Nieuwe FR de 910XT
http://www.hitechreview.c...s-multisport-watch/33891/
http://www.hitechreview.c...s-multisport-watch/33891/
[ Voor 22% gewijzigd door Mavvie op 05-10-2011 13:02 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Mavvie op 05-10-2011 13:02 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Anoniem: 419189
Bedankt voor je post, ik zal het vanavond nog maar eens proberen aangezien het nu wel erg irritant wordt. Kan je mij vertellen welke files je handmatig hebt verwijderd?bluek schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:40:
Contact gehad met Garmin betreffende BSOD op mijn Windows 7 x64 PC.
Reactie :
"Please use the Add / Remove programme feature on your computer to delete Garmin USB drivers and Windows USB Driver Package - Garmin. Now delete the Garmin > USB Drivers folder on the C drive. Restart the computer and this should resolve the issue.
In eerste instantie bleef ik crashes houden. Nadat ik alle Garmin gerelateerde files die ik kon vinden, had verwijderd, werd mijn 305 niet meer herkend.
De USB drivers weer geïnstalleerd en daarna zoals hierboven aangegeven weer verwijderd. Nu lijkt het wel goed te gaan. Nog even afwachten of het zo blijft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn zal mijn 305 dan anders zijn dan een andere 305?Gonadan schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:56:
Dan nog kan het aan de FR liggen. Stel dat die voor fouten zorgt en de ene driver vangt ze beter af dan de andere. Dan verschillen de drivers wel maar ligt het achterliggende probleem bij de FR.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
dan denk ik dat er aardig wat mensen rondlopen met een maandagochtendmodel....mijn 305 had 0,0 problemen met XP, sinds win7 is het kommer en kwel.kenneth schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:13:
Maandagochtendmodel ...
Wat kenneth zegt. Hoevaak gebeurt het niet dat een product DOA is, dat enkele functionaliteiten niet werken of dat er pas later een mankement aan het licht komt? Daarbij is de 305 natuurlijk geen topserie dus het zou zomaar kunnen dat er bovengemiddeld veel mankementen zijn.bluek schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:32:
Mijn zal mijn 305 dan anders zijn dan een andere 305?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb het opgelost: ik hang hem nu aan mijn MacbookMrAcid schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:36:
Collega van me heeft het ook (Win 7, 305), zoals eerder gezegd, je bent dus niet de enige (helaas). Zal 'm even op dit topic wijzen, misschien heeft 'ie het inmiddels opgelost/omzeild.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
[ Voor 110% gewijzigd door Tallguy op 23-10-2011 15:26 ]
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan maar eens goed naar mijn pc-instellingen kijken. Het zou nog aan proxies o.i.d. kunnen liggen.MrAcid schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:10:
Nope, werkt hier gewoon.
Stop de verwelking!
[ Voor 17% gewijzigd door Tallguy op 30-11-2011 11:01 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Roberttt op 30-11-2011 12:30 ]
Ik heb hier ook regelmatig last van, vooral aan het begin van een loopje of bij een haakse bocht of viaduct of soms zomaar. Ik pas af en toe de XML aan door een aantal trackpoint-tags weg te halen, daar waar er een heel klein afstandsverschil met de vorige is, terwijl er wel een behoorlijk aantal seconden zijn verstreken. Maar dit is erg omslachtig en geeft niet altijd een bevredigend resultaat. Ik zou ook wel eens een betere oplossing willen, waarmee je bijvoorbeeld kan uitmiddelen over een aantal trackpoints.MrBerger schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:27:
Weet iemand hoe je pieken in je data uit de Garmin Training Center kan verwijderen? Ik heb er nu data in staan waarbij pieken soms oplopen tot 400 km/u. Niet dat ik de maximum snelheid heel interessant vind, maar het stoort me aardig dat dit soort onrealistische getallen er staan. Ik wil dus niet dat de hele workout verdwijnt, ik wil alleen dat de pieken verdwijnen.
Ik heb op internet gezocht naar een werkende oplossing. De enige oplossing die ik kon vinden was het handmatig aanpassen van de xml. Nu heb ik daar naar gekeken, maar de xml is zo groot en nogal onduidelijk dat die oplossing voor mij niet werkt. Iemand anders een idee/oplossing?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Is de lap altijd een kilometer? Of is dat ook weer instelbaar? Runkeeper heeft namelijk verschillende typen. Die laat sowieso per kilometer zien. En als je intervallen gebruikt is elk interval een lap.kenneth schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:48:
Ik heb op mijn display altijd Lap Pace (=tempo van de huidige km) ipv Pace. Zo is het nog redelijk nauwkeurig, behalve de eerste 20"-30" van een nieuwe km.
Valt die foutmarge wel mee dan? Ik begreep dat hij alleen op hele kilometers ging (bij snelheid) en dat het dus procentueel gezien heel erg varieerde.Maar meestal loop ik intervallen (dan luister ik naar piepjes en kijk ik amper naar mijn scherm) of op een breed tempogebied bij duurlopen (bijv tussen 5'38"/km - 5'24"/km) en die marge blijkt in de praktijk breder dan de foutmarge van de FR.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe werkt die in combinatie met een intervaltraining? Krijg je dan alsnog de 1 km laps?kenneth schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:02:
Er is een instelling die Auto Lap heet, standaard ingesteld op 1km, dit is instelbaar, ook op tijd ipv afstand.
Het totaal zal wel redelijk kloppen, ook per kilometer. Wat ik graag wil is tijdens het lopen kunnen zien of ik inzak of juist te hard ga. Nu met runkeepert in de broekzak moet ik een oortje in zodat mevrouw mij de gemiddelde pace kan vertellen. Ik zal hem ook op tempo instellen inderdaad, maar dat maakt voor de functionaliteit natuurlijk niet veel uit.Als ik achteraf mijn training bekijk zie ik dat het uiteindelijk gemeten tempo over de hele afstand altijd binnen de ingestelde tempo's valt, dus dat klopt dan wel. Ik heb het trouwens ingesteld op tempo, niet op snelheid.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarschijnlijk had je het al gevonden, maar dat kan je tegenwoordig uitzetten. Net als bij de google maps.MrAcid schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:35:
Alleen een beetje jammer dat ze de traffic functionaliteit hebben aangezet en je die niet uit kunt zetten...
[afbeelding]
Het is nu net of er iemand op de kaart heeft lopen poepen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik wist het dus niet en ergerde ik me wel kapot aanGonadan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:03:
[...]
Waarschijnlijk had je het al gevonden, maar dat kan je tegenwoordig uitzetten. Net als bij de google maps.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik kom er net achter dat op de 405 geen AutoLap op tijd ingesteld kan worden, alleen op afstand en positie!kenneth schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:02:
Er is een instelling die Auto Lap heet, standaard ingesteld op 1km, dit is instelbaar, ook op tijd ipv afstand.
Ik hou m'n data op de PC leidend, want daar heb ik de controle over. Soms pas ik iets aan in de XML en importeer ik het opnieuw. Ik gooi loopjes weg uit GarminConnect en upload ze opnieuw. Afhankelijk van hoe lang je ze op de FR bewaart kun je ze opnieuw op je PC en online krijgen, maar soms mislukt dat, en moet je op de FR het verzenden forceren via een optie. Ik heb het alleen over activiteiten, want de rest boeit me niet zo.Gonadan schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:56:
Hoe zit het eigenlijk met het 'leidend' zijn van data?
Zo worden je persoonlijke gegevens bijgehouden op de FR, op de PC en on-line. Af en toe wordt er wel wat gesynct, eventueel met vraag maar welke kan je het beste leidend houden?
Hetzelfde voor activities, wat als ik ze on-line verwijder? Worden ze dan opnieuw geupload van de FR of pakt hij alleen de nieuwe en kan je het handmatig opnieuw doen als je hem nog niet van de FR had verwijderd?
Omdat ik ook op de lopende band loop, wil ik toch automatische rondes op bijv. 5 minuten als ik de band instel op 12km/u. Ik heb dit geprobeerd met Workouts van type interval, door de duur in te stellen op een aantal minuten en de rust in te stellen op hetzelfde aantal minuten, met een aantal herhalingen, en zo krijg je toch de gewenste laps, inclusief gem. en max. hartslag per lap. Alleen is de afstand 0, maar dit vul ik in de XML wel in.kenneth schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:49:
Inderdaad, geen flauw idee hoe dat in mijn hoofd is gekomen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedankt voor de tip! Ik was eerder al Youtube-reviews tegengekomen van 'Running Ronald', maar was nog niet eerder op z'n site geweest.ZeilDude schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 06:50:
Kijk eens op de site van Running Ronald, hij heeft veel goede reviews. Zelf denk ik voor de 310 te gaan.
De 310XT kan ook gewoon een klok op het scherm hebben, maar waarschijnlijk heeft de 410 dat in zuinigere stand ofzo? Stand-by met klokje? Anders haal je natuurlijk niet eens een hele dag met de 410.dvraemdo schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:39:
Bedankt voor de tip! Ik was eerder al Youtube-reviews tegengekomen van 'Running Ronald', maar was nog niet eerder op z'n site geweest.
Nu ben ik er wel al uit dat, als ik €240 te spenderen zou hebben, ik de 310XT zou verkiezen boven de 410. De 410 zou wel nog kunnen dienen als 'day-to-day watch' (bij de 310XT is dit niet echt mogelijk), maar gezien ik al jaren geen uurwerk meer draag, zie ik me dat vanaf nu ook niet opeens wel te doen.
Kwestie van stevig aantrekken? Alleen het blok is groter, het bandje verschilt weinig als je op de foto kijkt.De 310XT is natuurlijk wel een stuk groter, en ik heb daarom wel wat schrik dat ie nogal losjes rond m'n pols zal zitten. Zijn er mensen (ook met smalle polsen) die mij hierover uitsluitsel kunnen geven?
Als de 310XT overkill is dan is de 410 dat ook wel, die verschillen zeer weinig op multisport na. Denk dan eerder aan de 210 ofzo (dat deed je al). Je moet voor jezelf afvragen waarom je denkt 'meer' te willen, of beter gezegd, wat mis je als je de 210 kiest?'k Denk eerlijk gezegd ook wel dat de 310XT toch wel wat 'overkill' is voor hetgeen ik 'm zou willen gebruiken, voorlopig vooral voor het joggen, en misschien later ook wel wat om te fietsen. Met de 310XT en een (optionele) cadanssensor zou ik dan misschien ook voorlopig geen extra Garmin Edge (500) nodig hebben.
Wachten op de toekomst is als tweaker/gadgetfan het stomste wat je kunt doen, er komt namelijk altijd wel iets beters aan in 'de toekomst'.Nog een laatste puntje van twijfel: de 310XT is met het uitfaseren van de 305 nu de oudste uit de Garmin FR-reeks (de 405 is misschien wel nog iets ouder?). Lijkt me dus niet onlogisch dat hij de volgende in de reeks gaat zijn om van de markt gehaald te worden? En naar support toe kan dit ook toch wel nadelig zijn? Langs de andere kant lijkt het er op dat we dit jaar geen nieuwe FR modellen meer gaan moeten verwachten, of wel?
En verder nog een algemene bedenking: hoe gaat Garmin reageren op de komst van Bluetooth 4.0 (Low Energy)? Het ziet er naar uit dat in de toekomst meer en meer smartphones BLE gaan ondersteunen, terwijl voorlopig alleen Sony (Ericsson) z'n Xperia reeks ANT+ ondersteunt (en de vraag is hoe lang ze dat nog gaan blijven doen met de volgende reeksen). Niet dat dit laatste er écht toe doet, maar 't is een leuke extra als je ook de gegevens van hartslagmeter en cadanssensor kan weergeven op je smartphone.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als de bekijkt hoelang de 305 op de markt is geweest zou ik mij geen zorgen maken over een gedateerde 310XTdvraemdo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:01:
Over het 'gedateerd' zijn van de 310XT maak ik me nu ook al wat minder zorgen hoor. Ik moet idd niet te veel vooruit kijken, en nu kopen wat ik nu denk nodig te heben. Anders loop ik binnen 5 jaar nog steeds te sukkelen met m'n smartphone als 'sport-GPS' ;-)
Ik heb wel eens iets soort gelijks gehad met mijn 305. Probeer eens wat van oude data te verwijderen.henrid schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:55:
Sinds gisteren reset mijn 405 telkens op het moment dat ik een Workout wil starten, maar alleen bij type Interval. Wat ik ook probeer, het blijft resetten. Iemand iets soortgelijks of een suggestie?
LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi
Ik heb ook totaal geen idee hoe het zit met de 'update-cyclus' voor de FR-reeks, maar zo aan de wiki te zien brengt Garmin nieuwe modellen ofwel in het voorjaar, ofwel in het najaar uit (dus bvb zelden midden in de zomer). Dus even afgaand op die 'regelmaat' zou een nieuwe Forerunner ofwel reeds moeten aangekondigd zijn (de 910XT is de laatste nieuwe, maar die had er blijkbaar vorig jaar al moeten zijn), ofwel zou het voor heel binnenkort zijn. Of juist niet, en mogen we een nieuw toestel maar tegen Q4 van 2012 verwachten ('more likely', maar da's mijn gedacht).Pixxa schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:43:
Op de wiki pagina over de forerunners lees ik dat de FR410 gereleased is op October 4, 2010. Wordt het niet eens tijd voor een opvolger? Ik wil graag de 410 aanschaffen, maar als er al signalen zijn dat de opvolger er aankomt wacht ik liever even
dvraemdo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:26:
[...]
Ik heb ook totaal geen idee hoe het zit met de 'update-cyclus' voor de FR-reeks, maar zo aan de wiki te zien brengt Garmin nieuwe modellen ofwel in het voorjaar, ofwel in het najaar uit (dus bvb zelden midden in de zomer). Dus even afgaand op die 'regelmaat' zou een nieuwe Forerunner ofwel reeds moeten aangekondigd zijn (de 910XT is de laatste nieuwe, maar die had er blijkbaar vorig jaar al moeten zijn), ofwel zou het voor heel binnenkort zijn. Of juist niet, en mogen we een nieuw toestel maar tegen Q4 van 2012 verwachten ('more likely', maar da's mijn gedacht).
't Is ook zoals 'kenneth' hier zegt: de FR610 kan in zekere zin als opvolger van de FR410 beschouwd worden, ook al heeft de 610 nog wel net iets meer te bieden (kost jammer genoeg ook weeral een stuk meer). Vraag is ook: hoe gaat Garmin de eventuele (echte) opvolger van de 410 positioneren tussen de 210 en de 610?? Misschien dat ze de (door sommigen vervloekte) 'touch-bezel' van de 410 gaan vervangen door toetsen (zoals de 210), of juist door een volledig touchscreen (zoals de 610)? Of wie weet gaan ze (eindelijk) eens een echte waterdichte versie maken, wie zal het zeggen?
Misschien dat je ook je licht eens kan opsteken bij 'Ray Maker' van dcrainmaker.com, denk dat die wel beter op de hoogte is van de updatecyli?
Ik heb zelf ook eerst eens in deze thread gekeken (en vragen gesteld) voor de aankoop van een Garmin Forerunner, en ook lang getwijfeld voor mijn uiteindelijke aankoop (misschien ook in afwachting of er geen nieuwe modellen stonden aan te komen). 'k Zat eerst met de FR210 in m'n hoofd, waarna ik meer aangetrokken was door de FR410 (mogelijkheid om 'courses' te lopen deed het 'm), maar uiteindelijk ben ik gevallen voor de 310XT (deze kan veel meer dan ik ooit nodig ga hebben, maar was in prijs hetzelfde als de 410, met als plus de waterdichtheid en langere batterijduur).
De FR410 lijkt me zeker geen slecht toestel, en als je hem binnenkort nodig denkt te hebben, zou ik daarom niet echt twijfelen. Als je een recenter model wenst, en het niet speciaal Garmin hoeft te zijn, kan je bvb ook eens kijken naar de 'Timex Run Trainer' (heb 'm onlangs op Amazon.de zien opduiken, maar de prijs is niet echt competitief te noemen tov vergelijkbare Garmin-modellen). Of wie weet staat Polar wel met mooie dingen aan te komen, misschien daar ook eens naar informeren (hoewel, een Polar met ingebouwde GPS, zou dat er snel aan zitten te komen??).
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
[ Voor 23% gewijzigd door MrAcid op 28-03-2012 12:24 ]
[ Voor 29% gewijzigd door henrid op 28-03-2012 16:36 ]
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Niet dat ik je keuze nog al te veel wil beïnvloeden (de FR410 lijkt me zeker een goed toestel), maar ik zou toch ook eens de FR310XT in overweging nemen, aangezien dat je deze tegenwoordig in sommige webshops al aan dezelfde prijs als de FR410 kan vinden, of zelfs iets goedkoper (ik heb er €240 voor betaald, enkele weken geleden).Masch schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:06:
Ik heb besloten om de FR 410 te kopen. Liever nu iets meer investeren, dan er over een aantal maanden achter komen dat je toch net wat meer functionaliteit wil hebben.
In de meeste winkels staat de 310XT inderdaad nog hoger geprijsd dan de 410, maar in de webwinkel waar ik de mijne gehaald heb is de 310XT al gedaald tot €240 (incl. Premium Soft Belt), dus op hetzelfde prijsniveau als de 410. 'k Weet niet of ik reclame mag maken voor die bepaalde winkel, maar ik denk dat het niet zo moeilijk is om hem te vinden (Google anders eens op de woorden 'shop' en 'hartslagmeter', 't is het bovenste zoekresultaatMrAcid schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:06:
De 310XT met HRM valt helaas buiten zijn budget. Dat wilde ik ook al aanraden.
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Ben ik benieuwd waar dat is want ik kan 'm zo niet vinden! Tweakers op een goeie prijs wijzen lijkt me geen reclame.dvraemdo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:33:
[...]
In de meeste winkels staat de 310XT inderdaad nog hoger geprijsd dan de 410, maar in de webwinkel waar ik de mijne gehaald heb is de 310XT al gedaald tot €240 (incl. Premium Soft Belt), dus op hetzelfde prijsniveau als de 410. 'k Weet niet of ik reclame mag maken voor die bepaalde winkel, maar ik denk dat het niet zo moeilijk is om hem te vinden (Google anders eens op de woorden 'shop' en 'hartslagmeter', 't is het bovenste zoekresultaat)
Hier heb ik de mijne van. Ik ging normaal gezien ook voor de 410, omdat de 310XT me net iets te duur was, tot er op een bepaald moment op die site een prijsdaling was voor de 310XT. 'k Heb nog even gezocht naar het 'addertje' (in zowat alle andere shops is ie duurder), maar tot nu toe nog geen gevondenMrAcid schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:49:
[...]
Ben ik benieuwd waar dat is want ik kan 'm zo niet vinden! Tweakers op een goeie prijs wijzen lijkt me geen reclame.
mijn vraag is dan wat kan dit gpx bestand?MrAcid schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:31:
Ik denk dat het eerst belangrijk is om te weten wat je ermee zou willen.
Naar mijn mening heb je er niks aan tijdens een uitgezette route namelijk.
Ja juist maar bedoelde dat ik dat wou linken aan het afgelegde parcours (dat ik dan op dat moment op bocht x was bijvoorbeeld..)MrAcid schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:01:
Daar heb je toch juist een Garmin Forerunner voor gekocht...?
Als je de route van de 10 miles kent, kan je aan de hand van deze misschien wel proberen om een course uit te zetten op deze site: http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspxAnoniem: 419189 schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:02:
[...]
Ja juist maar bedoelde dat ik dat wou linken aan het afgelegde parcours (dat ik dan op dat moment op bocht x was bijvoorbeeld..)
ok das minder...kenneth schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:20:
Je doet niets verkeerdAuto Lap werkt alleen bij standaard trainingen (Training -> Start).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq