Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 217 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-06 14:30
ZlM01 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:58:
[...]

Kleine update. Juist Fenix 7 Sapphire Solar ontvangen door Garmin. Ben direct zoveel meer fan dan de Epix. Gewoon subtiel klok tonen zonder te veel licht, totaal niet storend. Jah scherm minder mooi, maar het moet toch hoofdzakelijk sport registeren en niet alles in fancy kleurtjes weergeven.
Morgen loopje doen met een kaart, daar vrees ik wel dat ik het verschil zal merken, maar komende van een Polar Vantage die niet eens een kaart had (behalve een lijntje die de route moet weergeven), zal het toch een verbetering zijn.

Voor mij is de solar ring en de reflectering van sapphire glas totaal niet storend, maar heb hem nog maar paar uur om. Update later.
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt met weinig subtiel ,veel licht, storend en fancy kleurtjes. Zo heb ik bvb een watchface op medium helderheid, zwart met matte goudgele accenten. Zelfs op maximale helderheid valt het allemaal goed mee, en met gesture only is het niet alsof een kermisattractie aan springt. Ik vind het alleszins verzorgd en net wel subtiel, nog op geen enkel moment een "Samsung-gevoel" gehad, saturatie is net heel oogvriendelijk :) . Als je op maximale helderheid werkt, en een rode watchface met groene accenten hebt, dan heb je wel een punt uiteraard.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZSxIWnybxt1fpjoG-LaUBlsjpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcolHBRhjXO6NGKPgH5hstjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze ook alletwee een dag langs mekaar aangehad en heb uiteindelijk de 7 sapphire terug gestuurd. Buiten met daglicht vond ik (had ik bij de 6 pro ook) dat amoled bij Sapphire veeeel beter tot zijn recht komt, waar je bij de gewone 7 in een bepaalde kijkhoek soms niets ziet door de reflectie. Het meest stoorde ik me net s'avonds, waar dat blauwige backlight (ok, eigenschap van het scherm) me echt een jaren 90 Casio gevoel gaf. Ik heb er zelfs niet 1 minuut over moeten wikken of wegen, de 7 ging in retour, maar dat is natuurlijk subjectief. Het ging me eerder over het feit dat het scherm totaal niet schreeuwerig of té opvallend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:04
Het gaat vaak over de felheid van de schermen, maar de resolutie is m.i. een even groot verschil, althans tov van mijn oude 5X.

Zo irritant dat je die kartelrandjes ziet op alles, net alsof je vroeger aan het gamen was en de AA en AF uitstond :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-06 14:46
Cloclo100 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:21:
[...]

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt met weinig subtiel ,veel licht, storend en fancy kleurtjes. Zo heb ik bvb een watchface op medium helderheid, zwart met matte goudgele accenten. Zelfs op maximale helderheid valt het allemaal goed mee, en met gesture only is het niet alsof een kermisattractie aan springt. Ik vind het alleszins verzorgd en net wel subtiel, nog op geen enkel moment een "Samsung-gevoel" gehad, saturatie is net heel oogvriendelijk :) . Als je op maximale helderheid werkt, en een rode watchface met groene accenten hebt, dan heb je wel een punt uiteraard.[Afbeelding]

Ik heb ze ook alletwee een dag langs mekaar aangehad en heb uiteindelijk de 7 sapphire terug gestuurd. Buiten met daglicht vond ik (had ik bij de 6 pro ook) dat amoled bij Sapphire veeeel beter tot zijn recht komt, waar je bij de gewone 7 in een bepaalde kijkhoek soms niets ziet door de reflectie. Het meest stoorde ik me net s'avonds, waar dat blauwige backlight (ok, eigenschap van het scherm) me echt een jaren 90 Casio gevoel gaf. Ik heb er zelfs niet 1 minuut over moeten wikken of wegen, de 7 ging in retour, maar dat is natuurlijk subjectief. Het ging me eerder over het feit dat het scherm totaal niet schreeuwerig of té opvallend is.
Was vooral in een donkere kamer. Buiten en in goed verlichte kamer had ik ook geen probleem ermee. Het is persoonlijke voorkeur zeker? Ben alvast niet de enige, op Reddit lees ik mensen met exact dezelfde mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
ZlM01 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Was vooral in een donkere kamer. Buiten en in goed verlichte kamer had ik ook geen probleem ermee. Het is persoonlijke voorkeur zeker? Ben alvast niet de enige, op Reddit lees ik mensen met exact dezelfde mening.
Daarom is het zo goed dat Garmin beide opties aanbiedt.

Het is ook geen discussie over wat er beter is, maar meer wat iedereen prettiger vindt denk ik.

Ps, de Epix is natuurlijk echt beter dan de F7 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
ZlM01 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Wat is de use-case van een donkere kamer eigenlijk? In de slaapkamer staat mijn horloge op slaapmodus, voor de rest is er overal (indirect)licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 21:53
Grappig inderdaad dat de meningen zoveel verschillen. Als ik de foto van @Cloclo100 zie dan krijg ik ook meteen het gevoel "Cheap!". Ik vind het persoonlijk gewoon niet zo mooi, alsof je naar een plaatje van een klokje zit te kijken. Voor mijn gevoel he :) maar dit heb ik eigenlijk bij alle smart watches. Daarom is het super dat Garmin beide opties aanbiedt. En hopelijk blijven ze dat in de toekomst ook doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
spokje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:25:
Grappig inderdaad dat de meningen zoveel verschillen. Als ik de foto van @Cloclo100 zie dan krijg ik ook meteen het gevoel "Cheap!". Ik vind het persoonlijk gewoon niet zo mooi, alsof je naar een plaatje van een klokje zit te kijken. Voor mijn gevoel he :) maar dit heb ik eigenlijk bij alle smart watches. Daarom is het super dat Garmin beide opties aanbiedt. En hopelijk blijven ze dat in de toekomst ook doen.
Ik wist toen ik die foto postte dat deze reactie ging komen, omdat het gewoon een slechte foto is >:)
Daarnaast heb je wel een punt, Garmin heeft met amoled een heel segment aangeboord van gebruikers die dit wel belangrijk vinden, en aan de eerste geluiden te horen slaat het duidelijk aan. Ik heb zoals eerder gezegd eerder dat "cheap" gevoel bij dat blauwige scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Grappig al die verschillende meningen over het Amoled scherm. Ik moet zeggen dat ik het op de Venu 2 Plus heel erg mooi vindt. Ik denk dat de automatische helderheid een groot verschil maakt.

Toen ik vannacht het scherm even aan zette om te kijken hoe laat het was, was het scherm gewoon goed gedimd en heb je geen lichtbakken in je gezicht. En aan de andere kant blijft het gewoon perfect leesbaar in direct zonlicht.

Het is mijn eerste Garmin, maar het heeft mij volledig overtuigd van Amoled. Enige echte nadeel is uiteraard de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik vind juist dat ik een grote stap vooruit gemaakt heb met de accuduur met de Epix.

De Fenix 5X ging net een weekje mee, maar nu zit ik op 2 weken ongeveer denk ik. Ideaal dat het scherm niet de hele tijd aan staat. Van de 24 uur op een dag kijk je misschien 15 minuten echt op je horloge als je niet sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edkoster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:12
Na de tip van @Snuitebolletje woensdag de Fenix 7 Solar Sapphire opgehaald bij een juwelier die hem in voorraad had.
Blijkbaar krijgen (sommige) juweliers voorrang omdat Garmin ook graag marktaandeel in het luxe segment wil veroveren.

Eerste ervaringen tot nu toe, komende vanaf een Vivoactive 3:
  • Even wennen qua menu indeling en knoppen bediening
  • Heel fijn dat je het horloge ook kunt bedienen als het nat is (bijvoorbeeld tijdens zwemmen)
  • Het scherm is (door het saffierglas?) een stuk donkerder dan van de VA3 waardoor ik bij een matig verlichte ruimte de achtergrondverlichting wel handig om het scherm goed te kunnen aflezen. Gelukkig reageert hij wel beter op de polsbeweging dan de VA3, dus tot nu toe niets te klagen hierover
  • Batterij van m'n VA3 was na ongeveer 1.5 dag leeg. Inmiddels de Fenix 2 dagen in gebruik, nog nooit opgeladen en hij zegt nog 5 dagen mee te kunnen :)
  • Na een fietsrit geeft de Fenix meer info dan mijn Edge1000, maar die is wel weer handig qua navigatie. Dus moet daar nog even een handige methode voor vinden
Tot slot ben ik benieuwd of er hier mensen tips hebben van sites waar duidelijk uitgelegd staat hoe je de Fenix kunt gebruiken voor gestructureerde trainingen op de fiets/tacx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Requiem19 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:45:
Ik vind juist dat ik een grote stap vooruit gemaakt heb met de accuduur met de Epix.
Je de Epix is natuurlijk een geval apart. Ongelofelijk hoeveel accuduur Garmin daar in heeft weten te proppen. Mijn Venu 2 Plus lukt het ook wel om vijf dagen mee te gaan, dus ik ben niet ontevreden, maar het blijft een klein nadeel. In ieder geval klein genoeg dat ik de meerprijs voor een Epix niet neer wilde leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05
@edkoster Ik weet niet hoe ambitieus je plannen zijn voor de trainingen binnen, maar je kunt eens kijken op Het grote indoor cycling topic. Wil je met de trainingsprogramma’s van Garmin zelf aan de slag of met andere betaalde platformen die je trainingsprogramma’s voorschotelen zoals Trainingspeaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 13:45
Ik ben nog steeds aan het twijfelen.
Ik heb een Fenix 3HR Saphire. Die doet het nog best goed.
Ik kan ongeveer een week met de batterij en ik doe het horloge 's nachts af en zet hem uit.
Dus sleep tracking gebruik ik niet.

Ik neig in eerste instantie daarom ook wel naar de Epix.
Maar twijfel nog steeds, deels vanwege de batterij.
Nu zal het in het begin wel goed gaan. Maar als je na 2jr toch al flink wat hebt ingeleverd aan de batterij, Dan kom je al weer uit op 2x laden in de week. Dat vind ik dan weer veel.

In het begin is natuurlijk het verschil in scherm geweldig voor je. Maar hoe zou het zijn na een paar weken gebruik? Net zoals je TV, als je nieuwe TV hebt is het de eerste week geweldig, maar je raakt er snel aan gewent en is het weer gewoon.

En dan nog die prijs. Het blijft wel een flinke som geld...
Eigenlijk hoop ik dat binnenkort de fenix 6 flinke firmware upgrade krijgt met bv de real time stamina.
Wellicht kan ik die dan wel voor een mooi prijsje van iemand overkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ErikKam schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:10:
In het begin is natuurlijk het verschil in scherm geweldig voor je. Maar hoe zou het zijn na een paar weken gebruik? Net zoals je TV, als je nieuwe TV hebt is het de eerste week geweldig, maar je raakt er snel aan gewent en is het weer gewoon.
Natuurlijk wen je aan dingen die je hebt. Maar het blijft dat de schermtypes gewoon heel erg veel van elkaar verschillen. En (mijn mening) als je eenmaal aan Amoled bent gewend wil je helemaal niet meer terug naar MIP.

Maargoed, dat blijft een persoonlijke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkoster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:12
EdwinW schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:55:
@edkoster Ik weet niet hoe ambitieus je plannen zijn voor de trainingen binnen, maar je kunt eens kijken op Het grote indoor cycling topic. Wil je met de trainingsprogramma’s van Garmin zelf aan de slag of met andere betaalde platformen die je trainingsprogramma’s voorschotelen zoals Trainingspeaks?
Hoe ambitieus ik zelf ben weet ik ook nog niet.. Ik heb sinds anderhalve maand een zwift account en ben daar begonnen met de FTP builder training. Dat bevalt me opzich goed. Ik vind het leuk om gestructureerd bezig zijn leuker dan de virtuele wereld die ze hebben.
Ik geloof dat ik ergens gezien heb dat Garmin zelf ook traningen kan voortellen, dus dat zou in beginsel voor mij voldoende moeten zijn. Dan kan ik m'n Zwift abonnement stop zetten en heb ik in 5 jaar de Fenix terugverdiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 14:43
Ik vind de amoled gewoon meer een (opvallende)smartwatch en het Mip scherm meer een tool. Net waar je voorkeur ligt. Ik hoef persoonlijk geen amoled om m'n pols, maar zie wel waarom mensen er zo enthousiast over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
twowheeler schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:46:
Ik vind de amoled gewoon meer een (opvallende)smartwatch en het Mip scherm meer een tool. Net waar je voorkeur ligt. Ik hoef persoonlijk geen amoled om m'n pols, maar zie wel waarom mensen er zo enthousiast over zijn.
Een tool zeg je bij het andere, maar je kan en doet er letterlijk hetzelfde mee bij het ene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
twowheeler schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:46:
En als ze in de (nabije) toekomst een update voor de Epix uitbrengen om de brightness flink naar beneden te kunnen bijstellen, is dat dus een non-issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-06 15:58
Na m'n eerdere teleurstelling met de Fenix 7 (ik vond hem te groot m'n polsen te small) is vandaag de Fenix 7s binnengekomen. Ik vind dit model beter passen. Ik realiseer me de ik nu een "dames" horloge draag, maar dat neem ik dan maar voor lief. Hij is net zo groot als m'n FR645M, alleen (nog) iets dikker. Maar ik denk dat ik daar mee ik leven. Komend weekend nog even goed kijken hoe ie bevalt, en dan de knoop doorhakken: houden of terugsturen. Ik denk dat dit wel een blijvertje zou kunnen worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-06 09:50
Epix eindelijk binnen,toch 2d moeten wachten via as adventure.
Was eerst op stock en dan weer niet🙄
Momenteel aan het updaten.
Toch een mooi klokje, voorlopig een tevreden man

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:15

trithemis

Dragonfly

slow whoop schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:20:
Na m'n eerdere teleurstelling met de Fenix 7 (ik vond hem te groot m'n polsen te small) is vandaag de Fenix 7s binnengekomen. Ik vind dit model beter passen. Ik realiseer me de ik nu een "dames" horloge draag, maar dat neem ik dan maar voor lief. Hij is net zo groot als m'n FR645M, alleen (nog) iets dikker. Maar ik denk dat ik daar mee ik leven. Komend weekend nog even goed kijken hoe ie bevalt, en dan de knoop doorhakken: houden of terugsturen. Ik denk dat dit wel een blijvertje zou kunnen worden. :)
Als het puur een dames model was, dan had ie wel Fenix L geheten ipv Fenix S(mall). Helemaal mee eens, de S staat ook op mijn lijstje. Als je smalle polsen hebt, en getailleerde smalle overhemden, dan past het manchet niet eens over zo’n normale Fenix heen (heb ik gecheckt). En dat is natuurlijk geen optie als je ‘m elke dag om hebt. Dus veel plezier met je Fenix van bescheiden formaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 16-06 15:08

Lagune

Its time for warp

trithemis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Als het puur een dames model was, dan had ie wel Fenix L geheten ipv Fenix S(mall). Helemaal mee eens, de S staat ook op mijn lijstje. Als je smalle polsen hebt, en getailleerde smalle overhemden, dan past het manchet niet eens over zo’n normale Fenix heen (heb ik gecheckt). En dat is natuurlijk geen optie als je ‘m elke dag om hebt. Dus veel plezier met je Fenix van bescheiden formaat!
t-shirt for the win :+

scheelt het veel battery life zo'n S vs een gewone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Heb m'n 7x ss net binnen en ben aan het configureren. Het configureren van data fields/data screens zou dus nu via m'n telefoon moeten kunnen. Helaas staat de optie er niet tussen in Garmin connect. Zou iemand dit voor mij willen checken. Ik gebruik de Android versie 4.51 net geüpdate

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uBHS4JKwy0cAecze80dAPEBmN8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9YbCFHtYJZpH3ziEsxnyImlR.png?f=fotoalbum_large

Edit: bovenaan zou dus 'data screens' moeten staan volgens de filmpjes van internet (DCR).

[ Voor 6% gewijzigd door dreameater op 04-02-2022 14:39 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
dreameater schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:38:
Heb m'n 7x ss net binnen en ben aan het configureren. Het configureren van data fields/data screens zou dus nu via m'n telefoon moeten kunnen. Helaas staat de optie er niet tussen in Garmin connect. Zou iemand dit voor mij willen checken. Ik gebruik de Android versie 4.51 net geüpdate

[Afbeelding]

Edit: bovenaan zou dus 'data screens' moeten staan volgens de filmpjes van internet (DCR).
Heb je de update naar 7.20 al gedaan?
Is maar vanaf dan beschikbaar

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Gunth schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Heb je de update naar 7.20 al gedaan?
Is maar vanaf dan beschikbaar
what he said!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Had ik aan gedacht. Echter komt hij niet net een update indien ik via wifi sync. Dit was eerder wel zo bij m'n Fenix 3 moet ik nu méér stappen doen 7jaar later 🤓

#edit: nu staat onder het kopje software update op het horloge wél een nieuwe versie klaar!
Denk dat hij de eerste keer nog te druk was met andere data syncen.

Top ik report back! Toch vooral een handige functie bij initiële setup. Dan ga ik nu niet lopen k*tten op de oude manier om al m'n data velden over te zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door dreameater op 04-02-2022 14:54 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Natuurlijk wen je aan dingen die je hebt. Maar het blijft dat de schermtypes gewoon heel erg veel van elkaar verschillen. En (mijn mening) als je eenmaal aan Amoled bent gewend wil je helemaal niet meer terug naar MIP.

Maargoed, dat blijft een persoonlijke afweging.
Mja, voor mij was de geheel persoonlijke keuze juist bewust MIP.

Mijn grootste issue met OLED én met backlight van MIP is dat het de aandacht trekt naar het "lampje" op je pols. Dat heb ik graag zo min mogelijk, tenzij ik het ding op dat moment actief gebruik. Dat is op 3 manieren op te lossen:
  1. goed afgestelde gevoeligheid voor bewegingen waarmee het scherm/backlight aanspringt op het juiste moment, maar niet wanneer dat niet gewenst is
  2. het scherm/backlight aan laten gaan door knop of touchscreen
  3. MIP always on zonder backlight, eventueel icm een van bovenstaande
Ik heb het niet voor elkaar gekregen om het backlight door beweging altijd aan te laten springen wanneer ik dat wil en tegelijkertijd nooit aan te laten springen wanneer ik dat niet wil. Optie 1 viel dus af.

Optie 2 heeft niet mijn voorkeur, omdat ik graag met een zijdelingse blik zie hoe laat het is, ook wanneer ik met iemand in gesprek ben. Always on is daarmee een must.

Voor mijn specifieke use case is MIP + backlight aan bij knop of touchscreen dus de beste optie: subtiel want geen lichtbron aan mijn pols, maar wel always on en in de redelijk zeldzame omstandigheden waarin het scherm niet af te lezen is de optie om (zij het handmatig) backlight aan te laten springen.

Minder fancy, minder goed met kleine details, maar in een gemiddelde week ben ik beter af met MIP. In dit geval een VA4s ipv een Venu 2s trouwens, het was geen Fenix 7 / EPIX keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:05
slow whoop schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:20:
Ik hem momenteel ook een Vivoactive 3 en zal ook voor de 7s gaan als de prijzen wat zakken. Ten eerste omdat ik smalle polsen heb (15 cm) en hem daarnaast ook fatsoenlijk onder overhemden wil dragen. Ik vind er verder niets dames-achtig aan hoor, tenzij je de Rosé Gold variant zou nemen.
ErikKam schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:10:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen.
Ik heb een Fenix 3HR Saphire. Die doet het nog best goed.
Ik kan ongeveer een week met de batterij en ik doe het horloge 's nachts af en zet hem uit.
Dus sleep tracking gebruik ik niet.

Ik neig in eerste instantie daarom ook wel naar de Epix.
Maar twijfel nog steeds, deels vanwege de batterij.
Nu zal het in het begin wel goed gaan. Maar als je na 2jr toch al flink wat hebt ingeleverd aan de batterij, Dan kom je al weer uit op 2x laden in de week. Dat vind ik dan weer veel.

En dan nog die prijs. Het blijft wel een flinke som geld...
Eigenlijk hoop ik dat binnenkort de fenix 6 flinke firmware upgrade krijgt met bv de real time stamina.
Wellicht kan ik die dan wel voor een mooi prijsje van iemand overkopen.
Als je je horloge elke nacht afdoet dan zou batterij toch geen issue hoeven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
De Ingenieur schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:13:
[...]
Ik hem momenteel ook een Vivoactive 3 en zal ook voor de 7s gaan als de prijzen wat zakken. Ten eerste omdat ik smalle polsen heb (15 cm) en hem daarnaast ook fatsoenlijk onder overhemden wil dragen. Ik vind er verder niets dames-achtig aan hoor, tenzij je de Rosé Gold variant zou nemen.
[...]
Ik heb de Zilver met de grafiet polsband. Geen uitgesproken dames kleuren, wat mij betreft (en voor zover je daar tegenwoordig überhaupt nog over kan spreken zonder iemand voor het hoofd te stoten).

De lugs zijn wat groter dan van de FR645M, en zijn in dezelfde kleur als de bezel (zilver). Daardoor staat het horloge iets groter op m'n pols dan de FR645M. Maar dat is voor mij prima, en vind ik het zelfs beter staan dan de FR645M. Mag ook wel voor dat geld... 8)

Ik sta ook te popelen om er mee te gaan hardlopen, maar ik ben deze week positief getest en mag dus voorlopig de deur niet uit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bundin schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:02:
[...]

Mja, voor mij was de geheel persoonlijke keuze juist bewust MIP.

Mijn grootste issue met OLED én met backlight van MIP is dat het de aandacht trekt naar het "lampje" op je pols. Dat heb ik graag zo min mogelijk, tenzij ik het ding op dat moment actief gebruik. Dat is op 3 manieren op te lossen:
  1. goed afgestelde gevoeligheid voor bewegingen waarmee het scherm/backlight aanspringt op het juiste moment, maar niet wanneer dat niet gewenst is
  2. het scherm/backlight aan laten gaan door knop of touchscreen
  3. MIP always on zonder backlight, eventueel icm een van bovenstaande
Ik heb het niet voor elkaar gekregen om het backlight door beweging altijd aan te laten springen wanneer ik dat wil en tegelijkertijd nooit aan te laten springen wanneer ik dat niet wil. Optie 1 viel dus af.

Optie 2 heeft niet mijn voorkeur, omdat ik graag met een zijdelingse blik zie hoe laat het is, ook wanneer ik met iemand in gesprek ben. Always on is daarmee een must.

Voor mijn specifieke use case is MIP + backlight aan bij knop of touchscreen dus de beste optie: subtiel want geen lichtbron aan mijn pols, maar wel always on en in de redelijk zeldzame omstandigheden waarin het scherm niet af te lezen is de optie om (zij het handmatig) backlight aan te laten springen.

Minder fancy, minder goed met kleine details, maar in een gemiddelde week ben ik beter af met MIP. In dit geval een VA4s ipv een Venu 2s trouwens, het was geen Fenix 7 / EPIX keuze :)
Ik was ook een beetje bang voor een lamp op m'n pols die onnodig de aandacht trekt, maar ik moet zeggen dat de adaptive brightness van de V2S best goed werkt. En de standaard instelling kan daarnaast ook nog eens omlaag gezet worden. Ook 's nachts heb ik er eigenlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis

trithemis

Dragonfly

Lagune schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:36:
[...]

t-shirt for the win :+

scheelt het veel battery life zo'n S vs een gewone ?
Zeker, scheelt enorm. Daarom vind ik het ook niet eerlijk dat ze even duur zijn. Maar ga wel voor de solar versie, helpt een beetje.

T-shirt is te koud voor mij in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
trithemis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Zeker, scheelt enorm. Daarom vind ik het ook niet eerlijk dat ze even duur zijn. Maar ga wel voor de solar versie, helpt een beetje.

T-shirt is te koud voor mij in de winter.
Inderdaad. Hoe kleiner het horloge, hoe korter de batterij duur. En ik heb de versie zonder Solar omdat ik in Nederland woon, en meestal binnen zit (werk). En omdat ik de Solar modellen van de 7s lijn minder mooi vind dan het model dat ik nu heb.

Ik laad m'n horloge vaak op na het sporten, als ik onder de douche sta. Heb eigenlijk nooit problemen met de batterijduur gehad op m'n FR645M. Die ging ongeveer een kleine week mee. Meer dan genoeg voor mij. Met de Fenix 7s verwacht ik dus ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:50
Gonadan schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:22:
[...]

Hij gebruikt toch gewoon je 'algemene' instellingen tenzij je daar voor een activiteit type bewust van afwijkt?
Waar zit het stukje qua GPS in de algemene settings? Ik kan enkel per Activity vinden (maar misschien kijk ik echt enorm scheef). De garminhandleiding suggereert vziw ook enkel per Activity op
https://www8.garmin.com/m...FA-9EDE-43DBA4872546.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-05 08:51
Voor degenen die de Epix hebben: ik twijfel of het scherm voor mij niet te fel is tijdens nachtdiensten die ik werk (binnen en buiten). Zou iemand hier iets over kunnen zeggen en misschien wat foto’s in een duistere omgeving kunnen maken? Ik mis dit in de meeste reviews die ik her en der vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

ascent schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:48:
[...]

Waar zit het stukje qua GPS in de algemene settings? Ik kan enkel per Activity vinden (maar misschien kijk ik echt enorm scheef). De garminhandleiding suggereert vziw ook enkel per Activity op in
https://www8.garmin.com/m...FA-9EDE-43DBA4872546.html
#1 lang drukken middelste knop linkerzijde
#2 naar onderen scrollen naar 'system'
#3 Satellites : all + multi band 👌

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06 16:26
Gapert86 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:22:
Voor degenen die de Epix hebben: ik twijfel of het scherm voor mij niet te fel is tijdens nachtdiensten die ik werk (binnen en buiten). Zou iemand hier iets over kunnen zeggen en misschien wat foto’s in een duistere omgeving kunnen maken? Ik mis dit in de meeste reviews die ik her en der vind.
Als je de slaaptijden invult dan is het scherm zwart-wit en gedempt met een ander watchface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:50
dreameater schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:03:
[...]

#1 lang drukken middelste knop linkerzijde
#2 naar onderen scrollen naar 'system'
#3 Satellites : all + multi band 👌
Ah, je hebt een 7 :) ik zit op een F6x pro en die heeft die optie daar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:26
Moeilijke keuze tussen de Fenix 7 Sapphire Solar 47mm en de Epix.

Als ik het voor mezelf op een rijtje zet:

Voordeel Fenix: Titanium 100 Euro goedkoper dan de Epix, langere batterijduur.
Voordeel Epix: Mooier scherm. Gepersonaliseerde watchfaces.

Heb nu nog een Samsung watch 3 en in basis niets mis mee, veel bang for the buck maar als ik de reviews lees dan word ik toch wel enthousiast wat je allemaal met een Garmin kan en een stuk accurater is. Het scherm is dan denk ik toch doorslaggevend en ik ben bang dat wanneer ik de fenix kies dat ik daar spijt van ga krijgen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Mooier scherm is min of meer subjectief, het is een ander scherm, wat met meer licht slechter zichtbaar is. Wel met meer pixels en meer contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Diablow schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:47:
Mooier scherm is min of meer subjectief, het is een ander scherm, wat met meer licht slechter zichtbaar is. Wel met meer pixels en meer contrast.
Het is in meer licht niet slechter zichtbaar dan m’n 5X.

In 9 v/d 10 objectieve metingen zal de Amoled beter zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 18:09
Over smaak kan je moeilijk twisten. Ik snap dat mensen het af en toe nog proberen om zo hun voorkeur te verdedigen, maar daar ga je toch niet uit komen. Kudos voor Garmin dat ze de keuze bieden.
EdwinW schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:19:
De optie op een Epix om het scherm nog veel verder te kunnen dimmen, is m.i. een optie die ze in een toekomstige firmware versie makkelijk kunnen inbouwen. Op alle schermen van smartphones kan dat ook, dus waarom niet op een Epix? Gewoon via een schuifbalkje inregelen vanuit Garmin Connect. Wellicht dat de ontwikkeling meer tijd kost en hebben ze dat voor de release nog niet toegevoegd.
Dat is de vraag, er is mogelijk wel een technische ondergrens tot waar het nog lekker werkt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:26
Ik denk dat ik realistisch moet zijn, als de Epix met amoled niet was uitgekomen dan was ik onherroepelijk voor de Fenix gegaan. Wat betreft de helderheid, mensen uit Phoenix, AZ zeggen dat bij vol zonlicht het scherm duidelijk genoeg is. Ik ben geen hardcore sporter dus batterijduur volstaat prima, het risico op inbranden kan je nu alleen nog maar aannames op doen. Nu alleen mijn bankrekening nog checken..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@Gonadan Een brightness van 10 % is inderdaad niet praktisch ;)
Maar op basis van wat ik bij één van de reviews van DCR op YouTube heb gezien, zou de brightness nog echt wel lager kunnen met behoud van de leesbaarheid. Wellicht dat het ook verdere positieve gevolgen heeft op de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:16
Polar grit X Pro Titan lijkt ook wel heel oké hè

Acties:
  • +4 Henk 'm!
edwardmila schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:40:
Nee niet echt. Fors duurder dan vrijwel iedere Garmin (op de F7 en Epix na) maar geen music, maps of pay. Volgens mij ontbreekt een App Store zoals IQ ook. En een 1.2” scherm had ook in een 42mm behuizing gepast (getuige F6S) als je de bezel niet zo groot maakt :X

Ik zie 2 redenen om deze te nemen:
- looks (vast mensen die er op vallen)
- je haat Garmin

Ik zou een F6 Pro of 945 kopen voor dat geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 05-02-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09
Ik krijg deze reactie op een youtube reactie van mij op een filmpje van DCrainmaker (f7 vs e2).
Wat denken jullie hiervan, nep toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_eiKb9FbHle1UIJndtIElhn80g=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/fciN1VURyB586nYntvUgLmUq.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Eerste ervaring vandaag met een mooie combinatie van fietsen, lopen en kanoën. Dikke 4,5 uur GPS+ multiband. Nu nog 12 dagen aan accu 🤓👌

Vraag over de functie up ahead! Ik loop morgen de drie landen trail in Vaals en heb de GPX inmiddels ingeladen én voorzien van drink punten. Is dit nu voldoende om tijdens de activiteit een scherm te krijgen met de punten die naderen? Ik kan niks vinden om dit te configureren

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 06:38
@Megupe ja lijkt mij een scam. Misschien met fake mail adres reageren?
@Edwa ik heb een polar gehad (vantage v), opzich prima maar geen integratie met andere platformen of apps. Daarom niks voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-06 00:20
Megupe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:12:
Ik krijg deze reactie op een youtube reactie van mij op een filmpje van DCrainmaker (f7 vs e2).
Wat denken jullie hiervan, nep toch?

[Afbeelding]
Die DC Rainmaker gast woont in Amsterdam...

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
iamerwin schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:26:
[...]

Die DC Rainmaker gast woont in Amsterdam...
Thanks.
Dan slaat het nergens op om op een Amerikaans nummer te reageren.
Ik ga het verder negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-06 14:46
edwardmila schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:40:
Ik had een Polar Vantage, waarom ik er vanaf af gestapt ben?

- had bij launch minder functies dan zijn voorganger
- verf van start knop ging er na week al al (viel wel mee na 3 jaar, maar was gewoon vervelend gevoel ik begin)
- pas na jaar had het ongeveer zelfde functies als voorganger maar, …
- nieuw model en functies daarvan kwamen niet naar oud model, hoewel ze (zover ik me herinner) niet hardware gerelateerd waren)

Nah 500 euro betaald en had het gevoel dat ik beta product had van een startup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Megupe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:41:
[...]

Thanks.
Dan slaat het nergens op om op een Amerikaans nummer te reageren.
Ik ga het verder negeren.
Youtube spam. Meerdere personen hebben diezelfde reactie gehad op hun reactie op die video.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 23:11
dreameater schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:23:
Eerste ervaring vandaag met een mooie combinatie van fietsen, lopen en kanoën. Dikke 4,5 uur GPS+ multiband. Nu nog 12 dagen aan accu 🤓👌

Vraag over de functie up ahead! Ik loop morgen de drie landen trail in Vaals en heb de GPX inmiddels ingeladen én voorzien van drink punten. Is dit nu voldoende om tijdens de activiteit een scherm te krijgen met de punten die naderen? Ik kan niks vinden om dit te configureren
Je kunt de track starten en dan kijken of je de punten ziet op tabblad. Ik heb gelezen dat de functie enkel werkt mits je de waypoints in jouw geval drinkpunten aanmaakt via garmin connect. Third party support daarvoor zou binnenkort komen in een update.

Topokaarten op basis van openstreetmap zijn trouwens beter als de garmin topokaarten. Meer details en wandelpaden. Die gebruik ik ook op mijn 6x pro met een aangepaste typfile. Voor epix is een andere typfile vereist als fenix 6/7 ivm hogere resolutie epix.

[ Voor 14% gewijzigd door destro9704 op 05-02-2022 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
dreameater schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:23:

Fox raid toevallig;) ik heb alles lopen geklokt. Maarja,, horloge is ouder dan stof .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

destro9704 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:03:
[...]

Je kunt de track starten en dan kijken of je de punten ziet op tabblad. Ik heb gelezen dat de functie enkel werkt mits je de waypoints in jouw geval drinkpunten aanmaakt via garmin connect. Third party support daarvoor zou binnenkort komen in een update.

Topokaarten op basis van openstreetmap zijn trouwens beter als de garmin topokaarten. Meer details en wandelpaden. Die gebruik ik ook op mijn 6x pro met een aangepaste typfile. Voor epix is een andere typfile vereist als fenix 6/7 ivm hogere resolutie epix.
Helaas het is vandaag niet gelukt om gebruik te maken van de 'up ahead' functionaliteit. Ik zou echt even niet weten welke schermen of data velden ik moet toevoegen. Wat jij zegt heb ik allemaal gedaan.. maar niet in de webvariant maar via de app. Dus:

- GPX gedownload en geïmporteerd in GC
- Route bewerkt en een aantal verzorgingsplaatsen en drink iconen toegevoegd.
- route gesynct naar m'n 7X en gestart.

Handleiding (online versie) is er helaas niks over te vinden.

@Blomminator Ja Fox raid inderdaad! Haha grappig dat dit super grote en commerciële evenement hier bekend is. Welk team zat je? En heb je het naar je zin gehad? Ik had ook alles in 1 Activity moeten stoppen , schetst een veel beter beeld. De 7 series hebben ook een adventure race activity waar de kaart wordt geblokkeerd en je de tijd niet kunt stoppen. :P volgende keer

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis

trithemis

Dragonfly

Hebben hier gebruikers van de Fenix 7 last van slechte kwaliteit muziek?

https://forums.garmin.com...usic-quality-really-awful

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

trithemis schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:12:

Ik heb vrijdag twee draadloze headsets getest. 1 hele oude draadloze bt ontvanger met een 3,5mm Jack om dus je normale oortjes draadloos te maken kan ik helaas niet mee pairen. Waarschijnlijk een te oude bt versie/stack ofzo.

Recentere JBL's doen het wel en de geluidskwaliteit is goed (zoals je dat mag verwachten van Spotify via Bt)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:47
trithemis schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:12:

Met een aftershokz titanium prima voor wat dat ding kan produceren. Niet merkbaar minder dan met een iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Snuitebolletje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Met een aftershokz titanium prima voor wat dat ding kan produceren. Niet merkbaar minder dan met een iPhone.
ik gebruik ook een aftershokz (aeropex), geen verschil tussen f6 en f7

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• slow whoop
Ik heb een wrist-shot gepoogd te maken van m'n good-old FR645M en m'n nieuwe Fenix 7s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOq8YAIzo4E_9p6m5Tldu3JNB1E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ooVvvJ5ElNJwY3Citlp6W1oj.jpg?f=user_large

Ik denk dat dit ook goed het "probleem" met m'n smalle polsen (17 cm) laat zien. Beide klokjes hebben een diameter van 42 mm. Groter wil ik het horloge niet hebben. De Fenix 7 ("normale" grootte) en Epix 2 vallen voor mij daarmee af, omdat die 47 mm zijn.

En hier nog eentje side-by-side (met asynchrone tijd :) ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sgUFLqKLTmbqYMKfFEv8_ENlQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3ArHCszab48LCIVOoayQi252.jpg?f=user_large
Duidelijk is te zien dat de Fenix 7s even groot is als de FR645M, maar wel grotere lugs heeft (die dingen waar het horlogebandje aan vast zit). En omdat de lugs in de kleur van de bezel zijn, maakt het de Fenix 7s wat minder rond om m'n pols. Dat vind ik persoonlijk mooier staan.

Ik heb de Fenix 7s nu het hele weekend gedragen en ik heb besloten hem te houden.
Vind ik het een hele grote verbetering ten opzichte van de FR645M? Nee.
Kan ik mezelf zo'n enorme uitgave verantwoorden? Nauwelijks.
Ga ik er beter door hardlopen? Zeer onwaarschijnlijk.
Word ik blij van een nieuw state-of-the-art (en veel te duur) sporthorloge? Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slow whoop schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:18:
Ik heb een wrist-shot gepoogd te maken van m'n good-old FR645M en m'n nieuwe Fenix 7s:
[Afbeelding]

Ik denk dat dit ook goed het "probleem" met m'n smalle polsen (17 cm) laat zien. Beide klokjes hebben een diameter van 42 mm. Groter wil ik het horloge niet hebben. De Fenix 7 ("normale" grootte) en Epix 2 vallen voor mij daarmee af, omdat die 47 mm zijn.

En hier nog eentje side-by-side (met asynchrone tijd :) ):
[Afbeelding]
Duidelijk is te zien dat de Fenix 7s even groot is als de FR645M, maar wel grotere lugs heeft (die dingen waar het horlogebandje aan vast zit). En omdat de lugs in de kleur van de bezel zijn, maakt het de Fenix 7s wat minder rond om m'n pols. Dat vind ik persoonlijk mooier staan.

Ik heb de Fenix 7s nu het hele weekend gedragen en ik heb besloten hem te houden.
Vind ik het een hele grote verbetering ten opzichte van de FR645M? Nee.
Kan ik mezelf zo'n enorme uitgave verantwoorden? Nauwelijks.
Ga ik er beter door hardlopen? Zeer onwaarschijnlijk.
Word ik blij van een nieuw state-of-the-art (en veel te duur) sporthorloge? Ja!
Mijn linkerpols is 17.5cm, dus niet veel anders. :+ Heb je wel eens problemen gehad met de hartslagmeting op de FR645M? Ik heb af en toe last van cadence lock (met name in wintermaanden) en als ik dan de slechte ervaringen van mijn broer zie met een titanium Fenix 6, dan ben ik benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn tov de FR645M in deze. Is verder nu nog te vroeg om conclusies te trekken denk ik.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
PatrickC schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Mijn linkerpols is 17.5cm, dus niet veel anders. :+ Heb je wel eens problemen gehad met de hartslagmeting op de FR645M? Ik heb af en toe last van cadence lock (met name in wintermaanden) en als ik dan de slechte ervaringen van mijn broer zie met een titanium Fenix 6, dan ben ik benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn tov de FR645M in deze. Is verder nu nog te vroeg om conclusies te trekken denk ik.
Ik heb vorige week Corona gekregen (waarschijnlijk als laatste in Nederland :) ), en ik heb daarom nog niet kunnen hardlopen met m'n Fenix 7s. Ik hoop dat ergens deze week te kunnen doen.

Ik heb inderdaad ook gemerkt dat m'n FR645M er behoorlijk naast kan zitten met de hartslagmeting tijdens het hardlopen. Niet zo zeer cadans-lock, meestal geeft ie een te lage waarde aan. 's Winters lijkt dat bij mij ook meer te spelen dan 's zomers, dus het zou inderdaad temperatuur gerelateerd kunnen zijn (koude polsen).

Maar eigenlijk draag ik altijd een hartslagband (Wahoo Tickr) met hardlopen. Ik verwacht dat ik dat met m'n Fenix 7s zal blijven doen. Ik zie sowieso altijd veel meer hartslag variatie met de OHR dan met een hartslagband. Ik heb lang geleden eens een testje gedaan en de OHR van de FR645M vergeleken met de hartslagband. Zo'n test zou ik eigenlijk ook eens moeten doen met de Fenix 7s. Aan de andere kant: In de test met de FR645M was de OHR best ok, maar ik zie nu eigenlijk structureel dat een hartslagband toch veel beter werkt. Een keer zo'n testje doen zegt dus kennelijk ook niet zo veel.

En een lactaatdrempel-test kun je nog steeds alleen maar doen met een hartslagband. Dat geeft volgens mij ook wel aan hoe Garmin z'n eigen OHR-meting kwalificeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand hier al in het bezit van een Garmin Vivomove Sport? Ben op zoek naar een 'simpel' horloge met tracking features. Aangezien ik hardloop en fiets heb ik al heel wat Garmin apparatuur. (FR235, Edge 530)
Zou graag willen weten of het beeldscherm tegen een stootje kan, is deze van gehard glas? Is deze bijvoorbeeld ook verdiept?

@trithemis Tracking, bedoel dan meer hartslag, waardes en stappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 07-02-2022 13:17 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis

trithemis

Dragonfly

Harmen schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:58:
Iemand hier al in het bezit van een Garmin Vivomove Sport? Ben op zoek naar een 'simpel' horloge met tracking features. Aangezien ik hardloop en fiets heb ik al heel wat Garmin apparatuur. (FR235, Edge 530)
Zou graag willen weten of het beeldscherm tegen een stootje kan, is deze van gehard glas? Is deze bijvoorbeeld ook verdiept?
Wat bedoel je precies met tracking features? Want de Vivomove sport heeft zelf geen gps (gebruikt de gps van je telefoon), qua tracking is dat dus niet zo’n goed begin. Maar misschien bedoel je iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

dreameater schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Helaas het is vandaag niet gelukt om gebruik te maken van de 'up ahead' functionaliteit. Ik zou echt even niet weten welke schermen of data velden ik moet toevoegen. Wat jij zegt heb ik allemaal gedaan.. maar niet in de webvariant maar via de app. Dus:

- GPX gedownload en geïmporteerd in GC
- Route bewerkt en een aantal verzorgingsplaatsen en drink iconen toegevoegd.
- route gesynct naar m'n 7X en gestart.

Handleiding (online versie) is er helaas niks over te vinden.
Navigation fields --> next waypoint waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zou dit moeten testen maar het ziet er anders uit dan in de video's van Ray.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Hoe zijn de batterij ervaringen met de mensen met een Epix? komt het bij jullie ook tot bijna een week? of doen jullie langer/ korter? En hoeveel GPS gebruiken jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:07
geen epix, maar mijn fenix 6 pro gaat sinds firmware 20.30 wel iets langer mee, normaal zat ik op een dag of 6-7, nu eerder 8-9 dagen.

(meeste monitoring staat gewoon aan, behalve pulse ox, verder niks veranderd, in het verleden wel gemerkt dat niet alle third party watch faces even zuinig zijn...)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik heb ondertussen meer dan een week gedaan met vooral smartwatch gebruik en een 7-tal uren mountainbike/HIIT/hiking. Ik heb het toestel op gesture only staan, medium helderheid, multiband-gnss, pulse-oximeter alleen s'nachts. Nog 2 dagen over.. Zeer tevreden dus over de batterijduur!

[ Voor 5% gewijzigd door Cloclo100 op 08-02-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ik heb nu sinds gisteren een Epix gen 2 saffier binnen (kwam van forerunnner 45) dus enorme verbetering.
Vandaag mijn eerste rondje met dit toesten gelopen. Het ziet er prachtig uit, ben nog wat zoekende door alle opties die er zijn.
Ik loop ook met een polar H10 hartband, die gekoppeld is aan mijn horloge.

Hoe kan ik zien of de hartfrequentie van de band, of de polsfrequentie van het horloge wordt weergegeven?
En kan ik ook een grafiek toveren waar beide op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Megupe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:13:
Ik heb nu sinds gisteren een Epix gen 2 saffier binnen (kwam van forerunnner 45) dus enorme verbetering.
Vandaag mijn eerste rondje met dit toesten gelopen. Het ziet er prachtig uit, ben nog wat zoekende door alle opties die er zijn.
Ik loop ook met een polar H10 hartband, die gekoppeld is aan mijn horloge.

Hoe kan ik zien of de hartfrequentie van de band, of de polsfrequentie van het horloge wordt weergegeven?
En kan ik ook een grafiek toveren waar beide op staan?
Volgens mij is het zo dat zodra je meet met een Band dat de OHR uitgezet wordt. die is dan niet meer nodig en bespaart het weer energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
ErikKam schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Volgens mij is het zo dat zodra je meet met een Band dat de OHR uitgezet wordt. die is dan niet meer nodig en bespaart het weer energie.
dat zou op zich wel een goede move zijn. Maar ik zou het wel leuk vinden om die 2 waarden naast elkaar te leggen. Als die heel goed overeen komen kan ik bij bepaalde workouts bijv de band eens laten thuisliggen of vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
Megupe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:16:
[...]

dat zou op zich wel een goede move zijn. Maar ik zou het wel leuk vinden om die 2 waarden naast elkaar te leggen. Als die heel goed overeen komen kan ik bij bepaalde workouts bijv de band eens laten thuisliggen of vergeten.
Ik kijk inderdaad altijd even of de ledjes van m'n horloge uit zijn. Dat is een teken dat de hartslagband het heeft overgenomen.

Beide metingen naast elkaar leggen kan met de Auxiliary Heart Rate app, maar ik zie dat die (nog) niet compatibel is met de Epix. Overigens heb ik dit zelf ook wel eens gedaan en toen de data offline geanalyseerd. Zie hier (waar ik toevallig gisteren ook nog naar verwees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
slow whoop schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Ik kijk inderdaad altijd even of de ledjes van m'n horloge uit zijn. Dat is een teken dat de hartslagband het heeft overgenomen.

Beide metingen naast elkaar leggen kan met de Auxiliary Heart Rate app, maar ik zie dat die (nog) niet compatibel is met de Epix. Overigens heb ik dit zelf ook wel eens gedaan en toen de data offline geanalyseerd. Zie hier (waar ik toevallig gisteren ook nog naar verwees).
Haha, grappig dat dit dan weer voorbij komt.
Ik had zelf al de indruk bij mijn FR45 dat voor gewone duurlopen het horloge het redelijk doet. Bij de EPIX 2 zal dat vast beter zijn.
Obv wat jij schrijft en diverse youtoube revieuwers (oa DCR) denk ik dat ik met intervallen de band erbij pak, maar met een duurloop of een race het horloge mijn hartfrequentie goed genoeg benaderd.

Vandaag een paar punten in VO2max gedaald omdat ik met een jetlag liep en mezelf enigzins inhield :+ :? |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Megupe op 08-02-2022 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een jetlag is dan ook geen reden om niet maximaal te gaan :+

Je kunt ook je H10 even aan je telefoon koppelen en met Strava lopen om zo te vergelijken. Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit bij intervals (tabata, 100m, 200m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 22:24
Eerste review voor Instinct 2 door DesFit!

YouTube: Garmin Instinct 2 In-Depth Review // 2, 2S, and 2 Solar!

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39
Release dat ding nu maar gewoon dan kan ik de huidige solar tegen goedkopere prijs kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimkim
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-10-2024
Is de fenix 7s 700/800 euro waard als je niet fanatiek sport?

Ik twijfel enorm tussen de fenix 7s en venu 2s, vooral de navigatie op de fenix 7s is een belangrijk punt.

Iemand nog advies?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:38
Moeilijk, is een Mercedes van 140k het waard als je er geen races mee rijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimkim
jopie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:40:
Moeilijk, is een Mercedes van 140k het waard als je er geen races mee rijd?
De navigatie ga ik wel veel gebruiken en ik wil na mijn bevalling weer fanatiek gaan sporten, maar voordoet een ander type dan ook? Zie door de bomen het bos niet eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Kimkim schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:48:
[...]

De navigatie ga ik wel veel gebruiken en ik wil na mijn bevalling weer fanatiek gaan sporten, maar voordoet een ander type dan ook? Zie door de bomen het bos niet eerlijk gezegd...
Navigatie is enkel voor de fenix en de epix dus zal je 1 van de 2 moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Kimkim schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:38:

Ik twijfel enorm tussen de fenix 7s en venu 2s, vooral de navigatie op de fenix 7s is een belangrijk punt.

Iemand nog advies?
je kan ook nog voor de fenix 6 pro gaan, ongeveer even duur als een venu 2

feature compare : https://buy.garmin.com/nl...530&compareProduct=707572

[ Voor 16% gewijzigd door Lagune op 09-02-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 01:15
Kimkim schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:48:
[...]

De navigatie ga ik wel veel gebruiken en ik wil na mijn bevalling weer fanatiek gaan sporten [...]
Ik zou zeggen, definieer 'sporten' :)

In mijn optiek is de Fenix serie een range van echte outdoor-horloges. Geschikt voor bijv. triathlons, maar vooral ook als je een meerdaagse hike in de bergen gaat doen en een 'rugged' horloge wil. Doe je dat hike deel niet dan voldoet de Forerunner serie zeer waarschijnlijk ook voor je, die hebben allemaal ook navigatie functionaliteit. De Forerunner 9xx serie heeft daarbij navigatie inclusief kaartweergave zoals de Fenix serie ook heeft. Wil je tot slot meer een 'lifestyle' horloge dan kun je je beter verdiepen in de Vivo- of Venu series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kimkim schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:38:

Iemand nog advies?
Wat ga je ermee doen? Is navigatie 100% essentieel?

De Fenix is wel de Ferrari onder de horloges. En een Ferrari koop je niet als je hem alleen gaat gebruiken om boodschappen te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimkim
pixeled schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Ik zou zeggen, definieer 'sporten' :)

In mijn optiek is de Fenix serie een range van echte outdoor-horloges. Geschikt voor bijv. triathlons, maar vooral ook als je een meerdaagse hike in de bergen gaat doen en een 'rugged' horloge wil. Doe je dat hike deel niet dan voldoet de Forerunner serie zeer waarschijnlijk ook voor je, die hebben allemaal ook navigatie functionaliteit. De Forerunner 9xx serie heeft daarbij navigatie inclusief kaartweergave zoals de Fenix serie ook heeft. Wil je tot slot meer een 'lifestyle' horloge dan kun je je beter verdiepen in de Vivo- of Venu series.
Trainen voor 1/8 triathlons, wandelingen van 20 km of meer en wielren sessies van 80-100 km (maar daar heb ik een edge voor). En ook om dagelijks te dragen, heb een smalle pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 09:41
Als je zwemt, hardloopt en fietst en daarnaast ook nog lange wandelingen/hikes doet en je hebt het geld ervoor is het zeker de moeite waard, in mijn optiek. Zou dan misschien wel voor de 7s gaan, ivm de grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimkim
Ook al is het maar 1 of 2x per week (vaker gaat niet lukken met 2 kinderen onder de 4)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 09:41
Nou ja, dat is natuurlijk ook iets dat je vooral voor jezelf zult moeten afwegen. Het is niet zo dat je x aantal uur per week MOET sporten om zo'n sporthorloge te kopen.. Als je er zelf plezier uit haalt, waarom niet? Als je zelf denkt van dat je 1x gaat hardlopen en 1x gaat fietsen per week kun je wel makkelijk geld besparen. Als je toch een top of the line wilt ervaren maar voor minder geld kun je ook voor de fenix 6 pro gaan, die is stuk goedkoper maar biedt ook navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 01:15
Kimkim schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:09:
Trainen voor 1/8 triathlons, wandelingen van 20 km of meer en wielren sessies van 80-100 km (maar daar heb ik een edge voor). En ook om dagelijks te dragen, heb een smalle pols.
Als je de robuustheid van de Fenix serie niet nodig hebt (en zo klinkt het een beetje) denk ik dat het de moeite waard is voor je om even goed te kijken naar de Forerunner serie, want die zijn lichter en kunnen daardoor lekkerder om je pols zitten. Voor zover ik weet zijn dat de echte triathlon-horloges van Garmin. Daarbij heeft de Forerunner 9xx serie vrijwel alle functionaliteit van de Fenix serie.

Maar da's de functionele kant. Zoals Verona27 zegt, als je de Fenix lijn gewoon mooi of stoer vindt en je kan het geld missen dan moet je daar natuurlijk gewoon lekker voor gaan :) Pasvorm is dan denk ik nog de belangrijkste factor. Wat dat betreft zou ik je aanraden gewoon even een Bever in te lopen en daar de verschillende modelletjes te proberen/passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06 09:26
Of even wachten op de 955 die mogelijk om de hoek wacht, de 945 (LTE) is een dedicated triathlon watch (met kaartnavi idd), klinkt als meer passend bij je @Kimkim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06 09:26
hmm, surf edition, unlimited battery in 5 usecases, rugged, ook Pay en bijna dezelfde functionaliteit als de F7

* Frenz64 gaat op handen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Laatst online: 18:16
Als ik mijn Fenix 6X verbind met mijn computer krijg ik via Garmin Express door dat er een update beschikbaar is:

TopoActive Europe versie 2021.20
Als ik deze wil installeren begint “stap 1 van 2: toestel voorbereiden voor kaartupdate” te lopen.

Na enige tijd wordt het proces afgebroken met de mededeling “er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update”.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Wolf
  • Laatst online: 20:48
@edwardmila Onvoldoende ruimte op je computer (C-schijf)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edwardmila schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:56:
Als ik mijn Fenix 6X verbind met mijn computer krijg ik via Garmin Express door dat er een update beschikbaar is:

TopoActive Europe versie 2021.20
Als ik deze wil installeren begint “stap 1 van 2: toestel voorbereiden voor kaartupdate” te lopen.

Na enige tijd wordt het proces afgebroken met de mededeling “er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update”.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan oplossen?
Alternatief zijn de OSM Freizeitkarten. Hebben meer detail dan de Garmin kaarten en worden regelmatig ge-update. Een groot aantal gebruikers hier maakt er gebruik van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Aghanim schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Alternatief zijn de OSM Freizeitkarten. Hebben meer detail dan de Garmin kaarten en worden regelmatig ge-update. Een groot aantal gebruikers hier maakt er gebruik van.
Nog kleine aanvulling ; gebasseerd op OSM (zelfde als Garmin kaarten dus) maar meer aangepast voor wandelaars. En makkelijk te isnatlleren omdat je hele landen/gebieden in 1 keer binnentrekt an sla img op je gps kunt zetten. Buiten Garmijn Express om maar gewoon via een file explorere.

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 09-02-2022 22:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 23:11
maartend schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Nog kleine aanvulling ; gebasseerd op OSM (zelfde als Garmin kaarten dus) maar meer aangepast voor wandelaars. En makkelijk te isnatlleren omdat je hele landen/gebieden in 1 keer binnentrekt an sla img op je gps kunt zetten. Buiten Garmijn Express om maar gewoon via een file explorere.
Kan ik beamen, werken perfect gebruik ze al jaren op mijn 6xpro. Veel meer detail en single tracks voor te wandelen als garmin topoactive kaarteb. Wel even de typfile aanpassen voor meer detail op Fenix serie als je niet de al aangepaste versies download.

Voor de epix 2 wordt een andere typfile aangeraden ivm hogere resolutie en detail .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Heej nieuwe mensen die beweren dat de freizeitkarten meer detail hebben. Heb jij voorbeelden van locaties waar je dat daadwerkelijk gemerkt hebt zodat ik dat zelf eens kan vergelijken?
Want bij eerdere vergelijkingen had Garmin namelijk gewoon net zoveel detail. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03
Gonadan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:00:
Heej nieuwe mensen die beweren dat de freizeitkarten meer detail hebben. Heb jij voorbeelden van locaties waar je dat daadwerkelijk gemerkt hebt zodat ik dat zelf eens kan vergelijken?
Want bij eerdere vergelijkingen had Garmin namelijk gewoon net zoveel detail. :)
Ik gebruik als electronische backup Locus die o.a. ook OSM kaarten gebruikt, maar heb zelden tot nooit meegemaakt dat daar iets heel anders op stond dan wat ik op de 5X+ zag op dat moment. Als papieren backup trouwens een 1:25000 IGN kaart (voor Frankrijk dan) als backup, dat is sowieso altijd handig..

Hi Ha Hopjesvla

• Gonadan
@Hopjesvla79 vandaar ook mijn vraag. De bewering zie ik vaak genoeg langs komen, maar heb hem nog nooit kunnen reproduceren. Anders had ik ze zelf ook graag geïnstalleerd.
Eerder heb ik ook het gevoel gehad dat er misschien verschil zit tussen het detail wat de verschillende Garmin typen horloges tonen, want die bewering moet toch ergens op gebaseerd zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 217 ... 318 Laatste