Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 208 ... 320 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:17
twowheeler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:44:
Dragen jullie je (forse) sportwatches eigenlijk altijd?
Ja en mijn 6s verdwijnt netjes onder het manchet van mijn (nette) overhemden als ik deze op het breedste gaatje heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07 12:41
@twowheeler Wat is er mis om met je horloge te blingen? Moet hij per se onder de mouw verdwijnen? Ik laat hem gewoon zichtbaar voor de mouwen uit dus. Of bedoel je dat je je horloge vind botsen met je kleding qua stijl?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dragen jullie je (forse) sportwatches eigenlijk altijd? Nu ik een Fenix6 heb merk ik dat deze wel vaak botst met de wat nettere overhemden met krappere mouwen. Richting casual is geen probleem. Het laat me wel twijfelen of de F6 wel het horloge voor mij is gezien de vele keren dat ik dit soort kleding draag. Lost een 6s dit op? Ook dat is een vrij dik horloge.
Ja, 24x7, behalve tijdens douchen en opladen. Mijn Forerunner 645M is wat dat betreft wel een uitzondering, want ondanks dat het een Forerunner is, is het denk ik het meest casual sporthorloge wat Garmin de laatste 5 jaar heeft uitgebracht (op de Venu (2) na), met name door de RVS bezel. En het is verder ook een dun horloge als je het met de Fenixen vergelijkt. Maar persoonlijk zou ik verder geen probleem hebben om een Fenix 6(S) 24x7 te dragen en wellicht gaat dat er ook nog een keer van komen als zo dadelijk de Fenix 7 uitkomt. :P

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:30
Dragen jullie je (forse) sportwatches eigenlijk altijd? Nu ik een Fenix6 heb merk ik dat deze wel vaak botst met de wat nettere overhemden met krappere mouwen. Richting casual is geen probleem. Het laat me wel twijfelen of de F6 wel het horloge voor mij is gezien de vele keren dat ik dit soort kleding draag. Lost een 6s dit op? Ook dat is een vrij dik horloge.

Het navigeren heb ik dit weekend kunnen testen, dat ging verassend goed. Ik loop normaal met osmand op de telefoon voor de route. Echter betekent dit dat je dikwijls je telefoon tevoorschijn moet halen. Nu was het een kwestie van naar m'n pols kijken.
ja, maar laat mijn/onze keuze niet jouw keuze bepalen...

Een 6S is idd kleiner, maar of dat voor jou klein genoeg is moet je toch zelf bepalen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
5X permanent aan, al bijna 4 jaar. Ook nog in tijden van kantoor met pak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 17:44
PatrickC schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:31:
[...]

Ja, 24x7, behalve tijdens douchen en opladen.
Mijn VA3 (met stalen bandje overigens) hou ik altijd om. Ook met douchen meestal, want anders gaat ie stinken door het (sport)zweet.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Mijn VA3 (met stalen bandje overigens) hou ik altijd om. Ook met douchen meestal, want anders gaat ie stinken door het (sport)zweet.
Ik spoel het horloge altijd even af onder de kraan na een hardloopsessie. Met douchen gebruik je zeep en dat is niet altijd even vriendelijk voor de materialen van je horloge volgens mij.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07 14:44
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:45:
[...]

ja, maar laat mijn/onze keuze niet jouw keuze bepalen...

Een 6S is idd kleiner, maar of dat voor jou klein genoeg is moet je toch zelf bepalen.
Heb beide hier liggen. Ben er wel achter dat het vooral het bandje is dat in het voordeel van de 6S werkt. De 6s is amper een mm dunner, en de extra grootte is hij de 6 aflopend. Voor de gein dus even het 6s bandje in de 6 gestopt, en ja hoor. Exact hetzelfde qua mouw.

M'n polsen zijn net iets breder dan de 6,

Edit: conclusie is dus eigenlijk dat als je niet enorm brede polsen hebt, maar wel de 6 kan hebben (lugs komen niet buiten pols) het het waard is te investeren in een dunner bandje (bijvoorbeeld Nylon). De 6 is qua lug to lug vrijwel gelijk aan de 5S. Hij zou dus meer mensen moeten passen.

[ Voor 23% gewijzigd door twowheeler op 11-01-2022 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 21:29

Het navigeren heb ik dit weekend kunnen testen, dat ging verassend goed. Ik loop normaal met osmand op de telefoon voor de route. Echter betekent dit dat je dikwijls je telefoon tevoorschijn moet halen. Nu was het een kwestie van naar m'n pols kijken.
5X en 6X nu altijd , ook onder pakken / kantoor. (24/7 heb ik die om). Geen enkel issue.

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-07 17:04
BiLLie- schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:05:
Mijn (oude) hardloophorloge heeft sinds een aantal dagen (weken) een probleem met de GPS ontvangst. Het betreft een TomTom Runner2 Music. Na het synchroniseren via de app op iOS krijg ik geen 'vinkje' meer onder het item 'gpsfix' in het info menu op het horloge. Wanneer ik vervolgens wil gaan hardlopen duurt het erg lang voordat het horloge gps signaal heeft en ik dus kan starten met m'n training. Ook de eerste km lijkt er onnauwkeurig qua afstand.

Hebben meer mensen met een TomTom Runner sinds kort deze ervaring en is er iets aan te doen?
Heb al 2.5 jaar geen TomTom meer en verbaas me dat de app het nog doet wel knap van TT omdat ze jammer genoeg al en tijd zijn gestopt. Maar kun je hem aan een laptop hangen en een keer updaten en folders leeg gooien/schoonmaken, kan me herinneren dat dat soms problemen kon oplossen?

Hier draag ik de 5s+ ook altijd bij douchen ook wel eens maar ik doe hem vaak af en speol hem af omdat ik het niet fijn vind als het horloge/bandje droogt op mijn huid na het douchen.
Bij sommige hemden is het wat krapper maar het past eronder of je ziet het horloge maar dat mag wel vind ik. Ik zie vaak genoeg mannen in pak met een andere dik horloge buiten de mouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:48
PatrickC schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:39:
Ik spoel het horloge altijd even af onder de kraan na een hardloopsessie. Met douchen gebruik je zeep en dat is niet altijd even vriendelijk voor de materialen van je horloge volgens mij.
Zeep wordt ook afgeraden door Garmin, warm water is genoeg. Ik neem hem na sporten altijd mee onder de douche en leg hem dan na wat afspoelen weg voordat ik de shampoo pak.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-07 22:07
Vraagje, ik wil graag naast mijn Forerunner 245 een Vivoactive 4 aanschaffen voor dagelijks gebruik en de 245 puur voor het hardlopen. Gaat dit goed samen?

Andere vraag, als ik dan bijv. met de vivoactive 4 zou gaan hardlopen krijg ik dan ook een training effect score? Hoe gaat dit kwa verwerking in het Connect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
PatrickC schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:39:
[...]

Chloor, zweet, zeep, ik vind dat een (sport)horloge daar tegen moet kunnen. Huidvetten lossen niet op in water. Daarom was je jezelf immers met zeep. Als ik ga zwemmen (al lang niet meer gedaan trouwens) ga ik echt niet eerst mijn horloge afdoen. Alleen als ik een leren bandje zou hebben zou ik het anders doen, maar dat heb ik alleen aan mijn horloge-voor-officiële-gelegenheden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 15:05
Nieuw in dit topic en gelijk een vraag. Ik wil mijn huidige Suunto Ambit 3 Run vervangen door een horloge waarmee ik offline Spotify muziek af kan spelen (zodat ik mijn telefoon niet mee hoef te zeulen).

Ik ben erg te spreken over de Suunto App (ik ben nog steeds boos over het feit dat de online versie van Movescount zonodig weg moest, maar dat terzijde) en heb dus de Suunto 7 in overweging, maar ben niet helemaal overtuigd van Wear OS.

Het feit dat Wear OS 3 eraan zit te komen en de Suunto 7 niet upgradebaar is (want oude Snapdragon chip) houdt mij een beetje tegen. De enige reden om een nieuw horloge te kopen is offline muziek luisteren zonder telefoon. Ik ben er een beetje huiverig voor dat Spotify wellicht over een paar jaar besluit geen ondersteuning meer voor Wear OS 2 te bieden (of uberhaubt geen updates meer te kunnen ontvangen). Daarnaast vind ik het prima dat Suunto mijn data bijhoudt, maar hoeft het van mij niet zonodig óók naar Google (Fit).

Het alternatief waar ik nu naartoe neig is een Apple Watch SE Nike edition, maar heb daar toch het idee van dat die primair op het smartwatch deel gefocust is en ik het horloge uitsluitend voor hardlopen ga gebruiken. Aangezien ik toch al in het Apple ecosysteem zit heb ik er wat minder moeite mee dat mijn data ook naar Apple gaat, maar betekend dit (denk ik) wel dat ik hier een app als Runkeeper voor moet gaan gebruiken en mijn data alsnog op een andere plek terecht komt. Of heeft Apple een native app beschikbaar die de metrics zoals de Suunto App weer kan geven? Kon op deze vraag online geen volmondige JA als antwoord vinden ;)

Een beetje door dit topic scrollende lees ik redelijk positieve reacties over Garmin, maar heb me nooit echt in hun aanbod verdiept. Ik zie een Forerunner 245 Music, Venu 2, Venu Sq Music edition, Vivoactive 4, etc.. maar buiten een vergelijking van de specs hier op Tweakers zegt het mij niet zo heel veel. Op de site van Garmin staat een hoop over gezondheidsapps, maar die boeien me niet. Na het hardlopen gaat het horloge af. Heeft iemand hier ervaring met (een van) deze modellen?

Ik ben dus een beetje zwevende en zoek bevestiging in mijn keuze die ik zelf (blijkbaar) niet kan maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Mistraller
Zwembadwater (of zeewater) of wat shampoo wat erlangs spoelt kunnen ze dan ook prima tegen, maar het wordt afgeraden om echt specifiek met schoonmaakmiddelen schoon te maken. Ook douchegels kunnen vervelende meuk bevatten (scrub ellende bijvoorbeeld) dus daar moet je altijd even logisch bij nadenken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gonadan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:26:
@Mistraller
Zwembadwater (of zeewater) of wat shampoo wat erlangs spoelt kunnen ze dan ook prima tegen, maar het wordt afgeraden om echt specifiek met schoonmaakmiddelen schoon te maken. Ook douchegels kunnen vervelende meuk bevatten (scrub ellende bijvoorbeeld) dus daar moet je altijd even logisch bij nadenken.
Tja; ook dan denk ik; scrub zijn korrels. Kan ie prima tegen. #vaakbenjetebang

Je moet natuurlijk niet intensief je horloge gaan scrubben, of je horloge langdurig in de wasbenzine onderdompelen. Ook langs een stenen muur schampen wordt afgeraden. Iets wat ik doorgaans pleeg te doen met al mijn nieuwe spullen in de eerste maand van bezit -O-

Theoretisch gezien zou het afdichtvet kunnen oplossen en de rubbers kunnen uitharden, maar de lifespan van een garmin wordt veel meer bepaald door de levensduur van de accu en de wil om de backend in de lucht te houden (Zie tomtom). In normale horloges heb ik jarenlang zelf de batterijtjes vervangen; beetje zuurvrije vaseline, en daarna probleemloos in zee gedoken 10meter diep, oudste horloge is alweer een jaar of 20 en afgezien van de vele krasjes, nog perfect waterdicht.
Is gewoon #indekken wat Garmin doet.

Ik denk altijd: had je maar geen horloge moeten worden. UV licht is overigens minstens zo destructief. Ik zie nochtans niemand met een kapje op z'n horloge in de zomer ;)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 10:04
Suunto 7 lijkt me idd niet toekomstvast @kleautviool en Wear OS2 is geen blijvertje vrees ik. Ik weet niet hoelang een Suunto opvolger met OS3 nog weg is.

Beide horloges van je voorkeur kennen een nogal beperkte accuduur vergeleken met dedicated sporthorloges. Voor de FR245M is wss een opvolger onderweg in de vorm van een 255. Venu 2 is een VA4 met een oled scherm (ietwat kort door de bocht) en zijn iets meer activity gericht, de FR is een echt hardloop/sporthorloge. Dan moet je data ook wel naar Garmin, dat hield mij een tijd tegen, maar Garmins verdienmodel gaat niet zozeer over data (wellicht wat naïef mijnerzijds). Qua specs, apps en sync mogelijkheden komt er niemand in de buurt van Garmin (afgezien van Apple's eco systeem uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Mistraller schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:01:
Ook langs een stenen muur schampen wordt afgeraden. Iets wat ik doorgaans pleeg te doen met al mijn nieuwe spullen in de eerste maand van bezit -O-
Daar ben ik ook goed in. Voor mij was dat de reden om titanium te nemen, dat is niet geverfd dus zie je de mishandeling alleen als je heel dichtbij komt. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
rutgergron schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:28:
Vraagje, ik wil graag naast mijn Forerunner 245 een Vivoactive 4 aanschaffen voor dagelijks gebruik en de 245 puur voor het hardlopen. Gaat dit goed samen?

Andere vraag, als ik dan bijv. met de vivoactive 4 zou gaan hardlopen krijg ik dan ook een training effect score? Hoe gaat dit kwa verwerking in het Connect?
Ja hoor, dat gaat prima. Als je na het sporten van horloge wisselt duurt het even voordat de stappen etc naar het horloge zijn gesynchroniseerd wat om je pols zit, maar verder geen centje pijn. Wel moet True up bij beide aan staan, maar dat is ook de default instelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:47
@Frij5fd De stappen ed gaan allemaal over, maar trainingsbelasting moet dan wel actief bijgehouden worden door het horloge. Toen ik de 6S nam, zag ik niet opeens met terugwerkende kracht de sportactiviteiten van mijn Venu incl. trainingseffect en trainingsbelasting ondanks dat de Venu die data onder water wel verzamelde (het was nl. wel inzichtelijk via Runalyze). Ook niet toen ik tussentijds nog een paar keer de Venu heb gebruikt omdat ik de 6S had teruggestuurd en een nieuwe had besteld.

Dus als je gaat hardlopen met de Vivoactive zou ik er niet op rekenen dat dit meegaat in je trainingsbelasting, hoewel het inmiddels misschien anders kan zijn (vroeger gaven de Venu horloges nl. ook geen training effect mee naar Runalyze dat is dus ook ergens veranderd).

Ik douche eigenlijk zelden met mijn horloge, maar gebruik het siliconenbandje ook alleen met sporten. Het nylon bandje gebruik ik als ik niet aan het sporten ben. Perfecte oplossing doordat de bandjes van de Fenix zo snel verwisselbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 11-01-2022 22:05 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:28:

Wellicht heb je hier iets aan? Ik kon even niet de pagina in het Nederlands vinden.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=EjPECQK58qA0xzJ5X74vm7

Waarom trouwens de Vivoactive 4 en niet een Venu 2 (Plus)? Als ik een Garmin smartwatch voor casual gebruik naast een Forerunner zou kopen, dan zou ik naar de Venu serie neigen. Maar die is weleen stukje duurder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gonadan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:48:
[...]

Daar ben ik ook goed in. Voor mij was dat de reden om titanium te nemen, dat is niet geverfd dus zie je de mishandeling alleen als je heel dichtbij komt. :Y)
Ik heb een screenprotector, dat gaat ook heel goed qua glas, alleen de lelijke schram zit bij mij op de RVS bezel. Heb nog wel eens overwogen om het eruit te gaan zitten schuren en mooi maken en zo, maar inmiddels zie ik het niet meer. Ik had toch een nieuwe schram te pakken waarschijnlijk zodra ik hem eruit had haha.

Maar die startschram maak ik op alles hoor, ook op een nieuwe fiets, auto, telefoon, fietscomputer. Gek genoeg altijd als je het net nieuw hebt, en daarna gebeurt er minstens een jaar niks :F

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
PatrickC schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Waarom trouwens de Vivoactive 4 en niet een Venu 2 (Plus)? Als ik een Garmin smartwatch voor casual gebruik naast een Forerunner zou kopen, dan zou ik naar de Venu serie neigen. Maar die is weleen stukje duurder natuurlijk.
Die afweging kan natuurlijk voor iedereen anders zijn, maar voor mij was het simpel: liever transflexive dan oled want always on met redelijke batterijduur en zonder backlight meestal afleesbaar. Ik kijk vaak met een minimale beweging van mijn pols onder eenhoek hoe laat het is. Geen backlight nodig in de meeste omstandigheden is winst, hier gaat backlight dus alleen aan bij aanraking of notificaties.

Dat gaat niet met een oled als die niet always on is, tenzij de gevoeligheid voor beweging heel hoog staat en ie dan aanspringt. Maar met die setting is de batterij waarschijnlijk snel leeg.

Nadeel van de VA4(s) is wel dat het een ouder model is, met mogelijk minder software support in de toekomst dan de venu 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 11-01-2022 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bundin schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:41:
[...]

Die afweging kan natuurlijk voor iedereen anders zijn, maar voor mij was het simpel: liever transflexive dan oled want always on met redelijke batterijduur en zonder backlight meestal afleesbaar. Ik kijk vaak met een minimale beweging van mijn pols onder eenhoek hoe laat het is. Geen backlight nodig in de meeste omstandigheden is winst, hier gaat backlight dus alleen aan bij aanraking of notificaties.

Dat gaat niet met een oled als die niet always on is, tenzij de gevoeligheid voor beweging heel hoog staat en ie dan aanspringt. Maar met die setting is de batterij waarschijnlijk snel leeg.

Nadeel van de VA4(s) is wel dat het een ouder model is, met mogelijk minder software support in de toekomst dan de venu 2.
Ik ben ook erg tevreden over het transflexive scherm van mijn FR645M, maar als ik 2 horloges zou gebruiken dan vind ik transflexive ideaal voor het sporthorloge (buiten) en oled voor ‘normaal’ gebruik. Ik kan mijn FR645M binnen vaak niet aflezen zonder de backlight te moeten gebruiken. Als je de vergelijkingsvideo van Desfit bekijkt tussen de Venu 2 Plus en de AW Series 7, dan zie je dat de Venu 2 Plus zelfs met always on een behoorlijk aantal dagen mee gaat en als je het horloge dan ook nog niet met sporten en GPS gebruikt, dan is de batterijduur alleen nog maar langer.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Garmin Venu 2 Plus vs Apple Watch Series 7 In-Depth Comparison // Smartwatch, Fitness, and Accuracy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:21

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Batterij verbruik is wel altijd een grote schaal verdeling die per usecase enorm kan verschillen.

Zelf ren ik alleen als ik ook wat kan luisteren (muziek, podcast, boek etc) en kies daarom al jaren voor het horloge dat -ook- muziek ondersteund.
Sinds (relatief) kort doet garmin dat ook maar bedenk wel dat elk horloge gigantisch inlevert als je die functie gebruikt, op batterij procenten.

Elke garmin (ook de Venu 2 Plus) doet gemiddeld 8 uur GPS+Music (op papier), dat is dus echt anders dan wat in bijna elke review (zoals die van DesFit) terloops wordt genoemd, dat is vaak GPS zonder Music.
Ter vergelijking, de Watch 7 doet ongeveer 7-8uur GPS+Music (op papier).. dan worden de verschillen ineens heel klein.

Mijn ervaring (heb een Fenix en Apple Watch) is dat de Apple Watch zuiniger is bij gps+music, misschien door het gebruik van andere bluetooth tech(?) dus onder de streep na een 30min rennen heb je misschien 7% verbruikt op de Apple Watch, waarna je nog prima een dag (en nacht) kan rondlopen met always on.
De Fenix heeft dan wel 10%+ verbruikt, waarna je nog prima 2 etmalen kan rondlopen met always on :+

Dus denk goed na over je usecase en hoe belangrijk dat batterij verbruik echt is (waar heb je de % nodig?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CTGoede opmerking. Deze discussie werd volgens mij gestart nav een reactie op een post van mij over de keuze van een Garmin horloge welke niet voor sporten wordt gebruikt en ik de Venu 2 (plus) als alternatief noemde voor de vivoactive 4. Hierbij haalde ik later de video van Desfit aan omdat hij het in die video ook heeft over de batterijduur van de Venu 2 Plus.

Je snijdt wel een interessant punt aan wat betreft Garmin en muziek en batterijduur tov de Apple Watch. Op dat vlak lijkt Apple de zaakjes dan weer beter voor elkaar te hebben qua batterijduur. Persoonlijk gebruik ik de muziek functie nauwelijks, dus voor mij is de batterijduur zonder gebruik van muziek het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Wellicht heb je hier iets aan? Ik kon even niet de pagina in het Nederlands vinden.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=EjPECQK58qA0xzJ5X74vm7

Ik kan goedkoop een Vivoactive 4 op de kop tikken, nieuwe Venu 2 is nog erg prijzig.

Wat ik mij afvraag, stel dat ik ga hardlopen met de Vivoactive 4 ipv mijn 245. Krijg ik dan wel een training effect score aangezien ik dan met de Vivo 4 loop en niet met de Forerunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Ik kan goedkoop een Vivoactive 4 op de kop tikken, nieuwe Venu 2 is nog erg prijzig.

Wat ik mij afvraag, stel dat ik ga hardlopen met de Vivoactive 4 ipv mijn 245. Krijg ik dan wel een training effect score aangezien ik dan met de Vivo 4 loop en niet met de Forerunner.
Ja, dan is de keuze voor de VA4 heel erg logisch. :)

Wat betreft je vraag. Ik verwacht dat je dan geen training effect score krijgt, want dat is een functie van het horloge dat je gebruikt tijdens de activiteit, maar zeker weten doe ik het niet. Als Fysio TrueUp de activiteit ook naar je Forerunner doorzet, dan zou die ForeRunner misschien de training effect score kunnen berekenen. Ik heb geen ervaring met Fysio TrueUp dus kan het ook niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@rutgergron zie mijn posts een paar boven de jouwe, daar heb ik het waarschijnlijke antwoord al gegeven.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arjan90 Zou je eens een Runalyze screenshot willen posten met de Venu trainingsbelasting/effect data? Bij mijn Venu zie ik die niet maar misschien was dit bij de release in 2019 nog niet het geval. Wel zie ik VO2Max en TRIMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Arjan90 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:33:
@rutgergron zie mijn posts een paar boven de jouwe, daar heb ik het waarschijnlijke antwoord al gegeven.
Klopt, had ik gelezen. Maar gaat dit op voor zowel de 'Trainingslast afgelopen 7 dagen' en 'Training effect'.

Dus als ik het goed begrijp als ik met de Vivo 4 zou lopen krijg ik naderhand in Connect alsnog een training effect score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Aghanim schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:01:
@Arjan90 Zou je eens een Runalyze screenshot willen posten met de Venu trainingsbelasting/effect data?
Volgens mij verschilt dat niet van hoe dat bij de feñix 6 is:
Activiteit openen en naar beneden scrollen naar het kopje Miscellaneous.
Vervolgens klik je daarachter op Fit details (by file).
En dan krijg je alle fit-gegevens te zien die Garmin heeft weggeschreven in het fit-bestand van die activiteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FJFa0UeB0VuSPB29ybtKu6EUiA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K0Z3JHQSBfC0GVPYAwmvb8Jw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@rutgergron Ik heb het even voor je nagekeken, trainingslast (7 dagen) is bij mij per apparaat in Garmin Connect beschikbaar. Ik moet bovenaan kiezen welk apparaat ik laat zien en kan daar de Venu niet selecteren. Exercise Load is niet zichtbaar. Het wordt dus niet bij elkaar opgeteld in Connect maar mogelijk wel met TrueUp in je horloge zelf.

En Training Effect is dus überhaupt niet op de horloges of in Connect zichtbaar (Vivoactive en Venu) ondanks dat die op de achtergrond wel meegaat naar Runalyze. Die kun je het beste met een trendanalyse eruit halen. Zo heb ik dat bij mijn vrouw ook gedaan. Ik Connect kan ik het echter niet zien. Runalyze verzamelt wel de trainingslast (via een eigen berekening, TRIMP) van alle apparaten maar is minder intuïtief qua 7 dagen last bijv. Wel heeft Runalyze bijv. een indicatie voor eentonig en te veel trainen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNBlGfv38e8RWZ1hM0vs8Y7tc3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjbNg8MwKArVdqLzGrb2sqEW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elastiek schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Volgens mij verschilt dat niet van hoe dat bij de feñix 6 is:
Activiteit openen en naar beneden scrollen naar het kopje Miscellaneous.
Vervolgens klik je daarachter op Fit details (by file).
En dan krijg je alle fit-gegevens te zien die Garmin heeft weggeschreven in het fit-bestand van die activiteit.

[Afbeelding]
Bij mijn Venu staat er dan alleen VO2max. Bij mijn F6 hetzelfde als bij jou (op die belachelijk hoge VO2max score na :P). Ik ben benieuwd of een recente registratie van de Venu of Venu 2 nu meer data oplevert dan toen ik de Venu in 2019 had. Als dat zo is wordt die ineens een heel stuk interessanter voor mij.

Is er iemand die een recente work-out in Runalyze kan controleren hierop?

@Arjan90 die data ken ik, ik hoopte dat de Venu de werkelijke Firstbeat registraties weg zou schrijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 12-01-2022 12:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Fenix 7 staat online bij enkele Zweedse sites. Base model lijkt 749,-Lijkt allemaal te kloppen met eerdere leaks, dus het zal niet lang meer duren.

There are seven days a week, and the fēnix 7 range of multisport GPS watches is for every one of them. Among other things, state-of-the-art training features, sports applications, and continuous monitoring of well-being and health meet all the challenges that lie ahead in sports and nature. Reliable buttons and a new touch screen interface work well together to make menus easier to use. The watch provides tips and information to help you improve long-term performance, manage strain, and build endurance. Monitoring your heart rate, breathing, stress level, sleep, etc. helps you optimize your recovery and overall well-being. Precise navigation sensors guide you when moving in remote areas. The watch's connectivity features include smart notifications, music recording and Garmin Pay proximity.

Key new features:
  • PERFORMANCE IN A STYLISH DESIGN - Updated, sporty design. Bright 1.3-inch screen and 47mm body; the watch has been tested to the U.S. Army for heat, shock, and water resistance standards.
  • LONGER BATTERY LIFE - Fenix 7 smart watches have excellent battery life. Some models have a solar charging option that allows you to further extend battery life by an average of 30% during normal use.
  • HIGH-QUALITY MATERIALS - The look of the watch can be adapted to your lifestyle by choosing a stainless steel watch ring or a PVD-coated watch ring.
  • TOUCH SCREEN AND BUTTONS - Reliable, all-in-one buttons are integrated into a new, customizable touch screen. Quick access to menus and map functions.
  • SYNCHRONIZING SETTINGS - Smartwatch settings can now be adjusted using a smartphone (Garmin.Connect) and / or clock. Settings are synchronized in real time between devices.
  • REAL-TIME STAMINA - Data helps monitor and control exercise. You will better understand the variability in endurance during performance and avoid straining yourself too much in the early stages of a race or sport performance.
  • HIIT EXERCISES - The sport profile has various timers that make it easy to follow HIIT exercises, e.g. AMRAP, EMOM, Tabata and custom workouts. Set number of laps, training / rest intervals, etc.
  • VISUAL RACE FORECAST - Based on your running history and general fitness level, this feature provides an estimate of your pace on the planned running distance. Trend data shows how training affects the long term.
  • FRONT ROUTE - Check the Selected POIs along the route at a glance. Track performance data, intervals, and distance / altitude. You will also see a summary of the most important waypoints coming up.
  • TOPO MAPS FROM SEVERAL CONTINENTS - Download TopoActive maps from around the world. Select the areas you want and and conveniently download directly to the watch via Wi-Fi®. The Topo map shows terrain, elevation differences, mountain peaks, parks, shoreline, rivers, lakes and other geographical features.
  • SKIVIEW ™ MAPS - The device is preloaded with SkiView maps of more than 2,000 worldwide ski resorts with slope names and difficulty levels.
Technical information:
  • Frame size: 47 mm
  • Display: 1.3 "(33.02 mm), transflective MIP, 260 x 260
  • Weight: 56 g, with bracelet 79 g
  • Body made of fiber reinforced polymer and silicone wristband
  • The circumference of the bracelet is 125-208 mm
  • QuickFit 22 mm bracelets
  • Touch screen + buttons
  • Wrist heart rate sensor (gen 4)
  • Pulse Ox sensor
  • Monitoring of maximum oxygen uptake (VO2 max)
  • Built-in GPS
  • Translation by translation navigation
  • PacePro technology
  • Respiratory rate monitoring
  • Hydration monitoring
  • Recovery Assistant
  • Preloaded golf course maps
  • Continuous monitoring of stress levels
  • Sleep quality monitoring
  • Bluetooth, ANT + and Wi-Fi
  • Garmin Pay Local Payment
  • Smart notifications
  • Record and play music
  • Water resistance: swimming, 10 ATM / 100 m
  • Battery: smart watch mode up to 18 days, GPS mode up to 57 hours, Expedition GPS mode up to 40 days
Product package includes:
  • Garmin Fenix ​​7 sports watch
  • Charging / data cable
  • Manual

[ Voor 82% gewijzigd door Jay-v op 12-01-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dit het is dan moet je wel flink extra betalen (+300 euro) tegenover een F6Pro voor een beperkte hoeveelheid nieuwe features. Jammer. Het onderschrijft in mijn ogen wel dat Garmin zich weinig zorgen maakt over concurrentie op basis van deze beperkte innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 15:05
Frenz64 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:48:
Suunto 7 lijkt me idd niet toekomstvast @kleautviool en Wear OS2 is geen blijvertje vrees ik. Ik weet niet hoelang een Suunto opvolger met OS3 nog weg is.

Beide horloges van je voorkeur kennen een nogal beperkte accuduur vergeleken met dedicated sporthorloges. Voor de FR245M is wss een opvolger onderweg in de vorm van een 255. Venu 2 is een VA4 met een oled scherm (ietwat kort door de bocht) en zijn iets meer activity gericht, de FR is een echt hardloop/sporthorloge. Dan moet je data ook wel naar Garmin, dat hield mij een tijd tegen, maar Garmins verdienmodel gaat niet zozeer over data (wellicht wat naïef mijnerzijds). Qua specs, apps en sync mogelijkheden komt er niemand in de buurt van Garmin (afgezien van Apple's eco systeem uiteraard).
Dank voor de reply. Hier kan ik wat mee. Dat mijn data naar Garmin zou gaan is niet heel erg (het moet toch érgens naartoe), maar bleef liever bij Suunto omdat mijn hele geschiedenis daar toch al staat.

Het internet heeft geen recente update over releasedatum voor de 255 zo te zien. Of weet jij meer? ;)

Edit: nvm zie nu het woord 'waarschijnlijk' in je bericht over de 255

Opvolger van de Suunto 7 zit (op dit moment) schijnaar niet in de pipeline. Heb dit gevraagd toen ik contact met een medewerker van Suunto had.

[ Voor 7% gewijzigd door kleautviool op 12-01-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Aghanim schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:22:
Als dit het is dan moet je wel flink extra betalen (+300 euro) tegenover een F6Pro voor een beperkte hoeveelheid nieuwe features. Jammer. Het onderschrijft in mijn ogen wel dat Garmin zich weinig zorgen maakt over concurrentie op basis van deze beperkte innovatie.
Touch screen is wel een grote vernieuwing vind ik.

Daarnaast is dit nu de introductieprijs. Bij de introductie van de vorige generaties was het ook altijd wel zo dat het oudere model ondertussen flink stuk gedaald was in prijs etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

De 6 is inmiddels al meer dan 2 jaar oud. De 6 Solar bijna. Die worden goedkoper over tijd. Bij release was de 6 ook een stuk duurder. Sterker nog, mijn 5s+ Sapphire was 799,99€ in 2018.

Dus je kan stellen dat ze eigenlijk nauwelijks duurder zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt wel maar als je zit te wachten op de 7 dan ga je nu niet nog een jaar wachten lijkt me :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:46
Voor mij persoonlijk:
- de gps is vaak crap bij mijn F6 pro, dus als die (veel) beter zou zijn..
- persoonlijk vind ik die settings via smartphone instellen een grote zegen, ik haat het om met die gegevensschermen te werken/prullen.
- touch screen vind ik ook een meerwaarde, zeker bij GPS toepassingen (gebruik heel veel maps bij hiking)
- hij zou lichter en minder bulky zijn, wat waarschijnlijk ook de HR-metingen ten goede komt bij hardlopen. (ook al met nieuwe sensor waarschijnlijk)
- als het scherm zelf "beter" is zou ik ook al tevreden zijn. Ik heb zo een editie met een blauwige schijn in de backlight. Hier stonden fora vol van met mensen die het nog veel erger hadden, ik heb het na wat op en neer getennis met Garmin gelaten. Ik persoonlijk vond dit niet kunnen, er werden blijkbaar verschillende soorten schermen geproduceerd bij verschillende fabrieken. Kan je imo niet maken tov een premium watch met premium prijs. Natuurlijk is de resolutie wat eigen aan de schermtechniek, maar toch.

Ik wacht dus eigenlijk af wat DCRainmaker ervan maakt. Als de tering naar de nering is gezet, met beter OHR en GPS, kan het zijn dat ik de overstap maak. Ook is weer alles nieuwer, betere batterij etc.. ik merk dat die van mij (2j oud) toch al echt van zijn pluimen verliest op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Voor mij persoonlijk:
- de gps is vaak crap bij mijn F6 pro, dus als die (veel) beter zou zijn..
- persoonlijk vind ik die settings via smartphone instellen een grote zegen, ik haat het om met die gegevensschermen te werken/prullen.
- touch screen vind ik ook een meerwaarde, zeker bij GPS toepassingen (gebruik heel veel maps bij hiking)
- hij zou lichter en minder bulky zijn, wat waarschijnlijk ook de HR-metingen ten goede komt bij hardlopen. (ook al met nieuwe sensor waarschijnlijk)
- als het scherm zelf "beter" is zou ik ook al tevreden zijn. Ik heb zo een editie met een blauwige schijn in de backlight. Hier stonden fora vol van met mensen die het nog veel erger hadden, ik heb het na wat op en neer getennis met Garmin gelaten. Ik persoonlijk vond dit niet kunnen, er werden blijkbaar verschillende soorten schermen geproduceerd bij verschillende fabrieken. Kan je imo niet maken tov een premium watch met premium prijs. Natuurlijk is de resolutie wat eigen aan de schermtechniek, maar toch.

Ik wacht dus eigenlijk af wat DCRainmaker ervan maakt. Als de tering naar de nering is gezet, met beter OHR en GPS, kan het zijn dat ik de overstap maak. Ook is weer alles nieuwer, betere batterij etc.. ik merk dat die van mij (2j oud) toch al echt van zijn pluimen verliest op dat vlak.
toon volledige bericht
Terechte persoonlijke afweging inderdaad. Er zitten ook zeker mooie verbeteringen in. Had alleen wel gehoopt op een nieuwe ‘killer-feature’ zoals Apple vroeger ook had bij de iPhone. Het zijn nu meer incrementele updates. Misschien ben ik ook wel te verwend :)

Ben benieuwd hoe snel de adviesprijs daalt. Een 250-300 euro meer dan een F6Pro zou voor mij de upgrade niet rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Aghanim schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:56:
[...]

Terechte persoonlijke afweging inderdaad. Er zitten ook zeker mooie verbeteringen in. Had alleen wel gehoopt op een nieuwe ‘killer-feature’ zoals Apple vroeger ook had bij de iPhone. Het zijn nu meer incrementele updates. Misschien ben ik ook wel te verwend :)

Ben benieuwd hoe snel de adviesprijs daalt. Een 250-300 euro meer dan een F6Pro zou voor mij de upgrade niet rechtvaardigen.
Ik kijk met ook met een schuin oog naar die Epix 2. Dé outdoor watch met alles op en aan én met meer dan acceptabele batterijduur én amoled.. maar dan moet ik thuis wel de prijs verzwijgen denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:59:
[...]

Ik kijk met ook met een schuin oog naar die Epix 2. Dé outdoor watch met alles op en aan én met meer dan acceptabele batterijduur én amoled.. maar dan moet ik thuis wel de prijs verzwijgen denk ik >:)
Eerst kopen en dan overleggen/krom staan. Ruzie krijg je namelijk ook als je het vooraf vraagt en het niet mag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:45:
Dat klopt wel maar als je zit te wachten op de 7 dan ga je nu niet nog een jaar wachten lijkt me :+
Ik heb geen haast… :+ en wellicht komt er nog ergens een FR955 uit ondertussen.

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 12-01-2022 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Aghanim schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Eerst kopen en dan overleggen/krom staan. Ruzie krijg je namelijk ook als je het vooraf vraagt en het niet mag ;)
Genoteerd 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Arjan90 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:04:
@Frij5fd De stappen ed gaan allemaal over, maar trainingsbelasting moet dan wel actief bijgehouden worden door het horloge. Toen ik de 6S nam, zag ik niet opeens met terugwerkende kracht de sportactiviteiten van mijn Venu incl. trainingseffect en trainingsbelasting ondanks dat de Venu die data onder water wel verzamelde (het was nl. wel inzichtelijk via Runalyze). Ook niet toen ik tussentijds nog een paar keer de Venu heb gebruikt omdat ik de 6S had teruggestuurd en een nieuwe had besteld.

Dus als je gaat hardlopen met de Vivoactive zou ik er niet op rekenen dat dit meegaat in je trainingsbelasting, hoewel het inmiddels misschien anders kan zijn (vroeger gaven de Venu horloges nl. ook geen training effect mee naar Runalyze dat is dus ook ergens veranderd).

Ik douche eigenlijk zelden met mijn horloge, maar gebruik het siliconenbandje ook alleen met sporten. Het nylon bandje gebruik ik als ik niet aan het sporten ben. Perfecte oplossing doordat de bandjes van de Fenix zo snel verwisselbaar zijn.
Trainingbelasting had ik inderdaad niet in het oog; ik gebruik mijn Vivoactive 4 eigenlijk alleen als smartwatch en mijn Fenix 6 pro als horloge bij het sporten. Ik zou eigenlijk verwachten dat trainingsbelasting ook mee zou syncen, maar door mijn usecase heb ik er geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nog steeds geen wireless charging... Grootste manco aan de (hele) garmin lijn is dat je altijd weer een kabeltje extra bij je moet hebben, met de forerunners en oude schermen nooit echt een probleem want dan was 1x in de week laden voldoende, maar nu met nieuwe toestellen is het bijna als met de telefoon: altijd zorgen dat je laadkabeltje bij je hebt als je langer dan een dagje van huis bent, of van te voren opladen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maar eeh als je ergens heen gaat waar ze geen wireless charging heben moet je toch ook iets mee hebben... :? Of er ietg over nadenken. Of misschien kom jij juist alleen maar op plekken waar je wireless kan opladen, kan natuurlijk ook. Bij mij is het eerder andersom, en zou ik dus toch elke keer als ik iets langer van huis ben iets mee moeten hebben..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Sander schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:58:
Nog steeds geen wireless charging... Grootste manco aan de (hele) garmin lijn is dat je altijd weer een kabeltje extra bij je moet hebben, met de forerunners en oude schermen nooit echt een probleem want dan was 1x in de week laden voldoende, maar nu met nieuwe toestellen is het bijna als met de telefoon: altijd zorgen dat je laadkabeltje bij je hebt als je langer dan een dagje van huis bent, of van te voren opladen etc.
Over welk toestel heb je het nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die hele hype rond wireless charging nooit begrepen. Je hebt toch nog steeds een lader nodig met kabeltje? En dan moet je het apparaat op die lader leggen en als je dat dan niet helemaal goed doet dan wordt er niets opgeladen. Ik heb dan ook een iPhone 12 Pro zonder magsafe lader, gewoon met een ‘ouderwetse’ lightning kabel. Ook als je b.v. je telefoon dan wilt gebruiken en tegelijkertijd opladen, dan is de oude methode van gewoon een kabeltje in je lightning poort toch veel simpeler? Verder kost wireless opladen volgens mij ook meer stroom? Nu is dat natuurlijk te verwaarlozen als je het per horloge/telefoon bekijkt, maar als al deze apparaten in de toekomst naar wireless charging gaan, dan gaan we in de wereld dus onnodig meer stroom verbruiken?

Wireless opladen bij een (Garmin) horloge vind ik eigenlijk alleen maar interessant als daardoor het apparaat beter waterdicht gemaakt zou kunnen worden, maar dat vraag ik me af. Ik heb nog nooit waterschade gehad op mijn (Garmin) horloges.

@Sander Kun je mij een Garmin horloge opnoemen die binnen 2-3 dagen aan de lader moet bij normaal gebruik?

[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 13-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Ja klopt, maar we hebben het hierboven over de nieuwe Fenix 7 waarop hij waarschijnlijk reageert.

"altijd zorgen dat je laadkabeltje bij je hebt als je langer dan een dagje van huis bent, of van te voren opladen etc."

Dat moet toch een grap zijn? :)
smartwatch-modus tot 18 dagen, GPS-modus tot 57 uur, expeditie GPS-modus tot 40 dagen

Al ga een week op vakantie met 3u hiken + GPS per dag, dan hoef je hem niet één keer op te laden. Als je dan nog eens de solarversie hebt..
Mijn 6 pro van 2j oud heb ik maandag opgeladen en ik heb 2x 2u gemountainbiked en nog wat krachtoefeningen(15-20 minuten) elke dag. Ik heb nog 7% batterij over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Cloclo100 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:23:
Ja klopt, maar we hebben het hierboven over de nieuwe Fenix 7 waarop hij waarschijnlijk reageert.

"altijd zorgen dat je laadkabeltje bij je hebt als je langer dan een dagje van huis bent, of van te voren opladen etc."

Dat moet toch een grap zijn? :)
smartwatch-modus tot 18 dagen, GPS-modus tot 57 uur, expeditie GPS-modus tot 40 dagen

Al ga een week op vakantie met 3u hiken + GPS per dag, dan hoef je hem niet één keer op te laden. Als je dan nog eens de solarversie hebt..
Mijn 6 pro van 2j oud heb ik maandag opgeladen en ik heb 2x 2u gemountainbiked en nog wat krachtoefeningen(15-20 minuten) elke dag. Ik heb nog 7% batterij over..
Hoe bevalt het gebruik van een Fenix 6 voor mtb'en? Ik heb altijd een edge 705 gebruikt. Deze werkt prima voor het bijhouden van de ritten, en routes volgen ook (al komt daar z'n leeftijd wel echt naar voren). Ik heb voor de Fenix nu zo'n bike mount in bestelling.

Batterij van dat ding is inderdaad idioot goed. Voor mij in eerste instantie ook de reden voor de 6 te gaan ten opzicht van de 6s. De fenix is een tool, en dan wil ik de meest uitgebreid mogelijke. Voor een mooi horloge neem ik liever wat mechanisch.

Vraag voor de rest: Wat doe je met Garmin Explore?
Ik las er wat over en heb als test de app geinstalleerd. Kreeg de melding of ik m'n gegevens naar de servers wil synchroniseren, terwijl ik al jaren Garmin gebruiker ben. Is Explore weer een nieuw product? Ik zie wel het nut van de app, maar er zijn naar mijn idee betere alternatieven (OSM-And+)

En dan nog de hamvraag: soms vraag ik me af of ik wel de doelgroep ben, of het juiste toestel heb gekocht. Misschien was een edge en een vivoactive beter. Ik ben een hiker/wandelaar en fietser/mtb'er. Op vakantie en elke weekend zit ik of op de mtb of in de wandelschoenen, vaak elke dag en de hele dag. Idealiter gebruik ik de Fenix voor beide. Ik merk nu ik de Fenix een weekje in gebruik heb dat de andere "gezondheids" waardes me toch ook wel interesseren. Het trainen in zones en het krijgen van meer info ook, maar daarvoor kan ik ook een edge 530 kopen. Ik ben geen mega fanatieke sporter, maar sport wel graag en loop wel warm voor de data en data gestuurd trainen. Meldingen om m'n pols gebruik ik niet want dat vind ik veel te afleidend, enkel oproepen en de muziekbediening gebruik ik.

Navigeren met de Fenix is een beetje hit or miss denk ik. Meestal gebruik ik OSM-and op m'n telefoon voor de kaarten. Afgelopen weekend enkel op de fenix gelopen en dat was toch wel erg makkelijk. Maar dat is wel een oplossing voor een first world problem. Zolang er een route in zit is het prima, maar voor overzicht is de telefoon veel beter. Deze heb ik toch altijd bij me. De back to start functie lijkt me wel top als je een beetje lukraak rondloopt.

Ik heb de Fenix deels gekocht als presentje aan mezelf, maar ook omdat ik nu al meerder wandelingen toch wat geïrriteerd raakte van het elke keer m'n telefoon erbij halen voor de route. Wandeling opnemen neemt m'n wandelpartner voor zich, maar ik zie wel meerwaarde in het hebben van één toestel dat het GPS verhaal op zich neemt (misschien kan een edge dit ook). Een telefoon is daar veel te inefficiënt in. De fenix is de enige met een krachtige route functie, en daarbij spreekt waar het toestel voor staat mij aan.

De vraag is dus denk ik: zijn er mensen die de Fenix echt als een manusje van alles gebruiken, een do it all toestel? Het voelt voor mij ook een beetje als het kopen van een nieuwe winterjas: je vraagt je af waarom je hem hebt gekocht tot je hem echt kan gebruiken. Misschien is een betere vraag: hoe zorg ik dat ik alles uit het toestel haal? Enige nadeel van elk type fenix: het zijn vrij dikke toestellen als je ze puur als een horloge benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:18:
maar eeh als je ergens heen gaat waar ze geen wireless charging heben moet je toch ook iets mee hebben... :? Of er ietg over nadenken. Of misschien kom jij juist alleen maar op plekken waar je wireless kan opladen, kan natuurlijk ook. Bij mij is het eerder andersom, en zou ik dus toch elke keer als ik iets langer van huis ben iets mee moeten hebben..
Dat klopt, maar voor mijn (zakelijke en prive) telefoons is een wireless charger voldoende, voor mijn headphones... Alleen voor horloge niet.
Cloclo100 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Over welk toestel heb je het nu eigenlijk?
Eigenlijk alles wat Garmin een OLED / touch scherm heeft gegeven en dat daardoor niet langer gewoon 7 - 10 dagen op een batterij doet. Dus de venu-serie, vivoactive 4 serie. Ben heel benieuwd of de nieuwe fenix de 18 dagen ook maar half waar gaat maken...
PatrickC schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:13:
Wireless opladen bij een (Garmin) horloge vind ik eigenlijk alleen maar interessant als daardoor het apparaat beter waterdicht gemaakt zou kunnen worden, maar dat vraag ik me af. Ik heb nog nooit waterschade gehad op mijn (Garmin) horloges.

@Sander Kun je mij een Garmin horloge opnoemen die binnen 2-3 dagen aan de lader moet bij normaal gebruik?
Vivoactive 4S, en daar is de claim 8 dagen batterij wat effectief 4-5 wordt in meeste reviews, maar waar mijn vrouw met gewoon redelijk default settings en een paar wandelingen in de week van een uurtje of 2 eigenlijk effectief 3 dagen van overhoudt.

[ Voor 29% gewijzigd door Sander op 13-01-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:10:
Vivoactive 4S, en daar is de claim 8 dagen batterij wat effectief 4-5 wordt in meeste reviews, maar waar mijn vrouw met gewoon redelijk default settings en een paar wandelingen in de week van een uurtje of 2 eigenlijk effectief 3 dagen van overhoudt.
Ah, ok, als in die 3 dagen 2 wandelingen van 2 uur zitten, dan heb je 4 uur GPS gebruik, wat toch al gauw 10% per uur kost op deze horloges. De 4S heeft volgens Garmin trouwens een batterijduur in smartwatch-modus van 7 dagen (de 4 heeft 8 dagen). Dat is dus alleen als je geen GPS gebruikt en muziek. Mijn eigen FR645M wordt ook eens in de 3-4 dagen opgeladen, maar ik wandel dagelijks 45 minuten en hardloop 3 x per week meer dan een uur. En het horloge is inmiddels ook bijna 3 jaar oud. Op zich ben ik daar gewoon tevreden over. Als ik langere batterijduur wil, moet ik maar een FR945 of Fenix kopen… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Sander schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Dat klopt, maar voor mijn (zakelijke en prive) telefoons is een wireless charger voldoende, voor mijn headphones... Alleen voor horloge niet.

[...]

Eigenlijk alles wat Garmin een OLED / touch scherm heeft gegeven en dat daardoor niet langer gewoon 7 - 10 dagen op een batterij doet. Dus de venu-serie, vivoactive 4 serie. Ben heel benieuwd of de nieuwe fenix de 18 dagen ook maar half waar gaat maken...

[...]

toon volledige bericht
Maar je reageert op een artikel met de nieuwe specificaties van de fenix 7, die is zonder OLED. Daarnaast staat die hele lijn, zoals meerdere hier aangeven juist bekend om de uitstekende batterijduur. Vervolgens haal je een vivoactive erbij :).. apples with pears.

Ik sluit me trouwens ook aan bij Patrick, wireless charging bestaat eigenlijk niet want er is altijd een kabel verbonden met die charger. Daarnaast laad je vaak sneller op met een gewone kabel dan wireless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
twowheeler schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:59:
[...]

De vraag is dus denk ik: zijn er mensen die de Fenix echt als een manusje van alles gebruiken, een do it all toestel? Het voelt voor mij ook een beetje als het kopen van een nieuwe winterjas: je vraagt je af waarom je hem hebt gekocht tot je hem echt kan gebruiken. Misschien is een betere vraag: hoe zorg ik dat ik alles uit het toestel haal? Enige nadeel van elk type fenix: het zijn vrij dikke toestellen als je ze puur als een horloge benaderd.
Ja daar dient de Fenix natuurlijk voor. De allround "rugged" watch, voor alle sporten te gebruiken plus dan de Garmin maps ervaring. Zoals ik het lees haal je er al alles uit door hem constant aan te hebben en te gebruiken voor al die sporten die jij beoefent. Dan zijn nl. de statistieken het meest betrouwbaar (denk maar aan rusthartslag en hersteltijd na activiteiten etc. )

Voor mtb.. Fenix heeft dezelfde toeters en bellen als de Edge-lijn, met flow en grit etc, maar je hebt natuurlijk wel een andere GPS-ervaring. Ik heb er toch maar een Edge bij gekocht omdat mijn routes (ik maak vaak routes op komoot en die Edge-app werkt/synct feilloos) dan toch beter te zien zijn, handig in een bebost gebied met vele kruisingen. Alleen krijg je geen training effect/status met het mtb-profiel, wat ik wel wat jammer vind omdat ik geen wegwielrennen doe. Bij het laatste werkt dit wel, maar je moet een vermogens/hartslagmeter hebben.

Ivm dikte.. na 2j voel ik dat toestel niet meer. Deel van mijn lichaam geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:13:
Ik heb die hele hype rond wireless charging nooit begrepen. Je hebt toch nog steeds een lader nodig met kabeltje? En dan moet je het apparaat op die lader leggen en als je dat dan niet helemaal goed doet dan wordt er niets opgeladen. Ik heb dan ook een iPhone 12 Pro zonder magsafe lader, gewoon met een ‘ouderwetse’ lightning kabel. Ook als je b.v. je telefoon dan wilt gebruiken en tegelijkertijd opladen, dan is de oude methode van gewoon een kabeltje in je lightning poort toch veel simpeler? Verder kost wireless opladen volgens mij ook meer stroom? Nu is dat natuurlijk te verwaarlozen als je het per horloge/telefoon bekijkt, maar als al deze apparaten in de toekomst naar wireless charging gaan, dan gaan we in de wereld dus onnodig meer stroom verbruiken?

Nou ik zie wel mogelijkheden. Stel je hebt een kantoorbaan, bouw het in je bureau vlak voor je toetsenbord en je hoeft er nooit meer over na te denken. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Nou ik zie wel mogelijkheden. Stel je hebt een kantoorbaan, bouw het in je bureau vlak voor je toetsenbord en je hoeft er nooit meer over na te denken. :+
Haha… ja goed voorbeeld, maar dat moet dan wel een erg sterk electrisch veld hebben wil het door je pols heen gaan… sterker nog… ook nog door het toetsenbord want ik neem aan dat je je pols niet altijd omgekeerd op je bureau voor het toetsenbord hebt liggen als je aan het werkt bent? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Sander schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:58:
Als ik zie hoe enorm snel mijn VA3 is opgeladen met een kabeltje; geen idee waarom ik wireless charging zou willen. Sterker nog: met een kabeltje kan je tijdens een activiteit tenminste bijladen vanuit een simpele accupack. (Gebruik ik vaak tijdens 4daagse, kennedymars etc) Dat zou heel vervelend worden met wireless charging, niet alleen omdat je dan een mobiele wireless charger mee moet nemen, en je horloge erop vast moet tapen oid, maar ik verwacht dat ook de GPS ontvangst niet goed samenwerkt met het electrische veld van wireless charging?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solar bandje, dat is pas echt wireless charging ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 14:33
xray79 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Heb al 2.5 jaar geen TomTom meer en verbaas me dat de app het nog doet wel knap van TT omdat ze jammer genoeg al en tijd zijn gestopt. Maar kun je hem aan een laptop hangen en een keer updaten en folders leeg gooien/schoonmaken, kan me herinneren dat dat soms problemen kon oplossen?

Hier draag ik de 5s+ ook altijd bij douchen ook wel eens maar ik doe hem vaak af en speol hem af omdat ik het niet fijn vind als het horloge/bandje droogt op mijn huid na het douchen.
Bij sommige hemden is het wat krapper maar het past eronder of je ziet het horloge maar dat mag wel vind ik. Ik zie vaak genoeg mannen in pak met een andere dik horloge buiten de mouw.
Op de één of andere manier verscheen er gister weer een 'vinkje' bij de QuickGPS en had ik direct bij het gaan lopen een fix. Helaas waren de eerste 3(!!) km van mijn rondje zeer onnauwkeurig en was mijn rondje van 11.9 km ineens 12.6 km geworden. Ik ben er helemaal klaar mee en heb direct een Forerunner 245 besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Aghanim schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:58:
Solar bandje, dat is pas echt wireless charging ;)
Dat levert bij lange na niet de hoeveelheid stroom die je met een kabeltje uit een accupack kunt laden.
Dat vind ik ook zo'n kul met auto's. Je kunt veel beter thuis, op een perfect optimale locatie panelen leggen en dan een accupack opladen voor mobiele stroom. Het klinkt allemaal heel leuk, maar voor goede zonnestroom heb je een (langdurig) goede instraling nodig en voldoende oppervlakte.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Op de gok mijn 5s plus maar verkocht. Ik ga voor een "normale" 7 vanwege touchscreen + betere batterij. Wel vind ik de 's' mooier en beter te dragen onder bijvoorbeeld een pak. Ben benieuwd of het de goede keuze is... twijfels 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
ben ook niet echt overtuigd van het solar gebeuren.. voor die paar (max 20..?) % die je ervoor terug krijgt in optimale omstandigheden ....

Wat ik me wel afvraag is, zou een seiko kinetic achtig systeem ook niet een optie kunnen zijn, zeker bij hardlopen zou je wellicht genoeg kunnen opwekken om eindeloos te lopen :)

of kan dat never nooit in een compact formaat genoeg opleveren..?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Ik vermoed dat er een immens verschil zit tussen het stroomverbruik van een Seiko en een Garmin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:24
@Prulleman Een vergelijkbaar traditioneel horloge zonder zo’n systeem, heeft een vervangbaar batterijtje van 5 Euro en gaat zo’n drie jaar mee ….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Gonadan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:55:
Ik vermoed dat er een immens verschil zit tussen het stroomverbruik van een Seiko en een Garmin.
Ik weet het wel zeker. Met als hoofdooraak het scherm (en GPS chip uiteraard). De instinct met Solar is een aardige indicatie hoever je komt met Solar met uitgeschakelde sensoren: >99 dagen! (mits zonnig klimaat en veel buiten zijn)

Die Epix 2 is toch wel heel fraai, belachelijke prijs waarschijnlijk/natuurlijk, maar wel met hoog hebbuh-gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-07 07:25
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen waarom mijn Garmin forerunner steeds zegt "trainingsstatus niet productief"?

Terwijl ik 4x per week hardloop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
Voor wie de teaser van Garmin op Twitter heeft gemist voor 18-01 (It’s just a matter of time): https://twitter.com/garmin/status/1482007746392301568?s=21

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Smok3yNL schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:12:
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen waarom mijn Garmin forerunner steeds zegt "trainingsstatus niet productief"?

Het aantal keren hardlopen bepaalt niet de waarde bij trainingsstatus. Hoe lang gebruik je het horloge al? Wat is je trainingsbelasting en geeft het horloge voor training effect (aeroob, anaeroob) aan na zo’n hardloopsessie? Hoe zie je hardloopsessies er uit (duurlopen, tempo, intervallen, etc..)? Heb je je hartslagzones goed ingesteld? Allemaal factoren die meegenomen worden in de berekening…
Kijk ook eens hier: https://discover.garmin.c.../running/#training-status

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 14:38
Smok3yNL schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:12:

Waarschijnlijk doe je 4x per week beetje hetzelfde? Volg de trainingssuggesties (waar je horloge mee komt als je een training start) van Garmin maar eens een weekje, dan sta je wel op productief.

Maar soms moet je ook schijt hebben. Bij mij staat ie vaak op maintaining.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Smok3yNL

Zoals gezegd zegt 4x lopen niet zo veel...

Als je 4x hetzelfde rondje op hetzelfde tempo doet zal er weinig vooruitgang uit komen...

Als je 4x veel te hard van stapel loopt en jezelf overtraind schiet het ook niet op.

Hey gaat om balans en variatie... Als het goed is heeft de Garmin ook aan wat er mis is, te weinig aeroob... Te weinig anaeroob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
De status zoals Niet productief is zover ik heb kunnen afleiden vooral gekoppeld aan je VO2 max. Al is mijn balans qua aeroob/anaeroob niet goed, zolang mijn VO2 max stijgt (op de achtergrond is hij geloof ik twee decimalen)of gelijk blijft is er niets aan de hand. De status Herstel wordt wel echt ingegeven door je trainingslast.

De laatste week is mijn VO2 max bijvoorbeeld iets gedaald - het gaat ook net iets minder dan voor deze week - dus kwam ik op Niet productief. Nu sta ik op Aanhouden. Mijn loopje gisteren was kennelijk vergelijkbaar als de loopjes daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Dank voor alle reacties.
Hij geeft inderdaad aan "hoog aeroob"

Heb dr garmin nu 2 weken en heb wel mijn hartslagzones ingesteld.
VO2 max is 45.

Heb nog een hoop te leren en te begrijpen merk ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
@Smok3yNL op welke manier heb je je zones bepaald? Vaak gaat dit op basis van Max hartslag die bepaald is met de formule 220-leeftijd maar die klopt vrijwel nooit…

Maar zoek in de topic maar is op “niet productief”en dan zie je dat er wel meer last van hebben (gehad)

[ Voor 25% gewijzigd door Tinusvolkel op 15-01-2022 20:29 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@Tinusvolkel Die formule kan je vergeten. Die is gebaseerd op een gemiddeld persoon. Je kan de zones (laten) berekenen aan de hand van je maximale hartslag (https://www.crossathletes.nl/hartslagzones-berekenen/) of op een nauwkeurige manier via een loop- of fietstest bij een sportmedisch centrum. Deze kosten worden soms door je zorgverzekeraar (deels) vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
EdwinW schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:38:
@Tinusvolkel Die formule kan je vergeten. Die is gebaseerd op een gemiddeld persoon. Je kan de zones (laten) berekenen aan de hand van je maximale hartslag (https://www.crossathletes.nl/hartslagzones-berekenen/) of op een nauwkeurige manier via een loop- of fietstest bij een sportmedisch centrum. Deze kosten worden soms door je zorgverzekeraar (deels) vergoed.
Dat probeerde ik te typen ;) maar had misschien duidelijker gekund :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smok3yNL schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:51:
Dank voor alle reacties.
Hij geeft inderdaad aan "hoog aeroob"

Heb dr garmin nu 2 weken en heb wel mijn hartslagzones ingesteld.
VO2 max is 45.

Heb nog een hoop te leren en te begrijpen merk ik al.
Geef het even tijd… 2 weken is nog maar kort… welke Forerunner heb je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat @Arjan90 zegt ervawr ik ook. Je krijgt status:
- recovery: te weinig training load
- maintaining: VO2max en load in range
- unproductive: VO2max omlaag
- productive: VO2max omhoog
- peaking: VO2max op hoogste niveau

Is mijn ervaring tenminste. Overigens kreeg ik gisteren een nieuwe VO2max (+1) na een langzame duurloop. Het blijkt dus wel te kunnen bij een rustige loop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
PatrickC schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:32:
[...]

Geef het even tijd… 2 weken is nog maar kort… welke Forerunner heb je trouwens?
945 LTE 👍🏽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Smok3yNL In het begin zijn er nog weinig activiteiten om goede berekeningen te maken, dus geef het inderdaad even :) Mooi horloge, ik ben jaloers op de "open repeat" functie met hardlopen voor op de baan. Zit helaas niet op de F6 en het lijkt er ook niet op dat het nog komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi horloge! (y) Dan zou je ook een keertje de lactaatdrempeltest kunnen doen met je horloge en dan kun je je hartslagzones instellen obv % van lactaatdrempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
PatrickC schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:39:
[...]

Mooi horloge! (y) Dan zou je ook een keertje de lactaatdrempeltest kunnen doen met je horloge en dan kun je je hartslagzones instellen obv % van lactaatdrempel.
Dank je voor de tip! Zojuist de lactaatdrempeltest gedaan. Had deze zelf nog niet ondekt.

Kan nu alleen niet achterhalen waar ik de geschiedenis van de lactaatdrempeltest terug kan zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Smok3yNL op 16-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smok3yNL schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Dank je voor de tip! Zojuist de lactaatdrempeltest gedaan. Had deze zelf nog niet ondekt.

Kan nu alleen niet achterhalen waar ik de geschiedenis van de lactaatdrempeltest terug kan zien.
In Garmin Connect app bij de prestatiestatistieken staat ook de geschiedenis van de lactaatdrempel. De huidige waarde zou je ook op je horloge moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Laatst online: 23-07 21:09

SolidD

Dan een andere hamvraag... wat is een goede prijs voor een 6S pro nu?

Zelf net weer begonnen met rennen en er zijn wel wat andere sporten waarbij ik een Fenix zou gebruiken, maar vond het tot nu toe altijd te duur.

Volgens mij ben ik niet zo'n superuser dat ik veel verschil ga merken tussen de 6 en de 7 als ik de specs zo zie, dus dan gaat de voorkeur uit naar een goed geprijsde 6S. Wel echt de S aangezien m'n polsen van die grote horloges niet verdragen, eigenlijk vind ik de 42mm al aan de grote kant.

Maar in de Pricewatch gaat het nog alle kanten op! Gister zag ik ze even staan voor 475,- (de 6S Pro zwart) bij Amazon en MediaMarkt maar inmiddels beiden weer boven de 500.... Zouden deze nog verder gaan zakken na de aankondiging van de 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
SolidD schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:44:
Dan een andere hamvraag... wat is een goede prijs voor een 6S pro nu?

Zelf net weer begonnen met rennen en er zijn wel wat andere sporten waarbij ik een Fenix zou gebruiken, maar vond het tot nu toe altijd te duur.

Volgens mij ben ik niet zo'n superuser dat ik veel verschil ga merken tussen de 6 en de 7 als ik de specs zo zie, dus dan gaat de voorkeur uit naar een goed geprijsde 6S. Wel echt de S aangezien m'n polsen van die grote horloges niet verdragen, eigenlijk vind ik de 42mm al aan de grote kant.

Maar in de Pricewatch gaat het nog alle kanten op! Gister zag ik ze even staan voor 475,- (de 6S Pro zwart) bij Amazon en MediaMarkt maar inmiddels beiden weer boven de 500.... Zouden deze nog verder gaan zakken na de aankondiging van de 7?
mijn glazen bol is nog mistig, maar als je het zeker wil weten moet je gewoon even afwachten tot de 7 echt in de winkel ligt en kijken wat dan de prijzen van de 6 doen. Die zullen zeker naar beneden gaan, maar hoe laag....? Of de gok nemen en nu toeslaan bij een prijs die voor jou acceptabel is.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Wat denk je zelf @SolidD ? Niet bedoeld als afzeiker, maar uiteraard is de 6 niet meer de latest and greatest als de 7 leverbaar is. Hét moment om aanbiedingen te gaan doen met alle 6 varianten.

Overigens is Garmin nogal waardevast, dus gigantische dalingen zou ik nou ook weer niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 14:38
Ik had mijn 6x pro laatst voor 472, maar wat de prijs gaat doen is koffiedik kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Zelfs Coolblue gaat mee in de geruchten. Daar draait het om omzet, dus het zal er nu wel komen
https://www.coolblue.nl/a...er-de-garmin-fenix-7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SolidD ter indicatie: mijn 6s Pro komt van Amazon.de Prime Day in juni dit jaar en was 418€. Volgens mij daarna bij Black Friday weer vergelijkbaar. Je moet wel met een omweg werken om Amazon.de bestellingen geleverd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Aghanim schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:16:
@SolidD ter indicatie: mijn 6s Pro komt van Amazon.de Prime Day in juni dit jaar en was 418€. Volgens mij daarna bij Black Friday weer vergelijkbaar. Je moet wel met een omweg werken om Amazon.de bestellingen geleverd te krijgen.
Ik verwacht zelf niet dat de F6 lager dan dat gaat, ook als de F7 eenmaal is gelanceerd.

Garmin zit in de luxe positie. Die F7 gaat weer beginnen vanaf €599 verwacht ik (als er een non-pro versie komt). Die base versie is nu voor 439 te krijgen bij de duurdere shops. Voor die prijs blijven ze wel verkopen.

Het is een vreemde markt, niet zoals telefoons waar de vorige versie geen drol meer waard is. Die fenixen zijn waardevast maar ook omdat men er zo lang mee doet.

Bandje
Ik heb via Amazon.de zo'n nylon bandje gekocht. De reviews logen niet, wat een comfortabel bandje! Looks ben ik nog niet helemaal over uit. Wel grappig, het maakt m'n Fenix 6 op m'n niet zo brede polsen niet alleen lichter qua gevoel maar ook qua looks. Gaat geen kant op en het hele pakket is nu qua omvang ongeveer vergelijkbaar met de 6s.

[ Voor 16% gewijzigd door twowheeler op 17-01-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twowheeler schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Ik verwacht zelf niet dat de F6 lager dan dat gaat, ook als de F7 eenmaal is gelanceerd.

Garmin zit in de luxe positie. Die F7 gaat weer beginnen vanaf €599 verwacht ik (als er een non-pro versie komt). Die base versie is nu voor 439 te krijgen bij de duurdere shops. Voor die prijs blijven ze wel verkopen.

Het is een vreemde markt, niet zoals telefoons waar de vorige versie geen drol meer waard is. Die fenixen zijn waardevast maar ook omdat men er zo lang mee doet.

Bandje
Ik heb via Amazon.de zo'n nylon bandje gekocht. De reviews logen niet, wat een comfortabel bandje! Looks ben ik nog niet helemaal over uit. Wel grappig, het maakt m'n Fenix 6 op m'n niet zo brede polsen niet alleen lichter qua gevoel maar ook qua looks. Gaat geen kant op en het hele pakket is nu qua omvang ongeveer vergelijkbaar met de 6s.
toon volledige bericht
Dat denk ik ook. De Fenix 5 plus is ook nog erg lang te koop geweest voor rond de 350+ euro terwijl de F6 al een tijd uit was. Een F6 voor minder dan 400 euro is een no-brainer en veegt de 745 en Venu 2 van tafel (tenzij je een hele specifieke wens hebt rondom bijvoorbeeld OLED). Apple doet het ook met de AW6 en SE die goedkoper, maar zeker niet heel goedkoop, zijn dan de AW7.

Is dat bandje de Archer Nylon die ik zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
twowheeler schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Bandje
toon volledige bericht
ben wel benieuwd welke dit precies is :) ik zie een hoop verschillende bandjes, maar ook vrij veel die de sensor zouden bedekken.. dat lijkt me niet de bedoeling bij een garmin

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Dat denk ik ook. De Fenix 5 plus is ook nog erg lang te koop geweest voor rond de 350+ euro terwijl de F6 al een tijd uit was. Een F6 voor minder dan 400 euro is een no-brainer en veegt de 745 en Venu 2 van tafel (tenzij je een hele specifieke wens hebt rondom bijvoorbeeld OLED). Apple doet het ook met de AW6 en SE die goedkoper, maar zeker niet heel goedkoop, zijn dan de AW7.
Los van de prijs denk ik dat de Fenix serie voor best een hoop mensen toch wat te lomp (lees: hoog) is, zelfs in de S uitvoering. Dat is voor mij een belangrijke reden geweest voor de VA4S te kiezen. Al vraag ik me af of dat nog gaat veranderen omdat er bizarre beperkingen in de VA4 software zitten. Het niet kunnen pauzeren van activiteiten vind ik echt heel vreemd. Aan de andere kant is een Fenix overkill qua features en is het prijsverschil aanzienlijk.

En ook ik verwacht niet dat dat gaat veranderen nadat de F7 uit is, dus ik zal nog wel ff blijven hangen bij de VA4S. En uiteindelijk ook nog eens verder kijken dan Garmin, want de slaap/stress analyse is op z'n best matig te noemen (en roeren in een pan levert stappen op, hoe dan?!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bundin schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Los van de prijs denk ik dat de Fenix serie voor best een hoop mensen toch wat te lomp (lees: hoog) is, zelfs in de S uitvoering. Dat is voor mij een belangrijke reden geweest voor de VA4S te kiezen. Al vraag ik me af of dat nog gaat veranderen omdat er bizarre beperkingen in de VA4 software zitten. Het niet kunnen pauzeren van activiteiten vind ik echt heel vreemd. Aan de andere kant is een Fenix overkill qua features en is het prijsverschil aanzienlijk.

En ook ik verwacht niet dat dat gaat veranderen nadat de F7 uit is, dus ik zal nog wel ff blijven hangen bij de VA4S. En uiteindelijk ook nog eens verder kijken dan Garmin, want de slaap/stress analyse is op z'n best matig te noemen (en roeren in een pan levert stappen op, hoe dan?!).
Herkenbaar. Dit noem ik dan een specifieke eis. Maar hier heb ik ook last van. Daarom mijn wens om een Fenix qua features is een dunne Apple Watch case te krijgen :)

Second best voor mij is de Venu 2S omdat die inderdaad best wat dunner is, maar die mist dan weer de Firstbeat features.

Daarom benieuwd hoeveel dunner de F7s is.

@Prulleman Ik vermoed de Archer nylon strap. Deze had ik @twowheeler in een DM aangeraden. Zijn hele fijne en comfortabele bandjes maar ik zit al aan de 2e (na 3 maanden was 1 van de 2 'bandjeshouders' doormidden. Wel gewoon een nieuwe gekregen maar toch. Je zou voor een Fenix 6 overigens wel het pinnetje van het originele bandje in dit quick release bandje kunnen proppen. Is 5 minuten pielen maar je bandje zit dan veel steviger aan de Fenix vast. Geeft mij een beter gevoel. Volgens mij kan het met de quick release pin ook gewoon maar dan heb je wat speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
iemand al de 20.30 firmware voor de fenix 6? die is (als ik de info goed lees) sinds een dag of 4 beschikbaar
de eerdere 20.x versies waren nog niet helemaal ok en de uitrol gestaakt enzo..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Ik draai zonder problemen de 20.30 firmware op m'n feñix 6s pro @Prulleman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
elastiek schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:22:
Ik draai zonder problemen de 20.30 firmware op m'n feñix 6s pro @Prulleman.
handmatig geinstalleerd of OTA?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Handmatig.
Pagina: 1 ... 208 ... 320 Laatste