Grappig genoeg begint Amazfit steeds meer bang for buck te bieden in vergelijking met Garmin. De GTS4 en GTR4 hebben een aantal forse upgrades meegekregen:
- ondersteuning voor externe hartslagband (lost de inaccurate pols sensor bij sporten op)
- dual band GPS
- track mode
- GPX inladen --> broodkruimel navigatie
- Interval schedules maken
- 'Firstbeat' features: Training load, Training Effect Aeroob/Anaeroob, Hersteltijd (geen idee of het klopt)
- Stress meting obv o.a. HRV
- Batterij tussen de 6 en 10 dagen afhankelijk van het model
Of het allemaal werkt zoals bedoeld weet ik niet maar het is interessant om te zien dat dit soort merken horloges met vergelijkbare of betere specs en features uitbrengen dan Apple/Garmin voor de helft of minder van het geld. Ik vind 500 euro voor een 265 echt schandalig. Het geeft een goede indicatie dat de Garmins flink duurder worden.
De UI vind ik mooier dan de Garmin UI die nog afstamt van de middeleeuwen, daar doet OLED weinig bijzonders aan. De implementatie ervan op de UI maakt het totaal wel erg scheeuwerig, dat heeft ook met de felle/scherpe kleuren te maken. Dat doet Apple bijvoorbeeld een stuk subtieler.
Als fanatieke hardloper (geen pro) heb je meer dan voldoende aan de nieuwe Amazfits. Er zijn meer features dan een Apple Watch op het gebied van sporten biedt en met 175 - 200 euro betaal je veel minder dan voor de 265.
[
Voor 10% gewijzigd door
Aghanim op 03-03-2023 10:38
]