• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat ik zelf pas afgelopen week ontdekte bij mijn Forerunner 305 is de mogelijkheid om je gemiddelde (tot op dat moment) lap pace weer te geven in plaats van de huidige pace.

Deze waarde is veel betrouwbaarder (omdat hij al is gemiddeld over een langere afstand) en geeft je veel beter een beeld van waar je op loopt. In combinatie met de auto lap functie (die ik altijd op 1km heb staan) echt ideaal!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
MrAcid schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:30:
Wat ik zelf pas afgelopen week ontdekte bij mijn Forerunner 305 is de mogelijkheid om je gemiddelde (tot op dat moment) lap pace weer te geven in plaats van de huidige pace.

Deze waarde is veel betrouwbaarder (omdat hij al is gemiddeld over een langere afstand) en geeft je veel beter een beeld van waar je op loopt. In combinatie met de auto lap functie (die ik altijd op 1km heb staan) echt ideaal!
_/-\o_ Ga ik gelijk instellen vanavond

Twitter | Linkedin

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:36
MrAcid schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:30:

Dat is nou precies de reden waarom ik een Garmin gekocht heb, om je gemiddelde tot dan toe (evt. per lap/km) te volgen, zodat je weet waar je ongeveer op uit zal komen op de eindstreep, of dat je dus voor of achter ligt op je schema.

• MrAcid
  • Niet online
Ja, daar heb ik hem ook voor. Maar ik wist niet dat je het per lap kon weergeven. Ik had hem altijd op een zwaar fluctuerende normale "pace" staan in plaats van "lap pace". :)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 09:39

pjvandesande

GC.Collect(head);

Discussies over de verschillende versies van de forerunner zijn erg populair. De meeste pro's en con's zijn goed uitgelegd. Echt heeft een verkoper in mijn favorite hardloop winkel bij gisteren overtuigd de Forerunner 310XT aan te schaffen in plaats van de Forerunner 305 (of de 405CT die ik in gedachten had). Het feit dat de 310XT ook met een trilsignaal waarschuwingen doorgeeft gaf voor mij de doorslag. Deze feature vind ik erg waardevol, zeker omdat ik vaak loop met muziek.

Dit weekend loop ik voor het eerst met de nieuwe aanwinst, een korte impressie volgt daarna.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vanavond even m'n Garmin maar herprogrammeren naar lap pace voor m'n training morgen :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• henrid
Mijn Garmin (405) kent verschillende weergaven, waarbij ik eentje heb ingesteld voor intervaltrainingen (tijd, afstand en gem.snelheid per lap) en eentje voor wedstrijden (totale tijd, afstand en gem. snelheid).
Voor zondag (4 mijl van Groningen) gaat het schema op 4:30 en tijdens het lopen kan ik dan aan de secondenwinst (of verlies) zien hoe ver ik zal doordringen in de 28 minuten (of boven 29 wat ik niet hoop).
Ik had Polar gevraagd of zij apparaatjes hadden met zo'n actueel gemiddelde functie, niet dus, bye bye, zo moeilijk is dat toch niet te programmeren, de benodigde gegevens (afstand en tijd) zijn al aanwezig...
Alleen van de week tijdens vieze motregen raakte dat ding van slag, want tegen vocht kan die niet.
Zondag gelukkig perfect loopweer.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je bedoelt dat die bezel niet tegen regen kan? Na het starten gelijk beide knopjes indrukken (= lock bezel), heb je nergens last van :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• henrid
Nou, ik was aan het eind van m'n loopje, en keek, en zag allemaal nullen, alsof het gereset was. Achteraf bleek de activiteit wel opgeslagen. Of gewoon lekker niet meer in de regen lopen...

• MrAcid
  • Niet online
:D

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 16:26
Anderen ook problemen met uploaden van data vanaf de 305? Als ik in Garmin Connect op Upload klik, dan zie ik alleen grijs scherm en gebeurt er verder niks. Normaal nooit problemen mee.

• MrAcid
  • Niet online
Even je 305 aan- en uitzetten helpt meestal (heb het twee of drie keer gehad).

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 16:26
MrAcid schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:41:
Even je 305 aan- en uitzetten helpt meestal (heb het twee of drie keer gehad).
Yep dat helpt inderdaad, thanks.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 13:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Zijn er hier meer mensen die wel eens een Garmin ter reparatie hebben gebracht waarbij het nogal lang duurde voordat je de Garmin terugkreeg? Ik weet dat MrAcid dit al eens heeft meegemaakt.

Zelf heb ik op 11 augustus mijn Forerunner 305 bij digitalstreet teruggebracht omdat er tijdens een regenachtige training vocht onder het display was gekomen. Er werd aangegeven dat het meestal een week of 4-6 duurde dat het horloge terug zou zijn. Inmiddels zijn we dus 9 weken verder en de winkel zelf gaat niet verder dan:
We zullen nog een mailtje naar Garmin sturen
We wachten op een bevestiging van Garmin voor vervanging
Ik word een beetje moe van die houding van de winkel en heb inmiddels zelf (gisteren) een mail richting Garmin UK gestuurd (daar valt NL onder) en die zou binnen drie dagen terugmailen.

Zijn er dus meer recentere ervaringen met reparaties bij Garmin?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• MrAcid
  • Niet online
Reparaties in NL worden afgehandeld door Sailtron, misschien het je daar nog wat aan.

Verder heeft Garmin er eigenlijk niks mee te maken, je moet echt bij Digitalstreet zijn.. Elke dag even bellen (niet mailen) kan helpen. Bij GPSshop.nl was het toen ook "ineens" geregeld en lag er een nieuwe op de mat.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 13:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Echt tien minuten geleden heb ik een credit gekregen voor vervanging...
Pff, blij dat het zover is. Jammer dat ik twee hardloopwedstrijden zonder heb gezeten en ik ben hem dus 9 weken kwijt geweest. Maar ik kan morgenavond weer lekker mijn eigen gegevens oppikken!

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• MrAcid
  • Niet online
Nice! :)

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:04

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik sluit net mijn FR aan en hoor ineens een vreemd geluid.
Net of de activiteit middels een 33k6 moden wordt verstuurd haha

Hebben jullie dat ook of is die van mij nu al aan het overlijden?

Anoniem: 383300

Beste Xaveruis, ik ben helemaal niet zo blij met Sailtron
Ik koop Garmin omdat zij de funktionaliteit kunnen leveren die ik graag wil hebben.
Ik heb 2 jaar een Garmin 301 gehad. Deze werkte met USB aansluiting Door het zweten werd de aansluiting aangetast.
In januari 2009 heb het apparaat naar Sailtron opgestuurd.
Zij konden het apparaat niet maken en als ik het apparaat terug wilde hebben dan zou ik de onderzoekskosten moeten betalen.
Dus dacht ik steek dat ding maar in julie ........ Affijn ik kon mijn actieviteiten niet meer registreren.
Na lang zoeken en veel wikken en wegen in augustus 2009 toch maar weer een Garmin 301 XT HRM gekocht. Mede omdat het oplaad systeem veranderd/verbeterd was.
Helaas half april komen er problemen met het laden Er vliegen allerlei schermpjes voorbij tot er een leeg scherm overblijft en hij laad niet meer op.
Contact gezocht met de leverancier en via deze het apparaat opgestuurd naar Sailtron. Al snel waren zij er achter dat zij dit niet konden repareren en begin juli werd een nieuw apparaat opgestuurd.
Affijn na 3 maanden (15 augustus) heb een een zeer duur stopwatch over want de nieuwe Garmin 310 XT ontvangt geen saterlieten meer.
Het apparaat weer naar Sailtron opgestuurd. Hierna hoor je helemaal niets meer. Zelfs niet dat het apparaat is aangekomen. Ik stuur nu iedere 2 weken een mail naar HSC met de vraag wat de status van de reparatie is. Ik begrijp dat ik weer een nieuwe GArmin krijg en dat ze hier op zitten te wachten bij Sailtron. Vreemd want de Garmin 310XT HRM is in bijna alle winkels op voorraad leverbaar.
Het zal mij benieuwen hoe lang het nog gaat duren. Ik wil eigenlijk de edge 800 hebben maar ik denk dat ik hier toch maar vanaf zie.

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-02 13:07
Heb sinds 4 maanden de Garmin 310xt HRM.
Nou ben ik een vrij intensief loper (+-10 uur per week) en mijn Borstband was al na 2 maanden compleet uitgerekt. Ik ben niet bepaald een dikke loper, dus voor mij werd hij zelfs bij het bijstellen te breed.

Ik heb de borstband terug gestuurd en 2 dagen later mail gehad dat er een nieuwe borstband is besteld en naar mij gestuurd gaat worden. Goede service van Coulsound (waar ik hem gekocht heb)

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-03 13:43

vanDaal

-ismeereentje

Kickje

Ik heb zelf sinds een jaar of anderhalf een Garmin Forerunner 60 (FR60, zonder GPS). Nu heb ik hem een paar maanden niet gebruikt en de batterij lijkt nu op te zijn. Iemand een idee hoe ik deze kan (laten) verwisselen? De achterkant is dichtgeschroefd met vier kleine schroefjes, dus zelf openmaken doe ik liever niet.

-edit-
Gevonden, dat wordt zelf doen, alleen even een CR2032 batterij scoren.
-/edit-

[Voor 32% gewijzigd door vanDaal op 02-01-2011 11:56]

• MrAcid
  • Niet online
Nike komt vanaf april (USA en UK)/juli ("rest") met een GPS SportsWatch. Ziet er super gelikt uit maar wel een stuk minder functionaliteit dan de Garmins. Ben benieuwd!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
MrAcid schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 02:24:
Nike komt vanaf april (USA en UK)/juli ("rest") met een GPS SportsWatch. Ziet er super gelikt uit maar wel een stuk minder functionaliteit dan de Garmins. Ben benieuwd!
Link erbij: http://www.runforrunners....ort-watch-gps-videos.html
Is gister ook in het hardloop topic langsgekomen :)

Anoniem: 221778

Ik heb laatst mijn forerunner even getest bij het skiën. Dat geeft mooie resultaten! Ik was even bang dat de ontvangst zou tegenvallen omdat ik hem droeg onder mijn kleren, maar dat viel zeer goed mee!
http://connect.garmin.com/activity/63785058

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 15:21
Hoe lang duurt het bij jullie trouwens voordat de Forerunner GPS-signaal heeft? Bij mij duurt dat echt een paar minuten. Best wel irritant als je een klein rondje gaat lopen van ongeveer 5k en je dus iets meer dan 20 minuten onderweg bent en je dan eerst minutenlang moet wachten voordat hij signaal heeft. Mijn telefoon doet dat volgens mij veel sneller.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verschilt heel erg, soms <30sec maar de laatste tijd heel vaak >2 minuten en dan heb ik af en toe ook nog eens dat de progress bar blijft hangen op 100% en er niets gebeurt.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik ken het gevoel. Tegenwoordig leg ik hem een paar minuten voordat ik ga lopen maar alvast buiten bij het keukenraam op de vensterbank. Kan ik dan mooi nog harslagmeter even natmaken en omdoen, schoenen aan.
Dan heeft hij wel tijd genoeg gehad om weer te beseffen waar hij is.

Bewolking, gebouwen en bomen maken het wel een beetje moeilijk en als je dan ook nog aan het verplaatsten bent wordt het steeds lastiger blijkbaar. Beste is het volgens mij om hem in te schakelen waar hij het laatst is uitgeschakeld.

[Voor 29% gewijzigd door Lolhozer op 20-01-2011 08:56]

Waarom? Omdat het kan!!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Bij mij duurt de fix ongeveer 2-5 minuten altijd. Voordat ik ga lopen leg ik mijn FR305 in de vensterbank en dan heb ik vaak al een fix als ik de deur uit loop.

Heb zelf ook meteen een vraag want het lijkt mij niet. Ik wil een intervaltraining instellen van met een tijd en afstand als doel.

400m in 2 minuten (5:00 per km)
400m in 3 minuten

Kan deze twee wel afzonderlijk instellen maar niet gezamenlijk. Nu moet ik steeds op mijn FR kijken of ik wel op het goede tempo zit. Heb het wel keer ingesteld met Run / Jog maar kreeg elke 30 secs de melding dat ik sneller moest.

Het zou mooi zijn als je bijvoorbeeld aan kan geven dat je doel 5:00 per km is en dat je dan een afwijking van + en -10 secs per km kunt instellen.

• Roberttt
Ik had er gister ook last van, mijn forerunner 305 heeft zeker 5 min staan zoeken naar satellieten. Toch maar keer buiten leggen voordat ik ga rennen.

[Voor 40% gewijzigd door Roberttt op 20-01-2011 10:09]

• Lolhozer

Lolhozer

Via trainingcenter kun je workouts instellen, waarin je verschillende stappen in kan stellen, aantal keer dat hij die verschillendestappen in totaal moet herhalen
Eerst geef je aan dat je een herhalend programma wilt, wat bijv 10x herhaalt moet worden, waarna je het programma kunt ingeven, bijv 400m snel, 20sec wandelen, 300m joggen, 20sec wandelen.

Je kunt dan instellen dat de 400m snel in snelheids bereik x moet liggen, daarin heb je dan je marge. Je moet over die 400m gemiddeld zien uit te komen in dat bereik. Start je dus te langzaam, blijft hij je aanzetten om sneller te lopen, zodat je gemiddelde wel op het ingestelde bereik komt.

Dat de 305 zegt dat je sneller moet ligt dus compleet aan jou :+. Dus beter instellen. Dus bijv:
400m snel, 20sec wandelen, 300m joggen, 20sec wandelen, i.p.v.
400m snel, 400m joggen, waarvan je bij het joggen zelf 20sec aan het begin en einde wandelt, want dan zal hij voor dit gedeeltje je blijven aansporen tot je het gewenste gemiddelde hebt bereikt.

Waarom? Omdat het kan!!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lolhozer schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:55:
Ik ken het gevoel. Tegenwoordig leg ik hem een paar minuten voordat ik ga lopen maar alvast buiten bij het keukenraam op de vensterbank. Kan ik dan mooi nog harslagmeter even natmaken en omdoen, schoenen aan.
Dan heeft hij wel tijd genoeg gehad om weer te beseffen waar hij is.

Bewolking, gebouwen en bomen maken het wel een beetje moeilijk en als je dan ook nog aan het verplaatsten bent wordt het steeds lastiger blijkbaar. Beste is het volgens mij om hem in te schakelen waar hij het laatst is uitgeschakeld.
Bij mij duurt het meestal 2 minuten ofzo en gebruik dezelfde oplossing.

Wat ik veel irritanter vindt is dat hij automatisch GPS opstart aangezien ik dit niet altijd wil gebruiken ivm de lange fixtijd. Om het uit te zetten moet je door teveel menu's .....

310 XT heb ik btw.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:20

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Help!!!! schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:23:
[...]

Bij mij duurt het meestal 2 minuten ofzo en gebruik dezelfde oplossing.

Wat ik veel irritanter vindt is dat hij automatisch GPS opstart aangezien ik dit niet altijd wil gebruiken ivm de lange fixtijd. Om het uit te zetten moet je door teveel menu's .....

310 XT heb ik btw.
Op de FR305 is het simpel om GPS uit te zetten: houd een aantal seconden de 'mode'-toets ingedrukt, en in het sportselectiemenu wat dan verschijnt kun je 'Outdoor use' naar 'Indoor use' veranderen. Klaar! :)
Zou je dat ook op de 310XT kunnen proberen?

[Voor 3% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 20-01-2011 13:32]

... en oranje! :P

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zal t vanavond ns proberen. Tx voor de tip.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Oh lol.. Zie nu pas dat je de snelheden zelf in kan stellen (vooraf definieren wat joggen is enz) :D
Het is gelukt ! thx !

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44
Iemand al ervaring met de 410HRM? ligt al bij running center, de 405hrm/cx is niet meer leverbaar. (bij runningcenter)

Adviesprijs voor de 410 HRM , € 399, kon voor 4 tientje minder mee, echter ben nog niet zeker van mn zaak.

PV opbrengst

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 13:29

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Justin2000 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 09:53:
Iemand al ervaring met de 410HRM? ligt al bij running center, de 405hrm/cx is niet meer leverbaar. (bij runningcenter)

Adviesprijs voor de 410 HRM , € 399, kon voor 4 tientje minder mee, echter ben nog niet zeker van mn zaak.
Ik heb een 405CX, destijds ook voor een dergelijk bedrag gekocht, en zou dat zeker niet weer doen. De 305 voor ongeveer € 125,- is goed genoeg. Bespaar jezelf een boel euro's.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

iNSaNe-oNe schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:31:
[...]

Op de FR305 is het simpel om GPS uit te zetten: houd een aantal seconden de 'mode'-toets ingedrukt, en in het sportselectiemenu wat dan verschijnt kun je 'Outdoor use' naar 'Indoor use' veranderen. Klaar! :)
Zou je dat ook op de 310XT kunnen proberen?
Heb het geprobeerd, helaas werkt t niet..... :'(

PC Specs

• Lolhozer

Lolhozer

Floris-K schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:24:
[...]

Oh lol.. Zie nu pas dat je de snelheden zelf in kan stellen (vooraf definieren wat joggen is enz) :D
Het is gelukt ! thx !
Ik zelf heb die namen er maar uit gegooid, ik vergat telkens wat het was. Ik heb nu in de verschillende bereiken de tempo-grenzen in de naam vermeldt, dus:
1 7:30-7:00/km
2 7:00-6:30 /km
3 6:30-6:00 /km
4 6:00-5:30 /km
5 5:30-5:00 /km
6 5:00-4:30 /km
7 4:30-4:00 /km
8 4:00-3:40 /km
9 3:40-3:20 /km
10 3:20-3:00/km

Instellen van de workout doe ik meestal vlak vantevoren, dus ik weet wat er gaat komen. Mocht in de toekomst sneller worden, kan ik makkelijk de grenzen iets wijzigen.

Waarom? Omdat het kan!!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44
Ragger schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:54:
[...]

Ik heb een 405CX, destijds ook voor een dergelijk bedrag gekocht, en zou dat zeker niet weer doen. De 305 voor ongeveer € 125,- is goed genoeg. Bespaar jezelf een boel euro's.
de 405 CX is met hr band ?

PV opbrengst

• Ragger

Ragger

Ja, en die is wel handig.
Maar de 305 heeft ook een hartband (HRM).

• MrAcid
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:05:
[...]

Heb het geprobeerd, helaas werkt t niet..... :'(
Try again.. Dat moet wel werken namelijk. :)

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20
Gisteren 29 km duurloop gedaan in aanloop naar de R'dam marathon. Toen ik thuiskwam had ik 305 uitgezet. Toen ik hem later wil wilde aanzetten, deed hij het in eerste instantie niet. Na de Mode en Lap knop actie deed hij het weer maar wanneer ik nu de activiteit wil binnenhalen bij Garmin Connect, stopt hij bij 80% van de data binnenhalen.
Heb het probleem zowel bij firefox als IE. Ook Trainings center wil de activiteit niet binnenhalen. :-(
Ook importeren via Runkeeper lukt niet. File zal waarschijnlijk beschadigd zijn.
In de geschiedenis in de 305 zelf kan ik de data zoals ronden/kaarten enzo gewoon bekijken.
Iemand nog tips hoe ik toch nog deze file kan binnenhalen?

update:volgens mij zit er op de 305 geen mogelijkheid om een export te forceren.

[Voor 5% gewijzigd door bluek op 05-03-2011 17:28]

• henrid
Het enige wat ik kan verzinnen, wat mij wel eens helpt na een mislukte import, is dat je via het menuutje op het horloge het verzenden ook kan forceren, bij de 405 tenminste. Als Garmin Connect halverwege stopt, dan neem ik aan dat er niets op je pc staat en zal het importeren in Trainingscenter of wat dan ook m.i. sowieso niet mogelijk zijn, omdat eerst de overdracht (geheel) gelukt moet zijn, lijkt mij. Als je al wel een file op de pc hebt, kun je die misschien muteren in notepad ofzo, om de inhoud te verbeteren m.b.t. missende gegevens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:20

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

bluek schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:02:
[...]maar wanneer ik nu de activiteit wil binnenhalen bij Garmin Connect, stopt hij bij 80% van de data binnenhalen.
Heb het probleem zowel bij firefox als IE. Ook Trainings center wil de activiteit niet binnenhalen. :-(
Voor wat betreft hangende uploads naar Garmin Connect helpt het bij mij vaak als je je cache van je browser leegt, of in 'Privacy-mode' de upload doet. Eventuele nog aanwezige cachefiles worden dan niet gebruikt en daardoor gaat je upload dan wel goed naar die site. Is heel hinderlijk inderdaad, maar werkt prima.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluek
Ik had voorheen nooit echt problemen met uploaden. Cache leegmaken hielp helaas niet.
Nu ik de activiteit op het horloge hebt gewist, is de data wel te zien in SportTracks 2.1. Eerder gaf die ook die ook een foutmelding maar de data lijkt er nu toch op te staan. Alleen is het verspreid over 2 dagen 8)7 .
Een nieuwe activiteit van vanochtend lijkt wel goed te gaan, alleen is het grafiekje van de timing niet goed. Ik heb daar blijkbaar gemiddeld 1 min/km gelopen gedurende 8 km. Zo snel ben ik echt niet. O-). De autolpa per km geeft wel de goede info.
Ik heb nu alle data gewist. Hopelijk doet hij van de week wel weer goed.

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na 3,5 jaar trouwe dienst is mijn 305 helaas overleden :(, het begon met het af en toe uitvallen van het scherm, totdat het scherm er helemaal mee ophield. Omdat ik het toch wel een erg fijn apparaat vond, toch maar een nieuwe besteld :)

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Basterd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:53:
Na 3,5 jaar trouwe dienst is mijn 305 helaas overleden :(, het begon met het af en toe uitvallen van het scherm, totdat het scherm er helemaal mee ophield. Omdat ik het toch wel een erg fijn apparaat vond, toch maar een nieuwe besteld :)
Niet voor de 310XT gegaan? Zit zelf te dubben, mijn huidige 305 behouden tot het einde der tijden :) of de 310XT. 310XT lijkt me wel prettig ivm gegarandeerde waterdichtheid (evt. trathlons?)en de nieuwe borstband.

• MrAcid
  • Niet online
Nadat half februari mijn Forerunner 305 voor de derde keer kapot ging (aan de andere kant van de wereld, met 250+km aan buitenlandse -Azië en Australië- loopdata erop :() heb ik GPSshop.nl vriendelijk doch dringend verzocht om bij terugkomst alsjeblieft het ding te vervangen voor een 310XT, de 305 geeft bij mij ongeluk. Vandaag een mailtje ontvangen met een verzoek om de bijbetaling in orde te maken dus hopelijk morgen de 310XT in huis.

Prima service van GPSshop.nl dus en hopelijk nu een einde aan de frustraties dat die dingen steeds kapot gaan bij mij.

[Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 05-04-2011 16:14]

• MrAcid
  • Niet online
Vinden jullie de overgang van Garmin Connect van Google Maps naar Bing Maps ook zo dramatisch? Het is echt niet om aan te zien en bossen, water, wegen, alles is onduidelijker. Waarschijnlijk heeft Microsoft er een leuke zak geld neer gelegd maar voor de eindgebruiker is het echt peop.

Gebruik nu (Mac) rubiTrack om alles gewoon lokaal op te slaan, ziet er vrij aardig uit (al die felle kleurtjes hoeven niet zo van mij, maar vooruit) en het kan behoorlijk veel. Komende tijd eens even kijken hoe het bevalt in het "dagelijks leven".

• Roberttt
Vind het ook inderdaad niet erg lekker werken. Het is wel leuk natuurlijk om met mensen je rondjes te delen.

Ik ga ook eens kijken naar Sporttracks, zoals ook werd aangegeven in het hardloop topic.

• artharpe
  • Niet online
Roberttt schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:17:
Vind het ook inderdaad niet erg lekker werken. Het is wel leuk natuurlijk om met mensen je rondjes te delen.

Ik ga ook eens kijken naar Sporttracks, zoals ook werd aangegeven in het hardloop topic.
Ik gebruik Sporttracks 2 (3 is betaalde versie, overbodig imo). Goede tool met veel plug-ins, heeft wel een eigen interpretatie van de Garmin waardes dus verwacht wel geringe verschillen.

• Graham
  • Laatst online: 15-03 23:25
MrAcid schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:39:
Vinden jullie de overgang van Garmin Connect van Google Maps naar Bing Maps ook zo dramatisch? Het is echt niet om aan te zien en bossen, water, wegen, alles is onduidelijker. Waarschijnlijk heeft Microsoft er een leuke zak geld neer gelegd maar voor de eindgebruiker is het echt peop.

Gebruik nu (Mac) rubiTrack om alles gewoon lokaal op te slaan, ziet er vrij aardig uit (al die felle kleurtjes hoeven niet zo van mij, maar vooruit) en het kan behoorlijk veel. Komende tijd eens even kijken hoe het bevalt in het "dagelijks leven".
Daarnaast is Garmin Connect ook vaak kaput de laatste tijd. Eigenlijk veel meer na de overgang. Alternatief ben ik ook wel aan het zoeken eigenlijk maar wil het wel kunnen delen. Is vooral leuk nu ik in Australië ben namelijk.

grahamofthewheels.com

• bluek
Graham schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:52:
[...]

Daarnaast is Garmin Connect ook vaak kaput de laatste tijd. Eigenlijk veel meer na de overgang. Alternatief ben ik ook wel aan het zoeken eigenlijk maar wil het wel kunnen delen. Is vooral leuk nu ik in Australië ben namelijk.
Je kan ook een programma als Runkeeper gebruiken om je files rechtstreeks van je Garmin te importeren. Het importeren gaat niet zo snel maar het werkt wel.
Dan kan je ze ook delen met andere mensen.

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 20:09
Endomondo.com kan ook garmin files importeren en laat ze wel zien in google maps. Vlakt de grafieken ook wat mooier uit.

• Ty-Rap
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04-2021
Vanavond heb ik bij 4Launch een Forerunner 305 gekocht. Hij was nu maar 128,90 inclusief verzendkosten. Het was de laatste en was er dus nog net op tijd bij. De voorraadteller staat nu op nul :-)

Vroeger heb ik wel veel gesport maar de laatste jaren niet meer. Had jaren geleden met voetbal een gescheurde kruisband opgelopen en die is enkele jaren gelden met een pees gerepareerd. De knie voelt nu weer als nieuw en wil nu eindelijk weer eens wat aan de conditie doen. Ben op loopgebied een beginner en zal dus ook daarvoor het juiste programma volgen (http://www.maartensport.n...5-km-forerunner-workouts/) Bedankt Maarten.

Nu moet je bepaalde waarde gaan instellen en nu wil ik graag weten hoe je het aantal maximale hartslagen dat je mag hebben bepaald en het percentage waarbij je het beste rendement hebt? Is hier een tabel voor of zo?

Tijd is net als een website: je moet het gewoon maken...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat kan je --mits goed getraind-- met een maximaaltest bepalen. De max hartslag daalt niet alleen over de jaren maar verschilt ook enorm per persoon. Er is een vuistregel 220-leeftijd maar die is vaker verkeerd dan goed als je het per individu kijkt.

Voor hartslagzones/rendement moet je zoeken naar Zoladz of Karvonen, genoeg informatie te vinden daarover.

• Ty-Rap
Binnen het aanmaken van een workout onder hardlopen in Garmin Trainings Center, kan je aangeven of een bepaalde stap een rustpauze is. Wat wordt hiermee precies mee bedoeld? Werkelijk niets doen, dus stilstaan of wandelen?

• MrAcid
  • Niet online
Dat is meer voor jezelf, de Garmin doet daar verder niks mee. Mijn trainingen bevatten nooit wandelpauzes, ik blijf altijd heel rustig lopen tijdens een "pauze".

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Garmin Forerunner 610 is uit, DC Rainmaker heeft inmiddels een recensie geplaatst :)

• artharpe
  • Niet online
kenneth schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:28:
Garmin Forerunner 610 is uit, DC Rainmaker heeft inmiddels een recensie geplaatst :)
DC Rainmaker is, wat mij betreft, een goede betrouwbare bron. Ik heb de 610 i.i.g. op mijn verlanglijst gezet.

Anoniem: 328788

Ty-Rap schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:01:
Vanavond heb ik bij 4Launch een Forerunner 305 gekocht. Hij was nu maar 128,90 inclusief verzendkosten. Het was de laatste en was er dus nog net op tijd bij. De voorraadteller staat nu op nul :-)

Vroeger heb ik wel veel gesport maar de laatste jaren niet meer. Had jaren geleden met voetbal een gescheurde kruisband opgelopen en die is enkele jaren gelden met een pees gerepareerd. De knie voelt nu weer als nieuw en wil nu eindelijk weer eens wat aan de conditie doen. Ben op loopgebied een beginner en zal dus ook daarvoor het juiste programma volgen (http://www.maartensport.n...5-km-forerunner-workouts/) Bedankt Maarten.

Nu moet je bepaalde waarde gaan instellen en nu wil ik graag weten hoe je het aantal maximale hartslagen dat je mag hebben bepaald en het percentage waarbij je het beste rendement hebt? Is hier een tabel voor of zo?
Ik ben een loper en heb hier het volgende op te zeggen

Er zijn twee hartslagen die je moet vinden, je maximale hartslag (eigenlijk minder belangrijk uitleg later) en je hartslag waarbij je overgaat van aerobe training naar anaerobe training (wat jij omschrijft als beste rendement vermoed ik)

Wat is deze laatste hartslag? Dit is de hartslag waarbij je maximale inspanning levert zonder te verzuren. Duurlopers in wedstrijd lopen meestal rond deze hartslag. Voor trainingen is sterk aan te raden hieronder te blijven. Uitzonderingen zijn:
intensieve intervaltrainingen: in dit geval probeert men rond deze hartslag te blijven
snelheid/weerstandtraining: dan moet men boven deze hartslag gaan.

Merk op dat dit allemaal niets te maken heeft met je maximale hartslag.

Hoe vind je nu deze hartslag?
Ideaal is natuurlijk een inspanningstest laten doen. Weet je direct ook of er niets aan je hart scheelt en weet je ook een pak meer parameters waarop je je training kunt afstellen. Niet iedereen kan echter 3-4 inspanningstesten per jaar doen om deze parameters up to date te houden.

Wat bij ons in de club gedaan wordt:

Loop tien minuten alsof het wedstrijd was, liefst op goede ondergrond zoals een atletiekpiste. Let er op dat je een goede opwarming gedaan hebt. Doe dit aub niet op een hellend parcours of een finse piste of iets dergelijks.
Idealiter haal je iets meer dan drie kilometer. Haal je minder dan 3 kilometer, loop dan tot je 3 km hebt.

Je gemiddelde hartslag op de laatste kilometer is een zeer goede benadering van de gezocht hartslag (start dus een lap als je de laatste kilometer ingaat, dit hoeft niet exact een kilometer te zijn, tijdsinterval van langer dan 2 minuten is al meer dan voldoende eigenlijk)

Richtgetal om mee verder te rekenen: 180 (velen zullen een lagere hebben, velen hoger, bij mij persoonlijk is dit 194 (inspanningstest deze test liggen meestal maar 1 slag uit elkaar, wat te verwaarlozen is) maar ik denk niet dat er velen zo een hoge hartslag gaan halen).

Nu een duurloop zou ik toch zeggen wil je effect hebben om toch niet minder dan een 30 tal slagen hieronder te zitten. Dat is ongeveer de grens tussen een 'wandeling' (duurloop met weinig effect) of een effectieve duurtraining. voor iemand met 180 is 155 denkik een goede waarde. (ik ben geen dokter, maar ik loop rond de 165)

Wil je om een of andere reden toch je maximale hartslag achterhalen kan je hetvolgende doen.
Doe een goede opwarming. (dus niet eens 5 minuutjes lopen, loop een kwartiertje in, stretch zeker je hamstrings goed, doe een paar versnellingen).
Loop nu een 600m vol door. Stop NIET maar loop zeer langzaam verder, het maakt niet uit dat je trager loopt dan je zou stappen, stap gewoon niet. Na 1 minuut doe je een 150 meter spurt. Alles geven. Je behaalde max hartslag zal dicht tegen je max aanliggen, tenzij je de dag ervoor een zware training hebt gehad ofzo..)

• Ty-Rap
Ik begrijp de Forerunner 305 resultaten in Garmin Training Center (GTC) niet. Zoals je misschien eerder hebt gelezen heb ik de 305 net en ben ik ook een beginner qua lopen. Als ik de grafieken in GTC bestudeer lijkt het net of de tijd t.o.v. het aantal hartslagen verschoven is. Ter verduidelijking heb ik een plaatje bijgevoegd: http://i394.photobucket.c...oto/Forerunnergrafiek.png

In het oranje vak (tussen min. 5 en 6) ben ik 1 minuut aan het rennen en loopt het aantal hartslagen (rode lijn) op. In het groene vak (tussen min. zes en acht) ben ik 2 minuten aan het wandelen en loopt het aantal hartslagen (rode lijn) terug. Tot zover geen probleem. De blauwe lijn echter is het aantal km/uur en hier zit het probleem: tijdens het rennen (oranje vak) ligt deze lager dan tijdens het wandelen (groene vak)... Hoe kan dit en wat is hier mis???

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Weet je zeker dat het snelheid (km/h) is en niet tempo (min/km)? Hoe harder je loopt, hoe lager je tempo.

10km/h = 6'00"/km
12km/h = 5'00"/km
15km/h = 4'00"/km

Enzovoort.

[Voor 25% gewijzigd door kenneth op 16-04-2011 09:42]

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-03 23:34
Is het mogelijk de Forerunner 305 te delen met verschillende gebruikers? Ik bedoel als mijn vriendin een stukje hardloopt met de Forerunner kunnen haar gegevens dan gekoppeld worden aan een andere Garmin Connect account?

• Ty-Rap
kenneth schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:38:
Weet je zeker dat het snelheid (km/h) is en niet tempo (min/km)?
Je hebt helemaal gelijk. Zie nu pas dat er een mogelijkheid is om in de GTC grafiek de verschillende waardes (maximaal 2) per linker en rechter y-as te selecteren. Hij stond aan de rechterzijde idd op tempo en niet op snelheid.

• MrAcid
  • Niet online
echtp schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:00:
Is het mogelijk de Forerunner 305 te delen met verschillende gebruikers? Ik bedoel als mijn vriendin een stukje hardloopt met de Forerunner kunnen haar gegevens dan gekoppeld worden aan een andere Garmin Connect account?
Niet echt makkelijk. Behalve als je gewoon elke keer na het uploaden (en het .txc bestand los opslaan waar je het later nog een keer kan recyclen) je Forerunner leeg te gooien. En dus elke keer te uploaden als je een activiteit gehad hebt.

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-03 23:34
MrAcid schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:49:
[...]

Niet echt makkelijk. Behalve als je gewoon elke keer na het uploaden (en het .txc bestand los opslaan waar je het later nog een keer kan recyclen) je Forerunner leeg te gooien. En dus elke keer te uploaden als je een activiteit gehad hebt.
Nu dat lijkt mij toch niet echt een groot probleem, als je thuiskomt na het sporten sluit je hem toch aan om de gegevens te uploaden. Het zou natuurlijk beter zijn als Garmin de optie in de Forerunner zou inbouwen, zo moeilijk is dat toch niet?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Doet de 305 dat niet dan? Als ik gegevens upload (FR405) dan verwijdert hij het automatisch van de FR.

• Ragger

Ragger

kenneth schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:34:
Doet de 305 dat niet dan? Als ik gegevens upload (FR405) dan verwijdert hij het automatisch van de FR.
Dat is een instelling. Ergens.

• MrAcid
  • Niet online
Voor wat ik zo snel zie is het een instelling die alleen in de Garmin ANT+ Agent zit. Daar heb je als 305/205 bezitter dus niet zoveel aan.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ah, dat verklaart het.

Zag trouwens dat de 610 in Nederland een adviesprijs krijgt van 399 euro, volgende maand leverbaar.

Ik wacht nog maar even :P

• MrAcid
  • Niet online
Absurde prijzen denkt Garmin toch elke keer weer te vangen voor evolutionaire producten... Maar goed, er zullen genoeg mensen zijn die het neertellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 14:55
Heb al enige jaren naar volle tevredenheid een 305.Ik gebruik mijn netbook om de resultaten in te lezen. Aangezien ik een IPAD of een tablet met Honeycomb wil aanschaffen en maar één ding wil meenemen op vakantie en ik dacht er zal wel een APP zijn waarmee ik de gegevens in kan lezen(veiligstellen) op zo'n tablet, maar tot mijn verbazing is er nog niets beschikbaar. De IPAD kan ik me iets bij voorstellen(geen native USB aansluiting). Android heeft echter ook geen oplossing en ook bij Garmin geen activiteiten.....iemand een oplossing? 8)7

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hmm, dat wordt lastig vrees ik. Met een 310XT is er binnenkort een mogelijkheid op je iPad/iPhone via een ANT+ dock, maar daar heb je met een 305 natuurlijk geen zak aan. Toch meer info: http://www.dcrainmaker.co...-downloading-fr310xt.html

Hoe het met Android zit kunnen andere mensen je misschien vertellen maar ik vrees dat het lastig wordt.

• Roberttt
artharpe schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:20:
[...]

Ik gebruik Sporttracks 2 (3 is betaalde versie, overbodig imo). Goede tool met veel plug-ins, heeft wel een eigen interpretatie van de Garmin waardes dus verwacht wel geringe verschillen.
Kwam er net achter dat de trial van sporttracks 3.0 best uitgebreid nog is: http://www.zonefivesoftwa...ttracks/store/compare.php

• MrAcid
  • Niet online
Voor wie twijfelt tussen een Forerunner 305 en 310XT: ik heb ze inmiddels allebei gehad en op mijn blog een kort stukje geschreven over de verschillen/verbeteringen. De conclusie zal voor 99% van de mensen hier zijn dat er niet echt een reden is om bijna het dubbele bedrag voor de 310XT op te hoesten. :)

Linkje: http://www.maartensport.n...vs-garmin-forerunner-305/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:55
Ik heb op Got al eerder vragen gesteld over een goede hartslagmeter maar na gisteren een clinic gehad te hebben is de kogel door de kerk: ik moet zo'n ding hebben :)

Ik heb een paar eisen: Kwalitatief goede hartslagmeter, online te bekijken op een google maps achtige omgeving, en als belangrijkste: software die mij actief feedback geeft op de training. Dus bv: op minuut 50 was je hartslag X terwijl voor je conditie training je eigelijk Y moet hebben.

Ik zit te denken aan bv:

http://www.gpsshop.nl/pro...10-hrm-hartslagmeter.html

of
http://www.hartslagmeterc...-multi-hartslagmeter.html

budget oplossing:
http://www.hartslagmeterc...er-305-hartslagmeter.html

Hebben de 'top' modellen veel meerwaarde boven de 305?

Ook vraag ik me af in hoeverre ik de garmins kan gebruiken voor bv mountainbiken? die multi van polar zou geschikt moeten zijn voor meerdere sporten.

Tips/trucs? ik heb bv bovenstaande review gelezen maar vraag me toch bovenstaande zaken af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roberttt
De 305 doet prima wat jij wilt. Persoonlijk zou ik geen extra geld aan de 610 uitgeven al ziet die er wel erg mooi uit. Daarnaast is de 610 niet multisport volgens garmin.nl. Hooguit zou ik voor de 405 kiezen als je langer dan 8 uur gebruik maakt van het apparaat, bijv lange tocht op de mountainbike? Daarnaast is de betere waterdichtheid ook misschien wel zo handig bij mountainbiken. Voor mountainbiken/fietsen zijn speciale steuntjes beschikbaar die je op het stuur kan monteren.

Je kan hier trouwens ook een handige vergelijking maken: http://www.garmin.nl/product/compare/

• xxxMaverick
Roberttt schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:59:
De 305 doet prima wat jij wilt. Persoonlijk zou ik geen extra geld aan de 610 uitgeven al ziet die er wel erg mooi uit. Daarnaast is de 610 niet multisport volgens garmin.nl. Hooguit zou ik voor de 405 kiezen als je langer dan 8 uur gebruik maakt van het apparaat, bijv lange tocht op de mountainbike? Daarnaast is de betere waterdichtheid ook misschien wel zo handig bij mountainbiken. Voor mountainbiken/fietsen zijn speciale steuntjes beschikbaar die je op het stuur kan monteren.

Je kan hier trouwens ook een handige vergelijking maken: http://www.garmin.nl/product/compare/
heb de 305 besteld, bedankt voor input

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voor de mensen die op de Mac werken, ik heb een review geschreven van rubiTrack, een handig programma om je Garmin data mee te analyseren.

http://www.maartensport.n...lyseren-rubitrack-mac-os/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roberttt
Leuk artikel Maarten! Zit er aan te denken om rubitrack aan te schaffen, ik ben niet echt tevreden met sporttracks namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 00:04
Ik zag hier al wat voorbij komen over hartslagmeters, ik ben op zoek naar een hartslagmeter voor mijn Forerunner 405.
Het model van Garmin zelf vind ik vrij prijzig (+/- 80 euro). Vraag is dus of er andere merken hartslagmeters zijn die met de Forerunner 405 werken?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Elke "ANT+ hartslagsensor" is compatible. Maar volgens mij is Garmin zelf één van de goedkoopste.

http://www.beslist.nl/ele...p_sortby=price_total_sort Vanaf ongeveer €55.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
MrAcid schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:07:
Elke "ANT+ hartslagsensor" is compatible. Maar volgens mij is Garmin zelf één van de goedkoopste.

http://www.beslist.nl/ele...p_sortby=price_total_sort Vanaf ongeveer €55.
Via Ebay is hij ongeveer een tientje goedkoper inclusief verzenden

Twitter | Linkedin

• xxxMaverick
Is er bij een garmin forerunner 305 ook de mogelijkheid om een rapportage per 'hartslag' te krijgen. dus net iets als op een hartslag monitor met de tijd erbij?

• Roberttt
Hoe bedoel je? Hoeveel sec er tussen hartslagen zitten? Ik heb werkelijk geen idee, lijkt me ook niet echt nuttig voor tijdens het sporten?

• xxxMaverick
Roberttt schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:42:
Hoe bedoel je? Hoeveel sec er tussen hartslagen zitten? Ik heb werkelijk geen idee, lijkt me ook niet echt nuttig voor tijdens het sporten?
Nou, ik heb regelmatig last van hart 'overslagen' voor mijn gevoel. Dus zeg maar een soort bons. Ik ben nieuwsgierig of ik als ik dat voel om bv 13.30 terwijl ik aan het hardlopen ben ik in de grafiek precies naar die tijd kan gaan en iets in de rapportage terug kan zien. Dat bedoel ik dus eigelijk

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-03 19:40
Dat kan niet. Garmins slaan hooguit 1 keer per seconde op hoeveel slagen per minuut er zijn, daaruit kun je niet opmaken of je hart overslaat of dat er andere hartproblemen zijn. Voor dit soort medische problemen kun je beter je huisarts raadplegen, want die kan je wel een apparaatje meegeven dat de hartslag in detail opneemt of je van ander juist advies voorzien.

• MrAcid
  • Niet online
Voor de Garmin Forerunner 310XT is er een firmware update beschikbaar (sinds vorige week) maar je wilt als bezitter misschien even wachten met het updaten. Er zitten wat problemen in: het automatisch uploaden naar Garmin Connect werkt niet, een bug in de “auto-pause” functie en de pace alerts lijken niet bij iedereen goed te gaan.

Details: http://www.maartensport.n...10xt-firmware-update-370/

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Graham schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:40:
Heb zelf ook een RS200 gehad voordat ik een Forerunner 305 heb aangeschaft en ik vond de zachte band super. Deze heb ik langer dan een jaar gehad en nooit problemen met de band in de vorm van een draadbreuk. Tis de ene ervaring naast de andere met deze technologie uiteraard.
Ik begrijp dat de hartslagmeter dan via de band meet? De meeste reacties zijn positief over de zachte band, maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen slechte ervaringen kunnen bestaan.
MrAcid schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:54:
Voor de Garmin Forerunner 310XT is er een firmware update beschikbaar (sinds vorige week) maar je wilt als bezitter misschien even wachten met het updaten. Er zitten wat problemen in: het automatisch uploaden naar Garmin Connect werkt niet, een bug in de “auto-pause” functie en de pace alerts lijken niet bij iedereen goed te gaan.

Details: http://www.maartensport.n...10xt-firmware-update-370/
Nog steeds dezelfde status?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MrAcid
  • Niet online
Jup, nog steeds dezelfde status:

Automatisch uploaden naar Garmin Connect: werkt niet. Handmatig wel.
Auto-pause tijdens het fietsen: nog niet getest.
Pace alerts: werken bij mij gewoon goed.

Een hartslagmeter meet inderdaad via een borstband. Er zijn ook horloges die via de pols meten (dacht ik) maar die zijn voor het sporten niet geschikt. Overigens wen je erg snel aan zo'n band. Ik vind zelf die zachte band echt véél fijner dan de plasticband die je bij de 305 HRM krijgt. Met beide heb ik nog nooit problemen gehad.

Voor de SportTracks gebruikers: er staat momenteel een survey open met vragen over de toekomst van het product. Wellicht interessant! https://twitter.com/#!/techaaron/status/83444766032928768

[Voor 15% gewijzigd door MrAcid op 22-06-2011 10:29. Reden: Sporttracks survey]

• Gonadan

Gonadan

MrAcid schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:18:
Jup, nog steeds dezelfde status:

Automatisch uploaden naar Garmin Connect: werkt niet. Handmatig wel.
Auto-pause tijdens het fietsen: nog niet getest.
Pace alerts: werken bij mij gewoon goed.

Een hartslagmeter meet inderdaad via een borstband. Er zijn ook horloges die via de pols meten (dacht ik) maar die zijn voor het sporten niet geschikt. Overigens wen je erg snel aan zo'n band. Ik vind zelf die zachte band echt véél fijner dan de plasticband die je bij de 305 HRM krijgt. Met beide heb ik nog nooit problemen gehad.
Jammer, het is zo'n aantrekkelijk dingetje. Ik twijfel nog wel even door. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had het hardlooptopic al vervuild, maar ik ben dus ook op zoek naar een apparaatje met ten minste een goede gps, en een hartslagmeter.
Ik heb de 305 al een tijdje in mijn vizier, maar lees ook dat deze alweer wat jaartjes oud is, en soms ook kuren vertoond.
Wat is nu, in dezelfde prijsklasse, een goede keus? Of moet ik toch voor de 305 gaan?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• MrAcid
  • Niet online
Ik raad zelf nog steeds mensen aan om voor de 305 te gaan. Veel "bang for buck", zeker als je hem ook voor het fietsen wilt gebruiken.

Als je dat niet wilt is de 210 HRM het goedkoopste alternatief, maar scheelt toch al gauw €50 en je levert ook nog behoorlijk in op features.

[Voor 9% gewijzigd door MrAcid op 29-06-2011 12:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:34

Ed_L

Crew Council
kenneth schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:05:
Ik ben geinteresseerd in een van deze Forerunners. Ik twijfel tussen een minimalistische (de 110) en een uitgebreide (405 is mooier maar de 305 schijnt praktischer te zijn).
Om maar eens de oudst mogelijke koe uit de sloot te halen. :P

Ik zit met precies deze keuze, al valt de 305 bij mij op voorhand al af vanwege de vorm. Prijsverschil is ongeveer negen tientjes en ik begrijp dat het grote verschil tussen de twee zit in de trainingsvormen (ik interval niet) en de ingebouwde hoogtemeter. Logica dirigeert me naar de 110, maar omdat stijl niet onbelangrijk is ( :') ) neig ik toch naar de 405. Iemand nog argumenten die ik gemist heb?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb nu dus de 405. Uiterlijk en bediening is erg persoonlijk maar ik ben er uiteindelijk blij mee. Hij is technisch waarschijnlijk net iets beter dan de 305 (m'n fix heb ik in ieder geval meestal vrij snel te pakken).

Tegenwoordig is hij bij gpsshop.nl en dergelijke ook niet veel duurder meer ...

• Gonadan

Gonadan

Ed_L schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:19:
Iemand nog argumenten die ik gemist heb?
De trilfunctie van de 310, maar dat is zo'n dure trilfunctie. :'(

Die heeft nog meer voordelen maar ik vermoed dat je naar een beter geprijsd model op zoek bent. ;)

[Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 30-06-2011 08:50]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ragger

Ragger

Ed_L schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:19:
[...]Ik zit met precies deze keuze, al valt de 305 bij mij op voorhand al af vanwege de vorm. Prijsverschil is ongeveer negen tientjes en ik begrijp dat het grote verschil tussen de twee zit in de trainingsvormen (ik interval niet) en de ingebouwde hoogtemeter. Logica dirigeert me naar de 110, maar omdat stijl niet onbelangrijk is ( :') ) neig ik toch naar de 405. Iemand nog argumenten die ik gemist heb?
Er is geen ingebouwde hoogtemeter.

Wat ik irritant vind van mijn 405CX is dat ie niet uitgezet kan worden. Hij staat altijd aan, en heeft daardoor altijd op ongelegen momenten een lege batterij. (De opvolger, de 410, schijnt een uitknop te hebben.)

Overigens, als ik het over moest doen, zou ik kiezen voor de 305. De goedkoopste. Wat boeit het hoe ie eruit ziet? Dat zie je alleen maar de eerste drie dagen.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:34

Ed_L

Crew Council
kenneth schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 01:55:
Ik heb nu dus de 405. Uiterlijk en bediening is erg persoonlijk maar ik ben er uiteindelijk blij mee. Hij is technisch waarschijnlijk net iets beter dan de 305 (m'n fix heb ik in ieder geval meestal vrij snel te pakken).

Tegenwoordig is hij bij gpsshop.nl en dergelijke ook niet veel duurder meer ...
9 tientjes verschil idd. Ik zou hem wel zonder borstband kopen, omdat ik direct de zachte band zou willen.
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:49:
[...]

De trilfunctie van de 310, maar dat is zo'n dure trilfunctie. :'(

Die heeft nog meer voordelen maar ik vermoed dat je naar een beter geprijsd model op zoek bent. ;)
Mwah, ik kan me niet voorstellen dat ik een trilfunctie zou willen hebben. Voor intervaltraining is dat misschien interessant, maar dat doe ik nooit.
Ragger schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:22:
[...]

Er is geen ingebouwde hoogtemeter.

Wat ik irritant vind van mijn 405CX is dat ie niet uitgezet kan worden. Hij staat altijd aan, en heeft daardoor altijd op ongelegen momenten een lege batterij. (De opvolger, de 410, schijnt een uitknop te hebben.)

Overigens, als ik het over moest doen, zou ik kiezen voor de 305. De goedkoopste. Wat boeit het hoe ie eruit ziet? Dat zie je alleen maar de eerste drie dagen.
Volgens gpsshop heeft de 405 een hoogtemeter. Ik zal het eens nakijken op de Garmin site.

En ja, voor mij is het uiterlijk wel van belang. En dat duurt langer dan drie dagen :P

• Gonadan

Gonadan

Ed_L schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:23:
Mwah, ik kan me niet voorstellen dat ik een trilfunctie zou willen hebben. Voor intervaltraining is dat misschien interessant, maar dat doe ik nooit.
Inderdaad, en als je een bepaalde snelheid wilt houden. Verder zal je het niet gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 2 3 ... 254 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee