Als ik de blogs van dcrainmaker goed interpeteer is een borstband sowieso accurater en minder gevoelig voor kou.
Ik heb zelf sinds kort (deze week) een Polar M400, deze heeft mijn tomtom runner en microsoft band 1 vervangen.
+Activity tracker, geeft inzicht in percentages weer. ook staan telt als activity. Bovendien inzicht per week. Wat met een kantoorbaan wel fijn is. Dan blijken die paar loopjes meer dan genoeg om de slechte dagen te compenseren.
+ Instelbaarheid van de loopschermen, je kan tot 4 regels per scherm met een maximum van 8 verschillende schermen.
+ Vrij snelle gps fix, die ook accuraat lijkt te zijn.
+ goedkope bluetooth hrm was geen probleem.
+ achteraf is alle relevante info op de horloge af te lezen, wel een verademing met andere horloges die ik heb gehad.
+ race estimator, nog niet gebruikt maar ga ik bij de volgende race zeker doen.
+ tegenwoordig ook vo2max/run intensity/training load af te lezen, is eind november als update er bij gekomen blijkbaar.
+ Geeft aan wat voor training je hebt gehad en wat daar de voordelen van zijn.
+ Informatie per lap (in mijn geval 1km) gemiddelde hartslag, max hartslag en tempo.
- Geen trillfunctie, erg storend als je met muziek loopt.
- Geeft vrij snel aan dat de gps is weggevallen in een tunnel, dat snap ik. Maar andere horloges gaan daar beter mee om.
- Syncen enkel via de website/app en geen sync mogelijkheden naar strava/runkeeper etc, ik begreep wel dat strava voor het einde van het jaar komt.
- Fitnes test enkel met de polar hrm's, wat natuurlijk gewoon onzin is.
- Strides/min niet kunnen ontdekken, dat deed mijn tomtom runner wel.
+- hij tracked slaap, maar geeft alleen globaal het aantal goede en slechte uren, op de MS Band kreeg je een heel schema te zien, wat erg veel nuttige informatie gaf.
+- Usb aansluiting schijnt snel te falen, ze hebben het klepje er nu afgehaald wat de issue's zou moeten oplossen.
Normale usb aansluiting is verder fijn zodat hij overal op te laden is.
+- smart notifications, werkt op IOS en android (helaas niet op mijn windows phone), maar door het ontbreken van een trillfunctie ga je de meeste berichten missen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Sinned123 op 13-12-2015 16:13
]