Welke nieuwtjes zijn er zo in die 20.30?
Je moet een account hebben, jammer. Eens kijken of hij nog ergens anders te vinden is.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor mij werkt de video gewoon, heb geen account. Via youtube-dl (of een willekeurige video download site) zou je hem eventueel gewoon kunnen downloaden als mp4.Gonadan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:09:
Je moet een account hebben, jammer. Eens kijken of hij nog ergens anders te vinden is.
Aghanim schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:27:
[...]
Dat denk ik ook. De Fenix 5 plus is ook nog erg lang te koop geweest voor rond de 350+ euro terwijl de F6 al een tijd uit was. Een F6 voor minder dan 400 euro is een no-brainer en veegt de 745 en Venu 2 van tafel (tenzij je een hele specifieke wens hebt rondom bijvoorbeeld OLED). Apple doet het ook met de AW6 en SE die goedkoper, maar zeker niet heel goedkoop, zijn dan de AW7.
Is dat bandje de Archer Nylon die ik zei?
Dit bandje : https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s01?ie=UTF8&psc=1Prulleman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:55:
[...]
ben wel benieuwd welke dit precies isik zie een hoop verschillende bandjes, maar ook vrij veel die de sensor zouden bedekken.. dat lijkt me niet de bedoeling bij een garmin
Weet iemand trouwens of een Fenix ook net als een edge de wegen kan volgen met navigatie en ook omleidingen kan berekenen als je bijvoorbeeld een afslag mist? Ik zie wel de optie "via kaart" ipv via koers. Ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft?
[ Voor 24% gewijzigd door twowheeler op 17-01-2022 18:47 ]
Zo te zien zijn ze allemaal nog wat dikker geworden. De S is wel een stuk minder vrouwelijk qua design. Verder niet echt een grote upgrade op het eerste gezicht
Ik hoop voor mij dat workout animaties nu wel werkt.Cloclo100 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:48:
Komt zo'n update gewoon met connect binnen?
[ Voor 10% gewijzigd door twowheeler op 18-01-2022 08:25 ]
Google op garmin fenix 6 20.30 en je krijgt (o.a.) deze hit: https://forums.garmin.com...es---20-30-public-releaseCloclo100 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:48:
Hopelijk ook snel bij andere webshops of fysieke winkels :-).
Dat maakt het makkelijker om met een 7+ of 8 te komen die je als dunner en lichter adverteerttwowheeler schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:02:
Zo te zien zijn ze allemaal nog wat dikker geworden. De S is wel een stuk minder vrouwelijk qua design. Verder niet echt een grote upgrade op het eerste gezicht
* Gonadan zit nog wel even goed met z'n F5+.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens de Garmin sitetwowheeler schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:02:
Fenix 6 14,7 mm (solar 15,1)
Fenix 7 14,5 mm (alle versies)
Epix 2 14,5 mm
Met toevoeging van touch screen dus toch dunner weten te maken.
Het kan zijn dat ik verkeerd lees nu natuurlijk.
Ah, met name de S variant scheelt.
Fenix 6s 13,8 (solar 14,2)
Fenix 7s 14,1 (solar 14,1)
Dan ook gelijk de X erbij
Fenix 6x 14,9 (alle versies)
Fenix 7x 14,5 (alle versies)
[ Voor 18% gewijzigd door Snuitebolletje op 18-01-2022 09:05 . Reden: De S en X toegevoegd. ]
De Epix 2 ziet er wel goed uit, eindelijk een een echt high-res scherm: 454 x 454 pixels
Horloge zou 6 dagen aan kunnen staan met scherm op altijd aan:
https://www.garmin.com/nl-NL/p/760778/pn/010-02582-11#specsSmartwatch: Tot 16 dagen (6 dagen altijd aan)
Horlogemodus met batterijspaarstand: Tot 21 dagen
Alleen GPS: Tot 42 uur (30 uur altijd aan)
Alle satellietsystemen: Tot 32 uur (24 uur altijd aan)
Alle satellietsystemen + multiband: Tot 20 uur (15 uur altijd aan)
Alle satellietsystemen + muziek: Tot 10 uur (9 uur altijd aan)
Maximale batterijduur in GPS-modus: Tot 75 uur
GPS in expeditiemodus: Tot 14 dagen
En dat voor maar een schampere €1000, maar fraai issiewel.
De solar toevoeging bij de 7 is nu idd wel significanter geworden, ben benieuwd hoe snel DCR z'n reviews online zet.
Aan de andere kant, de batterijduur van mijn tweedehands F5 is nog prima en hij doet wat hij moet doen. Ik blijf net als @Gonadan bij de meest duurzame optie (niet dat ik een 7 Sapphire Solar overwoog ofzo).
De solar toevoeging bij de 7 is nu idd wel significanter geworden, ben benieuwd hoe snel DCR z'n reviews online zet.
Aan de andere kant, de batterijduur van mijn tweedehands F5 is nog prima en hij doet wat hij moet doen. Ik blijf net als @Gonadan bij de meest duurzame optie (niet dat ik een 7 Sapphire Solar overwoog ofzo).
Ik ben wel van plan om over te stappen
.
Mijn Fenix 5X doet het nog prima, maar ik mis vooral de additionele functies die in de 6, 6pro en de 7 zitten (body battery etc).
Als dat een beetje op orde is kan ik m'n dure Whoop abbonnement stopzetten. De Epix 2 met z'n mooie scherm trekt mij wel erg aan. Hopelijk het beste van een echte smartwatch met een sport / outdoor horloge.
Mijn Fenix 5X doet het nog prima, maar ik mis vooral de additionele functies die in de 6, 6pro en de 7 zitten (body battery etc).
Als dat een beetje op orde is kan ik m'n dure Whoop abbonnement stopzetten. De Epix 2 met z'n mooie scherm trekt mij wel erg aan. Hopelijk het beste van een echte smartwatch met een sport / outdoor horloge.
Ik ben juist meer gecharmeerd van de Fenix 7. Ik ben bang dat een OLED scherm te opvallend is als casual horloge. Volgens mij zijn de Fenix 7 en Epix 2 identiek in features, of zie ik iets over het hoofd?
Was OLED ook niet slechter leesbaar in de volle zon? Lijkt me een aardige irritatiefactor tijdens je workout.
Buiten het scherm, weinig verschillen tussen de Epix Gen2 en Fenix 7. Grootste verschil is denk ik wel de batterijduur bij ‘always on’ op de Epix Gen2. Maar amoled vind ik wel interessant, ook door de veel hogere resolutie van het scherm. Ga je dat zien bij het inzoomen op maps? Ik verwacht het eigenlijk wel. Maar hogere resolutie betekent ook trager zoomen? Ik verwacht dat de processor in de Epix Gen2 en Fenix 7 dezelfde zal zijn?
https://buy.garmin.com/nl...778&compareProduct=735520
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De 2 plaatjes bij de F7S standaard versie doen het niet op de Garmin website maar het lijkt er op dat er geen zwarte standaard versie is (zilver met grafiet band en zilver met whitestone band). Balen als je zilver niet mooi vindt 
Had nog wel de hoop op een geupdate interface met de lancering van de Epix. Als je een nieuw flagship toestel met OLED lanceert is dat ook de kans om je interface te vernieuwen.
Ik ben bang dat er momenteel geen horloge is waar ik naar over kan stappen. Zit nu al 1.5 jaar op 2 horloges (AW6 en F6s Pro). Een record
Had nog wel de hoop op een geupdate interface met de lancering van de Epix. Als je een nieuw flagship toestel met OLED lanceert is dat ook de kans om je interface te vernieuwen.
Ik ben bang dat er momenteel geen horloge is waar ik naar over kan stappen. Zit nu al 1.5 jaar op 2 horloges (AW6 en F6s Pro). Een record
Wel jammer dat de titanium versie van de Epix Gen2 er alleen in zwart en wit is? Die Leigrijs staal vind ik veel mooier, maar dat is dan weer geen Sapphire scherm.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Lijkt erop alsof ze inderdaad qua features hetzelfde zijn en het grote verschil het scherm is.slow whoop schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:17:
Ik ben juist meer gecharmeerd van de Fenix 7. Ik ben bang dat een OLED scherm te opvallend is als casual horloge. Volgens mij zijn de Fenix 7 en Epix 2 identiek in features, of zie ik iets over het hoofd?
De interface zal toch wel anders zijn nu er overal een touchscreen op zit? Lijkt me vreemd als dat niet zo is.
Ben benieuwd hoe lang jij je an inhouden om een Epix aan te schaffen @Aghanim of is die te groot?
Ben benieuwd hoe lang jij je an inhouden om een Epix aan te schaffen @Aghanim of is die te groot?
Dat is een goed punt. Benieuwd hoe dat in praktijk is. Ongetwijfeld iets dat we gaan horen zodra DCR z'n review upload die hij vast al klaar heeft staan.Titanicfanatic schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:31:
Was OLED ook niet slechter leesbaar in de volle zon? Lijkt me een aardige irritatiefactor tijdens je workout.
The5krunner heeft z'n first thoughs er al wel op staan (vanaf 5+ upgraden zegtie)
De Epix Gen2 heeft Rusttimers en de Fenix 7 niet. Geen idee wat deze zijn en of dat misschien een foutje is op de Garmin site. De specs bij Garmin kloppen wel vaker niet namelijk.Requiem19 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:37:
[...]
Lijkt erop alsof ze inderdaad qua features hetzelfde zijn en het grote verschil het scherm is.
Te groot. Ik vind de F6s Pro al wat te lomp, komt door de combinatie van het gewicht en de dikte. Daardoor schuift de F6 over mijn pols. Dus groter/zwaarder/dikker dan dit is voor mij een no go. Anders was ik al voor de bijl gegaan denk ik, puur voor het Amoled scherm.Frenz64 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:37:
De interface zal toch wel anders zijn nu er overal een touchscreen op zit? Lijkt me vreemd als dat niet zo is.
Mijn idee is overigens dat je met een F5 plus niet per sé hoeft te upgraden. Die heeft al veel Firstbeat features, music, maps en pay. Uiterlijk is ook niet compleet nieuw.
[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 18-01-2022 10:43 ]
Ik heb mensen met een Venu hier nog nooit over horen klagen. En ik moet nu bij weinig omgevingslicht al snel de backlight activeren op mijn huidige FR645M.Titanicfanatic schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:31:
Uit de review van DCR:PatrickC schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:42:
[...]
Ik heb mensen met een Venu hier nog nooit over horen klagen. En ik moet nu bij weinig omgevingslicht al snel de backlight activeren op mijn huidige FR645M.
In terms of display viewability, it was pretty good. The one item that both myself and my wife agreed upon was the slight delay, even in always-on mode, for the display to get to full brightness when you raised your wrist could be annoying in interval situations outside on a bright day. For example, yesterday we were in the trees running together a bit, and it was super sunny out. But the trees ended up filtering that sun, so when it hit the display as you raised your wrist, the backlight hadn’t kicked in, and it was hard to see. It takes about 1 second for it to kick in, once the wrist is raised. It’s viewable prior to that, just a bit dim (see below). In overcast scenarios you’d never notice it, but with the full sun, it’s more noticeable.
Ik heb met de Venu/Venu2s en Apple Watch 6 nooit problemen met afleesbaarheid gehad, ook niet in zonlicht. Met sporten in de zon is een niet-amoled scherm handiger maar zonder backlight kan ik vanaf schemering niks meer aflezen op mijn Fenix dus ook dat is niet optimaal.
Ik heb zo'n gevoel dat ze de release een aardig stukje naar voren hebben getrokken:
- Website niet op orde; o.a. de video's verwijzen nog naar de Fenix 5+
- Levertijden in de orde van grootte van weken (2-8...)
- Geen reviews, tot dusverre zie ik alleen maar previews
Ik wacht nog wel even rustig af op de 955. De Fenix blijf ik te zwaar vinden. En ik zie geen "killerfeature" die ik zou moeten hebben.
-edit-
Misschien dat de multiband gps eindelijk de gps weer naar een fatsoenlijk niveau brengt. Maar ik wacht daar de reviews wel even voor af
- Website niet op orde; o.a. de video's verwijzen nog naar de Fenix 5+

Ik wacht nog wel even rustig af op de 955. De Fenix blijf ik te zwaar vinden. En ik zie geen "killerfeature" die ik zou moeten hebben.
-edit-
Misschien dat de multiband gps eindelijk de gps weer naar een fatsoenlijk niveau brengt. Maar ik wacht daar de reviews wel even voor af
[ Voor 15% gewijzigd door Roozzz op 18-01-2022 10:52 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Ja verdorie, nu wil ik een Epix 2
Alleen kan ik er ook drie keer de Venu 2 van kopen. Ik ben bang dat ik van al die extra metrics geen of weinig gebruik ga maken, dus eigenlijk is zo'n aanschaf niet te verantwoorden. Maarja...
Daar ben ik ook benieuwd naar. Bij mijn F5+ merk ik al dat zoomen op de kaart nogal langzaam gaat, zeker de eerste keer (hij cached waarschijnlijk iets?) Dat zou ik bij een nieuwere versie graag sneller zien en als hoge resolutie (die je niet echt nodig hebt) dat tegen zou werken zou ik daar niet heel gelukkig van worden.PatrickC schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:31:
Buiten het scherm, weinig verschillen tussen de Epix Gen2 en Fenix 7. Grootste verschil is denk ik wel de batterijduur bij ‘always on’ op de Epix Gen2. Maar amoled vind ik wel interessant, ook door de veel hogere resolutie van het scherm. Ga je dat zien bij het inzoomen op maps? Ik verwacht het eigenlijk wel. Maar hogere resolutie betekent ook trager zoomen? Ik verwacht dat de processor in de Epix Gen2 en Fenix 7 dezelfde zal zijn?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volle zon op een amoled/oled/whatever is altijd irritant, en donker voor een scherm zonder licht is ook irritant. Maar in de praktijk kan je in alle situaties met wat kleine aanpassingen in gedrag prima uit de voeten. Ik heb zelden dat mijn telefoon écht niet goed te lezen is, en ook zelden dat mijn Fenix écht licht nodig heeft. Voelt voor mij een beetje als een first world discussie.Aghanim schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:47:
Ik heb met de Venu/Venu2s en Apple Watch 6 nooit problemen met afleesbaarheid gehad, ook niet in zonlicht. Met sporten in de zon is een niet-amoled scherm handiger maar zonder backlight kan ik vanaf schemering niks meer aflezen op mijn Fenix dus ook dat is niet optimaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe Epix, mooi ding.RoD schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:05:
Ja verdorie, nu wil ik een Epix 2Alleen kan ik er ook drie keer de Venu 2 van kopen. Ik ben bang dat ik van al die extra metrics geen of weinig gebruik ga maken, dus eigenlijk is zo'n aanschaf niet te verantwoorden. Maarja...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Levertijden waren bij vorige releases ook best lang kan ik me herinneren. De reviews zullen vandaag wel online komen, denk dat de Garmin website iets te enthousiast was. De NDA zal vandaag wel ergens eindigen.Roozzz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:50:
Ik heb zo'n gevoel dat ze de release een aardig stukje naar voren hebben getrokken:
- Website niet op orde; o.a. de video's verwijzen nog naar de Fenix 5+![]()
-edit-
Wmb is de 7 eindelijk weer een wat grotere stap tov de eerdere releases. Eindelijk touch screen bijv en eindelijk Amoled kleuren scherm.
Alleen de prijs wordt met iedere release absurder. Het gaat in ieder geval een stuk harder dan de inflatie
Om 14:00 had ik ergens gelezen, wat ik overigens raar zou vinden aangezien het evenement van Garmin zelf pas om 16:00 is.
Voor mij is de keuze afhankelijk van 1 ding, de kwaliteit van het scherm en meer bepaald de witwaarden en backlight. Op mijn 6pro heb ik helaas zo een blauwe schijn en wit lijkt gebroken wit. Heb er me ondertussen na 2j over gezet😅, maar nu neem ik geen genoegen met zo een (blijkbaar willekeurige) kwaliteit en de bijhorende frustraties. Premium watch met premium prijs = premium scherm.😜
Hoe zit het met die MB Frequenties?
Op Garmin website staat:
ONDERSTEUNING VAN MULTI-BAND FREQUENTIES
Met de Sapphire editie krijg je superieure nauwkeurigheid met behulp van technologie die vroeger alleen voor het leger beschikbaar was. Krijg toegang tot meerdere frequenties die door navigatiesatellieten worden uitgezonden voor grotere nauwkeurigheid van je positie in gebieden waar GNSS-signalen weerkaatst worden, zwak zijn of meestal niet doordringen.
Is dit niet een beetje vreemd om dit alleen beschikbaar te maken op de sapphire edities?
Aan de ene kant kiezen ze ervoor om het hele 'PRO' gebeuren gelijk te trekken en dus nu alleen nog maar onderscheid te maken in de verschillende sizes en solar / non-solar. Dat vind ik een goede ontwikkeling want simpeler, toch willen ze hiermee mensen pushen naar sapphire.. En dan is een ander type glasplaat wel een rare om te kiezen.
Los daarvan hoe denken jullie uberhaupt over Sapphire lenzen. Ik heb nu ongeveer 6 jaar een Fenix 3 met een dergelijk scherm en ben daar heel tevreden over. Flink misbruik de afgelopen jaren maar geen kras te zien. Echter, destijds maakte Garmin nog geen gebruik van Gorilla glas op de reguliere versies. Heeft wat jullie betreft sapphire nog wel (dezelfde) meerwaarde dan destijds?
Op Garmin website staat:
Met de Sapphire editie krijg je superieure nauwkeurigheid met behulp van technologie die vroeger alleen voor het leger beschikbaar was. Krijg toegang tot meerdere frequenties die door navigatiesatellieten worden uitgezonden voor grotere nauwkeurigheid van je positie in gebieden waar GNSS-signalen weerkaatst worden, zwak zijn of meestal niet doordringen.
Is dit niet een beetje vreemd om dit alleen beschikbaar te maken op de sapphire edities?
Aan de ene kant kiezen ze ervoor om het hele 'PRO' gebeuren gelijk te trekken en dus nu alleen nog maar onderscheid te maken in de verschillende sizes en solar / non-solar. Dat vind ik een goede ontwikkeling want simpeler, toch willen ze hiermee mensen pushen naar sapphire.. En dan is een ander type glasplaat wel een rare om te kiezen.
Los daarvan hoe denken jullie uberhaupt over Sapphire lenzen. Ik heb nu ongeveer 6 jaar een Fenix 3 met een dergelijk scherm en ben daar heel tevreden over. Flink misbruik de afgelopen jaren maar geen kras te zien. Echter, destijds maakte Garmin nog geen gebruik van Gorilla glas op de reguliere versies. Heeft wat jullie betreft sapphire nog wel (dezelfde) meerwaarde dan destijds?
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Die epix is wel knap.
Even door sparen
YouTube: Garmin Epix 2: recenze revolučních hodinek [4K]
Vergelijking van de 7 serie
YouTube: WELTPREMIERE: NEU-Vorstellung GARMIN FENIX 7 vs. Vergleich GARMIN FE...
Even door sparen
YouTube: WELTPREMIERE: NEU-Vorstellung GARMIN FENIX 7 vs. Vergleich GARMIN FE...
[ Voor 46% gewijzigd door Gunth op 18-01-2022 12:11 ]
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ik denk hier serieus over na om deze te kopen.Requiem19 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:10:
De Epix 2 ziet er wel goed uit, eindelijk een een echt high-res scherm: 454 x 454 pixels
[...]
https://www.garmin.com/nl-NL/p/760778/pn/010-02582-11#specs
Mijn FR645M heeft "gewoon" Gorilla glas. Ik heb hem nu 3 jaar en de bezel zit vol met krassen, maar op het glas is niets te zien. Wat dat betreft heeft sapphire voor mij geen meerwaarde. Voor mijn gebruik is Gorilla glas voldoende.dreameater schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:41:
[...]
Voor mij is de batterij toch belangrijker en ben dus voor de Fenix gegaan (Solar/Sapphire). Ik vind het huidige scherm prima en het is altijd goed leesbaar. Touch maakt het compleet, ben benieuwd :-).
Idem, zeker na dat filmpje dat net hier gepost werd. Ziet er echt goed uit.tlpeter schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:55:
[...]
Ik denk hier serieus over na om deze te kopen.
Ik heb een Venu 1 dus OLED. Nooit problemen gehad met de afleesbaarheid. Ik heb wel ervaren dat in volle zon zonder ook maar 1 wolkje de leesbaarheid moeilijk wordt en dat is dan ook nog eens wanneer het scherm gericht staat naar de zon toe. Zal het "traditioneel" scherm beter zijn in dit scenario? Waarschijnlijk, maar de situatie die ik schetste, is een situatie die maar zelden voorkomt. In de praktijk valt het reuze mee.Requiem19 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:37:
[...]
Dat is een goed punt. Benieuwd hoe dat in praktijk is. Ongetwijfeld iets dat we gaan horen zodra DCR z'n review upload die hij vast al klaar heeft staan.
Waar ik me wel meer zorgen over maak is het inbranden, mijn horloge is er niet aan ontsnapt al moet ik het ook relativeren. Enkel als ik een map open kan ik het duidelijk zien, al stoort het eigenlijk niet (functioneel dan) In de normale schermpjes is het meestal zwart en merk je niks van het ingebrande scherm. Ik "baal" alleen omdat het ding al een tijdje uit garantie valt en tis toch 350€ geweest hé. Ik zou nog meer balen moest m'n toestel 2x zoveel had gekost.
Thx voor je reactie. Vooral ook benieuwd naar mensen met een 6 Pro Solar, die hadden namelijk ook niet de optie om Sapphire te kiezen.slow whoop schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:57:
[...]
Mijn FR645M heeft "gewoon" Gorilla glas. Ik heb hem nu 3 jaar en de bezel zit vol met krassen, maar op het glas is niets te zien. Wat dat betreft heeft sapphire voor mij geen meerwaarde. Voor mijn gebruik is Gorilla glas voldoende.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
@Firestorm666 in het geval van de Epix kost hij bijna 3x zoveel als 350 euro
.
Na de Venu 1 kwam de Venu 2 met een (nieuw?) scherm. Wordt maar duimen dat de Epix een verbeterde versie heeft.
Na de Venu 1 kwam de Venu 2 met een (nieuw?) scherm. Wordt maar duimen dat de Epix een verbeterde versie heeft.
In de specs zie ik dat gewone en solar versies van de Fenix 7 over 16 GB opslagruimte beschikken. En de sapphire editie over 32 GB.
Ik vraag me af wat je hier in de praktijk van gaat merken. De voornaamste reden dat ik naar de Fenix kijk is de mogelijkheid om kaarten te gebruiken. Heeft 32 GB opslagruimte hier nog voordelen?
Ik vraag me af wat je hier in de praktijk van gaat merken. De voornaamste reden dat ik naar de Fenix kijk is de mogelijkheid om kaarten te gebruiken. Heeft 32 GB opslagruimte hier nog voordelen?
Ik heb een vergelijkbare ervaring met dit horloge na 3 jaar wat betreft het scherm op mijn FR645M, maar kom ook niet zo snel in situaties waar ik mijn scherm zou kunnen krassen. Zelfs op de RVS bezel zitten nog bijna geen krasjes. Maar als ik een horloge koop in een veel hogere prijsklasse dan de FR645 destijds (deze kocht ik met 25% korting voor €330 destijds), dan zou sapphire toch wel een toegevoegde waarde zijn voor mij. Als je dan toch al zo’n bedrag uitgeeft, dan kan dat stukje extra voor een sapphire scherm er ook nog wel bij. Het is uiteindelijk ook een horloge die ik flink wat jaartjes zal gaan gebruiken verwacht ik. Maar voorlopig houd ik het nog even bij mijn huidige horloge.slow whoop schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:57:
[...]
Mijn FR645M heeft "gewoon" Gorilla glas. Ik heb hem nu 3 jaar en de bezel zit vol met krassen, maar op het glas is niets te zien. Wat dat betreft heeft sapphire voor mij geen meerwaarde. Voor mijn gebruik is Gorilla glas voldoende.
Garmin maakt wel een beetje een puinhoop van de namen voor de Fenix. Eerst Plus in de 5 serie, toen Pro in de 6 serie, maar nu is Pro dus weer verdwenen maar zien we wel hardware verschillen tussen Sapphire en niet-Sapphire versies als het bv om intern geheugen gaat.
Ga me zeker een epix aanschaffen,het scherm ivm de gewone 7 is te groot vind ik persoonlijk.
Wacht wel nog een paar maandjes,prijs wat laten zakken en afwachten naar gebruikers reviews.
Nieuwe dingen, software ect is wel een dingetje bij Garmin voor op orde te krijgen
Wacht wel nog een paar maandjes,prijs wat laten zakken en afwachten naar gebruikers reviews.
Nieuwe dingen, software ect is wel een dingetje bij Garmin voor op orde te krijgen
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ja en dus die multi band frequenties die alleen op de sapphire modellen beschikbaar zijn. Benieuwd of DC Rain dit meeneemt in z'n review. Benieuwd of het ook echt helpt.PatrickC schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:38:
Garmin maakt wel een beetje een puinhoop van de namen voor de Fenix. Eerst Plus in de 5 serie, toen Pro in de 6 serie, maar nu is Pro dus weer verdwenen maar zien we wel hardware verschillen tussen Sapphire en niet-Sapphire versies als het bv om intern geheugen gaat.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Op dit tijdstip YouTube: Garmin Epix 2: recenze revolučních hodinek [4K] is een stukje met het touchscreen en de maps te zien. Met zoom en heen en weer bewegen. Daar was ik toch wel benieuwd naar, omdat daar het touchscreen vooral meerwaarde heeft.Gunth schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:51:
Die epix is wel knap.![]()
Even door sparen
iemand iets leuks?
Review van DCR staat klaar https://www.dcrainmaker.c...s-7x-in-depth-review.html
Desfit heeft ook al zijn reviews klaar.
Epix: YouTube: Garmin EPIX Sapphire GPS Sportswatch with AMOLED // Everything you n...
Fenix 7: YouTube: Garmin Fenix 7, 7 Solar, and 7 Sapphire Solar // Everything you need...
Epix: YouTube: Garmin EPIX Sapphire GPS Sportswatch with AMOLED // Everything you n...
Fenix 7: YouTube: Garmin Fenix 7, 7 Solar, and 7 Sapphire Solar // Everything you need...
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
damn, multi-band gps alleen op sapphire
gelijk 300 euro duurder
vreemd genoeg de spec sheet op de garmin website staat dat de gewone 7 wel multi-band heeft
vreemd genoeg de spec sheet op de garmin website staat dat de gewone 7 wel multi-band heeft
Even m'n cognitive bias bevestigen dmv DCR:
But as good as the Fenix 7 may be, it’s not what I’d buy for myself. I’d buy Epix: Any day, every day.
As I sit here typing this on my laptop, I’ve got Epix on my left wrist and the Fenix 7 Sapphire Solar on my right wrist. And there’s simply no comparison in the display. Even with the Epix display automatically dimmed because my wrist isn’t facing me, it’s still easier to see than the Fenix 7 on my other wrist. Of course, this Epix lacks ultra-long battery life, either in standby watch mode or GPS mode. But frankly, I just don’t need that. Sure – I’d *like that* if it could be with an Epix display, but I’m very consistently getting 6 days of Epix battery life over the last 5-6 weeks. That’s in always-on display mode with roughly an hour of workouts per day (and usually longer on weekends). A blend of GPS and non-GPS.
This ultimately means it comes down to what you prefer: Significant battery, or better display. And ironically enough, that’s pretty much been the same choice consumers have been trying to decide for the last few years, the only difference is this time the battery trade-offs are far less drastic (or far more acceptable) for most athletes.
With that – thanks for reading!
Ik vind van wel, maar velen vinden Gorillaglas net zo goed (is niet zo, maar dat terzijde) of gebruiken en protector. Dus Garmin zoekt nieuwe manieren om hun duurdere versies te pushen.dreameater schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:41:
Hoe zit het met die MB Frequenties?
Op Garmin website staat:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Even snel de Fenix review gelezen, de Epix volgt nog als ik weer puf heb. Na zo'n sloot tekst is het wel even mooi geweest, maar gezien de conclusie aan het eind toch verplichte kost.
Goed om te lezen dat er vooruitgang is op nagenoeg alle fronten ten opzichte van de 6 serie. Helaas ook in de prijs zoals de traditie is. Daar kan ik voor mezelf kort over zijn: te duur op dit moment van release, maar het blijft leuk om te dromen.
Ik denk dat ik uiteindelijk ook de afweging zal maken tussen zichtbaarheid (die ik altijd matig vond, maar er was geen alternatief) en accuduur (daarom altijd de x serie voor mij). Als zaklamp liefhebben keur ik de toevoeging van deze modus goed. Alles voor betere zichtbaarheid en niet hulpeloos in het donker rond struikelen.
Nu even op zoek waar de modellen in het wild naast elkaar kan zien.
Goed om te lezen dat er vooruitgang is op nagenoeg alle fronten ten opzichte van de 6 serie. Helaas ook in de prijs zoals de traditie is. Daar kan ik voor mezelf kort over zijn: te duur op dit moment van release, maar het blijft leuk om te dromen.
Ik denk dat ik uiteindelijk ook de afweging zal maken tussen zichtbaarheid (die ik altijd matig vond, maar er was geen alternatief) en accuduur (daarom altijd de x serie voor mij). Als zaklamp liefhebben keur ik de toevoeging van deze modus goed. Alles voor betere zichtbaarheid en niet hulpeloos in het donker rond struikelen.
Het zal voor jou wel duidelijk zijn wat je er mee bedoelt, maar ik snap niet wat je nou wilt zeggen of bevestigen.Requiem19 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:43:
Even m'n cognitive bias bevestigen dmv DCR:
[...]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
En de Epix review op DCR: https://www.dcrainmaker.c...epix-in-depth-review.htmlWing_xD schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:05:
Review van DCR staat klaar https://www.dcrainmaker.c...s-7x-in-depth-review.html
If you can see, look. If you can look, observe
Wat een gaaf ding is die epix. Klinkt wel als een voordeel dat je nu in het donker ook gewoon schuin op je pols kunt kijken wat je tempo ongeveer is en niet je pols moet draaien en hoeft te wachten totdat de backlight is ingeschakeld. Ik zat er aan te denken om van een 6s te upgraden naar een normale 7 maar die epix ziet er toch wel erg goed gelukt uit. Maar wat een geld

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Voor mij de EPIX 2, sapphire edition. Benieuwd wanneer hij in de winkels beschikbaar is
Heb even gauw het filmpje van de F7 bekeken maar er zitten wel wat leuke zaken bij.
Uitgebreidere datavelden met grafieken en sowieso meer en betere grafieken is niet verkeerd.
De combinatie van touch met knoppen en dan touch uit kunnen schakelen is briljant.
Alle kaarten gratis is ook wel netjes (al halen velen die hier toch zelf van het net).
De nieuwere OHR lijkt toch wel wat beter dan oudere varianten.
Verder denk ik dat solar een gimmick blijft en die multiband GPS valt mij ook wat tegen. Ik had graag gezien dat hij nu gewoon altijd spot on is.
Ik snap niet zo goed waarom ze zo blij zijn met de 'bescherming' van de startknop. Dat heeft mijn F5+ ook gewoon maar dat hebben ze bij de F6 blijkbaar weer weggelaten?
Dat zaklampje is wel een ultieme outdoorgadget
Uitgebreidere datavelden met grafieken en sowieso meer en betere grafieken is niet verkeerd.
De combinatie van touch met knoppen en dan touch uit kunnen schakelen is briljant.
Alle kaarten gratis is ook wel netjes (al halen velen die hier toch zelf van het net).
De nieuwere OHR lijkt toch wel wat beter dan oudere varianten.
Verder denk ik dat solar een gimmick blijft en die multiband GPS valt mij ook wat tegen. Ik had graag gezien dat hij nu gewoon altijd spot on is.
Ik snap niet zo goed waarom ze zo blij zijn met de 'bescherming' van de startknop. Dat heeft mijn F5+ ook gewoon maar dat hebben ze bij de F6 blijkbaar weer weggelaten?
Dat zaklampje is wel een ultieme outdoorgadget
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik stond vorig jaar voor de keuze om de 6X of 6X sapphire te nemen maar door een aanbieding scheelde het toen wel goed geld.slow whoop schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:57:
[...]
Uiteindelijk gekozen voor de 'gewone' 6X en een screenprotector. Die screenprotector liet na een paar maanden los en loop nu al paar maanden zonder rond. Heb nog geen enkel krasje op het glas. De bezel is hier en daar wel de lak vanaf maar ik ga er ook niet heel bijzonder voorzichtig mee om.
Zo sport ik er ook mee waaronder MTB dus hij heeft ook nog wel eens een boom geraakt. Daarnaast ook bij verbouwen of sleutelen aan de auto doe ik m'n horloges over het algemeen niet af, mits het in de weg zit.
Horloge blijft voor mij wel een gebruiksartikel.
Al met al zeer positief over de kwaliteit en geen spijt dat ik niet het verschil betaald heb.
PSN: Flix20-NL
Bwoah, dat werkt wel soepel zeg...thealterego1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:00:
[...]
Op dit tijdstip YouTube: Garmin Epix 2: recenze revolučních hodinek [4K] is een stukje met het touchscreen en de maps te zien. Met zoom en heen en weer bewegen. Daar was ik toch wel benieuwd naar, omdat daar het touchscreen vooral meerwaarde heeft.
Ik hou nog even vast aan mn FR945, maar vooral snelheid (en idd, touch bij maps is toch wel erg fijn) zijn aardige redenen om uiteindelijk te switchen.
Die epix ziet er idd ook erg mooi uit, wat dat betreft blijft OLED toch fijn... maar zoals gewoon, batterij vs kwaliteit display. Lastige.
(En wat een prijzen... ugh)
Ik heb vandaag al een paar keer gezegd dat ik wel heel sterk overweeg om de Epix te kopen.rockhopper schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:01:
Even snel de Fenix review gelezen, de Epix volgt nog als ik weer puf heb. Na zo'n sloot tekst is het wel even mooi geweest, maar gezien de conclusie aan het eind toch verplichte kost.
[...]
Het zal voor jou wel duidelijk zijn wat je er mee bedoelt, maar ik snap niet wat je nou wilt zeggen of bevestigen.
In mijn hoofd heb ik dus al ergens bedacht dat de Epix de beste is. Meeste mensen vinden het (onbewust) fijn om dan van een 'expert' (of een random iemand op een forum) hun keuze bevestigd te krijgen (cognitive bias) en DCRainmaker helpt me hier goed bij omdat hij dus ook zegt dat hij absoluut de Epix zou nemen
Kortom, ik neem mezelf een beetje op de hak, maar ik meen het wel.
@Requiem19 Duidelijk zo! Ik ben het wel met je eens dat die plaatjes naast elkaar een duidelijk voordeel geven aan de epix. Aan de andere kant wil ik dus echt even deze horloges zien, met name met en zonder backlight aan. Ik wil geen kerstboom zijn in het donker (dus beide moeten kunnen werken terwijl het uitstaat). Van de fenix serie weet ik dat dit prima gaat en meestal kort even aangaat bij pols bewegingen.
Ga vanavond de epix maar eens doorlezen, ik had eerlijk gezegd niet meer verwacht dat deze serie nieuw leven ingeblazen zou krijgen. Het was zo'n fiasco bij de vorige versie (dankzij de spuuglelijke vormgeving).
Overigens: eindelijk gratis kaarten zonder allerlei toeters en bellen of bijbetalen. It's about time!
Ga vanavond de epix maar eens doorlezen, ik had eerlijk gezegd niet meer verwacht dat deze serie nieuw leven ingeblazen zou krijgen. Het was zo'n fiasco bij de vorige versie (dankzij de spuuglelijke vormgeving).
Overigens: eindelijk gratis kaarten zonder allerlei toeters en bellen of bijbetalen. It's about time!
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Als ik de plaatje van DC zie met de Epix en Fenix naast elkaar dan vind ik eigenlijk dat bij veel grafieken en de kaart de kleuren veel te veel Samsung kleuren worden. Oververzadigde disneymeuk ben ik echt geen fan van.
Op andere plekken waar minder in beeld is of gewoon één trendlijn getoond wordt ziet het er wel weer erg mooi uit.
Ik weet niet of ik dan voor een Epix zou kiezen, mede omdat het echt alleen het scherm is wat een verschil maakt. Ook de Fenix heeft nu aanraakbediening en dat is een hele mooie toevoeging. DC had het over een vergelijkingsfilmpje, die eens opzoeken.
Op andere plekken waar minder in beeld is of gewoon één trendlijn getoond wordt ziet het er wel weer erg mooi uit.
Ik weet niet of ik dan voor een Epix zou kiezen, mede omdat het echt alleen het scherm is wat een verschil maakt. Ook de Fenix heeft nu aanraakbediening en dat is een hele mooie toevoeging. DC had het over een vergelijkingsfilmpje, die eens opzoeken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
DCR zegt dit over het scherm:rockhopper schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:38:
@Requiem19 Duidelijk zo! Ik ben het wel met je eens dat die plaatjes naast elkaar een duidelijk voordeel geven aan de epix. Aan de andere kant wil ik dus echt even deze horloges zien, met name met en zonder backlight aan. Ik wil geen kerstboom zijn in het donker (dus beide moeten kunnen werken terwijl het uitstaat). Van de fenix serie weet ik dat dit prima gaat en meestal kort even aangaat bij pols bewegingen.
Ik verwacht / denk dat je dus ook overdag kunt kiezen voor 'low brightness' mode. Wat plaatjes van DCR:Now in this scenario, ‘always-on’ does have a very slight caveat to the 6-day claim, in that Garmin by default puts the screen into a battery saving mode while you sleep. So in that case it turns off the screen unless a button is pressed, and then once pressed it’s a low-brightness time screen that’s easily read in the dark (versus staring into a super-bright AMOLED screen at 2AM). This can be easily configured/changed in the new Sleep Mode settings (I discuss that in the next section).

Hier met direct zonlicht erop (Epix rechts)

Ik heb de Sapphire versies nog niet gezien bij retailers. Amazon.nl verkoopt tot nu toe alleen de non-sapphire Epix en Fenix 7 versies. Ben benieuwd of er een andere embargo datum/tijd zit op de Sapphire versies.
Las het sarcasme pas toen ik het filmpje zagm0ridin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:23:
[...]
Bwoah, dat werkt wel soepel zeg...
Ik hou nog even vast aan mn FR945, maar vooral snelheid (en idd, touch bij maps is toch wel erg fijn) zijn aardige redenen om uiteindelijk te switchen.
Die epix ziet er idd ook erg mooi uit, wat dat betreft blijft OLED toch fijn... maar zoals gewoon, batterij vs kwaliteit display. Lastige.
(En wat een prijzen... ugh)
Maar Garmin minst gewoon een crown, want dat werkt prima (even snel een filmpje gevonden )
En schermpje is hier met de series 7 nog een klein beetje groter dan die van het filmpje.
Sarcasme? Ik vind het echt soepel werken. Ja niet vergeleken met een telefoon, maar vergelijken met mijn F5+ wel. Het enige waar ik nog benieuwd naar ben is hoe dat werkt als je daadwerkelijk details op de kaart aan zet en relatief nieuw op de locatie bent. Dit ziet er toch wel uit als een kale kaart en een beetje op de huidige locatie vingeren, dat gaat allicht soepeler.Tinusvolkel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:45:
Las het sarcasme pas toen ik het filmpje zag
Maar Garmin minst gewoon een crown, want dat werkt prima (even snel een filmpje gevonden )
En schermpje is hier met de series 7 nog een klein beetje groter dan die van het filmpje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh was geen sarcasme hoorTinusvolkel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:45:
[...]
Las het sarcasme pas toen ik het filmpje zag
Tja, het is niet allemaal suuuuuuper, maar toch goed werkbaar zo te zien
Die maps op 5+ zijn matig werkbaar. Het gaat allemaal net te stroef en langzaam en het is ook niet super intuïtief. Dus ik hoop dat het in de praktijk goed sneller is bij de 7 en dat hier de touchscreen mogelijk meerwaarde gaat bieden.
Precies dat. Op de F5+ werkt het prima, als je zoomniveau en locatie goed ingesteld hebt en je gebruikt hem. Dan is er echt niets mis mee en werkt hartstikke goed.
Tot je even wilt uitzoomen om veel overzicht te hebben, of even wat op de kaart opzoeken. Dan ben je zo minuten bezig. Als de F7-serie dat heel veel beter kan ga ik later in het jaar op aanbiedingen letten.
Tot je even wilt uitzoomen om veel overzicht te hebben, of even wat op de kaart opzoeken. Dan ben je zo minuten bezig. Als de F7-serie dat heel veel beter kan ga ik later in het jaar op aanbiedingen letten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
op de F6 gaat dit al redelijk vloeiendGonadan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:23:
Precies dat. Op de F5+ werkt het prima, als je zoomniveau en locatie goed ingesteld hebt en je gebruikt hem. Dan is er echt niets mis mee en werkt hartstikke goed.
De Epix gen 2 ook. Maar geen SapphireLagune schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:38:
staat inmiddels op Amazon.nl (7 solar), "Prime, ontvang het morgen"
must resist
Jij beschouwt een 945 niet als een duurdere Garmin?Tinusvolkel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:12:
@Gonadan / @m0ridin
Dacht oprecht dat het op de duurdere Garmins allemaal wel wat vloeiender zou werken, maar als ik dan even een filmpje kijk van een 945 dan is dit wel een flinke vooruitgang.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
#gefeliciteerd!
... dan nu maar 3 tot 5 weken wachten ?
Of was t op voorraad ?
Of was t op voorraad ?
[ Voor 12% gewijzigd door Ted038 op 18-01-2022 17:06 ]
Ik heb een Fenix 6 pro die me tot dan nog gaat begeleiden. One last dance!Ted038 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:05:
#gefeliciteerd!
Of was t op voorraad ?
P.s.: iemand interesse in die Fenix 6 pro?
3 tot 5 weken levertijd!
Mooie upgrade vanaf m'n FR245, dus wie weet :-)Cloclo100 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:18:
[...]
Ik heb een Fenix 6 pro die me tot dan nog gaat begeleiden. One last dance!
P.s.: iemand interesse in die Fenix 6 pro?
3 tot 5 weken levertijd!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
U had toch ook de ironie in mijn post gedetecteerd?
Zo, ondertussen de review van DCR even kunnen bekijken... mooi spul toch wel.
Toch een aardige overhaul, die zaklamp feature vind ik stiekem toch erg geinig (helemaal dat als hardlooplampje gebruiken met rode led als je hem achter je zwaait en wit bij vooruit... heerlijk).
Menus/interface ziet er wel uit als een verbetering met mooie toevoeging van touch toch wel.
Prijzig/wel wat duurder dan de fenix6 bijintro, maar alle maps van over de wereld standaard included.
Tja, toch een hoop verbeteringen en dingetjes waardoor ik wel een upgrade zou willen (maar voor nu nog even niet, hoop geld en ben meer van de forerunner series).
Wat betreft scherm vs tactix/oled... Mjah, zie de charme van oled zeker wel, maar eigenlijk stoort het scherm van de FR945 die ik nu heb ook totaal niet. Misschien naast elkaar dat ik me kapot zou schrikken maar nu weet ik nog niet wat ik mis.
Hoe dan ook, ik vind het weer verdomd mooie apparaatjes hoor!
Toch een aardige overhaul, die zaklamp feature vind ik stiekem toch erg geinig (helemaal dat als hardlooplampje gebruiken met rode led als je hem achter je zwaait en wit bij vooruit... heerlijk).
Menus/interface ziet er wel uit als een verbetering met mooie toevoeging van touch toch wel.
Prijzig/wel wat duurder dan de fenix6 bijintro, maar alle maps van over de wereld standaard included.
Tja, toch een hoop verbeteringen en dingetjes waardoor ik wel een upgrade zou willen (maar voor nu nog even niet, hoop geld en ben meer van de forerunner series).
Wat betreft scherm vs tactix/oled... Mjah, zie de charme van oled zeker wel, maar eigenlijk stoort het scherm van de FR945 die ik nu heb ook totaal niet. Misschien naast elkaar dat ik me kapot zou schrikken maar nu weet ik nog niet wat ik mis.
Hoe dan ook, ik vind het weer verdomd mooie apparaatjes hoor!
Jawel, had van die sowieso meer verwacht…Gonadan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:30:
[...]
Jij beschouwt een 945 niet als een duurdere Garmin?
Snap nu ook meteen waarom ik mag navigeren als ik met collega’s die een 945 hebben ga lopen.
Ho ho, even wat tegengas 
Ik heb mijn 945 sinds juni 2019 dus die is al 2.5 jaar oud ook... Toen was die vergeleken met de 935 al een merkbaar stapje vooruit (die had geen kaarten, maar uberhaupt qua bediening) en het was 1 van de eerste met kaarten.
Je bent ook beperkt door de beschikbare hardware...
Kijk, ik moet niet gaan pannenen zoomen op mijn kaarten maar heb al vaak zat met succes en veel plezier van de navigatie gebruik gemaakt. Helemaal icm lopen, bij (stevig door)fietsen kan het wel een dingetje zijn omdat je al snel je straat voorbij fietst als de kaart nog niet helemaal geupdate is.
Dus super soepel, snel en ideaal? Zeker niet... maar abnsoluut prima bruikbaar
Dat gezegd hebbende, heel veel ruimte voor verbetering en 1 van de redenen voor mij om in de toekomst te upgraden
Ik heb mijn 945 sinds juni 2019 dus die is al 2.5 jaar oud ook... Toen was die vergeleken met de 935 al een merkbaar stapje vooruit (die had geen kaarten, maar uberhaupt qua bediening) en het was 1 van de eerste met kaarten.
Je bent ook beperkt door de beschikbare hardware...
Kijk, ik moet niet gaan pannenen zoomen op mijn kaarten maar heb al vaak zat met succes en veel plezier van de navigatie gebruik gemaakt. Helemaal icm lopen, bij (stevig door)fietsen kan het wel een dingetje zijn omdat je al snel je straat voorbij fietst als de kaart nog niet helemaal geupdate is.
Dus super soepel, snel en ideaal? Zeker niet... maar abnsoluut prima bruikbaar
Dat gezegd hebbende, heel veel ruimte voor verbetering en 1 van de redenen voor mij om in de toekomst te upgraden
Nee die sensor schijnt pas in de F8 te komen.Cloclo100 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:24:
U had toch ook de ironie in mijn post gedetecteerd?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Juwelier hier in de stad gebeld, deze had de Epix binnengekregen, morgen ophalen dus. Steun ik gelijk de lokale middenstandCloclo100 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:18:
3 tot 5 weken levertijd!
Jullie hebben het toch wel over de Epix 2 hè?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@m0ridin De Apple Watch 3 is nog een stuk ouder en wel soepel met scrollen in maps. Het kan dus wel op oude horloges 
Vind de Epix toch wel erg gaaf maar is echt te groot voor mij. Ook jammer dat de zaklantaarn alleen op de X zit. Ik gebruik die op mijn tel zeker 5x per dag dus dat zou een reden om te upgraden zijn.
Misschien koop ik wel een Venu 2S voor overdag en de F6S Pro voor sporten. Dat is goedkoper dan 1 Epix
Toch weer mooie upgrades!
Vind de Epix toch wel erg gaaf maar is echt te groot voor mij. Ook jammer dat de zaklantaarn alleen op de X zit. Ik gebruik die op mijn tel zeker 5x per dag dus dat zou een reden om te upgraden zijn.
Misschien koop ik wel een Venu 2S voor overdag en de F6S Pro voor sporten. Dat is goedkoper dan 1 Epix
Toch weer mooie upgrades!
Doet ie dat ook als je je telefoon niet mee hebt?Aghanim schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:35:
@m0ridin De Apple Watch 3 is nog een stuk ouder en wel soepel met scrollen in maps. Het kan dus wel op oude horloges
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat klopt wel. Het zijn 2 uitersten Apple vs Garmin qua batterij vs scherm/smoothness. Alleen vind ik bij Garmin maps irritant traag op mijn F6 en daardoor niet echt goed bruikbaar in sommige situaties. Ben daarom wel benieuwd of dat bewust is of dat Garmin het niet vloeiender kreeg, bijvoorbeeld cpu power als bottleneck of de kaart zelf die in een “trage code ontworpen” is (sorry ben geen DEV).m0ridin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:42:
@Aghanim Tja, maar die gaat weer maar een dag meeMo power mo drainage...
Het zijn allemaal keuzes.
@Gonadan zeker. Zie het filmpje van @Tinusvolkel hierboven. Is de Workoutdoors app.
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 18-01-2022 19:47 ]
Maakt gebruik van vectoren zie ik, dus in feite lijkt dat een andere techniek.
Wel beetje jammer dat je dus een extra app moet kopen voor soepele kaarten.
Wel beetje jammer dat je dus een extra app moet kopen voor soepele kaarten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En daarbij heeft Garmin complete kaarten van 2GB er op staan waar Apple watch volgens mij a la Google maps alleen en bepaald gebied download?
Hoe dan ook, zou willen dat het zo v vloeiend was
misschien ook scherm redraw/ververs snelheid ofzo? Maar denk ook simpelweg de voorkeur voor zuinig vs snel
Hoe dan ook, zou willen dat het zo v vloeiend was
Wait what? 😅danielvn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:24:
[...]
Juwelier hier in de stad gebeld, deze had de Epix binnengekregen, morgen ophalen dus. Steun ik gelijk de lokale middenstand
Epix 2? Als coolblue of bol.com die nog niet heeft, laat staan Amazon.. Dan lijkt met het wel straf dat de lokale juwelenboer em op voorraad heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door Cloclo100 op 18-01-2022 20:08 ]