Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 25 ... 323 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:33
Het kan natuurlijk wel. Het is 'werkbaar' als je alleen de trip wilt loggen met de gps van je horloge terwijl je via je headphones het schema van endomondo volgt. Maar er zitten haken en ogen aan, als je schema op afstand gaat en je telefoon gps valt weg dan valt je endomondo ook weg zeg maar. Lopen op een tijdschema gaat natuurlijk wel.
Als dit je aanspreekt zou ik gewoon een erg goedkope gps-horloge versie halen zonder toeters en bellen, eventueel via MP.
Je geeft echter aan dat beide apparaten die je gebruikt (gps van de telefoon en de zephyrband) toch wel tegen het einde lopen, dus betrouwbaar loggen met je telefoon zal niet echt een optie zijn. Of jouw toestel een externe gps aankan via koppeling (en een horloge die dat toelaat, die zijn meestal ook overpriced) dat kan je zelf misschien nog nagaan, maar daar zal je ook niet vrolijk van worden waarschijnlijk.

Maar zoals Valorian al schreef 99% van de gebruikers kiezen voor optie A of B. Simpelweg omdat je dan maar 1 device gebruikt en er verder niet bij hoeft na te denken. Die schema's invoeren dat is één keer een beetje werk maar daarna kan je ze gewoon blijven gebruiken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:26
Het vrouwtje is nogal onder de indruk van een Garmin fenix 3 sapphire.
Uiteraard mag ik "onderzoeken" of het een goede koop zal zijn.

Ik heb in maart gelezen dat hij GPS problemen had, is dat inmiddels opgelost en werkt het horloge fijn voor multisport activiteiten?

Ze wil het gebruiken op de racefiets (icm cardanssensor), hardlopen met HSB en crossfit.
Ja het is een groot horloge om haar pols, maar dat vind ze niet erg. (looks before comfort :P)
Requiem19 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:11:
Garmin 630 zwart + HRM besteld bij GPS.nl.

Volgens de dame aan de telefoon op voorraad, dus hopelijk deze week in huis. Bevindingen volgen :)
Toch maar voor de 630 gegaan zie ik, Bevalt hij goed en wat gaf de doorslag?

[ Voor 27% gewijzigd door Paradox op 18-11-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Valorian schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:26:Ik ben geen expert, maar volgens mij wil je nu iets wat je eigenlijk niet moet willen. Mijns inziens kies je normaliter voor een van de volgende opties:
rockhopper schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:59:
Je geeft echter aan dat beide apparaten die je gebruikt (gps van de telefoon en de zephyrband) toch wel tegen het einde lopen, dus betrouwbaar loggen met je telefoon zal niet echt een optie zijn. Of jouw toestel een externe gps aankan via koppeling (en een horloge die dat toelaat, die zijn meestal ook overpriced) dat kan je zelf misschien nog nagaan, maar daar zal je ook niet vrolijk van worden waarschijnlijk.

Maar zoals Valorian al schreef 99% van de gebruikers kiezen voor optie A of B. Simpelweg omdat je dan maar 1 device gebruikt en er verder niet bij hoeft na te denken. Die schema's invoeren dat is één keer een beetje werk maar daarna kan je ze gewoon blijven gebruiken.
Dank voor jullie antwoorden. Ik vind het programma erg prettig, vooral met alle info die het in m'n oordopjes vertelt, plus de muziek etc. die ik gewoon via Spotify of de radio kan luisteren. Maar de GPS hapert af en toe, valt bijvoorbeeld na drie kwartier gewoon weg, of hij geeft iedere tien minuten een locatie die een kilometer verderop ligt, en gaat na een dertig seconden weer verder op de juiste plek. Dan is de statistiek van de workout meteen waardeloos. Maar ik ga me dan maar eens verdiepen in handige horloges met een hartslagband zonder dat de telefoon erbij nodig is. Mijn Galaxy S6 is me nog wat te duur en te nieuw om te vervangen, maar heeft teveel krassen om in de garantie gerepareerd te worden ben ik bang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:14:

Dank voor jullie antwoorden. Ik vind het programma erg prettig, vooral met alle info die het in m'n oordopjes vertelt, plus de muziek etc. die ik gewoon via Spotify of de radio kan luisteren. Maar de GPS hapert af en toe, valt bijvoorbeeld na drie kwartier gewoon weg, of hij geeft iedere tien minuten een locatie die een kilometer verderop ligt, en gaat na een dertig seconden weer verder op de juiste plek. Dan is de statistiek van de workout meteen waardeloos. Maar ik ga me dan maar eens verdiepen in handige horloges met een hartslagband zonder dat de telefoon erbij nodig is. Mijn Galaxy S6 is me nog wat te duur en te nieuw om te vervangen, maar heeft teveel krassen om in de garantie gerepareerd te worden ben ik bang. ;)
Hou er wel rekening mee dat een GPS horloge in 99% van de gevallen alleen via piepjes of een trilling met je communiceert. Dit is dus wel even een andere ervaring dan een mobiel met oordopjes. Persoonlijk vind ik het een verademing, je kunt gewoon ten alle tijd op je horloge kijken 'waar je staat' in plaats van te moeten wachten tot de 1km-punten of 5min-punten etc en (bij goede horloges) in een handomdraai zien wat je gemiddelde pace is, je huidige pace (voor zover betrouwbaar bij GPS), je gelopen afstand, nog te lopen afstand, hartslag, etc. .. Alleen al het op een telefoon moeten kijken die aan je arm zit in een hoesje vond ik altijd erg ellendig. Verder heb ik het 'geluk' dat ik niet zoveel waarde hecht aan muziek tijdens het lopen, waardoor ik met een horloge nu ook echt helemaal zonder mobiel de deur uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
De nieuwe garmin horloges (230,235 een 630) hebben ook feedback via de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:52
Paradox schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:25:
Het vrouwtje is nogal onder de indruk van een Garmin fenix 3 sapphire.
Uiteraard mag ik "onderzoeken" of het een goede koop zal zijn.

Ik heb in maart gelezen dat hij GPS problemen had, is dat inmiddels opgelost en werkt het horloge fijn voor multisport activiteiten?

Ze wil het gebruiken op de racefiets (icm cardanssensor), hardlopen met HSB en crossfit.
Ja het is een groot horloge om haar pols, maar dat vind ze niet erg. (looks before comfort :P)

[...]

Toch maar voor de 630 gegaan zie ik, Bevalt hij goed en wat gaf de doorslag?
630 moet nog binnenkomen helaas.

Mijn vriendin heeft ook de Fenix 3. Omdanks haar smalle polsen is ze er erg blij mee. Geen GPS issues en firmware wordt zo langzamerhand echt goed. Zij gebruikt hem vooral voor hardlopen, notificaties en stappen tellen. Hoe het voor fietsen/crossfit werkt durf ik niet te zeggen.

Tip: bij connect.nl heb je een Fenix 3 voor 369 (exl hrm).

• rockhopper
Buiten 'feedback' is er ook de mogelijkheid om je muziek te 'bedienen' vanaf je horloge afhankelijk of je model gps horloge dit ondersteund natuurlijk. Ik maak er zelf geen gebruik van, maar ik kan me indenken dat dit mee kan tellen in je overweging voor welk model je wilt gaan.

Sowieso een aanrader om voor je aanschaf de reviews van dcrainmaker er op na te lezen die zeer diep op de materie in gaat (wel in het Engels en niet Nederlandstalig)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Requiem19
Muziek bedienen kan alleen voor mp3'tjes en niet voor spotify. Niet echt nuttig dus imo. Wie heeft er nog ouderwets muziek op zijn telefoon? 😉

• rockhopper
Ik verwacht dat dit nog wel toegevoegd gaat worden al dan niet via de app store van garmin. Maar het staat inderdaad nog een beetje in de kinderschoenen.

Zoals gezegd ik gebruik het zelf niet, ik ben nog meer van de ouderwetse mp3's maar dat heeft veel met mijn databundel te maken. Sowieso luister ik mijn muziek via een klein mp3 spelertje ipv mijn logge zware telefoon mee te nemen. (sansa clip voor de geïnteresseerden)

• Requiem19
Net even contact gehad met waypoint.nl. De zwarte 630 + hrm was niet meer op voorraad en levertijd onduidelijk. Gelukkig hadden ze nog 1 donkerblauwe liggen en deze wordt vandaag aan mij verstuurd per post.

Ik had liever zwart gehad, maar voor donkerblauw doe ik het ook wel ;).

Ik lees op de Garmin fora dat de 235 nu ook langzamerhand geleverd wordt. Correct denkt hem de 20e al op voorraad te hebben, voor de geïnteresseerden hier. Wat betreft de optische sensor van de 235:

Redelijk wat mensen hebben de vivosmart met optische hrm al getest. En resultaten zijn erg wisselend. Met hardlopen schijnt hij bijna even precies te zijn als hrm band. Maar met andere sporten werkt het nog niet echt lekker (fietsen / krachttraining).

• rockhopper
Ik denk dat Garmin zelf ook nog steeds aan het testen is. Pas als de 900 serie met optische HR meter komt zal de techniek volwassen zijn. Hardlopen wordt het meest beoefend dus het is niet gek dat daar de eerste aandacht naar uit gaat. Fietsen zal op de tweede plek komen en als laatste zwemmen.
Sowieso is het onder water (zwemmen) lastiger omdat je een andere lichtbreking krijgt zodra het horloge ietsje losser zit rond je pols. Wat dat betreft ben je beter uit met een echte band.

• Valorian
Fietsen lijkt me sowieso niet logisch met optische HRM. Dan wil je toch gewoon je horloge op je fiets klikken en als fietscomputer gebruiken? Als je dan ook nog hartslag wilt gebruik je gewoon een externe band die wel synct met je horloge (in ieder geval bij de TomTom's kan dat gewoon).

• rockhopper
Tja ik fiets met een Fenix 3 en een garmin oregon 600. Mijn hartslag registreer ik op beide via de Scosche rhythm. Anders gezegd ik hou m'n horloge dus gewoon om m'n pols, maar ik dan ook een lange afstand toerfietser en geen smalle banden racefiets wielrenner.

[ Voor 20% gewijzigd door rockhopper op 19-11-2015 17:43 ]

• Requiem19
Valorian schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:32:
Fietsen lijkt me sowieso niet logisch met optische HRM. Dan wil je toch gewoon je horloge op je fiets klikken en als fietscomputer gebruiken? Als je dan ook nog hartslag wilt gebruik je gewoon een externe band die wel synct met je horloge (in ieder geval bij de TomTom's kan dat gewoon).
Hartslag kun je ook vaak broadcasten naar andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het Leoh-Paard schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:20:
Misschien een hele domme vraag, maar is zo'n horloge als de Polar M400 of iets soortgelijks, ook te gebruiken als sensor voor Endomondo op een Android-telefoon? Ik gebruik met hardlopen nu dus Endomondo met een Zephyr-hartslagband. Helaas valt de GPS van mijn telefoon nog wel eens uit, en de batterij van de Zephyr is ook aan het overlijden.

Mijn telefoon wil ik nog niet vervangen, en daarom leek een GPS-horloge me wel iets. Maar ik ben bang dat ze allemaal hun eigen proprietary software hebben die niet met schema's etc. van Endomondo werken? Of kan je ze gewoon met Bluetooth pairen aan je telefoon?
Hoe het met Polar zit weet ik niet, ik gebruik Endomondo icm Garmin. Dat werkt perfekt, maar niet op de manier die jij in je hoofd hebt. Je logt via de Garmin autonoom op het Garmin platform, Endomondo beschikt over de mogelijkheid daar de data vandaan te trekken. Gebeurt automatisch en snel. (ik gebruikte Endomondo ook al lang voor ik een hardloophorloge had, dus wilde dat platform blijven gebruiken - en nog altijd vind ik het beter dan het Garmin platform)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Na de flater met firmwareversie 2.50 is 2.60 nu blijkbaar uit voor de FR225. Hebben mensen hier al succesvol de firmware bijgewerkt? Anders wacht ik nog even O-)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Requiem19 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:15:
[...]

Hartslag kun je ook vaak broadcasten naar andere devices.
Daar heb je gelijk in. Maar wat ik bedoel is eigenlijk dat als je al 200 a 300 euro geïnvesteerd hebt in een horloge met optische HRM die tevens als volwaardige fietscomputer dienst kan doen, zoals de TomTom Cardio of een gelijkwaardige Polar/Garmin, dan lijkt het mij logischer op die op je fiets te monteren en je hartslag vanuit een band daarheen te sturen ipv het horloge om te houden én een aparte fietscomputer te gebruiken waar je dan de hartslag van het horloge weer heen stuurt. Maar goed, ik ben geen fietser dus misschien is dit ook wel niet mijn puntje van expertise om reacties op te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik zou sowieso - als serieuze hardloper - nog niet aan de optische hr gaan denk ik steeds meer.

Als ik alle reviews lees kom ik toch wel vaak dit tegen;

- werkt niet bij iedereen even goed
- moet hoger op de pols/arm
- in de winter schijnt opt hr het veel minder goed te doen (per dcrainmaker)
- werkt niet goed voor sporten met veel snelle arm bewegingen
- werkt niet goed met fietsen
- ziet snelle stijgingen in HR veel later dan reguliere hrm (intervallen werken dus niet goed zo..).

Het komt op mij over alsof de hele ohr techniek nog redelijk in de kinderschoenen staat. Komende 3/4 jaar zal het snel vooruit gaan, maar nu is het nog onvoorspelbaar hoe het voor jouw behoeftes en met jouw lichaam werkt.

P.s.mijn 630 wordt vandaag bezorgd. Misschien vanavond al 1e run. Keep you all posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:32:
Ik zou sowieso - als serieuze hardloper - nog niet aan de optische hr gaan denk ik steeds meer.

Als ik alle reviews lees kom ik toch wel vaak dit tegen;

- werkt niet bij iedereen even goed
- moet hoger op de pols/arm
- in de winter schijnt opt hr het veel minder goed te doen (per dcrainmaker)
- werkt niet goed voor sporten met veel snelle arm bewegingen
- werkt niet goed met fietsen
- ziet snelle stijgingen in HR veel later dan reguliere hrm (intervallen werken dus niet goed zo..).

Het komt op mij over alsof de hele ohr techniek nog redelijk in de kinderschoenen staat. Komende 3/4 jaar zal het snel vooruit gaan, maar nu is het nog onvoorspelbaar hoe het voor jouw behoeftes en met jouw lichaam werkt.

P.s.mijn 630 wordt vandaag bezorgd. Misschien vanavond al 1e run. Keep you all posted :)
- werkt niet als je je horloge over je kleren draagt (winter)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ankona schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:44:
[...]
- werkt niet als je je horloge over je kleren draagt (winter)
Tja als je 'm uitzet doet ie het ook niet.

Waar op gedoeld wordt is dat bij koude de bloedvaten in je lichaam veelal samentrekken (vasoconstrictie) waardoor de optische sensor het lastiger heeft om de flow in die samengetrokken vaatjes waar te nemen. Als je eenmaal bezig bent (opgewarmd zeg maar) wordt je lichaam vanzelf warmer en gaat deze overtollige hitte weer afvoeren door de vaten weer verder uit te zetten.

Met andere woorden, je zult dus met name de eerste 10 minuten meer last hebben. Van de andere kant heeft een borstband natuurlijk ook goed contact nodig en hoor je deze eigenlijk "nat" aan te brengen voor de beste waarneming.

Ik heb zelf geen ervaring met een optische HR horloge, maar de Scosche optische armband doet het eigenlijk altijd perfect bij mij. Ik kan 'm eigenlijk overal op m'n arm kwijt en werkt bij alle sporten die ik doe (daar valt zwemmen niet onder, maar wel fietsen, hardlopen e.d.) Ook bij rare armbewegingen of snelle bewegingen heb ik geen last van dataverlies of rare sprongen in de waarneming. In principe is de techniek dus al zo ver, maar het moet nog doorontwikkeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:19
Wel geen GPS maar las dat een aantal het er wel over hadden,
De Garmin Vivosmart HR
YouTube: Garmin vívosmart HR REVIEW - Best Fitness Tracker 2015?

Ik ben nog steeds erg te spreken over mijn F3 enige lastige is het syncen dat duurt even ik moet de app openen en echt even wachten en soms pakt hij hem helemaal niet zelfs.
Hoe werkt dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
kenneth schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:14:
Na de flater met firmwareversie 2.50 is 2.60 nu blijkbaar uit voor de FR225. Hebben mensen hier al succesvol de firmware bijgewerkt? Anders wacht ik nog even O-)
Gewoon doen, deze werkt (tot nu toe) prima.
Je kunt ook best makkelijk downgraden als het niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
rockhopper schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:07:
[...]

Tja als je 'm uitzet doet ie het ook niet.

Waar op gedoeld wordt is dat bij koude de bloedvaten in je lichaam veelal samentrekken (vasoconstrictie) waardoor de optische sensor het lastiger heeft om de flow in die samengetrokken vaatjes waar te nemen.
Neen. Ik bedoel dat ik als ik kleding met lange mouwen draag (shirt, jas etc) ik mijn horloge altijd over de kleding doe. Dan kan ik hem tenminste tijdens het lopen goed af blijven lezen.
Daarom is die optische meting in het bandje voor mij een groot nadeel. (en er staat tegenover dat ik in de praktijk geen enkel bezwaar heb tegen de borstband. Die draag ik praktisch altijd en werkt probleemloos zonder dat ik hem opmerk. En dat terwijl ik dat ding nooit nat maak voor het omdoen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Roos79 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:16:
Wel geen GPS maar las dat een aantal het er wel over hadden,
De Garmin Vivosmart HR
YouTube: Garmin vívosmart HR REVIEW - Best Fitness Tracker 2015?

Ik ben nog steeds erg te spreken over mijn F3 enige lastige is het syncen dat duurt even ik moet de app openen en echt even wachten en soms pakt hij hem helemaal niet zelfs.
Hoe werkt dat bij jullie?
Ik sync altijd via wifi thuis. Als ik ergens anders ben (vakantie / hotel) heb ik meestal mijn mobiele hotspot bij die ook in de wifi lijst staat van mijn horloge. Sync via bluetooth duurt inderdaad veel te lang, maar via wifi gaat het altijd snel en zonder problemen (mits in bereik). Een kleine workaround is natuurlijk om je telefoon zelf als mobiele wifi aan te zetten en deze voor je horloge toe voegen.

Kennelijk is het bluetooth protocol erg langzaam en die van wifi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je voor de Suunto Ambit3 de oplader van de iPhone kan gebruiken waar je de USB aansluiting in doet? Lijkt me dat dit kan, maar zou graag bevestiging hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@hierboven: je zou even de voltages kunnen checken?

Zoals eerder gemeld heb ik het volgende horloge gekocht [b][Forerunner 630/b]:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwJvI4MkWX0_rJAvRud3A3GxO47bPJs_0TatO8L23wTuI7Y0T6tw

Hierbij een hele korte eerste impressie.

Bij Run2day de zwarte gekocht waarvan er meerdere op voorraad waren. Eerste indruk: voelt best goedkoop/plastic ivm de Fenix 3 van m'n vriendin (terwijl prijs vergelijkbaar is!).

2e dat opviel: het scherm was niet goed gecentreerd en stond 5 graden scheef. Heel slordig. De cijfers/tekst staan dus niet recht, maar beetje gekanteld. Bij Run2Day keurig omgeruild voor een exemplaar zonder fabrikage fout.

Het scherm is vrij 'dof', vooral als de tekst licht is en de achtergrond donker. Backlight is ook niet heel fel. Voelt allemaal niet 'top end' aan helaas.

Derde minpuntje: touchscreen. Reageert niet altijd. Reageert af en toe wat traag en werkt niet goed wanneer je handschoenen aan hebt. Vooral tijdens het hardlopen is het irritant als je wilt switchen van scherm en je moet dan 3 of 4 keer swipen/drukken....

Nu de pluspunten dan:
- alle activity tracking is top (maar kan ook met 230 / F3)
- Tijdens het hardlopen werkt het gewoon top!
- veel betere gps dan 220/F3
- Actual pace is bijna bruikbaar. Heb nu een app die gemiddelde pace van laatste 10 seconden weergeeft, nog een stuk beter
- Nieuwe running dynamics zijn erg leuk voor gadget freaks
- Stress score is grappig, maar kost wel moeite omdat je echt even hrm band om moet doen
- VO2 Max / lactate threshold functies nog niet goed kunnen beoordelen ivm te weinig rennen.

Samengevat
- Niet erg blij met looks/feel voor product van EUR 449,-.
- Scherm wat dof en touchscreen werkt medium goed (gaat me irritireren)
- Zeer positief tijdens het hardlopen, geeft ontzettend veel interessante informatie en GPS is eindelijk weer echt goed.

Zou ik hem weer kopen voor 450? Ik denk het niet. Ik zou denk ik eerder de 230 kopen nu (235 opt hrm is niet goed genoeg). 630 is een top hardloop horloge, maar niet voor de prijs die je nu betaalt en ook niet om elke dag in kantoor met pak te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Requiem19 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:45:
@hierboven: je zou even de voltages kunnen checken?

Zoals eerder gemeld heb ik het volgende horloge gekocht:
Uiteindelijk lees ik dat het model de 630 is, maar het leest makkelijker als je daar mee zou openen.

Ga je 'm terugsturen? Want je klinkt maar gematigd positief. Ik vind het zelf ook een flinke bak geld om in één keer uit te geven, voor de F3 (die ik zelf heb gekocht) kon ik het bedrag voor mezelf goedpraten omdat ik 'm echt 24/7 durf te dragen en ook echt mooi vind (al doe ik 'm 's nachts af). Dit gaat zo te horen voor jouw model niet op.

Van de andere kant ben je super tevreden over de dingen die er bij een gps horloge er echt toe doen, behalve dat touchscreen dan. Ik heb zelf geen ervaring met horloge touch screens, maar ik weet van mijn Garmin Oregon 600 dat deze op regen kan reageren reageert. Ik vraag me dus af of jouw model daar ook last van heeft.

Verder bedankt voor je snelle impressie. Ik sta open voor een diepere versie als je 'm een tijdje in gebruik hebt. Verder is het leuk om te horen of je 'm nou vooral / alleen voor hardlopen wilt gebruiken of dat je meer de multisport richting uit wil (fietsen / zwemmen / andere sporten) dat geeft ons wat info over je overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
rockhopper schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:25:
[...]

Uiteindelijk lees ik dat het model de 630 is, maar het leest makkelijker als je daar mee zou openen.

Ga je 'm terugsturen? Want je klinkt maar gematigd positief. Ik vind het zelf ook een flinke bak geld om in één keer uit te geven, voor de F3 (die ik zelf heb gekocht) kon ik het bedrag voor mezelf goedpraten omdat ik 'm echt 24/7 durf te dragen en ook echt mooi vind (al doe ik 'm 's nachts af). Dit gaat zo te horen voor jouw model niet op.

Van de andere kant ben je super tevreden over de dingen die er bij een gps horloge er echt toe doen, behalve dat touchscreen dan. Ik heb zelf geen ervaring met horloge touch screens, maar ik weet van mijn Garmin Oregon 600 dat deze op regen kan reageren reageert. Ik vraag me dus af of jouw model daar ook last van heeft.

Verder bedankt voor je snelle impressie. Ik sta open voor een diepere versie als je 'm een tijdje in gebruik hebt. Verder is het leuk om te horen of je 'm nou vooral / alleen voor hardlopen wilt gebruiken of dat je meer de multisport richting uit wil (fietsen / zwemmen / andere sporten) dat geeft ons wat info over je overwegingen.
Bedankt voor je feedback! Toegevoegd dat het inderdaad over de 630 gaat :).

Ik ga het horloge houden tot de Fenix 4 uitkomt. Eventueel verkoop ik dan de 630 en koop ik de F4, als die mooi is :). Verder gebruik ik hem nu voor:
- Hardlopen
- Crossfit indoor (Profiel 'strength'
- Crossfit workouts in het park (custom profiel gemaakt)

In de toekomst kan hier nog fietsen bijkomen.

Ik zal tzt een uitgebreidere review neertikken met ook wat linkjes naar GC activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 11:15
Idd goede feedback .
Hierdoor wacht ik op de F4.Voorlopig hou ik het op mn edge520 voor fietsen en lopen.
Volgend jaar komt daar ook zwemmen bij en dan is een wearable wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ik denk dat mijn volgende horloge iets meer de outdoor kant op gaat. Voor hardlopen vind ik de TomTom Cardio Multisports ideaal (er zijn wel flaws, maar voor mij niets waar ik echt mee zit). Maar merk dat ik het toch wel jammer vind dat je een 7+ urige tocht niet meer kan loggen omdat de batterij er dan mee op houdt. Dat is wel jammer, want de batterij zou een stuk langer mee kunnen als TomTom er simpelweg een optie op zou zetten waarmee je de frequentie van de GPS-meetmomenten omlaag kunt brengen naar bijvoorbeeld 1x per 10 seconden of 1x per minuut. Ik had nog even de hoop dat ze dat in de Spark (de opvolger) zouden inbouwen, maar dat is niet gebeurd. Vooralsnog kan ik even vooruit met de Cardio, maar als ik komend jaar weer alpine tochten ga maken is het toch wel leuk om ze helemaal te kunnen loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Je kan voor die langdurige tochten twee kanten uitgaan. Je kan kiezen voor een horloge dat op zichzelf een enorme accu capaciteit heeft, of je kiest een variant die het opladen tijdens een activiteit toe laat.

De eerste versie is natuurlijk het simpelste, maar met de tweede optie kan je alle kanten uit. Al kan ik me voorstellen dat je als alpinist ook grammenjager bent en dus weer automatisch op optie 1 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:22
Ik ben overstag gegaan voor een 235, die gisteren is bezorgd.

Qua bouwkwaliteit is het vergeleken met de 610 wel echt een achteruitgang, maar hopelijk heeft ie wat minder vage kuurtjes dan m'n 610.

Ik heb er nog niet mee gelopen, en ga ook weinig nuttigs kunnen zeggen over de nauwkeurigheid van de HRM. Van een band krijg ik nare schuurplekken, dus die heb ik niet meer. Ik vind het ook vooral leuk voor het algemene beeld (data O+) en train niet/nauwelijks op hartslag. Ik kan morgen wel m'n training even delen voor dat algemene beeld ;)

Sleep tracking & 24/7 hartslag monitoring lijkt me wel grappig. Jammer dat het horloge eigenlijk wel te lelijk (en te groot, voor mij als vrouw met smalle polsjes) is om 24/7 te dragen.

verkapte yay-ik-heb-een-nieuw-horloge-post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
rockhopper schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:42:
Je kan voor die langdurige tochten twee kanten uitgaan. Je kan kiezen voor een horloge dat op zichzelf een enorme accu capaciteit heeft, of je kiest een variant die het opladen tijdens een activiteit toe laat.

De eerste versie is natuurlijk het simpelste, maar met de tweede optie kan je alle kanten uit. Al kan ik me voorstellen dat je als alpinist ook grammenjager bent en dus weer automatisch op optie 1 uitkomt.
Mijn TomTom heeft ook best een grote accu, kan zo'n 7 uur met optische HRM én GPS aan loggen. Maar omdat de GPS alleen op 'elke seconde' modus kan werken of helemaal uit kan je de batterijduur niet verlengen met een lagere frequentie. Dat vind ik nogal knullig, want zou puur een softwarematige aanpassing zijn. Maar goed je kan niet alles wensen.

De Suunto Ambit 3 is inderdaad iets groter, maar kan bijvoorbeeld wel ingesteld op "5 sec" of zelfs "60 sec" gps, en dan is de batterijduur 30 tot 50 uur. Dat horloge kost dan ook het dubbele van de TomTom ;) en in de bergen wil je dan eigenlijk de Peak editie zodat je bij je hoogte-data niet afhankelijk bent van GPS. En dan mag je 450 euro neerleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:49:
Weet iemand of je voor de Suunto Ambit3 de oplader van de iPhone kan gebruiken waar je de USB aansluiting in doet? Lijkt me dat dit kan, maar zou graag bevestiging hebben..
Bij de Ambit2 kan dit alleszins. Hier vind ik ook gelijkaardige vragen, die allemaal bevestigend zijn (vb. vraag over iphone 6 charger):

http://answers.suunto.com...uestions.htm?sort=recentq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01
Vandaag de Tomtom Multisport Cardio van mijn vriendin voor de tweede keer retour gestuurd. Eerst bleek hij toch niet zo waterdicht te zijn en is hij door Tomtom omgeruild voor een nieuwe. Met ook een nieuw bandje, want in de oude kwamen heel kleine scheurtjes.

Het nieuwe horloge heeft dan weer een rare afwijking. Het gaat een hele tijd goed, totdat je ergens een bocht maakt en hij rare dingen gaat registreren:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KiaUJOP.jpg

De rode lijn is het parcours, gelogd door mijn FR220 (en volgens Strava FlyBy nog door heel veel andere mensen) en de groene lijn is wat haar Tomtom heeft gelogd. Daar kun je dus niet van op aan.

Grondige reset, wat helpdesk adviseerde, heeft niet geholpen: bij haar volgende loopje liep ze op een pad langs het Maas-Waalkanaal en zodra ze even een bochtje maakte, zat ze volgens Tomtom in het water.

Hopelijk maken ze het weer gewoon netjes in orde (of sturen ze weer een nieuwe op), maar we zijn dus niet zo heel tevreden met dit apparaat... :X

En ja, de oplettende kijker ziet inderdaad dat ze voor me loopt, ja. Helaas heeft ze me behoorlijk verslagen...

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 25-11-2015 10:08 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:28
Eerste voorlopige conclusie van DC Rainmaker over de FR230/235. Later vandaag de volledige review (jeej!!).
The FR235 meanwhile has optical HR in it. In my testing it’s good. Not perfect yet, but generally very strong for running (less so cycling). I think the gaps that I have seen with it, they’ll be able to solve – such as more smoothing needed, as well as an already planned upcoming battery improvement fix. You’ll see my full in-depth review of it sometime late Wednesday (today).

I suspect that the FR235 will become my primary running watch. Whether or not I end up using the optical sensor on it 100% of the time might be up for debate still, but it checks all the boxes I care about in a running watch today.
Dit klinkt toch positief voor mijn plan om de FR235 als kerstcadeau voor mijzelf te scoren. Ik houd tegenwoordig wel HR bij maar train er vaak niet meer op (alleen nog tijdens de Langzame Duurloop).
Heb wel veel op HR getraind dus kan eerlijk gezegd wel voelen in welke zone ik zit. Het keihard vastzetten in een workout zet wel een harde limiet op je training, mocht je dat nodig hebben.

Ben benieuwd naar de volledige review, maar dat Ray dit horloge als main hardloop horloge gaan gebruiken is in ieder geval positief.

Powered by KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

dreamscape schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:06:

zodra ze even een bochtje maakte, zat ze volgens Tomtom in het water.
Misschien houdt het apparaat er rekening mee dat ze een vrouw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
dreamscape schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:06:
Het nieuwe horloge heeft dan weer een rare afwijking. Het gaat een hele tijd goed, totdat je ergens een bocht maakt en hij rare dingen gaat registreren:

En ja, de oplettende kijker ziet inderdaad dat ze voor me loopt, ja. Helaas heeft ze me behoorlijk verslagen...
Wow, nu ik naar mijn eigen 7H-log kijk zie ik dat die van mij grotendeels dezelfde afwijking geeft. Mijn horloge is splinternieuw (oude is gesneuveld door vochtschade, vorige maand nieuwe ontvangen).

Route 2015

Vorig jaar (oude horloge) werd wel goed weergegeven.

Route 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Valorian schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:52:
[...]
Wow, nu ik naar mijn eigen 7H-log kijk zie ik dat die van mij grotendeels dezelfde afwijking geeft. Mijn horloge is splinternieuw (oude is gesneuveld door vochtschade, vorige maand nieuwe ontvangen).

Route 2015
Jij hebt dus ook een Tomtom, ook gesneuveld door vochtschade en ook vervangen door een nieuwe?
Met dus op dezelfde plek ook dezelfde afwijking? Dat is wel opvallend. :)

Je zou een kloon-account kunnen zijn van mijn vriendin, behalve dan dat jij niet uit de zijstraat bent gestart en zij daar toch echt naast mij stond. En je hebt hem wat sneller gelopen....

Die van jou is wel iets later raar gaan doen. Hij heeft de Meerwijkselaan en het grootste deel van de Postweg nog goed geregistreerd en is pas iets verkeerd gaan doen toen je zo ongeveer op het hoogste punt van de Postweg was. Bij mijn vriendin ging het al mis vlak voor de Meerwijkselaan. Maar de afwijkingen lijken wel heel erg veel op elkaar.

Ik zou bijna denken dat hij iets verkeerd corrigeert met hoogtemeters. Maar dat zou de afwijking die de TT van mijn vriendin afgelopen week langs het kanaal (lees: dat is vrij vlak) had niet verklaren natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
dreamscape schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:20:
[...]

Jij hebt dus ook een Tomtom, ook gesneuveld door vochtschade en ook vervangen door een nieuwe?
Met dus op dezelfde plek ook dezelfde afwijking? Dat is wel opvallend. :)

Je zou een kloon-account kunnen zijn van mijn vriendin, behalve dan dat jij niet uit de zijstraat bent gestart en zij daar toch echt naast mij stond. En je hebt hem wat sneller gelopen....

Die van jou is wel iets later raar gaan doen. Hij heeft de Meerwijkselaan en het grootste deel van de Postweg nog goed geregistreerd en is pas iets verkeerd gaan doen toen je zo ongeveer op het hoogste punt van de Postweg was. Bij mijn vriendin ging het al mis vlak voor de Meerwijkselaan. Maar de afwijkingen lijken wel heel erg veel op elkaar.

Ik zou bijna denken dat hij iets verkeerd corrigeert met hoogtemeters. Maar dat zou de afwijking die de TT van mijn vriendin afgelopen week langs het kanaal (lees: dat is vrij vlak) had niet verklaren natuurlijk...
Yes. Ben met de TomTom gaan zwemmen in de zomer, en dat ging niet zo goed ;) .. Ik heb de Cardio Multisports "Performance Bundle" , enige verschil naast accessoires is dat daar ook een barometer in zit. En dat je daar belachelijk veel geld voor neerlegd (normaal 400 euro) maar ik had hem via de ING voor de helft. Nu hebben ze daar alleen nog de normale multisports.

Ik zal mijn andere tripjes eens nakijken, tot nu toe heb ik geen gekke dingen gezien maar ook niet heel nauwkeurig naar de routes gekeken.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Must read: http://www.dcrainmaker.co...n-fr230-fr235-review.html

Uit de conclusie:

Overall I think the FR230 & FR235 may be the best bang for your buck running-specific watches that Garmin has released to date – even if there are still some minor kinks to work out on the optical HR pieces. If you look at the FR230 for example, it’s taking almost everything the FR620 had (except Running Dynamics) and porting it into a product slightly more than half the price of the higher end watches. And while Running Dynamics may be geeky-interesting, I don’t find them that interesting long term.

When it comes to the optical sensor on the FR235, from my testing it generally works quite well in normal runs, though there were a few edge cases where I managed to trick it briefly (such as the snowy hill descent, and the ‘Hose it up’ test run). Even when befuddled, it does seem to realize it, and snap back onto the right track. I suspect like most optical sensors it may be a bit of time before it’s 100% spot-on. Having seen the progression at various points over the past two months, I’m pretty optimistic about how much progress they’ve made on that front.

edit: persoonlijk twijfel ik nog erg tussen de 230 en de 235. De 235 wordt hem wellicht niet om twee redenen:
- Bij koud weer draag ik mijn horloge vaak over mijn shirt. Optisch is dat lastig :)
- Hartslag bij fietsen is maar matig bruikbaar.

Alternatieven:
- 230 met HRM band
- 230 met Scorsch Rhythm+

[ Voor 11% gewijzigd door gysman11 op 26-11-2015 10:26 ]

• Requiem19
gysman11 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:45:
Must read: http://www.dcrainmaker.co...n-fr230-fr235-review.html

Uit de conclusie:

Overall I think the FR230 & FR235 may be the best bang for your buck running-specific watches that Garmin has released to date – even if there are still some minor kinks to work out on the optical HR pieces. If you look at the FR230 for example, it’s taking almost everything the FR620 had (except Running Dynamics) and porting it into a product slightly more than half the price of the higher end watches. And while Running Dynamics may be geeky-interesting, I don’t find them that interesting long term.

When it comes to the optical sensor on the FR235, from my testing it generally works quite well in normal runs, though there were a few edge cases where I managed to trick it briefly (such as the snowy hill descent, and the ‘Hose it up’ test run). Even when befuddled, it does seem to realize it, and snap back onto the right track. I suspect like most optical sensors it may be a bit of time before it’s 100% spot-on. Having seen the progression at various points over the past two months, I’m pretty optimistic about how much progress they’ve made on that front.

edit: persoonlijk twijfel ik nog erg tussen de 230 en de 235. De 235 wordt hem wellicht niet om twee redenen:
- Bij koud weer draag ik mijn horloge vaak over mijn shirt. Optisch is dat lastig :)

Alternatieven:
- 230 met HRM band
Nog 2 redenen om niet voor de 235 te gaan:
- Hij ziet bij intervallen niet goed dat hartslagomlaag gaat (scosche trouwens ook niet!)
- Nogal 'peaky' en niet smoothe graphs (kan geupdate worden wellicht dmv fimware)

Zoals de producten op dit moment zijn, is de 230 +opt hrm denk ik de beste Garmin optie (beter nog dan de 630).

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:05

Alternatieven:
- 230 met HRM band
Nog een alternatief: een ouderwetse HR band ;-)
Ik ga voor de FR235 en in moeilijke omstandigheden haal ik de HR band boven.

• hatsa
Logje met de FR235

Hartslag ziet er wel een beetje gek uit, maar misschien had ik het horloge niet strak genoeg.

Verder ziet het er prima uit. De ronde die af lijkt te wijken was ook echt aan de buitenkant van de baan, en de tempostukken waren ook echt een beetje onregelmatig. GPS-fix was ook lekker snel, na een 610 gewend te zijn.

• rockhopper
Strakke log, daar zou ik prima tevreden mee zijn qua gps fix/meting. De hartslag is inderdaad een beetje vreemd, daar zit duidelijk nog wat ruimte voor verbetering in, maar daar had DCRainmaker het ook al over.

Verwijderd

hatsa schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:13:
Logje met de FR235

Hartslag ziet er wel een beetje gek uit, maar misschien had ik het horloge niet strak genoeg.

Verder ziet het er prima uit. De ronde die af lijkt te wijken was ook echt aan de buitenkant van de baan, en de tempostukken waren ook echt een beetje onregelmatig. GPS-fix was ook lekker snel, na een 610 gewend te zijn.
Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
http://koolesport.nl/NL/Shop/Zoek/?q=garmin Hier. Ze hebben alleen de ijsblauwe versie. Ik was even bang dat het te mooi om waar te zijn was, maar gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
In de aanbieding bij 1dayfly vandaag.

http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor/

Het is geen Garmin 230, maar wellicht leuk voor de occasional runner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
gysman11 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:50:
In de aanbieding bij 1dayfly vandaag.

http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor/

Het is geen Garmin 230, maar wellicht leuk voor de occasional runner.
Het zal best aardig werken qua hartslag, maar het ontbreken van de mogelijkheid om trainingsschema's in te voeren en geen ondersteunend platform maakt het een niet erg nuttig toestel. Daarbij zit je dus aan een borstband vast EN een horloge als het nou nog een optische meter was...

En als allerbelangrijkste kan ie geen gps aan, dus hoort ie technisch gesproken niet in dit topic thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Eigenlijk zou ik wachten op de nieuwe fenix maar aangezien dat nog een tijdje gaat duren ga ik vrijdag een 2e hands forerunner 610 overnemen. Zo'n fiets GPS in je kontzak is verre van ideaal.
Als ik de fenix heb kan ik hem altijd nog voor trail running gebruiken.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik hem op ga halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Ben wel benieuwd wat je ervoor moet aftikken.
Hij is bij amazon.de 115 zonder HRM.
http://www.amazon.de/Garm...rds=garmin+forerunner+610

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Sinned123 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:03:
Ben wel benieuwd wat je ervoor moet aftikken.
Hij is bij amazon.de 115 zonder HRM.
http://www.amazon.de/Garm...rds=garmin+forerunner+610
100 incl hrm en half jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:00

The_Scarabial

MTB for life!

Requiem19 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:59:
[...]

Nog 2 redenen om niet voor de 235 te gaan:
- Hij ziet bij intervallen niet goed dat hartslagomlaag gaat (scosche trouwens ook niet!)
- Nogal 'peaky' en niet smoothe graphs (kan geupdate worden wellicht dmv fimware)

Zoals de producten op dit moment zijn, is de 230 +opt hrm denk ik de beste Garmin optie (beter nog dan de 630).
Waarom dan niet gewoon een 235 en je hartslagband om doen, heb toch al altijd een hartslagband om met hardlopen, je kan dan wel nog mooi gebruik maken van de activity tracker en de optische HRM snachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Toch maar geen 610 gekocht.De kerstman kwam met het goede nieuws dat er een fenix 3 onder de boom zou liggen😃.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 21:10

Rhapsody

In Metal We Trust

feddesman schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:34:
Toch maar geen 610 gekocht.De kerstman kwam met het goede nieuws dat er een fenix 3 onder de boom zou liggen😃.
Hahaha, die moest het wel verklappen natuurlijk :p

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
The_Scarabial schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:56:
[...]

Waarom dan niet gewoon een 235 en je hartslagband om doen, heb toch al altijd een hartslagband om met hardlopen, je kan dan wel nog mooi gebruik maken van de activity tracker en de optische HRM snachts
Voor rusthartslag vind ik het ding ideaal ja. Als activity tracker vind ik 'm dan weer te lelijk, en als je 'm alleen 's nachts omdoet raakt hij in de war met je slaapritme, omdat je het grootste deel van de dag niet beweegt.

Voor trainen: ik denk dat hij heel geschikt is om duurlopen op hartslag te lopen. Intervallen op hartslag zou ook nog wel gaan, als je maar even een stukje wandelt, zodat ie niet je pasfrequentie als hartslag oppakt (zoals dcrainmaker ook zegt). Als je een superaccurate meting wilt is een hartslagband waarschijnlijk nog steeds een beter idee, maar voor veel gebruikers, en zeker voor gebruikers die het vooral leuk vinden om alleen achteraf naar HR-data te kijken, is het nu denk ik al wel goed genoeg. Zeker als er firmwarematig nog e.e.a. verbeterd wordt.

Ik ben tot nu toe in ieder geval zeer tevreden met mijn aankoop. Maar ik heb dan ook de laatste tijd met een 610 met kuren en regelmatig een enorm trage gps-fix gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Typisch dat de HS registratie van de FR235 nogal piekerig is terwijl de FR225 uit de doos al 'smooth' is. Zoals iemand al zei, ws firmware gerelateerd

De 235 is al te krijgen via hartslagmetershop (zwart/grijs). Zou hem bijna bestellen om eens te vergelijken met mijn FR225 :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hatsa schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:15:
[...]

Voor rusthartslag vind ik het ding ideaal ja. Als activity tracker vind ik 'm dan weer te lelijk, en als je 'm alleen 's nachts omdoet raakt hij in de war met je slaapritme, omdat je het grootste deel van de dag niet beweegt.

Voor trainen: ik denk dat hij heel geschikt is om duurlopen op hartslag te lopen. Intervallen op hartslag zou ook nog wel gaan, als je maar even een stukje wandelt, zodat ie niet je pasfrequentie als hartslag oppakt (zoals dcrainmaker ook zegt). Als je een superaccurate meting wilt is een hartslagband waarschijnlijk nog steeds een beter idee, maar voor veel gebruikers, en zeker voor gebruikers die het vooral leuk vinden om alleen achteraf naar HR-data te kijken, is het nu denk ik al wel goed genoeg. Zeker als er firmwarematig nog e.e.a. verbeterd wordt.

Ik ben tot nu toe in ieder geval zeer tevreden met mijn aankoop. Maar ik heb dan ook de laatste tijd met een 610 met kuren en regelmatig een enorm trage gps-fix gelopen.
Heb hem ook besteld, we gaan het meemaken, voor mij is het puur voor training, ik loop nu regelmatig met m'n edge810 in de hand door het bos :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:19
Zijn er hier nog meer mensen die last had met de autosync van Garmin Connect naar Strava? Sinds deze week pakt op 1 of andere manier Strava de data niet meer op.

Edit: of pakt Strava het niet als je enkel de mobiele app gebruikt (welke ik de afgelopen week heb gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Garmin>strava ontkoppelen en opnieuw koppelen wil wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:37:
Typisch dat de HS registratie van de FR235 nogal piekerig is terwijl de FR225 uit de doos al 'smooth' is. Zoals iemand al zei, ws firmware gerelateerd

De 235 is al te krijgen via hartslagmetershop (zwart/grijs). Zou hem bijna bestellen om eens te vergelijken met mijn FR225 :P
Net ontvangen, eerste indruk is dat het qua uiterlijk en dikte en display een behoorlijke verbetering is t.o.v de 225.
Heb nog niet gelopen, morgen een test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
feddesman schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:27:
Garmin>strava ontkoppelen en opnieuw koppelen wil wel eens werken.
Ok, dankje! Ik zal eens kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Uiteindelijk vanmiddag de 230 besteld bij Hartslagmetershop, scherpe prijs ben erg benieuwd. Kan hem hopelijk zondag gebruiken bij de plaatselijke 10k cross.

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Ik zoek een nieuw horloge met langere accu duur en hartslagmeter,ik had een Garmin forerunner 310 xt, nu de polar rc3 gps.

Dacht zelf aan de rood/witte Garmin forerunner 920 xt hrm vanwege de accu duur en multisport.

Kan je met de hartslagband ook zwemmen of is dat niet nodig?

Is dit een goed horloge of heeft iemand een ander alternatief?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

racoon schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:19:
Ik zoek een nieuw horloge met langere accu duur en hartslagmeter,ik had een Garmin forerunner 310 xt, nu de polar rc3 gps.

Dacht zelf aan de rood/witte Garmin forerunner 920 xt hrm vanwege de accu duur en multisport.

'De v800 lijkt mij het enige vergelijkbare alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Beetje lastig om zo een antwoord te geven. Zoek je een triatlon klokje? Volgens mij is dan de 920 het meest vooruitstrevend.
Maar gaat het je puur om de accuduur, kijk dan ook eens bij wat Suunto heeft. (zijn wat meer op trail gericht)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

Garmin heeft speciale zwem hartslagband en triathlon hrm band.

Bij Garmin zou je ook nog de Fenix 3 kunnen overwegen. Die wordt steeds goedkoper nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmorgen voor het eerst gelopen met de FR235, zeer goed te pas over. De spikes in de hartslag registratie niet echt kunnen ontdekken, maar komt denk ik ook doordat ik een heel erg rustig rondje heb gelopen.
Verder werkt de stappen en activiteits tracker ook goed. Komende week nog wat meer testjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Nu mijn FR225 zo goed als zeker is verkocht (kon het niet laten.. 8)7 ), ga ik toch eens kijken naar de FR235. Dit horloge heeft toch alles wat ik zoek. Eigenlijk had ik moeten wachten tot de FR235 uitkwam maar ja, iets met early adopters enz. De genoemde 'nadelen' zie ik nog wel eens in een nieuwe firmware verbeterd worden.

Jammer dat de zwart/grijze niet op voorraad is...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren heb ik de FR235 binnen gekregen. Het betreft de zwart/rode. Ik heb er nog niet mee gelopen maar hieronder mijn eerste indrukken tov de FR225

- De FR235 is platter dan de FR225, lijkt ook een flink stuk lichter te zijn.
- De 'lugs' mochten wel wat groter van de FR235. De FR225 had meer 'body'
- Het horlogebandje vind ik wat aan de smalle kant, het bandje van de FR225 vond ik fijner.
- Backlightverlichting lijkt wat minder te zijn dan op de FR225. Is niet hinderlijk.
- Schermkwaliteit is redelijk, niet bijzonder te noemen. (niet te vergelijken met echte smartwatches).
- Het scherm is een stuk groter, 4 infovelden op 1 scherm is fijn. De FR235 heeft meer infovelden waaruit je kan kiezen, of alles even nuttig is laat ik in het midden.
- Connect iQ app functionaliteit is wel fijn om extra infovelden te downloaden (bijv 5km predictor, etc).
- Daarnaast is Connect iQ ook wel grappig om wijzerplaten te wijzigen (al is het aanbod een beetje magertjes).
- De HS-sensor steekt iets uit maar dit is niet hinderlijk. De FR225 had een rubberen ring om lichtinval te beperken, de FR235 heeft dit niet doordat de sensor als het ware in je huid ‘prikt’. Het horloge laat wel een afdruk achter.
- BT-pair ging in 1 keer goed met de GC-app (Android) en dit blijft ook elke keer goed gaan. Dit iit de FR225 die tot voor kort wel een ‘ritueel’ nodig had…
- Notifications zijn wel grappig, e-mail, whatsapp e.d. komt goed door. In de GC-app kan je filteren wat je uit/aan wil zetten.

Al met al een fijne upgrade tov de FR225. Hopelijk bevalt de horloge tijdens het lopen :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
vhal schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:06:
Gisteren heb ik de FR235 binnen gekregen. Het betreft de zwart/rode. Ik heb er nog niet mee gelopen maar hieronder mijn eerste indrukken tov de FR225

- De FR235 is platter dan de FR225, lijkt ook een flink stuk lichter te zijn.
- De 'lugs' mochten wel wat groter van de FR235. De FR225 had meer 'body'
- Het horlogebandje vind ik wat aan de smalle kant, het bandje van de FR225 vond ik fijner.
- Backlightverlichting lijkt wat minder te zijn dan op de FR225. Is niet hinderlijk.
- Schermkwaliteit is redelijk, niet bijzonder te noemen. (niet te vergelijken met echte smartwatches).
- Het scherm is een stuk groter, 4 infovelden op 1 scherm is fijn. De FR235 heeft meer infovelden waaruit je kan kiezen, of alles even nuttig is laat ik in het midden.
- Connect iQ app functionaliteit is wel fijn om extra infovelden te downloaden (bijv 5km predictor, etc).
- Daarnaast is Connect iQ ook wel grappig om wijzerplaten te wijzigen (al is het aanbod een beetje magertjes).
- De HS-sensor steekt iets uit maar dit is niet hinderlijk. De FR225 had een rubberen ring om lichtinval te beperken, de FR235 heeft dit niet doordat de sensor als het ware in je huid ‘prikt’. Het horloge laat wel een afdruk achter.
- BT-pair ging in 1 keer goed met de GC-app (Android) en dit blijft ook elke keer goed gaan. Dit iit de FR225 die tot voor kort wel een ‘ritueel’ nodig had…
- Notifications zijn wel grappig, e-mail, whatsapp e.d. komt goed door. In de GC-app kan je filteren wat je uit/aan wil zetten.

Al met al een fijne upgrade tov de FR225. Hopelijk bevalt de horloge tijdens het lopen :P
Klinkt goed!

Houd ons op de hoogte van je bevindingen zodra je ermee gelopen hebt :).

Ik begin ook steeds meer te vergroeien met mijn 630 merk ik. Nu alleen nog een mooi normaal horlogebandje vinden zodat ik op kantoor er wat minder sporty uitzie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
@vhal: hoe zit het met de batterijduur tijdens het dagdagelijkse met HR die constant meet? Mijn FR920XT gaat zo'n week mee zonder opladen en dat vind ik wel fijn (zonder lopen en/of fietsen activiteiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Requiem19 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:48:
[...]

Klinkt goed!

Ik begin ook steeds meer te vergroeien met mijn 630 merk ik. Nu alleen nog een mooi normaal horlogebandje vinden zodat ik op kantoor er wat minder sporty uitzie.
Ik heb de fr230 in bestelling staan. Zijn er eigenlijk al alternatieve horlogebandjes, of kun je gewoon de standaard bandjes gebruiken?

• hatsa
Hij bevalt mij nog steeds goed! Hartslag zou nog steeds wat smoother mogen. Zelf loop ik niet op hartslag, dus geen idee of de kleine wisselingen tijdens het lopen ook duidelijk te zien zijn/storend zijn.

https://connect.garmin.com/modern/activity/969732319

Paar keer redelijk snel een trap, en ietsje later een viaduct, op gerend om te kijken hoe hij m'n hartslag zou oppikken. Er zijn in ieder geval duidelijke piekjes.

Cadans lijkt ook niet helemaal lekker smooth. Zeker niet als je het bijvoorbeeld hiermee (met footpod) vergelijkt:
https://connect.garmin.com/modern/activity/874450565

Maar misschien doe ik iets verkeerd met m'n armen :P
Requiem19 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:48:
[...]

Klinkt goed!

• Koenbr
hatsa schreef op donderdag 10 december 2015 @ 06:01:
Hij bevalt mij nog steeds goed! Hartslag zou nog steeds wat smoother mogen. Zelf loop ik niet op hartslag, dus geen idee of de kleine wisselingen tijdens het lopen ook duidelijk te zien zijn/storend zijn.
Waarom heb je dan toch voor de 235 gekozen?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteravond heb ik een kort loopje gedaan met de 235. Ik was ruim een week ziek en dit was ook wel te merken. Overigens leer ik mijzelf een andere looptechniek aan waardoor de loopjes wat korter zijn om de kuiten en pezen te laten wennen.

235
https://connect.garmin.com/modern/activity/978719234
Hier een oudere log van de 225
https://connect.garmin.com/modern/activity/972811050

Je ziet dat de HS van de 225 in het begin moeite had om een goede waarde te meten (zie stijging in het begin). Wel was dit een eenmalig iets. De volgende log van de 225 ( https://connect.garmin.com/modern/activity/969747747 )is weer een stuk beter. De 235 lijkt wat piekerig te zijn maar ik zie hier nog geen probleem in.
Cadans zit wel redelijk op 1 lijn. Om deze te vergelijken zou ik een voetpod moeten gebruiken ter referentie maar deze heb ik niet tot mijn beschikking.

Strava

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:44
vhal schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:11:
Gisteravond heb ik een kort loopje gedaan met de 235. Ik was ruim een week ziek en dit was ook wel te merken. Overigens leer ik mijzelf een andere looptechniek aan waardoor de loopjes wat korter zijn om de kuiten en pezen te laten wennen.

235
https://connect.garmin.com/modern/activity/978719234
Hier een oudere log van de 225
https://connect.garmin.com/modern/activity/972811050

Je ziet dat de HS van de 225 in het begin moeite had om een goede waarde te meten (zie stijging in het begin). Wel was dit een eenmalig iets. De volgende log van de 225 ( https://connect.garmin.com/modern/activity/969747747 )is weer een stuk beter. De 235 lijkt wat piekerig te zijn maar ik zie hier nog geen probleem in.
Cadans zit wel redelijk op 1 lijn. Om deze te vergelijken zou ik een voetpod moeten gebruiken ter referentie maar deze heb ik niet tot mijn beschikking.
Ik kan je statistieken niet inzien (geen toegangsrechten), je hebt de rechten waarschijnlijk niet op "open" gezet! :)

• RigolleM
Hoe zit het met de batterij autonomie?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

belly89 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:18:
[...]
Ik kan je statistieken niet inzien (geen toegangsrechten), je hebt de rechten waarschijnlijk niet op "open" gezet! :)
Zou nu goed moeten staan, althans voor bovenstaande logs.
RigolleM schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:36:
[...]
Hoe zit het met de batterij autonomie?
Ik kan hier nog niet zo veel over zeggen, het horloge lijkt sowieso weinig te verbruiken. Ik zal het even voor je in de gaten houden, sinds gisteravond heb ik hem in gebruik als activity tracker + HS meting en de accucapaciteit is sindsdien niet veel gedaald.

Strava

• hatsa
Koenbr schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:59:
[...]

Waarom heb je dan toch voor de 235 gekozen?
Omdat data O+

• RigolleM
vhal schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:42:
[Ik kan hier nog niet zo veel over zeggen, het horloge lijkt sowieso weinig te verbruiken. Ik zal het even voor je in de gaten houden, sinds gisteravond heb ik hem in gebruik als activity tracker + HS meting en de accucapaciteit is sindsdien niet veel gedaald.
Nice, ziet er veelbelovend uit... staat op mijn kerstwenskaart!

• Koenbr
Ik doel op t.o.v. van de 230 ;) Of gebruik je hem dagelijks als activity tracker?

• Kasj
Inmiddels heb ik mijn Garmin FR230 binnen. Het is mijn eerste Garmin. Hebben jullie ook dat je het ledje van de schermverlichting zo overduidelijk van onderuit ziet over de display ziet schijnen (bleeding)? Voelt een beetje aan als zo'n oldskool digitaal kermishorloge :-) Hadden ze dat niet mooier op kunnen lossen?

• rockhopper
Kasj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:01:
Inmiddels heb ik mijn Garmin FR230 binnen. Het is mijn eerste Garmin. Hebben jullie ook dat je het ledje van de schermverlichting zo overduidelijk van onderuit ziet over de display ziet schijnen (bleeding)? Voelt een beetje aan als zo'n oldskool digitaal kermishorloge :-) Hadden ze dat niet mooier op kunnen lossen?
Ach mijn veel duurdere Fenix 3 heeft ook last van bleeding, en ik ben al bezig aan mijn tweede toestel, de vorige had er ook last van. Maar ik let er eigenlijk niet op. Voor mij geeft het goed en genoeg licht in het donker om functioneel te zijn, en als het donker is kijk ik toch zeer weinig op mijn horloge.

Maar ik ben het met je eens, het zou mooier kunnen.

• hatsa
Koenbr schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:54:
[...]

Ik doel op t.o.v. van de 230 ;) Of gebruik je hem dagelijks als activity tracker?
De 230 geeft me geen hartslagdata als ik geen borstband draag. Ik doe actief ook niets met de data, maar vind het wel interessant om achteraf te kijken wat m'n hartslag doet tijdens loopjes.

En ik kan maar beter een functie teveel hebben dan een functie te weinig ;) Ik gebruik m nu wel 's ochtends om m'n rusthartslag mee te meten.

• Kasj
Ik zag mensen die op zoek waren naar een vervangend horlogebandje voor de fr230/235/630. Zou zoiets wellicht gemakkelijk op maat te maken zijn?

http://www.dehorlogebande...-cognac.html?filter=11:33

Bandbreedte is 20mm en heeft een smallere 'mond'. Waarschijnlijk wel breder dan de vereiste 14mm, maar wellicht bij te snijden.

Ook beschikbaar in zwart en donkerbruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Kasj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:01:
Heb ik ook op mijn 235, had inderdaad wel wat netter gekund maar het stoort mij niet. Het viel minder op bij de 225.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb vandaag ook een 235 gekocht. Meteen even een rondje gedaan en wat mij meteen opviel is dat het tempo niet klopte. Sukkel die ik ben, stond nog op mijlen :)
Omdat ik voor mijn 225 een smartwatch had miste ik toch de notificaties die ik had en niet had op de 225. De 225 gaat dan ook de verkoop in. Jammer want ik vind het bandje van de 225 fijner dan die van de 235.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

tlpeter schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:54:
Ik heb vandaag ook een 235 gekocht. Meteen even een rondje gedaan en wat mij meteen opviel is dat het tempo niet klopte. Sukkel die ik ben, stond nog op mijlen :)
Daar ging ik ook de mist mee in. Bij mij stonden de settings in de Connect-app trouwens ook verkeerd.
Omdat ik voor mijn 225 een smartwatch had miste ik toch de notificaties die ik had en niet had op de 225. De 225 gaat dan ook de verkoop in. Jammer want ik vind het bandje van de 225 fijner dan die van de 235.
Mee eens, het bandje vond ik bij de 225 wel beter. De behuizing vond ik al eerder gezegd ook een kleine achteruitgang tov de 225. Deze had toch wat meer 'body' en rondere vormen :P

De accuduur valt niet tegen,het horloge is in gebruik sinds woensdagavond incl BT en HS-meting en het percentage staat nu op zo'n 75%

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik ben nu natuurlijk nog van alles aan het instellen dus accuduur zal vandaag wel dramatisch zijn :)
Eerst maar eens een andere watchface ingesteld inclusief stappenteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Vraag voor de Fenix 3 gebruikers...
Ik heb het idee dat mijn batterij achteruit gaat nu nog geen week aan en al 40% verbruikt met gewoon dagelijks gebruik en 1 keer een half uur indoor fietsen.
Verder is het connecten met de telefoon bijna waardeloos te noemen het is niet app openen en synchroniseren nee ik moet echt de app een tijd open laten staan en dan maar hopen op dat ze elkaar eens zien.
Heb de app al meermaals verwijdert en de al meermaals opnieuw met elkaar in contact gebracht in de hoop dat dat zou helpen.

Hebben andere met Garmin producten dat syncen ook zo bar slecht gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Yep. Mijn FR220 heeft ook moeite met synchronisatie via Bluetooth. Ik zet hem na mijn hardlooprondje op de club uit (naar alleen klok-modus) en thuis weer aan om te synchroniseren, maar vaak werkt dat niet. Wat wel werkt is in het menu weer BT pairing te selecteren, dan vindt hij mijn smartphone meestal wel.

Volgens mij ligt het aan de manier waarop Garmin BTLE (low energy) toepast. Ik heb ook een fietscomputer van Garmin (Edge 510) die via standaard BT werkt en daar heb ik geen gedoe mee met synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En de gebruikers van de FR235 herkennen die het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Het duurt even maar het werkt altijd.
Wat betreft de mijlen, dit is ene bug vanuit de app.
Zodra je de metric instelling opent dan staat deze meteen weer op mijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Laatst online: 20:10
Roos79 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:23:
Vraag voor de Fenix 3 gebruikers...
Ik heb het idee dat mijn batterij achteruit gaat nu nog geen week aan en al 40% verbruikt met gewoon dagelijks gebruik en 1 keer een half uur indoor fietsen.
Verder is het connecten met de telefoon bijna waardeloos te noemen het is niet app openen en synchroniseren nee ik moet echt de app een tijd open laten staan en dan maar hopen op dat ze elkaar eens zien.
Heb de app al meermaals verwijdert en de al meermaals opnieuw met elkaar in contact gebracht in de hoop dat dat zou helpen.

Hebben andere met Garmin producten dat syncen ook zo bar slecht gaat?
Hier geen problemen met syncen. App synct bij mij meestal binnen 30 seconden.
Vwb batterij, die gaat bij mij nu ook minder lang mee, Maar ik heb sinds het zo snel donker is ook het licht op "automatisch aan" gezet, verbruik nu zo'n 15 a 20 procent per dag, ongeacht activiteit.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:53
Vraagje over de FR235 (volgens mij kan het wel als ik in de manual kijk): kan je bij auto lap ook de totale tijd laten zien? Dus dat hij laat zien hoe snel de vorige km ging en hoe lang je totaal aan het lopen bent? Dit kan voor zover ik weet niet op de FR225 (of ik kan het niet vinden) en vind ik een groot gemis. Misschien dat dat net genoeg is om me over de streep te trekken en voor de 235 te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
De totale tijd zie je standaard al op het eerste data scherm.
De ronde tijd is alleen wanneer je de ronde (of afstand) hebt afgelegd.
Deze verdwijnt weer en je horloge gaat dan terug naar het data scherm wat je open had en dit kan dan inclusief totale afstand zijn.
Dit kan met de 225 en de 235 (ik heb ze allebei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De accucapaciteit van mijn 235 staat nu op zo'n 30%, best ok als je nagaat dat deze sinds woensdagavond 9/12 niet meer is opgeladen. Daarnaast heb ik 3 runs gedaan, staat Bluetooth altijd wel aan en gebruik ik hem eigenlijk best vaak als activity tracker.
Ho0f schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:40:
Vraagje over de FR235 (volgens mij kan het wel als ik in de manual kijk): kan je bij auto lap ook de totale tijd laten zien? Dus dat hij laat zien hoe snel de vorige km ging en hoe lang je totaal aan het lopen bent? Dit kan voor zover ik weet niet op de FR225 (of ik kan het niet vinden) en vind ik een groot gemis. Misschien dat dat net genoeg is om me over de streep te trekken en voor de 235 te gaan ;)
Onder timer heb je de volgende mogelijkheden
  • Lap time
  • Last lap time
  • Average lap time
  • Elapsed time
Dus met [last lap time] en autolap op 1km kan je dus je vorige km tracken lijkt mij. Een field om het verschil aan te duiden tussen de huidige km en de vorige heb ik nog niet gezien (hoe noem je zoiets?) maar wellicht dat daar wel een Connect iQ app voor is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:53
tlpeter schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:54:
De totale tijd zie je standaard al op het eerste data scherm.
De ronde tijd is alleen wanneer je de ronde (of afstand) hebt afgelegd.
Deze verdwijnt weer en je horloge gaat dan terug naar het data scherm wat je open had en dit kan dan inclusief totale afstand zijn.
Dit kan met de 225 en de 235 (ik heb ze allebei)
Ja, dat snap ik ;) Heb nu een FR225 en had een 620. Bij de 620 kon je in het lapscherm ook de totale tijd laten zien, bij de 225 kan dat volgens mij niet. Ik vind het fijn om, als ik hem voel trillen voor de lap, in één oogopslag te zien wat mijn laptijd is en mijn totale tijd.

In de manual zie ik wel dit staan onder Marking laps by distance:
If necessary, you can customize the data screens to display additional lap data.

Daaruit zou je opmaken dat het zou moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Geen idee maar als je mij kan vertellen hoe het zou moeten werken dan kan ik het proberen.
Dus vertel mij even waar ik dit precies moet instellen :)
Pagina: 1 ... 25 ... 323 Laatste