Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 24 ... 323 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TheOmen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:36:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht, maar die discussie is al vaker gevoerd.
rockhopper schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:46:
Precies, op zich is een refurb van Garmin zo goed als nieuw. Ik spreek uit eigen ervaring dat ik het verschil niet zie met een gloednieuw toestel, maar dat zal niet zo bij alle merken/bedrijven zijn.
OK, I stand corrected..
rockhopper schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:46:Ik weet niet wat jij allemaal met je sporthorloges doet, Toolkit, maar waarom zou een 2e hands sporthorloge niet wenselijk zijn? In principe heb je zo'n ding toch gewoon om je pols zitten of zie ik dat verkeerd?
Misschien is het wat overdreven, maar spul dat direct op de huid word gedragen, met name zweterige sportspullen zou ik liever niet gebruikt kopen...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 22:21
Die horlogebandjes zijn van plastic, dus makkelijk schoon te maken. Een harslagband daarentegen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:09
Een refurbished toestel krijgt waarschijnlijk een nieuwe kast en band. En een nieuwe HRM-strap. Waarschijjnlijk wel met de oorspronkelijke HRM erop (als het de premium-versie is), maar dat mag de pret niet drukken.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:39
Ik ben sinds gisteren een trotse bezitter van de Garmin Forerunner 225, vanavond ga ik hem uitproberen!

Voor de mensen die het horloge niet 24/7 dragen, laten jullie het horloge continu aanstaan of zetten jullie hem uit na het gebruik? En laten jullie hem continu aan oplader zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:50
Heeft iemand een idee wat de grote verschillen zijn tussen de TomTom runner cardio en de nieuwe v2 versie, buiten het muziek stukje om dan ;-).

Ik ben me aan het oriënteren op een dergelijk horloge, maar wellicht met de 2 op komst dat de oude dan nog wel stuk interessanter wordt (als deze uit de collectie gaat).

[ Voor 37% gewijzigd door noodel1988 op 21-10-2015 11:48 . Reden: aanvulling ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:58
belly89 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:27:
Ik ben sinds gisteren een trotse bezitter van de Garmin Forerunner 225, vanavond ga ik hem uitproberen!

Voor de mensen die het horloge niet 24/7 dragen, laten jullie het horloge continu aanstaan of zetten jullie hem uit na het gebruik? En laten jullie hem continu aan oplader zitten?
Heb zelf de ForeRunner 410, deze gaat na een tijdje automatisch op standby. Dan geeft ie alleen de tijd aan. Ik zet hem nooit uit, vind ik te omslachtig en dan kan ik ook lastig checken hoe vol de batterij nog zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Quoten in het hardlooptopic zou ietwat offtopic zijn, dus ik quote gewoon hier:
W.Wonderland schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:27:
Zoals vorige al verwacht heeft Garmin vandaag officieel een aantal nieuwe Forerunners gelanceerd.
Allemaal Connect IQ
- FR230 geen interne HR
- FR235 optical HR, vervangt de FR225
- FR630 geen interne HR

Eerste review: http://www.dcrainmaker.co...in-fr230-fr235-fr630.html

edit: dit wou ik posten in grote Sporthorloge met GPS topic maar heb hem per ongeluk hier gepost
Die FR230/235 ziet er wel erg goed uit. Flinke upgrade ten opzichte van de FR220. Voor mij vooral interessant:

– Larger display (44%)
– Up to four data fields per customized data page (was 3 in FR220/FR225)
– 1-second recording option (previously only Smart Recording)
– Heart Rate Zone Gauge (was on FR225, but not FR220)
– New cycling-specific apps (previously no separate function)
– Addition of GLONASS
– Support for cycling sensors (speed/cadence)

Nu ik veel meer hardloop en minder op de racefiets zit, zou ik liever een beter horloge hebben en ben ik niet meer zo gehecht aan mijn uitgebreide fietscomputer. Zeker als deze ook een 'cycling mode' heeft.

Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat ik mijn FR220, mijn Edge 510 en mijn Mio link in de verkoop gooi en een FR235 ga aanschaffen. En dan zelfs geld overhouden ook nog :)

Maar goed, op die manier blijf je natuurlijk aan het upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dreamscape schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:04:
Quoten in het hardlooptopic zou ietwat offtopic zijn, dus ik quote gewoon hier:

[...]

Die FR230/235 ziet er wel erg goed uit. Flinke upgrade ten opzichte van de FR220. Voor mij vooral interessant:

– Larger display (44%)
– Addition of GLONASS

Nu ik veel meer hardloop en minder op de racefiets zit, zou ik liever een beter horloge hebben en ben ik niet meer zo gehecht aan mijn uitgebreide fietscomputer. Zeker als deze ook een 'cycling mode' heeft.

Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat ik mijn FR220, mijn Edge 510 en mijn Mio link in de verkoop gooi en een FR235 ga aanschaffen. En dan zelfs geld overhouden ook nog :)

Maar goed, op die manier blijf je natuurlijk aan het upgraden...
ik zie het al, ik was een too early adopter met de 225 en had moeten wachten op de 235... eens kijken of een 2ehands 225 wat opbrengt..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
ToolkiT schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:22:
ik zie het al, ik was een too early adopter met de 225 en had moeten wachten op de 235... eens kijken of een 2ehands 225 wat opbrengt..
Dan moet je hem nu in de verkoop gooien. Op zo'n moment dat de meeste mensen nog niet doorhebben dat er een nieuwe versie in de winkel komt.

Zo heb ik bijvoorbeeld mijn Canon 50mm 1.8-lensje snel op Marktplaats gegooid toen het persbericht van de 1.8 STM in mijn mailbox belandde. Een maand later had hij beduidend minder opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

vhal

ಠ_ಠ

Echt WTF Garmin... :/ Zit je dan met je FR225 die na 4 maanden al 'oud' is. Ik had eerder een FR630 verwacht met een OR maar de FR235 is echt een verrassing (voor mij althans)

Ik zie hem staan voor $330 op de garmin US site, delivery tba

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 21-10-2015 16:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb een FR225 van twee weken oud. Och :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 20:49
vhal schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:19:
Echt WTF Garmin... :/ Zit je dan met je FR225 die na 4 maanden al 'oud' is. Ik had eerder een FR630 verwacht met een OR maar de FR235 is echt een verrassing (voor mij althans)
kenneth schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:20:
Ik heb een FR225 van twee weken oud. Och :)
Ik snap dit soort berichten nooit.

Op het moment van aanschaf heb je toch een keuze gemaakt van wat je wilt hebben en wat er op de markt is?
Indien hetgeen je gekocht hebt alles kan doen wat je nodig hebt blijft dat ook na een nieuw type zo.
Indien je na weken/maanden twijfelen uiteindelijk iets gekozen hebt wat het net niet is maar dit type wel dan heb je verkeerd gegokt.

De voorganger van de FR235 (de FR225) is inderdaad vrij nieuw en ik verwacht dat er een aantal firmware updates voor de FR225 zullen volgen om het negatieve sentiment weg te nemen.
De opvolger van de 2 jaar oude FR220 (door de FR230) is gebruikelijk dus daar zullen weinig klagers zijn.
Iedereen die nu een FR235 of FR630 koopt weet ook at er FR635 aan zit te komen (niet binnen enkele weken).

Gelukkig blijft de techniek vooruitgaan en blijft het een hulpmiddel / speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
CappieL schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

Heb zelf de ForeRunner 410, deze gaat na een tijdje automatisch op standby. Dan geeft ie alleen de tijd aan. Ik zet hem nooit uit, vind ik te omslachtig en dan kan ik ook lastig checken hoe vol de batterij nog zit.
Dit dacht ik zelf ook inderdaad, echter geen idee wat het best is voor de batterij qua levensduur! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

W.Wonderland schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:42:
Ik snap dit soort berichten nooit.

Op het moment van aanschaf heb je toch een keuze gemaakt van wat je wilt hebben en wat er op de markt is?
Inderdaad, daarom zeg ik heel nonchalant "och". Wat snap je daar niet aan? :P
Indien hetgeen je gekocht hebt alles kan doen wat je nodig hebt blijft dat ook na een nieuw type zo.
Indien je na weken/maanden twijfelen uiteindelijk iets gekozen hebt wat het net niet is maar dit type wel dan heb je verkeerd gegokt.
Klopt. Het enige vervelende is dat prijzen van bestaande modellen nog wel eens flink willen dalen wanneer er een opvolger is.

Maar voordat de FR235 in Nederland te krijgen is zijn we maanden verder. Och :) <-- nonchalance :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
vhal schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:19:

Ik zie hem staan voor $330 op de garmin US site, delivery tba
Dit is niet erg elegant wat Garmin hier doet. Die 4 maanden hadden ze echt wel kunnen lijden, dus naaien ze hier toch wel hun klanten heel hard.
Uiteindelijk is de FR225 voor mij een trainingsmiddel wat aan mijn eisen voldoet en zal die gebruiken totdat het op is dus ik zet me wel over mijn teleurstelling heen. Echter zal ik over een paar jaar me nog wel even achter de oren krabben of ik opnieuw een Garmin overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ach, je kan wellicht nonchalant 'och' noemen en 'op het moment van aanschaf heb je toch een keuze gemaakt' maar persoonlijk vind ik een cycle van 4 maanden niet elegant. Het is niet zo dat je een 'oud' toestel koopt waarvan je weet dat er binnenkort een opvolger komt...

Eigenlijk had Garmin de FR225 gewoon moeten skippen en direct de stap van FR220 naar FR230/235 moeten nemen. Eerlijk gezegd doet het mij denken dat ze nog een doos met MIO sensors hadden en niet wisten wat ze ermee aan moesten.

Daarnaast moet je maar afwachten met de firmware-updates. BT-sync is nog steeds een ramp op sommige toestellen en de laatste update is ook al enige tijd geleden.

Aan de andere kant ben ik er tot op heden wel tevreden mee met hetgeen wat hij moet doen maar zoals de poster hierboven al zei vind ik dit niet echt een fijn beleid van Garmin.

Al met al zou ConnectIQ, de betere accuduur, fietsondersteuning en het grotere scherm voor mij wel een meerwaarde kunnen zijn. Hoe de optische HSM van Garmin zich verhoudt met de MIO variant zal hopelijk terugkomen in een review van DC

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 20:49
kenneth schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:50:
[...]
Inderdaad, daarom zeg ik heel nonchalant "och". Wat snap je daar niet aan? :P
[...]
Kenneth, misverstand ik las het meer als AUUU-ch / OOOch ipv och. Indien je voor me zou staan en het gezegd zou hebben dan had ik het direct begrepen, bij het lezen dacht ik meer aan een kreet.

Voornaamste reden voor het uitbrengen van de FR235 lijkt met de nieuwe sensor te zijn.
Ik kan me niet voorstellen dan dit geheel op deze manier op de planning stond.
Of het nu is dat MIO zijn voorwaarden gewijzigd heeft, niet kan leveren of niet met de gewenste upgrade komt ik weet het niet.
Feit is dat nu TomTom, Polar en Garmin geen van drieën de als beste bekend staande MIO sensoren gebruiken in hun nieuwste producten maar allen een "eigen" ontwerp toepassen.
Je ziet wel direct bij de Garmin dat nu 24/7 ondersteund wordt hetgeen met de MIO niet mogelijk was.

Aan de ene kant hoop ik dat een product eeuwig actueel blijft een aan de ander kant kant het mij niet snel genoeg gaan. Als ik kijk wat TomTom, Polar, Garmin en Suunto de laatste weken op de markt gebracht hebben geen van allen het ideale horloge maar allemaal stapjes vooruit in hun gebied.

[ Voor 7% gewijzigd door W.Wonderland op 21-10-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Zie dat voor de forerunner 225 gisteren een update beschikbaar is geworden, de 2.50.

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=9139
Changes made from version 2.40 to 2.50:

Improved wrist-based heart rate calorie calculations
Added periodic sending of step data to Garmin Connect Mobile
Improved Bluetooth communication reliability
Updated translations
Fixed other minor issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:48
Ik zou zelfs mijn FR920XT durven omruilen voor een FR235 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 14:54
235 klinkt als wat ik wil

- Opt hr
- notifications
- sleep tracking / stappen
- 24/7 HRM monitoring
- uitgebreidere run dynamics dan m'n 220

Goede vervanging van m'n fitbit+220 in 1 apparaat. Echter, hij blijft lelijk vergeleken met de Fenix 3 :). Andere overweging; volgens DCRainmaker komt er in de nabije toekomst geen Fenix met Opt hr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik wacht nog even of er later nog een 635 komt en misschien ga ik dan wel upgraden.
Voor nu werkt de optische meting met mijn Mio i.c.m. mijn FR220 ook wel best.

En straks bij winterse temperaturen is het misschien ook wel fijn dat ik mijn horloge over mijn kleding kan dragen terwijl de optische meting toch blijft werken onder het shirt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

<dubbelpost>

[ Voor 96% gewijzigd door Pathogen op 22-10-2015 12:47 . Reden: <dubbelpost> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die 230... Ik zie wel een leuk verjaardagskadootje voor mezelf (februari). Helemaal door het toevoegen van meerdere activity types! Dan hoef ik ook geen 6xx meer.

Mocht de prijs en de HR van de 235 meevallen is dat natuurlijk ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:28
dreamscape schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:46:
Ik wacht nog even of er later nog een 635 komt en misschien ga ik dan wel upgraden.
Voor nu werkt de optische meting met mijn Mio i.c.m. mijn FR220 ook wel best.

En straks bij winterse temperaturen is het misschien ook wel fijn dat ik mijn horloge over mijn kleding kan dragen terwijl de optische meting toch blijft werken onder het shirt...
Denk niet dat de 635 er gaat komen, want de main feature van de 6xx serie is Running Dynamics en daarvoor heb je toch echt een HRM belt nodig.

– Larger display (44%)
– Addition of GLONASS
Ik zou zeggen; een waardige opvolger van mijn 'touch bezel is helemaal niet zo slecht' Forerunner 410.
Hopelijk tegen kerst in ons landje beschikbaar. Volgens Ray Maker al in november beschikbaar in de US.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:15
Voor wie een FR225 heeft, update nog maar even niet naar 2.50
Er zijn meerdere meldingen van horloges die vastlopen en een harde reset nodig hebben om weer bruikbaar te worden.
Daarna werkt alles wel weer maar het is heel iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
tlpeter schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:45:
Voor wie een FR225 heeft, update nog maar even niet naar 2.50
Er zijn meerdere meldingen van horloges die vastlopen en een harde reset nodig hebben om weer bruikbaar te worden.
Daarna werkt alles wel weer maar het is heel iritant.
Bedankt voor tip! dan wacht ik nog even :)

(hier wordt het inderdaad besproken: linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Daar heb ik het ook vandaan en ik heb het zelf vanochtend ook gehad.
Batterij loopt op dat moment ook leeg een de klok is het enige wat nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
tlpeter schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:12:
Das mooi zuur!! hoop voor je dat er snel een fix komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
Zojuist mijn TomTom cardio multisport opgestuurd, waterschade. Uiteraard binnen garantie, service tot zover erg goed, kreeg na een belletje meteen een mail met post-nl retoursticker en hoef geen postzegels te plakken. Als het goed is heb ik binnen 8 dagen een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Stond op het punt om een Garmin Forerunner 620 te bestellen, en zag toen (gelukkig) dat er nieuwe versies aan zouden komen. Ben nu wel benieuwd wanneer de 230/235/630 leverbaar zijn in NL. Heb al wat mailtjes uitstaan naar winkels/leveranciers maar nog geen reactie....

Edit : Tot 1 december alleen in fysieke winkels, vanaf dan ook bij de online Garmin dealers

[ Voor 15% gewijzigd door Neoz op 26-10-2015 14:20 . Reden: Aanvulling ]

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:41
tlpeter schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:12:
Ik heb hetzelfde probleem, om over de battery drains nog niet te spreken :( Blijkt dus een probleem bij iedereen te zijn, hopelijk komt Garmin snel met een fix! Horloge is nogal onbetrouwbaar nu.

Met het lezen dat de FR235 uitgebracht wordt komt ook een beetje rauw op mijn dak. Als ik iets langer gewacht had kan ik met de FR235 veel beter uit de voeten. Maargoed, achteraf praten is altijd makkelijk ;)

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Op het garmin forum had iemand de tip gehad om nogmaals de upgrade uit te voeren via een applicatie.
Ik heb dit gedaan en tot op heden nog geen last gehad.

Edit: http://www.garmin.com/webupdater

[ Voor 11% gewijzigd door tlpeter op 26-10-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jochemp schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:01:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, om over de battery drains nog niet te spreken :( Blijkt dus een probleem bij iedereen te zijn, hopelijk komt Garmin snel met een fix! Horloge is nogal onbetrouwbaar nu.

Met het lezen dat de FR235 uitgebracht wordt komt ook een beetje rauw op mijn dak. Als ik iets langer gewacht had kan ik met de FR235 veel beter uit de voeten. Maargoed, achteraf praten is altijd makkelijk ;)
Bij alle reviews, zoals die van DCRainmaker, werd al benoemd dat de 225 eerder een tussenpaus leek, door het ontbreken van IQConnect/notifications etc. Het bleek een model te zijn om een marktgat te vullen en wat ervaring op te doen met opt hrm...

Of je de 235 echt moet willen is nog maar de vraag omdat ze van MIO opt hrm zijn afgestapt. Hun eigen techonologie is nog onbeproefd en ook hier kunnen de early adaptors pech hebben met matige hrm kwaliteit...

Ik zou nog niet te snel teleurgesteld zijn in de 225 :).

Enige grote meerwaarde imo is dat de 235 24/7 HRM doet (en natuurlijk de notificaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Requiem19 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:24:
[...]

Of je de 235 echt moet willen is nog maar de vraag omdat ze van MIO opt hrm zijn afgestapt. Hun eigen techonologie is nog onbeproefd en ook hier kunnen de early adaptors pech hebben met matige hrm kwaliteit...

Ik zou nog niet te snel teleurgesteld zijn in de 225 :).

Enige grote meerwaarde imo is dat de 235 24/7 HRM doet (en natuurlijk de notificaties).
Ben het met je eens dat de praktijk nog moet uitwijzen hoe de horloge werkt. Alleen de toevoeging van meerdere sportfuncties is al een plus voor mij. Heb Garmin gevraagd of er voor de 225 bijvoorbeeld nog een 'fiets-modus' komt, omdat dat nu slecht getrackt wordt. Ze vertelde mij doodleuk dat ik daarvoor een ander model had moeten aanschaffen...

De extra apps en notificaties is ook super als het werkt in de praktijk. Gaat dan mooi richting de tegenwoordige Android smartwatches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Zodra je de bluetooth uitzet in de FR225 is de batterydrain nagenoeg weg als ook de andere problemen, het is geen fraaie fix maar het werkt wel.

Ik blijf het nog steeds een naaistreek vinden maar de FR225 doet wat ik wil dus het probleem is niet zo heel dramatisch. Toch zal ik niet zo heel gauw meer een Garmin kopen puur uit principe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik blijf het nog steeds een naaistreek vinden maar de FR225 doet wat ik wil dus het probleem is niet zo heel dramatisch. Toch zal ik niet zo heel gauw meer een Garmin kopen puur uit principe :)
Straks ga je blij zijn met uw FR225 omdat bij de FR235 de opt. HR niet al te best gaat werken. Meestal is het dweilen met de kraan open als Garmin iets nieuws op de markt brengt. Ik hoop van niet, maar ik vrees er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13
noodel1988 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:47:
Heeft iemand een idee wat de grote verschillen zijn tussen de TomTom runner cardio en de nieuwe v2 versie, buiten het muziek stukje om dan ;-).

Ik ben me aan het oriënteren op een dergelijk horloge, maar wellicht met de 2 op komst dat de oude dan nog wel stuk interessanter wordt (als deze uit de collectie gaat).
Ik zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje momenteel.
De 'music' versie interesseert me niet, maar ik kan verder nou niet echt de verschillen tussen versie 1 en 2 vinden van de 'gewone' Runner Cardio.

Maar goed, dit topic lijkt zo ongeveer 'Garmin only', dus er zal wel geen reactie komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:17
De oude naam was dan ook 'Het grote Garmin sporthorloges topic' (of iets in die trant), dus daar heb je absoluut gelijk in. On topic: ik kan er weinig 'bindend' over vinden, maar het lijkt mij dat ze voornamelijk een eigen sensor gebruiken en wat kleinere tweaks hebben toegepast. Je zou dit kunnen doorspitten: https://en.discussions.to...nner-2-gps-watches-989468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
InZane schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:27:
[...]

Ik zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje momenteel.
De 'music' versie interesseert me niet, maar ik kan verder nou niet echt de verschillen tussen versie 1 en 2 vinden van de 'gewone' Runner Cardio.

Maar goed, dit topic lijkt zo ongeveer 'Garmin only', dus er zal wel geen reactie komen :+
http://www.dcrainmaker.co...rk-first-impressions.html

Als je dit even rustig doorleest weet je ongeveer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Thanks!

Belangrijkste verschil zit 'm dus in de nieuwe HR sensor.

Al met al lijkt het me geen slecht klokkie.

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 26-10-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
En dan de 100 miljoenvraag; waarom geen Garmin 235?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Requiem19 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:20:
En dan de 100 miljoenvraag; waarom geen Garmin 235?
Omdat die vast 300+ gaat kosten en ik 'm verder niet echt mooi kan vinden.
De Tomtom lijkt me een prima horloge voor een mooie prijs (max. 200) mét ingebouwde HR sensor, want ik heb geen zin om iedere keer met zo'n band te stoeien.
Voor een beginnelingetje als ik prima zat.

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 26-10-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
tlpeter schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:07:
Op het garmin forum had iemand de tip gehad om nogmaals de upgrade uit te voeren via een applicatie.
Ik heb dit gedaan en tot op heden nog geen last gehad.

Edit: http://www.garmin.com/webupdater
Ik heb het geprobeerd en het leek er goed uit te zien, totdat hij zojuist weer vastliep :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Toch? Ik heb in ieder geval een ticket aangemaakt bij Garmin en ik stel voor dat jij dit ook doet.
Als meer mensen dit doen dan wordt het hopelijk sneller opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wanneer komt die 235 nu beschikbaar? ^^

Ik word ongeduldig haha :).

Wat zou een realistische prijs zijn voor een 1,5 jaar oude FR 220+HRM? Iets van 100,-? En ik denk dat ik m'n Fitbit Charge HR ook maar verkoop, aangezien de 235 min of meer hetzelfde doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
tlpeter schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:34:
Toch? Ik heb in ieder geval een ticket aangemaakt bij Garmin en ik stel voor dat jij dit ook doet.
Als meer mensen dit doen dan wordt het hopelijk sneller opgepakt.
Ja, ik heb nu mijn Bluetooth uitgezet op het horloge, in de hoop dat hij nu ook (tijdens activiteiten) gewoon doorgaat en niet vastloopt...

Waar heb jij een ticket aangemaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door Jochemp op 27-10-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Support via de garmin site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Requiem19 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:07:
Wanneer komt die 235 nu beschikbaar? ^^
Vierde kwartaal 2015, dus ergens tussen nu en eind december ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 27-10-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Vanaf 1 december te koop bij online Garmin dealers (230/235/630) heb ik begrepen

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Mja ik weet niet of het nu zo handig is om gelijk een nieuwe Garmin te gaan aanschaffen. Met de paar maanden dat ik een Garmin heb, heb ik gemerkt dat ze weinig verstand hebben van Q&A testing. iedere firmware update zorgt voor een nieuw klein drama. Of het nu de Fenix is of één van de Forerunners, allemaal hebben ze lelijke bugs. Ik zou goed om je heen kijken wat de concurrenten Polar, Suunto en eventueel Apple Watch met OS2 gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De Fenix 3 is nu gewoon prima.

Garmin heeft regelmatig zeer slechte updates waardoor bep functionaliteit het niet doet, maar uiteindelijk fixen ze dit vrij snel en verbeteren ze ook veel functies.

De nieuwe serie zal waarschijnlijk pas bugfree zijn in de zomer van 2016, maar als je dat nu al realiseert, kan het niet tegenvallen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
TomTom Cardio is gemaakt en onderweg terug naar mij :) .. Ben benieuwd of ze hem echt hebben kunnen fixen of gewoon een nieuwe sturen. Zat waterschade in (vocht achter het schermpje gekomen), gaf nog wel een charge-icoontje als ik 'm aan de usb-lader deed maar wilde niet meer aan. Gelukkig nog binnen garantietermijn en voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Miki schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:13:
Met de paar maanden dat ik een Garmin heb, heb ik gemerkt dat ze weinig verstand hebben van Q&A testing.
Met de paar maanden dat je een Garmin hebt vertolk je het gevoel dat heel veel Garminbezitters (zie ook buitenlandse fora) hebben. Altijd de eerste update afwachten voor je een horloge aanschaft en firmware pas zelf updaten nadat er een maand geen klachten over zijn geweest. Garmin krijgt het voor elkaar om een liefde-haatverhouding te koesteren met hun klanten. Is ook een manier van klantenbinding :{ :P

Mijn ervaringen met de FR225 zijn overwegend positief maar ik weet nog niet of ik blij ben met de hartslagmeting. Gisteravond had ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gP5pO5x.png

Beide keren een enorme sprong, notabene aan het einde van een zwaar tempostuk. Van 184 naar 199 (HRmax is ~193) en de helemaal absurde daling van 178 naar 159. Die daling zette bij het uitlopen door naar 120, terwijl ik dan meestal op 145-150 zit. Een kleine minuut later had hij opeens weer de goede hartslag te pakken.

De volgende keren doe ik de band wat strakker om de pols, hopelijk lost dat wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
kenneth schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
Met de paar maanden dat je een Garmin hebt vertolk je het gevoel dat heel veel Garminbezitters (zie ook buitenlandse fora) hebben. Altijd de eerste update afwachten voor je een horloge aanschaft en firmware pas zelf updaten nadat er een maand geen klachten over zijn geweest. Garmin krijgt het voor elkaar om een liefde-haatverhouding te koesteren met hun klanten. Is ook een manier van klantenbinding :{ :P

Mijn ervaringen met de FR225 zijn overwegend positief maar ik weet nog niet of ik blij ben met de hartslagmeting. Gisteravond had ik dit:

[afbeelding]

Beide keren een enorme sprong, notabene aan het einde van een zwaar tempostuk. Van 184 naar 199 (HRmax is ~193) en de helemaal absurde daling van 178 naar 159. Die daling zette bij het uitlopen door naar 120, terwijl ik dan meestal op 145-150 zit. Een kleine minuut later had hij opeens weer de goede hartslag te pakken.

De volgende keren doe ik de band wat strakker om de pols, hopelijk lost dat wat op.
Ik herken wat je beschrijft ook al heb ik het nooit zo nadrukkelijk gemeten. Ik heb soms ook dat om niet verklaarbare redenen mijn hartslag soms extreem hoog doorschiet en vervolgens met 5 seconden later weer goed zit. Vaak helpt het even om je horloge even iets naar achteren te trekken tijdens het rennen zodat deze wat strakker om je pols zit. Zelf heb ik er nooit aan gestoord omdat ik voorheen met een borstband ook fout metingen gehad, vooral in het begin als je nog "droog" bent ondanks het goed namaken enzo. Dus ik accepteerde dit als een flaw van dit type hartslagmeten. Ik verwacht pas over een paar jaar dat de kinderziekten er echt uit zijn.

Wat betreft de haat/liefde verhouding, ook daarin kan ik me vinden :)
De functies die Garmin mij biedt zie je slecht of minder goed uitgewerkt bij de concurrentie. Intervallen, connectie met meerdere platforms, trainingsplannen inladen, enz. Daardoor verkies ik hun boven de andere merken naar ik voel me echt soms een beta tester. Na een update is het gissen wat er nu weer aan problemen komen bovendrijven. Met dat betreft is het jammer dat Suunto, TomTom en Polar met moeite Garmin kunnen bijhouden. Sterker nog je ziet TomTom al afhaken en zich meer richten op de casual loper door het integreren van Spotify icm Bluetooth headset. Met dat betreft ben ik blij dat Apple en Google tegen deze markt aan het schuren zijn. Met het door ontwikkelen Strava en Endomondo op een smartwatch komt de positie van Garmin in gevaar. Los gezien van de niche markt van echte wedstrijdlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
kenneth schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:46:
[...]

[afbeelding]

Mij viel dit in sommige situaties ook op. Met name met het fietsen werd de hartslag erg slecht getraceerd en gemeten, met hardlopen heb ik er weinig last van op een aantal GPS uitschieters na die na afloop aangepast kunnen worden. Met de vraag aan Garmin kreeg ik het volgende antwoord:
For best heart rate accuracy:

Ensure wrist is clean and dry
Ensure snug fit on wrist
Wear watch on outside of wrist, away from wrist bone
Avoid wearing it over dark tattoos
Ensure both green lights are functioning
Ensure silicone seal is not damaged

It has been designed to work with darker skin by increasing the intensity of the light automatically. Some tattoos can impact heart rate sensor accuracy and performance. The ink, pattern, and saturation of some tattoos can block light from the sensor, making it difficult to get reliable heart rate readings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hmm, "Ensure wrist is clean and dry". Het was een loodzware training en ik zweette als een otter tegen het einde. Misschien had dat er iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
kenneth schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:49:
Hmm, "Ensure wrist is clean and dry". Het was een loodzware training en ik zweette als een otter tegen het einde. Misschien had dat er iets mee te maken.
Dat zou goed kunnen hoor. De hartslagmeter werkt bij mij ook beter en pakt mijn hartslag sneller op als ik de sensor en mijn huid eerst zo droog mogelijk maak. Het natmaken voor 'beter contact' werkt dus averechts in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Fietsen i.c.m. een FR225 is niet echt optimaal. Mijn HS springt dan regelmatig op- en neer. Wellicht dat het te maken heeft met de positie van mijn hand/pols aan het stuur.
Ook tijdens het hardlopen zie ik soms gekke registraties. Meestal is het toch doordat het horlogebandje niet strak genoeg zat of door vocht onder de afsluitring.

Gisteren zat mijn GPS er flink naast, eigenlijk voor het eerst. De GPS-fix duurde al vrij lang, wellicht was dit 1 van de oorzaken. Gek genoeg was dit wel aan het eind v/d training.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HBPOlp64WuZjbBOZ7fjfuktT/full.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
vhal schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:43:
Fietsen i.c.m. een FR225 is niet echt optimaal. Mijn HS springt dan regelmatig op- en neer. Wellicht dat het te maken heeft met de positie van mijn hand/pols aan het stuur.
Ook tijdens het hardlopen zie ik soms gekke registraties. Meestal is het toch doordat het horlogebandje niet strak genoeg zat of door vocht onder de afsluitring.

Gisteren zat mijn GPS er flink naast, eigenlijk voor het eerst. De GPS-fix duurde al vrij lang, wellicht was dit 1 van de oorzaken. Gek genoeg was dit wel aan het eind v/d training.

[afbeelding]
Bij de TomTom Cardio zat zo'n mooi houdertje zodat je de tomtom op je fietsstuur kan monteren (en dan met hartslagband de hartslag meet), dan heb je ook fijn zicht erop (als ware het een fietscomputer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mijn FR610 heeft de laatste tijd steeds vaker kuren :(, weet niet waar het aan ligt. Soms zijn de schermen gewoon bevroren tijdens een run. Op de achtergrond telt hij wel door, maar de knoppen werken niet meer etc.
Ook opladen is steeds lastiger, als ik hem aan de lader hang, moet ik echt heel goed opletten of hij gaat opladen, of juist ontladen. Komt zeer regelmatig voor dat ik op 54% begin, en tegen de tijd dat ik controleer staat hij op 21%. Heel vervelend als je nog effe snel voor de training je horloge een extra energie boost moet geven.

Gisteren een nieuwe ervaring, wilde een trainingsscherm anders gaan inrichten ivm meten rondetijden, aantal rondes etc. Dus zet horloge aan, deze blijft gewoon 5 minuten op het Garmin splash-screen staan, verder niks. Uitzetten kan gewoon, harde reset gedaan.. Maar geen verandering... Enige oplossing was een Master reset, maar nu ben ik dus mijn wedstijd van afgelopen zondag kwijt :'(..

Ja ok, het was een dramatische wedstrijd, dus het is niet dat ik nu een topprestatie kwijt ben, maar wel heel irritant, kan gewoon niet meer op de werking vertrouwen!

Iemand hier met soortgelijke ervaringen?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Voor mensen met de FR225 die willen downgraden naar 2.40 installeer de webupdater, maak een snelkoppeling naar het bureablad.
Ga naar google en zoek naar Forerunner225_240.rgn (eerste hit)
Download deze en sleep deze naar de webupdater snelkoppeling.
Deze versie wordt nu op je FR225 gezet.
Versie 2.50 is ook niet meer beschikbaar.
Zojuist zelf op deze manier gedowngrade.
Wel is je FR225 terug gezet naar fabrieksinstellingen!

Edit, hier een betere beschrijving:

Firmware downgrade
Thx to findings of other forum members described in this POST
1. Download and install WEBUPDATER -> http://www8.garmin.com/su....jsp?product=999-99999-27
2. Download firmware from this LINK -> http://gawisp.com/perry/forerunner/Forerunner225_240.rgn
3. Create a shortcut to WEBUPDATER on your desktop
4. Connect your watch and wait until Garmin Express finishes sync, BACKUP your data if you need it
5. Drag the downloaded *.RGN file to the shortcut, it will start webupdater.. click next until it starts updating
6. Disconnect your watch, it should ask if you want to update to the new (old) firmware.. it resets user data like in Hard Reset - method 1 described above
Tested it 4.4->3.8 on a PC and it worked
NOTE: There was no need to rename the downloaded Fenix3_380.rgn file to gupdate.rgn or cut the 30 bytes as was suggested in other posts. I don't know if it works this way on MAC though
NOTE: Since revoking of the BETA testing procedure the watch seems to update just by putting the update file renamed to gupdate.rgn in the /GARMIN directory.. at least it works with files posted by GARMIN

[ Voor 58% gewijzigd door tlpeter op 29-10-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
tlpeter schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:36:
Voor mensen met de FR225 die willen downgraden naar 2.40 installeer de webupdater, maak een snelkoppeling naar het bureablad.
Ga naar google en zoek naar Forerunner225_240.rgn (eerste hit)
Download deze en sleep deze naar de webupdater snelkoppeling.
Deze versie wordt nu op je FR225 gezet.
Versie 2.50 is ook niet meer beschikbaar.
Zojuist zelf op deze manier gedowngrade.
Wel is je FR225 terug gezet naar fabrieksinstellingen!

....
Bedankt voor de work-around, ik heb momenteel bluetooth uitstaan en heb geen last meer van vastlopers. Dat gebruik ik nu dus even als tijdelijke noodfix zonder terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Afwachten wanneer Garmin met een fix komt voor het regelmatig pairen en syncen via bluetooth, wat duidelijk het probleem blijkt te zijn (en sinds 2.50 erin zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Zojuist mijn TomTom Cardio teruggekregen van de reparatie. Heb een geheel nieuwe versie ontvangen, erg fijn :) . Overleden door vochtschade, binnen garantie gelukkig (mag ook wel, na 10 maanden en bij een horloge wat bedoeld is om mee te kunnen zwemmen ;) ). En mooi op tijd, want komende 2 maanden 3 runs gepland (bergrace by night, zevenheuvelenloop en 1/2 mara van linschoten) dus nu fijn om vast weer veel te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tip: kijk eens bij de Media Markt! Zie een heleboel Garmin horloges in de aanbieding liggen. Wel even price checken, de 620's waren poepieduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:17
Aanbieding t.o.v. de originele aanbevolen verkoopprijs ja. Ze zijn stukken goedkoper te krijgen. Al kan het wel handig zijn om een goed beeld te krijgen van de Garmin's (mocht je ze überhaupt niet kennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Inderdaad, vooral niet vergeten Pricewatch te bekijken, maar het setje reservebandjes voor de Vivofit van mijn vrouw voor €1 was erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Als je op zoek bent naar een garmin moet je ook is bij correct.nl kijken. FR 225 is daar bijvoorbeeld €250, wat €25 lager is dan de pricewatch en de 620 is €225 vs €288 in de pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodel1988
Voor de geinstereseerde in TomTom Runner 2 Cardio:
Ik ben van het weekend bij Run2Day/RunnersWorld geweest in diverse plaatsen (kwam er toch langs) en daar was de TomTom Runner 2 Cardio (nog) niet te koop.
Ze zaten er met smart op te wachten.

Bij de speciaalzaken gaven ze aan medio november als release date.
Nu heb ik op internet de datum iets concreters gevonden: namelijk 13 november.
Hopelijk gaat TomTom ze dan ook daadwerkelijk uitleveren.
Eerder had ik namelijk 30 oktober gezien als release datum (stond bij bol.com genoteerd), alleen is het nog niet uitgeleverd.

Mocht je niet kunnen wachten, de blauwe is gewoon te koop bij CoolBlue :+

Edit: vreemd hij is wel online te verkrijgen bij Run2Day:
http://www.run2day.nl/p38...uw-maat-one-size-fits-all

[ Voor 24% gewijzigd door noodel1988 op 02-11-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

FR620 bij CoolBlue voor €209! (zonder HRM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
noodel1988 schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:06:
Voor de geinstereseerde in TomTom Runner 2 Cardio:
Ik ben van het weekend bij Run2Day/RunnersWorld geweest in diverse plaatsen (kwam er toch langs) en daar was de TomTom Runner 2 Cardio (nog) niet te koop.
Ze zaten er met smart op te wachten.

Bij de speciaalzaken gaven ze aan medio november als release date.
Nu heb ik op internet de datum iets concreters gevonden: namelijk 13 november.
Hopelijk gaat TomTom ze dan ook daadwerkelijk uitleveren.
Eerder had ik namelijk 30 oktober gezien als release datum (stond bij bol.com genoteerd), alleen is het nog niet uitgeleverd.

Mocht je niet kunnen wachten, de blauwe is gewoon te koop bij CoolBlue :+

Edit: vreemd hij is wel online te verkrijgen bij Run2Day:
http://www.run2day.nl/p38...uw-maat-one-size-fits-all
Ah. Had toevallig TomTom aan de lijn vorige week ivm garantie van de TomTom Multisports Cardio (oude model) en vroeg toen ook naar de nieuwe, die gaven aan dat 'ie mondjesmaat al in de winkels komt, vaak nog niet alle modellen maar wel de meest basic versie...

Ik heb net mijn Cardio terug, gloednieuwe ontvangen, dus voorlopig hoef ik nog geen model 2. Jammer trouwens dat die nieuwe niet meer met barometer wordt uitgevoerd (alleen hoogtemeting dmv gps). Maar aangezien tomtom daar softwarematig toch maar minimaal iets mee deed is dat wellicht ook niet zo'n ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Valorian schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:12:
[...]
Ah. Had toevallig TomTom aan de lijn vorige week ivm garantie van de TomTom Multisports Cardio (oude model) en vroeg toen ook naar de nieuwe, die gaven aan dat 'ie mondjesmaat al in de winkels komt, vaak nog niet alle modellen maar wel de meest basic versie...
Dat verklaart dan waarom de Runner 2 en Runner 2 Music wel te verkrijgen zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de overgang naar de wintertijd een uur tijdverschil tussen mijn Suunto Ambit3 en Strava. De tijd op mijn Suunto klopt gewoon. Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik dat weer gelijk kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik ben intussen zo'n twee maanden een tevreden gebruiker van de Polar m400 (activity-tracker, telefoon-notificaties én hardloophorloge in één!). Sinds de update van ongeveer een week geleden, lijkt het er op dat de GPS er echter fors langer over doet om een fix te vinden. Hij blijft minutenlang hangen rond de 80/90% (zowel bij bewolkt als bij helder weer) en heeft zonder aanwijsbare reden ineens wel een fix. Voor de update had ik binnen 20 seconden een fix, onafhankelijk van de condities. Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:33
SandaX schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:54:
Ik ben intussen zo'n twee maanden een tevreden gebruiker van de Polar m400 (activity-tracker, telefoon-notificaties én hardloophorloge in één!). Sinds de update van ongeveer een week geleden, lijkt het er op dat de GPS er echter fors langer over doet om een fix te vinden. Hij blijft minutenlang hangen rond de 80/90% (zowel bij bewolkt als bij helder weer) en heeft zonder aanwijsbare reden ineens wel een fix. Voor de update had ik binnen 20 seconden een fix, onafhankelijk van de condities. Zijn er meer die hier last van hebben?
Zowel op Twitter https://twitter.com/polarglobal als op hun (oud) forum https://forum.polar.fi/forumdisplay.php?f=124 komen dezelfde klachten voor. Volgens Polar zijn ze dit al aan het bekijken, dus ik verwacht eerstdaags een fix.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Keuzestress slaat weer toe!

Correct heeft de 235 en 630 inmiddels op hun website staan. Ik heb ze net gevraagd wanneer de verwachte leverdatum is. Keep you all posted.

Maar nu mijn dilemma. Ik wil sowieso een nieuw sporthorloge. Opties

- 235
- 630
- Fenix 3 (is nu 379,- bij Correct!)

Voordelen op een rij
235: 24/7 hartslagmeting. Vind ik interessant om bij te houden en te koppelen aan verbuikte calorieen etc.

630: veel running dynamics, lactate threshold, touchscreen, cleaner design etc

Fenix: meest veelzijdig voor verschillende workouts en meest stylish

Waar ga ik de boel voor gebruiken?
- Hardlopen
- Fietsen
- Crossfit

Hardlopen en fietsen kan prima met de 235 / 630, maar die hebben beide volgens mij geen custom profielen voor andere sporten. Dan neig ik dus weer naar de Fenix, maar die houdt weer niet 24/7 je hartslag bij.

Help! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Let op: De fenix 3 van Correct voor 379 is zonder HRM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
gysman11 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:25:
Let op: De fenix 3 van Correct voor 379 is zonder HRM!
Die heb ik nog thuis liggen van mijn 220 :). Ik weet alleen niet zeker of die ook de running dynamics meet? (niet dat die F3 running dynamics heel interessant zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Iemand intussen de TomTom Runner 2 Cardio weten te verkrijgen? Ik zit zelf te kijken naar zwart large, maar helaas (nog) niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Correct mailt net terug dat 235/630 eind november/begin december beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:28
Requiem19 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:37:
Correct mailt net terug dat 235/630 eind november/begin december beschikbaar zijn.
Ik zou zeggen, kerstcadeau al uitgezocht :P