Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 304 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 19:20
twowheeler schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:56:
[...]

Wat voor horloge heb je? Ik zie hier ook wel eens verschillen tussen.
Garmin fenix 7s pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 11:58
Sport_Life schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:57:
[...]

Tnx , net besteld bij Luna Time. Er stond bij op voorraad - levertijd 38 dagen , nu in de mailbox een bevestiging voor versturen binnen 3 dagen.
We gaan het zien :). Voor de zekerheid een PayPal account aangemaakt.
Is de levering uiteindelijk goed gekomen? Ik zie daar best aardig scherpe prijzen maar leveren ze wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

boefje79 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:38:
[...]

Is de levering uiteindelijk goed gekomen? Ik zie daar best aardig scherpe prijzen maar leveren ze wel?
Geen idee, hij is nog niet verstuurd :P.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
19.34 is nu live voor Epix Gen 2 en aanverwante series(fenix 7).
Changelog vrij kort, maar gezien alle problemen eerder blijf ik nu lekker ff op 18 hangen tot berichten komende tijd posities zijn/blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:27
Megupe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:24:
19.34 is nu live voor Epix Gen 2 en aanverwante series(fenix 7).
Changelog vrij kort, maar gezien alle problemen eerder blijf ik nu lekker ff op 18 hangen tot berichten komende tijd posities zijn/blijven :)
Ik was gisteren of eergisteren al over. Geen enkel probleem ervaar ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
La1974 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:18:
[...]

Ik was gisteren of eergisteren al over. Geen enkel probleem ervaar ik.
Ah, dan zit jij vast in de beta cyclus. Live is pas 9 uur geleden aangekondigd.
Maar fijn dat je geen problemen ervaart, ook batterij gaat nog goed mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

changelog is heel anders dan de 19.34 beta changelog, vaag?

had gehoopt dat eindelijk de bluetooth fix erin zou zitten

[ Voor 18% gewijzigd door Lagune op 15-11-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Weet iemand waarom CB / Bol de saffier / titanium / carbon versies van de fenix niet aanbieden?

Ik twijfel nog tussen de fenix 8 titanium en dlc grey-black met saffier en heb nog wat tegoed bij die stores.

En die luna…is met alles goedkoopste maar of ze ook leveren…🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

boefje79 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:05:
Lees deze topic of de shop reviews hier op Tweakers even door zou ik zeggen, ik heb een iedergeval een prima ervaring met deze webshop toen ik mijn Fenix 7X Pro kocht...

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 15-11-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
DON PAPA schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:35:
[...]

Lees deze topic of de shop reviews hier op Tweakers even door zou ik zeggen, ik heb een iedergeval een prima ervaring met deze webshop toen ik mijn Fenix 7X Pro kocht...
Die las ik al en idd positief, lees ook terug dat meer mensen eerst hun bedenkingen hadden. Maar als ze leveren is dat top!

Blijft wel mijn vraag waarom cb/bol deze modellen niet lijken te verkopen, maar of iemand dat weet? 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Weet iemand waarom CB / Bol de saffier / titanium / carbon versies van de fenix niet aanbieden?

Ik twijfel nog tussen de fenix 8 titanium en dlc grey-black met saffier en heb nog wat tegoed bij die stores.

Dit is een keuze van Garmin. Die wil de duurdere horloges exclusief houden en kiest daar de retailers op uit.

De saffieren versie die je wel vaak op meer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:21
Mijn 735XT is ook aan vervanging toe, vind ik :-)
De Fenix 8 is mooi maar erg duur en die extra functies tov Fenix 7/epic pro zijn voor mij overbodig.
Dan kom ik toch snel uit bij de Epix pro gezien het amoled scherm.
In de winkel ook naar de 7 pro gekeken,
Die is her en der weer iets goedkoper, maar vind het scherm en hoe de menu’s er uit zien toch ouderwets aanvoelen en daardoor toch twijfel.

Ben echt aan het wachten tot de epix pro zakt naar de juiste prijs voor mij.
Dan zie je ook de 965 bij ING staan voor een hele nette prijs, maar met oude HR sensor.

En door het zoeken op reddit komt ook weer veel over de AW ultra 2 langs (zit in het Apple eco systeem, maar voor sport/hardlopen/racefiets altijd met Garmin).

Hoe lang zal de epix pro/Fenix pro nog meegaan mbt updates?

Het is een leuk onderdeel van het proces / zoektocht maar er is ook zoveel te lezen en te kijken waardoor er alleen maar twijfel ontstaat.

Herkennen jullie dat ? 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:41
Voor zover ik het begrijp is de Epix gen 2 sinds deze maand gedelist: https://garminrumors.com/...-available-on-garmin-com/

Wat dat betekent voor de updates, kan ik niet goed inschatten. Sowieso koop ik iets voor de features die het heeft, niet voor diegene waarvan ik hoop dat ze die misschien gaan krijgen. Garmin’s gaan in mijn ervaring heel lang mee en worden tot nu toe niet plots slechter (verleden is ook geen garantie voor de toekomst).

Ik kan je geen advies geven welke je moet kiezen van je shortlist, volgens mij zijn het allemaal fantastische klokjes met meestal heel veel functies die je toch nooit zal gebruiken. Mijn zoektocht is vrij “simpel”: welke functies wil ik, welke klok heeft het en welke daarvan ziet er het mooiste uit (die ik wil betalen). Niet dat ik geen twijfelaar ben, maar zelfs veel lager geplaatste modellen hebben tegenwoordig ruim genoeg.

Edit: zie nu dat je het over de pro had, die is er wel nog.

[ Voor 3% gewijzigd door nokie op 17-11-2024 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Jasperoo schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:30:
Mijn 735XT is ook aan vervanging toe, vind ik :-)
De Fenix 8 is mooi maar erg duur en die extra functies tov Fenix 7/epic pro zijn voor mij overbodig.
Dan kom ik toch snel uit bij de Epix pro gezien het amoled scherm.
In de winkel ook naar de 7 pro gekeken,
Die is her en der weer iets goedkoper, maar vind het scherm en hoe de menu’s er uit zien toch ouderwets aanvoelen en daardoor toch twijfel.

Ben echt aan het wachten tot de epix pro zakt naar de juiste prijs voor mij.
Dan zie je ook de 965 bij ING staan voor een hele nette prijs, maar met oude HR sensor.

En door het zoeken op reddit komt ook weer veel over de AW ultra 2 langs (zit in het Apple eco systeem, maar voor sport/hardlopen/racefiets altijd met Garmin).

Hoe lang zal de epix pro/Fenix pro nog meegaan mbt updates?

Het is een leuk onderdeel van het proces / zoektocht maar er is ook zoveel te lezen en te kijken waardoor er alleen maar twijfel ontstaat.

Herkennen jullie dat ? 😂
Ha, herkenbaar hoor. Maar twee puntjes waar je je volgens mij geen zorgen over hoeft te maken:

1. Die hartslagsensor van de 965 is prima, dat het niet de allernieuwste is is echt totaal niet boeiend. En als je écht accurate gegevens wilt dan kan dat toch alleen met externe band en dan maakt het dus niet uit of je met een fenix 5, 6, 7, 8 of epix loopt ;)

2. De updates worden nog heel lang gegeven bij garmin. Dwz, dat ze ondersteund blijven. Heel veel nieuwe features worden er na het eerste jaar ofzo niet meer uitgerold, maar de kans dat je het einde van de levensduur gaat zien doordat de ondersteuning stopt lijkt klein. Er lopen hier in het forum ook nog zat mensen met een fenix 5 uit +- 2017.

Mijn advies:
- Wil je 100% zeker Amoled, ga dan voor Epix pro of als je het niet erg vindt om de hoofdprijs te betalen voor minimaal extra functies: de fenix 8
- Geen behoefte aan Amoled, wel zoveel mogelijk features en chique afwerking: fenix 7 pro.
- wil je vrijwel net zoveel features als de fenix pro, en dan de meeste features per euro, en maakt het je niet uit dat het horloge geen sapphire en titanium bevat: 965

Alle drie echt tophorloges, waar je heel veel plezier aan gaat hebben!

NB: 5 jaar terug stond ik voor een soortgelijk dilemma en koos ik de 945. Dit jaar opnieuw en sinds oktober en de 7 pro sapphire gekozen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14

Heeft iemand recent nog ervaringen met Luna Time? Ze zijn zo'n beetje de enige die de Fenix 8 43mm aanbieden in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
yinx84 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:05:
[...]

Heeft iemand recent nog ervaringen met Luna Time? Ze zijn zo'n beetje de enige die de Fenix 8 43mm aanbieden in het zwart.
zeker, kijk maar in dit topic, staat genoeg over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
yinx84 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:05:
[...]

Zie shop review van tweakers: zeer hoog gewaardeerd en positieve reviews. Geen 'vandaag besteld, morgen in huis' maar ook geen langere wachttijd dan nodig voor wat ik lees. Zelf geen ervaringen mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ik lees nu op het garmin forum dat in de nieuwe firmware voor epix2/fenix7 bij elke keer hardlopen opnieuw de lactaatdrempel wordt berekend en aangepast zonder dat je het kan annuleren. En ongeacht de soort oefening en dragen van een borstband.

Lijkt mij toch een stukje onnauwkeuriger. Gek waarom ze hiervoor gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Iemand die de Strenght Coach al heeft gebruikt? Komt nu naar de andere modellen nadat het gelanceerd is op de fenix8.
Doe vooral krachttraining, dus lijkt me tof (nog geen Garmin horloge) maar dit zou kunnen helpen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Ik wil een Fenix 7 pro gaan kopen, maar ik twijfel nog even tussen Sapphire of niet. Mijn zoontje van 2 zit graag aan mijn horloge en ben beetje bang dat hij er per ongeluk krassen op maakt. Ook ben ik zelf een beetje onhandig en stoot mijn horloge nog weleens tegen een deurkozijn of iets dergelijks. Als ik zoveel geld over de balk smijt wil ik wel dat het mooi blijft dus is eventueel wel de meerprijs waard, maar beschermt het goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:55
Het antwoord is: Ja! ;-)

Op het saffier glas ga je geen krassen krijgen, op de bezel natuurlijk wel vroeg of laat (maarja, het is een gebruiksvoorwerp en voor vele van ons zelfs 24/7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Valorian schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:51:
[...]

Zie shop review van tweakers: zeer hoog gewaardeerd en positieve reviews. Geen 'vandaag besteld, morgen in huis' maar ook geen langere wachttijd dan nodig voor wat ik lees. Zelf geen ervaringen mee overigens.
Ik wacht al wel een ruime week (levertijd nu nog 3-5 weken). Stond er ook bij , dus wist het wel van tevoren.

De meeste winkels zullen dan kiezen out of stock .

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 19-11-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
DennisCle schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:04:
Ik wil een Fenix 7 pro gaan kopen, maar ik twijfel nog even tussen Sapphire of niet. Mijn zoontje van 2 zit graag aan mijn horloge en ben beetje bang dat hij er per ongeluk krassen op maakt. Ook ben ik zelf een beetje onhandig en stoot mijn horloge nog weleens tegen een deurkozijn of iets dergelijks. Als ik zoveel geld over de balk smijt wil ik wel dat het mooi blijft dus is eventueel wel de meerprijs waard, maar beschermt het goed?
Als je écht geen krasje of smetje op het horloge wilt kan je ook altijd nog kiezen om zowel een screen protector als een 'protection case' te gebruiken. Zoek maar op die laatste term, dan vind je een hele serie uiteenlopende opties.

Het maakt je horloge natuurlijk wel lelijk, dus als het gaat om het 'mooi blijven' van een horloge wat je vervolgens niet zo ervaart omdat er een extra blok plastic of rubber omheen zit.. tsja, defeats the purpose zou ik denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RR46 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:20:
Het antwoord is: Ja! ;-)

Op het saffier glas ga je geen krassen krijgen, op de bezel natuurlijk wel vroeg of laat (maarja, het is een gebruiksvoorwerp en voor vele van ons zelfs 24/7)
Mijn Fenix 7 pro saffier heeft toch echt een lichte kras op het scherm. Geen idee hoe die er op komt maar krijg hem er niet af gepoetst. Maar vergeleken bij m'n non-saffier horloge is het verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Nou daar gaat mijn mooie streak van 500+ dagen. Ik mag mijn forerunner 955 gaan opsturen voor vervanging. Laatste tijd steeds vaker vastlopers, bekend probleem volgens Garmin.

Ben het horloge dus helaas een paar dagen kwijt. Maar gelukkig nog binnen de garantie.
En straks alle statistieken in de war natuurlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door BigWillem89 op 19-11-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 17:11
barrymossel schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Zelf heb ik een Galaxy Watch 5 Pro, maar kijk wel met een schuin oog naar een Epix/Fenix. Zelf sport ik minimaal, maar ik vind wandelen weel weer leuk. En dan heb ik er graag navigatie bij. Na 30km is de Galaxy Watch met always-on display helaas leeg. Maar zonder AOD, houdt ie het veel langer uit. Dan is m'n telefoon juist degene die roet in het eten gooit. En die gebruik ik juist voor kaart navigatie (want Komoot op WearOS doet dat niet, en bijvoorbeeld OutdoorActive is op het horloge tergend traag en onbruikbaar).

Vandaar dat ik blijf kijken naar een Garmin met kaartnavigatie en een beetje fijn uiterlijk. Smartwatch functie gebruikte in het begin wel, maar nu in de praktijk alleen notificaties...

Misschien als ik de loterij win... ;)
Helaas heb ik die ervaring ook met een Galaxy Watch 5 Pro. Dat terwijl het wel werkte op de Komoot app voor Tizen (dus op mijn Galaxy Gear S3) Super handige feature die vooral helpt om te voorkomen dat je de fout in gaat als je ergens één of ander ieniemini bospaadje in moet.
Ik ben Komoot al meer dan een jaar aan het spammen of ze dit ook kunnen toevoegen aan de Wear OS versie van de app, maar helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
Ook lid van de club! Een fenix 8 saffier met titanium dlc 47mm is het geworden. Voor €985 een mooie deal!

Vraagje:
Ik zou graag linken met de tesla. Heb de tesla link al gevonden, masr om te koppelen moet ik voor Tessie gaan betalen.

iemand hier ervaring mee? Voegt het wat toe?
Is er een gratis manier om te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Vandaag was ik in de buurt van een Bever (die in H'sum, wat een drama stad is dat, maar dat terzijde) en heb de Enduro 3 gepast: yeuuyyyy, niet te groot en zat lekker.

Nu dus afwachten of er rond BF een aanbieding komt die onder de huidige €850 ligt. Iemand nog tips?

Moet wel zeggen dat ratio Frenz zegt: 965 voor €450 is veel betere deal, maar hey, ik ga nu voor het eerst een nieuwe kopen, koop dat ook wat je écht wil.

[ Voor 22% gewijzigd door Frenz64 op 20-11-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
965 heeft geen maand batterijtijd, ik zou voor de Enudro gaan :D

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:21
ElPaco schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:25:
965 heeft geen maand batterijtijd, ik zou voor de Enudro gaan :D
Ik heb de 965 en in de praktijk 3,5 week op 1 batterijlading… Dat is meer dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
vinom schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:00:
[...]

Thanks, hou ons op de hoogte!
Je andere probleem herken ik overigens niet.
Vandaag een berichtje van ze dat hij niet te repareren is (in NL) en dat ze een nieuw/vervangend exemplaar opsturen.

• okkingaj
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 21:57
Heeft iemand hier ervaring met de aankoop van een Fenix 8 via Ali? Die dingen kosten daar de helft! https://www.aliexpress.co...n-fenix-8.html?src=google

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:58
nee, maar we zijn denk ik allemaal benieuwd naar het avontuur d:)b

Hi Ha Hopjesvla

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Ik ben in het bezit van de garmin forerunner 255, ik heb ververs op de achtergrond aanstaan, toch zodra ik Garmin Connect afsluit verbreekt hij de verbinding met de telefoon, iemand de oplossing, Garmin zegt dat het aan ios ligt en niet kunnen oplossen

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
okkingaj schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:08:
Heeft iemand hier ervaring met de aankoop van een Fenix 8 via Ali? Die dingen kosten daar de helft! https://www.aliexpress.co...n-fenix-8.html?src=google
Waar dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 12:11
Hier...
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Maar meer rode vlaggen dan de USSR ooit heeft geproduceerd....
(50% korting, contact buiten Ali om,...)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
TheOmen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:20:
[...]

Hier...
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Maar meer rode vlaggen dan de USSR ooit heeft geproduceerd....
(50% korting, contact buiten Ali om,...)
Oh, wauw. Maar zoals altijd: als iets te mooi lijkt om waar te zijn…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkingaj
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 21:57
Valorian schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:51:
[...]

Ik heb er een keer besteld. Was prima. Ik vond het klokje toch niet mooi. Teruggestuurd. Dat ging ook keurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Leuk nieuws voor de Forerunner gebruikers, er is een mooie update dat een coach/programma voor krachttraining bevat:

https://global.techradar....ching-voor-krachttraining

Ik kreeg zelf vanmorgen toevallig een update op mijn FR265 maar die coaching voor krachttraining zit er nog niet op

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 22-11-2024 11:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:20
En voor de Fenix 8 gebruikers.

https://forums.garmin.com...x-8-system-software-12-22

Maar een "kleine" update met ±130 fixes etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 18:27

Sherlock

No Shit

Juancho schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:05:
Leuk nieuws voor de Forerunner gebruikers, er is een mooie update dat een coach/programma voor krachttraining bevat:

https://global.techradar....ching-voor-krachttraining

Ik kreeg zelf vanmorgen toevallig een update op mijn FR265 maar die coaching voor krachttraining zit er nog niet op
Als ik het goed heb is dat nu ook nog alleen voor betatesters toch?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel benieuwd naar die feature. Wel bijzonder dat de Epix pro deze nog niet lijkt te krijgen.

Ik hoop wel dat in die coach feature ook een goede relatie met training readiness zit want anders heb je er helemaal niks aan. Zoals de belasting van een strength workout nu berekend wordt past het niet tegenover de cardio activiteiten.

Verder heb ik veel gedoe met het synchroniseren van workouts die ik via Connect maak. Vanochtend letterlijk 3x de app gesloten en opnieuw opstart en ook meerdere keren de workout 'naar toestel verzonden' en de bluetooth verbinding 2x opnieuw tot stand gebracht. Geen workout op mijn Epix. Zelfs nu nog niet, terwijl de hardloopsessie van vanochtend (die ik dan maar uit mijn hoofd heb gedaan) wel gesynct is. Ik heb hier met eerdere horloges ook vaak gedoe mee gehad maar dit slaat alles. Werkt dit bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Arrgghh, nu zie ik de Fenix 7X Pro solar bij MM voor €636, da's toch serieus minder dan de Enduro 3 en qua specs heel goed vergelijkbaar

Eigenlijk alleen gewicht, accuduur en nieuwe software in het voordeel van de E3, allebei V5 sensoren

BIj twijfel (nog ff) niet inhalen

Edit: en E3 heeft sapphire glas vs gorilla bij de 7X

[ Voor 9% gewijzigd door Frenz64 op 22-11-2024 14:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Frenz64 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:37:
Arrgghh, nu zie ik de Fenix 7X Pro solar bij MM voor €636, da's toch serieus minder dan de Enduro 3 en qua specs heel goed vergelijkbaar

Eigenlijk alleen gewicht, accuduur en nieuwe software in het voordeel van de E3, allebei V5 sensoren

BIj twijfel (nog ff) niet inhalen

Edit: en E3 heeft sapphire glas vs gorilla bij de 7X
Als je met 25% meer uitgeven zeker weet dat je ontzettend blij bent met je aankoop en een twijfel hebt als je voor het goedkopere alternatief gaat dan loop je het risico dat je 75% van het bedrag hebt betaald en niet blij bent. Dat is in mijn ogen dus een slechtere deal. Weet je zeker dat je blij gaat zijn met de F7 dan zou ik daar voor gaan, zo niet dan heb je eigenlijk je keuze al gemaakt ;)

(makkelijk advies voor een ander :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Fenix 8 is in de aanbieding bij bol! uitvoering: Garmin fēnix 8, 47mm, RVS body, Gorilla Glass, Grijs (Zwart)
De 43mm en de 51mm zijn ook met korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Megupe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:39:
Ik lees nu op het garmin forum dat in de nieuwe firmware voor epix2/fenix7 bij elke keer hardlopen opnieuw de lactaatdrempel wordt berekend en aangepast zonder dat je het kan annuleren. En ongeacht de soort oefening en dragen van een borstband.

Lijkt mij toch een stukje onnauwkeuriger. Gek waarom ze hiervoor gekozen hebben.
Sorry dat ik mezelf quote, maar hebben mensen hier al ervaring mee?
En welke mening hebben jullie hierover?

Vooralsnog houd mijn twijfel upgraden van firmware tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:01

charrel

Cortisol4life..

Megupe schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:23:
[...]

Sorry dat ik mezelf quote, maar hebben mensen hier al ervaring mee?
En welke mening hebben jullie hierover?

Vooralsnog houd mijn twijfel upgraden van firmware tegen.
Op mijn forerunner 965 doet ie het alleen bij bepaalde trainingen lijkt het. Krijg niet elke keer de melding na een training, volgens mij maar 1x in de week. Niet actief op gelet moet ik zeggen :+ . Maar je kan het toch ook gewoon uitzetten?
User Profile > Heart Rate & Power Zones > Auto Detection.

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 23-11-2024 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
@Megupe ik zit op SW 19.34 en krijg inderdaad ook na elke hardloopactiviteit een andere HR max en lactaatdrempel te zien. Erg apart was eerst alleen met een borstband en bij een x aantal minuten en bij bepaalde tempo's/hartslagzones. Geen idee of het algoritme beter is geworden maar ik vind het ook maar raar dat mijn lactaat nu ineens aangepast wordt na een kort rondje (5k) met 2x 1.5K een tempo erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Zo, ik ga ook voor een sporthorloge! Ben begonnen met hardlopen en ik wil graag een horloge dat
- synchroniseert met mijn android telefoon
- ik 'aan' kan zetten als ik begin met hardlopen en op 'stop' kan zetten als ik klaar ben
- die trilt als ik harder loop dan snelheid X
- die mijn hartslag bij houd

Ik denk dat dat alles is wat ik nodig heb? Ik vind 300 wel een mooi maximum. Kan wel duurder kopen, maar ik loop maar 15-30 kilometer per week in drie sessies dus heb geen hele geavanceerde nosig

Ik zit even zo te zoeken op Coolblue en drie horloge springen er uit:
- Garmin Instinct 2 Grafiet omdat die 'uitstekend' meet volgens de site.
- Forerunner 55, die is redelijk goedkoop. Maar ondersteuning qua updates tot 2025?
- Forerunner 165. Is uit 2024 dus de nieuwe van allen.

https://www.coolblue.nl/v...4744/944160/880976/899124

Op basis waarvan valt nou een keuze te maken?

[ Voor 48% gewijzigd door President op 23-11-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Looks? De Instinct en die twee andere verschillen nogal van scherm en look & feel. Instinct is met zijn LCD scherm bijna retro, maar dus wel een geweldige accuduur daardoor.

Op basis van wat je beschrijft voldoet de 55 zeker, maar de vraag is of je niet wat meer wil als je wat gevorderd bent.

Buiten Garmin is Coros Pace 2 (of zelfs de 3 die je nu voor €235 hebt) ook veel value for money en binnen je budget. Dan heb je meer horloge dan die FR165

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Fenix 7 Pro van Luna Time duurde mij te lang, dus heb de bestelling omgezet naar 7 pro S. Binnen 1 dag het prijsverschil (50 euro) retour op de rekening en 3 dagen later de Garmin geleverd! d:)b

Prima webshop.

Morgen een training van 37km (over 3 weken marathon) dus ik kan m gelijk even testen ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 23-11-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Frenz64 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:56:
Looks? De Instinct en die twee andere verschillen nogal van scherm en look & feel. Instinct is met zijn LCD scherm bijna retro, maar dus wel een geweldige accuduur daardoor.

Op basis van wat je beschrijft voldoet de 55 zeker, maar de vraag is of je niet wat meer wil als je wat gevorderd bent.

Buiten Garmin is Coros Pace 2 (of zelfs de 3 die je nu voor €235 hebt) ook veel value for money en binnen je budget. Dan heb je meer horloge dan die FR165
Ik heb nog nooit een horloge gehad/gebruikt, dus qua looks heb ik al helemaal geen voorkeur :-P. Gaat toch wennen worden.
Ik ben pas twee maanden aan het hardlopen, dus ben absoluut niet gevorderd. Ergens is 300 euro uitgeven aan een horloge dus zonde als het ook voor 150 kan...

Tegelijkertijd is het natuurlijk zonde als ik over een half jaar maar wil en ik dan een horloge koop van 300 euro en mijn 150 horloge in de kast neer leg.

Ik wil sowieso een Garmin na het laatste nieuws van Strava.
Garmin zelf adviseert de Garmin 265 met een prijskaartje van 399, maar geen idee wat ik daar meer aan heb dan de 55 of de 165.

Dan kan ik denk het beste voor de 165 gaan.
Al zie ik dan ook weer de 255 voorbij komen voor ongeveer evenveel

[ Voor 4% gewijzigd door President op 24-11-2024 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
President schreef op zondag 24 november 2024 @ 05:07:
[...]

Kijk is bij de ING winkel, hebben veel Garmin.
Alhoewel met BF kun je wellicht net even beter scoren.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
President schreef op zondag 24 november 2024 @ 05:07:
[...]

Ik heb nog nooit een horloge gehad/gebruikt, dus qua looks heb ik al helemaal geen voorkeur :-P. Gaat toch wennen worden.
Ik ben pas twee maanden aan het hardlopen, dus ben absoluut niet gevorderd. Ergens is 300 euro uitgeven aan een horloge dus zonde als het ook voor 150 kan...

Tegelijkertijd is het natuurlijk zonde als ik over een half jaar maar wil en ik dan een horloge koop van 300 euro en mijn 150 horloge in de kast neer leg.

Ik wil sowieso een Garmin na het laatste nieuws van Strava.
Garmin zelf adviseert de Garmin 265 met een prijskaartje van 399, maar geen idee wat ik daar meer aan heb dan de 55 of de 165.

Lees de reviews bij DC Rainmaker eens:
https://www.dcrainmaker.com/product-reviews/garmin
Iets naar beneden op die pagina worden de 165 en 265 naast elkaar gelegd.

Een oudere Garmin scheelt ook vaak knaken ten opzichte van de opvolger die dan net een ander chipje heeft waardoor de accu een dag langer meegaat, of de gps een meter nauwkeuriger is. Maar ze blijven gewoon werken.

Dus mijn advies, lees de reviews, kijk wat je belangrijk vindt, maak een shortlist van toestellen en houd elke dag even de black friday deals in de gaten op diverse websites.

En kom je er echt niet uit, pak een Fenix 7 in de aanbieding want is het meest complete all-round model van Garmin, dus meeste vrijheid wat je later ook bedenkt, en met de Fenix 8 uit gaan die in de uitverkoop dus kansen op goede deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

Goedemorgen,

Na jaren Apple Watch, zit ik er aan te denken om de Forerunner 965 bij ING op te pikken voor 450,-. Goede deal lijkt me?

Hoewel door blessure zit hardlopen er eerst niet in, wel 4x sportschool in de week en gewoon wandelen en fietsen.

Batterijduur en mogelijke opties in toekomst als blessure over is, doen mij naar de 965 trekken. Voor dat geld heb je ook een Apple Watch 10. Smartwatch vs Sportwatch, I know, haha…

[ Voor 3% gewijzigd door pdavie2311 op 24-11-2024 09:37 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Gisteren de Garmin Fenix 7s pro besteld. Na 5jaar een upgrade/update van de Suunto Ambit Peak3 die een beetje uit elkaar begint te vallen. Ben erg benieuwd. Op advies hier de Sapphire Solar variant gehaald. Voor €616 een topdeal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
Inmiddels zijn de prijzen ten opzichte van de ING winkel her en der wel wat lager.
Zit bij de ING winkel nog beweging in de prijzen, dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik vind de 965 elders niet voor 450,- dan bij ING

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
pdavie2311 schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:17:
Ik vind de 965 elders niet voor 450,- dan bij ING
Ja dat klopt, ik vergat erbij te zetten dat ik met name keek naar de Fenix/Epix pro.
De 965 prijs maakt de uiteindelijke keuze nog soort van lastig eigenlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:03:
Goedemorgen,

Na jaren Apple Watch, zit ik er aan te denken om de Forerunner 965 bij ING op te pikken voor 450,-. Goede deal lijkt me?

Hoewel door blessure zit hardlopen er eerst niet in, wel 4x sportschool in de week en gewoon wandelen en fietsen.

Batterijduur en mogelijke opties in toekomst als blessure over is, doen mij naar de 965 trekken. Voor dat geld heb je ook een Apple Watch 10. Smartwatch vs Sportwatch, I know, haha…
De 965 is zeker een goede deal. Een paar puntjes om rekening mee te houden als AW gebruiker:
- de integratie is minder goed (Siri etc.)
- de UI is wat meer Spartaans en laggy
- draagcomfort is minder
- Apple Pay is gebruiksvriendelijker
- Apple Music / podcast is gebruiksvriendelijker
- AW heeft betere pols hartslag sensor
- AW heeft betere apps voor krachttraining
- AW heeft betere slaap tracking

Redenen om voor de 965 te gaan:
- native Maps ipv WorkOutDoors
- koersen/routes maken
- geavanceerde training metrics
- herstel metrics zijn overzichtelijker*
- sportfeatures zoals Garmin coach

Batterijduur zou je als voordeel verwachten bij Garmin. Het feit dat ik dagelijks mijn AW moet laden gaf me een routine die ik nooit vergat. Grappig genoeg heb ik met mijn Epix Pro al in week 2 een leeg horloge gehad omdat ik niet had gezien dat de batterij leeg was. Dat is bij mijn AW nog nooit gebeurd.

Mijn advies: als je het niet voor de looks, hardloopfeatures of redenen hierboven doet zou ik bij de AW blijven. De AW is meer sportwatch dan dat de 965 smartwatch is vind ik. Maar beide top horloges.

N=1 natuurlijk. Ik combineer al jaren een AW en Fenix. Momenteel heb ik een AW8 en Epix Pro. AW voor overdag en Epix voor sport en slaap/herstel metrics.

* met Bevel kun je ook ver komen. HRV registratie is in par met Garmin (heb 2weken beide gedragen als test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
De Garmin 255 muziek versie is nu voor 189 te koop: https://www.artandcraft.c...usic-steenwit-631616.html

Ik weet nog steeds niet goed welk horloge ik wil gaan kopen.

Eentje van 450 lijkt overkill voor nu, maar misschien wil ik die wel over een aantal jaar. Maar dan is het ook weer niet heel zinvol om hem nu al te kopen, kijk ik over een aantal jaar wel voor een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Prima deal toch? verschil met 265 is toch alleen mip vs amoled? Voor jou als met je hardloopambitie is amoled ook geen must lijkt me, buiten is mip zo goed als perfect zichtbaar (mip fanboy hier)

Inmiddels Enduro 3 voor ca. €820 via Duitse shop (GPS24.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 20:02

Dazzler2120

FP ProMod
President schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:55:
De Garmin 255 muziek versie is nu voor 189 te koop: https://www.artandcraft.c...usic-steenwit-631616.html

Ik weet nog steeds niet goed welk horloge ik wil gaan kopen.

Eentje van 450 lijkt overkill voor nu, maar misschien wil ik die wel over een aantal jaar. Maar dan is het ook weer niet heel zinvol om hem nu al te kopen, kijk ik over een aantal jaar wel voor een nieuwe versie.
Het is een afweging van features uiteindelijk. Een entry-level horloge zou prima zijn voor nu.
Ik doe ook veel wandelen, dus toen ik een horloge heb gehaald heb ik eentje gehaald met mogelijkheden tot GPS kaarten te gebruiken, hoef ik de route niet op mijn telefoon erbij houden... :)
Andere belangrijke pijler voor mij was battery life, ik wilde een horloge hebben die ik lang om mijn arm kan hebben. Ik log momenteel ca. 7,5 uur aan activiteiten per week, en doe ongeveer 8-9 dagen met een full charge van mijn horloge (Coros Apex Pro)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• President
Dazzler2120 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:07:
[...]

Het is een afweging van features uiteindelijk. Een entry-level horloge zou prima zijn voor nu.
Ik doe ook veel wandelen, dus toen ik een horloge heb gehaald heb ik eentje gehaald met mogelijkheden tot GPS kaarten te gebruiken, hoef ik de route niet op mijn telefoon erbij houden... :)
Andere belangrijke pijler voor mij was battery life, ik wilde een horloge hebben die ik lang om mijn arm kan hebben. Ik log momenteel ca. 7,5 uur aan activiteiten per week, en doe ongeveer 8-9 dagen met een full charge van mijn horloge (Coros Apex Pro)
Ik heb vanmiddag een zwarte Garmin 255 muziek op bol.com besteld. Daar ga ik maar mee aan de slag om het hele systeem te leren kennen en dan kijk ik over een jaartje wel of ik een upgrade wil. Was nu 189 euro en als ik een nieuwe zou kopen in de toekomst dan wil mijn vrouw wel die zwarte hebben (had het liefst zelf een blauwe gewild).

Een ouder model dan de Garmin 165, maar als ik zo kijk een iets langere levensduur en een bewezen versie. En een touchscreen heb ik voor zover ik weet toch niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 20:02

Dazzler2120

FP ProMod
President schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:50:
[...]

Ik heb vanmiddag een zwarte Garmin 255 muziek op bol.com besteld. Daar ga ik maar mee aan de slag om het hele systeem te leren kennen en dan kijk ik over een jaartje wel of ik een upgrade wil. Was nu 189 euro en als ik een nieuwe zou kopen in de toekomst dan wil mijn vrouw wel die zwarte hebben (had het liefst zelf een blauwe gewild).

Een ouder model dan de Garmin 165, maar als ik zo kijk een iets langere levensduur en een bewezen versie. En een touchscreen heb ik voor zover ik weet toch niks aan
Ja perfect, daar ga je voor de komende ja(a)r(en) nog echt wel goed mee vooruit komen :)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
Momenteel goede prijs voor de Fenix 7 pro bij Amazon, Epix pro bij coolblue en Bol.com.

Ik zie dat dit wel de standard versies zijn. Dus geen saffierglas en geen titanium behuizing.

Bij Luna Time staan wel de saffier glas varianten met dan ook titanium. Echter zie ik in de beschrijving: verstevigd polymeer met stalen achterkant.

Kan iemand bevestigen of het de achterkant en bezel wel titanium is ?

Andere vraag: is het saffier glas zo veel kras vaster dan gorilla glas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:29
Jasperoo schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:25:

Andere vraag: is het saffier glas zo veel kras vaster dan gorilla glas?
Saffier heeft een 9 op de Mohs schaal, dus net iets minder hard dan diamant. Oftewel er zijn bijna geen materialen te vinden die harder zijn dan dat.

Wellicht ook interessant: https://support.garmin.com/en-US/?faq=YuVXd59OaH7y55N9OL9BZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een interessante test rondom normaal en (verschillende) grades saffierglas van verschillende merken. Ook de Fenix 7 sapphire wordt bekrast.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 26-11-2024 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33
om niet teveel mezelf te herhalen, even een linkje naar deze opmerking:
Prulleman in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Gisteravond een order geplaatst bij Mediamarkt Duitsland om mijn Forerunner 245 Music te vervangen. Prijsje van €259 leek mij een mooie voor een Instinct 2X. Lijkt een flinke value-for-money.

Activiteiten zijn vooral hardlopen en wandelen en op mijn huidige Garmin heb ik bijna alle 'smart-features' uitgeschakeld, dus verwacht dat de Instinct wel aansluit bij mijn wensen. Donderdag ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:18
Rubik_31415 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:45:
Gisteravond een order geplaatst bij Mediamarkt Duitsland om mijn Forerunner 245 Music te vervangen. Prijsje van €259 leek mij een mooie voor een Instinct 2X. Lijkt een flinke value-for-money.

Activiteiten zijn vooral hardlopen en wandelen en op mijn huidige Garmin heb ik bijna alle 'smart-features' uitgeschakeld, dus verwacht dat de Instinct wel aansluit bij mijn wensen. Donderdag ophalen :D
Ik heb de 2X nu een jaar voornamelijk voor hardlopen. Ondanks de retro look door het ontbreken van een kleurenscherm ben ik nog steeds zeer tevreden met het horloge. Alle voor mij belangrijke informatie wordt weergegeven in de app. En vooral de batterij..... heerlijk om 3 weken op 1 lading te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Aghanim schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:47:
Hier een interessante test rondom normaal en (verschillende) grades saffierglas van verschillende merken. Ook de Fenix 7 sapphire wordt bekrast.

[YouTube: Does the Apple Watch Ultra use REAL Sapphire!? - (Plus hidden solar!)]
Wat zijn de conclusies, voor degenen die niet even een heel filmpje gaat zitten kijken?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Garmin scratcht pas bij level 8, AW & Samsung al bij 7, alledrie wel echt saffier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 20:21
Iemand met een fenix 8 hier? Ik heb nu een venu, maar ik zoek een horloge wat gesproken meldingen kan geven tijdens hardlopen (tempo/hartslag). Ik bedoel geen meldingen via oortjes. Echt vanuit de speaker van de watch zelf. Ik loop namelijk nooit met muziek aan.

Tot dusverre kom ik niet verder dan een apple watch ultra.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:20
Elahkneh schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:10:
Iemand met een fenix 8 hier? Ik heb nu een venu, maar ik zoek een horloge wat gesproken meldingen kan geven tijdens hardlopen (tempo/hartslag). Ik bedoel geen meldingen via oortjes. Echt vanuit de speaker van de watch zelf. Ik loop namelijk nooit met muziek aan.

Hier een 8 maar loop niet hard, fiets en wandel wel en daar krijg ik netjes gesproken meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41

Ik heb de Venu 3 en die kan dat alleszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:57

Ja, heb een 8, en die doet dat (tempo, hartslag nog niet gehoord volgens mij)

[ Voor 4% gewijzigd door nii3k op 27-11-2024 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Iemand goede ervaringen met een horloge van minder dan 100 euro? Alleen bedoelt voor hardlopen. Dus goede hartslagmeter en gps zijn vereist, al het andere is voor mij minder interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Wil je alleen hartslag voor steady paces? Dan voldoet een hartslagmeter in het horloge, bij interval gaat het vaak mis, ook bij veel duurdere horloges.

Voor dat bedrag zou ik eens tweedehands gaan kijken (incl losse hartslagmeter als je wilt intervallen) of bij Chinese merken zoals Huami Amazfit als je per se nieuw wilt (maar meestal minder betrouwbare GPS & hartslag)

De goedkoopste optie is alleen een hartslagmeter koppelen aan je telefoon en die meenemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 12:11
Tha Deo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:35:
Iemand goede ervaringen met een horloge van minder dan 100 euro? Alleen bedoelt voor hardlopen. Dus goede hartslagmeter en gps zijn vereist, al het andere is voor mij minder interessant.
Deze Polar M430
https://www.polar.com/nl/...unning-watch?sku=90066337
was tijdens singles-day €99. Nu iets meer.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Voor de geïnteresseerden: in Duitsland haal je een Fenix 7 Pro Solar op voor €479...

https://www.mediamarkt.de...schiefergrau-2878884.html

• Gonadan
  • Nu online
Van de week werd de lactaatdrempel ineens aangepast, zonder hartslagband. Is dat iets wat in een update recent is toegevoegd? Ik weet niet beter dan dat Garmin daarvoor eigenlijk altijd een band vereiste. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Megupe
Gonadan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:23:
Van de week werd de lactaatdrempel ineens aangepast, zonder hartslagband. Is dat iets wat in een update recent is toegevoegd? Ik weet niet beter dan dat Garmin daarvoor eigenlijk altijd een band vereiste. :?
yup, zie meerdere opmerkingen van mij laatste dagen.

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
@Gonadan doet hij voor mij wel vaker hoor. Denk ook al minstens een jaar dat hij 't aanpast voor me zonder hartslagband.

• Gonadan
  • Nu online
Megupe schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:31:
yup, zie meerdere opmerkingen van mij laatste dagen.
Ah die had ik gemist, handige functie. Ik ben er wel blij mee moet ik eerlijk zeggen. Ja het is in theorie minder nauwkeurig maar voor het gros van de mensen werkt een goede optische sensor meer dan goed genoeg om die drempel te bepalen. Blij dat die onzinnige beperking er af is.

Maar je kunt het instellen zag ik. Ga in je instellingen naar gebruikersprofiel, hartslag en vermogenszones, automatische detectie en daar kan je lactaatdrempel uitschakelen als je dit niet wilt. Want ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen erop zit te wachten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Megupe
Gonadan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:42:
[...]

Ah die had ik gemist, handige functie. Ik ben er wel blij mee moet ik eerlijk zeggen. Ja het is in theorie minder nauwkeurig maar voor het gros van de mensen werkt een goede optische sensor meer dan goed genoeg om die drempel te bepalen. Blij dat die onzinnige beperking er af is.

Maar je kunt het instellen zag ik. Ga in je instellingen naar gebruikersprofiel, hartslag en vermogenszones, automatische detectie en daar kan je lactaatdrempel uitschakelen als je dit niet wilt. Want ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen erop zit te wachten.
Ik ben net hersteld van een griepje, dus ik ga het komende dagen eens proberen op mijn (epix2). Liet het voor v19 altijd bepalen met hs-band en bij hoogintensieve lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Nou, de bestelde 255 muziek gaat niet geleverd worden.

Dan toch maar weer op zoek naar een nieuwe voor het eind evan de dag met een budget voor rond de € 250,-. Puur voor het hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
In Duitsland kun je die voor €249 krijgen (en de non-music voor €199), ff checken via idealo.de (prijsvergelijker)

Enduro 3 voor €819 hmmm, wel gedoe via zo'n Duits DHL afleverpunt bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
President schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:06:
Nou, de bestelde 255 muziek gaat niet geleverd worden.

Dan toch maar weer op zoek naar een nieuwe voor het eind evan de dag met een budget voor rond de € 250,-. Puur voor het hardlopen
Ik zou dan voor de 165 via ING gaan of een 2e hands 245. Die hebben beide echt ruim meer dan genoeg features voor als je net fanatiek gestart bent met hardlopen. Overigens ook voor 95% van de hardlopers in het algemeen. Of een Coros Pace 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:32

Fontainemelon

Zuiderbuur

Hier ook in dubio wat te doen. Bizar hoe weinig echte deals er in de BeNeLux te vinden zijn voor Garmin sporthorloges, zeker de hogere modellen. Ik wou graag een Solar Sapphire model Fenix scoren, en de beste prijs daarvoor tot nu toe is nog steeds EUR 950+. Vind ik echt een stevige som voor een sporthorloge, dus denk ik toch maar voor een Fenix 7 Pro Solar Sapphire te gaan. Die krijg je her en der voor rond de 600. Alleen jammer dat je dan niet het nieuwste van het nieuwste hebt. Maar of die paar nieuwe features en interface me EUR 350 waard zijn...

Had de Enduro 3 nu niet enkel verkrijgbaar geweest in 51mm, dan was m'n keuzestress wat meer van de baan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Fontainemelon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:08:
Hier ook in dubio wat te doen. Bizar hoe weinig echte deals er in de BeNeLux te vinden zijn voor Garmin sporthorloges, zeker de hogere modellen. Ik wou graag een Solar Sapphire model Fenix scoren, en de beste prijs daarvoor tot nu toe is nog steeds EUR 950+. Vind ik echt een stevige som voor een sporthorloge, dus denk ik toch maar voor een Fenix 7 Pro Solar Sapphire te gaan. Die krijg je her en der voor rond de 600. Alleen jammer dat je dan niet het nieuwste van het nieuwste hebt. Maar of die paar nieuwe features en interface me EUR 350 waard zijn...

Had de Enduro 3 nu niet enkel verkrijgbaar geweest in 51mm, dan was m'n keuzestress wat meer van de baan. :+
De Fenix 8 is net een paar weken uit. Het zou toch eerder bizar zijn als ze nu al gaan stunten met de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:32

Fontainemelon

Zuiderbuur

La1974 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:39:
[...]

De Fenix 8 is net een paar weken uit. Het zou toch eerder bizar zijn als ze nu al gaan stunten met de prijs?
Stunten zeker niet, maar op de nieuwe modellen kan er bij Garmin zelf geen euro van de adviesprijs af. En die adviesprijs ligt al fors hoger dan de adviesprijs van de vorige generatie: het topmodel 7 Pro Solar Sapphire was EUR 850, en de 8 Solar Sapphire is er 1099. Dat dat eigenlijk een beetje van de pot gerukt is, is ook de conclusie van de Tweakers reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat zijn de meningen hier over een MIP scherm vs een OLED scherm? MIP is altijd leesbaar en iets betere batterijduur. Of valt dat in de praktijk wel mee?
Als ik een Garmin Forerunner 55 vergelijk met een Forerunner 165 dan lijkt het wel mee te vallen.
Smartwatch-modus: Tot 2 weken vs maximaal 11 dagen

Heb nu een Forerunner 45S en de accu begint een beetje te slijten. Hij valt regelmatig uit tijdens het hardlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 20:55
Voor dagelijkse zaken gaat mijn voorkeur uit naar OLED. Batterij verbruik is vergelijkbaar als je geen always on display gebruikt. Ik heb zowel een MIP, Fenix 7 Pro, als een Fenix 8 Amoled. De Fenix 7 pro gebruik ik tijdens het wielrennen vanwege de always on display en tijdens het laden van mijn F8. Voor de rest van de tijd draag ik de F8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Mr_gadget schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:44:
Wat zijn de meningen hier over een MIP scherm vs een OLED scherm? MIP is altijd leesbaar en iets betere batterijduur. Of valt dat in de praktijk wel mee?
Als ik een Garmin Forerunner 55 vergelijk met een Forerunner 165 dan lijkt het wel mee te vallen.
Smartwatch-modus: Tot 2 weken vs maximaal 11 dagen

Heb nu een Forerunner 45S en de accu begint een beetje te slijten. Hij valt regelmatig uit tijdens het hardlopen..
Hier een FR265. Ik wil nooit meer anders dan een AMOLED scherm. Zoveel mooier en het is altijd heel goed af te lezen. Ik heb AOD uit, wel aan via pols, en ik kan op een volle accu ongeveer 12 dagen incl sporten met Spotify aan. Meer dan genoeg. Als dit 5-7 dagen was incl alles had ik alsnog voor AMOLED gekozen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik persoonlijk wel een pré van MIP vind is dat je altijd de tijd kunt zien zonder dat deze erg 'in your face' is, zeker wanneer het donker is springt AMOLED er best heftig uit. Al moet ik zeggen dat AOD op de laagste stand op mijn Epix pro in het donker best vriendelijk is voor de ogen. Voor mijn gevoel is dat beter dan de goedkopere Garmin horloges zoals de V5 en de FR165, die hebben minder scherm features dacht ik. Ik draag mijn Epix eigenlijk alleen voor hardlopen en dan is de extra felheid van AMOLED wel weer fijn vind ik.
Fontainemelon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:54:
[...]

Stunten zeker niet, maar op de nieuwe modellen kan er bij Garmin zelf geen euro van de adviesprijs af. En die adviesprijs ligt al fors hoger dan de adviesprijs van de vorige generatie: het topmodel 7 Pro Solar Sapphire was EUR 850, en de 8 Solar Sapphire is er 1099. Dat dat eigenlijk een beetje van de pot gerukt is, is ook de conclusie van de Tweakers reviewer.
Zo lang de verkopen op niveau blijven zal er geen prikkel zijn om de prijs gelijk te houden. Je beste kans is Luna Time of wachten op de F8 bij ING.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 29-11-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-08 12:55
Juancho schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:22:
[...]

Hier een FR265. Ik wil nooit meer anders dan een AMOLED scherm. Zoveel mooier en het is altijd heel goed af te lezen. Ik heb AOD uit, wel aan via pols, en ik kan op een volle accu ongeveer 12 dagen incl sporten met Spotify aan. Meer dan genoeg. Als dit 5-7 dagen was incl alles had ik alsnog voor AMOLED gekozen.
12 dagen? Hoe krijg je dat voor elkaar. Ik haal max. 7 dagen en luister nooit muziek tijdens het lopen (4x lopen in de week, 5 uur max totaal). Ben wel benieuwd of je daar tips voor hebt.

7 dagen is overigens voor mij nog steeds ruimschoots acceptabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:22:
[...]

Blijkt maar weer dat dit erg persoonlijk is. Ik heb nu even tijdelijk de FR165, omdat mijn FR955 vervangen wordt. Ik kijk er naar uit dat ik weer het MIP scherm heb van de 955, ik vind het AMOLED te 'flashy' en kan er niet aan wennen en vind de MIP dus ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Vriend van mij heeft een Epix en het valt mij op dat zijn scherm zwart is en echt oplicht als hij erop kijkt. Dat kan je als voordeel en als nadeel zien. MIP is meer als een 'gewoon' horloge altijd aan, maar ik zit in kamp MIP, tja, ouwe man en niet erg veranderingsbereid meer ;-)

Zo ga ik ook niet geforceerd nu de Enduro bestellen, door omstandigheden net een nwe foon en laptop, m'n 6 Sapphire is eigenlijk ook nog gewoon prima. Nog geen 10% van de adviesprijs is ook niet echt een offer you can't refuse
Pagina: 1 ... 304 ... 322 Laatste