• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 18:50

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ed_L schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:23:

Volgens gpsshop heeft de 405 een hoogtemeter. Ik zal het eens nakijken op de Garmin site.

En ja, voor mij is het uiterlijk wel van belang. En dat duurt langer dan drie dagen :P
Geen hoogtemeter, ik weet het zeker en ik heb hem al twee jaar. :)

Uiterlijk is natuurlijk wel een beetje belangrijk, ik geef het toe. Wat dat betreft zou ik nu voor de 310 gaan.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Ed_L schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:23:
Volgens gpsshop heeft de 405 een hoogtemeter. Ik zal het eens nakijken op de Garmin site.
Ik had begrepen dat er geen enkel model was met een aparte hoogtemeter. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:32

Ed_L

Crew Council
Er staat bij gpsshop.nl een groen vinkje achter het veld 'hoogtemeter', welke de volgende omschrijving heeft:
Een hoogtemeter bepaalt op basis van verschillen in luchtdruk op welke hoogte je je bevindt.
Bij Garmin modellen staat het vinkje alleen achter de 405 en de 305. Zou dus best een foutje kunnen zijn.

[Voor 20% gewijzigd door Ed_L op 30-06-2011 11:57]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ed_L schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:56:
Er staat bij gpsshop.nl een groen vinkje achter het veld 'hoogtemeter', welke de volgende omschrijving heeft:

Bij Garmin modellen staat het vinkje alleen achter de 405 en de 305. Zou dus best een foutje kunnen zijn.
Van de Garmin site:
Barometric altimeter: no
Edit: Gelijk alle modellen maar even voor je nagelopen. Inderdaad geen enkel model met een aparte hoogtemeter.

Edit2: Het komt alleen voor op die wandeltoestellen.

[Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 30-06-2011 12:09]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wut, ik was er altijd van overtuigd dat de 310XT dit wel had... Foutje dus.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:06

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik heb de 305, Gebruik hem voor te zwemmen tijdens triatlon (ook voor de rest trouwens), maar betrouwbaar is hij niet, signaal valt continu weg onder water. (bij lopen en fietsen is hij wel nauwkeurig)
http://runkeeper.com/user/Joindry/activity/40109281
In realiteit 1km

ik gebruik deze software trouwens. Enige nadeel is dat multisports niet wordt ondersteund, hij geeft enkel de eerste discipline weer.

[Voor 8% gewijzigd door Joindry op 30-06-2011 12:12]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Van de Garmin site:

[...]

Edit: Gelijk alle modellen maar even voor je nagelopen. Inderdaad geen enkel model met een aparte hoogtemeter.

Edit2: Het komt alleen voor op die wandeltoestellen.
thx :)

• Joindry

Joindry

Heb ik een keer geprobeerd, maar dan sta ik te prutsen in de wisselzone om dat ding weer rond mijn pols te krijgen. Hartslag 180, natte ietwat trillende handen en vooral gejaagd alsof iedere seconde je dood kan betekenen. Vertaling eindeloos staan prutsen om dat ding weer aan te krijgen in mijn geval :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Vandaag even bij Run2day naar de 405 wezen kijken. Toen ik vroeg wat hij kostte, kreeg ik een schokkende 350 euro te horen... Dat wordt een bestellinkje op het www plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voor dat soort gadgets moet je inderdaad NIET bij de hardloopzaken zijn... :)

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
Ben nu overgestapt van een Polar naar een 410 HRM maar ik kan nergens de optie vinden waarin je vrij kunt trainen. Ik bedoel, vaak weet ik van te voren niet precies de tijd en/of de afstand die ik ga lopen. Hoe doen jullie dit? Gewoon een lange tijd instellen en dan op het eind van de rit stoppen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:17
TukkerTweaker schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:30:
Ben nu overgestapt van een Polar naar een 410 HRM maar ik kan nergens de optie vinden waarin je vrij kunt trainen. Ik bedoel, vaak weet ik van te voren niet precies de tijd en/of de afstand die ik ga lopen. Hoe doen jullie dit? Gewoon een lange tijd instellen en dan op het eind van de rit stoppen?
Ja stel gewoon een tijd langer die ik ga lopen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je gewoon niks instelt, op start drukt, en gaat lopen dan kun je toch "vrij trainen"...?

Of wil je dan wel doelen in je training hebben zoals hartslag en/of snelheid? Dan inderdaad een tijd kiezen die (veel) langer is.

Ik heb zelf sowieso altijd aan het eind van mijn trainingen een "lap" staan zonder doel en zonder eindtijd, zodat het horloge niet stopt als ik nog niet thuis ben of besluit om wat langer door te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
MrAcid schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:43:
Als je gewoon niks instelt, op start drukt, en gaat lopen dan kun je toch "vrij trainen"...?

Of wil je dan wel doelen in je training hebben zoals hartslag en/of snelheid? Dan inderdaad een tijd kiezen die (veel) langer is.

Ik heb zelf sowieso altijd aan het eind van mijn trainingen een "lap" staan zonder doel en zonder eindtijd, zodat het horloge niet stopt als ik nog niet thuis ben of besluit om wat langer door te gaan.
Ja probeer wel een doel te hebben, 9 van de 10 keer is er een hartslag zone voorgeschreven in het schema.
Die laatste lap zonder doel is een perfecte oplossing, thanks.
Lijkt trouwens wel dat mijn hartslag lager is op de Garmin dan op de Polar, iemand ervaring met beide horloges?

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Mijn Forerunner (405 CX) gaat de laatste tijd tijdens het hardlopen steeds dood. Opladen gaat prima, maar na een kwartier rennen is de batterij leeg. Zou het een verkeerde instelling zijn of een hardware-probleem? Ik neig naar 't laatste. Hebben jullie ervaring met het opsturen? Voor mij wordt het extra lastig aangezien ik op reis ben (nu in Duitsland, maar geen idee waar ik in september zit). Ideeën en tips zijn welkom!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28
Vandaag een Forerunner 305 opgehaald bij iemand via marktplaats! Heel blij mee en onwijs veel zin om er lekker mee te gaan fietsen en hardlopen. Gelijk aangezet op de fiets naar huis. :)
http://t.co/aW6yEFP

Wat gaat dat installeren en uploaden via connect.garmin.com onwijs snel en makkelijk!

[Voor 0% gewijzigd door estorino op 23-07-2011 19:21. Reden: typo]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• MrAcid
  • Niet online
Nice! Gefeliciteerd met je aankoop!

(Je fietst best hard! :))

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 16:37
estorino schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:43:
Wat gaan dan installeren en uploaden via connect.garmin.com onwijs snel en makkelijk!
DE reden dat ik van Polar naar Garmin ben gegaan. Veel plezier met je 305...top apparaat.

grahamofthewheels.com

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Iemand hier ervaring met de Garmin FR 305 en een Bontrager Speed Trap? Mijn 305 ziet hem niet een google geeft weinig info of de FR 305 compatible is met de Bontrager Speed Trap :?

Het is een ANT+ product en de FR 305 kan een speed/cadans meter aan

[Voor 25% gewijzigd door Mavvie op 23-07-2011 18:08]

Twitter | Linkedin

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28
MrAcid schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:04:
Nice! Gefeliciteerd met je aankoop!

(Je fietst best hard! :))
Thanks. Jij loopt een stuk harder dan ik. :) Jouw website was samen met dcrainmaker.com bepalend wat betreft de keuze voor de 305 ipv. 310XT, dus jij bedankt. :) De geringe extra opties van de 310XT waren mij de 2x zo hoge prijs niet waard. Zeker niet aangezien ik een zo goed als nieuwe 305 via marktplaats heb gekocht voor 120,-.

Ik loop al een aantal jaar en zit sinds 2 jaar ook op de racefiets 1 a 2x per week. Doe regelmatig duathlons/run-bike-runs en heb begin deze maand mijn eerste (1/8e) triathlon gedaan, dus ik ben wel de ideale gebruiker voor een 305...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Graham
Mavvie schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:06:
Iemand hier ervaring met de Garmin FR 305 en een Bontrager Speed Trap? Mijn 305 ziet hem niet een google geeft weinig info of de FR 305 compatible is met de Bontrager Speed Trap :?

Het is een ANT+ product en de FR 305 kan een speed/cadans meter aan
Waarschijnlijk al geprobeerd of zelf gevonden maar je weet het nooit.

Al gaat het hier over de Duo de Bontrage Speed Trap moet volgens DCRainmaker compatible zijn. Heb jij dit al geprobeerd trouwens How can I pair my Garmin Speed/Cadence bike sensor (GSC 10) with a Forerunner 305?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavvie
Graham schreef op zondag 24 juli 2011 @ 01:13:
[...]

Waarschijnlijk al geprobeerd of zelf gevonden maar je weet het nooit.

Al gaat het hier over de Duo de Bontrage Speed Trap moet volgens DCRainmaker compatible zijn. Heb jij dit al geprobeerd trouwens How can I pair my Garmin Speed/Cadence bike sensor (GSC 10) with a Forerunner 305?
Thnx ga het proberen

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Wat is het verschil tussen de 110 en de 60, dat mist nog in de topicstart :p.
De 60 heeft geen GPS lijkt mij?

[Voor 17% gewijzigd door Dupje op 24-07-2011 20:18]

• MrAcid
  • Niet online
Klopt, die 60 is meer een hartslagmeter.

• Dupje
Garmin heeft wat wijzigingen aangebracht in hun garmin connect website en er zitten best wel nog wat bugs in.
Als ik bij settings kijk bij account information, dan zie ik telkens ik op F5 druk het email adres en de gebruikersnaam van iemand anders. Ook zijn er 2 workouts te zien in m'n dashboard die niet van mij zijn :p. Beetje jammer zo'n dingen.. Nog mensen die hier last van hebben?

• Graham
Geloof dat ze wel bezig zijn met updates ed. DCRainmaker heeft er over gepost.

grahamofthewheels.com

• MrAcid
  • Niet online
Kom er momenteel ook even niet op, maar het ziet eruit als een behoorlijk "major" update!

EINDELIJK workouts maken buiten Training Center om, wat een draak van een programma is dat op de Mac. Hoop dat het lekker werkt online!

• Dupje
Graham schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:53:
Geloof dat ze wel bezig zijn met updates ed. DCRainmaker heeft er over gepost.
Dat kan wel, maar het is behoorlijk lomp dat je emailadressen van andere gebruikers kunt zien. Er zijn al voor minder relletjes geweest :p.

• Graham
Idd workouts via connect is wel beter dat is nogal een gedoe met de desktop versie (zelfs onder Windows). En dat je e-mailadressen kunt zien is wel erg slecht eigenlijk.

Zou ook wel fijn zijn als ze terug Google maps gebruiken ipv Bing maar dat gebeurd vast niet.

grahamofthewheels.com

• MrAcid
  • Niet online
In de screenshots te zien zitten ze nog steeds op Bing Maps, helaas. Net even "snel" een workout aangemaakt en dat gaat vrij aardig! Het systeem is wat traag, ik denk dat de servers nog een beetje staan te cachen ofzo... :+ Morgen maar even beter kijken.

• MrAcid
  • Niet online
Blijkbaar nog wat teveel bugs, de nieuwe updates zijn weer offline gehaald. :)

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
Wat een enorme faal is dat voor zo'n groot bedrijf. Echt heel slecht eerst een update uitvoeren en dan weer terug draaien wegens te veel bugs. Houd dan eerst een degelijk beta ofzo waar je dit soort dingen kan veroorloven. Al blijft dat van die e-mailadressen zelfs voor beta te gek.

Maar goed wel positieve update alleen nog geen workout support van andere partijen. Zo slecht vind ik dat programmaatje nou ook weer niet werken op de mac. Ik gebruik het dan wel puur alleen om trainingen te plannen. Alles bekijken doe ik in rubitrack of op garmin connect.

• MrAcid
  • Niet online
Krijg nu ook weer activiteiten van andere gebruikers te zien... Erg slecht.

• Dupje
MrAcid schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:22:
Krijg nu ook weer activiteiten van andere gebruikers te zien... Erg slecht.
Ik heb op mijn dashboard activiteiten staan van toen ik nog geen Garmin Forerunner had :+.

• Mavvie
Net even gekeken maar ik heb er gelukkig geen last van, mij mij klopt alles aardig

Misschien ff cookies verwijderen?

Twitter | Linkedin

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 17:14
Voor degenen die liever Google Maps zien in Garmin Connect:

Voor Firefox of Chrome zijn er extensies die Google Maps terugzetten in Garmin Connect, in de plaats van Bing Maps.

voor Chrome: https://chrome.google.com...iimghhaijicmdphhpockpbldc
voor Firefox: Installeer eerst Greasemonkey (als je dat nog niet hebt): https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/greasemonkey/
Dan kun je het volgende userscript gebruiken: http://userscripts.org/scripts/show/95198

Dan kun je weer van de kaarten van Google Maps genieten. :)

[Voor 7% gewijzigd door DNB op 04-08-2011 17:22]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:39

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oeh, dat ga ik zeker even proberen. Die huidige map is net niet waardeloos...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gisteren SportTracks toch maar gekocht. Gebruik het naar tevredenheid en met de huidige dollarkoers is het nog maar 25 euro. Garmin Forerunner + ST + plugins = WINNING.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03-2016
Zit met een probleem met mijn Garmin 405.

De gegevens oploaden naar Garmin Connect server loopt perfect. Het rare is alleen als ik een training wil bekijken via de player op de Garmin Connect site mijn snelheid wordt weergegeven in min/km en niet in de gewenste km/uur waarde. Op mijn Garmin 405 heb ik Eenheid van Snelheid altijd al op SNELHEID staan. Wat doe ik verkeerd?

Iemand enig idee wat ik nog op de Garmin 405 moet veranderen in de settings om de online player in km/uur te krijgen??

• Graham
DeNeusbeer schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:21:
Voor degenen die liever Google Maps zien in Garmin Connect:

Voor Firefox of Chrome zijn er extensies die Google Maps terugzetten in Garmin Connect, in de plaats van Bing Maps.

voor Chrome: https://chrome.google.com...iimghhaijicmdphhpockpbldc
voor Firefox: Installeer eerst Greasemonkey (als je dat nog niet hebt): https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/greasemonkey/
Dan kun je het volgende userscript gebruiken: http://userscripts.org/scripts/show/95198

Dan kun je weer van de kaarten van Google Maps genieten. :)
_/-\o_
boekenbon schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:55:
Zit met een probleem met mijn Garmin 405.

De gegevens oploaden naar Garmin Connect server loopt perfect. Het rare is alleen als ik een training wil bekijken via de player op de Garmin Connect site mijn snelheid wordt weergegeven in min/km en niet in de gewenste km/uur waarde. Op mijn Garmin 405 heb ik Eenheid van Snelheid altijd al op SNELHEID staan. Wat doe ik verkeerd?

Iemand enig idee wat ik nog op de Garmin 405 moet veranderen in de settings om de online player in km/uur te krijgen??
Geloof dat je dat gewoon niet kan aanpassen bij de Player ondanks hoe je je garmin instelt. Je kunt het wel aanpassen bij de Details tab. Zelf vind ik overigens Pace beter dan Speed maar dat is persoonlijk uiteraard.

grahamofthewheels.com

• boekenbon
Graham schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:09:
[...]

_/-\o_
[...]
Geloof dat je dat gewoon niet kan aanpassen bij de Player ondanks hoe je je garmin instelt. Je kunt het wel aanpassen bij de Details tab. Zelf vind ik overigens Pace beter dan Speed maar dat is persoonlijk uiteraard.
En doch. Ergens moet het aan te passen zijn want ik heb nu 5 (test)runs gedaan waarvan de eerste twee op km/uur staan in de player. Vervolgens heb ik de Garmin 405 en Garmin Connect lopen afstellen en toen zijn de laatste 3 run opgenomen met min/km. Geen idee meer wat ik allemaal heb lopen veranderen....

Deze bijvoorbeeld, hij staat in de player keurig op km/uur. http://connect.garmin.com/player/104085124

[Voor 10% gewijzigd door boekenbon op 07-08-2011 08:02]

• MrAcid
  • Niet online
Waarschijnlijk omdat dat een "cycling" activiteit is en die andere een hardloopactiviteit. Ik denk niet dat je het in kunt stellen.

• boekenbon
Heb het getest en inderdaad, als je je Garmin instelt als cycling geeft die in de player wel km/uur aan. Wonderlijk hoor.

Dus met andere woorden. Als ik met hardlopen in de player als waarde:km/uur wil hebben dan moet ik mijn Garmin 405 standaard instellen als type activiteit: Cycling. Na een hardlooptraining de boel laten overzetten op Garmin Connect en vervolgens het label van die trainingssessie weer in Garmin Connect veranderen van Fietsen naar Hardlopen. Getest en werkt!

[Voor 60% gewijzigd door boekenbon op 07-08-2011 18:21]

Anoniem: 419189

Ik ben van plan dit weekend me een forerunner 410 hrm aan te schaffen maar nu heb ik enkele vraagjes.

Ik loop nu 75% van de tijd in een bos, is dit nadelig voor het gps signaal van de hartslagmeter?
Ik zie bij sommige op garmin connect die de garmin forerunner 410 hrm gebruiken dat er hoogteverschillen zijn opgemeten, maar nu dacht ik dat de 410 hrm geen hoogtemeter had... hoe kan dit?

Kunnen jullie eventueel een andere aanraden die zeker niet duurder is dan deze hrm 410?

bedankt

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een dicht bladerdek is nadelig voor de ontvangst van een GPS maar mijn ervaring is dat de Forerunner daar nog behoorlijk goed mee omgaat. Beter dan met (hoge) gebouwen.

De Forerunners hebben geen hoogtemeter maar GPS kan ook hoogtes meten hoewel de foutmarge voor de verticale component van de locatie vele malen groter is dan de laterale. Met SportTracks wordt dat automatisch gecorrigeerd obv een altitude map, ik neem aan dat Garmin Connect ook zoiets doet.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 00:07
Klopt, met de 405, maar het heeft volgens mij niets met de hartslagmeter te maken want de gps zit toch in je horloge. Langs redelijk hoge bebouwing kun je soms hele afwijkende routes volgens de kaart lopen, wat zo tientallen meters per blokje om kan verschillen. Door het bos zijn er soms ook plaatsen (altijd dezelfde punten) waar je snelheid ineens een dip krijgt, maar dat wordt even verderop vaak weer "ingehaald". Over de hele route gemeten zit je er dan niet ver naast, maar de snelheidsgrafiek geeft eigenlijk overal pieken en dalen, die elkaar blijkbaar opheffen, behalve langs hoge gebouwen is mijn ervaring. Hoe het onder dicht bladerdek is weet ik niet, want ik loop wel over verharde wegen door het bos, en de Garmin vind ik daarbij nauwkeuriger dan m'n eerdere Polar (met footpod). Ik liep ook een keer over een viaduct, van een meter of 10 hoog, maar de gps raakte helemaal in de war en zag het als wel 100 meter hoog, en zorgde ook nog voor een flinke afwijkende route, waarschijnlijk door de overspannende boog (net als langs hoge gebouwen).

Kan dus beter niet 1 aankopen, loop enkel in bossen..
Af en toe zie je wel de lucht eens en is er een open vlakte maar toch..

Als dit dan niet nauwkeurig is heeft dit eigenlijk niet veel nut?

• henrid
Dat zou iemand die echt over bospaadjes loopt moeten uitproberen, want dit durf ik niet zo te zeggen, maar vrij zicht op satellieten is wel belangrijk, helemaal om een lock te krijgen. Zo'n footpod, welke werkt op basis van beweging/versnelling moet je meestal ijken, waarbij het resultaat toch weer anders kan zijn als je geen rondjes op de baan loopt maar heuveltje op en af gaat. De Polar heb ik nooit nauwkeuriger kunnen krijgen dan 1-2%, en ik had ook het idee dat je na verloop van tijd opnieuw moest ijken omdat er verloop in zat. Ik zweer toch bij m'n Garmin, ook omdat je daarbij tegen virtuele tegenstanders kan lopen, die ik instel op een bepaalde snelheid, en zo als het ware kan projecteren naar eindtijd. En ja dan zie ik soms ineens sprongetjes van enkele seconden t.o.v. de virtuele loper, als je een scherpe hoek omgaat, onder een viaduct doorloopt, of dus ook in het bos, terwijl ik wel heel constant loop. GPS is dus niet perfect en het is jammer dat die krengen zo duur zijn. Misschien dat iemand anders meer ervaring heeft met GPS door de bossen.
Edit: Maar misschien is de 410 wel beter, want ik heb laatst ook een Garmin voor op de fiets gekocht, en die vindt z'n satellieten zoveel gemakkelijker dan m'n 405.

[Voor 7% gewijzigd door henrid op 17-08-2011 14:58]

Bedankt, iemand die eventueel veel ervaring heeft met in bossen te gaan lopen.. wil alle voor en nadelen eens afwegen voor ik een aankoop van € 250 doe.

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:15
Na het lezen van alle positieve reacties ben ik ook overstag gegaan en heb ik de Forerunner 305 gekocht. Echter, nu anderhalve maand later, kan ik hem niet meer uitlezen op mijn laptop.

Op het moment dat ik het horloge & en het dockingstation aan de computer aansluit geeft hij de melding dat het usb-apparaat niet wordt herkend. Ik heb al meerdere malen geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, helaas zonder enig effect. Het probleem doet zich voor op beide laptops (Vista & XP).

Zijn jullie bekend met dit probleem, en weten jullie een oplossing?

• boekenbon
Ben nu twee weken in het bezit van een Forerunner 405 en loop bijna uitsluitend door bossen en over de hei. Heb meerdere duurlopen van +15 km gedaan met de Forerunner 405 en de satellietontvangst is gewoon prima. Geen enkel probleem om een satelliet te vinden en vast te houden tijdens het lopen. Ook niet als we door het bos lopen met een dicht bladerdek. De snelheid tijdens het lopen wordt gewoon keurig aangegeven. Afgelopen zondag een stevige duurloop gedaan met 2 andere lopers die toevallig ook de 405 bij zich hadden en we kwamen na 32 km op precies hetzelfde aantal kilometers uit. Ook de gemiddelde snelheid kwam overeen.

Er lopen trouwens meerdere atleten bij ons al langere tijd met de 405 en die hebben eigenlijk ook nooit problemen met de satellietontvangst tijdens het lopen door het bos. Gewoon een prima dingetje voor weinig geld. Er loopt er ook nog eentje met het oude 305 model en die hoor je ook niet klagen.

• Joindry

Joindry

Ik heb een 305 en inderdaad ook geen problemen in het bos. Ik loop met regelmaat in een Naaldbos en de bochten zet hij exact op het goede punt hoewel ik geen hemel kan zien. Zelfs geen problemen als het hard regent en alle bomen nat staan.

http://runkeeper.com/user/Joindry/activity/38861714
km 45-55 zijn gelopen in de gietende regen in een bos. 5 km heen 5 terug op een MTB trail. Geen verschil te zien.

Ik heb ook soms problemen gehad dat het apparaat niet herkend wordt.
Je moet het echt in de volgorde doen van eerst aansluiten dan pas aanzetten. Niet omgekeerd, anders loopt het fout bij mij. Kan dat je probleem zijn KingsCrown?

[Voor 15% gewijzigd door Joindry op 18-08-2011 08:31]

• MrAcid
  • Niet online
Ik dacht dat jij op een woensdagmiddag even 55km hardliep, maar het is een bike-run zie ik nu. :+

Ik ondervind ook geen problemen in het bos trouwens. Werkt gewoon perfect. Viaducten zijn een groter probleem, maar die zijn gelukkig niet zo lang. :)

iemand die me kan zeggen wat het verschil is tussen de 305 en de 410 hrm?
Prijs is duidelijk verschil, maar wat maakt de 410 hrm duurder?

• MrAcid
  • Niet online
Design en touchring ipv fysieke knoppen. Qua functionaliteit ontlopen ze elkaar niet.

Lijkt me raar dat je dan enkel voor dit nieuwere design meer dan 100 euro meer moet betalen lijkt me wat veel?

• MrAcid
  • Niet online
Toch is het zo. :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Anoniem: 419189 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:52:
Lijkt me raar dat je dan enkel voor dit nieuwere design meer dan 100 euro meer moet betalen lijkt me wat veel?
Sowieso staat HRM voor het feit dat je er een hartslagmeter bij krijgt, dus die versie is altijd duurder.

Verder ontlopen ze elkaar inderdaad niet veel zie ook:
https://buy.garmin.com/sh...=83274&compareProduct=349

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Voor enkel die hartslagmeter erbij is dat verschil wel veel, prijs van zo'n meter lijkt me geen 100 euro..
bedankt voor de goede link!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hartslagmeter + design + touch bezel + iets snellere firmware + draadloze sync + gebrek aan concurrentie = 100 euro :)

[Voor 7% gewijzigd door kenneth op 18-08-2011 13:39]

• KingsCrown
Ik heb ook soms problemen gehad dat het apparaat niet herkend wordt.
Je moet het echt in de volgorde doen van eerst aansluiten dan pas aanzetten. Niet omgekeerd, anders loopt het fout bij mij. Kan dat je probleem zijn KingsCrown?
Helaas heeft dit geen effect...

• boekenbon
Anoniem: 419189 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:52:
Ik wil de gebruikers van de 305 niet beledigen maar de 405/410 is vandaag de dag toch wel even moderner. Of je nu met zo'n gigantische joekel van een vierkante 305 gaat lopen of met een normaal formaat horloge zoals 405/410.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het is maar net hoe je het bekijkt, je zal maar 100 euro over hebben voor een iets mooier horloge wat je alleen draagt tijdens het hardlopen. Terwijl misschien die rode bezwete kop of dat malle strakke broekje nog wel iets minder modieus zijn dan je horloge. ;)
Anoniem: 419189 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:31:
Voor enkel die hartslagmeter erbij is dat verschil wel veel, prijs van zo'n meter lijkt me geen 100 euro..
bedankt voor de goede link!
Een goede hartslagmeter is duur en zoals Kenneth aangeeft komt er wel meer voordeel bij kijken. De keuze is altijd persoonlijk. Je kunt ook een 310 nemen, die heeft ook nog een trilfunctie. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joindry

Joindry

MrAcid schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:05:
Ik dacht dat jij op een woensdagmiddag even 55km hardliep, maar het is een bike-run zie ik nu. :+

Ik ondervind ook geen problemen in het bos trouwens. Werkt gewoon perfect. Viaducten zijn een groter probleem, maar die zijn gelukkig niet zo lang. :)
Jaaa 55km hardlopen :P de eerste 40km aan 30km/h
8)7
Runkeeper wil de multisport niet herkennen dus post ik ze maar gewoon achter elkaar.

en 100 euro voor het leukere design ik denk e rnog niet aan. Als ik rondloop met geschoren benen, een natte trisuit (in spandex), ingebruind wielertruitje, witte sokken en een gezicht dat eruitziet alsof je 2.000 mijl hebt gelopen, dan kan het me écht wel niet schelen of het wat groter is aan je pols.

Bedankt iedereen.heb me net de 410 aangekocht en zal worden opgestuurd..
Heb er maar '219' euro voor gegeven, dus valt goed mee en hoop er veel plezier aan te hebben.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Joindry schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:18:
en 100 euro voor het leukere design
en de hartslagmeter en de touch bezel en de snellere firmware en de draadloze sync ;) Die laatste vind ik trouwens wel prettig. Ik kom thuis en nog voor ik m'n schoenen heb uitgetrokken staat de trainingsdata al op de computer.

Bedenk me dat ik nog geen enkele firmware update heb uitgevoerd. En er zijn toch belangrijke dingen gefixt:
Fixed issue where three-digit laps would cause the watch to crash if language was set to Danish.
8)7

[Voor 23% gewijzigd door kenneth op 19-08-2011 09:43]

• MrAcid
  • Niet online
Lol, dat zijn van die bugs waarvan je echt afvraagt hoe ze ontdekt zijn. :D

• Joindry

Joindry

kenneth schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:38:
[...]
en de hartslagmeter en de touch bezel en de snellere firmware en de draadloze sync ;) Die laatste vind ik trouwens wel prettig. Ik kom thuis en nog voor ik m'n schoenen heb uitgetrokken staat de trainingsdata al op de computer.

Bedenk me dat ik nog geen enkele firmware update heb uitgevoerd. En er zijn toch belangrijke dingen gefixt:

[...]
8)7
hartslagmeter zit er ook op hoor op de mijne. draadloze sync meh, ik laad de mijne gewoon iedere op als ik em aan pc de leg... firmware, meh, buitenkomen, boeltje starten, 1 minuutje strechen en klaar :)
en wth is een "touch bezel"?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik probeer je niet om te praten hoor :P Het is alleen dat het "leukere design" gewoon niet het enige is, gewoon een feitelijke correctie :) Ik raad meestal ook de 305 aan, de mensen die zo gek zijn om een 405 te kopen doen dat toch wel zonder advies :P Hoewel ik dan nu gelijk voor een 610 zou gaan, mooi ding.

• boekenbon
Anoniem: 419189 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:22:
Bedankt iedereen.heb me net de 410 aangekocht en zal worden opgestuurd..
Heb er maar '219' euro voor gegeven, dus valt goed mee en hoop er veel plezier aan te hebben.
Goeie keuze hoor. Dan heb je tenminste een normaal, modern en krachtig horloge aan als je gaat hardlopen. De 305 is vandaag de dag echt een gedateerd, verouderd en te groot Garmin GPS model. En lopers die zeggen dat uiterlijk vertoon niet van belang is tijdens het lopen, yeah right. Er bestaat een hele industrie rondom het fenomeen hardlopen.

• KingsCrown
Yes, ik heb het probleem (geen connectie met de pc) met de 305 opgelost. Blijkbaar was de meegeleverd USB-kabel van Garmin slecht, ik heb een ander kabeltje geprobeerd & hiermee deed hij het wel...

Bedankt voor het meedenken!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hoe handig werkt eigenlijk de hartslag metingen voor als je in de sportschool bezig bent? Ik doe een mix van sport iedere week met roeien (in en outdoor) en hardlopen maar zou dus als ik binnen ben op de ergometer mijn hartslag willen meten tijdens mijn verschillende sessies (3x 20minuten bijv, of 7x 500 meter) is het nu makkelijk met een horloge zoals de 305 om de hartslag tracks goed te laten overlappen met je training? Ik twijfel op dit moment gebruik ik tijdens het hardlopen runkeeper maar doordat de 305 nu onder de 100 pond is op Amazon en ik dan er ook nog een hartslag meter bij heb ben ik geneigd deze te kopen.

• MrAcid
  • Niet online
Hoe bedoel je laten overlappen met je training? Je kunt gewoon achteraf de hartslagwaarden uitlezen als je dat bedoelt...? Als je tussendoor steeds op "Lap" drukt dan lijkt het me vrij goed te achterhalen wat bij welk gedeelte van je training hoorde?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46

swtimmer

Ontrafelt het leven!

MrAcid schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:00:
Hoe bedoel je laten overlappen met je training? Je kunt gewoon achteraf de hartslagwaarden uitlezen als je dat bedoelt...? Als je tussendoor steeds op "Lap" drukt dan lijkt het me vrij goed te achterhalen wat bij welk gedeelte van je training hoorde?
Ah juist, het lap gebeuren bedoelde ik denk ik, dat je net voordat je start even op een knopje druk!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Hoe is de nauwkeurigheid van een FR vergeleken met smartphones in combinatie met bijvoorbeeld Runkeeper? Ik heb veel gelezen over vergelijkingen, maar allen van een iPhone welke nu niet echt bekend staat om de GPS-nauwkeurigheid. Hangt de nauwkeurigheid van bijvoorbeeld Runkeeper dan niet voornamelijk af van de gebruikte smartphone of OS of is een FR sowieso stukken beter?

Daarnaast zou ik aan FR+Runkeeper-gebruikers willen vragen hoe het bevalt om data van de FR naar Runkeeper te uploaden. Het grote voordeel van Runkeeper e.d. is op dit moment dat je nergens bij na hoeft te denken, aan het einde van de activiteit is het vanzelf geupload en klaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Absoluut niets te klagen over de GPS van Garmin. 95% van de tijd een nauwkeurigheid van 95%. De GPS van de iPhone en HTC Desire zijn een lachertje wat dat betreft.

• MrAcid
  • Niet online
Kun je hier meer over lezen:

http://www.dcrainmaker.co...ps-accuracy-in-depth.html
http://www.dcrainmaker.co...accuracy-in-depth_09.html

Wat betreft uploaden naar Runkeeper vanaf Forerunner: dat hebben ze makkelijker gemaakt maar is nog steeds een handmatig klusje.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

kenneth schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:12:
Absoluut niets te klagen over de GPS van Garmin. 95% van de tijd een nauwkeurigheid van 95%. De GPS van de iPhone en HTC Desire zijn een lachertje wat dat betreft.
Waarom dat dan? Van de oudere iPhone is het logisch, die had geen echte GPS, maar de nieuwere en de Desire wel. Is dat onderbuikgevoel of feit?
Dat is nog eens een uitgebreide test, als ik deze moet geloven zal het dus weinig uitmaken mits het toestel maar een echte GPS-chip heeft. Wel zie je veel FR's zich beter houden in het bos.
Wat betreft uploaden naar Runkeeper vanaf Forerunner: dat hebben ze makkelijker gemaakt maar is nog steeds een handmatig klusje.
Snap ik, het was iets met export in de software en dat bestand importeren. Is dat nu veranderd dan? Ik begreep namelijk dat het ook rechtstreeks kan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik had de iPhone 3G, met GPS dus, en de tempo's klopten voor geen meter: honderden meters lang 3'10"/km en dan opeens 9'/km terwijl ik feitelijk iets van 5'/km liep. Geen onderbuikgevoel of keihard feit, wel eigen ervaring :) Met de Desire ging het al stukken beter maar daar nog steeds redelijk grote afwijkingen af en toe.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

kenneth schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:02:
Ik had de iPhone 3G, met GPS dus, en de tempo's klopten voor geen meter: honderden meters lang 3'10"/km en dan opeens 9'/km terwijl ik feitelijk iets van 5'/km liep. Geen onderbuikgevoel of keihard feit, wel eigen ervaring :) Met de Desire ging het al stukken beter maar daar nog steeds redelijk grote afwijkingen af en toe.
Ah op die manier, duidelijk. Zelf gebruik ik vooralsnog een Desire zonder al te veel problemen, maar toch merk je heel soms een soort 'hic-up' waardoor je extremen in de waarden kunt krijgen.

Gebruiken jullie trouwens allemaal Connect of alternatieve producten om de resultaten te bekijken? (van MrAcid weet ik het wel van zijn blog) Connect vind ik namelijk nogal mager, categoriseren per route en het tonen van grafieken is al geen optie bijvoorbeeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb dezelfde ervaring als kenneth met een iPhone 3GS en Runkeeper (of Nike+ GPS). Over het algemeen redelijk betrouwbaar over "het geheel" maar op korte afstanden of voor je huidige snelheid onbruikbaar.

Je kunt op Runkeeper nu ook "direct" vanaf je horloge importeren. Ze hebben de Garmin Communicator plugin ingebouwd. Je moet welk zelf even op het knopje drukken om 'm te importeren en het gaat maar met één activiteit tegelijk.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik gebruik SportTracks, enorm uitgebreid met grafieken, rapportages, veel beschikbare plugins en weet ik het. Hoewel de website zijn best doet het te verbergen is er een gratis versie beschikbaar: klik Download, klik onderaan bij Looking for the free trial version?, die versie is gewoon bruikbaar, alleen een paar geavanceerde mogelijkheden zijn uitgeschakeld. Volledige versie is $35.

Recensies van DC Rainmaker:
Sports Tracks in depth – ten little tidbits
Sport Tracks 3.0 Upgrade Review

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

MrAcid schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:42:
Ik heb dezelfde ervaring als kenneth met een iPhone 3GS en Runkeeper (of Nike+ GPS). Over het algemeen redelijk betrouwbaar over "het geheel" maar op korte afstanden of voor je huidige snelheid onbruikbaar.

Je kunt op Runkeeper nu ook "direct" vanaf je horloge importeren. Ze hebben de Garmin Communicator plugin ingebouwd. Je moet welk zelf even op het knopje drukken om 'm te importeren en het gaat maar met één activiteit tegelijk.
Dat is dan toch nagenoeg automatisch toch? Tenminste, niet veel meer werk dan het uploaden van de resultaten naar een ander programma. Uiteindelijk moet je toch eerst de PC aanzetten. :+
kenneth schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:42:
Ik gebruik SportTracks, enorm uitgebreid met grafieken, rapportages, veel beschikbare plugins en weet ik het. Hoewel de website zijn best doet het te verbergen is er een gratis versie beschikbaar: klik Download, klik onderaan bij Looking for the free trial version?, die versie is gewoon bruikbaar, alleen een paar geavanceerde mogelijkheden zijn uitgeschakeld. Volledige versie is $35.
Die had ik al gevonden inderdaad, vooralsnog draai ik het op Wine dus werkt het niet echt lekker. Misschien vanavond eens rustig kijken hoe het werkt, zolang je GPX'jes hebt kan je natuurlijk alle kanten op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• henrid
Wat nauwkeurigheid van de ForeRunner betreft. De laatste paar keer heb ik exact dezelfde route (ook stukje bos) in hetzelfde tempo gelopen, en over een afstand van 7km liggen de eindpunten nog geen 50 meter uit elkaar. Ook de hartslag grafieken kan ik bijna exact over elkaar heenleggen. Alleen de momentane snelheid moet je niet naar kijken, maar gewoon gemiddeld over een traject analyseren. Want als je onder een viaduct doorgaat of een bochtje onder de bomen doet, dan haal je soms pieken je nauwelijks kan sprinten, en dan weer dips alsof je wandelt. De nauwkeurigheid ligt wat mij betreft dus absoluut binnen 1%.

• skid1973
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 09:32

skid1973

Plaats hier sterke one-liner..

Heb even een vraagje:

ik heb afgelopen dinsdag mijn gloednieuwe Forerunner 610 binnen gekregen, prachtig apparaatje!

Echter zag ik al heel snel een kleine speling / ruimte tussen het "glaswerk" en de behuizing. Op zich niet erg ware het niet dat na 3 keer dragen er al vuil tussenkomt en bovendien het glas op twee punten lijkt af te brokkelen.

Foto 1

Foto 2

Nu ben ik misschien een pietlut en stoor ik me misschien snel aan iets dergelijks, maar voor een toestel van ruim 300 euro vind ik dit eigenlijk niet kunnen. Het internationele 0800-nummer van Garmin wat op hun website staat werkt niet? Heb de webshop al gebeld (4launch) en zij adviseren dan wel om een RMA aan te maken en terug te sturen, hier gaat echter natuurlijk weken overheen, en als Garmin dan besluit dat dit onder gebruiks-schade valt krijg je het apparaat retour met een rekening van 50+10 euro én dubbele verzendkosten. Wie heeft hier ervaring mee??

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het ziet er inderdaad wel erg uit als gebruiksschade, alsof hij ergens tegenaan getikt is. Normaal gesproken zou ik ook niet verwachten dat je dat zo gemakkelijk zou laten afbrokkelen eigenlijk. Als je er zelf zeker geen oorzaak van kunt zijn dan zou ik er gewoon achteraan gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• skid1973

skid1973

Gonadan schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:12:
Het ziet er inderdaad wel erg uit als gebruiksschade, alsof hij ergens tegenaan getikt is. Normaal gesproken zou ik ook niet verwachten dat je dat zo gemakkelijk zou laten afbrokkelen eigenlijk. Als je er zelf zeker geen oorzaak van kunt zijn dan zou ik er gewoon achteraan gaan.
Nee nergens tegenaan getikt, is ook op twee verschillende plaatsen zou wel heel gek zijn. Ben echter wel bang dat men het hier op zou kunnen (proberen) te gooien. Heb ook via twitter Ray maker (dcrainmaker) even gecontact, toch maar even proberen Garmin Support te pakken te krijgen in het buitenland oid :(

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb ze wel aan de lijn gehad via het telefoonnummer wat op de site staat (inmiddels wel een paar maanden geleden). Misschien maandag nog een keer proberen?

• skid1973

skid1973

MrAcid schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:33:
Ik heb ze wel aan de lijn gehad via het telefoonnummer wat op de site staat (inmiddels wel een paar maanden geleden). Misschien maandag nog een keer proberen?
Hmm vreemd, op een of andere manier krijg ik melding van onjuist nummer.. Heb al wel inmiddels mail naar Garmin gestuurd mét de foto's erbij, nog geen reactie.. Voor de zekerheid toch maar even webshop gebeld en op hun advies RMA aangevraagd, maar ik twijfel heel erg of ik hem wel terug wil sturen hiervoor of het accepteer.. Als het hierbij blijft merk ik er over een paar dagen vast niets meer van, als het maar niet steeds erger wordt.. :?

Anoniem: 392715

Vandaag heb ik een Garmin Forerunner 410 gekocht. Terwijl het ding oplaadt bezin ik me op alles wat ermee ga doen (naast hardlopen dan..) en toen vroeg ik me opeens het volgende af:

Kun je dit ding niet op de één of andere manier gebruiken als GPS muis voor je laptop? Het is tenslotte een nauwkeurige GPS ontvanger, en hij kan (wireless) connecten met je pc via een usb stick. Ik snap dat dit niet tot de standaardfunctionaliteit behoort, maar is er iemand hier die misschien een manier weet? Of ben ik nu een naïeve cheap ass? :P

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:00
Vandaag heb ik mijn forerunner 305 welgeteld 1 jaar *O*
1444 km mee hardgelopen. :)

Af en toe een wat trage gps fix maar over het algemeen ben ik wel tevreden. Ik ben alleen benieuwd wanneer de batterij van de hrm moet vervangen. Zou dat al binnenkort zijn of kan de batterij nog even mee?

@MrAcid: Thanx

• MrAcid
  • Niet online
Volgens mij gaan dit tot wel 3 jaar mee. Zal nog wel even duren dus. :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:07

vhal

ಠ_ಠ

Sinds dat ik over ben van win xp naar win7 64bit heb ik het idee dat de Forerunner 305 plugin mijn PC meer crashed dan dat hij iets uploaded.

Best irritant en zo te zien hebben meerdere mensen daar last van. De meest gangbare 'fixes' heb ik al geprobeerd maar het resultaat is wisselend. 10 keer gaat het goed, de 11e keer gaat het mis om vervolgens om de 3 uploads weer te crashen.

Crappy drivers m'kay...

Overigens heeft de betaalde versie van Sporttracks ook zo zijn kuren. Op de 1 of andere onverklaarbare manier zijn 'opeens' alle rondetijden van de afgelopen 2 maanden weg.

[Voor 17% gewijzigd door vhal op 11-09-2011 15:05]

STRAVA

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik heb sinds win7 x64 ook problemen met BSOD's wanneer ik de usb connectie van mijn 305 in de computer stop. Ik had onlangs de garmin usb driver geïnstalleerd en dat leek verbetering te geven.
Maar 2-3 weken later begon de ellende weer. Het lijkt vaker te gebeuren wanneer de computer in de slaapstand heeft gestaan.
Helaas lijkt er nog even geen definitieve oplossing :(
Ik had geen problemen met XP

Update: Ik heb intussen een mailtje naar Garmin gestuurd. Even wachten wat hier uit komt.

[Voor 13% gewijzigd door bluek op 15-09-2011 07:12]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:07

vhal

ಠ_ಠ

bluek schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:16:
Ik heb sinds win7 x64 ook problemen met BSOD's wanneer ik de usb connectie van mijn 305 in de computer stop. Ik had onlangs de garmin usb driver geïnstalleerd en dat leek verbetering te geven.
Maar 2-3 weken later begon de ellende weer. Het lijkt vaker te gebeuren wanneer de computer in de slaapstand heeft gestaan.
Helaas lijkt er nog even geen definitieve oplossing :(
Ik denk zelf dat het een conflict is tussen w7 en garmin. Beide hebben hun eigen driver die wellicht elkaar conflicteren, ook als je er 1 handmatig verwijderd. De slaapstand heb ik overigens uitgezet in windows.

De enige methode die lijkt te werken is de PC uitzetten, 305 aansluiten en de PC weer aanzetten. Maar ja, dat is natuurlijk ook te lomp voor woorden. :+

In Win XP had ik overigens 0 problemen.

STRAVA

• MrAcid
  • Niet online
Collega van me heeft dit ook vaak met z'n 305 op Windows 7. :( Ik zou er toch eens een mailtje aan wagen naar Garmin.

Anoniem: 423529

Wie weet of de Garmin 610 beschikt over de keuzemogelijkheid om snelheid en afstand in kilometers of Miles weer te geven.

• MrAcid
  • Niet online
Dat hebben ze allemaal.

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn Garmin Forerunner 310XT had last van roest. De polsband heeft een ring waar je je polsband ik kan doen als je deze hebt vastgemaakt, mail gestuurd naar support van Garmin met een foto, krijg een nieuwe toegestuurd. Netjes dat ze dat doen, maar iets voor sport en zwemmen mag natuurlijk niet gaan roesten.
Pagina: 1 ... 4 ... 260 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee