Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 253 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Roozzz schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Desfit houdt ze beide naast elkaar in zijn review (incl timestamp): YouTube: Garmin Forerunner 965 In-Depth Review // The AMOLED Forerunner is he...

Maar als looks de keuze vooral beïnvloeden, how about een epix 2 of zelfs een MARQ 2? >:)
TNX!

Die Epix2 en Marq2 vind ik dus (gelukkig) niet mooi. Helaas is de 965 wel mooier dan de 265...dure tijden :F

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pjlgt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:48:
[...]

Begint wel een hoog Amazfit/Huawei gehalte te krijgen.
Grappig genoeg begint Amazfit steeds meer bang for buck te bieden in vergelijking met Garmin. De GTS4 en GTR4 hebben een aantal forse upgrades meegekregen:
- ondersteuning voor externe hartslagband (lost de inaccurate pols sensor bij sporten op)
- dual band GPS
- track mode
- GPX inladen --> broodkruimel navigatie
- Interval schedules maken
- 'Firstbeat' features: Training load, Training Effect Aeroob/Anaeroob, Hersteltijd (geen idee of het klopt)
- Stress meting obv o.a. HRV
- Batterij tussen de 6 en 10 dagen afhankelijk van het model

Of het allemaal werkt zoals bedoeld weet ik niet maar het is interessant om te zien dat dit soort merken horloges met vergelijkbare of betere specs en features uitbrengen dan Apple/Garmin voor de helft of minder van het geld. Ik vind 500 euro voor een 265 echt schandalig. Het geeft een goede indicatie dat de Garmins flink duurder worden.

De UI vind ik mooier dan de Garmin UI die nog afstamt van de middeleeuwen, daar doet OLED weinig bijzonders aan. De implementatie ervan op de UI maakt het totaal wel erg scheeuwerig, dat heeft ook met de felle/scherpe kleuren te maken. Dat doet Apple bijvoorbeeld een stuk subtieler.

Als fanatieke hardloper (geen pro) heb je meer dan voldoende aan de nieuwe Amazfits. Er zijn meer features dan een Apple Watch op het gebied van sporten biedt en met 175 - 200 euro betaal je veel minder dan voor de 265.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 03-03-2023 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 13:46

Lagune

Its time for warp

Aghanim schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Grappig genoeg begint Amazfit steeds meer bang for buck te bieden in vergelijking met Garmin. De GTS4 en GTR4 hebben een aantal forse upgrades meegekregen:
- ondersteuning voor externe hartslagband (lost de inaccurate pols sensor bij sporten op)
- dual band GPS
- track mode
- 'Firstbeat' features: Training load, Training Effect Aeroob/Anaeroob, Hersteltijd (geen idee of het klopt)

Of het allemaal werkt zoals bedoeld weet ik niet maar het is interessant om te zien dat dit soort merken horloges met vergelijkbare of betere specs en features uitbrengen dan Apple/Garmin voor de helft of minder van het geld. Ik vind 500 euro voor een 265 echt schandalig. Het geeft een goede indicatie dat de Garmins flink duurder worden.

De UI vind ik mooier dan de Garmin UI die nog afstamt van de middeleeuwen, daar doet OLED weinig bijzonders aan. De implementatie ervan op de UI maakt het totaal wel erg scheeuwerig, dat heeft ook met de felle/scherpe kleuren te maken. Dat doet Apple bijvoorbeeld een stuk subtieler.

Als fanatieke hardloper (geen pro) heb je meer dan voldoende aan de nieuwe Amazfits. Er zijn meer features dan een Apple Watch op het gebied van sporten biedt en met 175 - 200 euro betaal je veel minder dan voor de 265.
die 265 is echt belachelijk duur (die 255 trouwens ook al)

vroeguh had je de 245, die miste een aantal features vergeleken met de 945 en was daardoor betaalbaar (€ 250), mid-range hardloop horloge

nu hebben ze dat een soort van gelijk getrokken en ongelovelijk duur gemaakt, wat is nog het verschil tussen de 255 en 955 of de 265 en 965 (alleen maps? en optie solar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overkill001
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:25
Lagune schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:51:
[...]

vroeguh had je de 245, die miste een aantal features vergeleken met de 945 en was daardoor betaalbaar (€ 250), mid-range hardloop horloge
)
De FR235 was ook al €350 toen hij op de markt kwam, alleen na een paar maanden begon de prijs redelijk te zakken.
Tegenwoordig lijkt de prijs (in ieder geval van de 255) erg stabiel en zakt helaas niet.

Zelf zit ik ook te kijken om mijn FR235 te vervangen door een FR255 / FR265 en had gehoopt dat de 255 zou zakken in prijs als de 265 er zou zijn.
Deze hoop moet ik voorlopig maar opgeven als ik de prijs van de 265 zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91634

@Aghanim
Klinkt goed, en concurrentie is altijd goed.

Zo vind ik erg jammer dat TomTom geen sporthorloges maken, die waren hun tijd des tijds ook ver voor uit en was een goeie concurrent tenopzichte van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet Coros niet.. die maken ook mooie sporthorloges.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een tijdje terug was hier een discussie over de ECG functie op Garmin horloges. Nu weten we dus dat de nieuwe FR265 en FR965 geen ECG gaan krijgen, wat mijn vermoedens bevestigd heeft. ECG lijkt voorbehouden aan de minder op sport (smartwatch) georiënteerde horloges als de Venu 2 Plus en dus niet beschikbaar te komen voor de Forerunners.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Lagune schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:51:
[...]

nu hebben ze dat een soort van gelijk getrokken en ongelovelijk duur gemaakt, wat is nog het verschil tussen de 255 en 955 of de 265 en 965 (alleen maps? en optie solar)
De stapjes tussen mid segment en premium zijn inmiddels zo klein geworden dat de logische keuzes imho zijn een instapper of direct door naar een Fenix 7S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
PatrickC schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:44:
Een tijdje terug was hier een discussie over de ECG functie op Garmin horloges. Nu weten we dus dat de nieuwe FR265 en FR965 geen ECG gaan krijgen, wat mijn vermoedens bevestigd heeft. ECG lijkt voorbehouden aan de minder op sport (smartwatch) georiënteerde horloges als de Venu 2 Plus en dus niet beschikbaar te komen voor de Forerunners.
ECG heeft ook geen nut op een sporthorloge.
Beetje tegenstrijdig ook wel als je een (variërend in prijs) sporthorloge koopt ben je meestal ook wel met sporten bezig, dus is de kans op ischemische hartziekten en evt ritmestoornissen ook al veel kleiner. ECG lijkt me nuttiger bij de rokende, zuipende bankhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:07
[...]

- dual band GPS
- track mode

Je zegt: "Of het allemaal werkt zoals bedoeld weet ik niet...", maar dat is juist wel heel erg relevant om een vergelijk te maken. Broodkruimels, intervallen, tracks en dergelijke had mijn tien jaar oude forerunner ook al maar dat werkte voor geen meter vergeleken met moderne modellen. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06
westergas schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:42:
Ben wel in de markt voor een 265/965. Beide zijn overkill voor me qua sport functionaliteit (de FR45 die ik nu heb voldoet eigenlijk al) dus het gaat me om de looks welke het word. Iemand al een afbeelding kunnen spotten waar ze naast elkaar staan? Ik heb het nog niet gevonden iig.
Je zou ook even terug kunnen kijken in dit topic over 255 vs 955. De 955 (en Fenix en Epix) zijn ook best wel groot. Als het je ook om looks gaat is het dus ook goed om je polsomtrek mee te nemen. Ik heb zelf een pols van 165 mm en daarvoor is de 965 dus gewoon iets te groot. Wil eigenlijk de 7S met amoled /epix mini, maarja daar moeten we vast nog even op wachten.

That said wacht ik even af welke van de nieuwe toestellen via de ING store te krijgen is. Als dat alleen de 965 is dan wordt het misschien toch die. Scheelt een hoop dat de case een mm dunner is geworden.

@Lagune de indoor climbing staat bij de specs ook niet gelist. Maar even reviews / ervaringen afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Pepper92 op 03-03-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 13:46

Lagune

Its time for warp

Pepper92 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:06:
[...]

@Lagune de indoor climbing staat bij de specs ook niet gelist. Maar even reviews / ervaringen afwachten.
staat er wel bij

Beschikbare buitenrecreatieprofielen Hiking, Klimmen, Skiën, Snowboarden, Off-piste skiën, Off-piste snowboarden, XC klassiek skiën, Langlaufen vrije stijl, Peddelsurfen, Roeien, Kajakken, Hardlopen op sneeuwschoenen, Kaartproducten, Navigeren, Tennis, Pickleball, Padel, Volg mij, Projecteer waypoint, Discgolf, Indoorklimmen, Boulderen
-------

nieuwe actitiviteit, hardlopen op sneeuwschoenen? moonboots??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:38
De 955 is weer beschikbaar in de ING store. Wel -1 beschikbaar nu, want IK HEB ER EINDELIJK 1 KUNNEN BESTELLEN!!!

Sorry, ik ga me weer gedragen. Ahum, zoals ik zei, er is voorraad :P

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-06 17:01
Not sure if serious... :)
Lagune schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:23:
[...]
nieuwe actitiviteit, hardlopen op sneeuwschoenen? moonboots??
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1727792/k$b47647d4bad6b43819188a6e86024135/sq/sneeuwschoenen-sh500-middelgroot-frame-grijs.jpg?format=auto&f=969x969

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19

Investig8or

What goes up, could come down

ElPaco schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:36:
De 955 is weer beschikbaar in de ING store. Wel -1 beschikbaar nu, want IK HEB ER EINDELIJK 1 KUNNEN BESTELLEN!!!

Sorry, ik ga me weer gedragen. Ahum, zoals ik zie, er is voorraad :P
Ik zag 2 op voorraad staan maar ik had er net 1 in de winkelmand en kon al niet meer afrekenen... :F Nouja, beetje geduld dan maar, kan ik weer nadenken of het toch een fenix 6 pro (solar) moet worden, rekken naar de fenix 7 of d2 air x10 (left-field optie). Ik kom van een forerunner 230 dus ik ga er sowieso op voorruit :Y. Ga er geen cm harder van rennen, dat moet ik toch zelf doen.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:00
[...]

- dual band GPS
- track mode

Ik heb nog geen Garmin of ander sporthorloge maar ik lees dit topic al een tijdje door. Ik wil graag een horloge voornamelijk voor fitness, hardlopen en wat simpele stappen tellen. NFC betalen en muziek luisteren zonder gebruik van telefoon zou mooi zijn.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Garmin 265, 965 en de Amazfit GTR4. AMOLED heeft dan ook mijn voorkeur. Kwa uiterlijk vind ik ze alle 3 wel mooi alleen de 265 vind ik het jammer dat er RUN op het knopje aan de zijkant staat. Kwa functies moet ik bij de Amazfit het een en andere inleveren maar daar is de prijs dan ook weer naar. Als ik mijn research goed heb gedaan moet ik daar MP3's inladen en is er geen NFC payment mogelijk Met de Garmin heb je dan natuurlijk de Spotify integratie en Garmin Pay. Nog andere voor / nadelen?

[ Voor 3% gewijzigd door qwasd op 03-03-2023 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
qwasd schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:42:
[...]

Ik heb nog geen Garmin of ander sporthorloge maar ik lees dit topic al een tijdje door. Ik wil graag een horloge voornamelijk voor fitness, hardlopen en wat simpele stappen tellen. NFC betalen en muziek luisteren zonder gebruik van telefoon zou mooi zijn.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Garmin 265, 965 en de Amazfit GTR4. AMOLED heeft dan ook mijn voorkeur. Kwa uiterlijk vind ik ze alle 3 wel mooi alleen de 265 vind ik het jammer dat er RUN op het knopje aan de zijkant staat. Kwa functies moet ik bij de Amazfit het een en andere inleveren maar daar is de prijs dan ook weer naar. Als ik mijn research goed heb gedaan moet ik daar MP3's inladen en is er geen NFC payment mogelijk Met de Garmin heb je dan natuurlijk de Spotify integratie en Garmin Pay. Nog andere voor / nadelen?
Ik lees toch wel vaker dar Amazfit gebruikers uiteindelijk toch overstappen op een Garmin. Zelf kan ik hier niets over zeggen, want heb altijd Garmin horloges gehad. Waarom overweeg je trouwens de Garmin Venu 2 (Plus) of Epix 2 niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je zou ook nog naar een Venu SQ2 kunnen kijken. Ongeveer even duur als de GTS4 en van Garmin weet je zeker dat het naar tevredenheid werkt. Bij Amazfit zou ik altijd een borstband gebruiken bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Aghanim schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:03:
Je zou ook nog naar een Venu SQ2 kunnen kijken. Ongeveer even duur als de GTS4 en van Garmin weet je zeker dat het naar tevredenheid werkt. Bij Amazfit zou ik altijd een borstband gebruiken bijvoorbeeld.
Deze vind ik kwa model minder mooi. Dan heb ik liever de Venu 2 Plus die hierboven al wordt voorgesteld.
PatrickC schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:48:
[...]

Ik lees toch wel vaker dar Amazfit gebruikers uiteindelijk toch overstappen op een Garmin. Zelf kan ik hier niets over zeggen, want heb altijd Garmin horloges gehad. Waarom overweeg je trouwens de Garmin Venu 2 (Plus) of Epix 2 niet?
Epix 2 vind ik echt te duur.

Ik was van plan rond de 300-400 uit te geven maar nu de 965 is uitgekomen weet ik het ook niet meer.
Ik zit nu te twijfelen tussen 265, 965, Venu 2 Plus en de Amazfit GTR4. Is het prijsverschil met een duurder segment Garmin het allemaal waard voor wat ik wil? Anders lijkt me de kortste klap toch een Venu 2 Plus of een Amazfit GTR4.

Onderstaande GTR4 (racetrack grey) vind ik echt mooi kwa model en is ook niet zo zwaar maar ik denk dat ik me ga ergeren om elke keer handmatig muziek erop te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wareable.com/assets/images/anle-gtr-4-1662026831-Gpb4-column-width-inline.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door qwasd op 03-03-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag, ik zag dat het Garmin 955 weer mogelijk is om te navigeren naar een punt op de kaart zonder dat de horloge vast loopt.
Alleen nu geeft die bijna altijd foutmelding, navigate fout ontbrekende navigatie paden. Echter zie ik op de kaart van de Garmin wel dat daar zandpaden lopen.
Hoe moet ik mijn horloge instellen zodat die je wel over elke zandpad navigeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qwasd schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:57:
[...]

Deze vind ik kwa model minder mooi. Dan heb ik liever de Venu 2 Plus die hierboven al wordt voorgesteld.

[...]

Ik was van plan rond de 300-400 uit te geven maar nu de 965 is uitgekomen weet ik het ook niet meer.
Ik zit nu te twijfelen tussen 265, 965, Venu 2 Plus en de Amazfit GTR4. Is het prijsverschil met een duurder segment Garmin het allemaal waard voor wat ik wil? Anders lijkt me de kortste klap toch een Venu 2 Plus of een Amazfit GTR4.

Onderstaande GTR4 (racetrack grey) vind ik echt mooi kwa model en is ook niet zo zwaar maar ik denk dat ik me ga ergeren om elke keer handmatig muziek erop te zetten.

[Afbeelding]
Ik heb even naar die Amazfit GTR4 gekeken en dat lijkt inderdaad veel ‘bang for the buck’ en een mooi horloge. Dus ik dacht ik zoek even een DC Rainmaker review op… niets… zelfs geen enkel Amazfit horloge. En hij reviewed echt wel meer dan alleen Garmin horloges. Mijn keuze zou de Garmin Venu 2 Plus zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PatrickC Dat klopt er zijn weinig goede in depth reviews over Amazfit. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de bekende reviewers (ondanks de claims dat ze niks gesponsord krijgen) wel degelijk in de lobby zitten bij Garmin en een paar andere merken.
DCR zal niet zomaar een 965 in januari krijgen om een in depth te publiceren op launch day ;)

Amazfit zie ik als concurrent in de breedte. De hele basis aan features is erg goed in ruil voor hele mooie prijzen. Super mooi scherm en hele goede batterijduur vergeleken met iedere 36 uur opladen. Qua sport features bieden ze ruim voldoende voor de gemiddelde, fanatieke sporter. In de diepte qua features (bijvoorbeeld trainingsfeatures zoals Garmin biedt) is het logischerwijs mager. Ik denk dat je, tenzij je echt een specifieke Garmin of Apple feature nodig hebt, prima kunt werken met Amazfit.

Het grote nadeel is/was betrouwbaarheid GPS en OHR. Op zich betaal je daar ook voor maar ik denk dat dit blokkerend is om meer te gaan concurreren met de serieuze merken die we in Europa kennen. In de 4 zit een nieuwe OHR, dual band GPS en eindelijk wordt de mogelijkheid tot externe hartslagmeter geboden. Als de GPS hierdoor goed genoeg is (ik verwacht geen concurrentie voor een Garmin dual band) heb je icm borstband een super mooi sport horloge.

Naamsbekendheid hier is lager en je leest reviews over de betrouwbaarheid van de vorige generatie sensoren. De gok is hierdoor groter dan voor Apple of Garmin gaan.

Als je kijkt wat de meesten werkelijk met een horloge doen dan zijn de Garmins en Apple’s al snel overkill. Ze worden ook steeds duurder. Dan is Amazfit qua prijs en bang for buck een heel mooi alternatief.

En als je 175€ betaalt voor een 4-serie kun je voor het super serieuze sporten op Marktplaats nog wel een 245/645/745/935/F5Plus vinden voor 100-200 euro. Ben je alsnog de helft goedkoper uit vergeleken met een recente Garmin en AW8.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 04-03-2023 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 14:03
qwasd schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:57:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Mijn vriendin heeft een Venu 2 Plus, heel mooi ding als je niet de meest geavanceerde features niet nodig hebt. Als ik zelf geen Fenix 6 had zou ik er waarschijnlijk zelf een kopen.
Maar die GTR4 ziet er zeker ook fraai uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:51:
@PatrickC Dat klopt er zijn weinig goede in depth reviews over Amazfit. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de bekende reviewers (ondanks de claims dat ze niks gesponsord krijgen) wel degelijk in de lobby zitten bij Garmin en een paar andere merken.
DCR zal niet zomaar een 965 in januari krijgen om een in depth te publiceren op launch day ;)

Amazfit zie ik als concurrent in de breedte. De hele basis aan features is erg goed in ruil voor hele mooie prijzen. Super mooi scherm en hele goede batterijduur vergeleken met iedere 36 uur opladen. Qua sport features bieden ze ruim voldoende voor de gemiddelde, fanatieke sporter. In de diepte qua features (bijvoorbeeld trainingsfeatures zoals Garmin biedt) is het logischerwijs mager. Ik denk dat je, tenzij je echt een specifieke Garmin of Apple feature nodig hebt, prima kunt werken met Amazfit.

Het grote nadeel is/was betrouwbaarheid GPS en OHR. Op zich betaal je daar ook voor maar ik denk dat dit blokkerend is om meer te gaan concurreren met de serieuze merken die we in Europa kennen. In de 4 zit een nieuwe OHR, dual band GPS en eindelijk wordt de mogelijkheid tot externe hartslagmeter geboden. Als de GPS hierdoor goed genoeg is (ik verwacht geen concurrentie voor een Garmin dual band) heb je icm borstband een super mooi sport horloge.

Naamsbekendheid hier is lager en je leest reviews over de betrouwbaarheid van de vorige generatie sensoren. De gok is hierdoor groter dan voor Apple of Garmin gaan.

Als je kijkt wat de meesten werkelijk met een horloge doen dan zijn de Garmins en Apple’s al snel overkill. Ze worden ook steeds duurder. Dan is Amazfit qua prijs en bang for buck een heel mooi alternatief.

En als je 175€ betaalt voor een 4-serie kun je voor het super serieuze sporten op Marktplaats nog wel een 245/645/745/935/F5Plus vinden voor 100-200 euro. Ben je alsnog de helft goedkoper uit vergeleken met een recente Garmin en AW8.
Mee eens, maar ik ga toch altijd twijfelen als ik deze specs allemaal zie en de prijs die ervoor gevraagd wordt en dan vind ik het altijd al snel 'To good to be true'. Misschien dat @Eric van Ballegoie de Amazfit GTR4 eens een keer uitgebreid kan testen en een goede vergelijking maken met de Garmin horloges? Twakers.net zal toch niet in de lobby van Garmin, Apple, Polar en Suunto zitten? :o

Het horloge heeft hier wel een apart topic en dat hebben niet zoveel horloges...
[Amazfit GTR 4] Ervaringen & Discussie

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 08-03-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet dat een 245 bijvoorbeeld ook vrij goedkoop was bij launch vergeleken met de 255 en 265. Garmin en Apple zijn qua prijs fors gestegen waardoor goedkopere merken al snel too good to be true lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Afgelopen week heb ik voor het eerst de kaart/navi functionaliteit in mijn nieuwe F7s geprobeerd: een lange wandeling door bos/duinen en over strand als route in het horloge gezet en dat ging erg fijn. Het enige minpuntje is dat de kaarten kennelijk geen wandelroute zien over een strand. Van de ene strandopgang naar de andere kan volgens de navigatie enkel via paden door de duinen, niet over het strand. Daar kun je gewoon zelf koppig in zijn dus ik loop toch wat ik van plan was. Een beetje knullig vind ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus515
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-10-2023
Ben van Garmin Fenix over gestapt naar amazfit gtr 4 en vindt de gps en hart meeting beter .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 20:09
Na de meest recente update van de 955 lijkt mijn hartslag een stuk minder accuraat, na 20 minuten in een tempo run gaf ie bijna 30bpm lager aan dan 20 minuten in een long run vorige week. Terwijl deze week mijn pace meer dan een minuut per km sneller was. Stride repeat training van de week na de update had ook een 20bpm lagere average dan een vergelijkbare training een week eerder. Misschien toeval natuurlijk, zal horloge zo maar weer eens opnieuw opstarten en hopen dat het de komende dagen weer beter gaat.

Maar wat dat betreft toch wel een beetje teleurgesteld in de software kant, ook navigatie bugs en bugs met de muziek speler (super onstabiel) blijven maar bestaan. Hoewel de Venu 2 niet probleemloos was (in mindere mate wat issues met de muziekspeler ook bijvoorbeeld) voelde die toch wel een stuk stabieler aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Laatst online: 21:28
Megupe schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:55:
[...]

ECG heeft ook geen nut op een sporthorloge.
Beetje tegenstrijdig ook wel als je een (variërend in prijs) sporthorloge koopt ben je meestal ook wel met sporten bezig, dus is de kans op ischemische hartziekten en evt ritmestoornissen ook al veel kleiner. ECG lijkt me nuttiger bij de rokende, zuipende bankhanger.
Helaas is er wel een zeker nut: https://www.gezondheid.be...estoornissen-en-sport-427
Aankomende vrijdag onderga ik zelf een ablatie vanwege hartritmestoornis door duursport. Bij onze atletiekvereniging zijn er meerdere mannen op leeftijd die dit hebben.
Ik gebruik een Kardia device voor detectie, maar ik had het liever op mijn FR955 gehad

[ Voor 5% gewijzigd door Frij5fd op 04-03-2023 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Wekko306 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:51:
[...]

Mijn vriendin heeft een Venu 2 Plus, heel mooi ding als je niet de meest geavanceerde features niet nodig hebt. Als ik zelf geen Fenix 6 had zou ik er waarschijnlijk zelf een kopen.
Maar die GTR4 ziet er zeker ook fraai uit...
Zojuist even bekeken bij de Coolblue en leuke watch maar ik vind m te klein voor mij. Moet toch naar iets boven de 45 mm kijken denk ik. Helaas hadden ze de Amazfit GTR4 niet liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:48
Nou, nog nooit meegemaakt met mijn Forerunner 45, maar de gps lijkt vanmorgen niet lekker gewerkt te hebben. Ik deed een rustige duurloop en de eerste 4km gingen gewoon rond de 6:45. En opeens de volgende gaf hij 11:02 aan. Ook daarna nog twee keer een kilometer boven de 8:00 waar ik dat echt nooit doe. Nameten van de afstand kom ik ook zo'n 1,3 kilometer verder uit dan door mn Garmin gemeten. Dat delen door mijn looptijd kom ik uit op 6:45 gemiddeld wat ik ook had verwacht.

Ik hoop dat dit een eenmalig iets is, verder heel tevreden over mn horloge. Anderen dit soort ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:35
Is de Wahoo Element Rival een interessant alternatief voor een Garmin 255? Wel een stuk goedkoper : 199,- euro. Iemand ervaring mee?

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of de HR opgepikt wordt door een Garmin Edge 530.

“ELEMNT RIVAL is able to broadcast your heart rate, running pace, and running cadence to other devices such as bike computers, treadmills and 3rd party apps.“

https://eu.wahoofitness.c...-watches/elemnt-rival-buy

[ Voor 38% gewijzigd door mv_ak op 05-03-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Jovatov schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:50:
Nou, nog nooit meegemaakt met mijn Forerunner 45, maar de gps lijkt vanmorgen niet lekker gewerkt te hebben. Ik deed een rustige duurloop en de eerste 4km gingen gewoon rond de 6:45. En opeens de volgende gaf hij 11:02 aan. Ook daarna nog twee keer een kilometer boven de 8:00 waar ik dat echt nooit doe. Nameten van de afstand kom ik ook zo'n 1,3 kilometer verder uit dan door mn Garmin gemeten. Dat delen door mijn looptijd kom ik uit op 6:45 gemiddeld wat ik ook had verwacht.

Ik hoop dat dit een eenmalig iets is, verder heel tevreden over mn horloge. Anderen dit soort ervaringen?
Ja, zo begon het bij mij ook. Inmiddels is GPS een zooitje en soms niet eens meer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim heb jij de ervaring dat de verkoopwaarde van horloges na en bepaalde leeftijd/generatie een stuk minder wordt? Ik ben altijd geneigd ze zo lang te gebruiken dat ze volgens mij bijna niets meer waard zijn, beetje tegenovergesteld aan jou dus. :D

Op zich heb ik nu ook geen noodzaak, maar ondersteuning en nieuwe features worden langzaam natuurlijk wel interessanter. Een mooie deal of opties op een nieuwe generatie kunnen mogelijk toch een overstap aantrekkelijk maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:48
westergas schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Ja, zo begon het bij mij ook. Inmiddels is GPS een zooitje en soms niet eens meer bruikbaar.
Hmm -O-.

Is na anderhalf jaar toch wel erg kort. Vorige horloge dat ik had deed de gps het na vier jaar nog prima. Gelukkig dus nog binnen garantie dus als t blijft dan maar terug naar de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@Jovatov hoeft niets te betekenen hoor. Ik heb ook wel eens gehad dat er iets niet lekker liep met een fix waardoor hij steeds in de war was. Kwam ik achteraf achter dus was de activiteit aardig in puin. Daarna nooit meer last mee gehad dus heb het als incident beschouwd.
Als je nog garantie hebt inderdaad goed in de gaten houden of het structureel is of niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:31
Ik lees dat de forerunner 265 uitgekomen is. Ik heb de forerunner 255 waar ik tevreden over ben.
Ik ben wel nieuwsgierig of er nog nieuwe functies toegevoegd worden nu de opvolger al uit is.
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:42:
@Aghanim heb jij de ervaring dat de verkoopwaarde van horloges na en bepaalde leeftijd/generatie een stuk minder wordt? Ik ben altijd geneigd ze zo lang te gebruiken dat ze volgens mij bijna niets meer waard zijn, beetje tegenovergesteld aan jou dus. :D

Op zich heb ik nu ook geen noodzaak, maar ondersteuning en nieuwe features worden langzaam natuurlijk wel interessanter. Een mooie deal of opties op een nieuwe generatie kunnen mogelijk toch een overstap aantrekkelijk maken.
Nee Garmin is voor mijn gevoel behoorlijk waardevast. Een paar voorbeelden van Marktplaats:
- Fenix 6 Pro = 350
- Venu 2 = 275 - 300
- 245 Music = 175
- F5 Plus = 175-200

Nieuw op MP liggen ze iets hoger, flink gebruikt iets lager. Deze horloges koop je (tenzij aanbieding) voor 75-100 euro meer in de winkel. Zijn toch modellen van meerdere jaren oud.

Weet iemand een website waar je de changelog van alle Garmin updates van een model op 1 plek kunt zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goerriaan
  • Laatst online: 19:28
Zoiets?
https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=15031

Zelf fenix 6 sapphire tita gescoord via MP, nog met garantie en gelukkig stuk minder dan de prijs die je noemt hiervoven. Blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Iemand een idee hoe snel/traag ze zijn bij ING rentepunten? M.a.w. wanneer kunnen we de 965 verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
westergas schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:31:
Iemand een idee hoe snel/traag ze zijn bij ING rentepunten? M.a.w. wanneer kunnen we de 965 verwachten?
meestal wanneer ze zin hebben

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:ING rentepunten en dergelijke is hier offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
DaitoX schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:46:
Na de meest recente update van de 955 lijkt mijn hartslag een stuk minder accuraat, na 20 minuten in een tempo run gaf ie bijna 30bpm lager aan dan 20 minuten in een long run vorige week. Terwijl deze week mijn pace meer dan een minuut per km sneller was. Stride repeat training van de week na de update had ook een 20bpm lagere average dan een vergelijkbare training een week eerder. Misschien toeval natuurlijk, zal horloge zo maar weer eens opnieuw opstarten en hopen dat het de komende dagen weer beter gaat.

Maar wat dat betreft toch wel een beetje teleurgesteld in de software kant, ook navigatie bugs en bugs met de muziek speler (super onstabiel) blijven maar bestaan. Hoewel de Venu 2 niet probleemloos was (in mindere mate wat issues met de muziekspeler ook bijvoorbeeld) voelde die toch wel een stuk stabieler aan.
Vandaag een easy run waarin mijn hartslag weer wat normaler leek dan vorige week. In mijn easy run nu werd 10bpm hogere hartslag gemeten dan in mijn tempo run afgelopen weekend (waarin ik nog een pb haalde en er goed doorheen zat toen ik klaar was) tijdens het rennen en ongeveer 40bpm hoger tijdens de cooldown. Wat meer in lijnen van de verwachting.

Hopelijk blijft die het weer beter doen. Misschien sowieso maar eens kijken voor een band, met interval trainingen zal dat in ieder geval beter zijn. Maar met normale tempo runs is horloge normaal voldoende.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

:( kan post niet verwijderen en wil geen modbreak...

Modbreak:Mwuhahaha :Y)

[ Voor 214% gewijzigd door Gonadan op 07-03-2023 15:52 . Reden: toch een modbreak :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
qwasd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:38:
[...]

Zojuist even bekeken bij de Coolblue en leuke watch maar ik vind m te klein voor mij. Moet toch naar iets boven de 45 mm kijken denk ik. Helaas hadden ze de Amazfit GTR4 niet liggen...
Zit nu te twijfelen tussen de Garmin Forerunner 265 en de Amazfit GTR4 kwa model en grootte. De Amazfit heeft geen NFC payment en Spotify sync voor muziek afspelen zonder telefoon in de buurt. Is de Garmin de extra 300 euro waard of voor nu gewoon voor de Amazfit gaan en het genoegen nemen dat ik geen NFC payment kan gebruiken en muziek even handmatig dien te uploaden naar de watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De 265 heeft natuurlijk veel meer features dan de Amazfit. Dus belangrijk te bepalen of je die gaat gebruiken. Ik lees op Reddit overigens veel klachten over de betrouwbaarheid van de hartslag sensor dus als je het voor sporten wilt gebruiken zou ik er wel een borstband bij kopen. Dat is bij de 265 waarschijnlijk niet nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 07:18
Mezelf gisteren een upgrade van FR 245 naar 265 gegund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-91PBnpPgnRE1BiED0lzB8ETBEE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kSx2NbatiGWv4AfLRGiJCIK6.png?f=user_large

Ondanks dat Garmin op haar website aangeeft dat de levering 2-3 weken zal duren lijkt het er toch op dat ik 'm Maandag al geleverd krijg. *O*

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tim_W als je bij Bever bestelt heb je hem sowieso morgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 07:18
Helaas gemist dat zij 'm al hebben liggen @Aghanim, dan had ik 'm niet alleen morgen al gehad maar dan had ik mezelf ook nog eens 4 cent kunnen besparen!

Strava Garmin 265

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 13:28

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
PatrickC schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:00:
[...]

Mee eens, maar ik ga toch altijd twijfelen als ik deze specs allemaal zie en de prijs die ervoor gevraagd wordt en dan vind ik het altijd al snel 'To good to be true'. Misschien dat @Eric van Ballegoie de Amazfit GTR4 een een keer uitgebreid kan testen en een goede vergelijking maken met de Garmin horloges? Twakers.net zal toch niet in de lobby van Garmin, Apple, Polar en Suunto zitten? :o

Het horloge heeft hier wel een apart topic en dat hebben niet zoveel horloges...
[Amazfit GTR 4] Ervaringen & Discussie
Ik ben bezig met een grotere vergelijkingstest waarin ook Amazfit meegenomen wordt. Ik heb zelf tot nu toe vooral ervaring met de T-Rex 2, wat - zeker voor het geld - een prima horloge is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 11:28

Dazzler2120

FP ProMod
Eric van Ballegoie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Ik ben bezig met een grotere vergelijkingstest waarin ook Amazfit meegenomen wordt. Ik heb zelf tot nu toe vooral ervaring met de T-Rex 2, wat - zeker voor het geld - een prima horloge is.
Dat klinkt wel interessant, worden in die review ook de wat 'exotischere' merken meegenomen, i.p.v. een zware focus op de Garmin modellen die je vaak (bv. in dit topic) ziet? Denk dan o.a. aan de Suunto, Coros, Polar modellen?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:35
Eric van Ballegoie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Ook de Wahoo Rival die nu aantrekkelijk geprijsd is? Daar ben ik wel in geïnteresseerd mede omdat de functies inmiddels zijn uitgebreid met software updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-06 20:59
satshow schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:18:
Ik lees dat de forerunner 265 uitgekomen is. Ik heb de forerunner 255 waar ik tevreden over ben.
Ik ben wel nieuwsgierig of er nog nieuwe functies toegevoegd worden nu de opvolger al uit is.
Iemand een idee?
Buiten het AMOLED scherm: Alle nieuwe features die de 265 krijgt gaat de 255 waarschijnlijk ook krijgen (source: videoreview van de 965 van dcrainmaker).

Dus je "oude" maximum 1 jaar oude watch meteen upgraden naar quasi hetzelfde model lijkt me nergens voor nodig, tenzij je écht die AMOLED wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dazzler2120 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Dat klinkt wel interessant, worden in die review ook de wat 'exotischere' merken meegenomen, i.p.v. een zware focus op de Garmin modellen die je vaak (bv. in dit topic) ziet? Denk dan o.a. aan de Suunto, Coros, Polar modellen?
‘Klassieke’ merken als Suunto en Polar ‘exotisch’ noemen vind ik dan weer best bijzonder. ;) Mijn eerste sporthorloge was zelfs een Suunto. :) Eric heeft in het verleden al een keertje een roundup gemaakt waarin Polar ook aan bod kwam.
https://nl.hardware.info/...t--en-gezondheidstracking
Maar ik heb het idee dat Polar en Suunto steeds minder verkocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
PatrickC schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:29:
[...]

‘Klassieke’ merken als Suunto en Polar ‘exotisch’ noemen vind ik dan weer best bijzonder. ;) Mijn eerste sporthorloge was zelfs een Suunto. :) Eric heeft in het verleden al een keertje een roundup gemaakt waarin Polar ook aan bod kwam.
https://nl.hardware.info/...t--en-gezondheidstracking
Maar ik heb het idee dat Polar en Suunto steeds minder verkocht worden.
Bedoelde het vooral als 'exotisch' in dit topic. Wordt wel gebruikt, maar bij adviezen wordt vaak snel gegrepen/gekeken naar Garmin.
Ik ben vooral benieuwd naar hoe de huidige line-ups een beetje tegenover elkaar staan, had idd het artikel van 2021 (review: De beste smartwatches van negen merken) gelezen en daar worden idd goed breed gekeken naar horloges. Afhankelijk van het perspectief / de insteek van de round-up (ga je kijken naar smartwatches, of sporthorloges) zijn sommige merken uiteraard meer of minder interessant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:52
Zelf heb ik het idee dat de meetkwaliteit van Polar/Suunto misschien wel iets beter is dan bij Garmin, maar dat die van Garmin voldoet voor de meeste "amateur" sporters en wel meer voordeel hebben van het hogere gimmick/smartwatch gedeelte van Garmin. Dat is tenminste mijn persoonlijke ervaring na de overstap van Polar naar Garmin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 08:59
"Exotisch" vind ik dan wel deze nieuwe "Powered by Polar" Casio: https://gshock.casio.com/intl/products/g-squad/gbd-h2000/ Nochtans heeft ie alle Polar goodies aan boord : running index, nightly recharge, cardio load, enz. En dus ook een GPS. Het Casio design spreekt me totaal niet aan, maar er zijn fans voor. Misschien een alternatief voor de Garmin Instinct of Polar Grit? Ik zou er wel graag eens een review van zien (hint! @Eric van Ballegoie 8) ).
Een klein woordje uitleg hier: https://the5krunner.com/2...sio-now-powered-by-polar/
25 Polar algoritmes blijkbaar aan boord.

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het punt bij de andere merken is dat ze flink achterlopen op features als muziek, pay, navigatie en maps. Daardoor valt voor veel sporters een merk al direct af.

@iqcgubon volgens mij krijgt de 255 ook geen training readiness. Er zit dus ook software matig een verschil tussen de 265 en 255.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Interessante opsomming… maar wat praat die Ray snel! :+

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 08-03-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
jopie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:49:
Zelf heb ik het idee dat de meetkwaliteit van Polar/Suunto misschien wel iets beter is dan bij Garmin, maar dat die van Garmin voldoet voor de meeste "amateur" sporters en wel meer voordeel hebben van het hogere gimmick/smartwatch gedeelte van Garmin. Dat is tenminste mijn persoonlijke ervaring na de overstap van Polar naar Garmin.
Precies, ik denk dat ieder horloge zo zijn kwaliteiten en kwaaltjes heeft.
Garmin is vaak het sporthorloge met de meeste features, goed gebruiksgemak en goed te combineren voor bv. fietsers
Coros is dan juist weer expert in simpliciteit, gewoon een no-nonsense sport-watch. Focus van Coros ligt juist volledig op de batterijduur. Mijn Apex Pro hoef ik maar 1x in de +- 2 weken op te laden, terwijl ik ca. 5-6 uur per week aan activiteiten registreer. De nieuwere modellen gaan nóg langer mee.
Etc. etc.
Ik denk dat dit soort verschillen prima in een round-up passen bv. waarbij je vooral focust op de onderlinge verschillen van de merken ook. Of dit op zijn minst daarin kan meenemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:25
Als je hem te snel vindt praten, kan je altijd de geschreven versie bekijken. Die bestaat meestal ook naast de video.

[ Voor 12% gewijzigd door La1974 op 08-03-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:31
iqcgubon schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Buiten het AMOLED scherm: Alle nieuwe features die de 265 krijgt gaat de 255 waarschijnlijk ook krijgen (source: videoreview van de 965 van dcrainmaker).

Dus je "oude" maximum 1 jaar oude watch meteen upgraden naar quasi hetzelfde model lijkt me nergens voor nodig, tenzij je écht die AMOLED wil.
Ik hoef geen amoled. Was gewoon nieuwsgierig.
Ik doe niet aan hardlopen, maar kan al mijn activiteiten starten die ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
La1974 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:14:
[...]

Als je hem te snel vindt praten, kan je altijd de geschreven versie bekijken. Die bestaat meestal ook naast de video.
Dat vind ik over het algemeen ook veel fijner, ik lees liever een review dan dat iemand hem voorleest.
Tenzij je echt iets moet laten zien, dan kan een filmpje handig zijn, maar vaak kan het ook prima met plaatjes en dan kan ik zelf bepalen hoe lang ik kijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:14:
[...]

Dank voor de tip, masr ik kan ‘m wel volgen hoor… voertaal op mijn werk is Engels, dus een getraind oor. Ray praat zo snel denk ik, omdat anders zijn video’s net zo lang worden als zijn geschreven reviews! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:25

bloody

0.000 KB!!

Ik zag net dat op de Garmin Forerunner 955 Solar een mooie 11% korting zit; van 650 voor 579 euro :*)
https://www.bergzeit.nl/p...solar-gps-horloge/5052760

Voor diegene die naar wat korting op zoek was en/of twijfelde tussen de normale 955 en de 955 Solar versie :)

[ Voor 11% gewijzigd door bloody op 09-03-2023 09:34 ]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37
Dazzler2120 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:10:
[...]
Precies, ik denk dat ieder horloge zo zijn kwaliteiten en kwaaltjes heeft.
Garmin is vaak het sporthorloge met de meeste features, goed gebruiksgemak en goed te combineren voor bv. fietsers
Coros is dan juist weer expert in simpliciteit, gewoon een no-nonsense sport-watch. Focus van Coros ligt juist volledig op de batterijduur. Mijn Apex Pro hoef ik maar 1x in de +- 2 weken op te laden, terwijl ik ca. 5-6 uur per week aan activiteiten registreer. De nieuwere modellen gaan nóg langer mee.
Etc. etc.
Ik denk dat dit soort verschillen prima in een round-up passen bv. waarbij je vooral focust op de onderlinge verschillen van de merken ook. Of dit op zijn minst daarin kan meenemen
De Vertix 2 gaat +1maand mee bij mij :)
Hoogste GNSS standen actief op 1s logging.
Mijn logging tijd verschilt per week, zonder wind ongeveer 4 a 6 uur, met wind meer richting de 24 :+

Af en toe wel last van "battery anxiety", maar met 5% kun je nog (bijna) een week door :X
Bewijst steeds weer hoe geconditioneerd je bent met je smartphone en laptop meldingen...

Zou ik zeker in een round-up willen zien, al is het alleen maar voor de accu

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
raymondw schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:24:
[...]

De Vertix 2 gaat +1maand mee bij mij :)
Hoogste GNSS standen actief op 1s logging.
Mijn logging tijd verschilt per week, zonder wind ongeveer 4 a 6 uur, met wind meer richting de 24 :+

Af en toe wel last van "battery anxiety", maar met 5% kun je nog (bijna) een week door :X
Bewijst steeds weer hoe geconditioneerd je bent met je smartphone en laptop meldingen...

Zou ik zeker in een round-up willen zien, al is het alleen maar voor de accu
Ja had inderdaad al wat positieve verhalen gelezen over de Apex Pro 2 en Vertix 2 batterijduur.
Voor nu heb ik nog ruim voldoende aan de Apex Pro en werkt het top. Ik laad hem meestal op als hij tussen de 15 en 20% over heeft, zoals gezegd heeft het horloge dan nog ca. 2-3 dagen leven over.

Enige punt van aanmerking dat ik heb is m.b.t. de GPX kaarten, dat het prettig zou zijn als die altijd gericht op de looprichting, i.p.v. de oriëntatie van je horloge. Maar dat is iets kleins.
V.z.i.w. werkte dit iets beter bij Suunto wat ik van mijn broer begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 08-06 10:43

XyS

0.o.O

Heb nu een aantal keer met de 955 gelopen, ging allemaal prima tijdens langzame en snelle loopjes. Gisteren werkte de HRM echter niet mee, na mijn eerste lange interval (van 10 min) ging de hartslag eerst heel erg langzaam omlaag. Daarna bleef hij laag (140, was zeker 170) tijdens de volgende interval. Na het wisselen van plek en van arm bleef de hartslag op ~80 hangen.
Baal een beetje want wil er wel op kunnen vertrouwen.. vond het lekker dat ik eindelijk niet meer met band hoefde te lopen.
Iemand nog tips, zou niet weten waar het door kwam. Doe het horloge een klein beetje strakker als ik ga rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
XyS schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:00:
Heb nu een aantal keer met de 955 gelopen, ging allemaal prima tijdens langzame en snelle loopjes. Gisteren werkte de HRM echter niet mee, na mijn eerste lange interval (van 10 min) ging de hartslag eerst heel erg langzaam omlaag. Daarna bleef hij laag (140, was zeker 170) tijdens de volgende interval. Na het wisselen van plek en van arm bleef de hartslag op ~80 hangen.
Baal een beetje want wil er wel op kunnen vertrouwen.. vond het lekker dat ik eindelijk niet meer met band hoefde te lopen.
Iemand nog tips, zou niet weten waar het door kwam. Doe het horloge een klein beetje strakker als ik ga rennen.
Daarom heb ik een polar armharstlagband gekocht. Komt dacht ik door de kou.
Maar belachelijk dat ze dat niet voor elkaar kunnen krijgen bij zo'n duur horloge.
En zonder goede hartslagmeting heb je in feite niets aan alle Garmindata.
Zat net die Coros-modellen te kijken. Ben nu toch wel benieuwd hoe die het doen qua hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Handschoenen willen wel eens helpen doordat dan je handen warmer blijven en een betere doorbloeding houden. Wel ben ik het idee dat garmin meer last van heeft dan mijn 15 jaar oude sport horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Philo Melos schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:15:
[...]

Daarom heb ik een polar armharstlagband gekocht. Komt dacht ik door de kou.
Maar belachelijk dat ze dat niet voor elkaar kunnen krijgen bij zo'n duur horloge.
En zonder goede hartslagmeting heb je in feite niets aan alle Garmindata.
Zat net die Coros-modellen te kijken. Ben nu toch wel benieuwd hoe die het doen qua hartslag.
Bij mij redelijk goed, met mijn sport medisch onderzoek was de hartslag spot on (1 of 2 slagen verschil misschien). Maar als het erg koud is dan gaat de accuraatheid ook achteruit. Ik denk dat tegenwoordig de meeste Optical heart rate monitors redelijk vergelijkbaar presteren hieraan.
Als ik echt interesse heb in mijn hartslag op een loopje, dan draag ik meestal een borstband, dat blijft toch de beste manier om dit te meten.

Die arm hartslagband, werkt dat met een optische sensor? of is dat vergelijkbaar aan een borstband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Bij mij redelijk goed, met mijn sport medisch onderzoek was de hartslag spot on (1 of 2 slagen verschil misschien). Maar als het erg koud is dan gaat de accuraatheid ook achteruit. Ik denk dat tegenwoordig de meeste Optical heart rate monitors redelijk vergelijkbaar presteren hieraan.
Als ik echt interesse heb in mijn hartslag op een loopje, dan draag ik meestal een borstband, dat blijft toch de beste manier om dit te meten.

Die arm hartslagband, werkt dat met een optische sensor? of is dat vergelijkbaar aan een borstband?
Die werkt met een optische sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Philo Melos schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Die werkt met een optische sensor.
In dat geval denk ik dat die accurater presteert dan je horloge doordat die gewoon op een 'warmer' plekje zit (onder shirt etc.)
Maar ook die band zou *normaal gesproken* minder accuraat moeten zijn dan een borstband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Philo Melos schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:15:
[...]

Fiets met een ANT+ borst band op de fietscomputer en de Coros Vertix 2 los op mijn arm.
Beide geven vergelijkbare waarden aan (+-3 bpm).
Over alle sessies heen heb ik het idee dat de band wel nauwkeurig is of iig sneller update.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
raymondw schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:34:
[...]

Fiets met een ANT+ borst band op de fietscomputer en de Coros Vertix 2 los op mijn arm.
Beide geven vergelijkbare waarden aan (+-3 bpm).
Over alle sessies heen heb ik het idee dat de band wel nauwkeurig is of iig sneller update.
Ook bij koude (T<0°C) temperaturen? Want daar wilt mijn Coros Apex Pro (en de meeste horloges) ook wel struggelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Niet gezien dat ik daar ooit last mee heb gehad.

Fietsen doe ik in NL, zoals vandaag, alleen met een Aldi Active Wear jas aan.
Heb de Coros als backup voor bij het windsurfen, dan zit er 1 laag neopreen over, ook daarbij nooit issues gezien. (Windsurf tot er te dik ijs ligt, daarna ijsssurfen)

Alle sessies laten een vergelijkbaar hartritme zien, alleen in de winter ietsje hoger ivm de kou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
XyS schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:00:
Zelf ook last van dat mijn harstslag paar keer te laag bleef met mijn 955 (had toevallig laatst gepost) en ik heb op de garmin forums ook wat mensen gezien met hetzelfde probleem sinds de recente firmware. Bij mij is het na een hestart van het horloge weer goed gegaan de laatste paar keer. Maar zo wordt het vertrouwen in de Garmin software inderdaad steeds iets minder.

Zat zelf te twijfelen om zelf dan maar juist een band te halen, maar schijnbaar zijn functies met lactate treshhold ook al een tijdje bugged. Wat dan natuurlijk ook weer jammer is. Daarnaast denk ik ook niet dat ik elke keer zin ga hebben om dat om te doen. Voor een interval training prima, maar een easy run bijvoorbeeld zou het horloge toch zonder problemen moeten kunnen (en doet het meestal ook prima).

Ook heb ik regelmatig problemen met de muziek speler. Soms kunnen mijn oortjes niet makkelijk verbinden, na 3 keer proberen werkt het dan of soms moet het horloge opnieuw gestart worden (wat ik liever niet doe tijdens een activiteit dus dan geen muziek). Andere koptelefoon geprobeerd die had soms hetzelfde en de oortjes doen het wel altijd goed op de telefoon gelijk. Paar keer gehad nu sinds versie 4.13 dat de muziek speler helemaal vastloopt en het horloge laat crashen (wat soms een activeit die al bezig was nogal door de war gooit). Vaak werkt de muziek speler dan nog niet na de automatische reboot en moet ik het horloge nog een keer handmatig rebooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:38
Hier soms ook met koud weer dat de hartslag meting veel te laag blijft. Garmin Forerunner 955.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19

Investig8or

What goes up, could come down

Investig8or schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:18:
[...]

Ik zag 2 op voorraad staan maar ik had er net 1 in de winkelmand en kon al niet meer afrekenen... :F Nouja, beetje geduld dan maar, kan ik weer nadenken of het toch een fenix 6 pro (solar) moet worden, rekken naar de fenix 7 of d2 air x10 (left-field optie). Ik kom van een forerunner 230 dus ik ga er sowieso op voorruit :Y. Ga er geen cm harder van rennen, dat moet ik toch zelf doen.
Voor mensen die ING hebben en wachten op beschikbaarheid: de horloges lijken op het moment weer aardig in voorraad te zijn, dus als je er op wachtte sla je slag!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kan iedereen de Polar Verity Sense aanraden die problemen heeft met de hartslagmeting op het horloge zelf. Het is een kleine moeite om ‘m om te doen, je merkt bijna niet dat je ‘m draagt (in tegenstelling tot een borstband), batterijduur is erg goed en hartslagmeting is veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 00:41
vinom schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:28:
Hier soms ook met koud weer dat de hartslag meting veel te laag blijft. Garmin Forerunner 955.
Ik heb dat regelmatig met een VA3 en dat komt niet zozeer door het horloge, maar doordat de doorbloeding behoorlijk geknepen wordt door mijn lijf.
Dat dit in mijn hele arm gebeurt weet ik omdat ik bij een bloeddonatie ook altijd problemen heb als het koud is.
Pas als ik het zelf warmer krijg is de OHR weer juist.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:35:
[...]

Ik heb dat regelmatig met een VA3 en dat komt niet zozeer door het horloge, maar doordat de doorbloeding behoorlijk geknepen wordt door mijn lijf.
Dat dit in mijn hele arm gebeurt weet ik omdat ik bij een bloeddonatie ook altijd problemen heb als het koud is.
Ik had daar bij kouder weer ook vaker last van, maar met de Verity Sense om mijn bovenarm nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:38
Mistraller schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:35:
[...]

Dat zou het bij mij ook goed kunnen zijn. Ik heb over het algemeen altijd koude handen en voeten, ook binnen en dus buiten helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 00:41
Kleine pricedrop op de fenix 7 silver bij coolblue; nu 592.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 00:14

Quakie

quakelen

Iemand een idee waarom mijn Garmin na elke run een PR geeft op een mijl of km terwijl ik keren ervoor 100% sneller was.
Zover ik kan zien geen sync problemen.

Had het met mijn vorige Garmin ook wel eens maar nu is het standaard na elke run.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:05
Quakie schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:21:
Iemand een idee waarom mijn Garmin na elke run een PR geeft op een mijl of km terwijl ik keren ervoor 100% sneller was.

Had het met mijn vorige Garmin ook wel eens maar nu is het standaard na elke run.
"accepteer" je die records? Zowel in de activiteit als in het overzicht met personal records krijg je dacht ik de mogelijkheid om je PR te accepteren, zodat een activiteit met foute afstand door slecht GPS signaal niet plots je vorige PR overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@bertware ik accepteer niks, voor mij ziet het eruit als een notificatie bericht. Niet een acceptatie .. Zie bij geen streepje staan bijv..
Soms heb ik dat hij een nieuwe maximale hr detecteert en die accepteer ik dan. Daar is het duidelijk dat je een actie moet ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 10:11
raymondw schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:46:
.......Heb de Coros als backup voor bij het windsurfen, dan zit er 1 laag neopreen over, ook daarbij nooit issues gezien. (Windsurf tot er te dik ijs ligt, daarna ijsssurfen).....
Grappig, gebruik hier een Fenix 5 voor de windsurfsessies, heb er twee windsurf IQ-appjes op gehad, maar die zijn onhandig in het gebruik (geen pauze mogelijkheid bijv.). Dus ik gebruik een simpel wandelprofiel wat ik omzet naar windsurfen in connect en richting Strava. Heeft je Coros een dedicated windsurf activiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Frenz64 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:46:
[...]

Grappig, gebruik hier een Fenix 5 voor de windsurfsessies, heb er twee windsurf IQ-appjes op gehad, maar die zijn onhandig in het gebruik (geen pauze mogelijkheid bijv.). Dus ik gebruik een simpel wandelprofiel wat ik omzet naar windsurfen in connect en richting Strava. Heeft je Coros een dedicated windsurf activiteit?
In tegenstelling tot de Garmin devices hebben een aantal Coros modellen een officiële ondersteuning via GPS-speedsurfing.com
Heb mijn eigen GNSS devices gebouwd voor het windsurfen en gebruik de Coros als lifestyle backup device.
De Coros software is prima in gebruik!

Mijn ervaring met de Garmin devices was niet positief, heb nog even met Suunto dev's gesproken, door het ontbreken van een duidelijke ontwikkel richting viel dat ook af.
Coros ontwikkeld goed (windsurfen en fietsen test ik zelf), werkt graag samen met externe partijen en gebruikt de feedback ook om verder te ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 10:11
[Off topic] Aha, ik zie dat je ook op windsurfing.nl actief bent @raymondw (kom er nog wel 's, froegah vrij veel).

Ben verre van een speedsurfer, maar vind het wel leuk m'n sessies te loggen. Morgen wind, heb de middagagenda leeggemaakt 8) Wellicht ff naar Horst, de temperatuur begint ergens op te lijken, voorgaande sessies dit jaar waren nogal 'frisjes'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 11:49
Ik heb een vraag over mijn net verkregen garmin fenix 5.
Ik zie een HR, stress, stappen. Sporten komt meteen door in connect. Maar slaap lijkt niet geregistreerd te worden. Ook niet na een sync met connect. Mis ik iets of heeft deze oudere fenix 5 dit überhaupt niet? Ook slaaptijden via connect doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Nixo fenix 5 ondersteunt slaap. Heb je hem toevallig niet geselecteerd in mijn dag in je app ? Als je in je browser kijkt zie je ook geen slaap ?

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 12-03-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:54
Nixo schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:39:
Ik zie een HR, stress, stappen. Sporten komt meteen door in connect. Maar slaap lijkt niet geregistreerd te worden. Ook niet na een sync met connect. Mis ik iets of heeft deze oudere fenix 5 dit überhaupt niet? Ook slaaptijden via connect doorgeven.
De Fenix 5 heeft het wel, maar het werkt zo bedroevend slecht dat je er beslist niets aan mist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-06 13:21
Nixo schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:39:
op d F5plus moet je slaap wel activeren in je profiel opde connect website stata het onder Gebruikersinstellingen. Daar kan je je slaaptijden op ingeven. Het werkt het redelijk goed bij mij, maar als je een keer overdag een powernap doet pakt die vaak die niet mee of als laat op de bank ligt/hangt kan het zijn dat die de slaap wel meetelt terwijl je gewoon wakker bent. Is meer een gimmick voor mij maar wle 1 die me laat zien hoe het patroon over langere tijd is en samen met de rusthartslag werkt dat wel goed bij mij. Zo kon ik mooi de alcohol en carnaval invloed zien op slaap en rust HR. Maar ook een virusje wat er eventueel aankomt zie ik wel terug in mijn rustHR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 11:49
Thnx voor de info. Ik zie op de connect website geen slaap info. Wel zag ik dat een ander horloge nog als primair stond in gesteld, dat heb ik omgezet.
Slaat staat al ingesteld van 23.00 tot 7.00.
Verder staat er bij slaap geen enkele data. Maar ik ben er nog niet uit hoe dat komt...

EDIT: Slaap van vannacht staat er nu tussen en komt redelijk overeen. Ik denk dat het lag bij aanpassen van primair toestel! Thnx om via de website te kijken!

[ Voor 22% gewijzigd door Nixo op 13-03-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-06 20:59
Quakie schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:21:

Zelfde probleem hier. Na bijna elke run zogezegd weer een nieuw 1K record maar als ik dan in de app ga kijken om te accepteren is er helemaal niks te zien.

Is de Race Predictor bij anderen ook veel te optimistisch trouwens? Ik heb binnen 5 weken een 10 mijl gepland met een goal van 1u25 (5:17min/km) wat net haalbaar zou moeten zijn. Nu zegt mijn FR955 mij doodleuk dat ik die op 1u17 (4:47min/km) zou kunnen uitlopen. Yeah, ik denk het niet... Dat tempo hou ik nooit zo lang vol.

[ Voor 23% gewijzigd door iqcgubon op 13-03-2023 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37
iqcgubon schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:58:
[...]
Is de Race Predictor bij anderen ook veel te optimistisch trouwens?
Daar hebben we het recent in het Hardlopen-topic over gehad. Dat verschilt per persoon. Bij mij is de raceprognose juist te pessimistisch: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/74411614#74411614

Gisteren tijdens de CPC Loop 1:18:15 gelopen, geaccepteerd in Garmin Connect als nieuw PR en m'n Fenix 6s geeft nu vrolijk een raceprognose van 1:20:11 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Quakie @iqcgubon

Hmmm, je moet een PR inderdaad accepteren waarna de melding pas weer verschijnt na een nieuw PR. Dat zou je in de connect app of op de site moeten kunnen doen, maar is alweer even geleden dat ik dat heb gehad dus weet ook niet precies meer hoe en wat. Heel overzichtelijk/duidelijk is het niet in ieder geval.
Pagina: 1 ... 253 ... 317 Laatste