Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 23 ... 323 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:34
Zodra je stijgt dan kan het toestel automatisch naar het klim scherm gaan.
Maar een bejaardentracker is wel lekker negatief over een multisport horloge :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roos79 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:39:
Zodra je stijgt dan kan het toestel automatisch naar het klim scherm gaan.
Maar een bejaardentracker is wel lekker negatief over een multisport horloge :+
Nee dat zit er niet op, het is echt puur een hardloop/activity tracker.. wat op zich prima is.

Ik bedoelde meer op mijn snelheid de berg op met bejaardentracker ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:35

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik vraag mij af hebben gps horloges ook een ingebouwd kompas, dat je van te voren een gps coördinaat opgeeft en dat het compas daar naartoe wijst, zodat je ongeveer een idee hebt hoe je moet lopen + afstand?

volledige navigatie hoeft voor mij niet, hartslag evenmin.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:21
Komt hij weer met z'n china-watch :P
De Arival SpoQ/GlobalSat 625(XT) heeft dat inderdaad.
Naast volledige kaartnavigatie kan je ook kiezen voor een scherm met een groot kompas, met in de rechter kantlijn de afstand (hemelsbreed) en ik meen ook de verwachte tijd.

Dit dus.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61gyGtcEs5L._SY355_.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door TheOmen op 26-08-2015 08:36 . Reden: Plaatje gevonden ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

De Garmin 910XT kan het wel (maar heeft geen magnetisch kompass, dus eerst een stukje lopen voordat de aangegeven richting juist is), de 920XT heeft dat niet, je kan namelijk niet van te voren een coördinaat opgeven. Je kan wel een locatie opslaan en dan even later naar die locatie navigeren, maar dan moet je dus al ooit eens op die locatie zijn geweest.

Zoek je niet stiekem meer een wandel gps? Dan kan je kijken naar de Fenix serie van garmin, die zijn wat meer wandel gericht.

P.S. Ik zal veel Garmin noemen, want dat is het enige merk waar ik ervaring mee heb ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Gotiniens op 26-08-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Wandelen doen de meeste met outdoor GPS'en zoals Garmin Etrex, Oregon, GPSmap,... Ik zie nog niet onmiddellijk een toestel die de functies van deze toestellen gaan overnemen, en al zeker niet op zo'n klein schermpie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:35

mrc4nl

Procrastinatie expert

RigolleM schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:53:
Wandelen doen de meeste met outdoor GPS'en zoals Garmin Etrex, Oregon, GPSmap,... Ik zie nog niet onmiddellijk een toestel die de functies van deze toestellen gaan overnemen, en al zeker niet op zo'n klein schermpie.
Ik heb sygic en endomono op mn mobiel, maar dat werkt toch niet zo lekker als je in het bos een route moet vinden. Meestal heb ik dan een (papieren) kaart maar das dan ook weer onhandig groot.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

op je mobiel kun je dan ook beter OSMand gebruiken en dan de fiets/wandelkaart.
Dat is namelijk vaak dezelfde kaart als ik gebruik op mijn garmin, tenzij ik goede stafkaarten heb van dat gebied.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 21:33
Ik heb zo'n eTrex Legend van Garmin, daarmee denk ik dat je uit de voeten kan. Tegenwoordig gebruik ik echter gewoon mijn Suunto Ambit (2), die kan dat ook allemaal en nog veel meer (behalve kaartjes laden, maar dat gebruik ik toch niet, daarvoor heb ik mijn stafkaart).

In theorie zou je met een kaart een een Suunto Core ook uit de voeten kunnen (heeft geen GPS tenzij ik me vergis, wel kompas, barometer, hoogtemeter) maar veel goedkoper dan een Ambit zijn die niet, dus persoonlijk vind ik die z'n geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:07
Zijn de Garmin Epix en Fenix hier niet precies voor bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
JP12 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:21:
Zijn de Garmin Epix en Fenix hier niet precies voor bedoeld?
Ja, dat misschien wel, maar het is me toch wel opgevallen dat Garmin de laatste tijd meer toestellen uit begin te brengen die gericht zijn op specifieke doelgroepen, waarbij ze sommige functies, die vroeger wel op een bepaalde reeks zaten, niet meer opnemen in de opvolger in die reeks.

Bvb op Fenix 1/2 kon je blijkbaar nog (heel) basic kaarten laden, bij de 3 hebben ze dat er uit gehaald. Zo te zien proberen ze potentiële kopers op die manier aan te zetten tot de aankoop van een Epix?

Ik heb enkele jaren geleden mijn 310XT gebruikt op de GR10 in de Pyreneeën . 'k Had elke dagtocht als course ingeladen, en dat gaf tijdens het wandelen toch ergens een idee van hoe ver het nog was. Dat werkte al bij al vrij goed, zelfs de hoogtemeting (welke eigenlijk 'maar' GPS-gebaseerd is) was vrij accuraat. Enig probleem was wel dat ik in bosrijke gebieden regelmatig de melding 'Afgeweken van koers' kreeg.

Om toch iets van kaarten bij te hebben gebruikte ik de Oruxmaps-app op de smartphone (welke via de barometer in mijn Xperia Active ook een vrij nauwkeurige hoogtemeting gaf):

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/qx79qc.png
(Btw, deze Oruxmaps-screenshot is niet van in de Pyreneeën, maar gemaakt op Samsung Galaxy S4, tijdens wandeling in de Ardennen)

[ Voor 6% gewijzigd door dvraemdo op 27-08-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Om toch iets van kaarten bij te hebben gebruikte ik de Oruxmaps-app op de smartphone (welke via de barometer in mijn Xperia Active ook een vrij nauwkeurige hoogtemeting gaf):
Oruxmaps is inderdaad een aanrader op Android. Werkt prima als je niet TE lang gaat wandelen, want je bent sterk afhankelijk van de autonomie van het toestel.
Met een Garmin outdoor heb je de mogelijkheid om de AA batterijen te wisselen, voor hele lange wandelingen.
In felle zonlicht is het ook niet ideaal voor de smartphone, terwijl zo'n outdoor wel altijd leesbaar blijft.
Het hoeft niet duur te zijn, de Garmin Etrex 20/30 vallen echt best mee van prijs. En als je die eens uit uw hand laat glijden, kan die ook nog tegen een stootje en kan wat water verdragen.

Ik heb jaren met een Garmin Oregon rond gewandeld en deze heeft altijd voldaan tijdens onze wandeltochten, maar kan begrijpen dat je de kost wilt reduceren en kiest voor de smartphone oplossing.

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
RigolleM schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:27:
[...]

Oruxmaps is inderdaad een aanrader op Android. Werkt prima als je niet TE lang gaat wandelen, want je bent sterk afhankelijk van de autonomie van het toestel.
Met een Garmin outdoor heb je de mogelijkheid om de AA batterijen te wisselen, voor hele lange wandelingen.
In felle zonlicht is het ook niet ideaal voor de smartphone, terwijl zo'n outdoor wel altijd leesbaar blijft.
Het hoeft niet duur te zijn, de Garmin Etrex 20/30 vallen echt best mee van prijs. En als je die eens uit uw hand laat glijden, kan die ook nog tegen een stootje en kan wat water verdragen.

Ik heb jaren met een Garmin Oregon rond gewandeld en deze heeft altijd voldaan tijdens onze wandeltochten, maar kan begrijpen dat je de kost wilt reduceren en kiest voor de smartphone oplossing.
Ik heb ook nog gedacht om een specifieke outdoor-GPS te kopen, en daarbij stond de Etrex 20/30 bovenaan op mijn verlanglijstje. Maar voor die ene keer per jaar dat ik eens een wandeltocht doe, leek het me voorlopig nog het beste om het gewoon bij mijn 310XT icm Oruxmaps op smartphone te houden.

En idd, smartphone heeft meestal maar vrij beperkte batterijcapaciteit (heb wel altijd reservebatt. bij), en is meestal niet vocht en schokbestendig. Tot voor kort gebruikte ik wel mijn Xperia Active (en kan ik eigenlijk nog altijd gebruiken), welke dus best wel een drupje water kan verdragen (voor m'n Galaxy S4 moet ik wat beter zorg dragen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Geen GPS, maar deze nieuwe Samsung Gear S2's hebben wél een ingebouwde hartslagmeter:
nieuws: Samsung introduceert ronde Gear S2-smartwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Pathogen schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:43:
Geen GPS, maar deze nieuwe Samsung Gear S2's hebben wél een ingebouwde hartslagmeter:
nieuws: Samsung introduceert ronde Gear S2-smartwatch
En voor de rest compleet waardeloos om te hardlopen.
Als hij dezelfde hartslagmeterfunctie heeft als bv. de LG G Watch R, dan ben je er niks mee. Je moet telkens naar een app gaan om de HR waarde van uw pols te meten. Als je 5x na mekaar deze uitvoert krijg je waardes tss 70 en 120 bpm, terwijl je rustig in de zetel ligt. Nutteloos dus.
Zonder GPS kan je er ook niks mee aanvangen, maw basis functies zoals snelheid en afstand heb je niet. Gekoppeld met een smartphone zou het misschien wel lukken, maar ik zie het niet onmiddellijk zitten om bv. een iPhone 6 plus mee te sleuren op een loopje.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nieuwe TomTom lineup:
nieuws: TomTom brengt Spark-serie van fitnesswearables met muziekspeler uit

De Cardio+Music is nu te pre-orderen voor €249, behoorlijk nette prijs dacht ik zo :)

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:34
Maar weinig info nog beschikbaar vind ik of heb ik eerder vandaag over dingen heen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat ik heb gezien:
- de Music's ingebouwde MP3 speler met bluetooth
- de Cardio's zijn met hartslagmeter
- er is een kleinere en grotere band verkrijgbaar, waar de grotere lijkt op de huidige Cardio band qua formaat.

Helaas nog steeds die foeilelijke D-pad, en ik ben te ver ver-Garmind om over te stappen, maar €249 voor de Cardio+Music is niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hebben meer Forerunner 225 eigenaren issues met het syncen van workouts vanuit Garmin Connect naar het horloge? Enkele weken geleden is dit mij een keer gelukt maar momenteel lukt het met geen mogelijkheid, ik krijg gewoon geen workouts op mijn horloge (de sync geeft wel aan gelukt te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Nipje schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:34:
Hebben meer Forerunner 225 eigenaren issues met het syncen van workouts vanuit Garmin Connect naar het horloge? Enkele weken geleden is dit mij een keer gelukt maar momenteel lukt het met geen mogelijkheid, ik krijg gewoon geen workouts op mijn horloge (de sync geeft wel aan gelukt te zijn).
Staan de workouts in de map Garmin\Newfiles als de FR nog aan de PC hangt (via USB) na de synchronisatie? Hij gaat ze pas verzetten van de map Newfiles naar Workouts nadat je FR hebt losgekoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05
Nipje schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:34:
Bij mij loopt het ook niet geheel vlekkeloos dit geldt ook voor agenda gestuurde workouts, paar keer opnieuw synchroniseren biedt dan uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Miki schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:16:
[...]

Bij mij loopt het ook niet geheel vlekkeloos dit geldt ook voor agenda gestuurde workouts, paar keer opnieuw synchroniseren biedt dan uitkomst.
Ik heb dit inmiddels al erg vaak geprobeerd en bij mij werkt het nog niet. Wel ben ik het volgende tegen gekomen op de Garmin forums, wat een hoop problemen zou moeten verhelpen:

http://software.garmin.com/en-US/gcp.html

Wellicht maakt dat de connectie tussen de browser en de Garmin applicatie op de computer wat sterker. Ik kan dit nu niet testen maar zal het vanavond eens bekijken. Of gebruik jij deze plugin toevallig al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Die plugin heb je niet nodig als je met Garmin Express werkt.
Garmin Connect maakt geen rechtstreekse verbinding meer met je watch, maar gebruikt Garmin Express om te synchroniseren. Vroeger deed GC dit wel en had je die plugin nodig.

Maar controleer eerst eens wat ik hierboven omschreven heb, dan ga je al wat wijzer zijn of dit communicatie tss watch en PC goed verloopt.

Ik vind het alleen spijtig dat GC nog steeds niet 'online' workouts synchroniseert maar dit steeds via de USB verbinding moet, terwijl het met activiteiten wel lukt via BT en WiFi.

[ Voor 14% gewijzigd door RigolleM op 09-09-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
RigolleM schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:33:
Die plugin heb je niet nodig als je met Garmin Express werkt.
Garmin Connect maakt geen rechtstreekse verbinding meer met je watch, maar gebruikt Garmin Express om te synchroniseren. Vroeger deed GC dit wel en had je die plugin nodig.

Maar controleer eerst eens wat ik hierboven omschreven heb, dan ga je al wat wijzer zijn of dit communicatie tss watch en PC goed verloopt.

Ik vind het alleen spijtig dat GC nog steeds niet 'online' workouts synchroniseert maar dit steeds via de USB verbinding moet, terwijl het met activiteiten wel lukt via BT en WiFi.
Excuses ik heb jouw berichtje volledig over het hoofd gezien. Ik ga dit vanavond meteen eens testen. Ik gebruik overigens altijd mijn Mac en ik zal het daarom ook meteen eens op mijn PC testen. Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Ik gebruik overigens altijd mijn Mac en ik zal het daarom ook meteen eens op mijn PC testen. Ik hou je op de hoogte!
Met PC bedoel ik dus Mac OS of Windows OS, ik gebruik beiden OS'en en beiden via Garmin Express en zowel voor mijn Forerunner (920XT) als Edge (800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Gisteren op de Forerunner (920XT) eens de instelling van GPS registratie van 'Smart' naar 'per seconde' geplaatst en voor bosrijke omgeving was er toch duidelijk een groot verschil:

Groen = per seconde
Roze = smart

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U6A62zD.jpg

De totale afstand blijft hetzelfde, maar de tempo weergave tijdens het lopen was een pak correcter.
Hij registreert ook 947 trackpoints ipv 155.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vandaag bij 1dayfly eenvoudig sporthorloge te koop. Let op: twee varianten (waarbij het mij niet helemaal duidelijk is wat het verschil is...

http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Géén GPS. Waarschijnlijk ook geen ANT+ hartslagmeter (anders was dat nog wel een goeie deal). Hartslagmeter ziet eruit zoals ze al 3 jaar niet meer verkocht worden (niet comfortabel).

Zou ik niet kopen deze.

• MrAcid
  • Niet online
RigolleM schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:49:
Gisteren op de Forerunner (920XT) eens de instelling van GPS registratie van 'Smart' naar 'per seconde' geplaatst en voor bosrijke omgeving was er toch duidelijk een groot verschil:

Groen = per seconde
Roze = smart

[afbeelding]

De totale afstand blijft hetzelfde, maar de tempo weergave tijdens het lopen was een pak correcter.
Hij registreert ook 947 trackpoints ipv 155.
Wat is correcter? Hoe weet je dat? ;) En waar kijk je dan naar? Actueel tempo? Lap tempo? Gemiddeld tempo?

• RigolleM
  • Nu online
MrAcid schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:23:
[...]

Wat is correcter? Hoe weet je dat? ;) En waar kijk je dan naar? Actueel tempo? Lap tempo? Gemiddeld tempo?
Actueel tempo

• MrAcid
  • Niet online
Dat is wat mij betreft per definitie geen betrouwbare waarde. :) Die fluctueert altijd enorm. En al eerder gezegd: slechts de opslag verandert met smart of 1-second. Niet de ontvangst van GPS signalen.

Maar als je rustiger slaapt met 1-second recording dan moet je dat vooral aanzetten. ;)
Enige actuele waarde waar ik op zou vertrouwen is met footpod.

Nieuwe Fenix updates hebben nu optie om actuele pace van footpod weer te geven, terwijl GPS wel gewoon hele afstand tracked en plot..

vrij ideaal.

GPS reageert te traag bij tempoversnellingen en kan opeens hele gekke waardes laten zien als het bereik even minder/beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Ik slaap er niet beter van, maar het is wel correcter achteraf.
Als je de screenshot goed bekijkt, wil er één maken ingezoomd, dan zie je dat met smart recording in de bochten er vaak naast zit en rechte stukken aanduid, terwijl met 1s recording hij mooi het pad volgt.
Op straat zou ik ook smart recording gebruiken, maar ik loop nu eenmaal voor 80% in bosrijk gebied en wil graag een correcte weergave van mijn loopje.
Anderzijds staat GLONASS aan en met 1s recording verbruik ik max. 8% batterij op een loopje van een half uur, dus naar autonomie maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ook een Forerunner 225 besteld (249 euro), ben benieuwd, alle reviews zijn positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
249 euro, goeie prijs. Waar heb je hem gehaald? Zie bijna overal 299 euro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Zondag 4-10 is de 610 te koop voor 99 (ex btw) bij de makro.
http://folders.makro.nl/dagdeals-20/page/1

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

gysman11 schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:55:
249 euro, goeie prijs. Waar heb je hem gehaald? Zie bijna overal 299 euro staan.
http://www.cardio-store.nl/contents/nl/d1057.html#p3705
Heb nog wat research gedaan naar betrouwbaarheid, en kwam alleen positieve comments tegen (onder meer op sociale netwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
ocn schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:57:
[...]

http://www.cardio-store.nl/contents/nl/d1057.html#p3705
Heb nog wat research gedaan naar betrouwbaarheid, en kwam alleen positieve comments tegen (onder meer op sociale netwerken).
Dat is hartslagmetershop, alleen onder een nieuwe URL zo te zien. Is hier ook al regelmatig voorbij gekomen als betrouwbare en goede webshop met uitstekende prijzen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gisteren de Dam tot Damloop gelopen met drie collega's. Zij liepen alledrie met verschillende TomTom horloges, ik met de Microsoft Band. Aan het einde bleek bij 1 collega de TomTom volledig de weg kwijt na de IJtunnel. Dit was een versie zonder stappenteller en die paarhonderd meter zonder GPS signaal was schijnbaar te moeilijk. Bij een andere collega was het horloge uitgevallen tijdens de loop (ondanks volledig opgeladen te zijn) en bij de derde was het resultaat OK.

De Band deed het echt prima. Precies op de juiste momenten gaf hij de kilometergrenzen aan en de eindtijd klopte dus ook precies met die van de organisatie. Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 19:05

vhal

ಠ_ಠ

rickjehh schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:02:
[...]

Dat is hartslagmetershop, alleen onder een nieuwe URL zo te zien. Is hier ook al regelmatig voorbij gekomen als betrouwbare en goede webshop met uitstekende prijzen :)
Mijn 225 komt er ook vandaan, snelle levering ook wel.

Ze mogen hun site wel eens een update geven, normaal gesproken gaan na het zien zulke sites mijn alarmbellen rinkelen. Het is wel erg web 1.0 maar na het lezen van reviews (die niet echt lekker te vinden zijn) zit het wel goed.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Edmin schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:10:
Gisteren de Dam tot Damloop gelopen met drie collega's. Zij liepen alledrie met verschillende TomTom horloges, ik met de Microsoft Band. Aan het einde bleek bij 1 collega de TomTom volledig de weg kwijt na de IJtunnel. Dit was een versie zonder stappenteller en die paarhonderd meter zonder GPS signaal was schijnbaar te moeilijk. Bij een andere collega was het horloge uitgevallen tijdens de loop (ondanks volledig opgeladen te zijn) en bij de derde was het resultaat OK.

De Band deed het echt prima. Precies op de juiste momenten gaf hij de kilometergrenzen aan en de eindtijd klopte dus ook precies met die van de organisatie. Erg blij mee :)
Ook de DtD gelopen maar met een FR225, deze werkte erg goed.
De gemeten afstand was 16.2 km en het km punt was behoorlijk in de buurt iedere keer.
Kwam iemand tegen met volgens mij een phone app en die was ook de weg kwijt na de ij-tunnel, deze was continu aan het praten met verkeerde informatie, ook leuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Redje schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:03:
[...]

Ook de DtD gelopen maar met een FR225, deze werkte erg goed.
De gemeten afstand was 16.2 km en het km punt was behoorlijk in de buurt iedere keer.
Kwam iemand tegen met volgens mij een phone app en die was ook de weg kwijt na de ij-tunnel, deze was continu aan het praten met verkeerde informatie, ook leuk. :+
Dat heb ik ook een keer gehad toen mijn phone de GPS uit had staan.. met wifi signalen sprong hij dan ineens hele stukken... heel irritant idd.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik kan door het bos de bomen niet meer zien, kan iemand mij een advies geven? Ik zoek een activity tracker in horloge vorm welke eventueel ook diverse notificaties kan geven en mijn sport prestaties bij kan houden. Op zich geen probleem, aanbod genoeg. Echter, zover ik het zie zijn heel voor producten bedoeld voor hardlopen, en dat is nu net iets wat ik bijna niet doe. Ik wil ook geen externe hardslag band. Dan kom ik uit op een aantal Garmin en fibit producten zoals de charge HR (geen horloge) en de Garmin 225. Die is echter weer bedoeld voor hardlopen.

Ik sport voornamelijk in de sportzaal, maar doe daarnaast ook aan bootcamp en zo nu en dan een rondje fietsen. In de sportzaal sta je toch voornamelijk op een plek. Dan werk ik bijvoorbeeld met gewichten, of doe zaken als Bokszaktraining en functionele training.

Zaken die ik wil registreren zijn mijn hardslag, training zones, calorieën maar ook mijn slaap. zaken als gps en notificaties zijn Nice to have, maar geen must.

Welk product past hier nu het beste bij? Iemand suggesties? Budget tot ongeveer 250€, mag als het heel mooi is ook wat meer zijn.

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:07
Heb je al naar de Garmin Fenix 3 gekeken?

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
Jep, pracht ding, maar zonder ingebouwde HRM.
Die combi is er nog niet.

Charge HR is ongeschikt om serieus mee te sporten (ik heb 'm zelf..).

225 doet geen smartphone, alleen hr, gps + activity.

Als notifications geen must zijn zou ik voor de 225 gaan... Die doet wel slaap, stappen tellen en hartslag.

Of je wacht op de nieuwe Fenixdie hopelijk wel optische HR heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

TLer schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:09:

Welk product past hier nu het beste bij? Iemand suggesties? Budget tot ongeveer 250€, mag als het heel mooi is ook wat meer zijn.
Is de Garmin Vivoactive icm een losse optische HS-meter (oa scosche rhythm+) niks?

[ Voor 61% gewijzigd door vhal op 23-09-2015 13:03 ]

Strava

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:20
Er lijkt een nieuwe TomTom Cardio aan te komen, oktober, met ingebouwde muziekspeler.

http://www.tomtom.com/en_...dio-runner-2/large-strap/

• RigolleM
  • Nu online
Misschien is dit draadje iets voor u? Je kan met Garmin Connect IQ extra apps installeren voor fitness doeleinden (zie link). Ik zou deze winter in de fitness kruipen van zodra de weersomstandigheden ongustig zijn om buiten te sporten, en één van die apps uittesten i.c.m. Forerunner 920XT. Zou in principe ook moeten lukken met een VivoActive icm met een Scosche RHYTHM plus als je geen borstband wilt dragen.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Misschien nog interessant voor de geïnteresseerden voor een Garmin Forerunner 610: alleen aanstaande zondag 4 oktober voor €121 bij Makro. Wel zonder HRM, maar volgens mij nog aardig goedkoop. Met HRM band dus.

[ Voor 6% gewijzigd door SayWhatAgain! op 24-09-2015 15:20 ]

• TheOmen
SayWhatAgain! schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:24:
Misschien nog interessant voor de geïnteresseerden voor een Garmin Forerunner 610: alleen aanstaande zondag 4 oktober voor €121 bij Makro. Wel zonder HRM, maar volgens mij nog aardig goedkoop.
Euh.. volgens de folder wel met HRM....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

TheOmen schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:27:
[...]

Euh.. volgens de folder wel met HRM....
Denk dat hij bedoeld dat er geen HRM in het horloge zelf zit, maar dat je met een losse band om je borst moet lopen.

• TheOmen
ocn schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:53:
[...]

Denk dat hij bedoeld dat er geen HRM in het horloge zelf zit, maar dat je met een losse band om je borst moet lopen.
Daar zou je gelijk in kunnen hebben.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Er staat 'incl. hartslagband', dus dat is zelfs met HRM. :)
edit: Oh wacht, er was nog een pagina...

[ Voor 29% gewijzigd door dreamscape op 24-09-2015 14:48 ]

Punctuality is the politeness of kings

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

ocn schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:53:
[...]

Haha, sorry een beetje onduidelijk zo 8)7
Hij ondersteunt wel HRM functies, maar moet je de HRM band er los bij kopen. Doorgaans wordt de versie met de HRM band inclusief verkocht als de Garmin Forerunner 610 HRM.

[ Voor 0% gewijzigd door SayWhatAgain! op 24-09-2015 15:19 . Reden: Onzin, niet goed gelezen ]

• rickjehh
SayWhatAgain! schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:50:
[...]

Haha, sorry een beetje onduidelijk zo 8)7
Hij ondersteunt wel HRM functies, maar moet je de HRM band er los bij kopen. Doorgaans wordt de versie met de HRM band inclusief verkocht als de Garmin Forerunner 610 HRM.
Er staat toch bij "inclusief hartslagband"? Lijkt me dus dat er wel degelijk een band wordt meegeleverd.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

rickjehh schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:51:
[...]

Er staat toch bij "inclusief hartslagband"? Lijkt me dus dat er wel degelijk een band wordt meegeleverd.
Zo jo! Dat staat er inderdaad bij.... B) Ik had alleen de tekst gelezen. Dan helemaal een mooie deal eigenlijk! Misschien mn 410 inruilen...

* SayWhatAgain! is aan koffie toe...

[ Voor 6% gewijzigd door SayWhatAgain! op 24-09-2015 15:03 ]

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 20:49
De Forerunner 610 ziet eruit als een goed deal.

De specs van de NIEUWE 630 en 230 staan deels op de Garmin site, beide lijken GEEN interne HRM te hebben. Specificatie: Heart rate monitor - Yes (Some versions) is gelijk aan de 620 (waarbij yes extern betekent).

zie ook het garmin forum voor meer info (over de 230/630): https://forums.garmin.com...r-630&p=729863#post729863

[ Voor 22% gewijzigd door W.Wonderland op 24-09-2015 16:25 . Reden: link toegevoegd ]

• TheOmen

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:41
Ik heb mijn Garmin FR225 inmiddels een maandje in gebruik en ik kan alleen maar zeggen dat ik uiterst tevreden ben op een paar kleine puntjes na! Super horloge met voldoende functies en doet wat hij moet doen tijdens het hardlopen.

Enig puntje kritiek is het slecht detecteren van de hartslag tijdens het fietsen. Deze blijft soms gerust op rust tempo staan terwijl ik mij toch echt inspan. Lijkt in sommige gevallen ineens de hartslag op te pakken. Ligt er waarschijnlijk aan dat de horloge geen hardlopen detecteert, maar is best irritant soms, met name omdat het aantal verbrande calorieën dan niet klopt. Hoop dat Garmin nog komt met een update waarbij meerdere activiteiten gekozen kunnen worden.

Laatst een update gekregen op het horloge voor het pairen, gaat sindsdien een heel stuk beter!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:46
Ik zit een beetje naar de sporthorloges met gps.
Ik wil hem gaan gebruiken voor het hardlopen en fietsen.
Op zich zou dat lukken met de FR225 maar deze ondersteunt fietsen niet helemaal.

Verder hebben we nog de 920xt, maar die is dan ook direct veel duurder en daar zit dan nog niet eens een hrm bij.
Voor een hrm ben ik verschillende tegengekomen: hrm tri, run & swim.
Zit alleen het verschil in de band en is verder het apparaat zelf hetzelfde?
Waarom dan die grote prijsverschillen?
F3333333 (fenix:)).

• RigolleM
  • Nu online
[Verder hebben we nog de 920xt, maar die is dan ook direct veel duurder en daar zit dan nog niet eens een hrm bij.
Bij zat daar nochtans een HRM Run band bij.
Voor een hrm ben ik verschillende tegengekomen: hrm tri, run & swim.
Zit alleen het verschil in de band en is verder het apparaat zelf hetzelfde?
Waarom dan die grote prijsverschillen?
TRI = triathlon
Run = lopen
Swim = enkel zwemmen (zou je in principe ook kunnen mee lopen en fietsen)

Voor fietsen hebben ze er ook één zonder een run logo op de HR sensor.

Om te lopen en te fietsen is de HRM met of zonder run ideaal. Met de run heb je wat extra gegevens zoals verticale oscilatie, grondcontact, staplengte en cadans.

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is dit een redelijke uiteenzetting van de beste sporthorloges op de markt:

http://www.wareable.com/f...-best-gps-running-watches

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Ik was zeer te spreken over de Scosche rhythm plus (hartslag optisch meten op de arm), maar nu laadt deze niet meer op. Een pinnetje van de lader blijft ingedrukt. Bij mijn beide Garmin forerunner (405 en 610) ook zo nu en dan een probleem, maar bij de Scosche krijg ik de lader echt niet meer aan de praat.
De Garmin Vivofit is in vergelijking daarmee een ding wat nooit problemen geeft en het altijd doet. Batterijen doen het al meer dan een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:37

Rhapsody

In Metal We Trust

Garmin heeft een QuickRelease kit voor de Fenix3 aangekondigd: https://buy.garmin.com/en-US/US/prod523221.html

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:46
RigolleM schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:32:
[...]

Bij zat daar nochtans een HRM Run band bij.

[...]

TRI = triathlon
Run = lopen
Swim = enkel zwemmen (zou je in principe ook kunnen mee lopen en fietsen)

Voor fietsen hebben ze er ook één zonder een run logo op de HR sensor.

Om te lopen en te fietsen is de HRM met of zonder run ideaal. Met de run heb je wat extra gegevens zoals verticale oscilatie, grondcontact, staplengte en cadans.
In in principe zou de Run gewoon werken voor hardlopen en fietsen?
Als ik de TRI zou kopen registreert hij dan nog extra dingen tijdens het fietsen wat de Run niet zou doen of is dat niet zo?

• RigolleM
  • Nu online
larsiey schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:15:
[...]

In in principe zou de Run gewoon werken voor hardlopen en fietsen?
Als ik de TRI zou kopen registreert hij dan nog extra dingen tijdens het fietsen wat de Run niet zou doen of is dat niet zo?
De HRM-TRI is gemaakt voor onder een triathlon pak te dragen, dus ik zou deze zeker niet kiezen als je geen triathlon atleet bent. HRM-run gebruik ik zowel voor het lopen en fietsen. Ik heb er ook een van 4iiii maar deze gebruik ik als ik met mijn iPhone/iPad en Garmin(s) wil communiceren, want deze bevat ook BT terwijl Garmin enkel ANT+ ondersteunt.

• MrAcid
  • Niet online
Je kunt die HRM-Tri best wel kiezen - het is de meest geavanceerde en uitgebreide versie. Maar je zou die alleen moeten kiezen als je óók onderwater je hartslag wilt meten (dus als je er mee zwemt).

De HRM-Tri heeft alle functies van de HRM-Run.

Zie ook hier: http://www.dcrainmaker.co...s-hr-swimming-straps.html

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 26-09-2015 11:06 ]

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Door een foutje heeft Garmin de informatie van de aankomende FR 630 en 230 op zijn site gezet. Helaas is deze er nu weer van af maar her en der is nog wel wat informatie te vinden.

Optische hartslag schijnt niet aanwezig te zijn, maar dingen als ondersteuning voor Connect IQ apps, een langer batterij duur van 10uur en een hoger resolutie scherm schijnen nieuw te zijn.

Verder valt er denk ook weinig structureel te verbeteren. Dat er geen optische hartslag meting op zit komt schijnbaar omdat het daarmee niet mogelijk is om dingen als VO2Max en recovery te berekenen.

[ Voor 66% gewijzigd door Christiaan676 op 26-09-2015 17:03 ]

• Gotiniens
  • Laatst online: 09:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

MrAcid schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:05:
Je kunt die HRM-Tri best wel kiezen - het is de meest geavanceerde en uitgebreide versie. Maar je zou die alleen moeten kiezen als je óók onderwater je hartslag wilt meten (dus als je er mee zwemt).

De onderwater functionaliteit van de HRM-Tri werkt wel alleen op de 3 duurste toestellen van Garmin, de fenix, epix en de 920.

[ Voor 3% gewijzigd door Gotiniens op 26-09-2015 17:29 ]

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
MrAcid schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:05:

Nu nog een zwemmer treffen die op hartslag gaat zwemmen. In open water is zicht een issue, in een 50/25mtr bad ga je je sessie niet verspelen als je in een lekker ritme zwemt...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• tricksel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 20:39
NielsTn schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:41:
[...]

Nu nog een zwemmer treffen die op hartslag gaat zwemmen. In open water is zicht een issue, in een 50/25mtr bad ga je je sessie niet verspelen als je in een lekker ritme zwemt...
Realtime data heb je sowieso niet; de hartslagdata wordt opgeslagen in de band zelf. Dit omdat er minder water geen data-transmissie mogelijk is.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Christiaan676 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:34:
Dat er geen optische hartslag meting op zit komt schijnbaar omdat het daarmee niet mogelijk is om dingen als VO2Max en recovery te berekenen.
Dat lijkt wel te gaan komen als ik het artikel van DCRainmaker over de TomTom Spark goed gelezen heb. Dat maakt het wel interessant ineens, zo'n optische hartslagmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Jee! Heb net een nieuwe fiets en zat al te dubben wat ik nu moest doen. Heb ook nog een FR305 liggen die ik als fietscomputer wilde gaan gebruik, maar dit is denk ik toch de betere optie. Kon eigenlijk ook niet uitblijven.

Nu hopen dat het ook echt een goede QR-kit is en dat de headunit veilig blijft zitten aan de band als er iemand tegenaan trapt met het zwemmen. Bij de kit van de 910XT scheen het hier nog wel eens mis te gaan.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20-09 13:53
Voor de liefhebbers of twijfelaars vandaag bijibood de Garmin Forerunner 410 met hartslagbandd in de voordeel. Let wel dat dit niet een recent model is en het is een refurbished model. Dat laatste betekend zoveel dat het horloge ooit gekocht is, terug gestuurd naar Garmin ter reparatie en weer zo goed als nieuw wordt verkocht.
Hier de review van DCRainmaker.

Hij is dus al in 2010 aangekondigd en in vroeg 2011 op de markt gebracht. Voor iemand die met een budget werkt maar toch eens wil kijken of hardlopen met gps (en eventueel ook met hartslagmeter dus) iets voor hem/haar is, is dit een leuke aanbieding.
Voor de echte gadgetliefhebber die ook de nieuwigheden leuk vinden kunnen beter naar een ander model kijken. Ook de serieuze triatleten kunnen beter naar een ander model kijken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kun je beter zondag de 610 bij Makro halen, is nog goedkoper ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 29-09-2015 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
rockhopper schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 01:01:
Voor de liefhebbers of twijfelaars vandaag bijibood de Garmin Forerunner 410 met hartslagbandd in de voordeel. Let wel dat dit niet een recent model is en het is een refurbished model. Dat laatste betekend zoveel dat het horloge ooit gekocht is, terug gestuurd naar Garmin ter reparatie en weer zo goed als nieuw wordt verkocht.
Hier de review van DCRainmaker.

Hij is dus al in 2010 aangekondigd en in vroeg 2011 op de markt gebracht. Voor iemand die met een budget werkt maar toch eens wil kijken of hardlopen met gps (en eventueel ook met hartslagmeter dus) iets voor hem/haar is, is dit een leuke aanbieding.
Voor de echte gadgetliefhebber die ook de nieuwigheden leuk vinden kunnen beter naar een ander model kijken. Ook de serieuze triatleten kunnen beter naar een ander model kijken.
Ik zou hem niet adviseren, ook niet voor beginners. Ik heb de 410 zelf een keer overgenomen van een collega voor een zacht prijsje maar het is echt drama. Trage GPS fix en vooral die touch rand die eraan zit werkt echt voor geen meter. Voor 110 euro kun je tegenwoordig wel een betere deal krijgen denk ik. En het is ook nog eens een refurbished oud model. Nee, dit is geen goede aanbieding in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Ook de 610 van de makro is touch. Inderdaad niet al te positieve verhalen over gehoord, hoewel DCRainmaker niet ontevreden was.

Ik spaar nog even door voor de 225, tot die tijd mag mijn 305 de tochtjes registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

225 gekocht. Vanuit Garmin Connect stuur ik een workout naar het horloge. Succesvol. Op het horloge kies ik Training -> My Workouts en er komt te staan "Download workouts from Garmin Connect". Wat ik dus gedaan heb.

Wat doe ik fout?

Of eigenlijk, wat doet Garmin hier fout? Altijd weer wat met Garmin. Het zou eens in één keer werken zeg. Ik heb binnen twee uur alweer spijt van mijn aankoop |:(

edit:
De workouts in Garmin Connect waren van het type 'Custom', ik heb een nieuwe gemaakt van het type 'Run' en nu lukt het wel. Spraakverwarring dus, op de FR610 heette de custom workouts namelijk altijd ... Custom Workout. Ik heb deze workouts al een tijdje geleden aangemaakt, dus niet stilgestaan bij het feit dat de FR225 alleen een hardloopmodus heeft en dus alleen workouts van het type 'Run' ondersteunt. 8)7

Zo, nu trainen met dat ding.

[ Voor 35% gewijzigd door kenneth op 07-10-2015 20:52 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Volgens mij is dit ook geen gekke aanbieding:

Forerunner 620 bij Futurumshop vanaf 209 euro

De 630 schijnt er natuurlijk ook aan te komen...

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik had gisteren iets vaags met mijn FR225. Na het verkrijgen van een GPS-fix wil ik de training starten maar het apparaat gaf aan 'Memory full'. Vervelend daar je dan echt geen training kan starten. Via het menu heb ik alle activities verwijderd maar nog steeds gaf het ding 'memory full' aan. De totals gereset maar zonder succes. Vervolgens de standaardinstellingen teruggezet en wederom zonder succes.

Uiteindelijk heb ik maar een softwareupdate uitgevoerd welke nog op mijn FR225 stond. Nu kon ik wel de training starten :/

Wat het nou is geweest...?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
rickjehh schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:32:
[...]

Ik zou hem niet adviseren, ook niet voor beginners. Ik heb de 410 zelf een keer overgenomen van een collega voor een zacht prijsje maar het is echt drama. Trage GPS fix en vooral die touch rand die eraan zit werkt echt voor geen meter. Voor 110 euro kun je tegenwoordig wel een betere deal krijgen denk ik. En het is ook nog eens een refurbished oud model. Nee, dit is geen goede aanbieding in mijn ogen.
Au, nu wil ik toch even een lans breken voor de 410. True, de GPS fix is niet uber snel (leg hem even voor het raam wanneer je de dynamische oefeningen doet) - maar ik snap niet waarom mensen zoveel last hebben van de touch bezel. Werkt prima!
Echter zou ik hem nu zeker niet meer aanschaffen (ook niet voor 110 EUR), omdat de ondersteuning vanuit Garmin Connect tanende is en je tegenwoordig modernere horloges kan krijgen.