Dat zou iemand die echt over bospaadjes loopt moeten uitproberen, want dit durf ik niet zo te zeggen, maar vrij zicht op satellieten is wel belangrijk, helemaal om een lock te krijgen. Zo'n footpod, welke werkt op basis van beweging/versnelling moet je meestal ijken, waarbij het resultaat toch weer anders kan zijn als je geen rondjes op de baan loopt maar heuveltje op en af gaat. De Polar heb ik nooit nauwkeuriger kunnen krijgen dan 1-2%, en ik had ook het idee dat je na verloop van tijd opnieuw moest ijken omdat er verloop in zat. Ik zweer toch bij m'n Garmin, ook omdat je daarbij tegen virtuele tegenstanders kan lopen, die ik instel op een bepaalde snelheid, en zo als het ware kan projecteren naar eindtijd. En ja dan zie ik soms ineens sprongetjes van enkele seconden t.o.v. de virtuele loper, als je een scherpe hoek omgaat, onder een viaduct doorloopt, of dus ook in het bos, terwijl ik wel heel constant loop. GPS is dus niet perfect en het is jammer dat die krengen zo duur zijn. Misschien dat iemand anders meer ervaring heeft met GPS door de bossen.
Edit: Maar misschien is de 410 wel beter, want ik heb laatst ook een Garmin voor op de fiets gekocht, en die vindt z'n satellieten zoveel gemakkelijker dan m'n 405.
[Voor 7% gewijzigd door henrid op 17-08-2011 14:58]