Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 256 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
Uiteraard. Het is het belangrijkst dat je het leuk vindt en blijft doen omdat je het leuk vindt, dat staat boven alles. Ik doe een heleboel wat volgens het boekje of internettijgers niet mogelijk optimaal is om het absolute maximale eruit te halen, maar dat is ook gewoon niet mijn doel. :P

Maar ik zie nog wel heel veel 'loopschaamte' gebeuren dat mensen vanwege hun bouw of tempo terughoudend zijn of niet durven, en dat heel zonde. Er is niets mis met joggen of een echt langzame ldl, ook als je in theorie harder kunt.

[ Voor 28% gewijzigd door Gonadan op 05-04-2023 11:32 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Gonadan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:31:
Maar ik zie nog wel heel veel 'loopschaamte' gebeuren dat mensen vanwege hun bouw of tempo terughoudend zijn of niet durven, en dat heel zonde. Er is niets mis met joggen of een echt langzame ldl, ook als je in theorie harder kunt.
Echt ook, bij beginnende joggers, die denken dat wandelen falen is, maar ik zag het ook bij mijn triathlon club. Triathleten die loopwedstrijdjes mijden of die in hun training eigenlijk heel dicht tegen hun wedstrijd hardlooptempo aan zitten, om maar niet onder te doen. Ik loop al 20 jaar, ben niet snel of langzaam (4:30/km op de 10km op dit moment), maar ik loop mijn duurloopjes in 6:00/km en doe regelmatig loopjes met 30sec wandelen na elke km.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Gonadan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:31:

Ik merk dat ook wel eens als Strava ter sprake komt; Ik post nog niks want ik ben nog lang niet zo snel als jij! Gaat dan vaak wel over fietsen, maar toch. Veel mensen hebben het idee dat snelheid de belangrijkste graadmeter is.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we het hier weer over sporthorloges hebben? Voor hardlopen, training, etc zijn er andere topics, zoals Hardlopen - deel 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

Garmin Adds New Beta Features to Fenix 7/Epix Product Family

zijn de UI changes dan exclusief voor de nieuwe forerunners ? :/

if so, release dan een sapphire :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Lagune schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:54:
Garmin Adds New Beta Features to Fenix 7/Epix Product Family

zijn de UI changes dan exclusief voor de nieuwe forerunners ? :/

if so, release dan een sapphire :?
Gelukkig, wat een lelijke interface is dat. Beetje plastic fantastic look.
Daar heb ik geen bak geld voor neergelegd en zou waarschijnlijk mijn laatste Garming zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:27
tlpeter schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:10:
[...]

Daar heb ik geen bak geld voor neergelegd en zou waarschijnlijk mijn laatste Garming zijn geweest.
Ik draai deze beta al een paar dagen en de nieuwe interface zit hier ook op.
Overigens vind ik het helemaal niet plastic, de andere brezel doet veel (hier epix-v2-saphire, mogelijk dat fenix het niet heeft ivm geen oled en lagere resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik zou wel leuk vinden om de nieuwe UI (van de 965) wel te proberen. Maar ik ga geen beta draaien. Ik hoop dat er in de definitieve versie een optie komt om te kiezen. Zit zelf met een Epix2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

canonball schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:27:
[...]

Overigens vind ik het helemaal niet plastic, de andere brezel doet veel (hier epix-v2-saphire, mogelijk dat fenix het niet heeft ivm geen oled en lagere resolutie)
ah, de nieuwe interface (lettertype en grafisch) zit gewoon in de nieuwe beta ? top!

ik snap trouwens niet dat mensen dit lelijk vinden, vin dit super voor een oled scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
[...]

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Mijn vivoactive 3 deed gisteren wel heel gek. Ik gebruik hem altijd als we een eind gaan geocachen, dus voor de route op te slaan. Afijn, gisteren 17 km gelopen (dat zag ik op mijn gps en dir klopte echt wel, want we hebben 2 GPS'en), geeft mijn vivoactive 27 km aan. Na 6km lopen gaf hij 10 km aan. Dus dat ding ging harder dan eigenlijk kan.
Binnenkort nog eens oproberen en anders een neiuwe. Maar ja, wat dan, asl je in hetzelfde design en functies wil blijven? Zal dan wel de 4 worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tlpeter schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:10:
[...]

Inderdaad… ik snap niet dat ze zo’n UI op een Forerunner hebben gezet. Dat vind ik meer iets voor de Venu serie. En die komt nu dus ook op de Epix 2? :( -O-

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 06-04-2023 22:20 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
maartend schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:24:
Mijn vivoactive 3 deed gisteren wel heel gek. Ik gebruik hem altijd als we een eind gaan geocachen, dus voor de route op te slaan. Afijn, gisteren 17 km gelopen (dat zag ik op mijn gps en dir klopte echt wel, want we hebben 2 GPS'en), geeft mijn vivoactive 27 km aan. Na 6km lopen gaf hij 10 km aan. Dus dat ding ging harder dan eigenlijk kan.
Binnenkort nog eens oproberen en anders een neiuwe. Maar ja, wat dan, asl je in hetzelfde design en functies wil blijven? Zal dan wel de 4 worden
Ik dacht hetzelfde....en nu zit er een fenix om mijn arm. >:)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

DCR beweert in de comments dat de nieuwe interface helemaal niet op de Epix 2 komt. Ik lees er ook verder niets over.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

maartend schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:24:
Kan ook nog weleens zo zijn dat als je de Vivoactive een tijdje niet hebt gebruikt dat hij bij de start nog even bezig is met zijn lock te krijgen en dat hij dan wat 'heen-en-weer' springt na de lock. Die telt ie dan ook mee in de meters die je aflegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
PatrickC schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 06:45:
[...]

DCR beweert in de comments dat de nieuwe interface helemaal niet op de Epix 2 komt. Ik lees er ook verder niets over.
Ik hoop echt dat dit niet gebeurd. Ik heb met de Epix toch wel een premium horloge gekocht en verwacht dat het dan ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joker1977 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:08:
[...]

Kan ook nog weleens zo zijn dat als je de Vivoactive een tijdje niet hebt gebruikt dat hij bij de start nog even bezig is met zijn lock te krijgen en dat hij dan wat 'heen-en-weer' springt na de lock. Die telt ie dan ook mee in de meters die je aflegt.
Dat geldt sowieso voor wandelingen, waar je pauzes in hebt en vaker op bepaalde plaatsen ‘stil’ staat. Dit verschilt best wel per horloge. Vorig jaar met wandelingen in de bergen van Zwitserland gaf mijn toen nog FR645M veel meer km’s aan dan de Fenix 6 Pro van mijn broer, terwijl als we samen hardlopen, de gemeten afstand bijna identiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
joker1977 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:08:
[...]

Alleen werd het verschil tijdens het 6 uur onderweg zijn steeds groter. Moet de gpx nog goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
maartend schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:36:
[...]

Alleen werd het verschil tijdens het 6 uur onderweg zijn steeds groter. Moet de gpx nog goed bekijken.
Ik heb ooit wel gehad dat ie consequent teveel noordelijk had getracked, dan zie je gewoon een route die te hoog zit op de kaart, maar een dergelijk forse afwijking in afstand heb ik nooit gehad op mijn VA3. Zou je toch inderdaad je FIT file voor moeten analyseren om te weten wat ie fout heeft gedaan.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Na een paar weken twijfelen tussen de nieuwe forerunner 965 en de epix 2 saphire, nu sinds 2 dagen helemaal blij met een epix 2.
Zelf met mijn vrij smalle , nog geen 16 cm polsen, gaat het prima.

Forerunner leek me te kwetsbaar en teveel een plastic look. Dan maar meer geldt voor iets degelijks

Ik heb hartslag tijden het zwiften gemeten via zowel mijn whoop als de epix en dat scheelt in ieder geval niets.
En zometeen mijn eerste gravelrit met de epix, en dan ga ik mijn powermeter verbinden met de Epix , ipv met de wahoo.
Even lekker een dagje experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Mariekeb schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:16:
Na een paar weken twijfelen tussen de nieuwe forerunner 965 en de epix 2 saphire, nu sinds 2 dagen helemaal blij met een epix 2.
Zelf met mijn vrij smalle , nog geen 16 cm polsen, gaat het prima.

Forerunner leek me te kwetsbaar en teveel een plastic look. Dan maar meer geldt voor iets degelijks

Ik heb hartslag tijden het zwiften gemeten via zowel mijn whoop als de epix en dat scheelt in ieder geval niets.
En zometeen mijn eerste gravelrit met de epix, en dan ga ik mijn powermeter verbinden met de Epix , ipv met de wahoo.
Even lekker een dagje experimenteren.
Ik heb de powermeter/AXS/Di2-brut (ook) gekoppeld aan zowel mijn fietscomputer als aan mijn Fenix7. Maar in de praktijk vond ik het te onpraktisch, ik wil niet op mijn horloge kijken voor bv. blokjes e.d. Daarnaast vond ik voor navigeren de Edge veel handiger omdat het scherm wat groter en op een logischere plek zit zodat je je handen ook aan het stuur kunt houden.

Gebruik de Fenix7 nu niet voor fiets-ritjes tracken, tenzij het "toevallig" zo uitkomt dat ik de Edge ben vergeten over te zetten tussen de fietsen ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Ik heb zelf zn Garmin rubberen stuur bevestiging en doe daar mijn horloge aan vast.

Ik vind het juist ideaal. Een apparaat die alles doet :) en scheelt weer een fiets computer.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
PatrickC schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 06:45:
[...]

hmm, nu breng je me aan het twijfelen, de menu's die volgens mij nieuw zijn, ik dacht dat er voorheen niet de icoontjes bij zaten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMCiv0mrlbs-C1qLWRWxMkjycOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeH0vq78Ym3HhbFRMaN8BnhL.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHx4XcuDKjd4WqGZXSY4oJy7ZxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSczdFhwWVTnv2CzaY3XjHfd.jpg?f=fotoalbum_largel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
canonball schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:37:
[...]

hmm, nu breng je me aan het twijfelen, de menu's die volgens mij nieuw zijn, ik dacht dat er voorheen niet de icoontjes bij zaten?
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is gelukkig gewoon de oude user interface! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
PatrickC schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:50:
[...]Dat is gelukkig gewoon de oude user interface! _/-\o_
oeps, sorry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
PatrickC schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:50:
[...]

Dat is gelukkig gewoon de oude user interface! _/-\o_
*O* *O* *O*
Gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Niks mis mee :) Heerlijke interface, nu zou ik ook wel kunnen wennen aan het nieuwe, maar ergens vind ik het ook niet passen bij een epix. Maar goed ik gebruik ook een standaard watchface, omdat ik die echt mooi vind... bij mijn Fenix 5 gebruikte ik elke week een andere (had 8 a 9 favorieten). Hoe meer data, hoe beter. Nu gewoon rood en wit, met weinig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe interface vind ik persoonlijk lelijk en over the top (smaak). Wel mag Garmin ondertussen de interface uit 2010 een flinke update geven. Je ziet aan alles dat het niet gericht is op schermen met hoge resolutie en amoled. Er is veel meer uit te halen in mijn ogen als je naar de concurrentie lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quakie schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 23:05:
Niks mis mee :) Heerlijke interface, nu zou ik ook wel kunnen wennen aan het nieuwe, maar ergens vind ik het ook niet passen bij een epix. Maar goed ik gebruik ook een standaard watchface, omdat ik die echt mooi vind... bij mijn Fenix 5 gebruikte ik elke week een andere (had 8 a 9 favorieten). Hoe meer data, hoe beter. Nu gewoon rood en wit, met weinig info.
Wel benieuwd welke standaard watchface? Vooral uit interesse want heb zelf (nog) een 955, maar ben nog haast nooit een standaard watch face tegengekomen waar ik tevreden me ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind de standaard van de F6 en F7 heel fijn. In de IQ store te vinden als Infocal als je een ander horloge hebt. Helaas crasht deze regelmatig. Mogelijk is dat gefixt nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

m0ridin schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:12:
[...]

Wel benieuwd welke standaard watchface? Vooral uit interesse want heb zelf (nog) een 955, maar ben nog haast nooit een standaard watch face tegengekomen waar ik tevreden me ben...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mi8Lsa9GI4E8eTI-T5J5EiMj2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jk38cOlNDPuuXPhEk5g0x5Tn.jpg?f=fotoalbum_large
Deze, zojuist genomen.
Geeft mij alles wat ik op dag wil weten zonder te moeten zoeken omdat alle velden gevuld zijn.
Ja klopt, ik heb een lage body battery. Ben herstellende van griepje, gisteren een zware dag gehad, ik ben dus niet fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48
Quakie schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:19:
[...]

[Afbeelding]
Deze, zojuist genomen.
Geeft mij alles wat ik op dag wil weten zonder te moeten zoeken omdat alle velden gevuld zijn.
Ja klopt, ik heb een lage body battery. Ben herstellende van griepje, gisteren een zware dag gehad, ik ben dus niet fit.
Linkje naar deze in de IQ store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

Is er een manier om hartslag data van de afgelopen paar dagen uit een forerunner 245 te halen, zonder dat er een activiteit was gestart?
Enige wat ik uit IQ connect krijg is rust hartslag data

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

vinom schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:36:
[...]

Linkje naar deze in de IQ store?
Het is een standaard Epix 2 Watch face. Die staan volgens mij niet in store ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:14:
[...]

Het is een standaard Epix 2 Watch face. Die staan volgens mij niet in store ?
Klopt, maar deze ziet er idd prima uit!

Ideaal als je een standaard watchface hebt die voldoet, scheelt toch altijd weer wat batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:08:
Ik vind de standaard van de F6 en F7 heel fijn. In de IQ store te vinden als Infocal als je een ander horloge hebt. Helaas crasht deze regelmatig. Mogelijk is dat gefixt nu.
Thanks, ook eens geïnstalleerd... Werkt tot nu toe prima (dag of 2 nu).

Gebruikte altijd mijn eigen custom watchface (simpel en efficiënt met alle data en opties die ik nodig heb), maar af en toe wat anders is ook wel fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Quakie schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:19:
[...]

[Afbeelding]
Deze, zojuist genomen.
Dat is een mooie in al zijn eenvoud. De staandaard watchfaces voor de 955 vind ik van een stuitende lelijkheid. Heb de M2 geïnstalleerd. Die had ik ook op de 945. Lekker strak, alleen datum, steps en tijd (digitaal). Maar er zijn een heleboel mogelijkheden om zelf naar wens in te stellen. https://forums.garmin.com...wcase/213203/watchface-m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Dokter
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoi, na lang geleden met klimmen iemand gezien te hebben met een Garmin, is mijn interesse voor dit horloge ontstaan. Nu zie ik een aanbieding voorbij komen voor de Garmin Fenix 6 Saffier voor 400 euro (Brandfield). Ondanks dat mijn interesse altijd redelijk laag is gebleven, begint het nu toch weer te kriebelen, ook omdat deze horloge eigenlijk voor alle activiteiten die ik graag doe geschikt is. Dus Klimmen, boulderen, fietsen (inclusief navigatie?), wandelen.
Maar nu vraag ik mij af, hoe oud is de Fenix 6, en komt dit klokje nog wel redelijk mee anno 2023 (met updates en dergelijke)?

Excuus als deze vraag al voorbij is gekomen, maar ik kom voor het eerst in dit topic en terug zoeken in de 1022 pagina's is mij iets teveel van het goede.

Hiervoor hebben we dus een zoekfunctie.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 12-04-2023 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V.Dokter schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:33:
Hoi, na lang geleden met klimmen iemand gezien te hebben met een Garmin, is mijn interesse voor dit horloge ontstaan. Nu zie ik een aanbieding voorbij komen voor de Garmin Fenix 6 Saffier voor 400 euro (Brandfield). Ondanks dat mijn interesse altijd redelijk laag is gebleven, begint het nu toch weer te kriebelen, ook omdat deze horloge eigenlijk voor alle activiteiten die ik graag doe geschikt is. Dus Klimmen, boulderen, fietsen (inclusief navigatie?), wandelen.
Maar nu vraag ik mij af, hoe oud is de Fenix 6, en komt dit klokje nog wel redelijk mee anno 2023 (met updates en dergelijke)?

Excuus als deze vraag al voorbij is gekomen, maar ik kom voor het eerst in dit topic en terug zoeken in de 1022 pagina's is mij iets teveel van het goede.
Wat gebeurt er als je op Google zoekt op ‘Garmin Fenix 6 release date’? ;)
De Fenix 6 kwam augustus 2019 op de markt. Tot op heden krijgt de Fenix 6 nog steeds updates.
Dit horloge is not steeds een top horloge, maar heeft natuurlijk niet alle meest recente functies van de Fenix 7 of Epix 2 en ook geen touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
Ben een beetje aan het balen. Sinds gisteravond loopt mijn FR955 steeds vast. Gisteravond liet het scherm niks meer zien en werkte enkel de 'light' knop nog (maar er was dus niks te zien). Uiteindelijk heel de avond bezig geweest om er weer leven in te krijgen aan de hand van YT filmpjes, Garmin artikelen en het Garmin forum.

Hij leek het weer te doen toen ik naar bed ging, ik hoopte dat het daarbij zou blijven. Blijkbaar is het horloge om 01:03 weer vastgelopen. Weer een half uur bezig geweest (vanmorgen dus) om hem werkend te krijgen. Nu was er enkel screen freeze, vandaar dat ik weet wanneer hij was vastgelopen.

Vanmorgen aangezet dat ik wil deelnemen aan het bèta programma, en meteen de update gedraaid in de hoop dat het iets in de software was. Maar sinds 14:37 doet het horloge weer niks. Begin toch te vrezen dat deze vervangen/gerepareerd moet worden. Iemand ervaring mee via de ING webshop?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ElPaco schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:32:
Ben een beetje aan het balen. Sinds gisteravond loopt mijn FR955 steeds vast. Gisteravond liet het scherm niks meer zien en werkte enkel de 'light' knop nog (maar er was dus niks te zien). Uiteindelijk heel de avond bezig geweest om er weer leven in te krijgen aan de hand van YT filmpjes, Garmin artikelen en het Garmin forum.

Hij leek het weer te doen toen ik naar bed ging, ik hoopte dat het daarbij zou blijven. Blijkbaar is het horloge om 01:03 weer vastgelopen. Weer een half uur bezig geweest (vanmorgen dus) om hem werkend te krijgen. Nu was er enkel screen freeze, vandaar dat ik weet wanneer hij was vastgelopen.

Vanmorgen aangezet dat ik wil deelnemen aan het bèta programma, en meteen de update gedraaid in de hoop dat het iets in de software was. Maar sinds 14:37 doet het horloge weer niks. Begin toch te vrezen dat deze vervangen/gerepareerd moet worden. Iemand ervaring mee via de ING webshop?
Factory reset al geprobeerd? Alles ‘stock’ (watchface, apps, etc.) gebruiken?

Als het probleem aanhoudt zou ik gewoon rechtstreeks Garmin Support benaderen ipv de ING webshop.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 10-04-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
PatrickC schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:51:
[...]

Factory reset al geprobeerd? Alles ‘stock’ (watchface, apps, etc.) gebruiken?

Als het probleem aanhoudt zou ik gewoon rechtstreeks Garmin Support benaderen ipv de ING webshop.
Als ik hem weer werkend krijg zal ik eens een Factory reset proberen, had ik volgens mij nog niet gedaan. Thx voor de tip om Garmin rechtstreeks te benaderen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Kleine update: Sinds de factory reset geen vastlopers mee gehad. Heb nu dus ook een van de standaard watchfaces die op het horloge staat. Laten we hopen dat de vastlopers weg blijven :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Laatst online: 22:45
Ik heb nu een aantal jaar de Polar Grit X, prima horloge en ik gebruik hem dagelijk voor mijn trainingen, voornamelijk hardlopen afgewisseld met wat crosstrainen, mountainbiken, indoor fietsen en af en toe zwemmen.

Het horloge is nog helemaal prima, maar ik begin toch steeds meer naar een forerunner 955 of 965 te kijken.. niet nodig, wel heel leuk zeg maar..

Iemand hier die dezelfde overstap heeft gemaakt? Zo ja, is de overstap naar garmin goed bevallen?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ElPaco Hmmm, was dit met een custom watchface? Kan van alles zijn natuurlijk, zelf gelukkig nog geen last van gehad met mijn 955...

Als met een stock watchface (en als je er na de factory reset toch weer last van krijgt) dan zou ik idd toch even aan de bel trekken bij Garmin support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
m0ridin schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:26:
@ElPaco Hmmm, was dit met een custom watchface? Kan van alles zijn natuurlijk, zelf gelukkig nog geen last van gehad met mijn 955...

Als met een stock watchface (en als je er na de factory reset toch weer last van krijgt) dan zou ik idd toch even aan de bel trekken bij Garmin support.
Ja maar het horloge draaide al 1,5 maand zonder problemen met die watchface. Geen idee dus waarom hij ineens zo moeilijk ging doen. Gelukkig zijn er stock een aantal watchfaces waar je uit kan kiezen :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElPaco schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:37:
[...]

Ja maar het horloge draaide al 1,5 maand zonder problemen met die watchface. Geen idee dus waarom hij ineens zo moeilijk ging doen. Gelukkig zijn er stock een aantal watchfaces waar je uit kan kiezen :)
Welke was het?

En kan zijn dat Garmin weer iets verpest heeft met een update. Als connectiq (waarin al de custom dingen gemaakt worden) wordt geupdate kan dat soms nare gevolgen hebben.

Toevallig de nieuwste beta geïnstalleerd bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Het was Infocal V2.

Ik draaide de gewone software. Na de 3e vastloper ofzo heb ik de beta geïnstalleerd, maar dat hielp geen zier.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Aghanim schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:08:
Ik ben op mijn F7 uiteindelijk ook bij een van de standaard faces gebleven. Wilde eerst dezelfde als ik op de VA3 had, maar die is niet beschikbaar voor de F7 (devver heeft hem niet meer bijgewerkt)

Ik wil vooral een analoge rustige look en de bestaande kon ik voldoende aanpassen. Paar custom geprobeerd maar die hadden allemaal bugs of niet mooi.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Pelox schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:19:
Ik heb nu een aantal jaar de Polar Grit X, prima horloge en ik gebruik hem dagelijk voor mijn trainingen, voornamelijk hardlopen afgewisseld met wat crosstrainen, mountainbiken, indoor fietsen en af en toe zwemmen.

Het horloge is nog helemaal prima, maar ik begin toch steeds meer naar een forerunner 955 of 965 te kijken.. niet nodig, wel heel leuk zeg maar..

Iemand hier die dezelfde overstap heeft gemaakt? Zo ja, is de overstap naar garmin goed bevallen?
Heb voorheen een jaar of 2 een Forerunner 935 gehad en als test/zijstap een maandje een Grit X, maar vond de software en werking van de Polar echt een verschrikking in vergelijking met de Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
pjlgt schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:28:
[...]

Heb voorheen een jaar of 2 een Forerunner 935 gehad en als test/zijstap een maandje een Grit X, maar vond de software en werking van de Polar echt een verschrikking in vergelijking met de Garmin.
Ik begon jaren geleden met een paar tomtom runners, toen een suunto Spartan nu dus de Polar en de volgende gaar zeer waarschijnlijk dus een Garmin worden.

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:10:
Herkent iemand die bij zijn/haar Garmin: Als ik ermee betaal, blijft hij soms hangen op het "Succesvol betaald" schermpje. Gewoon de terugknop indrukken en je bent ervanaf, en het maakt allemaal weinig. Behalve dat zolang hij in die modus hangt hij in no-time zijn accu leegtrekt. En als ik het dus niet in de gaten heb, hangt hij een paar uur op dat scherm, en is zijn accu (zo goed als) leeg.

Heb er ook op gegoogled, maar niks weten te vinden. Een tijdje was het niet meer gebeurd, en net begon mijn horloge te trillen dat hij nog 10% accu had, terwijl hij vanochtend nog 70% had... En toen bleek hij daarop dus te 'hangen'. (Niet echt hangen want terug knop lost het op, maar zou automatisch weg moeten gaan).
4 maanden later:
Hele handel gereset en opnieuw geinstalleerd, leek te werken, en na twee weken gebeurde het weer (probleem is dat het meer dan 9 van de 10 keer prima werkte). Dus maar met Garmin gemaild: Reset ook maar de app op je telefoon, en dan nog een keer hele horloge. Vraag me niet waarom dat zou werken, maar goed, gemaild dat dat ook niet oploste, geen reactie meer.

Dus toen met Garmin bellen, diegene begreep het niet geheel, maar als ik zijn mail met wat extra info wilde beantwoorden zou hij het doorzetten, en moest ik hem mailen als ik nog geen reactie binnen twee weken had. Oftewel na twee weken dat mailtje. Na drie weken nog maar een mailtje. En toen reactie: Ze gingen hem vervangen. Dat is allemaal netjes en snel gegaan, en nu een nieuwe gekregen, die vooralsnog het een twee weken feilloos heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ElPaco schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:47:
Het was Infocal V2.

Ik draaide de gewone software. Na de 3e vastloper ofzo heb ik de beta geïnstalleerd, maar dat hielp geen zier.
Ah, toevallig deze laatst ook geinstalleerd en draait nu een paar dagen zonder issues (955 solar met 15.09b FW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
De 955 solar kan je nu krijgen voor 549,- . De 965 is zoals bekend 649,-.

Wat denken jullie.. is de 965 de 100 euro extra waard? Het scherm is natuurlijk heel mooi en de titanium ring is nice to have, maar in de zon is het scherm van de 955 weer beter af te lezen. Lastige keuze toch wel..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48
Pelox schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:32:

Wat denken jullie.. is de 965 de 100 euro extra waard? Het scherm is natuurlijk heel mooi en de titanium ring is nice to have, maar in de zon is het scherm van de 955 weer beter af te lezen. Lastige keuze toch wel..
100 Euro meer is best fors voor een mooier schermpje. Het scherm van de 955 is gewoon goed en met een hele fijne leesbaarheid. Tuurlijk, een OLED schermpje is mooier maar naar mijn mening ben je daar ook snel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Ik moet gewoon eens naar een winkel en de schermen vergelijken met mijn polar nu.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik zou zeggen "ja". In de buitenlucht is het scherm van de 955 natuurlijk perfect leesbaar, maar er zijn ook veel uren van de dag waar je binnenzit of in het donker bent. Als je je Garmin als 24/7 smartwatch draagt, health tracking, messages, etc. dan zou ik zeker voor de 965 gaan. Puur voor het buiten sporten zie ik geen meerwaarde in de OLED schermpjes.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 955 is via ING 379 dus dan is het verschil 270€. Dat maakt wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Aghanim schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:45:
De 955 is via ING 379 dus dan is het verschil 270€. Dat maakt wel een groot verschil.
Ik zit niet bij de ING helaas..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Sowieso persoonlijke keuze, OLED is natuurlijk vaak mooier dan transreflectief. Als ik kijk naar DCRainMakers review, dan zou OLED ook gewoon fatsoenlijk af te lezen moeten zijn in de zon.

Vraag is wel of je always-on mode wil gebruiken. Dan heeft de 965 de helft van de batterijduur van de 955. (En nog steeds niet slecht met een week standaard, maar het haalt wel een hele hap eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Sissors schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:01:
[...]

Sowieso persoonlijke keuze, OLED is natuurlijk vaak mooier dan transreflectief. Als ik kijk naar DCRainMakers review, dan zou OLED ook gewoon fatsoenlijk af te lezen moeten zijn in de zon.

Vraag is wel of je always-on mode wil gebruiken. Dan heeft de 965 de helft van de batterijduur van de 955. (En nog steeds niet slecht met een week standaard, maar het haalt wel een hele hap eruit).
Always on ga ik niet gebruiken, het horloge is voor mij echt voor het sporten. Meldingen etc zet ik altijd uit, geen interesse in. Maar hoe meer metingen en statistieken des te beter. Ik wil liefst alles weten en blijf het jammer vinden dat ze geen ecg hardware hebben toegevoegd aan de 965.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
En de vreugde was van korte duur. De FR955 is vanmiddag weer vastgelopen en heb hem niet werkend gekregen voor mijn training vanavond. Het begint nu wel echt te irriteren hoe onbetrouwbaar hij is.

Straks maar eens een ticket aanmaken bij Garmin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_y7cGx_r7nCOFMObbFbDcY8bJVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fx9URLQNePl0wB9O3fgtPj3q.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag mocht ik naar de sterren staren, joepie.. Die spikkels zijn dus geen viezigheid, dat is wat het scherm weergaf.

[ Voor 4% gewijzigd door ElPaco op 11-04-2023 22:15 ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt als een hardware issue, dit is echt niet normaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De OLED op mijn Epix 2 is prima af te lezen in de zon. Alleen bij erg fel zonlicht onder een bepaalde hoek op het sapphire scherm, is het door reflectie soms wat lastiger, omdat de achtergrond zwart is waardoor het scherm veel meer spiegelt. Daarentegen is het scherm onder donkerdere omstandigheden zoveel beter af te lezen dan het transflective scherm van mijn vorig horloge (FR645M). Verder is her scherm van de 965 ook nog eens 0.1” groter. Mijn keus zou dus altijd de 965 zijn boven de 955. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 11-04-2023 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn0927
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-07 10:41
Hebben er hier nog mensen tips voor screenprotectors? Merken, sites?
Heb zelf een Forerunner 955 en ben opzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon de glazen van de alie express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
stijn0927 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:48:
Hebben er hier nog mensen tips voor screenprotectors? Merken, sites?
Heb zelf een Forerunner 955 en ben opzoek.
Hier tevreden met die van Onetuo via amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Vraagje als jullie bij een Garmin activiteit inzoomen op de GPS kaart. Is jullie route dan rond of puntig?

Ik heb multi band plus seconde update maar om nu te zeggen dat GPS accuraatheid top is? Ja het is min of meer op de route maar hij maakt niet echt de punten af. En zo snel fiets ik nu ook weer niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TE8U5Z12WPniuJngMbSZB1c2G0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZQABkk7vmDkntKAT6e10Gniq.png?f=fotoalbum_large

Bij voorbeelden van bijv DesFit of DC Rainmaker lijkt het allemaal strakker op de route te liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006

Mooijekind

Manager Product Content
Het lijkt wel een beetje in Garmin Connect te zitten. Voor mijn hardlopen gebruik ik ook Smashrun om mijn data van Garmin in te lezen en daar heb ik er geen last van . In Connect wel wat maar niet zo heftig als wat jij hebt.
Garmin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItGaA-qtJqNfbSPAhVXA2kgI5eo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iuF3ockHorBr1YkzhRpzpVjt.png?f=fotoalbum_large

Smashrun:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtJrCBfDi2GM10_sAoli47QQnYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s316Zj1IDj6BuGTerZwHlNB6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:07

ChillPascal

In the end...

Ik heb destijds eenzelfde issue gehad met een 3rd-party app (WorkOutDoors) op de Apple Watch vergeleken met de default activiteitenapp. Na contact met de ontwikkelaar bleek dit gewoon met de weergave te maken te hebben. Sommige apps geven de ruwe data weer en andere apps maken er mooie vloeiende lijnen van. Aan de basis kan dezelfde data aan ten grondslag liggen. Staar je dus niet blind op de weergave van een GPS-track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:30:
Vraagje als jullie bij een Garmin activiteit inzoomen op de GPS kaart. Is jullie route dan rond of puntig?

Ik heb multi band plus seconde update maar om nu te zeggen dat GPS accuraatheid top is? Ja het is min of meer op de route maar hij maakt niet echt de punten af. En zo snel fiets ik nu ook weer niet...

[Afbeelding]

Bij voorbeelden van bijv DesFit of DC Rainmaker lijkt het allemaal strakker op de route te liggen....
Tja, als je 20km/u fietst is dat alsnog ruim 5m per seconde... Verder heeft gps nou eenmaal ook nog wat nauwkeurigheid.

Afhankelijk van platform wordt er idd meer of minder gepostprocessed/gesmoothed... Ook mbv data van kaarten.

Ik (hard)loop vooral en dan zijn de stappen al minder groot (kom dan niet aan de 20km/u ;) ) en daar zien de tracks er altijd wel prima uit.

Merk wel dat het bij donderende slingrrende bospaadjes ed lastiger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Thanks voor de feedback @Mooijekind @ChillPascal @m0ridin

Dan zoom ik voortaan maar niet zo erg in 🤣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
In tegenstelling tot wat men soms graag wil geloven is ook multi-band GPS nu eenmaal niet tot op de meter nauwkeurig. Het blijft een interpretatie van een draadloos signaal, daar kunnen nu eenmaal een hoop dingen invloed op hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 10:00

Ik twijfel(de) zelf ook tussen deze 2, solar vind ik niets toevoegen voor mij dus ik zou voor de normale 955 gaan die voor 499 te krijgen is. Het verschil is dus nog groter en ik hecht zelf geen waarde aan AMOLED (liever niet eigenlijk), toch zou ik voor de 965 gaan omdat deze een stukje platter is (1,2mm is best veel, ook al klinkt het niet zo). Ook vanwege de betere screen to body ratio dan de 955, dat schermpje vind ik zo klein tov de grootte van het kast met nodeloos dikke bezels om het scherm. De 965 ziet er dan een stukje frisser uit en de titanium ring vind ik ook een mooi detail. Liefst zou ik die kast hebben met een MIP scherm, of gewoon een plattere, kleinere 955 maar zo blijft het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
jap85 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:01:
[...]

Ik twijfel(de) zelf ook tussen deze 2, solar vind ik niets toevoegen voor mij dus ik zou voor de normale 955 gaan die voor 499 te krijgen is. Het verschil is dus nog groter en ik hecht zelf geen waarde aan AMOLED (liever niet eigenlijk), toch zou ik voor de 965 gaan omdat deze een stukje platter is (1,2mm is best veel, ook al klinkt het niet zo). Ook vanwege de betere screen to body ratio dan de 955, dat schermpje vind ik zo klein tov de grootte van het kast met nodeloos dikke bezels om het scherm. De 965 ziet er dan een stukje frisser uit en de titanium ring vind ik ook een mooi detail. Liefst zou ik die kast hebben met een MIP scherm, of gewoon een plattere, kleinere 955 maar zo blijft het ;)
Ik heb exact hetzelfde.. de 955 met groter scherm en iets meer premium look met titaniumring, zou perfect zijn.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
jap85 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:01:
[...]

Zou altijd voor de 965 gaan. Heb mijn 955 helaas een maand voor de 965 uitkwam gekocht, en moet zeggen dat de firmware van de 955 behoorlijk brak is. Had met de 945 echt nooit problemen, maar met de 955 regelmatig. Zo weigert hij vanochtend plots mijn koptelefoon te koppelen. Het duurde ivm de 945 altijd wel langer, maar nu weigert hij hem te vinden. En met de marathon van zondag komt dat wel erg slecht uit.
Dus maar een soft reset gedaan (waarbij activiteiten behouden blijven, maar de rest wel opnieuw ingesteld dient te worden), en na veel gewacht wou hij eindelijk weer verbinden. Nu maar hopen dat hij het zondag ook gewoon doet, want zit niet te wachten op die extra stress. Had het afgelopen februari ookal bij een trailloop, waarbij die vlak voor de strat opeens weigerde te verbinden. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Philo Melos schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:55:
[...]

Zou altijd voor de 965 gaan. Heb mijn 955 helaas een maand voor de 965 uitkwam gekocht, en moet zeggen dat de firmware van de 955 behoorlijk brak is. Had met de 945 echt nooit problemen, maar met de 955 regelmatig. Zo weigert hij vanochtend plots mijn koptelefoon te koppelen. Het duurde ivm de 945 altijd wel langer, maar nu weigert hij hem te vinden. En met de marathon van zondag komt dat wel erg slecht uit.
Dus maar een soft reset gedaan (waarbij activiteiten behouden blijven, maar de rest wel opnieuw ingesteld dient te worden), en na veel gewacht wou hij eindelijk weer verbinden. Nu maar hopen dat hij het zondag ook gewoon doet, want zit niet te wachten op die extra stress. Had het afgelopen februari ookal bij een trailloop, waarbij die vlak voor de strat opeens weigerde te verbinden. :( :(
Kun je m niet via de garantie inleveren en een 965 kopen of misschien even contact zoeken met Garmin. Als je geluk hebt bieden ze je misschien wel een 965 aan met korting als vervanging, Op z'n minst zouden ze dan naar je problemen kunnen kijken en als ze het over een paar maanden nog niet verholpen hebben kun je misschien uit coulance alsnog die 965 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
Pelox schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:27:
[...]

Ik heb exact hetzelfde.. de 955 met groter scherm en iets meer premium look met titaniumring, zou perfect zijn.
955 met (titanium)ring = Fenix7 (en die heeft zelfs enkele extra functies) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Philo Melos schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:55:
[...]

Te laat.. heb de 955 nu om mijn pols zitten. Straks een eerste test rondje lopen. >:)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Philo Melos ik zou de nieuwe beta (ondertussen een rc, 15.11) eens proberen... Had ook gevolgen te klagen over mijn 955 solar, maar hiermee is het voor mij eindelijk het horloge wat het van het begin af aan het moeten zijn... Ben er nu happy mee.

(En met een koptelefoon op de marathon lopen? Mis je dan niet juist een deel vd ervaring en omgeving?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
Ben ik de enige waarbij Garmin connect app de connectie met het horloge kwijt was? Gaat om een 245.

[ Voor 9% gewijzigd door xzaz op 14-04-2023 19:40 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik heb even een noob-vraag over Garmin generiek en specifiek over de fenix 6. Ik neem activiteiten op het horloge op, met name fietsen, voor een algemeen beeld van voortgang. Snelheid en dergelijke maakt me daarin niks uit, maar ik vraag me af of auto-pauze andere data oplevert dan een activiteit gewoon laten doorlopen…

Ik heb geen powermeter dus hartslag is leidend voor de garmin, en mijn redenatie is dat die volledige hartslag over tijd een goed beeld geeft van een inspanning. Ik vraag me af of de parameters onder training effect (aeroob/anaeroob) correct afgeleid worden zoals ik nu opneem, of dat dit accurater wordt met auto-pauze. Iemand een idee?

(Ik neem aan dat Garmin redeneert dat 0km/uur betekent dat je niet fietst, maar omdat er een gemiddelde en gemiddelde bewogen snelheid gebruikt worden twijfel ik een beetje…)

[ Voor 11% gewijzigd door Ugchel op 16-04-2023 19:18 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Volgens mij maakt dat niets uit. Als je niets doet doe je niets, dat ziet hij ook wel. Auto pause is met name handig als je in een activiteit alleen de zinnige dingen in je grafieken wilt zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:33:
@Philo Melos ik zou de nieuwe beta (ondertussen een rc, 15.11) eens proberen... Had ook gevolgen te klagen over mijn 955 solar, maar hiermee is het voor mij eindelijk het horloge wat het van het begin af aan het moeten zijn... Ben er nu happy mee.

(En met een koptelefoon op de marathon lopen? Mis je dan niet juist een deel vd ervaring en omgeving?)
Die had ik er toevallig juist op staan. Maar ook zonder die beta moest ik de laatste tijd lang wachten, en altijd een 2de keer laten zoeken.
Het is een on ear koptelefoon, dus die laat nog wat geluid door. En wb de marathon kan mij die hele belevenis gestolen worden. man, man, man, al dat publiek en die pompende geluidsboxen: Ik vind het vreselijk. Ieder zijn smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Gonadan schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:04:
Volgens mij maakt dat niets uit. Als je niets doet doe je niets, dat ziet hij ook wel. Auto pause is met name handig als je in een activiteit alleen de zinnige dingen in je grafieken wilt zien.
Dat ben ik geneigd te geloven. Echter als ik dat doortrek zou ik net zo goed überhaupt geen activiteiten kunnen starten, want m’n hartslag is m’n hartslag ongeacht welk type inspanning daarbij hoort. Ik denk/hoop/ga er vanuit dat Garmin obv type activiteit en hartslaggegevens iets zinnigs zegt over de betreffende activiteit qua wat die oplevert qua training. Dus stel ik fiets een half uur volle kracht heen, ga twee uur op het terras zitten, en fiets een half uur terug: zou ik dan een andere uitkomt in belasting/trainingeffect met twee losse activiteiten, 1 activiteit of helemaal geen activiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Zonder activiteit berekent hij überhaupt niets, dus die laatste optie kan je wegstrepen.

Wat ik wel weet is dat hij voor sommige dingen maar één activiteit per dag mee telt. Was dat niet voor VO2max herzien? Weet het niet meer zeker.

Dit is echter wel anders dan je eerdere vraag.. Dat ging om pauze binnen één activiteit toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 17-04-2023 23:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Nou ja dat hangt af van je perspectief. Mijn vraag was meer of het gebruik van auto-pauze meer inzicht geeft in een activiteit of niet. Jij geeft aan dat de Garmin ook wel ziet of ik stilsta of niet, en ik trek dat door naar dan zou je ook niks kunnen opnemen.

Ik vraag me dus af of de manier van opnemen voor het gehele beeld van fitness/gesteldheid van invloed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:06
Ugchel schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:15:
Ik heb even een noob-vraag over Garmin generiek en specifiek over de fenix 6. Ik neem activiteiten op het horloge op, met name fietsen, voor een algemeen beeld van voortgang. Snelheid en dergelijke maakt me daarin niks uit, maar ik vraag me af of auto-pauze andere data oplevert dan een activiteit gewoon laten doorlopen…

Ik heb geen powermeter dus hartslag is leidend voor de garmin, en mijn redenatie is dat die volledige hartslag over tijd een goed beeld geeft van een inspanning. Ik vraag me af of de parameters onder training effect (aeroob/anaeroob) correct afgeleid worden zoals ik nu opneem, of dat dit accurater wordt met auto-pauze. Iemand een idee?

(Ik neem aan dat Garmin redeneert dat 0km/uur betekent dat je niet fietst, maar omdat er een gemiddelde en gemiddelde bewogen snelheid gebruikt worden twijfel ik een beetje…)
Bij auto-pause - en dus het moment dat Garmin de activiteit daadwerkelijk pauzeert - stopt Garmin alle waarnemingen / metingen.

Technisch gezien zak dat IETS minder accuraat zijn. Je hart kan nog wat sneller kloppen van de inspanning, maar Garmin meet dit dan (tijdelijk) niet meer. Hierdoor mis je een klein beetje data voor training load, verbruikte kcal etc.

Dit zak echter verwaarloosbaar zijn. Tenzij je elke keer 25 minuten stilstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:48
Over 'Garmin Training Effect' gesproken: misschien is het sommigen al opgevallen, en/of is er reeds een post over verschenen in deze topic, maar nog niet zo lang geleden heeft Garmin het mogelijk gemaakt om Training Effect e.d., afkomstig van '3rd party apps' in Garmin Connect te laten berekenen.

Het zou dus werken met apps/platforms zoals Zwift, Trainer Road,... 'k Heb het zelf getest met m'n Concept2 rower, en daar werkt het ook mee (sync van C2 Logbook -> Garmin Connect, met dus berekening van Training Effect). Niet dat ik zelf zo bezig ben met die metrics, maar wel 'nice to know' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Requiem19 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:06:
[...]

Bij auto-pause - en dus het moment dat Garmin de activiteit daadwerkelijk pauzeert - stopt Garmin alle waarnemingen / metingen.

Technisch gezien zak dat IETS minder accuraat zijn. Je hart kan nog wat sneller kloppen van de inspanning, maar Garmin meet dit dan (tijdelijk) niet meer. Hierdoor mis je een klein beetje data voor training load, verbruikte kcal etc.

hartslag wordt nog wel in connect meegenomen; maar niet binnen de activity. Ik gebruik autopause altijd wel, maar ik doe voornml. duursporten. Bij de AGR bijvoorbeeld hoef ik echt niet het wandelen naar de dixi mee te tracken; dus onder de 6km/u gaat ie met fietsen op pause. Ik heb verder ooit begrepen dat je geen moving average speed datafield hebt, en ik wil stops niet in mijn snelheid hebben.
dvraemdo schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:41:
Over 'Garmin Training Effect' gesproken: misschien is het sommigen al opgevallen, en/of is er reeds een post over verschenen in deze topic, maar nog niet zo lang geleden heeft Garmin het mogelijk gemaakt om Training Effect e.d., afkomstig van '3rd party apps' in Garmin Connect te laten berekenen.

Het zou dus werken met apps/platforms zoals Zwift, Trainer Road,... 'k Heb het zelf getest met m'n Concept2 rower, en daar werkt het ook mee (sync van C2 Logbook -> Garmin Connect, met dus berekening van Training Effect). Niet dat ik zelf zo bezig ben met die metrics, maar wel 'nice to know' ;)
Met zwift gaat het ook goed.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mistraller schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:22:
[...]

hartslag wordt nog wel in connect meegenomen; maar niet binnen de activity. Ik gebruik autopause altijd wel, maar ik doe voornml. duursporten. Bij de AGR bijvoorbeeld hoef ik echt niet het wandelen naar de dixi mee te tracken; dus onder de 6km/u gaat ie met fietsen op pause. Ik heb verder ooit begrepen dat je geen moving average speed datafield hebt, en ik wil stops niet in mijn snelheid hebben.
Eens, ik heb het ook aanstaan.

Het is ook een detailvraag. Wat ik probeer te zeggen is dat bijvoorbeeld trainingload bepaalt wordt op basis van je hartslag tijd in hogere zones. Stel jij beklimt op de fiets een berg volle bak en stopt op de top. De activiteit wordt dan automatisch gepauzeerd. Maar het duurt nog 2 minuten voordat je hartslag daalt. Je hebt dus nog 2 minuten een hogere hartslag. In de activiteit wordt die hogere hartslag echter niet gemeten en niet meegewogen in de trainingload.

Zoals ik al zei zal de impact op het totaalbeeld echter minimaal zijn. Het nadeel van NIET auto-pause gebruiken is dat dingen als je gemiddelde snelheid etc volledig verkracht worden. Dus beste optie is daarom gewoon auto-pause aanzetten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zo, je hebt toch in Garmin connect gemiddeld snelheid en gemiddeld bewogen snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
dvraemdo schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:41:

langer geleden werd helemaal niks meegenomen, sinds ruim een jaar volgens mij tellen ze wel mee in je training status (dus ook load, load focus etc), maar zag je nog niet bij de activiteit zelf het trainings effect, dat zit er nu inderdaad ook in:

endurance ritje van trainerroad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCj6FG_cfSzv77CB3avdXt8bSDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YlBemMWCHjm9WYqFvrvMFZj.jpg?f=fotoalbum_large
dit is toegevoegd in de laatste update

wat betreft auto pauze.. ik heb deze bewust uitstaan, misschien niet goed voor je gemiddelde op strava, maar voor zover het verschil maakt in trainings effect, is het beter om een minuut bij het stoplicht mee te nemen in de statistieken. Een koffie/lunch/... pauze van bv 5 minuten of meer is natuurlijk een ander verhaal, dat is geen onderdeel van je activiteit, dan zet ik em handmatig op pauze.

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 18-04-2023 12:41 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Prulleman schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:36:
wat betreft auto pauze.. ik heb deze bewust uitstaan, misschien niet goed voor je gemiddelde op strava
Strava heeft zelf nog een algoritme voor het detecteren van stilstaan, dus voor je gemiddelde op Strava maakt het geen moer uit of je wel of niet Auto-Pause aan hebt op je Garmin-device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
joker1977 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:03:
[...]

Strava heeft zelf nog een algoritme voor het detecteren van stilstaan, dus voor je gemiddelde op Strava maakt het geen moer uit of je wel of niet Auto-Pause aan hebt op je Garmin-device.
Vandaar ook altijd de afwijking tussen die twee. Alleen wel jammer dat Strava altijd langzamer aangeeft dan Garmin :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ugchel schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 00:12:
Nou ja dat hangt af van je perspectief. Mijn vraag was meer of het gebruik van auto-pauze meer inzicht geeft in een activiteit of niet. Jij geeft aan dat de Garmin ook wel ziet of ik stilsta of niet, en ik trek dat door naar dan zou je ook niks kunnen opnemen.

Ik vraag me dus af of de manier van opnemen voor het gehele beeld van fitness/gesteldheid van invloed is :)
De context van de vraag was binnen een activiteit, dus dat was ook de context van mijn antwoord. Wil je breder kijken dan wordt het genuanceerder.
Pauze binnen een activiteit betekent dat het deel rust niet wordt meegenomen in de berekening, dat maakt in de praktijk weinig tot geen verschil. Je activiteit splitsen kan van invloed zijn op algemene parameters.
Zoals eerder gezegd meen ik mij te herinneren dat iets als trainingsstatus of VO2max maar door één activiteit per dag beïnvloed kan worden, maar die bron zou ik moeten opzoeken. Dus daarvoor kan je beter kiezen voor één activiteit en dan maar pauzeren als je bang bent voor stukken rust in je activiteit.
Requiem19 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:06:

Calorieën tellen nog steeds, maar dan buiten de activiteit. Qua training load zou het uit kunnen maken, maar dat beetje resthartslagverhoging gaat je echt geen punten opleveren.
Requiem19 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:53:
Het is ook een detailvraag. Wat ik probeer te zeggen is dat bijvoorbeeld trainingload bepaalt wordt op basis van je hartslag tijd in hogere zones. Stel jij beklimt op de fiets een berg volle bak en stopt op de top. De activiteit wordt dan automatisch gepauzeerd. Maar het duurt nog 2 minuten voordat je hartslag daalt. Je hebt dus nog 2 minuten een hogere hartslag. In de activiteit wordt die hogere hartslag echter niet gemeten en niet meegewogen in de trainingload.

Zoals ik al zei zal de impact op het totaalbeeld echter minimaal zijn. Het nadeel van NIET auto-pause gebruiken is dat dingen als je gemiddelde snelheid etc volledig verkracht worden. Dus beste optie is daarom gewoon auto-pause aanzetten imo.
Ben ik oneens. Voor mij is één activiteit gewoon één activiteit. Specs als gemiddelde snelheid is sowieso iets wat tricky is, dus ik maak veel gebruik van de rondeknop of eventueel de pauzeknop. Ik moet er niet aan denken dat hij ineens op pauze gaat omdat ik even moet wachten bij oversteken o.i.d., dat verkracht juist de realiteit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
I'm confused, bedoel je nu dat auto pause wél of níet belangrijk is in the bigger picture van een activiteit?
Gonadan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:58:

Calorieën tellen nog steeds, maar dan buiten de activiteit. Qua training load zou het uit kunnen maken, maar dat beetje resthartslagverhoging gaat je echt geen punten opleveren.
Ben ik oneens. Voor mij is één activiteit gewoon één activiteit. Specs als gemiddelde snelheid is sowieso iets wat tricky is, dus ik maak veel gebruik van de rondeknop of eventueel de pauzeknop. Ik moet er niet aan denken dat hij ineens op pauze gaat omdat ik even moet wachten bij oversteken o.i.d., dat verkracht juist de realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Requiem19 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:07:
I'm confused, bedoel je nu dat auto pause wél of níet belangrijk is in the bigger picture van een activiteit?

[...]

[...]
Het is niet belangrijk voor meet- of prestatiegegevens.

Voor sommigen is het echter wel een psychologisch iets om hun activiteit 'schoon' te houden, dus alleen registreren waar je daadwerkelijk sport. Dat is meer iets van persoonlijke voorkeur, ik werk dan liever met ronden. Dus wanneer ik even ga rekken of wandelen dan druk ik gewoon op de lap en zorg daarmee dat ik mijn 'werksets' wel op zichzelf kan beoordelen maar ga ik niet doen alsof dan niets gebeurd is. Ik zou het weer vervelend vinden als hij bij het rekken ineens zou pauzeren alsof die tijd niet bestaat, terwijl het gewoon onderdeel van mijn activiteit geweest is. Ook dat is persoonlijke voorkeur, voor je uiteindelijke prestatie maakt het weinig uit natuurlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb autopause standaard uit staan... Ten eerste omdat een tijd terug tijdens een wandelvakantie met veel hoogtemeters Garmin dacht dat ik stilstond terwijl we al zwoegend naar boven klommen.

Ten tweede omdat er altijd een (beetje) vertraging tussen het moment dat je stilstaat en autopause inschakelt en het moment je weer begint en de autoapause weer uitgaat.

Dus ik doe gewoon even handmatig pauzeren en herstarten wanneer ik moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

m0ridin schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:31:
Ik heb autopause standaard uit staan... Ten eerste omdat een tijd terug tijdens een wandelvakantie met veel hoogtemeters Garmin dacht dat ik stilstond terwijl we al zwoegend naar boven klommen.

Ten tweede omdat er altijd een (beetje) vertraging tussen het moment dat je stilstaat en autopause inschakelt en het moment je weer begint en de autoapause weer uitgaat.

Dus ik doe gewoon even handmatig pauzeren en herstarten wanneer ik moet wachten...
Dit dus.
Pagina: 1 ... 256 ... 322 Laatste