Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 14 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-06 17:14
driedees schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:40:

Sinds mei loop ik met de MioLink optische hartslag, ben zeer tevreden over comfort en geen enkel probleem om 'm aan dezelfde arm te dragen als m'n hardloophorloge. De MioLink is geen kei in het oppikken van plotselinge wisselingen, maar dat is bekend issue (gevalletje flaw by design). Borstbanden zitten bij mij niet zo comfortabel, zakken erg makkelijk en hij moest eigenlijk net iets té strak. Blijf voorlopig bij de MioLink dus, maar zou 'm niet zomaar kunnen aanraden aan lopers die veel op hartslag trainen, daarvoor pikt ie de schommelingen gewoon niet snel genoeg op. Mio belooft al een poos een firmware update, om een en ander te verbeteren, maar geen ETA bekend.
Vraagje DrieDees: als je de HRM-band van Garmin niet gebruikt, mis je dan ook niet de runningdynamics? Dus cadence, GCT en dergelijke? Dacht zelf namelijk dat die ism met de nieuwe hartslagmeter bepaald werden.

Zelf denk ik er over om de 220 aan te schaffen, in de upload zijn ook de cadence en staphoogte e.d. terug te zien. wil dus graag weten of de HRM-band wel of niet nodig is.

Bedankt alvast,
Ron (nu nog een Forerunner 305, maar die begint kuren te vertonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 23:58
Running dynamics zit inderdaad in de hartslagband van de FR620. De FR220 heeft deze niet en bepaalt cadance aan de hand van een versnellingsmeter in het horloge (Doet de FR20 volgens mij ook als je de hartslagband niet gebruikt).

Bij de FR220 kan je dus een willekeurige ant+ hartslagmeter gebruiken zonder dat je informatie verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-06 11:01

samo

yo/wassup

Ik heb een 620HRM+ en laatst zonder hartslagband gelopen. Ik heb op Garmin wel running dynamics van deze run gek genoeg. Ik dacht namelijk ook altijd dat dit in de band zou zitten.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 23:58
samo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:28:
Ik heb een 620HRM+ en laatst zonder hartslagband gelopen. Ik heb op Garmin wel running dynamics van deze run gek genoeg. Ik dacht namelijk ook altijd dat dit in de band zou zitten.
Die run heeft alleen Cadans, als je geen gebruik maakt van de band dan valt het horloge terug op de interne versnellingsmeter zoals de FR220. Dingen zoals als grond contact ontbreken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:33
thunder68 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:48:
Vraagje DrieDees: als je de HRM-band van Garmin niet gebruikt, mis je dan ook niet de runningdynamics? Dus cadence, GCT en dergelijke? Dacht zelf namelijk dat die ism met de nieuwe hartslagmeter bepaald werden.
Net als jij maak ik nog gebruik van een Forerunner 305. Cadans is de enige vorm van running dynamics die ik heb, via de Geonaute ANT+ footpod.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 16:01

4POX

Everybody is wired

samo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:28:
Zal de FR620 in de toekomst misschien de zelfde functionaliteit van de FR15 krijgen. Een sportmeter die de hele dag door meet ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
driedees schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:46:
[...]
Net als jij maak ik nog gebruik van een Forerunner 305. Cadans is de enige vorm van running dynamics die ik heb, via de Geonaute ANT+ footpod.
Dank je DrieDees, en Christiaan676! ik snap hem.. moet er ff over nadenken of ik
a) een 620 of 220 neem (hangt van de aanbiedingen/Ebay af ;)
b) Runningdynamics echt serieus zou gebruiken

De Mio is 2keer zo duur als de HRM-band; en is niet altijd erg precies wat ik lees tot nu toe. maar wel comfortabeler om te dragen.

keuzes....
@Christiaan676: mooie prestaties trouwens, we lopen redelijk vergelijkbaar zo te zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
4POX schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:56:
[...]

Zal de FR620 in de toekomst misschien de zelfde functionaliteit van de FR15 krijgen. Een sportmeter die de hele dag door meet ?
Vermoedelijk niet, dat zou DCRainmaker al vernomen hebben van de mensen van Garmin. Zou iets te maken hebben met de interne accelerometer van de FR620, die niet ontworpen is voor 'low-power use' (welke dus wel een vereiste is om continu je bewegingen te monitoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-06 14:07
thunder68 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:52:
[...]

a) een 620 of 220 neem (hangt van de aanbiedingen/Ebay af ;)
b) Runningdynamics echt serieus zou gebruiken
Ik heb een 620 en zou er nu nog wel 2 x over nadenken als ik een nieuw GPS-horloge zou kopen. Op zich is het een mooi apparaat, met veel verschillende mogelijkheden en opties. Hij heeft alleen wel erg veel last van bugs (reboots tijdens het lopen e.d.) en een waardeloze GPS. Ter illustratie:

http://connect.garmin.com/modern/activity/561418488

Het eerste rondje was toch ook echt door het Vondelpark en niet in een rechte lijn omhoog naar Oud West en ik ben niet in het water van de Postjeskade gestart ;) Zulke dingen doet hij dus wel vaker en heb eigenlijk zelden gehad dat de GPS goed op het pad zit waar ik heb gelopen, terwijl mijn oude Nike+ horloge dat wel keurig deed. Vaak kloppen de afstanden wel ongeveer, maar ik vind dit toch erg storend, zeker voor zo'n duur ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51
Dat moet een fout exemplaar zijn en die was bij mij al lang naar de winkel terug gebracht/gestuurd, want dit lijkt nergens op :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Volgens het Garmin forum hebben bijna alle 620 modellen vergelijkbare problemen met de GPS, dus ik ben een beetje huiverig om hem om te gaan ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Ja maar wat ik op die kaart/route zie heeft weinig meer met bruikbare GPS te maken, en dan is het gewoon een onvolwaardig product. Zijn hier dan ook mensen met betere resultaten? Ik zou m'n geld gewoon terug eisen, want dit is beschamend voor zo'n duur ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Ben met je eens dat dit niet zou moeten mogen, zal er nog eens over nadenken wat ik kan doen (hij is al een maand of wat oud, weet niet of je dan nog je geld terug kan krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
@Ho0f; mijn 620 doet helemaal niets van dat..

Het enige probleem wat ik heb is dat de current pace totaal onbruikbaar is.
Garmin zou een update moeten uitbrengen om die waarde vanaf de foodpod (icm met de reeds aanwezige auto calibrate) uit te lezen. Dan heb je GPS voor de map/afstand en de foodpod voor instant current pace.

Mijn 620 reset nooit, synced altijd automatisch via WIFI, heeft altijd goed GPS ontvangst, etc.

Als je het forum leest wordt je inderdaad heel ongelukkig.

Tijdens die Nurnburgringlauf heeft de Garmin 24.2km gemeten, vrij goed dus en mogelijk zelfs correct.
Ook op de baan of intervalletjes uitgemeten met zo'n meetwiel klopt de gemeten afstand tot op de meter bij mij.

Heb je natuurlijk weinig aan als het bij jou gewoon niet werkt, maargoed het geeft hoop dat er wel een goede 620 te krijgen is. Het is op zijn minst raar dat er blijkbaar zoveel verschil tussen 620s zit.

Overigens vind ik de map bij Garmin niet interessant. Het is leuk om de route te zien, maar maak je niet druk over gekke vormen op de map. De afstand zou gewoon nauwkeurig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ho0f schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:13:
Ben met je eens dat dit niet zou moeten mogen, zal er nog eens over nadenken wat ik kan doen (hij is al een maand of wat oud, weet niet of je dan nog je geld terug kan krijgen).
Je hebt in ieder geval recht op een goed exemplaar. Desnoods ruilen ze hem net zo lang om totdat je er eentje hebt die het wel doet. Daar is ook gewoon wetgeving voor waar Garmin en ook de winkelier zich aan zal moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Requiem19 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:17:
[...]

Je hebt in ieder geval recht op een goed exemplaar. Desnoods ruilen ze hem net zo lang om totdat je er eentje hebt die het wel doet. Daar is ook gewoon wetgeving voor waar Garmin en ook de winkelier zich aan zal moeten houden.
Gelijk hebben != gelijk krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Predje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:23:
[...]

Gelijk hebben != gelijk krijgen..
Precies, in dat getouwtrek heb ik niet echt zin dus vandaar mijn aarzeling om terug te gaan naar de winkel. Zoals gezegd klopt de afstand meestal wel, bij mij was de Nürburgring-loop 24,15 km, dus ook redelijk nauwkeurig op 24,4 km (wat het zou moeten zijn). Dat is op zich natuurlijk ook vreemd, hoe kan de afstand redelijk kloppen terwijl je op de kaart veel meer of minder meters maakt? Toeval? Of zit er toch een andere rekenmethode achter?

En ik geloof dat ze de lap pace beter hebben gemaakt, waardoor die een betere current pace geeft dan de current pace, dus dat zou je nog kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Ik heb ooit een Timex gehad en maandenlang met de onbetrouwbare GPS gesukkeld. Uiteindelijk heb ik printouts gemaakt van de maps/routes, en gewoon m'n geld terug gekregen (na een eerste reparatie cq. omruil die niets verholpen had). Als klant zul je in dit geval waarschijnlijk gelijk krijgen als je je recht haalt. Ik weet dat het enorm frustrerend is, maar helemaal voor zo'n duur ding zou ik tot het uiterste gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door henrid op 12-08-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ho0f schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:36:
[...]

Precies, in dat getouwtrek heb ik niet echt zin dus vandaar mijn aarzeling om terug te gaan naar de winkel. Zoals gezegd klopt de afstand meestal wel, bij mij was de Nürburgring-loop 24,15 km, dus ook redelijk nauwkeurig op 24,4 km (wat het zou moeten zijn). Dat is op zich natuurlijk ook vreemd, hoe kan de afstand redelijk kloppen terwijl je op de kaart veel meer of minder meters maakt? Toeval? Of zit er toch een andere rekenmethode achter?

En ik geloof dat ze de lap pace beter hebben gemaakt, waardoor die een betere current pace geeft dan de current pace, dus dat zou je nog kunnen testen.
Ik ren altijd met lap pace. (standaard toon ik lap distance, lap time, lap pace en % van max HR).
Met die 4 velden heb ik alle info die ik nodig heb.

Lap Pace heeft elke lap weer ~30-40 seconden nodig om "tot rust" te komen. Heel irritant.

Die 24.4 is op een gezette manier uitgemeten. Maar je loopt natuurlijk nooit 100% zo.
Dus of je hebt echt 24.15 gelopen en Garmin is spot on.
OF je hebt 26 (of 21 of whatever) gelopen en Garmin meet totaal fout.
OF je hebt 24.4 gelopen en Garmin met redelijk nauwkeurig.
Kies maar wat je wil :)

Hetgeen Garmin aangeeft voor afstand, pace, etc is niet hetzelfde als wat Garmin weergeeft op de kaart.
Van die kaart kun je dus niet uitgaan, dat is slechts een indicatie of beter een grafische interpretatie van de hoop gegevens.

Heb jij trouwens je Garmin ingesteld staan om elke seconden te meten? Dat heb ik aan staan en daarmee zijn mijn kaarten wel veel beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@ Ho0f: wat jij met je FR620 hebt is echt niet goed hoor, zou je geen genoegen mee moeten nemen. M'n FR305 doet het zelfs nog beter wanneer ik zonder satellietfix aan een loopje begin...

Ik kan goed begrijpen dat je geen zin heb terug te gaan naar de winkel: het probleem is immers moeilijk aantonen zo aan de balie. Wel heb ik goede ervaringen met de support van Garmin zelf, wel eens wat vragen/opmerkingen gemaakt n.a.v. Garmin Connect en voor iemand met een FR220 die problemen had die vergelijkbaar waren met de jouwe. Die problemen waren overigens weg met een van de eerste firmware updates voor de FR220.

Je kunt Garmin US vrij makkelijk bereiken via Social.Support@garmin.com, in het Engels. Denk dat je een heel eind moet komen met een omschrijving van je probleem, inclusief links naar de activiteiten op Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Tsja, zal dan toch van het weekend eens langs de winkel gaan, kijken hoe behulpzaam ze zijn.

@Predje: Dat het niet 1 op 1 is snap ik en dat verwacht ik ook niet, vandaar ook dat ik zeg dat de afstand redelijk nauwkeurig gemeten lijkt te worden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Hoof op 12-08-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11
Predje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:47:Heb jij trouwens je Garmin ingesteld staan om elke seconden te meten? Dat heb ik aan staan en daarmee zijn mijn kaarten wel veel beter geworden.
Ik heb juist het omgekeerde gedaan met mijn 610. Van elke seconde naar variabel. Naar mijn idee legt de FR dan alleen de juiste punten vast, ipv geforceerd elke seconde waar nog wel eens een foutje in kan zitten. Maar het kan idd wel een goede zijn om dat te veranderen, welke instelling je momenteel ook hebt.

Ik heb op mijn display vaak de hoogte weergeven. Dat is vaak wel een goede indicatie voor de nauwkeurigheid. Ik weet dat deze bijvoorbeeld op ±0 meter moet zitten bij mijn huis, en wanneer deze 60 meter aangeeft weet ik dat de nauwkeurigheid (nog) niet juist is, wat de Garmin verder ook aangeeft :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Dat van die hoogte is wellicht een goed idee, maar dan moet je wel weten hoe hoog je moet zitten :P

Als ik trouwens naar de current pace kijk en ik sta stil dan ga ik ooit gewoon 40km/u.. das gewoon echt slecht voor een apparaat van 400 euro.

Garmin is ook gewoon TE traag om problemen te verhelpen.. dat ding is al meer dan een jaar op de markt.
Dan mag je echt meer verwachten als klant!

Echter ben ik voor 90% heel tevreden over de 620. Zaken als hartslag, running dynamics, vo2max, training effect, wifi sync werken gewoon heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik ben 95% van de tijd ook heel blij met mijn 610, maar die 5% gaat om het volgende:
- corrosie op metalen achterkant door zweet, veroorzaakt soms groene aanslag en irritatie op huid;
- heb hem éénmaal volledig moeten resetten inclusief verlies data omdat hij vastliep en weigerde nog iets te doen;
- polsband brak vorige week af. Nieuwe besteld, en blijkbaar hadden ze zelf ook door dat deze niet degelijk was, want inmiddels is de constructie licht veranderd;
- onnauwkeurigheid met route op kaart; ook al geeft de forerunner een nauwkeurigheid van 6 meter aan, en kan deze al goed je huidige tempo weergeven, op de kaart kan deze er achteraf makkelijk 100 meter naast zitten.
- het uploaden van de data gaat soms niet automatisch. Moet ik de ANT-stick er in en weer uithalen.
- de oplaadklip lijkt steeds minder goed connectie te maken met het horloge

Dit lijkt nogal een lijst, maar het zijn vooral randzaken en incidenten. Qua gebruiksgemak is de forerunner echt heerlijk. En de Forerunner 610 ziet er prachtig uit (veel mooier en draagt ook fijner dan de 620), gebruik hem als dagelijks horloge.

De opvolger wordt echter waarschijnlijk wel een Suunto Ambit 2/3

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ik vind toch echt de 620 mooier hoor en fijner omdat ie lichter is.
Daarnaast kent de 620 geen problemen met corrosie of opladen, de "dock" is gewoon een magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

inquestos schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:13:
Ik heb op mijn display vaak de hoogte weergeven. Dat is vaak wel een goede indicatie voor de nauwkeurigheid.
Nee :) Hoogtemeting obv gps is vaak* zeer onnauwkeurig. Je kan dus een heel nauwkeurige laterale meting hebben terwijl de hoogtemeting compleet verkeerd is.

* Je hebt sowieso minstens vier in plaats van drie satellieten nodig voor hoogtebepaling. En alleen als een van die vier satellieten laag aan de horizon staan kan je de hoogte redelijk nauwkeurig bepalen. En dan nog zitten bomen en bebouwing meestal in de weg.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Daar ben ik me zeer van bewust kenneth.

En juist daarom gebruik ik het zo. Als het met de hoogtemeting goed zit, zit het lateraal helemaal goed. Dat is althans mijn gedachte, en in de praktijk blijkt dat ook te kloppen. (en ik wil ook gewoon een juiste hoogtemeting hebben in mijn gpx-bestand)

Al check ik vaak ook even de satellietontvangst (aantal satellieten, ontvangst, geschatte onnauwkeurigheid), maar dat zit in de FR610 diep verborgen in de menu's.

offtopic:
De verleiding niet kunnen weerstaan en zojuist een Garmin gpsmap 62ST besteld. Kan ik binnenkort al helemaal een gps-vergelijking doen met 4/5 devices :P

[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 12-08-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-06 21:17
Al een tijdje heb ik een synchronisatie probleem met mijn garmin 610.
Ik kan geen gegevens meer uploaden naar de site.
Heb garmin express al opnieuw geinstalleerd, heb het geprobeerd met het oude programma, heb het geprobeerd op een andere laptop en met een andere usb ant stick.
Ben dus bang dat het aan mijn horloge ligt.
Het rare is dat garmin express wel gewoon verbinding maakt met de 610 maar dus geen gegevens kan verzenden of ontvangen.
De 610 heeft nu niet de nieuwste software omdat ik nu ook niet kan updaten.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en een oplossing?
Ik heb niet zo heel veel zin om te resetten want er staan ongeveer 80 activiteiten op met een aantal pr's ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Die activiteiten staan naar ik aanneem ook op je pc/online?

Ik gebruik geen Garmin Express. Ik heb het geloof ik wel geprobeerd, maar ik geloof dat ik tegen hetzelfde probleem aanliep. Het lukte me in ieder geval niet om de activiteiten vervolgens naar strava/endomondo up te loaden, ze stonden geloof ik wel op garmin connect. Ik werk met Garmin ANT Agent. Ik zou zeggen, probeer dat eens: gooi Garmin Express er volledig vanaf, installeer Garmin ANT Agent (opnieuw), en kijk of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Laatst online: 21-06 21:17
Nee ik krijg de activiteiten ook niet op de pc.
Ik heb het ook geprobeerd met de garmin ant agent, maar ook daar kreeg ik die melding dat het synchroniseren mislukt was.

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Interessant topic :). VIa MP heb ik een Forerunner 610 HRM aangeschaft, deze kan ik vanavond ophalen. Ben heel benieuwd naar de prestaties hiervan.
Reden van aanschaf, ik ren nu met mijn telefoon aan de arm icm Nike+ App. Deze app is zeer gericht op gamification en ben er zeer over te spreken. Het enige dat ik hieraan mis is dat hij per kilometer pas aangeeft wat je doet, dus je snelheid icm afstand. Dan moet je weer bijzetten om die tijd weer goed te gaan maken.

Met deze Garmin hoop ik :
A. Beter en gerichter te kunnen gaan trainen
B. Meer van mijn omgeving mee te krijgen.
C. Beter te gaan lopen omdat je nu je eigen voetstappen hoort en hierop kunt sturen.
D. Ik kan in de regen naar buiten, dat doe ik nu ook niet omdat ik dan bang ben dat mijn telefoon eraan gaat.

Ik heb eerst gekeken naar de NIke+ Sportswatch & TomTom runners, maar ben bang dat deze goed voor 1 jaar zijn, daarna wil ik weer "meer' gegevens verzamelen.

Ik hoop alleen dat ik nu de juiste keuze maak door voor de de FR 610 te kiezen, of dat ik beter nog even had kunnen wachten tot de FR 620 in prijs zou zakken.

Syncen gaat overigens gebeuren met een Mac (mini 2011), maar ik verwacht dat dit geen problemen gaat opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 14-08-2014 12:01 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Calitomnication schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:01:
Interessant topic :). VIa MP heb ik een Forerunner 610 HRM aangeschaft, deze kan ik vanavond ophalen. Ben heel benieuwd naar de prestaties hiervan.
Reden van aanschaf, ik ren nu met mijn telefoon aan de arm icm Nike+ App. Deze app is zeer gericht op gamification en ben er zeer over te spreken. Het enige dat ik hieraan mis is dat hij per kilometer pas aangeeft wat je doet, dus je snelheid icm afstand. Dan moet je weer bijzetten om die tijd weer goed te gaan maken.

Met deze Garmin hoop ik :
A. Beter en gerichter te kunnen gaan trainen
B. Meer van mijn omgeving mee te krijgen.
C. Beter te gaan lopen omdat je nu je eigen voetstappen hoort en hierop kunt sturen.
D. Ik kan in de regen naar buiten, dat doe ik nu ook niet omdat ik dan bang ben dat mijn telefoon eraan gaat.

Ik heb eerst gekeken naar de NIke+ Sportswatch & TomTom runners, maar ben bang dat deze goed voor 1 jaar zijn, daarna wil ik weer "meer' gegevens verzamelen.

Ik hoop alleen dat ik nu de juiste keuze maak door voor de de FR 610 te kiezen, of dat ik beter nog even had kunnen wachten tot de FR 620 in prijs zou zakken.

Syncen gaat overigens gebeuren met een Mac (mini 2011), maar ik verwacht dat dit geen problemen gaat opleveren.
Nike+ ben je inderdaad snel klaar mee, ik heb hem na een half jaar-jaar vervangen door ook een FR610 die tot nu toe perfect bevalt! Veel betere trainings opties & workouts in te stellen. De Nike laat hartslag zien maar verder niks of het te hoog/laag etc is.

Syncen kan ook gewoon op een mac, dat doe ik zelf thuis ook.

Denk niet dat je spijt krijgt! ;) (Eye candy op de Nike+ site is echter wel wat beter dan die van Garmin, echter weer weinig echte statistieken opties op Nike+

Je zou de garmin bestanden via een omweg kunnen inlezen in je Nike+ account mocht je dat willen, bv via http://www.awsmithson.com/tcx2nikeplus/)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

SaURoN schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:28:
[...]

Nike+ ben je inderdaad snel klaar mee, ik heb hem na een half jaar-jaar vervangen door ook een FR610 die tot nu toe perfect bevalt! Veel betere trainings opties & workouts in te stellen. De Nike laat hartslag zien maar verder niks of het te hoog/laag etc is.

Syncen kan ook gewoon op een mac, dat doe ik zelf thuis ook.

Denk niet dat je spijt krijgt! ;) (Eye candy op de Nike+ site is echter wel wat beter dan die van Garmin, echter weer weinig echte statistieken opties op Nike+

Je zou de garmin bestanden via een omweg kunnen inlezen in je Nike+ account mocht je dat willen, bv via http://www.awsmithson.com/tcx2nikeplus/)
_/-\o_ Helemaal top, die site had ik nog niet gevonden. De eye-candy en gamification van Nike spreken mij gewoon erg aan. Als je 2 seconden sneller bent op de 5K krijg je daar meteen een badge voor, dat is wel mooi.

Ga toch voor de 610 :)

tips voor New York

• thunder68
Beslissing is genomen: het is een 220 geworden. Is als het goed is onderweg via de post ondertussen.
Reden is vooral de gunstige prijs waarvoor ik hem kon overnemen. Plus de runningdynamics die me wel gaaf lijken maar ik waarschijnlijk niet echt veel zal gebruiken.

Zodra ik hem heb en er wat ervaring mee heb zal ik het hier laten weten.

• dvraemdo
thunder68 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:23:
Beslissing is genomen: het is een 220 geworden. Is als het goed is onderweg via de post ondertussen.
Reden is vooral de gunstige prijs waarvoor ik hem kon overnemen. Plus de runningdynamics die me wel gaaf lijken maar ik waarschijnlijk niet echt veel zal gebruiken.

Zodra ik hem heb en er wat ervaring mee heb zal ik het hier laten weten.
Proficiat met je aankoop. Maar heeft de 220 eigenlijk wel 'Running Dynamics'? Dacht dat enkel de 620 en de Fenix 2 overweg konden met de extra ANT+ datastream die van de 'HRM-Run' borstband komt?

• thunder68
Juist het niet echt gaan gebruiken daarvan heeft me doen besluiten niet voor de 620 met uitgebreide running dynamics te gaan. Dus voor de 220.. ;)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier ook een trotse bezitter van een Garmin 610. Via MP in een dorp verderop een advertentie gezien. Hij stond voor 150 euro op MP. Hier 120 op geboden, uiteindelijk hebben er nog een aantal mensen op geboden en zijn we via de mail een prijs van 156 euro overeen gekomen.

Dus ik er net naartoe, had hij 'm nog proberen te poetsen en hierbij het bandje iets beschadigd, dus voor 130 euro mocht ik 'm meenemen. 610 + Garmin Borstband en alle bijbehorende attributen natuurlijk :)

Horloge ziet er goed uit, nu hopen dat hij geen verborgen gebreken heeft, maar dat is altijd afwachten natuurlijk. Vooralsnog zeer tevreden, kan niet wachten om hem echt in gebruik te nemen :)

tips voor New York

• dvraemdo
thunder68 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:15:
Juist het niet echt gaan gebruiken daarvan heeft me doen besluiten niet voor de 620 met uitgebreide running dynamics te gaan. Dus voor de 220.. ;)
Oepsie, duidelijk niet goed gelezen van mij, sorry :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Was me ontgaan, maar blijkbaar kan je Garmin connect tegenwoordig automatisch laten syncen naar o.a. strava en endomondo:

http://www.dcrainmaker.co...pmyfitness-endomondo.html

Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ben het nu aan syncen, zojuist de connectie tussen de 2 accounts gemaakt. Heb me ook "ingeschreven" bij de Tweakers renclub die ze daar hebben, misschien leuk om dat met meerdere te gaan doen :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Ik gebruik die sync-optie om van Garmin naar Strava toe te synchroniseren, werkt prima. Eenmaal op Garmin Connect, staat het binnen een paar minuten ook op Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Het enige probleem is dat ik mijn forerunner regelmatig misbruik voor een autorit of wandeltocht die ik echt niet op strava hoef te zetten, en dan moet ik alsnog naar strava om 'm te deleten/privaten.

Eigenlijk is de upload-knop ook maar 1 seconde werk op strava. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik gebruik daarvoor https://tapiriik.com , in mijn geval om te syncen met runkeeper en strava.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-06 15:13
Van Turtle Sport is een nieuwe versie uitgebracht:
http://turtlesport.sourceforge.net/EN/home.html
Helaas nog geen ondersteuning voor footpods, ook al heb ik daar vorig jaar om gevraagd.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:47

Galois

1811 - 1832

Ik heb een Polar RS200 met footpod. Deze heb ik al jaren (5?) en erg tevreden over. Hij is erg nauwkeurig in zowel momentane snelheid als gemiddelde snelheid en totale afstand.

Helaas begint het apparaatje wat gebreken te vertonen (hartslagmeter doet het niet meer en polsbandje is ook af) en ben ik op zoek naar een nieuwe.

De Garmin Forerunners zijn erg populair en ik ben een beetje in die richting aan het kijken en min of meer de 610 uitgekozen (mooi formaat/uiterlijk, mooie opties en nog betaalbaar).

Maar nu lees ik op veel plekken dat de momentane snelheid van de Forerunners waardeloos is. Niet te gebruiken, varieert bij constante snelheid continu minstens 1 km/h.
De footpod van mijn Polar doet dat niet. Als ik versnel dan reageert hij redelijk snel. En dat is toch een optie die ik veel gebruik. Tijdens een hardloopwedstrijd dan wil ik bv 15 km/h aanhouden en dan zorg ik ervoor dat ik daarboven blijf door regelmatig te kijken. Werkt prima met m'n Polar, maar met de Forerunner met GPS dus niet?

Want eigenlijk opmerkelijk dat toen ik deze Polar kocht er vrijwel geen met GPS waren en bijna allemaal met footpod. Nu is het andersom, de footpod lijkt nauwelijks meer gebruikt te worden?

Wie kan mij advies geven?

- ik wil graag mijn momentane snelheid nauwkeurig kunnen zien.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• driedees
Er zijn GPS-hardloophorloges waarbij je kunt kiezen wat de bron is van weergegeven huidige snelheid. Als het goed is kun je bij de Garmin 310XT, 610 en de 910XT kiezen voor je footpod als bron van de huidige snelheid, zonder dat GPS wordt uitgeschakeld. DCRainmaker bevestigt het in ieder geval voor de 310XT (zoek in dit artikel naar "Can I set which speed source to use?").

FellRnR schrijft hier dat de drie genoemde Garmin-modellen de keuze bieden om de footpod te gebruiken als bron voor huidige snelheid (punt 5 - zoektermen current speed/speed source).

De originele Garmin ANT+ footpods zijn vrij prijzig, maar bij de Decathlon koop je voor 40 euro precies hetzelfde apparaatje, alleen dan onder merknaam Geonaute. Die werkt prima met Garmins, heb 'm zelf ook en in dit topic staan meer positieve ervaringen over Geonaute-accessoires.

[ Voor 26% gewijzigd door driedees op 04-09-2014 13:13 ]

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 08:20

Keida

dr.

Ik heb sinds een week of twee ineens last van het ontbreken van kaarten bij mijn hardloopsessies. Als ik dan op het horloge kijk (Forerunner 220), staat er: "Er zijn geen kaartgegevens voor deze activiteit". Ook op Garmin connect heeft hij dan geen kaart.

Beetje raar ook. Hij is ook ineens minder nauwkeurig lijkt het. Voor een rondje van normaal 6.6 km, laat hij nu ineens 5.6 km zien, maar ik kan dus niet de GPS data controleren.
Kan online ook niets vinden, iemand dit meegemaakt?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Keida schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:13:
Ik heb sinds een week of twee ineens last van het ontbreken van kaarten bij mijn hardloopsessies. Als ik dan op het horloge kijk (Forerunner 220), staat er: "Er zijn geen kaartgegevens voor deze activiteit". Ook op Garmin connect heeft hij dan geen kaart.

Beetje raar ook. Hij is ook ineens minder nauwkeurig lijkt het. Voor een rondje van normaal 6.6 km, laat hij nu ineens 5.6 km zien, maar ik kan dus niet de GPS data controleren.
Kan online ook niets vinden, iemand dit meegemaakt?
Zou het kunnen dat bij jouw 220 de 'bron' voor zijn snelheid/afstand ingesteld staat op de ingebouwde accelerometer, ipv de GPS? Ik weet niet of/hoe het juist mogelijk is (heb zelf geen 220), maar ik ga ervan uit dat, als je toestel op 'indoor' staat (bvb voor lopen op een loopband), de afstand dan op die manier bepaald wordt, en daarmee ook kan afwijken van die die normaal via GPS gepaald wordt...

Daarom is het ook logisch dat je geen kaart gaat zien (wegens GPS die uitgeschakeld is). Hoe staat het trouwens weergegeven in Garmin Connect? Staat daar als soort activity 'hardlopen' bij, of 'hardlopen op de loopband'?

[ Voor 12% gewijzigd door dvraemdo op 05-09-2014 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Sinds een paar dagen heeft met FR610 moeite met synchorniseren van data. Als ik de ANT erin stop gaat hij niet meer automaitsch syncen. Na enig aandringen vindt hij de FR en gaat syncen, althans.. het scherm van de FR geeft "DATA OVERZETTEN" aan. Als ik daarna inlog op Garmin Connect is het activieitenlogboek niet bijgewerkt. Dit met mijn runs van afgelopen maandag en gisteren.

Iemand hier ervaring mee? Ik kan de runs van handmatig importeren denk ik, maar het lijkt me wel handig dat deze ook in Garmin COnnect verschijnen.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik loop ook altijd te knooien met mijn 310XT en het syncen. Wat voor mij bijna altijd werkt is het volgende:
• Alles uit: Ant op mijn laptop, USB stick niet ingeplugged, 310XT uitgeschakeld.
• Ant aanzetten
• USB stick inpluggen
• Ant instellen op "detect new devices"1, via systray -> rechtermuisknop -> enable.
• 310XT inschakelen
• Wachten

1Ik zit op mijn werk en weet zo niet niet precies hoe die optie heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik deel de ervaring (FR610). Ant-stick erin en eruit halen (soms meerdere keren) helpt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Arie- schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:33:
Ik loop ook altijd te knooien met mijn 310XT en het syncen. Wat voor mij bijna altijd werkt is het volgende:
• Alles uit: Ant op mijn laptop, USB stick niet ingeplugged, 310XT uitgeschakeld.
• Ant aanzetten
• USB stick inpluggen
• Ant instellen op "detect new devices"1, via systray -> rechtermuisknop -> enable.
• 310XT inschakelen
• Wachten

1Ik zit op mijn werk en weet zo niet niet precies hoe die optie heet.
Thanks, ik zal die volgorde eens proberen. Heb FR uitgezet, ANT uit, Garmin Connect uit, USB eruit. Terug in andere poort. (= laptop, mee poorten aan achter- & zijkant, waarvan 1x USB 3.0). Had gehoopt dat hij hem hier wel zou herkennen, maar niets.
Daarnaast heb ik nog de optie Mac Mini, maar ook deze is niet zo happig om de data te syncen. Om eerlijk te zijn heeft deze nog nooit de data overgezet, kon het horloge niet eens vinden. Windows 8 nog nooit een probleem gehad. Het aparte is dat hij wel lijkt te syncen, maar de data dus niet naar Garmin Connect overzet.

Enfin, ik zal wel eens e.e.a testen, mocht het lukken laat ik wel weten hoe en wat :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Je hebt je data van je 610 nog nooit eerder overgezet? Je kan beter niet alles in één keer willen doen. Dat neemt behoorlijk wat tijd in beslag (denk in tientallen minuten), en mocht het misgaan, mag je geheel opnieuw beginnen.

Wat zegt je ANT-agent? 'waiting for new data?' of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik had al een aantal runs overgezet, maar sinds een paar dagen kreeg ik geen verbinding meer met Garmin ANT Agent. Van alles lopen proberen.

Heb een Windows 8 (Asus) notebook en Mac Mini geprobeerd, maar niks werkt. Programma's afsluiten, opnieuw starten, horloge opnieuw starten, ANT Agent verwijderen.
Na enige tijd prutsen is het nu net gelukt om de data over te zetten. Mocht iemand dezelfde problemen ervaren, dit heeft bij mij gewerkt :

1. Sluit alle Garmin Programma's af
2. Start de ANT Agent opnieuw, deze gaat nu zoeken naar de FR
3. In de FR (610 in dit geval) ga naar Menu > Stel In > Systeem > Gegevens verzenden > Zet allebei de opties op NEE
4. Ga terug naar menu (weet niet of dit nodig is, maar heb het als extra bevestiging gedaan)
5. Keer terug naar "Gegevens verzenden" en zet alles op JA.

Hierna duurde het nog enkele seconden, maar daarna ging het horloge vrijwel direct syncen. De gegevens staan nu in Garmin Connect. :)

Vrij basic, maar het heeft gewerkt :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Heb je trouwens gekeken of je data, ook al geeft je ANT Agent er geen melding van, toch wel op garmin connect staat?

Het viel mij vandaag op dat, alhoewel de ANT Agent aangaf dat er geen ANT-stick inzat, mijn FR610 wel begon te transferren, en even later alles op garmin connect stond. Om ze ook via ANT Agent (in bijvoorbeeld garmin training center) te krijgen moet je inderdaad vaak die 5 stappen doorlopen. Al sluit ik vaak enkel de ANT Agent af.
1. Ant-stick meerdere malen in- en uithalen tot deze wordt herkend door Garmin Ant Agent
2. Ant Agent afsluiten
3. History > Options > Upload > Activity selecteren > Upload? Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Calitomnication schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:39:
Ik had al een aantal runs overgezet, maar sinds een paar dagen kreeg ik geen verbinding meer met Garmin ANT Agent. Van alles lopen proberen.

Heb een Windows 8 (Asus) notebook en Mac Mini geprobeerd, maar niks werkt. Programma's afsluiten, opnieuw starten, horloge opnieuw starten, ANT Agent verwijderen.
Na enige tijd prutsen is het nu net gelukt om de data over te zetten. Mocht iemand dezelfde problemen ervaren, dit heeft bij mij gewerkt :

1. Sluit alle Garmin Programma's af
2. Start de ANT Agent opnieuw, deze gaat nu zoeken naar de FR
3. In de FR (610 in dit geval) ga naar Menu > Stel In > Systeem > Gegevens verzenden > Zet allebei de opties op NEE
4. Ga terug naar menu (weet niet of dit nodig is, maar heb het als extra bevestiging gedaan)
5. Keer terug naar "Gegevens verzenden" en zet alles op JA.

Hierna duurde het nog enkele seconden, maar daarna ging het horloge vrijwel direct syncen. De gegevens staan nu in Garmin Connect. :)

Vrij basic, maar het heeft gewerkt :)
inquestos schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:12:
Heb je trouwens gekeken of je data, ook al geeft je ANT Agent er geen melding van, toch wel op garmin connect staat?

Het viel mij vandaag op dat, alhoewel de ANT Agent aangaf dat er geen ANT-stick inzat, mijn FR610 wel begon te transferren, en even later alles op garmin connect stond. Om ze ook via ANT Agent (in bijvoorbeeld garmin training center) te krijgen moet je inderdaad vaak die 5 stappen doorlopen. Al sluit ik vaak enkel de ANT Agent af.
1. Ant-stick meerdere malen in- en uithalen tot deze wordt herkend door Garmin Ant Agent
2. Ant Agent afsluiten
3. History > Options > Upload > Activity selecteren > Upload? Yes
Gebruiken jullie wel Garmin Express?

[ Voor 41% gewijzigd door lekzzz op 07-09-2014 10:17 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 08:20

Keida

dr.

dvraemdo schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 03:30:
[...]

Zou het kunnen dat bij jouw 220 de 'bron' voor zijn snelheid/afstand ingesteld staat op de ingebouwde accelerometer, ipv de GPS? Ik weet niet of/hoe het juist mogelijk is (heb zelf geen 220), maar ik ga ervan uit dat, als je toestel op 'indoor' staat (bvb voor lopen op een loopband), de afstand dan op die manier bepaald wordt, en daarmee ook kan afwijken van die die normaal via GPS gepaald wordt...

Daarom is het ook logisch dat je geen kaart gaat zien (wegens GPS die uitgeschakeld is). Hoe staat het trouwens weergegeven in Garmin Connect? Staat daar als soort activity 'hardlopen' bij, of 'hardlopen op de loopband'?
Dank. Ik dacht ineens hetzelfde, dat de snelheid waarschijnlijk met cadans werd berekend. En dat er dus waarschijnlijk geen GPS signaal was. Eerst software geupdate naar GPS 3.1. Daarna nog eens geprobeerd. Binnenshuis geen GPS fix, en buiten na tijdje wachten wel. Dan werkt alles ook prima!

Wat het dus is, is dat je niet zoals bij TOMTOM tijdens de activiteit nog GPS fix krijgt. Als je te vroeg start, dan krijgt hij nooit tijdens je activiteit een GPS fix. Dus heel even wachten voordat ik begin met lopen.
Nu nog even kijken of de snelheden kloppen.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
lekzzz schreef op zondag 07 september 2014 @ 10:17:
Gebruiken jullie wel Garmin Express?
Niet meer, mijn ervaringen daarmee waren nog slechter:
inquestos schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:03:
Ik gebruik geen Garmin Express. Ik heb het geloof ik wel geprobeerd, maar ik geloof dat ik tegen hetzelfde probleem aanliep. Het lukte me in ieder geval niet om de activiteiten vervolgens naar strava/endomondo up te loaden, ze stonden geloof ik wel op garmin connect. Ik werk met Garmin ANT Agent. Ik zou zeggen, probeer dat eens: gooi Garmin Express er volledig vanaf, installeer Garmin ANT Agent (opnieuw), en kijk of het dan wel werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door inquestos op 07-09-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik gebruik wel Garmin Express icm de vernieuwde Garmin Connect. Tot nu toe werkt het erg soepel icm m'n 310XT

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 19:32

..Christiaan..

..zwll..

Ik twijfel tussen de Garmin 110 HRM (€ 129,95, nieuw 2 jr garantie) en de Garmin 210 HRM (€ 160,- Coolblue tweedekansje, 21 mnd garantie) Beide incl hartslagband. Wat is wijsheid?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
lekzzz schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:18:
Ik gebruik wel Garmin Express icm de vernieuwde Garmin Connect. Tot nu toe werkt het erg soepel icm m'n 310XT
Dat begrijp ik, maar ik wil niet alleen Garmin Connect. Ik wil ze ook naar Garmin Training Center, zodat ik de originele bestanden ook makkelijk kan bewaren. (dat kan zie ik ook via garmin connect, maar net iets omslachtiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 03:12
Ik overweeg de Garmin Forerunner 610 HRM aan te schaffen. Deze wil ik samen met mn vriendin gebruiken. Gezocht en gevonden dat je profielen in kan stellen maar de reactie in 2012 is niet erg positief w.b. gebruiksgemak. Is daar al verbetering in?

[ Voor 10% gewijzigd door -MD- op 07-09-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
..Christiaan.. schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:58:
Ik twijfel tussen de Garmin 110 HRM (€ 129,95, nieuw 2 jr garantie) en de Garmin 210 HRM (€ 160,- Coolblue tweedekansje, 21 mnd garantie) Beide incl hartslagband. Wat is wijsheid?
Als ik me niet vergis komt de 110 HRM-bundle nog steeds met het oudere type hartslagmeterband , en de 210 HRM-bundle heeft normaal al de nieuwere versie (misschien niet de laatste nieuwe versie maar zeker wel eentje met soepele band). Niet dat het op zich veel uitmaakt (sommigen zouden zelf de oude band minder storingsgevoelig vinden), maar 't is toch wel interessant om te weten...

Bij de 210 kan je ook intervaltrainingen instellen. Ook al zijn deze vrij beperkt van mogelijkheden (niet zoals bvb bij de 310XT, 610, 620...), het is zeker en vast een voordeel tov de 110 (die deze dus niet heeft). Ook kan je geen footpod koppelen met de 110 (met de 210 wel).

Dus mijn voorkeur zal nu wel al bekend zijn zeker? ;)
inquestos schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:16:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik wil niet alleen Garmin Connect. Ik wil ze ook naar Garmin Training Center, zodat ik de originele bestanden ook makkelijk kan bewaren. (dat kan zie ik ook via garmin connect, maar net iets omslachtiger)
Worden de originele data bij transfer (met Garmin Express) van horloge naar GC dan niet bewaard op de PC zelf? Ik heb hier op mijn PC toch een link gemaakt naar een folder waar de .fit-files worden gedumpt die van mijn 310XT gehaald worden door Garmin Express.

[ Voor 19% gewijzigd door dvraemdo op 08-09-2014 15:38 ]

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-06 14:30
Baal vandaag een beetje. Nooit problemen gehad met uploaden van activiteiten via de ANT+ stick en vandaag zegt Garmin express dat de upload weer is gelukt maar op de garmin connect site staat mijn nieuwe activiteit helemaal niet :-(

Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb de 410.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:43
vandermark schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:32:
Baal vandaag een beetje. Nooit problemen gehad met uploaden van activiteiten via de ANT+ stick en vandaag zegt Garmin express dat de upload weer is gelukt maar op de garmin connect site staat mijn nieuwe activiteit helemaal niet :-(

Nog een keer lopen?

• nogeeninlog

Zou het kunnen dat per abuis de datum is aangepast en je nieuwste activiteit niet onderaan het lijstje staat? dat had ik een paar weken geleden.

• inquestos
Andere pc gebruiken?
dvraemdo schreef op maandag 08 september 2014 @ 05:35:
Worden de originele data bij transfer (met Garmin Express) van horloge naar GC dan niet bewaard op de PC zelf? Ik heb hier op mijn PC toch een link gemaakt naar een folder waar de .fit-files worden gedumpt die van mijn 310XT gehaald worden door Garmin Express.
Ik kan geen.fit bestanden vinden op mijn pc. Ik weet niet welke applicatie mijn garmin-activiteiten nu upload naar de website, want garmin express zou niet moeten draaien, en Garmin ANT-agent geeft aan dat er niet eens een stick inzit. Maar m'n horloge is wel bezig, en even later staat het op garmin connect.

Heel vreemd allemaal.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 13:49
Ik ben op zoek naar een horloge wat redelijk betrouwbaar het verbranden van calorieën kan meten, is een Forerunner hier voor geschikt?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat is doel exact? Bij sporten? Continue?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Kapot
Continue!

Gewoon omdat ik eens bij wil houden hoeveel ik nu ongeveer verbrand op een dag, ik loop veel tijdens mijn werk en dat wil ik eens in kaart brengen.

• inquestos
Daar is een forerunner absoluut ongeschikt voor. De meeste gaan nog geen 8 uur mee, en baseren zich voornamelijk op GPS-data. Ze zijn er wel hoor, de activity-trackers.

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
De Forerunner 15 is naast gps-horloge ook stappenteller. Misschien is dat wat? Of anders een fitbit/vivofit of een andere activiteit-tracker.

• Anton.net
  • Laatst online: 12:12
Kapot schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:09:
Ik ben op zoek naar een horloge wat redelijk betrouwbaar het verbranden van calorieën kan meten, is een Forerunner hier voor geschikt?
Heb er geen ervaring mee, maar misschien moet je eens naar de Polar Loop kijken?

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:25
Kapot schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:09:
Zoals anderen al opmerkten, denk ik dat je hiervoor beter af bent met een 'lifetracker'. Anders je vraag eens opnieuw stellen in dit topic: Life trackers
In de laatste Clickx magazine was men redelijk enthousiast over de nieuwe Jawbone Up24.

It's just technology, not religion

• Kapot
Thanks peeps!!

• dvraemdo
De vraag is natuurlijk of die 'activity-trackers' echt nauwkeurig zijn in het bepalen van het de hoeveelheid verbrande calorieën? Voor normale activiteiten zoals wandelen en zo misschien wel, maar wat bij het sporten zelf?

Merken zoals Garmin, Suunto,... gebruiken daarvoor niet voor niks de algoritmes (op hartslag gebaseerd) van firma's zoals Firstbeat. Volgens wat Garmin zelf zegt kan de fout (tov het werkelijk aantal verbrande calorieën) hierbij tot iets van een 7 à 10% gereduceerd worden...: http://www.dcrainmaker.co...ment-works-on-garmin.html

Nu ja, ook al zit er bij die activity-trackers een fout op van pakweg 25% (ik zeg zomaar iets), op zich is dat misschien niet echt een ramp (als je maar ergens een idee hebt van de grootte-orde)?

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:49

pinda powerrr

Slow down...

Zo, kan me vanaf vandaag ook melden in dit topic als bezitter van een Forerunner 220 HRM (nu bij Correct voor €229,- ;) )
Was al redelijk bekend met het horloge, omdat dit al een tijd op het wensenlijstje stond. En omdat mijn vrouw aan het voorbereiden was voor een halve marathon had ik haar afgelopen zomer ook een Forerunner 220 cadeau gedaan.

Ik heb tot vandaag gelopen met een Polar sx300 met footpod. Was begonnen met Polar vanwege hun betrouwbare hartslag registratie (was nodig na wat troubles met mijn hart), nu is dat niet meer prioriteit nummer één en is hartslag meting meer extra feature. Verdere registratie ging met Runkeeper. Alle data van Runkeeper is reeds gesynct met Garmin Connect, dan heb ik die kilometers niet voor niks gelopen :P

Heerlijk horloge!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dvraemdo schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:57:
De vraag is natuurlijk of die 'activity-trackers' echt nauwkeurig zijn in het bepalen van het de hoeveelheid verbrande calorieën? Voor normale activiteiten zoals wandelen en zo misschien wel, maar wat bij het sporten zelf?

Merken zoals Garmin, Suunto,... gebruiken daarvoor niet voor niks de algoritmes (op hartslag gebaseerd) van firma's zoals Firstbeat. Volgens wat Garmin zelf zegt kan de fout (tov het werkelijk aantal verbrande calorieën) hierbij tot iets van een 7 à 10% gereduceerd worden...: http://www.dcrainmaker.co...ment-works-on-garmin.html

Nu ja, ook al zit er bij die activity-trackers een fout op van pakweg 25% (ik zeg zomaar iets), op zich is dat misschien niet echt een ramp (als je maar ergens een idee hebt van de grootte-orde)?
Een vivofit kan b.v. gepaired worden met een hartslagmeter als je gaat sporten. Maar dan wijkt hij nog wel af van mijn Garmin 310XT.

100% nauwkeurigheid is alleen te bereiken met ademmasker op.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Cyberpope schreef op zondag 21 september 2014 @ 08:10:
[...]

Een vivofit kan b.v. gepaired worden met een hartslagmeter als je gaat sporten. Maar dan wijkt hij nog wel af van mijn Garmin 310XT.

100% nauwkeurigheid is alleen te bereiken met ademmasker op.
Vivofit maakt dan ook geen gebruik van Firstbeat. Het algoritme dat VF gebruikt zou wel rekening houden met hartslag (indienen natuurlijk hartslagmeterband gekoppeld), maar iets minder 'geavanceerd' zijn.

Natuurlijk: een Forerunner zal dan waarschijnlijk qua caloriebepaling een beetje de mist in gaan bij gewone 'dagdagelijkse' bezigheden (de momenten waarop je niet aan het sporten bent). Op dat vlak zal een activity-tracker dan misschien weer beter presteren?

Met die testen met een ademmasker op (VO2?) bereik je nog geen 100% nauwkeurigheid (maar je komt meestal wel dicht in de buurt). Dit kan enkel met directe calorimetrie, wat in praktijk niet uit te voeren is op 'levende wezens' ;)

• nogeeninlog
Kent iemand een mogelijkheid van groepsconversie van .fit naar .gpx? Micoach van Adiddas kan eindelijk importeren, maar importeert dus alleen gpx.
Garmin Connect kan wel exporteren naar gpx, maar dat is een voor een en de conversie van voetsensortrainingen naar gpx werkt niet. Die naar tcx dan weer wel, maar dat kan Micoach dus niet importern.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 20:01
Ride with gps.com wellicht? Heeft bij mij een beschadigd fit bestand kunnen herstellen en exporteren.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De Forerunner 920xt is aangekondigd. Alvast een uitgebreide preview van Ray Maker

http://www.dcrainmaker.co...xt-triathlon-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Laatst online: 23-12-2024

Heb je dit ooit nog opgelost? Ik heb nu hetzelfe probleem met m'n 310XT. Ergens gelezen dat je een nieuwe activiteit van 10 seconden kunt maken en dat het dan wel werkt maar dat is bij mij niet zo. De nieuwe activiteit staat er dan wel overigens.

De activiteit staat nog wel op het horloge maar upload nu niet meer omdat 'ie denkt dat dat al is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 16:01

4POX

Everybody is wired

Oei. Garmin heeft zich niet populair gemaakt met Garmin Connect en de Apple healtkt connectie.

Het werkt alleen met enkele nieuwe modellen. Terwijl massa mensen hadden gedacht dat hun informatie van veel bestaande Garmin apparaten ook konden syncen. Ik voel me ook een beetje boos. Ik dacht dat ik mijn gegevens van mijn forerunner ook meteen kon syncen met Healtkit. Maar helaas.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
En als je Garmin Connect synct met Endomuno via tapiriik.com? Endomundo werkt ook met Healthkit dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 15:01

zwik

randomized

Ik was mezelf aan het oriënteren op een trainingshorloge voor bij het hardlopen en kwam op de Garmin serie uit, met name de 610 en 620. Nu lees ik hier in het topic dat er wel wat problemen zijn met deze horloges zoals GPS die niet klopt enzo. Zijn deze problemen er nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen last van GPS issues met mijn 620 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zoals wel vaker bij Garmin was de eerste firmwareversie slecht, aan wat ik zie op verschillende sites is dat dat nu wel gladgestreken is. Met de altijd geldende voetnoot dat je in een topic als dit natuurlijk niet honderd keer leest "Mijn 620 doet het perfect, wat nu?" ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Niks om zorgen over te maken dus? Je leest vaak alleen de negatieve zaken inderdaad, maar je leest hier ook wel dat niet iedereen er last van heeft ;) . Voor de zekerheid toch even de vraag stellen want ze zijn niet bepaald goedkoop ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Geen last van GPS met mijn 610, ben zeer tevreden met deze Forerunner. Enige "nadeel" is het synchroniseren met Garmin Connect & de ANT Agent. Soms loopt het syncen niet zoals het zou moeten denk ik, maar verder geen klachten.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

zwik schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:41:
Niks om zorgen over te maken dus?
Niet meer. Gewoon gelijk na aanschaf je firmware bijwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Okay bedankt, ik zal me eens verder verdiepen en mezelf waarschijnlijk een kadootje geven met Sinterklaas of Kerst ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-05 23:04
Ik heb een route (tcx) aangemaakt via bikeroutetoaster, nu vraag ik mij af hoe krijg ik dit op mijn forerunner 410?

Vroeger ging dit gewoon met de garmin plugin, maar vermits ze nu met garmin expres werken vroeg ik me af hoe ik deze route kan opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:47:
Ik heb een route (tcx) aangemaakt via bikeroutetoaster, nu vraag ik mij af hoe krijg ik dit op mijn forerunner 410?

Vroeger ging dit gewoon met de garmin plugin, maar vermits ze nu met garmin expres werken vroeg ik me af hoe ik deze route kan opladen?
Als je 'Garmin Training Center' (GTC) geïnstalleerd hebt staan, kan je het daar mee proberen. Eerst tcx importeren in GTC, en dan verzenden naar je toestel. Voor de 410 heb je ook nog wel de ANT-agent nodig (je kan een versie van GTC downloaden met geïntegreerde ANT-agent: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3743).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Heb een 920xt in bestelling staan maar hoor net dat Garmin bij leverancier heeft aangegeven pas half december te kunnen leveren. Nog eventjes geduld dus...

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 12:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vraagje: ik zit te kijken naar een TomTom Runner Cardio voor mij en mijn vrouw, maar ik kan niet vinden of het mogelijk is om meerdere profielen aan te maken op het horloge en/of in de TomTom software.

Iemand hier ervaring mee? Of met horloges waar dit wel bij kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 00:31

404error

Page Not Found

Pathogen schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:17:
Vraagje: ik zit te kijken naar een TomTom Runner Cardio voor mij en mijn vrouw, maar ik kan niet vinden of het mogelijk is om meerdere profielen aan te maken op het horloge en/of in de TomTom software.

Iemand hier ervaring mee? Of met horloges waar dit wel bij kan?
Ik heb de TomTom Multisport. Hierop kun je geen profielen aanmaken dus mij lijkt op de simpelere Runner ook niet.

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dat vermoeden had ik al. Ik heb de vraag aan DC Rainmaker gesteld of er apparaten zijn dit dit ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ai. Gister tot de fijne conclusie gekomen dat mijn kersverse Chromebook niet de Garmin Communicator plugin snapt. Misschien toch maar een lightweight Windows laptopje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
@Pathogen: werkt Garmin Express ook niet?

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Pagina: 1 ... 14 ... 318 Laatste