@
Gonadan ik neem je wel degelijk serieus, daarom dat ik ook meerdere keren energie steek in het toelichten dat op de Apple Watch het kaartgebruik veel soepeler is dan bij Garmin. Dat was namelijk de kern van de discussie: de implementatie van maps op de F5 en F6 (en misschien ook wel op de 7) is qua snelheid matig en moet, gezien het feit dat andere oude horloges het wel snel kunnen, ook zeker soepeler kunnen zijn.
Daar reageer jij dan op met secundaire argumenten (je moet een extra app kopen, je moet je telefoon meenemen) die niet relevant zijn voor het punt dat ik wilde maken: op de F5 en F6 is het werken met kaarten een niet-soepele ervaring en dat kan beter.
Je maakt er zelf ook grappen over van het niveau 'time warpen':
Daarna betrek je het op je eigen persoonlijke situatie. Waarvan ik al lang weet dat een AW jou voorlopig (never say never

) niet kan bekoren, en terecht.
Vervolgens stel je na 3x uitleg door mij en @
Tinusvolkel wederom dat de AW niet zonder telefoon kan als het onverwachts is. Dat klopt maar voor mij bestaat die usecase niet en daarom dus ook oprecht nieuwsgierig wanneer jij in zo'n situatie terecht komt dat je met een AW verdwaald zou zijn en met een F5/F6/F7 niet. Time warpen is voor mij de situatie: ik wist niet dat ik op plek x buiten mijn regio/provincie zou komen, heb geen telefoon bij me en heb echt harde noodzaak om te kunnen navigeren. Volgens mij komt die situatie nooit voor, hence 'time warpen'.
Dat jij het prettig vindt om niet na te hoeven denken of je een kaartdeel wel op je horloge hebt als je bijvoorbeeld in het buitenland bent kan ik mij prima voorstellen. Het doet echter niks af aan de stellingen:
- op de F5 en F6 is het kaartgebruik niet bepaald optimaal qua snelheid
- de AW is hier veel soepeler in (en kent hele andere beperkingen maar niet relevant voor dit punt)
- de AW-pre load toepassing is in 99% van de gevallen prima werkbaar
No hard feelings wat mij betreft, ik kan de lol er ook van inzien als je mij aanspreekt op mijn drang naar 100% betrouwbare gegevens of kruistocht naar het perfecte horloge dus blijf dat vooral doen