Frenz64 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:14:
[...]
Andersom kan je stellen of mooie kleurtjes zo belangrijk zijn voor een sporthorloge (oké resolutie zeker). Zowel Desfit als DCR zeggen te kiezen voor de Epix, maar beiden vergelijken ze hem dragend aan de linker- en rechterpols. Da's niet echt een use case voor de meesten hier. Wat ik wil zeggen, ik heb nul, nada problemen met de functionele zichtbaarheid van mijn F5 en langere accuduur is altijd prettig, Nog minder omkijken naar. Komt daarbij de niet geheel onterechte zorg om inbranden en mijn keuze zou weer doorslaan naar de 7 (maar doe dan het flaslight ook op de gewone, diewilikookmaargeenX).
Het is alleen niet alleen een sporthorloge meer, voor mij is het mijn 24/7 horloge, dus dan wordt een mooi display toch weer wat belangrijker.
Alsnog een afweging natuurlijk, wel eens dat ~ een week gebruik kunnen maken van het horloge (DCR had het zelfs over 6 dagen met een uur workouts per dag?!) is an sich prima. Voor mij geldt hoe minder ik me met de batterij bezig hoef te houden hoe beter, dus 2 weken is nog beter, maar een klein weekje is wel prima bruikbaar.
Maar datavelden met meer info/details, maps met meer info/details, watchfaces die er goed scherp en levendig uitzien... Sign me up.
Zijn denk ik ook van die dingen, als je alleen een fenix7 zal hebben mis je oled niet maar als je eenmaal oled hebt gebruikt valt een fenix scherm daarna wellicht tegen?
Weet ook niet hoe de transflective schermen nu zijn, kan me voorstellen dat die kwaliteit ook aardig is verbeterd tov 2-3 jaar terug (en dus mijn FR945). Zelfde natuurlijk met OLED, die techniek zal ook verbeterd zijn waardoor zaken als burnin hopelijk echt geminimaliseerd/uitgebannen kunnen worden.
@
twowheeler
Ik gebruik maps op mijn forerunner nu vooral als (vooraf ingestelde) navigatie te voet en op de fiets. Even een route naar een locatie bepalen en volgen maar... Ook op vakanties, danwel een route laten bepalen danwel vooraf laden en daarop navigeren.
Inderdaad, scrollen en zoomen is echt wel ruk op de FR945 door knoppen en responsiviteit maar dat is dus met de snellere hardware en touch ook iets uit het verleden. Dan kan je dus snel om je heen kijken, zien wat waar is, orienteren, etc.
Waar mogelijk gebruik ik navigatie dus ipv mijn telefoon, helemaal rennend/lopend/fietsend (vaak wel telefoon actief in de jaszak als ik snel moet aanpassen vanwege hierboven genoemde redenen maar stel dat die ook ogpelost worden of zijn... ideaal)
[
Voor 17% gewijzigd door
m0ridin op 20-01-2022 10:26
]