Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 22 ... 323 Laatste
Acties:

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 19:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Wederom een software update voor de Garmin Fenix 3
https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=7623

Veel mensen hebben problemen met hun activiteiten en het behouden van hun 'APPS'. Indien je dus niks kwijt wilt raken en zaken niet opnieuw wilt configureren .. installeer dan vooral NIET.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

En pas op, dat installeren gaat automatisch als je wifi enabled hebt...

Garmin maakt er echt een enorme puinhoop van. Bij premium horloges verwacht je ook premium kwaliteitscontrole.

Lijkt erop alsof ze veel druk voelen om grote bugs, zoals het vastlopen bij navigatie, zsm op te lossen zonder de normale checks te doen op hun updates...

Behoorlijk karig! :).

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Requiem19 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:40:
En pas op, dat installeren gaat automatisch als je wifi enabled hebt...
Niet helemaal waar. Je ontvangt inderdaad wél automatisch een melding.. maar je moet zelf handmatig op "install'' drukken (gelukkig ;) )

Verder ben ik het met je eens dat de kwaliteitscontrole wel erg summier is. Al ben ik eigenlijk allang blij dat we updates ontvangen. Vooral de laatste weken is er bijna wekelijks een update.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Ah, okay, thanks voor de verbetering :).

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:23
Een vraagje; op dit ogenblik gebruik ik een new balance nx 990 - goedkoop gps horloge, vindt relatief snel sattelieten, doet zijn werk redelijk, mits 2 problemen: de borstband voor hartslag is kapot en gemaakt van unobtainium(tm), en anderzijds is de software op zijn best "buggy".

Dus ik ben op zoek naar een ander horloge - meer dan gps en hartslag moet het niet doen, maar 3 vragen daarover:

1. is er een horloge dat 2 borstbanden/optische sensoren tegelijkertijd kan registreren? Dan kan ik als ik met mijn vrouw ga lopen meteen beide registreren
2. hoe goed zijn de optische sensoren in de praktijk? Wat ik hoor van lopers is dat de borstbanden altijd kapot gaan na +-6 maand, maar reviews op het internet (bv tomtom runner cardio, garmin 225) zijn door professionelen (dcrainmaker) positief, op forums vaak net iets minder
3. Als je rondkijkt, zie je bv het vorige topmodel van garmin (610) voor +- 150 euro staan; is dat geen betere koop dan de nieuwere horloges?

Wat voor mij belangrijk is, is gewoon een betrouwbare gps, goede datatransfer en hr meting...

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
[1. is er een horloge dat 2 borstbanden/optische sensoren tegelijkertijd kan registreren? Dan kan ik als ik met mijn vrouw ga lopen meteen beide registreren
Volgens mij bestaat dit niet, omgekeerd wel 1 HR band en meerdere devices, zo doe ik het toch met mijn Tacx en iPhone.
2. hoe goed zijn de optische sensoren in de praktijk? Wat ik hoor van lopers is dat de borstbanden altijd kapot gaan na +-6 maand, maar reviews op het internet (bv tomtom runner cardio, garmin 225) zijn door professionelen (dcrainmaker) positief, op forums vaak net iets minder
Deze band heb ik nu meer dan 14 maand:
Afbeeldingslocatie: http://media.performancebike.com/images/performance/products/415/40-1246-NCL-TOP.JPG
Wel om de 7x te gebruiken gaat hij de wasmachine in (enkel de band). Ik heb wel een reserve band klaar liggen (zat bij met mijn FR920XT). Het is vaak de band die het begeeft maar de premiums houden het toch langer vol dan de vorige modellen. De sensor moet ik na een jaartje voorzien van nieuwe batterij.
De Scosche Rhythm+ optical wordt algemeen als de betere losse optische HR band gezien, maar de FR225 is ook zeer accuraat.
3. Als je rondkijkt, zie je bv het vorige topmodel van garmin (610) voor +- 150 euro staan; is dat geen betere koop dan de nieuwere horloges?

Wat voor mij belangrijk is, is gewoon een betrouwbare gps, goede datatransfer en hr meting...
Ik zou eerder de FR225 aanraden ben je toch een geruime tijd up to date, de FR610 is toch al een tijdje op de markt en de nieuwe soft en tech op de FR225 zijn best een meerwaarde imho.

[ Voor 8% gewijzigd door RigolleM op 13-08-2015 10:37 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:52
Ik lees wat klachten over de HR meting van de Fr 225 maar tot op heden eigenlijk niet veel problemen meegemaakt. Zolang je maar je horloge iets hoger doet dan normaal(achter dat uitstekende botje op je pols) en goed strak plaatst dan is de meting prima in orde.
Ook een borstband is niet failproof, niet goed natmaken of te los om je borst betekent ook fouten in de meting.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Na 3 runs ook nog geen problemen met de HR meting van de FR225.
Zelfs niet als ik goed zweet, het bandje is dan goed nat als ik hem af doe.
Beetje strakker vastzetten idd en hoger op de pols dan een normaal horloge.

Moet wel zeggen dan de HRM3, de HR band op het plaatje boven ook prima werkt.
Had eerst een HRM2, de premium maar dan geheel zwart, maar die gaf veel spikes, uitval etc.

• RigolleM
  • Nu online
Moet wel zeggen dan de HRM3, de HR band op het plaatje boven ook prima werkt.
Had eerst een HRM2, de premium maar dan geheel zwart, maar die gaf veel spikes, uitval etc.
Klopt, heb ook die geheel zwarte gehad, en die gaf enorm veel problemen. Heeft te maken met de opname van het vocht & zout (zweet) en deze verzadigde links & rechtse voelsensors (niet de HRM sensor) waardoor ze niet meer werkte. Ook na een wasbeurt was het niet opgelost. Toen tijdelijk met een polar band (Garmin sensor paste daar ook op) tot de HRM3 uit was. Mijn reserve ziet er nog anders uit:
Afbeeldingslocatie: https://static.garmincdn.com/en/products/010-10997-08/g/cf-lg.jpg
Gaat over de HRM band niet de sensor ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door RigolleM op 13-08-2015 13:07 ]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53
Voor optische meting geld voorlopig dat je een relatief lichte huid mag hebben. De Scosche heeft als een van de weinige een extra geel ledje voor donkere huid-types, maar als je een erg donkere huid hebt schijnt ook deze het niet goed te doen.
Als je een blanke huid hebt met weinig beharing (dit schijnt ook nog een invloed te kunnen hebben) dan gaat de optische meting met de HR225 / Scosche eigenlijk altijd goed.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 18:44
Klopt t dat de Fenix 3 nou 2 updates heeft gehad deze week?

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ja dat klopt; die van begin van de week was een FW update puur voor het display.

Die van vandaag is algemene FW

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Omdat ik steeds vaker train en ook af en toe een halve marathon loop, wil ik me ook een sport horloge aanschaffen, alleen ik ben er helemaal niet in thuis. Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.

Ik zie vaker mensen met een hartslag meter om, maar mij lijkt dat ding juist onhandig. We rennen ook vaker richting een meer om daar te zwemmen en zo. Ik doe aan bootcamp, dus hardlopen, oefeningen, etc en ga ook meer surviva/adventure runs doen (dat is dus mountainbiken, hardlopen, steppen, navigeren, etc)

Ik zoek dus eigenlijk een alleskunnner maar dan natuurlijk niet meteen €200 of meer. Zo die hard sport ik nu ook weer niet en ik moet ook nog nieuwe schoenen kopen... (duur geintje :()

Nu had ik deze gevonden: TomTom Multi-Sport eventueel met hartslag meter voor rond de €190, klein beetje aan de dure kant, maar ik dacht Tom Tom dat is vast een goed merk. En dan zit ik toch met een hartslag meter om mijn borst. Met ingebouwde is meteen €300,- en dat is mij echt teveel voor een horloge..

Iemand ook nog andere tips? Want ik hoor dat garmin ook fijne apparaten hebben.

Ik heb trouwens een Macbook Pro, mocht de horloge een pc nodig te hebben om uit te lezen.

• Redje
Voor 200,- een goede allrounder (met beperkingen) is denk ik de TomTom Cardio Multisports bij de ING rente-punten winkel voor 179,-.

Alle andere horloges van 250,- of minder zijn eigenlijk meer gericht op alleen hardlopen: FR220,FR225, M400.
De M400 is misschien ook nog wel een optie qua prijs maar ook geen alleskunner.
Een Fenix3, 920XT zijn echt multi-sports maar dan praat je over een ander prijskaartje.

Veel horloges hebben bluetooth dus je leest hem uit met je telefoon.
Een Garmin is ook een usb memory device, je krijgt een schijfletter en heb je niet echt software nodig op je PC/Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
dreameater schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:08:
Ja dat klopt; die van begin van de week was een FW update puur voor het display.

Die van vandaag is algemene FW
En helaas las ik pas later dat je niet moest up daten.
Nu idd problemen met sport profielen dus morgen even aan de puzzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Redje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:48:
Voor 200,- een goede allrounder (met beperkingen) is denk ik de TomTom Cardio Multisports bij de ING rente-punten winkel voor 179,-.

Alle andere horloges van 250,- of minder zijn eigenlijk meer gericht op alleen hardlopen: FR220,FR225, M400.
Een Fenix3, 920XT zijn echt multi-sports maar dan praat je over een ander prijskaartje.

Een Garmin is ook een usb memory device, je krijgt een schijfletter en heb je niet echt software nodig op je PC/Mac.
Ik ben het niet helemaal met je eens de M400 is prima geschikt voor multi-sport mits je zonder trilfunctie kan. Overigens kan je natuurlijk met een beperkt budget altijd op marktplaats naar oudere modellen kijken zoals de 910xt als multisport en trilfunctie een must zijn.
Persoonlijk zou ik de TT multisport niet aanraden omdat de software zo beperkt is. De prijs is wel oke en je krijgt optische hartslagmeting (die niet altijd even goed werkt).

Ik vraag me überhaupt af of Tomtom nog iets in de sporthorloge markt investeert want het blijft akelig stil sinds de release nu alweer ruim twee jaar geleden. Maar goed nieuwe modellen (als die er al komen) hebben natuurlijk geen invloed op het functioneren van de TT toestellen nu.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Redje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:48:

Super ik ga van het weekend even kijken welke er zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Roos79 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:02:
[...]

En helaas las ik pas later dat je niet moest up daten.
Nu idd problemen met sport profielen dus morgen even aan de puzzel.
Ai dat is zuur!

EDIT: Als je update eenmaal 'binnen' is en klaarstaat voor installatie (wat je duidelijk niet wilt)
Kun je de Fenix 3 aan je computer koppelen d.m.v. USB. Vervolgens kun je browsen naar de Garmin directory op het device. Verwijder daar het bestand 'GUPDATE.RGN'.

Zo krijg je niet constant een vervelende pop-up melding op je horloge dat er een update klaarstaat.
(misschien druk je per ongeluk op 'install' en heb je de spreekwoordelijke poppen aan het dansen 8)7 )

[ Voor 47% gewijzigd door dreameater op 14-08-2015 09:13 . Reden: Toevoeging ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
rockhopper schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 03:58:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens de M400 is prima geschikt voor multi-sport mits je zonder trilfunctie kan. Overigens kan je natuurlijk met een beperkt budget altijd op marktplaats naar oudere modellen kijken zoals de 910xt als multisport en trilfunctie een must zijn.
Persoonlijk zou ik de TT multisport niet aanraden omdat de software zo beperkt is. De prijs is wel oke en je krijgt optische hartslagmeting (die niet altijd even goed werkt).

Ik vraag me überhaupt af of Tomtom nog iets in de sporthorloge markt investeert want het blijft akelig stil sinds de release nu alweer ruim twee jaar geleden. Maar goed nieuwe modellen (als die er al komen) hebben natuurlijk geen invloed op het functioneren van de TT toestellen nu.
Er zit wel meer verschil in dan alleen de tril functie.
De M400 heeft als grootste plus de activity tracker, de TomTom is meer all-round, al blinkt hij nergens uit.
En of TomTom nog horloges gaat maken weet niemand. :)

De TomTom
+ Je kan candans/speed sensor gebruiken op de fiets
+ Heeft een ingebouwde HR
+ Tril functie
+ Zwemmen
- Geen activity tracker

De M400
+ Een activity tracker
+ Phone notifications
- HR band nodig
- Geen fiets sensoren

Voor meer info:
http://www.dcrainmaker.co...ids=37200%2C29936#results

Het is natuurlijk de vraag waar hij meer waarde aan hecht.
En budget technisch gezien heb je weinig keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
dreameater schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:09:
[...]

Zo krijg je niet constant een vervelende pop-up melding op je horloge dat er een update klaarstaat.
(misschien druk je per ongeluk op 'install' en heb je de spreekwoordelijke poppen aan het dansen 8)7 )
Ik wist gewoon niet dat dit dus een foute update was anders had ik hem nooit erop gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Het zijn trouwens wel een stelletje amateurs hoor bij Garmin.. ze hebben nu ' officieel' de update teruggetrokken. Compleet verdwenen van de website:

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dreameater schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:31:
Het zijn trouwens wel een stelletje amateurs hoor bij Garmin.. ze hebben nu ' officieel' de update teruggetrokken. Compleet verdwenen van de website:

Yep, ze maken echt fantastische hardware, maar hun software is als jaren en jaren ongelofelijke rommel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Heb gister een FR225 ontvangen en in gebruik genomen... Heerlijk klokje om mee te lopen, mooie overzichtschermpjes die lopend werkelijk fantastisch af te lezen zijn. Helemaal volgens verwachting en al lopend ben ik er erg blij mee!

De synchronisatie met de app is echter ronduit rampzalig. En wat baal ik daarvan zeg... Ik kan de klok koppelen met de app via bluetooth en daarna succesvol synchroniseren. Na een tijdje verliest hij de verbinding tussen telefoon en horloge en is daarna niet meer te herstellen. Niet door het aan/uit zetten van Bluetooth op beide apparaten of opnieuw proberen te pairen. Telefoon ziet de FR225 gewoon niet meer. Pas als je de Garmin herstart wordt hij in sommige gevallen opnieuw gezien door de telefoon. Ook dan is synchroniseren soms nog een probleem. In andere gevallen moet ik in de app de hartslagmeter helemaal verwijderen en opnieuw pairen en syncen. Uiteraard kan ik de meter via de bijgeleverde lader/dockingstation koppelen met Garmin Express en daarna weer synchroniseren met Garmin Connect. Maar ik vind dat persoonlijk vrij omslachtig en niet wat me beloofd is.

Dacht eerst dat het aan mn telefoon lag, een goedkope Xiaomi 1S, maar ook met m'n Samsung Xcover heeft hij exact dezelfde kuren. Op het forum lees ik ook zat mensen met de zelfde problemen met alle andere Premium telefoons (de iphone's en HTC's van deze wereld) Heb zelf (ook) een support call aangemaakt, maar als ik het forum mag geloven ben ik absoluut niet de eerste en moeten de eerste gebruikers nog antwoord krijgen... Erg teleurstellend...

Als het een update is van soft- of firmware wil ik nog wel eventjes wachten, als we over een defecte Bluetooth module praten wil ik zo snel mogelijk van mn routerrecht gebruik gaan maken. Het is absoluut geen goedkope meter. Z'n features zijn het geld waard mits alles werkt, maar dit soort game-breaking bugs tolereer ik niet van een merk als Garmin.

Iemand waar het wel werkt en of heb je wellicht toch een oplossing kunnen vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Druss op 14-08-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Yep, ze maken echt fantastische hardware, maar hun software is als jaren en jaren ongelofelijke rommel.
En toch is er geen éne die het beter doet dan Garmin, desondanks hun slechte software-engineeringteam. Noch Suunto, Polar, TomTom, Mio, ... slagen er in om de software nog maar op gelijk niveau te halen. Tien jaar geleden zat ik ook te vloeken op de software van hun Outdoor toestellen en later de Edge, maar nog steeds is Garmin de pioneer op vlak van navigatie voor outdoor- en fietsnavigatie.

Ik blijf gewoon weg van hun nieuwe hardware tot ze een jaartje op de markt zijn. Nu ben ik aan het uitkijken om de Edge 1000 aan te schaffen, heb ik ook gedaan met de Edge 800 (gekocht 1 jaar na lancering). Dit is ook één van de redenen waarom ik een FR920XT gekocht heb ipv de F3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Iemand waar het wel werkt en of heb je wellicht toch een oplossing kunnen vinden?
Ik voeg de FR toe tot de Bluetooth devices, m.a.w. niet alleen koppelen met Garmin Connect Mobile app maar ook met de telefoon zelf. Van zodra dit is gebeurd loopt het een pak stabieler. Ik heb een Samsung S6 en die toont dezelfde kuren als die enkel gekoppeld is met GCM app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Druss schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:40:

Apart, ik herken je problemen vooralsnog niet. Ik heb de FR225 nu een kleine week en de syncen via de app (android, nexus 4) gaat eigenlijk altijd wel goed zodra de horloge in de buurt komt van mijn telefoon. Ik gebruik de FR225 ook regelmatig als stappenteller en ook hier synct hij zonder problemen. De FR225 heeft fw 2.30 en mijn Nexus 4 draait op 5.1.1. Wel heb ik hem gepaired via het BT-menu van mijn telefoon. Wellicht dat dit helpt.

Verder voldoet de FR225 nog prima. De optische meting lijkt wel nauwkeurig genoeg te zijn, al gaf deze tijdens een 300meter sprint een HS van 192bpm. Misschien is dit wel mijn max maar bij mijn oude FR kwam ik zelden boven de 185bpm uit. Wel blijft het jammer dat er geen fietsmodus op zit. Je kan uiteraard de event achteraf veranderen in Garmin Connect maar met de Strava sync weet ik niet of dit allemaal goed gaat. Het zou jammer zijn dat je opeens een KOM bent op een hardloopsegment terwijl je doodleuk op de fiets zat. Ook de records die je krijgt na het eindigen van een sessie zullen niet meer accuraat zijn.

Ergens hoop ik nog op een FR625/630 met multisport en een optische HSM.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Heb nu 4x gelopen met de FR225, gisteren een wedstrijd en het syncen werkt ook bij mij vlekkeloos.
Ook toen het bij veel mensen niet werkte had ik nergens last van.
Hopelijk blijft het zo.

FR225 met firmware 2.40 en iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
vhal schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:12:
[...]
Ergens hoop ik nog op een FR625/630 met multisport en een optische HSM.
Dit ligt wel in de lijn der verwachting. Ze beginnen met het instapmodel om zo voorlopers te zijn, daarmee winnen ze veel extra klanten omdat de andere twee grote sportmerken (polar / suunto) nog geen hartslagfunctie hebben. Daarmee testen ze meteen hoe goed het werkt om dit daarna pas verder uit te rollen naar de meer 'professionele' segmenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Apart, ik herken je problemen vooralsnog niet. Ik heb de FR225 nu een kleine week en de syncen via de app (android, nexus 4) gaat eigenlijk altijd wel goed zodra de horloge in de buurt komt van mijn telefoon. Ik gebruik de FR225 ook regelmatig als stappenteller en ook hier synct hij zonder problemen. De FR225 heeft fw 2.30 en mijn Nexus 4 draait op 5.1.1. Wel heb ik hem gepaired via het BT-menu van mijn telefoon. Wellicht dat dit helpt.
Dat maakt het grote verschil, alleen pairen in Garmin Connect Mobile app is niet voldoende voor een stabiele connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
RigolleM schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:45:
[...]

Ik voeg de FR toe tot de Bluetooth devices, m.a.w. niet alleen koppelen met Garmin Connect Mobile app maar ook met de telefoon zelf. Van zodra dit is gebeurd loopt het een pak stabieler. Ik heb een Samsung S6 en die toont dezelfde kuren als die enkel gekoppeld is met GCM app.
vhal schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:12:
[...]

RigolleM schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:23:
[...]
Dat maakt het grote verschil, alleen pairen in Garmin Connect Mobile app is niet voldoende voor een stabiele connectie.
Okay, goed om te horen dat het ook gewoon goed kan gaan! Voel me (gelukkig) al wat dom nu! Dan neem ik eerst maar eens mijn slechte woorden over Garmin terug. En nu kijken waar ik de plank (weer eens) volledig missla. 8)7

Dat pairen heb ik namelijk ook wel geprobeerd, maar bood vooralsnog geen oplossing. Even het uitgeklede stappen plan dan. Hoe doen jullie dat en vooral in welke volgorde? Eerst een pair opzetten in de telefoon? vraagt hij dan om dezelfde code? En daarna pas in de app?

Hoevaak synced jullie HSM? Is dat per minuut of wanneer je de app opent oid?

[ Voor 5% gewijzigd door Druss op 14-08-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:08
Ik heb alleen een pair met de app een gaat nu altijd goed.
Ik heb wel problemen gehad na de sync problemen een heb toen een factory reset uitgevoerd. Daarna pairen met de app een geen enkele keer mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Ik gebruik mijn watch als smart lock dus ik MOET pairen met BT van de phone. Maar eerst pairen in Garmin connect en daarna via de phone, zo heb ik het gedaan. Ik kreeg ook geen slimme meldingen (IQ Connect) binnen via de watch als ik niet pairde met BT van de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
tlpeter schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:44:
Ik heb alleen een pair met de app een gaat nu altijd goed.
Ik heb wel problemen gehad na de sync problemen een heb toen een factory reset uitgevoerd. Daarna pairen met de app een geen enkele keer mislukt.
You sir, made my day and deserve a medal..... _/-\o_

Sorry voor mijn eerdere tirade. Je koopt een product en het voldoet dan niet aan de verwachtingen, ben er daarnaast gisteravond en vanmorgen flink mee bezig geweest. Incl. uitzoeken van retourrecht... Ik zal dit ook maar eens op het Garmin forum gaan posten, want er zijn echt tig mensen die tegen precies dit probleem aan lopen.

Kortom. Horlogen laten updaten naar laatste versie en daarna een factory reset. Nu elke keer als ik het menu open (en bluetooth logo boven in beeld van knipperen naar aan verandert) connect hij mijn telefoon en synced hij de laatste gegevens.

Faith in huma... euh Garmin restored!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb dit van het forum :)
Maar ik ben blij dat je mee geholpen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik zag en hoorde dat er een Up Date is voor de fenix 3 als het werkt doen ze dat dan wel weer snel!
Ik ga het erop zetten en word vervolgd naar mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Yup, 4.4 is beschikbaar en ik kan gelukkig weer in m'n apps. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

ah dat hebben ze dan nog best snel (en netjes) opgelost.. weer wat krediet erbij voor Garmin ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Enige wat van geen kant klopt nog is de kilometer stand bij de stappen teller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foelie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Een vraag aan de forerunner 225 eigenaren.
Laten jullie de bluetooth aan staan van het horloge?
Ik zet hem voor iedere synchronisatie aan en daarna weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik laat Bluetooth gewoon aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik zet sinds kort Bluetooth ook niet meer aan en uit. Dat kleine beetje energieverlies weegt niet op tegen iedere keer door het menu heen scrollen en klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
In watch mode staat deze hoe dan ook niet aan. Dus het heeft geen zin om het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Vlak voor mijn vakantie de FR210 geüpdatet naar 2.7 (middels Garmin Express). Sindsdien is de enige taal Engels, werkt alleen 12-uurs notatie (ondanks instellen op 24-uur) en wordt AM en PM regelmatig door elkaar gehaald bij het automatisch instellen van de tijd. Om voorgaande issues te verhelpen ondertussen de software al meermaals opnieuw geïnstalleerd (met Garming Expres en Garmin WebUpdater). Helaas biedt dat geen oplossing. Iemand een suggestie? Ik zou graag weer de Nederlandse taal hebben en 'gewoon' 24-uurs notatie.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Foelie schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:44:
Een vraag aan de forerunner 225 eigenaren.
Laten jullie de bluetooth aan staan van het horloge?
Ik zet hem voor iedere synchronisatie aan en daarna weer uit.
Ik laat deze gewoon aan staan, te veel gedoe om deze in- en uit te schakelen en BT verbruikt niet zo veel. Daarnaast mis je het automatisch syncen na een workout zodra je horloge in de buurt komt van je telefoon.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Nou dan heb ik ook een vraag voor de FR 225 eigenaren. Hoe bevalt jullie de hartslagmeting? Ik heb tot nog toe (3 loopjes, 2 x 5km+ en 1 x 16km) best wel wisselende resultaten. Ik reken mezelf fit en ben in goede conditie (Marathon Berlijn in 5 weken), maar mijn hartslag is tijdens de loopjes akelig hoog, alsin ik zit tussen de 175 en 190(!!!) BPM. Uit wat borstband tests (helaas dik een jaar terug) weet ik dat mijn hartslag vaak rond de 165/175 schommelt op soort gelijke inspanning als mijn tests met de FR225. Ik weet dat de optical lang niet zo accuraat is als een borstband, maar de laatste kan ik niet gebruiken doordat deze altijd afzakken. Heb de FR225 gekocht om wat bewuster te worden van mn hartslag en manier van trainen.

Hierbij wat stats:
GarminStats1

GarminStats2

Daarnaast is de GPS voor mij een belangrijke feature en ook die is bij mijn laatste loopje tijdens het lopen voor 15 minuten weg gevallen.

Kortom ben nog niet helemaal lyrisch. Maar ben ook nog niet volkomen uitgetest, met bijvoorbeeld hoe strak de band moet zitten etc. Echter moet ik wel snel een beslissing maken of ik de klok wil gaan houden.

Ben dus gegevens aan het verzamelen en erg benieuwd naar ervaringen van andere lopers.
- Hoe strak heb je hem zitten?
- Heb je wel eens uitval van GPS/HSM e.d.?
- Hoe accuraat ogen de gemeten data voor je?
- Heb je ook een begin dip in je schema?

Kortom, ben wat op zoek naar wat geruststelling of juist het (laatste) zetje tot terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Strak maar niet te strak.
Iets hoger dragen dan normaal.
Ik heb één keer gehad dat er iets raars gebeurde een dat kwam door veel zweet op de sensor.
GPS doet het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb overdag mijn FR225 zo los om mijn pols zitten dat ik er nog twee vingers tussen de band en mijn pols krijg. Het horloge ligt dan ook over mijn polsbotje(ja dat ding dat uitsteekt) heen.
Bij een workout plaats ik het horloge achter mijn polsbotje en verzet de band een tandje strakker zodat er net aan een vinger tussen kan.
Zie ook: handleiding voor plaatsing.

Echt problemen met hartslagmeting heb ik tot nu toe niet gevonden, ja af en toe is een "spike" in het begin maar daar hebben borstbanden ook gewoon last van. Ook borstbanden moeten goed natgemaakt worden want anders heb je de eerste 10min ook geen goede meting. Ik durf wel te stellen dat bij er nauwelijks verschil is tussen de optische en borstband meting kijkend naar mijn eigen situatie. Misschien zelfs een iets betere meting dan met een borstband, met een borstband verloor ik namelijk wel eens verbinding.

Wat betreft GPS wacht ik nadat, het horloge gaat piepen en trillen als het een fix heeft nog even totdat mijn tempo volledig op nul staat. Daarna ga ik pas echt lopen, oude gewoonte die ik ooit heb aangeleerd :)

Het enige wat me een beetje tegen staat is Garmin Connect. Je kunt er ontzettend veel mee en de overzichten zijn prima voor analyses maar het synchroniseren vind ik maar een vage bedoening. Neem nu het aanmaken van workouts, deze moet ik via de knop "verzend naar toestel" inladen. Zelfde geldt als je bijvoorbeeld je rust hartslag bijwerkt in GC, deze wordt niet automatisch mee gesynchroniseerd, ook hier dien je deze apart naar het horloge te versturen. Why :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Druss schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:00:
Nou dan heb ik ook een vraag voor de FR 225 eigenaren. Hoe bevalt jullie de hartslagmeting? Ik heb tot nog toe (3 loopjes, 2 x 5km+ en 1 x 16km) best wel wisselende resultaten. Ik reken mezelf fit en ben in goede conditie (Marathon Berlijn in 5 weken), maar mijn hartslag is tijdens de loopjes akelig hoog, alsin ik zit tussen de 175 en 190(!!!) BPM. Uit wat borstband tests (helaas dik een jaar terug) weet ik dat mijn hartslag vaak rond de 165/175 schommelt op soort gelijke inspanning als mijn tests met de FR225. Ik weet dat de optical lang niet zo accuraat is als een borstband, maar de laatste kan ik niet gebruiken doordat deze altijd afzakken. Heb de FR225 gekocht om wat bewuster te worden van mn hartslag en manier van trainen.

Hierbij wat stats:
[afbeelding]

[afbeelding]

Daarnaast is de GPS voor mij een belangrijke feature en ook die is bij mijn laatste loopje tijdens het lopen voor 15 minuten weg gevallen.

Kortom ben nog niet helemaal lyrisch. Maar ben ook nog niet volkomen uitgetest, met bijvoorbeeld hoe strak de band moet zitten etc. Echter moet ik wel snel een beslissing maken of ik de klok wil gaan houden.

Ben dus gegevens aan het verzamelen en erg benieuwd naar ervaringen van andere lopers.

Kortom, ben wat op zoek naar wat geruststelling of juist het (laatste) zetje tot terugsturen.
Ik heb zelf nog geen problemen ondervonden met de FR225. (na 5 runs)
GPS nog geen uitval gehad en behoorlijk accuraat; 5km wedstrijd was ook 5km.
Maar nu zal dat per weersomstandigheid en locatie (bos, tunnels) verschillen.

De hartslag is denk ik ook wel accuraat.
Als mijn hartslag 180+ is ben ik ook echt goed buiten adem en in Connect klopt het verloop van de run wel.
Nu loop ik ook geen marathons dus kan ik niet zeggen wat het over een lange periode gaat doen.
Toen ik de FR225 kreeg vergeleken met m'n Edge 500 en deze was bijna gelijk qua HR . Kreeg het idee dat de Edge wat directer was, meer wijzigingen en iets sneller, maar het verschil was niet schokkend.
Dit was alleen een simpele test en geen run ofzo, ik zal het een keer gaan vergelijken met een Edge als ik ga biken.

Ik doen hem strak genoeg zodat het horloge zelf op één plek blijft zitten en niet kan draaien om de pols. (een 2-3cm boven het botje).

Verder heel tevreden met de FR225, had alleen graag de virtual partner optie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Druss schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:00:
Strak genoeg dat er geen licht op de sensor kan komen, mijn vinger past er zeer zeker niet tussen. Na afloop zie ik een lichte afdruk van het horloge.
Nee, eigenlijk niet.
Ik merk weinig verschil tov de FR305. Wellicht dat mijn HS wat lager ligt maar dit zal ws. komen doordat ik naast het hardlopen, ook veel fiets naar het werk. Mijn HRrust is ook lager dan normaal. Maximale HS na een 300meter ‘sprint’ @ 3m30min/km was zo’n 191 bpm op de FR225. Ik vond dit vrij hoog maar wellicht klopt dit wel. Een extra HSmax test heb ik nooit uitgevoerd op mijn FR305

Overigens ben begonnen weer met de RunningCoach 0-5km Medium schema begonnen en de data ziet er m.i. gewoon netjes uit. Geen spikes of andere gekke dingen. Zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/r08bvN3djjPAkAloEiai6RZj/full.png

In vergelijking met mijn oude FR305
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OqNrOa0T3Pt3G0VnrHE7DgPI/full.png
Nee, ik druk pas op start zodra ik a: goede GPS ontvangst heb en b: goede HS registratie heb. De icoontjes op je scherm zijn dan groen.
Altijd lastig om dit te doen. Je zou anders met twee horloges kunnen lopen om ze met elkaar te vergelijken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Redje schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Ik heb zelf nog geen problemen ondervonden met de FR225. (na 5 runs)
GPS nog geen uitval gehad en behoorlijk accuraat; 5km wedstrijd was ook 5km.
Maar nu zal dat per weersomstandigheid en locatie (bos, tunnels) verschillen.
Okay, dat is goed om te horen! Ik had inderdaad uitval tijdens een georganiseerde loop in het bos bij Oude Willem (onder Assen). Flink bosrijkgebied dus, met hoge bomen. Elektriciteitsmasten en/of draden heb ik onderweg niet gezien, maar wellicht toch langs/onder gelopen. Ik heb ook nog even gedacht aan GPS interference van andere lopers?
Redje schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

De hartslag is denk ik ook wel accuraat.
Als mijn hartslag 180+ is ben ik ook echt goed buiten adem en in Connect klopt het verloop van de run wel.
Nu loop ik ook geen marathons dus kan ik niet zeggen wat het over een lange periode gaat doen.
Toen ik de FR225 kreeg vergeleken met m'n Edge 500 en deze was bijna gelijk qua HR . Kreeg het idee dat de Edge wat directer was, meer wijzigingen en iets sneller, maar het verschil was niet schokkend.
Dit was alleen een simpele test en geen run ofzo, ik zal het een keer gaan vergelijken met een Edge als ik ga biken.
Ben wel benieuwd wat daar uit komt inderdaad! Ik ben bij die 190+ BPS stevig aan het ademen maar ik kan dat makkelijk een uurtje volhouden (zonder HSM). De meeste sporters redden dat niet met zo'n hoge BPM, en ik verwacht dus ook niet dat het mij zou moeten lukken. Hence, waarom ik twijfel aan de gemeten waarden.

Ik kom misschien wat fanatiek over, maar dit is mijn 2e marathon pas in bijna 1,5 jaar, dus schat me niet te hoog in hoor!! Gewoon een fanatieke beginner! :P Maar als ik dan die ellendige 42km loop wil ik natuurlijk absoluut geen GPS-loss meemaken.. Deze moet toch echt weer netjes op mijn Connect en Endomondo profiel prijken :D
vhal schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:13:
[...]

Altijd lastig om dit te doen. Je zou anders met twee horloges kunnen lopen om ze met elkaar te vergelijken.
Ik zit er aan te denken vanavond mijn normale rondje eens te gaan doen met ook nog eens Endomondo (telefoon) + borstband. Die heb ik ergens liggen maar zal wel een nieuwe batterij in moeten.

@Vhal, de data van jouw loopje zien er inderdaad erg aannemelijk uit. Dank voor het delen daarvan. Ik blijf die van mij een beetje eng vinden. Veelste hoge hartslag (ik weet het, ieders hartslag ligt ergens anders maar toch). Goed het was warm/broeierig en ik was tijdens het lopen erg met de cijfertjes bezig. Vandaag is het fris en regenachtig dus een duurloopje staat gepland. Vandaag maar eens enkel bezig zijn met het lopen en thuis kijken wat ik gemeten heb. Mijn inspanningsniveau zou ook lager moeten liggen dan tijdens een georganiseerde "wedstrijd" loop.

Dank voor jullie antwoorden. Ik moet duidelijk nog even wat dingen goed afstemmen en vooral even vertrouwen krijgen. Bandje vanavond nog wat strakker, hoewel hij nu ook al een indruk achterlaat in de huid. Verder maar eens vergelijken met een tweede hartslagmeting op de telefoon. En eens een flink stuk ervaren zonder GPS uitval, dat vertrouwen moet de meter nu echt gaan winnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Druss op 17-08-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Druss schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:32:
[...]
Ik kom misschien wat fanatiek over, maar dit is mijn 2e marathon pas in dik een jaar, dus schat me niet te hoog in hoor!! Gewoon een fanatieke beginner! :P Maar als ik dan die ellendige 42km loop wil ik natuurlijk absoluut geen GPS-loss meemaken.. Deze moet toch echt weer netjes op mijn Connect en Endomondo profiel prijken :D
[...]
Dan ben je fanatieker dan ik, de 5km wedstrijd was mijn eerste wedstrijd ooit :P
Nu ben ik ook pas dit jaar begonnen met hardlopen, soort van midlife crisis zeg maar :+, maar heb er enorm veel plezier in.
Gadgets zijn altijd leuk maar ze moeten het wel goed doen en daar ben ik best wel kritisch op.

GPS zal nooit 100% accuraat zijn, maar 15min loss is wel erg vreemd maar dan kan afhangen waar je loopt. Als ik onder een viaduct loop pakt de GPS het weer netjes op en zie je soms een rare beweging op de route, maar het aantal km klopt dan wel.
Loss kan je makkelijk testen met Runkeeper oid ernaast.

Ik zal v/d week even een fietsrit maken en dan vergelijken of de HR accuraat is.
Het kan ook zo zijn dat de FR225 voor mij prima werkt en bij jou slecht registreert, iedereen is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Redje schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:04:
[...]

GPS zal nooit 100% accuraat zijn, maar 15min loss is wel erg vreemd maar dan kan afhangen waar je loopt. Als ik onder een viaduct loop pakt de GPS het weer netjes op en zie je soms een rare beweging op de route, maar het aantal km klopt dan wel.
Loss kan je makkelijk testen met Runkeeper oid ernaast.
Mijn loopmaatje liep de zelfde race (welliswaar liepen we niet naast elkaar) maar hij heeft zijn hele loop prima kunnen registreren. Nou loopt hij ook met een Suunto Ambit3 ( _/-\o_ ) Ik heb mijn registratie moeten pauzeren, en daarna hervatten om de GPS weer op te pikken. Ik ben daadwerkelijk 3 km kwijt in mijn loop.
[...]

Gadgets zijn altijd leuk maar ze moeten het wel goed doen en daar ben ik best wel kritisch op.
Ik dus ook, en je merkt (aan de lengte van mijn berichten) mijn twijfel ;)
[...]

Dan ben je fanatieker dan ik, de 5km wedstrijd was mijn eerste wedstrijd ooit :P
Nu ben ik ook pas dit jaar begonnen met hardlopen, soort van midlife crisis zeg maar :+, maar heb er enorm veel plezier in.
Daar gaat het toch om! Lekker fit blijven en ergens plezier in hebben! of je dat nou met 42km (wat doe ik mezelf aan) of met 5km bereikt! Een wijs man zei ooit: "iedereen presteert op zijn eigen top niveau". Ik bedoel je wilt echt niet weten hoe ik vorig jaar over de finish van mijn eerste marathon kwam. Alle ledematen onder m'n middel waren 2 weken uitgeschakelt! :P hahaha

[ Voor 41% gewijzigd door Druss op 17-08-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou denk ik twee dingen doen;

1. Inderdaad niet afgaan op gevoel, maar met losse hartslagband en apart device lopen (oude forerunner of telefoon idd). Hartslag blijft een merkwaardig fenomeen; vrijdag liep ik met hartslag 180 terwijl ik nog kon praten, gisteren liep ik met hartslag 160 terwijl ik het zwaar had. Vaak is de hartslag met warm weer makkelijk 10 bpm hoger.

2, Je GPS issue is 'helaas' wel een beetje herkenbaar. Garmin gebruikt in de nieuwe forerunners Sirfstar GPS chips. De concensus op het (zeer kritische) Garmin forum is dat deze minder precies zijn dan de mediatek (dacht dat ze zo heten) GPS chip was. Deze chip is echter groter.

Veel mensen die problemen hadden met de kwaliteit van de Garmin GPS zijn nu over gegaan op Suunto Ambit's omdat deze naar het schijnt veel betere GPS signaal en registratie hebben. Ook wel enigszins logisch, de hele GPS unit van de Suunto zit niet in het horloge zelf, maar in de band van het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Je hartslag is geen merkwaardig fenomeen maar een uiterst nauwkeurige en mooie indicator van vele factoren. Hier worden enkele factoren die invloed uitoefenen op je BPM benoemd: http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d298.html en/of http://www.onlineprotrain...inen-sporten-op-hartslag/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Mooie "depth" review van de FR225 van DC Rainmaker.

[ Voor 4% gewijzigd door RigolleM op 19-08-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenbr schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:35:
Je hartslag is geen merkwaardig fenomeen maar een uiterst nauwkeurige en mooie indicator van vele factoren. Hier worden enkele factoren die invloed uitoefenen op je BPM benoemd: http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d298.html en/of http://www.onlineprotrain...inen-sporten-op-hartslag/ .
Koen, je hebt uiteraard helemaal gelijk :).

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ík in ieder geval nooit al die factoren weet;

is mijn HR hoog omdat het zo warm is? Ben ik oververmoeid? Is m'n bloeddruk hoog? Heb ik nog caffeine in m'n systeem?

Soms voelt het lopen echt klote, maar is de HR keurig en vice versa. Het punt is dat 'je gevoel' niet altijd precies correleert met je hartslag. Om dan te stellen dat het een apparaat incorrecte waardes geeft omdat het zo 'voelt' is imo niet de juiste weg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Stiekem hoop ik dat ze deze functie van de FR225 ook via een firmware-update in de FR220 gaan stoppen:
Afbeeldingslocatie: http://www.dcrainmaker.com/images/2015/08/Garmin-FR225-HR-Gauge-Page_thumb.jpg
Gewoon als optioneel te activeren scherm als je een hartslagsensor erbij gebruikt.

Ik begrijp alleen zijn conclusie niet helemaal:
However, while it’s strong in running, I do feel that it’s a bit lacking compared to other watches on the market when it comes to non-running features. For example, launching without Bluetooth Smart notifications is a truly odd omission in this day and age of smart watches.
Waar een Apple watch een prima smartwatch is, is het ding gewoon niet geschikt als running watch. Andersom is een Forerunner is een running watch en geen smartwatch. Wil je meer smart functies en minder running, ga dan voor een Vivoactive...

En de belangrijkste reden waarom ik dus nog steeds in mijn nopjes ben met mijn FR220 met losse Mio Link (gezamenlijk nog net iets goedkoper dan een FR225):
And finally, the lack of ANT+ heart rate broadcasting means that if you already own other Garmin products (say a bike computer), you can’t use this watch to broadcast your HR to that device.
Ik gebruik mijn Mio Link namelijk met mijn FR220 en met mijn Edge 510. En dat blijf ik dus gewoon lekker doen zo :)
Het enige nadeel van de Link is dat hij niet goed kan aangeven hoe vol zijn batterij is. Daarvoor moet ik hem even koppelen met het Mio-appje op mijn telefoon. Ik heb me nu aangewend om de Link op te laden zodra ik de FR220 ga opladen en dan werkt het best goed.

Edit: oh ja, in de comments lees ik nog een voordeel van de combi met losse sensor:
Folks who live in cold weather climates (like me in the centre of Canada) might want to consider separate watch/HRM combos. When running in winter, separate units allows you to put the HRM under the clothing and the watch over top where you can see it.
Dat is hier in de winter ook wel zo prettig. Want waar ik de racefiets in de wintermaanden rustig op zijn haakje laat hangen, ren ik het liefst wel het hele jaar door...

[ Voor 19% gewijzigd door dreamscape op 19-08-2015 11:32 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:07
Een paar dagen geleden mijn TomTom Multi-sport ingewisseld voor een Garmin Fenix 1. Prima apparaat met ontzettend veel opties.

Helaas lukt het me nog niet om een stabiele bluetooth connectie op te zetten tussen de Fenix en mijn LG Optimus G. De zogenaamde 'master reset' heb ik al tweemaal uitgevoerd.

Na het opzetten van de verbinding krijg ik al vrij snel 'toestel niet verbonden' te zien. Helaas betekent dit dat de notificaties hierdoor ook niet goed doorkomen, en die functie zou ik toch wel graag willen gebruiken.

Zijn hier andere eigenaren van de Fenix of Tactix die tips hebben om dit goed aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:47:
[...]
Soms voelt het lopen echt klote, maar is de HR keurig en vice versa. Het punt is dat 'je gevoel' niet altijd precies correleert met je hartslag. Om dan te stellen dat het een apparaat incorrecte waardes geeft omdat het zo 'voelt' is imo niet de juiste weg :).
Nou daar wil ik me dan wel bij aansluiten! Ik heb in de afgelopen week al zo veel geleerd over m'n hartslag en hoe mijn lijf reageert op vermoeidheid, warmte en zelfs voedsel... Geen dag is hetzelfde, en ik denk wel dat daarop je training wat moet aanpassen. Voel je je goed is je hart sterk en kun je een tandje meer. Heb je de deadline die dag niet gehaald, kun je die avond beter even wat rustiger aan doen.

Zoals aangegeven ben ik wat gaan testen en hierbij een update op mijn eerdere tirade. Ik ben gaan lopen met 2 verschillende Hartslagmeters:

1. De Garmin Forerunner 225.
2. Een Polar Bluetooth hartslagband + Smartphone met Endomondo.

Dit waren puntsgewijs mijn bevindingen:

- Het horloge moet echt strak.
Dat komt de meting ten goede, hoe strakker de band hoe minder "verspringingen" in de grafieken. Als de FR225 strak zit moet hij nog 1 a 2 gaatjes strakker. (geen geintje) En gek genoeg went dat vrij snel en ervoer ik het na een paar minuten al als comfortabel (en ja, er zat nog bloed in mijn hand :P). Uiteraard is de betere meting te wijten aan het feit dat de meter dichter op de huid zit en er geen ander licht meer bij kan. Dit zal ook per persoon en huidtype verschillen denk ik.

- Geen grove verschillen in grafieken van borstband en FR225.
(zie afbeelding) Sterker nog de Garmin lijkt zelfs wat minder gekke sprongen te maken in de grafiek.. (ben er nog niet over uit of dit positief of negatief is?) Beide HR's vergelijkende lijkt de hartslag meting op een paar slagen na echt te kloppen. Ik denk wel dat de Bluetooth borstband nauwkeuriger zal zijn op de lange termijn, maar de FR225 is accuraat genoeg om globaal van uit te mogen gaan.

- Ik moet echt veel rustiger lopen.
Waar ik eerder klaagde over een veelste hoge hartslag kan ik nu constateren dat ik daadwerkelijk te veel vroeg/vraag van mijn lijf. De metingen (HR van 180-190 bpm) waren correct. De hoogte van mijn hartslag tijdens mijn wedstrijdloopje afgelopen zaterdag is voor niemand gezond, een enorm belangrijke les! Afbraak ipv opbouw.

- Lopen met een hoogte en ondergrens qua tijd (tussen 5:00 en 5:30 per km) is een prachtige stimulans.
Dat had ik wel eens eerder gedaan via Endomondo, maar op het horloge werkt dit veel prettiger en ik heb echt prachtig constante tijden kunnen lopen! Heerlijk! Ik wil dit ook nog eens gaan testen op een hartslagzone, maar ik vermoed dat ik me liever fixeer op tijd per kilometer.

- Ik heb geen last van GPS verlies gehad, geen eens een dipje.
Ik heb mijn route zo aangepast dat ik onder 3 tunnels en 1 brug door moest. Ik heb geen fouten/problemen kunnen ontdekken. En dit geeft me wat meer moed over de GPS van het horloge. Hoewel ik hem strak in de gaten blijf houden want het blijft gek dat hij wel signaal verloor afgelopen zaterdag. Ironisch genoeg heeft mijn telefoon mij in de steek gelaten en heeft het geen route geregistreerd. :P

- Een borstband zakt echt echt echt af bij mij... GRMBL!! }:|
Ik bleef plukken aan dat rotding. Het zit strak en belemmerd me qua gevoel van vrijheid in het lopen.

Met bovenstaande puntjes heb ik in korte tijd een hele boel geleerd. Ik beschouw mezelf als een ervaren hardloper maar ik ben dus vaak niet goed bezig. Door vaak in de hoogste zone te gaan lopen (voor mij een hartslag tussen 175-190) ben ik altijd bezig geweest mijn spieren stuk te maken. Hersteltijden waren daardoor zo hoog dat ik bij mijn volgende loopje waarschijnlijk nog niet eens hersteld was van de vorige. Erg slecht en ik zou beter hebben moeten weten. Nogmaals, afbraak ipv opbouw.

Om mijn analyse wat kracht bij te zetten hierbij een afbeelding van beide hartslag metingen:
(Even over elkaar heen gelegd met Photoshop)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DXEfYguvQxmi6i556uy6I6cY/medium.jpg
Donkerrood: De Garmin Forerunner 225
Lichterrood: Polar Bluetooth borstband + Smartphone en Endomondo

Hierbij de volledige meting van mijn loopje (hartslag van de Garmin FR225):
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yng7pqkwa4FmDEQNqZ470XaN/medium.png

Opvallend vind ik zelf dat aan het eind van mijn training de Garmin een wat lagere hartslag registreerd dan de borstband. Ik stond op dat moment stil bij een stoplicht (groene pace grafiek dipt). De borstband schiet meteen omhoog en de Garmin stijgt langzamer. Mijn gevoel zegt dat de FR225 hier dichter bij de waarheid zit qua hartslag.

De tweede dip in de groene pace grafiek is te wijten aan een trappetje van een viaduct af. Het tempo is er uit, maar de afdaling is toch best nog pittig. Daar is ook meteen mijn maximale hartslag van deze loop geregistreerd, 181 bpm.

Mijn gemiddelde looptijd was 5:17 min per kilometer. Met een gemiddelde hartslag van 166 bpm met de Garmin en 165 bpm met de Borstband. Mijn maximale hartslag met de Garmin was 181 bpm, en met de borstband was dit 180 bpm. De verschillen daarin zijn dus echt minimaal, en volgens mij meer dan acceptabel.

Conclusie:
Ik wil deze test nog eens doen en dan met een werkende telefoon GPS om ook de GPS eens goed onder de loep te nemen. Maar de twijfel over hartslag meting van de Garmin FR225 is weg en hij mag voorlopig blijven ;) Ik moet duidelijk rustiger gaan lopen...

Sorry for the long post, helaas heb ik geen aardappel voorhanden..

[ Voor 7% gewijzigd door Druss op 19-08-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice!

Weet je ook wat je maximale hartslag is? (of had je dat al gezegd?)

Als je Max HR 220 is (bijvoorbeeld hoor), is 180 helemaal zo gek nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:47:
[...]

Koen, je hebt uiteraard helemaal gelijk :).

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ík in ieder geval nooit al die factoren weet;

is mijn HR hoog omdat het zo warm is? Ben ik oververmoeid? Is m'n bloeddruk hoog? Heb ik nog caffeine in m'n systeem?

Ik snap wat je bedoeld. Ik kan me herinneren dat mij Polar RC3GPS een functie had waarmee je een inschatting kan maken wat voor een training je die dag aan kan. Hoe goed dit werkt weet ik niet, want ik heb het nooit gebruikt. Al kan een horloge natuurlijk niet je mentale weerbaarheid testen;)
dreamscape schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:26:

Stiekem hoop ik dat ze deze functie van de FR225 ook via een firmware-update in de FR220 gaan stoppen:
[afbeelding]
Gewoon als optioneel te activeren scherm als je een hartslagsensor erbij gebruikt.
Deze functie heeft de 220 wel, maar bevat geen grafische weergave. Als je weet wat de 5 zones inhouden dan kan je zelf de vertaalslag maken.
dreamscape schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:26:
[...]
Ik begrijp alleen zijn conclusie niet helemaal
Ik denk dat Ray m.b.t. smartwatch-functionaliteiten vooral kijkt naar de concurrentie en gericht op de toekomst heeft hij wel gelijk (als zal ik zelf niet willen lopen met allerlei notificaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:51:
Nice!

Weet je ook wat je maximale hartslag is? (of had je dat al gezegd?)

Als je Max HR 220 is (bijvoorbeeld hoor), is 180 helemaal zo gek nog niet...
Ik heb mijn dik een jaar gemeten rond de 195 bpm, dan moet je denken aan 300 meter sprinten.
Ik denk dat ik dat binnenkort weer eens ga doen, om te kijken of dat verandert is. (ben alleen niet zo'n sprinter)

Tijdens bovengenoemde loopje had ik een gemiddelde hartslag van 165 bpm, met een uitschieter (lange tunnel naar beneden) naar de 181 bpm. (ook ff toegevoegd aan eerdere bericht. Zit te denken om er een productreview van te maken op de FR225)

[ Voor 19% gewijzigd door Druss op 19-08-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Koenbr schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:45:
Deze functie heeft de 220 wel, maar bevat geen grafische weergave. Als je weet wat de 5 zones inhouden dan kan je zelf de vertaalslag maken.
Klopt. Maar zeker tijdens een intervaltraining is het fijn om het in één oogopslag te kunnen zien.
Maar goed, ik heb me eens verdiept in de zone-indeling van mijn Mio en die kan het ook netjes aangeven. Kortom, ik heb naast de FR220 een bandje met een lampje dat knippert in een kleur die correspondeert met de juiste zone. Dat werkt eigenlijk ook wel prima. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:41
Ik heb sinds vandaag ook mijn FR225 binnen! Prachtige horloge met tot nu toe leuke functies en prima werking, op wat strubbelingen met Bluetooth en de Galaxy S6 na. Vanavond maar eens een rondje hardlopen om te testen :)

Nog even een vraag voor de andere FR225 eigenaren, was jullie verpakking geseald? Die van mij was dat namelijk niet, en ik vermoed dat hij al eerder in gebruik is genomen door wat lichte gebruikerssporen op de horloge zelf.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Jochemp schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:04:
Ik heb sinds vandaag ook mijn FR225 binnen! Prachtige horloge met tot nu toe leuke functies en prima werking, op wat strubbelingen met Bluetooth en de Galaxy S6 na. Vanavond maar eens een rondje hardlopen om te testen :)

Nog even een vraag voor de andere FR225 eigenaren, was jullie verpakking geseald? Die van mij was dat namelijk niet, en ik vermoed dat hij al eerder in gebruik is genomen door wat lichte gebruikerssporen op de horloge zelf.
Die van mij zat in een rood kartonnen retaildoosje met van die treklipjes die je uit het doosje moet trekken. Er zat geen seal omheen oid. Die lipjes waren bij mij ook duidelijk al eens open geweest. Het horloge had echter geen gebruikssporen. Ook de lader zat nog mooi bij elkaar gebonden.

Sporen alsin vingerafdrukken? Of heb je ook al krasjes, anders zou ik zeker m'n beklacht doen.

Waar heb je hem besteld? Ik zelf bij www.bikester.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door Druss op 19-08-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Druss schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

Die van mij zat in een rood kartonnen retaildoosje met van die treklipjes die je uit het doosje moet trekken. Er zat geen seal omheen oid. Die lipjes waren bij mij ook duidelijk al eens open geweest. Het horloge had echter geen gebruikssporen. Ook de lader zat nog mooi bij elkaar gebonden.

Sporen alsin vingerafdrukken? Of heb je ook al krasjes, anders zou ik zeker m'n beklacht doen.

Waar heb je hem besteld? Ik zelf bij www.bikester.nl.
Een rood kartonnen doosje met een treklipje heb ik ook ontvangen. Meestal zit daar echter nog een sticker/seal overheen maar in het geval van Garmin dus niet. Bij mij zag ook alles er netjes uit, op een aantal lichtje krassen na op het zwarte (matte) frame bij bepaalde licht inval. Gezien de verpakking lijkt me dat niet van het transport te komen ;)

Ik heb hem besteld bij hollandbikeshop.nl, omdat hij daar de goedkoopste was.

[ Voor 40% gewijzigd door Jochemp op 19-08-2015 15:27 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Jochemp schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:14:
[...]

Een rood kartonnen doosje met een treklipje heb ik ook ontvangen. Meestal zit daar echter nog een sticker/seal overheen maar in het geval van Garmin dus niet. Bij mij zag ook alles er netjes uit, op een aantal lichtje krassen na op het zwarte frame bij bepaalde licht inval. Gezien de verpakking lijkt me dat niet van het transport te komen ;)

Damn... das toch altijd wel beetje jammer. De verpakking leent zich er inderdaad voor weer netjes dicht gedrukt te worden zonder dat je dat echt ziet.

Ik denk ook wel dat dit een product is dat ze regelmatig terugkrijgen. Het is niet voor iedereen en ik heb zelf ook echt enorm getwijfelt aan de accuraatheid van het apparaatje (zie mijn lange posts en bevindingen hierboven). Dat dat vooral aan de loper zelf ligt en zijn/haar manier van trainen neemt niet weg dat hij teruggestuurd wordt als zijnde niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
dreamscape schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Klopt. Maar zeker tijdens een intervaltraining is het fijn om het in één oogopslag te kunnen zien.
Maar goed, ik heb me eens verdiept in de zone-indeling van mijn Mio en die kan het ook netjes aangeven. Kortom, ik heb naast de FR220 een bandje met een lampje dat knippert in een kleur die correspondeert met de juiste zone. Dat werkt eigenlijk ook wel prima. :)
Ja kan ik inkomen! Wat ik echter irritanter vind is dat het bij intervallen even duurt voordat het horloge het tempo goed oppikt. Ik vond dat de Polar RC3 GPS dit beter deed. Afijn, we (lees: ik) moeten ook niet te afhankelijk worden van techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Druss schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

Damn... das toch altijd wel beetje jammer. De verpakking leent zich er inderdaad voor weer netjes dicht gedrukt te worden zonder dat je dat echt ziet.

Ik denk ook wel dat dit een product is dat ze regelmatig terugkrijgen. Het is niet voor iedereen en ik heb zelf ook echt enorm getwijfelt aan de accuraatheid van het apparaatje (zie mijn lange posts en bevindingen hierboven). Dat dat vooral aan de loper zelf ligt en zijn/haar manier van trainen neemt niet weg dat hij teruggestuurd wordt als zijnde niet goed.
Nogal, het zijn geen voelbare krassen maar wel zichtbaar in bepaalde lichthoeken.
Het product is nog amper een maand uit dus of ze er al zoveel terughebben weet ik niet, maar de kans bestaat uiteraard. Vind het ook wel een heel gedoe om daarvoor de boel te retourneren en te hopen dat de volgende die ik ontvang er 'maagdelijker' uit ziet 8)7
Ik heb de posts over de FR225 inderdaad gezien, ik ga het vanavond ervaren of ik hem accuraat genoeg vind of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jochemp schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:14:
[...]

Een rood kartonnen doosje met een treklipje heb ik ook ontvangen. Meestal zit daar echter nog een sticker/seal overheen maar in het geval van Garmin dus niet. Bij mij zag ook alles er netjes uit, op een aantal lichtje krassen na op het zwarte (matte) frame bij bepaalde licht inval. Gezien de verpakking lijkt me dat niet van het transport te komen ;)

Ik heb geen seal gezien op het doosje. Mijn exemplaar komt overigens van hartslagmetershop.

Bedoel je met de krassen de 4 naden? Lijkt mij normaal gezien ze op precies dezelfde plekken zitten. Ik heb net even een foto van 1 naad gemaakt, zie net rechtsboven de rode knop.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g6N2ArOmof9l3TmkylhwyVLh/full.jpg
Druss schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:18:
[...]
Ik kan mij hier wel in vinden. Met de HS heb ik geen gekke dingen tot dusver gezien maar zoals DC al zei, het horloge mist gewoon wat fundamentele zaken zoals een basic fietsmodus. Noem het desnoods dan 'overig' als ze dit niet willen.

Mijn exemplaar zie ik nog wel eens op Marktplaats verschijnen als er een opvolger uitkomt voor de FR620 met hopelijk een optische hartslagmeting + eventueel andere modi.

[ Voor 29% gewijzigd door vhal op 19-08-2015 18:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
vhal schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:47:
[...]

Ik heb geen seal gezien op het doosje. Mijn exemplaar komt overigens van hartslagmetershop.

Bedoel je met de krassen de 4 naden? Lijkt mij normaal gezien ze op precies dezelfde plekken zitten. Ik heb net even een foto van 1 naad gemaakt, zie net rechtsboven de rode knop.

[afbeelding]

[...]
Ik bedoel niet de 4 naden, dit is inderdaad puur constructie. Zie foto: het zijn gewoon krassen door objecten of nagels. Die zaten er al op toen ik hem uit de verpakking haalde.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ssDd4RWyrDaLSVLQPX5HaUvx/full.jpg

Verder net rondje hard gelopen, de kilometers tikken weg zonder dat je het door hebt! Heerlijk. Hartslagmeter lijkt accuraat, bij versnellen stijgt hartslag in ieder geval mee, langzamer niet. Ook na pauzes (stomme slaapvoeten :/) herstelt de meter zich aardig snel.
Door koppeling met een website staat de boel ook gelijk op Runkeeper, werkt dus perfect! _/-\o_

Activiteit: https://connect.garmin.com/modern/activity/870881201

[ Voor 2% gewijzigd door Jochemp op 19-08-2015 20:03 . Reden: Activiteit toegevoegd ]

Wow, reuzenstappen zet jij! :-).

Cadans van 140 met stalemgte van 1.30? Hoe krijg je dat voor elkaar? ;)

• Jochemp
Ja, dat viel mij ook al op en dat weet ik van mijzelf :P Waarom? Geen idee eigenlijk, misschien vanwege mijn lengte. Ik weet dat het eigenlijk verstandiger is om kortere stapjes te maken, maar dat zou ik mijzelf echt moeten aanleren.

Nog even over de stappenteller van de FR225. Ik heb gisteren na softwareupdate naar standaardinstellingen hersteld, en nu is ineens mijn doel voor stappen per dag van 5000 naar 10000 geklommen. Beetje vreemd misschien, maar het is blijkbaar wel het 'automatische' doel opgesteld door Connect. Hebben jullie dat ook?

De connectie met BT is echt verschrikkelijk trouwens. Ik moet telkens de horloge uit en aanzetten om ervoor te zorgen dat hij weer verbinding maakt met telefoon en synchroniseert. Horloge geeft na verloop van tijd aan dat hij wel verbonden is, maar: 'telefoon says noooo' :( Horloge is op GC toegevoegd en op BT, heb alleen nog nooit gezien dat hij 'Verbonden' is vanuit de Android interface.

• Druss
Jochemp schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:55:
Nog even over de stappenteller van de FR225. Ik heb gisteren na softwareupdate naar standaardinstellingen hersteld, en nu is ineens mijn doel voor stappen per dag van 5000 naar 10000 geklommen. Beetje vreemd misschien, maar het is blijkbaar wel het 'automatische' doel opgesteld door Connect. Hebben jullie dat ook?
Ja dat heb ik ook, en kun je gewoon uitzetten. Volgens mij alleen via Connect bij Steps uiteraard het vinkje "auto goal" uit zetten. Toch doet ie dat wel leuk, want volgens mij telt ie steeds weer je laatste dag er bij op en pak het gemiddelde over al je dagen. Vind het wel een leuke feature. Zolang ie tijdens "kantoor" uren maar niet steeds meld "beweeg!!!". Dat maak ik zelf wel uit ;)
Jochemp schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:55:
De connectie met BT is echt verschrikkelijk trouwens. Ik moet telkens de horloge uit en aanzetten om ervoor te zorgen dat hij weer verbinding maakt met telefoon en synchroniseert. Horloge geeft na verloop van tijd aan dat hij wel verbonden is, maar: 'telefoon says noooo' :( Horloge is op GC toegevoegd en op BT, heb alleen nog nooit gezien dat hij 'Verbonden' is vanuit de Android interface.
Ja daar had ik in het begin ook last van, maar de fabrieksinstelling-terugzet-truc is hoe ik uit eindelijk een goede verbinding tot stand bracht. Je moet er wel even voor naar het menu, dus 2 x rode knop. Dan zie je het bluetooth symbool knipperen. Daarna geeft ie een pop-up met "Telefoon Verbonden". .... als het goed is natuurlijk...

Ben wel benieuwd of je nou met elke update je telefoon moet gaan resetten en opnieuw instellen.

• Jochemp
Druss schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:06:
[...]

Ja dat heb ik ook, en kun je gewoon uitzetten. Volgens mij alleen via Connect bij Steps uiteraard het vinkje "auto goal" uit zetten. Toch doet ie dat wel leuk, want volgens mij telt ie steeds weer je laatste dag er bij op en pak het gemiddelde over al je dagen. Vind het wel een leuke feature. Zolang ie tijdens "kantoor" uren maar niet steeds meld "beweeg!!!". Dat maak ik zelf wel uit ;)

[...]

Ja daar had ik in het begin ook last van, maar de fabrieksinstelling-terugzet-truc is hoe ik uit eindelijk een goede verbinding tot stand bracht. Je moet er wel even voor naar het menu, dus 2 x rode knop. Dan zie je het bluetooth symbool knipperen. Daarna geeft ie een pop-up met "Telefoon Verbonden". .... als het goed is natuurlijk...

Ben wel benieuwd of je nou met elke update je telefoon moet gaan resetten en opnieuw instellen.
Oke, het is dus echt een automatisch doel. Ik vind het niet erg ofzo, maar 5000 is voor mij beter haalbaar dan het dubbele met mijn kantoorbaan ;) Hij houdt het inderdaad dagelijks bij, erg leuk! Dat je moet bewegen kan je volgens mij uitzetten bij Instellingen > Activiteiten volgen > Bewegingsmelding > Uit.

De horloge geeft direct bij het opstarten de melding dat 'Telefoon verbonden' is, maar dat blijft hij dan ook altijd, ook al is de telefoon anders van mening 8)7 Die geeft namelijk via BT als via GC consequent de melding dat het apparaat niet verbonden is... Herstarten van horloge lijkt voor mij de beste work-around.

Nog een leuke feature overigens is dat tijdens het dragen van het horloge 's nachts, je slaap bij wordt gehouden met lichte slaap, diepe slaap, wakker etc. Nu is het uiteraard een indicatie, maar ik gebruikte altijd de telefoon hiervoor op mijn nachtkastje. Kan mij voorstellen dat het horloge toch net iets accurater is wat betreft detecteren van bewegingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jochemp op 20-08-2015 09:28 ]

• tlpeter
Ik heb alleen een BT connectie via GC en niet via de telefoon zelf.
Dit moet je ook helemaal niet doen volgens mij.

• Jochemp
tlpeter schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:29:
Ik heb alleen een BT connectie via GC en niet via de telefoon zelf.
Dit moet je ook helemaal niet doen volgens mij.
Ik heb in eerdere berichten gelezen dat het nodig was om zowel via GC als via telefoon zelf te koppelen, vandaar ook die werkwijze.

• Druss
Jochemp schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:26:
[...]

Oke, het is dus echt een automatisch doel. Ik vind het niet erg ofzo, maar 5000 is voor mij beter haalbaar dan het dubbele met mijn kantoorbaan ;) Hij houdt het inderdaad dagelijks bij, erg leuk! Dat je moet bewegen kan je volgens mij uitzetten bij Instellingen > Activiteiten volgen > Bewegingsmelding > Uit.
Ja gelukkig kan ie uit! Ik voel me al zo slecht van het 8 uur zitten op een dag. En dan heb je ook nog die ellendige "verplichte" rustdagen tussen m'n loopjes.. :+
[...]

De horloge geeft direct bij het opstarten de melding dat 'Telefoon verbonden' is, maar dat blijft hij dan ook altijd, ook al is de telefoon anders van mening 8)7 Die geeft namelijk via BT als via GC consequent de melding dat het apparaat niet verbonden is... Herstarten van horloge lijkt voor mij de beste work-around.
Misschien kun je nog eens helemaal opnieuw beginnen. Device uit je Connect app verwijderen (doet geen schade aan je geschiedenis aan workouts in Connect), het BT apparaat verwijderen uit je toestel in je BTsettings. Daarna de hartslagmeter terug fabrieksinstellingen. Helemaal pre-aankoop zeg maar :P

Volgens mij heb ik de hartslagmeter de laatste keer puur alleen via de Connect app geconnect met mn telefoon, ben niet in de BT settings geweest.

Hoop dat het je lukt! Ik was erg blij dat ik het gefixt had.
[...]

Nog een leuke feature overigens is dat tijdens het dragen van het horloge 's nachts, je slaap bij wordt gehouden met lichte slaap, diepe slaap, wakker etc. Nu is het uiteraard een indicatie, maar ik gebruikte altijd de telefoon hiervoor op mijn nachtkastje. Kan mij voorstellen dat het horloge toch net iets accurater is wat betreft detecteren van bewegingen.
Ik vind dat altijd wel een beetje een magisch dingetje dat slaapregistratie... Hoe doet ie dat? Het lijkt ergens wel te kloppen, maar ja wie en vooral hoe ga je dat controleren? :P Het viel me wel op dat je je rusturen op geeft (bij mij 23:00 - 8:00) en dat de meting ook alleen daar tussen plaatsvindt. Lig ik op een zaterdag tot een uurtje of 10:00 te meuren :z dan stopt de slaapregistratie ook nog steeds rond 8:00.

Edit: de vraag - "Hoe doet ie dat? Het lijkt ergens wel te kloppen, maar ja wie en vooral hoe ga je dat controleren? :P" - beantwoord ik zelf wel even, met een slaapapp op je smartphone en die onder je kussen natuurlijk! 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Druss op 20-08-2015 09:48 ]

• Jochemp
Hmm ik ga je methode vanavond eens uitproberen en helemaal opnieuw beginnen met verbinden. Als het inderdaad alleen maar met GC verbonden hoeft te zijn zal dat het euvel ook wel verklaren. Ben benieuwd!

Wat betreft je geniale antwoord op jezelf, ik gebruik inderdaad de 'Sleep (as Android)' app voor het tracken van mijn slaap. Deze heeft echter geen connectie met de FR225 aangezien alleen wearables van Android en Pebble ondersteund worden momenteel. Wellicht in de toekomst nog een toevoeging voor Garmin, maar dat is nog niet zeker.

• Druss
Jochemp schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:58:
Hmm ik ga je methode vanavond eens uitproberen en helemaal opnieuw beginnen met verbinden. Als het inderdaad alleen maar met GC verbonden hoeft te zijn zal dat het euvel ook wel verklaren. Ben benieuwd!

Wat betreft je geniale antwoord op jezelf, ik gebruik inderdaad de 'Sleep (as Android)' app voor het tracken van mijn slaap. Deze heeft echter geen connectie met de FR225 aangezien alleen wearables van Android en Pebble ondersteund worden momenteel. Wellicht in de toekomst nog een toevoeging voor Garmin, maar dat is nog niet zeker.
Nee, maar je kunt wel 2 verschillende metingen doen en die grafieken eens naast elkaar leggen om te zien of je in beide apps inderdaad vannacht om 2:34 in diepe slaap was en rond 5:43 even wakker was, op de wekker hebt gekeken, bent omgedraaid en daarna weer in een diepe slaap bent gezonken. :)

Het mooie aan de telefoon app is natuurlijk dat wanneer je hem oppakt 's morgens je eigenlijk aangeeft dat je ook daadwerkelijk wakker bent en kan stoppen met meten. Het horloge hou je vaak om, dus vandaar ook de tijden in de app.

[ Voor 10% gewijzigd door Druss op 20-08-2015 10:02 ]

• Jochemp
Druss schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Nee, maar je kunt wel 2 verschillende metingen doen en die grafieken eens naast elkaar leggen om te zien of je in beide apps inderdaad vannacht om 2:34 in diepe slaap was en rond 5:43 even wakker was, op de wekker hebt gekeken, bent omgedraaid en daarna weer in een diepe slaap bent gezonken. :)

Het mooie aan de telefoon app is natuurlijk dat wanneer je hem oppakt 's morgens je eigenlijk aangeeft dat je ook daadwerkelijk wakker bent en kan stoppen met meten. Het horloge hou je vaak om, dus vandaar ook de tijden in de app.
Ah op die fiets, daar heb je inderdaad gelijk in! Ik denk wel dat wat betreft beweging de horloge wel nauwkeuriger is. En anders blijft het toch een indicatie, waarin je wel kunt zien of je veel hebt liggen draaien of niet (ook al maak je dat zelf 's nachts ook wel mee O-))

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Jochemp schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:02:
[...]

Ik bedoel niet de 4 naden, dit is inderdaad puur constructie. Zie foto: het zijn gewoon krassen door objecten of nagels. Die zaten er al op toen ik hem uit de verpakking haalde.

[afbeelding]

Verder net rondje hard gelopen, de kilometers tikken weg zonder dat je het door hebt! Heerlijk. Hartslagmeter lijkt accuraat, bij versnellen stijgt hartslag in ieder geval mee, langzamer niet. Ook na pauzes (stomme slaapvoeten :/) herstelt de meter zich aardig snel.
Door koppeling met een website staat de boel ook gelijk op Runkeeper, werkt dus perfect! _/-\o_

Activiteit: https://connect.garmin.com/modern/activity/870881201
Wat is jouw gemiddelde hartslag hier hoog zeg. Is je maximale hartslag zo hoog of was je jezelf en je hart aan het pijnigen in dit rondje? :)

• Jochemp
rickjehh schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:23:
[...]

Wat is jouw gemiddelde hartslag hier hoog zeg. Is je maximale hartslag zo hoog of was je jezelf en je hart aan het pijnigen in dit rondje? :)
Klopt, daar verbaasde ik mij ook al over. Zag dat andere hardlopers hier op het forum dat ook hadden, maar ik heb het eigenlijk altijd. Mijn gevoel ten opzichte van andere rondjes was niet anders, behalve dat ik wat sneller vermoeid raakte doordat ik de avondmaaltijd erna pas gegeten heb. Volgens mij zou mijn maximale hartslag tussen de 189 en 195 moeten zitten, dus ik maak mij nog niet echt zorgen. Even in de gaten houden met data van meerdere rondjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jochemp op 20-08-2015 12:00 ]

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Jochemp schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

Klopt, daar verbaasde ik mij ook al over. Zag dat andere hardlopers hier op het forum dat ook hadden, maar ik heb het eigenlijk altijd. Mijn gevoel ten opzichte van andere rondjes was niet anders, behalve dat ik wat sneller vermoeid raakte doordat ik de avondmaaltijd erna pas gegeten heb. Volgens mij zou mijn maximale hartslag tussen de 189 en 195 moeten zitten, dus ik maak mij nog niet echt zorgen. Even in de gaten houden met data van meerdere rondjes :)
Aan de andere kant kan je het ook niet zo lang volhouden als je je anaerobe drempel tegenkomt dus dan zit je daar iig nog onder denk ik :)

• Jochemp
rickjehh schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Aan de andere kant kan je het ook niet zo lang volhouden als je je anaerobe drempel tegenkomt dus dan zit je daar iig nog onder denk ik :)
Ik denk dat ik er wel tegenaan zat, want ik had tot na het einde van de loop niet in de gaten dat mijn gemiddelde tempo zo hoog zat. Toch voor mijn doen niet over grenzen heen gegaan.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:21
Sinds een paar jaar gebruik ik een forerunner 210 in combinatie met een geijkte voetsensor. Hiermee werd de afstand en snelheid goed geregistreerd.Daardoor dacht ik dat de op het horloge weergegeven snelheid ook juist was. Maar toen ik intervallen ging lopen begon ik hier aan te twijfelen. bij een interval van 200 meter weet je echt wel wat je snelheid is bij een bepaalde tijd. Binnen 200 meter kun je daar niet veel mee variëren. De FR210 gaf eigenlijk steeds een snelheid aan die niet kon kloppen.
Dus heb ik een tweedehands 310XT aangeschaft en ze allebei omgedaan. Wat een verschil! Na een tempowisseling, wat bij intervallen vaak voorkomt, had de 310XT in 5-10 seconden de juiste snelheid te pakken, de FR210 was nog aan het herberekenen toen ik alweer aan de volgende interval moest beginnen.

Dus ik ben blij met mijn aankoop. In het vervolg gebruik ik de 310XT bij intervals en de FR210 bij duurlopen.
Het voordeel van twee sporthorloges is dat ik twee verschillende rekenfactoren kan gebruiken voor verschillende schoenen (ik heb ook twee voetsensoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Laatst online: 19-09 09:00
@Jochemp

Zie mijn Quote hieronder zoals ik die in het Hardlopen (deel6) forum heb gedaan. Mijn maximale hartslag en drempel zijn ook erg hoog. De enige manier om er echt achter te komen is om je te laten testen. Bij mij klopte ook het gevoel dat ik zonder veel moeite met een relatief hoge hartslag kon lopen.

Wat hier nog vermeldenswaardig is, is dat mijn berekende VO2max op mijn Polar RS200 (oudje) behoorlijk overeenkomt met mijn gemeten VO2max.

Ben nu een Garmin FR225 aan het overwegen ;-) Ik wacht even tot een stabielere versie als de meeste kinderziektes en pairing problemen opgelost zijn.
bert74 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:15:
Ben gisteren dus naar SMA Groningen geweest. Leuke ervaring!

Voor de bepaling van de VO2 max en het omslagpunt heb ik een fietstest gedaan, met elektroden op het lichaam en masker op het hoofd voor de ademgas analyse. Resultaten waren toch wel wat opmerkelijk: max hartslag van 195! (ik ben 41) omslag punt op 180. Volgens de arts is de maximale hartslag bij hardlopen nog wel wat hoger ~200-205.

Klopt toch wel met mijn gevoel, hartslag van 150-160 voelt bij mij aan als rustig duurloopje, 170-185 als tempoloop. VO2 max is gemeten op 42. Dit als volgens de arts prima gezien mijn leeftijd en is ook behoorlijk in lijn met de Polar meting, die lag tussen de 39-42 de afgelopen maanden.

Verder werd er gecontroleerd op lengte, gewicht, vetpercentage, bloeddruk, ecg, hartruisen, eiwit, suiker, hb, cholesterol. Waar ik aan moet werken is het vetpercentage, die was maar liefst 23% (ik weeg 74,5kg, bij 1,76m). Anderzijds zie ik dit als kans, ik loop pas 3 maanden en als ik gewoon goed doorga en een beetje op voeding let dan moet ik binnen een half jaar naar 70kg kunnen. Ik weet inmiddels wat dit voor effect kan hebben op de hardlooptijden.

Verder geen schokkende zaken. Zeer zeker een aanrader om te doen, kosten waren overigens € 229.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
220 heeft ook echt véél bluetooth pairing issues. Ik word er echt gek van.

Soms duurt het 5, 6 pogingen om een run te syncen met GC via bluetooth... 220/225 designfoutje?

Fenix 3 van m'n vriendin heeft perfecte bluetooth pairing met haar iPhone 6. Nooit issues mee tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb echt geen last met pairing met mijn 225.
Wanneer het niet goed gaat een factory reset uitvoeren en alleen met GC pairen.
Dit moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Druss schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:37:
[...]

Misschien kun je nog eens helemaal opnieuw beginnen. Device uit je Connect app verwijderen (doet geen schade aan je geschiedenis aan workouts in Connect), het BT apparaat verwijderen uit je toestel in je BTsettings. Daarna de hartslagmeter terug fabrieksinstellingen. Helemaal pre-aankoop zeg maar :P

Volgens mij heb ik de hartslagmeter de laatste keer puur alleen via de Connect app geconnect met mn telefoon, ben niet in de BT settings geweest.

Hoop dat het je lukt! Ik was erg blij dat ik het gefixt had.
[...]
Wat betreft het pairen met GC heeft bovenstaande voor mij geholpen. Het werkt nog niet geheel vlekkeloos maar beter dan voorheen. Wat de FR225 doet is iedere keer bij het ontgrendelen een connectie zoeken met mijn telefoon en deze synchroniseren. Dit gaat over het algemeen bijna altijd goed.

Heb het horloge nog maar een aantal dagen maar ben er nu al hartstikke content mee! Beter dan verwacht zelfs, dus ik kan het horloge iedereen aanraden. En nee, ik heb geen aandelen bij Garmin :9
bert74 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:41:
@Jochemp

Zie mijn Quote hieronder zoals ik die in het Hardlopen (deel6) forum heb gedaan. Mijn maximale hartslag en drempel zijn ook erg hoog. De enige manier om er echt achter te komen is om je te laten testen. Bij mij klopte ook het gevoel dat ik zonder veel moeite met een relatief hoge hartslag kon lopen.

Wat hier nog vermeldenswaardig is, is dat mijn berekende VO2max op mijn Polar RS200 (oudje) behoorlijk overeenkomt met mijn gemeten VO2max.

Ben nu een Garmin FR225 aan het overwegen ;-) Ik wacht even tot een stabielere versie als de meeste kinderziektes en pairing problemen opgelost zijn.

[...]
Er zijn inderdaad meer mensen die het hebben. Ik vind het niet waardig om mij daar uitgebreid voor te laten testen, zolang het hardlopen maar goed voelt en je goed naar je lichaam luistert. Ik ben zeker niet iemand die altijd de grens opzoekt, doe het tenslotte ook voor het plezier :) Ik ga het in de gaten houden tijdens toekomstige hardloopsessies, ik heb het idee dat er veel factoren in meespelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Jochemp op 21-08-2015 11:18 . Reden: Quote bert74 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Jochemp schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:13:
[...]

Wat betreft het pairen met GC heeft bovenstaande voor mij geholpen. Het werkt nog niet geheel vlekkeloos maar beter dan voorheen. Wat de FR225 doet is iedere keer bij het ontgrendelen een connectie zoeken met mijn telefoon en deze synchroniseren. Dit gaat over het algemeen bijna altijd goed.
Hij maakt pas na ontgrendelen verbinding met Bluetooth, dat scheelt natuurlijk wel enorm in je batterijtijd. En het geeft ook een soort van controle wanneer je wilt synchroniseren.

Wat ik wel gemerkt heb is dat GC niet lekker / helemaal niet synchroniseert als je geen internet connectie hebt. Ik merk dat KPN in mijn regio de 3g wat aan het verzaken is, en ik synchroniseer alleen lekker als ik thuis achter mn WiFi zit. Tijd voor een 4g toestel dus. 8)

Verder is het volgens mij ook alleen mogelijk te synchen als je de GC open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Syncen doet hij gewoon.
Gisteren rondjes gelopen op een baan en ik had continue dat er verbinding was en daarna weer verbroken.
Telefoon zat in mijn tas gelockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Druss schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Hij maakt pas na ontgrendelen verbinding met Bluetooth, dat scheelt natuurlijk wel enorm in je batterijtijd. En het geeft ook een soort van controle wanneer je wilt synchroniseren.

Wat ik wel gemerkt heb is dat GC niet lekker / helemaal niet synchroniseert als je geen internet connectie hebt. Ik merk dat KPN in mijn regio de 3g wat aan het verzaken is, en ik synchroniseer alleen lekker als ik thuis achter mn WiFi zit. Tijd voor een 4g toestel dus. 8)

Verder is het volgens mij ook alleen mogelijk te synchen als je de GC open hebt.
Dat hij na ontgrendelen pas verbinding maakt kwam ik ook achter, mooie feature!
Het synchroniseren zonder internetconnectie klopt, want GC zeurt dan ook dat je die eerst moet hebben. Wellicht verstoort dat ook het proces met de FR. Maar over het algemeen werkt het pairen een stuk beter nu! _/-\o_

Zetten jullie overigens de GPS buiten de activiteiten om uit? Het is een kleine handeling en het lijkt me ook dat de batterijduur aanzienlijk wordt verlengd daardoor. De stappenteller heeft geen GPS nodig toch volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Zetten jullie overigens de GPS buiten de activiteiten om uit? Het is een kleine handeling en het lijkt me ook dat de batterijduur aanzienlijk wordt verlengd daardoor. De stappenteller heeft geen GPS nodig toch volgens mij?
Waarom zou je dat doen, naast de activiteiten maakt hij er toch geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoortvliet
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-12-2021
Inmiddels de FR225 uitgebreid kunnen proberen.

Heb de FR225 nu bijna twee weken. Ondanks dat ik uitermate tevreden ben over het horloge zelf, heb ik getwijfeld of ik hem niet terug zou brengen. De reden hiervoor is dat de connectie met mijn telefoon niet werkte en de ondersteuning van Garmin werkelijk abominabel slecht is. Geen reactie op emails, meer dan 25 minuten in de wachtrij en als je dan eindelijk iemand hebt gesproken, krijg je niet de afgesproken email. Garmin, dat KAN en MOET echt beter.

Gelukkig heb ik uiteindelijk zelf een workaround gevonden voor het niet verbinden met de telefoon. Hierdoor is mijn laatste twijfel over het horloge weggenomen.

Mijn ervaringen met de FR225 zijn zeer positief. Wat mij bovendien enorm meevalt is de batterijduur. Ik heb hem eenmaal volledig geladen bij binnenkomst en daarna een enkele keer wanneer ik de gegevens via de PC synchroniseerde. En nog staat hij, nu, zo’n 11 dagen later en 6 uur sporten op 80%.
Het is een verademing om zonder borstband te kunnen lopen. Snel even je horloge om, druk op start en weg ben je. Zorg wel dat je ‘m redelijk strak op de huid draagt om vals licht te vermijden. Ideaal zijn ook de trilmeldingen. Ik heb hem zo ingesteld dat iedere kilometer automatisch als ronde wordt geregistreerd. Iedere kilometer trilt het horloge en laat mijn tempo zien.

De afgelopen tijd heb ik hem ook veel om gehad om de activity tracker uit te proberen. Werkt allemaal prima, hoewel ik de melding om te gaan bewegen nog wel eens negeer. Het is niet een horloge wat ik voor dagelijks gebruik zou gaan dragen maar dat komt omdat ik hem gewoon niet mooi vind. Maar ja, dat is persoonlijk want mijn vrouw vindt hem wel mooi.

Het gebrek aan profielen is voor mij geen ramp. Die enkele keer dat ik iets anders doe dan hardlopen, pas ik dat wel aan op de website. Ook kun je trainingen aanmaken voor andere sporten op de website en die naar je horloge sturen. Grappig is ook dat Garmin bijhoudt of je bepaalde “segmenten”, delen van routes, hebt gelopen en dan aangeeft wat jouw tijd is ten opzichte van anderen. Handig is ook de integratie van Strava met Garmin Connect. Iedere keer als ik gelopen heb, wordt Strava bijgewerkt.

Oh ja. Voor ik het vergeet. De workaround voor de bluetooth verbinding is eenvoudig. Zet bluetooth op het horloge uit, ga helemaal terug naar de tijdweergave. Wacht een minuutje tot je zeker weet dat hij de vebinding is “vergeten” en zet bluetooth weer aan op het horloge. Ga weer terug naar de tijdweergave. Start Garmin Connect op je telefoon en je zult zien dat hij hem weer herkent. Dit werkt in ieder geval op Android telefoons met een standaard bluetooth stack. Ik weet dat Samsung een eigen interpretatie heeft en weet dus niet zeker of dit zal werken. Neemt niet weg dat Garmin nog een klusje heeft om het bluetooth probleem op te lossen.

Ondanks de hoge prijs voor dit horloge, vind ik het toch zeker een aanrader. Zeker omdat er nog niet veel concurrentie is op dit gebied. Ik heb lang lopen twijfelen tussen de Tomtom en dit horloge omdat deze twee, in mijn ogen, de enige twee echte sporthorloges zijn met optische hartslagmeting en GPS. Gelukkig kreeg ik bij de plaatselijke sportzaak 10% clubkorting waardoor ik snel overstag ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Er is een nieuwe update van Garmin Connect voor Android phones.
Oplossing voor Bluetooth problemen zouden hierin voorzien zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door RigolleM op 25-08-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tlpeter schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:13:
Ik heb echt geen last met pairing met mijn 225.
Wanneer het niet goed gaat een factory reset uitvoeren en alleen met GC pairen.
Dit moet genoeg zijn.
ik heb er ook geen last van.. Iphone 4S

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Druss schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Hier kwam ik in de vakantie ook achter, hij heeft internet nodig om direct op de GC site te zetten denk ik ipv van is lokaal opslaan..

Wat me ook opviel is dat bergwandelingen niet echt de FR225 zijn ding zijn.. pace gaf hij vaak niet aan omdat je relatief langzaam gaat en shuin omhoog dus nog langzamer lijkt..

Skafell pike:
https://connect.garmin.com/modern/activity/865235091
Ben Nevis:
https://connect.garmin.com/modern/activity/868644470

De GPS had er in het begin bij Skafell nogal moeite mee, maar het is ook een soort van canyon dat stuk..

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 25-08-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Niet gek toch Toolkit aangezien het geen multisport horloge is.
Heeft de 225 eigenlijk een auto climb functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roos79 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:44:
Niet gek toch Toolkit aangezien het geen multisport horloge is.
Heeft de 225 eigenlijk een auto climb functie?
Nee zeker niet gek, maar viel me wel op.. hij had ook een pace aankunnen geven die heel hoog was maar ipv zei hij: bekiek ut moar ik ben een hardloophorloge geen bejaardetracker ;)

Wat bedoel je met auto climb functie?

Pagina: 1 ... 22 ... 323 Laatste