Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 21 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10

vhal

ಠ_ಠ

Ik denk dat ik toch neig naar de FR225. De prijs is wat milder dan de Fenix 3 en de FR620. De FR620 is al een tijd op de markt en ik ben bang dat er t.z.t. toch weer een nieuwe uitkomt. Met het gemis aan ‘running dynamics’ (VO, GCT etc) kan ik wel mee leven. Deze stats zijn leuk maar ik vraag mij uiteindelijk af wat het toevoegt. Met cadans ben ik al tevreden.

Wat enkele ook al aangaven, het gemis van een HS-strap kan een voordeel zijn om sneller je horloge te pakken voor een loopje of ritje met de fiets (al heb je niet echt veel aan een FR225 op een fiets maar dit is niet echt een harde eis). De stappenteller is ook wel een leuke bijkomstigheid.

Ik zag op de nogal web1.0 uitziende shop ( :X ) van hartslagmetershop dat de FR225 ruim 20 euro goedkoper is dan een coolblue/futurumshop. Coolblue heeft sowieso het ding niet op voorraad, FS heeft een langere levertijd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
vhal schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:30:
Ik denk dat ik toch neig naar de FR225. De prijs is wat milder dan de Fenix 3 en de FR620. De FR620 is al een tijd op de markt en ik ben bang dat er t.z.t. toch weer een nieuwe uitkomt. Met het gemis aan ‘running dynamics’ (VO, GCT etc) kan ik wel mee leven. Deze stats zijn leuk maar ik vraag mij uiteindelijk af wat het toevoegt. Met cadans ben ik al tevreden.

Wat enkele ook al aangaven, het gemis van een HS-strap kan een voordeel zijn om sneller je horloge te pakken voor een loopje of ritje met de fiets (al heb je niet echt veel aan een FR225 op een fiets maar dit is niet echt een harde eis). De stappenteller is ook wel een leuke bijkomstigheid.

Ik zag op de nogal web1.0 uitziende shop ( :X ) van hartslagmetershop dat de FR225 ruim 20 euro goedkoper is dan een coolblue/futurumshop. Coolblue heeft sowieso het ding niet op voorraad, FS heeft een langere levertijd.
Ik ken de shop niet maar ik zou deze wel even Google-en en checken op de welbekende webshop certificaten. Ik heb het niet zo op stunters, van winkels als Coolblue weet je gewoon dat je iets meer betaald maar de gehele bestelservice en afhandeling dik in orde is.
Volgens mij is Run2Day momenteel de enige die mag leveren op dit moment dus als je deze snel wilt hebben is een lokale run2day zoeken het snelst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 17:18
hartslagmetershop is betrouwbaar. In het verleden wel eens Sigma horloges gekocht.
Vroegah kreeg je er het boek "trainen met een hartslagmeter" gratis bij je bestelling, geen idee of ze dat nog steeds doen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:41
HSM is een prima winkel, die tevens goede after-sale service bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 11:15
Hartslagmetershop is een uitstekende webshop. Heb daar mijn Garmin Edge 800 bundel destijds besteld tegen een uitstekende prijs en snelle bezorging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Excuus ik dacht dat het ging om een eerdere link van een fietswinkel. Hartslagmetershop lijkt me inderdaad gewoon okay, geen gekke dingen over gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Hartslagmetershop is idd prima, daar ooit een Sigma en mijn huidige Edge gekocht.
De FR225 heb ik bij Hollandbikeshop besteld (259,-) en was dezelfde dag verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Nieuwe update voor de Garmin FR225 is uit: https://forums.garmin.com...e-update-is-now-available!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:09

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zie dat de 225 nu op meerdere plekken te koop is, zag hem zojuist op FitnessDigital voorbijkomen :) Nu maar wachten tot de prijs gaat dalen. Misschien wel een leuk verjaardagskadootje volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 20:03
Gisteren een workout gelopen met het Start to run programma (1' L, 1' W, 2' L, 2' W, 3' L, 3' W, 3' L, 3' W, 3' L, 3' W). Wat een verademing t.o.v. de Vivoactive waar ik constant naar de watch zat te kijken hoe lang ik al aan het lopen/wandelen was. Ook onmiddellijk de trainingsagenda ingevuld met de komende programma's. Heb uiteindelijk voor de FR 920XT gekozen daar ik ook 's winters baantjes trek in het zwembad, als de weersomstandigheden ongunstig zijn. De 920XT is idd overkill maar momenteel de enige naast de F3 die ook ConnectIQ ondersteunt die ik sinds de Vivoactive al gewoon was. De F3 is ook overkill voor hetgeen ik nodig heb, maar daar moest ik nog afzonderlijk een loop HR borstband bijkopen en het navigatie gedeelte heb ik niet onmiddellijk nodig daar ik op de fiets een Edge 800 heb. Ik hou ook wel van het flashy kleurtje (zwart/blauw) van de 920XT t.o.v. ronde zwarte van de F3. Nu nog een koper vinden voor de Vivoactive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

RigolleM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:39:
Gisteren een workout gelopen met het Start to run programma (1' L, 1' W, 2' L, 2' W, 3' L, 3' W, 3' L, 3' W, 3' L, 3' W). Wat een verademing t.o.v. de Vivoactive waar ik constant naar de watch zat te kijken hoe lang ik al aan het lopen/wandelen was. Ook onmiddellijk de trainingsagenda ingevuld met de komende programma's. Heb uiteindelijk voor de FR 920XT gekozen daar ik ook 's winters baantjes trek in het zwembad, als de weersomstandigheden ongunstig zijn. De 920XT is idd overkill maar momenteel de enige naast de F3 die ook ConnectIQ ondersteunt die ik sinds de Vivoactive al gewoon was. De F3 is ook overkill voor hetgeen ik nodig heb, maar daar moest ik nog afzonderlijk een loop HR borstband bijkopen en het navigatie gedeelte heb ik niet onmiddellijk nodig daar ik op de fiets een Edge 800 heb. Ik hou ook wel van het flashy kleurtje (zwart/blauw) van de 920XT t.o.v. ronde zwarte van de F3. Nu nog een koper vinden voor de Vivoactive ;)
Hehe, dat is een beste switch van Vivo naar de 920XT. Ik ben benieuwd hoe de 920XT je bevalt, het is tenslotte toch een horloge met erg veel mogelijkheden. Persoonlijk vind ik de F2/3 wat mooier voor dagelijks gebruik maar her en der lees je toch issues met de GPS. Jammer is het wel al lees je op internet altijd wel de negatieve verhalen.
Mijn zwager heeft een F2 en had al aangeboden om deze een weekje te testen. Eventueel kan ik er nog een Scosche Rhythm+ HS-band erbij kopen zodat je niet met een borstband hoeft te lopen. Ik zag dat Wehkamp ze gewoon op voorraad heeft voor 74,95,-. Daar komt wel 5 euro aan verzendkosten bij maar meestal hebben ze een kortingscode van 10,- zodat het geheel op 70 euro komt.
De 920XT is wel een leuk ding, kan eigenlijk alles en eventueel kan je de boel wel koppelen met de eerder genoemde Scosche Rhythm+. Garmin ConnectIQ is ook wel een leuke gadget om je horloge te personaliseren (net als de F3 en de Vivoactive). Al had ik hem liever anders gezien qua kleurstelling.

Ik denk dat het maar hou bij de FR225 :+ Het optische all-in-one spreekt mij wel aan en nu ik zo lees kan je je activities ook achteraf veranderen voor het fietsen. Zolang hij maar netjes de route en de HS registreert. Een powermeter op de fiets is toch vrij nutteloos in mijn geval (ik heb een e-bike). Snelheid moet op zich ook geen issue zijn denk ik. De prijs zakt tzt wel, er zijn al aanbieders die hem voor 260,- aanbieden (Hollandbikeshop)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
vhal schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Hehe, dat is een beste switch van Vivo naar de 920XT. Ik ben benieuwd hoe de 920XT je bevalt, het is tenslotte toch een horloge met erg veel mogelijkheden. Persoonlijk vind ik de F2/3 wat mooier voor dagelijks gebruik maar her en der lees je toch issues met de GPS. Jammer is het wel al lees je op internet altijd wel de negatieve verhalen.
De negatieve verhalen heb ik ook teruggevonden op het forum van Garmin over de F3. Mij stoort het uitzicht van de 920XT niet, en dat is dat een pluspunt voor mezelf ;-) Nieuwe produkten van Garmin hebben altijd kinderziektes, was bij alle Edges (705, 500 en 800) die ik heb gehad ook zo en nu zijn de Edge 810/1000 ook vrij stabiel, maar die hebben ook meer dan een jaar (in het geval van de 810) moeten sukkelen. Dit heeft mij tegengehouden om over te stappen op de 810.
De 920XT is het high end produkt van de Forerunners en dat heeft mij altijd aangesproken. Binnenkort ook eens testen in het zwembad. Ik had een Garmin Swim en die deed het al behoorlijk, maar de 920XT zou nog meer features bevatten die ik gaandeweg wel zal ontdekken.
Mijn zwager heeft een F2 en had al aangeboden om deze een weekje te testen. Eventueel kan ik er nog een Scosche Rhythm+ HS-band erbij kopen zodat je niet met een borstband hoeft te lopen. Ik zag dat Wehkamp ze gewoon op voorraad heeft voor 74,95,-. Daar komt wel 5 euro aan verzendkosten bij maar meestal hebben ze een kortingscode van 10,- zodat het geheel op 70 euro komt.
De 920XT is wel een leuk ding, kan eigenlijk alles en eventueel kan je de boel wel koppelen met de eerder genoemde Scosche Rhythm+. Garmin ConnectIQ is ook wel een leuke gadget om je horloge te personaliseren (net als de F3 en de Vivoactive). Al had ik hem liever anders gezien qua kleurstelling.
Persoonlijk heb ik geen problemen met een borstband, zoals eerder al neergeschreven gebruik ik die al meer dan 7 jaar op de fiets en de laatste generatie (Premium modellen) zitten echt comfortable. Er waren wel wat problemen met de eerste zachte banden, maar de huidige gaat bij mij toch al een anderhalf jaar mee zonder problemen (éénmaal batterij vervangen). Bij de 920XT zit een borstband specifiek voor het lopen en houdt de volgende zaken bij: cadans, verticale oscillatie en grondcontacttijd. Ik hou van zoveel mogelijk statistische gegevens na het sporten en dit is toch een meerwaarde om na te genieten van een loopsessie.De 920XT is ook de eerste die de HRM-SWIM ondersteunt en dit wil ik deze winter wel eens uittesten als ik mijn zwemsessies aanvat (nu vooral occasioneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 18:43
Die HRM run band zit ook bij de Fenix erbij en volgens mij bij meer duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Roos79 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:35:
Die HRM run band zit ook bij de Fenix erbij en volgens mij bij meer duurdere modellen.
Bij de 'Performer bundel' wel maar niet standaard, is ook zo bij de 920XT, daar is het de 920XT HR waar de HRM run band bij zit. Heb in de winkel de doos van de F3 laten openen, want de verkoper twijfelde ook, en daar zat de HRM niet bij.

[ Voor 14% gewijzigd door RigolleM op 05-08-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ja je moet wel de duurdere versie nemen idd maar dat is met de vivoactive en vele andere net zo.
Ze hebben altijd een pakket zonder en een pakket met band.
En bij de duurdere apparaten zit de HRM run erbij dus dat de verkoper dat niet wist vind ik stiekem een beetje dom want het staat er ook op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb zojuist eens mijn oude Garmin Connect account maar eens aan geslingerd en de logs bekeken van mijn oude FR305. Ik moet zeggen dat de GPS van dit toestel af en toe slingert op de weg en soms stukjes afsnijd in bochten enzo. Gek genoeg trok ik toen niks er van aan.

Ik vraag mij daarom ook af of de genoemde 'issues' met de F2/3 nu echt zo 'erg' zijn als men voor doet komen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
vhal schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:26:
Ik heb zojuist eens mijn oude Garmin Connect account maar eens aan geslingerd en de logs bekeken van mijn oude FR305. Ik moet zeggen dat de GPS van dit toestel af en toe slingert op de weg en soms stukjes afsnijd in bochten enzo. Gek genoeg trok ik toen niks er van aan.

Ik vraag mij daarom ook af of de genoemde 'issues' met de F2/3 nu echt zo 'erg' zijn als men voor doet komen...
Daar twijfelde ik ook aan maar ik heb mijn F3 uiteindelijk toch terug gebracht ivm de gps. Route ziet er vele malen beter uit met mijn 225. De vraag is hoeveel last je er van hebt, voor veel mensen zal het niet heel spannend zijn :). Ik heb het overigens terug gebracht uit principe, ik vind dat een horloge van 500 euro perfect zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:26:

Tsja, als ik de kwaliteit van de FR10 vergelijk met mijn HTC Desire toen ik in 2011 liep, dan was de FR10 véle malen beter, maar in 2011 stoorde ik me ook niet aan de GPS-kwaliteit van die telefoon.
Ondertussen 4-5 telefoons verder, op 1 ervaring na is de GPS veel strakker geworden en eigenlijk niet slechter meer dan de FR10, koop ik een 220 die toch weer beter is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Dat is ook wel beetje het vervelende van de smartphones waarvan de GPS-module steeds beter wordt. Uiteindelijk wordt het verschil wel heel erg klein. Je ziet ook wel dat de oudere forerunners (310XT) 'beter' presteren dan een F3 pre v3.3 (aldus http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy ). MediaTek doet het dan niet al te best vergeleken met QC/BC

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Smartphones zijn qua accuracy echt goed, zal misschien per model verschillen.
Op fietsroute van 45Km scheelde een Edge 500 en iSmoothRun op een iPhone 6 nog geen 0.5KM.
iSmoothRun moest ik ook eerder starten dus ook daar zit een licht verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Op fietsroute van 45Km scheelde een Edge 500 en iSmoothRun op een iPhone 6 nog geen 0.5KM.
iSmoothRun moest ik ook eerder starten dus ook daar zit een licht verschil.
Op de baan, maar in het bos zal een Edge 500 toch wel beter presteren. Ik heb ook eens een rit vergeleken van 50km met enkele bospassages en de iPhone 5s sneed toch af en toe de bochten serieus af, terwijl de Edge 800 een mooie bocht maakte. Getest met de Strava app voor iOS. Collega bikers hebben toch gunstigere Strava segmenten met hun smartphone dan ik met de Edge, terwijl we samen het segment hadden gereden. Scheelt maar een paar seconden maar voor een Strava segment kan dit véél plaatsen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 22:03

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
(jarig!)
Heeft iemand anders ook sinds dit weekend last van dat Garmin Express niet meer kan synchroniseren met Garmin Connect? Ik heb nog een oude FR 305 en hij wordt gelezen maar bij de sync gaat het telkens mis.
Voordat dit gebeurde is automatisch een nieuwe versie van GE geïnstalleerd (wist niet dat dit zo ingesteld stond).

Ik heb deze vandaag maar verwijderd en een verse gedownload en geïnstalleerd maar nog steeds het zelfde probleem. Mijn vrouw met haar FR220 heeft geen problemen dus ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het door mijn horloge komt.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, ik heb sinds een keer updaten ook niets al problemen met sync'en. En ik heb garmin 310xt. De oudere modellen krijgen steeds meer problemen krijg ik het idee.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Kon het hier niet zo 1-2-3 terugvinden maar Garmin heeft een nieuw instapmodel uitgebracht, de FR25.

Afbeeldingslocatie: http://www.dcrainmaker.com/images/2015/08/Garmin-FR25-Blue-Red-Purple.jpg

DCR heeft al een hands-on online staan

http://www.dcrainmaker.com/2015/08/garmin-forerunner-25.html

Het is min of meer de opvolger van het instapmodel, de FR15. Enkele verbeteringen zijn o.a. de BT smartphone integratie, Live Tracking en het grotere display. Verder is hij in 2 maten verkrijgbaar.

Dit wetende verwacht ik eigenlijk wel een opvolger van de FR620. De FR15 is niet eens zo gek oud (mei 2014), de FR620 gaat al wat langer mee (september 2013)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 14:17

Melkaz

Melkazar

Voor de geïnteresseerde, hier nog een rondje van 10km met een Forerunner 225:

https://connect.garmin.com/modern/activity/855945242

Godver wat was het warm ;(

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Melkaz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:34:

Ging best aardig toch, alleen op het eind lijkt je hartslag flink omhoog te komen :)

Gisterenavond had ik ook even de brommer aangezet, was vrij pittig. Je ziet bij mij ook een terugloop in snelheid: https://connect.garmin.com/modern/activity/855062217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Waarom gebruiken jullie nicknames hier op het forum en posten jullie hele hebben en houden op het forum?
Ik zou toch iets voorzichtiger zijn met het posten van jullie activiteiten op een forum! Een verwittigt man is er 2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RigolleM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:03:
Waarom gebruiken jullie nicknames hier op het forum en posten jullie hele hebben en houden op het forum?
Ik zou toch iets voorzichtiger zijn met het posten van jullie activiteiten op een forum! Een verwittigt man is er 2 waard.
Help me even wat ik hier in mis en vanwaar ik behoed zou moeten worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

RigolleM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:03:
Hmm ik deel alleen een select aantal gegevens hoor? 95% van mijn trainingen staan op privé en mijn profiel is niet geheel openbaar: "User only shares some information publicly."

Verder denk ik niet dat ik eventuele mensen afschrik als ze mij googlen en zien dat ik op Tweakers actief ben, op linkedin is meer te vinden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bedankt, ik heb de mijne ge-update

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Idem hier, als je goed gaat zoeken dan moet e.e.a. goed met elkaar te linken zijn en komt mijn naam wel boven drijven. Er is tegenwoordig geen privacy meer op het internet laat staan wat er in je normale leven gebeurd. Je klantenkaarten, bluetooth en wifi trackers, camera's, nummerplaat herkenners in parkeergarages, ov-chipkaarten, pin automaten, melding van een prestatie, certificering in een register, enz. kortom je wordt al nagenoeg iedere moment van de dag gevolgd en wat je zoal doet. Je kunt beter gewoon met enig verstand deelnemen zonder dat je er hinder van ondervindt.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 05-08-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Miki schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:41:
Idem hier, als je goed gaat zoeken dan moet e.e.a. goed met elkaar te linken zijn. Er is tegenwoordig geen privacy meer op het internet laat staan wat er in je normale leven gebeurd. Je klantenkaarten, bluetooth en wifi trackers, camera's, nummerplaat herkenners in parkeergarages, ov-chipkaarten, pin automaten, enz. kortom je wordt al nagenoeg iedere moment van de dag gevolgd en wat je zoal doet. Je kunt beter gewoon met enig verstand deelnemen zonder dat je er hinder van ondervindt.
Je vergeet Windows 10 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Melkaz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:29:
[...]

Hmm ik deel alleen een select aantal gegevens hoor? 95% van mijn trainingen staan op privé en mijn profiel is niet geheel openbaar: "User only shares some information publicly."

Verder denk ik niet dat ik eventuele mensen afschrik als ze mij googlen en zien dat ik op Tweakers actief ben, op linkedin is meer te vinden :9
Gerjan Smits, woonachtig op de hoekakker in breda.

Je hebt het niet echt dicht zitten ;-)

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 21:35

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

looyenss schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:45:
[...]

Gerjan Smits, woonachtig op de hoekakker in breda.

haha ik moest lachen :P

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

looyenss schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:45:
[...]

Ik verberg het ook niet :P Als je Google Maps gebruikt kan je zelfs mn huisnumer nog eruit halen.
Er zijn mensen bij de Post NL die meer van mij weten dus no worries >:)

(we raken een beetje off-topic trouwens)

Edit: Naja zo nauwkeurig zijn die Forerunners ook weer niet. Wellicht als je meerdere activiteiten over elkaar heen zet.

[ Voor 19% gewijzigd door Melkaz op 05-08-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 21:35

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Hebben jullie wel eens dat jullie je Garmin HRM band opnieuw moet koppelen met je horloge?
Afgelopen week twee keer gehad, kan haast geen toeval meer zijn. Ik wil weglopen en mis m'n cadans meter en hartslag schermpje.. vervolgens kijk ik in het menu en staat bij de sensors de HRM niet op connected.

verwijderen en handmatig opnieuw toevoegen, doet hij het weer als een malle.
Zou toch niet nodig moeten zijn? Hier had ik in het begin geen last van met de Fenix 3 op software versie 3.80.. sinds 4.00 is dit gedrag begonnen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
vhal schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:48:
Kon het hier niet zo 1-2-3 terugvinden maar Garmin heeft een nieuw instapmodel uitgebracht, de FR25.

[afbeelding]

DCR heeft al een hands-on online staan

http://www.dcrainmaker.com/2015/08/garmin-forerunner-25.html

Het is min of meer de opvolger van het instapmodel, de FR15. Enkele verbeteringen zijn o.a. de BT smartphone integratie, Live Tracking en het grotere display. Verder is hij in 2 maten verkrijgbaar.

Dit wetende verwacht ik eigenlijk wel een opvolger van de FR620. De FR15 is niet eens zo gek oud (mei 2014), de FR620 gaat al wat langer mee (september 2013)
Ziet er best netjes uit, een stuk beter dan de FR15.
Beetje raar alleen dat de nieuwe FR25 wel telefoon notificaties heeft en de FR225 niet.

Alleen qua prijs is een M400 wel weer een betere keus dan een FR25 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

dreameater schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:52:
Hebben jullie wel eens dat jullie je Garmin HRM band opnieuw moet koppelen met je horloge?
Afgelopen week twee keer gehad, kan haast geen toeval meer zijn. Ik wil weglopen en mis m'n cadans meter en hartslag schermpje.. vervolgens kijk ik in het menu en staat bij de sensors de HRM niet op connected.

verwijderen en handmatig opnieuw toevoegen, doet hij het weer als een malle.
Zou toch niet nodig moeten zijn? Hier had ik in het begin geen last van met de Fenix 3 op software versie 3.80.. sinds 4.00 is dit gedrag begonnen.
Mijn band gaf vorige week even helemaal geen signaal meer, was dus ook niet vindbaar voor mijn oude FR305. Even een reset uitgevoerd (batterij omdraaien en daarna weer correct erin), daarna werkte het weer prima. Had ik ook nog nooit meegemaakt..

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Mijn band gaf vorige week even helemaal geen signaal meer, was dus ook niet vindbaar voor mijn oude FR305. Even een reset uitgevoerd (batterij omdraaien en daarna weer correct erin), daarna werkte het weer prima. Had ik ook nog nooit meegemaakt..
Teken aan de wand dat de batterij bijna leeg is. Begint met af en toe te falen, en plots doet hij het niet meer. Best al een CR2032 batterij in huis halen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Dit had ik ook in het verleden met mijn FR305. Een nieuwe batterij doet meestal wonderen.

Zojuist toch maar een FR225 besteld. Hopelijk is deze voor het weekend binnen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 19:35
Veel plezier met jouw 225 :)
Ik heb hem morgen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Vanmiddag met m'n FR225 voor het eerst een run gedaan en werkte prima.
Zo handig alleen het horloge en gaan, niks borstband, thuis komen en je run staat al op Connect.
Ondanks dat ik behoorlijke zweette bleef de hartslag ook goed werken.

Enig minpuntje is dat je maar 10 workouts in je horloge kan zetten.
Je kan ze vrij makkelijk vanaf je telefoon uploaden dus niet heel erg, maar een beetje extra memory had dit verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Redje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:23:
Zo handig alleen het horloge en gaan, niks borstband, thuis komen en je run staat al op Connect.

Je kan ze vrij makkelijk vanaf je telefoon uploaden dus niet heel erg, maar een beetje extra memory had dit verholpen.
10 workouts zou genoeg moeten zijn al was wat extra ruimte blijkbaar wel welkom.

Het enige wat misschien twijfelachtig is, is de Smart Recording welke variabel is. Bij mijn FR305 (en ook de nieuwere 920XT, 620) kon je deze nog instellen op 1 sec wat de GPS logging wel ten goede kwam. Bij de meeste FR'ers kan je dit wel instellen maar bij de FR225 niet. De oude FR220 kon dit overigens ook al niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Redje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:23:

Fijn he?

Wacht wel even met upgraden naar 2.40, deze versie heeft sync issues.
Je kunt dan alleen nog syncen met de usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hier ook sync problemen na de laatste update. Het lijkt er op dat alleen je workouts worden gesynchroniseerd maar alle activiteiten niet. Beetje jammer maar er zal vast wel een fix voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Melkaz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:34:

Wat mij opvalt is dat deze echt geen betere gps heeft zoals enkele hier noemde.
Hier worden sommige hoeken ook meer afgesneden of zie ik het verkeerd?

Die fr25 is denk wel een Polar m400 concurrent maar zelf zou ik eerder Garmin kiezen omdat je daar vind ik fijnere mogelijkheden on line mee heb en een mooiere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 11:36
Suunto komt in het najaar met de 'Traverse', geen opvolger van de Ambit, maar een horloge dat meer hiking gericht is (volgens de geruchten).

Features:
- Eindelijk trilalarm (jeej!)
- GPS verwerkt in horloge zelf ipv horlogebandje hopelijk geen accuracy problemen...)
- zelfde scherm als de Ambit

Hij ziet er wel mooi uit en gaat vermoedelijk 399,- eur kosten:
Afbeeldingslocatie: http://forums.watchuseek.com/attachment.php?attachmentid=4892426&d=1438777062

Op het eerste gezicht directe concurrentie voor de Fenix 3. Heeft iemand ervaring met Suunto? Qua GPS schijnt de Suunto beter z'n werk te doen dan de meeste Garmins. Software lijkt minder te zijn?

Voor alle geruchten: http://forums.watchuseek....o-traverse-2207538-2.html

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 07-08-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Kijk ook naar de app en naar de web mogelijkheden deze vielen mij wat tegen maar dat is iets persoonlijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Roos79 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:55:
[...]

Wat mij opvalt is dat deze echt geen betere gps heeft zoals enkele hier noemde.
Hier worden sommige hoeken ook meer afgesneden of zie ik het verkeerd?

Die fr25 is denk wel een Polar m400 concurrent maar zelf zou ik eerder Garmin kiezen omdat je daar vind ik fijnere mogelijkheden on line mee heb en een mooiere app.
Klopt, op gebied van nauwkeurigheid is er weinig verbeterd. Het zal wel een issue zijn met de grootte van het device maar grappig is het wel:

2010 - Begonnen met hardlopen in combinatie met een smartphone(HTC nogiets..), op zich ging het wel OK maar best bulky en ik liep constant in de sloten (niet letterlijk, volgens de GPS :P)

begin 2011 - Garmin gekocht, stuk nauwkeuriger dan de smartphone

2015 - Forerunner 225 gekocht, zelfde nauwkeurigheid als mijn vorige Forerunner. Voor de grap rondje gefietst met Iphone 6 en die is stukken nauwkeuriger :X

Omgekeerde wereld dus, toch zweer ik het bij de Garmin, lekker compact! Maar helaas wel een minpuntje van de 225, ik hoopte dat het in 4 jaar tijd beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Op zich valt het wel mee als je de satellietweergave aanzet ipv alleen de kaart. Al lijkt je wel naast het fietspad te lopen ipv erop. Met name in de bebouwde kom lijkt het erger te zijn. Wellicht dat de GPS-tracking toch een rol speelt (smart recording). Mocht mijn FR225 niet bevallen (die wordt vandaag geleverd), dan gaat deze terug en wacht ik wel op de opvolger van de FR620 die ik eerlijk gezegd dit jaar wel verwacht.

Vanavond maar eens een testrondje lopen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
vhal schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:46:
Op zich valt het wel mee als je de satellietweergave aanzet ipv alleen de kaart. Al lijkt je wel naast het fietspad te lopen ipv erop. Met name in de bebouwde kom lijkt het erger te zijn. Wellicht dat de GPS-tracking toch een rol speelt (smart recording). Mocht mijn FR225 niet bevallen (die wordt vandaag geleverd), dan gaat deze terug en wacht ik wel op de opvolger van de FR620 die ik eerlijk gezegd dit jaar wel verwacht.
Een consumer gps tracker zal nooit correct zijn. De nauwkeurigheid is +/- 10 à 15m, dit bepaalt of je op of naast een pad loop. Ik heb tracks, weliswaar met de fiets gereden, waar ik naast een autosnelweg rijd, en als ik track in Basecamp/Mapsource bekijk, heb ik constant op de autosnelweg gereden ipv op de singletrack ernaast. Er zijn verschillende parameters die bepalen of je wel of niet een goede positiebepaling hebt, zoals weersomstandigheden, hoge gebouwen, bossen, ... Met je armen zwaaien al lopend zal ook invloed hebben t.o.v. fietsgps die constant vast op het stuur staat. Met de FR920XT (groen) valt dat echt nog goed mee, dit is een vergelijking met de VivoActive (roze) (wat eigenlijk ook nog meevalt):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D1hC0MP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:09

Galois

1811 - 1832

Melkaz schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:01:
[...]

Klopt, op gebied van nauwkeurigheid is er weinig verbeterd. Het zal wel een issue zijn met de grootte van het device maar grappig is het wel:

2010 - Begonnen met hardlopen in combinatie met een smartphone(HTC nogiets..), op zich ging het wel OK maar best bulky en ik liep constant in de sloten (niet letterlijk, volgens de GPS :P)

begin 2011 - Garmin gekocht, stuk nauwkeuriger dan de smartphone

2015 - Forerunner 225 gekocht, zelfde nauwkeurigheid als mijn vorige Forerunner. Voor de grap rondje gefietst met Iphone 6 en die is stukken nauwkeuriger :X

Omgekeerde wereld dus, toch zweer ik het bij de Garmin, lekker compact! Maar helaas wel een minpuntje van de 225, ik hoopte dat het in 4 jaar tijd beter zou zijn.
toon volledige bericht
De nauwkeurigheid valt mij ook vies tegen. Overigens de nauwkeurigheid van mijn iPhone 6 ook hoor. Ik vind de nauwkeurigheid van m'n iPhone 6 en mijn FR620 vergelijkbaar. Ze maken beide veel fouten. Dan wordt er beweerd dat ik 80 km/h gefietst heb (of gelopen :)) of afgesneden en over water gelopen... (maar toch droog thuis gekomen :)).

Wat ik duidelijk merk is dat als ik op de racefiets weg ben, dat de nauwkeurigheid ruimschoots voldoet (weinig scherpe bochten en zo), maar als ik op de MTB weg ga, dan is de nauwkeurigheid erg slecht. Scheelt zo 5% (door de scherpe en veelvuldige bochten).
Heb m'n FR op 1-seconde meting staan.

Dit zijn de beperkingen van GPS...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

consumer grade GPS systemen hebben nou eenmaal een afwijking.. een telefoon kan dmv wifi signalen en mobiel netwerk signalen net iets meer corrigeren dan een standalone GPS, maar op de cm precies zal het nooit worden.
Wat ook erg bepalend is, is of er veel bomen/hoge gebouwen in de buurt zijn, hoe het weer is etc..

Als je je bedenkt dat het GPS signaal zo sterk is als een kaars op 160km afstand dan is het op zich al een wonder dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Vanuit dat perspectief is het wel begrijpelijk dat GPS niet zo nauwkeurig is.

Echter, het is niet goed te praten dat de nieuwere GPS horloges minder nauwekeurig zijn dan oudere GPS horloges. Als consument mag je dat best duidelijk laten horen, zodat er niet teveel op de gps prestaties bezuinigd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Wat ik duidelijk merk is dat als ik op de racefiets weg ben, dat de nauwkeurigheid ruimschoots voldoet (weinig scherpe bochten en zo), maar als ik op de MTB weg ga, dan is de nauwkeurigheid erg slecht. Scheelt zo 5% (door de scherpe en veelvuldige bochten).
Heb m'n FR op 1-seconde meting staan.
Dat is de reden waarom er veel met de cadans-/speedsensor op hun fiets gemonteerd hebben, voor de weergave van de juiste snelheid op hun Garmin. Ik heb die ook staan op mijn racer, maar niet op de MTB, maar in de meeste gevallen loopt het wel goed met de Edge 800. Maar in weze maakt dit niks uit voor de gereden/gelopen afstand, want hij berekend de snelheid adhv de duur tussen 2 trackpunten, en meestal is de totale afstand correct als ik vergelijk met mijn collega bikers (waarvan er nog met een ouderwetse magneet rondrijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:43
Requiem19 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:22:
Suunto komt in het najaar met de 'Traverse', geen opvolger van de Ambit, maar een horloge dat meer hiking gericht is (volgens de geruchten).

Op het eerste gezicht directe concurrentie voor de Fenix 3. Heeft iemand ervaring met Suunto? Qua GPS schijnt de Suunto beter z'n werk te doen dan de meeste Garmins. Software lijkt minder te zijn?

Voor alle geruchten: http://forums.watchuseek....o-traverse-2207538-2.html
Ziet er best mooi uit. Ik heb een Ambit2S en ben daar nog altijd heel blij mee. Subjectief is de GPS vrij correct en consistent (en snelle fix altijd). De app gebruik ik niet, ik sync met de PC en direct gaat alles naar Strava. Ik heb een betaalde account bij Veloviewer en daarmee heb ik alles wat ik nodig heb. Ik kan me voorstellen dat Garmin dat netter op orde heeft.

De belangrijkste minpuntjes zijn volgens mij geen trilalarm (al heb ik daar nog nooit last van gehad, ofwel hoor ik heel goed :) ) en het instellen van intervaltrainingen kan niet op het horloge (en is eigenlijk een beetje omslachtig als je leuke trainingen wil doen). Ik kan er ondertussen redelijk mee overweg maar je kan niet zeggen dat dat gebruiksvriendelijk is gedesigned. Ik dacht ook dat de nieuwe Ambit3 geen ANT+ meer ondersteunde, dat kan voor sommigen misschien ook een tegenvaller zijn.

De Ambit3 zou eigenlijk de concurrent moeten zijn van de Fenix3, maar daar hoor je eigenlijk weinig van. Als hij trouwens meer op hiking/trekking gericht is, lijkt het mij eerder een opvolger van de Suunto Core, maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Inmiddels lijkt het sync probleem met de FR 225 toch wel behoorlijk te zijn, zie o.a. https://goo.gl/LMkAeE
Ik ben nu Garmin aan het bestoken via Twitter en ook maar een mailtje gestuurd aan Garmin support in Nederland. Ze hebben in ieder geval lekker lopen blunderen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RigolleM schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Een consumer gps tracker zal nooit correct zijn. De nauwkeurigheid is +/- 10 à 15m, dit bepaalt of je op of naast een pad loop. Ik heb tracks, weliswaar met de fiets gereden, waar ik naast een autosnelweg rijd, en als ik track in Basecamp/Mapsource bekijk, heb ik constant op de autosnelweg gereden ipv op de singletrack ernaast. Er zijn verschillende parameters die bepalen of je wel of niet een goede positiebepaling hebt, zoals weersomstandigheden, hoge gebouwen, bossen, ... Met je armen zwaaien al lopend zal ook invloed hebben t.o.v. fietsgps die constant vast op het stuur staat. Met de FR920XT (groen) valt dat echt nog goed mee, dit is een vergelijking met de VivoActive (roze) (wat eigenlijk ook nog meevalt):
[afbeelding]
"Nog meevalt"? Ik weet niet hoe je daadwerkelijk gefietst bent maar dit ziet er voor mij uit als super nette routes.

Ik weet niet welk detail niveau mensen hier nodig denken te hebben - maar volgens mij is dat een beetje een onzinnige wens/eis. Van een GPS die structureel 5% te weinig meet word je ook nog eens alleen maar fitter - je loopt extra meters om de x-kilometer vol te maken. Koesteren dus!

Over Smart Recording of 1-sec recording: maakt geen klap uit voor het accuraat zijn. Het enige dat bij Smart gebeurt is dat hij achteraf punten verwijderd die logischerwijs kunnen worden weggestreept, bijvoorbeeld omdat je in één rechte lijn bent gelopen. Het aantal initieel gemeten punten is gewoon hetzelfde. Het is alleen een setting om de opslagcapaciteit beter te benutten en heeft geen invloed op accuraat meten.

[ Voor 13% gewijzigd door MrAcid op 07-08-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
MrAcid schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:27:
[...]

"Nog meevalt"? Ik weet niet hoe je daadwerkelijk gefietst bent maar dit ziet er voor mij uit als super nette routes.
Was gelopen met de FR920XT (groen) aan de pols en de VivoActive (roze) bij de vorige keer dat ik gelopen had.

Inderdaad ik had het slechter verwacht want het staat vol met bomen op het traject die ik gelopen heb. Ik heb wel de GLONASS aan staan, maar ik denk niet dat dit veel verschil zal opleveren, gezien de VivoActive dit niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoortvliet
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-12-2021
Na veel dubben uiteindelijk de FR225 besteld bij de lokale sportzaak want dan krijg ik tenminste nog 10% clubkorting :D. Moet wel uit Engeland komen dus hoop 'm dinsdag om te m ogen doen.
Hoewel ik geen topatleet ben, heb ik wel een paar wensen:
Wensen:
1. Multisport. Focus op hardlopen met en enkele keer fietsen of schaatsen (als er ooit weer ijs ligt) 8)7 .
2. Geen borstband. Moet te vaak de batterij wisselen van mijn oude Polar BT HRM. Het wisselen van de knoopcel is een hoop gehannes en daarom wilde ik alleen al wilde ik geen HR7. De Bluetooth borstband is mij niet goed bevallen. Te vaak geen meting. Of een lege batterij tijdens de training omdat er geen indicatie is dat de knoopcel leeg is.
3. Duidelijke notificaties. Liefst geluid en voelbaar.
4. Comfortabel en gemakkelijk te bevestigen.

Ik had 3 kandidaten omdat mijn maximum budget €300,- is:
1. Polar M400 met Scosche RHYTM+
2. TomTom MultiSport Cardio
3. Garmin FR225

Bij de lokale sportshop heb ik zowel de M400 als de FR225 om gehad en de Garmin voelde voor mij comfortabeler aan. Daarnaast hoeft ik geen hartslagmeter om te doen wat het geheel eenvoudiger maakt. Over Tomtom kan ik zelf helaas niet oordelen maar mede door de reacties op dit forum en andere fora heb ik gevoelsmatig gekozen voor de ForeRunner 225. Omdat de focus van mijn trainingen op hardlopen ligt vind ik het niet zo'n ramp dat de FR225 niet multisport is. Die enkele andere activiteit pas ik dan wel aan op de site.

Nu maar wachten tot dinsdag... :) Als ik eraan denk dan zal ik mijn bevindingen hier posten. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Miki schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:22:
Inmiddels lijkt het sync probleem met de FR 225 toch wel behoorlijk te zijn, zie o.a. https://goo.gl/LMkAeE
Ik ben nu Garmin aan het bestoken via Twitter en ook maar een mailtje gestuurd aan Garmin support in Nederland. Ze hebben in ieder geval lekker lopen blunderen :F
Ik heb er gelukkig helemaal geen last van met mijn iphone 4s.
Wat ik wel doe is hetvolgende:
-garmin connect app starten op iPhone
-FR225 in menu, settings, bluetooth, status zetten.
-wachten tot de connect gemaakt is
-checken of hij synced

Dat werk 99.9% van de gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
epoortvliet schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:03:
....
2. Geen borstband. Moet te vaak de batterij wisselen van mijn oude Polar BT HRM. Het wisselen van de knoopcel is een hoop gehannes en daarom wilde ik alleen al wilde ik geen HR7. De Bluetooth borstband is mij niet goed bevallen. Te vaak geen meting. Of een lege batterij tijdens de training omdat er geen indicatie is dat de knoopcel leeg is.
....
Proficiat met je aankoop, ik vermoed dat je met die FR225 wel een goede keuze zal gemaakt hebben.

Toch kleine bemerking ivm die hartslagmeterband van Polar: ben je zeker dat het een HR7 is, want die heeft BT Smart, wat toch wel zuinig zou moeten zijn (vergelijkbaar met ANT+, welke toch minstens een jaar doet op een CR2032)?

Misschien dat je nog redenen hebt om voor optische hartslagmeting te gaan, maar ik zou mijn keuze niet laten bepalen door een slechte ervaring met (mogelijks) een 'maandagmodel' van een hartslagmeterband, want meestal doet de klassieke hartslagmeting het toch echt wel goed hoor

'k Heb zelf ook wel eens problemen gehad met mijn Garmin band, maar na het vervangen van de softstrap zijn die volledig van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Klopt het als je een log geuploaded hebt naar GarminConnect en je deze in Garmin Connect verwijderd, dat je deze log op de 1 of andere manier niet meer kan uploaden (terwijl hij nog doodleuk op mijn FR225 staat) ?

Op de 1 of andere manier krijg ik het niet meer voor elkaar :/ Ik kan syncen wat ik wil maar hij verschijnt niet in mijn overzicht.

Met de oude GC kon je nog kiezen welke je wilde uploaden maar met Garmin Express is dit niet meer mogelijk

lekker vaag, nu doet hij het toch 8)7

om deze post toch wat nuttiger te maken

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aO1n499gN3xzuWgiuCCmw3KZ/full.jpg

Eerste indruk is wel positief. Het schermpje ziet er in het echt minder gelikt uit dan op de reclamefoto's. In het echt is het witte eerder grijs en zijn de kleuren vrij flets. Het koppelen via BT naar mijn Nexus 4 was zo gedaan. Ook het uploaden via BT lijkt goed te gaan itt wat sommige ervaren. Wel staat mijn FR225 nog op sw versie 2.30, voorlopig ga ik deze ook niet updaten. De meegeleverde USB-adapter + lader vind ik maar een rotding. Ten eerste is het kabeltje erg kort en is het laadgedeelte aan 1 stuk verbonden met de USB-kabel. Dat had mijn oude FR305 toch beter voor elkaar maar daar had ik weer het euvel dat W7 elke keer crashte zodra ik de FR305 koppelde

De HS-meting via de pols is wel een uitkomst, je doet je horloge om en binnen een paar tellen heeft hij al een HS. Dit vind ik wel een uitkomst, het geëmmer met een band is verleden tijd. Dat je dan geen extra parameters hebt zoals VO etc is voor mij geen nadeel.

[ Voor 60% gewijzigd door vhal op 07-08-2015 21:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Het schijnt dat de upload bug komt door de nieuwe mobile versie van Connect (2.13) en niet door firmware 2.40.

Ja de lader vond ik ook niet echt een topper, m'n Edge heeft gewoon een standaard mini-USB met een klepje, er hangt altijd wel zo'n kabel aan m'n PC, nu heb ik er weer één bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb waarschijnlijk de sync problemen met iOS en de FR225 opgelost. Het komt erop neer dat je de Bluetooth koppeling verwijderd, dan de app, alle bijbehorende data ook weg doet en dan weer geheel opnieuw begint met de app installeren en je FR225 opnieuw aan te koppelen.
Zojuist al mijn data weer weten te synchroniseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik merk trouwens wel een groot verschil op tussen de m400 en de f3 en dat is dat de gps op de f3 sneller een fix heeft.
Bij de Polar moet je stil blijven staan anders gaat die piepen bij de fenix is t niet erg als je nog wat rommelt en loopt hij vind t snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb zelf gekozen om een nieuw horloge te kopen aangezien mijn oude FR 305 nog maar anderhalf uur met zijn accu kon werken, het is een "budgetmodel" geworden, de FR220. Zondag voor het eerst gebruiken. De laatste 305 training was vanmiddag in de zon bij 28°C zei de gek. Twee flesjes op de rug en een 750ml bidon was te weinig voor 55 minuten trainen. Gelukkig heb ik onderweg bij de Rijkerswoerdse plassen kunnen bijvullen bij een snackbar. _/-\o_
Cyberpope schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:11:
Nee, ik heb sinds een keer updaten ook niets al problemen met sync'en. En ik heb garmin 310xt. De oudere modellen krijgen steeds meer problemen krijg ik het idee.
Als jij nog problemen hebt Cyberpope dan heb ik hier het antwoord van Garmin NL:
Wellicht kunnen de problemen die u ervaart met uw Garmin Forerunner 310XT verholpen worden door het uitvoeren van een Master Reset. Ik wil u er wel graag op attenderen dat met het uitvoeren van deze reset alle gebruikersinformatie van het apparaat verwijderd wordt.
Zorg ervoor dat het apparaat is uitgeschakeld.
Houd vervolgens de ‘Mode’ en ‘Power’ knoppen ingedrukt.
Houd deze knoppen ingedrukt totdat het apparaat vraagt of u echt alle gebruikersdata wil verwijderen.
Druk op ‘enter’, het apparaat zal zich dan resetten.
Na de reset dient het apparaat weer een goede verbinding met de satellieten tot stand te brengen. Leg het apparaat hiervoor op een plek waar er direct zicht op de hemel is (het liefst buiten, maar in een vensterbank werkt meestal ook). Laat het apparaat hier ongeveer een half uur liggen. Zet het apparaat tot slot nog even uit en weer aan voor u het weer gaat gebruiken.
Alles op eigen risico natuurlijk :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Redje schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:10:
Het schijnt dat de upload bug komt door de nieuwe mobile versie van Connect (2.13) en niet door firmware 2.40.

Ja de lader vond ik ook niet echt een topper, m'n Edge heeft gewoon een standaard mini-USB met een klepje, er hangt altijd wel zo'n kabel aan m'n PC, nu heb ik er weer één bij...
Dat is niet waar. Ik had sync problemen gekregen na de update naar 2.40 terwijl ik nog niet de update van connect had gehad.
De dag later kreeg ik die update en ik had nog steeds sync problemen.
Misschien is het een combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tlpeter schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:14:
[...]

Dat is niet waar. Ik had sync problemen gekregen na de update naar 2.40 terwijl ik nog niet de update van connect had gehad.
De dag later kreeg ik die update en ik had nog steeds sync problemen.
Misschien is het een combinatie?
De fix heb ik hierboven geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoortvliet
dvraemdo schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:18:
[...]

Proficiat met je aankoop, ik vermoed dat je met die FR225 wel een goede keuze zal gemaakt hebben.

Toch kleine bemerking ivm die hartslagmeterband van Polar: ben je zeker dat het een HR7 is, want die heeft BT Smart, wat toch wel zuinig zou moeten zijn (vergelijkbaar met ANT+, welke toch minstens een jaar doet op een CR2032)?

Misschien dat je nog redenen hebt om voor optische hartslagmeting te gaan, maar ik zou mijn keuze niet laten bepalen door een slechte ervaring met (mogelijks) een 'maandagmodel' van een hartslagmeterband, want meestal doet de klassieke hartslagmeting het toch echt wel goed hoor

'k Heb zelf ook wel eens problemen gehad met mijn Garmin band, maar na het vervangen van de softstrap zijn die volledig van de baan.
Hallo Dvraemdo,

Mijn hartslagmeter van Polar is zeker geen HR7 maar een voorloper daarvan die niet "smart" is. Ik denk dat deze zeker 4-5 jaar oud is. In het verleden veel gedoe mee gehad omdat de Samsung Galaxy S2 niet goed werkte met deze band wat niet aan de band lag maar aan de Samsung implementatie van Android. Uiteindelijk wel aan het werk gekregen maar het is toch weer een extra apparaat waarvan je de batterij in de gaten moet houden en uiteindelijk vervangen en je blijft toch wantrouwig of hij het überhaupt wel doet. Daarnaast vind ik het niet erg prettig om een borstband om te hebben maar ik vind het wel prettig om op hartslag te trainen. Zonder loopt veel vrijer.
Daarom vond ik de Scosche optische band een perfecte oplossing. Die zit om je arm en hang je na de training aan de lader. Bovendien is hij ook nog eens waterdicht. Helaas kon ik hem nergens meer vinden.

Of de FR225 de juiste keuze is zal moeten blijken. We zullen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
epoortvliet schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:43:
[...]

Hallo Dvraemdo,

Mijn hartslagmeter van Polar is zeker geen HR7 maar een voorloper daarvan die niet "smart" is. Ik denk dat deze zeker 4-5 jaar oud is. In het verleden veel gedoe mee gehad omdat de Samsung Galaxy S2 niet goed werkte met deze band wat niet aan de band lag maar aan de Samsung implementatie van Android. Uiteindelijk wel aan het werk gekregen maar het is toch weer een extra apparaat waarvan je de batterij in de gaten moet houden en uiteindelijk vervangen en je blijft toch wantrouwig of hij het überhaupt wel doet. Daarnaast vind ik het niet erg prettig om een borstband om te hebben maar ik vind het wel prettig om op hartslag te trainen. Zonder loopt veel vrijer.
Daarom vond ik de Scosche optische band een perfecte oplossing. Die zit om je arm en hang je na de training aan de lader. Bovendien is hij ook nog eens waterdicht. Helaas kon ik hem nergens meer vinden.

Of de FR225 de juiste keuze is zal moeten blijken. We zullen zien....
Veel vooroordelen lees ik.
Iedereen maakt zijn eigen keuze uiteindelijk, maar zolang zijn die optische banden nog niet op de markt, en voordien had iedereen een hartslagmeterband rond zijn middel als hij/zij zijn/haar hartslag wou registreren. De laatste paar jaar zijn er ook zachte banden op de markt gekomen voor Garmin en die voelen toch een pak comfortabeler aan dan harde banden, zeker als je lang gaat sporten (+ 4u).
Voor zover ik weet zijn alle hartslagbanden voor rond uw middel waterdicht, dus zo uitzonderlijk is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Xaverius schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:24:
Ik heb zelf gekozen om een nieuw horloge te kopen aangezien mijn oude FR 305 nog maar anderhalf uur met zijn accu kon werken, het is een "budgetmodel" geworden, de FR220. Zondag voor het eerst gebruiken. De laatste 305 training was vanmiddag in de zon bij 28°C zei de gek. Twee flesjes op de rug en een 750ml bidon was te weinig voor 55 minuten trainen. Gelukkig heb ik onderweg bij de Rijkerswoerdse plassen kunnen bijvullen bij een snackbar. _/-\o_

[...]

Als jij nog problemen hebt Cyberpope dan heb ik hier het antwoord van Garmin NL:

[...]

Alles op eigen risico natuurlijk :+
Dus je hebt méér dan 1,75L vocht gedronken in 55min? Holy shit - zal lekker klotsen! Je kunt best een beetje in de reserves gaan qua vocht is mijn ervaring. Bij trainingen van minder dan een uur drink ik sowieso niet - veel te veel gedoe qua meenemen (en niet nodig). Als ik wél drink bij langere lopen (of op de fiets) dan is dat ongeveer 500 - 750ml per uur. Geen 1,75L in elk geval.

Over de haat die nu ineens ontstaat tegen borstbanden: dat is gewoon om de aankoop van een nieuwe gadget goed te praten. Borstbanden zijn prima, worden door alle topatleten gebruikt, knoopcel wisselen is niet veel werk (haha, wtf? Veters strikken is dan ook veel werk?), het is prima accuraat, de zachte banden merk je amper als je ze om hebt.

Ja - een optische is fijner maar een zachte borstband is ook gewoon prima.

[ Voor 16% gewijzigd door MrAcid op 08-08-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik zit wel aan een optische te denken omdat ik de banden onprettig vond zitten.
Mijn ribben staan wat naar buiten dus zo n band goed plaatsen is gewoon lastig.
Op t moment heb ik een aardige manier gevonden waarbij het en redelijk zit en het werkt.
Maar kijk dus met schijn oog naar eentje voor om de pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 07:42
MrAcid schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:22:
[...]

Dus je hebt méér dan 1,75L vocht gedronken in 55min? Holy shit - zal lekker klotsen! Je kunt best een beetje in de reserves gaan qua vocht is mijn ervaring. Bij trainingen van minder dan een uur drink ik sowieso niet - veel te veel gedoe qua meenemen (en niet nodig). Als ik wél drink bij langere lopen (of op de fiets) dan is dat ongeveer 500 - 750ml per uur. Geen 1,75L in elk geval.

Over de haat die nu ineens ontstaat tegen borstbanden: dat is gewoon om de aankoop van een nieuwe gadget goed te praten. Borstbanden zijn prima, worden door alle topatleten gebruikt, knoopcel wisselen is niet veel werk (haha, wtf? Veters strikken is dan ook veel werk?), het is prima accuraat, de zachte banden merk je amper als je ze om hebt.

Ja - een optische is fijner maar een zachte borstband is ook gewoon prima.
Ik kan niet spreken voor anderen, maar in mijn geval is het niet zozeer 'haat' tegen borstbanden hoor, meer dat ik die dingen altijd al niet erg fijn vond en dus ook praktisch niet gebruikte. Vond ze ook niet super irritant, maar wel zodanig dat ik niet voor elke training dat ding ging omdoen. En dat doe ik wel met een horloge. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoortvliet
Ieder zijn voorkeur zou ik zo zeggen. Ik loop liever zonder borstband ook al is het een zachte, Het knelt en als ik 'm losser doe zakt hij en heb ik geen meting meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
(jarig!)
MrAcid schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:22:
[...]

Het zal rond de anderhalf geweest zijn want de bidon was nog niet leeg. Uit ervaring weet ik dat ik erg snel reageer op vochttekort. Ik heb vaker een kater gekregen van hardlopen omdat ik gewoon tijdens en erna te weinig heb gedronken. In dit geval heb ik op gevoel besloten dat ik nog een bidon er bij kon gebruiken want ik bleef maar een droge mond hebben. Eerlijk gezegd heb ik er helemaal niks van gemerkt, het liep niet anders dan een training zonder drinken.

En dan vanavond eindelijk mijn FR220 uitproberen!

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je gaat blij worden van de 220 denk ik! :)

Echt een heerlijk horloge wat mij betreft. Vandaag een rondje Sloterplas gelopen, wat ook best wat stukken onder bomen heeft (notoir moeilijk voor GPS horloges).

De 220 deed het weer perfect en gaf 5,9 km (officieel is het geloof ik 5,8, maar wij liepen paar stukken over het voetpad etc).

De Fenix 3 van m'n vriendin piepte overigens nagenoeg gelijk per kilometer. Ook die nauwkeurigheid is dus voor de amateur sporter meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Ook op zoek naar een sporthorloge voor mijn meissie.. Ze begon 2 maanden geleden met een TomTom Runner Cardio, maar inmiddels heeft ze besloten om te trainen voor een triathlon, dus de TomTom voldeed niet meer en is inmiddels verkocht..

Vervolgens hadden we eerst de TomTom Multisport als eerste keus, maar deze is toch wel vrij beperkt. Daarna werd het de Polar V800 tot we de Garmin Fenix 3 zagen.. (inmiddels is het budget al aardig omhoog gegaan ;))

Het enige waar ze zich een beetje zorgen over maakt is het formaat. We hebben het vrijdag al even geprobeerd en het is een schitterend horloge.. Andere dames die hier ervaring mee hebben?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:54

Gotiniens

Fairly odd Tim

Kijk eens bij de reviews op dcrainmaker.com, hij wil nog wel eens foto's maken met de horloges om de arm van zijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 23:32
M@cer schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:37:
Ook op zoek naar een sporthorloge voor mijn meissie.. Ze begon 2 maanden geleden met een TomTom Runner Cardio, maar inmiddels heeft ze besloten om te trainen voor een triathlon, dus de TomTom voldeed niet meer en is inmiddels verkocht..

Vervolgens hadden we eerst de TomTom Multisport als eerste keus, maar deze is toch wel vrij beperkt. Daarna werd het de Polar V800 tot we de Garmin Fenix 3 zagen.. (inmiddels is het budget al aardig omhoog gegaan ;))

Het enige waar ze zich een beetje zorgen over maakt is het formaat. We hebben het vrijdag al even geprobeerd en het is een schitterend horloge.. Andere dames die hier ervaring mee hebben?
kijk ook op triathlonforum.nl daar staat meer over specieke triathlon vragen

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Check ook de Garmin 920XT ook die mag niet ontbreken in je lijstje naast de V800en Fenix 3.
Verder zoals al is aangeraden de reviews gaan bekijken op dcrainmaker. Daar kun je goed uithalen of de voor- en nadelen zijn van iedere horloge als ook hoe groot deze zijn om een vrouwen pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik zou dan eerder gaan voor de 920XT, deze is een stuk lichter dan de genoemde F3. Voor een man zal het niet een issue zijn maar ik kan mij voorstellen dat het voor een vrouw wat zwaarder weegt.

Inmiddels heb ik al twee kleine trainingrondjes gelopen met de FR225. Een paar dingetjes

- Geen LAP knop (of ik heb die nog niet gezien). Bij de RunningCoach trainingen waar je resp loopt en wandelt zou het fijn zijn om zelf een lap te markeren.
- GPS satelliet ontvangst. Waar de FR305 nog een dedicated menu had moet je het doen met een aantal blokjes. Groen is blijkbaar goed. Ontvangst is wel stukken sneller.
- Je hebt voor sommige settings blijkbaar de GC app/software nodig (aanpassen staplengte)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
vhal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:58:
Ik zou dan eerder gaan voor de 920XT, deze is een stuk lichter dan de genoemde F3. Voor een man zal het niet een issue zijn maar ik kan mij voorstellen dat het voor een vrouw wat zwaarder weegt.

Inmiddels heb ik al twee kleine trainingrondjes gelopen met de FR225. Een paar dingetjes

- GPS satelliet ontvangst. Waar de FR305 nog een dedicated menu had moet je het doen met een aantal blokjes. Groen is blijkbaar goed. Ontvangst is wel stukken sneller.
GPS kun je zien hoeveel blokjes je hebt kwa onvangst wanneer je een stap terug gaat (menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 16:43
(jarig!)
vhal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:58:
Geen LAP knop (of ik heb die nog niet gezien). Bij de RunningCoach trainingen waar je resp loopt en wandelt zou het fijn zijn om zelf een lap te markeren.
Is dat niet gewoon het knopje rechtsonder? Dat is bij mijn FR220 wel zo en als afbeeldingen van die twee bekijk, is dat volgens mij gewoon hetzelfde.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
dreamscape schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

Is dat niet gewoon het knopje rechtsonder? Dat is bij mijn FR220 wel zo en als afbeeldingen van die twee bekijk, is dat volgens mij gewoon hetzelfde.
Yup, de back button is op de FR225 ook de lap button.
(staat ook in het manual, niet dat ik die lees natuurlijk)
http://static.garmincdn.com/pumac/Forerunner_225_OM_EN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 15:40
Ik zie van allerlei mooie horloges langskomen, heb helaas nog geen suunto gezien.
Heb nu ongeveer een jaar een Ambit 2 Peak met hartslag meter en kan deze aan iedereen aanraden.
Een breed scala aan sporten en een grote community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

tlpeter schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

GPS kun je zien hoeveel blokjes je hebt kwa onvangst wanneer je een stap terug gaat (menu)
Ja, die zag ik al. Mijn FR305 gaf echter per satelliet een meter + bijbehorende nauwkeurigheidsmeter. Zo'n scherm zoals hieronder plus een ander extra scherm. Ik snap overigens wel dat het niet zo veel toevoegt..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VMbiIKJmst1ipebjZl4uh5eJ/full.png
Redje schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:35:
[...]

Yup, de back button is op de FR225 ook de lap button.
(staat ook in het manual, niet dat ik die lees natuurlijk)
http://static.garmincdn.com/pumac/Forerunner_225_OM_EN.pdf
Hmm...nou ja, tnx! :P het woordje LAP op het horloge was misschien wel handig geweest.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Hmm...nou ja, tnx! :P het woordje LAP op het horloge was misschien wel handig geweest.
Het is een multi-functionele knop daarom geen LAP aanduiding, m.a.w. een duidelijk RTFM probleempje :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ySSJWd5.jpg

In geval van de FR920XT

[ Voor 16% gewijzigd door RigolleM op 10-08-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
hendrilankamp schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:40:
Ik zie van allerlei mooie horloges langskomen, heb helaas nog geen suunto gezien.
Heb nu ongeveer een jaar een Ambit 2 Peak met hartslag meter en kan deze aan iedereen aanraden.
Een breed scala aan sporten en een grote community.
Ik heb zeer zeker Suunto producten meegewogen maar er spelen wat showstoppers mee.
De Ambit 3 heeft geen trilfunctie en dat is toch wel een must gebleken na mijn kortstondige avontuurtje met M400 :>
Verder wat ik uit de reviews op kon maken schijnen een aantal functies zoals workouts van de tevoren inladen nog op een later termijn met updates toegevoegd te gaan worden.

Kortom voor mij een besluit om het toch niet aan te durven ondanks dat de producten er gelikt uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Over de nauwkeurigheid van de 225 tov andere moderne apparaten: vergeet niet dat de 225 intern eigenlijk gewoon de 220 is met een HRM ingebouwd! De GPS is verder niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 15:40
Miki schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

Ik heb zeer zeker Suunto producten meegewogen maar er spelen wat showstoppers mee.
De Ambit 3 heeft geen trilfunctie en dat is toch wel een must gebleken na mijn kortstondige avontuurtje met M400 :>
Verder wat ik uit de reviews op kon maken schijnen een aantal functies zoals workouts van de tevoren inladen nog op een later termijn met updates toegevoegd te gaan worden.

Kortom voor mij een besluit om het toch niet aan te durven ondanks dat de producten er gelikt uit zien.
Ah vandaar! Nee inderdaad de tril functie ontbreekt. toch workouts inplannen en inladen is wel mogelijk.
Al is dat met een garmin wel een stuk overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:19
Garmin Connect op iOS heeft een update gehad, zal waarschijnlijk de sync-fouten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79

Ik ben een dame en draag hem 24/7 en in het begin is het groot maar dat went dus!
Ik ben er erg blij mee!
Die 920 lijkt mij ook een mooie maar veel minder een horloge om 24/7 te dragen gevoelsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 13-06 16:53
Een voordeel die de 920 wel heeft tov de F3 is dat de 920 wel een quick-release heeft. Kan voor triatleten misschien van doorslaggevend belang zijn. Maar ik ben zelf meer geïnteresseerd in een horloge die ik wel 24/7 kan dragen voor dat bedrag.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
We hebben inmiddels de F3 besteld, als het goed is komt hij vandaag aan..
Het 24/7 dragen van het horloge heeft uiteindelijk ook wel de doorslag gegeven, ze vind de 920XT meer op een kermishorloge lijken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mijn vriendin draagt hem 16/24 :-).

Voor in bed is de F3 ook wel echt groot. Overdag kan hij prima op een damespols. Grote klokjes zijn hip!

Wel overweegt mijn vriendin een mooier bandje aan te schaffen.

Verder overigens niets dan lof over 't horloge. Werkt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-03 15:08
Ik heb sinds vandaag de polar m400, nu wilde ik hem synchroniseren met de flowsynch. Maar helaas werkte dit niet. Hebben jullie evt nog tips oid? Hij staat overigens wel bij m'n hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Bij mij was het de app openen en telefoon en m400 koppelen en t werkte.
Op de computer net zo hij zag gelijk het horloge na het aansluiten ervan en het installeren van de nieuwste up dates.
Wat heb je al gedaan/geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 13-06 16:53
Gisteren eindelijk m'n F3 terug. En met mijn bedoel ik dus een nieuw exemplaar. De Garmin service heeft m'n F3 gewoon omgeruild voor een nieuwe, dat is toch wel service. Dit exemplaar heeft net als mijn eerste s/n beginnend met 463 alleen zijn er nu wat nullen weg. Het toestel kwam met Firmware 3.30 dus ik kon meteen gaan updaten.
Omdat ik nog steeds met mijn voetblessure zit zal er weinig getest worden, misschien nog wat rondjes fietsen dit weekend maar voorlopig kan ik er weer lekker tegen aan.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tsja, voor Garmin ook de makkelijkste manier van service bieden. Hier heb je een nieuwe, de oude gaan we wel compleet refurbishen.
Pagina: 1 ... 21 ... 317 Laatste