemand die wel regelmatig weegt en op gewicht wil blijven. 1.97m en 78 kilo, dus moet niet minder worden :) Door het hardlopen ben ik in mijn geval juist meer gaan eten.

Maar als je in jouw geval wil afvallen, en hetzelfde of minder wil wegen is hardlopen in zone 2 een uitstekende keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 17:17
Ik heb een aantal vraagjes, ik had een aantal jaar de samsung galaxy watch 3 titanium en gebruikte alle sport en gezondheidsfuncties best veel. Helaas werd de laatste maanden de batterij wel echt minder en moest ik hem aan het einde van de dag echt aan de lader hangen, zeker als ik die dag een training gedaan had.
Nu zo'n anderhalve week geleden trilde het horloge 2 keer midden in een workout, mij gedachte was oh de batterij is leeg maar hij reageert helemaal niet meer, scherm gaat niet aan niks. Soms als je bepaalde knoppen ingedrukt houdt trilt hij nog kort een paar keer achter elkaar maar geen beeld of iets.

Nu ben ik dus gaan kijken naar een vervanger. Ik heb getwijfeld wil ik wel weer een smartwatch want dat opladen dagelijks vind ik maar niks en het blijft een tech product dus na een x aantal jaar is de batterij gewoon op (even vervangen is volgens mij niet echt mogelijk of erg duur?) en/ of wordt de software niet langer ondersteund. Ook vind ik ze er vaak niet echt mooi uitzien, vaak echt een plastic look (vandaar ook mijn keuze voor de titanium variant destijds).

Lang verhaal kort kom ik op 2 opties
een analoog horloge en een fitness tracker (galaxy fit, fitbit etc.) maar dan zit ik altijd met 2 apparaten om mijn pols en ga ik hardlopen moet ik vaak alsnog een telefoon meenemen voor muziek en/ of gps

optie 2 is een garmin, vanwege de batterij en uitgebreide sport mogelijkheden en volgens mij ook kwaliteit/.
Dan kom ik uit bij de fenix 8 titanium met amoled. Heb ik al die functies als duiken, offline navigatie nodig? nee maar het design en de bouwkwaliteit met titanium vind ik wel erg fijn.
Wel een paar vraagjes wat ik zo snel niet kon vinden:

1. De batterij, ligt het in lijn der verwachting dat deze ook met een jaar of 4 volledig op is? en zoja kan ik de batterij zelf of laten vervangen bij een Garmin horloge?
2. Wat is gemiddeld de levensduur van een garmin horloge bij normaal gebruik?
3. De bandjes, de garmin fenix 8 gebruikt 22mm bandjes, hetzelfde als mijn Samsung Galaxy watch 3, kan ik deze bandjes ook op een garmin fenix 8 gebruiken?

Wat ik belangrijk vind en minder belangrijk bij een horloge
batterij
sport functies
design
bouw kwaliteit
levensduur
spotify afspeellijst downloaden en offline afspelen

wat mij net/ vrijwel niet uitmaakt
telefoon notificaties als whatsapp, social media, email etc)
smart assistent als google gemini of google assistent etc.

andere suggesties zijn ook welkom, de marq serie van garmin vind ik ook erg mooi maar wel heel erg prijzig en ik denk niet dat ik zon bedrag eraan wil uitgeven, ik vind die fenix ook al erg aan de prijs maar mocht.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:35
De oudste Forerunner die ik heb (is ook het eerste model van Garmin) is de 201 uit 2003. Uiteraard is de batterijcapaciteit niet meer zoals 21 jaar geleden, maar houdt het nog aardig lang vol. De benodigde software voor datauitwisseling (dit apparaat heeft nog een seriële interface) is nog steeds bij Garmin te downloaden.
De Forerunner 205/305 uit 2006 kan nog steeds synchroniseren met Garmin Connect via de huidige versie van Garmin Express, de softwareondersteuning zit dus wel goed.
Het toestel dat ik dagelijks gebruik is de Vivoactive 4, aangeschaft in 2019. Een vermindering van de batterijcapaciteit is me nog niet echt opgevallen (al houd ik het niet precies bij).

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Niels-88 schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:29:
1. De batterij, ligt het in lijn der verwachting dat deze ook met een jaar of 4 volledig op is? en zoja kan ik de batterij zelf of laten vervangen bij een Garmin horloge?
2. Wat is gemiddeld de levensduur van een garmin horloge bij normaal gebruik?
3. De bandjes, de garmin fenix 8 gebruikt 22mm bandjes, hetzelfde als mijn Samsung Galaxy watch 3, kan ik deze bandjes ook op een garmin fenix 8 gebruiken?
1. Nee. Omdat je een Garmin maar maximaal 1 keer per week oplaadt gaat de batterij ook langer mee. Daarnaast is zelfs een 10+ jaar batterij met 50% capaciteit nog goed voor een week aan batterijduur. Vervangen van de batterij kan wel, maar het gebeurt zelden. Ook omdat de waterdichtheid mogelijk aangetast wordt heeft een nieuwe smartwatch kopen vaak de voorkeur.
2. Updates komen zo'n 5 jaar. Maar daarna kun je het horloge in principe nog jaren blijven gebruiken.
3. Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinky
  • Laatst online: 10:12
Niels-88 schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:29:

optie 2 is een garmin, vanwege de batterij en uitgebreide sport mogelijkheden en volgens mij ook kwaliteit/.
Dan kom ik uit bij de fenix 8 titanium met amoled. Heb ik al die functies als duiken, offline navigatie nodig? nee maar het design en de bouwkwaliteit met titanium vind ik wel erg fijn.
Als je bouwkwaliteit zo belangrijk vind, maar niets geeft om diverse nieuwe functies van de Fenix 8 is een 'ouder' model wellicht een optie. Dan kom je al gauw uit bij de epix Pro, bijvoorbeeld de sapphire edition: uitvoering: Garmin epix Pro (Gen 2), 47mm, Sapphire Edition Grijs (Zwart). Scheelt je ook weer wat centjes.En mocht je ING rentepunten hebben dan kan je hem daar voor 729 meenemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blinky op 10-11-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Niels-88 Je zou ook de Garmin Enduro 3 kunnen overwegen. Of wil je een amoled scherm?
https://www.garmin.com/nl-NL/blog/enduro3/

[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 10-11-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:53:
[...]

Afvallen doe je door minder calorieën te nemen dan je verbrandt. De meeste winst zit in het tellen daarvan omdat veel mensen niet door hebben hoeveel kcal ze dagelijks naar binnen duwen (zeker als je frisdrank of sappen drinkt!). Als je dan gewoon je normale hardloopschema loopt komt het vanzelf goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Inmiddels veel gelezen en onderzoek gedaan, conclusie het wordt de Garmin 7 Pro of Garmin 7 Pro Sapphire.

Qua kosten maakt het weinig uit, bij Coolblue is de 7pro te koop voor 679 en op internet is de 7 pro Sapphire voor 689 met extra bandje.

Ik gebruik hem met name voor hardlopen, begrijp ik het goed dat het Sapphire scherm juist wel goed afleesbaar is in direct zonlicht? @Valorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Oropher Dank voor je ervaring :) @Basti84 Het lijkt hier een soort Garmin subforum, maar er zijn ook andere opties :P

Ik heb zelf al jaren en jaren een Suunto spartan ultra. Die doet alles wat ik wil, behalve de hartslag meten, want daar zit nog geen sensor voor in. De GPS lijkt ook steeds trager te reageren, en omdat ik mijn rusthartslag wel bij wil houden heb ik 's nachts vaak een oude fitbit om. Niet ideaal allemaal, dus ik ben een beetje aan het kijken naar iets nieuws.

De Suunto race S staat bovenaan mijn lijstje. Doet alles wat de oude deed + HR en een hele berg meer. Alleen jammer dat er geen saffierglas in zit, maar daarentegen is de prijs wel relatief oke.

Mijn vriendin heeft een Garmin FR 245 waaraan ik zo ongeveer alles onhandig vind. En naast de pace/hr/whatever alarmen van mijn Suunto die uiteraard in mijn systeem ingebed zitten vind ik die Garmin van mijn vriendin maar een ongeduldig en onbehulpzaam piepende flipperkast :X

Maar het is ook vooral gewenning. Die dingen doen allemaal wel ongeveer wat je wilt. Dat Suunto dan roots in Finland heeft vind ik als Europeaan dan weer leuk, maar da's verder ongeveer even belangrijk als de kleur van de bandjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
Sport_Life schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:57:
Inmiddels veel gelezen en onderzoek gedaan, conclusie het wordt de Garmin 7 Pro of Garmin 7 Pro Sapphire.

Qua kosten maakt het weinig uit, bij Coolblue is de 7pro te koop voor 679 en op internet is de 7 pro Sapphire voor 689 met extra bandje.

Ik gebruik hem met name voor hardlopen, begrijp ik het goed dat het Sapphire scherm juist wel goed afleesbaar is in direct zonlicht? @Valorian
Ik heb een 7s Pro Sapphire, en nul problemen met aflezen tijdens het hardlopen (of überhaupt) en al helemaal geen probleem in direct zonlicht. Ik heb ook in 1 jaar tijd geen enkel zichtbaar krasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14
Jheroun schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:25:
@Oropher Dank voor je ervaring :) @Basti84 Het lijkt hier een soort Garmin subforum, maar er zijn ook andere opties :P

Ik heb zelf al jaren en jaren een Suunto spartan ultra. Die doet alles wat ik wil, behalve de hartslag meten, want daar zit nog geen sensor voor in. De GPS lijkt ook steeds trager te reageren, en omdat ik mijn rusthartslag wel bij wil houden heb ik 's nachts vaak een oude fitbit om. Niet ideaal allemaal, dus ik ben een beetje aan het kijken naar iets nieuws.

De Suunto race S staat bovenaan mijn lijstje. Doet alles wat de oude deed + HR en een hele berg meer. Alleen jammer dat er geen saffierglas in zit, maar daarentegen is de prijs wel relatief oke.

Mijn vriendin heeft een Garmin FR 245 waaraan ik zo ongeveer alles onhandig vind. En naast de pace/hr/whatever alarmen van mijn Suunto die uiteraard in mijn systeem ingebed zitten vind ik die Garmin van mijn vriendin maar een ongeduldig en onbehulpzaam piepende flipperkast :X

Maar het is ook vooral gewenning. Die dingen doen allemaal wel ongeveer wat je wilt. Dat Suunto dan roots in Finland heeft vind ik als Europeaan dan weer leuk, maar da's verder ongeveer even belangrijk als de kleur van de bandjes :)
Het is gewenning en goed instellen. Die dingen kun je laten piepen waar en wanneer jij dat wilt, maar dus ook zijn kop laten houden op momenten dat je dat niet wil :+ Ik vond de mijne aan het begin ook stom piepen, maar hij staat nu perfect en geeft alleen de dingen aan die ik wil.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

kepler schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:31:
[...]

Ik heb een 7s Pro Sapphire, en nul problemen met aflezen tijdens het hardlopen (of überhaupt) en al helemaal geen probleem in direct zonlicht. Ik heb ook in 1 jaar tijd geen enkel zichtbaar krasje.
Tnx , net besteld bij Luna Time. Er stond bij op voorraad - levertijd 38 dagen , nu in de mailbox een bevestiging voor versturen binnen 3 dagen.
We gaan het zien :). Voor de zekerheid een PayPal account aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:04
Hier na 5 jaar Apple Watch weer terug bij Garmin.
Ben geen “echte sporter” maar vond de batterijduur ondertussen van de Apple vervelend aan het worden.
Kort overwogen om voor een AW Ultra te gaan maar nee, Fenix 8 Amoled is het geworden.
Geen spijt van tot nu heerlijk, ja minder smartwatch maar biedt mij wat nodig vind “leuk vind” en die batterij… wat een verademing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 07:42
Sport_Life schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:57:

Ik heb vooralsnog weinig problemen ervaren qua leesbaarheid, volgens mij gewoon prima. Maar moet zeggen dat ik nog weinig activiteiten gelogd heb, dat heeft meer te maken met andere malaise dan met het horloge. ;) .. Maar ik zie dat je inmiddels al een keuze gemaakt hebt. Gefeliciteerd met de aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 07:42
[...]

Hoe is de krasgevoeligheid van de titanium bbedel eigenlijk, is die bij jou na een jaar ook nog in mint condition? Of zie je daar snel wear en tear ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 17:17
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik wil wel graag een oled scherm ja, en hoewel kwa hardware de fenix 7 niet veel onder doet zou ik dan wel voor een 8 gaan gezien de nieuwere interface en ik het voor mezelf wel fijn vind kwa future proofing + dat ik dat design wel mooier vind.

Ik zie dat RepareerDroid aangeeft dat ik bandjes van mijn oude Samsung galaxy watch 3 kan gebruiken gezien ze beide 22 mm zijn maar nu zie ik toch dat deze anders zitten kwa bevestiging. Bij de Samsung zitten de bevestigingspinnetjes om het bandje aan de kast te bevestigen in het bandje en bij de Garmin zit de pin aan de kast en klik ik de bandjes hierop vast, zie ik dit goed? of kan ik die pin ook loshalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:35
De pinnetjes kunnen eruit, maar het is wel erg lastig. Hier een filmpje waar ze dat doen: YouTube: GARMIN FENIX 8 How To Remove Spring Bars NO CUT no Damage

Bedenk ook dat de fēnix 8 er in drie maten is, alleen de middelste gebruikt 22 mm bandjes. De andere twee hebben smallere of bredere bandjes.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die pin kan los. Lukt met een klein mesje. Je kan eventueel de Fenix pinnen ook door een ander horloge bandje duwen en op die manier ook niet compatible bandjes gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:44
Het ligt niet aan ons amateurs dat we binnen minder watts trappen. De pro’s hebben er ook last van.

Goede reminder om binnen en buiten niet dezelfde zones te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3ncCBNDnA3dyNFptDr0FlfUIGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5wprUylzI3a3OOaNRo4gvCs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Valorian schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:36:
[...]

Hoe is de krasgevoeligheid van de titanium bbedel eigenlijk, is die bij jou na een jaar ook nog in mint condition? Of zie je daar snel wear en tear ?
Nu ik er goed naar kijk zie ik idd wel beschadigingen, maar valt niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:40:
Het ligt niet aan ons amateurs dat we binnen minder watts trappen. De pro’s hebben er ook last van.

Goede reminder om binnen en buiten niet dezelfde zones te gebruiken.

[Afbeelding]
Waar zit dit dan in? Meer zuurstof in de buitenlucht? Wind wordt automatisch op aangepast neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Oops, wilde hem in het Indoorcycling topic posten.

Ik denk dat het bij de iets langere efforts in name in de koeling zit. De kortere efforts worden beperkt doordat indoorfiets statischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:36
Hebben mensen hier de amazefit trex 3? Ziet er goed uit. Komt goed uit de reviews en is een stuk goedkoper dan een Garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Heb jij ook de pro 47mm overwogen of vanwaar de keuze voor de 7s?
Ik twijfelde ook vanwege mijn smalle polsen van 16,5 cm (wel in marathon training, dat scheelt vast iets :+), maar uiteindelijk toch de 47mm besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Sport_Life schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:17:
[...]

Ik twijfelde ook vanwege mijn smalle polsen van 16,5 cm (wel in marathon training, dat scheelt vast iets :+), maar uiteindelijk toch de 47cm besteld
Heb dezelfde polsen en de 47 past prima. Zij mijn post en die van @Mistraller . Ik ervaar er nu alleen hinder van bij mouwen, maar dat was bij mijn 6s ook. Denk dat een dergelijk horloge best de max mogelijke breedte mag zijn, mits comfortabel mogelijk

Ik heb zelf de Sapphire met titanium dlc coating. Kaal toegankelijk is erg zacht. Geeft wel mooie patina, en je kan er veel uit poetsen.

[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 10-11-2024 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

twowheeler schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:53:
[...]

Heb dezelfde polsen en de 47 past prima. Zij mijn post en die van @Mistraller . Ik ervaar er nu alleen hinder van bij mouwen, maar dat was bij mijn 6s ook. Denk dat een dergelijk horloge best de max mogelijke breedte mag zijn, mits comfortabel mogelijk

Ik heb zelf de Sapphire met titanium dlc coating. Kaal toegankelijk is erg zacht. Geeft wel mooie patina, en je kan er veel uit poetsen.
Bij mij gaven de looks de doorslag , vind deze echt prachtig! (Zie link). Deze is helaas niet als S.

https://www.luna-time.nl/...zwarte-siliconen-polsband

Mouwen (bij overhemden ) heb ik ook last van bij mijn huidige 645m , op zich geen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 10-11-2024 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Sport_Life schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:17:
[...]

Ik twijfelde ook vanwege mijn smalle polsen van 16,5 cm (wel in marathon training, dat scheelt vast iets :+), maar uiteindelijk toch de 47cm besteld
Ik heb hem ook overwogen en de epix 47 versie van een collega geprobeerd. Maar ik vond hem toch te groot voor dagelijks gebruik. Af en toe twijfel ik nog, maar puur voor batterij.

Maar ik kan er nu een dag of 9 mee doen, inclusief dan 5-6u gps activiteit erbij. Dat is meer dan prima.

Zelfs voor mijn geplande ultras is die 24u gps die ze opgeven meer dan genoeg (voorlopig ;) )

Edit: mijn polsen zijn ook 16.5 en het horloge valt nu precies 'binnen' mijn pols. Dat was voor mij de eis :D

[ Voor 8% gewijzigd door kepler op 11-11-2024 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Sport_Life schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:57:
[...]

Bij mij gaven de looks de doorslag , vind deze echt prachtig! (Zie link). Deze is helaas niet als S.

https://www.luna-time.nl/...zwarte-siliconen-polsband

Mouwen (bij overhemden ) heb ik ook last van bij mijn huidige 645m , op zich geen probleem.
Die is inderdaad prachtig! Ik heb mijne bij ING besteld, daar enkel DLC. Had daar al goede ervaring mee en vind de subtiele glans daarvan juist erg mooi.

Ben benieuwd wanneer je hem ontvangt en wat je er van vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
twowheeler schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:00:
[...]

Die is inderdaad prachtig! Ik heb mijne bij ING besteld, daar enkel DLC. Had daar al goede ervaring mee en vind de subtiele glans daarvan juist erg mooi.

Ben benieuwd wanneer je hem ontvangt en wat je er van vindt!
Edit: zo te lezen is de breedte belangrijker dan de omtrek. Kijk ook de review van chasing the summit. Hij heeft 16,5cm polsen maar draagt primair de 965 of de 47mm Fenix. Staat prima maar hij heeft hem veel strakker dan ik. Ik denk dat de beredenering dat hij binnen je polsen moet vallen goed is. Vergeet ook niet dat je polsen smaller zijn als je op je horloge kijkt dan wanneer je polsen gewoon hangen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gupfishy schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:48:
Hebben mensen hier de amazefit trex 3? Ziet er goed uit. Komt goed uit de reviews en is een stuk goedkoper dan een Garmin
Deze komt hier zelden of nooit voorbij, dus weet niet of je hier een gebruikerservaring gaat krijgen. In het algemeen wordt gps en hartslagmeting op Amazfit horloges vaak als minder nauwkeurig ervaren. Het is dan ook de vraag hoe hoog je de lat legt qua nauwkeurigheid en het bedrag wat je aan een sporthorloge wilt uitgeven. Persoonlijk zou ik nooit voor een Amazfit gaan en als ik voor een goedkoper merk zou gaan, dan zou het waarschijnlijk een Coros gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier wat voorbeelden van horloges op een 17cm pols. De 1e is een Fenix 6 47mm, de anderen zijn de 6S Pro en 7S SS en Epix Pro. Overigens moet je nooit een foto nemen zoals op deze manier omdat het beeld vertekend. Zie de 2 AW Ultra foto's om het verschil te zien (die van dichtbij lijkt veel te groot, die vanuit de spiegel kan op zich wel).

@Sport_Life op foto 3 ook het verschil tussen een gewoon (links) en sapphire scherm (rechts). Nu is dit de 7S SS en niet de Pro. Die heeft geloof ik een iets beter scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jq0PgEoTD6h1RV1naOrLt6FVi_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gEBicrOoPiH18nTJ1BuL7dF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0p5Y3Hpi3wW9qYha1hoToW2ZAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZC8pGcMw4N3Fjltv5c0n7YkF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtWZsI_RLdKXipM3ZpiezkfvP-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGuEcjHE8pZHlArWD47rhM3h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WwPIM8xi8ai29tsWIE3tSpISKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mU4CFER3OpGZ5peoo115Fw6f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idPelFgWetqtQpJ2NPO6wi1jwfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urNhU1RMHZuKwz2lHco4QJwe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-sSpXxLMO88XJ-UPTJ8d2xiyfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7WCQbaBq9Uyr7tW695K8jb3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 11-11-2024 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQcGAFZrYvlQxNapHB6zId6z0RQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjd1pnlEuvrcKIoxaDDVkyIH.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een 7 pro SS om m'n 16.5-17cm pols.

Zoals hierboven al aangegeven, dit zijn slechts shots. Zet je je telefoon op de zoomlens is het bijvoorbeeld al anders.

Kijk ook eens rond bij Garmin, veel van hun foto's laten de horloges ook zo zien dat ze precies aansluiten qua breedte. In hun ogen is het primair een stuk gereedschap denk ik. Als het maar comfy is.

Moet zeggen: die nylon bandjes zijn echt fantastisch. Die raad ik iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Requiem19 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 23:08:
[...]

Het is al heel vaak gezegd in dit topic: hoe Garmin jouw data interpreteert (secundaire informatie) is veel minder relevant dan de primaire informatie (HRV, rust hartslag).

Op basis van primaire informatie kun je zelf monitoren of je training/stress balans aan de ene kant en rust balans aan de andere kant in evenwicht zijn.

Ik negeer trainingsreadiness en sleepscore etc nagenoeg volledig en kijk vooral naar HRV en in mindere mate RHR.
Kun je aangeven waar ik dan naar wel naar moet kijken? Als ik kijk naar mijn slaap wordt ik er bijna ziek van :)

Ik kom nooit aan mijn REM slaap volgens het horloge. Daarnaast altiid onderbroken. Dat klopt, want vaak wel 1x een sanitaire stop. Toch voel ik me vaak gewoon helemaal 'prima'.(soms ook niet natuurlijk)

Hoe kan ik dit wat anders bekijken waardoor ik er wel wat aan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
meermarco schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:41:
[...]

Kun je aangeven waar ik dan naar wel naar moet kijken? Als ik kijk naar mijn slaap wordt ik er bijna ziek van :)

Ik kom nooit aan mijn REM slaap volgens het horloge. Daarnaast altiid onderbroken. Dat klopt, want vaak wel 1x een sanitaire stop. Toch voel ik me vaak gewoon helemaal 'prima'.(soms ook niet natuurlijk)

Wat voor horloge heb je? Ik zie hier ook wel eens verschillen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
meermarco schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:41:
[...]

Goede vraag.

Ik negeer slaapscore eigenlijk altijd :). Omdat het in mijn ogen geen primaire data is. Het is een 'inschatting' van je horlog dmv een algoritme. Dat heeft een - in mijn ogen - hoge foutmarge van persoon tot persoon en van nacht tot nacht.

De HRV trend vind ik veel interessanter. Dit schermpje:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTBrcRk0gzVPpUCTEyUI39CmxaHngwvk3YRzQ&s

Dit is primaire data (= HRV) geplot op een trendlijn van 4 weken, waarbij je kunt zien of je qua uitgerustheid/stress levels een beetje binnen je reguliere trend zit of dat je onder je trend zit. Dit filtert ook de losse dagen er voldoende uit, zodat je niet gelijk na 1x slechte HRV in paniek bent.

Helpt bovenstaande, of moet ik nog meer context geven? Happy to do so.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:50:
[...]

Goede vraag.

Ik negeer slaapscore eigenlijk altijd :). Omdat het in mijn ogen geen primaire data is. Het is een 'inschatting' van je horlog dmv een algoritme. Dat heeft een - in mijn ogen - hoge foutmarge van persoon tot persoon en van nacht tot nacht.

De HRV trend vind ik veel interessanter. Dit schermpje:

[Afbeelding]

Dit is primaire data (= HRV) geplot op een trendlijn van 4 weken, waarbij je kunt zien of je qua uitgerustheid/stress levels een beetje binnen je reguliere trend zit of dat je onder je trend zit. Dit filtert ook de losse dagen er voldoende uit, zodat je niet gelijk na 1x slechte HRV in paniek bent.
Deze trend is bij mij vaak behoorlijk accuraat. Ik zit even te kijken, maar ik had vorige week een paar dagen weg met vrienden. Dat betekent korter en slechter slapen, wat alcohol etc en mijn trend die daarvoor heel goed was, zakte zo flink omlaag. Eenmaal thuis heb k altijd een aantal dagen nodig om me weer fit te voelen en dan zie ik dat de trend weer netjes en rustig omhoog krabbelt. Grappig om te zien want het klopt gewoon met hoe ik me voelde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVHdHXG3mkBIXr7FnrN5wMzXXPA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qQCRcaRk7Cnd7iOYrE7ORG2M.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Juancho schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:53:
[...]

Deze trend is bij mij vaak behoorlijk accuraat. Ik zit even te kijken, maar ik had vorige week een paar dagen weg met vrienden. Dat betekent korter en slechter slapen, wat alcohol etc en mijn trend die daarvoor heel goed was, zakte zo flink omlaag. Eenmaal thuis heb k altijd een aantal dagen nodig om me weer fit te voelen en dan zie ik dat de trend weer netjes en rustig omhoog krabbelt. Grappig om te zien want het klopt gewoon met hoe ik me voelde.

[Afbeelding]
Yep same. Hieronder mijn HRV data van 1 mei tot vandaag. Je ziet in de grafiek 2 dingen:

- Veel sporten zorgt voor een gemiddeld hogere HRV bij mij. In mei (helemaal inks), is de gemiddelde HRV (obv laatste 7 dagen) gemiddeld rond de 75. Minder sporten zorgt voor een daling (vanaf juni fietste ik een stuk minder en zie je meteen een gemiddelde van rond de 65-60
- Najaar heeft bij mij ook altijd een grote hit, zie laatste stuk van de grafiek. zit nu op een gemiddeld HRV van rond de 50. Drukker met werk, minder tijd buiten, veel tijd achter een bureau etc etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w98UB7giLbPPkdd6Rd8cZMh_u8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BN3bIkCwa9JmnPldVnA5R9Cu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-06 21:27
@Requiem19 is deze grafiek zelf gemaakt? In GC vind ik enkel de mogelijkheid: 1 dag, 7 dagen of 4 weken. Of zie ik iets over het hoofd? (export functie heb ik wel gevonden...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RR46 schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:18:
@Requiem19 is deze grafiek zelf gemaakt? In GC vind ik enkel de mogelijkheid: 1 dag, 7 dagen of 4 weken. Of zie ik iets over het hoofd? (export functie heb ik wel gevonden...).
Intervals.icu, platform voor wielren data dat interfacet met Garmin Connect.
Pagina: 1 ... 303 ... 317 Laatste