Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Het is inderdaad wel grappig dat uitgerekend vandaag de firmware MET gps update komt. Verbazend trouwens meestal zijn de updates op vrijdag. Maar mij hoor je niet klagen.

Ik zal 'm morgen testen. Update net gedaan en ik ben de hele week de fietsvierdaagse in Ijsselstein aan het doen. Al was fietsen niet het grootste probleem er was wel altijd een miniem verschil.

Voor m'n hardlooprondje van 5km zullen jullie nog iets langer mogen wachten want ik ben niet sportief genoeg om naast de 50km per dag fietsen ook te gaan hardlopen ;) Update kwam meteen binnen nadat ik m'n etappe van vandaag syncte, lang leve wifi!
Hij hangt nu aan de lader fwiw 2x van 17u tot 21u30 ofzo aangehad met zo'n 50km op gps per dag en had nog iets van 45% over, dus lekkere accutijd als altijd. Morgenvroeg even de 15 min gps update-live-sync-activiteit uitvoeren.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:44

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Ik zie dat het alweer bijna 4 jaar geleden is dat ik mijn zoektocht naar een hardloophorloge begon. De Garmins waar ik toen aan dacht zijn het niet geworden, maar ik heb een Microsoft Band aangeschaft. Niet een puur hardloophorloge, maar wel ingebouwde GPS. :)

• Nipje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-08 11:38
quote:
rockhopper schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:35:
Het is inderdaad wel grappig dat uitgerekend vandaag de firmware MET gps update komt. Verbazend trouwens meestal zijn de updates op vrijdag. Maar mij hoor je niet klagen.

Ik zal 'm morgen testen. Update net gedaan en ik ben de hele week de fietsvierdaagse in Ijsselstein aan het doen. Al was fietsen niet het grootste probleem er was wel altijd een miniem verschil.

Voor m'n hardlooprondje van 5km zullen jullie nog iets langer mogen wachten want ik ben niet sportief genoeg om naast de 50km per dag fietsen ook te gaan hardlopen ;) Update kwam meteen binnen nadat ik m'n etappe van vandaag syncte, lang leve wifi!
Hij hangt nu aan de lader fwiw 2x van 17u tot 21u30 ofzo aangehad met zo'n 50km op gps per dag en had nog iets van 45% over, dus lekkere accutijd als altijd. Morgenvroeg even de 15 min gps update-live-sync-activiteit uitvoeren.
Dit is inderdaad wel heel sterk. Zou je me op de hoogte kunnen houden van de test resultaten? De Fenix 3 is inmiddels in bestelling!!
quote:
Ed_L schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:52:
Ik zie dat het alweer bijna 4 jaar geleden is dat ik mijn zoektocht naar een hardloophorloge begon. De Garmins waar ik toen aan dacht zijn het niet geworden, maar ik heb een Microsoft Band aangeschaft. Niet een puur hardloophorloge, maar wel ingebouwde GPS. :)
Grappig om te lezen, ik heb de band zelf ook overwogen. Uiteindelijk ga ik echter toch voor iets meer "horloge" :).

Nipje wijzigde deze reactie 24-06-2015 05:21 (18%)

Volgens de gebruikers op het garmin forum is de gos van de F3 een stuk nauwkeuriger na de update.

....must...resist... ;)

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

De "gps soak" is gedaan (essentiële stap voor de nieuwe gps-firmware kennelijk, vreemd dat deze instructie er nooit eerder bij zat, maar als ze het aangeven doe ik het natuurlijk)

Over de accu, gister rond middernacht van de lader (100%) nu ruim 30 min "gps soak" in hardloop stand, accu nu: 95%.

De eerste berichten op het forum lijken positief, het is zo te zien een stuk beter geworden. Misschien dat ik mijn 5km rondje nog ga wandelen voordat ik ga fietsen want ik begin nu toch wel een beetje nieuwsgierig te worden ;)

@Ed_L leuk om hier eens iets echt nieuws te lezen voor mij. Ik had nog nooit van de Microsoft Band gehoord. Ziet er best leuk uit qua functies maar de design vind ik maar :r Dat is het probleem met een lelijk ontwerp, je kan het niet aanpassen met een firmware upgrade. Maar goed gelukkig is "mooi" en "lelijk" onderhevig aan persoonlijke smaak en wellicht vind jij hem er geweldig uitzien. Ik kan ook alleen afgaan op wat plaatjes die ik er snel bij heb ge-googled wat niet bepaald een goede graadmeter is. Waar heb je 'm gehaald? Meestal loop ik in fysieke winkels wel even langs de gps-sectie (indien aanwezig) om gewoon even te kijken of er weer iets nieuws uit is dat ik misschien gemist heb, en deze heb ik nog niet eerder gezien.

rockhopper wijzigde deze reactie 24-06-2015 11:05 (4%)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:30
quote:
Workaholic schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:29:
Ik loop altijd met mijn iphone + belkin band om de arm en dat bevalt me eigenlijk goed (de iphone 6 is niet zwaar, runkeeper werkt goed icm muziek + gps), maar ik mis een hartslag meter.

Ik twijfel nu om de Garmin 225 te kopen en mijn iphone wel te blijven meenemen ivm muziek.
Kan hier echter ook een goedkopere usb speler of dergelijke voor meenemen.

Weet iemand of je de garmin ook aan runkeeper kunt koppelen? Dit laatste bevalt me namelijk erg goed omdat het leuk is om competitie te doen tegen vrienden die het ook gebruiken.

Als laatste ook benieuwd of wachten zin heeft ivm de vraagprijs van 299 welke ik overal tegenkom (Waar blijven de prijsstunters)
Als je bedoelt: kan ik de hartslag- en/of GPS-data direct uitlezen in de Runkeeper App en de Forerunner gebruiken als GPS-muis + hartslagmeter? Dan is het antwoord: Nee

Als je bedoelt: kan ik mijn run achteraf van Garmin Connect naar Runkeeper krijgen? Jazeker. Heb je een paar mogelijkheden voor:
- Handmatig: Bij Garmin Connect de activiteit openen, GPX exporteren en in Runkeeper uploaden (moet wel via de websites, volgens mij bieden beide apps hier niet de benodigde functionaliteit voor).
- Semi-automatisch: Verbind je Garmin en Runkeeper accounts via Tapiriik.com en sync na elke run met 1 klik
- Automatisch 1: Doneer $2 per jaar aan Tapiriik, of zet je eigen Tapiriik server op, Tweaker-style
- Automatisch 2: Gebruik CopyMySports.com, die is alleen niet snel. Het duurt hier meestal 3-4 uur voordat een activiteit is opgepakt, gelukkig is Runkeeper niet (meer) mijn primaire platform dus vind ik dat helemaal niet erg.

Ik gebruik momenteel Garmin Connect, Strava en Runkeeper, GC als bron, Strava is direct gekoppeld (dat kan tegenwoordig) en RK gaat zonder omkijken via CMS

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:39

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Sinds een paar weken heb ik zeer regelmatig de volgende problemen met mijn FR610

GPS viel weg (op een perfect zonnige dag). Uitzetten + terug aanzetten van GPS heeft het probleem gefixt, maar was wel xx km aan data kwijt. Dit is meerdere malen voorgekomen.
- Tijdens het opladen liep het horloge leeg. Het horloge gaf aan dat hij aan het "opladen" was, maar liep terug van 64 naar 62 procent. Dit over een tijd van +/- 30 minuten.
- Horloge loopt vast. Meerdere malen gehad dat het horloge gewoon vastloopt. Dit tijdens een run op de baan. Een harde reset is de enige mogelijkheid om het horloge weer aan de praat te krijgen, maar dit kost wel tijd en voordat je erachter komt, heeft hij x km niet geklokt.

Vandaag een mail naar Garmin Support gestuurd met de vraag of dit vaker voorkomt en of ik (of zij) er iets aan kan/kunnen doen. Kan me best voorstellen dat het horloge wat problemen kan vertonen, maar hij is de afgelopen 4 runs, 2x vastgelopen, dat is bijna niet te doen! Horloge heeft de laatste firmware en fabrieksinstellingen zijn al teruggezet.

Iemand anders deze problemen met een FR610 gehad?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• inquestos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-08 08:55
Nee,

Geen identieke problemen. Wel problemen met vastlopen, wat uiteindelijk alleen te verhelpen was met een harde reset (alles kwijt). Dat was toen ik net thuiskwam van een run, de forerunner aan de lader legde, en deze gelijktijdig ook wilde syncen. Nu laad ik hem pas op als alles is gesynced. Heb ook het idee dat je beter af en toe kunt resetten.

Tijdens het lopen ben ik nooit gps kwijtgeraakt. Wel eens aan het begin gehad dat ik na 10 minuten nog steeds geen fix had. Even gps uit en weer aan gezet, en hij had zo een signaal.

De forerunners zijn geweldige horloges in gebruik, maar hebben zo hun eigenaardigheden. Love/hate...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:00

ToolkiT

brit-tweaker

iemand ervaring met de Garmin Forerunner® 225 ?
https://buy.garmin.com/en...unner-225/prod512478.html

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Zie o.a. deze reactie voor 225 ervaring:
quote:
Melkaz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:05:
[...]

Ja hiermee bevestig ik helaas nogmaals dat ik geen ervaring heb met hardlopen met heart rates en zones, mijn excuses 8)

Nou het eerste rondje is inmiddels achter de rug:
https://connect.garmin.com/activity/803484070

Vanwege een dubbele runners knee was dit pas het eerste rondje van de maand Juni dus het was even aanpoten. De gemiddelde HR lag op 165 en zoals je kan zien zit er een vreemde spike van 200 BPM tussen de 4 en 7 minuten en daarna zakt hij gelijk richting de 150. Voor de rest lijkt het mij vrij normaal. Beginnende bij de 150 en eindigend op de 170 terwijl de snelheid ook per rondje ietsje op loopt.

Eigenlijk zou iemand met een borst band een rondje ermee moeten lopen. Iemand in de omgeving Breda die het wil proberen én na het rondje ook terug komt? :+

Verder ben ik er heel tevreden over, het trillen bij de laps is een enorm verbeterpunt. De Forerunner 205 gaf alleen een piepje echter na 4 jaar zweten was het piepje onhoorbaar geworden.

Eerste 5km toch maar gewandeld met de F3, daarnaast de FR220 en Oregon600. Eerste indrukken zijn erg positief, de "km" markers zitten ongeveer daar waar ze met de 920 ook vielen. De 220 was vandaag nogal vroeg met de markers. Op de 5km totaal verschil van ongeveer:
FR 220 5.47km in 1:02:50
F3 5.39 in 1:02:52
O600 5:44 in 1:01 (bewogen tijd, ik heb een paar keer stil moeten staan ivm muziek en verkeer)
Ik heb de tracks nog niet bekeken dus dit is een oordeel gebaseerd puur op weergave van afstand.
Voorlopige conclusie, flinke verbetering! Afwijking binnen 100meter over 5km met de drie toestellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

quote:
Nipje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 05:19:
[...]

Grappig om te lezen, ik heb de band zelf ook overwogen. Uiteindelijk ga ik echter toch voor iets meer "horloge" :).
quote:
rockhopper schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:03:

@Ed_L leuk om hier eens iets echt nieuws te lezen voor mij. Ik had nog nooit van de Microsoft Band gehoord. Ziet er best leuk uit qua functies maar de design vind ik maar :r Dat is het probleem met een lelijk ontwerp, je kan het niet aanpassen met een firmware upgrade. Maar goed gelukkig is "mooi" en "lelijk" onderhevig aan persoonlijke smaak en wellicht vind jij hem er geweldig uitzien. Ik kan ook alleen afgaan op wat plaatjes die ik er snel bij heb ge-googled wat niet bepaald een goede graadmeter is. Waar heb je 'm gehaald? Meestal loop ik in fysieke winkels wel even langs de gps-sectie (indien aanwezig) om gewoon even te kijken of er weer iets nieuws uit is dat ik misschien gemist heb, en deze heb ik nog niet eerder gezien.
Perspectief is inderdaad een belangrijk ding hier. Ik ben juist voor de Band gegaan omdat hij NIET op een horloge lijkt. Persoonlijk vind ik de Garmin, Suunto, TomTom, etc. klokken namelijk spuuglelijk. Ik zou ze nooit dragen buiten de sportactiviteit om. Wat dat betreft kunnen dat soort klokken in mijn ogen namelijk niet tippen aan een ouderwets mechanisch uurwerk.

De Band is daarom juist in mijn ogen verfrissen. Hij lijkt niet op een traditioneel horloge en dus draag ik hem juist regelmatig ook buiten het sporten om. ;)

In de winkel kun je hem niet vinden, helaas. Hij is niet in NL shops verkrijgbaar, maar wel via de Microsoft UK store te bestellen.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
Requiem19 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:50:
Zie o.a. deze reactie voor 225 ervaring:

[...]
Dank je, had al wat in dit topic gelezen maar echt veel ervaringen waren er niet gepost (voornamelijk eerste indrukken), hopelijk is er inmiddels iets meer hands-on (no pun intended ;) ) ervaring..

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:38

Melkaz

Melkazar

Ervaringen met de 225 is vanwege terugslag blessure (runners knee) helaas minder dan vooraf gedacht. Alleen afgelopen zondag nog een kort rondje gedaan maar helaas weer teveel pijn:
https://connect.garmin.com/modern/activity/810379884
Wat opvalt, weer een veel te hoge hartslag na een kilometer, 2 keer achter elkaar is opvallend dus misschien toch door het ontbreken van de warming up en te snel starten?

Volgende week volgt nog eens vakantie dus voorlopig zal ik het horloge helaas niet verder kunnen reviewen. Hij is weer op voorraad bij run2day dus als er iemand is met wat geld over en gezonde knieën, offer jezelf op :+

Overigens voor de lol de daily activity tracker functies aanzet, Hij is al een dikke week niet in de oplader geweest en er is pas 1 blokje af van de batterij :) Best indrukwekkend, mijn Fitbit Charge heeft vaker stroom nodig(kleinere accu natuurlijk). Qua stappen loopt hij iets achter op de Fitbit, maar die lijkt al snel arm bewegingen als je passief bent mee te calculeren als een stap.

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

Helaas heeft de F3 wat kuren vanavond. Ik had de fietstocht onderbroken met een etentje, maar toen ik verder wilde gaan (resume activity) wilde hij geen gps vinden. Normaal blaast de gps ook tijdens de pauze door maar met de nieuwe firmware valt de gps kennelijk weg. Bug? Geen idee, maar als resultaat mocht ik de activiteit stopzetten en een nieuwe starten waardoor er een zeker gat zit qua afstand. Dus geen eerlijke 1 op 1 vergelijking helaas. Fwiw het stuk tot aan het etentje leek qua afstand goed op elkaar.

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:57

Rhapsody

In Metal We Trust

quote:
rockhopper schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:39:
Helaas heeft de F3 wat kuren vanavond. Ik had de fietstocht onderbroken met een etentje, maar toen ik verder wilde gaan (resume activity) wilde hij geen gps vinden. Normaal blaast de gps ook tijdens de pauze door maar met de nieuwe firmware valt de gps kennelijk weg. Bug? Geen idee, maar als resultaat mocht ik de activiteit stopzetten en een nieuwe starten waardoor er een zeker gat zit qua afstand. Dus geen eerlijke 1 op 1 vergelijking helaas. Fwiw het stuk tot aan het etentje leek qua afstand goed op elkaar.
Dat heb ik gisteravond ook ervaren!
Eerst een stukje ingelopen, toen op pause gedrukt. 5 minuten later weer verder gegaan. Uiteindelijk is alleen het eerste deel zichtbaar op de kaart, en is van het tweede deel alles behalve de GPS opgeslagen.
Op de garmin fora ook weer mixed signalen. Wat bugs... En mensen die nog steeds slechte gps hebben.

• Pathogen
Ik zie overigens dankzij mijn wishlist dat de 620 in prijs aan het zakken is... Gister was de laagste €305, nu €288!

quote:
Pathogen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:50:
Ik zie overigens dankzij mijn wishlist dat de 620 in prijs aan het zakken is... Gister was de laagste €305, nu €288!
Volg je dit ergens op een tracker website? Of check je gewoon zelf random alle online retailers? ;)

• Pathogen
quote:
Requiem19 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:15:
[...]

Volg je dit ergens op een tracker website? Of check je gewoon zelf random alle online retailers? ;)
Tweakers Pricewatch -> aanvinken dat je het product wil hebben :)

Nu is Pricewatch voor dit soort apparaten niet de allerbeste bron, maar het is een goede indicatie imho.

Pathogen wijzigde deze reactie 25-06-2015 15:58 (15%)

Ah dacht dat er geen sporthorlges in de pricewatch stonden, oeps! Thanks :)

• Pathogen
quote:
Requiem19 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:00:
Ah dacht dat er geen sporthorlges in de pricewatch stonden, oeps! Thanks :)
Lang niet alles staat erin, en veel leveranciers van GPS-horloges doen niets met Tweakers.net. Ik zou dus altijd even doorGooglen als je er eentje zoekt :)

Beslist.nl is ook behoorlijk klanten aan het verliezen, dus ook daar zit niet meer per definitie de beste prijs.

quote:
Rhapsody schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:33:
[...]
Dat heb ik gisteravond ook ervaren!
Eerst een stukje ingelopen, toen op pause gedrukt. 5 minuten later weer verder gegaan. Uiteindelijk is alleen het eerste deel zichtbaar op de kaart, en is van het tweede deel alles behalve de GPS opgeslagen.
Hier is de thread over het probleem. Ik ga nog een mail sturen naar support zodat er in ieder geval melding van gemaakt is. Des te meer mensen dat doen, des te sneller het opgelost gaat zijn.

Voor wat betreft de slechte gps ontvangst: er zullen altijd azijnpissers zijn op fora die volmondig altijd het slechtste zien (echte trolls) aan de andere kant zijn er ook echte fanboys met de kop in het zand. Ik denk dat er best wat brakke exemplaren tussen zitten want dat zal je met ieder model wel hebben, de zg 'maandagochtend modellen'. Ik zelf vind het horloge van "bijna acceptabel" naar "goed acceptabel" gegaan met de huidige patch.
Ik zie nog wel wat minutieuze afwijkingen, maar dat is meer geneuzel op de tocht naar perfectie. Ten opzichte van mijn O600 en FR220 is hij nog steeds iets kort, maar dat kan net zo goed betekenen dat de O600 en FR220 te lang meten terwijl de F3 juist zit. Qua track is mijn F3 ongeëvenaard. Op de meeste tracks zie ik aan welke kant van de straat ik fietste/liep en hoewel er nog altijd ruimte is voor verbetering ga ik er vanuit dat deze in de loop der weken wel zal volgen. Zoals ie nu is is het perfect voor mijn amateur doeleinden. Wil ik nog beter dan zal ik waarschijnlijk iets "military grade met een gps decoder" nodig hebben.

Voor goede prijzen: de Bever heeft 10% korting als knvb lid, de hartslagmetershop en gps.nl zijn ook altijd scherp geprijst, waarbij de shop meer een prijsvechter is en gps.nl een echte goede fysieke winkel met het beste advies op gps gebied. Verder loont het om vrienden / vakantie gangers het model in de VS te laten halen omdat het daar simpelweg goedkoper is.

Over het algemeen gaat garantie redelijk via Garmin zelf waarbij het een "flat fee" voor alle reparaties is die niet onder garantie vallen en je toestel gewoon wordt ingeruild voor een refurbished nieuwe. Anders gezegd een krasje repareren of een heel toestel aan gruzelementen, scherm doormidden en alle knoppen afgebroken kost in beide gevallen evenveel en in beide gevallen krijg je een nieuw refurbished exemplaar.

• Koenbr
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08-07 21:18
Ik word momenteel een beetje gek van de HRM-banden. Dit is nu al de vierde band in ruim twee jaar tijd die niet meer correct werkt. Ik was de band meestal na gebruik af en hij gaat eens in de 2 a 3 maand in de wasmachine. Ik heb reeds de batterij vervangen van de chipset, maar ook dit mocht niet baten (zie http://sporttracks.mobi/activity/8788525 na 2 km ben ik de band afgedaan en http://sporttracks.mobi/activity/8788346). Dit zijn slechts twee gevallen, maar andersom komt ook voor: beginnend met 70BPM en daarrond schommelend tot aan het eind van de run.
Zal het dan wederom aan de softstrap van Polar liggen? Zijn dit ook problemen die je tegenkomt met de optische banden (bijvoorbeeld de Sosche Rhythm+)?

Koenbr wijzigde deze reactie 26-06-2015 09:28 (13%)

• Goochelaar
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-08 20:03
Omdat jullie nog feedback tegoed hadden over de FR225 ben ik gisteren ondanks de warmte toch een stuk gaan lopen ;)

Het was mijn eerste dag van week 10 (28 minuten met 1 vrij te kiezen pauze). In het begin had ik last van steken, weinig lucht en kon ik mijn tempo niet vinden. Daarom maar besloten om te proberen de 28 minuten vol te maken zonder pauze en desnoods af te zien.

Na een tijdje vond ik een fijn tempo dat ik lang dacht vol te kunnen houden en liep ik eigenlijk wel lekker tot zo'n 24 minuten. Toen kreeg ik last van mijn hamstring (bekende blessure van het voetballen die zich vaker meldt). Ik twijfelde om te stoppen, maar met anders lopen (meer landen op voorvoet) had ik er geen last van dus ben ik maar door gelopen. Uiteindelijk de 5KM maar meteen vol gemaakt en de laatste 500 meter nog even een versnelling er tegenaan geslingerd. Voor een eerste 5K niet heel ontevreden, al heb ik me steeds gericht deze binnen de 30min. te lopen. Maar dat komt wel.

Wat betrefte de FR225 ben ik eigenlijk heel blij met mijn keuze. De trilfunctie is echt fijn als signalering. Momenteel geeft hij iedere KM een signaal en wordt de rondetijd getoond en dat bevalt me eigenlijk wel.

De GPS werkt beter dan die van mijn telefoon en volgt zelfs in het bos de route redelijk goed. Nu heb ik wel een telefoon die op de nominatie staat om vervangen te worden (iPhone 4) dus wellicht zijn recentere telefoons daar ook al beter in.

Ik heb het horloge voor de functies gekocht en vik ind hem niet mooi genoeg als dagelijks horloge, maar ik heb hem nu toch al bijna week continu om zodat ik de activity tracker kan evalueren. Op termijn zal ik daar denk ik geen gebruik meer van maken maar het is wel leuk om te zien hoeveel je op een dag beweegt en wat je in je slaap uitspookt :*).

Naar mijn idee werkt de ingebouwde hartslagsensor ook prima. Ik heb het horloge comfortabel om mijn pols zitten en dus niet extreem strak ofzo.

Tenslotte kan natuurlijk ook een logje niet achterblijven. Je ziet in de log aan de cadans dat ik vanaf ca. 24 minuten ben gaan zoeken naar een andere manier van lopen. Daarnaast is aan het tempo (en de hartslag :P) te zien dat ik de laatste 500m versneld heb.

• wann0wfhc
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15:42
Hier ook een eerste heads-up over de Polar M400.

Gister binnen gekregen en daarna meteen aan de computer gelegd. Eerst een installatie van de Polar Flowsync app op de PC waarna je met het horloge aan de slag kunt om gegevens er in te gaan synchroniseren.De gegevens die ingevuld kunnen worden zijn fysieke gegevens en horloge gegevens over tijdzone, taal en eenheden waarin gemeten moet worden.

Na het installeren kun je sportprofielen instellen, dit zijn voorkeursmenu's als je een training gaat doen voor bijvoorbeeld hardlopen, wielrennen, wandelen en een heel scala aan andere indoor en outdoor sporten die op de website te vinden zijn. Binnen deze profielen kun je instellingen aanpassen van wat je op het horloge wil zien tijdens de training, dit kan tot 5 verschillende schermen met gegevens waar je met een klik op de toetsen door de schermen kunt scrollen voor of tijdens een training.

Na het instellen van wat profielen het horloge eens omgedaan en een rondje gewandeld om de GPS te testen. GPS pakte hij na +- 5 seconden op waarna ik een klein rondje van 2 kilometer gewandeld heb. Tijdens het wandelen een beetje lopen scrollen door de verschillende menu's met huidige snelheid, gemiddelde snelheid tijdsduur etc.

Na afloop van het rondje krijg je een scala aan informatie over afstand, tijden en calorieën die je verbruikt hebt. Toen ik weer thuis was de gegevens gesynchroniseerd naar de app op mijn Iphone me een klik op de knop. Daarna de gegevens via de app Rungap geprobeerd in te lezen naar Strava, dit werkte nog niet helemaal lekker want de GPS kaart werkte niet in Strava en Rungap.

Toen ik het via de website van Polar Flow probeerde naar Strava te zetten ging dit probleemloos.

Overall ben ik erg tevreden met het horloge. Qua looks vind ik het geen verkeerd horloge, ik heb hem sinds gisteravond aan gehad om mijn pols. Ik heb hem zelf redelijk los en merk eigenlijk nu al niet meer dat hij er om zit ( heb jaren geen horloge gedragen).De GPS werkt dus naar behoren en het horloge is makkelijk te bedienen. Leuke extra's zijn wel de smart notifications die op je scherm komen, handig voor e-mail en berichtjes. Ook leuk is het logboek wat op het horloge zelf zit waarin je activiteiten kunt terugkijken en de daily activity tracker die je een doel stelt om een bepaald doel aan beweging per dag te krijgen.
quote:
Koenbr schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:23:
Ik word momenteel een beetje gek van de HRM-banden. Dit is nu al de vierde band in ruim twee jaar tijd die niet meer correct werkt. Ik was de band meestal na gebruik af en hij gaat eens in de 2 a 3 maand in de wasmachine.
Dit zijn slechts twee gevallen, maar andersom komt ook voor: beginnend met 70BPM en daarrond schommelend tot aan het eind van de run.
Zal het dan wederom aan de softstrap van Polar liggen? Zijn dit ook problemen die je tegenkomt met de optische banden (bijvoorbeeld de Sosche Rhythm+)?
Het is me niet duidelijk welke HRM band je precies gebruikt, het lijkt erop dat je een garmin variant gebruikt met een andere van polar afkomstige strap, maar misschien heb ik het mis. Verder heb ik van HRM banden weinig verstand omdat ik er een gloeiende hekel aan heb. Wat ik wel weet is dat om goed te werken ze nat gemaakt moeten worden voor het contact met de huid om de elektrische signalen van je hart op te vangen. Ik ga er maar even vanuit dat je dit gedaan hebt.
Verder vraag ik me af het hele geval überhaupt wel in de wasmachine kan/mag, het lijkt me dat electronica niet echt bestand is tegen restanten zeep en al dat geschud en gedraai, maar misschien heb ik dat mis.

Verder naar de Scosche Rhythm+ die ik zelf nu bijna 9 maanden naar volle tevredenheid gebruik. De enige beperking die ik aan deze band zelf heb ondervonden is dat hij niet aan het been/de enkel kan, want dan neemt hij je stap cadans over. Er staat ook niet echt in de summiere handleiding dat ie daarvoor bestemd of bedoelt is, ze raden je aan een plek op je arm te gebruiken waarbij binnenkant onderarm nabij de elleboog de voorkeursplek is. Op zich begrijpelijk want dit is een anatomische plek waar je armen op de tafel steunen en daardoor vaak minder behaard.

Ik gebruik hem zelf 90% van de tijd op de onderarm nabij elleboog en 10% bij erg mooi weer zeer hoog op mijn bovenarm zodat ie net onder de mouw van een t-shirt valt. De grote band is hier net groot genoeg voor, maar heel veel speling heb je daar niet. Arnold Schwarzenegger in zijn gloriedagen zal het zeker niet voor elkaar krijgen.

Dan qua functionaliteit: zolang je zorgt dat de band goed zit en er geen licht lekkage is heeft hij het bij mij altijd feilloos gedaan. Ik heb één keer vergeleken met een traditionele band en de registratie loopt een seconde achter of iets in die trant. Dit is natuurlijk compleet normaal en inherent aan het feit dat bloodflow gemeten wordt en niet het electrische signaal van het hart zelf. Dus als je met een vertraging van 1s ten opzichte van de traditionele band kan leven is dit een prima alternatief. Verder is het ideaal dat je 'm werkelijk met van alles kan koppelen, via bluetooth met je android of met ant+. Ik heb hem al meerdere malen tegelijk gekoppeld aan de F3, FR220, Oregon450, Oregon600 en Sony Xperia Z. Alle apparaten registreren het dan perfect.

Ik weet natuurlijk niet of meerwaarde hecht aan geavanceerde functies die je met een electrische meter wel krijgt zoals cadans/grondcontact tijd. HRV/RR (allemaal waardes waar ik niks aan hecht) dan is een overstap minder zinvol. Verder kan het natuurlijk zijn dat jij een vrij donkere huid hebt waardoor de sensor minder goed werkt. Ik heb een vrij makkelijke lichte huid en ben ook niet zo harig als een aap ;)

@Goochelaar track ziet er mooi uit. Ik zou met je training zeker omdat je nog aan het opbouwen bent niet zo diep gaan dat je steken in je zij krijgt. Ook doorlopen terwijl je last krijgt van een oude blessure is een teken dat je te hard aan het pushen bent. Als je dit vol blijft houden zit je waarschijnlijk binnen no-time op een opleving van die oude blessure of krijg je een nieuwe waarna een lang(er) traject volgt van herstel met niet lopen waardoor de conditie die je juist aan het opbouwen bent, weer weg gaat zakken. Je moet het natuurlijk zelf weten, het is tenslotte jouw lichaam en leven, maar mijn tip hou het redelijk en luister naar de signalen van je lichaam.

Verder natuurlijk kudos voor het uitlopen van 5km! Altijd een heerlijk gevoel als je dat doel haalt. Ik wou dat ik zo snel kon rennen als jij maar ik zit nog altijd niet in de buurt van 30min, maar blijf schommelen rond de 35min over 5km. Nu het wat warmer weer is staat bij mij het hardlopen echter op een laag pitje en fiets ik vooral veel. Meestal rond de 500km per maand dus een alternatief. Tegen september zal ik wel weer serieuzer gaan lopen.

Je ziet trouwens aan de track dat in het bos je FR225 het iets zwaarder/moeilijker had en in de open stukken het net wat strakker gaat. Dat is perfect normaal voor gps horloges. En altijd leuk om terug te zien waar je tempo-veranderingen doet.

rockhopper wijzigde deze reactie 26-06-2015 10:52 (16%)
Reden: reactie naar goochelaar toegevoegd

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
Goochelaar schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:49:
Omdat jullie nog feedback tegoed hadden over de FR225 ben ik gisteren ondanks de warmte toch een stuk gaan lopen ;)

Het was mijn eerste dag van week 10 (28 minuten met 1 vrij te kiezen pauze). In het begin had ik last van steken, weinig lucht en kon ik mijn tempo niet vinden. Daarom maar besloten om te proberen de 28 minuten vol te maken zonder pauze en desnoods af te zien.

Na een tijdje vond ik een fijn tempo dat ik lang dacht vol te kunnen houden en liep ik eigenlijk wel lekker tot zo'n 24 minuten. Toen kreeg ik last van mijn hamstring (bekende blessure van het voetballen die zich vaker meldt). Ik twijfelde om te stoppen, maar met anders lopen (meer landen op voorvoet) had ik er geen last van dus ben ik maar door gelopen. Uiteindelijk de 5KM maar meteen vol gemaakt en de laatste 500 meter nog even een versnelling er tegenaan geslingerd. Voor een eerste 5K niet heel ontevreden, al heb ik me steeds gericht deze binnen de 30min. te lopen. Maar dat komt wel.

Wat betrefte de FR225 ben ik eigenlijk heel blij met mijn keuze. De trilfunctie is echt fijn als signalering. Momenteel geeft hij iedere KM een signaal en wordt de rondetijd getoond en dat bevalt me eigenlijk wel.

De GPS werkt beter dan die van mijn telefoon en volgt zelfs in het bos de route redelijk goed. Nu heb ik wel een telefoon die op de nominatie staat om vervangen te worden (iPhone 4) dus wellicht zijn recentere telefoons daar ook al beter in.

Ik heb het horloge voor de functies gekocht en vik ind hem niet mooi genoeg als dagelijks horloge, maar ik heb hem nu toch al bijna week continu om zodat ik de activity tracker kan evalueren. Op termijn zal ik daar denk ik geen gebruik meer van maken maar het is wel leuk om te zien hoeveel je op een dag beweegt en wat je in je slaap uitspookt :*).

Naar mijn idee werkt de ingebouwde hartslagsensor ook prima. Ik heb het horloge comfortabel om mijn pols zitten en dus niet extreem strak ofzo.

Tenslotte kan natuurlijk ook een logje niet achterblijven. Je ziet in de log aan de cadans dat ik vanaf ca. 24 minuten ben gaan zoeken naar een andere manier van lopen. Daarnaast is aan het tempo (en de hartslag :P) te zien dat ik de laatste 500m versneld heb.
Bedankt voor de feedback :)
Erg nuttig.. de FR225 gaat op de wishlist :)

• Pathogen
@Goochelaar: bedankt voor je bevindingen!
@wann0wfhc: ook bedankt :)

Ik had niet beseft dat de M400 Multisport mogelijkheden had... Dat had serieus nog een argument geweest om niet de 220 te kopen... Nou ja, niet dat ik er ontevreden over ben hoor :)

• wann0wfhc
quote:
Pathogen schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:19:
@Goochelaar: bedankt voor je bevindingen!
@wann0wfhc: ook bedankt :)

Ik had niet beseft dat de M400 Multisport mogelijkheden had... Dat had serieus nog een argument geweest om niet de 220 te kopen... Nou ja, niet dat ik er ontevreden over ben hoor :)
Pathogen, ik wil niet zeggen dat hij specifiek gegevens gaat geven bij bijvoorbeeld een potje squash, ( dan krijg je ook gewoon info over afgelegde afstand etc op het horloge zelf ;) ) maar het is wel leuk en handig om dat natuurlijk in de Polar software bijgewerkt te zien worden. Zo kun je in ieder geval wel een overzicht genereren welke activiteiten op sportgebied je allemaal bijhoudt.

De focus ligt uiteindelijk toch wel op hardlopen en op het wielrennen.

In ieder geval ga ik morgenochtend maar eens vroeg op om een rondje hard te lopen en eens te kijken hoe hij zich hier houdt. Naast het normale rondje misschien nog even spelen met wat functies zoals de
interval timer tussen lopen / wandelen en dat soort functies.

@Goochelaar. Mooi dat je tevreden bent met je horloge ;) veel plezier er mee! Ik ga morgen ook voor de 5km en daarna eens kijken of ik ook een logje kan plaatsen vanuit de Polar software hier in het topic.

wann0wfhc wijzigde deze reactie 26-06-2015 11:49 (8%)

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-08 16:05
Om eens wat tegenwicht te bieden tegen alle gevestige namen: een blogpost over mijn A'rival SpoQ .
Op dit moment op Amazon.de te vinden voor iets boven de 100 Euro.

(nu maar hopen dat mijn Diskstation de bezoekers aankan :P )

TheOmen wijzigde deze reactie 26-06-2015 11:59 (12%)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Pathogen
quote:
wann0wfhc schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:45:
[...]

Pathogen, ik wil niet zeggen dat hij specifiek gegevens gaat geven bij bijvoorbeeld een potje squash, ( dan krijg je ook gewoon info over afgelegde afstand etc op het horloge zelf ;) ) maar het is wel leuk en handig om dat natuurlijk in de Polar software bijgewerkt te zien worden. Zo kun je in ieder geval wel een overzicht genereren welke activiteiten op sportgebied je allemaal bijhoudt.

De focus ligt uiteindelijk toch wel op hardlopen en op het wielrennen.

In ieder geval ga ik morgenochtend maar eens vroeg op om een rondje hard te lopen en eens te kijken hoe hij zich hier houdt. Naast het normale rondje misschien nog even spelen met wat functies zoals de
interval timer tussen lopen / wandelen en dat soort functies.

@Goochelaar. Mooi dat je tevreden bent met je horloge ;) veel plezier er mee! Ik ga morgen ook voor de 5km en daarna eens kijken of ik ook een logje kan plaatsen vanuit de Polar software hier in het topic.
Tsja, met mijn 220 zijn alle activiteiten automatisch als "hardlopen" gemarkeerd, en dankzij de instant-koppeling met Strava moet ik dan dus op 2 plekken dat even aanpassen voor al mijn middagwandelingen :)

• wann0wfhc
quote:
Pathogen schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:28:
[...]

Tsja, met mijn 220 zijn alle activiteiten automatisch als "hardlopen" gemarkeerd, en dankzij de instant-koppeling met Strava moet ik dan dus op 2 plekken dat even aanpassen voor al mijn middagwandelingen :)
Strava pakte toen ik de export via de pc deed wel meteen de activiteit als wandelen. dat gaat dus inderdaad wel direct goed! Dus de sportprofielen werken daar wel goed in mee.

• Koenbr
quote:
rockhopper schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:45:
[...]

Het is me niet duidelijk welke HRM band je precies gebruikt, het lijkt erop dat je een garmin variant gebruikt met een andere van polar afkomstige strap, maar misschien heb ik het mis. Verder heb ik van HRM banden weinig verstand omdat ik er een gloeiende hekel aan heb. Wat ik wel weet is dat om goed te werken ze nat gemaakt moeten worden voor het contact met de huid om de elektrische signalen van je hart op te vangen. Ik ga er maar even vanuit dat je dit gedaan hebt.
Verder vraag ik me af het hele geval überhaupt wel in de wasmachine kan/mag, het lijkt me dat electronica niet echt bestand is tegen restanten zeep en al dat geschud en gedraai, maar misschien heb ik dat mis.

Ik weet natuurlijk niet of meerwaarde hecht aan geavanceerde functies die je met een electrische meter wel krijgt zoals cadans/grondcontact tijd. HRV/RR (allemaal waardes waar ik niks aan hecht) dan is een overstap minder zinvol. Verder kan het natuurlijk zijn dat jij een vrij donkere huid hebt waardoor de sensor minder goed werkt. Ik heb een vrij makkelijke lichte huid en ben ook niet zo harig als een aap ;)
Ik heb de Forerunner 220, twee keer een defecte Garmin softstrap gehad en toen overgestapt naar de Polar softstrap. Ik had hiervoor een Polar RC3GPS met softstrap en die ging mij óók kapot (eenmalig weliswaar). Ik heb de handleiding nog even geraadpleegd en Garmin raad zelfs aan om de band na 7x gebruiken in de wasmachine te gooien. Ik had het ook nog onder de aandacht gebracht van Ray (DCrainmaker) en hij gaat er ook vanuit dat het de strap is en niet de chip.

• Nipje
Een kort vraagje aan Fenix 3 bezitters die geen last hebben van GPS issues: zou ik het serienummer mogen weten? Op de Garmin forums is er een vermoeden ontstaan dat de wat nieuwere horloges minder last van de issues zouden hebben (het is natuurlijk een vermoeden en zegt vrij weinig maar je weet maar nooit). Alvast dank :)
S/N 463xxxxxx. Vandaag 75km afgelegd op de fiets. Minder dan 200 meter verschil met de Oregon600 terwijl autopauze aan staat bij mij, hierdoor verlies je met iedere stop ongeveer 10 meter ofzo (na stilstand begint de meting weer bij een snelheid van 5km/u) Lijkt me een zeer fraai resultaat.

Overigens is de mijne een van de eerste in Nederland gekocht ergens in maart. Er is eerder al een "conspiracy theory" thread geweest over serie nummers. Toen kwam er weinig zinvols uit.
Er blijven toch altijd azijnpissers op dat garmin forum, die verwachten echt een nauwkeurigheid tot op de nanometer terwijl je eigenlijk een foutmarge van 2 tot 4% kan verwachten.

• Nipje
quote:
rockhopper schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:02:
S/N 463xxxxxx. Vandaag 75km afgelegd op de fiets. Minder dan 200 meter verschil met de Oregon600 terwijl autopauze aan staat bij mij, hierdoor verlies je met iedere stop ongeveer 10 meter ofzo (na stilstand begint de meting weer bij een snelheid van 5km/u) Lijkt me een zeer fraai resultaat.

Overigens is de mijne een van de eerste in Nederland gekocht ergens in maart. Er is eerder al een "conspiracy theory" thread geweest over serie nummers. Toen kwam er weinig zinvols uit.
Er blijven toch altijd azijnpissers op dat garmin forum, die verwachten echt een nauwkeurigheid tot op de nanometer terwijl je eigenlijk een foutmarge van 2 tot 4% kan verwachten.
De eerste 3 cijfers geven blijkbaar aan welk model je hebt (met of zonder HRM en de kleur). Ik ben benieuwd naar de laatste 6 cijfers! :)

Nipje wijzigde deze reactie 27-06-2015 13:12 (13%)

De laatste vier zullen voor jou xxxx blijven maar de eerste twee zijn 00. Het feit dat je al weet dat de eerste cijfers veel zeggen over het model wil mij eigenlijk al vertellen dat het allemaal paranoia is, ik zie ook de thread met de zg "blacklist" maar ik vind het een mooi broodje aap. Of zoals iemand anders daar al schreef "de lijst is echt! Bigfoot heeft hem net binnengekregen van de UFO's"
Maar goed mocht je wat meer feitelijk materiaal hebben ben ik benieuwd naar je bevindingen ;)

Overigens sinds 3.6 nu al twee spontane freezes gehad, dus hopelijk komt er snel een update want deze versie lijkt onstabiel.

rockhopper wijzigde deze reactie 27-06-2015 13:27 (11%)

• Nipje
quote:
rockhopper schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 13:25:
De laatste vier zullen voor jou xxxx blijven maar de eerste twee zijn 00. Het feit dat je al weet dat de eerste cijfers veel zeggen over het model wil mij eigenlijk al vertellen dat het allemaal paranoia is, ik zie ook de thread met de zg "blacklist" maar ik vind het een mooi broodje aap. Of zoals iemand anders daar al schreef "de lijst is echt! Bigfoot heeft hem net binnengekregen van de UFO's"
Maar goed mocht je wat meer feitelijk materiaal hebben ben ik benieuwd naar je bevindingen ;)

Overigens sinds 3.6 nu al twee spontane freezes gehad, dus hopelijk komt er snel een update want deze versie lijkt onstabiel.
Thanks voor de info :). Ik ben het overigens volledig met je eens hoor, en ik zit hier intussen met een prachtig horloge om mijn arm. Ik ben meer wat aan het lezen uit nieuwsgierigheid. Ik ga vandaag mijn eerste rondje eens maken met de Fenix 3 en ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Wel jammer om te horen dat de laatste update wat onstabiel is maar dit komt vast goed..
Het is handig om te weten dat je met de licht-knop (linksboven) 30seconden inhouden je een forced shut down kan doen wanneer je horloge bevroren is. Hij kan daarna gewoon opstarten. (voor het geval je het nodig hebt). Veel plezier alvast met je horloge ik ben er zeer tevreden mee.

Ik denk dat er nog wel een maandje of drie overheen gaat voordat het echt stabiel wordt en gps helemaal perfect werkt. Maar qua afstand en nauwkeurigheid is de nieuwe firmware (en gps firmware) een flinke stap vooruit.

• Nipje
quote:
rockhopper schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 13:38:
Het is handig om te weten dat je met de licht-knop (linksboven) 30seconden inhouden je een forced shut down kan doen wanneer je horloge bevroren is. Hij kan daarna gewoon opstarten. (voor het geval je het nodig hebt). Veel plezier alvast met je horloge ik ben er zeer tevreden mee.

Ik denk dat er nog wel een maandje of drie overheen gaat voordat het echt stabiel wordt en gps helemaal perfect werkt. Maar qua afstand en nauwkeurigheid is de nieuwe firmware (en gps firmware) een flinke stap vooruit.
Handige informatie, thanks! Hoop dat ik het niet nodig zal hebben maar wie weet :). Valt me trouwens wel op dat de backlight niet helemaal egaal is. Overigens lijkt dat in bijvoorbeeld deze video ook het geval niet te zijn:

YouTube: Garmin Connect IQ App: Sky Watch App

Merk jij dit ook op?
Ik heb 'm maar op 10% sterkte staan, je ziet het een klein beetje maar alleen als ik er echt op let. Misschien dat als je 'm sterker zet dat het effect minder (of juist meer?) wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nipje
quote:
rockhopper schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:37:
Ik heb 'm maar op 10% sterkte staan, je ziet het een klein beetje maar alleen als ik er echt op let. Misschien dat als je 'm sterker zet dat het effect minder (of juist meer?) wordt.
Zo is het inderdaad precies en ook helemaal normaal.

Ik heb gisteren een eerste test gedaan met de nieuwe firmware en een rondje van 5KM. De route lijkt redelijk te kloppen. Op 1 punt zit de lijn er een aantal meters naast en soms loop ik op de stoep ipv het fietspad. Prima resultaat lijkt me zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mooi dat de GPS het bij jullie beiden gewoon degelijk doet!

Nipje, blij met je aankoop? Gebruik je 'alle' functie een beetje?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vandaag de "Tourversie Utrecht" 75km tocht gedaan. Poe poe wat een drukte en wat veel racefietsers. Daar ga je dan met je slome brede tourfiets met fietstassen ;)
Resultaat het verschil tussen de twee Oregons en de Fenix was weer minimaal. Ik had m'n Fenix pas halverwege de wijk uit aangezet dus hij liep de hele rit zo'n 2km achter maar buiten dat eigenlijk altijd goed. De Oregons hebben ook wat extra afstand vanwege het "lopen" op weg naar de start/startvakken en de aankomst bij de finish waar het ook nog erg druk was. Maar omdat ze niet tegelijk aangezet zijn kan ik toch niet goed vergelijken.

Verder leuke rit, lekker luxe alles afgezet inclusief de Waterlinieweg dus je kon goed doorblazen. Dat vertaalde zich weer in een aantal records voor de tourfiets.

De F3 heeft verder geen kuren meer vertoond, ik vermijd wel de "resume later" optie en laat gewoon het horloge op "pauze" staan dmv autopauze. Dit geeft geen problemen. Verder een bugreport ingedient bij Garmin, dus ik zie wel of en wanneer ik er iets over hoor. Ik gok op de standaard reply "heb je de goede firmware? doe even een master reset!" maar dat zien we dan wel weer.

• Nipje
quote:
rockhopper schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:38:
Vandaag de "Tourversie Utrecht" 75km tocht gedaan. Poe poe wat een drukte en wat veel racefietsers. Daar ga je dan met je slome brede tourfiets met fietstassen ;)
Resultaat het verschil tussen de twee Oregons en de Fenix was weer minimaal. Ik had m'n Fenix pas halverwege de wijk uit aangezet dus hij liep de hele rit zo'n 2km achter maar buiten dat eigenlijk altijd goed. De Oregons hebben ook wat extra afstand vanwege het "lopen" op weg naar de start/startvakken en de aankomst bij de finish waar het ook nog erg druk was. Maar omdat ze niet tegelijk aangezet zijn kan ik toch niet goed vergelijken.

Verder leuke rit, lekker luxe alles afgezet inclusief de Waterlinieweg dus je kon goed doorblazen. Dat vertaalde zich weer in een aantal records voor de tourfiets.

De F3 heeft verder geen kuren meer vertoond, ik vermijd wel de "resume later" optie en laat gewoon het horloge op "pauze" staan dmv autopauze. Dit geeft geen problemen. Verder een bugreport ingedient bij Garmin, dus ik zie wel of en wanneer ik er iets over hoor. Ik gok op de standaard reply "heb je de goede firmware? doe even een master reset!" maar dat zien we dan wel weer.
Goed om te horen dat het ook bij jou goed lijkt te werken. Ik ga deze week nog een paar keer lopen en ik ben benieuwd naar de resultaten. Heb nog 1,5 week om het horloge eventueel te ruilen mochten de resultaten niet kloppen maar daar ga ik niet vanuit.
quote:
Requiem19 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:39:
Mooi dat de GPS het bij jullie beiden gewoon degelijk doet!

Nipje, blij met je aankoop? Gebruik je 'alle' functie een beetje?
Of ik alle functies gebruik? De meeste wel maar een aantal apps (zoals zwemmen) niet echt gezien ik niet heel veel zwem =). Dit jaar ga ik ook weer de sneeuw in dus ik ben erg benieuwd wat ik dan aan het horloge ga hebben.

Update:
Zojuist hetzelfde rondje van 5km gelopen als 2 dagen geleden. De GPS zit wel ongeveer goed maar op de kaart ziet het er soms wat rommelig uit (redelijk brede weg waar ik ineens aan de andere kant loop). Verder op veel stukken geen rechte lijn maar erg rommelig. Verder heb ik zeker 100 meter langer gelopen dan afgelopen keer (iets verder voorbij mijn huis gelopen) en de afstand is voor beide workouts precies 5.03km. Dat is dan toch weer jammer ;(

Nipje wijzigde deze reactie 29-06-2015 20:23 (16%)

• Pathogen
En hoe snel ben je gaan lopen na je GPS fix? Direct? Of nog tijdens het fixen? Gewoon benieuwd hoor, in mijn ervaring is in de meeste gevallen een initieel instabiele fix de oorzaak van dit soor wonkiness.

• Nipje
quote:
Pathogen schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:02:
En hoe snel ben je gaan lopen na je GPS fix? Direct? Of nog tijdens het fixen? Gewoon benieuwd hoor, in mijn ervaring is in de meeste gevallen een initieel instabiele fix de oorzaak van dit soor wonkiness.
Ik wacht wel echt met lopen totdat ik de melding krijg dat de GPS gereed is!
Ik denk dat 100m op 5km wel binnen de foutmarge van GPS zit eigenlijk? Vraag me af of dit met andere GPS horloges constanter zou zijn.

Mensen op 't garmin forum die gps issues hebben, hebben soms wel tot 300-400m afwijking. Als je die Garmin Connect plots dan ook ziet... Gaat t flink mis.

• Christiaan676
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22:00
100m op 5km is 2%, en aangezien je twee GPS tracks tegen elkaar afzet kan de echte fout nog minder zijn. Immers er is geen garantie dat de eerste niet een beetje te lang was. http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy heeft wel een mooi overzicht van error metingen. Helaas staat de Fenix 3 er nog niet bij.

Ben benieuwd of Galileo in de toekomst de nauwkeurigheid voor dit soort applicaties verbeterd.

• Nipje
quote:
Christiaan676 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:45:
100m op 5km is 2%, en aangezien je twee GPS tracks tegen elkaar afzet kan de echte fout nog minder zijn. Immers er is geen garantie dat de eerste niet een beetje te lang was. http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy heeft wel een mooi overzicht van error metingen. Helaas staat de Fenix 3 er nog niet bij.

Ben benieuwd of Galileo in de toekomst de nauwkeurigheid voor dit soort applicaties verbeterd.
Het is over het algemeen gewoon lastig nou in te schatten of de Fenix 3 issues heeft of niet. Wanneer het 500 meter afwijkt zal er inderdaad iets mis zijn maar wanneer het om enkele meters gaat... tsja.
quote:
Christiaan676 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:45:

Thanks voor deze link, ergggg interessant!

Maar ook wel behoorlijk schokkend eigenlijk... Als je zijn testresultaten leest kun je concluderen dat:
  • Een GPS horloge nooit goed genoeg is om actual pace weer te geven (op basis van mijn FR220 ben ik het hiermee eens en loop ik altijd op pace per km)
  • Een iphone 5s heeft betere GPS dan welke Garmin dan ook (waarom lopen wij met minder precies materieel?)
  • Eigenlijk is een footpod waarmee we allemaal moeten gaan lopen, omdat deze gecalibreerd veel beter is dan GPS en wél actual pace kan weergeven
  • Garmin een handje ervan heeft om slechte firmware uit te brengen met slechte GPS precisiei (FR620), waarna ze dit dmv updates gelukkig wel verbeteren (goed nieuws voor de F3 bezitters ;)).
  • En ten slotte dat nieuwe Garmins minder precies zijn dan oudere Garmin modellen...
Eerlijk gezegd is dit vrij negatief voor hardlopers met GPS horloges! :)

• Christiaan676
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22:00
Inderdaad doen de nieuw modellen het slechter dan de oude, geen idee waarom Garmin afgestapt is van de SiRF gps chip die het blijkbaar een stuk beter doet.

Foodpot in combinatie met GPS in nog het beste inderdaad, Garmin probeert volgens mij het zelfde te bereiken met de accelero meter in de horloges. Alleen plakt dat laatste niet altijd even goed uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Over GPS nauwkeurigeheid:

Ik had een route uitgezet op Strava. Volgens die site was de route 12,9KM
Na het lopen eindigde mijn Band op 12,46KM
De gelopen route uploaden naar Strava: 12,1KM
De route uploaden naar Runkeeper: 12,46KM
Controle van de route op Google maps: 12,6KM

Ik ben geneigd mijn GPS en Google te geloven. Toch raar dat een extern programma daar vanaf wijkt.
quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:46:
[...]
  • Een GPS horloge nooit goed genoeg is om actual pace weer te geven (op basis van mijn FR220 ben ik het hiermee eens en loop ik altijd op pace per km)
  • Een iphone 5s heeft betere GPS dan welke Garmin dan ook (waarom lopen wij met minder precies materieel?)
  • Eigenlijk is een footpod waarmee we allemaal moeten gaan lopen, omdat deze gecalibreerd veel beter is dan GPS en wél actual pace kan weergeven
  • Garmin een handje ervan heeft om slechte firmware uit te brengen met slechte GPS precisiei (FR620), waarna ze dit dmv updates gelukkig wel verbeteren (goed nieuws voor de F3 bezitters ;)).
  • En ten slotte dat nieuwe Garmins minder precies zijn dan oudere Garmin modellen...
Eerlijk gezegd is dit vrij negatief voor hardlopers met GPS horloges! :)
Ik denk dat een kleine correctie nodig is: iphone 5s heeft een betere gps ontvangst dan welke Garmin sporthorloge dan ook. Er zijn ook nog grotere toestellen die het wel beter doen, maar ja eigenlijk is een telefoon vergelijken met een horloge ook een beetje appels met peren. Veel sporters lopen juist met horloge omdat ze de telefoon niet lekker vinden tijdens het sporten.

Ik ben het eens met de pace al is de 220 nou niet echt een ideaal horloge om als benchmark te gebruiken ;)

De footpod moet zichzelf eerst calibreren, en ook hier zitten weer haken en ogen bij wat betreft koppeling met sommige toestellen. Vaak overruled de footpod de gps weer qua afstand. Het is in ieder geval niet allemaal rozengeur en maneschijn.

Garmin heeft altijd al een beetje dat rushed release, fix issues later motto gehad, dus niks nieuws behalve als je Garmin nog niet kent natuurlijk. Ik heb het liever dan Polar of Suunto die het redelijk af release, dan vervolgens gouden bergen beloven met vernieuwingen die dan uiteindelijk uitblijven of heel heel lang op zich laten wachten.

Wat betreft de sirf chipset.. het is één onderdeel van de nauwkeurigheid van een gps horloge. Volgens DCRain is het een van de minst belangrijke onderdelen als je alle dingen naast elkaar zet (chipset, software/firmware, plek op aarde, plek satellieten, weersomstandigheden, plek waar je je horloge hebt etc) Ik heb er niet genoeg verstand van om daar echt een mening over te vormen, maar zoveel slechter of beter zal de ene set niet zijn tov de andere.

• dreameater
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18-08 21:23

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Gisteren op m'n laatste vakantiedag (ja nu al) de stoute schoenen aangetrokken en een Fenix 3 opgehaald bij WayPoint in Notter. De adviseur had er ook één en kon me dus direct een live demo geven. Ook wou ik hem omdoen mét metalen band om te voelen hoe zwaar hij dan eigenlijk is.

Natuurlijk ook meteen even een rondje gelopen. M'n Nokia Lumia meegenomen om te kijken wat nou het verschil was..Bij het passeren van de 1 km werd ik heel blij, het horloge trilde bijna exact op hetzelfde moment dat de 'mevrouw van Runkeeper' de 1e km melde :)

zie m'n activiteit hier: https://connect.garmin.com/modern/activity/819755181
m'n activiteit opgenomen met de Lumia : http://rnkpr.com/a9z4ur9

Qua afstand is het verschil zeer klein (100 m)
Paces verschillend gelukkig ook maar heel weinig.

Gisteren was de lucht natuurlijk kraakhelder, maar als dit zo blijft ben ik uitermate tevreden :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

quote:
rockhopper schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:17:
[...]

Ik denk dat een kleine correctie nodig is: iphone 5s heeft een betere gps ontvangst dan welke Garmin sporthorloge dan ook. Er zijn ook nog grotere toestellen die het wel beter doen, maar ja eigenlijk is een telefoon vergelijken met een horloge ook een beetje appels met peren. Veel sporters lopen juist met horloge omdat ze de telefoon niet lekker vinden tijdens het sporten.
Hoe komt het dan dat een telefoon nauwkeurigere gps heeft? Ik begrijp gewoon niet zo goed dat een telefoon, die helemaal niet op gps gericht is, veel preciezer is dan een apparaat dat enkel en alleen ontworpen is juist voor die GPS functie. Misschien naief van mij, maar waar zit dat verschil dan in?
quote:
Ik ben het eens met de pace al is de 220 nou niet echt een ideaal horloge om als benchmark te gebruiken ;)
De benchmark is de dataset fellrnr, niet mijn enkele ervaring met de 220. Op basis van iets van 10 verschillende GPS horloges concludeert hij dat geen enkel GPS horloge accuraat genoeg is om een realistische actual pace weer te geven. Mijn ervaring met de 220, of jouw ervaring met de F3/920 zijn natuurlijk niet echt van belang in vergelijking met een benchmark van 10 horloges, maar kunnen het punt wel illustreren.
quote:
De footpod moet zichzelf eerst calibreren, en ook hier zitten weer haken en ogen bij wat betreft koppeling met sommige toestellen. Vaak overruled de footpod de gps weer qua afstand. Het is in ieder geval niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Als je 1x de tijd neemt om die footpod goed te calibreren, heb je daar toch ten alle tijden profijt van? Wat zijn nog meer nadelen dan? Want als de footpod de gps overruled qua pace, lijkt me dat niet erg. Hij is immers nauwkeuriger.
quote:
Garmin heeft altijd al een beetje dat rushed release, fix issues later motto gehad, dus niks nieuws behalve als je Garmin nog niet kent natuurlijk. Ik heb het liever dan Polar of Suunto die het redelijk af release, dan vervolgens gouden bergen beloven met vernieuwingen die dan uiteindelijk uitblijven of heel heel lang op zich laten wachten.
Ik heb zelf sinds mei vorig jaar de 220. Ik zag dat jij in December in dit topic kwam met je 920 ;). Volgens mij houd jij dit soort details beter bij dan de gemiddelde volger van dit topic, voor mij was het in ieder geval nieuw dat je bij Garmin dus geen early adopter moet zijn. Mijn 220 had hier kennelijk ook geen last van, die functioneert nog precies hetzelfde eigenlijk.
quote:
Wat betreft de sirf chipset.. het is één onderdeel van de nauwkeurigheid van een gps horloge. Volgens DCRain is het een van de minst belangrijke onderdelen als je alle dingen naast elkaar zet (chipset, software/firmware, plek op aarde, plek satellieten, weersomstandigheden, plek waar je je horloge hebt etc) Ik heb er niet genoeg verstand van om daar echt een mening over te vormen, maar zoveel slechter of beter zal de ene set niet zijn tov de andere.
Plek op aarde, plek op satellieten, plek waar je horloge hebt en weersomstandigheden zijn in een goede test identiek. Je test dan immers meerdere apparaten onder dezelfde omstandigheden.

Dan blijft de chipset en de firmware over. De firmware kan kennelijk nauwkeurigheid aanzienlijk verbeteren (zie ook F3 update). Toch staan in de benchmark van fellrnr vooral die sirf chips bovenaan qua precisie. Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat Garmin haar ervaring met firmware niet lijkt te kunnen toepassen bij nieuwe releases van horloges... Dat is toch niet best eigenlijk :)

• Nipje
Hoe ervaren de Forerunner 225 bezitters de accuraatheid van de GPS en Hartslag?

• Goochelaar
Qua hartslag heb ik geen vergelijkingsmateriaal, de GPS van de FR225 is beter dan mijn iPhone 4 (ja ik weet dat dit een oud beestje is :P ). Die is namelijk het spoor bij recente tochtjes door de bossen het spoor flink bijster.

• Nipje
quote:
Goochelaar schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:27:
Qua hartslag heb ik geen vergelijkingsmateriaal, de GPS van de FR225 is beter dan mijn iPhone 4 (ja ik weet dat dit een oud beestje is :P ). Die is namelijk het spoor bij recente tochtjes door de bossen het spoor flink bijster.
Heb je misschien een afbeelding van je meest recente rondje? Ik ben erg benieuwd hoe accuraat de GPS is (ik ben toch sterk aan het twijfelen mijn Fenix 3 om te gaan ruilen, de GPS gaat steeds slechter werken lijkt wel).

• Goochelaar
Ik heb vorige week een logje gepost.
quote:
Goochelaar schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:49:
...
Kun je daar wat mee? De route loopt zo'n 80% door het bos, maar naar mijn idee wordt de route redelijk goed geregistreerd. iSmoothRun melde een aantal keer dat de telefoon geen GPS signaal meer ontving en kwam met absurde cijfers.

Ik vermoed dat de FR225 qua GPS ontvangst identiek/vergelijkbaar is met de FR220, maar heb daar verder geen onderzoek naar gedaan. Als het wat minder warm wordt kan ik wel een verhard rondje lopen en de log plaatsen, als je wilt.

Goochelaar wijzigde deze reactie 02-07-2015 21:39 (5%)

Ik zat op 't garmin forum ook even gekeken en gps ervaringen van de 225 zijn wel positief, iets van 2 posts. Maar omdat hij net uit is, is de sample vrij klein.

Over de Optische hrm wisselen de eravringen nogal...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nipje
Het blijft lastig iets over de GPS van de Fenix 3 te zeggen. Zojuist heb ik om te testen 2 fietsactiviteiten van 15km gestart in de auto (voornamelijk snelweg). Voor deze 2 activiteiten was de GPS bijzonder accuraat (zit constant op de juiste helft van de weg). Ik begin haast te vermoeden dat het iets te maken heeft met de snelheid en het aantal opnames van de locatie dat het horloge maakt. Ik kan later vandaag de afbeeldingen van de routes wel eens plaatsen mocht iemand benieuwd zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben zeker benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nipje
quote:
Ik heb het meteen maar even snel online gezet:
https://imgur.com/a/JkQES

Zoals jullie zien een perfecte rode lijn, kan echt niet beter. Als ik dan naar mijn rondje lopen van 5km kijk (aantal dagen geleden) schrik ik me weer rot..

Acties:
  • 0Henk 'm!
Spot on inderdaad.

Kan naast snelheid ook nog te maken hebben met waar je loopt. Bomen, hoge flathebouwen etc. snelweg is natuurlijk vrij 'open'. Dat is altijd wel fijn voor GPS.

Hoewel ik een paar x bijna op 'koop' heb geklikt bij de F3 ga ik verstandig zijn en wachten op de F4, al duurt het nog een jaar. Hopelijk met GPS verbetering, maar voornamelijk optische HRM.

Keep us updated Nipje! :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nipje
quote:
Requiem19 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:47:
Spot on inderdaad.

Kan naast snelheid ook nog te maken hebben met waar je loopt. Bomen, hoge flathebouwen etc. snelweg is natuurlijk vrij 'open'. Dat is altijd wel fijn voor GPS.

Hoewel ik een paar x bijna op 'koop' heb geklikt bij de F3 ga ik verstandig zijn en wachten op de F4, al duurt het nog een jaar. Hopelijk met GPS verbetering, maar voornamelijk optische HRM.

Keep us updated Nipje! :-)
Ik denk dat ik voor een Forerunner 225 ga. Heel verschil maar ik weet niet wat ik aan moet met de Fenix 3. Mijn looproute was echt onder volledig open lucht, meer dan mijn autorit van vanmorgen (bedenk ook dat ik in de auto zat met de GPS. Zelfs dan nog accuraat :X).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Afgelopen week m'n eerste survival training gedaan met m'n Fenix 3. Het trainingscomplex zit echt onder de hoge bomen. Ook heb ik met dit warme weer maar direct even gezwommen :)

Hieronder de activiteit:
https://connect.garmin.com/modern/activity/820848822

#Edit: je ziet wel dat hij 2x enorm een hoek 'gecut' heeft linksonderin...

Dit is niks slechter dan m'n telefoon het doet , m'n maatje heeft een 620 en die doet het niet veel beter..
Vanavond ga ik weer een stuk lopen wat ik voorheen altijd met telefoon liep, kijken hoeveel het verschil is.

dreameater wijzigde deze reactie 03-07-2015 08:53 (7%)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Nipje schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:51:
[...]

Ik denk dat ik voor een Forerunner 225 ga. Heel verschil maar ik weet niet wat ik aan moet met de Fenix 3. Mijn looproute was echt onder volledig open lucht, meer dan mijn autorit van vanmorgen (bedenk ook dat ik in de auto zat met de GPS. Zelfs dan nog accuraat :X).
Misschien een gek idee, maar waarom niet een footpod kopen voor de Fenix en evt de F3 verkopen als er iets beters op de markt komt...?

Tov de F3 heeft de 225 misschien 2 pluspunten:
- Mogelijk betere GPS (nog lang niet bevestigd)
- Optische HRM

F3 heeft daarnaast weer:
- Running dynamics (vertical oscilliation etc)
- Smartphone functies - notifications (lijkt mij heel prettig)
- ConnectIQ. DCrainmaker schreef een tijdje terug: ik zou nooit meer een Garmin kopen zonder ConnectIQ, aangezien je horloge daarmee tot in het einde der dagen leuke custom software kan downloaden
- Uiterlijk!

Ten slotte is de prijs van de 225 imo nog wat te hoog, 299 geloof ik. Dat is wel extreem voor de functionaliteit die de 225 biedt. Al met al verlies je echt veel met de 225, terwijl ook daar de GPS niet 100% accuraat zal zijn...

Just some thoughts! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
Loop nu een week met de Microsoft Band, wat een top apparaat. Ik liep altijd met mijn telefoon, maar die is erg groot (6 inch)
Groot voordeel dat je run opgeslagen word in je band (inclusief gps en alles) en later gesynched word met je andere device :-)

Ik ben dik tevreden!

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nipje
quote:
Requiem19 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:51:
[...]

Misschien een gek idee, maar waarom niet een footpod kopen voor de Fenix en evt de F3 verkopen als er iets beters op de markt komt...?

Tov de F3 heeft de 225 misschien 2 pluspunten:
- Mogelijk betere GPS (nog lang niet bevestigd)
- Optische HRM

F3 heeft daarnaast weer:
- Running dynamics (vertical oscilliation etc)
- Smartphone functies - notifications (lijkt mij heel prettig)
- ConnectIQ. DCrainmaker schreef een tijdje terug: ik zou nooit meer een Garmin kopen zonder ConnectIQ, aangezien je horloge daarmee tot in het einde der dagen leuke custom software kan downloaden
- Uiterlijk!

Ten slotte is de prijs van de 225 imo nog wat te hoog, 299 geloof ik. Dat is wel extreem voor de functionaliteit die de 225 biedt. Al met al verlies je echt veel met de 225, terwijl ook daar de GPS niet 100% accuraat zal zijn...

Just some thoughts! :)
Als ik dit dan weer lees ben ik het helemaal met je eens, de Fenix 3 is prachtig (en ik vind het zelf niet heel erg om met een HRM band te lopen). Misschien toch nog maar een firmware update voor de F3 afwachten dan. Ik ben benieuwd hoe lang de HRM band eigenlijk nog op de markt zal blijven. DCrainmaker schrijft ook dat dit wellicht niet heel lang meer zal zijn gezien meten aan de pols toch de nieuwe trend is. Of het daarnaast in accuraatheid nou erg veel scheelt durf ik zelf niet te zeggen gezien mijn beperkte ervaringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Gezien het feit dat Garmin kennelijk vaak de producten vaak later op orde heeft met Firmware updates, is de 225 qua optische hrm ook nog een risico...

Zie bijvoorbeeld ook deze ervaring van een user.

Blauwe lijn is de 225, Oranje lijn is de 620 met hrm-band.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nipje
quote:
Requiem19 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:09:
Gezien het feit dat Garmin kennelijk vaak de producten vaak later op orde heeft met Firmware updates, is de 225 qua optische hrm ook nog een risico...

Zie bijvoorbeeld ook deze ervaring van een user.
[afbeelding]

Blauwe lijn is de 225, Oranje lijn is de 620 met hrm-band.
Dit heb ik inderdaad ook langs zien komen. Het is een feit dat de HRM in de pols moeilijk gaat doen als het horloge ook maar iets beweegt. Ik kan me voorstellen dat dit tijdens een rondje lopen regelmatig het geval zal zijn. Anyway dit allemaal is wat de keuze zo moeilijk maakt, over beide horloges valt wel wat te zeggen.

Nipje wijzigde deze reactie 03-07-2015 11:16 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-08 16:05
Over accuratesse van GPS ontvangers en firmware, mijn A'rival SpoQ heeft de SirfStar IV chipset.
De losse GPS-punten geven daarbij een beter beeld van mijn activiteit dan wat de firmware van het horloge er van maakt bij een export.
Deze bepaalt de afgelegde afstand middels een algoritme dat erg behoudend is, waardoor deze workout, de Veluwezoomtrail 30km, wordt teruggebracht tot bijna 29km, terwijl in werkelijkheid de totale afstand 33km was 8)7 .
Het valt op het eerste gezicht niet op in SportTracks, omdat de samenvatting bovenaan de juiste gegevens toont, maar als je de grafiek rechtsonder bekijkt zie dat de x-as stopt bij 28,94km.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goochelaar
Het is inderdaad lastig kiezen. Ik had nog niets en wilde nu een horloge aanschaffen, maar als ik al een sporthorloge had liggen dan had ik denk ik nog even gewacht of een Rhythm+ gekocht als tussenoplossing tot er een alles-in-één oplossing beschikbaar was.

Even heb ik ook de combinate M400 met Rhythm+ overwogen ter overbrugging, maar deze vond ik niet fijn zitten (smalle polsjes).

Bovendien ben ik ik een beginner en heb weinig vergelijkingsmateriaal. Mocht ik blijven hardlopen en ik behoefte krijgen aan meer functies, dan is er tegen die tijd ongetwijfeld een horloge in het hogere segment met geïntegreerde HRM.

Goochelaar wijzigde deze reactie 03-07-2015 14:20 (11%)

quote:
Requiem19 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:00:
[...]
Hoe komt het dan dat een telefoon nauwkeurigere gps heeft? Ik begrijp gewoon niet zo goed dat een telefoon, die helemaal niet op gps gericht is, veel preciezer is dan een apparaat dat enkel en alleen ontworpen is juist voor die GPS functie. Misschien naief van mij, maar waar zit dat verschil dan in?
Sorry voor de late reactie, maar ik was een paar daagjes offline de hitte ontduiken ;)
Het is vrij eenvoudig te verklaren doordat de iPhone veel meer ruimte heeft voor de gps antenne. De meeste telefoons houden hier weinig rekening mee, gps is meer een gimmick om ongeveer te zien waar je zit. Maar bij apple is de kwaliteit gewoon goed, en daar betaal je ook naar. Ik weet verder niet welke chipset en wat nog meer erin zit bij hun toestellen, maar het is gewoon veel lastiger om in een klein apparaat zoals een horloge gewoon een goede ontvanger te proppen met alle andere features. Een telefoon heeft meer fysieke werkruimte, het is aan de fabrikant verder om te beslissen of en wat daar mee gebeurt.
quote:
De benchmark is de dataset fellrnr, niet mijn enkele ervaring met de 220. Op basis van iets van 10 verschillende GPS horloges concludeert hij dat geen enkel GPS horloge accuraat genoeg is om een realistische actual pace weer te geven. Mijn ervaring met de 220, of jouw ervaring met de F3/920 zijn natuurlijk niet echt van belang in vergelijking met een benchmark van 10 horloges, maar kunnen het punt wel illustreren.
Dat geloof ik meteen. Ik gebruik instapace zelf ook nooit, al met al vind ik het zelf niet heel belangrijk hoe snel ik op één punt ren. Iedere gps werkt gewoon beter met gemiddelden.
quote:
Als je 1x de tijd neemt om die footpod goed te calibreren, heb je daar toch ten alle tijden profijt van? Wat zijn nog meer nadelen dan? Want als de footpod de gps overruled qua pace, lijkt me dat niet erg. Hij is immers nauwkeuriger.
Ware het niet dat je door training je paslengte kan aanpassen. Je zult deze calibratie dus vaker moeten uitvoeren. Daarbij weet die footpod niet of jij interval met verschillende pasfrequenties doet of een lange langzame run. Helaas is er geen eenvoudige simpele standaard.
quote:
Ik heb zelf sinds mei vorig jaar de 220. Ik zag dat jij in December in dit topic kwam met je 920 ;). Volgens mij houd jij dit soort details beter bij dan de gemiddelde volger van dit topic, voor mij was het in ieder geval nieuw dat je bij Garmin dus geen early adopter moet zijn. Mijn 220 had hier kennelijk ook geen last van, die functioneert nog precies hetzelfde eigenlijk.
Ik volg sinds 2010 ongeveer gps-materiaal vanaf de tijd dat ik de Oregon 450 kocht. Ik doe pas sinds september 2014 sporthorloges volgen, maar ik zie daar hetzelfde als bij de "outdoortoestellen" van Garmin.
In de regel heeft Garmin zo'n 6 maanden extra nodig vanaf release (waarbij release als goed verkrijgbaar geld) voordat de grootste euvels verholpen zijn. Dit is geen wet, maar meer een losse observatie waarbij er genoeg uitzonderingen zullen zijn, maar dit is een vuistregel die ik voor mezelf hanteer.
quote:
Plek op aarde, plek op satellieten, plek waar je horloge hebt en weersomstandigheden zijn in een goede test identiek. Je test dan immers meerdere apparaten onder dezelfde omstandigheden.

Dan blijft de chipset en de firmware over. De firmware kan kennelijk nauwkeurigheid aanzienlijk verbeteren (zie ook F3 update). Toch staan in de benchmark van fellrnr vooral die sirf chips bovenaan qua precisie. Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat Garmin haar ervaring met firmware niet lijkt te kunnen toepassen bij nieuwe releases van horloges... Dat is toch niet best eigenlijk :)
Nieuw horloge is toch een nieuw exoskelet, die bij een horloge kennelijk veel uitmaakt, en wel zoveel dat de firmware van een ander model niet 1 op 1 overgezet kan worden. Verder werkt Garmin met team-eilandjes, anders gezegd ieder horloge heeft zijn eigen team die onafhankelijk werkt van de andere modellen. Nu zal er wel overleg zijn maar het is minder overlappend dan dat je zou verwachten. Deze info haal ik uit diverse opmerkingen van DCRainmakers blog. Dat dat niet al te best is ben ik volledig met je eens.

Speaking of:
Ik heb geklaagd over de uitval van gps tijdens het pauzeren van een activiteit, de pauze/resume bug zoals ik deze vorige week beschreef na de release van de F3 firmware 3.6. Naar mijn mening een firmware bug. Als eerste reactie kreeg ik "update firmware - doe master reset" (had ik al gedaan zoals ik in mijn initiele vraag naar Garmin had geschreven). Hierop nog maar een mailtje gestuurd met "leuk dat jullie dit antwoord geven, maar ik schreef al dat dit uitgevoerd was en dit lost het probleem niet op" in de hoop dat in ieder geval de bug wordt verwerkt en doorgestuurd naar het software team. Krijg ik opeens een reactie dat ik mijn toestel om mag laten ruilen.... :?
Ik ga eerst nog op vakantie dus ik ga er even over nadenken.

• Nipje
Ik heb zojuist mijn Fenix 3 maar even terug gebracht naar de winkel (net binnen de 2 weken bedenktijd). Ik wacht de komende patch nog even af en als alles dan in orde is haal ik wel weer ergens een Fenix 3 op.

Heeft iemand intussen nog wat nieuwe ervaringen betreffende de Forerunner 225?

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:38

Melkaz

Melkazar

quote:
Nipje schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:42:

Heeft iemand intussen nog wat nieuwe ervaringen betreffende de Forerunner 225?
Ik! naja..3 korte rondjes mee gelopen in de afgelopen maand ivm blessures en vakantie. De eerste 2 keer had ik tussen 1 en 2km een enorm hoge hartslag(over de 200), daarna zakte hij terug richting de 150.

Vandaag heb ik het horloge eerder aangedaan(10 min voor het lopen al), korte warming up en nu ziet de hartslag er veel beter uit, geen spikes meer!

https://connect.garmin.com/modern/activity/827047316

Verder valt de GPS nauwkeurigheid wel een beetje tegen..ik hoopte dat het een verbetering zou zijn tegenover de Forerunner 205 maar helaas.

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Voor de Fenix 3 is er zojuist weer een FW update uitgebracht! Versie 3.80 ; fixes omtrent het ''resuming'' issue.

Officiele bericht:
Change History

Changes made from version 3.60 to 3.80:

•Fix potential issue with GPS acquisition, when resuming an activity.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Nipje
quote:
dreameater schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:28:
Voor de Fenix 3 is er zojuist weer een FW update uitgebracht! Versie 3.80 ; fixes omtrent het ''resuming'' issue.

Officiele bericht:
Change History

Changes made from version 3.60 to 3.80:

•Fix potential issue with GPS acquisition, when resuming an activity.
Ik had ook gehoopt op een update betreffende accuraatheid..
Wat betreft accuraatheid gooit de Vivoactive hoge ogen vlgs de gebruikers...

Alleen is die zo lelijk dat ik hem nooit zou kopen :D

Requiem19 wijzigde deze reactie 10-07-2015 14:32 (27%)

Je kan natuurlijk je vraagtekens zetten bij de "eisen" en "verwachtingen" van de gemiddelde gebruiker van/voor een vivoactive, ik vermoed dat ze sneller tevreden zijn en minder kritisch dan de gebruikers van de toestellen in de hogere segmenten. Desalniettemin is het een goed teken dat er veel positieve posts zijn.

Vandaag maar eens de update naar 3.8 doen en dan eens kijken of Garmin mijn toestel nog steeds wil ruilen of dat het probleem met de patch is opgelost. Altijd leuk om te kijken hoe ze met aftersales zijn.

quote:
rockhopper schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:58:
Je kan natuurlijk je vraagtekens zetten bij de "eisen" en "verwachtingen" van de gemiddelde gebruiker van/voor een vivoactive, ik vermoed dat ze sneller tevreden zijn en minder kritisch dan de gebruikers van de toestellen in de hogere segmenten. Desalniettemin is het een goed teken dat er veel positieve posts zijn.

Vandaag maar eens de update naar 3.8 doen en dan eens kijken of Garmin mijn toestel nog steeds wil ruilen of dat het probleem met de patch is opgelost. Altijd leuk om te kijken hoe ze met aftersales zijn.
True, maar in dit geval ging het om een F3 gebruiker die de F3 vergeleek met de Vivoactive qua gps precisie.

Overigens, nu iedereen hier en op t garmin forum zo fanatiek met Gps precisie bezig is, heb ik mn eigen 220 eens wat beter gecheckt op gps accuraatheid. Ook dat laat flink te wensen over ;-). Snijdt enorm veel bochten af, soms loop ik ineens in de amstel ipv ernaast etc etc.

• Pathogen
quote:
Requiem19 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:40:
[...]

True, maar in dit geval ging het om een F3 gebruiker die de F3 vergeleek met de Vivoactive qua gps precisie.

Overigens, nu iedereen hier en op t garmin forum zo fanatiek met Gps precisie bezig is, heb ik mn eigen 220 eens wat beter gecheckt op gps accuraatheid. Ook dat laat flink te wensen over ;-). Snijdt enorm veel bochten af, soms loop ik ineens in de amstel ipv ernaast etc etc.
Ik heb (sinds de laatste update denk ik) ook issues met de 220. Hij geeft een fix aan, terwijl de GPS nog alle kanten op springt. Gelukkig weet ik dat en blijf ik na een fixmelding nog even 10 seconden stil staan, maar als ik dat niet doe is het echt all over the place, totdat ik even 10 seconden stilsta.

Het helpt om bij aanvang een "scherm" aan te hebben met daarop je snelheid of tempo. Het is raadzaam om te wachten tot dit veld 0:00 / 0 / --:-- aangeeft, dit geeft de beste indicatie dat je een goede fix hebt. Zolang je nog drift terwijl je stil staat is de gps fix nog niet helemaal compleet.

• rickjehh
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:03
Heren. Ik zou graag even jullie advies vragen over een geplande aankoop van een nieuw GPS horloge voor het hardlopen. Ik bezit op dit moment een Garmin Forerunner 410. Deze heb ik destijds tweedehands overgenomen maar ik ben er niet geheel tevreden over. De slide bediening van het horloge bevalt me niet en het duurt soms erg lang voordat hij het GPS signaal oppakt. Ik ben daarom dus ook aan het rondkijken voor een nieuw horloge. Mijn eisen zijn niet zo heel uitgebreid:

+ goed en snel GPS signaal
+ mogelijkheid tot koppeling met hartslagband (of ingebouwde sensor op pols)
+ mogelijkheid tot sync met platformen als Endomondo en Strava.

Ondersteuning voor multi sport is geen must aangezien ik voor het fietsen al een Garmin Edge 800 bezit met ANT+ hartslagband. Ik heb al wat research gedaan op internet en daarin komen de Polar M400, Garmin Forerunner 225/220 en TomTom Cardio Runner veelal als beste naar boven (budget tot ongeveer 250 euro). Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn die 1 van deze devices bezitten en of iemand een aanbeveling kan doen wat betreft de aanschaf van 1 van deze devices. Bij voorbaat dank voor jullie advies :)

• Pathogen
Als je nu een Garmin hebt zou ik persoonlijk bij dat platform blijven en een 220 aanschaffen, of een 225 als je graag geïntegreerde HRM hebt.
Behalve bovenstaande (even goed opletten of een fix ook echt een fix is) en dat ik multisport wel een beetje mis (ik wandel veel en wil dat graag ook als wandelen loggen) ben ik heel tevreden over mijn 220.

@rockhopper: dat is inderdaad ook mijn methode. Hij geeft een seconde of 2 aan dat mijn pace --/--/-- is, dan even supersnel (2-4 min/sec) voor een seconde of 10 en dan is ie echt-echt gefixt :)

Pathogen wijzigde deze reactie 13-07-2015 14:35 (15%)

Hoewel de FR220 het beste aansluit bij je wensen is het een relatief duur toestel als je het tegenover de geleverde features en de concurrentie zet. Ik zou je aanraden er eentje op marktplaats te kopen of ergens met een hoop korting. De FR225 is wel een leuke keuze, maar weer alleen als je waarde hecht aan een geïntegreerde hartslagmeter (die redelijk goed werkt als ik de fora doorlees)

De Polar heeft tot nu toe nog een gesloten karakter, dwz dat je geen automatische sync krijgt met Strava/Endomondo via het eigen polar platform, iets wat Garmin wel biedt. En zoals Pathogen al aangeeft, je zit al bij Garmin, dus je kent de sterke en zwakke punten van Garmin connect al. Daarentegen bied de M400 al wel multisport dus mocht je ooit nog gaan cross-country-skieen of wandelen oppakken oid dan kan je horloge dit alvast. Polar heeft integratie met Strava belooft later dit jaar (oktober of daar ergens) of dit daarna ook opgaat voor endomondo is onbekend. Ongeacht daarvan kan je natuurlijk altijd zelf handmatig synchroniseren via tapiirik.

De TT Cardio Runner is eigenlijk de minste van de drie, matige software ondersteuning en matige gps ontvangst. Het was een hele goede keuze als je een hekel had aan de borstband hartslagmeter, maar inmiddels staat de concurrentie ook niet stil en zijn er meerdere toestellen op de markt met ingebouwde hartslagmeter. De FR225 is daar momenteel waarschijnlijk de beste keuze in, maar de markt is booming en ik denk dat over een jaar of anderhalf we al een model of 10 zullen hebben waar we uit kunnen gaan kiezen. Ik zou de TT eigenlijk alleen aanraden als je met een strak budget werkt en hem heel mooi geprijst via ING rentepunten aan gaat schaffen. Maar eigenlijk staat TT sinds de release van het cardio model bijna stil.

FWIW ik heb alleen persoonlijke ervaring met de FR220 en de M400 en niet met de TT. Ik vind persoonlijk de FR220 beter zitten, maar de features op de M400 beter, je krijgt gewoon meer "bang for buck". Het platform van Garmin spreekt me meer aan ook is de auto-sync gewoon goed, polar heeft wel leuke automatische filmpjes op hun platform maar is op dit moment voor mijn smaak te gesloten. Ik moet handmatig iedere activiteit exporteren om deze ergens anders te plaatsen.

• rickjehh
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:03
Dank voor jullie antwoorden tot nu toe heren. Ik wist niet eens dat de TomTom via de rentepunten aan te schaffen is, goede tip aangezien ik zelf ING heb! op dit moment even niet op voorraad maar dat komt vast wel weer. Dat maakt het ineens een hele interessante optie. Ook de review van DC Rainmaker is erg positief (wat wel tegenstrijdig is met jou reactie rockhopper). Bijkomend voordeel is de geïntegreerde HR meter, dan hoef ik geen borstband meer om.

Aan de andere kant zit ik op dit moment bij het Garmin platform en is het fijn om alles op 1 plek te hebben. Dus de TomTom en FR220 gaan op dit moment samen aan kop. Mochten er nog aanvullende opmerkingen/ervaringen zijn dan hoor ik het uiteraard graag. Zelf ga ik ook nog even wat meer research doen.

rickjehh wijzigde deze reactie 13-07-2015 15:20 (3%)

• Pathogen
quote:
rickjehh schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:18:
Dank voor jullie antwoorden tot nu toe heren. Ik wist niet eens dat de TomTom via de rentepunten aan te schaffen is, goede tip aangezien ik zelf ING heb! op dit moment even niet op voorraad maar dat komt vast wel weer. Dat maakt het ineens een hele interessante optie. Ook de review van DC Rainmaker is erg positief (wat wel tegenstrijdig is met jou reactie rockhopper). Bijkomend voordeel is de geïntegreerde HR meter, dan hoef ik geen borstband meer om.

Aan de andere kant zit ik op dit moment bij het Garmin platform en is het fijn om alles op 1 plek te hebben. Dus de TomTom en FR220 gaan op dit moment samen aan kop. Mochten er nog aanvullende opmerkingen/ervaringen zijn dan hoor ik het uiteraard graag. Zelf ga ik ook nog even wat meer research doen.
Persoonlijk ervaring met de TT Runner Cardio met HRM dus, een Garmin FR10 en nu de 220 een tijdje.

De TT heb ik ervaren als bulky, HRM werkte wel maar spikes waren wel aanwezig. Grootste nadeel toendertijd was de software en de GPS valt me achteraf, vergeleken met de 220, tegen.

Voor het geld is het nu een goede koop, zeker als je telefoon wordt ondersteund door de app. Ik zou alleen niet verwachten dat features die er nu nog niet zijn, ooit nog komen.

quote:
rickjehh schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:18:

Jammer dat ik de mijne niet aan jou kon slijten ;).

Ik heb sinds april vorig jaar de 220. Positief:
- Snelle GPS
- Relatief goede GPS (af en toe quirks, zie m'n iedere posts)
- Zeer blij met Garminconnect, veel en goede data!
- overzicht schermen op de 220 zijn top, goed configureerbaar, ook workouts goed configureerbaar
- Actual pace useless, maar pace per km is prima

Nadelen:
- Prijs,
- op tel niet aan te geven dat je bijv fietsactiviteit doet, moet allemaal achteraf
- syncen met bluetooth gaat matig/vaak fout/traag

Alles bezien zou ik de 220 zeker aanraden.

Dat syncen met bluetooth is volgens mij niet toestel specifiek traag. Dat heb ik met al mijn toestellen. Ik weet te weinig van het bluetooth protocol (daar zijn vast andere tweakers voor) om te kunnen zeggen dat er gewoon een ernstige snelheidsbeperking is, maar het is alles behalve goed.

Ik geef daarom een grote voorkeur aan sync via wifi of als een toestel dit niet heeft, gewoon de kabel erbij te pakken. Op vakantie is eigenlijk de enige keer dat ik noodgedwongen via bluetooth sync om dan iets op strava te delen.

• Koenbr
Syncen via Bluetooth is op de Forerunner 220 inderdaad een hel, vooral als je een activiteit van langer dan een uur wilt uploaden. Maar zal het echt aan het bluetooth-protocol zelf liggen?
Ik weet het niet, of ze kunnen het bij Garmin niet goed programmeren of het ligt aan bluetooth. Een simpele route (.gpx) van een oregon naar een andere (niet meer dan 100kb) duurt vaak al een minuut of 5 als het überhaupt lukt, en een langere activiteit (dagje fietsen a 80km) van de Fenix 3 naar mijn smartphone duurt wel twintig minuten. Dan tel ik de extra tijd als zo'n overdracht mislukt maar even niet mee, want soms ben je nog veel langer bezig.

Wifi werkt wel lekker snel en heeft bij mij eigenlijk nog nooit fouten opgeleverd.

• Pathogen
BT is inderdaad langzaam, maar voor mij geen probleem. Mijn routine is over het algemeen thuiskomen, horloge en HRM af, sync aanzetten en douchen :)

Nou weet ik van vroegâh dat BT niet echt het medium is voor een file transfer, maar dat zijn ervaringen van ver voor versie 4...

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:44
Heb mijn Forerunner 225 nu een maandje, an sich wel happy mee. Vandaag weer een rondje gelopen maar heb toch het idee dat de hartslag niet altijd klopt :

https://connect.garmin.com/modern/activity/835769024

• Nipje
quote:
epo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:20:
Heb mijn Forerunner 225 nu een maandje, an sich wel happy mee. Vandaag weer een rondje gelopen maar heb toch het idee dat de hartslag niet altijd klopt :

https://connect.garmin.com/modern/activity/835769024
Ik moet wel zeggen dat je GPS resultaten netjes zijn. Dit in tegenstelling tot de rondjes die ik heb gelopen met de Fenix 3 (wat een bende).

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

quote:
Nipje schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:43:
[...]
Ik moet wel zeggen dat je GPS resultaten netjes zijn. Dit in tegenstelling tot de rondjes die ik heb gelopen met de Fenix 3 (wat een bende).
Is het echt zó slecht bij jou?
Ik heb bijv. vorige week een halve gelopen, wat vinden jullie van deze tracks? Route bevat vooral vanaf 3 t/m 6 km wat meters onder de bomen.

https://connect.garmin.com/modern/activity/828378618

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Nipje
quote:
dreameater schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:24:
[...]

Is het echt zó slecht bij jou?
Ik heb bijv. vorige week een halve gelopen, wat vinden jullie van deze tracks? Route bevat vooral vanaf 3 t/m 6 km wat meters onder de bomen.

https://connect.garmin.com/modern/activity/828378618
Hier een voorbeeld van een rustig testrondje dat ik heb gelopen na de aanschaf van mijn Fenix 3:
https://connect.garmin.com/modern/activity/831461200

Oordeel zelf maar, ik vind mijn route een zooitje en mijn pace ook vrij onbetrouwbaar daardoor. Ik verbaas me er echt over hoe strak jouw lijnen zijn op de kaart!

Nipje wijzigde deze reactie 17-07-2015 14:57 (5%)

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:21
Voor twijfelaars een nieuwe optie: de Garmin forerunner 610 incl. borstband voor 155 euro bij Amazon.de: http://www.amazon.de/Garm...eywords=Garmin+forerunner
Vorige week voor 163 euro hierheen laten verschepen (prijs zonder vervoer toen 158 euro). Was toen geen Amazon prime trouwens.

Je krijgt de versie met kunststof achterzijde, dus geen risico op corrosie. Zelf nu in gebruik met een Scosche rhythm plus hartslagmeter, waardoor de calorieën over 10 km run zomaar halveren. Heeft te maken met de Scosche overigens. Nog even afwachten of dat zelf herstelt.
Pagina: 1 ... 18 ... 120 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True