Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 16 ... 318 Laatste
Acties:

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:47
Ben de hele week al ziek, dus geen activiteiten gedaan, maar ik krijg op dit moment gewoon goed verbinding met Garmin Connect.
De website is altijd "trager dan gemiddeld" maar werkt / laadt wel binnen een paar seconden. Ook zijn mijn activiteiten gewoon in te zien. Dus hier eigenlijk geen ongewone dingen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:30
Bepaalde plugins van je browser kunnen de website van Garmin Connect ernstig in de war brengen ( Adblock+, Disconnect dat soort plugins). Probeer deze eens uit te schakelen dat hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:25
Iemand die de search op Garmin Connect Activiteiten nog/terug kan gebruiken? Volgens bronnen op de Garmin-fora ligt die al plat sedert vorig jaar? "internal error"...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31

Cis

chaola schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:55:
Iemand die de search op Garmin Connect Activiteiten nog/terug kan gebruiken? Volgens bronnen op de Garmin-fora ligt die al plat sedert vorig jaar? "internal error"...
Niet op naam. Maar gelukkig werken de filters wel goed. Je kunt dus vrij gericht zoeken naar tijd (tussen x en x minuten), type acitviteit (street running/cycling...) en periode (afgelopen x dagen).
Daarmee kan ik redelijk snel terugvinden wat ik zoek. En soms nog wel beter. Ik laat Garmin altijd de naam bepalen. En daardoor krijg ik soms rare namen zoals Kanaleneiland running, of Berkel en Rodenrijs running :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:59
Iemand hier die ervaring met de Garmin Fenix 2 heeft?
Verwacht dat deze nog wel iets goedkoper gaat worden als de Fenix 3 volledig beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik heb zelf geen ervaring maar van wat ik uit de fora haal terwijl ik de Fenix 3 in de gaten hou is dat het toch echt twee heel verschillende beestjes zijn.
De hardware en software opbouw van de 2 en 3 zijn echt totaal verschillend en ook de doelgroep is anders geworden, waar de F2 meer op outdoor mensen is gericht gaat de F3 veel meer richting sporthorloge en is daarbij een hoop outdoor functies kwijtgeraakt.
Uiteraard volgt een prijsdaling voor de F2's maar dat is standaard nadat de opvolger uit is. Als je twijfelt tussen deze twee zou ik in ieder geval even de "in depth" review van DCRainmaker over de F3 afwachten die donderdag 5 maart op zijn forum gepost gaat worden. Daar zet hij ook meteen de F3 tegenover de F2 en F1 en zie je de verschillen mooi.

Tot slot denk ik dat in Nederland je ook wel een aantal F2's op marktplaats zult gaan vinden op het moment dat de F3 uitgeleverd gaat worden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01
Eerste Fenix 3 horloges in NL; http://www.gps-info.nl/2015/garmin-fenix-3-nu-beschikbaar/
Hopelijk kan ik m binnenkort bekijken bij waypoint. Anders de Bever.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Bedankt voor de update. Ik ben benieuwd of mijn hardloopwinkel 'm ook binnenkrijgt deze week. Ik wacht al sinds 8 januari.

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 04-03-2015 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Net contact gehad met waypoint, ze zeggen dat ze er 2 gehad hebben voor heel waypoint met 6 filialen. Nog even wachten dus.

Edit: gebeld met de Bever, zij hadden er ook 3 binnen en nog 1 Sapphire Performance bundle. Die komt morgen of overmorgen bij mij :)

Wellicht voor diegenen die nog willen dat er nog zonder Sapphire glas beschikbaar zijn. Gewoon even bellen met de klantenservice en dan krijg je een mailtje met een betaallinkje.

[ Voor 61% gewijzigd door Waterpower op 04-03-2015 16:45 ]

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik zit helaas vast aan de lokale sportwinkel omdat ik mijn 920xt ingeruild heb. Vanuit die winkel kwam vandaag het bericht dat er deze week niks is binnengekomen en het onbekend is of en wanneer er wel geleverd wordt. Dit laat zich vertalen in mogelijk één of twee weken geduld hebben nog.

Gefeliciteerd met je Saphire aanschaf, ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Mag ik vragen waarom je voor dit duurder model bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
@rockhopper Dank! Ik zal binnenkort laten weten hoe hij bevalt. Goede test is de cpc aanstaande zondag. Ik heb gekozen voor de Sapphire omdat ik nogal snel krassen heb op horloges. Misschien ben ik gewoon lomp :'( . Mijn redenatie was als ik dan toch al zo veel geld uitgeef voor een horloge, dan maar €50,- extra maar ben ik wel wat zekerder dat hij er ook nog mooi uit ziet over een tijdje. Ik ben ook van plan om hem overdag te dragen en dan vindt ik de metalen band net wat mooier. Voor sporten zal ik de rubber band gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
50€ maar? Ik dacht dat de Sapphire €100 extra was.

Persoonlijk vind ik de Sapphire niet zo mooi als de Grey versie maar het glas had ik misschien wel gewild, wat dat betreft jammer dat de drie versies echt verschillend zijn ipv 3 uiterlijken in 6 (of 9 als je de hartslagband bundel meetelt) versies (gewoon en safierglas)

Die metalen band lijkt me maar onhandig maar dat kan liggen omdat ik nog nooit zo'n metalen band heb gehad. Ik denk zelf dat ik er een Nato strap bij ga halen, of misschien twee, een van nylon en een van leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Je hebt gelijk t is €100. Ik verwarde het met het prijsverschil van de performer bundle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Iemand al gekeken naar de Epix van Garmin? Lijkt me wel wat voor trails. Gaat alleen richting april voor de eerste shipments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Ik heb ook gekeken naar de Epix, maar een kaart bekijken op zo'n klein schermpje lijkt mij niet handig. Ik heb een aantal hikes gedaan met een kaart op de iPhone en vind de kaart dan al klein. Maar wellicht om een trail te volgen dat het dan net groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik gebruik voor hiking een Oregon 600 (ook voor op de fiets trouwens) werkt perfect behalve als het erg hard regent. Dan reageert het touchscreen op de druppels en mag ik m'n scherm op slot zetten zodat ie blijft werken. (lees: je hebt niet langer een touchscreen verder werkt het zoals het hoort)

De Epix is leuk voor het nerd-gehalte, maar mij leek zo'n klein schermpje leuk om mee te klooien als je op de plee zit, maar in het veld niet werkbaar. Al moet ik er meteen bij zeggen dat als ze de Epix voor €50 meer in een Fenix 3 verpakking/uiterlijk hadden gestopt ik er waarschijnlijk wel voor gegaan zou zijn. Zoals ie is, is het maar een lelijk ding dat eerder thuis hoort in de jaren '80.

Maar goed ik ben geen trail-runner, rennen met een oregon is niet te doen, veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

Rhapsody

In Metal We Trust

De in-depth review van DCRainmaker staat online: http://www.dcrainmaker.co...nix3-detailed-review.html

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661668

Hallo,

Ik heb een vraagje;

Wie kan mij vertellen of ik met een Garmin Forerunner 410 draadloos de activiteit van het horloge over kan zetten via een IPhone 5s (evt IPad of Samsung Galaxy s3) naar de app strava? Bij voorbAt dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Als je Garmin 410 draadloos contact kan maken met de Garmin Connect app en je hebt in Strava Garmin toegevoegd aan de auto-sync lijst is het antwoord ja.

Gezien de Garmin 410 uit begin 2011 dateert denk ik dat enige beperking de bluetooth functie is die hij niet heeft. Dus zal je waarschijnlijk bekabeld de data naar connect mogen uploaden waarna Strava auto-synchroniseert, of je slaat Connect over en upload je activiteit direct naar Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
Anoniem: 661668 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:58:
Hallo,

Ik heb een vraagje;

Wie kan mij vertellen of ik met een Garmin Forerunner 410 draadloos de activiteit van het horloge over kan zetten via een IPhone 5s (evt IPad of Samsung Galaxy s3) naar de app strava? Bij voorbAt dank!!
De 410 laten verbinden met de iPhone 5s zal waarschijnlijk niet gaan, maar met de Galaxy S3 moet het kunnen via deze app: http://www.sportablet.com/mobile-garmin-uploader.html

Alle uitleg staat op de site, en de app is ook al ergens eerder in deze topic beschreven (zoek anders eens op 'Sportablet').

Ik gebruik 'm zelf ook, om de data van mijn 310XT te halen. 'k Gebruik hiervoor een Galaxy S4, welke ingebouwde ANT+ support heeft.

In jouw geval (Galaxy S3, geen ingebouwde ANT+) zal je wel moeten werken met de ANT+ USB stick, welke je via een verloopstekkerje aan je smartphone koppelt.

Vanuit die app (Sportablet/Uploader for Garmin) kan je rechtstreeks uploaden naar Strava, of zoals 'rockhopper' hierboven al beschreven heeft, kan je ook eerst uploaden naar Garmin Connect, en maken dat daar je Strava-account aan gekoppeld is (zo gaat het bij mij ook trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Interessant, ik had nog geeneens stilgestaan bij een ANT+ telefoon. Klinkt alsof het zo moet lukken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:41
rockhopper schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:35:
Interessant, ik had nog geeneens stilgestaan bij een ANT+ telefoon. Klinkt alsof het zo moet lukken inderdaad.
Alle Sony Z-telefoons hebben ANT+, heb mijn FR410 geregeld laten synchroniseren en laten uploaden.
Werkt voortreffelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dan zou mijn Sony Xperia Z (de eerste) het ook moeten hebben, maar ik geloof dat ik bij endomondo een foutmelding kreeg toen ik mijn Ant+ hartslagmeter probeerde aan te sluiten via Ant+ (dus maar gewoon via bluetooth gedaan)

Maar goed we dwalen een beetje af zo ;) het is voor mij voldoende via bluetooth te werken omdat ik alleen horloges heb die beide ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
rockhopper schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:42:
Dan zou mijn Sony Xperia Z (de eerste) het ook moeten hebben, maar ik geloof dat ik bij endomondo een foutmelding kreeg toen ik mijn Ant+ hartslagmeter probeerde aan te sluiten via Ant+ (dus maar gewoon via bluetooth gedaan)
'k Heb het net even opgezocht, en blijkbaar heeft de Xperia Z toch geen ANT+ support. 'k Weet idd dat Sony een periode gehad heeft dat ze het niet meer 'inbouwden' in hun Xperia's, waarschijnlijk is de Z dan ergens juist gelanceerd?

Bij het zoeken naar die SporTablet-app kwam ik toevallig deze app ook tegen. Heeft er hier soms iemand al ervaring mee? 'k Heb even de demo-versie van deze app geïnstalleerd, en ze lijkt me op 't eerste gezicht iets soepeler te werken dan Sportablet.

Bij deze laatste moet ik dikwijls toch enkele malen opnieuw proberen om een 'activity' van mijn 310XT te transfereren. 'k Heb dit altijd wel al gehad (gebruik Sportablet al een jaar of twee), zowel op mijn Xperia Active, Nexus 7 en Galaxy S4... Misschien moet ik nog eens wat proberen veranderen in de settings, maar er valt zo ook wel mee te leven...

[ Voor 29% gewijzigd door dvraemdo op 12-03-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de Fenix 3, mijn bevindingen na 1 week in bezit (Sapphire versie):

- Dagelijks gebruikt voor activity tracking, daar heb ik weinig commentaar op aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Dit is mijn eerste activity tracker en het lijkt prima te werken.
- Samenwerking met de Garmin Connect App (op iOS 8.2) werkt prima, na een update van het horloge wel weer even opnieuw verbinden maar anders dan dat geen problemen.
- 3 keer een activiteit mee gedaan: Afgelopen zondag halve marathon in Den Haag gelopen en daar leek de GPS (mooi weer, stadse omgeving) het erg goed te doen. Precies bij de kilometerbordjes ging het piepje van een nieuwe ronde en kwam uiteindelijk op 21,14km uit. Naderhand de map bekeken en die zat af en toe aan de andere kant van de straat maar dat is niet onoverkomelijk. 2e activiteit was een wandeling in het bos, hier zat de GPS er redelijk goed op, maar teruglopend op eenzelfde pad week de gps toch best aardig af. Laatste activiteit (gisteren) een loopje van 9,8km ging de GPS echter behoorlijk de mist in zodra ik in het bos kwam. Dit werd ook naderhand uit het bos niet gecorrigeerd en kwam ik ondanks dat ik op hetzelfde punt geëindigd was volgens de kaart een paar honderd(!) meter ergens anders uit en was de totale afstand volgens de Fenix 9,0km een verschil van 800m!!! Dit is uiteraard zwaar teleurstellend. Op de Garmin Forums lees ik meer problemen met de GPS. Ik hoop dat dit geen hardware probleem is, maar een software probleem.

Voor diegenen die dus een Fenix 3 willen aanschaffen; ik zou even wachten om te kijken of deze GPS/GLONASS problemen opgelost worden in de toekomst. Die van mij gaat in ieder geval terug als deze problemen van deze orde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Had je smart recording (default) of 1s recording aanstaan? Dezelfde vraag voor Glonass, ik las dat sommigen een veel beter resultaat halen met Glonass uit. Ik had met de 920xt en Glonass aan eigenlijk wel altijd goede resultaten, maar ik ben met dat horloge nooit in een bos bezig geweest.

Ik weet verder niet of je je track wilt delen, maar ik ben er zelf wel benieuwd naar. Ik weet uit ervaring dat het het eerste half jaar een beetje aanmodderen is met Garmin en accuracy, er zijn meestal wel een aantal firmware updates nodig voordat het echt goed werkt. Let wel dat ik met echt goed 99% van de tijd bedoel. Daarvoor is het soms een beetje minder.

Jouw verschil van bijna 10% 800m op 9km is wel bijzonder fors, meer dan dat ik eigenlijk ooit met welk toestel (en dan tel ik mijn brakke telefoons maar even mee) heb gehad, behalve als ik niet wacht op een goede fix. Overigens vraag ik me af hoe je weet dat het 9,8km is, bekend rondje?

Ik wacht zelf nog steeds op mijn exemplaar, mijn winkel heeft geen pre-order gedaan al had ik daar wel om gevraagd. Dus het blijft een beetje afwachten of en wanneer de grijze versie binnenkomt. Met name het niet pre-orderen valt me erg tegen van de winkel, maar goed daar schiet ik nu verder weinig mee op.

Hoe bevalt het horloge verder? Zit hij lekker? Niet te zwaar? Welke band gebruik je? Wat vind je van de extra functies en apps en widgets?

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 13-03-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
1s Recording stond aan, track:
https://connect.garmin.com/modern/activity/716835272
Na 5k de weg kwijt (in het bos) en eindigend midden in het Dierenpark Amersfoort :)
Track van een ander device (iPhone 5)
http://runkeeper.com/user...false&tripIdBase36=8p37rn

Ik hoop dat deze niet op delen met alleen vrienden staan, want dan kun je ze nog niet vergelijken.

Ik had hiervoor een 310XT en die zat er wel eens naast, maar nooit zo ver als dit, zeker niet op zo'n kort rondje. Afgelopen zondag CPC was beter (af en toe andere kant van de straat) maar dat is acceptabel.
https://connect.garmin.com/activity/714349539#

Het horloge bevalt verder prima, ik vind het er mooi uitzien. Bij dagelijks gebruik, gebruik ik de metalen band is zwaarder, maar mijns inziens niet te zwaar. Voor sporten de rubber band, dat is helemaal prima. Verbazingwekkend licht zelfs. Zit prima.

Vwb apps en widgets; activity tracker leuk, maar is mijn eerste activity tracker dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Verdere apps moet ik nog een beetje ontdekken. Berichten van de iPhone komen goed door, dat vind ik prettig, want dan hoef je niet iedere keer je telefoon uit je zak te halen. Mocht ik nog zaken tegenkomen gooi ik ze hier wel op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Alledrie je linkjes werken voor mij niet, de eerste geeft een vreemde fout (die misschien aan Garmin ligt) en de andere wil dat ik eerst een account aanmaak (nee dank je) en de derde geeft aan dat ik geen permissie heb. Toch bedankt, ik check morgen / later vandaag wel even of het alsnog gelukt is en anders pech gehad. Ik vind het vervelend voor je maar ik heb ook op het Garmin forum gelezen dat er soms wat rare afwijkingen zijn. Hopelijk tijdelijke bugs en geen hardware falen.

Dus je wisselt steeds voor het sporten van band? Dat zal dan wel redelijk snel gaan anders zou je waarschijnlijk wel één voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Ik zal na het weekend eens kijken naar die linkjes (of ik die openbaar kan maken), vertrek morgenvroeg voor een weekendje weg. Op de Garmin forums staat inderdaad genoeg over dit probleem. Ook staat er zoals je al zei dat dit bij meerdere modellen voorkomt en later gefixt is. Laten we hopen ook voor dit model.

Die band vervangen is hoogstens 2 minuutjes werk, krijg er inmiddels handigheid in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Linkjes zouden openbaar moeten zijn, behalve die van Runkeeper, die is van een vriend van mij. Vandaag door de Ardennen een loop gedaan van 23km, deze week 100m (minder) af van de iPhone, dus blij. Alleen vandaag expres niet onder dikke bladerdaken gelopen om te kijken hoe de afwijking nu zou zijn. Hier en daar snijdt de gps nog wat hoekjes af, maar acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Hoe is de bezel van de Sapphire versie? Op Garmin forum lees ik dat de coating vrij snel beschadigd raakt.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Waterpower schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:08:
Linkjes zouden openbaar moeten zijn, behalve die van Runkeeper, die is van een vriend van mij. Vandaag door de Ardennen een loop gedaan van 23km, deze week 100m (minder) af van de iPhone, dus blij. Alleen vandaag expres niet onder dikke bladerdaken gelopen om te kijken hoe de afwijking nu zou zijn. Hier en daar snijdt de gps nog wat hoekjes af, maar acceptabel.
Die eerste link is inderdaad erg vreemd, al ken ik het gebied niet goed genoeg om te zien waar je wel zou moeten lopen (al is dat feit alleen al op zich iets wat niet zou moeten als je alleen op de paden blijft) Het lijkt erop dat hij bij 6,19km opeens de hik krijgt, maakt dan een driehoekje en daarna is het vaag. Eindigen met een swim door de bosvijver en een uitstapje naar de zoo zal er ook wel niet in gezeten hebben ;)

Die derde link in Den Haag ziet er prima uit, zou ik prima tevreden mee zijn. Het lijkt dus met name dik bladerdek te zijn. Op de Garmin fora zie ik ook het vaakst afwijkingen in bosgebieden. De grote vraag is nu eigenlijk: is het nieuwe ontwerp met de externe bezel als antenne een "mis", is er sprake van "kortsluiting" als je tijdens een gebied met discutabele ontvangst een knop induwt (maw zou je bij km 6,19 op de eerste track zo'n kortsluiting gehad kunnen hebben) -dit is overigens een theorie die nog erg op losse schroeven staat maar ik vind het wel een interessante optie om over na te denken-, en tot slot heeft het Fenix team gewoon nog wat meer tijd nodig om de algoritmes en firmware te tweaken zodat hij onder alle omstandigheden goed werkt en niet alleen in gebieden met goede ontvangst.

Persoonlijk hoop ik op het laatste, al heb ik ook al gelezen dat er een aantal mensen hun Fenix terug mochten sturen, al leken deze mensen überhaupt geen gps signaal te krijgen. Je hebt er altijd wel wat probleem exemplaren bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Rhapsody schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:03:
Hoe is de bezel van de Sapphire versie? Op Garmin forum lees ik dat de coating vrij snel beschadigd raakt.
Ik heb het ook gelezen, zelf nog geen problemen mee. De bezel ziet er nog gaaf uit, zonder krassen. Ik vind dit persoonlijk ook een van de minst belangrijke zaken. Ik heb een Sapphire genomen omdat ik op andere horloges nogal eens last heb van krassen en zou dit zonde vinden op dit horloge. Ik vindt het ook het belangrijkste dat het glas goed leesbaar blijft en zou niet wakker liggen van wat krasjes op de bezel. Het blijft wel een sport/ outdoor horloge, zolang het scherm maar goed zichtbaar blijft.
rockhopper schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:20:
[...]

Die eerste link is inderdaad erg vreemd, al ken ik het gebied niet goed genoeg om te zien waar je wel zou moeten lopen (al is dat feit alleen al op zich iets wat niet zou moeten als je alleen op de paden blijft) Het lijkt erop dat hij bij 6,19km opeens de hik krijgt, maakt dan een driehoekje en daarna is het vaag. Eindigen met een swim door de bosvijver en een uitstapje naar de zoo zal er ook wel niet in gezeten hebben ;)

Die derde link in Den Haag ziet er prima uit, zou ik prima tevreden mee zijn. Het lijkt dus met name dik bladerdek te zijn. Op de Garmin fora zie ik ook het vaakst afwijkingen in bosgebieden. De grote vraag is nu eigenlijk: is het nieuwe ontwerp met de externe bezel als antenne een "mis", is er sprake van "kortsluiting" als je tijdens een gebied met discutabele ontvangst een knop induwt (maw zou je bij km 6,19 op de eerste track zo'n kortsluiting gehad kunnen hebben) -dit is overigens een theorie die nog erg op losse schroeven staat maar ik vind het wel een interessante optie om over na te denken-, en tot slot heeft het Fenix team gewoon nog wat meer tijd nodig om de algoritmes en firmware te tweaken zodat hij onder alle omstandigheden goed werkt en niet alleen in gebieden met goede ontvangst.....
Inderdaad, hopen dat dit gefixt wordt en dat het geen "antennagate" wordt. Het is hun ook gelukt bij de 920 en 620 de problemen te fixen, daar houdt ik me maar aan vast :) Als ik er nog geen had aangeschaft had ik nog even de kat uit de boom gekeken om te kijken of dit binnen afzienbare tijd gefixt wordt. Ik merk aan mezelf dat ik de leuke trails door het bos een beetje ontwijk uit "angst" voor gps loss. Begrijp me goed, ik loop omdat ik het lekker en leuk vind, maar in aanloop naar het trainen van een marathon is het toch leuk en motiverend om de zien dat je weer een "verste afstand" gelopen hebt. Ik weet dat als ik nu een dicht bos in duik de registratie de mist in gaat en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:58
Ik ben in het bezit van een Garmin Forerunner 410.
Mijn plan is om binnekort een fietsroute te doen die ik al heb voorbereid in garmin connect.
Hiervan heb ik een "koers" gemaakt.

Met andere woorden ik weet de weg niet zo goed en heb geen zin om met de smartphone constant te zoeken welke weg ik moet afslaan.

Nu heb ik vernomen dat je een koers kunt inladen op de forerunner 410 en deze dan aanduid hoe je moet fietsen. Iemand ervaringen met dit? Is dit goed te doen of is het toch moeilijk? Ik heb vernomen dat het een soort kompas is en dat deze het aantal meters toont voor het afslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Net mijn nieuwe Fenix 3 opgehaald. Zou ook wel tijd worden want ik wachtte al sinds 8 januari. Vanmiddag maar eens uitgebreid mee spelen en een kleine ren-sessie mee doen. Morgen mag ie mee op een stukje Zuiderzeepad. *O* *O* *O*

Eerste indrukken: zit erg fijn, is in het echt nog mooier dan op de plaatjes. Ik heb de Grey versie zonder HRM genomen. Gewicht valt alleszins mee, nauwelijks merkbaar zwaarder dan de 920xt. Snelle gps fix, hoogtemeter lijkt nog niet helemaal ok te zijn, ik zat op -100 meter.

Koppeling met Scosche Rhythm + ging moeiteloos, koppeling met Tempe in eerste instantie niet zo denderend, maar in tweede instantie wel goed. Leuk om de temperatuur ook in tienden te kunnen zien, dit gaat niet bij de Oregons die ik al heb. Overigens lijkt de log het wel af te ronden op hele graden maar in het veld is ie dan "nauwkeuriger".

Out of the box ongeveer 50% accu, firmware 2.3 (roll-back van 2.9 vermoed ik) Al met al erg blij met mijn kerstkado!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Ik heb inmiddels ook de Fenix 3 en ondertussen heb ik er mee gefietst en twee keer meegelopen. Ik stapte over van een FR 405 en dat is natuurlijk een hele overstap. Ik vind vooral het grote heldere scherm echt heerlijk om te hebben.

De temperatuur sensor klopt overigens niet helemaal, zeker als je het horloge om je pols hebt. Bij mijn fiets rit klopte de temperatuur wel enigszins. Bij mij klopt de hoogte meter ook totaal niet. Ik zit op -5 meter, maar volgens de sensor zit ik soms op 3 meter en soms op -1. In elk geval is dat niet zo belangrijk, als de hoogte meters (stijging en daling) maar goed worden gemeten.

De navigatie functie heb ik inmiddels ook getest en die is ook zeer fijn, al kan het beter. Het zou fijn zijn geweest dat als ik ergens een afslag moet pakken dat dan deze weergave naar voren komt, maar dat gebeurt bij mij (nog) niet.

Ik heb overigens de zilveren met rode band en deze ziet er in het echt nog mooier uit dan op de plaatjes ( al zullen smaken verschillen). Ook het gewicht en de grootte vielen me mee. Tijdens het hardlopen heb ik er totaal geen last van hoewel ik niet hele brede polsen heb. Het horloge beslaat ongeveer mijn gehele pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Er zit een groot verschil tussen de Tempe sensor die ik gebruik voor de temperatuur en de interne sensor. De laatste wordt flink beïnvloed door je lichaamswarmte, nog veel meer als je bv een mouw over je horloge doet. Ik heb al een Tempe dus vandaar dat ik 'm gekoppeld heb.

Qua scherm vind ik 'm even goed als de 920xt en een stuk beter dan de FR220. De hoogtemeter moet echt beter gaan worden, ik vind het prima dat ie voorlopig nog niet helemaal toppie is, maar als ik deze zomer de bergen in ga moet het echt beter. Hier in Nederland boeit het niet zo.

Navigatie vind ik niet zo belangrijk. Misschien dat ik er nog een track op gooi van het Zuiderzeepad om eens te kijken of het werkt, maar ik denk deze functie niet of nauwelijks te gaan gebruiken. Ik wil niet navigeren tijdens hardlopen, voor wandelen heb ik al een oregon en die gebruik ik ook tijdens het fietsen.

De zilveren ziet er ook mooi uit, en heeft als groot voordeel dat de lak niet van de bezel "afkrast", de rode band vond ik op de plaatjes zo rood dat ik er een beetje bang van werd. Beetje idee van zonnebril fel. Valt dat in het echt nog mee? Ik kon er mezelf niet mee zien lopen. Persoonlijk verwacht ik dat ik overstap op een NATO strap binnen een paar dagen.

Net een kleine wandelsessie gedaan en eerste indruk redelijk strakke track. Eerste 2 minuten zijn behoorlijk instabiel daarna redelijk al snijdt hij wel een paar stukjes af. Ik verwacht dat daar nog wel wat ruimte voor verbetering is al ben ik nu erg scherp aan het beoordelen. Normaal gesproken zou ik meteen zeggen is prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 21:40
@Waterpower, Taenadar of rockhopper.

Ik kreeg vandaag ook bericht dat ik mijn zwarte Fenix3 kon ophalen maar ik heb besloten dat de volgende op de wachtlist hem mocht hebben.
Na het lezen van de gebruikers ervaringen heb ik besloten om toch voor de zilveren te gaan (en indien de rode band echt pijn aan de ogen doet deze te vervangen voor een zwarte)
De maat zal ik ondanks alle fotos die ik gezien heb toch zelf om mijn pols moeten testen.
Maar één van de belangrijkste items vind ik uiteraard de GPS en de reactiesnelheid hiervan. Aan de nauwkeurigheid wordt zo te zien nog gewerkt maar aan werkzaamheden over de reactiesnelheid zelf vind ik niets.

Het gaat dan om de snelheidswijzigingen bij een geprogrammeerde interval training.
Heeft één van jullie korte intervallen getest?
Bv 10x een serie van 100/200m snel (bv 4min/km (of 5min/km)) gevolgd door 100/200m "rust" (bv 7 min/km (of 8 min/km)) aangegeven op basis van afstand mbv trilfunctie.
Ik heb bij de snelheidswisselingen voorbeelden gezien van 10sec tm 30sec. bij de bovenstande voorbeelden is dan de helft van de afstand al voorbij.
Ik ben nu een stridesensor gewend (polar S3) en had gehoopt dat ik geen nieuwe neer nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Bedoel je met "reactiesnelheid" de mate waarin je tempo/pace wordt weergegeven en hoe snel deze wordt geupdate? Anders begrijp ik je denk ik niet...

Er zijn een aantal apps in de Connect-IQ store die daar op verschillende manieren mee omgaan. Waarschijnlijk zit jouw beoogde versie er ook bij, maar omdat ik nog op firmware 2.3 zit werkt het niet allemaal. Ik train zelf niet met intervallen dus daar kan ik je niks over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Iemand de Fenix 2 al ergens wat goedkoper zien worden?
Zag de berichten over de Fenix 3 en dacht dat m'n kans op een goedkopere Fenix 2 zou komen, maar de prijzen lijken nog niet echt te willen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Ik heb ook nog geen intervallen gedaan, maar ik vind het updaten van het huidige tempo wel snel gaan. Deze past zich vrij snel aan wat voor mij prettig is omdat ik zo beter mijn tempo kan aanpassen.

Over het rood: op de foto's is deze echt veel roder dan dat hij is. Het glimt bijvoorbeeld niet maar is gewoon mat. Daarnaast had ik zelf ook bedacht dat je er ook gewoon een ander bandje om kan doen, dus als dat rood mij niet meer bevalt koop ik gewoon een andere kleur. Tot nu toe "verveelt" het rood niet, maar ik draag hem dan ook niet dagelijks. Even snel een foto gemaakt die hier te vinden is.

Ik heb geen temperatuur sensor dus ik moet het doen met de interne sensor vandaar mijn bezwaren. Daarnaast hecht ik ook niet zo enorm veel waarde aan deze gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Ik heb wel een aantal intervallen gedaan, maar doe deze nooit op snelheid maar op hartslag. Dus kijk niet vaak naar de instant pace. In mijn wandel app heb ik wel de pace staan en daar duurt het +/- 10 sec voordat de snelheid 0 aangeeft als ik van 6 km/u stop, dus met korte interval trainingen wellicht wat traag. Wellicht dat dit met een footpod beter gaat, maar ik weet nog niet hoe deze te calibreren voor de Fenix 3. Dan is ook nog de vraag of de instant pace dan van de footpod gehaald wordt of van de gps, daar is op het Garmin Forum ook discussie over.

Vwb de gps ontvangst ben ik inmiddels iets positiever, heb tegenwoordig GLONASS standaard uit staan en dat lijkt bij mij betere resultaten te geven (1 sec recording). Nog niet in een donker dierenbos geweest om dat te testen, maar dat gaat volgende week zeker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 21:40
Waterpower, Taenadar of rockhopper bedankt voor de antwoorden. Zo te zien zijn er verschillende oplossingen voor de snelheid mocht dat al nodig zijn. Of de basis is al goed, anders een app en altijd nog de mogelijkheid tot een stride sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Vandaag lange fietstocht (voor mijn doen) van ruim 50km. 3 gps-en mee, oregon 450t (fiets vrouwlief), oregon 600 (mijn fiets) en de fenix 3.
Totale Afstand
Oregon 450: 50,4km
Oregon 600: 50,2km
Fenix 3: 49,1
Met de voetnoot dat beide Oregons vanwege een mapfout (trigger op een bepaald stuk op de OSM kaart) even uit zijn gevallen, hierbij is zo'n 300-400 meter afstand verloren gegaan, die mag je eigenlijk nog bij de totalen optellen.
Er is een consequent verschil waarbij 1 fenix 3 km eigenlijk iets langer is, oftewel hij geeft eigenlijk net iets te kort aan. Het verschil is tamelijk groot maar zal nog wel binnen de 5% marge zitten, ik verwacht hier verbetering op.

Verder liepen de 2 oregon tracks eigenlijk over het hele traject perfect over elkaar heen, de fenix had her en der wat stukken waar hij duidelijk een meter of 50 afwijkt voor een stukje. Met name in wat dichter bos zoals net ten noorden van golfbaan "De Pan" bij De Bilt. Op sommige andere stukken worden de bochten net iets minder goed genomen, maar dat zijn kleine details. Niet alle bos stukken waren slecht, zo was hij bijvoorbeeld rondom het bos bij de dierentuin van Amersfoort wel goed.

Al met al behoorlijk tevreden al hoop ik dat de afstanden nog wel wat beter worden, ik heb nog niet mijn vaste rondje hardgelopen maar als mijn 5km daar opeens 4,5 wordt ben ik denk ik niet erg vrolijk.

De hoogtemeter deed het erg goed, ik heb geen automatische calibratie aanstaan en ik ijk de meters op alle apparaten op de hoogte van mijn huis (ik weet hoe hoog ik woon). Er was perfecte overlap op alle meters zonder vreemde uitschieters, dus die doen het prima. Helaas is door de reset niet goed na te gaan wat de totale stijging en daling waren op alle toestellen, die van de fenix week een paar meter af op het eind, maar na 4 uur denk ik dat dat gewoon komt door barometrische drukverandering, die bevestigd werd door mijn weerstation. (1023 mbar naar 1021.2 mbar bij terugkomst)

Voor de goede orde: de 600 en fenix 3 hadden allebei glonass aan, de 450 heeft dit niet. De settings op de fenix verder: 1s recording en autopauze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
De Fenix en Oregon serie hebben gewoonweg een ander algoritme voor het bepalen van de afstand.

Voor de Oregon serie, en andere navigatie-gps'en is het belangrijker weer te geven waar je je bevindt. De afstand is van kleiner belang. Het algoritme van de Fenix komt volgensmij gewoon uit de Forerunner serie. Daarbij wil je wel héél acuraat de afstand bepalen wanneer je een hardloopwedstrijd loopt.

Je ziet het aan de trackpoints in je GPS. De Forerunner/Fenix zijn over het algemeen wat 'smoother', het algoritme gaat er vanuit dat je niet de hele tijd heen en weer waggelt. Het kan wel goed zijn dat de lijn er continue een paar meter naast loopt. Bij de navigatie-serie volgt veel meer de gemeten positie, en dat kan wel eens heen en weer gaan.

Ik heb al vaak meerdere gps'en naast elkaar gebruikt, en de navigatie devices geven altijd een paar procent meer aan.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
inquestos schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:20:
De Fenix en Oregon serie hebben gewoonweg een ander algoritme voor het bepalen van de afstand.

Voor de Oregon serie, en andere navigatie-gps'en is het belangrijker weer te geven waar je je bevindt. De afstand is van kleiner belang. Het algoritme van de Fenix komt volgensmij gewoon uit de Forerunner serie. Daarbij wil je wel héél acuraat de afstand bepalen wanneer je een hardloopwedstrijd loopt.

Je ziet het aan de trackpoints in je GPS. De Forerunner/Fenix zijn over het algemeen wat 'smoother', het algoritme gaat er vanuit dat je niet de hele tijd heen en weer waggelt. Het kan wel goed zijn dat de lijn er continue een paar meter naast loopt. Bij de navigatie-serie volgt veel meer de gemeten positie, en dat kan wel eens heen en weer gaan.

Ik heb al vaak meerdere gps'en naast elkaar gebruikt, en de navigatie devices geven altijd een paar procent meer aan.
Verschillende algoritmes klinkt ergens wel logisch, hoewel ik van mening blijf dat afstand gewoon afstand moet zijn, de kern van gps is positiebepaling en afstand is gewoon het verschil tussen deze posities. Ik heb overigens een evengroot verschil tussen de FR 220 en de Fenix 3, waarbij de F3 echt duidelijk minder afstand geeft, ik vermoed dus dat er meer aan de hand is dan slechts het uitgangspunt en dat jouw genoemde algoritme nog wat tweaking nodig heeft.

Qua tracks was de F3 minder smooth, maar buiten de duidelijke afwijking op een stuk waarbij de F3 echt de draad even kwijt was, is er redelijk veel overlap, geen verschuivingen of wat dan ook. Ik volg je redenatie niet helemaal met "heen en weer waggelen" en het verschil tussen 'navigatie / FR', een navigatie toestel blijft meestal fixed op één plaats (broekriem / fietsstuur / rugzak) en zwabbert juist veel minder dan een horloge dat met iedere stap heen en weer zwaait. Misschien bedoel je iets anders te zeggen en snap ik het niet helemaal?

Ik denk dat de F3 een beetje "gerushed" is omdat de firmware van 2.3 > 2.5 > 2.9 nu weer een rollback naar 2.3 heeft. Ik vraag me dus ook af hoeveel werk er nog is voordat het product helemaal af is, bij de O600 duurde het ook wel een half jaar voordat ik echt tevreden was met de nauwkeurigheid. De O450 heb ik niet bij release gekocht dus deze was al redelijk "af" toen ik 'm kocht. Verder ben ik wel tevreden met het horloge, de hoge prijs zorgt er alleen voor dat ik erg kritisch kijk.

Bedankt voor het delen van je inzicht, altijd interessant om meer over te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Daarnaast zal GPS natuurlijk nooit helemaal perfect zijn doordat het gewoon te gelimiteerd is door de USA. Je kunt namelijk niet op de de meter nauwkeurig berekenen waar iemand staat. Om dit op te vangen hebben Garmin en alle andere fabrikanten algoritmen bedacht die dit opvangen, soms met wisselend succes. Als jij constant scherpe bochten gaat maken, gaat de GPS dit niet goed op kunnen vangen, helaas.

Overigens lees ik op Wikipedia dat er tegen 2020 een flinke verbetering moet zijn voor GLANOSS. Tot die tijd blijft het natuurlijk wachten en hopen dat fabrikanten betere algoritmen bedenken die een betere positie kunnen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Zoals in het hardloop-topic al gemeld, mag ik een maandje de TomTom Cardio testen. Ik heb er ondertussen twee testlopen opzitten waarbij ik ook mijn FR210 heb gedragen om te vergelijken.
Plus: GPS nauwkeurigheid. TomTom meet een heel klein beetje meer, maar dat komt overeen met mijn indruk dat mijn FR altijd net iets te weinig meet.
Negatief: helaas werkt die hartslagmeter bij mij van geen kanten tijdens het lopen. Bij momenten meet hij tot 60 slagen meer dan mijn FR en dat betert dus niet naarmate ik langer bezig ben. Eens ik stilsta, lijkt het dan wel beter te gaan. De leesbaarheid en opbouw van de schermen vind ik ook minder dan bij Garmin. Voorlopig dus geen overstap voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@chaola pakt de TT toevallig je ren-cadans op als hartslag? (zeg maar een hartslag per pas) en draag je het horloge strak of behoorlijk los? Ik ben zelf wel een beetje benieuwd naar hoe een TT-cardio werkt vooral in vergelijking met mijn ervaringen met de scosche rhythm +.

@Taenadar ik wist niet dat Glonass bezig is met een "update". Voor wat betreft gps zijn de 'limieten' van de beperkingen inmiddels toch redelijk. Het is nog niet militair niveau maar je mag een theoretische nauwkeurigheid van 3meter verwachten. Dit beschouw ik zelf meer als "tot op 10 meter nauwkeurig" in de praktijk en daar zit ik meestal wel binnen. Al een flink verschil als je dit vergelijkt hoe het rond de millenniumwissel was, toen de nauwkeurigheid maar tot een meter of vijfentwintig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Het probleem is dat GLANOSS eigenlijk al die accuraatheid had moeten hebben van minder dan 1 meter, maar het project heeft enorm veel vertraging waardoor dit nog steeds niet is gerealiseerd, helaas.

@chaola je moet even experimenteren met het dragen van je horloge dit heeft namelijk enorm veel invloed op hoe de hartslag wordt gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
rockhopper schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:38:
@chaola pakt de TT toevallig je ren-cadans op als hartslag? (zeg maar een hartslag per pas) en draag je het horloge strak of behoorlijk los? Ik ben zelf wel een beetje benieuwd naar hoe een TT-cardio werkt vooral in vergelijking met mijn ervaringen met de scosche rhythm +.
Daar zeg je zoiets: ik zat inderdaad voortdurend rond de 180 wat redelijk overeenkomt met mijn stapfrequentie. Is dat een gekend probleem? Ik heb gevarieerd met strak en los maar dat maakte geen verschil. In de handleiding wordt aangegeven om het niet al te strak aan te binden. Ik zou ook nog eens moeten controleren of er een firmware upgrade is en wat die uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik lees wel meer dat stap frequentie overgenomen wordt als HR bij optische meters. DCRainmaker heeft het er vaak over in het Scosche Rhythm topic dat als je deze optische meter (die het als je stil staat overal op je lichaam doet) op je benen (denk aan de enkel) doet, hij de stapfrequentie neemt ipv de echte puls.

Persoonlijk heb ik met deze band erg goede resultaten, ik draag hem op de binnenkant onderarm bijna tegen de elleboog aan. Daar voel ik er niks van. Ik eindig meestal met de hartslag rond de 175-185 maar mijn cadense ligt lager, bovendien kruipt mijn hartslag langzaam omhoog naar mate ik verder met mijn training ben (en mijn pasfrequentie zakt meestal in) dus zo weet ik in ieder geval dat het die niet overneemt.

Op zich moet een optische meting aan een aantal voorwaardes voldoen: Hij mag niet zo strak zitten dat er geen bloedsomloop is, hij mag niet zo los zitten dat er extern licht bij de sensor kan komen, hij mag niet zo los zitten dat hij verschuift. Dan omdat het winter is ligt de temperatuur wat lager. Dit kan er weer voor zorgen dat het lastiger meten is door vasoconstrictie (samentrekken kleine bloedvaatjes vanwege de kou) des te verder je van het lichaam afzit (dus je oksel heeft hier weinig last van, je elleboog meer, je pols nog meer en je vingertopjes het meest) des te sterker dit effect. Vandaar dat plaats ook het een en ander kan uitmaken.

Ik zou altijd kijken naar firmware upgrades, al verwacht ik niet dat die veel effect hebben op het optische meting gedeelte. Die hebben meestal meer met de gps te maken.

Qua die "hij neemt mijn passen over als hartslag" ... tja loop je zwaar? Maak je flinke passen? Hoe gaat hij om met stevig doorwandelen waarbij je pasfrequentie anders is, varieer anders je pasfrequentie eens als je kan. Het is op zich wel interessant om te zien of hij inderdaad je passen overneemt, maar het bevestigd wel dat het toestel niet zo geschikt voor je lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:58
Gebruikt er iemand de Garmin Connect website of gebruiken jullie alternatieve?
Ik kan maar niet wennen aan de layout en het lijkt alsof ik heel veel mis aan data.

Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als je kon zien hoeveel % je in een bepaalde zone gelopen hebt en dergelijke.

Dit heeft Polar bijvoorbeeld zeker voorzien.

Garmin Connect lijkt ook niet af en ze mixen nu de moderne look met oude schermen van de vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 12:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik gebruik fit2app om direct van mijn horloge naar Runkeeper te uploaden :) Maakt het ook makkelijk om met 2 personen 1 horloge te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

frye schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:14:
Ik kan maar niet wennen aan de layout en het lijkt alsof ik heel veel mis aan data.

Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als je kon zien hoeveel % je in een bepaalde zone gelopen hebt en dergelijke.

Garmin Connect lijkt ook niet af en ze mixen nu de moderne look met oude schermen van de vorige versies.
Uploaden van tijden automatisch via de Garmin Connect (Android) app. En vervolgens Strava met Garmin Connect verbonden voor automatisch syncen tussen de twee.

Ik gebruik zelf Strava (Premium), daar kun je hartslagzones ingeven en zien in welke pace zones je loopt en dergelijke. Volgensmij wel een premium only feature. Dan kun je een grafiek tonen van je loopje zoals onderstaand van een rustig loopje van mij. Eventueel ook je hartslag, maar ik heb geen HRM.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v385/hxkclan/th_Screenshot%20from%202015-03-24%20163449.png

[ Voor 34% gewijzigd door blmp op 24-03-2015 16:42 . Reden: plaatje + langere uitleg ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

Je data valt natuurlijk makkelijk te syncen over meerdere platforms. Ik maak persoonlijk alleen gebruik van de gratis versies van strava / endomondo en garmin connect. Ik ben verder niet bekend met polar, maar bij garmin kan ik wel m'n hartslag zones zien, en ook hoe mijn hartslag is in verschillende rondes. Het exact kijken hoe lang in welke zone zie ik dan weer niet, maar ik maak ook (nog) niet zo veel gebruik van mijn hartslagdata.

Ik kan je aanraden mijn link even door te lezen en dan zelf even een kijkje nemen op de diverse sites. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Heeft er iemand al ervaring met de garmin vivoactive? Dit is een combo van smartwatch + sporthorloge met gps + activity tracker.

Lijkt mij echt de ideale combinatie van functies die ik wil gebruiken
- gps tracking en weergave van statistieken zonder gsm tijdens lopen (en eventueel fietsen)
- linken met hr sensor
- bluetooth upload naar smartphone app (geen pc meer nodig)
- smartphone notificaties
- activity tracking tijdens de dag en tijdens het slapen
- kwa uiterlijk ook als gewoon horloge bruikbaar: niet te dik.
Voor 250 euro vind ik dat een heel goede deal.

Ik vind het raar dat ik hier helemaal niks over vind op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-06 10:45
Niek_ schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:52:
Iemand de Fenix 2 al ergens wat goedkoper zien worden?
Zag de berichten over de Fenix 3 en dacht dat m'n kans op een goedkopere Fenix 2 zou komen, maar de prijzen lijken nog niet echt te willen zakken.
Tip
Ik heb de Fenix 3 met 15% korting gekocht bij Bittl Sport München.
Normaal krijg je vanaf je 2e bestelling 15% korting maar als je bij je eerste bestelling om de 15% vraagt krijg je die. Bittle rekent 5.95 euro aan verzendkosten.
Op moment van schrijven zijn zelf nog een paar varianten op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
geusie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 22:16:
Heeft er iemand al ervaring met de garmin vivoactive? Dit is een combo van smartwatch + sporthorloge met gps + activity tracker.

Lijkt mij echt de ideale combinatie van functies die ik wil gebruiken
- gps tracking en weergave van statistieken zonder gsm tijdens lopen (en eventueel fietsen)
- linken met hr sensor
- bluetooth upload naar smartphone app (geen pc meer nodig)
- smartphone notificaties
- activity tracking tijdens de dag en tijdens het slapen
- kwa uiterlijk ook als gewoon horloge bruikbaar: niet te dik.
Voor 250 euro vind ik dat een heel goede deal.

Ik vind het raar dat ik hier helemaal niks over vind op tweakers.
Dat komt waarschijnlijk omdat hij pas net uitgerold wordt. Ik wacht nog op de review van DCRainmaker maar ik verwacht dat dit model alles vervangt in de huidige hardloop range t/m de FR 620. Dan kijk ik even simpel naar de hoeveelheid features die je krijgt tov de prijs. Er zullen vast wel wat haken en ogen aan zitten waardoor mensen met specifieke wensen naar een ander model gaan kijken, maar ik vind het eigenlijk een ideale midranger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
De Fenix 3 heeft inmiddels Firmware 3.10 en gps Firmware 2.80 en lijkt nog steeds een probleem te hebben met bossen en veel bochten. Afgelopen zaterdag een korte run door het bos; 6,48 volgens de iPhone 6 en 6,08 volgens de Fenix, die duidelijk van de paden af ging, dit is een verschil van 400m! Erg jammer op zo'n korte afstand. Gisteren "in the open" een loop van 26,08 volgens de iPhone en 25,71 volgens de Fenix 3. Hier lijkt de Fenix het weer te winnen van de iPhone, want de Fenix geeft op rechte wegen wat strakkere lijnen, maar snijdt de bochten nog wel wat af. Ik hoop dat het "bos" probleem nog gefixt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Vandaag m'n eerste echte 5k gedaan op mijn vaste route. Ik heb een minder groot verschil dan verwacht. Slechts zo'n 150m te kort. Het probleem lijkt het inderdaad te zitten in de stukken waar ik U-bochten maak, zeker als ik kijk op Strava valt mijn tempo dan naar het niveau "weet je zeker dat je hier niet stil stond?".

Echt bos heb ik niet, wel wat tunnels, bruggen en gedeeltes met bomen maar dat is meer het niveau "parkbos" dan echt bos. Ik denk dat de strakblauwe lucht mee heeft geholpen. De vorige rondjes was het beduidend slechter (en bewolkter weer).

Overigens hier firmware 3.1 en gps 2.80

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 30-03-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren had mijn FR610 een dag van kuren, weet niet wat er aan de hand was. Het eerste vreemde gedrag was in de auto, op weg naar de baantraining. Ik zette mn FR, maar hij bleef hangen op het startscherm met het Garmin logo. Geen piepje, gewoon bevroren. Heb 'm wel kunnen resetten en opnieuw aangezet, toen startte deze zonder problemen door.

Op de baan deden we een interval, maar op het moment dat ik de 8e interval wilde afklokken (met ronde/lap-knop) bleef m'n horloge hangen. De tijd van de ronde stond op 't scherm, maar hier bleef het bij. Op het moment dat je op de knoppen drukte piepte hij wel, maar daar bleef het bij.
Horloge uitgezet door aan- uitknop 3- seconden vast te houden, daarna startte hij weer terug op en hervatte de training gewoon alsof er niets aan de hand was.
Dit is de eerste keer dat ie dit doet. Is dit iets wat vaker voorkomt / heeft iemand dit ook 'n keer gehad?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tja het blijven technische gadget apparaten die kunnen kuren krijgen, net zoals je pc/laptop/telefoon/mp3-speler/tv kuren kunnen vertonen.

Om het maar eens in mooie "the IT-crowd" termen te zeggen "have you tried turning it off and on again?" fixt het inderdaad meestal.

Persoonlijk heb ik wel eens dat mijn Oregon 600 blijft hangen in het opstartscherm, maar dan zet ik 'm gewoon weer opnieuw aan. Mid-activiteit hangen heb ik gelukkig nog nooit last van gehad. Wel dat mijn nieuwe Fenix bevroor post-activiteit en op het moment dat hij van de lader ging (2x totaal)

Overigens lijkt de Fenix het steeds beter te gaan en zijn met de meest recente firmware de afstandsverschillen minder aan het worden. Net een 5k wandeling gedaan met 3 toestellen:
Fenix 3: 5.40km aan de pols
FR220: 5.44km aan de pols bij vrouwlief
Oregon600: 5.52km aan de broekriem
Acceptabele verschillen, de eerste km liep bij alledrie zo'n beetje synchroon. Na de tweede km zijn er wat verschillen, dit verschil valt goed te verklaren omdat we onder de A27 doorgingen dus min of meer even signaalstoring hebben. Verder weinig bijzonderheden, de fenix3 heeft nog wat werk nodig met de verwerking van scherpe bochten en bij matige ontvangst maar dit is al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Nog mensen die de marathon van Rotterdam hebben gelopen? Hoe vonden jullie het publiek? Was weer waanzinnig deze editie. Heb zelf een PR van 3:27:31 gelopen

http://t.co/cB4W1y7SwA

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mavvie schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:03:
Nog mensen die de marathon van Rotterdam hebben gelopen? Hoe vonden jullie het publiek? Was weer waanzinnig deze editie. Heb zelf een PR van 3:27:31 gelopen

http://t.co/cB4W1y7SwA
Mooi vlak gelopen zeg! Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Iemand tips waar ik een Garmin Fenix 3 Sapphire kan kopen? Ze lijken nergens op voorraad :/

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 20:05

DNB

rockhopper schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:38:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat hij pas net uitgerold wordt. Ik wacht nog op de review van DCRainmaker maar ik verwacht dat dit model alles vervangt in de huidige hardloop range t/m de FR 620. Dan kijk ik even simpel naar de hoeveelheid features die je krijgt tov de prijs. Er zullen vast wel wat haken en ogen aan zitten waardoor mensen met specifieke wensen naar een ander model gaan kijken, maar ik vind het eigenlijk een ideale midranger.
Ik heb nu een paar weken een Vivoactive als vervanger van mijn Forerunner 610. (Die het overigens nog perfect doet.)

Het is zeker een heel mooi apparaat. Het kan inderdaad vanalles. Ik mis maar 2 dingen t.o.v. mijn 610: geluid: de Vivoactive trilt alleen maar, en een mogelijkheid om intervals te lopen. Verder doet hij alles op sportgebied wat ik wil.

Het eerste punt is maar minimaal storend, de tweede is wat vervelender. Ik ben van plan komende maand "even" een app ervoor te schrijven die de interval-functionaliteit die ik gebruik toevoegt, tenzij iemand me voor is. Het moet kunnen als ik naar de API kijk.

Verder is hij echt heerlijk, ik gebruik hem als dagelijks horloge. Leuk om mijn mails en agenda en het weer er op te lezen. En ik heb een mooie star-wars watchface. https://apps.garmin.com/e...eb-4077-a721-df47f36f22f1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
dreameater schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:15:
Iemand tips waar ik een Garmin Fenix 3 Sapphire kan kopen? Ze lijken nergens op voorraad :/
Ik zou sowieso nog even wachten als je veel in het bos loopt, dat probleem is nog niet opgelost. Volgens de fora heeft Garmin nu erkent dat er een probleem is en dat ze het zsm op gaan lossen met een update. De Fenix 3 is nog steeds erg slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

@Waterpower, ja dat hij wat problemen had heb ik inderdaad gelezen. Ik hoop/vermoed echter wel dat het goed op te lossen is met nieuwe FW. En ik heb nu gewoon écht wat nodig. Pfff lastig 600 euro is wel veel geld voor een dergelijk product.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 20:01

upload naar Garmin Connect, die synct naar Strava.
Met Tapiiriik een sync naar Runkeeper voor de smartphone runners...

en voor analyse: Golden Cheetah (Specifiek voor mijn racefiets met powermeter)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:44

pinda powerrr

Slow down...

Voor wie nog een Garmin zoekt, of een nieuwe wil. Bij Correct Rotterdam zijn er dit weekend wat aanbiedingen.

FR220 €175
FR220 HRM €199
FR620 €285

En nog meer modellen.
linkje

Fenix 3 staat daar op voorraad (€449)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Kortgeleden is informatie m.b.t. de Garmin Forerunner 225 naar buiten gebracht. Zou bijna zeggen dat ik 'baal' dat ik de Forerunner 220 nog niet zo lang geleden gekocht heb. De nieuwe Forerunner 225 heeft een ingebouwde hartslagsensor, geen hartslagband meer, eindelijk. Hij is 100 euro duurder als de FR220 (299 vs 199).
https://buy.garmin.com/nl...unner-225/prod512478.html

DCRainmaker heeft ook al zijn oordeel/impressie gegeven, hij lijkt positief over de ingebouwde hartslagmeter.

"So while I’d view the optical HR accuracy as quite acceptable/good here, it’s possible that if I were to test the device for the next 2 months every other run could be bad. Though, given Mio’s history I suspect that’s not terribly likely."
http://www.dcrainmaker.co...fr225-gps-optical-hr.html

edit: @rockhopper: ok ok i know nog niet te koop, eerste zin wat aangepast dan :+

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 18-05-2015 01:01 . Reden: naar aanleiding van opvolgend bericht ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Leef je in de toekomst? Zover ik weet is dat horloge alleen pas aangekondigd met "Q2" als release. Met andere woorden, eind juni waarschijnlijk pas leverbaar. Ook op de pagina die je zelf linkt staat 'beschikbaar in 2e kwartaal' en zit er nog geen zichtbare "koop nu" button.

Maar goed even dat daarbuiten gelaten, het lijkt me een goede eerste stap van een van de grote drie spelers op sportwatch gebied. (Garmin, Suunto en Polar, Apple is meer smart-watch dus die laat ik buiten beschouwing) Voorheen was er alleen de keuze tussen Tomtom met een fatsoenlijk horloge en hele brakke software, of de Mio die ook zo zijn beperkingen heeft.

Voor wat betreft die 220, een prima toestel verder maar wel erg eenvoudig met alleen maar een 'hardloop mode' en prijstechnisch behoorlijk duur als je kijkt hoeveel je eigenlijk meer krijgt bij de Polar M400. De 250 is eigenlijk ook nog te eenvoudig naar mijn smaak, hoewel ze nu daily activity tracker toevoegen is de afwezigheid van hun net nieuw gelanceerde Garmin IQ Connect platform op zijn minst opmerkelijk te noemen. Zoals DC al zijn eerste indruk schreef, ze spelen op zeker en voegen nagenoeg geen extra toeters en bellen toe. Maar dat betekend dat je per saldo met een Scosche Rhythm+ en een Polar M400 goedkoper uit bent en heel wat meer horloge krijgt (met helaas een minder platform en een extra lader, maar als je met een budget werkt zou ik altijd voor deze optie gaan)

Mijn oordeel is eigenlijk dat het horloge behoorlijk aan de prijs is. De 220 heb je tegenwoordig al voor €169 een Scosche voor €80 en een M400 al voor €135. De eerste combi geeft hetzelfde als de 250 voor €50 minder (en een extra lader) en de tweede combi is bijna €100 goedkoper waarbij je ook nog smart functies krijgt, een fiets, zwem en andere sporten modi waar je het bij de 220 juist met alleen hardlopen mag doen.

Maar de eerste stap is gezet, ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Over een jaar of drie hopelijk alle modellen met ingebouwde optische meter. Tot die tijd blijf ik nog mijn Scosche gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:53
Heel interessant. Op zich wel een mooie ontwikkeling dat Garmin ook in die markt stopt. Ik verwacht dat er ook nog wel een 625 zal volgen. Of de 920 en Fenix het ook krijgen lijkt me minder zeker.

rockhopper: Je vergeet even de Scosche Rhythm plus, een optische hartslagmeter voor de onderarm.Hij is alleen héél moeilijk te verkrijgen in NL... Futurumshop had 'm, maar is al een tijd niet op voorraad.

Ik heb zelf al een tijd een niet functionerende softstrap van Garmin. Maar misschien toch een Polar Wearlink daarvoor kopen, aangezien die band het beter blijkt te doen dan Garmin's versie

(Heb een Garmin FR610, met een Suunto Movestick, en dan zou er nog een Polar wearlink hartslagband bijkomen 8)7 )

[ Voor 12% gewijzigd door inquestos op 18-05-2015 01:23 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ja de verkrijgbaarheid van de Scosche laat te wensen over, hoewel import via het buitenland zoals amazon wel goed gaat.

Zelf heb ik één exemplaar via Futurum binnen (zij gaven mij per mail aan dat ze het niet opnieuw gaan leveren toen ik een tweede wilde bestellen) en een tweede via super-stores.nl die ze zelfs nog als week aanbieding had.

Hopelijk komt er verbetering in de mate van leverbaarheid want het is werkelijk een fantastisch product.

Ik verwacht dat Garmin inderdaad wel de andere modellen langzaam zal uitrollen met een optische sensor. Maar daar zal wel wat tijd overheen gaan. Eerst kijken hoe de trial met de 250 gaat, dan vervolgens kijken hoe de concurrentie inspeelt op deze eerste stappen. De 620 > 650 (gokje) lijkt de volgende logische stap waarschijnlijk dit najaar of tegen de tijd van de CES. De Fenix en 920 zullen ook wel volgen, vergeet niet dat niet alle sporters zitten te wachten op de extra info van "vertical oscillation" en "ground contact time" maar bijna iedereen vind de hartslag nuttig.
Met name de heilige graal op dit moment: hartslag registratie onder water die zo'n beetje op ieder toestel ontbreekt, (ik heb geen ervaring met de Garmin Swim misschien dat die het wel doet) komt met een optische ingebouwde hartslagmeter een stuk dichterbij. De manier dat de 250 een extra rubberen band heeft ter uitsluiting van extern licht is een geniale aanpassing.

Dat de polar banden beter werken kan ik goed geloven, zij komen meer vanuit een hartslagregistratie achtergrond. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de polar banden op een gesloten systeem werken en dus niet te koppelen zijn met een Garmin toestel. Wees zo vrij om dit te corrigeren mocht ik dit fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
rockhopper schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:27:
..dat de polar banden beter werken kan ik goed geloven, zij komen meer vanuit een hartslagregistratie achtergrond. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de polar banden op een gesloten systeem werken en dus niet te koppelen zijn met een Garmin toestel. Wees zo vrij om dit te corrigeren mocht ik dit fout hebben.
De polar-banden zelf zijn gewoon uitwisselbaar met Garmin sensoren.
Echter een polar-SENSOR kan niet gekoppeld worden aan Garmin ivm codering of zo.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ah je doelde op de strap! Dat was me niet helemaal duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zijn hier meer mensen met een FR10 die ook de software nog wel eens bij proberen te houden? Er staat bij mij al een tijdje een update klaar die te groot is voor mijn FR, zelfs zonder activiteiten erop... En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Pathogen schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:34:
Zijn hier meer mensen met een FR10 die ook de software nog wel eens bij proberen te houden? Er staat bij mij al een tijdje een update klaar die te groot is voor mijn FR, zelfs zonder activiteiten erop... En nu?
Je FR10 een master reset / reset to default geven??

hier iets:
https://forums.garmin.com...4-update-not-enough-space

[ Voor 11% gewijzigd door NielsTn op 20-05-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Op de een of andere manier staat de update niet meer klaar nadat ik Express hier eens op het werk heb geïnstalleerd en de FR heb ingeplugd... Vaag, maar mijn OCD is tevreden gesteld :)

EDIT:

Even wat anders, ik zoek een upgrade en heb wat keuzes:
- FR920XT van een collega kopen
- FR220
- Polar M400
- Nog heel even geduld tot de FR225

De 920XT kan ik voor een leuk prijsje overnemen, maar dan heb ik nog steeds geen hartslagmeter. Ik wil niet met een borstband lopen, dus dan zou ik voor 80 euro een Mio Link erbij moeten kopen. De Scosche Rhythm+ is door de slechte beschikbaarheid enorm overpriced.
Hetzelfde geldt voor de FR220 en de M400, die voor ongeveer dezelfde prijs te krijgen zijn. Bij gelijke prijs zou ik voor de Garmin-variant kiezen, omdat ik dan geen overstap hoef te doen naar een ander platform.

Laatste optie: FR225 afwachten. Het is eigenlijk een FR220 + Mio Link in 1 device, dus dat is ideaal. De MRSP van €299 is wel iets duurder dan wat ik nu voor 2 losse apparaten neer zou tellen (ongeveer €250).

Wie heeft ervaring met de prijzen van Forerunners direct na release? Als hij voor €260-270 verkocht gaat worden wacht ik liever nog eventjes, €299 zit net over het randje en als de prijs zelfs nog omhoog gaat, tsja, dan wordt het hem helemaal niet...

[ Voor 75% gewijzigd door Pathogen op 21-05-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Gister de eerste run gedaan met de Garmin Epix. Kaartfunctie werkte goed, de route die ik zelf aangemaakt had kwam qua GPS punten niet helemaal overeen, dat is meer een algemeen issue. Denk dat als je een GPS log gaat gebruiken als route dat deze veel accurater zal zijn. Nieuwe menu is wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Pathogen prijzen zijn redelijk stabiel in de eerste maanden. Je hebt wel altijd een aantal bedrijven die gewoon lager zitten dan de adviesprijs.

De beste daarvan is gps.nl maar met wat meer zoekwerk vind je er nog wel een paar die mogelijk zelfs lager zullen zitten alleen is daar de kennis en service minder van. En misschien rolt DCrainmaker eindelijk een samenwerking met een Europese winkel uit zodat je daar korting bij kan krijgen (deze zou al in Q1 beginnen maar het heeft kennelijk wat meer tijd nodig).

Of de prijs omhoog zal gaan hangt voornamelijk van de dollar koers af, maar in de regel gebeurt dit niet omdat garmin al een redelijke marge inbouwt voor andere valuta's dan de dollar.

@artharpe interessant. Hoe bevalt het horloge? Draagcomfort? Uiterlijk? Is het nog een beetje leesbaar op zo'n klein scherm of moet je echt met je neus op het scherm zitten om iets van die kaart te maken?
Omdat het een nieuw toestel is verwacht ik dat er sowieso nog wel een tijdje nodig zal zijn voordat de gps issues opgelost zijn. Ik wacht met mijn Fenix 3 ook nog steeds op nieuwe firmware ter verbetering van de gps (hij meet met name in bossen en bij scherpe bochten de afstand te kort)

Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal goed wat je probeerde met "route". Volg je een track want dat is namelijk iets anders dan een route, een track is een kruimelspoor lijntje dat je over de kaart heen legt als het ware en wat je dan volgt. Een route daarentegen is een actief begeleidingsproces waarbij je het horloge jouw laat navigeren a la "Tomtom" in de auto. Als je van een track afwijkt volgt er geen correctie, als je van een route afwijkt wordt er een alternatief herrekend.
Met name door je term "gps log" hier bedoel je denk ik track mee... wordt het me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-06 13:04
Pathogen schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:12:
Op de een of andere manier staat de update niet meer klaar nadat ik Express hier eens op het werk heb geïnstalleerd en de FR heb ingeplugd... Vaag, maar mijn OCD is tevreden gesteld :)

EDIT:

Even wat anders, ik zoek een upgrade en heb wat keuzes:
- FR920XT van een collega kopen
- FR220
- Polar M400
- Nog heel even geduld tot de FR225

De 920XT kan ik voor een leuk prijsje overnemen, maar dan heb ik nog steeds geen hartslagmeter. Ik wil niet met een borstband lopen, dus dan zou ik voor 80 euro een Mio Link erbij moeten kopen. De Scosche Rhythm+ is door de slechte beschikbaarheid enorm overpriced.
Hetzelfde geldt voor de FR220 en de M400, die voor ongeveer dezelfde prijs te krijgen zijn. Bij gelijke prijs zou ik voor de Garmin-variant kiezen, omdat ik dan geen overstap hoef te doen naar een ander platform.

Laatste optie: FR225 afwachten. Het is eigenlijk een FR220 + Mio Link in 1 device, dus dat is ideaal. De MRSP van €299 is wel iets duurder dan wat ik nu voor 2 losse apparaten neer zou tellen (ongeveer €250).

Wie heeft ervaring met de prijzen van Forerunners direct na release? Als hij voor €260-270 verkocht gaat worden wacht ik liever nog eventjes, €299 zit net over het randje en als de prijs zelfs nog omhoog gaat, tsja, dan wordt het hem helemaal niet...
Ik heb een tijdje een Mio Link in combinatie met een FR610 gebruikt, maar dat was geen succes. Ik kreeg enorme gaten in m'n data als ik elk apparaat aan een andere pols hing (allebei aan 1 pols was voor mij geen optie). Het Ant+ signaal van de Mio schijnt ook niet al te best te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
rockhopper schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:29:

@artharpe interessant. Hoe bevalt het horloge? Draagcomfort? Uiterlijk? Is het nog een beetje leesbaar op zo'n klein scherm of moet je echt met je neus op het scherm zitten om iets van die kaart te maken?
Omdat het een nieuw toestel is verwacht ik dat er sowieso nog wel een tijdje nodig zal zijn voordat de gps issues opgelost zijn. Ik wacht met mijn Fenix 3 ook nog steeds op nieuwe firmware ter verbetering van de gps (hij meet met name in bossen en bij scherpe bochten de afstand te kort)

Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal goed wat je probeerde met "route". Volg je een track want dat is namelijk iets anders dan een route, een track is een kruimelspoor lijntje dat je over de kaart heen legt als het ware en wat je dan volgt. Een route daarentegen is een actief begeleidingsproces waarbij je het horloge jouw laat navigeren a la "Tomtom" in de auto. Als je van een track afwijkt volgt er geen correctie, als je van een route afwijkt wordt er een alternatief herrekend.
Met name door je term "gps log" hier bedoel je denk ik track mee... wordt het me niet helemaal duidelijk.
Ik heb nu nog maar één keer gelopen met het horloge, draagcomfort is gelijk aan de 310XT, zo een toestel om mijn pols irriteert me niet. Uiterlijk is net een horloge van de jaren 80, mij ging het om de kaartfunctionaliteit en ben niet van plan om de horloge te gaan gebruiken gedurende de dag, enkele en alleen voor het sporten. Ik heb een track aangemaakt en ben die gaan volgen. Zodra ik afwijk van de track dan geeft een pijl aan waar de track is en wat de kortste weg er naartoe is (ook al moet je door een kanaal zwemmen). Vanavond of morgen de tweede loop, dan ga ik meer de "normale" logging van mijn run doen. Wat jammer is (voorzover nu bij mij bekend) is dat als je eenmaal een "applicatie" (applicatie is bijvoorbeeld een run of een fietstocht) hebt gestart je geen gebruik kan maken van de overige applicaties waaronder een volgend muzieknummer kiezen of berichten van je telefoon. Wellicht kan je met de juiste app een Vivoactive wel upgraden naar Epix achtig gedrag.

NB. ik krijg een beetje het gevoel qua upgrade path zoals ik deze heb beleefd met mobiele telefoons: Ericsson GF768 (forerunner 305) Ericsson T28 (forerunner 310XT) en Ericsson T68 (Epix). Oftewel, de horloges lopen nog dik tien jaar achter t.o.v. de mobiele telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door artharpe op 02-06-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Goed om te horen. Ik begrijp nu dus dat je het steeds over tracks had waar je in je vorige post over routes sprak. Voor de leek misschien één pot nat, maar als je een beetje de gps termen eigen bent een groot verschil. Ik zou zelf denk ik ook alleen voor tracks kiezen bij zo'n klein schermpje.
Ik gebruik voor navigatie (wandelen en fietsen) altijd mijn Oregon 600. Een bakbeest met een groot scherm (hoewel hij bescheiden is t.o.v. de Montana of nog erger de Monterra) en daarmee gebruik ik bijna altijd routering via routes met name bij fietsen.

Wandelen doe ik meestal zonder navigatie en is het gewoon een zware logger of een handige kaart waarmee ik me kan oriënteren en offline restaurants kan zoeken (hoewel de POI database matig is) en omdat je met wandelen strikt genomen niet erg vast zit aan wegen werken tracks daar ook fijner bij. De paar keer per jaar dat ik een officiële route doe (zuiderzeepad) gaat dit via tracks.

Is het sportgebruik van de epix op hetzelfde niveau als de 310? Garmin laat het overkomen alsof de epix het ultieme horloge is in de 920-Fenix3-epix lijn. Ik ben zelf tevreden met de Fenix3 mogelijkheden en dat zal geupgrade worden naar zeer tevreden zodra de gps-fix uitgerolt is.

Dat met die applicaties is inderdaad even wennen, bij de Fenix gaat je huidige activiteit op "pauze" als je iets anders wilt doen (een connect IQ app openen ofzo) niet hetzelfde als geen gebruik mogelijk. Ik wacht nog op de grote review van DCRainmaker over de epix (eind juni waarschijnlijk), maar omdat het zo'n lelijk uiterlijk heeft, zal het denk ik niet in mijn collectie verschijnen. Al zijn de specs verder wel yum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Klopt, ik had het inderdaad over tracks. Ik had ook gezien dat DCR hem in zijn review queue had staan, wilde alleen niet wachten tot eind juni en heb het erop gewaagd. Qua mogelijkheden kan de Epix de 310XT aan, maar mij ging het om goed kunnen navigeren en de eyecandy van een klein kaartje. Als dat kaartje je niet boeit dan is de Fenix3 the way to go volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Kaartje boeit me wel, ik zit stiekum al erg lang te wachten op een horloge dat zoiets kan. Toch een soort kleine jongens droom die ik vroeger al had. Maar tegenwoordig wil het oog ook wat. Daarbij lijkt het me geen verkeerd plan om de eerste (en misschien ook wel de tweede) generatie van dit soort 'kaart-horloges' even uit te zitten. Garmin is niet zo snel met het oplossen van bugfixes, gelukkig onderhouden/ondersteunen ze hun producten wel erg lang.

Het lijkt erop dat dit model minder gerushed is voor release dan de fenix3. Beide toestellen zouden aanvankelijk in Q1 uitgebracht worden. Met de Fenix is dit maar net gelukt en is niet geheel zonder gebreken gegaan. Met name de leverbaarheid was ronduit triest te noemen. De epix lijkt dan wel weer goed leverbaar te zijn, maar ik verwacht hier een kleinere markt voor.

Qua kaartjes, het is eigenlijk behoorlijk flauw dat de Fenix 1 en 2 wel rudimentaire basiskaartjes ondersteunden, de Fenix 3 heeft als "kaart" slechts een witte achtergrond (nutteloos dus) waarop je track geprojecteerd wordt. De epix heeft precies wat ik zoek, alleen de verpakking is beneden mijn wens.

Nog een vraagje: hoe vind je het accugebruik? Eerste impressies? De fenix 3 gaat behoorlijk lang mee, de geadverteerde 16u tot 20u met 1s gps aan lijkt voor mij wel ongeveer te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Wil graag m'n Garmin Fenix 2 uitbreiden met een hartslagmeterband.
Op de website van Garmin de hartslagband deluxe gevonden (artikelnummer: 010-10997-07). Adviesprijs 60 euro. Voor zover ik hem op internet kan vinden is 50 euro de laagste prijs. Weten jullie misschien nog adressen die goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je kunt volgens mij ook gewoon een goedkopere Ant+ band van de decathlon gebruiken: http://www.decathlon.nl/h...tof-ant-2-id_8114954.html

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Niek_ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:24:
Wil graag m'n Garmin Fenix 2 uitbreiden met een hartslagmeterband.
Op de website van Garmin de hartslagband deluxe gevonden (artikelnummer: 010-10997-07). Adviesprijs 60 euro. Voor zover ik hem op internet kan vinden is 50 euro de laagste prijs. Weten jullie misschien nog adressen die goedkoper zijn?
Wat wellicht nog een tip kan zijn is om de band van Polar te nemen, de band van Garmin zorgde bij mij altijd voor schuurplekken en dat heeft de band van Polar niet. Wel moet je de Garmin ant+ sensor hier op klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:41
Cyberpope schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:45:
Je kunt volgens mij ook gewoon een goedkopere Ant+ band van de decathlon gebruiken: http://www.decathlon.nl/h...tof-ant-2-id_8114954.html
Deze heb ik ook en is volgens mij net zo goed als de Garmin ANT+ band.
Nu gebruik ik de Garmin sensor met een Polar band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Zojuist is firmware 3.20 voor de FR910xt beschikbaar. Changes zijn summier.. Iets van factory settings

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=5675

[ Voor 23% gewijzigd door NielsTn op 03-06-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
factory settings... Zo van ze hebben de fabriek in Taiwan anders ingesteld? ;)

Ik vind het netjes dat ze nog steeds bezig zijn met de 910xt. Op het Fenix 3 forum wordt er druk gespeculeerd of en wanneer de grote "gps fix" uitgerold gaat worden.

Ik sluit me aan bij het advies over de polar band met een garmin sensor. Ik lees vaak dat de polar banden lekkerder zitten. Persoonlijk hou ik het op mijn scosche rhythm+ optische hartslagmeter, ondertussen mijn beste aankoop van 2014 op sportgebied. Mocht je deze tegenkomen tegen een schappelijke prijs, een aanrader, tenzij je natuurlijk geen optische meter wilt.

Nog even gekeken op garmin express, maar nog geen nieuwe firmware. Het zal wel weer vrijdag worden, dat is voor de fenix 3 zo'n beetje de vaste dag waarop updates verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
nogeeninlog schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:16:
[...]

Deze heb ik ook en is volgens mij net zo goed als de Garmin ANT+ band.
Nu gebruik ik de Garmin sensor met een Polar band.
De hartslagmeterband van mijn 310XT vertoont ook al een hele tijd kuren, dus ik zou 'm moeten vervangen. Die 'truuk' met de Polar band kende ik ook al, maar ik vroeg me alleen af of alle type's compatibel zijn? De recentere banden van Polar zien er toch iets anders uit dan die van enkele jaren geleden)?

Zou deze bvb werken?: http://www.polar.com/be-nl/producten/accessoires/soft_strap

En hoe bepaal je ongeveer de juiste maat? Garmin heeft voor zover ik weet maar 1 maat bij hun banden, dus ik weet nu niet goed welke ik van Polar dien te nemen? Ben relatief 'gemiddeld' gebouwd, dus ik vermoed dat de 'M-XXL' wel zal volstaan ;) ?

[ Voor 22% gewijzigd door dvraemdo op 04-06-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
rockhopper schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:02:

Nog een vraagje: hoe vind je het accugebruik? Eerste impressies? De fenix 3 gaat behoorlijk lang mee, de geadverteerde 16u tot 20u met 1s gps aan lijkt voor mij wel ongeveer te kloppen.
Ik heb nu twee trainingen gedaan met de Garrmin Epix, totaal tegen de vier uur aan. Had nog 73% batterij na alle acties (syncen, nieuwe koersen plaatsen, beetje spielerij). 1s gps staat bij mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

dvraemdo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:58:
[...]

De hartslagmeterband van mijn 310XT vertoont ook al een hele tijd kuren, dus ik zou 'm moeten vervangen. Die 'truuk' met de Polar band kende ik ook al, maar ik vroeg me alleen af of alle type's compatibel zijn? De recentere banden van Polar zien er toch iets anders uit dan die van enkele jaren geleden)?

Zou deze bvb werken?: http://www.polar.com/be-nl/producten/accessoires/soft_strap

En hoe bepaal je ongeveer de juiste maat? Garmin heeft voor zover ik weet maar 1 maat bij hun banden, dus ik weet nu niet goed welke ik van Polar dien te nemen? Ben relatief 'gemiddeld' gebouwd, dus ik vermoed dat de 'M-XXL' wel zal volstaan ;) ?
M-XXL is goed en als je een Garmin softstrap heb waarvan je de unit met twee drukknopen kunt vast- en losklikken zit je goed. Bij mijn Polar softstrap liet wel het 'geleidingsplastic' al vrij snel wat los aan de uiteinden. Ik heb daar niks mee gedaan, het bleef prima werken.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:41
dvraemdo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:58:
[...]

Volgens mij is het dezelfde als deze, die ik dus bij Conrad heb besteld:
https://www.conrad.nl/nl/...band-91043550-868200.html

Ik ben ook niet opvallend breed of smal en ik heb geen enkel probleem met de maat. De band kan nog een stuk strakker of ruimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
'Positron" en 'nogeeninlog', bedankt voor de info! Ik zal mij dan maar zo'n Polar-band bestellen. De prijs op Conrad is nog iets interessanter dan waar ik 'm gevonden had, maar met verzenkosten bij (<25 € bij Conrad) zal dat ongeveer wel gelijk uit komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 20:13
Ik heb jarenlang een Garmin Frontrunner 110 gehad, maar helaas is daarvan nu het bandje gescheurd en hem laten repareren gaat bijna evenveel kosten als een nieuwe 210, dus dat gaat hem niet worden.

Nu ben ik wel gecharmeerd door de Fenix 2. Maar nu zie ik dat hij wel 50 uur meegaat als GPS aanstaat. Haalt hij dat echt? Welke GPS interval heeft hij dan?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
donald_dick schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:20:
Ik heb jarenlang een Garmin Frontrunner 110 gehad, maar helaas is daarvan nu het bandje gescheurd en hem laten repareren gaat bijna evenveel kosten als een nieuwe 210, dus dat gaat hem niet worden.

Nu ben ik wel gecharmeerd door de Fenix 2. Maar nu zie ik dat hij wel 50 uur meegaat als GPS aanstaat. Haalt hij dat echt? Welke GPS interval heeft hij dan?
Uitgaande van de "ultra-mode" houdt hij alle signalen bij (hartslag en temperatuur, waarbij hartslag iedere seconde). Gps staat op 'standby' en zoekt iedere minuut een fix en slaat dat punt op. Prima voor wandelen of andere dingen op lagere snelheden, maar minder geschikt om een fietsroute met veel bochten te registreren. Hij slaat dus maar één positie op per minuut en 'verbind' deze met rechte lijntjes.

Je kan prima zien waar je ongeveer geweest ben, maar als je doel nauwkeurig vastleggen van een track is, dan kan je beter naar de normale 1s interval modus gaan en deze zal daardoor dus ook veel meer energie gebruiken en minder lang meegaan.

Dus de belangrijkste vraag is, waarom overweeg je nu een "outdoor-oriented" horloge terwijl je hiervoor een echt sporthorloge had?

Pagina: 1 ... 16 ... 318 Laatste