Ik heb de Polar rc3, daar kan je meerdere profielen maken. Als je vragen hebt, laat maar wetenPathogen schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:16:
Dat vermoeden had ik al. Ik heb de vraag aan DC Rainmaker gesteld of er apparaten zijn dit dit ondersteunen
Niet meer geprobeerd eerlijk gezegd. Ik zoek juist een optie waarbij ik voor 2 personen de activiteiten naar 2 verschillende accounts kan uploaden.Jirnsum schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:57:
@Pathogen: werkt Garmin Express ook niet?
Momenteel doe ik het (op Windows) via Fit2App
De nieuwe Polar m400 ziet er erg interessant uit!
Hier de review van dcrainmaker
Hier de review van dcrainmaker
Pfff.... mijn Garmin 610 weer.
Had 'm een tijdje niet meer gesynced met mijn pc, en nu is alle data van voor zondag weg. Ik vermoed dat het zomaar eens te maken kan hebben met de wintertijd. Meer mensen last van?

Had 'm een tijdje niet meer gesynced met mijn pc, en nu is alle data van voor zondag weg. Ik vermoed dat het zomaar eens te maken kan hebben met de wintertijd. Meer mensen last van?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Hoe zijn de ervaringen nu met de running dynamics? Ik zit zelf te kijken naar een 620, maar ik vind de prijs nogal hoog. Is het nou echt iets waarmee je je techniek kunt controleren en waar nodig verbeteren of is het toch meer een gadget waar je na 3x genoeg van hebt?
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
Wat is nu het nut nog om zo'n band te hebben om je borst
Tegenwoordig wordt je hartslag toch gemeten met licht vanuit horloge zelf, zoals bij Tom tom en diverse apps op je telefoon?
Edit: laat maar, zie de uitleg al staan...
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 19-11-2014 15:35 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
(nog) geen last van. Ik heb nu wel het "gedonder" dat ik, alvorens het syncen loopt, mijn FR moet verwijderen uit de Ant Agent, deze vervolgens moet laten scannen op nieuwe hardware. Dan herkent hij de FR en voegt 'm zonder problemen toe waarnaar hij vrolijk gaat syncen.inquestos schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:55:
Pfff.... mijn Garmin 610 weer.![]()
Beetje omslachtig, maar ach.. het werkt
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Heeft er iemand toevallig mooie Black Friday deals gevonden voor de forerunner 620 met hartslagband? De goedkoopste prijs die ik kan vinden is in de Duitse Amazon winkel.
Weinig kans denk ik. DC Rainmaker houdt alles (internationaal) aardig in de gaten en meldt het vooral gaat om wat oudere modellen. Dit geldt overigens niet alleen voor horloges. Voor wat meer info en aanbiedingen check hier: http://www.dcrainmaker.com/2014/11/black-friday.html
Veel aanbiedingen helaas US-only, anders had ik al een 910XT Tri-bundle besteld voor USD300..
Veel aanbiedingen helaas US-only, anders had ik al een 910XT Tri-bundle besteld voor USD300..
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Zo, mijn FR305 mag met pensioen. Gistermiddag heb ik een FR910XT opgehaald (Marktplaats) en die bevalt tot nog toe uitstekend. Het schermlampje is helderder, het scherm lijkt iets beter afleesbaar en ik kan er eindelijk mee gaan zwemmen. De hartslagband was behoorlijk afgeleefd, maar de strap zelf is goedkoop en eenvoudig te vervangen. Ik heb een Polar Soft Strap gekocht en die zit erg comfortabel. Bovendien schijnt dat ook direct wat meetproblemen te voorkomen. Werkt prima, dus compatibiliteit is dik in orde. Ik heb 'm nieteens nat hoeven maken van tevoren.
Over een jaartje (of bij een goede aanbieding) kan ik eens gaan kijken naar de 920XT, maar voorlopig is dit een flinke stap voorwaarts. Het horloge zit ook iets comfortabeler en de strap lijkt wat duurzamer. Bovendien is het een verademing om niet elke keer de GPS-dans te hoeven doen voor het hardlopen, zeker als het kouder wordt. Tot nog toe steeds binnen de minuut een fix.
Zometeen een stukje fietsen ermee.
Over een jaartje (of bij een goede aanbieding) kan ik eens gaan kijken naar de 920XT, maar voorlopig is dit een flinke stap voorwaarts. Het horloge zit ook iets comfortabeler en de strap lijkt wat duurzamer. Bovendien is het een verademing om niet elke keer de GPS-dans te hoeven doen voor het hardlopen, zeker als het kouder wordt. Tot nog toe steeds binnen de minuut een fix.
Zometeen een stukje fietsen ermee.
Hier weer gedonder met de ANT Agent. Nu loopt de Agent vast (Windows
. Heb al proberen te un-installen en helemaal vanaf 0 erop te zetten, maar hij blijft fouten geven.
Op het moment dat ik naar Apparaatinstellingen ga klapt de Agent er meteen uit, ook als de USB stick niet is aangesloten. Op bepaalde momenten geeft hij aan dat het programma is vastgelopen, snap er de ballen van.
Het de stick nu aangesloten op m'n Mac Mini (2011), maar deze geeft aan " problems communicating with the device, bla bla bla" .
Grrrrrrrrr, ben nu serieus aan het overwegen om dit ding (FR 610) maar op MP te mikken, een leuk bedrag cahsen nu het nog kan en voor de FR620 te gaan, deze kun je tenminste over WIFI met een App syncen, hoop ik...
Op het moment dat ik naar Apparaatinstellingen ga klapt de Agent er meteen uit, ook als de USB stick niet is aangesloten. Op bepaalde momenten geeft hij aan dat het programma is vastgelopen, snap er de ballen van.
Het de stick nu aangesloten op m'n Mac Mini (2011), maar deze geeft aan " problems communicating with the device, bla bla bla" .
Grrrrrrrrr, ben nu serieus aan het overwegen om dit ding (FR 610) maar op MP te mikken, een leuk bedrag cahsen nu het nog kan en voor de FR620 te gaan, deze kun je tenminste over WIFI met een App syncen, hoop ik...
tips voor New York
Garmin Express al geprobeerd? Geen topapplicatie, maar het doet meestal wat het moet doen. Werkt met de 910XT vooralsnog ook beter dan met de FR305, die gaf nog wel eens een foutmelding.
Gamin Express is inderdaad de oplossing voor mijn probleem geweest
. Snap niet waarom deze het nu wel in 1x doet, want eerder werkte ook deze applicatie niet icm de Mac.
Naja, horloge is gesynchroniseerd, ik ben er blij mee. Heb nu alleen nog het bekende Garmin FR610 oplaadprobleem, maar dat is met enige gerpast druk op de juiste plek uitoefenen wel op te lossen.
Naja, horloge is gesynchroniseerd, ik ben er blij mee. Heb nu alleen nog het bekende Garmin FR610 oplaadprobleem, maar dat is met enige gerpast druk op de juiste plek uitoefenen wel op te lossen.
tips voor New York
Afgelopen vrijdag de knoop toch maar doorgehakt en de 620 besteld in de Duitse Amazon shop
. Ben benieuwd!
Het is vooral erg leuk en informatief, maar voor goede techniek is een looptraining beter.vleesjus schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:10:
Hoe zijn de ervaringen nu met de running dynamics? Ik zit zelf te kijken naar een 620, maar ik vind de prijs nogal hoog. Is het nou echt iets waarmee je je techniek kunt controleren en waar nodig verbeteren of is het toch meer een gadget waar je na 3x genoeg van hebt?
Ik heb een 620 met hartslagmeter en overweeg een Vivofit erbij te kopen ter vervanging van mijn Fitbit die niets meer doet. Kan ik de hartslagmeter dan ook koppelen aan de Vivofit of raakt hij dan de koppeling met de 620 kwijt?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Waarschijnlijk kan de hartslagband zowel op ANT+ als Blutooth uitzenden, de 620 zal dan waarschijnlijk de ANT verbinding maken en de vivofit zal dan via blutooth kunnen connecten. Ik heb zelf geen garmin hartslagband dus kan het niet verifiëren. Lees het anders even na in de review van DCRainmaker of vraag het aan hem, hij reageert meestal vrij rap op vragen in de blog/reviews.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Vivofit kan voor zover ik weet (enkel) overweg met ANT+ voor hartslagmeting. Dus je kan perfect de Garmin hartslagmeterband koppelen met zowel de Vivofit als de FR620.
ANT+ is namelijk zo gemaakt dat dezelfde sensor door meerdere toestellen tegelijkertijd kan ontvangen worden (is bij BT-Smart niet mogelijk, tenzij een van de ontvangers beschikt over een 'rebroadcast'-functie).
ANT+ is namelijk zo gemaakt dat dezelfde sensor door meerdere toestellen tegelijkertijd kan ontvangen worden (is bij BT-Smart niet mogelijk, tenzij een van de ontvangers beschikt over een 'rebroadcast'-functie).
Overigens zit de vivofit vandaag bij de 1dayfly voor een mooi prijsje. Je kan daar ook je vragen kwijt en krijg je hopelijk "professioneel antwoord"
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Yup, heb hem ook gekocht
Sport voor de rest met een FR610 (icm foot pod op mijn schoenen en cadansmetertje op de fiets). Zie het ook wat meer als een gadgetje voor erbij, maar ik hou wel van grafiekjes en zo
[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 13-12-2014 22:49 ]
Anoniem: 426307
Vanmiddag 920xt aangekregen, wat een verschil met de 910xt! In veel opzichten een vooruitgang, nu nog testen.
Vanavond meteen het zwembad in!
Vanavond meteen het zwembad in!
Kun je nagaan, ik ben een paar weken terug van FR305 overgegaan op 910XT en ik ben al blij als een kind. Voor mij is het nog even wachten tot de 920XT betaalbaar wordt (misschien triathlonbundel tegen die tijd). Kan ik in de tussentijd mooi kijken of Connect IQ een beetje van de grond komt. En of triathlon écht wel wat voor mij is.
Veel plezier ermee, ik ben benieuwd wat je verdere bevindingen zijn.
Veel plezier ermee, ik ben benieuwd wat je verdere bevindingen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Positron op 19-12-2014 21:29 ]
Vermits garmin blijkbaar niet echt mensen wil helpen stel ik de vraag hier.
Ik wil een overzicht maken in GC met de optie rapport waarbij volgende getoond wordt.
Alle loopactiviteiten
Totaal 2014
2013
2012
2011
Deze moeten allemaal onderaan elkaar getoond worden.
Ik wil een overzicht maken in GC met de optie rapport waarbij volgende getoond wordt.
Alle loopactiviteiten
Totaal 2014
2013
2012
2011
In modern ben ik er bijna zeker van dat zoiets niet lukt.... misschien via de export optie en dan zelf iets maken?GarminH schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:55:
Vermits garmin blijkbaar niet echt mensen wil helpen stel ik de vraag hier.
Alle loopactiviteiten
Totaal 2014
2013
2012
2011
Zaterdag voor de eerste keer de 920xt getest tijdens het zwemmen. Voorlopig van mening dat hij iets accurater is dan de 910xt. Stilstaan en met de armen zwaaien herkent hij niet meer als een baantje trekken. Wel nog enkele foutjes bij het herkennen van de slag, maar al heel wat minder dan zijn voorganger.
http://connect.garmin.com/modern/activity/654022686
Zou in principe een 200m warmup, 200m beenoefeningen en een 15x200m (10s rust) aan 1:50/100m interval moeten zijn. Paar missertjes toch, de vlinderslag bij de warmup herkent hij totaal niet.
Zoiets als dit?GarminH schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:55:
Alle loopactiviteiten
Totaal 2014
2013
2012
2011

Dit komt eerlijk gezegd niet uit GC, maar het is een standaard overzicht in Turtle Sport.
Zoals bedoelde ik inderdaad, kan je oude workouts nog importeren in turtle?nogeeninlog schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:59:
[...]
Zoiets als dit?
[afbeelding]
Dit komt eerlijk gezegd niet uit GC, maar het is een standaard overzicht in Turtle Sport.
Geen probleem, zolang die workouts in het formaat gpx, hst, tcx, fit of xml zijn.
http://sourceforge.net/projects/turtlesport/
Moet dit allemaal manueel of kan je dit in bulk doen?nogeeninlog schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:56:
Geen probleem, zolang die workouts in het formaat gpx, hst, tcx, fit of xml zijn.
Mijn Forerunner 220 paired niet met m'n iPhone 6.
IPhone herkent hem (via Garmin connect) en begint te pairen, maar zegt dan 'verbinden mislukt'.
Heeft iemand een oplossing, tips of work arounds?
IPhone herkent hem (via Garmin connect) en begint te pairen, maar zegt dan 'verbinden mislukt'.
heb dit topic gevonden:Requiem19 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:22:
Mijn Forerunner 220 paired niet met m'n iPhone 6.
https://forums.garmin.com...in-Connect-mobiles-issues
Had een vergelijkbaar probleem..
Dit kan in bulk.GarminH schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:53:
[...]
Moet dit allemaal manueel of kan je dit in bulk doen?
Ik ben nog steeds in dubio. Ik twijfel of ik de Forerunner 220 of de Forerunner 620 zal aanschaffen. Twee functies die ik in principe (echt?) zou willen, zijn die van 'Virtual Partner' en die van via WiFi uploaden. Beide alleen op de 620. Wel handig, maar alleen voor de 'leuk' zijn die dynamic functions van de 620. Maar of deze functies nou echt de meerprijs van 120 euro waard zijn...
(kan iemand hier iets nuttigs over zeggen?)
Een punt wat mij echt tegenzit van GPS-horloges is de 'fouten' die gemaakt worden. Ik heb de 620 van een vriend van mij geleend en een paar keer mee gelopen. Van de week een tocht van 20 km met volgens het horloge mijn beste km in 2:45. Nu ben ik heel erg goed, maar zo goed nou ook weer niet
Ook staat mij het wel tegen dat het horloge best traag reageert op 'versnellen' (ook als is Rainmaker hier erg positief over). Ik vind het jammer dat het zo traag gaat. Maar kennelijk niets aan te doen op dit moment (wachten op Galileo?
)
Mijn Garmin Etrex Vista (al enkele jaren in gebruik) heeft deze 'fouten' ook. Zo heb ik bv een maximum snelheid op mijn fiets gehad van 123 km/h (bv).
Dat staat mij echt tegen en ik heb niet echt zicht op hoe vaak deze 'fouten' gemaakt worden. Iemand?
De Polar RS200SD met footpod waar ik nu mee loop, daar ben ik best tevreden over hoe hij reageert. En fouten als 'beste km in 2:45' heb ik in de tijd dat ik dit horloge heb (8 jaar?) nooit gehad.
Maar Garmin Connect vind ik weer erg tof. Dat alles gelogd wordt en zo in de loop der tijd, ik mijn vooruitgang (of achteruitgang) kan volgen. Ook leuk om later eens te kunnen zien waar je nou gelopen hebt (dus GPS logs).
Kortom: kan iemand mij over de streep trekken?
(ik ga morgen bestellen bij hartslagmetershop.nl, is op dit moment de goedkoopste, ervaringen mee?)
(kan iemand hier iets nuttigs over zeggen?)
Een punt wat mij echt tegenzit van GPS-horloges is de 'fouten' die gemaakt worden. Ik heb de 620 van een vriend van mij geleend en een paar keer mee gelopen. Van de week een tocht van 20 km met volgens het horloge mijn beste km in 2:45. Nu ben ik heel erg goed, maar zo goed nou ook weer niet
Ook staat mij het wel tegen dat het horloge best traag reageert op 'versnellen' (ook als is Rainmaker hier erg positief over). Ik vind het jammer dat het zo traag gaat. Maar kennelijk niets aan te doen op dit moment (wachten op Galileo?
Mijn Garmin Etrex Vista (al enkele jaren in gebruik) heeft deze 'fouten' ook. Zo heb ik bv een maximum snelheid op mijn fiets gehad van 123 km/h (bv).
Dat staat mij echt tegen en ik heb niet echt zicht op hoe vaak deze 'fouten' gemaakt worden. Iemand?
De Polar RS200SD met footpod waar ik nu mee loop, daar ben ik best tevreden over hoe hij reageert. En fouten als 'beste km in 2:45' heb ik in de tijd dat ik dit horloge heb (8 jaar?) nooit gehad.
Maar Garmin Connect vind ik weer erg tof. Dat alles gelogd wordt en zo in de loop der tijd, ik mijn vooruitgang (of achteruitgang) kan volgen. Ook leuk om later eens te kunnen zien waar je nou gelopen hebt (dus GPS logs).
Kortom: kan iemand mij over de streep trekken?
(ik ga morgen bestellen bij hartslagmetershop.nl, is op dit moment de goedkoopste, ervaringen mee?)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Is het daadwerkelijk de beste km (oftewel een complete kilometer die fout is gemeten) of is het een moment opname (fastest pace) ? Een complete kilometer verkeerd heb ik nog niet meegemaakt.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik twijfelde ook tussen de 220 en de 620. Uiteindelijk heb ik de 620 genomen, omdat ik de kleur mooier vond (wit/oranje in plaats van paars/wit). Ook weet ik nu in ieder geval dat ik geen spijt krijg.
De extra functies zijn gewoon leuk.
De extra functies zijn gewoon leuk.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik heb vandaag de 920xt gehaald. Ik vind de extra's die je bij de 920 krijgt het wel de meerprijs waard tov de 620.
Flinke upgrade van de 220 die ik nog niet zo lang had, maar vrouwlief wilde er ook eentje nadat ze mijn 220 een paar keer mee had genomen. Dus mooi moment om voor mij een upgrade te doen.
Flinke upgrade van de 220 die ik nog niet zo lang had, maar vrouwlief wilde er ook eentje nadat ze mijn 220 een paar keer mee had genomen. Dus mooi moment om voor mij een upgrade te doen.
Dat weet ik niet...Rhapsody schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:40:
Is het daadwerkelijk de beste km (oftewel een complete kilometer die fout is gemeten) of is het een moment opname (fastest pace) ? Een complete kilometer verkeerd heb ik nog niet meegemaakt.
Onder 'Timing' staat dat bij 'Beste tempo'. Denk niet een hele km, dat zou wel erg slecht zijn (?) Maar als het een momentopname is, dan is het wel weer erg slecht van de software... Dan zou je toch verwachten dat zo'n fout softwarematig hersteld wordt?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Omdat je nog argumenten zoekt om over een streep getrokken te worden is misschien deze site leuk voor je. Kijk naast de garmins misschien ook even naar de Polar M400 erg scherp geprijst op hartslagmetershop. Ik heb daar mijn FR220 besteld, goede snelle levering en ze reageren redelijk snel op mail.Galois schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:10:
[...]
Dat weet ik niet...
Onder 'Timing' staat dat bij 'Beste tempo'. Denk niet een hele km, dat zou wel erg slecht zijn (?) Maar als het een momentopname is, dan is het wel weer erg slecht van de software... Dan zou je toch verwachten dat zo'n fout softwarematig hersteld wordt?
Vandaag maar besteld: de FR620. Na zo lang twijfelen, kan ik alleen maar spijt krijgen als ik de mindere neemrockhopper schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:03:
[...]
Omdat je nog argumenten zoekt om over een streep getrokken te worden is misschien deze site leuk voor je. Kijk naast de garmins misschien ook even naar de Polar M400 erg scherp geprijst op hartslagmetershop. Ik heb daar mijn FR220 besteld, goede snelle levering en ze reageren redelijk snel op mail.
EDIT
Heeft iemand ervaring met dit horloge icm fietsen? Hij logt dan net zoals met hardlopen je snelheid, hartslag, route en dergelijke. Gebruiken jullie 'm ook voor fietsen? Of dan liever iets wat de cadans kan meten? (want dat is het enige wat dit horloge niet kan, en nauwkeurige/snelle reactie van momentale snelheid)
Het lijkt mij wel leuk om 'm altijd met hardlopen en fietsen om te doen om zo een historie op te bouwen op Garmin Connect van mijn hardloop- en fietsactiviteiten. Eén van de redenen dat ik deze gekozen heb ipv de FR220 is ook de wifi-verbinding. Zo heb je geen omkijken naar de logbestanden en worden ze automatisch geüpload en als je tijd/zin hebt, dan kun je ze analyseren.
Met m'n huidige Polar RS200SD moest ik alles handmatig uploaden (via geluid
[ Voor 43% gewijzigd door Galois op 03-01-2015 23:17 ]
Sinds een maandje met de 920xt in de weer. Flinke upgrade ten opzichte van de 910xt. Zit zelf zo prettig dat ik m de hele dag kan dragen
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Dat kan ik beamen. Heb hem nu sinds de 31e in gebruik en zit gewoon heerlijk ook al heb ik relatief smalle pols zit ie als gegoten. Ik ben ook erg blij met het hoge gadget gehalte, heerlijk om op één horloge zowel wandelen, hardlopen en fietsen aan te kunnen. De hoogtemeter is nog niet helemaal strak, zat vandaag opeens op 35meter terwijl m'n huis toch echt op maar 5m hoogte ligt. Gedurende de "wandeling" zakte de hoogte wel weer zodat ik bij terugkomst opeens op 12 meter zat. Maar goed hopelijk wordt dit nog wat strakker gefixed.Jirnsum schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:16:
Sinds een maandje met de 920xt in de weer. Flinke upgrade ten opzichte van de 910xt. Zit zelf zo prettig dat ik m de hele dag kan dragen
Verder heerlijk om meteen met wifi alles online te hebben zonder dat ik eerst een pc / telefoon moet zoeken.
@Galois goede keuze, van de twee is de 620 echt de betere (maar ook duurdere). Persoonlijk ben ik voor de kleine meerprijs naar de 920xt gegaan, die op sportief gebied zwaar overkill is voor mij, maar de gadgetman in mij is er weer dol op.
Ik zou je aanraden om naast garmin ook een site als Strava of Endomondo of Training Peaks er op na te houden. Deze sites kunnen data synchroon van Garmin afhalen (dus als jij je activiteit via wifi van je horloge naar garmin stuurt, pakt Strava 'm ook meteen mee). Zo ben je iets minder afhankelijk van één bedrijf en het kost alleen de moeite om het eenmalig op te zetten.
Garmin connect synchroniseert al naar strava.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Zijn inderdaad een hoop klachten over. Op de 910xt kun je de positie van je huis (of welke positie dan ook) opslaan als bekend, en de hoogte hiervan aanpassen naar de werkelijke hoogte. De barometrische hoogtemeter calibreert hier vervolgens op. Om de een of andere reden heeft Garmin ervoor gekozen dit voor de 920 niet te implementeren.rockhopper schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:38:
De hoogtemeter is nog niet helemaal strak, zat vandaag opeens op 35meter terwijl m'n huis toch echt op maar 5m hoogte ligt.
Zie voor FR620 dcrainmakr:Galois schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:34:
[...]
Vandaag maar besteld: de FR620. Na zo lang twijfelen, kan ik alleen maar spijt krijgen als ik de mindere neem
EDIT
Heeft iemand ervaring met dit horloge icm fietsen? Hij logt dan net zoals met hardlopen je snelheid, hartslag, route en dergelijke. Gebruiken jullie 'm ook voor fietsen? Of dan liever iets wat de cadans kan meten? (want dat is het enige wat dit horloge niet kan, en nauwkeurige/snelle reactie van momentale snelheid)
Het lijkt mij wel leuk om 'm altijd met hardlopen en fietsen om te doen om zo een historie op te bouwen op Garmin Connect van mijn hardloop- en fietsactiviteiten. Eén van de redenen dat ik deze gekozen heb ipv de FR220 is ook de wifi-verbinding. Zo heb je geen omkijken naar de logbestanden en worden ze automatisch geüpload en als je tijd/zin hebt, dan kun je ze analyseren.
Met m'n huidige Polar RS200SD moest ik alles handmatig uploaden (via geluid), wat ik in het begin ook deed, maar de afgelopen paar jaar echt niet meer... Teveel werk
http://www.dcrainmaker.co...myfitnesspal-support.html
Zou dus moeten werken met fiets en cadans sensor
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Bij de 920 moet je hem wat tijd geven, dan zoekt hij het zelf uit. Als ik in "run"-mode ga, dan is de elevation soms negatief voor men deur. Maar ik zie hem veranderen tot de normale 34m. Duurt soms wel een minuutje.Jirnsum schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:07:
[...]
Zijn inderdaad een hoop klachten over. Op de 910xt kun je de positie van je huis (of welke positie dan ook) opslaan als bekend, en de hoogte hiervan aanpassen naar de werkelijke hoogte. De barometrische hoogtemeter calibreert hier vervolgens op. Om de een of andere reden heeft Garmin ervoor gekozen dit voor de 920 niet te implementeren.
Met een minuutje kan ik prima mee leven, maar ik zie dat het na ruim een half uur nog steeds niet klopt. Niet dat het een grote ramp is want in mijn gebied van Nederland is het toch meer een gimmick, maar in de zomer hoop ik dat er toch verbetering is dmv firmware-updates want dan wil ik toch wel dingen doen in meer heuvel en bergachtig terrein.Anoniem: 426307 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:10:
[...]
Bij de 920 moet je hem wat tijd geven, dan zoekt hij het zelf uit. Als ik in "run"-mode ga, dan is de elevation soms negatief voor men deur. Maar ik zie hem veranderen tot de normale 34m. Duurt soms wel een minuutje.
@NielsTn dat verbinden en synchroniseren naar Strava doet ie niet vanzelf, vandaar mijn opmerking over eenmalige setup.
Dat is't 'm nou juist. De 920 haalt ephemeris data van internet binnen om een snelle GPS lock te bewerkstelligen (is veel sneller dan 910, vooral als je ver gereisd hebt). Dan is het toch absurd dat je een prima werkende feature (hoogtemeter calibratie) weghaalt, omdat het met "wat tijd geven" wel weer (enigszins) werkt. Dat snap ik dus nietAnoniem: 426307 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:10:
[...]
Bij de 920 moet je hem wat tijd geven, dan zoekt hij het zelf uit. Als ik in "run"-mode ga, dan is de elevation soms negatief voor men deur. Maar ik zie hem veranderen tot de normale 34m. Duurt soms wel een minuutje.
Ik gebruik soms http://bikeroutetoaster.com/BRTWebUI voor routes te maken voor te lopen..
Nu wil ik deze opladen naar mijn FR 410 hrm, maar met het nieuwe garmin express lukt dit niet, iemand die weet hoe dit lukt?
Nu wil ik deze opladen naar mijn FR 410 hrm, maar met het nieuwe garmin express lukt dit niet, iemand die weet hoe dit lukt?
Mensen, ik zit met een probleempje.
Ik synchroniseer mijn Vivofit met de Mobile app.
Echter staan de stappen van afgelopen zaterdag er maar half in bij het week overzicht, en die van zondag helemaal niet. Klik ik echter de dag aan zodat die opent, zie ik wel alle stappen.
Op de webversie van Connect zie ik helemaal de stappen van zaterdag en zondag niet.
Iemand suggesties?
Ik synchroniseer mijn Vivofit met de Mobile app.
Echter staan de stappen van afgelopen zaterdag er maar half in bij het week overzicht, en die van zondag helemaal niet. Klik ik echter de dag aan zodat die opent, zie ik wel alle stappen.
Op de webversie van Connect zie ik helemaal de stappen van zaterdag en zondag niet.
Iemand suggesties?
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Wanneer heb je die Sync uitgevoerd. Ik zag vanmorgen op Facebook een officiele post van Garmin Connect dat ze problemen hebben met synchroniseren, misschien dat het hieraan ligt.
tips voor New York
Ik sync 2 a 3x per dag
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Aha... dat verklaart wat. Wel jammer dat dit altijd aan het einde van de week is en syncen na 12u niet meer meetelt voor afgelopen week.Calitomnication schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:07:
Wanneer heb je die Sync uitgevoerd. Ik zag vanmorgen op Facebook een officiele post van Garmin Connect dat ze problemen hebben met synchroniseren, misschien dat het hieraan ligt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ideaal.NielsTn schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:10:
[...]
Zie voor FR620 dcrainmakr:
http://www.dcrainmaker.co...myfitnesspal-support.html
Zou dus moeten werken met fiets en cadans sensor
Vooral de variant zonder magneetjes (klik).
Maar de cadanssensor alleen is 25 euro goedkoper en volgens mij heb ik geen snelheidssensor nodig toch? Dat meet m'n horloge zelf (en binnen zal ik niet op de rollerbank oid fietsen).
Waarom zou je een snelheidssensor willen? Zie ik iets over het hoofd?
(als je ook een 'gewone' snelheidsmeter op je racefiets hebt)
Syncen gaat toch op basis van datum en tijd dat je daadwerkelijk iets hebt gedaan?Cyberpope schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:04:
[...]
Aha... dat verklaart wat. Wel jammer dat dit altijd aan het einde van de week is en syncen na 12u niet meer meetelt voor afgelopen week.
snelheid zonder sensor wordt met GPS vastgesteld, met sensor schijnt nauwkeuriger en stabieler te zijn. op beide fietsen heb ik beide sensoren zitten, op de spinning bike alleen de cadans (je traint toch op hartslagintensiteit en cadans, en niet op km/h snelheden)Galois schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:09:
[...]
Ideaal.
Maar de cadanssensor alleen is 25 euro goedkoper en volgens mij heb ik geen snelheidssensor nodig toch? Dat meet m'n horloge zelf (en binnen zal ik niet op de rollerbank oid fietsen).
snelheidsmeter is veel nauwkeuriger als GPS.Galois schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:09:
[...]
Ideaal.
Ja, maar in je rankings neemt hij het niet meer mee. Daarvoor is zondag 12u het harde afkappunt.frankwopereis schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:23:
[...]
Syncen gaat toch op basis van datum en tijd dat je daadwerkelijk iets hebt gedaan?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
ZO'n snelheidsmeter moet ik ook nog eens over nadenken. Heb hier op de route 2 bruggen waar ik wel eens onderdoor ren (A73). In de statistieken zie ik dan een GPS drop, na 50 meter pak hij hem weer gewoon netjes op, maar Garmin Connect compenseert de afgelegde afstand door een snellere tijd te berekenen. Hij ziet dat ik natuurlijk van punt A in één keer naar punt B ben gekomen. Dus soms ren ik dan 20 km/ph ofzo. Nou maakt mij dat niet zo heel veel uit, maar het trekt mijn statistieken van die dag uit het verband omdat mijn snelste tijd 3.40 is (volgens Garmin Connect), maar in werkelijkheid gewoon 4.42 zou moeten zijn.Cyberpope schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:58:
[...]
snelheidsmeter is veel nauwkeuriger als GPS.
[...]
Ja, maar in je rankings neemt hij het niet meer mee. Daarvoor is zondag 12u het harde afkappunt.
Als ik voor zo'n chip ga, moet ik dan gewoon de originele Garmin regelen, of heeft iemand een goedkoper/beter alternatief?
tips voor New York
Dit had ik dus vorige week ook. Erg irritant. De oorzaak is bij mij waarschijnlijk ook geweest wat jij zegt. Alleen heb ik dat niet door gehad, maar kennelijk dus ergens ontvangst verloren. Maar het horloge heeft toch ook een ingebouwde versnellingsmeter zodat je 'm op de loopband kunt gebruiken? Raar dat hij dan niet overstapt op zijn versnellingsmeter als hij de GPS ontvangst kwijt raakt...Calitomnication schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:52:
[...]
ZO'n snelheidsmeter moet ik ook nog eens over nadenken. Heb hier op de route 2 bruggen waar ik wel eens onderdoor ren (A73). In de statistieken zie ik dan een GPS drop, na 50 meter pak hij hem weer gewoon netjes op, maar Garmin Connect compenseert de afgelegde afstand door een snellere tijd te berekenen. Hij ziet dat ik natuurlijk van punt A in één keer naar punt B ben gekomen. Dus soms ren ik dan 20 km/ph ofzo. Nou maakt mij dat niet zo heel veel uit, maar het trekt mijn statistieken van die dag uit het verband omdat mijn snelste tijd 3.40 is (volgens Garmin Connect), maar in werkelijkheid gewoon 4.42 zou moeten zijn.
Als ik voor zo'n chip ga, moet ik dan gewoon de originele Garmin regelen, of heeft iemand een goedkoper/beter alternatief?
Wat bedoel jij met een chip? Want ik heb het over een sensor bij het fietsen. Jij volgens mij over een footpod toch? Ik heb ergens gelezen dat je niet beide kunt gebruiken, dus GPS en footpod. Dus dan moet je GPS uitzetten om footpod te kunnen gebruiken. Wat je natuurlijk zou willen is dat ze elkaar aanvullen. Dat het horloge de informatie uit beide gebruikt voor een zo goed mogelijke meting.
Overigens snap ik niet waarom dit misgaat.
Als het horloge op plek X zijn ontvangst verliest (net onder de brug door) en op plek X+20 m de ontvangst weer heeft. De tijd is gewoon doorgelopen, dus de enige 'fout' die hij kan maken is dat hij een hemelsbrede afstand tussen X en X+20 neemt. Dat is een kleinere fout dan de fout die hij nu maakt (in jouw geval van 4.42 naar 3.40. Vreemd toch?
EDIT
Ik vond dit nog: "De versnellingsmeter kan ook uw afstand bijhouden wanneer GPS niet beschikbaar is, bijvoorbeeld als u in een tunnel loopt."
Nou, dat doet hij dan niet naar tevredenheid van de (alle?) gebruikers...
[ Voor 5% gewijzigd door Galois op 05-01-2015 12:56 ]
Imo is een footpod een tuk beter dan GPS.
GPS valt me enorm tegen op mn 220 eigenlijk. Vaak gekke pieken, reageert traag bij versnellingen etc.
Misschien toch maar 80€ uittrekken voor die footpod..
GPS valt me enorm tegen op mn 220 eigenlijk. Vaak gekke pieken, reageert traag bij versnellingen etc.
De FR620 heeft ook een versnellingsmeter in de borstband (naast die in het horloge). Kan niet zo snel vinden hoe deze gebruikt wordt (anders dan voor de verticale oscillatie) voor je snelheidsmeting.Requiem19 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:24:
Imo is een footpod een tuk beter dan GPS.
@Galois, ik bedoel inderdaad de footpod, kon op m'n eerste werkdag van het jaar effe niet op de naam komen, dus dan gooien we maar de vage term "chip" erin
.
Hmm, dan moet ik eens uitzoeken hoe dit werkt, ik heb een FR610 en was in de veronderstelling dat de footpod de GPS zou aanvullen om de nauwkeurigheid te verbeteren. Als dit niet het geval is en de footpod de GPS overruled, dan heeft het geen zin natuurlijk.
Kan zelf ook niet verklaren waarom de horloge dit niet zelf door kan berekenen, heb wel eens vaker een onverklaarbare GPS drop gezien. Het meest rare is nog eens dat, als ik 2x onder dezeflde brug loop, hij op de heenweg de fix kwijt is, maar op de terugweg hier geen last van heeft. Daarnaast heb ik bij de ene brug wel gewoon een fix, maar bij de andere brug valt hij weg. Dus ik vraag me af, aan welke criteria moet een brug voldoen om de GPS tegen te houden
Hmm, dan moet ik eens uitzoeken hoe dit werkt, ik heb een FR610 en was in de veronderstelling dat de footpod de GPS zou aanvullen om de nauwkeurigheid te verbeteren. Als dit niet het geval is en de footpod de GPS overruled, dan heeft het geen zin natuurlijk.
Kan zelf ook niet verklaren waarom de horloge dit niet zelf door kan berekenen, heb wel eens vaker een onverklaarbare GPS drop gezien. Het meest rare is nog eens dat, als ik 2x onder dezeflde brug loop, hij op de heenweg de fix kwijt is, maar op de terugweg hier geen last van heeft. Daarnaast heb ik bij de ene brug wel gewoon een fix, maar bij de andere brug valt hij weg. Dus ik vraag me af, aan welke criteria moet een brug voldoen om de GPS tegen te houden
tips voor New York
Wanneer GPS weg valt is niet zomaar te zeggen, dit hang van veel omstandigheden af. Grof gezegd zodra je niet recht om hoog kan kijken dan valt de GPS fix weg of wordt het een stuk moeilijker, daarnaast hoe langer je onder de brug\ in tunnel zit hoe groter de kans is dat de gps fix weg valt..
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij is het óf de GPS óf de footpod. Een combinatie tussen beide is volgens mij niet mogelijk... (en als het wel kan, dan ben ik ook geïnteresseerd!).
Dat die fouten ontstaan, begrijp ik op zich wel, maar wat ik niet begrijp is dat die fouten niet softwarematig 'hersteld' worden.
Zo kreeg ik laatst van een kennis een logfile te zien waar hij op een 10 km wedstrijd een maximale snelheid had van 84,7 km/h oid. Als je het horloge op 'run' hebt ingesteld, gemiddeld 15 km/h loopt, dan mag de software wat mij betreft wel wat slimmer zijn en als hij 85 km/h tegenkomt, daar iets mee doen...
Dat die fouten ontstaan, begrijp ik op zich wel, maar wat ik niet begrijp is dat die fouten niet softwarematig 'hersteld' worden.
Zo kreeg ik laatst van een kennis een logfile te zien waar hij op een 10 km wedstrijd een maximale snelheid had van 84,7 km/h oid. Als je het horloge op 'run' hebt ingesteld, gemiddeld 15 km/h loopt, dan mag de software wat mij betreft wel wat slimmer zijn en als hij 85 km/h tegenkomt, daar iets mee doen...
Tenzij je maat stiekem 1 kilometer de auto of bus heeft genomen 
Zo heb ik bij de Venloop (Halve Marathon) een keer iemand 800 meter zien afsnijden, dus het zou goed mogelijk zijn

(alleen vraag ik me dan af wie je voor de gek aan het houden bent, je vrienden, omdat je 4 minuten sneller binnen bent, of jezelf, kun je dan nog met trots terugkijken op de HM en de medaille om je nek?)
Zo heb ik bij de Venloop (Halve Marathon) een keer iemand 800 meter zien afsnijden, dus het zou goed mogelijk zijn
(alleen vraag ik me dan af wie je voor de gek aan het houden bent, je vrienden, omdat je 4 minuten sneller binnen bent, of jezelf, kun je dan nog met trots terugkijken op de HM en de medaille om je nek?)
tips voor New York
Volgens mij doet hij dat ook. Ik heb echter alleen ervaring met een fiets snelheidsmeter. En die gebruikt beiden. Zo hoef je de wielmaat van niet op te geven in mijn 310xt, want die berekend hij zelf aan de hand van het GPS signaal. Dus na een kilometer of 10 is hij erg nauwkeurig en hoe meer kilometers hoe nauwkeuriger hij wordt.Galois schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:21:
Wat bedoel jij met een chip? Want ik heb het over een sensor bij het fietsen. Jij volgens mij over een footpod toch? Ik heb ergens gelezen dat je niet beide kunt gebruiken, dus GPS en footpod. Dus dan moet je GPS uitzetten om footpod te kunnen gebruiken. Wat je natuurlijk zou willen is dat ze elkaar aanvullen. Dat het horloge de informatie uit beide gebruikt voor een zo goed mogelijke meting.
Het lijkt erop dat dit ook zo werk met de footpod: http://www.dcrainmaker.co...pod-calibration-tool.html
Mijn snelheids/cadan meter is trouwens van de decthalon. Werkt net zo goed: http://www.decathlon.nl/s...entie-ant-id_8181211.html
Zie zo snel niet of ze een footpod hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 05-01-2015 17:04 ]
Een goed gecalibreerde footpod is preciezer dan GPS.Calitomnication schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:27:
@Galois, ik bedoel inderdaad de footpod, kon op m'n eerste werkdag van het jaar effe niet op de naam komen, dus dan gooien we maar de vage term "chip" erin.
Er zijn sporthorloges die de locatiegegevens van GPS combineren met de snelheidsgegevens van een voetsensor. Dat zijn uiteraard de wat duurdere en ik weet niet uit mijn hoofd welke.
De Geonaute Versnellingsmeter ONmiles Pod kost bij Decathlon 39,95. Dit zou hetzelfde product moeten zijn als de Garmin footpod.
De Geonaute hartslagborstband is op dit moment trouwens in de aanbieding voor 13,98. Echt een koopje.
Pfff heb ik nog geen week m'n nieuwe 920xt lees ik vandaag dat er 2 über modellen zijn aangekondigd op de CES: De fenix3 en de epix. Vooral die laatste ziet er errug gaaf uit qua gadget gehalte.
Mijn 'oude' 310XT kan idd de afstand/snelheidsgegevens van de footpod gebruiken, en tegelijkertijd de positie via GPS vastleggen. 'k Weet niet hoe het met de 610 zit, maar ik neem aan dat die het ook wel zou moeten kunnen (is toch lange tijd een 'high end' toestel uit de Forerunner-reeks geweest).nogeeninlog schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:09:
[...]
Een goed gecalibreerde footpod is preciezer dan GPS.
Er zijn sporthorloges die de locatiegegevens van GPS combineren met de snelheidsgegevens van een voetsensor. Dat zijn uiteraard de wat duurdere en ik weet niet uit mijn hoofd welke.
De Geonaute Versnellingsmeter ONmiles Pod kost bij Decathlon 39,95. Dit zou hetzelfde product moeten zijn als de Garmin footpod.
De Geonaute hartslagborstband is op dit moment trouwens in de aanbieding voor 13,98. Echt een koopje.
Hier trouwens site waar het verschil in nauwkeurigheid met of zonder footpod is getest: http://fellrnr.com/wiki/Best_Running_Watch
De Decathlon footpod heb ik ook, en is volgens mij een 1 op 1 kopie van de originele Garmin-footpod (beide worden trouwens door Dynastream gemaakt, welke eigendom is van Garmin).
Let wel, wat die Geonaute hartslagband betreft: de aanbieding van €13,98 is geen ANT+ gecodeerde band, en zal dus niet werken op Garmin (de ANT+ banden van Geonaute blijven jammer genoeg op €35 steken, wat op zich natuurlijk ook al een heel scherpe prijs is).
Thanks voor je reactie! Het lijkt inderdaad niet standaard dat horloges GPS & footpod kunnen combineren, iets dat mij wel enigszins doet verbazen. Maar, het goede nieuws is dat de FR 610 dit wél kan,dvraemdo schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 03:56:
[...]
Mijn 'oude' 310XT kan idd de afstand/snelheidsgegevens van de footpod gebruiken, en tegelijkertijd de positie via GPS vastleggen. 'k Weet niet hoe het met de 610 zit, maar ik neem aan dat die het ook wel zou moeten kunnen (is toch lange tijd een 'high end' toestel uit de Forerunner-reeks geweest).
Hier trouwens site waar het verschil in nauwkeurigheid met of zonder footpod is getest: http://fellrnr.com/wiki/Best_Running_Watch
De Decathlon footpod heb ik ook, en is volgens mij een 1 op 1 kopie van de originele Garmin-footpod (beide worden trouwens door Dynastream gemaakt, welke eigendom is van Garmin).
Let wel, wat die Geonaute hartslagband betreft: de aanbieding van €13,98 is geen ANT+ gecodeerde band, en zal dus niet werken op Garmin (de ANT+ banden van Geonaute blijven jammer genoeg op €35 steken, wat op zich natuurlijk ook al een heel scherpe prijs is).
Na m'n korte herstelloop van gisteren ben ik serieus over zo'n footpod gaan nadenken. Tijdens het lopen viel het me op dat mijn snelheid wel heel erg aan het schommelen was. De ene seconde liep ik 8.30, de volgende 6.10. Nu zal dat wel altijd het geval zijn geweest, maar normaal ga ik iets rapper en heb ik geen tijd om lang op m'n horloge te kijkenLike the 310XT, it can use the optional Footpod to display your current pace while using GPS for overall pace, distance and route. Only the 310XT, 910XT and 610 can do this (so far). Given that current pace can be out by more than a minute a mile, this is a great feature.
tips voor New York
Ik gebruik soms http://bikeroutetoaster.com/BRTWebUI voor routes te maken voor te lopen..
Nu wil ik deze opladen naar mijn FR 410 hrm, maar met het nieuwe garmin express lukt dit niet, iemand die weet hoe dit lukt..
Nu wil ik deze opladen naar mijn FR 410 hrm, maar met het nieuwe garmin express lukt dit niet, iemand die weet hoe dit lukt..
Ik heb zelf geen ervaring met de FR410 maar je zou het met programma Basecamp of Mapsource kunnen proberen (beide ook van garmin)GarminH schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:58:
Ik ben niet zeker of Basecamp/Mapsource zullen werken, want die zijn meer op outdoor-toestellen gericht (dacht dat die ook geen ANT+ communicatie kunnen opzetten, maar ik kan me vergissen).rockhopper schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:26:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met de FR410 maar je zou het met programma Basecamp of Mapsource kunnen proberen (beide ook van garmin)
Wat bij mij wel al heeft gewerkt is Garmin Training Center. Er bestaat een versie met en zonder ingebouwde ANT+-plugin. Ik vermoed dat je dan die mét ANT+ nodig zal hebben.
Dus vanuit BikeRouteToaster de looptocht/rit exporteren naar tcx, dan importeren in GTC, en van daaruit versturen naar de FR410.
Hmmm... vreemd.
Vandaag heb ik een rondje gelopen die ik vaker loop. Een rondje van 7,1 km.
Mijn FR620 zegt dat het keurig 7,1 km is, maar als ik dan naar de GPS-track kijk in Garmin Connect, geeft hij deze verkeerd aan. Hij begint ergens halverwege ipv thuis. Dan slaat hij een heel stuk over en verbindt met een rechte lijn twee punten. Wat hij gelogd heeft is maximaal 2 km.
Iemand ook eens zoiets meegemaakt?
Ik heb 'm ingesteld op 'smart recording'. Beter om 'm op '1-second recording' in te stellen?
Vandaag heb ik een rondje gelopen die ik vaker loop. Een rondje van 7,1 km.
Mijn FR620 zegt dat het keurig 7,1 km is, maar als ik dan naar de GPS-track kijk in Garmin Connect, geeft hij deze verkeerd aan. Hij begint ergens halverwege ipv thuis. Dan slaat hij een heel stuk over en verbindt met een rechte lijn twee punten. Wat hij gelogd heeft is maximaal 2 km.
Iemand ook eens zoiets meegemaakt?
Ik heb 'm ingesteld op 'smart recording'. Beter om 'm op '1-second recording' in te stellen?
De 1seconde setting is natuurlijk nauwkeuriger al zou je alleen bij heel langzaam bewegen echt problemen kunnen hebben (of als je geen fix kan krijgen) en verder vraagt de 1s setting om meer energie dus je horloge gaat minder lang mee op één lading. Dit is alleen relevant bij lange trainingen of wedstrijden van meer dan 8 uur ofzo. Verder kan je nog even nagaan of je Glonass aan hebt staan (dit aan zou de nauwkeurigheid ook moeten verbeteren).
Als je horloge de afstand wel goed heeft gelogd zou het nog een synchronisatieprobleem kunnen zijn met Garmin Connect. Je kan dit in principe even nagaan om je track in een programma te laden (zoals basecamp / mapsource) of op een sport-activity tracker site zoals Strava/Endomondo/TrainingPeaks en kijken of ie daar ook raar loopt. Dit om eventuele synchronisatieproblemen uit te sluiten, want Connect heeft sinds de CES wel het een en ander aan problemen doorgemaakt.
Als je horloge de afstand wel goed heeft gelogd zou het nog een synchronisatieprobleem kunnen zijn met Garmin Connect. Je kan dit in principe even nagaan om je track in een programma te laden (zoals basecamp / mapsource) of op een sport-activity tracker site zoals Strava/Endomondo/TrainingPeaks en kijken of ie daar ook raar loopt. Dit om eventuele synchronisatieproblemen uit te sluiten, want Connect heeft sinds de CES wel het een en ander aan problemen doorgemaakt.
De afstand is dus wel goed gelogd en ik heb ook niks 'raars' gemerkt aan mijn snelheid. Het klopte voor mijn gevoel wel steeds.
Ik dacht eerst dat het ook een synchronisatieprobleem was en heb 'm dus opnieuw geupload. Maar nee, zelfde probleem.
Wat zou kunnen is dat de GPS fix er nog niet was. Ik ben nl naar buiten gelopen, zonder op GPS ontvangst te letten. Dus dat zou nog kunnen dat hij geen fix had.
Maar aangezien mijn snelheid wel klopte... is dan wel erg nauwkeurig de ingebouwde versnellingsmeter van de FR620?
Ik dacht eerst dat het ook een synchronisatieprobleem was en heb 'm dus opnieuw geupload. Maar nee, zelfde probleem.
Wat zou kunnen is dat de GPS fix er nog niet was. Ik ben nl naar buiten gelopen, zonder op GPS ontvangst te letten. Dus dat zou nog kunnen dat hij geen fix had.
Maar aangezien mijn snelheid wel klopte... is dan wel erg nauwkeurig de ingebouwde versnellingsmeter van de FR620?
Die snelheid gaat zover ik weet alleen op basis van gps, tenzij je er nog een footpod naast gebruikt. Je kan vaak zien dat je nog geen goede fix hebt als je stil staat en je toch nog "snelheid" of "tempo" hebt, ook al zegt het horloge op dat moment dat er al een goede fix is. Maar zoiets duurt normaal gesproken eigenlijk nooit langer dan een minuutje, tenzij je de hele tijd al in beweging bent.
Heb je je track nog geupload naar een andere weergave site? Zoals deze.
Hoe zit dat tegenwoordig eigenlijk met de 620, kan je daar nu intussen al een dataveld instellen met de GPS-nauwkeurigheid? Dat ging bij vorige 'high-end' Forerunners wel nog, en zou bij de introductie van de 220/620 weggelaten zijn?
Het toestel kan dan wel zeggen dat het een goede fix heeft, ik zie dan toch nog liefst zelf hoe goed die dan wel is (GPS-(on)nauwkeurigheid bvb kleiner dan 10m). Bij mijn 310XT staat deze dan ook ingesteld als een vd datavelden.
Het toestel kan dan wel zeggen dat het een goede fix heeft, ik zie dan toch nog liefst zelf hoe goed die dan wel is (GPS-(on)nauwkeurigheid bvb kleiner dan 10m). Bij mijn 310XT staat deze dan ook ingesteld als een vd datavelden.
Als dat zo is, dan is het een raadsel. Want ik gebruik geen footpod. De snelheid gaf hij keurig aan. Ik liep een trainingsrondje die ik vaker loop en met een tempo van 4:45/km, een snelheid die ik vaker loop. Dat gaf m'n horloge dus ook aan. Als hij dat mbv de GPS gedaan heeft, dan werkte die dus wel, maar heeft hij geen spoor achtergelaten? Vreemd...rockhopper schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:40:
Die snelheid gaat zover ik weet alleen op basis van gps, tenzij je er nog een footpod naast gebruikt. Je kan vaak zien dat je nog geen goede fix hebt als je stil staat en je toch nog "snelheid" of "tempo" hebt, ook al zegt het horloge op dat moment dat er al een goede fix is. Maar zoiets duurt normaal gesproken eigenlijk nooit langer dan een minuutje, tenzij je de hele tijd al in beweging bent.
Zou wel handig zijn, maar volgens mij heeft hij dat niet. Hij geeft alleen aan dat hij ontvangst heeft, niet hoe goed (zoals bv. een Garmin Etrex dat wel doet).dvraemdo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:57:
Hoe zit dat tegenwoordig eigenlijk met de 620, kan je daar nu intussen al een dataveld instellen met de GPS-nauwkeurigheid? Dat ging bij vorige 'high-end' Forerunners wel nog, en zou bij de introductie van de 220/620 weggelaten zijn?
Edit
Zojuist weer een rondje gedaan. Deze is goed gelogd. Zal wel een storing geweest zijn gisteren. Misschien niet lang genoeg gewacht op gps fix...
Geen idee.
[ Voor 4% gewijzigd door Galois op 15-01-2015 20:04 ]
De kaart niet tekenen maar wel de snelheid weergeven heeft mijn garmin wel eens gedaan als de gpx-fix er nog niet was. Ergens halverwege trilde 'ie dat ie bereik had en vanaf daar volgde de kaart. Daarvoor was er nog geen 100%fix. Voldoende voor snelheidsweergave kennelijk.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Goed te horen dat ie nu wel werkt, ik kan er verder ook geen soep van maken. Ik heb zelf een 220 en daar is de fix "wisselend" maar duurt eigenlijk nooit langer dan een minuut.
Daarnaast heb ik een weekje een 920xt gehad die was een stuk beter maar omdat de Fenix 3 beter aansluit bij mijn wensen deze weer ingeleverd en nu ben ik aan het lange wachten op de levering daarvan. (en er zullen ook wel weer problemen mee zijn zoals zo vaak met nieuwe Garmin producten)
Daarnaast heb ik een weekje een 920xt gehad die was een stuk beter maar omdat de Fenix 3 beter aansluit bij mijn wensen deze weer ingeleverd en nu ben ik aan het lange wachten op de levering daarvan. (en er zullen ook wel weer problemen mee zijn zoals zo vaak met nieuwe Garmin producten)
De Garmin Fenix3 heeft veel wat ik zou willen:
Alleen de prijs.. vanaf €450..
- GPS (50 uur batterijtijd ipv 7 of 8 uur bij veel concurrenten)
- Hoogtemeter en kompas
- Wi-Fi, ANT+ en Bluetooth
- Waterdicht (100m terwijl 10m ruim voldoende zou zijn geweest)
- Normale vormgeving zodat je ook op kantoor het horloge kan dragen.
Alleen de prijs.. vanaf €450..
De prijzen zullen wel zakken in de maanden na lancering. Hij is even duur als de 920xt maar heeft een paar extra features (niet veel) en ziet er vooral esthetisch veel beter uit (persoonlijke meningen kunnen variëren)
Voor mij reden genoeg om iets langer te wachten, met name de temperatuur is iets waar ik veel waarde aan hecht (als een van de extra features) en manuele calibratie van de hoogtemeter.
Het is meer dan ik ooit eerder aan een horloge ga uitgeven, maar in tegenstelling tot een Forerunner "durf" ik met de Fenix3 wel de hele dag rond te lopen. Ik heb 'm op de fiets en wandelbeurs even om mogen doen (demomodel) en even mee mogen spelen. Ik ben om. Het is gewoon een verlaat kerstcadeau voor mij.
Overigens gebruik ik als hartslagmeter een Scosche Rhythm + (slecht leverbaar in Nederland helaas) en die bevalt prima. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat één van de grote merken met een optische hartslagmeter komen. Dit komt met name omdat het meten toch minder nauwkeurig is, je meet stroming van het bloed in plaats van elektrische prikkels. En deze hoeven niet altijd één op één te zijn. En een groot bedrijf heeft natuurlijk een reputatie hoog te houden dat het werkt naar behoren. Verder zijn met optische meting wat beperkingen met het doorrekenen van waardes. (denk aan HRV/RR met de herstelwaardes)
Voor mij reden genoeg om iets langer te wachten, met name de temperatuur is iets waar ik veel waarde aan hecht (als een van de extra features) en manuele calibratie van de hoogtemeter.
Het is meer dan ik ooit eerder aan een horloge ga uitgeven, maar in tegenstelling tot een Forerunner "durf" ik met de Fenix3 wel de hele dag rond te lopen. Ik heb 'm op de fiets en wandelbeurs even om mogen doen (demomodel) en even mee mogen spelen. Ik ben om. Het is gewoon een verlaat kerstcadeau voor mij.
Overigens gebruik ik als hartslagmeter een Scosche Rhythm + (slecht leverbaar in Nederland helaas) en die bevalt prima. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat één van de grote merken met een optische hartslagmeter komen. Dit komt met name omdat het meten toch minder nauwkeurig is, je meet stroming van het bloed in plaats van elektrische prikkels. En deze hoeven niet altijd één op één te zijn. En een groot bedrijf heeft natuurlijk een reputatie hoog te houden dat het werkt naar behoren. Verder zijn met optische meting wat beperkingen met het doorrekenen van waardes. (denk aan HRV/RR met de herstelwaardes)
De horloges met ingebouwde hartslagmeter hebben één groot nadeel, je kan ze niet over je jas heen dragen. Zeker in de winter is dat een ongemak. Je kan het horloge onder je jas dragen met als nadeel dat je het scherm niet kan aflezen, of je accepteert dat je geen hartslag meting hebt en je draag het horloge over je jas. Persoonlijk zie ik meer in de losse optische hartslagmeters, deze lijken mij prettigere zitten dan de borst banden, maar kan je nog steeds gewoon onder je kleding dragen.
Tot mijn verbazing heeft de 920xt en Fenix3 inderdaad de zelfde advies prijs, terwijl ik persoonlijk het gevoel hebt dat de Fenix3 toch beter is. Nou zijn het advies prijzen en best kans dat de 920xt prijs in de winkel dadelijk wat zakt om onderscheid te maken. Enig idee of er functionaliteit zit in de 920xt welke niet aanwezig is in de Fenix3?
Tot mijn verbazing heeft de 920xt en Fenix3 inderdaad de zelfde advies prijs, terwijl ik persoonlijk het gevoel hebt dat de Fenix3 toch beter is. Nou zijn het advies prijzen en best kans dat de 920xt prijs in de winkel dadelijk wat zakt om onderscheid te maken. Enig idee of er functionaliteit zit in de 920xt welke niet aanwezig is in de Fenix3?
Wat ik begrepen heb tot nu toe is dat het 3 modellen zijn uit 1 lijn:Christiaan676 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:32:
Basis model: 920xt
Midden model: Fenix 3 (heeft alles van de 920xt met wat extra's gericht op outdoor)
Top model: Epix (heeft alles van de Fenix 3 behalve wifi, en als extra's weergave kaarten en volledige navigatie functies) Deze moet zo'n 50€ meer kosten als de 920/fenix3 (basismodel).
De laatste komt dan weer niet met speciale HRM-band bundels, dus voor sport hou je eigenlijk vooral de eerste twee over (mits je waarde hecht aan de HRM-band).
Dus in het kort: de fenix mist niks tov de 920, wel omgekeerd. Je kan een slag om de arm houden omdat er nog geen echte in-dept reviews geplaatst zijn en het product pas een paar dagen uit is bij gewone gebruikers. Er zijn natuurlijk wel verschillen, de 920 is lichter en de watch face is vierkant ipv rond. Het is een kwestie van zelf kijken waar je voorkeur naar uitgaat. De eerste berichten zijn in ieder geval positief in de zin dat de fenix 3 goed (beter dan de 2) gebalanceerd is.
Edit: Er is toch een verschil, de 920xt heeft een quick release systeem als accessoire, vooralsnog is deze niet aangekondigd voor de Fenix3. Voor normaal gebruik niet zo relevant, maar als je triatleet bent kan het een dealbreaker zijn. Kennelijk mag je er als triatleet niet deftig uitzien, net zoals je als alpinist niet sportief mag zijn (nav ontbreken hartslagband bij de epix)
[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 08-02-2015 12:06 . Reden: quick release info toegevoegd ]
Ikzelf ga ook voor de Fenix 3, zodra hij ergens te koop is ga ik hem bekijken en (hoogstwaarschijnlijk) kopen. Ik loop nu nog met een 310XT en dat lijkt dan wel een middeleeuws apparaat. Ik hoop alleen nog dat er via connect IQ een optie komt om mijn Tanita BC1000 weegschaal uit te kunnen lezen via ANT+. Dit kan nu wel met de 310XT, maar Garmin vertikt het om dit available te maken voor de Fenix.
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Hier nog een geïnteresseerde voor de Fenix 3. Het horloge lijkt echt alles te hebben wat ik graag wil, afgezien van een geïntegreerde hartslagmeter. Maar nadat ik zeer kort een Tomtom-horloge heb gehad, ben ik daar ook niet volledig van overtuigd.
Momenteel heb ik een FR910XT, waarmee ik op zich tevreden ben. De hartslagband is comfortabeler dan die van mijn FR305, dus ik vind het geen ramp om die te dragen. Maar die Fenix 3 is gewoon mooi en compleet. Prima om dagelijks te dragen en gelijk een smartwatch (ik wil alleen notificaties) en activity tracker.
Nu nog in het echt bekijken en beoordelen of hij comfortabel genoeg is. Ondanks de lompheid van de FR305 en FR910XT vind ik ze zeer comfortabel. De Fenix 3 is beduidend anders van vorm en heeft meer weg van mijn Suunto Observer. Die vind ik niet comfortabel om mee te sporten. In het ergste geval stap ik dan over op een 920XT. Daarvan komen er vast nog hoopjes op Marktplaats.
De eerste Fenix 3's zijn trouwens al uitgeleverd, zij het zeer beperkt. Het wordt waarschijnlijk maart of april eer we 'm hier in de winkel kunnen bekijken.
Momenteel heb ik een FR910XT, waarmee ik op zich tevreden ben. De hartslagband is comfortabeler dan die van mijn FR305, dus ik vind het geen ramp om die te dragen. Maar die Fenix 3 is gewoon mooi en compleet. Prima om dagelijks te dragen en gelijk een smartwatch (ik wil alleen notificaties) en activity tracker.
Nu nog in het echt bekijken en beoordelen of hij comfortabel genoeg is. Ondanks de lompheid van de FR305 en FR910XT vind ik ze zeer comfortabel. De Fenix 3 is beduidend anders van vorm en heeft meer weg van mijn Suunto Observer. Die vind ik niet comfortabel om mee te sporten. In het ergste geval stap ik dan over op een 920XT. Daarvan komen er vast nog hoopjes op Marktplaats.
De eerste Fenix 3's zijn trouwens al uitgeleverd, zij het zeer beperkt. Het wordt waarschijnlijk maart of april eer we 'm hier in de winkel kunnen bekijken.
Dat zoek ik ook, een horloge met zo'n hartslagmeter, zonder een band om te hoeven, iemand suggesties? Ik heb nu alleen nog een TomTom Cardio gevonden en een Adidas Smart Run... Maar duur

[ Voor 10% gewijzigd door StrongArmLance op 11-02-2015 19:31 ]
Mio alpha is er ook nog.
Als je alleen een sensor zoekt die je ook aan je telefoon kan koppelen dan is een Scosche RHYTHM+ misschien wat deze zijn goedkoper dan een compleet horloge, maar je hebt dan wel een telefoon of andere horloge nodig.
Als je alleen een sensor zoekt die je ook aan je telefoon kan koppelen dan is een Scosche RHYTHM+ misschien wat deze zijn goedkoper dan een compleet horloge, maar je hebt dan wel een telefoon of andere horloge nodig.
[ Voor 82% gewijzigd door Christiaan676 op 11-02-2015 20:00 ]
Voor de scosche rhythm + is inderdaad altijd een ander apparaat nodig om de hartslag uit te lezen.
En wel een telefoon die minimaal Blutooth smart heeft. De meeste modellen die op android 4.3 of nieuwer draaien of iphone 4s en nieuwer. Of een horloge dat blutooth of ANT+ aan kan.
Buiten de Mio Alpha is er ook nog de Mio Fuse Deze kan als activiteiten tracker werken en als hartslagmeter tijdens "workouts" waarbij je geen telefoon of horloge nodig hebt. En eventueel het kleine broertje de Mio Link. Beide zijn nog redelijk betaalbaar al is de Scosche het goedkoopste.
En wel een telefoon die minimaal Blutooth smart heeft. De meeste modellen die op android 4.3 of nieuwer draaien of iphone 4s en nieuwer. Of een horloge dat blutooth of ANT+ aan kan.
Buiten de Mio Alpha is er ook nog de Mio Fuse Deze kan als activiteiten tracker werken en als hartslagmeter tijdens "workouts" waarbij je geen telefoon of horloge nodig hebt. En eventueel het kleine broertje de Mio Link. Beide zijn nog redelijk betaalbaar al is de Scosche het goedkoopste.
Ik loop met een TT Cardio Runner. Eindelijk van die band rond mijn borst af en een GPS bij me. Heerlijk apparaat.StrongArmLance schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:22:
Dat zoek ik ook, een horloge met zo'n hartslagmeter, zonder een band om te hoeven, iemand suggesties? Ik heb nu alleen nog een TomTom Cardio gevonden en een Adidas Smart Run... Maar duur
Het nadeel aan de horloges met ingebouwde hartslagmeter is dat deze altijd direct op de huid moeten zitten om de hartslag te kunnen meten. Ik heb vanwege het koude weer namelijk vaak me horloge over me shirt heen zodat ik toch nog mijn tussentijden kan lezen, dat kan natuurlijk niet met zo'n horloge.
Overigens ben ik zelf geïnteresseerd in de Fenix 3 als opvolger van mijn FR 405. Ook al ga ik waarschijnlijk niet alle functionaliteiten gebruiken, zoals zwemmen, is het gewoon een super mooi ding. Ik had eerst de FR920XT in gedachte maar deze voelt toch wat plastic aan. Terwijl de Fenix 3 een veel luxere uitstraling heeft, zeker ten opzichte van de 920XT
Overigens ben ik zelf geïnteresseerd in de Fenix 3 als opvolger van mijn FR 405. Ook al ga ik waarschijnlijk niet alle functionaliteiten gebruiken, zoals zwemmen, is het gewoon een super mooi ding. Ik had eerst de FR920XT in gedachte maar deze voelt toch wat plastic aan. Terwijl de Fenix 3 een veel luxere uitstraling heeft, zeker ten opzichte van de 920XT
Ja die ziet er ook heel mooi uit, is alleen weer zo belachelijk duur.maartend schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:19:
[...]
Ik loop met een TT Cardio Runner. Eindelijk van die band rond mijn borst af en een GPS bij me. Heerlijk apparaat.
Zo'n mio alpha zou perfect zijn maar liever geen telefoon mee bij het rennen
Ik denk toch maar een Garmin met borst bandje, in ieder geval bedankt voor de behulpzame berichten!
[ Voor 5% gewijzigd door StrongArmLance op 12-02-2015 10:27 ]
Ik heb hem nieuw via MP gekocht. Er was een bedrijf dat ze als kertkado aan medewerkers had gegeven of zoiets en toen had ik hem voor 165 euro. Tja, dan wordt het natuurlijk erg leuk.StrongArmLance schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:25:
[...]
Ja die ziet er ook heel mooi uit, is alleen weer zo belachelijk duur.
Keek zelf ook eigenlijk voor een M400, maar toen liep ik hier tegenaan.
Mio Fuse heeft geen telefoon nodig he? Deze zal binnenkort wel goed leverbaar zijn, hij is pas net uit. Ik zie 'm bijvoorbeeld bij bol voor 125€. Overigens is er in de budgetbak ook nog een speciale Cresta te vinden met optische sensor. (bovenaan de pagina met de link) Maar mijn ervaringen met Cresta zijn nou niet bepaald positief.StrongArmLance schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:25:
[...]
Ja die ziet er ook heel mooi uit, is alleen weer zo belachelijk duur.
Zo'n mio alpha zou perfect zijn maar liever geen telefoon mee bij het rennen
Ik denk toch maar een Garmin met borst bandje, in ieder geval bedankt voor de behulpzame berichten!
Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk waar je het meeste waarde aan hecht: lage prijs, vastleggen van afstand, vastleggen hartslag of actief trainen op afstand/hartslag.
Ik gebruik nu ook sinds enkele weken de Scosche rhythm plus, met mijn Garmin forerunner 405. Eerst even de Mio link geprobeerd, maar de meting daarvan was te onnauwkeurig. Ook was de verbinding tussen de Mio en de Garmin problematisch. Allemaal geen last mee met de Scosche. Bij een vervanging van de 405 voor een andere Garmin maakt de Scosche de aankoop van een 620 minder zinvol, omdat voor de running dynamics de speciale hartslagmeter om de borst van de 620 zelf gebruikt moet worden.rockhopper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:01:
Maar da's dan jammer; het is erg prettig om zonder borstband te kunnen hardlopen
Aanschaf inderdaad iets minder makkelijk. Via Amazon.co.uk kostte het uiteindelijk enkele dagen voordat het pakketje binnen was; prima dus
[ Voor 5% gewijzigd door Frij5fd op 12-02-2015 23:06 . Reden: toevoeging ]
Er zijn wel wat winkels in Nederland die 'm verkopen, maar het is mondjesmaat helaas. Ik heb de mijne via futurum maar daar is ie niet meer leverbaar, daarna heeft neckerman 'm even gehad en is ie inmiddels ook niet meer leverbaar. Maar via amazon is het goed te doen (zowel uk als dld)
Persoonlijk geef ik niet zoveel om die running dynamics. M'n horloge geeft toch al een "geschatte hersteltijd" en dat grondcontact tijd enzo is wel leuk om te zien, maar ik ga er toch niks mee doen. Als je die dingen wel belangrijk vind dan kan je inderdaad beter zo'n superband met je toestel halen. Ik zie dat DCRainmaker net een interessante post heeft gemaakt over alles wat zo'n HRM band nu precies kan. Leuk leesvoer.
Zou je wat meer kunnen vertellen over die onnauwkeurigheid bij jouw mio link? Hoe "test" je zoiets of was er iets anders waar je het aan merkte? Ik ben gewoon benieuwd naar je ervaring omdat ik bijna niemand ken die al met een optische meter gelopen heeft.
Persoonlijk geef ik niet zoveel om die running dynamics. M'n horloge geeft toch al een "geschatte hersteltijd" en dat grondcontact tijd enzo is wel leuk om te zien, maar ik ga er toch niks mee doen. Als je die dingen wel belangrijk vind dan kan je inderdaad beter zo'n superband met je toestel halen. Ik zie dat DCRainmaker net een interessante post heeft gemaakt over alles wat zo'n HRM band nu precies kan. Leuk leesvoer.
Zou je wat meer kunnen vertellen over die onnauwkeurigheid bij jouw mio link? Hoe "test" je zoiets of was er iets anders waar je het aan merkte? Ik ben gewoon benieuwd naar je ervaring omdat ik bijna niemand ken die al met een optische meter gelopen heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 12-02-2015 23:41 . Reden: link naar HRM-band "review" toegevoegd ]
Collega's hebben de Scosche bij Wehkamp besteld volgens mij.
@rockhopper: de onnauwkeurigheid uitte zich met name in het zo nu en dan blijven hangen van de hartslag waarde op mijn 405. Aan de LED van de Mio zag ik niets bijzonders en soms dat deze geen hartslag waarnam. Soms bleef mijn hartslag laag terwijl ik met intervaltraining voluit ging. Als ik het ding erg strak deed, werd het aantal meetfouten minder, maar het bleef meerdere malen in en loopje van een uur voorkomen. Erg frustrerend, omdat ik mijn loopdata in Sporttracks inlas met de Training load plugin mijn trainingsintensiteit wilde bepalen. Training load werkt bij de gratie van een correct gemeten hartslag.
Onder de review van DC Rainmaker van de Mio link staan vele opmerkingen met dezelfde problemen. Bij de review van de Scosche rhythm plus van DC Rainmaker ontbreken de negatieve ervaringen nagenoeg (uitzonderingen daar nagelaten). Alleen de klitteband band is gevoelig voor uit elkaar vallen op de lange termijn, als ik het goed begrijp. Maar daar lig ik niet wakker van; er zijn vervangende bandjes te koop.
Onder de review van DC Rainmaker van de Mio link staan vele opmerkingen met dezelfde problemen. Bij de review van de Scosche rhythm plus van DC Rainmaker ontbreken de negatieve ervaringen nagenoeg (uitzonderingen daar nagelaten). Alleen de klitteband band is gevoelig voor uit elkaar vallen op de lange termijn, als ik het goed begrijp. Maar daar lig ik niet wakker van; er zijn vervangende bandjes te koop.
Ja dat bandje van de Scosche stelt niet veel voor inderdaad. Overigens kan je deze binnenkort ook in kleurtjes bestellen. Hoewel het waarschijnlijk de vraag wordt of en waar we deze kunnen halen in Nederland.
Bedankt voor de feedback!
Bedankt voor de feedback!
Het is weer zo ver. Garmin Connect werkt voor geen meter, website is extreem traag en kan mijn activiteiten niet inzien. Hebben jullie ook problemen?