Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 5 ... 315 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Nieuwe FR de 910XT

http://www.hitechreview.c...s-multisport-watch/33891/

[ Voor 22% gewijzigd door Mavvie op 05-10-2011 13:02 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55
Die is wel heel gaaf, en duur. :'(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419189

Ik heb even een vraagje over de garmins in het algemeen, hun prijs is nu redelijk hoog maar weet er toevallig iemand een link uit België waar je deze het goedkoopste kunt kopen (garmin forerunner 410hrm).

Is het niet zo dat de prijs na een tijdje daalt, iemand ervaring hiermee hoelang dit kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 19:31
Contact gehad met Garmin betreffende BSOD op mijn Windows 7 x64 PC.

Reactie :
"Please use the Add / Remove programme feature on your computer to delete Garmin USB drivers and Windows USB Driver Package - Garmin. Now delete the Garmin > USB Drivers folder on the C drive. Restart the computer and this should resolve the issue.

In eerste instantie bleef ik crashes houden. Nadat ik alle Garmin gerelateerde files die ik kon vinden, had verwijderd, werd mijn 305 niet meer herkend.
De USB drivers weer geïnstalleerd en daarna zoals hierboven aangegeven weer verwijderd. Nu lijkt het wel goed te gaan. Nog even afwachten of het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:53

vhal

ಠ_ಠ

bluek schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:40:
Contact gehad met Garmin betreffende BSOD op mijn Windows 7 x64 PC.

Reactie :
"Please use the Add / Remove programme feature on your computer to delete Garmin USB drivers and Windows USB Driver Package - Garmin. Now delete the Garmin > USB Drivers folder on the C drive. Restart the computer and this should resolve the issue.

In eerste instantie bleef ik crashes houden. Nadat ik alle Garmin gerelateerde files die ik kon vinden, had verwijderd, werd mijn 305 niet meer herkend.
De USB drivers weer geïnstalleerd en daarna zoals hierboven aangegeven weer verwijderd. Nu lijkt het wel goed te gaan. Nog even afwachten of het zo blijft.
Bedankt voor je post, ik zal het vanavond nog maar eens proberen aangezien het nu wel erg irritant wordt. Kan je mij vertellen welke files je handmatig hebt verwijderd?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
Ik weet helaas niet niet meer precies welke files ik had weggehaald. Ik had in windows gezocht naar files waar garmin instond.
Maar ik heb tussen heb ik weer een BSOD gehad. :( Dus het werkt bij mij nog steeds niet goed.

De servicedesk van Garmin bood aan om de Forerunner nader te onderzoeken. Het lijkt mij toch meer een driver issue omdat ik bij XP en Vista helemaal geen last heb van BSOD in combinatie met de 305.
Ik zal het nog een weekje aankijken. Mocht het weer vaker gebeuren, zal ik hem misschien toch opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Dan nog kan het aan de FR liggen. Stel dat die voor fouten zorgt en de ene driver vangt ze beter af dan de andere. Dan verschillen de drivers wel maar ligt het achterliggende probleem bij de FR.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
Gonadan schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:56:
Dan nog kan het aan de FR liggen. Stel dat die voor fouten zorgt en de ene driver vangt ze beter af dan de andere. Dan verschillen de drivers wel maar ligt het achterliggende probleem bij de FR.
Mijn zal mijn 305 dan anders zijn dan een andere 305?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Maandagochtendmodel ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

dan denk ik dat er aardig wat mensen rondlopen met een maandagochtendmodel....mijn 305 had 0,0 problemen met XP, sinds win7 is het kommer en kwel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Collega van me heeft het ook (Win 7, 305), zoals eerder gezegd, je bent dus niet de enige (helaas). Zal 'm even op dit topic wijzen, misschien heeft 'ie het inmiddels opgelost/omzeild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
bluek schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:32:
Mijn zal mijn 305 dan anders zijn dan een andere 305?
Wat kenneth zegt. Hoevaak gebeurt het niet dat een product DOA is, dat enkele functionaliteiten niet werken of dat er pas later een mankement aan het licht komt? Daarbij is de 305 natuurlijk geen topserie dus het zou zomaar kunnen dat er bovengemiddeld veel mankementen zijn.

De mogelijkheid van brakke drivers wil ik trouwens helemaal niet uitsluiten hoor, die vind ik vooralsnog waarschijnlijker, maar er zijn gewoon meer mogelijke oorzaken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Gebruiken jullie een iPhone/iPad app om je GC logs mee uit te lezen? Zat te denken om een GC app te bouwen (in eerste instantie voor de iPhone). Nu zijn er al wel een aantal apps, maar volgens mij zijn die niet heel goed, toch? Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

RedFox

Heb je een OV ofzo?

MrAcid schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:36:
Collega van me heeft het ook (Win 7, 305), zoals eerder gezegd, je bent dus niet de enige (helaas). Zal 'm even op dit topic wijzen, misschien heeft 'ie het inmiddels opgelost/omzeild.
Heb het opgelost: ik hang hem nu aan mijn Macbook :+ .
Als ik hem aan Windows 7 hang dan geeft hij nog steeds blauwe schermen af en toe. Ook met een verse install had ik het probleem nog.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:09
@ chris: ik gebruik wel een iPad om GC logs te bekijken, gewone site werkt redelijk, maar niet optimaal. Zou een dergelijke iPad app wel aanschaffen. Op kleinere schermen ben ik ook wel gecharmeerd van Runkeeper, qua uiterlijk en aanpassing aan de schermruimte bedoel ik.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

.

[ Voor 110% gewijzigd door Tallguy op 23-10-2011 15:26 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 07:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Garmin 305 geen topmodel? Nu niet meer inderdaad, maar bij de lancering was het volgens mij wel het topmodel.

Overigens, ik heb met mijn Garmin 305 onder win7 64bit geen problemen met het uitlezen in de browser (connect.garmin.com) en SportTracks. Klopt het dat de 305 inmiddels niet meer gemaakt wordt? Ik dacht dat deze week ergens gelezen te hebben.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

De 305 schijnt uit de active support te gaan, maar staat wel nog op hun site. Heb er vanochtend 1 besteld en krijg zojuist mail dat hij al verzonden is. Voor het geld is het een goed apparaat, waarbij ik me wel heb laten leiden door alle reacties in dit forum en het hardlopersforum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
Bij Garmin Connect kan je nu kiezen of je Google of Bing wil. Keuze is snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Had ik ook net via twitter gelezen! Even kijken wat mooier werkt. :)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Alleen een beetje jammer dat ze de traffic functionaliteit hebben aangezet en je die niet uit kunt zetten...

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0F0q2j2B2y1q0k2j2w0l/Screen%20Shot%202011-10-27%20at%2009.31.38.png

Het is nu net of er iemand op de kaart heeft lopen poepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 21:36

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Is het traffic? Volgens mij zijn het fiets/voetpaden. Zie bijvoorbeeld Het Lint rond het Máximapark, dat is helemaal donkergroen. Ik heb daar nog nooit een file zien staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hmm, daar lijkt het meer op inderdaad! Scherp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Kan je ook de fr305 gebruiken zonder programma actief? Heb donderdag nl een inspanningstest en wil wel eens weten wat mijn hartslag doet (opslaan dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Jup, beste even de GPS uitzetten in dat geval.

Hou Mode ingedrukt en zet 'm in het menu dat verschijnt op "indoor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Heej, het lijkt erop alsof de prijzen van bijvoorbeeld de 310XT aan het zakken zijn. Komt 'ie misschien toch nog binnen mijn twijfelbereik. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
Iemand anders overigens ook het probleem dat je oude logs (voordat je de keuze maakte tussen Google en Bing) nu geen map meer weer geven? Baal er een beetje van, kan mijn oude routes nu niet bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nope, werkt hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
Dan maar eens goed naar mijn pc-instellingen kijken. Het zou nog aan proxies o.i.d. kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Is het mogelijk in de FR305 individuele trainingsresultaten te verwijderen? Ik heb 2 of 3x gehad dat het met het starten van een training niet lekker ging (verkeerde workout gekozen |:( ). Die staan er nog steeds in, maar zijn maar 30seconden ofzo. Ik zie wel dat je alles kan wissen, maar dat wil ik liever weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Jazeker kan dat, uit mijn hoofd kan je ze vanuit de geschiedenis wissen. Ik heb alleen mijn horloge nu niet bij de hand. ;)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ben benieuwd hoe dan, want ik zie alleen "wis" en dat geldt voor alles dan (1, 3 maanden bewaren of alles wissen). Als ik naar de geschiedenis kijk en dan per dag zie ik wel de 'foute' entries, maar zie geen mogelijkheid die te verwijderen.

Of moet dat door de FR305 aan te sluiten op de PC en dan via een programma de boel te verwijderen?

[ Voor 17% gewijzigd door Tallguy op 30-11-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:02
Geschiedenis -> selecteer workout -> ronde -> opties -> ronde verwijderen of alle rondes verwijderen? Uit mijn hoofd is het zoiets. Je moet dus even verder klikken :). Als je er echt niet uit komt kan ik vnv nog even kijken op mijn FR 305.

[ Voor 18% gewijzigd door Roberttt op 30-11-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Gevonden! Bedankt Robertt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:55
Weet iemand hoe je pieken in je data uit de Garmin Training Center kan verwijderen? Ik heb er nu data in staan waarbij pieken soms oplopen tot 400 km/u. Niet dat ik de maximum snelheid heel interessant vind, maar het stoort me aardig dat dit soort onrealistische getallen er staan. Ik wil dus niet dat de hele workout verdwijnt, ik wil alleen dat de pieken verdwijnen.

Ik heb op internet gezocht naar een werkende oplossing. De enige oplossing die ik kon vinden was het handmatig aanpassen van de xml. Nu heb ik daar naar gekeken, maar de xml is zo groot en nogal onduidelijk dat die oplossing voor mij niet werkt. Iemand anders een idee/oplossing?

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Al weer een paar weken een Garmin 610 HRM in bezit en erg blij mee. Wat een verschil is dat ten opzichte met Runkeeper op de telefoon. Eindelijk eens goede logs met een veel nauwkeurigere afstand. En niet meer zo'm lomp ding op je arm (galaxy s) maar een mooi horloge.

Kwam nog wel achter iets handigs, heb het nog niet eerder in deze thread zien staan. Als je de 610 aanzet gaat deze zoeken naar gps en krijg je de status daarvan in het scherm te zien. Als je dat niet wilt omdat je bijvoorbeeld binnen bent of gewoon even snel wat wilt opzoeken, dan kan je stoppen met zoeken door te 'dubbel klikken' op het scherm. Je krijgt dan de vraag of je binnenshuis bent en als je Ja aantikt, stopt het horloge met zoeken.

Gebruik hem niet alleen met hardlopen, maar bijvoorbeeld ook voor de spinningles. Zoals bijvoorbeeld: http://connect.garmin.com/activity/134547074
Een les met een basis van 80% HR. Intervallen naar 90% en herstellen net boven de 80%. Met op het eind nog een stuk van 82-84% en als afsluiter een sprintje voor de cooling down.

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-03 18:49
MrBerger schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:27:
Weet iemand hoe je pieken in je data uit de Garmin Training Center kan verwijderen? Ik heb er nu data in staan waarbij pieken soms oplopen tot 400 km/u. Niet dat ik de maximum snelheid heel interessant vind, maar het stoort me aardig dat dit soort onrealistische getallen er staan. Ik wil dus niet dat de hele workout verdwijnt, ik wil alleen dat de pieken verdwijnen.

Ik heb op internet gezocht naar een werkende oplossing. De enige oplossing die ik kon vinden was het handmatig aanpassen van de xml. Nu heb ik daar naar gekeken, maar de xml is zo groot en nogal onduidelijk dat die oplossing voor mij niet werkt. Iemand anders een idee/oplossing?
Ik heb hier ook regelmatig last van, vooral aan het begin van een loopje of bij een haakse bocht of viaduct of soms zomaar. Ik pas af en toe de XML aan door een aantal trackpoint-tags weg te halen, daar waar er een heel klein afstandsverschil met de vorige is, terwijl er wel een behoorlijk aantal seconden zijn verstreken. Maar dit is erg omslachtig en geeft niet altijd een bevredigend resultaat. Ik zou ook wel eens een betere oplossing willen, waarmee je bijvoorbeeld kan uitmiddelen over een aantal trackpoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 09:10

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hmm, mijn 405CX laadt niet meer op. Hij is uit (beeld helemaal leeg) en normaal gesproken komt er een status balkje voor het opladen. Nu niet. Ik heb de contactpuntjes al schoongemaakt en een harde reset geprobeerd terwijl hij aan de oplader lag. Er gebeurt echter niets als ik de lap knop ook loslaat.
Hij heeft wel connectie via ANT want hij kan de software status uitlezen (ik probeerde een software update te doen, maar hij is up to date). Er verschijnt overigens wel een lijntje in beeld tijdens de hard reset, dus het schermpje werkt ook nog wel.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Kijken jullie nog veel op het horloge tijdens het hardlopen? En zo ja, waar kijk je dan specifiek naar?

In veel topics lees ik namelijk dat de huidige snelheid/pace niet betrouwbaar is omdat hij het echt real-time weergeeft. Dat zou voor mij juist een van de belangrijkste zaken zijn, zodat je kan zien of je wel constant loopt. Aan de hand van de totale tijd kan je wel een redelijke schatting krijgen, maar het lijkt mij ook handig als je een gemiddelde snelheid/pace van de laatste 30 seconden of minuut kunt zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 09:10

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Wat mij opvalt is dat hij na een lap (1km) altijd vrij hoog begint en dan langzaam terugloopt naarmate je km vordert. Voorbeeld: op 1.01km geeft hij 5:10/km aan en op 2.0km blijkt dat 4:45 km te zijn. En dan heb ik niet versneld nee. Maar ik kijk eigenlijk alleen als ik een piepje hoor na elke km. Ik voel zelf wel aan welk tempo ik loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb op mijn display altijd Lap Pace (=tempo van de huidige km) ipv Pace. Zo is het nog redelijk nauwkeurig, behalve de eerste 20"-30" van een nieuwe km.

Maar meestal loop ik intervallen (dan luister ik naar piepjes en kijk ik amper naar mijn scherm) of op een breed tempogebied bij duurlopen (bijv tussen 5'38"/km - 5'24"/km) en die marge blijkt in de praktijk breder dan de foutmarge van de FR.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Ik heb mijn display bijna altijd op de virtuele tegenstander staan, die ik bijvoorbeeld op 4:50/km instel, en aan het aantal seconden +/- kan ik wel afleiden waar ik ongeveer op uit kom. Ik kijk nooit naar de onbetrouwbare Pace, ook niet vaak naar de Lap Pace, maar juist naar de gemiddelde Pace tot dusver over de hele loop. In het begin fluctueert deze natuurlijk het meest tot hij steeds constanter blijft bewegen rond mijn uiteindelijke gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
kenneth schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:48:
Ik heb op mijn display altijd Lap Pace (=tempo van de huidige km) ipv Pace. Zo is het nog redelijk nauwkeurig, behalve de eerste 20"-30" van een nieuwe km.
Is de lap altijd een kilometer? Of is dat ook weer instelbaar? Runkeeper heeft namelijk verschillende typen. Die laat sowieso per kilometer zien. En als je intervallen gebruikt is elk interval een lap.
Maar meestal loop ik intervallen (dan luister ik naar piepjes en kijk ik amper naar mijn scherm) of op een breed tempogebied bij duurlopen (bijv tussen 5'38"/km - 5'24"/km) en die marge blijkt in de praktijk breder dan de foutmarge van de FR.
Valt die foutmarge wel mee dan? Ik begreep dat hij alleen op hele kilometers ging (bij snelheid) en dat het dus procentueel gezien heel erg varieerde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Er is een instelling die Auto Lap heet, standaard ingesteld op 1km, dit is instelbaar, ook op tijd ipv afstand.

Als ik achteraf mijn training bekijk zie ik dat het uiteindelijk gemeten tempo over de hele afstand altijd binnen de ingestelde tempo's valt, dus dat klopt dan wel. Ik heb het trouwens ingesteld op tempo, niet op snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
kenneth schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:02:
Er is een instelling die Auto Lap heet, standaard ingesteld op 1km, dit is instelbaar, ook op tijd ipv afstand.
Hoe werkt die in combinatie met een intervaltraining? Krijg je dan alsnog de 1 km laps?
Als ik achteraf mijn training bekijk zie ik dat het uiteindelijk gemeten tempo over de hele afstand altijd binnen de ingestelde tempo's valt, dus dat klopt dan wel. Ik heb het trouwens ingesteld op tempo, niet op snelheid.
Het totaal zal wel redelijk kloppen, ook per kilometer. Wat ik graag wil is tijdens het lopen kunnen zien of ik inzak of juist te hard ga. Nu met runkeepert in de broekzak moet ik een oortje in zodat mevrouw mij de gemiddelde pace kan vertellen. Ik zal hem ook op tempo instellen inderdaad, maar dat maakt voor de functionaliteit natuurlijk niet veel uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De Auto Lap werkt alleen bij een standaard workout (dus gelijk op start drukken, geen interval oid).

Mijn ervaring met duurlopen op tempo is dat het best werkt, je moet alleen niet te nerveus reageren op over- of undershoots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Duidelijk.

Kan je een FR trouwens met meerdere personen gebruiken? Dus met meerdere Garmin accounts? Ik las dat hij geen login nodig heeft bij het uploaden van een activiteit dus blijkbaar houdt hij zelf bij waar het heen moet. Zit dat in het gebruikersprofiel op het OS of is het serienummer direct gekoppeld aan de Garmin account?

Uiteindelijk kan je een activiteit natuurlijk gewoon exporteren en binnen harken waar je wilt. Maar het zou toch gemakkelijker moeten kunnen. Het is voor mij geen eis maar het lijkt mij wel een flinke plus.

Vooralsnog twijfel ik tussen twee mogelijkheden.

410:
+ ziet er gewoon beter uit, kleiner en lichter
+ hoofdplaats op het scherm is lekker groot
- mogelijk ruzie met aanraken en misschien blokkeren van de ring nodig
- kan niet uit?

310XT:
+ meer plaatsen op het scherm
+ meer batterij (alsof ik zoveel loop :') )
+ trilfunctie
- koelkast
- nóg duurder

Heb een beetje het gevoel dat er nu een tussenvorm mist. De 305 viel in de middencategorie maar is uitgefaseerd. Nu heb je dan óf een 210 welke ietwat beperkt is of alweer een 310XT of 405/410 welke behoorlijk prijzig worden. Gelukkig dan wel met comfortabele hartslagband. ;)

Kan iemand trouwens uitsluitsel geven of het uitschakelen van de 410? De 405 schijnt het sowieso niet te kunnen waardoor de mogelijkheid aanwezig is dat hij flink leeg is als je hem uit de kast haalt. De 410 schijnt dit dan wel te kunnen, maar dat heb ik maar één keer ergens gelezen en nergens nog bevestigd gezien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
MrAcid schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:35:
Alleen een beetje jammer dat ze de traffic functionaliteit hebben aangezet en je die niet uit kunt zetten...

[afbeelding]

Het is nu net of er iemand op de kaart heeft lopen poepen.
Waarschijnlijk had je het al gevonden, maar dat kan je tegenwoordig uitzetten. Net als bij de google maps.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Hoe goed werkt de trilfunctie van de 310XT? Ik twijfel tussen de 310XT en de 410. Zelf heb ik geen enorme polsen, dus wellicht past de 410 beter. Maar die heeft geen tril, en dat lijkt me juist wel weer erg handig. Nu heb ik een oude Polar, maar die piepjes hoor ik dan niet, Zeker wanneer ik muziek op heb. Van de 910 zie ik trouwens niet zo de meerwaarde. Ok, hij is wel wat compacter, maar ook veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Die trilfunctie ga je wel merken is mijn inschatting, als melding trilt hij zo'n twee seconden flink. Praktijkervaring moet ik je nog schuldig blijven, ik heb hem pas twee dagen, maar zoals hij trilt denk ik dat je dat echt wel door hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:09
Gonadan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:03:
[...]
Waarschijnlijk had je het al gevonden, maar dat kan je tegenwoordig uitzetten. Net als bij de google maps.
Ik wist het dus niet en ergerde ik me wel kapot aan :P Dat hoeft nu dus niet meer! Voor wie het niet direct doorheeft, net als ik: klik op Map in een activiteit en haal de vinkjes bij terrain en bicycle weg: schone Google Maps.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
Ik heb vandaag mijn 305 teruggestuurd naar de winkel. Het geluidssignaal was niet meer te horen. :( Ook na een volledige reset was de piep niet meer te horen.
Ik ben benieuwd wat ze er mee kunnen doen. Misschien kunnen ze gelijk even kijken of het windows 7 x64 probleem aan mijn horloge ligt. Van de BSODs had ik de laatste tijd trouwens minder last. Ik denk dat hij eens in de 3 weken een BSOD gaf.
Hopelijk ben ik hem niet lang kwijt. Begin maart begint mijn wedstrijdseizoen weer.
Intussen maar de 110 van mijn vriendin lenen. Dat zal wel even wennen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Hoe zit het eigenlijk met het 'leidend' zijn van data?

Zo worden je persoonlijke gegevens bijgehouden op de FR, op de PC en on-line. Af en toe wordt er wel wat gesynct, eventueel met vraag maar welke kan je het beste leidend houden?

Hetzelfde voor activities, wat als ik ze on-line verwijder? Worden ze dan opnieuw geupload van de FR of pakt hij alleen de nieuwe en kan je het handmatig opnieuw doen als je hem nog niet van de FR had verwijderd?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
kenneth schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:02:
Ik kom er net achter dat op de 405 geen AutoLap op tijd ingesteld kan worden, alleen op afstand en positie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Inderdaad, geen flauw idee hoe dat in mijn hoofd is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Gonadan schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:56:
Hoe zit het eigenlijk met het 'leidend' zijn van data?

Zo worden je persoonlijke gegevens bijgehouden op de FR, op de PC en on-line. Af en toe wordt er wel wat gesynct, eventueel met vraag maar welke kan je het beste leidend houden?

Hetzelfde voor activities, wat als ik ze on-line verwijder? Worden ze dan opnieuw geupload van de FR of pakt hij alleen de nieuwe en kan je het handmatig opnieuw doen als je hem nog niet van de FR had verwijderd?
Ik hou m'n data op de PC leidend, want daar heb ik de controle over. Soms pas ik iets aan in de XML en importeer ik het opnieuw. Ik gooi loopjes weg uit GarminConnect en upload ze opnieuw. Afhankelijk van hoe lang je ze op de FR bewaart kun je ze opnieuw op je PC en online krijgen, maar soms mislukt dat, en moet je op de FR het verzenden forceren via een optie. Ik heb het alleen over activiteiten, want de rest boeit me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
kenneth schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:49:
Inderdaad, geen flauw idee hoe dat in mijn hoofd is gekomen.
Omdat ik ook op de lopende band loop, wil ik toch automatische rondes op bijv. 5 minuten als ik de band instel op 12km/u. Ik heb dit geprobeerd met Workouts van type interval, door de duur in te stellen op een aantal minuten en de rust in te stellen op hetzelfde aantal minuten, met een aantal herhalingen, en zo krijg je toch de gewenste laps, inclusief gem. en max. hartslag per lap. Alleen is de afstand 0, maar dit vul ik in de XML wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Het lijkt erop dat als je activiteiten weggooit uit Connect (of PC) maar niet van de FR dat hij ze later gewoon opnieuw upload en dat ze weer terug komen in Connect. Als je er echt van af wilt zijn moet je dus bij de bron (FR) beginnen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
Update betreffende mijn defecte 305;
Ik heb onder garantie gelijk een nieuwe 305 gekregen. *O*
Goede service van deze webshop uit Apeldoorn.
Zo meteen gelijk maar weer proberen. Hij ligt nu nog op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
Ik ben zelf sinds enkele maanden begonnen met voorzichtig te joggen. Tot nu toe gebruik ik m'n GSM met de Endomondo-app om m'n route te tracken. Niet dat dit echt slecht werkt, maar ik mis de hartslagmeting, en het is ook steeds een gedoe om 'm mee te nemen (armband aandoen, app starten op GSM, GSM in armband steken, oortje inpluggen, en dan overtollige kabel van oortje een beetje weg zien te moffelen).

Daarom kijk ik ook al een tijdje uit naar een sporthorloge met GPS. Het merk doet er niet echt toe, maar ik heb zo de indruk dat er buiten Garmin niet echt veel valabele alternatieven zijn. Zo heeft Polar (voorlopig?) enkel modellen met externe GPS-module, dus ook minder interessant. Via www.dcrainmaker.com kwam ik op de hoogte van het bestaan van de 'Timex Run Trainer', maar deze lijkt me nog niet beschikbaar in Europa (wel via Ebay-import uit Amerika).

Aanvankelijk was mijn oog gevallen op de FR210. Deze leek me alles te hebben wat ik nodig heb, maar nu begin ik toch te twijfelen of ik niet iets meer moet opleggen, om voor de FR410 of 310XT te gaan, met toch nog wel heel wat extra mogelijkheden...

Ik ben absoluut geen grote sporter: 'k probeer om 3 keer per week wat te lopen, en ik werk naar de 10 km toe, maar 'k ben er nog lang niet. En ik besef ook maar al te goed dat een hartslagmeter me niet echt zal helpen bij het lopen (m'n benen moeten het nog steeds zelf doen), dus zo'n dure modellen heb ik nu niet écht nodig.

Toch heb ik niet veel zin om, beginner zijnde, eerst een goedkope Polar te kopen (of bvb de FR70 van Garmin), en om dan achteraf toch het gevoel te hebben om iets te missen.

Waar ik wil toe komen: denken jullie dat een Garmin FR310XT aan €240 (met soft-belt HRM, ik denk wel niet dat het de 'premium-belt' is) een goeie deal is? Op dezelfde site staat de FR410 aan dezelfde prijs, maar ik neem aan dat, als het tussen die twee modellen gaat, de keuze snel zou moeten gemaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Kijk eens op de site van Running Ronald, hij heeft veel goede reviews. Zelf denk ik voor de 310 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
ZeilDude schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 06:50:
Kijk eens op de site van Running Ronald, hij heeft veel goede reviews. Zelf denk ik voor de 310 te gaan.
Bedankt voor de tip! Ik was eerder al Youtube-reviews tegengekomen van 'Running Ronald', maar was nog niet eerder op z'n site geweest.

Nu ben ik er wel al uit dat, als ik €240 te spenderen zou hebben, ik de 310XT zou verkiezen boven de 410. De 410 zou wel nog kunnen dienen als 'day-to-day watch' (bij de 310XT is dit niet echt mogelijk), maar gezien ik al jaren geen uurwerk meer draag, zie ik me dat vanaf nu ook niet opeens wel te doen.

De 310XT is natuurlijk wel een stuk groter, en ik heb daarom wel wat schrik dat ie nogal losjes rond m'n pols zal zitten. Zijn er mensen (ook met smalle polsen) die mij hierover uitsluitsel kunnen geven?

'k Denk eerlijk gezegd ook wel dat de 310XT toch wel wat 'overkill' is voor hetgeen ik 'm zou willen gebruiken, voorlopig vooral voor het joggen, en misschien later ook wel wat om te fietsen. Met de 310XT en een (optionele) cadanssensor zou ik dan misschien ook voorlopig geen extra Garmin Edge (500) nodig hebben.

Nog een laatste puntje van twijfel: de 310XT is met het uitfaseren van de 305 nu de oudste uit de Garmin FR-reeks (de 405 is misschien wel nog iets ouder?). Lijkt me dus niet onlogisch dat hij de volgende in de reeks gaat zijn om van de markt gehaald te worden? En naar support toe kan dit ook toch wel nadelig zijn? Langs de andere kant lijkt het er op dat we dit jaar geen nieuwe FR modellen meer gaan moeten verwachten, of wel?

En verder nog een algemene bedenking: hoe gaat Garmin reageren op de komst van Bluetooth 4.0 (Low Energy)? Het ziet er naar uit dat in de toekomst meer en meer smartphones BLE gaan ondersteunen, terwijl voorlopig alleen Sony (Ericsson) z'n Xperia reeks ANT+ ondersteunt (en de vraag is hoe lang ze dat nog gaan blijven doen met de volgende reeksen). Niet dat dit laatste er écht toe doet, maar 't is een leuke extra als je ook de gegevens van hartslagmeter en cadanssensor kan weergeven op je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
dvraemdo schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:39:
Bedankt voor de tip! Ik was eerder al Youtube-reviews tegengekomen van 'Running Ronald', maar was nog niet eerder op z'n site geweest.

Nu ben ik er wel al uit dat, als ik €240 te spenderen zou hebben, ik de 310XT zou verkiezen boven de 410. De 410 zou wel nog kunnen dienen als 'day-to-day watch' (bij de 310XT is dit niet echt mogelijk), maar gezien ik al jaren geen uurwerk meer draag, zie ik me dat vanaf nu ook niet opeens wel te doen.
De 310XT kan ook gewoon een klok op het scherm hebben, maar waarschijnlijk heeft de 410 dat in zuinigere stand ofzo? Stand-by met klokje? Anders haal je natuurlijk niet eens een hele dag met de 410. :+
De 310XT is natuurlijk wel een stuk groter, en ik heb daarom wel wat schrik dat ie nogal losjes rond m'n pols zal zitten. Zijn er mensen (ook met smalle polsen) die mij hierover uitsluitsel kunnen geven?
Kwestie van stevig aantrekken? Alleen het blok is groter, het bandje verschilt weinig als je op de foto kijkt.
'k Denk eerlijk gezegd ook wel dat de 310XT toch wel wat 'overkill' is voor hetgeen ik 'm zou willen gebruiken, voorlopig vooral voor het joggen, en misschien later ook wel wat om te fietsen. Met de 310XT en een (optionele) cadanssensor zou ik dan misschien ook voorlopig geen extra Garmin Edge (500) nodig hebben.
Als de 310XT overkill is dan is de 410 dat ook wel, die verschillen zeer weinig op multisport na. Denk dan eerder aan de 210 ofzo (dat deed je al). Je moet voor jezelf afvragen waarom je denkt 'meer' te willen, of beter gezegd, wat mis je als je de 210 kiest?

Voor mij was dat voornamelijk de trilfunctie en de premium hartslagband. Je moet voor jezelf bepalen wat het voordeel is en wat je er voor over hebt.
Nog een laatste puntje van twijfel: de 310XT is met het uitfaseren van de 305 nu de oudste uit de Garmin FR-reeks (de 405 is misschien wel nog iets ouder?). Lijkt me dus niet onlogisch dat hij de volgende in de reeks gaat zijn om van de markt gehaald te worden? En naar support toe kan dit ook toch wel nadelig zijn? Langs de andere kant lijkt het er op dat we dit jaar geen nieuwe FR modellen meer gaan moeten verwachten, of wel?

En verder nog een algemene bedenking: hoe gaat Garmin reageren op de komst van Bluetooth 4.0 (Low Energy)? Het ziet er naar uit dat in de toekomst meer en meer smartphones BLE gaan ondersteunen, terwijl voorlopig alleen Sony (Ericsson) z'n Xperia reeks ANT+ ondersteunt (en de vraag is hoe lang ze dat nog gaan blijven doen met de volgende reeksen). Niet dat dit laatste er écht toe doet, maar 't is een leuke extra als je ook de gegevens van hartslagmeter en cadanssensor kan weergeven op je smartphone.
Wachten op de toekomst is als tweaker/gadgetfan het stomste wat je kunt doen, er komt namelijk altijd wel iets beters aan in 'de toekomst'. ;)

Zijn er bepaalde zaken aangekondigd voor komende modellen waarvan je weet dat je niet zonder kunt? Dan wachten, zo niet dan gewoon kiezen wat nu het best aan je eisen voldoet.

De 310XT is in principe al opgevolgd door de 910XT. Er zijn eigenlijk twee series welke steeds doorontwikkeld worden. 305, 310XT, 910XT en 405, 410, 610. De uitgeklede modellen (niet negatief bedoeld) staan daar wat mij betreft een beetje los van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Gonadan, bedankt voor je reactie, ze heeft me doen beseffen dat er zeker slechtere keuzes zijn dan de 310XT (heb 'm gisteren trouwens besteld, hoop 'm deze week nog te ontvangen).

Mijn eerste keuze is idd lang de FR210 geweest. Het enige dat ik vond dat daaraan ontbrak, was de ondersteuning voor snelheid/cadanssensoren. Eigenlijk een beetje onbegrijpelijk: de FR60/70-reeks ondersteunt het dan weer wel, de 110/210 zijn de enige FR's die het niet doen.

Niet dat ik nu al plannen heb om op de racefiets te springen, maar in de toekomst zie ik het me wel te doen. 'k Weet wel dat een 310XT + snelheid/cadanssensor geen waardige vervanger is voor bvb een Edge 500 (de 310XT mist de barometrische hoogtemeting), maar ik denk dat ie toch zeker wel zal volstaan voor mij.

Over het 'gedateerd' zijn van de 310XT maak ik me nu ook al wat minder zorgen hoor. Ik moet idd niet te veel vooruit kijken, en nu kopen wat ik nu denk nodig te heben. Anders loop ik binnen 5 jaar nog steeds te sukkelen met m'n smartphone als 'sport-GPS' ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

dvraemdo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:01:
Over het 'gedateerd' zijn van de 310XT maak ik me nu ook al wat minder zorgen hoor. Ik moet idd niet te veel vooruit kijken, en nu kopen wat ik nu denk nodig te heben. Anders loop ik binnen 5 jaar nog steeds te sukkelen met m'n smartphone als 'sport-GPS' ;-)
Als de bekijkt hoelang de 305 op de markt is geweest zou ik mij geen zorgen maken over een gedateerde 310XT :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Sinds gisteren reset mijn 405 telkens op het moment dat ik een Workout wil starten, maar alleen bij type Interval. Wat ik ook probeer, het blijft resetten. Iemand iets soortgelijks of een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 16:32
henrid schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:55:
Sinds gisteren reset mijn 405 telkens op het moment dat ik een Workout wil starten, maar alleen bij type Interval. Wat ik ook probeer, het blijft resetten. Iemand iets soortgelijks of een suggestie?
Ik heb wel eens iets soort gelijks gehad met mijn 305. Probeer eens wat van oude data te verwijderen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Heb ik allemaal verwijderd. Misschien de firmware nogmaals proberen te updaten ofzo. Of een harde reset als dat bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 07:44

Doezel

Ond

Hallo,

kan iemand mij een GarminDevices.xml van een Forerunner 210 sturen?

Wil namelijk eens kijken of ik de firmware van een 210 op een 110 kan flashen...

Bedankt!

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 19:39
Heeft iemand ervaring met het laden van andere firmware van garmin? Ik wil bijvoorbeeld de functionaliteiten van de S1 Approach laden (Golfbanen) laden op mijn Forerunner 405cx (of een ander garmin device)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kravitz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Ik heb sinds eind oktober en fr 610 en eigenlijk is deze voor mij teveel van het goede en zit ik erover te denken om deze te gaan verkopen. Ik heb alleen geen idee wat ik er voor zou kunnen vragen. Iemand een idee, waar ik ongeveer aan moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 22:04
Op de wiki pagina over de forerunners lees ik dat de FR410 gereleased is op October 4, 2010. Wordt het niet eens tijd voor een opvolger? Ik wil graag de 410 aanschaffen, maar als er al signalen zijn dat de opvolger er aankomt wacht ik liever even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Is de FR610 dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Pixxa schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:43:
Op de wiki pagina over de forerunners lees ik dat de FR410 gereleased is op October 4, 2010. Wordt het niet eens tijd voor een opvolger? Ik wil graag de 410 aanschaffen, maar als er al signalen zijn dat de opvolger er aankomt wacht ik liever even :)
Ik heb ook totaal geen idee hoe het zit met de 'update-cyclus' voor de FR-reeks, maar zo aan de wiki te zien brengt Garmin nieuwe modellen ofwel in het voorjaar, ofwel in het najaar uit (dus bvb zelden midden in de zomer). Dus even afgaand op die 'regelmaat' zou een nieuwe Forerunner ofwel reeds moeten aangekondigd zijn (de 910XT is de laatste nieuwe, maar die had er blijkbaar vorig jaar al moeten zijn), ofwel zou het voor heel binnenkort zijn. Of juist niet, en mogen we een nieuw toestel maar tegen Q4 van 2012 verwachten ('more likely', maar da's mijn gedacht).

't Is ook zoals 'kenneth' hier zegt: de FR610 kan in zekere zin als opvolger van de FR410 beschouwd worden, ook al heeft de 610 nog wel net iets meer te bieden (kost jammer genoeg ook weeral een stuk meer). Vraag is ook: hoe gaat Garmin de eventuele (echte) opvolger van de 410 positioneren tussen de 210 en de 610?? Misschien dat ze de (door sommigen vervloekte) 'touch-bezel' van de 410 gaan vervangen door toetsen (zoals de 210), of juist door een volledig touchscreen (zoals de 610)? Of wie weet gaan ze (eindelijk) eens een echte waterdichte versie maken, wie zal het zeggen?

Misschien dat je ook je licht eens kan opsteken bij 'Ray Maker' van dcrainmaker.com, denk dat die wel beter op de hoogte is van de updatecyli?

Ik heb zelf ook eerst eens in deze thread gekeken (en vragen gesteld) voor de aankoop van een Garmin Forerunner, en ook lang getwijfeld voor mijn uiteindelijke aankoop (misschien ook in afwachting of er geen nieuwe modellen stonden aan te komen). 'k Zat eerst met de FR210 in m'n hoofd, waarna ik meer aangetrokken was door de FR410 (mogelijkheid om 'courses' te lopen deed het 'm), maar uiteindelijk ben ik gevallen voor de 310XT (deze kan veel meer dan ik ooit nodig ga hebben, maar was in prijs hetzelfde als de 410, met als plus de waterdichtheid en langere batterijduur).

De FR410 lijkt me zeker geen slecht toestel, en als je hem binnenkort nodig denkt te hebben, zou ik daarom niet echt twijfelen. Als je een recenter model wenst, en het niet speciaal Garmin hoeft te zijn, kan je bvb ook eens kijken naar de 'Timex Run Trainer' (heb 'm onlangs op Amazon.de zien opduiken, maar de prijs is niet echt competitief te noemen tov vergelijkbare Garmin-modellen). Of wie weet staat Polar wel met mooie dingen aan te komen, misschien daar ook eens naar informeren (hoewel, een Polar met ingebouwde GPS, zou dat er snel aan zitten te komen??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 22:04
Ik doelde meer op een update in dezelfde prijsklasse. Dus niet een stap hoger zoals de FR610 dat is. De FR410 is toch net iets functioneler dan de FR210 wat die €40,- meerprijs meer dan goed maakt.

Tja, dus als je naar de cyclus kijkt, zou er nu 1 moeten komen. Lastig dit :)

Polar met GPS zie ik niet snel gebeuren. De net gerelease RCX3 heeft ook geen GPS ingebouwd. Zeer gemiste kans imo.
dvraemdo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:26:
[...]

Ik heb ook totaal geen idee hoe het zit met de 'update-cyclus' voor de FR-reeks, maar zo aan de wiki te zien brengt Garmin nieuwe modellen ofwel in het voorjaar, ofwel in het najaar uit (dus bvb zelden midden in de zomer). Dus even afgaand op die 'regelmaat' zou een nieuwe Forerunner ofwel reeds moeten aangekondigd zijn (de 910XT is de laatste nieuwe, maar die had er blijkbaar vorig jaar al moeten zijn), ofwel zou het voor heel binnenkort zijn. Of juist niet, en mogen we een nieuw toestel maar tegen Q4 van 2012 verwachten ('more likely', maar da's mijn gedacht).

't Is ook zoals 'kenneth' hier zegt: de FR610 kan in zekere zin als opvolger van de FR410 beschouwd worden, ook al heeft de 610 nog wel net iets meer te bieden (kost jammer genoeg ook weeral een stuk meer). Vraag is ook: hoe gaat Garmin de eventuele (echte) opvolger van de 410 positioneren tussen de 210 en de 610?? Misschien dat ze de (door sommigen vervloekte) 'touch-bezel' van de 410 gaan vervangen door toetsen (zoals de 210), of juist door een volledig touchscreen (zoals de 610)? Of wie weet gaan ze (eindelijk) eens een echte waterdichte versie maken, wie zal het zeggen?

Misschien dat je ook je licht eens kan opsteken bij 'Ray Maker' van dcrainmaker.com, denk dat die wel beter op de hoogte is van de updatecyli?

Ik heb zelf ook eerst eens in deze thread gekeken (en vragen gesteld) voor de aankoop van een Garmin Forerunner, en ook lang getwijfeld voor mijn uiteindelijke aankoop (misschien ook in afwachting of er geen nieuwe modellen stonden aan te komen). 'k Zat eerst met de FR210 in m'n hoofd, waarna ik meer aangetrokken was door de FR410 (mogelijkheid om 'courses' te lopen deed het 'm), maar uiteindelijk ben ik gevallen voor de 310XT (deze kan veel meer dan ik ooit nodig ga hebben, maar was in prijs hetzelfde als de 410, met als plus de waterdichtheid en langere batterijduur).

De FR410 lijkt me zeker geen slecht toestel, en als je hem binnenkort nodig denkt te hebben, zou ik daarom niet echt twijfelen. Als je een recenter model wenst, en het niet speciaal Garmin hoeft te zijn, kan je bvb ook eens kijken naar de 'Timex Run Trainer' (heb 'm onlangs op Amazon.de zien opduiken, maar de prijs is niet echt competitief te noemen tov vergelijkbare Garmin-modellen). Of wie weet staat Polar wel met mooie dingen aan te komen, misschien daar ook eens naar informeren (hoewel, een Polar met ingebouwde GPS, zou dat er snel aan zitten te komen??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:51
Even een kickje van mijn kant. Ik ben ook op zoek naar een goed horloge, maar ik ben er nog niet uit welk type voor mij het beste is. Ik zit te twijfelen tussen de onderstaande 3 modellen:

- Garmin Forerunner 110 HRM á € 179,--
- Garmin Forerunner 210 HRM á € 219,--
- Garmin Forerunner 410 HRM á € 259,--

Elke keer 'maar' € 40,-- verschil. Ik wil het horloge gaan gebruiken om mee te hardlopen en ook alleen maar voor hardlopen, soms indoor, maar meestal buiten. Tijdens het hardlopen wil ik graag kunnen zien hoe hard ik loop (kun je op alle toestellen tegen een vooraf bepaalde tijd lopen?), gemiddelde snelheid, hartslag en tijd. Naderhand wil ik graag via runkeeper mijn lopen kunnen uploaden.

Ik wil wel interval training doen, dus lijkt de 110 HRM af te vallen. Het verschil tussen de 210 en 410 is volgens mij cadans (niet relevant voor een hardloper) en koersen (geen idee wat dat is). Mis ik nog iets of is de 210 in mijn geval de beste oplossing?

Iemand met ervaringskennis (liefst met alle horloges)?
Is er misschien toch nog een ander horloge welke nog beter aan mijn voorwaarden voldoet (max budget = € 250,--)?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De functie voor het lopen tegen een vooraf bepaalde tijd heet Virtual Partner. Uit m'n hoofd zit dat niet op de 110, van de andere twee weet ik het niet maar op die term, Virtual Partner, kun je dat op de Garmin site even opzoeken.

Koersen is dat je routes in je Garmin kunt zetten die je dan kunt volgen. Een soort waypoints. Niet erg gebruiksvriendelijk is mijn ervaring.

[ Voor 23% gewijzigd door MrAcid op 28-03-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Gevonden op de Garmin site:

Virtual Partner zit op de 410 en 610
Virtual Racer zit alleen op de 610

Op de 110 en 210 zitten zulke features dus niet.

Ik heb zelf de 405 en de Virtual Partner is de eigenlijke reden waarom ik deze gekozen heb, want dit is volgens mij de enige manier om op elk moment van je loop je voortschrijdende gemiddelde te kunnen volgen, en te kunnen zien hoeveel seconden je winst of verlies je hebt op een ingesteld tempo.

[ Voor 29% gewijzigd door henrid op 28-03-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Inderdaad, zoals hierboven reeds aangehaald: de Forerunner 110 en 210 hebben geen 'Virtual Partner', maar ik weet niet goed of dat een absolute must is?

Op de 210 kan je wel het 'gemiddelde tempo' weergeven (110 heeft dit niet), blijkbaar is dit een waarde die berekend wordt op de afstand die je reeds hebt afgelegd (aantal afgelegde minuten gedeeld door je reeds afgelegde afstand). Het lijkt me geen echte vervanger voor de Virtual Partner, maar het geeft natuurlijk een idee of je al dan niet moet versnellen om een vooropgesteld tempo te volgen.
De FR210 heeft ook nog als extra tov de 110 de mogelijkheid om intervaltrainingen in te stellen. Dit dient wel op het toestel zelf te gebeuren (bij bvb de FR410 kan dit op de computer, waarna je deze naar het toestel kan verzenden), maar dat hoeft geen probleem te zijn als je geen geavanceerde intervals wil lopen.

Als je niet noodzakelijk een GPS-horloge hoeft, maar wel op een vrij accurate manier de afgelegde afstand wil kennen, dan zouden de Forerunner 60/70, in combinatie met een footpod, misschien wel een optie kunnen zijn. Met de footpod kan je indoor ook je afstand bijhouden (daar waar GPS het laat afweten). En, de FR60/70 heeft dan weer wél een Virtual Partner. Hij is trouwens ook 'écht' waterproof (itt de 110/210/410/610), en hoeft niet elke keer aan de lader (geen GPS, dus werkt gewoon op vervangbaar batterijtje, dat een jaar mee zou gaan). Ray Maker, is wel voor te vinden: http://www.dcrainmaker.co...fr60-review-in-depth.html

De FR410 heeft als extra's idd nog de 'koersen', maar daar moet je je bij afvragen of je het ooit wel zal gaan gebruiken. Zelf heb ik de FR310XT, welke ook 'koersen' doet, en ik heb het wel al eens gebruikt om te wandelen. Bvb een route uittekenen op www.bikeroutetoaster.com (is gemaakt voor fietsers, maar kan perfect voor wandelaars dienen ook), en dan versturen naar m'n 310XT, waarna je de wandeling kan volgen met aanwijzingen (linksaf/rechtsaf slaan) die via waypoints op de route staan. Werkt wel goed, maar als je niet van plan bent om het ooit te gebruiken, eerder een 'gimmick'.

Succes met je keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Ik heb besloten om de FR 410 te kopen. Liever nu iets meer investeren, dan er over een aantal maanden achter komen dat je toch net wat meer functionaliteit wil hebben.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Masch schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:06:
Ik heb besloten om de FR 410 te kopen. Liever nu iets meer investeren, dan er over een aantal maanden achter komen dat je toch net wat meer functionaliteit wil hebben.
Niet dat ik je keuze nog al te veel wil beïnvloeden (de FR410 lijkt me zeker een goed toestel), maar ik zou toch ook eens de FR310XT in overweging nemen, aangezien dat je deze tegenwoordig in sommige webshops al aan dezelfde prijs als de FR410 kan vinden, of zelfs iets goedkoper (ik heb er €240 voor betaald, enkele weken geleden).

De 310XT is qua mogelijkheden vergelijkbaar met de 410 (doet ook intervaltrainingen, 'courses',...), maar heeft als bijkomend voordeel de langere batterijduur (tot zo'n 20 uur, dacht ik), en hij is ook volledig 'waterproof' (de 410 wordt maar gegarandeerd gedurende 30' op 1 m diepte). Niet dat dit laatste echt van belang hoeft te zijn, want de GPS en hartslagmeting werken toch niet onder water. De 310XT kan ook nog goed overweg met 'powermeters', maar zolang je niet van zin bent om intensief te gaan fietsen is dit niet echt een noodzaak.

Natuurlijk: als je zoekt naar een sporthorloge, met hartslagmeting en GPS, en die je ook nog wil gebruiken om dagelijks te dragen, is de 410 veel beter geschikt dan de (ietwat lompe) 310XT. Deze laatste heeft wel een uurwerkfunctie, maar ook niet meer dan dat (zelfs geen wekkerfunctie of zo).

Mocht je nog twijfelen: lees zeker de reviews nog eens na (van zowel 410 als 310XT) op www.dcrainmaker.com.

En hier een vergelijkend tabelletje met de verschillende Forerunners: http://lh6.ggpht.com/_Wo8...s1600-h/image%5B49%5D.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De 310XT met HRM valt helaas buiten zijn budget. Dat wilde ik ook al aanraden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
MrAcid schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:06:
De 310XT met HRM valt helaas buiten zijn budget. Dat wilde ik ook al aanraden. ;)
In de meeste winkels staat de 310XT inderdaad nog hoger geprijsd dan de 410, maar in de webwinkel waar ik de mijne gehaald heb is de 310XT al gedaald tot €240 (incl. Premium Soft Belt), dus op hetzelfde prijsniveau als de 410. 'k Weet niet of ik reclame mag maken voor die bepaalde winkel, maar ik denk dat het niet zo moeilijk is om hem te vinden (Google anders eens op de woorden 'shop' en 'hartslagmeter', 't is het bovenste zoekresultaat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Gisteren m'n eerste loop gedaan met de 410. De touchring is wel echt wennen, maar verder is het een cool ding.

http://connect.garmin.com/activity/163013002

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
dvraemdo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:33:
[...]

In de meeste winkels staat de 310XT inderdaad nog hoger geprijsd dan de 410, maar in de webwinkel waar ik de mijne gehaald heb is de 310XT al gedaald tot €240 (incl. Premium Soft Belt), dus op hetzelfde prijsniveau als de 410. 'k Weet niet of ik reclame mag maken voor die bepaalde winkel, maar ik denk dat het niet zo moeilijk is om hem te vinden (Google anders eens op de woorden 'shop' en 'hartslagmeter', 't is het bovenste zoekresultaat ;) )
Ben ik benieuwd waar dat is want ik kan 'm zo niet vinden! Tweakers op een goeie prijs wijzen lijkt me geen reclame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
MrAcid schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:49:
[...]

Ben ik benieuwd waar dat is want ik kan 'm zo niet vinden! Tweakers op een goeie prijs wijzen lijkt me geen reclame. :)
Hier heb ik de mijne van. Ik ging normaal gezien ook voor de 410, omdat de 310XT me net iets te duur was, tot er op een bepaald moment op die site een prijsdaling was voor de 310XT. 'k Heb nog even gezocht naar het 'addertje' (in zowat alle andere shops is ie duurder), maar tot nu toe nog geen gevonden ;) Toestel was voorzien van de laatste firmwareversie, en er zat het laatste type hartslagmeterband bij.

Of het zou moeten zijn dat de garantiebepalingen anders zijn in deze winkel (bij de voorwaarden op de site staat 'fabrieksgarantie', dus ik neem aan dat dat minstens een jaar is, zou het eens moeten bekijken). Vond het ook wel vreemd dat ik de winkel niet in de 'Tweakers Pricewatch' terug kon vinden, daar is misschien toch wel een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Goeie prijs inderdaad! :) Tweakers Pricewatch moeten bedrijven voor betalen dus daar staat lang niet iedereen in, dat zegt verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 11:52
Ik heb een FR 405 waarop ik graag interval trainingen zou willen plaatsen op basis van tijd en hartslag zones. Eerst heb ik de workout via garmin connect opgesteld om te versturen, maar kreeg een melding dat interval training op tijd niet kon worden overgezet. Daarna heb ik hetzelfde opgezet in het trainings center van Garmin (applicatie op mijn Macair), maar ook daar niet succesvol. Geen foutmeldingen (trainingen / workouts) kunnen gewoon worden gesynchroniseerd, maar vervolgens kan ik het nergens terug vinden op de garmin zelf. Ik heb google ook al afgestruind, maar vooralsnog niets kunnen vinden. Zie ik nou iets heel doms over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een garmin forerunner 410 hrm en loop volgende week de 10mijl van Antwerpen, nu vraag ik mij of kan ik een gpx bestand op mijn garmin zetten?
Hoe doe ik dit?
Wat doet zo'n gpx bestand als je aan het lopen bent, kan je dan bekijken waar je bent of andere zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik denk dat het eerst belangrijk is om te weten wat je ermee zou willen.

Naar mijn mening heb je er niks aan tijdens een uitgezette route namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:31:
Ik denk dat het eerst belangrijk is om te weten wat je ermee zou willen.

Naar mijn mening heb je er niks aan tijdens een uitgezette route namelijk.
mijn vraag is dan wat kan dit gpx bestand?
Kan iemand me uitleggen wat het nut ervan is want ken dit niet, heb de garmin nog maar net..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ah zo, in een .gpx bestand kan een route en tijd/snelheid informatie opgeslagen zitten. Als je een .gpx bestand om je horloge zet heb je de mogelijkheid om een "lijntje" te volgen, zodat je de route kunt volgen. Ook kun je met behulp van de tijd/snelheid in het bestand virtueel tegen iemand anders lopen (dat werkt heel slecht overigens, want het enige dat is opgeslagen is de gemiddelde snelheid, that's it: leuk als je een touretappe nafietst, na 160km nog steeds het gemiddelde tempo vasthoudt en er dan achterkomt dat je de Mont Ventoux nog moet beklimmen).

Tijdens een georganiseerde loop/race heb je er niks aan. :)

Waar het wél handig voor is: als je een route tegenkomt online, die je graag zou willen lopen maar die niet is uitgezet. Je kunt dan met behulp van je horloge een soort "spoor" volgen. Werkt niet echt lekker, want je ziet geen straten en andere richtpunten, maar het is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt, dacht dit te gebruiken voor te weten hoe ver ik al had gelopen... maar op het parcours zal inderdaad wel staan hoeveel km je al hebt gelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Daar heb je toch juist een Garmin Forerunner voor gekocht...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:01:
Daar heb je toch juist een Garmin Forerunner voor gekocht...?
Ja juist maar bedoelde dat ik dat wou linken aan het afgelegde parcours (dat ik dan op dat moment op bocht x was bijvoorbeeld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Aaah, ok. Nee, dat gaat niet echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Anoniem: 419189 schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:02:
[...]

Ja juist maar bedoelde dat ik dat wou linken aan het afgelegde parcours (dat ik dan op dat moment op bocht x was bijvoorbeeld..)
Als je de route van de 10 miles kent, kan je aan de hand van deze misschien wel proberen om een course uit te zetten op deze site: http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx
Deze is vooral gemaakt met het oog op fietstochten uitzetten, maar kan ook perfect ingesteld worden voor wandelen/lopen.

Je kan zelf een snelheid ingeven die je wenst te lopen, en dan je route uitzetten. Normaal gezien kan je het zelfs zo instellen dat er voor elke afslag die je moet nemen een waypoint aangemaakt wordt (bvb 'turn left'...).

Als je de hele route gemaakt hebt, kan je deze onder de tab 'Summary' downloaden, of zelfs rechtstreeks versturen naar je 410. Vanuit je 410 kan je hem starten bij het begin van de run. Ik heb zelf een 310XT, en daarbij krijg ik een dataveld met hoeveel meter het nog is naar de volgende afslag. Eens ik er ben krijg ik dan dus die melding (links, rechts, met een pijltje om de afslag aan te duiden).

Bij het starten van die 'course' zal normaal gezien ook de 'Virtual Partner' op je 410 meegestart worden, en dit aan de snelheid die je bij het aanmaken van de koers hebt opgegeven. Dus daar kan je normaal gezien ook tijdens je run zien hoeveel je voor of achter loopt op je doelstelling (kan ook zonder de koers aan te maken natuurlijk, de snelheid van de 'Virtual Partner' kan je gewoon op het toestel zelf instellen).

Heb het al getest bij wandelingen en het werkt wel vrij goed. Op de website van Garmin Connect kan je iets vergelijkbaars (onder de tab 'Koersen'), maar daar krijg je dus niet die automatische toevoeging van de waypoints om af te slaan (nu ja, dit is ook niet echt nodig bij de 10 miles van Antwerpen, volg gewoon de massa, zou ik zo zeggen ;) ). 'k Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd hoe je 410 zal reageren op de passage door de Kennedytunnel en de 'konijnenpijp' (Waaslandtunnel).

O ja, heb net ontdekt dat er op Youtube ook tutorials staan. Wellicht zijn deze een stuk duidelijker dan mijn uitleg hierboven: http://www.youtube.com/watch?v=VKFwWwzoeiA

Probeer het eens uit, zou ik zo zeggen (best eerst wat mee oefenen voordat je aan de 10 miles begint natuurlijk ;) ), en succes op de 22ste (wou dat ik ook al in staat was om mee te lopen in Antwerpen, maar ik haal nu nog maar met veel moeite de 10 km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Korte vraag:

ik heb een forerunner 405 en de auto lap functie staat aan. Toch krijg ik geen auto laps als ik trainingen loop die ik via training center heb aangemaakt.

Iemand ervaring met wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je doet niets verkeerd :) Auto Lap werkt alleen bij standaard trainingen (Training -> Start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
kenneth schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:20:
Je doet niets verkeerd :) Auto Lap werkt alleen bij standaard trainingen (Training -> Start).
ok das minder...

maar goed, ik heb altijd een volledige training in training center staan met 3 laps voor een duurloop (warming up, duurloop, cooling down....

Pagina: 1 ... 5 ... 315 Laatste