Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 20 ... 323 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Valorian schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:22:
Afgelopen weken mijn TomTom Cardio ingezet bij de alpinetripjes. Is er eigenlijk niet voor gemaakt (geen hoogtemeter (wel klimmeters, etc.), te nauwkeurige GPS meting (waardoor batterijen relatief snel opgaan), etc. maar wel erg leuk. Al met al ging de batterij zo'n 5,5 a 6 uur mee inclusief volledige meting (dus GPS én hartslag via pols), viel me nog mee. Hartslagsensor kan via het menu ook uitgeschakeld worden, dat scheelt wellicht nog in de accuduur. Een mooie software-update zou zijn dat de GPS niet meer per seconde meet maar bijvoorbeeld per 10 seconden of per minuut. Zeker bij klimmen op alpien terrein is dat meer dan genoeg.

Ik zal binnenkort wat plaatjes posten ;)
grappig, ik ben van plan hetzelfde te doen met mijn 225 op Ben Nevis over een paar weken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Miki schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:32:

Als je me goed had gevolgd in dit topic had je deze vraag niet gesteld ;)
Oh sorry, ik had niet begrepen dat het hier de FR225 betrof :) maar je hebt dus uiteindelijk het dubbele uitgegeven voor de trilfunctie? Loop je zo vaak in de regen dat dit een dealbreaker was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
De piepjes hoor je slecht als je in beweging bent dus dan is een tril functie vele malen praktischer.

Ik heb net mijn Fenix 3 binnen en wauw echt mooi maar wel groot dus dat gaan we eens een paar dagen bekijken :P

Miki waar had jij je toestel gekocht?
Ik ben vooral benieuwd of de Forerunner 225 wel de mogelijkheid heeft om mee te fietsen?
Die is net een tikkie kleiner dan de fenix 3 heb ik t idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
rickjehh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:50:
[...]

Oh sorry, ik had niet begrepen dat het hier de FR225 betrof :) maar je hebt dus uiteindelijk het dubbele uitgegeven voor de trilfunctie? Loop je zo vaak in de regen dat dit een dealbreaker was?
Ik ga niet bewust thuis zitten wachten op mooi weer dus als het toevallig regent dan ga ik gewoon lopen. Ik doe regelmatig intervaltrainingen op hartslagzones en dan is het gewoon fijn om te weten wanneer je moet vertragen of versnellen. Ik ken mezelf goed genoeg dat ik vroeg of laat het helemaal zat ga worden en nu kon ik nog zonder enig probleem de Polar terug brengen.

Maar naar nog steeds, de Polar is me afgelopen zaterdag tijdens droog weer prima bevallen maar geheel niet tijdens de kletterende regen :)
Roos79 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:59:
De piepjes hoor je slecht als je in beweging bent dus dan is een tril functie vele malen praktischer.

Ik heb net mijn Fenix 3 binnen en wauw echt mooi maar wel groot dus dat gaan we eens een paar dagen bekijken :P

Miki waar had jij je toestel gekocht?
Ik ben vooral benieuwd of de Forerunner 225 wel de mogelijkheid heeft om mee te fietsen?
Die is net een tikkie kleiner dan de fenix 3 heb ik t idee?
Ik heb deze gekocht bij run2day op de overtoom in Amsterdam, laatste exemplaar helaas. De FR225 heeft formeel geen ondersteuning voor fiets, al zou je de snelheid wel kunnen meten. Echter de workout wordt weggeschreven als hardlopen. Kwa afmetingen heb ik het vermoeden dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen maar zeker weten doe ik het niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Miki op 29-07-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Miki schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Ik ga niet bewust thuis zitten wachten op mooi weer dus als het toevallig regent dan ga ik gewoon lopen. Ik doe regelmatig intervaltrainingen op hartslagzones en dan is het gewoon fijn om te weten wanneer je moet vertragen of versnellen. Ik ken mezelf goed genoeg dat ik vroeg of laat het helemaal zat ga worden en nu kon ik nog zonder enig probleem de Polar terug brengen.

Maar naar nog steeds, de Polar is me afgelopen zaterdag tijdens droog weer prima bevallen maar geheel niet tijdens de kletterende regen :)
Daar doelde ik ook niet op. Het is niet zo dat het elke dag regent in Nederland (al is dat de laatste dagen wel anders haha), vandaar dat ik benieuwd was of je nog meer redenen had om de Polar terug te brengen :) Maar het is me nu duidelijk en als je nu al weet dat je je er alleen maar meer aan gaat ergeren heb je een goede keuze gemaakt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rickjehh op 29-07-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:07:
[...]

Daar doelde ik ook niet op. Het is niet zo dat het elke dag regent in Nederland (al is dat de laatste dagen wel anders haha), vandaar dat ik benieuwd was of je nog meer redenen had om de Polar terug te brengen :) Maar het is me nu duidelijk en als je nu al weet dat je je er alleen maar meer aan gaat ergeren heb je een goede keuze gemaakt ;)
Het kan waaien, je kunt met muziek oplopen, je kunt aan het kletsen zijn met je hardloopmaatje etc. Er kan net een auto voorbijrijden die toetert.

Het is gewoon echt zooo jammer dat er geen trilfunctie opzit. Ik begrijp de keuze best om hem in te ruilen voor de 225.

Aan de andere kant heeft de 225 wel paar flinke nadelen tov de M400;
- Geen smartphone notificaties
- Alle activiteiten worden automatisch als 'run' opgeslagen (behoorlijk irritant om dat aan te passen telkens)
- Prijs
- Geen ConnectIQ (ook al heeft de M400 dat ook niet, toch zonde dat Garmin dat weglaat op de 225).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Miki schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Ik heb deze gekocht bij run2day op de overtoom in Amsterdam, laatste exemplaar helaas. De FR225 heeft formeel geen ondersteuning voor fiets, al zou je de snelheid wel kunnen meten. Echter de workout wordt weggeschreven als hardlopen. Kwa afmetingen heb ik het vermoeden dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen maar zeker weten doe ik het niet.
hij meet je GPS, HR net als bij rennen en slaat het op als een run, maar je kan heel makkelijk (met de hand) in GC dat aanpassen naar een fiest activity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
rickjehh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:07:
[...]

De belangrijkste reden is echt het missen van de trilfunctie, dat heb ik echt onderschat maar dat kon ik ook niet weten voor die plensbui. Maar wat ik ook al eerder heb geschreven is de Polar niet moeders mooiste en is het materialen gebruik ok, en ook de Flow website is nog niet op het niveau van Connect. Ergens moet die scherpe prijs vandaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Precies wat jij noemt miste ik ook idd en ansich heeft de polar m400 wel echt draag comfort (voor mij wel in ieder geval)
Maar de rest is gewoon minimaal en ik wil gewoon allerlei dingen kunnen ermee en dat is de reden dat ik eigenlijk de 225 minder vind.
Maar ik ga mij eerst verdiepen verder in de Fenix en vind ik het toch niks en kunnen de opties die ik wil ook prima op de forerunner dan doe ik dat misschien wel.
Jep ik ben een eeuwige twijfelkont O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39
ToolkiT schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:48:
[...]

hij meet je GPS, HR net als bij rennen en slaat het op als een run, maar je kan heel makkelijk (met de hand) in GC dat aanpassen naar een fiest activity
Het nadeel van deze methode (die verder prima werkt) is dat als je automatische synchronisatie hebt met andere sites via GC (denk aan strava of endomondo) dat je ze daar ook mag aanpassen. Ze worden namelijk meteen daarmee gesynchroniseerd en als je het in GC wijzigt wordt het door de andere sites niet meegepakt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30
Niek_ schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:49:
[...]

[...]

Was bij jullie wel de reeds afgelegde route zichtbaar voor de volgers? Of enkel je locatie op het moment van raadplegen?
Positie en afgelegde route was zichtbaar.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:33
Waterpower schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:59:
[...]

Positie en afgelegde route was zichtbaar.
Heb je nog instellingen aangepast of werkte het out-of-the-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Mijn eerste uur ervaring met de FR225:
  • Pasvorm is erg prettig, de zachte siliconen band sluit perfect om de ronding van mijn pols. Het horloge ondanks fors grotere maat zit vele malen beter dan de M400.
  • Garmin Connect lijkt op een cockpit van een Boeing 747 :P
  • Software op het horloge is ietsjes minder intuïtief dan de Polar M400 daarentegen veel uitgebreider
Morgen ga ik een intervaltraining doen 5x2x2 in Z4 en Z3, wordt vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Miki schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:15:
  • Pasvorm is erg prettig, de zachte siliconen band sluit perfect om de ronding van mijn pols. Het horloge ondanks fors grotere maat zit vele malen beter dan de M400.
  • Garmin Connect lijkt op een cockpit van een Boeing 747 :P
  • Software op het horloge is ietsjes minder intuïtief dan de Polar M400 daarentegen veel uitgebreider
Je hebt toch meer opties op de M400, deze is echt uitgebreider. Je moet het alleen via de pc instellen (wat ik een groot nadeel vind als je iets snel wilt veranderen om te testen). Je hebt veel meer schermen tot je beschikking en meer velden. Het is juist één van de pluspunten van de M400 over de 220/225.

Dat intuïtieve is denk ik erg persoonlijk want ik vind juist de Garmin toestellen weer intuïtiever werken. Goed te horen dat het toestel je bevalt.

Ik heb vandaag mijn F3 opgestuurd eens kijken of ze het bevriezen en wegvallen van gps kunnen oplossen. Ik ben benieuwd of ik een vervangend exemplaar krijg, een nieuw of refurbished, of dat ze 'm echt gaan repareren. Ik zit momenteel toch met een voetblessure dus ik kan 'm iets beter missen nu al voelt m'n pols erg naakt zonder F3.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
rockhopper schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:47:
[...]

Je hebt toch meer opties op de M400, deze is echt uitgebreider. Je moet het alleen via de pc instellen (wat ik een groot nadeel vind als je iets snel wilt veranderen om te testen). Je hebt veel meer schermen tot je beschikking en meer velden. Het is juist één van de pluspunten van de M400 over de 220/225.

Dat intuïtieve is denk ik erg persoonlijk want ik vind juist de Garmin toestellen weer intuïtiever werken. Goed te horen dat het toestel je bevalt.
Ik had het anders moeten verwoorden. De M400 heeft o.a. sportprofielen en fitheid test, dat heeft de 225 niet. Echter wat je allemaal op de FR225 en in connect kunt instellen is velen malen uitgebreider. Denk aan paslengte, weergave hartslagen als ook het maken van een hele workout op je horloge. Ik heb daardoor het gevoel dat de Garmin voor de echte serieuze loper is gemaakt en de Polar voor casual sporter.

Met intuïtief op de Polar moet je denken aan eenvoudig je data synchroniseren met je telefoon. Terug toets 3 seconden ingedrukt houden en presto. Ook de beperktheid in wat je kunt instellen maakt het geheel wat overzichtelijker.

Wat betreft datavelden kan ik nu nog niet veel zeggen. Heb er nog niet meegelopen zodoende kan ik nog geen verschillen duiden en of ik wat mis.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 30-07-2015 09:31 . Reden: Verdomde iOS woord voorspellingen :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik kan eigenlijk niks bedenken dat de FR220 kan weergeven dat de M400 niet kan.
Ik weet niet waar je die "paslengte" van Garmin Connect vandaan haalt (dat zal wel aan mij liggen ik kijk niet zoveel op Connect) maar op het horloge zelf kan ik het niet terugvinden. Tenzij het natuurlijk een nieuwe feature is op de FR225. Het maken van een workout is iets uitgebreider bij Garmin maar in principe kan je op de M400 ook twee snelheden laten afwisselen. Hartslag is natuurlijk een core-feature die op geen enkel goed sporthorloge ontbreekt, dus ook niet op de M400, weet je zeker dat je wel op de pc/Flow website de velden juist ingesteld hebt. Er zijn erg veel opties hoor.

Het synchroniseren van zowel de M400 als de FR220 gaan regelmatig mis met mij via de telefoon. Persoonlijk vind ik het onhandig om een knop 3s in te houden maar dat is persoonlijk, je doet het niet snel per ongeluk in ieder geval.

Ik blijf van mening dat beide toestellen (en de 225) allemaal voor het instap segment zijn. De software (PC/Website) van Garmin is inderdaad een stuk beter ontwikkeld dan die van Polar. DCRainmaker verwoord het eigenlijk erg goed met zijn: koop de M400 tenzij je vibratie alarmen wilt, je al een ANT+ hartslagmeter hebt of heel veel data al op Garmin. Wat bij mij ook nog de doorslag had kunnen geven is dat ik de M400 niet zo fijn vind zitten als de FR-serie. De V800 is wat dat betreft weer wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rockhopper schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:30:
Ik kan eigenlijk niks bedenken dat de FR220 kan weergeven dat de M400 niet kan.
Ik weet niet waar je die "paslengte" van Garmin Connect vandaan haalt (dat zal wel aan mij liggen ik kijk niet zoveel op Connect) maar op het horloge zelf kan ik het niet terugvinden. Tenzij het natuurlijk een nieuwe feature is op de FR225.
in garmin connect:
devices, 225, settings, user settings,custom stride length.

Op de 225 kan ik me ook die setting herringeren maar ken hem 1,2,3 niet meer vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Mijn Garmin Connect is in het Nederlands, maar dan nog zie ik in de nieuwe layout niet direct een menu optie met toestelkeuze. Kijk je via klassieke weergave? Of is dit de mobiele app? Anyway de paslengte is dus niet op het horloge zelf te zien.
Zoals ik vermoedde zit ie bij GC ook redelijk verborgen want ik krijg 'm niet zichtbaar en ik ben er al weer klaar mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rockhopper schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:48:
Mijn Garmin Connect is in het Nederlands, maar dan nog zie ik in de nieuwe layout niet direct een menu optie met toestelkeuze. Kijk je via klassieke weergave? Of is dit de mobiele app? Anyway de paslengte is dus niet op het horloge zelf te zien.
Zoals ik vermoedde zit ie bij GC ook redelijk verborgen want ik krijg 'm niet zichtbaar en ik ben er al weer klaar mee ;)
ik kijk volgens mij in modern UI.

Als je een activiteit doet dan berekend hij iig de gemiddelde staplengte:
http://www.gadfit.com/wp-...-225-GPS-run-dynamics.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Je paslengte kun je aanpassen in connect te vinden onder je persoonlijke instellingen waar je ook je gewicht, lengte, enz. invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was onder de indruk dat hij ook somehow meet wat je paslengte is. Ik zie mijn paslengte namelijk nogal eens variëren in Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:30:
Ik was onder de indruk dat hij ook somehow meet wat je paslengte is. Ik zie mijn paslengte namelijk nogal eens variëren in Connect.
doet hij ook als je een activiteit doet en dus GPS aan hebt...aftand/aantal passen is immers paslengte..

Maar in stappentellerstand (3x woordwaarde ;) ) kan hij dat natuurlijk niet bepalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:42
Weet iemand welke site een goed aantal 'klimmeters' weergeeft? Ik heb de TomTom Cardio en gebruik nu de tomtom standaardsite, maar die geeft alleen 'elevation' aan, wat weer een netto-saldo is, en dus niet het totale aantal klimmeters cumulatief. Op het horloge wordt dit wel aangegeven, dus de data is er wel ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:50

samo

yo/wassup

Vandaag een beetje ruzie gehad met de Fenix 3. Had grote plannen: vrij genomen om een nieuwe route in een voor mij nieuw gebied te gaan lopen. Had mijn zinnen gezet op de 27km Veluwezoomtrail van vorig jaar aangzien ik dat gebied niet ken.

Dus route ingeladen in de garmin. Apparaat is echter een keer of vier vasgelopen. Reageert nergens meer op op dat moment. Erg vervelend om te navigeren door een onbekende route. Vooral aan het eind was het strond-vervelend: flinke omweg gemaakt, saaie route en telde niet goed door. Maar ook bij de lange stukken rechtdoor was het spannend: vastgelopen of echt rechtdoor?

Tussendoor heeft 't ongeveer 25 km goed gewerkt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik vind het dapper van je. Ik zou nooit "vrijwillig" een route doen met de F3 als navi. Wel vervelend dat het voor je zo slecht uitpakte. Ik heb wel eens een track back gedaan terug naar start, dat was wel te doen, maar het kleine schermpje zonder een echte kaartachtergrond is niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Dat vast lopen zou dt een soft ware bug zijn aangezien er net nieuwe soft ware uit is?
Ik had het gisteren toen ik hem aan t instellen was dan bevroor hij en was een herstart de oplossing.

En nog een vraagje hebben de fenix 3 gebruikers ook dat ze de knopjes best hard moeten indrukken em dat je een dubbel klikje voelt/hoort?
En kan je het scherm vergrendelen?

[ Voor 31% gewijzigd door Roos79 op 30-07-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 18:50

samo

yo/wassup

Op zich went het navigeren best. Twee keer verkeerd gelopen met de kaart aan, maar hoe meer ik er mee loop hoe makkelijker het afgaat. En tenslotte; de route is niet heilig, het is een indicatie

Ik hoop op een software-bug en zal eens kijken of ik het kan melden.

[ Voor 12% gewijzigd door samo op 30-07-2015 22:30 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Roos79 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:27:
Dat vast lopen zou dt een soft ware bug zijn aangezien er net nieuwe soft ware uit is?
Ik had het gisteren toen ik hem aan t instellen was dan bevroor hij en was een herstart de oplossing.

En nog een vraagje hebben de fenix 3 gebruikers ook dat ze de knopjes best hard moeten indrukken em dat je een dubbel klikje voelt/hoort?
En kan je het scherm vergrendelen?
Bugs zijn inderdaad normaal na een firmware update gedurende de eerste zes maanden na release.
Ik hoef bij mijn toestel de knoppen niet hard in te drukken, ik voel een 'klikweerstand' als ik 'm goed indruk. Dat voelt niet aan als "dubbel" en ook hoor ik dit niet als ik mijn horloge gewoon draag (als ik 'm bij mijn oor hou is het een ander verhaal)
Het scherm kan vergrendeld worden (daarmee zet je het hele horloge op slot). Je krijgt de optie als het goed is als je de licht knop inhoud (bovenste knop aan de linkerkant). Ik kan het momenteel niet testen omdat mijn F3 bij Garmin ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Aha super idd dat vergrendelen en mijn knoppen klikken wel.
Tis echt duw en dan hoor je klik en dan nog iets verder duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Okay bij deze ik beken, de trilfunctie is een must. Verder is het ook fijn dat de Garmin aankondigt wanneer het volgende segment van je intervaltraining aandient met herkenbare piepjes( *piep* *piep* *piep* *piep* *piep* *tududududuuuu*)

Het maakt het lopen erg aangenaam, nu nog zorgen dat mijn hartspier weer wat groter wordt. Niets is vervelender om hipster mom en fit granny je voorbij ziet lopen terwijl jezelf in zone 3 loopt te dribbelen :o

Trilfunctie FTW :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:56:
Okay bij deze ik beken, de trilfunctie is een must. Verder is het ook fijn dat de Garmin aankondigt wanneer het volgende segment van je intervaltraining aandient met herkenbare piepjes( *piep* *piep* *piep* *piep* *piep* *tududududuuuu*)

Het maakt het lopen erg aangenaam, nu nog zorgen dat mijn hartspier weer wat groter wordt. Niets is vervelender om hipster mom en fit granny je voorbij ziet lopen terwijl jezelf in zone 3 loopt te dribbelen :o

Trilfunctie FTW :Y)
Mooi dat je zo blij bent met de 225! :). Op de een of andere manier maakt Garmin toch (te dure?) producten die precies doen wat de tweaker-hardloper wil :).

Gisteren bij Coolblue wezen kijken voor de M400 voor m'n vriendin. Stond helaas echt niet op haar smalle pols.

Vervolgens ongeveer het gehele assortiment gepast en geconcludeerd dat het een rond horloge moet worden. Nu is zij nogal kieskeurig en wil ze per se geen kleurtjes. 220 en 225 vallen dus al af. Ja zelfs het beetje rood van de 225 is al too much ^^.

Ze viel wel voor de Suunto Ambit 3 (all black), maar ik had geen idee hoegoed Suunto is in vergelijking met Garmin/Polar. Thuis beetje reviews gelezen, blijkt de Ambit 3 gewoon ook geen trilfunctie te hebben!! (Horloge van € 300...).

Eigenlijk blijft alleen de Fenix 3 voor haar over, maar die is ook wel erggg groot, duur en harde overkill qua specs.

Mocht iemand nog tips hebben voor mijn nogal modenewuste vriendin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Mooi dat je zo blij bent met de 225! :). Op de een of andere manier maakt Garmin toch (te dure?) producten die precies doen wat de tweaker-hardloper wil :).

Gisteren bij Coolblue wezen kijken voor de M400 voor m'n vriendin. Stond helaas echt niet op haar smalle pols.

Vervolgens ongeveer het gehele assortiment gepast en geconcludeerd dat het een rond horloge moet worden. Nu is zij nogal kieskeurig en wil ze per se geen kleurtjes. 220 en 225 vallen dus al af. Ja zelfs het beetje rood van de 225 is al too much ^^.

Ze viel wel voor de Suunto Ambit 3 (all black), maar ik had geen idee hoegoed Suunto is in vergelijking met Garmin/Polar. Thuis beetje reviews gelezen, blijkt de Ambit 3 gewoon ook geen trilfunctie te hebben!! (Horloge van € 300...).

Eigenlijk blijft alleen de Fenix 3 voor haar over, maar die is ook wel erggg groot, duur en harde overkill qua specs.

fitbit charge HR en fitbit surge zijn helemaal zwart/grijs.. maar of die estetisch mooi zijn??
MS Band is misschien ook wel ene optie voor haar.

Alle zijn weer niet rond.. dus vallen misschien daaroor al meteen af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:19:
[...]

fitbit charge HR en fitbit surge zijn helemaal zwart/grijs.. maar of die estetisch mooi zijn??
MS Band is misschien ook wel ene optie voor haar.

Alle zijn weer niet rond.. dus vallen misschien daaroor al meteen af..
Tjah de charge hr heeft zeer matige hrm (imo), geen standalone gps en bijv geen intervaltraining.

De hrm van de surge is ook niet best volgens DCR, daarnaast ook een esthetische no-go.

Micr Band zal ik eens bekijken! Weet niet goed wat deze doet en niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:27:
[...]

Tjah de charge hr heeft zeer matige hrm (imo), geen standalone gps en bijv geen intervaltraining.

De hrm van de surge is ook niet best volgens DCR, daarnaast ook een esthetische no-go.

Micr Band zal ik eens bekijken! Weet niet goed wat deze doet en niet doet.
de band kan eigenlijk best wel veel, en is in verhouding niet duur.. maar design is wat appart en accuduur is niet super...

Gister met floorball (wat? Wikipedia: Floorball dat! :) ) even de 225 aangezet.. aangezien het in een sporthal is werkt dat dus niet echt ;) continu getrill van autopause/autostart
https://connect.garmin.com/modern/activity/849645493

zijn er trouwens meer mensen die myfitnesspal gebruiken om voedsel te tracken?
Ik ben deze week ermee begonnen en moet zeggen dat ik het makkelijker vind dan ik had verwacht..
Er komt nog een dag dat ik niks kan eten omdat ik mijn telefoon niet bij me heb ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 31-07-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:53

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Wederom een update voor de Fenix 3 (Update Friday)

Changes made from version 4.00 to 4.20:
Fixed a potential issue with the 'Set a Target' Training option.
Fixed an issue with displaying smart notifications while sleeping.
Fixed an issue with customization of data fields on 'Lap Alert' and 'Rest Screen' data screens.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
[...]

Tip: haal de M400 voor sport alleen en haal met het verschil in prijs van de F3 een mooi dameshorloge die er helemaal uitziet zoals zij het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Tip: haal de M400 voor sport alleen en haal met het verschil in prijs van de F3 een mooi dameshorloge die er helemaal uitziet zoals zij het wil.
Dat soort heerlijk logische mannenoplossingen heb ik ook aangedragen, maar kennelijk moet een dame er zelfs als ze hardloopt fashionable uitzien (can you believe it... >:) :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tja met zulke logica kan je de specs beter laten varen. Focus dan maar op een mooi horloge-huis en een gekleurd bandje. De hele Fenix serie kan ook andere bandjes aan (diverse kleuren). Of doe eens gek en gooi lekker zelf met een beetje zwarte nagellak de rode elementen van de FR220 weg.
De FR10/FR15 komt trouwens in diverse kleurtjes, zit daar dan niks bij? Bijvoorbeeld de Garmin Forerunner 10 GPS zwart/zilver damesmodel zie hier

Of MOET je per se allerlei extra functies erbij? In dat geval is de Fenix 3 de enige oplossing denk ik. Overigens went een groter horloge als deze vrij snel. Ik heb zelf geen brede pols en hij zit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Requiem19 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:33:
[...]

Dat soort heerlijk logische mannenoplossingen heb ik ook aangedragen, maar kennelijk moet een dame er zelfs als ze hardloopt fashionable uitzien (can you believe it... >:) :X)
Ik heb geen super dunne polsen (ongeveer 17.5cm) en draag dus sinds kort de Fenix 3
Gevoelsmatig zeg ik GROOOT maar in de praktijk valt dat wel mee tis echt wennen maar verder een prettig ding!

En vooral wat wil ze ermee?
Heb je toevallig instagram zoek dan even op Fenix 3 veel sport vrouwen die ze toch echt 24/7 dragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37
Requiem19 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:33:
[...]

De wit-paarse 220 vindt ze ook niks? Of anders een 610? Die is niet fashionable, maar heeft geen gekke kleurtjes. ook wat ouder, maar nog steeds best functioneel.

En als het niet rond hoeft de Vivoactive? Die heeft ook geen kleurtjes, maar je kunt er wel verschillende gekleurde bandjes voor kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door hatsa op 31-07-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Als laatste idee misschien een Adidas smart fit? Enige nadeel is dat je een mobieltje erbij moet hebben voor GPS tracking en hij verder geen overige tracking doet. Verder zijn de Micoach plannen prima via de website, zelf twee jaar plezier van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Heeft Adidas niet een hele korte batterij duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:21
[...]

Als je nog ergens een Forerunner 210 kunt vinden, die is grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Positron schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 05:41:
[...]

Dat is de Multi-Sport HRM (oudere versie met borstband) en niet de Multi-Sport Cardio (met optische hartslagmeter).
Ik zie het nu ja, was me niet opgevallen! Ik begreep overigens wel dat borstbanden vaak nauwkeuriger zijn.

Zelf heb ik de "oude" versie, en heb sterk het idee dat het calorieverbruik niet goed berekend wordt tijdens het fietsen, of, omdat het de laatste week nogal hard waaide, TomTom geen rekening met wind houdt. Ik heb iedere dag tripjes van 2 tot 3,5 uur gedaan (ik begin tegen de wind in en draai halverwege om) en meet een veel lager calorieverbruik per uur (~700) op de heenweg dan bij de terugweg (900+) bij constant rond de 130 bpm. Iemand een idee? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
Wel apart, blijkbaar is dit model weer in prijs verhoogd, ik heb deze daar begin juli voor €129 aangeschaft wat ik wel een goede prijs vond. Tot nu toe bevalt deze prima waarvoor ik hem gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
Zelf heb ik de "oude" versie, en heb sterk het idee dat het calorieverbruik niet goed berekend wordt tijdens het fietsen, of, omdat het de laatste week nogal hard waaide, TomTom geen rekening met wind houdt. Ik heb iedere dag tripjes van 2 tot 3,5 uur gedaan (ik begin tegen de wind in en draai halverwege om) en meet een veel lager calorieverbruik per uur (~700) op de heenweg dan bij de terugweg (900+) bij constant rond de 130 bpm. Iemand een idee? Mis ik iets?
In de terugweg heb je sneller gereden met dezelfde HR maw een hogere calorieverbruik. Snelheid en duur zijn de enige parameters die anders zijn. Je zal er wellicht minder tijd over gedaan hebben, maar de snelheid zal hoger gelegen hebben.

Een topic op het fiets.nl forum vertelt U hier meer over.

[ Voor 8% gewijzigd door RigolleM op 01-08-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Namens mijn vriendin bedankt voor al het advies voor een nieuw sporthorloge.

De FR 610 blijkt in 2011 gereleased te zijn en wel erg veel minder functies te hebben dan de 2015 horloges. De Adidias smart fit vond ze er wel aardig uit zien, maar jammer dat er geen gps in zit, dan voegt het relatief weinig toe.

Daarom gistermiddag naar de Bever in Amsterdam gegaan en de Suunto Ambit 3 gepast en de Fenix 3. De Ambit vond ze iets mooier, maar het feit dat er geen trilfunctie op zat was toch een te grote bummer. En ook is de Ambit wat 'saaier' dan de Fenix. Met de Fenix maak je echt een 'statement'.

Na 5 minuten overleggen en mijn voorstel dat ik de helft van de Fenix zou betalen, was het snel gedaan. Sinds gisteren is ze dus nu de trotse eigenaar van een Fenix 3. En ik moet zeggen, ik ben ook enorm impressed. Ivm met mijn Forerunner 220 is het echt van een compleet ander niveau qua afwerking, functies en uitstraling.

Nu is de volgende queeste begonnen; er moet natuurlijk een mooier horlogebandje komen. Iets zwarts, maar minder 'sporty'. Voorlopig is ze ook wel even zoet met alle functies van de Fenix 3 uit te vogelen!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:53

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Mooi dat de kogel door de kerk is! Goede keuze , Fenix 3 bevalt me echt heel goed.
Vanmorgen naar het trainingcomplex geweest. Normaliter kom ik alleen in het complex en dus ken ik daar de omgeving totaal niet. Gisteravond even via ridewithgps.com een route gemaakt van Ca 10 km. Ik heb echt heerlijk ontspannen gelopen in een vreemde omgeving. Hij gaf perfect aan als ik "off route'' was.
Het mooie is dat hij op verharde wegen en fietspaden ook echt notificaties geeft zoals bijv. over 50 meter rechtsaf.

In de bossen moet je wat beter opletten en is het even wennen omdat hij alleen de richting aangeeft.
(Hij is gelukkig ook niet vastgelopen o.i.d. wat ze op het Garmin forum nog wel eens melden)

M'n rondje is trouwens hier te vinden: https://connect.garmin.com/modern/activity/852130540 ( wie goed oplet ziet dat ik toch nog wel een paar keer fout ben gelopen :F )

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Requiem19 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:23:

Na 5 minuten overleggen en mijn voorstel dat ik de helft van de Fenix zou betalen, was het snel gedaan. Sinds gisteren is ze dus nu de trotse eigenaar van een Fenix 3. En ik moet zeggen, ik ben ook enorm impressed. Ivm met mijn Forerunner 220 is het echt van een compleet ander niveau qua afwerking, functies en uitstraling.

Nu is de volgende queeste begonnen; er moet natuurlijk een mooier horlogebandje komen. Iets zwarts, maar minder 'sporty'. Voorlopig is ze ook wel even zoet met alle functies van de Fenix 3 uit te vogelen!

Probeer deze anders eens.
Gefeliciteerd met de keuze, ik denk dat jij er zelf ook binnenkort eentje gaat halen ;)
Welke versie is het trouwens geworden? Gray of Silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Probeer deze anders eens.
Gefeliciteerd met de keuze, ik denk dat jij er zelf ook binnenkort eentje gaat halen ;)
Welke versie is het trouwens geworden? Gray of Silver?
Haha, dank voor de tip voor het horlogebandje.

Het is de grey geworden. Nog een tip voor mensen met een grey versie; pas echt op met krasjes. Na 1 dag zitten er al drie flinke krassen in de bezel, waarschijnlijk van de ring die ze om haar andere hand heeft en die dan de bezel raakt. Die bezel is eigenlijk zilver, maar er zit een soort coating op die er supermakkelijk af gaat bij aanrakingen met harde dingen...

Overigens ga ik hard m'n best doen om de verleiding te weerstaan zelf een F3 te halen, voelt zo unisex ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Requiem19 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:23:
Namens mijn vriendin bedankt voor al het advies voor een nieuw sporthorloge.

De metalen band misschien?
Maar dan had ze de sapphire moeten kiezen eigenlijk kwa prijs is dat bandje los erg duur.
Ik wil er juist een blauw bandje bij en heb nu de zwarte en das saai :P

Ik heb zelf wel de sapphire maar heb er wat minder voor hoeven betalen en wel de normale garantie :)
Zelf had ik nog een ant+ band liggen dus hoefde ook niet die HRM bundel :)

En wat is Garmin connect leuk heb er doelen in gezet en ben lekker aan het puzzelen.
Ik vroeg mij een ding af kan je de apps alleen op t horloge bewerken/toevoegen of kan dat ook on line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik heb mijzelf gisteren een Forerunner 225 kado gedaan :)
Vandaag tijdens het sporten (geen hardlopen) omgehad en ik ben er blij mee.
GPS werkt goed en is makkelijk te bedienen.
Nu moet ik nog serieus gaan hardlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Mijn TomTom Cardio Multisports is gesneuveld. Tijdens een zwem gisteren is er vocht in het horloge terecht gekomen. Hoop dat dit iets is wat gewoon netjes onder de garantie (horloge is 9 maanden oud) wordt afgehandeld ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:42
Valorian schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:25:
Mijn TomTom Cardio Multisports is gesneuveld. Tijdens een zwem gisteren is er vocht in het horloge terecht gekomen. Hoop dat dit iets is wat gewoon netjes onder de garantie (horloge is 9 maanden oud) wordt afgehandeld ....
Dat had mijn vriendin ook met haar Multisport. En dat Multi betekent toch echt dat je er ook mee kunt gaan zwemmen. Opgestuurd naar TomTom en ook gemeld dat het bandje niet helemaal in orde was en ze - indien dat ook vervangen zou kunnen worden - liever een ander kleurtje zou hebben.

Een paar dagen later lag er een nieuwe Multisport in de bus, in de gewenste kleur.

Ergo: volgens mij komt dat wel in orde :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
dreamscape schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Dat had mijn vriendin ook met haar Multisport. En dat Multi betekent toch echt dat je er ook mee kunt gaan zwemmen. Opgestuurd naar TomTom en ook gemeld dat het bandje niet helemaal in orde was en ze - indien dat ook vervangen zou kunnen worden - liever een ander kleurtje zou hebben.

Een paar dagen later lag er een nieuwe Multisport in de bus, in de gewenste kleur.

Ergo: volgens mij komt dat wel in orde :)
Klinkt goed! De horloges van TomTom zijn schrikbarend duur, hoop dat een stukje van die ongetwijfeld forse marge zich terugbetaald in goede service :) .. Had jouw vriendin contact opgenomen via de winkel/site waar ze het horloge gekocht had of direct bij TomTom? En was dat ook binnen het eerste jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Binnen het eerste jaar inderdaad. Ook ongeveer 9 maanden, denk ik.

Eerst contact met de winkel (Coolblue) en die gaven aan dat het echt sneller zou gaan als ze direct met TomTom contact zou opnemen. Dat dus gedaan en aldus geschiedde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Kennelijk een typisch kwaaltje van de TT Cardio (Multi), want de mijne kon na de eerste zwemsessie al retour. Onder RMA teruggestuurd naar de verantwoordelijke partij onder de ING Rentepuntenstore en korte tijd later geld retour gekregen nadat ik had aangegeven dat ik geen nieuwe hoefde. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Positron op 03-08-2015 05:46 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannymanny
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-08 11:25
Pas een Polar V800 gekocht. Bevalt tot nu toe goed. Op de Polar Flow website is veel af te lezen en in te stellen. Horloge zelf is mooi afgewerkt en werkt intuitief. Minpuntje is dat ik soms een beetje met de oplaad/sync kabel moet rommelen voordat hij pakt. Ik gebruik hem op dit moment alleen voor hardlopen en activiteiten tracker. De iPhone app werkt ook wel aardig . Het zou fijn zijn als je daar ook instelling en trainingen zou kunnen aanpassen. De batterij ging de eerste keer 6 dagen mee. Dit was met ongeveer 4,5 uur GPS en een hoop geklooi natuurlijk...:-)

mannymanny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Positron schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 05:43:
Kennelijk een typisch kwaaltje van de TT Cardio (Multi), want de mijne kon na de eerste zwemsessie al retour. Onder RMA teruggestuurd naar de verantwoordelijke partij onder de ING Rentepuntenstore en korte tijd later geld retour gekregen nadat ik had aangegeven dat ik geen nieuwe hoefde. :)
Ah, dat is wel heel snel ja. Ik wil wel graag een nieuwe, ben er namelijk superblij mee verder. Heb hem ook gebruikt voor alpine-tripjes, waar 'ie eigenlijk niet voor bedoeld is en dat geeft ook erg fraaie resultaten. Batterij ging uiteindelijk zo'n 5,5 a 6 uur mee, als alles aan stond.

In praktijk was dit trouwens ook mijn eerste zwemsessie, heb het horloge wel om gehad bij regen ofzo maar was er gewoon niet eerder van gekomen om er eens mee te zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Sinds ik in Maart begonnen ben met hardlopen heb ik nu echt een sporthorloge nodig.
Runkeeper is leuk maar wil me hartslag weten en de informatie kunnen zien, voor het fietsen heb ik een Edge 500 en dan mis je dat snel.

Een Forerunner 225 is wel nice, maar voor het zelfde geld kan je een FR620 HRM krijgen.
De 620 heeft meer functies maar is wat ouder.

Iemand nog advies?

(Nav dit topic is de TT Cardo iig afgevallen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Je zou kunnen beginnen met een Quick Release Kit en gewoon die Edge gebruiken bij het hardlopen. Zo heb ik het eerste half jaar ook gelopen met mijn 510 om de pols. Dat werkte eigenlijk best goed.
Alleen je snelheidsaanduiding is niet zo handig. Het ding is er namelijk niet op gemaakt om steeds heen en weer te slingeren, dus is voor 'huidige snelheid' wat onnauwkeurig. Gemiddelde snelheden en rondesnelheden werken wel prima.

Ik ben uiteindelijk wel overgestapt op een echt horloge en heb nu een Forerunner 220 met daarnaast een Mio Link. Dat is goedkoper dan een 225 en ik kan de Mio ook gebruiken met mijn Edge op de racefiets.

En als ik echt alle info tegelijk wil kunnen zien en als een soort DC Rainmaker wil gaan rondrennen, dan hang ik gewoon beide Garmins om de arm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Redje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:42:
Sinds ik in Maart begonnen ben met hardlopen heb ik nu echt een sporthorloge nodig.
Runkeeper is leuk maar wil me hartslag weten en de informatie kunnen zien, voor het fietsen heb ik een Edge 500 en dan mis je dat snel.

Een Forerunner 225 is wel nice, maar voor het zelfde geld kan je een FR620 HRM krijgen.

Iemand nog advies?

Ik zou nog steeds de Cardio aanraden, maar vooral ook omdat dat het enige horloge is wat je onder de 200 euro kan vinden mét GPS én hartslagmeting via de pols. Normaal 300 euro maar via de rentepuntenwinkel van ING 179,95. Is geld niet zo'n probleem, dan wellicht de net nieuwe 225 van Garmin en als je meer met outdoor wilt doen kom je bij de Ambit's van Suunto en de Fenix van Garmin. Maar voor al die opties ga je wel 300 - 400 euro neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:42:

Iemand nog advies?

Als je kunt leven met het feit dat het horloge niet trilt:

Polar M400.

Anders 220?

Ingebouwde hartslagmeter is ook wel erg leuk, maar bij Garmin nu nog te duur en TomTom laat zien dat de kwaliteit niet op orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Requiem19 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:26:
[...]

Als je kunt leven met het feit dat het horloge niet trilt:

Polar M400.

Anders 220?

Ingebouwde hartslagmeter is ook wel erg leuk, maar bij Garmin nu nog te duur en TomTom laat zien dat de kwaliteit niet op orde is...
Wat bedoel je precies? Mijn hartslag-meter van de cardio heeft eigenlijk nog nooit gefaald, en ook uit alle diepgaande reviews komt 'ie erg goed en accuraat uit de verf. En de 225 heeft volgens mij exact dezelfde hartslagmeter.. Of doel je met 'kwaliteit niet op orde' op het feit dat er hier toevallig 3 mensen zijn die een keer water-problemen gehad hebben met het horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste.

Het is uiteraard een kleine dataset, drie mensen, maar het is op z'n minst opvallend.

Verder bedoelde ik dat de optische hartslagmeters, naar mijn mening, nog niet volwassen genoeg zijn qua techniek. Bij sommige mensen werkt het vlekkeloos, maar er zijn ellenlange forumpagina's van mensen bij wie het echt heel slecht werkt. Dat zal gelden voor zowel de 225 als de TT met optische HRM.

Ik wil zelf heel graag ook een optische HRM, maar ik wacht nog even :). Voorlopig maar ouderwets mezelf insnoeren met de band...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:46:
Dat laatste.

Het is uiteraard een kleine dataset, drie mensen, maar het is op z'n minst opvallend.

Verder bedoelde ik dat de optische hartslagmeters, naar mijn mening, nog niet volwassen genoeg zijn qua techniek. Bij sommige mensen werkt het vlekkeloos, maar er zijn ellenlange forumpagina's van mensen bij wie het echt heel slecht werkt. Dat zal gelden voor zowel de 225 als de TT met optische HRM.

Ik wil zelf heel graag ook een optische HRM, maar ik wacht nog even :). Voorlopig maar ouderwets mezelf insnoeren met de band...
geef het maar toe, je bent een closet bondage fan :+

Optische hartslagmeters werken prima als je een blanke bleekscheet bent zoals de gemiddelde nederlander, maar als je wat meer gekleurd bent of tatoos hebt op je pols werkt het een stuk minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Dank voor de reacties.
Omdat ik al een Edge heb hou ik het maar bij Garmin, makkelijk alles in Connect.

De FR225 is te verkrijgen voor 259,- de FR620 HRM voor 269,-
Bij een FR220 kan ik m'n Edge hartslagband gebruiken, dan is deze 149,-

Twijfel, twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Redje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:49:
Dank voor de reacties.
Omdat ik al een Edge heb hou ik het maar bij Garmin, makkelijk alles in Connect.

De FR225 is te verkrijgen voor 259,- de FR620 HRM voor 269,-
Bij een FR220 kan ik m'n Edge hartslagband gebruiken, dan is deze 149,-

Twijfel, twijfel...
Waar zie je hem staan voor 259,-? ik kan die prijs namelijk niet vinden. Daarnaast kan je ook bij de FR225 je hartslagband gebruiken mocht je dat willen als de optische HRM niet naar wens werkt, hij ondersteunt gewoon ANT+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30
Niek_ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:35:
[...]

Heb je nog instellingen aangepast of werkte het out-of-the-box?
Was out of the box

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
rickjehh schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Waar zie je hem staan voor 259,-? ik kan die prijs namelijk niet vinden. Daarnaast kan je ook bij de FR225 je hartslagband gebruiken mocht je dat willen als de optische HRM niet naar wens werkt, hij ondersteunt gewoon ANT+ :)
Toch maar de 225 besteld.
Als de HRM niet goed werkt gaat hij terug, beetje zonde om daar 100,- meer voor te betalen.
Denk ook niet dat hij veel goedkoper gaat worden dan dit, of er moet nog een 230 aankomen :)

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Mij valt op dat bij de fenix 3 hij bij beweging moeite met de GPS heeft dus dan zie je op je horloge de snelheid dalen terwijl dat niet zo is.
Is dat herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:30:
Mij valt op dat bij de fenix 3 hij bij beweging moeite met de GPS heeft dus dan zie je op je horloge de snelheid dalen terwijl dat niet zo is.
Is dat herkenbaar?
(Bijna) geen enkel GPS horloge is geschikt om current pace te gebruiken. Consumenten GPS is nauwkeurig tot op 10-15 meter. De actuele snelheid op basis van GPS kan daarom nogal wisselen, dat wordt erger naarmate je langzamer gaat (in een auto is het preciezer dan bijv wandelend). Bij mijn Forerunner 220 is dit precies identiek. Alleen een footpod is goed genoeg voor current pace (mits goed gekalibreerd).

Wat ik zelf doe bij mijn 220: ik laat in het datascherm 'pace current kilometer' zien. Doordat het gemiddelde is over een kilometer, vlakt hij de pieken uit je snelheid en is het veel accurater.

Overigens zou je ook pace per x afstand instellen, hangt af van welke afstand je bij 'auto lap' instelt. Ik vind het zelf wel fijn als hij iedere km even piept (en trilt!) om aan te geven dat de km voorbij is en op welke snelheid deze km ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand anders ook problemen met de Garmin Fenix 3 tijdens het willen laden van een koers, om die vervolgens te hardlopen?
Bij mijn horloge van 2 weken jong loopt alles vast en moet ik het horloge helemaal uit doen om weer normaal beeld te krijgen.

Is iemand hier bekend mee of doe ik zelf iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:53:
Vandaag een beetje ruzie gehad met de Fenix 3. Had grote plannen: vrij genomen om een nieuwe route in een voor mij nieuw gebied te gaan lopen. Had mijn zinnen gezet op de 27km Veluwezoomtrail van vorig jaar aangzien ik dat gebied niet ken.

Dus route ingeladen in de garmin. Apparaat is echter een keer of vier vasgelopen. Reageert nergens meer op op dat moment. Erg vervelend om te navigeren door een onbekende route. Vooral aan het eind was het strond-vervelend: flinke omweg gemaakt, saaie route en telde niet goed door. Maar ook bij de lange stukken rechtdoor was het spannend: vastgelopen of echt rechtdoor?

Tussendoor heeft 't ongeveer 25 km goed gewerkt.

Heb exact hetzelfde probleem! Ben jij al wat wijzer of nog geen oplossing?
Ik ga morgen Garmin Nederland bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

1) Vorige week liep mijn Fenix 3 vast tijdens een hardlooptocht van 20km met navigatie op de trackback (had eerst het stuk heen gefietst, om het daarna terug te lopen). Alles werd erg traag, dus variabele vertraging bij het indrukken van knoppen. Soms 3 seconden, soms 30 seconden of geen reactie. Heel irritant. Nadat ik navigatie uiteindelijk uit had gekregen liep alles weer smooth. Toevallig kwam afgelopen week een firmware-update uit die issues met navigatie zou fixen. Volgens mij was dat 4.00 en kwam gauw daarna 4.20 alweer uit. Ik heb het verder niet meer getest, mede vanwege punt 2) hieronder. De registratie lijkt op de achtergrond wel goed te zijn doorgelopen.

2) Afgelopen weekend was ik MTB'en in Limburg en wilde daarom een route inladen. Deze heb ik gedownload van mtbroutes.nl en vervolgens geïmporteerd via Garmin Connect. Helaas kwam deze niet door naar het horloge en kreeg ik steeds een sync error. Nadat ik de route uit de sync queue had gehaald, ging synchronisatie weer soepel. Misschien was de routefile niet helemaal fris of compatible, maar het kan ook zijn dat Garmin dit toch niet lekker op orde heeft.

Helaas wat issues met 'navigatie' dus. Verder nog steeds tevreden. Wat me wel verbaast is dat de Garmin app voor iOS meestal internetverbinding nodig heeft om iets met het horloge te kunnen. Vooral in het buitenland is dat irritant en naar mijn idee onnodig. Er is immers prima connectiviteit mogelijk via BT.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Het verbaast me dat een apparaat dat 400-500 Euro kost, dit soort mankementen vertoont.
Voelt als een typische "Rushed to market".
Mijn SpoQ, die maar een kwart kostte van wat ze voor een Fenix vragen heeft slechts één keer een crash gehad in de laatste 6 maanden, en dat bleek een foute track van GPSies.com te zijn (er zaten waypoints in die honderden km's van de eignelijke route lagen). Dat was gelukkig al bij de import, en niet onderweg in onbekend terrein.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Mijn oude FR305 mag nu wel eens met pensioen. Veel plezier mee gehad maar het beste ding is nu eigenlijk wel verouderd t.o.v. de huidige modellen die ik op het oog had. Al had de FR305 nog best veel functies die de lagere Forerunners niet hebben. Qua bedrag wil ik eigenlijk niet meer uitgeven dan 350 euro incl HS-band.

Wat wil ik eigenlijk niet missen
- Hoofdscherm instelbaarheid (je eigen schermen instellen)
- Minimaal 3 info-velden per scherm, liever 4 maar ik denk niet dat dit haalbaar is.
- Het uploaden van zelfgemaakte (interval)trainingen.

Ik kwam tot de volgende shortlist:

FR225
- Ingebouwde HS-meter lijkt mij wel fijn, de borstband is op de lange termijn toch hinderlijk maar wellicht komt dit doordat ik nog de eerste variant van Garmin gebruik.
- Die HS-meter kan ook een nadeel zijn in de winter als je je horloge over je jas draagt. Vanzelfsprekend kan hij dan geen HS meten. De nauwkeurigheid zou ook een issue kunnen zijn.
- Maar je kan toch een HS-band koppelen…
- Geen ondersteuning out-of-the-box voor gebruik op de fiets (is een pre, geen must)
- wel cadans, geen v.oscillatie/etc
- Relatief duur (~275-300 euro) tov de oudere FF220 ( < 200 euro ) welke ook nog een optie zou kunnen zijn
- Nieuw model = mogelijk bugs
- Knopjes voor bediening is een pre

FR220
- Oud model, de FR225 is net uit
- Qua bediening en functies identiek aan de FR225
- Prijs is gunstig (< 200 euro)

FR620
- Een wat ouder model, ik zie dit jaar nog een nieuwe variant uitgebracht worden.
- De zwart/blauwe variant vind ik niet echt mooi.
- Touchpanel schijnt niet helemaal lekker te werken.
- Standaard met cadans/v.oscillatie/etc
- HS-meting met borstband
- Ontwikkeld puur voor hardlopen
- Prijzig (~320 euro)

Fenix2
- Oud model, hoeft niet eens zo slecht te zijn.
- Prijs is een stuk gunstiger (~280 euro) tov de Fenix 3 die ik echt té duur vind.
- Wel multisports!
- Ziet er ook nog leuk uit om dagelijks te dragen (is persoonlijk)
- Ook geschikt voor indoorgebruik
- Stuk zwaarder dan de FR220/225/620

Polar M400
- Best goedkoop (~170 euro)
- Veel functies, lees goede dingen over dit horloge
- Maar de m400 is wel wat ouder…
- Het is een Polar… :/

TomTom GPS Multisports Cardio Bundel
- Mooie vormgeving (persoonlijk)
- Leuke prijs via ING rentepunten (~180 euro)
- Geïntegreerde HS-meting vergelijkbaar met de FR225 (incl voor- en nadelen)
- Beperkte functies tov de (duurdere) forerunners

Al met al neig ik toch naar de volgende horloges

-Fenix 2
-FR620
-FR220/225

…waarbij de F2 en de FR620 toch al wat ouder zijn tov de nieuwe FR225. Qua prijs is de FR620 het duurst maar onderling verschilt het niet zo veel. Zelf twijfel ik nog om de Fenix 2.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Dank je Requiem19 at vermoeden had ik al idd!
Verder er echt tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vhal schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:26:
Mijn oude FR305 mag nu wel eens met pensioen. Veel plezier mee gehad maar het beste ding is nu eigenlijk wel verouderd t.o.v. de huidige modellen die ik op het oog had. Al had de FR305 nog best veel functies die de lagere Forerunners niet hebben. Qua bedrag wil ik eigenlijk niet meer uitgeven dan 350 euro incl HS-band.

- Minimaal 3 info-velden per scherm, liever 4 maar ik denk niet dat dit haalbaar is.

FR225
- Ingebouwde HS-meter lijkt mij wel fijn, de borstband is op de lange termijn toch hinderlijk maar wellicht komt dit doordat ik nog de eerste variant van Garmin gebruik.
- Die HS-meter kan ook een nadeel zijn in de winter als je je horloge over je jas draagt. Vanzelfsprekend kan hij dan geen HS meten. De nauwkeurigheid zou ook een issue kunnen zijn.
- Geen ondersteuning out-of-the-box voor gebruik op de fiets (is een pre, geen must)
- Geen cadans/ v.oscillatie/etc
- Relatief duur (~275-300 euro) tov de oudere FF220 ( < 200 euro ) welke ook nog een optie zou kunnen zijn

FR220
- Oud model, de FR225 is net uit
- Qua bediening en functies identiek aan de FR225
- Prijs is gunstig (< 200 euro)

FR620
- Een wat ouder model, ik zie dit jaar nog een nieuwe variant uitgebracht worden.
- De zwart/blauwe variant vind ik niet echt mooi.
- Touchpanel schijnt niet helemaal lekker te werken.
- Standaard met cadans/v.oscillatie/etc
- HS-meting met borstband
- Ontwikkeld puur voor hardlopen
- Prijzig (~320 euro)

Fenix2
- Oud model, hoeft niet eens zo slecht te zijn.
- Prijs is een stuk gunstiger (~280 euro) tov de Fenix 3 die ik echt té duur vind.
- Wel multisports!
- Ziet er ook nog leuk uit om dagelijks te dragen (is persoonlijk)
- Ook geschikt voor indoorgebruik
- Stuk zwaarder dan de FR220/225/620

Polar M400
- Best goedkoop (~170 euro)
- Veel functies, lees goede dingen over dit horloge
- Maar de m400 is wel wat ouder…
- Het is een Polar… :/

TomTom GPS Multisports Cardio Bundel
- Mooie vormgeving (persoonlijk)
- Leuke prijs via ING rentepunten (~180 euro)
- Geïntegreerde HS-meting vergelijkbaar met de FR225 (incl voor- en nadelen)
- Beperkte functies tov de (duurdere) forerunners

Al met al neig ik toch naar de volgende horloges

-Fenix 2
-FR620
-FR220/225

…waarbij de F2 en de FR620 toch al wat ouder zijn tov de nieuwe FR225. Qua prijs is de FR620 het duurst maar onderling verschilt het niet zo veel. Zelf twijfel ik nog om de Fenix 2.
Een tip; doe de Fenix 3 niet om je pols, want dan koop je hem... ;).

Als je iets nieuws koopt, wil je ook echt iets 'nieuws'. De Fenix 2 valt dan al beetje af en de 220/620 eigenlijk ook wel.

De m400 vond ik in het echt ernstig tegenvallen en het niet trillen... nuff said.

Ik denk dat de 225 de leukste keuze is, gevolgd door de F3 (als je 430,- uit wil geven..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Waarom wordt nooit de VivoActive in jullie lijstjes opgenomen?

Ik ben onlangs gestart met lopen via 'start to run' programma en dit horloge voldoet aan al mijn eisen.

Qua prijs zit hij ook goed zo rond de € 240 (zonder HRM band).

Is multisport, ondersteunt alle Garmin sensoren & smart BT sensoren, is héél licht, werkt draadloos met Garmin connect (via smartphone), heeft smartphone notificaties,...

Ik gebruik al 7 jaar de Garmin Edge producten op de fiets en dit sluit naadloos aan bij mijn nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:57:
Waarom wordt nooit de VivoActive in jullie lijstjes opgenomen?

Ik ben onlangs gestart met lopen via 'start to run' programma en dit horloge voldoet aan al mijn eisen.

Qua prijs zit hij ook goed zo rond de € 240 (zonder HRM band).

Is multisport, ondersteunt alle Garmin sensoren & smart BT sensoren, is héél licht, werkt draadloos met Garmin connect (via smartphone), heeft smartphone notificaties,...

Ik gebruik al 7 jaar de Garmin Edge producten op de fiets en dit sluit naadloos aan bij mijn nieuwe uitdaging.
Op de vorige pagina is de VivoActive nog besproken en volgens mij kwam toen aan het licht dat je geen custom (interval) trainingen in Garminconnect kunt instellen voor de VivoActive. Dat is voor de hardloper die iets gevorderd is echt een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
vhal schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:26:

FR225
- wel cadans, geen v.oscillatie/etc

<knip>
Om je vragen t.a.v. de FR225 te beantwoorden:
Ik heb nu de FR225 een paar dagen en nog geen vreemde bugs tegen gekomen. De basis is ook een uitontwikkelde FR220 dus dat moet goed zitten. De FR225 kan idd gekoppeld worden aan een HRM band. Daarnaast meet de FR225 ook je cadans, alleen hij kan niet het kunstje van de FR620 om te vertellen "hoe goed" je loopt aan de hand van de cadans gegevens.
Je kunt het fietsen tijdens de rit niet verwerken als fiets activiteit op je FR225 maar naderhand kun je in Garmin Connect e.e.a. wijzigen naar fiets activiteit. Wellicht wat omslachtig maar het kan gewoon.
Wat betreft de winter en een jas, ik denk dat je wel een hele dikke jas moet dragen wil je het signaal weten te verstoren. Meestal raak je aardig op temperatuur waardoor je niet zulke dikke kleding nodig hebt. Met een klein beetje opgestroopte mouw van een longsleeve shirt moet de FR225 goed bruikbaar zijn in de winter.

Ps. neem aub geen Vivoactive tenzij je het hardlopen niet zo serieus neemt. Het kunnen inladen van custom workouts en intervaltrainen ontbreekt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Toen de VivoActive was aangekondigd stond deze gelijk op mijn lijst.
Hardlopen, fietsen, golfen alles was ik nodig had. Helaas te mooi om waar te zijn.
De sport onderdelen zijn vergeleken met een dedicated watch meer basic en missen net de features die je eigenlijk wilt. Het is meer een Forerunner 15 dan een 220 qua hardlopen.

Wacht vandaag op m'n FR225, nu nog droog weer...

[ Voor 4% gewijzigd door Redje op 04-08-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Dat is voor de hardloper die iets gevorderd is echt een must.
Ik ben net begonnen en ik volg het programma van 'start to run'. Ik test graag nieuwe produkten, dus als het serieuze werk begint zal er wellicht iets anders komen. Zal wellicht de FR920XT (vriend heeft de FR910XT en die is daar enorm over te spreken) worden, of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:40:
[...]
Ik ben net begonnen en ik volg het programma van 'start to run'. Ik test graag nieuwe produkten, dus als het serieuze werk begint zal er wellicht iets anders komen. Zal wellicht de FR920XT (vriend heeft de FR910XT en die is daar enorm over te spreken) worden, of zijn er betere alternatieven?
De 920/910 zijn horloges voor tri-atleten. Veel functionaliteit voor zwemmen en hardlopen ook. Daarnaast ook ConnectIQ, erg handig.

Verder zien ze er imo niet uit :). Fenix 3 doet imo hetzelfde als 920 en ziet er beter uit.

Hoewel de 920 betere GPS schijnt te hebben...

Als je een beginnende loper bent kun je ongetwijfeld wel even vooruit met de VivoActive denk ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Laatst online: 18:19

Gotiniens

Fairly odd Tim

Voor alleen hardlopen is de 920xt of 910xt qua functionaliteit echt overkill. Dat zijn namelijk triathlon horloges, dus zowel voor hardlopen, fietsen als (openwater)zwemmen. En dan van die 3 sporten ook nog alle geavanceerde functies.

Wil je hardlopen (en af en toe fietsen) kan je waarschijnlijk met de 620 al wat je wil. Wil je hardlopen combineren met zwemmen dan is het mogelijk wel een goede keus om de 920XT te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
RigolleM schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:40:
[...]
Het lijkt me handig als je eerst gaat afwegen wat daadwerkelijk nodig hebt en daarop de functies en bijbehorende toestel gaat selecteren. Voor een casualloper lijkt me de FR920XT overkill maar als je er mee gaat hardlopen, fietsen en eventueel wat baantjes gaat zwemmen is het een ander verhaal. Iedere Garmin horloge heeft voor een specifieke groep functies ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Wil je hardlopen (en af en toe fietsen) kan je waarschijnlijk met de 620 al wat je wil. Wil je hardlopen combineren met zwemmen dan is het mogelijk wel een goede keus om de 920XT te kopen.
FR620 valt af wegens geen ConnectIQ en te oud produkt IMO.

@Requiem19, Gotiniens & Miki: bedankt voor de tips, voorlopig doet de Vivoactive nog, zolang ik het programma kan onthouden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

@Requiem19, Gotiniens & Miki: bedankt voor de tips, voorlopig doet de Vivoactive nog, zolang ik het programma kan onthouden :-)
Het probleem voor 'ons tweakers' is, als ik naar mezelf kijk tenminste, dat dit soort gadgets het hardlopen wel leuk en motiverend houden.

Ik kan waarschijnlijk nog 5 jaar lang met plezier met mijn 220 lopen, maar juist die nieuwe functies etc zijn voor nerds erg motiverend. Dan ga je toch opeens weer meer hardlopen om je leuke gadget dan ook maar te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Miki schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

Om je vragen t.a.v. de FR225 te beantwoorden:
Ik heb nu de FR225 een paar dagen en nog geen vreemde bugs tegen gekomen. De basis is ook een uitontwikkelde FR220 dus dat moet goed zitten. De FR225 kan idd gekoppeld worden aan een HRM band. Daarnaast meet de FR225 ook je cadans, alleen hij kan niet het kunstje van de FR620 om te vertellen "hoe goed" je loopt aan de hand van de cadans gegevens.
Je kunt het fietsen tijdens de rit niet verwerken als fiets activiteit op je FR225 maar naderhand kun je in Garmin Connect e.e.a. wijzigen naar fiets activiteit. Wellicht wat omslachtig maar het kan gewoon.
Wat betreft de winter en een jas, ik denk dat je wel een hele dikke jas moet dragen wil je het signaal weten te verstoren. Meestal raak je aardig op temperatuur waardoor je niet zulke dikke kleding nodig hebt. Met een klein beetje opgestroopte mouw van een longsleeve shirt moet de FR225 goed bruikbaar zijn in de winter.
+1 na 2 weken nog geen echte bugs kunnen ontdekken :)
RigolleM schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

for the record: de FR225 heeft ook geen ConnectIQ.

Ik denk dat de keuze afhangt van dingen:
-budget -> Fenix 3 als je er geld voor over hebt
-Optical HRM -> als je geen cheststrap will is de optie simpel: FR225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Requiem19 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:55:
[...]

Het probleem voor 'ons tweakers' is, als ik naar mezelf kijk tenminste, dat dit soort gadgets het hardlopen wel leuk en motiverend houden.

Ik kan waarschijnlijk nog 5 jaar lang met plezier met mijn 220 lopen, maar juist die nieuwe functies etc zijn voor nerds erg motiverend. Dan ga je toch opeens weer meer hardlopen om je leuke gadget dan ook maar te gebruiken :)
Klopt, ik heb ook altijd graag de nieuwste fiets gadget op mijn stuur... Van zodra de Edge 520 uit is ga ik die aanschaffen en testen. Zo vind ik de Vivoactive een zeer leuk toestel buiten het sporten en de enige die ook ConnectIQ, stappenteller,... hebben zijn de Fenix 3 en F920XT. Zwemmen doe ik af en toe, zeker als het buiten weer donker gaat worden, en dat is ook de reden waarom ik ben gevallen voor de Vivoactive (hiervoor een Garmin Swim). Maar ik slaap ook met de Vivoactive en ik weet niet of de F3 en 920 aangenaam gaan zijn om mee te slapen. Ik ga ze binnenkort eens bekijken. Nogmaals bedankt voor het advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
-Optical HRM -> als je geen cheststrap will is de optie simpel: FR225
Ik heb geen probleem met een borstband, ik draag die al 7 jaar bij het fietsen. Is wel de premium versie van Garmin en ik vergeet zelfs dat ik hem aan heb, tot ik mij uitkleed en plots die borstband zie zitten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slapen met de F3 is niet aan te raden volgens mijn vriendin ;).

Ik slaap zelf met de Fitbit Charge HR en hoewel die erg klein is, word ik zelfs van dat ding af en toe wakker.., als ik bijvoorbeeld per ongeluk op m'n pols lig en de fitbit beetje gaat irriteren.

Wat betreft optische HRM/band: ik vind de band zelf ook totaal niet vervelend, maar het is ook een kwestie van gemak. Als je daily watch bijv optische HRM heeft, hoef je alleen je renschoenen en broek aan te trekken en je kunt trainen. Of als je naar je werk fietst en je wilt even doorfietsen, hoppa gelijk training met hartslagmonitor.

Precies ook de reden dat ik geen horloge meer zou kopen waarbij ik in Garminconnect handmatig elke activiteit moet aanpassen. Ik wil gewoon een profiel op m'n horloge per sport :P.

Gemak dient de mens en daar zijn deze horloges immers voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aangezien ik hier ToolkiT in "Life trackers" geen reactie krijg, gooi ik het in dit topic maar in de groep:

Wie gebruikt de stappenteller functie actief? mijn forerunner 225 heeft een variabel goal functie waar je target aantal stappen dus aangepast woord aan je prestaties.
Wat voor stappen aantallen lopen jullie op een dag?

tweede vraag is:
Zijn er hier ook mensen die hun dieet bijhouden in myfitnespal ? ik ben er net een weekje mee bezig en moet zeggen dat het makkelijker is dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb de VivoActive wel in overweging genomen maar het ontbreken van custom trainingen is voor mij een gemis. Ik loop soms intervaltrainingen die ik zelf wil samenstellen. Mijn FR305 kon dit al vrij uitgebreid via de PC/GarminConnect/etc en dit is een optie die ik niet wil missen. Daarnaast ben ik geen fan van vierkante horloges (of het vierkante scherm moet netjes geïntegreerd zijn in de behuizing zoals TomTom wel duidelijk doet). Als hij nou wel custom trainingen kon (waarom niet Garmin) en er iets netter (is persoonlijk) eruit zag, dan zou het zeer zeker een optie geweest kunnen zijn. Nu ik de review een beetje doorblader op DCR, is het zeer zeker geen slecht ding op het eerste gezicht.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Wie gebruikt de stappenteller functie actief? mijn forerunner 225 heeft een variabel goal functie waar je target aantal stappen dus aangepast woord aan je prestaties.
Ik gebruik die stappenteller wel, maar ik heb een zittende job (IT) en dan haal ik met moeite 3500 stappen/dag. Momenteel zit mijn variabel goal op 8500, maar ik ben wel 2w actief geweest tijdens het verlof. Bijna alle dagen gefietst of gelopen (mix van lopen en wandelen), maar ook veel gestapt want ik had op één dag eens 19 000 stappen. Mijn record was ergens 29500 stappen (weliswaar met vivofit), maar zat wel een 80km mountainbike ritje in van +/- 5u in de Ardennen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:10:
Aangezien ik hier ToolkiT in "Life trackers" geen reactie krijg, gooi ik het in dit topic maar in de groep:

tweede vraag is:
Zijn er hier ook mensen die hun dieet bijhouden in myfitnespal ? ik ben er net een weekje mee bezig en moet zeggen dat het makkelijker is dan ik had verwacht.
Stappenteller van de fitbit:

Doel: 10.000 stappen per dag. Dat is voor mij goed haalbaar, zelfs met zittend bureauwerk.
4 km hardlopen is volgens Fitbit al snel 3.000 stappen. Aangezien hij mijn fietsritten van 2x 10km ook meetelt als 2.000 stappen per dag, zit ik al op 7.000. De overige drie haal je vrij eenvoudig door op het werk af en toe even stukje te lopen, naar de kantine te lopen, boodschappen in de AH etc.

Als ik bijv een dagje in de stad slenter om te shoppen zit je zo op 15-20 duizend stappen.

10,000 is imo een goed doel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Requiem19 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:09:
Slapen met de F3 is niet aan te raden volgens mijn vriendin ;).
Ik draag al vele jaren een horloge van groot tot klein en ook de fenix 3 slaap ik mee en tot nu toe vind ik dus de charge HR iritanter dan die grote aan mijn linker pols. (horloge bandje rechts niet gewend)
ToolkiT schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:10:

Ik gebruik deze actief en laat Garmin mijn doel maken maar ik probeer in ieder geval die 10000 aan te tikken.
En aangezien ik de Garmin pas net draag heeft die mijn doel nog wat lager staan.

Grappig aan garmin is dat hij de fiets kilometers meepakt in je totaal kilometer verhaal.
Dus van de week had ik 10000 stappen en iets van 35km staan (gedeelte was behaalt met stappen en de rest met een fiets activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ik houd op mijn FR225 niet echt de stappen actief bij al vind ik het wel een aardige toevoeging en vind ik het fijn om een seintje te krijgen dat ik even moet bewegen. In de afgelopen dagen is mijn doel automatisch al bijgesteld tot iets boven de 6000 stappen.
Ik heb voormezelf namelijk een trainingsschema opgesteld waarin ik 3x flink aan de bak ga en dus dan vind ik die stappen niet direct noodzakelijk om mijn doel te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Een reden voor mij om voor een horloge met optical HRM te kiezen was omdat ik het leuk vind om mijn progressie en data zoveel mogelijk bij te houden, inclusief hartslag. Ik had wel een amateur-horloge met hartslagband, maar merkte dat de drempel te hoog was om die gewoon altijd om te doen. Tijdens een wedstrijd ofzo deed ik het wel, maar als ik om 21:30 dacht 'he, kan nog wel even een half uurtje lopen' dan vond ik het niet de moeite waard om dat ding weer op te zoeken en om te doen. Kwam wel bij dat dat een nogal goedkope versie was die ook nog wel eens kuren had, dat motiveerde ook niet echt. Maar met de TomTom (of elk ander device met optical HRM) loop je gewoon zo de deur uit en heb je altijd al je statistieken in een handomdraai bij elkaar.

De TomTom heeft matige interval-functies, maar in praktijk boeit me dat niet zo. Zal bij iedereen anders zijn, maar ik merk zelf dat ik vaak bij een device zoek naar zoveel mogelijk opties en customizable features om vervolgens voor 99% de standaardsettings te gebruiken ;)
Pagina: 1 ... 20 ... 323 Laatste