Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt met weinig subtiel ,veel licht, storend en fancy kleurtjes. Zo heb ik bvb een watchface op medium helderheid, zwart met matte goudgele accenten. Zelfs op maximale helderheid valt het allemaal goed mee, en met gesture only is het niet alsof een kermisattractie aan springt. Ik vind het alleszins verzorgd en net wel subtiel, nog op geen enkel moment een "Samsung-gevoel" gehad, saturatie is net heel oogvriendelijkZlM01 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:58:
[...]
Kleine update. Juist Fenix 7 Sapphire Solar ontvangen door Garmin. Ben direct zoveel meer fan dan de Epix. Gewoon subtiel klok tonen zonder te veel licht, totaal niet storend. Jah scherm minder mooi, maar het moet toch hoofdzakelijk sport registeren en niet alles in fancy kleurtjes weergeven.
Morgen loopje doen met een kaart, daar vrees ik wel dat ik het verschil zal merken, maar komende van een Polar Vantage die niet eens een kaart had (behalve een lijntje die de route moet weergeven), zal het toch een verbetering zijn.
Voor mij is de solar ring en de reflectering van sapphire glas totaal niet storend, maar heb hem nog maar paar uur om. Update later.
:strip_exif()/f/image/tcolHBRhjXO6NGKPgH5hstjQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ze ook alletwee een dag langs mekaar aangehad en heb uiteindelijk de 7 sapphire terug gestuurd. Buiten met daglicht vond ik (had ik bij de 6 pro ook) dat amoled bij Sapphire veeeel beter tot zijn recht komt, waar je bij de gewone 7 in een bepaalde kijkhoek soms niets ziet door de reflectie. Het meest stoorde ik me net s'avonds, waar dat blauwige backlight (ok, eigenschap van het scherm) me echt een jaren 90 Casio gevoel gaf. Ik heb er zelfs niet 1 minuut over moeten wikken of wegen, de 7 ging in retour, maar dat is natuurlijk subjectief. Het ging me eerder over het feit dat het scherm totaal niet schreeuwerig of té opvallend is.