Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 17 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:24
En waarom niet de veel mooiere Fenix 3 :--).

Of de FR225?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24
rockhopper schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 00:33:
[...]

Uitgaande van de "ultra-mode" houdt hij alle signalen bij (hartslag en temperatuur, waarbij hartslag iedere seconde). Gps staat op 'standby' en zoekt iedere minuut een fix en slaat dat punt op. Prima voor wandelen of andere dingen op lagere snelheden, maar minder geschikt om een fietsroute met veel bochten te registreren. Hij slaat dus maar één positie op per minuut en 'verbind' deze met rechte lijntjes.

Je kan prima zien waar je ongeveer geweest ben, maar als je doel nauwkeurig vastleggen van een track is, dan kan je beter naar de normale 1s interval modus gaan en deze zal daardoor dus ook veel meer energie gebruiken en minder lang meegaan.

Dus de belangrijkste vraag is, waarom overweeg je nu een "outdoor-oriented" horloge terwijl je hiervoor een echt sporthorloge had?
Behalve voor mijn renpogingen, 'misbruikte' ik mijn 110 ook voor geotagging op vakantie bijvoorbeeld. Alle routes exporteren naar een GPX formaat en dan kon ik via een een ander programma de geolocatie toevoegen aan de foto's van mijn Canon 600D. Nu gebruikte ik daarvoor een aparte GPS muis (die 24 uur mee gaat met een GPS interval van 5 seconden en bluetooth aan, maar die ben ik al een paar keer verloren en dan wordt het een duur grapje.

Nu kun je dit natuurlijk ook met je mobiele telefoon doen, maar ik heb liever niet dat ik aan de einde van de dag een lege telefoon heb. Stel dat er wat gebeurd, dan wil ik wel mijn vrouw/familie willen bellen in geval van nood.

Nu mijn 110 echt niet meer bruikbaar is, zocht ik een nieuwe. Daarom was ik wel gecharmeerd door de Fenix 2. Niet te duur en 50 uur met een volle lading toch GPS coordinaten opvangen. Maar als die 50 uur alleen in ultra mode, vroeg ik me af hoelang hij mee gaat als hij om de 15 of 30 seconden zijn GPS locatie wegschrijft. Maar daar heeft niemand ervaring mee?
Requiem19 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 01:15:
En waarom niet de veel mooiere Fenix 3 :--).

Of de FR225?
De F3 is duurder dan de F2 en biedt voor mij de zelfde functionaliteit en de FR225 gaat maar 10 uur mee, te kort voor wat ik zoek.

Maar misschien moet ik maar een nieuwe GPS muis en de FR210 kopen.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-06 18:47
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de F2 maar ik kan je van harte deze diepte review aanbevelen en ook de ruim 3000 comments die erna verschijnen (hopelijk kan je redelijk Engels). Ray beantwoord nog altijd vragen over oude toestellen mocht je na al dat leesvoer nog steeds vragen hebben.

Ik kan je wel vertellen dat mijn F3 het in de standaard mode met glonass uit en 1s interval recording aan, ongeveer 20u haalt. En met Glonass aan zo'n 16 uur. Ik heb 'm vandaag ongeveer 10,5 uur in gps mode (met glonass) gehad en nog zo'n 35% over, en hij kwam gister al van de lader af, dus ik zal vanochtend wel met 95% begonnen zijn.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang jouw dagen zijn, maar ik ben toevallig zelf vandaag vanaf 9u 's ochtends tot ongeveer 6pm 's avonds aan het fietsen geweest. En dat is voor mij een uitzonderlijk lange dag die nog steeds binnen het 10 uur venster valt. Mocht je echt onafhankelijk meerdere dagen op pad zijn dan kan je naar ultra modi kijken, maar die hebben de concurrent ook, met name de Suunto Ambit 3 Peak of de voorganger kunnen mogelijk interessant voor je zijn.

Ander hang je 'm toch even snel aan een accupack. Je hebt tegenwoordig al vrij kleine lichtgewicht laders die voor multi dag trips ook meteen je foon op laden. Zo'n horloge vraagt nauwelijks iets qua oplaad capaciteit.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb een 310XT, deze communiceert middels ANT met mijn laptop om mijn activiteiten te delen met de buitenwereld. Ik ben er achter gekomen dat dit één groot nadeel heeft: als ik op vakantie ben deel ik niets. Om hier omheen te werken ben ik aan de slag gegaan: ik kan mijn horloge nu uitlezen op mijn Android toestel, de z3c.
- De workflow is niet geoptimaliseerd, ik download nu een .fit bestand die ik vervolgens middels de http://connect.garmin.com website upload.
- Het .fit bestand komt op bij mij op het interne virtuele sdkaartje te staan.
- Misschien is het ook mogelijk middels een USB OTG Kabel en de ant stick op een Android toestel zonder inbgebouwde ANT chip maar dit heb ik niet getest.
- Zelf weinig aan geprogrammeerd:
-- garmin fit jar
-- commons io om bestand weg te schrijven
-- ant sdk functionaliteit heel iets uitgebreid om de gedownloade .fit byte[] weg te schrijven naar een bestand op de telefoon

Ik heb zelf geen Google Play account maar kan de apk vanaf hier delen op verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 12:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ga zelf nog eventjes wachten, maar ik vind vandaag eindelijk een shop die zegt dat de 225 in stock is:
http://www.trekkinn.com/o...19196/p%20?q=garmin%20225

€269 voor 1 unit, en nog minder per stuk als je er meer bestelt (voor je hardloopvriendjes).

Zojuist even een kwartier lang zitten dubben of ik zou bellen wbt de voorraad, maar aangezien ik (alweer) lekker aan het snotteren ben kan ik ook nog wel een weekje wachten en kijken of er een goedkopere optie komt.

LET OP: ik heb géén ervaring met deze shop! Als je belazerd wordt, excuses voor de link, maar verder dan de webshop ben ik ook niet gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
rockhopper schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:46:
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de F2 maar ik kan je van harte deze diepte review aanbevelen en ook de ruim 3000 comments die erna verschijnen (hopelijk kan je redelijk Engels). Ray beantwoord nog altijd vragen over oude toestellen mocht je na al dat leesvoer nog steeds vragen hebben.

Ik kan je wel vertellen dat mijn F3 het in de standaard mode met glonass uit en 1s interval recording aan, ongeveer 20u haalt. En met Glonass aan zo'n 16 uur. Ik heb 'm vandaag ongeveer 10,5 uur in gps mode (met glonass) gehad en nog zo'n 35% over, en hij kwam gister al van de lader af, dus ik zal vanochtend wel met 95% begonnen zijn.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang jouw dagen zijn, maar ik ben toevallig zelf vandaag vanaf 9u 's ochtends tot ongeveer 6pm 's avonds aan het fietsen geweest. En dat is voor mij een uitzonderlijk lange dag die nog steeds binnen het 10 uur venster valt. Mocht je echt onafhankelijk meerdere dagen op pad zijn dan kan je naar ultra modi kijken, maar die hebben de concurrent ook, met name de Suunto Ambit 3 Peak of de voorganger kunnen mogelijk interessant voor je zijn.

Ander hang je 'm toch even snel aan een accupack. Je hebt tegenwoordig al vrij kleine lichtgewicht laders die voor multi dag trips ook meteen je foon op laden. Zo'n horloge vraagt nauwelijks iets qua oplaad capaciteit.
bedankt voor de info, maar ik denk dat ik toch voor de F2 ga. als je normaal loopt (en dan bedoel ik echt lopen :+ ) leg je ongeveer 80 meter per minuut af. Beetje focussen met een camera doe je ook al snel een minuut over, dus eigelijk is 1 keer per minuut een GPS punt vastleggen voor mij voldoende. Ik kijk morgen even naar de Suunto, maar ik heb een persoonlijke voorkeur naar de Garmin omat ik weet dat hij iets doet wat ik wil :)

En over hoe lang mijn dagen zijn: Ik wil dit jaar naar Myanmar, dan maak ik dagen van 8 uur 's ochtends tot zeker een 10 uur 's avonds , dus dat is zeker meer dan 10 uur per dag. En dan wil ik niet aan mijn horloge denken, maar dan moet hij het gewoon doen.

Ik weet het, ik wil hem helemaal ergens anders voor gebruiken dan hij voor bedoelt is, maar waarom daar geen misbruik van maken als het kan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02
donald_dick schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:13:
[...]

bedankt voor de info, maar ik denk dat ik toch voor de F2 ga. als je normaal loopt (en dan bedoel ik echt lopen :+ ) leg je ongeveer 80 meter per minuut af. Beetje focussen met een camera doe je ook al snel een minuut over, dus eigelijk is 1 keer per minuut een GPS punt vastleggen voor mij voldoende. Ik kijk morgen even naar de Suunto, maar ik heb een persoonlijke voorkeur naar de Garmin omat ik weet dat hij iets doet wat ik wil :)

En over hoe lang mijn dagen zijn: Ik wil dit jaar naar Myanmar, dan maak ik dagen van 8 uur 's ochtends tot zeker een 10 uur 's avonds , dus dat is zeker meer dan 10 uur per dag. En dan wil ik niet aan mijn horloge denken, maar dan moet hij het gewoon doen.

Ik weet het, ik wil hem helemaal ergens anders voor gebruiken dan hij voor bedoelt is, maar waarom daar geen misbruik van maken als het kan 8)
Mag ik vragen wat de Fenix doet wat je wil (en waarvan je misschien denkt dat de Ambit het niet doet)?

In een poging je toch nog te doen twijfelen: De Suunto Ambit 2 heeft een battery life van 15 uur in 1s mode, je kan die ook op 10s zetten in Movescount en volgens DCRainmaker is er ook een 60s mode (al heb ik die zelf nog niet gevonden), dan gaat-ie tot 50 uur. De F2 gaat volgens DCRainmaker 16 uur mee in ideale omstandigheden. Ze zijn mekaar dus zeker waard.

Ik heb de Ambit 2S en die heeft de helft van de batterij van de Ambit 2. Ik ben nog nooit in de problemen gekomen. Zelf heb ik nu ook een battery pack gekocht voor onze wandelvakantie, ik gooi die in mijn rugzak samen met mijn telefoon. Ik denk niet dat ik hem ooit nodig zal hebben voor mijn horloge, maar ik heb hem bij voor de zekerheid (ter info: batterij van de Ambit 2 is 480mAh, van de Ambit 2S 240mAh).

DCrainmaker zijn advies tussen de F2 en de Ambit2 was ongeveer "koop de goedkoopste van de 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Pathogen schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:53:
Ik ga zelf nog eventjes wachten, maar ik vind vandaag eindelijk een shop die zegt dat de 225 in stock is:
http://www.trekkinn.com/o...19196/p%20?q=garmin%20225

€269 voor 1 unit, en nog minder per stuk als je er meer bestelt (voor je hardloopvriendjes).

Zojuist even een kwartier lang zitten dubben of ik zou bellen wbt de voorraad, maar aangezien ik (alweer) lekker aan het snotteren ben kan ik ook nog wel een weekje wachten en kijken of er een goedkopere optie komt.

LET OP: ik heb géén ervaring met deze shop! Als je belazerd wordt, excuses voor de link, maar verder dan de webshop ben ik ook niet gekomen.
Ah, de voorraadstatus is al veranderd naar "Nieuw item, reserveer een exemplaar!" en de prijs is ook al verhoogd naar €299. Mooi lokkertje dus, of zouden ze gewoon de eerste batch verkocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik zou voor een 8 dagen trip gewoon de lichtste accupack meenemen, je hebt toch geen continue log nodig je gaat immers slapen aan het einde van de dag (er van uitgaande dat je geen vampier oid bent ;) )

Trouwens lange dagen van 8 tot 22, ik mag voor jou hopen dat daar de nodige rust en lanterfant momentjes in zitten. Ik probeer zelf van "kamp tot kamp" toch wel rond 15u bij de volgende overnachtingsplek te zijn, uitgezonderd het hoge Noorden waar het niet zo warm is en je in de zomer toch 24u licht hebt. Maar goed dat voegt weinig toe aan dit topic.

Als je vaak dit soort trips maakt zou je je natuurlijk vooral op accuduur kunnen focussen, maar als dit een "een keer per jaar / vijf jaar" trip is dan kan je beter kijken naar de sport mogelijkheden die je wel wekelijks gaat gebruiken. Persoonlijk log ik al mijn wandelingen dus zowel met mijn horloge (fenix 3) als een Oregon600/450. Dat is een zwaar ding met twee penlites als accu maar omdat er een "kaartfunctie" op zit voegt het wel wat toe voor mijn wandelingen.
Ook kunnen de waypoints (POI om specifiek te zijn) nuttig zijn in onbekendere gebieden waar je geen internet hebt en je hebt je toevallig niet voorbereid voor dat gebied.

Waarom twee loggers? In mijn ervaring gaat er soms wel eens iets mis met de registratie. Het is fijn als er dan een backup is. Niet dat de apparatuur faalt, maar soms is een batterij sneller leeg dan verwacht en dat is niet fijn als je daar pas 10km later achterkomt omdat je toevallig niet opgelet hebt. Maar zoals gezegd er zijn weinig verkeerde keuzes voor simpele registratie.
Als gewicht belangrijk is zou ik eerder voor de igot-u "gps muis" gaan, multifunctioneel een suunto/garmin horloge met lange accuduur en een lichtgewicht accupack. In mijn geval mijn koplampje die een usb aansluiting heeft (lang leve dubbelfuncties) en robuuste optie een echt outdoor toestel. Via marktplaats is er flink wat te verkrijgen van eTrex tot Oregon / Montana / Monterra, de eerste twee werken ook erg fijn op de fiets als je ooit een fietsvakantie houdt.

@Pathogen ik zou de hartslagmetershop.nl in de gaten houden, deze hebben meestal scherpe prijzen als het toestel eenmaal binnen is. Of als je hele goede service wilt en ook antwoorden op moeilijke vragen over je product neem een kijkje bij gps.nl
Wat betreft je vraag, ik gok op een lokkertje. Zover ik zie is het toestel nog niet uitgeleverd en de officiële prijs lijkt inderdaad op 299 te gaan liggen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

OMG. Goedkoop een nieuwe FR220 kopen?
https://www.correct.nl/ar...M=garmin+220&ARTNR=521925

€149,-

daar gaan ze tweedehands voor op MP...

[ Voor 15% gewijzigd door Pathogen op 10-06-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:00
Iemand ervaring met de Garmin Vivoactive in combinatie met IOS. Wil uiteindelijk een watch waarmee ik een rondje hardlopen kan tracken maar ook gewoon in de basis een notificatie kan zien etc. Pebble Time is een alternatief alleen die hebben de 3rd party smartstraps met ingebouwde GPS nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 17:02

Melkaz

Melkazar

De Forerunner 225 is zo te zien aangekomen in Nederland:

http://www.run2day.nl/p28...rt-maat-one-size-fits-all

299,- en op voorraad in hun webshop. Gelijk gebeld met 1 vestiging en die zeiden dat ze vandaag of morgen ook in de winkels liggen.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
De website heeft het over een exclusieve aanbieding. Als dat waar is zijn ze voor één of twee maanden de enige verkoper van dit horloge in Nederland.
Garmin Forerunner 225
De Garmin Forerunner 225 wordt exclusief geïntroduceerd bij Run2Day. De Forerunner 225 is het eerste hardloophorloge van Garmin met hartslagmeting zonder borstband. Het hardloophorloge is bijzonder licht, slechts 54gram om je pols.
Aldus de website van run2day.

Dit was eerder dit jaar ook het geval met de Fenix 3 bij REI in de VS. Al zat er toen meer "onduidelijkheid rondom leverbaarheid" omheen dan een campagne gericht op exclusieve verkrijgbaarheid.

[ Voor 31% gewijzigd door rockhopper op 11-06-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 19:59
Zo dan, Garmin Connect heeft een update gekregen.
Totaal nieuwe layout, even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Voor mij is er niks veranderd aan Connect... Wat is er anders voor jou? Of ben je pas net van "klassiek" afgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 19:59
rockhopper schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:38:
Voor mij is er niks veranderd aan Connect... Wat is er anders voor jou? Of ben je pas net van "klassiek" afgestapt?
Juist... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Omdat ik geen geduld heb en de 225 mijn budget wel erg ver had gerekt heb ik een 2ehands 220 en Scosche Rhythm+ aangeschaft. Vooraf was ik wel sceptisch over met 2 apparaatjes lopen, maar net even lekker gewandeld en een klein sprintje getrokken, werkt perfect allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wat heb je betaald voor die 220?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Requiem19 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:50:
Wat heb je betaald voor die 220?
95, en voor de scosche een vriendenprijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat is niet veel nee :).

Ik heb mijn 220 gekocht voor 199+50 HRM band.

Zat erover te denken om hem te verkopen en dan de 225 te kopen... maar ik zie dat de afwaardering van de 220 hard gegaan is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Requiem19 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:54:
Dat is niet veel nee :).

Ik heb mijn 220 gekocht voor 199+50 HRM band.

Zat erover te denken om hem te verkopen en dan de 225 te kopen... maar ik zie dat de afwaardering van de 220 hard gegaan is ;).
Ik hoop stiekem dat de 225 over een jaar of 2 net zo zakt in prijs, of nog beter, dat er een 625 komt die ook nog eens inzakt :) Vermoed dat de concurrentie in optische horloges wel groter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ja, waarschijnlijk is het helemaal niet zo gek om nog een jaartje te wachten, Garmin komt vast met een optische HR meter bij bijna alle hardloop/sporthorloges.

Uit de review van DCrainmaker bleek dat de 225 het goed deed qua hartmeting. Ik heb nu pas een Fitbit Charge HR gekocht (met optische hartslagmeter), maar die bakt dus echt helemaal niets van m'n HR. 170 HR ziet hij als 115 bijv. Ben wel benieuwd of die 225 en toekomstige andere echte sporthorloges m'n hartslag wel goed meten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ja, ik zou zelf ook niet zo snel nu een "eerste model" met optische HR functie kopen (de 225 dus). Het is een nieuwe techniek voor Garmin dus laat deze zich eerst maar eens bewijzen.

Maar goed als je echt nu een ingebouwde optische meter wilt dan is de 225 waarschijnlijk wel het beste model. Ik verwacht alleen dat binnen twee jaar de volledige lijn vernieuwd is met allemaal optische meters dan.
Requiem19 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:02:
Uit de review van DCrainmaker bleek dat de 225 het goed deed qua hartmeting. Ik heb nu pas een Fitbit Charge HR gekocht (met optische hartslagmeter), maar die bakt dus echt helemaal niets van m'n HR. 170 HR ziet hij als 115 bijv. Ben wel benieuwd of die 225 en toekomstige andere echte sporthorloges m'n hartslag wel goed meten..
Het blijft natuurlijk afwachten en het een en ander hangt ook af van hoe harig en donker je huid is. (glad en licht is makkelijker meten voor een optische sensor). Verder heeft de 225 een opstaand randje zodat de sensor veel minder last heeft van strooilicht die de meting erg verstoord.

Dus komt meteen mijn vraag: sluit de band van je Fitbit goed af of kan er licht bij je sensor komen?

[ Voor 51% gewijzigd door rockhopper op 12-06-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Het is wel beetje inherent aan het design van de Fitbit Charge Hr dat hij niet al het licht uitsluit:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/6/U/477174/original/Fitbit-Charge-HR-G01.jpg

Is best een dun horloge, zeker in vergelijking met een volledig sporthorloge a la de 225.

DCRainmaker zei het zelf ook al... had hem toch iets meer moeten vertrouwen misschien ;);
The challenge is that the sensor on the Fitbit Charge HR is situated in a way that just allows too much light to easily get under it. Light is the arch-enemy of optical sensors, and with the Charge HR being very slim width-wise, there isn’t a whole lot of room to enclose it with darkness (as other optical HR sensors do). Fitbit would likely argue that the thinness of the band is appealing (and it is). But, I’d argue that it negates the benefit of the HR sensor when said sensor simply isn’t all that accurate.
Aan de andere kant zijn er niet echt goede alternatieven voor activity trackers met 24/7 hr monitoring. (verder best tevreden over de fitbit trouwens, hij meet perfect wanneer je in slaap valt, geen idee hoe hij dat voor elkaar krijgt :).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Hoewel ik het met iedereen wel eens ben over het feit dat het verstandig is de Forerunner 225 te skippen, waarschijnlijk zullen alle andere nieuwere Forerunners de komende jaren ook een ingebouwde HR monitor hebben. Maar ik ga toch mijzelf opofferen en hopelijk morgen de 225 afhalen :+

Mijn Forerunner 205 heeft bijna 5 jaar lang zijn werk prima gedaan maar het syncen failed steeds vaker, hij heeft geen ANT+, vaker dan niet loop ik volgens de site niet op het fietspad maar in de sloot en waren de tijden/afstand tegenstrijdig met de wedstrijd tijden/afstanden.

Kortom, het werd tijd voor een nieuwe en ik kan nooit echt wennen aan die borst banden. Ook wel fijn dat de 220/225 een stuk kleiner is dan de 225. Verder was DC Rainmaker best onder de indruk van de Mio's sensor dus we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Heel benieuwd naar je ervaringen, deel ze graag met ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
nokie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:39:
[...]

Mag ik vragen wat de Fenix doet wat je wil (en waarvan je misschien denkt dat de Ambit het niet doet)?

In een poging je toch nog te doen twijfelen: De Suunto Ambit 2 heeft een battery life van 15 uur in 1s mode, je kan die ook op 10s zetten in Movescount en volgens DCRainmaker is er ook een 60s mode (al heb ik die zelf nog niet gevonden), dan gaat-ie tot 50 uur. De F2 gaat volgens DCRainmaker 16 uur mee in ideale omstandigheden. Ze zijn mekaar dus zeker waard.

Ik heb de Ambit 2S en die heeft de helft van de batterij van de Ambit 2. Ik ben nog nooit in de problemen gekomen. Zelf heb ik nu ook een battery pack gekocht voor onze wandelvakantie, ik gooi die in mijn rugzak samen met mijn telefoon. Ik denk niet dat ik hem ooit nodig zal hebben voor mijn horloge, maar ik heb hem bij voor de zekerheid (ter info: batterij van de Ambit 2 is 480mAh, van de Ambit 2S 240mAh).

DCrainmaker zijn advies tussen de F2 en de Ambit2 was ongeveer "koop de goedkoopste van de 2".
Ik zet al mijn routes om van KML naar GPX zodat ik met een andere programma de GPS locaties kan toevoegen aan de EXIF data van mijn foto's.

De Suunto ziet er aardig uit, maar wat kun je niet op te telefoon en wel op de website van hun instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

De Forerunner 225 is binnen :) Ik ga morgen pas een rondje lopen dus over de loop ervaringen kan ik nog weinig melden.

Echter snap ik nu wel waarom een FitBit Charge HR moeite heeft met de juiste HR waardes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eyTHRCH.gif

Wat een verschil in oppervlakte, verder heeft de 225 een rubberen verhoging om licht nog verder uit te bannen. Overigens is dit een FitBit Charge, de non HR versie maar volgens mij zijn die even groot.

Ik zal morgen nog wel een uitgebreidere review geven maar de eerste impressies zijn goed! Hij is een stuk kleiner dan mijn vorige sporthorloge, het menu is een stuk strakker en bij wat kleine workouts binnen gaf de Heart Rate logische waardes. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal dus morgen zal de HR kwaliteit alleen getest kunnen worden door het letten op spikes. Ik zal de laatste paar honderd KM wel een sprintje inzetten, kijken of hij in zone 5 komt ;)

Klein album met fotos inclusief vergelijking met de Forerunner 205:

http://imgur.com/a/ReZ14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ziet er superstrak uit, jaloers!

Ben benieuwd naar die test morgen :-).

Fitbit charge HR is idd precies hetzelfde qua afmetingen als de non-hr.

Net 5 km hardgelopen met de charge hr. Horloge deze x zo hoog mogelijk op mn arm geplaatst. Ging stuk beter, zag nu wel 180 bpm voorbij komen toen ik stuk ging heuveltje op ;--). Maar blijft ook qua software behelpen ivm garmin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02
donald_dick schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:56:
[...]

Ik zet al mijn routes om van KML naar GPX zodat ik met een andere programma de GPS locaties kan toevoegen aan de EXIF data van mijn foto's.

De Suunto ziet er aardig uit, maar wat kun je niet op te telefoon en wel op de website van hun instellen?
Gpx kan je direct exporteren vanaf de website. Je hebt de website eigenlijk bijna voor alles nodig. Lastigste vind ik persoonlijk intervallen en waypoints voor een route, dat zou leuker zijn op de horloge zelf (in de veronderstelling dat je horloge ipv telefoon bedoelde).

Nu zit ik toch 90% van mijn (wakkere) tijd in de buurt van een pc dus valt dat wel mee, alleen op vakantie zonder internet is het lastig (en moet die pc ook mee daarvoor).

Ik denk dat de 3 rechtstreeks met de app op je telefoon kan werken, maar daar heb ik geen ervaring mee hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Melkaz schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:32:
De Forerunner 225 is binnen :) Ik ga morgen pas een rondje lopen dus over de loop ervaringen kan ik nog weinig melden.

Ik zal de laatste paar honderd KM wel een sprintje inzetten, kijken of hij in zone 5 komt ;)
Ik mag hopen dat je niet zo lang hoeft te sprinten voordat je in zone 5 zit.
Verder gefeliciteerd met je aankoop. Vooral mijn vrouw is erg jaloers, zij gebruikt momenteel mijn oude 220 en zou een hartslagmeter erg fijn gevonden hebben.
Ik gok er zelf overigens op dat ik niet de Scosche Rhythm+ aangeschaft zou hebben als dit model een half jaar geleden uitgebracht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

rockhopper schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:52:
[...]

Ik mag hopen dat je niet zo lang hoeft te sprinten voordat je in zone 5 zit.
Ja hiermee bevestig ik helaas nogmaals dat ik geen ervaring heb met hardlopen met heart rates en zones, mijn excuses 8)

Nou het eerste rondje is inmiddels achter de rug:
https://connect.garmin.com/activity/803484070

Vanwege een dubbele runners knee was dit pas het eerste rondje van de maand Juni dus het was even aanpoten. De gemiddelde HR lag op 165 en zoals je kan zien zit er een vreemde spike van 200 BPM tussen de 4 en 7 minuten en daarna zakt hij gelijk richting de 150. Voor de rest lijkt het mij vrij normaal. Beginnende bij de 150 en eindigend op de 170 terwijl de snelheid ook per rondje ietsje op loopt.

Eigenlijk zou iemand met een borst band een rondje ermee moeten lopen. Iemand in de omgeving Breda die het wil proberen én na het rondje ook terug komt? :+

Verder ben ik er heel tevreden over, het trillen bij de laps is een enorm verbeterpunt. De Forerunner 205 gaf alleen een piepje echter na 4 jaar zweten was het piepje onhoorbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Je kan beter zelf de borstband dragen en deze met bv je telefoon opnemen, immers daar waar jij een inspanningspeak hebt hoeft niet op te gaan voor de mederenner (en omgekeerd)

Voor wat betreft je oude toestel, vaak kan je deze even laten "weken" in warm water, eventueel met een sopje en dan goed afborstelen zodat de gaatjes voor geluid weer open gaan, al vermoed ik dat het toestel bij deze met pensioen is.

Rondje ziet er goed uit, ik wou dat ik zo strak mijn tempo kon houden maar ik kak altijd in. Maar goed ik ben maar een beginnend amateurtje voor wat betreft hardlopen. Vind je zelf de 'klassieke' webinterface van Garmin connect fijner? Ik werk altijd met de moderne look.

[ Voor 25% gewijzigd door rockhopper op 14-06-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Melkaz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:05:
[...]

Ja hiermee bevestig ik helaas nogmaals dat ik geen ervaring heb met hardlopen met heart rates en zones, mijn excuses 8)

Nou het eerste rondje is inmiddels achter de rug:
https://connect.garmin.com/activity/803484070

Vanwege een dubbele runners knee was dit pas het eerste rondje van de maand Juni dus het was even aanpoten. De gemiddelde HR lag op 165 en zoals je kan zien zit er een vreemde spike van 200 BPM tussen de 4 en 7 minuten en daarna zakt hij gelijk richting de 150. Voor de rest lijkt het mij vrij normaal. Beginnende bij de 150 en eindigend op de 170 terwijl de snelheid ook per rondje ietsje op loopt.

Eigenlijk zou iemand met een borst band een rondje ermee moeten lopen. Iemand in de omgeving Breda die het wil proberen én na het rondje ook terug komt? :+

Verder ben ik er heel tevreden over, het trillen bij de laps is een enorm verbeterpunt. De Forerunner 205 gaf alleen een piepje echter na 4 jaar zweten was het piepje onhoorbaar geworden.
Trillen is chill he, doet de 220 ook al. Vooral fijn als je met muziek oid oploopt.

Die spike naar 200 was dus duidelijk foute meting. Kennelijk heeft de 225 een soort algoritme dat die niet gelijk corrigeert, maar aanneemt dat het klopt ofzo. Was best een lange spike zo te zien op de garmin data :).

Valt me trouwens wel op dat je een vrij lange pas hebt met lage pasfrequentie voor het tempo dat je loopt. 'De experts' stellen dat je als vuistregel kunt nemen dat je een cadans moet hebben van 180, snellere korter passen. Dit zou het risico op blessures significant verlagen.

Verder wel tevreden over je 225 dus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Requiem19 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:16:
[...]
Verder wel tevreden over je 225 dus? ;)
Zeer tevreden! Veel van de nieuwe opties(lichter, trilfunctie, kleuren display, batterij duur) zaten natuurlijk ook o.a. in de 220. Ik ben de outdated 205 gewend dus dat maakt alles nog beter. Voor mensen die een 220 hebben vraag ik mij af of het 299~ euro waard is.

De daily tracking opties gebruik ik overigens niet, daarvoor had ik al een FitBit en ik zie mijzelf ook niet op het kantoor lopen met een Forerunner :P maar het ziet er wel heel compleet uit! Misschien neem ik hem wel mee op vakantie volgende maand.
Requiem19 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:16:
[...]
Valt me trouwens wel op dat je een vrij lange pas hebt met lage pasfrequentie voor het tempo dat je loopt. 'De experts' stellen dat je als vuistregel kunt nemen dat je een cadans moet hebben van 180, snellere korter passen. Dit zou het risico op blessures significant verlagen.
Hmm..zou dit misschien de dubbele runners knee kunnen verklaren? Wat ik ook doe ik kom er maar niet echt vanaf. Qua spierblessures of andere zaken dan runners knee heb ik behalve toen ik begon in 2010 nooit last gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Melkaz op 14-06-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zonder te claimen expert te zijn op wat voor gebied dan ook, denk ik dat het zeker een effect kan hebben:

Zie bijv
Runners who overstride take fewer steps per minute (also known as cadence) at a given speed than runners who do not overstride.

Research from the University of Wisconsin-Madison investigating the relationship of impact forces and cadence concluded that “subtle increases in step rate can substantially reduce the loading to the hip and knee joints during running and may prove beneficial in the prevention and treatment of common running-related injuries.”

From the research of famous running coach Jack Daniels at the 1984 Olympics, we now know that elite long distance runners at race speed almost always have a cadence of at least 180spm. We also see that the average recreational runner has a cadence of 150-170spm, with overstriders typically running with a cadence of less than 160spm.
http://runnersconnect.net...s/running-cadence-injury/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik ben een beginnende loper en heb momenteel mijn smartphone aan mijn arm hangen (iPhone met iSmoothRun app). Voordelen van deze setup:
  • Motivatie door gesproken berichten (dat je voor/achter ligt op ingestelde tempo bijvoorbeeld)
  • Flexibiliteit trainingsmogelijkheden (intervallen e.d. eenvoudig op de app in te stellen)
  • Op onbekend terrein kan ik gelijktijdig een 2e app gebruiken voor (gesproken) navigatie
  • Muziekje tijdens het lopen
De grootste nadelen van de setup vind ik:
  • Lomp apparaat aan je bovenarm
  • Aflezen waarden is lastig
Daarom overweeg ik om een horloge te kopen zodat dit wat makkelijker wordt. Als ik toch ga investeren, dan zou ik ook meteen mijn hardslag willen monitoren en dan bij voorkeur zonder borstband. Dat lijkt me namelijk niet comfortabel.

Er zijn een aantal scenario's denkbaar:
  • Tomtom Multisport Cardio (€179,- via rentepunten ING)
  • Garmin FR225 (€299,-)
  • Scosche Rhythm+ / Mio Link + een sporthorloge (bijvoorbeeld een Forerunner 15/220 of een Polar M400).
Bij de 3e optie zou ik de HRM band ook kunnen pairen met mijn telefoon mocht dat wenselijk zijn (om wat voor reden dan ook). Daarnaast maakte op een ander forum iemand de opmerking dat deze bij kouder weer het horloge over zijn kleding droeg om deze toch af te kunnen lezen. Daarmee zou je bij de optie 1 en 2 de HRM verliezen. Maar ja, of dat nu opweegt tegen het gemak van alles in 1 apparaat?

Daarnaast is het prijsverschil tussen die TomTom en een FR225 wel érg groot. Zijn er redenen om tóch voor de FR225 te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:53
De Scosche bevalt hier na een week iig zeer goed.

Zeer accuraat. Ant+ en Bluetooth is tegelijkertijd mogelijk en werkt zeer rap. Connecten met mijn telefoon en Navigatie-gps kan dus ook. Hij draagt ook heel fijn om de bovenarm (of onderarm). De horloges met ingebouwde hartslagmeter moeten naar verluidt toch redelijk strak gedragen worden. Nadeel is vooral de prijs (€100 via amazon), en het feit dat het een extra ding is wat je om moet doen, en op moet laden.

Later kan ik misschien wat uitgebreider reviewen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Goochelaar schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:42:
  • Tomtom Multisport Cardio (€179,- via rentepunten ING)
  • Garmin FR225 (€299,-)
  • Scosche Rhythm+ / Mio Link + een sporthorloge (bijvoorbeeld een Forerunner 15/220 of een Polar M400).
Bij de 3e optie zou ik de HRM band ook kunnen pairen met mijn telefoon mocht dat wenselijk zijn (om wat voor reden dan ook). Daarnaast maakte op een ander forum iemand de opmerking dat deze bij kouder weer het horloge over zijn kleding droeg om deze toch af te kunnen lezen. Daarmee zou je bij de optie 1 en 2 de HRM verliezen. Maar ja, of dat nu opweegt tegen het gemak van alles in 1 apparaat?

Daarnaast is het prijsverschil tussen die TomTom en een FR225 wel érg groot. Zijn er redenen om tóch voor de FR225 te kiezen?
1:
Ik heb zelf een TT Runner Cardio gehad, met als grootste nadeel: de software.
Naar het schijnt is de app nu wel compatible met mijn telefoon (Nexus 4) en ik dacht ook met Android 5, maar indertijd werden er een select aantal devices ondersteund. Met een iPhone zit je dan wel goed.
Het apparaat is redelijk bulky, ik vond de bediening onhandig, de band behoorlijk breed. Verder werkte HRM prima, GPS fix was snel met gecachte maps, maar zonder gewoon traag vergeleken met een FR10 en een FR220.
Als ik het me goed herinner kon de TT software op je PC wel weer direct naar Runkeeper en consorten syncen, dat was dan wel weer handig.
Let op: mijn oordeel is gebaseerd op toen ie nog €250 kostte, een jaar(?) geleden oid.

2:
Als mijn budget ruimer was en ik iets meer geduld had zou er eind van de maand een FR225 om mijn arm zitten :D Alles in 1 apparaat lijkt me gewoon behoorlijk handig.

3:
In plaats daarvan heb ik een 2ehands Scosche Rhythm+ en FR220 op de kop getikt.
De Scosche is supersimpel, registreert heel stabiel de hartslag en is licht genoeg om gewoon geen last van te hebben. Heb hem geprobeerd direct naast het horloge, apparaatje aan de boven- en onderkant van mijn pols, en bovenaan mijn onderarm (bij de elleboog). Werkt allemaal perfect.

De FR220 is gewoon belachelijk veel beter dan de instap-FR10. Bediening is op een paar puntjes heel even wennen (zoals in eerste instantie niet doorhebben dat er hier pijltjes omhoog en naar beneden op zitten!), maar pairen met ANT+ is een eitje. Ik vind 'm te hard piepen, dus hij staat hier alleen op tril.
GPS fix is snel, ook zonder recente GPS maps update. Bij stilstand <20 seconden, dus even een kort strekje en hij is er klaar voor.

Conclusie:
- Eerdere ervaring met een TT apparaat was niet genoeg om hem te houden. Moet ik wel bij zeggen dat ik toen al de FR10 gebruikte en de overstap van Garmin naar TT ook een overweging was.
- De FR220 is een goed werkend apparaat, de FR225 is in essentie hetzelfde dus moet ook een mooi apparaatje zijn.
- Ik ben tevreden met mijn 2-device setup, maar daarbij telt budget als zeer grote factor. Ik heb nu €135 uitgegeven ipv €299. En ja, dat zijn echt koopjes geweest :P Ik denk dat je zonder heel veel zoeken een Mio Link en FR220 voor €180 a €200 moet kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Dat is nog eens een uitgebreide reactie, thanks!

1) Ik lees inderdaad softwareproblemen over TomTom, maar ook over Garmin. Dus dat is wat moeilijk oordelen (voor mij). Daarnaast zegt DCRainmaker juist dat de TomTom een excellent fix heeft i.t.t. de FR220 en M400 die het met great moeten doen.

2) Dat begrijp ik, gezien je enthousiasme over zowel de FR220 als de Rhythm+ :P

De FR220 heb ik gevonden voor €149,- en de Rhythm+ / Link is voor zo'n €80,- te verkrijgen dus dan ben je nieuw klaar voor €230,-

In plaats van een FR220 is een Polar M400 ook nog een optie (€140,-), hoewel die completer lijkt heeft deze geen trilfunctie. Dat lijkt me eigenlijk toch wel handig, bijv. als je met oortjes in loopt of als ik wellicht ooit aan een wedstrijdje mee ga doen er er veel omgevingsgeluid is.

Al met al ben ik, indien ik uit ga van nieuwe spulletjes, met beide opties minimaal €40,- meer kwijt dan de TomTom Multisport Cardio. Voor een FR225 komt daar nog eens €80,- bovenop om een all-in-one oplossing te hebben.

Kortom. ik ben er nog niet uit :S

[ Voor 1% gewijzigd door Goochelaar op 16-06-2015 15:38 . Reden: typo en zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wbt de fix: mét cached maps is het bij de TT een kwestie van 1,2,fix. Mijn nadeel zat hem erin dat ik voor cached maps de TT het makkelijkst had kunnen verbinden met mijn telefoon, die op het moment van testen niet compatibel was.
Daarnaast mik ik op 1x lopen per week, en zijn de cached maps 72h geldig. Daarna is dat voordeel dus weg, tenzij je hem voor het weggaan even paired met je telefoon :)

In jouw (hardloop)schoenen:
Kijk of je ergens een TT kan proberen. Mocht hij bevallen heb je er een prima apparaat aan.

Is er trouwens een reden dat je voor de over het algemeen duurdere Multisport kiest itt de Runner? De FR220 heeft in ieder geval géén Multisport-mogelijkheden. Wat ik wel als lichtelijk irritant ervaar, want ik registreer mijn middagwandelingetjes ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Ok, ik probeer 3 keer per week te lopen, maar in de praktijk is dat meestal 2 keer. Dus is dat voordeel bij mij ook twijfelachtig.

Dat uitproberen is wellicht een optie. Ik zal eens in mijn kennissenkring informeren of iemand er 1 heeft.

Ik heb geen Multisportmogelijkheden nodig en ik verwacht deze ook niet nodig te hebben in de toekomst, maar de rentenpuntenwinkel van de ING heeft enkel de multisportvariant. Er valt dus niets te kiezen.

Ter info: als je geld stort op je spaarrekening, dan levert je dat punten op. Deze kun je inwisselen in hun "winkel". Daarin varieert het aanbod en is nu dus tijdelijk de TomtTom te koop voor €179,- (zie hem elders voor €279+)

Volgens Wirecutter heb jij in ieder geval de juiste keuze gemaakt ;)

De FR220 schijnt bij stoplichten e.d. automatisch te pauzeren i.t.t. de Tomtom. Daar ging ik eigenlijk wel van uit (doet iSmoothRun app ook).

[ Voor 15% gewijzigd door Goochelaar op 16-06-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Goochelaar schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:18:
Ok, ik probeer 3 keer per week te lopen, maar in de praktijk is dat meestal 2 keer. Dus is dat voordeel bij mij ook twijfelachtig.

Dat uitproberen is wellicht een optie. Ik zal eens in mijn kennissenkring informeren of iemand er 1 heeft.

Ik heb geen Multisportmogelijkheden nodig en ik verwacht deze ook niet nodig te hebben in de toekomst, maar de rentenpuntenwinkel van de ING heeft enkel de multisportvariant. Er valt dus niets te kiezen.

Ter info: als je geld stort op je spaarrekening, dan levert je dat punten op. Deze kun je inwisselen in hun "winkel". Daarin varieert het aanbod en is nu dus tijdelijk de TomtTom te koop voor €179,- (zie hem elders voor €279+)

Volgens Wirecutter heb jij in ieder geval de juiste keuze gemaakt ;)

De FR220 schijnt bij stoplichten e.d. automatisch te pauzeren i.t.t. de Tomtom. Daar ging ik eigenlijk wel van uit (doet iSmoothRun app ook).
Als je die punten verder niet gebruikt zou je hem ook gewoon kunnen aanschaffen, proberen en als het toch niet is wat je wil voor €180 verpatsen :P

Die Wirecutter review vind ik wel heel kort door de bocht. Eerst 3 pagina's over dat de FR220 de allebeste is, en daarna de competitie compleet onderbelichten. Dat is geen test imho :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Goochelaar schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:36:

1) Ik lees inderdaad softwareproblemen over TomTom, maar ook over Garmin. Dus dat is wat moeilijk oordelen (voor mij). Daarnaast zegt DCRainmaker juist dat de TomTom een excellent fix heeft i.t.t. de FR220 en M400 die het met great moeten doen.

De FR220 heb ik gevonden voor €149,- en de Rhythm+ / Link is voor zo'n €80,- te verkrijgen dus dan ben je nieuw klaar voor €230,-

In plaats van een FR220 is een Polar M400 ook nog een optie (€140,-), hoewel die completer lijkt heeft deze geen trilfunctie. Dat lijkt me eigenlijk toch wel handig, bijv. als je met oortjes in loopt of als ik wellicht ooit aan een wedstrijdje mee ga doen er er veel omgevingsgeluid is.

Al met al ben ik, indien ik uit ga van nieuwe spulletjes, met beide opties minimaal €40,- meer kwijt dan de TomTom Multisport Cardio. Voor een FR225 komt daar nog eens €80,- bovenop om een all-in-one oplossing te hebben.

Ik heb een FR220 en ren er met veel plezier mee, maar overweeg toch de overstap naar een 225.

Mocht je interesse hebben in een 2e hands FR220, dan kunnen we mogelijk zaken doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Geen idee of je er iets aan hebt, maar hier heb ik een hardloopactiviteit met de TT Runner Cardio:
https://connect.garmin.com/modern/activity/730247467

Hier een wandeling met de FR220 + Scosche R+:
https://connect.garmin.com/modern/activity/801518648

Wat de FR220 toevoegt is een interne accelerometer en dus een cadansmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-06 13:04
En om een indruk te wekken hoe de 610 met de Mio Link werkt als je beide apparaten om een andere pols hebt:

https://connect.garmin.com/modern/activity/806099093

Even wachten op salaris, en dan bestel ik een 225.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

hatsa schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:15:
En om een indruk te wekken hoe de 610 met de Mio Link werkt als je beide apparaten om een andere pols hebt:

https://connect.garmin.com/modern/activity/806099093

Even wachten op salaris, en dan bestel ik een 225.
Ik ga meteen de 220+scosche op 2 armen proberen! Zal ook wel even een stukje joggen. Edit ik zo mijn post :Y

EDIT:
https://connect.garmin.com/modern/activity/806650811

Zoals te zien op de 4 hartslagpieken:
1: scosche op andere arm bij de pols. HR loopt op terwijl ik niks bijzonders doe (zie de cadans eronder).
Waar de piek omlaag gaat schuif ik m richting elleboog.
2: scosche op andere onderarm bij elleboog, stukje hardlopen
3: scosche op zelfde arm (pols) als FR220, stukje hardlopen
4: scosche op zelfde arm (elleboog) als FR220, stukje hardlopen

2, 3 en 4 lijken goed te registreren, maar bij scenario 1 is duidelijk een probleem. De scosche kan wel degelijk goed registreren om mijn pols, maar als dat op de andere arm is dan het horloge gaat er toch iets niet lekker, ongeacht of ik het apparaatje aan de binnen- of buitenkant doe.

Voor mij is dit geen issue, maar ik was hier wel benieuwd naar. Doe er je voordeel mee :)

[ Voor 49% gewijzigd door Pathogen op 17-06-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-06 13:04
Thanks voor je experiment!

Probleem met de Mio Link is vooral dat het Ant+ signaal niet sterk genoeg is om door m'n lijf te zenden. DC rainmaker zegt er ook ergens iets over in de comments.

M'n 610 heeft wel vaker kuren, dus een overstap naar de 225 is wel gerechtvaardigd, vind ik.
Pathogen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:19:
[...]

Ik ga meteen de 220+scosche op 2 armen proberen! Zal ook wel even een stukje joggen. Edit ik zo mijn post :Y

EDIT:
https://connect.garmin.com/modern/activity/806650811

Zoals te zien op de 4 hartslagpieken:
1: scosche op andere arm bij de pols. HR loopt op terwijl ik niks bijzonders doe (zie de cadans eronder).
Waar de piek omlaag gaat schuif ik m richting elleboog.
2: scosche op andere onderarm bij elleboog, stukje hardlopen
3: scosche op zelfde arm (pols) als FR220, stukje hardlopen
4: scosche op zelfde arm (elleboog) als FR220, stukje hardlopen

2, 3 en 4 lijken goed te registreren, maar bij scenario 1 is duidelijk een probleem. De scosche kan wel degelijk goed registreren om mijn pols, maar als dat op de andere arm is dan het horloge gaat er toch iets niet lekker, ongeacht of ik het apparaatje aan de binnen- of buitenkant doe.

Voor mij is dit geen issue, maar ik was hier wel benieuwd naar. Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Inderdaad bedankt Pathogen! En jij ook voor je log hatsa. d:)b

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik toch neig naar 1 apparaat. Geen verbindingsproblemen of meerdere batterijen opladen... Ik ben niet zo'n koukleum, dus de noodzaak om het horloge over mijn kleding te doen is niet heel groot.

Daarnaast geeft iSmoothRun ook cadansinformatie en dat vind ik wel handig. Dus de wijzer slaat momenteel uit richting de FR225. Alleen die prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben zelf ook erg blij met concrete cadans-cijfertjes. Kan wel aanvoelen of mijn pas versnelt of vertraagt, maar een nummertje in beeld geeft toch een houvast om op te (blijven) mikken tijdens het lopen.

Die prijs van de 225 is waarschijnlijk een kwestie van weken. Hij is nu nog niet eens normaal leverbaar, dus geen enkele prijsvechter die al bezig is met de prijs omlaag zetten :)
Voor zover het concreet te noemen is noemt Garmin de release op Q2, dus dat is nog deze maand. Ik verwacht in juli betere leverbaarheid en acties te zien.
Als ik de prijsgrafieken van andere Forerunners in de Pricewatch bekijk start de laagste prijs eigenlijk altijd wel onder de toenmalige Garmin-prijs.

EDIT: nog even wat vergelijkingsmateriaal (niet van mij):
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/plBzeh6KNqs/maxresdefault.jpg

Ben momenteel aan het zoeken of ik de kunststof band van de 220 kan vervangen door eenzelfde soort spul als wat om de Scosche zit, dat ademt een stuk beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Pathogen op 18-06-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Dat verwacht ik ook, bijvoorbeeld hartslagmetershop biedt hem aan voor €279,- maar heeft geen voorraad. De meeste shops geven aan medio juli voorraad te hebben. Run2day lijkt wel voldoende voorraad te hebben, maar niet online. Zij hebben dan ook geen enkel belang bij een prijsverlaging.

Daarnaast komt op marktplaats een aanbieding voorbij, maar dat lijkt een scam te zijn (1 dag geregistreerd :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Pathogen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:19:
[...]

Daar kan ik me totaal niet in vinden tot nu toe. Ik draag de Scosche om mijn rechterbovenarm, mijn FR610 om mijn linkerpols, en dat werkt perfect! Nog 0 keer een vreemde piek gehad, en ik heb ook niet het idee dat hij uitmiddelt, want hij reageert wel snel.

Ik heb tot nu toe ook elke nacht de Scosche tijdens mijn slaap omgehad. Waarbij de FR610 op het nachtkastje ligt, en dan zie je af en toe wel pieken (zie hier op strava). Maar dat heb ik tot nu toe toegewezen aan mijn slaapcycli.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het scenario dat misliep was dan ook met de Scosche om de rechterpols :) Bij de rechterelleboog lijkt het weer compleet geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
Goochelaar schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:36:

Heey Goochelaar,

Ik ben ook aan het zoeken naar een watch, ben nog een beginnend hardloper maar een watch met GPS lijkt mij wel handig.

Mijn keuze neigt nu vooral naar de Polar M400, en wel om de volgende redenen:

- Ik heb een Iphone en deze telefoon werkt goed met IOS;
- Bevat GPS;
- Hartslagmeter kan gekoppeld worden;
- Kan vrij makkelijk gesynct worden met strava dus de runs worden opgeslagen in het programma wat ik graag gebruik.

Daarnaast zie ik dat het apparaatje nu ook nog notifications kan doorsturen naar het horloge en dat er regelmatig updates voor deze watch worden uitgebracht door Polar. Ook de review van DCrainmaker zag er erg goed uit.

Dat zijn sowieso de positieve punten die ik even aan wou geven ;) heb hem nog niet gekocht trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Ik had de M400 ook in het vizier en ken meerdere mensen die er zeer tevreden mee zijn. Zeker voor het geld een compleet horloge. Maar ik wil eigenlijk toch wel graag een trilfunctie en die ontbreekt helaas.

Notificaties hecht ik dan weer minder waarde aan. Berichten en telefoontjes zijn bij mij zelden dermate urgent dat dit niet kan wachten tot na het hardlopen.

En indien ik definitief kies voor een all-in-one oplossing (ook hartslag metin geïntegreerd) valt hij sowieso af.

Ik heb met beide merken (Polar en Garmin) geen ervaring, dus ik weet ook niet welk platform ik fijner zou vinden. Daarnaast zijn er altijd nog externe platforms zoals Strava zoals je zelf al aangeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Goochelaar op 18-06-2015 13:43 . Reden: platform ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Pathogen schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:33:
Het scenario dat misliep was dan ook met de Scosche om de rechterpols :) Bij de rechterelleboog lijkt het weer compleet geen probleem te zijn.
Ah, sorry verkeerd gelezen. Pols heb ik inderdaad niet uitgeprobeerd, en heb ik ook geen reden toe. Bovenarm (boven de 'spierballen' zeg maar ;) ) draagt echt heerlijk. Misschien dat de Scosche het daarom ook beter doet dan andere optische HRM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
Goochelaar schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:40:

Ik heb met beide merken (Polar en Garmin) geen ervaring, dus ik weet ook niet welk platform ik fijner zou vinden. Daarnaast zijn er altijd nog externe platforms zoals Strava zoals je zelf al aangeeft.
Ja ik heb helaas ook geen ervaring. Mijn broer heeft zelf een TT variant, dat was een leuke watch maar toch niet helemaal wat ik zoek.

Verder zie ik hier op t forum wel veel mensen met Garmin watches maar misschien is er iemand met een Polar of met ervaring met het Polar platform die zijn mening hierover kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

inquestos schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:06:
[...]

Ah, sorry verkeerd gelezen. Pols heb ik inderdaad niet uitgeprobeerd, en heb ik ook geen reden toe. Bovenarm (boven de 'spierballen' zeg maar ;) ) draagt echt heerlijk. Misschien dat de Scosche het daarom ook beter doet dan andere optische HRM's
Ik vermoed dat de problemen zich voordoen als de apparaten zich allebei aan hevig zwaaiende ledematen verbinden ofzo...
Maar inderdaad, hij draagt echt geweldig. Groot pluspunt (nu ik er eenmaal een heb) ten opzichte van de Mio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
[b]wann0wfhc schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:36:
Ik ben ook aan het zoeken naar een watch, ben nog een beginnend hardloper maar een watch met GPS lijkt mij wel handig.

Mijn keuze neigt nu vooral naar de Polar M400, en wel om de volgende redenen:

- Ik heb een Iphone en deze telefoon werkt goed met IOS;
- Bevat GPS;
- Hartslagmeter kan gekoppeld worden;
- Kan vrij makkelijk gesynct worden met strava dus de runs worden opgeslagen in het programma wat ik graag gebruik.

Daarnaast zie ik dat het apparaatje nu ook nog notifications kan doorsturen naar het horloge en dat er regelmatig updates voor deze watch worden uitgebracht door Polar. Ook de review van DCrainmaker zag er erg goed uit.

Dat zijn sowieso de positieve punten die ik even aan wou geven ;) heb hem nog niet gekocht trouwens :P
Ik kan vertellen dat de sync met Strava toch een behoorlijke klus is (of ik doe natuurlijk iets fout). Gelukkig moet dit tegen oktober opgelost zijn als Polar dit zelf toelaat ism Strava maar nu is het toch echt iedere activiteit handmatig downloaden van Polar en dan importeren bij Strava, of een sync site als tapiriik gebruiken. Persoonlijk vind ik het huidige Polar Flow systeem te gesloten maar daar gaat verandering in komen.

Ik snap dat je iphone goed werkt met iOS 8)7 maar wat heeft dat met de M400 te maken? Ik heb zelf alleen ervaring met de M400 en android en deze werken goed samen.

Je andere voordelen zijn niet echt voordelen omdat deze voor iedere gps horloge opgaat. Voordelen moet je meer halen uit de verschillen. Voor de M400 is dat met name de lage prijs die veel mensen belangrijk vinden en de mogelijkheden met diverse sporten waar de FR225 puur en alleen alles opslaat als hardlopen.

Verder moet je met de M400 ook op de pc aan de slag om sommige instellingen te veranderen terwijl de FR225 zo'n beetje alles op het toestel zelf kan. Dit zul je met name in de eerste paar weken veel gebruiken als je voor jezelf uit aan het werken bent wat je fijn vind om op je scherm te zien.

Dat gezegd hebbende zou ik nu nooit meer de FR220 halen. De FR225 lijkt me een fijne oplossing voor de pure hardlopers maar persoonlijk mis ik de mogelijkheden van andere sporten enorm. Ik loop hard, wandel en fiets veel en deze sla ik het liefst in één keer apart op zonder dat ik alles moet corrigeren achteraf. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Op dit moment zou ik met een budget nog steeds de M400 halen en deze koppelen met een Scosche Rhythm+ (geweldige meter niks dan lof behalve over de verkrijgbaarheid) De FR225 is in mijn ogen te prijzig voor de beperkte functionaliteit, ik vind de 220 namelijk ook te beperkt zeker als je deze naast de vivoactive zet die eigenlijk alleen persoonlijke workout schema's mist maar daarnaast werkelijk een heel arsenaal aan extra's heeft voor evenveel geld als een 220 (even de recente prijsdaling van de 220 negerend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
rockhopper schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:12:
[...]

Ik kan vertellen dat de sync met Strava toch een behoorlijke klus is (of ik doe natuurlijk iets fout). Gelukkig moet dit tegen oktober opgelost zijn als Polar dit zelf toelaat ism Strava maar nu is het toch echt iedere activiteit handmatig downloaden van Polar en dan importeren bij Strava, of een sync site als tapiriik gebruiken. Persoonlijk vind ik het huidige Polar Flow systeem te gesloten maar daar gaat verandering in komen.

Ik snap dat je iphone goed werkt met iOS 8)7 maar wat heeft dat met de M400 te maken? Ik heb zelf alleen ervaring met de M400 en android en deze werken goed samen.
Haha Iphone en iOS, erg scherp gezien ik stond niet op te letten |:(

Ik las inderdaad dat Polar in Oktober met een fix komt voor Strava, ik las echter ook dat het via de app Rungap mogelijk zou moeten zijn om data uit Flow te importeren in Strava zonder gebruik van een computer, misschien heeft Android deze app ook en zou dit het proces vergemakkelijken?

Dat de Polar eerst ingesteld moet worden op de computer dat zei zo, gewoon een keer goed zitten en de instellingen er juist inzetten zou genoeg moeten zijn als ik jou zo begrijp? Bied ook meteen de kans om te wennen aan de bediening en Polar Flow.

Ik fiets zelf helemaal niet als sport, ik zal het horloge dus puur voor het hardlopen gaan gebruiken.
Daarnaast ben ik ook wel fan van het feit dat je een notificatie op de telefoon kan krijgen mbt e-mail en whatsapp etc. kijkende naar prijs-kwaliteit denk ik dus dat dit horloge voor mij de beste keuze is, zeker als je hem via Amazon.de besteld waar de prijzen nog net wat scherper zijn als de Nederlandse aanbiederes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Bedankt voor je info rockhopper! Fijn dat je de verschillen aankaart.

Ik ben zelf voornamelijk geïnteresseerd in hardloopfuncties, dus de meerwaarde voor andere sporten (M400) is bij mij niet van toepassing. Het instellen op het horloge van de FR220/FR225 kan handig zijn, maar ik vermoed dat je dat inderdaad weinig doet als het eenmaal naar wens staat.

Zoals ik al aangaf lijkt mij vooral de trilfunctie een gemis, maar de usb-poort met zo'n rubber klepje is bij mij ook gedoemd om op den duur kapot te gaan :|.

Wat betreft je vergelijking met de VivoActive, daarvan geef je aan dat deze een heel arsenaal aan extra's heeft (tov de FR220). Zo heeft deze ook ondersteuning voor meerdere sporten en notificaties, maar dat vind ik niet zo interessant. Verder zijn er activity functies aanwezig, maar dat heeft de FR225 ook. Mis ik dan nog zaken?

@wann0wfhc: Bij hartslagmetershop zag ik de M400 nu voor €135,- staan, maar wellicht is amazon nog scherper.

De prijzen van de FR225 zullen nog wel zakken als de exclusieve introductie bij Run2Day afloopt, maar ik heb eigenlijk ook geen zin om nog weken te wachten. Aan de andere kant is €135+€85,-= €220,- (M400+Scosche) toch flink lager dan de adviesprijs (€299,-) van de FR225.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
Goochelaar, bij Amazon zag ik hem voor € 114,95 met gratis levering naar Nederland staan. Scherpe prijs dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Die rubberen klep op de M400 is 'show' en om vuil weg te houden. De usb poort zelf is waterproof rated, dus als die klep stuk gaat is het geen echte ramp.

De Vivoactive heeft buiten de multisport ook toegang tot de Garmin app store - Garmin IQ Connect, iets wat nog relatief in de kinderschoenen staat maar waar wel veel aandacht naar uit gaat en potentieel heel veel functies kan gaan hebben. Je kan het een en ander zien in de app store. Dit gedeelte heeft een erg hoog "tweakers" gehalte, maar voor de pure sporter iets minder belangrijk, al worden er best leuke dingen uitgebracht met goede functionaliteit.

Verder ondersteuning voor golf-courses (beetje een niche functie) Je kan er qua detail het meeste lezen in de review van DC En het gewicht is iets lager, al zullen die paar grammen het verschil niet maken. Ik weet het gewicht van de 225 niet dus ik vergelijk het even met de 220, de 225 zal iets zwaarder zijn omdat er natuurlijk nog een optische sensor in moet.

Een puntje wat natuurlijk wel belangrijk is in je overweging: het feit dat je NU niet geïnteresseerd bent wil natuurlijk niet zeggen dat op de langere termijn je niet andere sporten op gaat pakken (of andere functionaliteit) dus in mijn ogen heeft multisport altijd een flinke meerwaarde.

[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 19-06-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Iedereen bedankt voor de input. Ik heb afgelopen weekend de knoop doorgehakt en het is toch de FR225 geworden! Ik heb de Tomtom Multisport, de M400 en de FR225 bekeken en om gedaan, maar met mijn smalle polsjes zat deze laatste toch het fijnst. Toch ook een belangrijke factor bij de keuze.

@rockhopper: je hebt gelijk dat mijn interesses kunnen veranderen, maar ik denk niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren. Daarnaast vermoed ik dat er de komende tijd veel ontwikkelingen in deze markt plaats gaan vinden. Dan schaf ik liever tegen die tijd een horloge aan wat dan aan mijn eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Goochelaar schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:00:
Iedereen bedankt voor de input. Ik heb afgelopen weekend de knoop doorgehakt en het is toch de FR225 geworden! Ik heb de Tomtom Multisport, de M400 en de FR225 bekeken en om gedaan, maar met mijn smalle polsjes zat deze laatste toch het fijnst. Toch ook een belangrijke factor bij de keuze.

@rockhopper: je hebt gelijk dat mijn interesses kunnen veranderen, maar ik denk niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren. Daarnaast vermoed ik dat er de komende tijd veel ontwikkelingen in deze markt plaats gaan vinden. Dan schaf ik liever tegen die tijd een horloge aan wat dan aan mijn eisen voldoet.
Gefeliciteerd met je nieuwe horloge! Bij Run2Day geweest? Of is hij al ergens anders te koop?

Ik/wij horen graag je bevindingen en/of een link naar een loopje aan data :Y

En wbt je laatste regel: Ik heb ook deels voor mijn goedkope oplossing gekozen met het oog op een mogelijke "Garmin 625" of andere mooie nieuwe apparaten de komende 1-2 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Pathogen op 22-06-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
Goochelaar schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:00:

Gefeliciteerd! Ik heb ook de knoop doorgehakt en ben voor de Polar M400 gegaan! Nog wel even wachten want hij komt dus uit Duitsland, ben erg benieuwd in ieder geval :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 09:35
wann0wfhc schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:16:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb ook de knoop doorgehakt en ben voor de Polar M400 gegaan! Nog wel even wachten want hij komt dus uit Duitsland, ben erg benieuwd in ieder geval :*)
Ik ben er alvast voorlopig tevreden van!

Ik heb donderdag ook de M400 besteld en vrijdag binnen gekregen. Had ook eerst naar Duitsland (Amazon) gekeken, maar wou deze het liefst nog voor het weekend.

Ondertussen zowel zaterdag (6 km) en zondag (7,5 km) mee gelopen en bevalt mij goed. Ik heb dunne armen, maar horloge past voor mij goed. Ook de borstband hindert mij niet. Nu kom ik wel van een 'Crevits Lidl loophorloge', dus het voelt zeker als een verbetering.

Ik wacht nu nog op een screenprotector vooraleer ik mijn horloge gewoon dagdagelijks zal (durf :) ) dragen.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Reviews heren, reviews! Ik (en vast velen met mij) zijn erg nieuwsgierig naar jullie bevindingen met de nieuwe apparatuur.

Mijn vriendin wil mogelijk m'n FR220 overnemen. Dan wordt het voor mij dus even kijken wat voor horloge daarvoor in de plaats moet komen. Zou het de 225 worden? Of zal ik toch iets langer wachten. Dilemma's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
@NoReason, is het echt aan te raden om een screenprotector erbij te nemen? heb je het idee dat het horloge snel krast of schade oploopt bij dagelijks gebruik?

Ik had de screenprotectors wel geselecteerd bij Amazon maar die hadden levertijden van 5 tot 7 dagen.. Anders kijk ik alvast even bij een NL aanbieder of op Ebay voor een setje protectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 09:35
wann0wfhc schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:25:
@NoReason, is het echt aan te raden om een screenprotector erbij te nemen? heb je het idee dat het horloge snel krast of schade oploopt bij dagelijks gebruik?

Ik had de screenprotectors wel geselecteerd bij Amazon maar die hadden levertijden van 5 tot 7 dagen.. Anders kijk ik alvast even bij een NL aanbieder of op Ebay voor een setje protectors.
Tussen de commentaren bij de review van DC Rainmaker was het horloge bij sommigen vlug gekrast, anderen hadden hier helemaal geen last van. Is volgens mij niet echt nodig, maar neem het zekere voor het onzekere. Vermoedelijk na enkele weken / maanden haal ik het er toch terug af als het horloge niet meer 'helemaal nieuw' is, maar zou nu graag niet voorhebben dat ik het laat vallen en met een ferme kras zit.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik stoor me niet zo aan krassen maar fwiw: Ik draag nu ongeveer 4 maanden de Fenix 3 grijs (niet de saffieren editie dus) die waarschijnlijk hetzelfde "glas" heeft als de FR modellen. Dit horloge draag ik iedere dag gedurende de tijd dat ik wakker ben. Tot op heden geen enkele kras te bespeuren en erg voorzichtig ben ik niet, ook met klussen en dergelijke aan.
Voor degene die zich afvragen, ik vind het horloge te groot/lomp om ook in bed te dragen.

Verder gefeliciteerd met jullie aankopen. Beter nu een horloge dat lekker werkt dan uiteindelijk te sterven met de folder van een nog uit te brengen model (Fr625 anyone?) in de hand. Ik denk dat beide modellen momenteel erg goed zijn waarbij de FR225 toch wel de koning is van ingebouwde optische hartslag en de M400 de koning van veelzijdigheid voor een zeer scherpe prijs.

Ik lees graag de reviews van jullie!

Om nog even wat verder te gaan over de F3: Er is nog altijd "gps onnauwkeurigheid" bij bosrijke gebieden en bij veel scherpe bochten tijdens activiteiten. Hierdoor is hij consequent afwijkend tov andere modellen bij zulke activiteiten en is de afstand meestal een beetje kleiner. Dit heeft ook gevolg voor je pacing. Een "fix" is al aangekondigd rond begin Mei, maar tot op heden nog niks gezien.
Wel is er met de meest recente firmware (3.4) een extra wandel modus toegevoegd waar we eerst alleen "hiken" hadden, voor mij een fijne toevoeging want ik sloeg eerst ook alles op onder wandelen en mocht dus iedere keer "hiking" aanpassen.
Vreemd genoeg noemt Garmin connect "wandelen" 'lopen' en "hiken" 'wandelen', dus ergens gaat het mis met het vertalen. Ook nieuw de optie om de auto-lap knop aan en uit te zetten is nieuw, erg fijn want ik heb nogal de neiging om deze knop onbedoeld (niet per ongeluk) in te drukken op zoek naar een andere functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hoeveel scheelt het dan met hardlopen? Laten we zeggen dat je 5km zou meten met een ander GPS horloge, wat zou de F3 dan aangeven?

F3 lijkt me fantastisch, zeker ook met IQ Connect. Maar jammer dat er nog geen optische HR meter in zit. Tevens mag het wel iets kleiner nog ;). Misschien wachten op de F4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Hangt dus van de route af. Open route door de polder 5km, door het bos 4,7km met een paar U-bochten door het bos 4,5km. Al is dat een erg ruwe schatting. Hij is wel altijd "kort" bij zulke omstandigheden, maar goed. Op mijn normale rondje door een park met wat bomen en 2 u-bochten loop ik ongeveer 100 tot 150meter extra voor mijn F3 de 5km weergeeft. Er zit altijd wel een foutmarge in iedere loop met ieder toestel dat hangt ook erg af van bewolking, weer, route en stand satellieten.

Op de fiets heb ik er bijna geen last van. Dan vergelijk ik mijn Oregon 600 en Oregon 450 met de F3 en zit er over 80km misschien 500meter tot 1km verschil in, waarbij de 450 altijd de meeste afstand heeft, de 600 in het midden en de F3 het kortst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Ik ben zelf al enige tijd op zoek naar een smart/sport horloge en sta bijna op het punt de knoop door te hakken. Enige tijd geleden leek de Apple Watch mij wel interessant maar dit is intussen niet meer het geval. Na alle overwegingen lijkt de Fenix 3 momenteel de meest geschikte optie voor me. Prima voor tijdens het hardlopen, wandelen, wintersport en tevens lees ik er overal positieve dingen over (waaronder in dit topic). Wat voor mij nog een extra reden is om voor dit horloge te gaan is het feit dat ik deze gewoon naar mijn werk kan dragen. Ik ben echter nog niet tot aankoop over gegaan om de volgende reden: tijdens mijn speurtocht naar Fenix 3 reviews kwam ik regelmatig op websites terecht met speculaties over de Fenix 4 en dat deze mogelijk al dit jaar op de markt zal komen (slaat vast allemaal nergens op gezien niemand dat kan weten). Tevens is dit natuurlijk een discussie welke altijd gaande is: wat als er nou een opvolger komt (waar veel mensen vast al moe van zijn).

Ik ben benieuwd of iemand me hier over de streep getrokken krijgt toch de Fenix 3 gewoon te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Tjah, zou de Fenix 4 ook niet gelijk gaan voor een ingebouwde optische HR sensor?

Dan wordt hij gelijk een stuk interessanter, zeker als je hem ook nog voor activity tracking kunt gaan gebruiken zoals de fitbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
De fenix 3 is nog maar een paar maanden op de markt. Zodra er een 4 komt zal er geschreven worden over een 5. Toegegeven, garmin is nogal wispelturig wat betreft release dates, en een feature als optische hrm zou kunnen. Maar ik zie dat meer als een model ernaast. Ik kan me goed voorstellen dat er ook een model zonder blijft of dat deze geheel niet komt want het is wel een outdoor horloge, geen Sport.

Laat wat mij betreft mag en Fenix 4 komen, koop ik de 3 wel goedkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Het is met technologie natuurlijk altijd het geval dat wanneer er iets nieuws op de markt komt de opvolger alweer om de hoek ligt. Betreffende de optische hrm: de vraag is dan ook altijd hoe accuraat dit is (met een externe zit je in ieder geval goed). Blijft voor nu een lastige keuze gezien het om een berg geld gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ha, je hebt slimme tweakers die inderdaad tactisch kopen, of de tweakers die gewoon graag de nieuwste gadget willen ;).

Even wat geruchten over de Fenix 4:
So, Garmin Fenix 4 has much thinking to do and withstanding to this, expect a sleeker and more beautiful watch to woo the fence-sitters. As Fenix 3 was all out a male thing, Fenix 4 will be unisex watch much like its expected rival, Apple Watch. They can also think of launching different editions for men and women. The rumors are also abuzz that there will be three price points based on the feature. The previous generation Fenix 3 was bulky due to its powerful battery that could give you 16-hour in GPS mode and 3-month in watch mode, however, Fenix 4 needs to figure out a way to house a battery powerful like this while keeping the weight in check.
However, the only sore spot was the heart stats which could only be monitored via a chest strap and Garmin Fenix 4 is expected to get it right this time. After paying a premium price, the folks weren’t happy with strapping on a bulky chest strap to measure a vital stat such as heart rate. Expectedly, the Fenix 4 will come packed with this and will bring some kickass features such as NFC payment and an array of 3rd party apps on board, which seems in line with its expansion plans of proprietary Connect IQ platform.
http://weararena.com/garm...rice-specs-features-1536/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Requiem19 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:46:
Ha, je hebt slimme tweakers die inderdaad tactisch kopen, of de tweakers die gewoon graag de nieuwste gadget willen ;).

Even wat geruchten over de Fenix 4:

[...]

[...]

http://weararena.com/garm...rice-specs-features-1536/
Dit zijn inderdaad de geruchten welke ik tegen ben gekomen en dit maakt het allemaal niet makkelijker. Nu is de Fenix 3 eindelijk wat beter leverbaar maar ligt de 4 alweer om de hoek voor wellicht hetzelfde geld als de 3 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik ga in ieder geval geen nieuw hartslag horloge meer kopen als ik m'n hartslag met een HRM band moet meten.

Vooral van belang als je veel hardloopt. Op zich zit die band niet in de weg, maar het is gewoon een extra handeling, gedoe. Laat soms wat striemen na etc, verschuift. Geen biggie, maar als het ook in 1 apparaat kan...

Als je de F3 (voornamelijk) voor andere dingen gebruikt, kan ik me voorstellen dat de afweging heel anders is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Requiem19 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:20:
Ik ga in ieder geval geen nieuw hartslag horloge meer kopen als ik m'n hartslag met een HRM band moet meten.

Vooral van belang als je veel hardloopt. Op zich zit die band niet in de weg, maar het is gewoon een extra handeling, gedoe. Laat soms wat striemen na etc, verschuift. Geen biggie, maar als het ook in 1 apparaat kan...

Als je de F3 (voornamelijk) voor andere dingen gebruikt, kan ik me voorstellen dat de afweging heel anders is :)
Ik moet zeggen dat ik het toch wel van plan was veel te gaan gebruiken voor hardlopen. Ben je overigens niet bang dat zonder HRM band je hartslag niet accuraat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nipje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:22:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het toch wel van plan was veel te gaan gebruiken voor hardlopen. Ben je overigens niet bang dat zonder HRM band je hartslag niet accuraat is?
Jawel :).

Ik heb nu een Fitbit Charge HR act tracker. Meet ook opt HRM, maar hier klopt geen drol van. Op basis van DCRainmaker review begrijp ik dat de Forerunner 225 optische HRM wel precies is. In dit topic waren vorige week ook wat reacties waarin bevestigd werd dat de 225 redelijk goed meet.

Ik zal dus even braaf de test van de F4 afwachten denk ik, voor de zekerheid. Mocht het dan alsnog niet accuraat zijn, kun je altijd een scosche arm hrm erbij kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik was ook érg dichtbij een aanschaf van de Fenix 3 .. Echter binnen het forum van Garmin zijn toch aardig wat negatieve berichten te vinden m.b.t. de accuraatheid van de GPS.
Natuurlijk besef ik me dat GPS nooit super accuraat is, ik neem ook genoegen met de resultaten die ik nu van m'n Lumia afhaal. Echter als ik lees dat de Fenix 3 het beduidend slechter doet; wat Rockhopper dus kan bevestigen.. word ik toch wat minder enthousiast! Het gaat wel om een aankoop van 500,- (600 zelfs als je zoals ik voor de sapphire versie gaat.)

Ik neig nu meer naar de Forerunner 225 om in te stappen, kijken of een dergelijk sporthorloge sowieso wel bij me past. Aangezien ik tóch m'n telefoon nog meeneem voor de muziek ^^
Wél jammer want de Fenix 3 had ik ook in het dagelijks leven graag gedragen, dat is iets wat ik met de Forerunner 225 écht niet ga doen ...

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
dreameater schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:34:
Ik was ook érg dichtbij een aanschaf van de Fenix 3 .. Echter binnen het forum van Garmin zijn toch aardig wat negatieve berichten te vinden m.b.t. de accuraatheid van de GPS.
Natuurlijk besef ik me dat GPS nooit super accuraat is, ik neem ook genoegen met de resultaten die ik nu van m'n Lumia afhaal. Echter als ik lees dat de Fenix 3 het beduidend slechter doet; wat Rockhopper dus kan bevestigen.. word ik toch wat minder enthousiast! Het gaat wel om een aankoop van 500,- (600 zelfs als je zoals ik voor de sapphire versie gaat.)

Ik neig nu meer naar de Forerunner 225 om in te stappen, kijken of een dergelijk sporthorloge sowieso wel bij me past. Aangezien ik tóch m'n telefoon nog meeneem voor de muziek ^^
Wél jammer want de Fenix 3 had ik ook in het dagelijks leven graag gedragen, dat is iets wat ik met de Forerunner 225 écht niet ga doen ...
Ik kan me erg vinden in wat je zegt. De Fenix 3 spreekt me juist ook aan omdat ik deze gewoon naar mijn werk kan dragen naast nette kleding. Ik heb overigens wel gelezen dat er een fix voor de GPS aan zit te komen dus wellicht draait dat nog ergens op uit? Ik neem mijn telefoon trouwens nooit mee tijdens het lopen en wil juist daarom ook een horloge aanschaffen voor het meten van mijn prestaties (ik kan echt niet lopen met een iPhone 6 aan mijn arm gebonden of in mijn broekzak).

Toch jammer dat ik weer zo aan het twijfelen ben, een aantal dagen terug was ik juist super blij eindelijk een waardig horloge te hebben gevonden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Heb je nu geen hardloophorloge dan?

Dan zou je ook gewoon als 'overbrugging' een supersimpele Garmin kunnen kopen. Daar kun je ook je GPS en HRM mee tracken (FR15 ofzo geloof ik).

Of je koopt de F3 en verkoopt hem straks aan Inquestos door als de F4 er is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nipje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:38:
[...]

Ik kan me erg vinden in wat je zegt. De Fenix 3 spreekt me juist ook aan omdat ik deze gewoon naar mijn werk kan dragen naast nette kleding. Ik heb overigens wel gelezen dat er een fix voor de GPS aan zit te komen dus wellicht draait dat nog ergens op uit? Ik neem mijn telefoon trouwens nooit mee tijdens het lopen en wil juist daarom ook een horloge aanschaffen voor het meten van mijn prestaties (ik kan echt niet lopen met een iPhone 6 aan mijn arm gebonden of in mijn broekzak).

Toch jammer dat ik weer zo aan het twijfelen ben, een aantal dagen terug was ik juist super blij eindelijk een waardig horloge te hebben gevonden :'(
Ik ben de ontwikkelingen m.b.t. tot die fix ook op de voet aan het volgen. Helaas geven meerde 'Garmin veteranen' aan dat dit vaak bij Garmin wel even kan duren. Ook is er door de community nog niet vastgesteld of het nu een software of hardware probleem is. Dít is inderdaad zeer frustrerend. Garmin komt ook niet met een duidelijk statement dat ze het gaan fixxen ofzo. Als ze dat deden kocht ik er direct een. :'(

#edit: Ik gebruik nu een simple Polar + HRM zonder GPS en dan icm Runkeeper op m'n Lumia telefoon.
Opzicht prima, maar vooral de opties voor navigatie op onbekend terrein in het buitenland spreekt me enorm aan.

[ Voor 8% gewijzigd door dreameater op 23-06-2015 10:47 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Requiem19 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:40:
Heb je nu geen hardloophorloge dan?

Dan zou je ook gewoon als 'overbrugging' een supersimpele Garmin kunnen kopen. Daar kun je ook je GPS en HRM mee tracken (FR15 ofzo geloof ik).

Of je koopt de F3 en verkoopt hem straks aan Inquestos door als de F4 er is :P
Nee momenteel heb ik echt helemaal niets. Verkopen is natuurlijk altijd een optie maar dat kost je snel weer 100/150 euro wanneer de 4 uit komt.
dreameater schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:46:
[...]

Ik ben de ontwikkelingen m.b.t. tot die fix ook op de voet aan het volgen. Helaas geven meerde 'Garmin veteranen' aan dat dit vaak bij Garmin wel even kan duren. Ook is er door de community nog niet vastgesteld of het nu een software of hardware probleem is. Dít is inderdaad zeer frustrerend. Garmin komt ook niet met een duidelijk statement dat ze het gaan fixxen ofzo. Als ze dat deden kocht ik er direct een. :'(

#edit: Ik gebruik nu een simple Polar + HRM zonder GPS en dan icm Runkeeper op m'n Lumia telefoon.
Opzicht prima, maar vooral de opties voor navigatie op onbekend terrein in het buitenland spreekt me enorm aan.
Ik zal zo Garmin eens bellen en kijken of ik wat informatie kan verkrijgen. To be updated!

Update:
Haha dat draait dus nergens op uit. Krijg een vrouw aan de telefoon welke een algemeen vragenlijstje voor zich heeft en alleen maar domme antwoorden geeft (bijv. "Tjsja, elk elektronisch apparaat op de wereld heeft problemen dusjaaaaaaa, ik zou het maar gewoon aanschaffen :)". Helaas :')

[ Voor 9% gewijzigd door Nipje op 23-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

haha 'moedig' dat je het nog telefonisch geprobeerd hebt.. Op verschillende social media platformen blijken ze ook nogal tegenstrijdig te reageren. Soms via twitter geven ze inderdaad aan dat ze met een fix bezig zijn. terwijl ze op FB net doet of hun neus bloed... lastig dus.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
dreameater schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:11:
haha 'moedig' dat je het nog telefonisch geprobeerd hebt.. Op verschillende social media platformen blijken ze ook nogal tegenstrijdig te reageren. Soms via twitter geven ze inderdaad aan dat ze met een fix bezig zijn. terwijl ze op FB net doet of hun neus bloed... lastig dus.
Het lijkt mij toch meer een software probleem te zijn hoor (al weet ik er natuurlijk niet alles vanaf). Mocht het dan toch een probleem zijn met de hardware dan lijkt het mij dat dit ook opgelost gaat worden en het horloge in dat geval om te ruilen is..

Edit:
Het is erg lastig om het te laten het horloge te bestellen :P. Momenteel is dit echt overduidelijk de beste optie en daarnaast gewoon een erg mooi horloge voor gedurende de dag. Ik ga maar eens contact leggen met Garmin USA om na te vragen hoe het zit met die GPS. Heb jij overigens een link van het Twitter bericht waar je over spreekt? Hier nog wat voor jouw informatie (wellicht had je het al gevonden):

https://forums.garmin.com...x-3-GPS-accurracy/page214

[ Voor 28% gewijzigd door Nipje op 23-06-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tja de 920 had in de eerste maanden ook problemen met de gps nauwkeurigheid. Inmiddels is het de "benchmark" binnen gps gebied. Garmin heeft nogal de neiging om eerst uit te brengen en daarna het product af te maken. Verder is werkelijk zero-nul-komma-niks-nakkes-nada communicatie naar de klanten toe.
Voor mijn doeleinden werkt het horloge prima, dat beetje dat mijn horloge "te kort" is op mijn 5km zorgt er simpel voor dat ik net iets verder loop in de tussentijd terwijl ik wacht op de fix.

Wat betreft de Fenix 4, ik verwacht hier niet zo snel een ingebouwde hartslagsensor omdat de productie-lijn van Fenix nou eenmaal meer op de "outdoor" persoon gericht is en minder op de sporter. Het is pas in deze generatie (F3) dat de software ongeveer overeen komt met de FR920 en het is niet zeker of dit zo blijft, of dat ze een andere richting uit gaan. Ze hebben in deze generatie 3 modellen naast elkaar staan: De 920 de F3 en de Epix. Zoals ik het zie zou er zomaar geen opvolger kunnen komen en bouwen ze de Epix verder uit. Daarbij met de outdoor persoon in het achterhoofd zal denk ik batterijduur belangrijker zijn dan het meten van de hartslag, maar goed dit is pure speculatie modus van mijn kant.

Van de andere kant is er stevige competitie in de markt op dit moment met de opkomst van smartwatches die een hele hoop potentiele amateur hardlopers weg zullen kapen. Traditioneel duurt het ongeveer 2 jaar voor een horloge model vervangen wordt. Bij de Fenix is dit opeens sneller gegaan vanwege de onrustige markt. De prijs die we als gebruiker betalen is dat we een minder "af" product krijgen (rushed release) maar er wordt wel beter naar onze wensen geluisterd (mooier uiterlijk, smart functies ingebouwd, ingebouwde HR-meter)
Mocht Garmin vandaag een F4 aankondigen zal het zeker tot eind november duren voordat deze verkrijgbaar zal zijn. En nog een extra kwartaal voordat de prijs gezakt is. Dus ik zou gewoon nu lekker gaan sporten met het model dat je het meeste aanspreekt.

Ik ben persoonlijk zeer blij met mijn horloge, als ik geen vergelijkingsmateriaal had in de vorm van een FR220 / Oregon / M400 had ik niet geweten dat hij iets te kort meet. Er worden regelmatig bugfixes uitgevoerd en men is aan het werk met de gps-fix (al gok ik dat het nog wel even kan duren ondanks dat DCRain al eerder schreef "it's close, almost there!") Verder draagt hij lekker, je kan de bandjes verwisselen zodat je een wat meer "custom" uiterlijk krijgt en het is een horloge dat ik overal durf te dragen in tegenstelling tot die andere plastic misbaksels qua uiterlijk (epix / 920 / 220)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik loop altijd met mijn iphone + belkin band om de arm en dat bevalt me eigenlijk goed (de iphone 6 is niet zwaar, runkeeper werkt goed icm muziek + gps), maar ik mis een hartslag meter.

Ik twijfel nu om de Garmin 225 te kopen en mijn iphone wel te blijven meenemen ivm muziek.
Kan hier echter ook een goedkopere usb speler of dergelijke voor meenemen.

Weet iemand of je de garmin ook aan runkeeper kunt koppelen? Dit laatste bevalt me namelijk erg goed omdat het leuk is om competitie te doen tegen vrienden die het ook gebruiken.

Als laatste ook benieuwd of wachten zin heeft ivm de vraagprijs van 299 welke ik overal tegenkom (Waar blijven de prijsstunters)

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 23-06-2015 20:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waarom dan geen bluetooth hardslagmeter die je koppelt aan je Iphone???

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Goed alternatief idd.. maar zo'n horloge lijkt me ook wel wat en zo'n hartslag band omdoen lijkt me niet altijd even handig als je even spontaan wilt gaan hardlopen (en dat ding niet bij hebt :))

Ook blijf ik natuurlijk een echte tweaker en lijkt mij de garmin 225 met zijn hartslag zones etc een mooie gadget :P

Dit zou wel een goedkoper alternatief zijn.. hmm twijfel!
http://store.apple.com/nl...th-hartslagmeter?fnode=76

[ Voor 43% gewijzigd door Workaholic op 23-06-2015 20:53 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 20:01
Workaholic schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:29:

...
Weet iemand of je de garmin ook aan runkeeper kunt koppelen? Dit laatste bevalt me namelijk erg goed omdat het leuk is om competitie te doen tegen vrienden die het ook gebruiken
Bv met Tapiirik synchroniseren van Garmin Connect naar Runkeeper?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Workaholic schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:29:
Ik loop altijd met mijn iphone + belkin band om de arm en dat bevalt me eigenlijk goed (de iphone 6 is niet zwaar, runkeeper werkt goed icm muziek + gps), maar ik mis een hartslag meter.

Ik twijfel nu om de Garmin 225 te kopen en mijn iphone wel te blijven meenemen ivm muziek.
Kan hier echter ook een goedkopere usb speler of dergelijke voor meenemen.

Weet iemand of je de garmin ook aan runkeeper kunt koppelen? Dit laatste bevalt me namelijk erg goed omdat het leuk is om competitie te doen tegen vrienden die het ook gebruiken.

Als laatste ook benieuwd of wachten zin heeft ivm de vraagprijs van 299 welke ik overal tegenkom (Waar blijven de prijsstunters)
Dit icm je iPhone is denk ik echt het overwegen waard

http://www.scosche.com/rhythm+

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
fenix 3 firmware uit:

https://forums.garmin.com...hipset-2-90-Now-Available

[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 23-06-2015 21:18 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Workaholic schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:47:
Goed alternatief idd.. maar zo'n horloge lijkt me ook wel wat en zo'n hartslag band omdoen lijkt me niet altijd even handig als je even spontaan wilt gaan hardlopen (en dat ding niet bij hebt :))
Ik heb dan meestal wel ook mijn hardloopkleding nodig... Als ik die meepak, kan ik ook mijn hartslagband pakken :)
Ook blijf ik natuurlijk een echte tweaker en lijkt mij de garmin 225 met zijn hartslag zones etc een mooie gadget :P
dat is dan wel weer een goede reden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Hahah serieus ik lach echt hardop! alsof de duvel er mee aan het spelen is :+

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Weet je toevallig wat er nieuw is? De Garmin site is uit de lucht en kan verder nog weinig vinden op het internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Site garmin weer bereikbaar hoor

Improved GPS tracking performance (Requires GPS Software 2.90. Note: after applying GPS software updates, for best results please allow the device to track GPS signals continuously for 10 to 15 minutes. This one-time process will allow the device to re-accumulate satellite information lost in the update process).
Improved GPS distance accumulation (requires GPS Software 2.90).
Added support for Connect IQ SDK 1.1.3.
Fixed potential issues with 'Resume Later' app option.

GPS Chipset Update
Changes made from version 2.80 to 2.90:
Improve positioning performance and distance accrual in some circumstances.

Just to reiterate a point mentioned in the changelog, after applying GPS software updates, for best results please allow the device to track GPS signals continuously for 10 to 15 minutes. With our extensive internal testing, this is absolutely necessary for best results.

To perform this, please do the following:

1. Take your device outside with a clear view of the sky
2. Go into an activity
3. Once you obtain the green ring indicating a GPS fix, start the activity and let it run for 15 minutes

After you have completed the 15 minutes in the activity with constant satellite signal, that activity can be safely deleted. Your device should now be ready to use.

[ Voor 95% gewijzigd door NielsTn op 23-06-2015 22:22 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 318 Laatste