Ja, dat misschien wel, maar het is me toch wel opgevallen dat Garmin de laatste tijd meer toestellen uit begin te brengen die gericht zijn op specifieke doelgroepen, waarbij ze sommige functies, die vroeger wel op een bepaalde reeks zaten, niet meer opnemen in de opvolger in die reeks.
Bvb op Fenix 1/2 kon je blijkbaar nog (heel) basic kaarten laden, bij de 3 hebben ze dat er uit gehaald. Zo te zien proberen ze potentiële kopers op die manier aan te zetten tot de aankoop van een Epix?
Ik heb enkele jaren geleden mijn 310XT gebruikt op de GR10 in de Pyreneeën . 'k Had elke dagtocht als course ingeladen, en dat gaf tijdens het wandelen toch ergens een idee van hoe ver het nog was. Dat werkte al bij al vrij goed, zelfs de hoogtemeting (welke eigenlijk 'maar' GPS-gebaseerd is) was vrij accuraat. Enig probleem was wel dat ik in bosrijke gebieden regelmatig de melding 'Afgeweken van koers' kreeg.
Om toch iets van kaarten bij te hebben gebruikte ik de Oruxmaps-app op de smartphone (welke via de barometer in mijn Xperia Active ook een vrij nauwkeurige hoogtemeting gaf):

(Btw, deze Oruxmaps-screenshot is niet van in de Pyreneeën, maar gemaakt op Samsung Galaxy S4, tijdens wandeling in de Ardennen)
[
Voor 6% gewijzigd door
dvraemdo op 27-08-2015 00:38
]