• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:32
Sinds deze week een Fenix 7 SS via de rentepuntenwinkel (waar de 7X momenteel op voorraad is overigens), mooi ding. Wel viel het mij op dat de batterij gisteren na een activiteit van vier uur ging van 96% naar 78%, is dat normaal? Het leek mij wat veel op basis van de overzichten die ik zag van beloofde batterijduur in bepaalde modi. Ik heb volgens mij geen exotische functies aangezet op gebied van constante pulse ox monitoring bijvoorbeeld, alle instellingen zijn nog standaard.

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-04 12:28
elastiek schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Daar hebben we het recent in het Hardlopen-topic over gehad. Dat verschilt per persoon. Bij mij is de raceprognose juist te pessimistisch: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/74411614#74411614

Gisteren tijdens de CPC Loop 1:18:15 gelopen, geaccepteerd in Garmin Connect als nieuw PR en m'n Fenix 6s geeft nu vrolijk een raceprognose van 1:20:11 |:(
Race prognoses zijn per dag toch? Dat hij na je inspanning van gisteren een iets langzamere tijd aangeeft zou in dat geval best logisch zijn. Als je training readiness en body battery weer helemaal vol zijn gaat die prognose ook weer naar beneden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
jvang schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:18:
[...]

Race prognoses zijn per dag toch? Dat hij na je inspanning van gisteren een iets langzamere tijd aangeeft zou in dat geval best logisch zijn. Als je training readiness en body battery weer helemaal vol zijn gaat die prognose ook weer naar beneden.
Na elke loop berekent het horloge deze inderdaad opnieuw. Maar dat levert marginale aanpassingen op. Training readiness en body battery worden hier niet in meegenomen.

N.a.v. mijn inspanning van gisteren werd de raceprognose bij mij niet aangepast.

Acties:
  • +1Henk 'm!
jvang schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:18:
[...]

Mwah, volgens:

https://www.garmin.com/en...nts/race-time-prediction/
RACE TIME PREDICTION
How long it will take to finish a race has an impact on some important decisions. Pace, nutrition, attire and even your playlist can be affected by how long you will be out there running.

Recognizing the value of this information, Garmin and Firstbeat have taken strides in the effort to provide reliable race time predictions you can trust.

Your ability to produce energy aerobically, measurable in terms of VO2 max, is a significant factor in your race performance. This knowledge, along with real-world data about the sustainability of effort across various intensities, provides the foundation of your predicted finish times for various distances.

The reliability of your predicted finish time is enhanced by analyzing trends in your training load and mileage data for the last few weeks. This analysis includes special consideration of all different types and frequencies of runs you performed along the way.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:25

route99

just passionately curious...

elastiek schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:29:
[...]
Gisteren tijdens de CPC Loop 1:18:15 gelopen, geaccepteerd in Garmin Connect als nieuw PR en m'n Fenix 6s geeft nu vrolijk een raceprognose van 1:20:11 |:(
Je hebt de 2e 5 km een verval gehad van bijna 40 sec tov de 1e 5 km. Daarna was het vlak.
Zou de Garmin daar op anticiperen?
En het verschil is maar ~2,4%.....
Het gaat obv VO2 max meen ik me te herinneren, dus das 60 versus 61,46 als je zelf 60 hebt op je Gamin.
Ik vind dat toch al aardige nauwkeurig, waarbij op mijn 735XT de VO2 max in hele getallen krijg en dan de fout 60+/- 1 is?

En kijk eens om je heen wat anderen er van vinden:
https://www.themotherrunn...tes%20your%20heart%20rate.
How can I get an accurate race prediction?
Here’s how to get the most accurate Garmin Race Predictor:

Log your personal information including age, gender, weight, and height.
  • Wear your watch for all workouts.
  • Try not to pause your watch a lot.
  • Wear a chest-based heart rate monitor.
Remember that these times are predictions and do not factor in all the variables that come with running such as the terrain, course, or weather.
...................
There are upsides and downsides to data. It’s important to take the Garmin data into consideration but also with a grain of salt. If you feel good, that is all that matters.

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• elastiek
  • Nu online
Ik neem vrijwel alle waarden die m'n Garmin noemt met een enorme korrel zout.

De VO2max die je noemt @route99, is inderdaad wat je zou verwachten met de tijd die ik liep; Runalyze berekende 61,48. M'n Garmin fenix 6s liet de VO2max gisteren echter stijgen van 64,93 naar 64,94*.

In mijn geval schat mijn Garmin mijn VO2max dus veel hoger in dan realistisch is. En voorspelt daarbij tijden die veel lager zijn dan de tijden die ik werkelijk loop. Hoe dan Garmin? Schiet mij maar lek.

* Deze waarden met twee cijfers achter de komma worden door een Garmin-horloge na afloop van een activiteit weggeschreven in de fit-file. Ze zijn o.a. terug te vinden in Runalyze.

• elastiek
  • Nu online
Toevoeging op de VO2max die Garmin inschat:
Voordat ik in juni vorig jaar onderuit ging door corona, schommelde deze rond de 69 - 70. Deze is toen gezakt tot 55 en heeft vanaf tweede helft december de weg weer omhoog weer. Ik verwacht dat Garmin me aan het einde van zomervakantie weer vrolijk inschat op een VO2max van 69 - 70. Nu alleen nog even uitvinden hoe ik de tijden die daarbij horen, kan gaan lopen in het najaar... of zal ik het toch maar zien als een (vreemd verschoven) trendlijn?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

Quakie

quakelen

m0ridin schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:01:
@Quakie @iqcgubon

Hmmm, je moet een PR inderdaad accepteren waarna de melding pas weer verschijnt na een nieuw PR. Dat zou je in de connect app of op de site moeten kunnen doen, maar is alweer even geleden dat ik dat heb gehad dus weet ook niet precies meer hoe en wat. Heel overzichtelijk/duidelijk is het niet in ieder geval.
Toch apart dat je aanpassingen qua zones op je horloge doet en een PR in de app/website.
Dat zou betekenen dat er geen sync plaats vindt. Er staan online diverse PRs van jaren geleden en ik zit nu bij lange na niet aan die tijden. In app of website krijg ik geen melding. Misschien wordt het daar wel afgevangen dat er geen PR is ?

Ik teken nergens meer voor

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Helaas kan ik met de vo2max die Garmin berekent helemaal niks meer. Hij staat sinds oktober vorig jaar op 56 en was daarvoor 57. Terwijl de conditie juist beter is geworden. De details in het fit bestand matchen ook niet met wat Runalyze ervan vindt.

Een trainingsloop in november geeft 44,65 voor Runalyze (hoge hartslag, ik had waarschijnlijk iets onder de leden) en Garmin 56,10
Een tempoloop in maart geeft 57,07 voor Runalyze, Garmin zegt 55,61
De CPC van gisteren was 53,24 en Garmin maakt er 55,54 van.

Waar Runalyze een stijgende trend laat zien is Garmin stabiel of zelfs negatief. Jammer, ik vond het wel leuk om op mijn horloge wat positieve feedback te krijgen. Maar het lijkt nergens meer op. Trainingstatus is al een half jaar 'aanhouden' of 'herstel'. :(

Garmin Fēnix 6 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• elastiek
  • Nu online
Pas op dat je geen appels met peren vergelijkt @sander_g!

Runalyze berekent per loopje wat je VO2max is en die is volatieler dan aandelen op de beurs. De waarde die Garmin in je fit-file wegschrijft is een berekende waarde over alle loopjes in een bepaalde periode.

Als je dan wil vergelijken, moet je in runalyze kijken wat je berekende (gemiddelde?) VO2max is over dezelfde periode als die Garmin hanteert. Maar ik vrees dat noch de periode, nog de berekening van Garmin bekend zijn.

Wat je wel kunt zeggen is dat als je een bovengemiddeld hoge VO2max op een loopje in Runalyze scoort, dat dan de plus in je Garmin VO2max ook wat groter is. En andersom natuurlijk.

En dan maak ik het nog een stapje ingewikkelder. Ik heb het idee dat de VO2max-waarde die Garmin in de fitfile wegschrijft, niet de eindwaarde van die loop is maar de startwaarde. De VO2max n.a.v, een loopje wordt dan dus pas in de fitfile gezet bij de volgende loop die je loopt. Volg je me nog?

• sander_g
  • Nu online
elastiek schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:06:
Runalyze berekent per loopje wat je VO2max is en die is volatieler dan aandelen op de beurs. De waarde die Garmin in je fit-file wegschrijft is een berekende waarde over alle loopjes in een bepaalde periode.
...
En dan maak ik het nog een stapje ingewikkelder. Ik heb het idee dat de VO2max-waarde die Garmin in de fitfile wegschrijft, niet de eindwaarde van die loop is maar de startwaarde. De VO2max n.a.v, een loopje wordt dan dus pas in de fitfile gezet bij de volgende loop die je loopt. Volg je me nog?
Dat Runalyze per loop een vo2max uitrekent had ik wel gezien. En dat ze afwijken is ook niet zo'n punt. Maar je zou toch verwachten dat er een zekere overeenkomst is met de trend over een periode van 6 maanden. Allebei omhoog of omlaag. Nu lijkt het bijna omgekeerd. En als het een inschatting is van je conditie, dan is 3 minuten sneller op een 10km en 2 minuten sneller op een HM ten opzichte van een half jaar geleden mét een lagere hartslag, naar mijn idee een verbetering en geen verslechtering.

Een vo2max uit het begin of eind van de loop kan het volgens mij ook niet helemaal verklaren.
Datum Runalyze Garmin
1 maart 50,28 55,62
3 maart 57,07 55,61
4 maart 49,00 55,63
6 maart 50,76 55,68

Ja, Runalyze gaat alle kanten op, maar Garmin beweegt wel erg weinig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Lastig om te zeggen wat er dan niet goed gaat @sander_g.

Garmin is een black box waarbij je je max HR en HR zones verkeerd ingesteld kan hebben staan, waardoor je VO2max daar niet klopt. Veel meer valt er niet in te stellen of om zeep te halen aan die instellingen.

Bij Runalyze kan je een grote hoeveelheid fouten instellen. Een niet uitputtende opsomming:
- De 7 instellingen onder Configuration > General Settings > Effective VO2max estimation
- Je hartslagzones onder Configuration > Sport types > Running > Heart rate zones
- Je activity types waarmee je je loopjes labelt onder Configuration > Sport types > Running > Assigned Activity Types
- En of een activity type op quality session hebt staan, of niet.
- En of je de juiste average HR bij elke activity type hebt ingesteld.

En zelfs als dat allemaal goed ingesteld staat, dan kan Runalyze in mijn geval helemaal niks met mijn baantrainingen omdat daar te veel rustmomenten in zitten. Dat zijn kwaliteitstrainingen die steevast een VO2max onder de 50 scoren volgens Runalyze. Daarbij maakt het niet uit of ik m'n activiteit tussendoor pauzeer off helemaal laat doorlopen tijdens de training, zoals in het tweede bullet in de quote die @route99 hierboven aanhaalt wordt genoemd: Try not to pause your watch a lot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sander_g
  • Nu online
Dat geeft niet @elastiek. Ik vind het alleen jammer omdat ik tot een half jaar terug best goed de relatie tussen de vo2max en mijn persoonlijke ervaring kon matchen. Ik heb deze fenix 6 pro nu bijna drie jaar. Waarvan dus 2,5 jaar geen rariteiten qua vo2max. Voor al het overige voldoet hij prima.

• route99

route99

elastiek schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:41:
In mijn geval schat mijn Garmin mijn VO2max dus veel hoger in dan realistisch is. En voorspelt daarbij tijden die veel lager zijn dan de tijden die ik werkelijk loop. Hoe dan Garmin? Schiet mij maar lek.
FYI: Vreemd contrast. Heb je al een complete reset overwogen?

https://hetgeheimvanhardl...he-garmin-race-predictor/
Conclusions

Garmin’s Race Predictor systematically predicts way too fast times.

The explanation for this is probably an error in the algorithm that calculates the speed/time. We believe the VO2 max of Garmin is realistic.
There are 2 solutions to this problem:
  • Use the VO2 max of Garmin (or that of a test at a physiological lab) in combination with our calculator (this gives the correct times)
  • Decrease Garmin’s VO2 max by 3-5 units in combination with the Race Predictor (the order of magnitude will be correct depending on where you are in the table).

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
De VO2 max op je Garmin (of andere online tools) is altijd slechts een schatting.
Juist bij de hogere en lagere waardes kan het fors verschillen van de daadwerkelijke waarde, die je enkel betrouwbaar via een sportmedisch onderzoek krijgt.

Dat gezegd hebbende, als je een halve marathon in 1h20m kan lopen zal je VO2max ook wel ver boven gemiddeld zijn, maar die kan net zo goed daadwerkelijk 48 of 68 zijn, en dat is een behoorlijk groot verschil.

Tevens is de getoonde waarde bij online tools makkelijk beïnvloedbaar; als jij op maximum effort 15 km snel rent, dan zal die waarde vermoedelijk stijgen. Zeker als je doorgaans 90% van de keren rustige of korte loopjes doet.
Op dezelfde wijze is ook de prestatiescore maar een matige variabele.

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:10

XyS

0.o.O

sander_g schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:06:
Dat geeft niet @elastiek. Ik vind het alleen jammer omdat ik tot een half jaar terug best goed de relatie tussen de vo2max en mijn persoonlijke ervaring kon matchen. Ik heb deze fenix 6 pro nu bijna drie jaar. Waarvan dus 2,5 jaar geen rariteiten qua vo2max. Voor al het overige voldoet hij prima.
En als je de algemene trend bekijkt in runalyze, zie je daar geen stijgende lijn in je vo2max?
Dat het per run heel veel kan verschillen dat geloof ik wel, er zit zo 15 slagen verschil in mijn hartslag op een goede vs slechte dag.

Over een langere periode zie ik echter wel verbeteringen, en zoals jij ook zegt zie ik het zelf ook terug aan PRs en een lagere hartslag op een hoger tempo.

Heb net pas een Garmin dus kan daar weinig over zeggen, behalve dat hij mij op een vo2max van 58 schat en jij bent toch flink sneller.
Runalyze ~52.5 maar wel met eigen instellingen, zoals elastiek ook al aangaf.
De schattingen van runalyze lijken me redelijk, iets te optimistisch (onder de 1:29 op HM). Garmin schat 1:34 en dat haalde ik een half jaar geleden al, zo na mijn marathon training moet dat wel beter kunnen. En ook gelijk duidelijk dat de waardes niet te vergelijken zijn. Had vorig jaar vo2max van 51 tijdens sportmedisch onderzoek en 45 in runalyze.

Wellicht dat je de Garmin kan resetten inderdaad, toch leuk om vooruitgang te zien :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sander_g
  • Nu online
XyS schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:47:
[...]

En als je de algemene trend bekijkt in runalyze, zie je daar geen stijgende lijn in je vo2max?
....
Wellicht dat je de Garmin kan resetten inderdaad, toch leuk om vooruitgang te zien :)
Runalyze geeft een positieve trend.

Bij Garmin beweegt het niks.

Ik heb me er maar bij neergelegd. Voor de rest werkt het prima. De wedstrijden, trainingen en Runalyze geven me ook terugkoppeling over hoe het zich ontwikkelt.

• elastiek
  • Nu online
route99 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:10:
[...]
FYI: Vreemd contrast. Heb je al een complete reset overwogen?
Zoals ik eerder al aangaf, neem ik al die waarden van Garmin met een grote korrel zout. Een reset ga ik dus niet doen.

De reden dat ik reageerde, is dat het niet klopt dat Garmin structureel overschat met de race predictor. Er zijn ook genoeg mensen te vinden waarbij de racepredictor structureel onderschat. Zoals dus bij mij, maar ook bij een aantal van m'n loopmaatjes. Grote gemene deler van deze groep is wel dat we allemaal (ver) bovengemiddeld hard lopen met onze jacht op een marathontijd van (zo dicht mogelijk op de) 2u30m of zelfs sneller dan dat. Eén van hen liep tijdens de CPC 1:11, daar waar Garmin een 1:23 voorspelde. Maar geen idee of het hebben van een groter dan gemiddelde motor de oorzaak is van het onderschatten door de Garmin race predictor.

De beste voorspeller voor mij/ ons blijkt nog altijd die van Stryd te zijn. Afgelopen zondag was deze weer spot-on; achteraf had ik precies het voorspelde vermogen gelopen. Maar doordat ik ondertrained voor de afstand aan de start stond, was ik minder vlot aan de finish dan Stryd aangaf. Het verschil tussen soepel lopen en harken; ofwel een lage(re) running effectiveness.

[Voor 5% gewijzigd door elastiek op 14-03-2023 09:08]

• route99

route99

De Stryd kwam daarom al diverse malen voorbij. O.a. via GTC en power hier.
Vond dit nog: https://www.loopclub-spor...lopen%20op%20vermogen.pdf
Wie weet koop ik hem toch nog een keer.

• elastiek
  • Nu online
route99 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:51:
Wie weet koop ik hem toch nog een keer.
Nu een Stryd kopen zou ik dan zeggen... maar wie ben ik als early adopter met al weer bijna zes jaar ervaring met Stryd en lopen op vermogen ;)

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 15:02
elastiek schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:06:
[...]

Zoals ik eerder al aangaf, neem ik al die waarden van Garmin met een grote korrel zout. Een reset ga ik dus niet doen.

De reden dat ik reageerde, is dat het niet klopt dat Garmin structureel overschat met de race predictor. Er zijn ook genoeg mensen te vinden waarbij de racepredictor structureel onderschat. Zoals dus bij mij, maar ook bij een aantal van m'n loopmaatjes. Grote gemene deler van deze groep is wel dat we allemaal (ver) bovengemiddeld hard lopen met onze jacht op een marathontijd van (zo dicht mogelijk op de) 2u30m of zelfs sneller dan dat. Eén van hen liep tijdens de CPC 1:11, daar waar Garmin een 1:23 voorspelde. Maar geen idee of het hebben van een groter dan gemiddelde motor de oorzaak is van het onderschatten door de Garmin race predictor.

De beste voorspeller voor mij/ ons blijkt nog altijd die van Stryd te zijn. Afgelopen zondag was deze weer spot-on; achteraf had ik precies het voorspelde vermogen gelopen. Maar doordat ik ondertrained voor de afstand aan de start stond, was ik minder vlot aan de finish dan Stryd aangaf. Het verschil tussen soepel lopen en harken; ofwel een lage(re) running effectiveness.
2:30 voor een marathon, dat is imho toch wel sub-elite

voor de gewone recreatieve loper zie ik weinig nut in een stryd (mits je multiband hebt), alleen maar nadelen eigenlijk

- handmatig calibreren per paar schoenen, doe je dit niet dan is er zelfs kans dat je helemaal verkeerde paces loopt
- subscription model
- ontiegelijk dure footpod
- zeer basic connectIQ app, als ie draait heb je geen access meer tot andere garmin features? (of is het al wat beter geworden, toen ik een stryd had kon je zelfs geen course lopen met maps)
- overload aan data, gaat wel heel ver soms die metrics (leg spring stiffness?!?)

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-05 16:09
2:30 marathon, Jesus Christus. _/-\o_

Licht off-topic en misschien beter geschikt voor het hardlopen topic: Maar ik ben wel van plan om eens een sportmedisch onderzoek te laten uitvoeren om mijn werkelijke HR zones te bepalen. Nu is dat een beetje natte-vinger-werk en ik vermoed dat daarom de pace predictor er naast zit.

Mijn max HR bijvoorbeeld is ingesteld op 191 en berekend via https://www.ntnu.edu/cerg/hrmax. Maar in werkelijkheid heb ik mijn HR nog nooit boven de 184 zien gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Lagune schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:20:
[...]
2:30 voor een marathon, dat is imho toch wel sub-elite
Bovengemiddeld vlotte lopers inderdaad.
- handmatig calibreren per paar schoenen, doe je dit niet dan is er zelfs kans dat je helemaal verkeerde paces loopt
Ik gebruik de Stryd ongekalibreerd. Met gemiddeld zo'n acht paar schoenen in gebruik gaat het telkens aanpassen van de calibratiefactor op werk lijken. En de afwijking is bij mij dusdanig klein dat ik het ook niet de moeite vind. Ik ken meer dan 20 mensen met een Stryd en voor zover ik weet, kalibreert geen van hen per paar schoenen.

En waarom is het lopen van een 'verkeerde' pace een probleem als je op vermogen loopt? Het hele idee van lopen op vermogen is toch dat je ongeacht de omstandigheden dezelfde inspanning levert? Oftewel: een viaduct loop je met hetzelfde vermogen omhoog als omlaag, wat neerkomt op een langzame pace omhoog en een vlotte pace omlaag.
- subscription model
Ik heb zelf geen subscription, maar heb een zgn. Pioneer-account. Daarmee heb ik toegang tot de raceprognoses. Die functie vind ik erg handig, maar ik zou er niet voor betalen omdat je ze ook zelf kunt berekenen met bijvoorbeeld de Superpower Calculator. Andere functies mis ik ook niet en ben ik ook niet van plan om voor te betalen.
- ontiegelijk dure footpod
Duur is subjectief. Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen een pittig bedrag is, maar toen mijn Stryd gen 1 in november vorig jaar kapot ging heb ik direct de next gen besteld. Die maand overgeleverd zijn aan de grillen van de GPS van m'n Garmin - moeten lopen op een pace die veel meer versprong dan ik tempovast ben - voelde aan als een eeuwigheid.
- zeer basic connectIQ app, als ie draait heb je geen access meer tot andere garmin features? (of is het al wat beter geworden, toen ik een stryd had kon je zelfs geen course lopen met maps)
Ik heb de Stryd Workout App nog nooit gebruikt, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar met de combinatie gegevensvelden van het Stryd Zones Data Field en Datarun Premium (gemaakt door @Frij5fd) kan ik gebruik maken van alle functies van mijn Garmin fenix 6s, inclusief navigeren.
- overload aan data, gaat wel heel ver soms die metrics (leg spring stiffness?!?)
Je kiest toch zelf door welke metrics je je wel laat leiden en welke niet? Met de overgang naar de nieuwe Stryd heb ik bijvoorbeeld de metrics air power en lower body stress erbij gekregen. Geen idee wat die laatste betekent en wat ik er mee kan. Maar doordat deze Stryd rekening houdt met air power, merk ik dat m'n ervaren mate van inspanning bij lopen in een storm beter overeen komt met lopen zonder wind of met een licht briesje. Eerder spande ik me dus te veel in om de weerstand van de wind te compenseren, waardoor dat zwaardere loopjes waren dan de bedoeling was.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

joker1977

Tweakert

iqcgubon schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:57:
Mijn max HR bijvoorbeeld is ingesteld op 191 en berekend via https://www.ntnu.edu/cerg/hrmax. Maar in werkelijkheid heb ik mijn HR nog nooit boven de 184 zien gaan.
|:( |:( |:( |:(

Een max heart-rate calculator ? Zodra je dat soort aannames gaat gebruiken om andere waardes te berekenen kun je net zo goed een random-number-generator gebruiken.

De Garmin-algoritmes kunnen vrij accuraat een max HR waarnemen op basis van maximale inspanning terwijl je uitgerust bent. Dat getal is bv. ook noodzakelijk om je VO2max te berekenen.

• Lagune
begint wel beetje offtopic te raken maar even een korte reactie

>>En waarom is het lopen van een 'verkeerde' pace een probleem als je op vermogen loopt?

opblazen, als je critical power verkeerd staat en je gaat het (door stryd) voorgestelde vermogen proberen aan te houden tijdens een marathon ?

op de reddit staan zat verhalen over de slechte auto calibration van stryd zelf

Acties:
  • +3Henk 'm!
iqcgubon schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:57:
2:30 marathon, Jesus Christus. _/-\o_

Licht off-topic en misschien beter geschikt voor het hardlopen topic: Maar ik ben wel van plan om eens een sportmedisch onderzoek te laten uitvoeren om mijn werkelijke HR zones te bepalen. Nu is dat een beetje natte-vinger-werk en ik vermoed dat daarom de pace predictor er naast zit.

Tip: boek een gratis proefles crossfit en je hebt je max HR op een paar slagen nauwkeurig ;)
@elastiek

Hier ook een stryd, maar kon me in eerste instantie ook niet over de 'onnauwkeurigheid' tussen verschillende schoenen heenzetten (als in, net genoeg verschil om me aan te ergeren). Ook het membership gebeuren stoorde me uiteindelijk wat, het feit dat hij bij sommige schoenen niet handig op te klikken was (aangezien hij het beste zo en zo moet zitten, maar dat afhankelijk van schoenen en hoe de veters zitten niet echt te doen is), etc.

Maar misschien ook maar eens opnieuw proberen met een andere insteek, dat de onnauwkeurigheid an sich geen issue hoeft te zijn als ik de resulterende power wel als 'waar' aanneem en dat meeneem.

Al is het alleen maar om de trends weer eens in de gaten te houden.

Maar jij loopt dus puur op power en tempo is daar een gevolg van? Hoe werkt dat als je bijv een marathon in 2:30 wil lopen (waar een bepaalde pace aan is gekoppeld)?

Komt dat dan overeen met een power die je aanhoudt oid?

Nu nog aan het trainen voor Rotterdam, dus daar ga ik niet te veel mee klooien als klik ik hem misschien wel op mijn schoenen de komende tijd... Doe ik alleen de power laten bepalen en hou k tempo ed uitgeschakeld, maar daarna misschien toch maar weer wat meer induiken.

• elastiek
  • Nu online
Lagune schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:07:
[...]
begint wel beetje offtopic te raken maar even een korte reactie
Niks off-topic wat mij betreft. Ik heb een sporthorloge met GPS, waarvan ik vind dat de GPS ondermaats presteert en de optische HR-meting slaat helemaal nergens op. Daarom heb ik een Stryd vermogensmeter en een losse hartslagmeter erbij gekocht. Want als ik in de verkeerde pace/ hr/ vermogenszone train, haal ik niet het trainingseffect dat ik beoog te behalen en slaat m'n training uiteindelijk nergens op. Of blaas ik me compleet op in een wedstrijd zoals je aangeeft. Maar daarbij vind ik wel dat je van je gevoel uit moet gaan en de data moet gebruiken om dat gevoel te valideren, in plaats van andersom: dit voelt veel en veel te zwaar, maar de computer zegt dat ik deze pace / deze hartslag/ dit vermogen kan lopen en dus buffel ik tegen beter weten in lekker door.

Ik vind het vervelend voor je dat Stryd voor jou niet bracht wat je er van had verwacht, maar dat wil niet zeggen dat het product daarmee voor anderen ook niet werkt. Net als dat optische meting op de pols voor mij totaal niet werkt, maar voor anderen weer wel. Wat ik me dan weer niet kan voorstellen O-)

• Lagune
elastiek schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Niks off-topic wat mij betreft. Ik heb een sporthorloge met GPS, waarvan ik vind dat de GPS ondermaats presteert en de optische HR-meting slaat helemaal nergens op. Daarom heb ik een Stryd vermogensmeter en een losse hartslagmeter erbij gekocht. Want als ik in de verkeerde pace/ hr/ vermogenszone train, haal ik niet het trainingseffect dat ik beoog te behalen en slaat m'n training uiteindelijk nergens op. Of blaas ik me compleet op in een wedstrijd zoals je aangeeft. Maar daarbij vind ik wel dat je van je gevoel uit moet gaan en de data moet gebruiken om dat gevoel te valideren, in plaats van andersom: dit voelt veel en veel te zwaar, maar de computer zegt dat ik deze pace / deze hartslag/ dit vermogen kan lopen en dus buffel ik tegen beter weten in lekker door.

Ik vind het vervelend voor je dat Stryd voor jou niet bracht wat je er van had verwacht, maar dat wil niet zeggen dat het product daarmee voor anderen ook niet werkt. Net als dat optische meting op de pols voor mij totaal niet werkt, maar voor anderen weer wel. Wat ik me dan weer niet kan voorstellen O-)
sinds gps multiband zie ik weinig redenen om op stryd (of een ander merk foodpod) te vertrouwen, zoiezo zijn footpods helemaal 2021 :)

stryd was top vroeger toen gps nog zo slecht was, accurate pace, distance, kon nooit slechter zijn dan de ondermaatse gps, volgens mij is het nu andersom :)
Lagune schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:45:
[...]

sinds gps multiband zie ik weinig redenen om op stryd (of een ander merk foodpod) te vertrouwen, zoiezo zijn footpods helemaal 2021 :)

stryd was top vroeger toen gps nog zo slecht was, accurate pace, distance, kon nooit slechter zijn dan de ondermaatse gps, volgens mij is het nu andersom :)
GPS is niet echt nauwkeuriger geworden afgelopen jaren volgens mij?

De bekende Fellrnr site liet mooi zien dan bijv een Fenix 5 minder accuraat was dan een oude Polar qua GPS.

Is dat met de Multiband GPS’en dan nu echt verbeterd? Ik heb het in ieder geval niet voorbij zien komen bij gedegen analyse sites.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iqcgubon
Requiem19 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:49:
[...]

Is dat met de Multiband GPS’en dan nu echt verbeterd? Ik heb het in ieder geval niet voorbij zien komen bij gedegen analyse sites.
Blijkbaar wel.

https://www.dcrainmaker.c...ner-955-solar-review.html
Ultimately, the multi-band option on the Forerunner 955 and Forerunner 255 units are producing some of the best GPS tracks we’ve ever seen from a GPS device. Which makes sense, because the multi-band Fenix 7 & Epix units from a few months ago using the same GPS chipset are also doing the same. What’s most impressive though is that just a few months ago you had to spend double the money to get this level of accuracy, and now, you’re starting off at $349 for the Forerunner 255 or $499 for the Forerunner 955.
Duidelijk - dat heb ik kennelijk niet goed gevolgd (terwijl ik zelf een Epix 2 heb 🙃🤓).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lagune
hij heeft ook een review van de nieuwe coros footpod

"Undoubtedly, at this point someone will comment “One time at band camp, my XYZ watch can’t show pace right, burn them at the stake!”. And that may be true. It might be true that that particular watch might be less optimal. Or, your particular running stability might be less optimal. Or, some blend of the two.

But if we look at the direction of GPS technology in 2022 about to go into 2023, with good multiband implementations, we’re seeing astounding pace stability and accuracy. That, combined with existing wrist-based counterbalancing, leaves little reason for newer watch owners to buy a footpod. It may however leave good reason for older watch owners to buy a footpod."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
m0ridin schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:10:
Maar jij loopt dus puur op power en tempo is daar een gevolg van? Hoe werkt dat als je bijv een marathon in 2:30 wil lopen (waar een bepaalde pace aan is gekoppeld)?

Komt dat dan overeen met een power die je aanhoudt oid?
Ik wil geen marathon in 2:30 lopen. Ik wil de meest optimale marathon lopen.

En als ik die meest optimale marathon loop, dan hoort daar een mooie tijd bij. Dat kan 2:30 zijn, maar afhankelijk van de omstandigheden zal dat ergens in de range van plus of min 3 minuten van die tijd liggen.
(Voor mij is een sub-2:30 overigens een onhaalbare droom. Ik denk dat de max van mijn kunnen realistisch ergens rond de 2:38 ligt.)

Op basis van een recente goeie race bepaal ik met behulp van de SuperPower Calculator wat m'n beoogde vermogen is voor een optimale race. Die onthoud ik en tijdens de race loop ik op gevoel, waarbij ik af en toe met een schuin oog kijk naar m'n gemiddelde vermogen tot dan toe. Ik heb dus geen meldingen o.i.d. aanstaan op m'n horloge. Uit ervaring weet ik dat ik binnen een marge van 2 hooguit 3 Watt uitkom van de berekende waarde. Een hoger vermogen lopen heeft dus geen zin, want dat moet ik het richting het einde bekopen. En lager zitten is ook zinloos, want dan zit er nog energie in de tank zoals ik had bij de Midwintermarathon in Apeldoorn.

Dus lang antwoord kort: op vermogen lopen = tempo loslaten en er op vertrouwen dat dat goed komt.

Als je het wilt proberen, zou ik een (paar) keer testen bij 10km wedstrijdjes om er ervaring mee op te doen.

• elastiek
  • Nu online
Lagune schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:45:
[...]
Als je use case voor een Stryd inderdaad was om accuratere snelheid te krijgen, dan is multiband gps absoluut de betere optie. Het blijft stom dat er toentertijd is gekozen voor mindere GPS-kwaliteit ten gunste van batterijduur.

Kan de Stryd weer gebruikt worden waarvoor die bedacht is: trainen en racen op vermogen ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:11
Bij de ING rentepuntenwinkel is de Garmin Epix weer voorradig. Net toch maar besteld.
Toch maar weer terug van Apple Watch naar Garmin...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:50
m0ridin schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:10:
@elastiek
...
...
Ik liep de marathon (en ook wat langers) niet meer op een bepaald tempo, maar op een bepaald vermogen. Ik ging niet meer voor een bepaalde eindtijd. Dat target vermogen kon ik afleiden uit de power duration curve van de trainingen van de weken daarvoor. Zoals @elastiek schrijft is het idee dat je optimaal je krachten verdeelt en op basis van data vooraf redelijk kan inschatten waar het optimum ligt.
Ik moet wel zeggen dat de meerwaarde van de Stryd footpod bij de marathon van Rotterdam niet zo groot was; op gegeven moment na jaren van hardlopen en marathons weet je wel zo'n beetje wat je onder normale omstandigheden kan lopen. Bij de marathon van Brussel, met meer heuvels, zou deze zinvoller geweest zijn (alleen had ik 'm toen ik die liep nog niet).

[Voor 14% gewijzigd door Frij5fd op 14-03-2023 20:39]

• Quakie

Quakie

quakelen

@TR1969 ben zelf zeer tevreden.. Super Watch. Wat deed je besluiten om weer naar Garmin over te stappen?

• XyS

XyS

0.o.O

Heb wat nylon bandjes via AliExpress gekocht. Zit zoveel beter, heb niet eens het gevoel dat ik mijn horloge om heb. Hiervoor ging het toch wat jeuken en werd mijn huid rood (allergische reactie?). En de bandjes zijn nog lichter :)
2 euro per bandje en als je er genoeg (5?) besteld zijn ze ook snel geleverd: https://a.aliexpress.com/_EJSUxrz
Store: https://a.aliexpress.com/_EwU1rxN

• Lagune
XyS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:49:
Heb wat nylon bandjes via AliExpress gekocht. Zit zoveel beter, heb niet eens het gevoel dat ik mijn horloge om heb. Hiervoor ging het toch wat jeuken en werd mijn huid rood (allergische reactie?). En de bandjes zijn nog lichter :)
2 euro per bandje en als je er genoeg (5?) besteld zijn ze ook snel geleverd: https://a.aliexpress.com/_EJSUxrz
Store: https://a.aliexpress.com/_EwU1rxN
nice, heb je die rode toevallig, lijkt wel gebreid O+

collega heeft een apple watch met van die gevlochten bandjes waar ik altijd jaloers op ben :) bestaat niet echt voor garmin?

heb zelf een bandje van rugged

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 20:52
Iemand al zo'n charger adapter geprobeerd?
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=KgBW12VlIH2v

• Quakie

Quakie

quakelen

@XyS thanks, ook gelijk een paar besteld.. (ik had er al 2 voor 25euro gekocht bij amazone....soms moet je verder kijken haha)

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:56
Ik heb de losse kabel besteld voor paar euro op Amazon. Denk dat ik een verloopje kwijt raak. Ben overigens benieuwd wanneer de eerste Garmin's komen met USB-C. De fietscomputers hebben al USB-C.

• Lagune
mr.DJ95 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:00:
[...]

Ik heb de losse kabel besteld voor paar euro op Amazon. Denk dat ik een verloopje kwijt raak. Ben overigens benieuwd wanneer de eerste Garmin's komen met USB-C. De fietscomputers hebben al USB-C.
de nieuwe lineup (265/965) heeft al USB-C toch?

ik wil die Marq2 magnetische connector maar dan op de epix3 :)

• mr.DJ95
Lagune schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:05:
[...]

de nieuwe lineup (265/965) heeft al USB-C toch?

ik wil die Marq2 magnetische connector maar dan op de epix3 :)

[Afbeelding]
Aan de oplader kant wellicht. Zo'n kabel heb ik ook gescoord voor mijn Tactix 7. Ik bedoel echt op het horloge zelf. Ben het wel zat al die losse kabels. Wil gewoon 1 kabel voor mijn muis, laptop, telefoon, headphones en horloge.

Overigens ben ik aan het kijken naar de 1040 (of de 840) wat hebben jullie gedaan met de snelheid en cadans sensor? Koppel je die dan nogsteeds aan je horloge?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:40
het lijkt me heel ooncomfortabel dragen dit :+
Yep, werkt prima!
maartend schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:14:
[...]

Ik ga hem bestellen, perfect voor als ik met tent/rugzak op vakantie ga. Scheelt weer een snoer.
Inderdaad ook de reden dat ik hem besteld heb, samen met deze btw:

https://nl.aliexpress.com...p7KA&gatewayAdapt=glo2nld

Werkt ook prima, iets groter (maar valt 100% mee) maar ook met micro-usb naast usb-c.

BLijf de connector op het horloge zelf echt ruk vinden btw, zo (storings)gevoelig en onhandig...

[Voor 28% gewijzigd door m0ridin op 15-03-2023 09:51]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik ga hem bestellen, perfect voor als ik met tent/rugzak op vakantie ga. Scheelt weer een snoer.

• Lagune
mr.DJ95 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Aan de oplader kant wellicht. Zo'n kabel heb ik ook gescoord voor mijn Tactix 7. Ik bedoel echt op het horloge zelf. Ben het wel zat al die losse kabels. Wil gewoon 1 kabel voor mijn muis, laptop, telefoon, headphones en horloge.

Overigens ben ik aan het kijken naar de 1040 (of de 840) wat hebben jullie gedaan met de snelheid en cadans sensor? Koppel je die dan nogsteeds aan je horloge?
de nieuwe forerunner 975 is uit, met usb-c connector op het horloge :+

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
m0ridin schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Yep, werkt prima!

[...]

Inderdaad ook de reden dat ik hem besteld heb, samen met deze btw:

https://nl.aliexpress.com...p7KA&gatewayAdapt=glo2nld

Werkt ook prima, iets groter (maar valt 100% mee) maar ook met micro-usb naast usb-c.
Oja, ik heb dus connector male micro naar female usb. Zoe nu enkel nog voor mijn camera rx100. Ze noemen dat een micro usb, maar is micro micro. Of hoe dat dan ook heet.
Met deze bestelling ben ik iig terug naar 2 snoertjes.

• XyS

XyS

0.o.O

Lagune schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:43:
[...]

nice, heb je die rode toevallig, lijkt wel gebreid O+

collega heeft een apple watch met van die gevlochten bandjes waar ik altijd jaloers op ben :) bestaat niet echt voor garmin?

heb zelf een bandje van rugged

• Megupe
Lagune schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:16:
[...]

[Afbeelding]
ik kreeg een enorme flashback naar een Tamagotchi

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:44
ik heb ze liggen, lijkt goed te werken. Ik heb er ook een verloopje bij voor een Apple. Vooral handig omdat dit me weer extra gewicht scheelt in de rugzak tijdens het kamperen

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:44
mr.DJ95 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:08:
[...]

daar ik geen Edge heb, koppelt bij mij de cadanssensor inderdaad met met Fenix (en de HR band, en de Tempe temperatuursensor). Voor snelheid vertrouw ik gewoon op de GPS, als dat af en toe iets minder nauwkeurig is dan is dat maar zo.

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 11:33
Megupe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:30:
[...]

ik kreeg een enorme flashback naar een Tamagotchi
Die Tamagotchi (FR 310XT) werkt bij mij nog altijd hoewel ik intussen al even een Fenix 5+ heb. Alleen heb ik intussen al eens een ander bandje moeten kopen (oude was zo bros geworden dat het volledig uiteen viel), én gaat de batterij niet zo heel lang meer mee (maar da's niet verwonderlijk na 10 jaar)... Soms hang ik 'm aan m'n hond als ik met 'm ga wandelen (en hij even los mag lopen), leuk om te zien achteraf hoeveel km's dat ie meer heeft gelopen dan mij ;)

• Megupe
dvraemdo schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Die Tamagotchi (FR 310XT) werkt bij mij nog altijd hoewel ik intussen al even een Fenix 5+ heb. Alleen heb ik intussen al eens een ander bandje moeten kopen (oude was zo bros geworden dat het volledig uiteen viel), én gaat de batterij niet zo heel lang meer mee (maar da's niet verwonderlijk na 10 jaar)... Soms hang ik 'm aan m'n hond als ik met 'm ga wandelen (en hij even los mag lopen), leuk om te zien achteraf hoeveel km's dat ie meer heeft gelopen dan mij ;)
Stukje haar van de poot van je hond afscheren en dan kan je ook zijn hartslag etc meten ;)
(ja ik weet dat ze daar en niet voor bedoeld izjn en niet op getest etc)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
yes, de usb c variant zit hier in mijn rugzak, verder een dok op mijn werkplek thuis:
https://nl.aliexpress.com...Nu5A&gatewayAdapt=glo2nld
niet de "puck", maar de schuine dus:

Strava

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:13
Recent van een Fitbit overgegaan naar een Garmin Fenix. Bij Fitbit is het mogelijk om instellen welke app (Android) meldingen mag weergeven op het horloge. Ligt het nou aan mij of is het bij de Garmin Fenix alleen aan/ uit? Google resultaten komen daarop uit en dat valt me ergens wel een klein beetje tegen eigenlijk...

En toen had ik het ineens gevonden. :+
Garmin Connect > Instellingen > Meldingen > App-meldingen

[Voor 14% gewijzigd door new_guy op 15-03-2023 19:09]

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 09:18

GurbY{nl}

GurbY{nl}

new_guy schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:05:
Recent van een Fitbit overgegaan naar een Garmin Fenix. Bij Fitbit is het mogelijk om instellen welke app (Android) meldingen mag weergeven op het horloge. Ligt het nou aan mij of is het bij de Garmin Fenix alleen aan/ uit? Google resultaten komen daarop uit en dat valt me ergens wel een klein beetje tegen eigenlijk...

En toen had ik het ineens gevonden. :+
Garmin Connect > Instellingen > Meldingen > App-meldingen
Klopt. Standaard staat het gros van alle meldingen die je op de phone krijgt aan richting Garmin, maar je kunt behalve in connect, ook op je horloge zelf de boel aanpassen, tenminste: op het moment dat je de melding krijgt. Stel je voor je krijgt Reddit meldingen binnen, maar wilt die niet op de telefoon, dan kun je op het moment dat de Garmin een melding geeft met de knop rechtsboven kiezen voor "blokkeer app". Op dat moment wordt in Connect die app uitgezet qua meldingen.

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 14:17
GurbY{nl} schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:57:
[...]

Klopt. Standaard staat het gros van alle meldingen die je op de phone krijgt aan richting Garmin, maar je kunt behalve in connect, ook op je horloge zelf de boel aanpassen, tenminste: op het moment dat je de melding krijgt. Stel je voor je krijgt Reddit meldingen binnen, maar wilt die niet op de telefoon, dan kun je op het moment dat de Garmin een melding geeft met de knop rechtsboven kiezen voor "blokkeer app". Op dat moment wordt in Connect die app uitgezet qua meldingen.
Zojuist overgestapt van een oude Polar M400 naar een Garmin FR245 op iOS. Ook ik krijg wel heel veel meldingen. Iemand enig idee hoe dit aan te passen onder iOS?
Johan_Germs schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:31:
[...]

Zojuist overgestapt van een oude Polar M400 naar een Garmin FR245 op iOS. Ook ik krijg wel heel veel meldingen. Iemand enig idee hoe dit aan te passen onder iOS?
Helaas kun je voor zover ik weet alleen kiezen tussen meldingen aan/uit en niet per app. Dat kan op Android wel.

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 14:17
XeNeRgY schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:34:
[...]

Helaas kun je voor zover ik weet alleen kiezen tussen meldingen aan/uit en niet per app. Dat kan op Android wel.
Inmiddels volgende gevonden:
GARMIN Connect --> Device --> Sounds & Alerts --> Smart Notifications
Daarna onderscheid tussen
General Use en During an Activity
* All
* Calls and Texts only
* Calls only

• Gonadan
  • Laatst online: 03-06 23:31

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Lagune schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:26:
hij heeft ook een review van de nieuwe coros footpod

"Undoubtedly, at this point someone will comment “One time at band camp, my XYZ watch can’t show pace right, burn them at the stake!”. And that may be true. It might be true that that particular watch might be less optimal. Or, your particular running stability might be less optimal. Or, some blend of the two.

But if we look at the direction of GPS technology in 2022 about to go into 2023, with good multiband implementations, we’re seeing astounding pace stability and accuracy. That, combined with existing wrist-based counterbalancing, leaves little reason for newer watch owners to buy a footpod. It may however leave good reason for older watch owners to buy a footpod."
Hoewel ik DCR hoog heb zitten qua analyse en adviezen en ik mijn mening daar vaak op baseer, maar dat maakt zijn mening ook weer geen feit. Sterker nog, hij brengt het zelf niet eens als feit.

Het lijkt mij beter om in de discussie de optie open te houden dat multiband GPS niet altijd zaligmakend is en dat footpods voor sommigen wel degelijk meerwaarde kunnen hebben. Er zijn simpelweg te veel verschillende gebruiksscenario's en omstandigheden om er zo zwart/wit in te gaan zitten. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Lagune schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:16:
[...]

[Afbeelding]
Die heb ik nog liggen, zou hij het nog doen? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 16:06
Gonadan schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:03:
[...]

Hoewel ik DCR hoog heb zitten qua analyse en adviezen en ik mijn mening daar vaak op baseer, maar dat maakt zijn mening ook weer geen feit. Sterker nog, hij brengt het zelf niet eens als feit.

Het lijkt mij beter om in de discussie de optie open te houden dat multiband GPS niet altijd zaligmakend is en dat footpods voor sommigen wel degelijk meerwaarde kunnen hebben. Er zijn simpelweg te veel verschillende gebruiksscenario's en omstandigheden om er zo zwart/wit in te gaan zitten. :)
Mee eens, dat de nieuwere horloges beter zijn is waar. Maar gps is altijd nog aan ontvangst onderhevig, wolkendek, dichte begroeiing van bomen en hoge gebouwen zullen altijd veel invloed op ontvangst hebben. Afhankelijk van je gebruikservaring en vooral het doel (hoe belangrijk is die nauwkeurigheid voor jou) heeft een footpod meerwaarde of juist niet.
Ik kan voor mezelf makkelijk antwoorden dat het voor mij geen meerwaarde heeft, maar ik ben dan ook geen hardloper ;)

(offtopic rant) Daarbij zou het in de toekomst zomaar kunnen dat gps dan wel glonass dan wel galileo weer afgesloten worden voor het algemene publiek. Toegegeven, dat is een heel zwart scenario, maar met de toestand in Oekraïne en de oplaaiiende koude-oorlog / info-oorlog kijk ik nergens meer van op. Dan is er geen multiband meer, maar werkt je footpod nog wel :o

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2Henk 'm!
Iets meer aandacht voor andere niet-Garmin merken mag wel in dit topic… ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:11
Quakie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:53:
@TR1969 ben zelf zeer tevreden.. Super Watch. Wat deed je besluiten om weer naar Garmin over te stappen?
Sorry voor m'n late reactie, was er even tussendoor geschoten.

Als smartwatch (binnen Apple ecosysteem) is de Apple Watch perfect, de Ultra is dan ook denk ik de beste Apple Watch die ik heb gehad. Nadelen van de Apple Watch vind ik toch (weer) de beperkte accuduur ook al is dit een stuk beter dat bij de gewone modellen. Meestal lag hij na 48 uur weer op de lader, en ook af en toe tussendoor als ik er aan dacht.

Ik weet dat er hier veel sporters zijn die Garmin Connect een draak van een app vinden, ik heb daar gelukkig niet zo veel problemen mee.
Garmin Connect is wel een app waarmee ik op 1 plek alle relevant informatie kan bekijken en analyseren, ook op de pc/mac kan dit.
Bij Apple moet je dan toch weer op verschillende plekken kijken of een extra (betaalde) app gaan gebruiken zoals bijvoorbeeld Athlytic (tip voor de Apple Watch gebruikers!)
Ook is alles iPhone only, analyse op de Mac of iPad kan helaas nog niet.

Het grootste nadeel van de Garmin's voor mij was altijd het scherm, ja het is enorm efficiënt mbt energieverbruik maar persoonlijk vond ik het niet echt mooi. Het nieuwe oledscherm van de Epix is wat dat betreft een enorme upgrade.

Nu een paar dagen de Epix in gebruik en ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik kan me echt volledig aansluiten bij jou @TR1969. Sinds kort ook weer terug bij Garmin vanuit Apple met precies dezelfde argumenten. Garmin Connect en het horloge zelf voelen voor mij completer omdat alle data in 1 app/ecosysteem zit ipv met losse apps combineren. Ik vind Apple health juist een onoverzichtelijk systeem.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 16:06
@TR1969 @XeNeRgY Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die al die fragmentatie van data, apps (en streamingdiensten) zat is. Hoewel ik niet fanatiek genoeg ben om alles op één platform te plaatsen, vind ik garmin ook het beste verzamelplatform. Helaas maak ik de meeste fietsritten met een hammerhead karoo (fietscomputer) en die stuurt het niet automatisch naar garmin. Maar garmin zelf geeft wel gewoon een mooi overzicht met de functionele data die je in wilt zien zonder allerlei extra kosten of andere fratsen.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

rockhopper schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:12:
@TR1969 @XeNeRgY Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die al die fragmentatie van data, apps (en streamingdiensten) zat is. Hoewel ik niet fanatiek genoeg ben om alles op één platform te plaatsen, vind ik garmin ook het beste verzamelplatform. Helaas maak ik de meeste fietsritten met een hammerhead karoo (fietscomputer) en die stuurt het niet automatisch naar garmin. Maar garmin zelf geeft wel gewoon een mooi overzicht met de functionele data die je in wilt zien zonder allerlei extra kosten of andere fratsen.
Wat mij concreet opvalt als verschil tussen Garmin en Apple is dat ik op mijn Fenix een paar keer per dag een 'rondje' maak door de data zoals BB, Stress, Rusthartslag, Trainings info etc. en dat ik dit bij Apple niet doe. Een groot deel van de metrics is ook beschikbaar binnen het Apple ecosysteem maar in verschillende apps. Daar doe ik dan uiteindelijk toch minder mee omdat het meer moeite kost.

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-06 21:29
Even advies gevraagd...

Ben het hardlopen met een telefoon inmiddels zat aan het worden en wil daarom toch maar eens een horloge aanschaffen. Fietsen is echter mijn grote hobby (Garmin fietscomputer) dus fancy hoeft het allemaal niet te zijn. Wel drie eisen: syncen met Strava, Spotify zonder telefoon en GPS.

Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik blijf als Android gebruiker terugkomen bij een Watch 4 maar weet van vrienden dat accu echt drama is. Voordeel is wel dat ik niet veel meer hoef kwijt te zijn dan 120 Euro.

Input is welkom :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prulleman
AFSchets schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:58:
Even advies gevraagd...

Ben het hardlopen met een telefoon inmiddels zat aan het worden en wil daarom toch maar eens een horloge aanschaffen. Fietsen is echter mijn grote hobby (Garmin fietscomputer) dus fancy hoeft het allemaal niet te zijn. Wel drie eisen: syncen met Strava, Spotify zonder telefoon en GPS.

Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik blijf als Android gebruiker terugkomen bij een Watch 4 maar weet van vrienden dat accu echt drama is. Voordeel is wel dat ik niet veel meer hoef kwijt te zijn dan 120 Euro.

is dat niet genoeg reden voor een eenvoudige garmin?
bv een FR 245 voor 200 bij de decathlon, of als dat echt te duur is een FR 45 voor 130 bij futurum (nog een kortingscode scoren en je bent nog goedkoper uit dan de watch 4

(en als je het uiteindelijk 24/7 als health/sleep tracker gaat gebruiken, plus eventueel wat smart watch functies, dan is een beetje meer uitgeven misschien ook niet zo gek, voor mij was dat (+ de looks) genoeg reden om voor de fenix serie te gaan :))

[Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 21-03-2023 15:14]

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
AFSchets schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:58:
Even advies gevraagd...

VA4 zou ook al afdoende zijn? Dan heb je (naast spotify) ook garmin Pay, en jouw Edge kan ook de HR van je pols oppikken tijdens het fietsen. Is wel al een ouder toestel natuurlijk. Tweedekansje bij Coolblue (niet als nieuw helaas) voor 156.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-06 21:29
Prulleman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:12:
[...]

is dat niet genoeg reden voor een eenvoudige garmin?
bv een FR 245 voor 200 bij de decathlon, of als dat echt te duur is een FR 45 voor 130 bij futurum (nog een kortingscode scoren en je bent nog goedkoper uit dan de watch 4

(en als je het uiteindelijk 24/7 als health/sleep tracker gaat gebruiken, plus eventueel wat smart watch functies, dan is een beetje meer uitgeven misschien ook niet zo gek, voor mij was dat (+ de looks) genoeg reden om voor de fenix serie te gaan :))
Thnx voor je reactie. FR 45 heeft alleen geen offline Spotify toch? Is qua prijspeil wel echt top.

• Prulleman
AFSchets schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:09:
[...]

Thnx voor je reactie. FR 45 heeft alleen geen offline Spotify toch? Is qua prijspeil wel echt top.
de 245 ook niet, dan moet je e 245 music hebben volgens mij.. (230 euro)

Strava

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Korte vraag, misschien kan iemand dit verduidelijken.

Als ik op de hometrainer fiets houd mijn hometrainer de 'gefietste' afstand bij. Bijv. 10km.
Mijn horloge is niet gekoppeld aan de trainer. De Fenix7x houdt hrm/zones/etc allemaal bij, maar afgelegde afstand is 0.0. Als ik stop met trappen, save ik de workout. Horloge synced via BT. Als ik daarna de workout edit in Connect om de gefietste afstand in te vullen wordt dit niet alsnog naar mijn horloge gestuurd.
Klopt dit?

En, is dat niet vreemd? Als mijn horloge de belasting meet omdat hij schat dat ik 7km heb gefietst, en het is 12km in diezelfde tijd, is de intensiteit/effect toch heel anders?
Of denk ik nu verkeerd?

Ben benieuwd.

• Lagune
Blomminator schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:44:

Als ik op de hometrainer fiets houd mijn hometrainer de 'gefietste' afstand bij. Bijv. 10km.
Mijn horloge is niet gekoppeld aan de trainer. De Fenix7x houdt hrm/zones/etc allemaal bij, maar afgelegde afstand is 0.0. Als ik stop met trappen, save ik de workout. Horloge synced via BT. Als ik daarna de workout edit in Connect om de gefietste afstand in te vullen wordt dit niet alsnog naar mijn horloge gestuurd.
Klopt dit?

En, is dat niet vreemd? Als mijn horloge de belasting meet omdat hij schat dat ik 7km heb gefietst, en het is 12km in diezelfde tijd, is de intensiteit/effect toch heel anders?
Of denk ik nu verkeerd?

Ben benieuwd.
jup, achteraf editten van workouts past ie nooit andere metrics op aan :(

met een speed/cadans sensor kan je wellicht wel distance krijgen?

• joker1977

joker1977

Tweakert

Klopt dit?

Of denk ik nu verkeerd?

Ben benieuwd.
Indoor-fietsen op een hometrainer en dan praten over "afstand" en vervolgens je afvragen of de intensiteit/effect wel accuraat is... Dat is toch volstrekte onzin ?

Als je je hartslag en de tijdsduurerbij hebt en je geen toegang hebt tot vermogensdata dan heb je de meest nuttige informatie al vastgelegd. Afstand is een volstrekt onzinnige metric in intensiteit/effect en al helemaal in een indoor-situatie (waar de "afstand" vaak al helemaal onzinnig is)

Klopt dit?

Of denk ik nu verkeerd?

Ben benieuwd.
De belasting wordt bepaald door de intensiteit en duur van je inspanning.

De duur = tijd op je fiets
Inspanning = vermogen (en/of hartslag).

Afstand wordt bepaald door vermogen ten opzichte van weerstand (rolweerstand/luchtweerstand).

Op een indoortrainer is de weerstand artificieel, dat zegt dus niets over je inspanning. Vergelijk het met 2x fietsen: 1x 20 km bergop met wind tegen en 1x bergaf met wind mee. Beide keren 20km gefietst, maar 1 lichte inspanning en 1 zware.

Kijk dus vooral naar je hartslag (of vermogen) om de belasting te bepalen.

• Mistraller
Nou, na lang nadenken, eindeloos afwegen en mezelf gek maken heb ik de knoop doorgehakt en de fenix 7 (regular) genomen. Ik heb ze uiteindelijk beide besteld want ik vond de 7s zelfs kleiner ogen dan mijn VA3. En met mijn polsen is het wel een groot horloge, maar ik vind het wel kunnen. De looks van de 7 stonden me ook meer aan, het iets grotere scherm, maar vooral de langere accuduur gaf toch echt de doorslag.
Nu nog even een ander bandje om allergische reacties voor te zijn, en de juiste maat screenprotector. (Ik had ze al liggen voor de 7s dus die zit er nu eentje tijdelijk op.)
Ik denk dat een kras op de bezel (gaat geheid gebeuren) ook iets minder gaat opvallen dan op de 7s.

De eerste softwarebugs ook al ontdekt... bij het klooien met de watchface had ik een vastloper, en één van mijn oordopjes heeft de "max volume" bug. Je kunt het volume dan niet regelen en max is ver boven gezonde waardes. Gelukkig doen mijn andere dopjes het prima. En natuurlijk de maps een beetje hacken, want ik zat niet te wachten op golfkaarten en ik denk dat ik de freizeitkarten ga gebruiken.

(Binnenkort dus een tweedekansje voor de 7s op coolblue; ik heb een screenprotector in het doosje gedropt, ben benieuwd of ze die erbij laten zitten)

Tot slot wat foto's:

---------------

• Mistraller

---------------

• Gonadan

Gonadan

@Mistraller ziet er strak uit hoor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mr.DJ95
Vandaag mijn Tactix 7 Pro voorzien van een nieuw bandjes. Na heel wat goedkope bandjes uitgekomen bij deze van Hemsut.

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:31
Mistraller schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:58:
En met mijn polsen is het wel een groot horloge, maar ik vind het wel kunnen.
Ziet er prima uit. Wat is je polsomtrek?

iRacing Profiel

• Mistraller
SlaadjeBla schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:32:
[...]

Ziet er prima uit. Wat is je polsomtrek?
net geen 16 :P Maar vrij plat heb ik het idee.

---------------

• Mistraller
Heb net weer een bugje (?) gezien... ik gebruik activityfix, op basis van sensors selecteert ie de juiste fiets. Maar met de fenix niet meer. Hij ziet wel het ANT ID, maar de fenix geeft UNKNOWN voor merk en type door. Terwijl de edge en VA3 dit wel goed doen. Ik heb al even gekeken als ik de fit file opnieuw inlees maar dan heb ik twee sensors in het lijstje. Kan er dus wel omheen werken door de rules uit te breiden, maar vond het wel gek. Is toch allemaal garmin zou je zeggen.

---------------

mr.DJ95 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:26:
Vandaag mijn Tactix 7 Pro voorzien van een nieuw bandjes. Na heel wat goedkope bandjes uitgekomen bij deze van Hemsut.

[Afbeelding][Afbeelding]
Zien er mooi en solide uit, maar niet een beetje zwaar? En er zit geen rek in lees ik op Amazon reviews? Ik gebruik een ultrafit nylon bandje (loop) bij mijn Epix 2 en die is een stuk lichter dan het siliconen bandje wat bij het horloge zat en zit door de rek in het bandje super comfortabel.

• joker1977

joker1977

Tweakert

Mistraller schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:46:
Heb net weer een bugje (?) gezien... ik gebruik activityfix, op basis van sensors selecteert ie de juiste fiets. Maar met de fenix niet meer. Hij ziet wel het ANT ID, maar de fenix geeft UNKNOWN voor merk en type door. Terwijl de edge en VA3 dit wel goed doen. Ik heb al even gekeken als ik de fit file opnieuw inlees maar dan heb ik twee sensors in het lijstje. Kan er dus wel omheen werken door de rules uit te breiden, maar vond het wel gek. Is toch allemaal garmin zou je zeggen.
Ik heb gekeken, maar ik zie geen verschil tussen hoe mijn Edge 530 de ANT-sensors herkent vs. mijn Fenix 7 (Sapphire Solar) en voor beide zie ik :

Fenix 7
Sensor ANT+ ID
MAGENE UNKNOWN HEART_RATE 891
SRAM UNKNOWN POWER 207
SRAM UNKNOWN SRAM_AXS 62627

Edge 530
Sensor ANT+ ID
SRAM UNKNOWN POWER 207
GARMIN VARIA LIGHT_MAIN 34752
GARMIN VARIA RADAR 34752

(Varia is niet gekoppeld aan de Fenix 7)

Dus ik kan je "bug"-report niet reproduceren ?

• Lagune
PatrickC schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 00:14:
[...]

Zien er mooi en solide uit, maar niet een beetje zwaar? En er zit geen rek in lees ik op Amazon reviews? Ik gebruik een ultrafit nylon bandje (loop) bij mijn Epix 2 en die is een stuk lichter dan het siliconen bandje wat bij het horloge zat en zit door de rek in het bandje super comfortabel.
heb deze ook, zelfde rek als een nylon bandje, hij oogt wel wat bulkier maar is het niet

mooie van deze bandjes is je kan ze een ander kleurtje geven met een spuitbus :o (vindt de standaard kleuren niet zo mooi)

• Mistraller
joker1977 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:22:
[...]

Ik heb gekeken, maar ik zie geen verschil tussen hoe mijn Edge 530 de ANT-sensors herkent vs. mijn Fenix 7 (Sapphire Solar) en voor beide zie ik :

Fenix 7
Sensor ANT+ ID
SRAM UNKNOWN POWER 207

Edge 530
Sensor ANT+ ID
SRAM UNKNOWN POWER 207
GARMIN VARIA LIGHT_MAIN 34752
GARMIN VARIA RADAR 34752

(Varia is niet gekoppeld aan de Fenix 7)

Dus ik kan je "bug"-report niet reproduceren ?
Ja ik vond het ook al gek. Zal nog eens opnieuw aan de fenix koppelen maar bij mij is het dus;

edge en VA3: MAGENE UNKNOWN CADENCE 1651
Fenix: UNKNOWN UNKNOWN UNKNOWN 1651 OR 28001

Dat laatste is dus ook gek, want nergens; ook niet in de Magene app, is 28001 te zien. Radar en external HR had ik niet bij me met commute ritje dus die zat niet in de garmin fit file maar zal ik ook eens checken idd.

---------------

• mr.DJ95
PatrickC schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 00:14:
[...]

Mijn Tactix 7 pro weegt met oranje bandje precies 100 gram en met een siliconen bandje 88 gram. Klopt inderdaad dat er geen rek in zit maar dat vind ik persoonlijk wel prettig en het knelt allemaal wat minder snel.

• Prulleman
mr.DJ95 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Mijn Tactix 7 pro weegt met oranje bandje precies 100 gram en met een siliconen bandje 88 gram. Klopt inderdaad dat er geen rek in zit maar dat vind ik persoonlijk wel prettig en het knelt allemaal wat minder snel.
hmm, dat is nogal tegenstrijdig.. mijn polsen zijn duidelijk -niet- de hele dag door even dik, als het warmer is, of met sporten heb ik net wat meer ruimte nodig. De rek van de standaard siliconen bandjes, kunnen zonder dat je er last van krijgt net een stukje uitzetten van je pols compenseren.

ik heb ook een nylon bandje van ali gehad, daar zat in het begin ook rek in, maar die moest ik steeds strakker doen en op het laatst was de rek er letterlijk uit, toen zat ik te vaak bij te stellen.

Strava

• mr.DJ95
Prulleman schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:12:
[...]

hmm, dat is nogal tegenstrijdig.. mijn polsen zijn duidelijk -niet- de hele dag door even dik, als het warmer is, of met sporten heb ik net wat meer ruimte nodig. De rek van de standaard siliconen bandjes, kunnen zonder dat je er last van krijgt net een stukje uitzetten van je pols compenseren.

ik heb ook een nylon bandje van ali gehad, daar zat in het begin ook rek in, maar die moest ik steeds strakker doen en op het laatst was de rek er letterlijk uit, toen zat ik te vaak bij te stellen.
Ja ik doe liever het klittenband een keer los en vast dan een ander gaatje zoeken in het bandje. Ik ben er erg over te spreken.

• Prulleman
mr.DJ95 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:11:
[...]

Ja ik doe liever het klittenband een keer los en vast dan een ander gaatje zoeken in het bandje. Ik ben er erg over te spreken.
dat is een valide punt, maar dat bedoelde ik niet.. bij een bandje met rek is dit veel minder vaak nodig, dan bij een bandje zonder rek (is mijn ervaring althans)

Strava

• iqcgubon
Bizar, ik heb op mijn FR955 al heel lang de Antwerp 10 Miles als main event ingesteld. Mijn prognose is de afgelopen dagen steeds lager en lager gezakt, tot 1:17.

Vandaag is het parcours publiek gemaakt, dus ik heb het event in Garmin Connect opnieuw aangemaakt om de GPX file te koppelen. De prognose is nu ineens bijgesteld naar 1:22 (wat ook veel realistischer is als ik eerlijk ben). De daily workouts voor komende week zijn nu ook ineens radicaal anders dan voorheen. Veel meer lange tempo runs.
Ik heb destijds deze gekocht, 3 bandjes voor €30.
https://www.amazon.nl/gp/product/B09FKVGX2S
Ze slijten niet, rek is nog hetzelfde als in het begin, klittenband ook. En het horloge + band is een stuk lichter dan met de standaard siliconen band. En door de klittenband kun je ze precies zo strak omdoen als je wilt. Het zijn volgens mij imitaties van de ultrafit bandjes die bij de Enduro 2 geleverd worden.

• Mistraller
Sensor disconnect en opnieuw geconnect...nu komt ie wel goed in beeld. Raar. Maar goed....gefixed.

---------------

• XyS

XyS

0.o.O

PatrickC schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:51:
Ik heb destijds deze gekocht, 3 bandjes voor €30.
https://www.amazon.nl/gp/product/B09FKVGX2S
Ze slijten niet, rek is nog hetzelfde als in het begin, klittenband ook. En het horloge + band is een stuk lichter dan met de standaard siliconen band. En door de klittenband kun je ze precies zo strak omdoen als je wilt. Het zijn volgens mij imitaties van de ultrafit bandjes die bij de Enduro 2 geleverd worden.
Komt gewoon van AliExpress, zie XyS in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
Heb ze nu ook en ze zijn top. Voor 30 kun je er iets van 15 bestellen :P nog snelle bezorging ook

• Quakie

Quakie

quakelen

@XyS heb ze inmiddels binnen maar sommige zijn aan kleine kant. Bij jou ook het geval dat ze niet allemaal even lang zijn?

Pagina: 1 ... 254 ... 261 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee