Vraagje DrieDees: als je de HRM-band van Garmin niet gebruikt, mis je dan ook niet de runningdynamics? Dus cadence, GCT en dergelijke? Dacht zelf namelijk dat die ism met de nieuwe hartslagmeter bepaald werden.driedees schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:40:
Sinds mei loop ik met de MioLink optische hartslag, ben zeer tevreden over comfort en geen enkel probleem om 'm aan dezelfde arm te dragen als m'n hardloophorloge. De MioLink is geen kei in het oppikken van plotselinge wisselingen, maar dat is bekend issue (gevalletje flaw by design). Borstbanden zitten bij mij niet zo comfortabel, zakken erg makkelijk en hij moest eigenlijk net iets té strak. Blijf voorlopig bij de MioLink dus, maar zou 'm niet zomaar kunnen aanraden aan lopers die veel op hartslag trainen, daarvoor pikt ie de schommelingen gewoon niet snel genoeg op. Mio belooft al een poos een firmware update, om een en ander te verbeteren, maar geen ETA bekend.
Zelf denk ik er over om de 220 aan te schaffen, in de upload zijn ook de cadence en staphoogte e.d. terug te zien. wil dus graag weten of de HRM-band wel of niet nodig is.
Bedankt alvast,
Ron (nu nog een Forerunner 305, maar die begint kuren te vertonen)