Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 19 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 16:53
epo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:20:
Heb mijn Forerunner 225 nu een maandje, an sich wel happy mee. Vandaag weer een rondje gelopen maar heb toch het idee dat de hartslag niet altijd klopt :

https://connect.garmin.com/modern/activity/835769024
Als ik naar jouw voorbeeld kijk zie ik eigenlijk geen rare dingen, zo te zien heb je even een rustpauze genomen waardoor je hartslag van 180-ish zakt naar 140-ish en daarna weer langzaam oploopt. De enige manier om echt te testen is natuurlijk er een tweede hartslagmeter bij stoppen (zij het borstband, zij het tweede optische band).
Wat vind je er zelf raar aan of wat klopt er niet (je hart klopt in ieder geval wel ;) )?
Nipje schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:54:
[...]
Hier een voorbeeld van een rustig testrondje dat ik heb gelopen na de aanschaf van mijn Fenix 3:
https://connect.garmin.com/modern/activity/831461200

Oordeel zelf maar, ik vind mijn route een zooitje en mijn pace ook vrij onbetrouwbaar daardoor. Ik verbaas me er echt over hoe strak jouw lijnen zijn op de kaart!
Een stad met hoge gebouwen is zeer lastig voor een gps-horloge, in tegenstelling tot zijn HM die in vrij open gebied loopt. Verder is het bij zijn track mooi zonnig weer en bij jou zwaar bewolkt. (afgaande op de weerinfo bij jullie runs). De track ziet er redelijk uit, je ziet wel dat in de buurt van flatgebouwen er moeite is.

Ik vind persoonlijk de pace ook niet erg bruikbaar, ik kijk meestal gewoon naar mijn rondetijden. Vermoedelijk gaat dit laatste nog wel beter worden. Sinds de update naar 3.8 heb ik weinig klachten al is er nog steeds ruimte voor betere gps ontvangst, deze zal dan ook wel weer tzt komen (september? november?)

[ Voor 42% gewijzigd door rockhopper op 17-07-2015 17:14 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

epo

rockhopper schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:05:
[...]

Als ik naar jouw voorbeeld kijk zie ik eigenlijk geen rare dingen, zo te zien heb je even een rustpauze genomen waardoor je hartslag van 180-ish zakt naar 140-ish en daarna weer langzaam oploopt. De enige manier om echt te testen is natuurlijk er een tweede hartslagmeter bij stoppen (zij het borstband, zij het tweede optische band).
Wat vind je er zelf raar aan of wat klopt er niet (je hart klopt in ieder geval wel ;) )?

[...]
Ik zou niet verwachten dat ik met deze benauwdheid en hartslag toch nog redelijk snel kan lopen.
Mijn andere rondjes waren met een gemiddelde hartslag van 158.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ok je waarde iha is dus een beetje hoger, dat kan oa van temperatuur afhangen (ook andere zaken spelen mee, zoals genoeg gedronken, verkoudheid/andere ziekte onder de leden en misschien nog wel duizend andere dingen)
Bij "rare dingen" of "afwijkingen" verwacht ik eerder dingen als een dropout waarbij er geen hartslag is, of een hartslag 1:1 corresponderend aan je stapcadans (waarbij iedere stap dus als een hartslag wordt geregistreerd) of rare pieken die niet goed verklaard worden. Bij jou is de lijn redelijk "vlak" met weinig uitschieters en daarnaast loopt hij lichtelijk op naar mate je langer bezig bent. Past prima bij de verwachtingen. Ik heb met mijn Scosche heel soms ook afwijkingen, deze zijn eigenlijk altijd terug te voeren op dat ik de band niet goed heb vastgemaakt, of is losgeraakt bij het aantrekken van mijn jas. Zoiets zie je vrij snel na aanvang als je de HS als veld in beeld hebt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 21:35

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nipje schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:54:
[...]

Hier een voorbeeld van een rustig testrondje dat ik heb gelopen na de aanschaf van mijn Fenix 3:
https://connect.garmin.com/modern/activity/831461200

Oordeel zelf maar, ik vind mijn route een zooitje en mijn pace ook vrij onbetrouwbaar daardoor. Ik verbaas me er echt over hoe strak jouw lijnen zijn op de kaart!
Ok dat ziet er inderdaad een stuk slechter uit! Misschien handig om hier eens de settings door te nemen?
Ik lees dat bijv. het uitschakelen van GLONASS bij sommige types een positief effect heeft.
Tevens het spelen met SMART recording of 1s recording.

Mijn instellingen nu :
GLONASS= aan
Data Recording= 1s *
3D speed= uit
3D distance = uit

Deze heb ik ook op SMART recording gehad, ik merk niet heel veel verschil.. maar op het Garmin forum sommige mensen wel. Ik hoop dat je op deze manier misschien betere tracks te zien krijgt. Anders zou ik hem serieus RMA'en.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Na 2 verschillende Fenix 3 horloges te hebben geprobeerd over een aantal weken tijd heb ik het nu toch echt definitief terug gebracht naar de winkel. Het zat me niet lekker dat voor 500 euro het allemaal net niet helemaal werkt. Ik wacht dan liever op de Fenix 4 met de hoop dat het dan beter werkt.

Voor nu heb ik een Forerunner 225 gekocht (afgelopen weekend). 1 test gedaan en het horloge bevalt voor mij perfect! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht maar ik ben er erg blij mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-05 17:29
Hi allemaal,

Na een lange tijd met een telefoon aan me arm rond gelopen te hebben, ben ik nu op zoek naar een sporthorloge. Aangezien ik helemaal nieuw ben op het gebied van sporthorloges zit ik met een paar vragen.

Zelf kwam ik deze TomTom Runner HRM (http://www.bol.com/nl/p/t...e-grijs/9200000020050826/) tegen, maar ik lees op meerdere plekken dat het vrij lang duurt (1 minuut) voordat er GPS ontvangst is. Dit vind ik zelf niet erg in verband met een warming-up, maar het veroorzaakt bij mij wel twijfels over de accuraatheid van de GPS van het horloge. Weet één van jullie hier meer over?

Bovendien zie ik dat deze horloge vrijwel overal afgeprijsd is, dus ik vermoed dat TomTom de voorraden wil op maken. Weet iemand of dit zo is en zo ja, kent iemand de reputatie TomTom met betrekking tot updates?

Daarnaast zie ik horloges voorbij komen met een geïntegreerde hartslagmeter. Zijn deze hartslagmeters net zo goed als de borstmeters?

Mocht iemand een ander goed instapmodel weten dan hoor ik dat natuurlijk graag! Mijn budget bedraagt +/- €150,00.
Alvast bedankt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Farmir op 20-07-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:08
Polar M400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:09

Pathogen

Shoop Da Whoop

Updates zou ik niet te hard op rekenen. Wat niet wil zeggen dat de TT ondertussen een goed werkend horloge is. Persoonlijk niet over te spreken, maar ik heb hem redelijk vroeg geprobeerd.

Overigens is de TT Runner HRM de 1e versie, met borstband, en heb ik het net over de TT Cardio Runner (met ingebouwde HRM). De TT Runner is ondertussen al wat ouder en zal inderdaad aan het uitfaseren/leegverkopen zijn.

Wat is instap? De grootste vragen gaan over wat je ermee wil doen :)
- alleen hardlopen of meerdere sporten?
- wil je een hartslagmeter? of er later eentje kunnen koppelen?

Ik heb als echte instap een Garmin FR10 gehad, die kan helaas niks van bovenstaand maar voldoet verder prima. De grootste reden voor overstap naar mijn huidige Garmin 220 is de mogelijkheid om een hartslagmeter te gebruiken, maar de snellere GPS fix is ook heel erg fijn. Uploaden via Bluetooth, hoe langzaam het ook is, is handig maar ook geen instap-feature.

Garmin heeft ondertussen alweer een tijdje de FR15 als opvolger van de FR10.
- Basic GPS horloge met stappenteller-modus en sleep tracking
- Mogelijkheid tot koppelen HRM (ANT+ volgens mij)
- langere batterijduur tov de FR10

De hierboven genoemde Polar M400 is ook een goede optie:
+ smartphone notifications
+ (volgens mij!) wel multisport mogelijkheden
+ Bluetooth dus uploaden kan via je telefoon
+ meer batterij
- wel ietsje duurder, maar je zegt +/-
- Polar heeft (nog) geen goede koppeling met andere platformen als Strava, dit komt wel eind van het jaar
- geen ANT+, dus een HRM kan alleen via Bluetooth

De Forerunner 220 ligt op ongeveer hetzelfde prijspeil, ten opzichte van de Polar:
- geen multisport
+ vibration notificaties
+ duidelijk kleurenscherm
+ Garmin platform is beter doorontwikkeld
+ wel ANT+

Je kunt hierboven wel mijn smaak zien uiteraard. Een minder gekleurde vergelijking van deze modellen:
http://www.dcrainmaker.co...0%2C19940%2C37200#results

Overigens vind ik de Polar ook nog eens spuuglelijk. Dat daargelaten is het wel een goed product.

De TT Runner (niet-cardio) zou ik niet eens aan beginnen. Te oud voor fatsoenlijke update-ondersteuning, het eerste model van TT dus potentieel nog honderden kinderziektes die ook niet meer verholpen gaan worden.

Geïntegreerde HRM is op dit moment aan het doorbreken. Leuk, maar op dit moment heb je de keuze tussen duur of nog niet goed genoeg. Binnen je budget zou ik daar nog even niet aan denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Pathogen op 21-07-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:08
Polar is qua HRM stabieler, ik heb zelf de RC3 GPS gehad en toentertijd verkocht omdat hun platform dichtgetimmerd zat. Dit is momenteel niet meer het geval. Uploaden naar Strava gaat prima (maar niet automatische zoals mijn huidige Forerunner 220 dat kan). Als je geen ANT+ apparatuur hebt dan zal het geen probleem zijn als je aan bluetooth smart vastzit. De Forerunner is een prima horloge, maar wat beperkter qua mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Bedankt allemaal voor de reacties :)
Mijn gevoel voor de TomTom Runner komt dus uit: dit gaat hem niet worden.

In eerste instantie wil ik hem gaan gebruiken voor hardlopen en een enkele keer voor wielrennen. In de verre toekomst (= nieuw model) ben ik van plan om een triatlon te lopen/fietsen/zwemmen. Maar dat is voor nu niet relevant.

Graag zou ik er een losse of geïntegreerde HRM in zien, maar ik zie dat de modellen met een geïntegreerde HRM wel aan de duurdere kant zijn. Momenteel gebruik ik RunKeeper om alles bij te houden. Echter is het voor mij geen enkel probleem om over te stappen, ik ben niet echt afhankelijk van een platform.

Ik ga mij in de Polar M400 en de Garmin Forerunner 220 verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
Farmir schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:54:

In eerste instantie wil ik hem gaan gebruiken voor hardlopen en een enkele keer voor wielrennen. In de verre toekomst (= nieuw model) ben ik van plan om een triatlon te lopen/fietsen/zwemmen. Maar dat is voor nu niet relevant.

Graag zou ik er een losse of geïntegreerde HRM in zien, maar ik zie dat de modellen met een geïntegreerde HRM wel aan de duurdere kant zijn. Momenteel gebruik ik RunKeeper om alles bij te houden. Echter is het voor mij geen enkel probleem om over te stappen, ik ben niet echt afhankelijk van een platform.

Ha ik zit ook tussen deze twee te twijfelen en al het nodige gelezen. Ik neig momenteel naar de M400 omdat deze prima in mijn budget past en completer lijkt. Het enige waar ik nog over twijfel is of het ontbreken van trillingsmeldingen mij gaat opbreken. Ik train graag op interval basis en op zich moet een luid piepje ruimschoots voldoende zijn maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Farmir schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:54:

Voor die enkele keer kun je ook prima na uploaden het activiteittype veranderen. Voor een triathlon, en een echt goed multisporthorloge, zit je waarschijnlijk al in een heel ander prijssegment (denk Fenix 3 a €500)

Ik sync realtime van Garmin -> Strava, die koppeling zit ingebouw in Strava.

Daarnaast zit ik ook nog half op Runkeeper (als in, familie/vrienden kijken er wel eens naar), dat heb ik automatisch geregeld via CopyMySports. Niet realtime, soms duurt het uren, maar het komt er wel zonder omkijken :)

Polar is ook vast wel te syncen naar een ander platform op de huidige manier, en sowieso in de toekomst.

Wat betreft HRM, ik heb geen ervaring met borstbanden maar gebruik zelf een 2ehands gescoorde Scosche Rhythm+ die perfect bevalt. Mio Link is een beetje hetzelfde idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Nog een laatste vraag :)
Bij die TT Runner was een losse HRM bijgevoegd. Werkt elke HRM bij elke sport horloge of zijn daar nog verschillen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:56
[reclame]Mijn Garmin 220 + hrm is te koop[/reclame] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Farmir schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:28:
Nog een laatste vraag :)
Bij die TT Runner was een losse HRM bijgevoegd. Werkt elke HRM bij elke sport horloge of zijn daar nog verschillen in?
HRM kan via Bluetooth (4.0/Smart) of ANT+. Kijk even na welke methode de band gebruikt en welke het horloge ondersteunt. Verder is het vrij spel volgens mij.

Er is volgens mij ook nog zoiets als gecodeerde borstbanden, maar daar weet ik het fijne niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 11:15
Pathogen schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:25:
[...]

HRM kan via Bluetooth (4.0/Smart) of ANT+. Kijk even na welke methode de band gebruikt en welke het horloge ondersteunt. Verder is het vrij spel volgens mij.

Er is volgens mij ook nog zoiets als gecodeerde borstbanden, maar daar weet ik het fijne niet van.
Correct. De Polar ondersteunt geen ANT+ HRM banden dacht ik, die hebben een eigen HRM band die ze meeleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Allemaal duidelijk :) Mijn keuze is gevallen op de Polar M400. Deze lijkt mij inderdaad wat completer dan de Garmin Forerunner en de prijs is veel aantrekkelijker. Zeker doordat er standaard een HRM meegeleverd wordt.

Heel erg bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Farmir schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:01:
Allemaal duidelijk :) Mijn keuze is gevallen op de Polar M400. Deze lijkt mij inderdaad wat completer dan de Garmin Forerunner en de prijs is veel aantrekkelijker. Zeker doordat er standaard een HRM meegeleverd wordt.

Veel plezier met je aankoop! :Y Lopen met een horloge is voor mij echt een grote motivator geweest en heeft ervoor gezorgd dat ik nog steeds loop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb trouwens een vraag over Polar Flow vs Garmin Connect.

Omdat ik voetbal loop ik tijdens de seizoensstop in de zomer hard idem in de winterperiode. Ik gebruikte tot voor kort Adidas MiCoach waar ik behoorlijk over te spreken was maar sinds een aantal weken doet mijn BLTE HRM monitor het niet meer goed. Dus ik grijp nu de gelegenheid aan om iets knaps te kopen en zodoende kom ik uit op een Garmin 220 of een Polar M400.
Met Adidas MiCoach had je speciale trainingsprogramma's om wedstrijd fit te raken. Nu kan ik niet helemaal opmaken hoe dit met Polar Flow en Garmin Connect. Het mooie van Adidas MiCoach was dat deze progressief was in opbouw(hoe langer je traint hoe zwaarder programma) maar ook hersteltrainingen bevatten. Kan iemand hier inzicht geven hoe goed de kant en klare programma's zijn van beide merken of is het gewoon beter om zelf een (interval)training te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Farmir schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:01:

Mocht je nog niet besteld hebben en een ING bankrekening hebben, de TomTom MultiSport Cardio is per vandaag weer leverbaar. Ik overweeg hem zelf namelijk ook sterk gezien de scherpe prijs (180 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Deze vraag past eigenlijk wel in beide topics, dus maar kleine crosspost:
ToolkiT in "Life trackers"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Zojuist nog een test rondje met mijn Forerunner 225 gelopen en ik moet zeggen dat de GPS en hartslag verrassend accuraat zijn! Echt een super horloge mochten mensen hier nog over twijfelen.

Overigens ben ik benieuwd hoe jullie gebruik maken van de hartslag tijdens het lopen. Hebben jullie echt trainingsschema's gebaseerd op hartslag of gebruiken jullie het enkel voor het monitoren van je grenzen om je hierop aan te kunnen passen? Ik ben geen mega ervaren loper dus ik probeer hier mijn draai nog in te vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik bekijk het, maar baseer er eigenlijk niks op qua training. Inmiddels weet ik wel wat ik voor langere of kortere tijd kan volhouden, dus als ik >160 zie weet ik dat ik daarop geen marathon ga volhouden en >170 niet meer dan 10km. Maar voor die laatste heb ik écht geen hartslagmeter nodig, dat voel ik namelijk wel op dat moment. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Nipje schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:52:
Zojuist nog een test rondje met mijn Forerunner 225 gelopen en ik moet zeggen dat de GPS en hartslag verrassend accuraat zijn! Echt een super horloge mochten mensen hier nog over twijfelen.

Overigens ben ik benieuwd hoe jullie gebruik maken van de hartslag tijdens het lopen. Hebben jullie echt trainingsschema's gebaseerd op hartslag of gebruiken jullie het enkel voor het monitoren van je grenzen om je hierop aan te kunnen passen? Ik ben geen mega ervaren loper dus ik probeer hier mijn draai nog in te vinden :).
Training op basis van hartslag heeft eigenlijk pas zin als je al een tijdje loopt. Zeg maar wanneer je minimaal op het niveau zit dat je consequent een afstand van 5km kan lopen zonder dat je daarna bij elkaar geveegd hoeft te worden. Als je eenmaal dat niveau hebt dan kan je schema's gebruiken en je horloge instellen dat er waarschuwingen komen als je boven of onder een bepaalde hartslag zit.
Als je nog niet op dat niveau zit dan kan je natuurlijk nog steeds deze waarschuwingen en de hartslag als trainingsrichtlijn gebruiken, al zit je dan nog zo zeer in een opbouwende beginfase dat je waarschijnlijk teveel verloop hebt in je hartslag (lees: je hartslag stijgt een behoorlijke hoeveelheid gedurende de training van bv 140 in de eerste km en 180+ in de vijfde km ipv relatief vlak te blijven bv rond de 150 de hele training) om er echt wat aan te hebben.
Wel kan je altijd zien hoe "zwaar" de training is, en vaak zie je ook terug als en waar je heuvel op / af gaat aan je hartslag en bv de invloed van veel wind of hoge temperaturen.
Tot slot zijn de berekende calorieën nauwkeuriger als je een training doet met hartslagmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Aan de Garmin runners onder ons hier, heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van de aanwezige trainingsplannen in Garmin Connect? Of maken jullie een eigen setup en op basis waarvan dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Miki schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:54:
Aan de Garmin runners onder ons hier, heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van de aanwezige trainingsplannen in Garmin Connect? Of maken jullie een eigen setup en op basis waarvan dan :?
Dit is inderdaad een beetje waar ik met mijn vraag ook naartoe wilde. Ik zag dat Garmin bijvoorbeeld schema's heeft voor het trainen op basis van je hartslag etc. Ik heb echter ook niet echt een idee wat nou de meest efficiënte manier is om te trainen (zoveel verschillende verhalen op het internet natuurlijk).
rockhopper schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:04:
[...]

Training op basis van hartslag heeft eigenlijk pas zin als je al een tijdje loopt. Zeg maar wanneer je minimaal op het niveau zit dat je consequent een afstand van 5km kan lopen zonder dat je daarna bij elkaar geveegd hoeft te worden. Als je eenmaal dat niveau hebt dan kan je schema's gebruiken en je horloge instellen dat er waarschuwingen komen als je boven of onder een bepaalde hartslag zit.
Als je nog niet op dat niveau zit dan kan je natuurlijk nog steeds deze waarschuwingen en de hartslag als trainingsrichtlijn gebruiken, al zit je dan nog zo zeer in een opbouwende beginfase dat je waarschijnlijk teveel verloop hebt in je hartslag (lees: je hartslag stijgt een behoorlijke hoeveelheid gedurende de training van bv 140 in de eerste km en 180+ in de vijfde km ipv relatief vlak te blijven bv rond de 150 de hele training) om er echt wat aan te hebben.
Wel kan je altijd zien hoe "zwaar" de training is, en vaak zie je ook terug als en waar je heuvel op / af gaat aan je hartslag en bv de invloed van veel wind of hoge temperaturen.
Tot slot zijn de berekende calorieën nauwkeuriger als je een training doet met hartslagmeter.
Bedankt voor je reactie! Welke pace heb jij voor de 5KM dan voor ogen als je praat over consequent lopen zonder kapot te gaan? Momenteel loop ik ongeveer 6KM met een pace van ongeveer 5:15/5:20. Dit lijkt me nog niet echt voldoende :P.

[ Voor 55% gewijzigd door Nipje op 23-07-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat laatste.

Op basis van eigen onderzoek, veel lezen en trial en error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Nipje schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:08:
Dit is inderdaad een beetje waar ik met mijn vraag ook naartoe wilde. Ik zag dat Garmin bijvoorbeeld schema's heeft voor het trainen op basis van je hartslag etc. Ik heb echter ook niet echt een idee wat nou de meest efficiënte manier is om te trainen (zoveel verschillende verhalen op het internet natuurlijk).
Ik heb met Adidas MiCoach icm met een iPhone altijd op hartslag getrained en dat is in het begin erg raar maar na een tijdje erg fijn. Of het werkelijk efficient is weet ik niet maar ik heb wel altijd enorm veel baat erbij gehad en was in een kleine 8 weken tijd wedstrijd fit met 3x in de week een half uur interval trainingen.
Zodoende ben ik ook benieuwd naar hoe deze trainingsplannen in elkaar steken, ik vond namelijk de trainingschema's met doelen van MiCoach erg fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 19:02
Via Marktplaats heb ik een tweedehands Garmin 310 XT aangeschaft. Alles lijkt te werken, maar de koppeling met Garmin Express lukt niet. Garmin Express herkent de 310 XT en maakt verbinding, vervolgens kies ik bij de vraag 'kop. ja/nee?' 'ja' op de 310 XT, maar toch geeft Garmin Express daarna de melding dat het koppelen is mislukt en dat ik 'ja' moet kiezen. :(

Weet iemand een oplossing? Ik gebruik Windows 8.1, de ANT+ stick is direct op de pc aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Na veel wikken en wegen tussen de FR220 en M400 heb ik toch een Polar M400 bestelt. Het grote prijsverschil i.c.m. met de leuke gimmicks zoals smart coaching en de activity tracker gaven de doorslag. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Miki schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:34:
[...]

Ik heb met Adidas MiCoach icm met een iPhone altijd op hartslag getrained en dat is in het begin erg raar maar na een tijdje erg fijn. Of het werkelijk efficient is weet ik niet maar ik heb wel altijd enorm veel baat erbij gehad en was in een kleine 8 weken tijd wedstrijd fit met 3x in de week een half uur interval trainingen.
Zodoende ben ik ook benieuwd naar hoe deze trainingsplannen in elkaar steken, ik vond namelijk de trainingschema's met doelen van MiCoach erg fijn werken.
Klinkt goed! Het probleem is echter dat er zoveel plannen zijn dat ik niet weet waar te beginnen joh. Momenteel loop ik zelf maar wat en hoop ik te verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Wederom een update voor de Fenix 3, dit keer een release met nieuwe features (geen GPS verbeteringen). Changelog versie 4.0

New version is available:
Changes from version 3.80 to version 4.00:
Added support for HRM-Tri and HRM-Swim.
Added support for Smart Notification Actions (interact with the incoming notifications directly from the pop-up or within the Notifications widget, e.g. clear a message or reject an incoming call).
Added 'Find My Phone' app (added at the end of the app list).
Added a heading arrow indicator to data pages when in navigation mode.
Added support for advanced VIRB remote (compatible with VIRB X/XE: control camera settings, display additional status information).
Added advanced alarm clock features (multiple alarms, recurring options, notification customization).
Added support for 'Auto' backlight mode (options are now available to configure backlight separately for keys, alerts and gestures: Settings > System > Backlight).
Added setting to control Bluetooth connection alerts (Settings > Bluetooth > Alerts).
Improved ascent and descent calculations.
Improved pairing time with the tempe sensor.
Fixed issue with saving of lap ascent values.
Fixed potential issue with steps being lost during an activity.
Fixed potential issues with heart rate sensor connection reliability.

imo best snel na de release van v3.8 :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Nipje schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:08:
[...]
Bedankt voor je reactie! Welke pace heb jij voor de 5KM dan voor ogen als je praat over consequent lopen zonder kapot te gaan? Momenteel loop ik ongeveer 6KM met een pace van ongeveer 5:15/5:20. Dit lijkt me nog niet echt voldoende :P.
Dat is dus persoonlijk. Hartslag maar ook je pace hangt van allerlei factoren af, denk aan algehele conditie, geslacht, leeftijd, gewicht, aantal jaren dat je al aan hardlopen doet. Ik zou bijvoorbeeld erg vrolijk worden van een pace van 5:15.

Ik vind het voor mij makkelijker om te trainen via vaste tijden of afstanden en niet op basis van hartslag. Hierbij maak ik gebruik van allerlei schema's (bv die van Evy of van "couch to 5k" of die van Garmin zelf) en deze maak ik dan op de Garmin site en stuur deze naar m'n horloge. Het is handig om een schema te volgen omdat je dan wat meer vastheid in je trainingen krijgt en je ook meer gestimuleerd wordt om verder te gaan. En als het goed is zie je verbetering bij jezelf ;) Welk schema het beste werkt is een kwestie van proberen. Ik vind de "start to run" mp3 podcast wel leuk maar ik werd helemaal gestoord van de muziek dus ik heb m'n eigen muziek en doe de tijden via m'n horloge. dag evy ;w

@dreameater flinke lijst. Ik zal straks maar eens een update uitvoeren. Vandaag is m'n Oregon 450 gevallen van het fietsstuur en lijkt compleet dood te zijn. Eens kijken wat de fabrikant gaat zeggen want dat toestel hoort toch impact-resistant te zijn (tot op zekere hoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Was ook beetje klaar met Evy, loop nu met Renate Wenemars. Muziek fors beter, schema iets sneller. Gaat lekker tot op heden. Nu al 7 keer gelopen, en dat is voor iemand die de laatste jaren zn bureaustoel alleen maar verliet om koffie te halen best een prestatie al zeg ik het zelf :)

De FR305 die ik heb in combinatie met Garmin Connect in de new look (is dat trouwens al lang zo? Dit was namelijk de geeky reden dat ik weer wilde gaan lopen *O* ) motiveert ook!

Ter extra motivatie heb ik op FB verkondigt dat ik 12 september de ganzenvenloop loop, 2 rondjes. (6,6 km). Tja, en dan moet je he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Inmiddels heb ik mijn Polar M400 binnen en heb ik alles ingesteld.
Morgen ga ik voor het eerst lopen met de horloge i.c.m. de hardloopband en zal ik mijn bevindingen met toekomstige twijfelaars delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
gysman11 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:23:
Was ook beetje klaar met Evy, loop nu met Renate Wenemars. Muziek fors beter, schema iets sneller. Gaat lekker tot op heden. Nu al 7 keer gelopen, en dat is voor iemand die de laatste jaren zn bureaustoel alleen maar verliet om koffie te halen best een prestatie al zeg ik het zelf :)
Waar halen jullie dit soort schemas vandaan en is dit te combineren met je horloge? Bijvoorbeeld door de workouts op de een of andere manier op een forerunner horloge te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nipje schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:17:
[...]

Waar halen jullie dit soort schemas vandaan en is dit te combineren met je horloge? Bijvoorbeeld door de workouts op de een of andere manier op een forerunner horloge te krijgen?
En snelle google leverde me: http://www.renmamaren.com/renate-wennemars

ik gebruik sinds kort, de 'rock my run' app, is gratis en heeft een goede collectie muziek mixen :)

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 25-07-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Je kunt via Garminconnect custom workouts maken en zelfs inplannen op datum.

Denk niet dat dit geautomatiseerd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:20
[...]

Op Garmin connect staan ook hele schema's van 0 tot 5km tot aan schema's voor een marathon. Die kun je vervolgens zo in je horloge zetten.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gisteren mijn Polar M400 opgehaald bij Coolblue. Mijn eerste indrukken zijn prima, voor de prijs mag je niet teveel verwachten en toch is alles best netjes in orde. De verpakking, de kwaliteit van de materialen, de zachte softstrip van de meter, alles voelt prima aan.
Ik had alleen in het begin wat ruzie met synchroniseren op mijn Macbook maar sindsdien is alles okay verlopen. De Flow omgeving zit goed in elkaar en na wat gewenning heb je je trainingen ook zo opgebouwd.

Vanochtend ook meteen een herstelloopje gedaan van een half uur in hartslagzone 3 en dat ging prima. De data op het horloge zelf is intuïtief, informatief en goed leesbaar. Je krijgt een soort balkje te zien waar tussen je hartslag moet blijven en deze schuift op naar mate je hartslag oploopt. Het ontbreken van vibratie heb ik niet gemist, de piepjes zijn luid genoeg en samen met het display krijg je de juiste info wat er speelt of gaat spelen.

Al met al ben ik voor nu tevreden en erg benieuwd waar dit toe gaat leiden/lijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 19:02
nogeeninlog schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:46:
de koppeling met Garmin Express lukt niet. Garmin Express herkent de 310 XT en maakt verbinding, vervolgens kies ik bij de vraag 'kop. ja/nee?' 'ja' op de 310 XT, maar toch geeft Garmin Express daarna de melding dat het koppelen is mislukt en dat ik 'ja' moet kiezen.
Bij mijn eerste koppelpogingen stond er nog geen training op de 310 XT. dus ik heb er even een training opgezet en toen werkte het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Waterpower schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:20:
[...]

Op Garmin connect staan ook hele schema's van 0 tot 5km tot aan schema's voor een marathon. Die kun je vervolgens zo in je horloge zetten.
Die heb ik inderdaad gezien maar hier komt crosstraining zo vaak in terug dat ik niet meer wist wat ik er mee aan moest. Naast 3x lopen sta je dan nog 2 dagen op de crosstrainer.
Requiem19 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:05:
[...]

Je kunt via Garminconnect custom workouts maken en zelfs inplannen op datum.

Denk niet dat dit geautomatiseerd kan.
Komt er dus op neer dat wanneer je een programma buiten Garmin Connect hebt gevonden je deze handmatig even in moet voeren? Bijvoorbeeld als ik een programma van Strava wil volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:02
Iemand ervaring met live track van Garmin connect?
Afgelopen week tijdens de vierdaagse met m'n fenix 2 gelopen en via live track m'n locatie gedeeld.
Voor de volgers was echter niet de afgelegde route met gemiddelde snelheid en dergelijke zichtbaar, enkel m'n locatie op het moment van raadplegen.
Al even in de instellingen geneusd, maar daar lijkt het er niet op dat ik het aan kan zetten.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Niek_ schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:11:
Afgelopen week tijdens de vierdaagse met m'n fenix 2 gelopen en via live track m'n locatie gedeeld.
Voor de volgers was echter niet de afgelegde route met gemiddelde snelheid en dergelijke zichtbaar, enkel m'n locatie op het moment van raadplegen.
Al even in de instellingen geneusd, maar daar lijkt het er niet op dat ik het aan kan zetten.
Iemand een idee?
Geen idee, ik ontdekte de feature vandaag en vroeg me af wat het nut was, maar zo'n vierdaagse is idd een goeie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik heb de "live track" een paar keer geprobeerd maar eigenlijk loopt het altijd na een paar honderd meter fout. Misschien heeft mijn telefoon een matige bluetooth verbinding, of verliest mijn Fenix 3 meteen de verbinding. Hoe dan ook, als het zou werken is het leuk maar voor mij werkt het uiterst slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
rockhopper schreef op zondag 26 juli 2015 @ 02:18:
Ik heb de "live track" een paar keer geprobeerd maar eigenlijk loopt het altijd na een paar honderd meter fout. Misschien heeft mijn telefoon een matige bluetooth verbinding, of verliest mijn Fenix 3 meteen de verbinding. Hoe dan ook, als het zou werken is het leuk maar voor mij werkt het uiterst slecht.
Heeft bij mij 4 dagen goed gewerkt, de locatie klopte prima. Nu alleen nog de afgelegde route werkend zien te krijgen. Gebruikte een iPhone 5s met een Fenix 2 SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:20
Niek_ schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:11:
Iemand een idee?
In tegenstelling tot andere berichten werkt bij mij de Live track prima. Ik heb het bij de CPC en de marathon van Amersfoort gebruikt en mijn "supporters" konden prima zien waar ik was. Enige commentaar was dat mijn positie af en toe bleef hangen voor een korte periode om vervolgens zichzelf te corrigeren. Ik gebruik het ook voor de langere trainingslopen, zodat mijn vriendin kan zien waar ik uithang. Dan hoef ik niet te bellen als ik weer eens ergens een verkeerde afslag genomen heb, dat ik wat later thuis kom :).

Fenix 3 icm een iPhone 6

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Met FR 220 ook twee keer getest in trainingsrondje, deed het perfect icm iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Requiem19 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:18:
Met FR 220 ook twee keer getest in trainingsrondje, deed het perfect icm iPhone 6.
Waterpower schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:33:
[...]

In tegenstelling tot andere berichten werkt bij mij de Live track prima. Ik heb het bij de CPC en de marathon van Amersfoort gebruikt en mijn "supporters" konden prima zien waar ik was. Enige commentaar was dat mijn positie af en toe bleef hangen voor een korte periode om vervolgens zichzelf te corrigeren. Ik gebruik het ook voor de langere trainingslopen, zodat mijn vriendin kan zien waar ik uithang. Dan hoef ik niet te bellen als ik weer eens ergens een verkeerde afslag genomen heb, dat ik wat later thuis kom :).

Fenix 3 icm een iPhone 6
Was bij jullie wel de reeds afgelegde route zichtbaar voor de volgers? Of enkel je locatie op het moment van raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik zie bij de mensen bij wie het wel werkt allemaal dat ze een iphone hebben. Ik werk met een android toestel, misschien is dat dan de factor die faalt. Bij mijn plusminus 5 pogingen ben ik eigenlijk nooit verder gekomen dan "de straat uit" al geeft de app en het horloge de hele tijd aan dat het zou werken. Het zou leuk zijn als het werkte maar heel veel meerwaarde heeft het niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:01
Degene met een Fenix3 (langer in gebruik) dragen jullie hem echt 24/7?
En zijn jullie over het algemeen tevreden gebruikers of zouden jullie een aankoop afraden?

Ik twijfel tussen de 225 en de fenix3 al neig ik meer naar de fenix3 vanwege de meerdere opties en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:09

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik gebruik mijn Fenix3 24/7 en het bevalt me goed. Idealiter zou ik voor s'nachts een kleiner apparaatje willen hebben om mijn slaap te tracken, maar ik heb geen last van de Fenix3.

De 225 heeft geen connectiq functionaliteit. Er zijn al best wel wat interessante watchfaces en apps beschikbaar. Ik heb in ieder geval geen spijt van mijn Fenix 3.

De GPS lijkt met de update 3.8 ook voldoende te zijn.

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Roos79 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:40:
Degene met een Fenix3 (langer in gebruik) dragen jullie hem echt 24/7?
En zijn jullie over het algemeen tevreden gebruikers of zouden jullie een aankoop afraden?

Ik twijfel tussen de 225 en de fenix3 al neig ik meer naar de fenix3 vanwege de meerdere opties en mogelijkheden.
Ik heb ongeveer 2 weken een fenix 3 gehad maar heb deze uiteindelijk toch omgeruild voor een 225. Dit simpelweg omdat de gps voor mij niet accuraat genoeg was (zie ook Garmin forums, veel klachten). Moet niet kunnen bij zo een duur horloge. Dit is met de 225 dan ook stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Maar daarna zijn nog up dates geweest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik draag m'n Fenix 3 inderdaad ook 24/7 (met metalen band ;))
Het tracken van mijn slaap heb ik nog niet eens serieus naar gekeken eerlijk gezegd.
M;n activiteiten zijn vergeleken met mijn oude methode ( Telefoon met Runkeeper) gewoon vergelijkbaar en ook m'n pace is vrijwel gelijk. Ik ben dus tevreden :)

Vandaag ook weer een lekkere trip bij Zwolle gedaan. Was een leuke loop! Grote groep lopers van allerlei niveaus. De kunst was om de eerste 15 km dicht bij elkaar te blijven. Dit werd gerealiseerd door de snelle lopers op een bepaald punt te laten keren en weer een stuk terug te laten lopen totdat ze de laatste loper (sloomste) weer tegenkwamen. De laatste 4,5 km was er een route uitgezet .. toen gingen we pas vol gas. Kon de kopgroep net niet bijhouden , die liepen rond de 3.30.. zelf zat ik rond de 3.50... na 15 km in de benen te hebben voelde dit best lekker :)

M'n activiteit: https://connect.garmin.com/modern/activity/844891335

[ Voor 0% gewijzigd door dreameater op 26-07-2015 22:36 . Reden: foutjes pace >.< ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Klinkt allemaal super!
En hebben jullie de duurdere versie?
Ik zit dar eventueel aan te denken en dan de metalen band verkopen ben meer van de kleurtjes maar het sterkere glas spreekt mijn erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Nee ik heb de zilveren versie. ik las dat bij de sapphire versie de coating van de ring snel kan verdwijnen. Daarnaast vond ik de sapphire niet 100€ mooier .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Roos79 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:00:
Maar daarna zijn nog up dates geweest toch?
Klopt, maar deze updates hebben de accuraatheid van de GPS niet ten goede gedaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mijn vriendin denkt erover om de Polar M400 aan te schaffen.

Wel jammer dat deze geen trilfunctie heeft, zeker voor de smartphone notifications.

Hoe bevalt de M400 bij de gebruikers hier verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik ontdekte vandaag een 'feature' op mijn forerunne 225, de stappenteller voegde een paar honderd stappen toe tijdens mijn motorritje naar kantoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:10:
Ik ontdekte vandaag een 'feature' op mijn forerunne 225, de stappenteller voegde een paar honderd stappen toe tijdens mijn motorritje naar kantoor..
Doet mijn Fitbit Charge HR ook; als ik naar werk fiets maak ik makkelijk '1500-2000' stappen.

Ik vind het niet heel erg, want fietsen vormt uiteraard ook beweging, dus ik neem het maar voor lief. Ik begrijp dat het voor motorrijden anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:21:
[...]

Doet mijn Fitbit Charge HR ook; als ik naar werk fiets maak ik makkelijk '1500-2000' stappen.

Ik vind het niet heel erg, want fietsen vormt uiteraard ook beweging, dus ik neem het maar voor lief. Ik begrijp dat het voor motorrijden anders ligt.
Motorrijden verbrand wel meer calorien dan autorijden, maar niet zoveel als fietsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Het systeem pakt de bewegingen en dat kan niet zien dat jij wat anders doet dan lopen ;)
Rhapsody schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:30:
Nee ik heb de zilveren versie. ik las dat bij de sapphire versie de coating van de ring snel kan verdwijnen. Daarnaast vond ik de sapphire niet 100€ mooier .
En ondanks dagelijks gebruik geen krassen op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Requiem19 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:52:
Mijn vriendin denkt erover om de Polar M400 aan te schaffen.

Wel jammer dat deze geen trilfunctie heeft, zeker voor de smartphone notifications.

Hoe bevalt de M400 bij de gebruikers hier verder?
Ik heb weinig aan te merken op mijn M400 die ik sinds afgelopen vrijdag heb. Voor het hetzelfde geld kun je op dit moment niet veel beters kopen. De pasvorm is okay, materiaal gebruik ook en de Polar flow website en app prima om je vorderingen bij te houden. Het lijkt er ook op dat Polar 180 graden gedraaid is en veelvuldig updates voor zowel de Flow site als M400 uitbrengt en dat is zeer positief.
Het horloge zelf is makkelijk te bedienen en de informatie die het weergeeft tijdens trainen is prettig en makkelijk te begrijpen. De piepjes zijn luid genoeg i.c.m. meldingen zijn duidelijk om te begrijpen dat je of harder moet lopen of zachter.

Natuurlijk is het ontzettend jammer dat er geen trilfunctie inzit, en is het een feit dat Garmin Connect beter uitgewerkt is, daarbij is een ronde horloge vorm van de Frontrunners mooier in mijn ogen. Maar de eerste Garmin die in de buurt komt met de eigenschappen van de M400 is de FR225. Dit horloge kost op dit moment €299, daar kun je bijna 2x een M400 voor kopen. De FR225 kan niet zo heel veel meer dan de M400 op interne hartslagmeting na en daar had ik wel een beetje moeite mee.

Concluderend, nee dit horloge is verre van perfect maar op dit moment voor de casualrunner meer dan afdoende. Als ik kijk hoeveel reviews er op Coolblue staan is dit toch wel een verkooptopper.

Wat mij verder is opgevallen in de afgelopen week na een "bureau studie" sporthorloge kopen :)
Het lijkt erop alsof Garmin niet helemaal weet wat het wil gaan doen. De Vivofit is een intressant horloge wat scherp geprijsd is en heelveel kan behalve een goed uitgewerkt hardloopprogramma. In zowel meten als gebruik van trainingsplannen.
De FR225 is eigenlijk een opgevoerde 220 met software van de 620 icm geintegreerde hartslag meter, specfiek op hardlopen gericht en ontbeert GarminIQ wat het nieuwe platform lijkt te gaan worden
En dan de Fenix, in mijn ogen één van de mooiste "smartwatches" maar zo duur en zo'n overkill aan functies dat het voor mij meer een wannahave is dan dat het echt voor mij een must buy zou zijn. Ik denk dat ze ook behoorlijk last gaan krijgen van de Apple Watch als deze op een gegeven moment(zeg 2de release) zelf GPS metingen kan gaan doen.
Laatste alinea is gebaseerd persoonlijke mening na nachtenlang reviews en fora te lezen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 27-07-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Garmin heeft al tijden de neiging om elke markt te bedienen. Ben benieuwd of dat ooit voor problemen gaat zorgen.

De gehele actieve lineup, al dan niet van dit jaar:
- 15 - instap hardloop GPS met activity tracking
- 220 - nog steeds het standaardmodel voor de hardloper
- 225 - 220 on steroids
- 620 - instap multisport model oftewel de 220 voor diegene die zijn ambitie uit wil breiden
- 920XT - multisport-koning
- Fenix 3 - multisport meets outdooring meets fashionable horloge
- Epix - oh, je hebt nog geld over?

En dan heb je het alleen over hardloop-geörienteerde apparaten met GPS.
- Vivofit 2 - degelijke activityband
- Vivosmart - smartphone notoficaties erbij, hoppa nieuw product.
- VivoActive - Vivo meets Forerunner
- Quatix - we rossen zeilsoftware op een Fenix 2, hoppa nieuw product
- Approach S6 - Golfsoftware op een 620? Weer een product!
- Tactix - oh, hadden we nog niet genoeg Fenix 2's met nieuwe software? Nog een!
- Swim - eh, ja. Nog maar een dan.
- D2 (wist niet dat die ook nog bestond...) - Vooruit, nog ééntje, met vliegtuigsoftware.

Dat zijn 15(!) actieve modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Miki schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Ik heb weinig aan te merken op mijn M400 die ik sinds afgelopen vrijdag heb. Voor het hetzelfde geld kun je op dit moment niet veel beters kopen. De pasvorm is okay, materiaal gebruik ook en de Polar flow website en app prima om je vorderingen bij te houden. Het lijkt er ook op dat Polar 180 graden gedraaid is en veelvuldig updates voor zowel de Flow site als M400 uitbrengt en dat is zeer positief.
Het horloge zelf is makkelijk te bedienen en de informatie die het weergeeft tijdens trainen is prettig en makkelijk te begrijpen. De piepjes zijn luid genoeg i.c.m. meldingen zijn duidelijk om te begrijpen dat je of harder moet lopen of zachter.

Natuurlijk is het ontzettend jammer dat er geen trilfunctie inzit, en is het een feit dat Garmin Connect beter uitgewerkt is, daarbij is een ronde horloge vorm van de Frontrunners mooier in mijn ogen. Maar de eerste Garmin die in de buurt komt met de eigenschappen van de M400 is de FR225. Dit horloge kost op dit moment €299, daar kun je bijna 2x een M400 voor kopen. De FR225 kan niet zo heel veel meer dan de M400 op interne hartslagmeting na en daar had ik wel een beetje moeite mee.

Concluderend, nee dit horloge is verre van perfect maar op dit moment voor de casualrunner meer dan afdoende. Als ik kijk hoeveel reviews er op Coolblue staan is dit toch wel een verkooptopper.

Wat mij verder is opgevallen in de afgelopen week na een "bureau studie" sporthorloge kopen :)
Het lijkt erop alsof Garmin niet helemaal weet wat het wil gaan doen. De Vivofit is een intressant horloge wat scherp geprijsd is en heelveel kan behalve een goed uitgewerkt hardloopprogramma. In zowel meten als gebruik van trainingsplannen.
De FR225 is eigenlijk een opgevoerde 220 met software van de 620 icm geintegreerde hartslag meter, specfiek op hardlopen gericht en ontbeert GarminIQ wat het nieuwe platform lijkt te gaan worden
En dan de Fenix, in mijn ogen één van de mooiste "smartwatches" maar zo duur en zo'n overkill aan functies dat het voor mij meer een wannahave is dan dat het echt voor mij een must buy zou zijn. Ik denk dat ze ook behoorlijk last gaan krijgen van de Apple Watch als deze op een gegeven moment(zeg 2de release) zelf GPS metingen kan gaan doen.
Laatste alinea is gebaseerd persoonlijke mening na nachtenlang reviews en fora te lezen ;)
toon volledige bericht
Goede post, thanks!

Onbegrijpelijk dat Polar zo'n ontzettend mooi geprijsd horloge uitbrengt maar dan een zeer basic functie weglaat. Erg jammer.

Om nu 200 euro te gaan betalen voor een trilfuntie (V800) is ook echt te gortig.

Ik denk dat ik m'n vriendin gewoon ga adviseren om de M400 te kopen. Qua hardloopfuncties doet hij niet onder voor de FR220 (hoogstens cadans mist / indoor pace). Notificatiefuncties zien we dan maar als een bonus, evenals de activity tracker.

Zelf wacht ik op mijn natte droom;
- Uiterlijk Fenix 3
- Geïntegreerde HRM
- Notificaties
- Apps (iConnect)
- hardloopfuncties van 620, met perfecte GPS.

Nog meer functies die het perfecte hardloop horloge nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roos79 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:27:
Het systeem pakt de bewegingen en dat kan niet zien dat jij wat anders doet dan lopen ;)
Er zit natuurlijk wel een knap algoritme achter wat bepaald wat een step is en wat iets anders..
Maar dat algoritme is dus niet knap genoeg...

BTW heeft er iemand een simpele manier om de activiteiten via garmin connect automagisch te posting of FB zoals endomondo en strava dat ook doen..
Met de hand gaat wel, maar automatisch krijg ik niet voor mekaar, googlen levert allemaal 3rd party apps op waar ik wisselende verhalen over lees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Met mijn Microsoft Band geen last van dat soort dingen. Als de gemiddelde snelheid te hoog is dan weet ie dat het geen stap is die wordt gezet..

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Requiem19 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Goede post, thanks!

Onbegrijpelijk dat Polar zo'n ontzettend mooi geprijsd horloge uitbrengt maar dan een zeer basic functie weglaat. Erg jammer.

Om nu 200 euro te gaan betalen voor een trilfuntie (V800) is ook echt te gortig.

Ik denk dat ik m'n vriendin gewoon ga adviseren om de M400 te kopen. Qua hardloopfuncties doet hij niet onder voor de FR220 (hoogstens cadans mist / indoor pace). Notificatiefuncties zien we dan maar als een bonus, evenals de activity tracker.

- Uiterlijk Fenix 3
- Geïntegreerde HRM
- Notificaties
- Apps (iConnect)

toon volledige bericht
Ik heb de 220 ook overwogen maar je levert behoorlijk wat in t.o.v. de M400. Zie ook: http://www.dcrainmaker.co...eview.html#comment-767135

Stiekem ook nog de Suunto Ambit 3 run bekeken maar ook daar zie je dat Polar met de M400 meer biedt dan wat Suunto kan bieden. Een aantal functies zoals workouts van de tevoren inladen moet zelfs nog op een later termijn met updates toegevoegd gaan worden.

Wat betreft je natte droom, ik kan me er aardig in vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Roos79 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:27:En ondanks dagelijks gebruik geen krassen op het scherm?
Nope, nog zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik ben even kwijt hoe lang je hem nu draagt?

Ik heb de M400 en mis gewoon die tril functie ik heb die piepjes gewoon niet altijd in de gaten.
En verder een leuk horloge maar heb er niet het wauw gevoel bij en dan de app en de computer nee tis niet 100% mijn ding dus die gaat weg.

Ik draag nu een Up24 (tril waarschuwingen) en een Fitbit Charge HR (trilt ook) waarom die tweede er kwam was omdat de up24 veel storingen had wat nu wel beter gaat.
Maar ik zoek dus echt iets als de Fenix3 of de forerunner 225 maar fiets veel dus das weer minder en verder is dat Connect IQ ook echt leuk.
Maar 500 euro is wel veel geld en in hoevere gaat de prijs nog iets zakken maar die kans schat ik klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Roos79 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:21:

Ik heb de M400 en mis gewoon die tril functie ik heb die piepjes gewoon niet altijd in de gaten.
En verder een leuk horloge maar heb er niet het wauw gevoel bij en dan de app en de computer nee tis niet 100% mijn ding dus die gaat weg.

Ik draag nu een Up24 (tril waarschuwingen) en een Fitbit Charge HR (trilt ook) waarom die tweede er kwam was omdat de up24 veel storingen had wat nu wel beter gaat.
Maar ik zoek dus echt iets als de Fenix3 of de forerunner 225 maar fiets veel dus das weer minder en verder is dat Connect IQ ook echt leuk.
Maar 500 euro is wel veel geld en in hoevere gaat de prijs nog iets zakken maar die kans schat ik klein.
Ik denk dat je niet zoveel opties hebt ben ik bang. Je zou nog kunnen kijken naar een TomTom multisport maar daar heb je ook het probleem van middelmatige software, wellicht zelfs nog slechter dan Polar. Je kan uitwijken naar een FR620 dan heb je de tussenoplossing van een Fenix3 en een FR225, maar dan tik je ook even 340 eurootjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Roos79 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:21:

Ik heb hem nu twee maanden. De kans dat de prijs gaat zakken acht ik op korte termijn minimaal. Het toestel is net uit (en sinds kort pas goed verkrijgbaar).

Wat ik zelf ook prettig vind is dat ik alles bij 1 online platform heb.
- Uiterlijk Fenix 3
- Geïntegreerde HRM
- Notificaties
- Apps (iConnect)
Los van de geintegreerde HRM heeft de Fenix3 alles toch? (Ok, de GPS is bij sommigen nog niet goed)
looyenss schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:34:
Met mijn Microsoft Band geen last van dat soort dingen. Als de gemiddelde snelheid te hoog is dan weet ie dat het geen stap is die wordt gezet..
Heeft de MS band continu GPS aan staan?

[ Voor 10% gewijzigd door Rhapsody op 27-07-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:10:

- Uiterlijk Fenix 3
- Geïntegreerde HRM
- Notificaties
- Apps (iConnect)

je vergeet: onder de €400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Dan had ik mij dus verder wel goed ingelezen als jullie eigenlijk tot dezelfde conclusie komen idd.
EN vooral dat een platform word ik blijer van nu meerdere apps en devices

Toolkit dat zal nog wel even duren denk ik want ik vermoed dat nieuwe producten enkel hoger op de markt instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Ik heb ook een Fenix 3 en gebruik 'm echt naar grote tevredenheid. Had toevallig een goede deal, maar ik was al vastbesloten dat ik 'm zou kopen. Je hoeft gewoon geen concessies te doen. Niet meer wisselen van normaal horloge naar sporthorloge. Starten en gaan. Zeker als je fietst, hardloopt en zwemt is het een topding. En automatisch uploaden is een verademing als je van de eerdere types komt.

Qua GPS is 'ie misschien wat conservatief geweest met meters uitdelen, maar zeker na de laatste update kan ik geen echte fouten meer vinden in de tracks. M'n vaste rondje is ook weer in dezelfde range 6,4km +/- 100m als met de vorige modellen. Alleen pacing laat nog wat te wensen over. Dat kunnen ze wat mij betreft ondervangen door een datafield dat is gebaseerd op snelheid vanuit de accelerometer.

Het is gewoon echt een mooi ding, dus ik draag 'm de hele dag. Onverwacht een stukje wandelen of hiken? Je hebt 'm toch al om. En activity tracking blijkt toch heel aardig, dus ik kijk er regelmatig naar, wat ik niet had verwacht.

Met ConnectIQ doe ik trouwens niet zoveel. Alleen een HM eindtijd-calculator datafield heb ik erin staan. De standaard watch face vind ik toch het mooist, dus die hoeft ook niet custom voor mij.

Zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Positron schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:59:
Ik heb ook een Fenix 3 en gebruik 'm echt naar grote tevredenheid. Had toevallig een goede deal, maar ik was al vastbesloten dat ik 'm zou kopen. Je hoeft gewoon geen concessies te doen. Niet meer wisselen van normaal horloge naar sporthorloge. Starten en gaan. Zeker als je fietst, hardloopt en zwemt is het een topding. En automatisch uploaden is een verademing als je van de eerdere types komt.

Qua GPS is 'ie misschien wat conservatief geweest met meters uitdelen, maar zeker na de laatste update kan ik geen echte fouten meer vinden in de tracks. M'n vaste rondje is ook weer in dezelfde range 6,4km +/- 100m als met de vorige modellen. Alleen pacing laat nog wat te wensen over. Dat kunnen ze wat mij betreft ondervangen door een datafield dat is gebaseerd op snelheid vanuit de accelerometer.

Het is gewoon echt een mooi ding, dus ik draag 'm de hele dag. Onverwacht een stukje wandelen of hiken? Je hebt 'm toch al om. En activity tracking blijkt toch heel aardig, dus ik kijk er regelmatig naar, wat ik niet had verwacht.

Met ConnectIQ doe ik trouwens niet zoveel. Alleen een HM eindtijd-calculator datafield heb ik erin staan. De standaard watch face vind ik toch het mooist, dus die hoeft ook niet custom voor mij.

Zeer tevreden. :)
toon volledige bericht
Als hij een Optical HRM had gehad, had ik hem ook gekocht denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Tsja, optisch had ik ook mooi gevonden, maar aan de HRM-strap kan ik prima wennen. Voorheen had ik een dikkere plastic strap (FR305), maar de softstrap is best comfortabel en kom ik pas weer tegen als ik m'n shirt probeer uit te trekken. Dan denk ik: "oh ja, hartslagmeter".

Overigens heb ik zelf een paar dagen met een TomTom Multisport Cardio rondgelopen. Die bleek lek te zijnna een uurtje zwemmen en heb ik teruggestuurd. Maar de optische HRM werkte bij mij ook niet echt lekker. Wellicht omdat het een maandagochtendmodel was. Wat me het meest tegenstond van die optische HRM was dat het horloge vrij strak moest worden aangetrokken. De Fenix heb ik redelijk los, zeker omdat m'n polsen tijdens het rennen ook nog wat uitzetten.

Als je echt optisch wilt en een Fenix 3 kun je natuurlijk ook altijd nog naar een Scosche Rhythm+ kijken. Dat lijkt mij het meest comfortabele alternatief, maar zelf ben ik happy met de softstrap (en run dynamics). Of je moet natuurlijk hopen en wachten op de Fenix 3 met optische HRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Garmin heeft aparte HRM-straps aangekondigd voor het zwemmen trouwens. Die slaan de HRM intern op en synchroniseren het zodra er een stabiele verbinding is.

(https://buy.garmin.com/en...hrm-swim-/prod512311.html)

[ Voor 23% gewijzigd door Rhapsody op 27-07-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kennen jullie https://tapiriik.com/ ?

Net maar even een donatie gedaan zodat nu automagisch mijn acounts op strava, garmin connect, endomondo etc gesynct worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
ToolkiT schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:18:
kennen jullie https://tapiriik.com/ ?

Net maar even een donatie gedaan zodat nu automagisch mijn acounts op strava, garmin connect, endomondo etc gesynct worden :)
Tapiriik ken ik idd, super site, ook in zijn gratis versie. Heb 'm ooit nog wel een paar keer gebruikt, maar sinds het mogelijk is om rechtstreeks vanuit Garmin Connect te koppelen met Strava, Endomondo, TrainingPeaks,... (wel enkel one-way), heb ik tapiriiik.com niet meer nodig.

Ik veronderstel dan ook dat je zelf geen Garmin toestel hebt, of dus ook in de andere richting wil syncen, bvb van Strava naar Garmin Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dvraemdo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:12:
[...]

Tapiriik ken ik idd, super site, ook in zijn gratis versie. Heb 'm ooit nog wel een paar keer gebruikt, maar sinds het mogelijk is om rechtstreeks vanuit Garmin Connect te koppelen met Strava, Endomondo, TrainingPeaks,... (wel enkel one-way), heb ik tapiriiik.com niet meer nodig.

Ik veronderstel dan ook dat je zelf geen Garmin toestel hebt, of dus ook in de andere richting wil syncen, bvb van Strava naar Garmin Connect?
Ik heb een forerunner 255 maar kreeg de sync niet goed voor mekaar dus ging op zoek naar alternatieven..
Vanuit garmin connect automagisch op FB posten is me nog steeds niet gelukt :|
Ook de sync met myfitnesspal is nogal gammel.. De GC website is wel ok, maar de app is wat brak is mijn ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zojuist in de regen gelopen en een interval training gedaan met de Polar M400. Lopen ging goed maar tijdens de flinke buien hoor je de piepjes amper en dat is uiteindelijk niet zo best. Af en toe even kijken op het schermpje biedt uitkomst maar relaxed lopen is het niet. Afgelopen weekend ging het zonder regen wel gewoon goed overigens, maar het gekletter van de regen heeft dus effect over wat je kunt horen.

Zucht dilemma, terugbrengen en bijna de helft meer uitgeven voor een trilfunctie.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 16:34
rickjehh schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:13:
[...]

Mocht je nog niet besteld hebben en een ING bankrekening hebben, de TomTom MultiSport Cardio is per vandaag weer leverbaar. Ik overweeg hem zelf namelijk ook sterk gezien de scherpe prijs (180 euro).
159 euro zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Dat is de Multi-Sport HRM (oudere versie met borstband) en niet de Multi-Sport Cardio (met optische hartslagmeter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Positron schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 05:41:
[...]

Dat is de Multi-Sport HRM (oudere versie met borstband) en niet de Multi-Sport Cardio (met optische hartslagmeter).
Inderdaad. Grote verschil zit in de optische HRM die de Multi-Sport Cardio wel heeft. Dat is dus de betere deal op dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Miki schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:41:
Zojuist in de regen gelopen en een interval training gedaan met de Polar M400. Lopen ging goed maar tijdens de flinke buien hoor je de piepjes amper en dat is uiteindelijk niet zo best. Af en toe even kijken op het schermpje biedt uitkomst maar relaxed lopen is het niet. Afgelopen weekend ging het zonder regen wel gewoon goed overigens, maar het gekletter van de regen heeft dus effect over wat je kunt horen.

Zucht dilemma, terugbrengen en bijna de helft meer uitgeven voor een trilfunctie.. :'(
Het missen van de tril functie was voor mij de reden om op zoek te gaan naar een alternatief.
De vivoactive kan wel trillen maar ik weet niet of die wel alle functies heeft die je zoekt?

Zelf ga ik toch voor de Fenix 3 en ben dus heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Roos79 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:21:
[...]

Het missen van de tril functie was voor mij de reden om op zoek te gaan naar een alternatief.
De vivoactive kan wel trillen maar ik weet niet of die wel alle functies heeft die je zoekt?

Zelf ga ik toch voor de Fenix 3 en ben dus heel benieuwd!
De Vivoactive heb ik ook bekeken en zou een heel goed alternatief zijn ware het niet dat de hardloopfunctie en workout mogelijkheden(inladen trainingen) summier zijn danwel ontbreken.

Naar alle waarschijnlijkheid wordt het dan toch een Garmin FR225. Zo zonde dat de M400 de trilfunctie mist want het is verder een ontzettend prettig horloge.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 29-07-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Miki schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:01:
[...]

De Vivoactive heb ik ook bekeken en zou een heel goed alternatief zijn ware het niet dat de hardloopfunctie en workout mogelijkheden(inladen trainingen) summier zijn danwel ontbreken.

Naar alle waarschijnlijkheid wordt het dan toch een Garmin FR225.
Kan je in de Vivoactive niet via Garminconenct custom trainingen inladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Requiem19 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:03:
[...]

Kan je in de Vivoactive niet via Garminconenct custom trainingen inladen?
Nee, helaas niet zie:

http://www.dcrainmaker.co...2%2C40807%2C37200#results en dan onder workouts. Ook interval trainingen kan de Vivoactive niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Om nog even terug te komen op het trainen op hartslag verhaal van eerder: is er toevallig een mede Tweaker met veel ervaring betreffende trainingsprogramma's op basis van hartslag? Ik heb de laatste dagen een flinke speurtocht achter de rug maar ik heb toch nog een aantal vragen over dit onderwerp. Voor mensen die er ook graag wat meer over willen weten, ik heb hier veel informatie kunnen vinden: https://forums.garmin.com...te-zones-totally-confused

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen :). Ik zou de functionaliteit op mijn horloge graag goed willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Miki schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:09:
[...]

Nee, helaas niet zie:

http://www.dcrainmaker.co...2%2C40807%2C37200#results en dan onder workouts. Ook interval trainingen kan de Vivoactive niet.
Wow, dat lijkt op een bewuste keuze van Garmin om niet de competitie aan te gaan met haar eigen running producten.

Logisch enerzijds, debiel anderzijds. Want dit is echt een hele eenvoudige functie om te implementeren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nipje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:12:
Om nog even terug te komen op het trainen op hartslag verhaal van eerder: is er toevallig een mede Tweaker met veel ervaring betreffende trainingsprogramma's op basis van hartslag? Ik heb de laatste dagen een flinke speurtocht achter de rug maar ik heb toch nog een aantal vragen over dit onderwerp. Voor mensen die er ook graag wat meer over willen weten, ik heb hier veel informatie kunnen vinden: https://forums.garmin.com...te-zones-totally-confused

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen :). Ik zou de functionaliteit op mijn horloge graag goed willen gebruiken.
Dit vond ik zelf wel een goed beginpunt om in ieder geval de basics te leren:

http://www.runinfo.nl/hartslagmeter.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Requiem19 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Wow, dat lijkt op een bewuste keuze van Garmin om niet de competitie aan te gaan met haar eigen running producten.

Logisch enerzijds, debiel anderzijds. Want dit is echt een hele eenvoudige functie om te implementeren lijkt me.
Precies, ze hebben bewust producten hier en daar beperkt zodat je als klant een keuze moet maken. Zie het als de iPhone 5c syndroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Productdifferentiatie. logisch toch? Anders zouden ze maar 1 toestel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dvraemdo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:12:
[...]

Nu ik tapiriik gebruik, synct mijn Garmin connect de calorie data met strava en mijn strava doet het weer met myfitnesspal. Dus het is een beetje een workaround maar alle data (calorieen in en uit) zijn zo weer in sync :)
Nu not auto FB posts vanuit mijn FR225 en ik ben weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Inmiddels een Polar M400 armer en een Forerunner 225 rijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Miki schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:17:
Inmiddels een Polar M400 armer en een Forerunner 225 rijker :P
Haha. Jij was toch degene die eerst twijfelde tussen een FR220 en een M400? Ik zie namelijk op de pagina bovenaan ergens dat je niets aan te merken hebt op de M400 en dat er op dit moment voor dat geld niets beters te krijgen is. Waarom heb je hem nu dan toch ingeruild voor een FR225? Je hebt namelijk ook het dubbele uitgegeven nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 07:42
Afgelopen weken mijn TomTom Cardio ingezet bij de alpinetripjes. Is er eigenlijk niet voor gemaakt (geen hoogtemeter (wel klimmeters, etc.), te nauwkeurige GPS meting (waardoor batterijen relatief snel opgaan), etc. maar wel erg leuk. Al met al ging de batterij zo'n 5,5 a 6 uur mee inclusief volledige meting (dus GPS én hartslag via pols), viel me nog mee. Hartslagsensor kan via het menu ook uitgeschakeld worden, dat scheelt wellicht nog in de accuduur. Een mooie software-update zou zijn dat de GPS niet meer per seconde meet maar bijvoorbeeld per 10 seconden of per minuut. Zeker bij klimmen op alpien terrein is dat meer dan genoeg.

Ik zal binnenkort wat plaatjes posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rickjehh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:20:
[...]

Haha. Jij was toch degene die eerst twijfelde tussen een FR220 en een M400? Ik zie namelijk op de pagina bovenaan ergens dat je niets aan te merken hebt op de M400 en dat er op dit moment voor dat geld niets beters te krijgen is. Waarom heb je hem nu dan toch ingeruild voor een FR225? Je hebt namelijk ook het dubbele uitgegeven nu ;)
Als je me goed had gevolgd in dit topic had je deze vraag niet gesteld ;)
Miki schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:41:

Pagina: 1 ... 19 ... 317 Laatste