Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 13 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet pauzeren dus :P

Moet zeggen dat ik dit gedrag niet ken bij mijn FR610 en/of Edge810.. (wel bij oude firmware update gehad bij FR, maar tegenwoordig altijd goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 10:17
De GPS op mijn Garmin Forerunner 405 lijkt steeds slechter te worden. Als ik mijn activiteiten terug kijk valt me op dat ik volgens de GPS soms volledig stilsta voor 1 seconden, en dan weer doorren, wat ik uiteraard niet doe. Ook lijkt de GPS wel een stuk minder accurater. Ik loop constant in sloten of naast de weg, wat ik uiteraard ook niet doe. Zie bijvoorbeeld: http://connect.garmin.com/activity/485169986

Is dit het einde van mijn Garmin horloge of is er een fix voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:33
Heb je Garmin wel eens een master reset gegeven? Zal wel niet, maar wellicht begonnen met hardlopen voor je (goede) fix had?

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Ik had wel een goede GPS fix, mijn startpunt klopt namelijk gewoon en ik leg hem altijd even buiten voor een minuut voordat ik daadwerkelijk begin met mijn loop.

Ik zie trouwens in mijn oude activiteiten dat er toen ook al die drops inzaten. Het probleem zit hem dus waarschijnlijk in mijn horloge. Tijd voor een nieuwe dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Hehe, ik ben ook "op zoek" naar redenen om een nieuwe Garmin te kopen. Maar heb je al wel eens een master reset geprobeerd - zie Garmin Support? Wil vaak helpen bij vage klachten/problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:41
Ik wil graag een Forerunner 220 + hartslagband kopen, maar dan 2e hands.

Op marktplaats zijn de aanbiedingen dun gezaaid. Bestaat er een hardloop forum waarop wat meer handel in 2e hands Forerunner's gedreven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 15:44

samo

yo/wassup

De 220 is pas sinds december uit, en er is nog geen opvolger. Het is niet zo gek dat het aanbod laag is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb een 310XT met firmware 4.50.
In de handleiding en op sommige plaatsen op internet lees ik dat ik activitylevel moet invullen.
Maar dat veld krijg ik nergens op mijn telefoon. Kan dat kloppen dat dit niet meer in de nieuwste firmware zit?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Vandaag voor het eerst met de MioLink optische hartslagmeter gelopen. Ik kocht 'm vooral voor het comfort en ik merk inderdaad amper dat ie om m'n pols zit, positief dus. Pairen met m'n FR305 ging ook zeer makkelijk, had wel de batterij uit m'n andere hartslagmeter gehaald voordat ik de FR liet scannen naar nieuwe meters.

Heb 'm gepaired met een iPhone 4S, via Bluetooth dus. Via de Mio Go app had ik 3 pogingen nodig. Daarna ging het feilloos. De Strava app pikte hem ook direct op. Omdat ik nooit loop met een telefoon, heb ik dat dus niet kunnen testen tijdens een loop.

Garmin log, bij de hartslag zie je goed dat het even duurt voordat ie de juiste hartslag te pakken heeft. Dat ding heeft een opwarmperiode schijnbaar, wist ik dankzij een reactie van MioGlobal op DCRainmaker

Wat ik nog wil uitproberen:
- m'n Garmin Forerunner aan de linkerpols en de MioLink aan de rechterpols. Schijnt voor problemen te zorgen, omdat de ANT+ verbinding weg kan vallen als je armen in tegengestelde richting beweegt. Je romp zit dan tussen de MioLink en de ontvanger.
- intervaltraining met de MioLink, optische hartslagmeters schijnen niet al te snel te zijn met het registreren van grote schommelingen in hartslag.
- kijken of er verschil zit tussen het dragen van de sensor op of onder de pols. Bovenop zou volgens Mio zelf de beste resultaten opleveren.

Yep, m'n hartslag is hoog bij inspanning. Ik heb er echt geen verklaring voor, loop sinds 2006 semi-serieus en sinds 2009 veel serieuzer. Ik word wel sneller, maar die inspaningshartslag daalt maar niet. Rusthartslag wel, die heb ik nu op 58/60 zitten. Zou inderdaad niet moeten kunnen, maar ik voel me er prima onder. Die loop die ik gelinked heb hierboven was wat sneller dan m'n LDL-tempo. Paar weken geleden nieuw PR op de HM gelopen 1:36:27 en daar was m'n gemiddelde hartslag 175. Maar ik kwam niet totaal kapot, hijgend en naar adem happend over de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
In aanvulling op hierboven. Nog twee keer gelopen met de MioLink sinds ik 'm heb: hier een lange loop door bosgebied met redelijk wat korte klimmetjes en paar stukken vals plat. De MioLink reageert redelijk goed op wisselingen in hartslag, die diepe dips die erin zitten kloppen, plas- en waterpauze.

Zondag een intervaltraining gedaan, met de Link aan een andere pols dan m'n Garmin. Was een tempowisselloop, hoe korter het interval, hoe hoger het tempo. Daar zag ik toch wel wat vertraging in het oppikken van verschil in hartslag. Hier dezelfde training met borstband, ter vergelijking. Daar zie je in de hartslaggrafiek veel duidelijker wanneer de intervallen waren. Nu weet ik niet zeker of die vertraging komt doordat Garmin en MioLink niet aan dezelfde pols zaten, maar omdat ik geen rare dropouts zie, denk ik dat het niet daaraan ligt. Nog keertje proberen in interval met Mio en Garmin aan dezelfde pols ter vergelijking wel.

Voorlopige conclusie over de MioLink: prima voor trainingen zonder al teveel tempoverschillen, wat minder geschikt voor interval. Ik wil nog een keer lopen met zowel de MioLink als een borstband HRM, maar dan moet ik mezelf tijdelijk over m'n afkeer zetten om een smartphone mee te nemen tijdens het lopen :P

[ Voor 13% gewijzigd door driedees op 05-05-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:21
Interessant om te lezen. Ik vraag me af of die HR vertraging zich ook voordoet op de TomTom Cardio of Adidas Smart Run. Nog geen Garmins met Mio op komst zeker?
Ik heb nu vorige week toevallig een strava log van een 10K-wedstrijd gevonden met de TomTom en die eens vergeleken met logs die gemaakt waren met een FR 110, 310 en 910. Ik vond de GPS data van de TomTom verrassend scherp eigenlijk. Bochten waren ook heel mooi afgerond waar die bij Garmin meestal hoekig zijn.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@ chaola: ik ben ook benieuwd of die vertraging aan de Mio zelf ligt of aan iets anders. Om dat na te gaan zal ik dus keertje met borstband en polsband moeten gaan lopen. Als ik dat gedaan heb, laat ik het weten.

Zo'n GPS-lijntje wordt volgens mij uiteindelijk "berekend" door de betreffende software, die tekent de missende stukjes in tussen de opgeslagen punten. Hoe veel/weinig correctie en smoothing daar aan te pas komt verschilt per aanbieder denk ik dan. Over het algemeen ben ik tevreden met de afstandsmeting op m'n Forerunner, ook al is het lijntje soms grillig. Als ik aan wedstrijden mee doe, met gecertificeerd parcours, meet m'n Garmin altijd ietsje meer. Dat is te verwachten, aangezien ik nimmer de ideale lijn kan lopen en een afwijking naar boven te verwachten is. En die paar keer dat ik op een baan gelopen heb, kwamen de 400m nagenoeg overeen met strepen op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
De software was in de vier gevallen identiek, nl. Strava dus dat zou het niet echt mogen verklaren. Aankomst van die race was op een atletiekpiste en de tomtom was de enige die de lopers niet in het gras liet eindigen.
Verder heb ik ook de indruk dat een garmin 310 meestal iets meer meet en de 110/210 ietsje minder. Op mijn 210 ga ik uit van 1á2℅ te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Ok, ik snap het nu: zelfde parkoers, verschillende apparaten. Idealiter zou je, net als DCRainmaker, zelf tig van die horloges om doen en dan gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
Bedankt voor je ervaringen tot nu toe driedees. Zowel de Mio als je Garmin aan één pols lijkt me zelf wat onhandig, het zijn niet de kleinste apparaten. Ik ben ook wel benieuwed of Garmin met een ingebouwde mio op de proppen komt. Zou een mooie toevoeging zijn.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
Hoe zijn jullie ervaringen met de FR220 tijdens het lopen van intervallen? D.w.z. hoe lossen jullie het welbekende pace-alerts probleem op? Zelf stel ik de ronden zo in dat ze goed deelbaar naar gelang mijn pace, het is niet ideaal maar het werkt. Al geloof ik dan ook graag dat er mooiere/betere manieren aanwezig zijn voor de 220.

Ps; ik vind dit dus wel echt een ontzettend slechte zet van Garmin om de alerts uit te laten gaan van je gemiddelde tempo. Ik gebruik deze functie dan ook alleen voor (constante) duurlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:38
Taenadar schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:17:
Is dit het einde van mijn Garmin horloge of is er een fix voor te vinden?
Ik had last van zeer onbetrouwbare GPS posities. Ik ging figuurlijk de hele wereld over (duurloop van 50000 km :) ). Ik heb de instructies op de Garmin site gevolgd om de GPS-cache te resetten en een factory reset gedaan en dat heeft geholpen.

Een fix krijgen duurde de eerste keer daarna iets langer, maar daarna was hij wel weer nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
Cyberpope schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:01:
Ik heb een 310XT met firmware 4.50.
In de handleiding en op sommige plaatsen op internet lees ik dat ik activitylevel moet invullen.
Maar dat veld krijg ik nergens op mijn telefoon. Kan dat kloppen dat dit niet meer in de nieuwste firmware zit?
Sorry vr de ietwat late reactie, je zal het intussen zelf misschien al gevonden hebben? In ieder geval kwam ik dit tegen bij het bladeren door de FAQ's van de 310XT (wat doet een mens zoal als ie zich verveelt? ;) ): http://goo.gl/vfE9OK

Ik wist het zelf ook niet, en het was me eigenlijk nog niet opgevallen, ook al heb ik nog niet zo lang geleden een 'hard reset' uitgevoerd op mijn 310XT (waarna je bij de oude firmware idd het activity-level moest opgeven). Goed om weten dat dit nu dus niet meer nodig is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bedankt... ik had nog niet echt veel verder gezocht. Dit is fijn om te weten.
Hoewel ik nog wel her en der vraagtekens heb bij de caloriecount.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 07:26
Als ik iets zoek dat aan de volgende vereisten voldoet, waar kom ik kan in terecht?

- HRM zonder borstband, maar iest dat gewoon in horloge zit
- GPS
- enkel nodig voor hardlopen, ATB'en (maar dan zonder cadans en dergelijke, dat boeit me niet)
- in te stellen interval training.
- beetje betaalbaar
- hoosbui en mountainbike waterdicht (ga er dus niet mee zwemmen)

Garmin bevalt me omdat mijn geocache GPS en mijn auto GPS ook van Garmin is, maar andere merken mogen ook (maar daar is dit topic niet voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Bij mijn weten zijn er nog maar 2 sporthorloges met een Mio HRM: TomTom Runner Cardio en Adidas Micoach Smart Run. Van Garmin geen nieuws hierover. Beiden hebben hun gebreken: TomTom moet nog een firmware upgrade krijgen voor geavanceerde intervallen (kan wel al de basics) en van Adidas dacht ik al iets gelezen te hebben over batterijduurproblemen. Adidas is ook de duurste van de twee: prijzen gaan tot 399 euro, terwijl TomTom rond de 250 euro komt.
Om nog goedkoper te gaan zul je creatief moeten zijn en zo'n Mio Link kopen voor 100 euro (cf. gebruiker DrieDees hier) en dat in combinatie met een goedkoop GPS horloge dat kan pairen met die Mio. Maar dan nog zal het moeilijk worden om onder de 200 euro te geraken. Tenzij je een heel goedkope 2dehands FR 210 o.i.d. kunt vinden?
Edit: er zijn ook nog andere toestellen zonder borstband, maar ik dacht dat de Mio-technologie de eerste was die de kwaliteit van borstbanden kon evenaren.

[ Voor 10% gewijzigd door chaola op 12-05-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
  • Laatst online: 24-05 23:04
Ik heb een forerunner 410 en nu heb ik die net opgeladen en zei de forerunner batteryduur -1% en nu krijg ik die niet maar aan. Iemand die weet wat dit kan zijn?

Zou het kunnen dat de batterij leeg is (lithium?), indien ja welke heb ik hiervoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:45
Ik heb ook een Mio Link besteld om samen met m'n 610 te gebruiken. Ik ben heel benieuwd!

Mijn 610 corrumpeert de laatste tijd trouwens vrij vaak loopjes, waardoor uploaden enorm lang duurt. Na een harde reset gaat het wel weer even, maar na een aantal loopjes begint het gewoon weer. Heeft iemand hier daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Damn, ik zit er nu nog steeds in mijn hoofd om een Fenix (1) te kopen, staat nu aan een redelijke prijs te koop op Amazon.de (€250).

Het 'probleem' is dat ik eigenlijk totaal zo geen uurwerk nodig heb, zelfs mijn 2 jaar oude 310XT is al een beetje 'overkill' voor mij. Enkel als dagdagelijkse horloge zou ik die Fenix nog kunnen gebruiken, maar dan zijn er natuurlijk veel betere (of beter: meer stijlvolle) keuzes

Wie houdt me tegen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wordt beetje gaar van dat sinds Garmin Express (op FR310XT) op Garmin connect in "Analyse - Compare Activities" de splits al tijden niet meer zichtbaar zijn. :(

Daarnaast probeert Garmin Express nog steeds een GPS chipset type G2 v2.1 update te pushen maar volgens het horloge staat die er allang op. 8)7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Help!!!! schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:36:
Wordt beetje gaar van dat sinds Garmin Express (op FR310XT) op Garmin connect in "Analyse - Compare Activities" de splits al tijden niet meer zichtbaar zijn. :(
Dat valt me nu ook, zo heb je natuurlijk niks aan die "compare" functie...

Heb voor het eerste een volledig opgeladen batterij van de Mio Link leeg gekregen. Nadat ik 'm volledig had opgeladen, heeft de Mio Link ongeveer 8 uur (tijdens verschillende loopjes uiteraard) m'n hartslag gemeten. Toen de led rood/oranje begon te knipperen dat ie bijna leeg was, heeft ie 't nog maar klein kwartier volgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:52
toevallig zag ik dat deze week ook, en op het Garmin forum is er ook al in februari j.l melding van gemaakt.
Ik heb het nog eens bij de Garmin COnnect groep op Facebook gepost.
Vind het erg lastig dat deze functie niet goed werkt op GC.

morgen hoop ik de 910XT te ontvangen, in aanloop/ondersteuning op mijn eerste (1/8e) triathlon

[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 30-05-2014 19:28 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Bij het rondneuzen op het Garmin-forum ben ik dit tegengekomen:

http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy

Een vrij doorgedreven (statistische) vergelijking in accuraatheid tss een aantal GPS-horloges. Opvallend is vooral dat de recentere Garmins (FR10, FR620 en Fenix 2) er iets minder goed uitkomen. Mogelijks kan nieuwe firmware hier nog iets kan aan veranderen, maar als het een structureel probleem is met GPS-chip zal er misschien niet zo heel veel verbetering meer inzitten?

Op zich is het niet echt dramatisch te noemen (bij normale omstandigheden voldoen alle toestellen), maar wel opvallend dat het oudste geteste toestel uit de Forerunner-reeks (FR205) nog een van de beste is...

Ik weet niet of er hier mensen zijn die een gelijkaardige ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

dvraemdo schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:43:

Een vrij doorgedreven (statistische) vergelijking in accuraatheid tss een aantal GPS-horloges. Opvallend is vooral dat de recentere Garmins (FR10, FR620 en Fenix 2) er iets minder goed uitkomen. Mogelijks kan nieuwe firmware hier nog iets kan aan veranderen, maar als het een structureel probleem is met GPS-chip zal er misschien niet zo heel veel verbetering meer inzitten?

Op zich is het niet echt dramatisch te noemen (bij normale omstandigheden voldoen alle toestellen), maar wel opvallend dat het oudste geteste toestel uit de Forerunner-reeks (FR205) nog een van de beste is...

Ik geloof nooit dat mijn FR10 minder precies is dan een Galaxy S3 of een iPhone 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
dvraemdo schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:43:

Die is bij mij ook bekend.

Echter mijn FR620 werkt gewoon heel goed! 10.06 gemeten op een strak uitgezet parkoer.

Als je al het geklaag hoort zou je bijna ontevreden willen zijn, echter is mijn persoonlijke praktijkervaring totaal anders. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Thrackan schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:14:
[...]

Ik geloof nooit dat mijn FR10 minder precies is dan een Galaxy S3 of een iPhone 4s.
Goh, waarom zou dat niet kunnen? Ik denk dat de GPS in de meeste moderne smartphones het nog lang zo slecht niet doet. Je hebt ook het voordeel van A-GPS, dus meestal een snellere 'lock' van de satellieten.

Misschien dat smartphones het op plaatsen met een slechte/gestoorde GPS-ontvangst (onder de bomen, reflecties van hoge gebouwen...) al een stuk moeilijker zullen hebben, maar dan zullen veel Forerunners ook wel niet zo heel precies meer zijn...

Ik heb wel de indruk dat de tester hier een groot aantal proeven heeft uitgevoerd (+ doorgedreven analyse), dus er zal misschien toch wel iets van aan zijn? Andere mogelijkheid is dat hij toevallig een slecht toestel uit de reeks (FR10) had, maar het is wel opvallend dat het ook bij FR620 en Fenix 2 niet al te best is?

Afwachten of/wanneer DCRainmaker nog eens een nieuwe versie maakt van zijn 'Sport Device GPS Accuracy'-testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nieuwere Garmins (220/620) hebben juist een über snelle lock van GPS satellieten. Veel sneller dan mijn iPhone 4 in ieder geval :).

Maar ik moet wel zeggen dat ik ook mijn twijfels heb over de precisie van mijn Garmin FR220. Vooral bij korte versnellingen mist de precisie. Maar misschien is dat inherent aan alles met GPS en is alleen een Footpod de oplossing.

Soms registreert de 220 ook een veel snellere kilometer dan ik gevoelsmatig gelopen heb. Vooral als ik bijv door een tunnel ga en even geen gps heb. Het lijkt dan bijna alsof hij maar wat extra meters erbij telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Requiem19 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:26:
Nieuwere Garmins (220/620) hebben juist een über snelle lock van GPS satellieten. Veel sneller dan mijn iPhone 4 in ieder geval :).

Maar ik moet wel zeggen dat ik ook mijn twijfels heb over de precisie van mijn Garmin FR220. Vooral bij korte versnellingen mist de precisie. Maar misschien is dat inherent aan alles met GPS en is alleen een Footpod de oplossing.

Soms registreert de 220 ook een veel snellere kilometer dan ik gevoelsmatig gelopen heb. Vooral als ik bijv door een tunnel ga en even geen gps heb. Het lijkt dan bijna alsof hij maar wat extra meters erbij telt.
Inderdaad, de nieuwere Garmins kunnen de satellietinfo op voorhand opslaan in hun geheugen, iets wat smartphones met hun A-GPS eigenlijk ook doen (maar die doen het dan meestal op het moment zelf, gezien ze over een actieve dataverbinding kunnen beschikken).

Dit zou idd een veel snellere lock geven, maar heeft ook zo zijn beperkingen, of toch in de manier waarop Garmin het heeft uitgevoerd: blijkbaar kan je in de nieuwere Garmins (FR220/620) niet meer zien hoe het met de GPS-nauwkeurigheid is gesteld (heb ik niet uit eigen ervaring, maar wel gelezen op Garmin-forum).

Je toestel zal dus wel zeggen dat het een 'lock' heeft, maar misschien is de nauwkeurigheid nog niet wat ze moet zijn. Op mijn 310XT kan ik bvb bij de GPS-settings zien hoeveel satellieten er gebruikt worden, en wat de nauwkeurigheid (of fout?) op de positiebepaling is (bvb +- 6 m).

Vreemd dat dit ontbreekt op de nieuwere Forerunners, want dat is voor zover ik weet toch altijd op de oudere toestellen mogelijk geweest (sommige kwatongen op het Garmin forum vragen zich af of Garmin misschien iets te verbergen heeft ;) ).

Los hiervan: als je door een tunnel loopt zal je rondetijd op dat stuk inderdaad helemaal de mist in gaan, da's niet alleen een probleem van de FR220. Een footpod zou dit zeker op kunnen lossen. 'k Weet eigenlijk niet of je bij de FR220/620 gebruik kan maken van de ingebouwde accelerometer in zo'n gevallen, of is die er enkel voor indoor gebruik? Dus positie laten bepalen door GPS, maar afstand/snelheid via de accelerometer laten berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dvraemdo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:57:
[...]

Je toestel zal dus wel zeggen dat het een 'lock' heeft, maar misschien is de nauwkeurigheid nog niet wat ze moet zijn. Op mijn 310XT kan ik bvb bij de GPS-settings zien hoeveel satellieten er gebruikt worden, en wat de nauwkeurigheid (of fout?) op de positiebepaling is (bvb +- 6 m).
Wat mij op mijn 310XT daarbij opvalt is dat, vlak na de lock, de bepaling erg onnauwkeurig is. Bijv. 80m
Als je een minuut / paar minuten wacht dan zakt dat een stuk naar beneden.

Dus als je gelijk begint te lopen na de lock is het denk ik minder nauwkeurig.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Volgens mij kan dat niet.

Als je door een tunnel loopt en je gps weet 1) hoe lang de tunnel is. 2) weet waar je was op het moment van ingaan van de tunnel en 3) weet waar je was op het moment van uitgaan van de tunnel, zou hij redelijk moeten kunnen inschatten wat je snelheid het was.

Mijn grootste irritatie bij de Garmin is dat hij de gps soms teveel 'smooth'. Zo rende ik dinsdag even 30 meter met 20km/h, omdat ik een weg moest oversteken. Direct daarna liep ik weer 10-11 km/h, maar de FR220 bouwt dan je snelheid pas in 2 minuten af van 20 km/h naar 10 km/h. Dus dan ren je echt al een tijdje 10 km/h, maar roept de 220 doodleuk dat je nog 4:50 per kilometer gaat.

Dus echt een foodpod kopen ben ik bang :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Help!!!! schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:19:
[...]

Wat mij op mijn 310XT daarbij opvalt is dat, vlak na de lock, de bepaling erg onnauwkeurig is. Bijv. 80m
Als je een minuut / paar minuten wacht dan zakt dat een stuk naar beneden.

Dus als je gelijk begint te lopen na de lock is het denk ik minder nauwkeurig.
Ja, dat heb ik ook wel al gemerkt. Daarom laat ik 'm lang genoeg buiten 'stabiliseren' terwijl ik mijn loopkleren ga aantrekken. GPS-nauwkeurigheid kan je trouwens als parameter laten weergeven in een vd datavelden (heb ik vroeger nog gedaan, maar sinds een hard reset is dat niet meer), waardoor je dus snel kan zien of deze voldoende is om te vertrekken...
Requiem19 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:20:
Volgens mij kan dat niet.

Als je door een tunnel loopt en je gps weet 1) hoe lang de tunnel is. 2) weet waar je was op het moment van ingaan van de tunnel en 3) weet waar je was op het moment van uitgaan van de tunnel, zou hij redelijk moeten kunnen inschatten wat je snelheid het was.

Mijn grootste irritatie bij de Garmin is dat hij de gps soms teveel 'smooth'. Zo rende ik dinsdag even 30 meter met 20km/h, omdat ik een weg moest oversteken. Direct daarna liep ik weer 10-11 km/h, maar de FR220 bouwt dan je snelheid pas in 2 minuten af van 20 km/h naar 10 km/h. Dus dan ren je echt al een tijdje 10 km/h, maar roept de 220 doodleuk dat je nog 4:50 per kilometer gaat.

Dus echt een foodpod kopen ben ik bang :(.
Da's juist het probleem: je toestel weet gewoon niet dat er een tunnel is, dus zal net bij het binnengaan wellicht eerst wat rare kronkels doen wegens slechte GPS-ontvangst, om daarna te melden dat er totaal geen ontvangst meer is

Handiger zou bvb een knopje zijn waarbij je zelf kan aangeven: "ik ga nu een tunnel in", en dan terug indrukken als je de tunnel uit bent. Op die manier weet de GPS achteraf perfect waar hij een rechte lijn tss moet trekken. Maar ja, da's misschien al wat te ver gezocht ;)

Ik had ook al gelezen dat de FR220 een vrij sterke smoothing toepast (en sommigen wijten dit weer aan de slechtere GPS-kwaliteiten). Een footpod kan misschien wel helpen, maar 't is wel jammer dat je die extra kost nog moet doen, terwijl je toestel zelf een ingebouwde accelerometer heeft (die weliswaar niet zo goed werkt als een aparte footpod), maar door een softwarebeperking outdoor niet kan gebruikt worden?

Als je toch een footpod koopt: die van Geonaute (Decathlon) is een iets goedkoper alternatief voor de (peperdure) Garmin Footpod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02

Keida

dr.

Hmm, nou niet te negatief worden over de 220, heb hem net besteld :)
Ben benieuwd!

Gebruiken jullie de hartslagband ook? Ervaringen hiermee?

[ Voor 26% gewijzigd door Keida op 02-06-2014 22:04 ]

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

dvraemdo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:42:
[...]

Goh, waarom zou dat niet kunnen? Ik denk dat de GPS in de meeste moderne smartphones het nog lang zo slecht niet doet. Je hebt ook het voordeel van A-GPS, dus meestal een snellere 'lock' van de satellieten.

Misschien dat smartphones het op plaatsen met een slechte/gestoorde GPS-ontvangst (onder de bomen, reflecties van hoge gebouwen...) al een stuk moeilijker zullen hebben, maar dan zullen veel Forerunners ook wel niet zo heel precies meer zijn...

Ik heb wel de indruk dat de tester hier een groot aantal proeven heeft uitgevoerd (+ doorgedreven analyse), dus er zal misschien toch wel iets van aan zijn? Andere mogelijkheid is dat hij toevallig een slecht toestel uit de reeks (FR10) had, maar het is wel opvallend dat het ook bij FR620 en Fenix 2 niet al te best is?

Afwachten of/wanneer DCRainmaker nog eens een nieuwe versie maakt van zijn 'Sport Device GPS Accuracy'-testen ;)
Of een bepaalde softwareversie, waar bugs nog niet gefixed zijn.
Mijn ervaring is echter dat smartphones, inclusief mijn Nexus 4, veel onnauwkeuriger zijn met mijn GPS positie, eerder bochten afsnijden (ook als er in de apex nog een meetpunt zou zijn) en zelfs WiFi netwerken oppikken als ik WiFi uit heb staan.

Wellicht zit er niet veel verschil in de chips, maar ik merk duidelijk verschil tussen beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Gisteren staat mijn vriendin ineens naast me, "hey... mijn 210 gaat niet meer aan". Doet helemaal niks meer. Nacht aan lader gehangen, ook niks meer. Heb haar maar mijn 610 gegeven, doe ik toch niks meer mee eigenlijk. Ding was volgens mij net 2 jaar oud. Ben langzaamaan wel een beetje klaar met Garmin, ook gezien mijn problemen met de Edge 800 paar weken terug in de Alpen. We staan echt op een splitsing denk ik, smartphones gaan dit gewoon overnemen. Denk aan klokjes die info van je smartphone relayen, en domme schermpjes op je stuur. De smartphones gaan het werk doen. Veel sneller met nieuwe features, integratie, bugfixes, en bovenal, betere gps fix, tenzij je al een Garmin met GLONASS hebt.
Requiem19 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:26:
Alles hoger dan een iPhone 4 heeft GLONASS, en is sneller en nauwkeuriger. Laatste week heb ik me daar serieus in verdiept en voornamelijk op Strava segmenten naast elkaar gelegd van Garmin devices en (in mijn geval) iPhones. iPhones klopt de Garmins vol-le-dig. Op alle fronten, behalve batterijduur en waterdichtheid. De tijd dat de Garmins beter waren dan de smartphones is een jaar of 3 geleden gestopt.
dvraemdo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:42:
[...]
Dus niet, ze winnen met glans. In de Alpen langs de rotswanden ondervonden. Erg frusterend met je fancy dedicated device de enige zijn met een rit die all over the place is, terwijl de gratis apps superstrak de weg volgen. :|
Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.

[ Voor 53% gewijzigd door UltraSub op 03-06-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Ultrasub

Ik doe toevallig aan geocaching en heb daarvoor een dedicated Garmin GPS.
In het kort, die klopt dus de snartphones op alle vlakken.

Nauwkeurigheid, snelheid, en natuurlijk accuduur en stevigheid.

Hiermee zeggend, tegenover jou verhaal staan er lijnrecht andere verhalen.
En ja, mijn statement is echt mijn ervaring.

Oja, ik werk met een Dakota 20 en een Etrex Vista HcX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb het wel over Forerunners en Edge's. Niet over andere dedicated devices van Garmin. En die loop en fietscomputers hebben moeite zodra de omstandigheden lastiger worden (rotswanden, bebossing, enz).
Zelf dus een 210, 610 en een Edge 800. Allemaal dit soort problemen. Collega's met een 800 herkennen dezelfde problemen, mountainbike in bos is niet geweldig, in de Alpen ook "drama", tot je de rotswanden verlaat en hoger komt. iPhones op dezelfde locaties en tijd loggen perfect. Snap to road of iets dergelijks is het niet, want in het bos op een single track is er geen road om te snappen.

Moraal van mijn verhaal, teveel Garmins naast elkaar om te zeggen dat het een hardware probleem met een specifieke Garmin is. En teveel mensen om me heen met (nieuwe) iPhones die veel betere tracking hebben.
Tot zover mijn ervaring :P

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 03-06-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
UltraSub schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:49:
We staan echt op een splitsing denk ik, smartphones gaan dit gewoon overnemen. Denk aan klokjes die info van je smartphone relayen, en domme schermpjes op je stuur. De smartphones gaan het werk doen. Veel sneller met nieuwe features, integratie, bugfixes, en bovenal, betere gps fix, tenzij je al een Garmin met GLONASS hebt.

[...]
Ik denk dat er toch wel een generatie smartwatches zit aan te komen die zelf ook over een goede portie hardware beschikken en via Android Wear bv. ook softwarematig aanpasbaar zullen zijn. Toestellen die op zichzelf kunnen staan en meer kunnen dan gewoon wat data kopiëren van de smartphone. Als de traditionele apps als Runkeeper, Strava, Endomondo, enz. dan met een smartwatch-versie gaan komen, zie ik toch een verschuiving van de markt aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-06 13:33
Van mijn FR10 was het bandje kapot gegaan waardoor ik deze twee weken moest missen. Gedurende die tijd Runkeeper gebruikt maar daar word je ook niet echt blij van. Paar keer gehad dat er toch hele vreemde waardes uit komen vooral aan het begin van de activiteit met snelheden die veel te hoog zijn, waardoor op geen één training de max speed een zinnige waarde heeft en snelheden gedurende het lopen die van 3min/km naar 8min/km gaan in opvolgende data punten.

Daarin tegen is de FR10 ook niet perfect, ook een keer gehad dat de vorm van de track wel klopt maar dat deze verschoven is wat ook door fellrnr (fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy) gemeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:02:
Ik heb het wel over Forerunners en Edge's. Niet over andere dedicated devices van Garmin. En die loop en fietscomputers hebben moeite zodra de omstandigheden lastiger worden (rotswanden, bebossing, enz).
Zelf dus een 210, 610 en een Edge 800. Allemaal dit soort problemen. Collega's met een 800 herkennen dezelfde problemen, mountainbike in bos is niet geweldig, in de Alpen ook "drama", tot je de rotswanden verlaat en hoger komt. iPhones op dezelfde locaties en tijd loggen perfect. Snap to road of iets dergelijks is het niet, want in het bos op een single track is er geen road om te snappen.

Moraal van mijn verhaal, teveel Garmins naast elkaar om te zeggen dat het een hardware probleem met een specifieke Garmin is. En teveel mensen om me heen met (nieuwe) iPhones die veel betere tracking hebben.
Tot zover mijn ervaring :P
Tja ik had juist dat me iPhone5 veel te wisselend was, en moet zeggen me edge 810 en fr 610 doen het perfect eigenlijk (edge 810 gebruik ik eigenlijk puur voor mtb, en 610 alleen voor hardlopen).

Grootste voordeel vind ik het formaat en handigheid van de garmin's + ze kunnen iets beter tegen een stootje.. Voor de rest is display van iphone5 natuurlijk veel fijner voor navigeren met fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
chaola schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat er toch wel een generatie smartwatches zit aan te komen die zelf ook over een goede portie hardware beschikken en via Android Wear bv. ook softwarematig aanpasbaar zullen zijn. Toestellen die op zichzelf kunnen staan en meer kunnen dan gewoon wat data kopiëren van de smartphone. Als de traditionele apps als Runkeeper, Strava, Endomondo, enz. dan met een smartwatch-versie gaan komen, zie ik toch een verschuiving van de markt aankomen.
Ja ok, sterk punt, hoeft geen dom schermpje te zijn om je arm inderdaad. Maar denk dat zodra die watches serieus mainstream worden Garmin in de loperswereld een vet probleem heeft. Voor de fietswereld moet er een strak schermpje komen. Die RFLKT+ van Wahoo is goed idee, maar zo lelijk :P
Maar denk niet dat Garmin echt maalt om verlies van die markt. Hoeveel procent zou loop en fiets apparatuur zijn van de Garmin markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
UltraSub schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:13:
[...]

Ja ok, sterk punt, hoeft geen dom schermpje te zijn om je arm inderdaad. Maar denk dat zodra die watches serieus mainstream worden Garmin in de loperswereld een vet probleem heeft. Voor de fietswereld moet er een strak schermpje komen. Die RFLKT+ van Wahoo is goed idee, maar zo lelijk :P
Maar denk niet dat Garmin echt maalt om verlies van die markt. Hoeveel procent zou loop en fiets apparatuur zijn van de Garmin markt?
Garmin heeft meer op zijn scope:
  • Maritiem
  • Aviation
  • Auto/mobiel
  • sport/Fitness
  • Outdoor
dus een beetje verlies hier, kan op andere onderdelen ruim opgevangen worden (ik denk dat maritiem en aviation wel 'de' grote keypoints van Garmin zijn.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Garmin heeft in mijn ogen het voordeel dat zijn huidige directe concurrenten er ook niet veel van bakken. De Adidas RUN valt toch tegen, de Polar V800 komt op mij steeds meer als vaporware over, kan van alles, maar doet niks voorlopig. Ben benieuwd hoeveel van de beloofde functionaliteit bij lancering ook beschikbaar is op de V800. Alleen TomTom lijkt met zijn nieuwste horloges de goede kant op te gaan.

Garmin krijgt zo veel tijd om de firmware voor zijn nieuwste vlaggenschiptoestellen te verbeteren, er zijn problemen, een deel van de gebruikers ervaart ze en de problemen zijn bekend op het web. Het Garmin Connect-platform biedt veel functionaliteit vind ik, alleen ziet het er gedateerd uit.

Wat ik nooit doe is met een smartphone gaan lopen, maar het gros van de mensen heeft daar geen enkele moeite mee. Dat is de grootste uitdaging voor makers van hardloophorloges, onderscheidend zijn van een smartphone en de (bijna) gratis apps. En als smartwatches zelf ook over mobiel internet beschikken, dus niet meer mee liften op mobiel internet van smartphones, wordt het wel lastiger voor Garmin.

Garmin is geïnteresseerd in de sportmarkt, ze sponsoren natuurlijk een wielerteam en Boston-winnaar en Amerikaanse hardloopheld Meb loopt ook met een Garmin aan z'n pols. Deze foto is qua PR en marketing goud waard (dan doel ik met name op de rechterhoek onderin):

Afbeeldingslocatie: http://media.kansascity.com/smedia/2014/04/25/13/14/Uk9zF.St.81.jpeg

TL;DR: Garmin kan de voorsprong op zijn concurrenten alleen behouden als het een beetje opschiet met het uitbrengen van nieuwe firmwareversies voor zijn nieuwste toptoestellen én Connect pas lanceren als het ook echt af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 10:43
Hmm mijn 310XT begint rare kuren te hebben met de batterij. Nog steeds kan ik op 1 lading enkele trainingen doen. Soms vergeet ik op te laten en valt hij uit. Als ik hem dan aan de oplader hang begint hij doodleuk vanaf 50% of meer op te laden... Dit heb ik al enkele malen gehad.

zou het kunnen dat mijn batterij aan het aftakelen is? Ik heb hem precies 4 jaar.

Ik lees op andere forums dat mensen dingen proberen met andere opladers of een harde reset (die ik toevallig vorige week nog heb gedaan). Iemand hier daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:06

13art

Moderator Mobile
Tijd voor een update van de TS. Wie wil dit op zich nemen want MrAcid gaat dit niet meer doen. Wie wil het van hem overnemen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
en Xaverius? Ik wil wel kijken of ik het met iemand anders hier kan doen, maar zou het dan wel wat breder willen trekken (GPS sporthorloges, met benoeming van GPS, smartphones/andere devices, websites als endomondo/strava).

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
210 van vriendin hier kunnen reanimeren middels hard reset aan de lader. Vraag is nu of dit het begin van het einde was. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-06 15:14
UltraSub schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:20:
210 van vriendin hier kunnen reanimeren middels hard reset aan de lader. Vraag is nu of dit het begin van het einde was. :|
Only time will tell...

Ik had vorig jaar met mijn 210 het probleem dat de hartslagband niet meer werd herkent, via de winkel naar fabrikant laten sturen. Reparatie duurde me te lang (ruim een maand) en heb geklaagd bij de winkel. Deze hebben met toen een upgrade naar de 410 voorgesteld. Dit geaccepteerd en ben zeer tevreden!

[ Voor 37% gewijzigd door CappieL op 06-06-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

UltraSub schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:20:
Neu, iets dergelijks heb ik tot nu toe 2 keer met mijn 210 gehad. Soms heb je gewoon een vastloper en de 210 is best stabiel in dat opzicht. Bij mij bijvoorbeeld een keer veroorzaakt doordat ik mijn run niet gereset had en deze toch wilde opladen naar m'n computer. Even uitgevogeld hoe een harde reset werkt en daarna nooit meer problemen gehad.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 16:51

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Beetje offtopic, maar meer mensen die hun gewicht bijhouden in Garmin connect ?
Ik weeg wekelijks en zet dat dan daarin via Analyseren > Fitness.
Voorheen kon ik altijd kommagetallen daarin zetten, maar mijn 88,4 pakt hij sinds afgelopen donderdag niet meer.

Foutmelding: Bad request.

Iemand enig idee?

Punt en komma heb ik beide al geprobeerd (komma werkte altijd).

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

frankwopereis schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:39:
Voorheen kon ik altijd kommagetallen daarin zetten, maar mijn 88,4 pakt hij sinds afgelopen donderdag niet meer.

Iemand enig idee?

Op de website pakt ie hem hier nog. Even de Modern layout proberen...
Modern layout doet wel moeilijk met punten en komma's, maar uiteindelijk heeft ie hem wel gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In verband met bovenstaande vraag: hoe kun je de nieuwe lay-out proberen bij garminconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Thrackan schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:56:
[...]

Op de website pakt ie hem hier nog. Even de Modern layout proberen...
Modern layout doet wel moeilijk met punten en komma's, maar uiteindelijk heeft ie hem wel gepakt.
Ik heb gewoon nog de oude layout, hoe kom ik bij de nieuwe dan?
het werk hier echt niet, ook niet na 10 pogingen.

Momenteel probeer ik het in Chrome op Win XP, maar heb ook Firefox en Chrome op de Macbook geprobeerd.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

frankwopereis schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:24:
[...]

Ik heb gewoon nog de oude layout, hoe kom ik bij de nieuwe dan?
het werk hier echt niet, ook niet na 10 pogingen.

Momenteel probeer ik het in Chrome op Win XP, maar heb ook Firefox en Chrome op de Macbook geprobeerd.
Er staat rechtsboven een optie "Switch to Modern". Overigens zat ik in Chrome op W7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Volgens mij heb je die optie alleen voor een beperkt aantal deelnemers. Dit willen ze wel op termijn uitrollen naar alle gebruikers, maar ik heb die optie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Cyberpope schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:26:
Volgens mij heb je die optie alleen voor een beperkt aantal deelnemers. Dit willen ze wel op termijn uitrollen naar alle gebruikers, maar ik heb die optie ook niet.
Oh, lol, dat zeiden ze er bij mij niet bij... En ik vind die nieuwe layout niet eens boeiend.

Ik zou eigenlijk wel eens als hobbyprojectje zelf een tool willen maken die nieuwe activities vanuit Connect automatisch naar andere services uploadt... Nu nog tijd :)

[ Voor 18% gewijzigd door Pathogen op 10-06-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Thrackan schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:35:
[...]

Oh, lol, dat zeiden ze er bij mij niet bij... En ik vind die nieuwe layout niet eens boeiend.

Ik zou eigenlijk wel eens als hobbyprojectje zelf een tool willen maken die nieuwe activities vanuit Connect automatisch naar andere services uploadt... Nu nog tijd :)
Dat is er al, bijvoorbeeld Tapiirik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
frankwopereis schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:39:

Iemand enig idee?

Ik gebruik de Tanita Bc1000 en syncen naar GC gebeurd dit automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

NielsTn schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:51:
[...]

Ik gebruik de Tanita Bc1000 en syncen naar GC gebeurd dit automatisch
Oké, daar heb ik ook ooit eens over na gedacht, maar toen ik even het licht weer zag vond ik het overdreven om 200 euro voor een weegschaal te betalen.

Mijn weegschaal doet het prima, maar kan gewoon "ineens" niet meer een kommagetal invullen bij Garmin Connect.. Is gewoon een probleem bij Garmin ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

NielsTn schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:50:
[...]

Dat is er al, bijvoorbeeld Tapiirik :)
Klopt, maar autosync is niet gratis daar, en dat is precies wat het nuttig zou maken voor me. Of ik nou een keer extra klik in Tapiriik of in RunKeeper maakt niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Thrackan schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:56:
[...]

Klopt, maar autosync is niet gratis daar, en dat is precies wat het nuttig zou maken voor me. Of ik nou een keer extra klik in Tapiriik of in RunKeeper maakt niet veel uit.
Ik ben van Tapiriik overgestapt naar http://www.copymysports.com/
Die doet wel gratis automatisch syncen.
Echter stopt de autosync bij mij om de paar dagen... dan moet ik weer opnieuw een link leggen.

Ik heb Runkeeper enkel omdat er vrienden op zitten en dat we onderling een beetje een wedstrijdje hebben.
Dus nog een extra motivatie om vaak te rennen :)
Zat er niemand op, had ik geen Runkeeper account (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
automatisch syncen mwah, ik klik gewoon een keer even 'op de button' en doe een bak koffie. Geen probleem, zeker niet nadat Tapiiirik voor ca 4-5 jaar aan sportdata uit Garmin Connnect naar Runkeeper/Strava weet te pompen :)

de weegschaal heb ik 2 jaar terug aangeschaft, toen mijn huidige niet langer meer ondersteund werd (YouW8 is failliet gegaan... daaaag data (ok je kon nog naar CSV exporteren maar that's it).

[ Voor 30% gewijzigd door NielsTn op 11-06-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Voor mij nog iets teveel van het goede, maar CoolBlue heeft op zijn Marktplaats-account een TomTom Runner Cardio staan voor €213:
http://link.marktplaats.nl/m819739345

Overigens, CopyMySports werkt, maar 2 activiteiten tegelijk uploaden naar Garmin Connect zorgt maar voor 1 gesyncte activiteit in Runkeeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Heb nu voor de tweede keer achter elkaar dat Garmin Connect geen grafiekjes meer toont na een workout met mijn Forerunner 305.
Ik heb geen flauw idee wat het probleem is, heb nergens iets kunnen vinden. GPS, hartslag etc stonden ook gewoon aan en werden wel op het display getoond.

Heeft iemand enig idee?

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
Heeft er iemand van jullie ervaring met een gps horloge in een trein?

Binnenkort ga ik weekend naar Parijs en mijn geliefde ten huwelijk vragen, ik zou graag dit event vastleggen met mijn gps horloge (forerunner 410)

Ik ga met de Thalys van Brussel-Parijs, heb al enkele testen gedaan op gewonen treinen en krijg nooit signaal.

Iemand die weet hoe ik dit oplos, eventueel via smartphone app of is er mogelijkheid dit op te namen zonder gps en nadien map toe te voegen (hoe?)

Alle tips zijn welkom om dit unieke moment vast te leggen;

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Leuk idee. Doe je gelijk ook een hartslagmeter om, om de spanning te meten? :)

Met een Thalys heb ik geen ervaring. Maar vaak genoeg een gps uitgeprobeerd in een trein, en dan moet ik 'm vaak helemaal tegen het raam aandrukken voor receptie. Het scheelt als je voor je instapt al bereik hebt, zeker als je 'm een paar honderd km verderop aanzet als de laatste keer, dan heeft de garmin geen idee waar de satellieten staan. Maar bij mij hoeft het niet.

Moet het persé in de Thalys? :P

Hier staat overigens een relevant stukje, alleen wordt er geen Thalys genoemd:
http://wiki.openstreetmap...ilways#Surveying_by_train

[ Voor 14% gewijzigd door inquestos op 29-06-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
GarminH schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:58:
Heeft er iemand van jullie ervaring met een gps horloge in een trein?

Binnenkort ga ik weekend naar Parijs en mijn geliefde ten huwelijk vragen, ik zou graag dit event vastleggen met mijn gps horloge (forerunner 410)

Ik ga met de Thalys van Brussel-Parijs, heb al enkele testen gedaan op gewonen treinen en krijg nooit signaal.

Iemand die weet hoe ik dit oplos, eventueel via smartphone app of is er mogelijkheid dit op te namen zonder gps en nadien map toe te voegen (hoe?)

Alle tips zijn welkom om dit unieke moment vast te leggen;

Grtz
Klopt. Knal tegen het raam aanleggen en als je kan buiten al ontvangst pakken. Dan snel naar binnen en dus tegen het raam aanplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:15
Gisteren een Garmin Forerunner 15 gekocht, prima ding en gelijk ook 10km mee gelopen. Aan het einde de run opgeslagen, ging allemaal prima. Echter nu wil ik de run terugkijken in de geschiedenis, maar als ik ga naar History > Runs, dan zie ik alleen Today staan (geen gisteren), waarbij dan alleen staat:
0 stp.
7500 goal
0.00 km
0 cal

Verder kan ik niets hier mee doen. Wel zie ik bij m'n records m'n 10km en 5km records staan (die ik dus gisteren heb gelopen). Ook kon ik ze later prima naar Garmin Connect sturen... Iemand enig idee wat ik hier fout doe? Activity tracking staat uit....

EDIT: Blijkbaar een bug, als ik activity tracking aan zet, dan komt gisteren bij runs te staan en is er een nieuwe optie 'daily steps' bijgekomen...

[ Voor 17% gewijzigd door TheJVH op 07-07-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In de nieuwe Garmin connect (modern) werken de splits gelukkig weer. :)
Daarnaast probeert Garmin Express nog steeds een GPS chipset type G2 v2.1 update te pushen maar volgens het horloge staat die er allang op. 8)7
Helaas is dit nog niet opgelost.... :'(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Is er een manier om over te schakelen naar Garmin Connect (modern).. Ik krijg deze optie maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wanneer je bent ingelogd rechtsboven naast je naam: "switch to modern"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat staat er bij mij dus niet... Ze migreren niet iedereen direct, dus vroeg me af of er een manier is om het te sneller te triggeren (behalve het kopen van een vivofit...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Zelfde hier: ik heb ook al gezocht naar die link maar niet gevonden. Ik was vooral geïnteresseerd in die nieuwe optie "segmenten" want nu krijg ik wel een boodschap dat er problemen waren die nu opgelost zijn, maar zelf merk ik daar dus niks van. Anderzijds heb ik op internet toch ook al wat ontgoochelde reacties gelezen van Modern-gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

chaola schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:08:
Anderzijds heb ik op internet toch ook al wat ontgoochelde reacties gelezen van Modern-gebruikers.
Zijn die er niet altijd als er een nieuwe interface gepresenteerd wordt.

(als moet ik wel zeggen dat ik teruggeschakeld ben naar ANT-agent ipv Garmin Express. Die wilde maar niet blijvend syncen bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
inquestos schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:03:
Leuk idee. Doe je gelijk ook een hartslagmeter om, om de spanning te meten? :)

Met een Thalys heb ik geen ervaring. Maar vaak genoeg een gps uitgeprobeerd in een trein, en dan moet ik 'm vaak helemaal tegen het raam aandrukken voor receptie. Het scheelt als je voor je instapt al bereik hebt, zeker als je 'm een paar honderd km verderop aanzet als de laatste keer, dan heeft de garmin geen idee waar de satellieten staan. Maar bij mij hoeft het niet.

Moet het persé in de Thalys? :P

Hier staat overigens een relevant stukje, alleen wordt er geen Thalys genoemd:
http://wiki.openstreetmap...ilways#Surveying_by_train
Hoe werkt die gps perception dan als dit bvb zou gaan? Als ik dan gps zou aanzetten zoekt die automatisch connectie?
Dacht aan iets, als ik nu gewoon de tijd opneem en nadien via een bepaalde site hieraan een map ga koppelen, weet niet of dit lukt maar kan je nadien een route bij een workout genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:57:
[...]

Hoe werkt die gps perception dan als dit bvb zou gaan? Als ik dan gps zou aanzetten zoekt die automatisch connectie?
Dacht aan iets, als ik nu gewoon de tijd opneem en nadien via een bepaalde site hieraan een map ga koppelen, weet niet of dit lukt maar kan je nadien een route bij een workout genereren?
Er bestaan zeker sites om handmatig een 'workout' in te geven (tekenen op kaart), en om daarna dan bvb een tijd aan te koppelen (om zo een gemiddelde snelheid te bekomen). Probeer bvb Runkeeper.com eens. Ik geloof dat je daar zelfs ook nog achteraf je hartslag aan kan toevoegen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik geloof dat GarminH gewoon zijn gps-coordinaten na afloop op een kaart wil zetten, en vrijwel alle gps horloges/devices (laten we voor het gemak zeggen allemaal) slaan de gps-coordinaten op. Je gps op een kaart zetten is dan een fluitje van een cent. GPS-horloges slaan vaak echter alleen de coordinaten op tijdens een work-out, niet wanneer die simpelweg aanstaat en verbinding heeft. Druk dus op de startknop :) . GPS ontvangst wordt inderdaad altijd automatisch gezocht. Je krijgt bevestiging wanneer je een 'fix' hebt, en de meeste devices hebben ook de functie om nauwkeurigheid/satellieten weer te geven.

Je zou overigens een betere gps-ontvanger kunnen huren, al begrijp ik het idee erachter voor je huwelijksaanzoek ook niet helemaal, omdat je blijkbaar niet veel met gps hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Cyberpope schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:17:
[...]

Zijn die er niet altijd als er een nieuwe interface gepresenteerd wordt.

(als moet ik wel zeggen dat ik teruggeschakeld ben naar ANT-agent ipv Garmin Express. Die wilde maar niet blijvend syncen bij mij).
Ondertussen is die link "switch to modern" bij mij nu toch verschenen. :) Even op onderzoek uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
chaola schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:31:
[...]

Ondertussen is die link "switch to modern" bij mij nu toch verschenen. :) Even op onderzoek uitgaan.
Ik heb de nieuwe GC-site ook gisterenavond eens geprobeerd. Het lijkt erop dat de layout en het uitzicht nu meer overeen stemmen met de GC-app (op Android en iOS). Toch zijn er wel nog redelijk wat elementen van de 'oude' site terug te vinden, waarbij het design ongewijzigd overgenomen is (zal misschien nog wel veranderen?).

Nu ben ik wel eens benieuwd of ik de 'Garmin viewer Lite'-app nog zal kunnen gebruiken op mijn tablet, want daar staat de waarschuwing dat deze voorlopig nog niet kan samenwerken met de 'modern' GC: Google Play: GARMIN viewer LITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

chaola schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:31:
[...]

bij mij ook, maar hij werkt niet in chrome of firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
TL;DR;
Ik zoek een sporthorloge voor het nauwkeurig bij houden van mijn activiteiten: hardlopen, wielrennen en mountainbiken. Ik twijfel tussen de FR15 en de 310XT, wat raden jullie mij aan? Wensen/Eisen:
  • Locatie, ook hoogte, nauwkeurig bijhouden.
  • Waterdicht
  • Hartslag registratie niet vereist
  • Hardlopen, wielrennen en mountainbiken (in losse activiteiten, niet gecombineerd)
  • Mooi online platform om statistieken te bekijken
  • Budget ~€150
Lange versie
Ik ben op zoek naar een sporthorloge en een nieuwe telefoon. Op het moment gebruik ik mijn telefoon (HTC Sensation) voor het registreren van mijn sportactiviteiten, maar ik denk er over om deze zaken te gaan scheiden: geen gedoe meer met plastic zakjes als het regent.
De activiteiten waar ik het hier over heb zijn hardlopen (max 2 uur), wielrennen (max 6 uur) en mountainbiken (max 2 uur). Twee activiteiten uitvoeren op een dag komt (vrijwel) nooit voor, ik ben niet specifiek aan het trainen voor wedstrijden, rbr's of tri's. Het kijken naar registraties van activteiten, afstanden en snelheden geeft mij wel voldoening, dus het goed registreren is voor mij wel een belangrijk deel van de motivatie.

Nu heb ik na veel leeswerk redelijk mijn ideeën op een rijtje, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik zit te twijfelen tussen de Forerunner 15 (FR15) en de 310XT.

Vraag 1 - GPS en het registreren van hoogten: Iets waar ik mij nogal aan erger is het slecht registreren van hoogtes door mijn telefoon, ik woon in de nabijheid van de Sallandse Heuvelrug en bij een rondje hardlopen of fietsen komt het meer dan regelmatig voor dat ik de heuvelrug een paar keer oversteek. Ik heb begrepen dat een Barometrische hoogte meter veel nauwkeuriger is, deze hebben beide apparaten niet. Een selectie te maken op bepaalde functionaliteiten lukt mij niet op de dcrainmaker site. Wat zijn jullie ervaringen met het registreren van hoogten?
Vraag 2 - Fietsen met de FR15: Ik begrijp dat de FR15 bedoeld is voor het gebruik bij hardlopen, maar waarom zou ik deze wel of juist niet kunnen gebruiken bij het wielrennen.

Mijn budget is ongeveer €150, maar als ik voor de meerprijs van 50 euro een veel completer product krijg, is dat niet zo'n probleem. Het moeten dan natuurlijk wel functies zijn waar ik wat aan heb.
Als ik op dit moment een apparaat zou aanschaffen zou het denk ik de 310XT aanschaffen: deze heeft de mogelijkheid om uitgebreid te worden met functionaliteiten mbt fietsen, bij ongeveer dezelfde prijs als de FR15. Tevens heeft de 310XT bewezen staat van dienst. Tenslotte, mocht ik in de toekomst toch meerdere activiteiten gaan combineren in één training, dan is dat geen probleem met de 310XT.
Het Garmin Connect platform lijkt me een mooi compleet platform, wat me mogelijkheden geeft om goed naar mijn geregistreerde activiteiten te kijken, iets wat ik erg belangrijk vind.

Tenslotte: Misschien zie ik iets over het hoofd, misschien bekijk ik zaken helemaal verkeerd of zijn er andere apparaten die veel beter bij mij passen, vertel het mij alsjeblieft! Lijstje van wensen/eisen:
  • Waterdicht
  • Hardlopen, wielrennen en mountainbiken (in losse activiteiten, niet gecombineerd)
  • Budget ~€150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cyberpope schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:01:
[...]

bij mij ook, maar hij werkt niet in chrome of firefox.
Gevonden.. Ik had addthis.com in mijn hosts file staan als "geblokt". Na deze entry weggehaald te hebben voor mijn thuisnetwerk werkt het wel. Wel raar dat dit niet geld voor IE dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-06 13:33
Arie- schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:57:
TL;DR;
Ik zoek een sporthorloge voor het nauwkeurig bij houden van mijn activiteiten: hardlopen, wielrennen en mountainbiken. Ik twijfel tussen de FR15 en de 310XT, wat raden jullie mij aan? Wensen/Eisen:
  • Waterdicht
  • Budget ~€150
Lange versie
Ik ben op zoek naar een sporthorloge en een nieuwe telefoon. Op het moment gebruik ik mijn telefoon (HTC Sensation) voor het registreren van mijn sportactiviteiten, maar ik denk er over om deze zaken te gaan scheiden: geen gedoe meer met plastic zakjes als het regent.
De activiteiten waar ik het hier over heb zijn hardlopen (max 2 uur), wielrennen (max 6 uur) en mountainbiken (max 2 uur). Twee activiteiten uitvoeren op een dag komt (vrijwel) nooit voor, ik ben niet specifiek aan het trainen voor wedstrijden, rbr's of tri's. Het kijken naar registraties van activteiten, afstanden en snelheden geeft mij wel voldoening, dus het goed registreren is voor mij wel een belangrijk deel van de motivatie.

Nu heb ik na veel leeswerk redelijk mijn ideeën op een rijtje, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik zit te twijfelen tussen de Forerunner 15 (FR15) en de 310XT.

Vraag 1 - GPS en het registreren van hoogten: Iets waar ik mij nogal aan erger is het slecht registreren van hoogtes door mijn telefoon, ik woon in de nabijheid van de Sallandse Heuvelrug en bij een rondje hardlopen of fietsen komt het meer dan regelmatig voor dat ik de heuvelrug een paar keer oversteek. Ik heb begrepen dat een Barometrische hoogte meter veel nauwkeuriger is, deze hebben beide apparaten niet. Een selectie te maken op bepaalde functionaliteiten lukt mij niet op de dcrainmaker site. Wat zijn jullie ervaringen met het registreren van hoogten?
Vraag 2 - Fietsen met de FR15: Ik begrijp dat de FR15 bedoeld is voor het gebruik bij hardlopen, maar waarom zou ik deze wel of juist niet kunnen gebruiken bij het wielrennen.

Mijn budget is ongeveer €150, maar als ik voor de meerprijs van 50 euro een veel completer product krijg, is dat niet zo'n probleem. Het moeten dan natuurlijk wel functies zijn waar ik wat aan heb.
Als ik op dit moment een apparaat zou aanschaffen zou het denk ik de 310XT aanschaffen: deze heeft de mogelijkheid om uitgebreid te worden met functionaliteiten mbt fietsen, bij ongeveer dezelfde prijs als de FR15. Tevens heeft de 310XT bewezen staat van dienst. Tenslotte, mocht ik in de toekomst toch meerdere activiteiten gaan combineren in één training, dan is dat geen probleem met de 310XT.
Het Garmin Connect platform lijkt me een mooi compleet platform, wat me mogelijkheden geeft om goed naar mijn geregistreerde activiteiten te kijken, iets wat ik erg belangrijk vind.

Tenslotte: Misschien zie ik iets over het hoofd, misschien bekijk ik zaken helemaal verkeerd of zijn er andere apparaten die veel beter bij mij passen, vertel het mij alsjeblieft! Lijstje van wensen/eisen:
  • Waterdicht
  • Budget ~€150
De FR15 kan je prima gebruiken voor fietsen, snelheids-weergaven op km/h zetten en gaan. Nadeel is wel dat als je upload naar garmin conect dat standaard dan de workout gezien word als hardlopen maar dit kan je eenvoudig aan passen. Verder moet je je wel realiseren dat de weergaven van de verbrande calorienen niet kloppen en verder kent het horloge maar één set van persoonlijke records waardoor je fiets overwinningen je hardloop prestaties overschrijven. Verder heeft de FR15 net als de FR10 geen hoogte registratie volgens mij, die data voegt garmin toe op basis van kaart materiaal. Met als resultaat dat je hoogte registratie waarschijnlijk nog slechter is dan dat van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Ik kan voor dat budget, en uit het Garmin-gamma, alleen de 310XT aanraden (hoewel de FR15 op papier ook wel een degelijk toestel lijkt hoor). Ga je volgens mij echt geen spijt van hebben. Voordeel is ook dat je daar een snelwisselkit bij kan kopen (kost iets van een €16), waarmee je de 310XT snel en eenvoudig kan wisselen tss je fietsstuur en pols.

Hoogteregistratie met toestellen zonder ingebouwde barometer is idd niet altijd even accuraat te noemen, dus bij de 310XT is dit ook niet anders. Wil je in die prijsklasse een toestel met barometer, dan zal je volgens mij niet snel iets vinden (toch niet bij de 'groten' zoals Garmin, Polar, Suunto,...)

Misschien een gek idee, maar je zou bvb wel kunnen overwegen om terug een smartphone te kopen, mét ingebouwde barometer. Ik gebruik al sinds een jaar of twee de Sony (Ericsson) Xperia Active. Deze is waterbestendig (30 min., 1 m onderompeling) en heeft een barometer. Voordeel is ook dat deze een ANT+ chip heeft, waarmee hij dus ook overweg kan met ANT+ accesoires (hartslagmeter, cadanssensor,...), wat altijd interessant is mocht je deze later toch nog willen toevoegen.

Een héél goede app is IpBike, geschreven door een mountainbiker, eigenlijk oorspronkelijk zelfs speciaal voor de Xperia Active (qua functies kan daar bijna geen enkele Forerunner/Edge tegenop). Nadelen van de Xperia Active zijn de zwaar verouderde hardware, het kleine scherm, en de ietwat beperkte batterijduur. Maar als je die eigenlijk niet als primaire smartphone wil gebruiken, zie ik niet echt een probleem.

Nog een klein probleempje: de Xperia Active is nieuw natuurlijk niet meer te koop, maar zoek anders misschien eens rond op marktplaats.nl.

Of als je toch bij Garmin wil blijven én barometrische hoogtemeting wenst: de Garmin Fenix voldoet ook ruimschoots aan je eisen, maar is momenteel (nieuw) nog nét iets te duur. Of je zou ook 2de hands moeten gaan zoeken (zoals ik momenteel ook aan het doen ben ;) ).

[ Voor 7% gewijzigd door dvraemdo op 14-07-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@dvraemdo
Ik ben helemaal blij:D. Ik heb de 310XT besteld en vanavond mijn eerste rondje gelopen, even twee soortgelijke rondjes*, één van gisteren met de telefoon en één van vandaag met mijn vandaag ontvangen horloge. Beiden even geimporteerd in Endomondo. De hoogtemeters van de Garmin zijn sowieso al veel minder springerig. Mijn snelheden varieren nogal, maar dat zal wel door mij komen ;).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3038360/tweakers/garmin.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3038360/tweakers/sensation.png

*Van de eerste grafiek even wat weggesneden ivm privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30
Na iets meer dan een jaar is ook de vervangende hartslagmeter van mijn Forerunner 210 kaduuk. :(
Garantie verstreken, dus op zoek naar een andere. Geluk bij een ongeluk is dat de Geonaute HSM voor de halve prijs te koop staat bij Decathlon. Afgelopen weekend besteld en gisteren ontvangen. Bij de eerste loop vanmorgen werkte hij prima, ik hoop wel dat hij het langer uithoud dan de Garmin.

Heeft iemand ervaring met de duurzaamheid van de Geonaute HSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Cyberpope schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Gevonden.. Ik had addthis.com in mijn hosts file staan als "geblokt". Na deze entry weggehaald te hebben voor mijn thuisnetwerk werkt het wel. Wel raar dat dit niet geld voor IE dan.
Thanks, had een addon draaien die addthis blokkeert. Best wel vervelend dat de site niet werkt zonder dat stuk javascript..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

frankwopereis schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:14:
Is er hier iemand met een Vivofit ? Ik ben erg benieuwd naar dit product en vraag mij af of het naast de Forerunner 405 iets toevoegt? Ik wil graag mijn slaap bijhouden en mijn dagelijkse stappen tellen + de calorieën die ik daarmee verbrand. Zo zou ik dus kunnen zien hoeveel ik dagelijks verbrand, en dan moet ik zorgen dat ik minder eet dan ik verbrand ;)

Veel stappentellers doen het al als je bukt, ik ben benieuwd hoe de Vivofit het doet.
Hier nog iemand met een vivofit. Maar gebruik naast een andere Garmin horloge voegt niet echt iets toe. Hij doet namelijk niets met de info van het (superieure als het gaat om calorieberekening) het horloge als het gaat om je dagelijkse calorieen die hij bijhoudt in de vivofit.

Garmin heeft al een paar keer "aangegeven" (ik kan het echter niet vinden, behalve "van horen zeggen"), dit snel op te willen lossen. Maar voor nu is er geen oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
nogeeninlog schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:31:
Na iets meer dan een jaar is ook de vervangende hartslagmeter van mijn Forerunner 210 kaduuk. :(
Garantie verstreken, dus op zoek naar een andere. Geluk bij een ongeluk is dat de Geonaute HSM voor de halve prijs te koop staat bij Decathlon. Afgelopen weekend besteld en gisteren ontvangen. Bij de eerste loop vanmorgen werkte hij prima, ik hoop wel dat hij het langer uithoud dan de Garmin.

'k Heb zelf geen ervaring met de duurzaamheid van die Geonaute HSM, maar wel al gelezen dat het voor zijn prijs een prima toestel is (en sommigen vinden 'm zelfs minder 'storingsgevoelig' dan de Garmin strap).

Uiteindelijk is de elastische band met de elektrodes het onderdeel dat meest onderhevig is aan slijtage, en die is natuurlijk perfect te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Ik heb de Geonaute tussen november 2013 en mei 2014 gebruikt ongeveer 900km hardgelopen in die periode. Ben erg tevreden over de Geonaute, doet het prima en eigenlijk geen rare dingen gehad. Bij wat droge kou en wind, wel eens wat drops gehad. Maar dat is volgens mij door een gebrek aan zweet om contact te maken.

Wellicht heb je hier wat aan, foto van mijn Geonaute HRM band nu. Ziet er nog prima uit, beetje uitgelubberd elastiek, maar dat heeft geen gevolgen voor draagcomfort.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/kgja7v6g83ysrpr/2014-07-23%2000.12.06.jpg

Sinds mei loop ik met de MioLink optische hartslag, ben zeer tevreden over comfort en geen enkel probleem om 'm aan dezelfde arm te dragen als m'n hardloophorloge. De MioLink is geen kei in het oppikken van plotselinge wisselingen, maar dat is bekend issue (gevalletje flaw by design). Borstbanden zitten bij mij niet zo comfortabel, zakken erg makkelijk en hij moest eigenlijk net iets té strak. Blijf voorlopig bij de MioLink dus, maar zou 'm niet zomaar kunnen aanraden aan lopers die veel op hartslag trainen, daarvoor pikt ie de schommelingen gewoon niet snel genoeg op. Mio belooft al een poos een firmware update, om een en ander te verbeteren, maar geen ETA bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Damn.. kom weer niet met chrome of FF op garmin connect. addthis.com staat niet geblokkeerd (kan hem gewoon pingen en bezoeken) en draai ook geen plugins of adblokkers.

iemand nog suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:11
nogeeninlog schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:31:

Ik heb mijn garmin band ook vervangen door een Geonaute exemplaar. Deze houd het al een stuk langer vol als de orginele Garmin (geen vreemde drops in mijn hartslag die ik wel met de garmin had). Die van mijn ziet er ondertussen net zo uit als die van Driedees een beetje uitgelubbert, maar functioneel 100% Ook vind ik het systeem met drukknopen fijner als dat van Garmijn met dat haakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ik gebruik de polar hartslag band i.c.m. met de Garmin sensor, mede door 'spikes' bij de Garmin versie. E.e.a. is door DC Rainmaker ook aangeraden.
De Sensor past goed, comfort van de band is gelijk, maar bij vervanging goedkoper (en ik had nog 2 polar banden liggen, terwijl de Garmin band snel uitgelubberd was)

[ Voor 44% gewijzigd door NielsTn op 23-07-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30
Allemaal bedankt voor jullie reacties! :)
dvraemdo schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:16:
[...]
Uiteindelijk is de elastische band met de elektrodes het onderdeel dat meest onderhevig is aan slijtage, en die is natuurlijk perfect te vervangen.
Ik heb even de proef op de som genomen.
Geonaute sensor met Garmin band: bagger
Garmin sensor met Geonaute band: prima

Dat is goed nieuws, want de band is inderdaad goedkoop te vervangen.
Maar waarom slijt die Garmin band zo snel? Wat kan er überhaupt aan zo'n ding slijten? Het elastiek kan slijten, maar dat geeft geen signaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
nogeeninlog schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:16:
Allemaal bedankt voor jullie reacties! :)
[...]
Ik heb even de proef op de som genomen.
Geonaute sensor met Garmin band: bagger
Garmin sensor met Geonaute band: prima

Dat is goed nieuws, want de band is inderdaad goedkoop te vervangen.
Maar waarom slijt die Garmin band zo snel? Wat kan er überhaupt aan zo'n ding slijten? Het elastiek kan slijten, maar dat geeft geen signaal door.
Een vriend van mij heeft tijd geleden ook eens problemen gehad met zijn Garmin band (dropouts in hartslag). Door zijn sensor te combineren met mijn band (en omgekeerd) zijn we snel tot de conclusie gekomen dat waarschijnlijk de verbinding tss een vd drukknopen en de elektrodes gebroken zat. De band kan dus wel degelijk kapot gaan, maar was volgens mij wel beetje door verkeerd gebruik.

Mijn Garmin band begint nu en dan ook z'n kuren te hebben, waarschijnlijk door zoutophoping (zweet). Daarom gaat ie na het lopen altijd mee onder de douche (uitwassen met douchegel, zal wsch tegen de Garmin-voorschriften zijn, maar helpt meestal wel ;) ). Intussen nieuwe band (dus zonder sensor) besteld op DX.com, maar zit er nu wel al even op te wachten (had voor dat geld misschien beter een Polar-band gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cyberpope schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:41:
Damn.. kom weer niet met chrome of FF op garmin connect. addthis.com staat niet geblokkeerd (kan hem gewoon pingen en bezoeken) en draai ook geen plugins of adblokkers.

iemand nog suggesties.
Bleek er nog iets van Tealium geblokt te worden op mijn netwerk.

Zou wel fijn zijn als garmin stopte met deze "crap" te gebruiken om hun website te laten werken.

Pagina: 1 ... 13 ... 317 Laatste