Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 6 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat je kan doen is:

Warming up
Repeat the following steps $x times:
    Run 1k
Cooling down

Waar $x het aantal kilometers is dat je wil doen.

Op je display zet je dan Lap Pace, dan kan je in ieder geval gedurende de kilometer zien wat je tempo is. Je krijgt geen kilometerpiepje met "Lap 4:12" maar dat kan je achteraf in je trainingsprogramma zien.

Komt het dichtst in de buurt, denk ik.

[ Voor 49% gewijzigd door kenneth op 19-04-2012 11:32 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Of gewoon zelf op "lap" drukken op je horloge na warmingup en als je duurloop erop zit...? Dan hoef je niet vooraf te bepalen hoe ver je precies gaat lopen. Wanneer je op "lap" gedrukt hebt wordt de auto-lap counter (uiteraard) ook gewoon weer gereset dus in je duurloop heb je gewoon steeds volledige kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53
alleen moet ik dan bij beide methodes in de gaten houden hoe lang ik nog duurloop moet lopen (loop op tijd, niet op afstand).

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Klopt. Maar aangezien het een duurloop is ben je vaak wel even bezig en dan heb je onderweg nog wat te doen. ;)

Maar het is in dat opzicht wel een beperking ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
405HRM voor 159,95 bij iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine crosspost, maar ik zoek een horloge voor hardlopen dat minimaal de volgende zaken toont:
-Afgelegde afstand
-Gemiddelde snelheid
-Huidige snelheid

Begrijp ik het goed dat ik voor de huidige snelheid een model moet kiezen met Virtual Partner, waardoor de 110 serie afvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Virtual Partner is puur een extraatje, dat heeft daar niet mee te maken. Je stelt dan een gemiddelde snelheid (tempo, uitgedrukt in minuten per kilometer) in die je wilt lopen en je kunt dan zien hoe je het doet tegenover je "virtuele partner". Gemiddelde snelheid weergeven kunnen sommige (niet alle) horloges ook zonder die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
[b][message=33883138,noline]Op de 305 zijn (uiteraard) geen kaarten aanwezig dus je krijgt gewoon een schermpje met alleen de route. Deze kun je dan op het pietepeuterige schermpje volgen: niet echt een succes natuurlijk.
Niet optimaal misschien, maar een enorm succes IMO. Een met behulp van google maps uitgezette route van 40+ KM volgen ging me zonder moeite af (uitgezonderd het feit dat ik een stukje om moest lopen omdat google me over een afgeschermd prive-terrein wou laten gaan) en ook de "back to start" functie heeft me al enkele keren geholpen mijn auto terug te vinden na een verdwaalpartij in het bos :)

Wat hou ik van mijn 305 (en dat voor dat geld). Ik zag dat ze niet meer verkocht worden en zit hem nu al te knijpen wat de opvolger zou moeten worden als de batterij het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

wazzup105 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:35:
[...]

Wat hou ik van mijn 305 (en dat voor dat geld). Ik zag dat ze niet meer verkocht worden en zit hem nu al te knijpen wat de opvolger zou moeten worden als de batterij het begeeft.
Zeker. Prima ding voor weinig. Al snap ik niet dat Garmin niet de moeite neemt om de win7 bsod bug eruit te halen. Het begint langzamerhand echt irritant te worden.

Over de 310XT, in het linkje enkele posts hierboven is hij opeens 260 euro, stuk duurder dan de andere bekende shops. :[

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-05 23:04
Ik heb mij net de garmin forerunner 410 HRM aangekocht.

Nu vraag ik mij af welke externe programma's/add ons/... handig zijn voor hierbij te gebruiken.
Ik gebruik de garmin voor zo'n 30-40km/week te lopen en hoe meer externe programma's die me helpen met data bij te houden hoe beter.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
deadsy33 schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:50:
[...]

Zeker. Prima ding voor weinig. Al snap ik niet dat Garmin niet de moeite neemt om de win7 bsod bug eruit te halen. Het begint langzamerhand echt irritant te worden.

Over de 310XT, in het linkje enkele posts hierboven is hij opeens 260 euro, stuk duurder dan de andere bekende shops. :[
Ja, da's wel vreemd dat de prijs terug de hoogte in gegaan is. Normaal zou die toch eerder moeten gaan dalen, zeker met het verschijnen van de 910XT (in zekere zin de opvolger van de 310XT). Zo te zien mogen we voorlopig nog geen bodemprijzen 'a la 305' verwachten. Ben blij dat ik de mijne dan toch nog iets goedkoper kunnen kopen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:06:
Ik heb mij net de garmin forerunner 410 HRM aangekocht.

Nu vraag ik mij af welke externe programma's/add ons/... handig zijn voor hierbij te gebruiken.
Ik gebruik de garmin voor zo'n 30-40km/week te lopen en hoe meer externe programma's die me helpen met data bij te houden hoe beter.

Bedankt!
Eerst en vooral: gefeliciteerd met je aankoop ;)

Bij mijn Forerunner gebruik ik het de volgende sites:
  • Garmin Connect: naar deze site doe ik na elk looptochtje een upload, rechtstreeks vanaf mijn Forerunner. Deze heeft misschien wel zijn beperkingen, zoals bvb de data-analyse die niet zo veel voorstelt (je hebt wel grafiekjes, maar die zijn niet zo heel gedetailleerd). Voor mijn gebruik (amateur-niveau) voldoet het echter meer dan genoeg. Je kan ook intervaltrainingen en courses maken op deze site, die je dan doorstuurt naar je Forerunner (is net iets handiger dan handmatig in toestel ingeven).
  • Endomondo: gezien ik vroeger op mijn smartphone ook de Endomondo-app geïnstalleerd had, en daar al langer een upload naar deed, blijf ik deze nu ook nog gebruiken. Voordeel is dat deze ook de 'Garmin Communicator Pugin' ondersteunt, zodanig dat je ook rechtstreeks kan uploaden (dus niet eerst de .gpx of .tcx vanuit Garmin Connect halen om handmatig te uploaden).
  • Sports-Tracker: jammer genoeg (nog?) geen rechtstreekse upload vanaf toestel mogelijk, maar heeft wel mooie grafiekjes ;)
  • Bike Route Toaster: heb ik enkele posts hiervoor reeds aangeprezen. Is handig om 'courses' naar je toestel te sturen (met evt aanwijzingen aan kruispunten, om af te slaan).
En volgende toepassingen (geïnstalleerd op de PC):
  • Garmin Training Center: is eigenlijk al verouderde software, die min of meer vervangen is door de online Garmin Connect. Is wel handiger om intervaltrainingen aan te maken (soms wil Garmin Connect niet zo goed meewerken op dat vlak).
  • SportTracks: geeft wel een vrij gedetailleerde data-analyse en grafiekjes. Mogelijkheid tot installeren van plugins (bvb de 'elevation correction plugin' is een heel populaire), en je kan je tracks ook bewerken (bvb splitten). De software is niet gratis, maar als je kan leven met een 'uitgeklede versie' kan je de trial installeren en onbeperkt blijven gebruiken. Rechtstreeks activiteiten vanuit je Garmin in de software importeren zou ook moeten kunnen, maar is mij nog niet gelukt (waarschijnlijk enkel mogelijk met de betalende versie)
Er zijn er nog veel meer (vooral sites), waar ik het bestaan niet van af weet, dus ik ben zelf ook benieuwd naar wat anderen zoal gebruiken bij hun Forerunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
Bedankt voor onderstaande links, heb ondertussen nog 1 gevonden:
Runkeeper iemand ervaring hiermee..

Eventueel nog handige programma's, addons voor Firefox?
Ben aan het zoeken maar er zijn volgens mij geen anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Jullie vergeten een hele mooie, nog Nederlands ook: Looptijden.nl. Mocht je meer van het fietsen zijn, dan is er ook Fietstijden.nl. Ik gebruikte het al met een app op mijn smartphone (SGS2), maar ook met mijn Garmin FR310 is het ideaal.

Op de site kun je een plugin draaien, zodat de trainingen direct geïmporteerd worden. De interface is helder en intuïtief, maar toch erg compleet. Verbeterpunten zijn nog wel dat het mooi zou zijn als er een koppeling met het weer is, zodat ik dit niet handmatig hoef in te voeren. En de herstelhartslag wordt niet geïmporteerd, maar dat is volgens mij een beperking van Garmin.

De app op mijn foon gebruik ik nu nog wel om handig mijn trainingen terug te kijken. Maar tijdens trainingen blijft m'n foon thuis. Een horloge om je pols is heel wat comfortabeler dan zo'n band om je arm. Plus dat het horloge direct feedback (met tril) geeft over tijd, tempo, hartslag en afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Garmin slaat geen herstelhartslag op inderdaad.

Zelf gebruik ik tegenwoordig de site "Strava". Hebben ook een app voor hardlopen en wielrennen. Leuke ervan is dat overal op de kaarten "segments" kunnen worden aangemaakt door gebruikers, waarna je kunt zien welke andere mensen die segmenten gelopen/gefietst hebben en ontstaat er ranking. Bijvoorbeeld een lang recht stuk van kruising naar kruising, waar normaal niks aan was, wordt nu een segment waarop je virtueel tegen anderen loopt/fietst. Erg leuk!

http://www.strava.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
ZeilDude schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:53:
Jullie vergeten een hele mooie, nog Nederlands ook: Looptijden.nl.
Ziet er goed uit met veel mogelijkheden. Ik heb hierover 2 vragen:
- hoe kan ik m'n vele lopen importeren zonder alles afzonderlijk te doen? (lijkt niet te kunnen)
- hoe kan ik m'n zones aanpassen? (lijkt een vast gegeven, hoe ik m'n profiel ook invul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
MrAcid schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:32:
Garmin slaat geen herstelhartslag op inderdaad.

Zelf gebruik ik tegenwoordig de site "Strava". Hebben ook een app voor hardlopen en wielrennen. Leuke ervan is dat overal op de kaarten "segments" kunnen worden aangemaakt door gebruikers, waarna je kunt zien welke andere mensen die segmenten gelopen/gefietst hebben en ontstaat er ranking. Bijvoorbeeld een lang recht stuk van kruising naar kruising, waar normaal niks aan was, wordt nu een segment waarop je virtueel tegen anderen loopt/fietst. Erg leuk!

http://www.strava.com/
Hier nog een Strava gebruiker! Misschien moeten we een GoT-groep maken =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik gebruik runkeeper en Garmin connect, beide kunnen rechtstreeks van mijn Garmin Forerunner 410 importeren. Daarnaast hou ik ook zelf een Excel bestand bij.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
dailymile.com ondersteunt ook de garmin communicator plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
Ik heb nu de garmin en vandaag eerste keer gaan lopen.
Iemand die me met iets kan helpen, ik gebruik sportstrack, nu zou je daar informatie moeten kunnen inladen vanuit je pc..

iemand die me kan uitleggen of ik de laatste gelopen informatie op mijn pc kan opslaan? Zo ja, waar slaat hij dit op?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

GarminH schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:21:
Ik heb nu de garmin en vandaag eerste keer gaan lopen.
Iemand die me met iets kan helpen, ik gebruik sportstrack, nu zou je daar informatie moeten kunnen inladen vanuit je pc..

iemand die me kan uitleggen of ik de laatste gelopen informatie op mijn pc kan opslaan? Zo ja, waar slaat hij dit op?

bedankt!
Ik neem aan dat je SportTracks bedoelt? In dat geval: linksonderin zit een link 'import'. De rest wijst vanzelf.
Via 'instellingen' --> 'databestanden' zie je waar de data wordt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
Ragger schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:24:
[...]

Ik neem aan dat je SportTracks bedoelt? In dat geval: linksonderin zit een link 'import'. De rest wijst vanzelf.
Via 'instellingen' --> 'databestanden' zie je waar de data wordt opgeslagen.
Ik kan mijn garmin forerunner niet vinden met sporttracks, ik zou de gegevens dus eerste willen opslaan op pc (waar slaat de forerunner deze gegevens op) en dan importeren..

Iemand die me ook me dit kan helpen, ik gebruiker garmin connect en runkeeper, gisteren heb ik enkele testen gedaan met het lopen (van de garmin nadien verwijdert), maar als ik nu runkeeper update vanop mijn garmin staan deze testen van gisteren toch bij runkeeper (hoe kan dit iets downloaden dat niet op de forerunner staat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:32:
[...]

Ik kan mijn garmin forerunner niet vinden met sporttracks, ik zou de gegevens dus eerste willen opslaan op pc (waar slaat de forerunner deze gegevens op) en dan importeren..

Iemand die me ook me dit kan helpen, ik gebruiker garmin connect en runkeeper, gisteren heb ik enkele testen gedaan met het lopen (van de garmin nadien verwijdert), maar als ik nu runkeeper update vanop mijn garmin staan deze testen van gisteren toch bij runkeeper (hoe kan dit iets downloaden dat niet op de forerunner staat?)
Blijkbaar is het dus wel eigen aan de trial-versie van SportTracks, dat je de workouts niet rechtstreeks van je Garmin binnen kan halen, want mij lukt het ook niet. Maar op zich is het maar een kleine moeite om de bestanden handmatig binnen te halen, als we tenminste weten waar Garmin ze bewaart ;-)

Op de site van DCRainmaker staat de link naar de map met de .tcx-files:
http://www.dcrainmaker.co...-410-in-depth-review.html
(scrollen tot ergens in het midden van de pagina)

Ik heb het wel nog niet gevonden op mijn PC (en ik heb ooit nog geweten waar het stond), 'k zal nog eens beter moeten zoeken ;-). Normaal gebruik ik een 'omweg' via 'Garmin Connect': eerst uploaden naar GC, en dan van daaruit exporteren naar .gpx (of .tcx), om deze data dan terug binnen te halen in bvb Endomondo (dus terug uploaden). 'k Weet het, beetje omslachtig, maar het voordeel aan deze methode is dat je de hoogtecorrectie van 'Garmin Connect' kan gebruiken (geeft wel een iets realistischer beeld over de hoogteverschillen die je overbrugd hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
dvraemdo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:01:
[...]

Normaal gebruik ik een 'omweg' via 'Garmin Connect': eerst uploaden naar GC, en dan van daaruit exporteren naar .gpx (of .tcx), om deze data dan terug binnen te halen in bvb Endomondo (dus terug uploaden).
Ik gebruik zelf ook Endomondo en ik importeer rechtsrteeks vanaf het horloge. Zover ik kan zien op mijn overzichten worden alle componenten meegenomen. Hartslag, snelheid / pace en hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Tweety1 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Ik gebruik zelf ook Endomondo en ik importeer rechtsrteeks vanaf het horloge. Zover ik kan zien op mijn overzichten worden alle componenten meegenomen. Hartslag, snelheid / pace en hoogte.
Jaja, tuurlijk, dat bedoelde ik niet. Ik heb ook al rechtstreeks van mijn 310XT naar Endomondo uploads gedaan (gaat naar mijn gevoel soms zelfs sneller dan naar Garmin Connect), en alle data wordt idd meegenomen.

Het enige dat bij deze methode niet zo 'correct' zal zijn is de hoogte, omdat dit de GPS gebaseerde hoogte is van je Forerunner (welke niet zo nauwkeurig is, soms maak je op een paar 100 m afstand een klim van meer dan 30 m, wat gewoon absurd is in het vlakke Nederland/Vlaanderen).

Bij Garmin Connect kan je daarintegen wel een hoogtecorrectie toepassen (gebaseerd op SRTM data, geloof ik), zodat de hoogte een stuk realistischer is. Mensen met bvb een Edge 500 of 800 fiets-GPS, hebben een barometrische hoogtemeting, welke, indien juist gecalibreerd, wel een vrij accurate hoogte zal geven (daarbij hoef je de hoogtecorrectie in Garmin Connect niet noodzakelijk toe te passen).

'k Weet het hoor, die hoogtedata zijn maar details, maar ik heb het nu eenmaal graag juist ;) . Bij SportTracks kan je trouwens ook een plugin installeren die die hoogtecorrectie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
chris schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:01:
[...]

Hier nog een Strava gebruiker! Misschien moeten we een GoT-groep maken =).
Ben ook lid geworden en heb al enkele segmenten aangemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
Heb vandaag eens voor de eerste gaan lopen met een standaardlocatie in te stellen (startlocatie)
Nu zie ik tijdens het lopen enkel waar mijn startlocatie is maar niet welke wegen ik moet nemen (links, recht rechtrood etc..)

Is dit mogelijk?
Heb ook een vraag of je meerdere routes kan opslaan, als ik er 1 opsla verwijdert die de oude route..

bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door GarminH op 13-05-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
dvraemdo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:32:
[...]

Jaja, tuurlijk, dat bedoelde ik niet. Ik heb ook al rechtstreeks van mijn 310XT naar Endomondo uploads gedaan (gaat naar mijn gevoel soms zelfs sneller dan naar Garmin Connect), en alle data wordt idd meegenomen.

Het enige dat bij deze methode niet zo 'correct' zal zijn is de hoogte, omdat dit de GPS gebaseerde hoogte is van je Forerunner (welke niet zo nauwkeurig is, soms maak je op een paar 100 m afstand een klim van meer dan 30 m, wat gewoon absurd is in het vlakke Nederland/Vlaanderen).
Oh, dat is me eigenlijk nooit zo opgevallen, maar moet ook eerlijk bekennen dat ik hoogte nooit zo interessant vindt. Zal er de volgende keer eens op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
GarminH schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:20:
Heb vandaag eens voor de eerste gaan lopen met een standaardlocatie in te stellen (startlocatie)
Nu zie ik tijdens het lopen enkel waar mijn startlocatie is maar niet welke wegen ik moet nemen (links, recht rechtrood etc..)

Is dit mogelijk?
Heb ook een vraag of je meerdere routes kan opslaan, als ik er 1 opsla verwijdert die de oude route..

bedankt
Welke Garmin heb je ?

Op mijn 305 zie ik met "back to start" netjes een route die ik gelopen heb, maar het is geen navigatie-systeem dat aangeeft wanneer ik af moet slaan (tenzij ik exact de route terug loop, wat ik zelden doe).

En ja, je kunt verschillende routes opslaan (althans ik kan dat op mijn 305). Vanuit trainingcenter importeer ik verschillende *.tcx bestanden die ik dan netjes kan selecteren als ik van start ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
wazzup105 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:34:
[...]

Welke Garmin heb je ?

Op mijn 305 zie ik met "back to start" netjes een route die ik gelopen heb, maar het is geen navigatie-systeem dat aangeeft wanneer ik af moet slaan (tenzij ik exact de route terug loop, wat ik zelden doe).

En ja, je kunt verschillende routes opslaan (althans ik kan dat op mijn 305). Vanuit trainingcenter importeer ik verschillende *.tcx bestanden die ik dan netjes kan selecteren als ik van start ga.
Ik heb de 410..
Ik kan er steeds maar 1 opzetten en voor die standaardlocatie zie ik enkel pijl naar waar ik moet niet welke straat je moet (zou handig zijn als ik ergens naartoe loop maar toch al naar huis wil via de kortste weg).
Iemand die weet hoe ik tijdens het lopen van een rit de afstand die je nog moet afleggen moet tonen, nu krijg ik de totale afstand en toch staat er de tekst af te leggen boven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
GarminH schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:35:
[...]

Ik heb de 410..
Ik kan er steeds maar 1 opzetten en voor die standaardlocatie zie ik enkel pijl naar waar ik moet niet welke straat je moet (zou handig zijn als ik ergens naartoe loop maar toch al naar huis wil via de kortste weg).
Iemand die weet hoe ik tijdens het lopen van een rit de afstand die je nog moet afleggen moet tonen, nu krijg ik de totale afstand en toch staat er de tekst af te leggen boven..
Volgens mij kan de 410 niet wat de 305 wel kan bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/fore305-6-lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
wazzup105 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:49:
[...]

Volgens mij kan de 410 niet wat de 305 wel kan bijvoorbeeld:

[afbeelding]
Dat kan die inderdaad niet maar moet toch mogelijk zijn dit te laten weergeven aan de hand van die compas?
iemand die me met dit kan helpen:
- Iemand die weet hoe ik tijdens het lopen van een rit de afstand die je nog moet afleggen moet tonen, nu krijg ik de totale afstand en toch staat er de tekst af te leggen boven..

Ik erger me er echt aan dat ik de af te leggen afstand zie ipv die ik nog moet afleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

GarminH schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:56:
[...]
Ik erger me er echt aan dat ik de af te leggen afstand zie ipv die ik nog moet afleggen..
Tja, niks aan te doen. Je ziet de afstand hemelsbreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:56:
[...]

Dat kan die inderdaad niet maar moet toch mogelijk zijn dit te laten weergeven aan de hand van die compas?
iemand die me met dit kan helpen:
- Iemand die weet hoe ik tijdens het lopen van een rit de afstand die je nog moet afleggen moet tonen, nu krijg ik de totale afstand en toch staat er de tekst af te leggen boven..

'k Heb nu zelf ook eens de manual van de 410 gedownload, en ik kan idd niet echt een setting vinden waarbij je de nog af te leggen afstand op je scherm kan laten weergeven... (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet bestaat, 'k weet niet of de manual echt volledig is).

Als ik een 'koers' aanmaak op bvb Garmin Connect, doorstuur naar mijn 310XT, en dan start, dan krijg ik wel een gegevensveld met de nog af te leggen afstand (tot einde van de aangemaakte koers). En als ik de route via www.bikeroutetoaster.com aanmaak, dan krijg ik zelfs steeds de afstand tot de volgende afslag op m'n scherm (+ naar waar ik zal moeten afslaan). Werkt niet altijd 100% foutloos, maar beter dan dit zal het niet te krijgen zijn op een toestel dat eigenlijk niet ontworpen is voor navigatie.

Probeer misschien eens zelf een koers aan te maken op 'Bike Route Toaster', 't is het proberen waard. Hoewel ik toch ergens wel vrees dat er op het gebied van 'courses' nog een wezenlijk verschil is tss bvb een FR305/310XT en een 410, dus ik betwijfel of het dan wel zal lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
dvraemdo schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:58:
[...]
wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet bestaat, 'k weet niet of de manual echt volledig is
[...]
De manual is vaak geschreven op de eerste firmware versie. Bij updates komen er extra functies bij, die vervolgens niet opgenomen zijn in de manual. Dus nee, de manual is meestal niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
Wat mij opvalt is dat als je een activiteit naar Connect upload en dezelfde direct van de Garmin naar Runkeeper upload je verschillende resultaten krijgt. :D

500 verschil in afstand en ook enkele minuten tijdsduur. Al vermoed ik dat het laatste komt omdat Runkeeper de pauze knop niet helemaal snapt. Meer mensen deze ervaring?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik gebruik Garmin Connect nooit maar ik heb ook altijd een tijdsverschil tussen de tijd op de FR en de tijd in SportTracks. Zo liep ik ik twee weken geleden 10.08km in 42'40" en eenmaal in SportTracks geïmporteerd was het opeens 9.95km in 42'35".

Schijnt te komen door smoothing algoritmes die gebruikt worden, wellicht dat RunKeeper dat ook doet.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
Heb nog steeds problemen met ritten te importeren, kan er steeds maar 1 op mijn forerunner 410 zetten.

Als ik er 1 van garmin connect upload en nadien een andere, dan is die eerste van mijn forerunner 410 verdwenen. Iemand die me hierbij kan helpen?

Is het ook mogelijk een afgelegde route nadien in omgekeerde volgorde af te leggen? Ik ga deze middag fietsen en blijf op die plaats 2 uur en fiets nadien terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:57:
Heb nog steeds problemen met ritten te importeren, kan er steeds maar 1 op mijn forerunner 410 zetten.

Als ik er 1 van garmin connect upload en nadien een andere, dan is die eerste van mijn forerunner 410 verdwenen. Iemand die me hierbij kan helpen?

Is het ook mogelijk een afgelegde route nadien in omgekeerde volgorde af te leggen? Ik ga deze middag fietsen en blijf op die plaats 2 uur en fiets nadien terug..
Bedoel je dat het niet lukt om meerdere 'courses' op te slaan op je Garmin? Da's inderdaad wel vreemd, en zou normaal wel moeten lukken. Heb je al eens gekeken in de 'Courses'-submap (in de Garmin-map) op je computer zelf, om te zien wat er daar allemaal staat gesaved (als .fit bestand)?

Het omzetten, op het toestel zelf, van een eerder gelopen track naar een course moet normaal wel kunnen (bij mijn 310XT lukt het toch), maar ik denk jammer genoeg niet dat je route kan omkeren (ik heb er zelf ook al naar zitten zoeken, zou idd interessant zijn moest het kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:54:
[...]

Bedoel je dat het niet lukt om meerdere 'courses' op te slaan op je Garmin? Da's inderdaad wel vreemd, en zou normaal wel moeten lukken. Heb je al eens gekeken in de 'Courses'-submap (in de Garmin-map) op je computer zelf, om te zien wat er daar allemaal staat gesaved (als .fit bestand)?

Het omzetten, op het toestel zelf, van een eerder gelopen track naar een course moet normaal wel kunnen (bij mijn 310XT lukt het toch), maar ik denk jammer genoeg niet dat je route kan omkeren (ik heb er zelf ook al naar zitten zoeken, zou idd interessant zijn moest het kunnen).
net eens in die map gekeken en daar staat helemaal niets, nochtans staat er 1 route op mijn garmin forerunner..zelfs goals zijn leeg terwijl ik er wel heb ingesteld..
iemand die weet hoe dit kan?

nnect, daar kan je routes omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
GarminH schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:38:
net eens in die map gekeken en daar staat helemaal niets, nochtans staat er 1 route op mijn garmin forerunner..zelfs goals zijn leeg terwijl ik er wel heb ingesteld..
iemand die weet hoe dit kan?

nnect, daar kan je routes omdraaien.
Ze hebben wel allemaal een andere naam?

Wat betreft de goals, die kunnen alleen van de activiteit 'any activity' als ik het mij goed herinner.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

USB Drivers software version 2.3.1
as of May 11, 2012

Change History
Changes made from version 2.3 to 2.3.1:
Updated driver to be compatible with Windows 8
Fixed issue that was being seen with ForeRunner 305.

8)7 Goh, Garmin...het werd eens tijd!! |:(

Vooralsnog geen BSOD meer na het koppelen van mijn 305 oOo

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
Gonadan schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:38:
[...]

Ze hebben wel allemaal een andere naam?

Wat betreft de goals, die kunnen alleen van de activiteit 'any activity' als ik het mij goed herinner.
Al de routes die ik overzet hebben idd een andere naam, iemand die weet hoe het komt dat die map dan leeg is en ik die ook nieuwe allemaal op de garmin krijg (enkel de meest recente die ik heb opgeladen staat erop..)
Ik ga binnenkort op reis naar het eifelgebergte en zou daar enkele keren willen gaan lopen, heb geen pc ter beschikking dus kan ze niet elke dag opnieuw opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:09:
[...]

Al de routes die ik overzet hebben idd een andere naam, iemand die weet hoe het komt dat die map dan leeg is en ik die ook nieuwe allemaal op de garmin krijg (enkel de meest recente die ik heb opgeladen staat erop..)
Ik ga binnenkort op reis naar het eifelgebergte en zou daar enkele keren willen gaan lopen, heb geen pc ter beschikking dus kan ze niet elke dag opnieuw opladen..
Hoe heb je de routes tot nu toe proberen overzetten? Alleen nog maar via 'Garmin Connect', of heb je al andere manieren geprobeerd? Anders misschien een proberen via 'Garmin Training Center' (hoewel ik niet goed weet of het daarbij makkelijk is om een route aan te maken)? Zijn je 'Garmin Communicator Plugin' en/of je 'Garmin ANT Agent' up-to-date? Zou me sterk lijken dat het daaraan ligt, maar je weet nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:32:
[...]

Hoe heb je de routes tot nu toe proberen overzetten? Alleen nog maar via 'Garmin Connect', of heb je al andere manieren geprobeerd? Anders misschien een proberen via 'Garmin Training Center' (hoewel ik niet goed weet of het daarbij makkelijk is om een route aan te maken)? Zijn je 'Garmin Communicator Plugin' en/of je 'Garmin ANT Agent' up-to-date? Zou me sterk lijken dat het daaraan ligt, maar je weet nooit?
Via trainingcenter gaat dit wel, waarin kan dit nu liggen?
Garmin connect lukt niet, maar training center wel, vind ik wel raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:06:
[...]

Via trainingcenter gaat dit wel, waarin kan dit nu liggen?
Garmin connect lukt niet, maar training center wel, vind ik wel raar..
Misschien dat het dan toch te maken heeft met de 'Garmin Communicator Plugin'? Ik dacht eerst van niet, maar het zou kunnen dat 'Garmin Training Center' geen gebruik maakt van deze plugin, terwijl Garmin Connect (of de browser waar de site in geopend is) deze natuurlijk wel nodig heeft. Je zou dit misschien kunnen testen door een koers te aan te maken op een andere site (bvb www.bikeroutetoaster.com of www.gpsies.com), en daarna deze proberen te versturen naar je FR410. Als dit ook niet lukt is de kans groot dat het aan de browser plugin ligt.

Op het forum van Garmin kon ik trouwens het volgende terugvinden: https://forums.garmin.com/showthread.php?t=25433 . Als je met IE 8 of 9 werkt (op Windows 7), zou je dus moeten maken dat garmin.com aan je 'trusted sites' is toegevoegd...

Maar uiteindelijk kan je dus wel via de workaround van 'Garmin Training Center' (GTC) werken: maak eerst je koers aan op een van die sites die ik vernoemd heb (werkt makkelijker dan in GTC zelf), sla hem op als .tcx, waarna je die kan openen in GTC (Bestand > Importeren in huidige gebruikersaccount > Koersen), en op die manier doorsturen naar je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:07
Na het doorlezen van dit topic kan ik enkel maar besluiten dat tweakers voornamelijk met de Garmin sporthorloges werken. Nu, ik overweeg ook de aanschap van een hartslagmeter, voornamelijk te gebruiken op de fiets en om te lopen; een multisport oplossing lijkt mij dus ook het makkelijkst. Vooraleer ik (eender welke) aankoop doe probeer ik mij altijd te informeren over de mogelijkheden (ik zal wel niet de enige zijn?) maar hoe meer je leest - hoe moeilijker de keuze wordt (herkenbaar? anyone? ;) )
enkele vraagjes dus:

keuze tss polar en garmin:
  • voordelen Garmin: geintegreerde GPS - veel functies voor een 'redelijke' prijs; dé reden waarom vele tweakers Garmin verkiezen?
  • nadeel garmin: toch wel groot ad pols (xt310/xt910) - touch lijkt mij niet zo handig (610 / 410)
  • voordelen polar: als ik het goed begrijp werkt polar 'gepersonaliseerder'? Uit hun smart coach programma (rcx modellen) zou je persoonlijk trainingsadvies moeten voorgeschoteld krijgen (of is dit enkel marketingpraat?) - strak uiterlijk - mogelijkheid day-to-day watch
  • nadelen Polar: aparte gps (kan je verliezen!) - prijs (ik heb de indruk dat voor gelijkaardige functies de garmin goedkoper uitkomt)
Nu, ik fiets al wel een tijdje, lopen ben ik maar net mee begonnen. Maar het hele hartslagtrainen is redelijk nieuw voor mij. De smartcoach functie (Polar) zou mij dus wel een leuke houvast kunnen geven zonder dat ik allerlei opzoekwerk (over hoe best op te bouwen) hoef te doen. Vraag is dus, of je hier echt wat mee bent? Zijn er mensen met positieve ervaringen hiermee? Ik weet dat ik in het forerunner topic de vraag stel, maar dit is de enige plaats op het GOT forum waar er degelijk over hartslagmeters wordt gepraat? Ik las oa ook al de reviews op dcrainmaker, maar ik neig steeds naar de toestellen met de meeste functies, hoewel dat in mijn geval sowieso overkill betekent (zwemfuntie zal ik waarschijnlijk noooooit gebruiken).
toestellen waar ik het meest naar keek: de xt310 en xt910 leken mij functionele en complete toestellen, hoewel de prijs (vooral van de 910) aan de hoge kant is (komop, gewoon duur is).
bij de Polar toestellen keek ik al naar de rcx5 en de nieuwe rcx3; bij die laatste hekel ik oa dat je niet heel veel kan wijzigen (geen instelbare datavelden), bij een sporthorloge in deze prijsklasse mag je dat toch verwachten?

kortom, prijs is momenteel geen breekpunt, maar ik wil geen overkill horloge kopen, toch voldoende functies overhouden (vooral fietsen en lopen dan) én indien mogelijk een softwarematige 'begeleiding' krijgen. Jullie hebben wss allemaal deze keuzes ook ooit gemaakt, dus jullie kunnen mij ongetwijfeld wat tips geven :P

je merkt waarschijnlijk wel de besluiteloosheid in mn post :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ik heb mij een ForeRunner 410 aangeschaft via amazon.co.uk.

Deze staat er momenteel voor een topprijsje!
180€ incl verzending!
Komt als het goed is dinsdag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Fijn, mijn 310XT gaat niet meer aan en gaat ook niet meer laden. De vijfentwintig verschillende methoden van reset doen allen niets. Google vertelt mij dat dit vaker voorkomt en dat een retourtje Garmin de enige optie is. Zucht... }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
redlightning: ik kan je niet echt helpen, maar kan je inderdaad de touch afraden. Heb zelf een 405CX en ga hierna zeker niet nog een touch-based horloge kopen. Meestal werkt het goed, maar af en toe slaat 'ie op hol bij regen of zweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
@chris, dat zijn dingen die je kan missen als kiespijn als beginnende loper :)
Het laatste waar ik mee wil bezig zijn is prutsen met de bediening. Zo'n ding hoort gewoon te reageren zoals je verwacht.

Ik las ondertussen nog meer details over de RCX3 / RCX5; de trainingsschemas lijken mij een meerwaarde te bieden. Enkel krijg ik op GOT het gevoel een vreemde eend te zijn, omdat polar hier zo goed als niet vernoemd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik heb zelf een 410, gebruik hem nu enkele maanden +- 4 keer in de week met hardlopen en ik ben er erg tevreden over. Ook de touch bevalt mij prima, na een tijdje wennen heb ik helemaal geen problemen meer. Ik heb via het hardlopen topic op dit forum en een boel leeswerk op het web zelf een schema in elkaar gezet en dat bevalt me prima.

De reden dat ik voor de 410 koos was dat je ook zelf trainingen kan invoeren, de online functies en de mogelijkheid om tegen een virtuele tegenstander te rennen. Hij werkt erg goed, maar ik ken niemand met een Polar dus ik kan de vergelijking niet voor je doen.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
redlightning schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:10:
Ik las ondertussen nog meer details over de RCX3 / RCX5; de trainingsschemas lijken mij een meerwaarde te bieden. Enkel krijg ik op GOT het gevoel een vreemde eend te zijn, omdat polar hier zo goed als niet vernoemd wordt...
Dat is omdat de Polar's over het algemeen niets bieden wat een FR niet zou kunnen. En het belangrijke feit dat je bij een Polar altijd nog weer met die extra armband moet gaan lopen. Tweakers hè. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
In deze review vind je meer info over de 'extras' die polar claimt. (nog wel even scrollen)

vooral dit stuk zet me aan het twijfelen:
The training load is where Polar sets itself apart from either the Garmin, Motorola or Suunto watch websites. Although competitors may focus on different things (Garmin – number of stats + accuracy, Motorola – fun + music, Suunto – social training + community) the Polar website focuses on providing clear and easy to understand training data including all the heart rate data that you would ever need.

The Garin Forerunner 910, 610 and 410 may allow you to customize an array of training views and about a hundred other things but what they don’t let you do is have an online personal trainer program crate a personal running or cycling schedule for easy tracking and downloading to your RCX3.
Schrijffouten achterwege gelaten, komt het er dus kort op neer dat de Polar het je trainingen voorkauwt, waar je bij Garmin zelf je evolutie wat moet volgen en zelf je trainingsintensiteit moet verhogen. Of begrijp ik het nu verkeerd? Misschien is de begeleidende software doorslaggevend? 8)7 Daarom geraak ik er dus niet uit wijs...

ik dacht ook dat Garmin volgende features niet heeft:
Zone Optimiser

The ZoneOptimiser is a feature that is completely unique to Polar and does not appear on any other GPS watches on the market.

At the beginning of your training session, ZoneOptimiser will record your heart rate as you warm up and will adjust the heart rate zones accordingly to suit your physiological profile at the time of your training.

Sometimes you may feel especially tired or may be suffering from the tail end of an illness and therefore will not be able to train at the upper bound of your target heart rate zones without severely increasing your exertion, possibly increasing your changes of injury or over training. The ZoneOptimiser identifies heart rate variability as you slowly build up to 130bpm and then will adjust your heart rate zones either up or down.

This is intelligent training at its peak as the Polar RCX3 adapts to your current state instead of prescribing rigid training zones.
Maar wat nut heeft dit echt? is dit geen marketingpraat?

[ Voor 29% gewijzigd door redlightning op 19-06-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
redlightning schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:44:
In deze review vind je meer info over de 'extras' die polar claimt. (nog wel even scrollen)

vooral dit stuk zet me aan het twijfelen:

[...]

Schrijffouten achterwege gelaten, komt het er dus kort op neer dat de Polar het je trainingen voorkauwt, waar je bij Garmin zelf je evolutie wat moet volgen en zelf je trainingsintensiteit moet verhogen. Of begrijp ik het nu verkeerd? Misschien is de begeleidende software doorslaggevend? 8)7 Daarom geraak ik er dus niet uit wijs...

ik dacht ook dat Garmin volgende features niet heeft:

[...]

Maar wat nut heeft dit echt? is dit geen marketingpraat?
Geen idee, dat hangt van je doelen af en hoe jij zelf graag wilt trainen. Ik geloof best dat die functie zijn werk doet, of het ook het doel bereikt wat ze beweren durf ik niet te zeggen. Het blijft elektronica die een meetwaarde probeert te interpreteren.

Wat ik wel weet is dat de meesten op tweakers hun trainingen met behulp van 3rd party software samen stellen en niet via Garmin zelf. Ze gebruiken zelfs vaak dingen als SportTracks om het achteraf te bekijken, daar zijn tegenwoordig zoveel verschillende tools van beschikbaar dat de meegeleverde software niet zo heel boeiend meer is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
Gonadan schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:31:
[...]

Geen idee, dat hangt van je doelen af en hoe jij zelf graag wilt trainen. Ik geloof best dat die functie zijn werk doet, of het ook het doel bereikt wat ze beweren durf ik niet te zeggen. Het blijft elektronica die een meetwaarde probeert te interpreteren.

Wat ik wel weet is dat de meesten op tweakers hun trainingen met behulp van 3rd party software samen stellen en niet via Garmin zelf. Ze gebruiken zelfs vaak dingen als SportTracks om het achteraf te bekijken, daar zijn tegenwoordig zoveel verschillende tools van beschikbaar dat de meegeleverde software niet zo heel boeiend meer is.
Ik begrijp heel goed wat je probeert te zeggen, maar ik vrees dat ik nogal lui hierin ga reageren: soort van "ik heb het nodig hier-en-nu" zonder allerlei voorafgaande analyses. Ook al ben ik hier vragende partij om info, ik denk dat Polar het best aan mijn verwachtingen zal voldoen.
Na de sportinspanning gegevens uploaden en even bekijken is ok, maar dan laat ik het liever over aan de techniek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
redlightning schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:08:
Ik begrijp heel goed wat je probeert te zeggen, maar ik vrees dat ik nogal lui hierin ga reageren: soort van "ik heb het nodig hier-en-nu" zonder allerlei voorafgaande analyses. Ook al ben ik hier vragende partij om info, ik denk dat Polar het best aan mijn verwachtingen zal voldoen.
Na de sportinspanning gegevens uploaden en even bekijken is ok, maar dan laat ik het liever over aan de techniek. _/-\o_
Dat is dan ook helemaal aan jou, jij bent degene die hem gaat gebruiken. ;)

Persoonlijk doe ik helemaal niets met zones of schema's, meer op gevoel, dus dan boeit het sowieso weinig. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gonadan schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:31:

Inderdaad, hoewel Firstbeat (dat wordt toch door Polar geleverd?) is wel een klasse apart als het aankomt op trainingsanalyse. Daar kan djlinsen (profiel) meer over vertellen :)

Voor SportTracks zijn er ook wel plugins die daarbij kunnen helpen maar dat heeft een hoog nattevingerniveau. Voor mij genoeg, voor de (sub)toppers onder de atleten waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
Ik zou graag een route maken voor in het bos, ik ga zoals elk jaar op reis naar het Eifelgebergte (door kan je mooie padjes vinden in het bos)
Maar nu kan ik geen route maken vermits garmin deze padjes niet kent, kent iemand een website waar je routes kan maken en die wel de kleinere weggetjes kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:23:
Ik zou graag een route maken voor in het bos, ik ga zoals elk jaar op reis naar het Eifelgebergte (door kan je mooie padjes vinden in het bos)
Maar nu kan ik geen route maken vermits garmin deze padjes niet kent, kent iemand een website waar je routes kan maken en die wel de kleinere weggetjes kent?
In dat geval ben je best met een service die je het kaarttype laat kiezen, waarbij je dan best kaartmateriaal neemt van OSM (OpenStreetMap.org). Topicstarter 'MrAcid' heeft hier in deze thread, op de eerste pagina, een heel goede link gegeven: www.bikeroutetoaster.com . Ook al laat de naam anders vermoeden, toch kan je deze, mits de juiste settings, deze perfect gebruiken om routes uit te stippelen, en door te sturen naar je Garmin (zelfs inclusief richtingsaanwijzingen bij kruispunten).

Als kaartmateriaal kan je dan kiezen voor 'Street', en dan krijg je de kaarten van OSM, met een grote kans dat er voor de regio die je wenst al een stuk meer paadjes op zullen staan dan bij Google Maps. Eens de route gemaakt kan je ze rechtstreeks van de site naar je Forerunner verzenden (zie onder 'Summary').

Voor een betere uitleg dan deze kijk je best eens op pagina 1 van deze topic (of zoek op Youtube naar 'how to's').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
GarminH schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:23:
Je kunt iets tekenen in afstandmeten.nl (of een gpx downloaden en deze importeren in afstandsmeten.nl en dan wijzigen / exporteren naar .tcx)

Je zou zelfs iets in google maps kunnen tekenen (makkelijker vaak omdat google maps het pad tussen begin en eind-punt volgt) ... de google-maps route kun je dan naar gpx converteren via: http://www.gpsvisualizer...._input?convert_output=gpx

Maar goed, dan moet je wel de mooie bospaadjes kunnen zien in google maps of een andere tool.. Google doet een aardige poging op basis van satelliet- en lucht-foto's, maar ik heb wel eens een poosje een sloot gevolgd toen google dacht dat de ruimte tussen de bomen een pad was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:27:
[...]

In dat geval ben je best met een service die je het kaarttype laat kiezen, waarbij je dan best kaartmateriaal neemt van OSM (OpenStreetMap.org). Topicstarter 'MrAcid' heeft hier in deze thread, op de eerste pagina, een heel goede link gegeven: www.bikeroutetoaster.com . Ook al laat de naam anders vermoeden, toch kan je deze, mits de juiste settings, deze perfect gebruiken om routes uit te stippelen, en door te sturen naar je Garmin (zelfs inclusief richtingsaanwijzingen bij kruispunten).

Als kaartmateriaal kan je dan kiezen voor 'Street', en dan krijg je de kaarten van OSM, met een grote kans dat er voor de regio die je wenst al een stuk meer paadjes op zullen staan dan bij Google Maps. Eens de route gemaakt kan je ze rechtstreeks van de site naar je Forerunner verzenden (zie onder 'Summary').

Voor een betere uitleg dan deze kijk je best eens op pagina 1 van deze topic (of zoek op Youtube naar 'how to's').
Op openstreetmap staan de kleine padjes wel.. hoe krijg ik deze nu in bikeroutetoaster want daar staan die kleine padjes niet en zou ze echt wel graag gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Op openstreetmap staan de kleine padjes wel.. hoe krijg ik deze nu in bikeroutetoaster want daar staan die kleine padjes niet en zou ze echt wel graag gebruiken...
Bovenaan je kaart zie je normaal 6 witte knoppen, met 'Kaart', 'Satelliet', enz... op. Als je op de 'Street'-knop klikt krijg je de kaarten van OSM. 'k Weet het, ik vond die benaming 'Street' in heb begin ook eerst wat verwarrend, want hieronder zou je dus eerder de gewone Google kaarten verwachten.

Btw, bij 'Cycle' krijg je dan, naar analogie, dus de OpenCycleMaps...

[ Voor 11% gewijzigd door dvraemdo op 27-06-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:39:
[...]

Bovenaan je kaart zie je normaal 6 witte knoppen, met 'Kaart', 'Satelliet', enz... op. Als je op de 'Street'-knop klikt krijg je de kaarten van OSM. 'k Weet het, ik vond die benaming 'Street' in heb begin ook eerst wat verwarrend, want hieronder zou je dus eerder de gewone Google kaarten verwachten.

Btw, bij 'Cycle' krijg je dan, naar analogie, dus de OpenCycleMaps...
heb het gevonden alleen als ik route wil maken dan slaat die op zelfde punt steeds vast en zegt die hele tijd
"Retrieving Route Information"
Maar die doet niets, kan je met die site een maximale route maken want ik geraak echt niet verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Of je krijgt gewoon een FR610 voor je verjaardag :D

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:55:
[...]

heb het gevonden alleen als ik route wil maken dan slaat die op zelfde punt steeds vast en zegt die hele tijd
"Retrieving Route Information"
Maar die doet niets, kan je met die site een maximale route maken want ik geraak echt niet verder..
Ik heb ook wel al ondervonden dat het niet altijd even goed werkt, en dat je dus die 'Retrieving Route Information' melding krijgt. Maar meestal werkt het vrij goed bij mij.

Je heb dus toch ook onder 'Auto Routing' bij 'Data', 'OSM' aangevinkt (ipv Google), en onder 'By', 'Foot'?

Mocht het nu zijn dat je op een bepaalde plaats geen routepunt kan toevoegen, dan kan je altijd proberen om de 'Auto Routing' uit te zetten (desnoods enkel op de plaats waar het niet lukt, daarna zet je het terug aan). In dat geval zal je dan wel je route handmatig de paadjes moeten doen volgen (is wat meer klikwerk).

Een alternatief voor BikeRouteToaster is misschien www.gpsies.com, maar dat lijkt me wel iets beperkter in het tekenen van routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik zou graag voor m'n nieuwjaar een groot cadeau vragen ofzo.

410 vs 610.

Is het ook nuttig om een hartslagmeter erbij te nemen?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
witeken schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:06:

410 vs 610.

Als je die Forerunner 410/610 wil gaan gebruiken om verantwoord mee te sporten is een hartslagmeter zo goed als een must. Je zou eventueel zelf later een hartslagmeterband kunnen bijkopen, maar dan zal je natuurlijk meer betalen dan hem direct in een pakket met de Forerunner mee te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Mehhh de 610 is wat te duur (in de 300 :s) :p. De 410 is iets meer als 200.

[ Voor 11% gewijzigd door witeken op 29-06-2012 08:50 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
witeken schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:06:

410 vs 610.

Dat ligt hem er aan wat je er precies mee wilt. Als je hem alleen maar gebruikt om snelheid weer te geven en een gps-log te maken ... dan niet. Wil je gericht gaan trainen op hartslag ... dan wel uiteraard. Zelf gebruik ik mijn hartslagband zelden meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik train bijna nooit op hartslag maar het is altijd interessante informatie voor analyse achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik ga die reviews van 210 en 410 eens lezen van die link op eerste post. 610 lijkt me toch wat overkill en overprised ;).

Iemand ervaring met 1 van die toestellen?

edit: Na snelle google prijsvergelijking lijkt de 410 veel voordeliger want de prijs van de 210 is maar een beetje minder.
http://www.sporthorlogece...armin-forerunner-410.html
http://www.sporthorlogece...nner-210-premium-hrm.html

editje 2: Garmin prijzen (200 en 250)
https://buy.garmin.com/sh...e&utm_campaign=forerunner
https://buy.garmin.com/sh...&utm_campaign=forerunner[

prijzen pricewatch ftw

[ Voor 89% gewijzigd door witeken op 29-06-2012 11:36 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb de 405 (bijna hetzelfde als de 410) twee jaar naar bijna volle tevredenheid gebruikt. De touch bezel hapert af en toe en na twee jaar werden de lap- en startknoppen een beetje stroef, that's it.

Vooral de Workouts vind ik fantastisch, die ondersteunt de 210 niet. Je kan een training maken met verschillende (herhalende) stappen met (optioneel) elk een doelhartslagzone of pace. Bijvoorbeeld:

* Inlopen (tot op lap wordt gedrukt)
* Herhaal 6x:
* * 1000m met pace 4'20"/k - 4'35"/k
* * 800m met HR < 150
* Uitlopen met HR < 150 (tot op lap wordt gedrukt)
* Steigerungen (tot op lap wordt gedrukt)

Die voer je in op je computer, stuur je naar je horloge en dan zoek je de workout op (ik heb zes verschillende) en je drukt op start. Braaf naar je horloge luisteren (en je lichaam ;)) en je hebt zo de perfecte intervaltraining gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Oooh, en is er een pauze knop? Want als ik ga fietsen (ik doe beide) moet ik een paar keer oversteken over een drukke baan nja en dan zit ie maar door te timen terwijl ik niets doe :/.
edit: Heh fijn, ik zie net dat die horloges ook in de pricewatch staan! (dan maken die links hierboven eigenlijk niks uit!)

[ Voor 24% gewijzigd door witeken op 29-06-2012 11:33 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Er is een pauzeknop (gewoon Start/Stop en om verder te gaan weer Start/Stop) maar er is ook Auto Pause waarmee hij onder een bepaalde snelheid automatisch pauzeert. Die gebruik ik nooit dus ik weet niet of hij goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bedankt, ik werd al onzeker omdat er in de eerst post werd gezegd dat hij eerst even naar de gps ontvangst moet zoeken dus mss dat ie de verbinding verbreekt als je op stop klikt.

Kan je hem ook gebruiken als gewoon horloge :D? En dan elke (2) nacht(en) onder de lader?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Volgens mij wel, ik heb hem altijd aan de lader liggen, na een lange training heb ik ~65% batterij over, zonder trainen moet hij het makkelijk twee dagen volhouden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
De 610 kan in ieder geval makkelijk als dagelijks horloge gebruikt worden.
1 keer per week opladen of zelfs minder is ruim genoeg.

Wel heb ik zo nu en dan dat ik mijn horloge per ongeluk aan zet..
Wanneer hij dan weer op standby gaat merk ik dit doordat het horloge hiervoor waarschuwt doormiddel van een tril signaal. Dit kost dan wat accu doordat de GPS dan even aan gaat, verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik zit eraan te denken een garmin footpod te kopen voor mijn indoor trainingen en verwacht een SDM4 te kopen. Ik verbaas me echter over de prijzen in NL...hier kost dat ding minimaal €60, terwijl in de US ze $45 kosten (amazon).
Weten jullie winkels of methoden om die footpod tegen US prijzen te krijgen? Zou bestellen via de US bijvoorbeeld een optie zijn? Nadeel is dan wel (denk ik) garantie zaken.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Tallguy schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:14:
Ik zit eraan te denken een garmin footpod te kopen voor mijn indoor trainingen en verwacht een SDM4 te kopen. Ik verbaas me echter over de prijzen in NL...hier kost dat ding minimaal €60, terwijl in de US ze $45 kosten (amazon).
Weten jullie winkels of methoden om die footpod tegen US prijzen te krijgen? Zou bestellen via de US bijvoorbeeld een optie zijn? Nadeel is dan wel (denk ik) garantie zaken.
Ik kan ook niet direct een winkel vinden die ze aan een schappelijke prijs verkoopt (met verzendkosten meegerekend). Een andere optie zou kunnen zijn om een footpod van een ander merk aan te schaffen (moet wel ANT+ zijn), zoals bvb van Wahoo. Jammer genoeg liggen de prijzen hiervan op hetzelfde niveau als die van Garmin.

Bij Decathlon verkopen ze onder het merk Kalenji wel een sporthorloge met footpod (welke verdacht veel op de SDM4 lijkt): http://blog.djailla.com/2...e-sortie-footing-du-midi/
'k Vrees echter dat ze de footpod niet apart verkopen, of ik kan het toch niet op de site vinden (misschien toch eens in een winkel gaan zien). En de vraag is dan al of deze dan echt veel goedkoper zou zijn (Kalenji haalt z'n footpod waarschijnlijk ook bij Dynastream, welke eigendom van Garmin is).

Toch nog een tip voor de mensen die evt een extra ANT+ USB-stick willen aanschaffen: die van Kalenji kost zo'n €20 minder dan wat Garmin durft te vragen voor zo'n onnozele prul (en hier gaat het volgens mij echt wel om exact dezelfde stick, zoek maar eens wat afbeeldingen op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:35
iemand ervaring met het wisselen van de batterijen op een FR405?

Een atletiekgenoot van mij heeft nu een lege batterij, bij de horlogemaker lukt het niet volgens hem en hij heeft al contact gehad met Garmin. Blijkt dat deze voor een nader te specificeren prijs opgestuurd kan worden en dan krijgt hij er één teruggestuurd. Lijkt me een rare situatie? vooral omdat ze dus nu nog niet zeggen wat het gaat kosten.

ik vraag me trouwens ook af waar die getallen op op de "virtual partner" precies voor staan. "you are ahead by 59" betekent dat dat ik dan 59 seconden voorloop op de totale loop? dus 00'05.9'' /km te hard op een tien kilometer loop?
Dat andere getal, bijv 15. betekent dat dat hij 15 verschil tussen mijn huidige tempo en de ingestelde tempo meet? want op de rondetijd klopt dit vaak niet. In dat geval loop ik dus 4'50'' /km i.p.v 5'05'' /km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Lothlorien67 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:23:
iemand ervaring met het wisselen van de batterijen op een FR405?

Een atletiekgenoot van mij heeft nu een lege batterij, bij de horlogemaker lukt het niet volgens hem en hij heeft al contact gehad met Garmin. Blijkt dat deze voor een nader te specificeren prijs opgestuurd kan worden en dan krijgt hij er één teruggestuurd. Lijkt me een rare situatie? vooral omdat ze dus nu nog niet zeggen wat het gaat kosten.

ik vraag me trouwens ook af waar die getallen op op de "virtual partner" precies voor staan. "you are ahead by 59" betekent dat dat ik dan 59 seconden voorloop op de totale loop? dus 00'05.9'' /km te hard op een tien kilometer loop?
Dat andere getal, bijv 15. betekent dat dat hij 15 verschil tussen mijn huidige tempo en de ingestelde tempo meet? want op de rondetijd klopt dit vaak niet. In dat geval loop ik dus 4'50'' /km i.p.v 5'05'' /km
Wat de batterij betreft: als je zelf wat handig bent in solderen zou je het zelf kunnen proberen:
http://www.akku-wechsel.d...5-300mah-3-7v-pd3048.html

Wat de Virtual Partner betreft: bij mijn 310XT wordt het aantal minuten en meter (in jouw geval dus misschien die 15?) weergegeven dat ik 'behind' of 'ahead' loop. Deze worden berekend op de reeds afgelegde afstand/tijd: bvb over je reeds afgelegde afstand y heb jij een tijd x nodig gehad, en zou je Virtual Partner er x + 59" voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En toen liep je splinternieuwe FR610 vast aan het eind van de training. :w trainingsdata

Gvd, Garmin flikt het weer eens :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb deze week mijn eerste ronde gelopen met een FR210 om mijn pols. Na lang twijfelen tussen 210, 410 en zelfs eventjes 610 heb ik toch maar voor de eenvoud gekozen (voor zover daar sprake van is met een horloge van bijna 200 euro). Ik vond het opvallend om te merken dat, terwijl ik gevoelsmatig hetzelfde tempo aanhield, mijn horloge aangaf dat ik in het middenstuk van mijn ronde duidelijk minder snel ging lopen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:35
dvraemdo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:44:
[...]

Wat de Virtual Partner betreft: bij mijn 310XT wordt het aantal minuten en meter (in jouw geval dus misschien die 15?) weergegeven dat ik 'behind' of 'ahead' loop. Deze worden berekend op de reeds afgelegde afstand/tijd: bvb over je reeds afgelegde afstand y heb jij een tijd x nodig gehad, en zou je Virtual Partner er x + 59" voor nodig hebben.
het lastige is dat dit niet duidelijk in de manual staat. Dit zou best wel eens kunnen kloppen, op een gegeven moment gaf mijn horloge 0.05 en 00:15 aan. Dit betekent dus dat ik 50 meter voorliep en in tijd uitgedrukt is dit 15 seconden. Dat klopt dus met een snelheid van 12 km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
Ik probeer routes op mijn garmin forerunner 410 te krijgen, ik plaats deze in de map courses als mijn garmin ANT agent wil laden..

Maar die neemt die .crs routes niet mee, kan een forerunner enkel .tcx files aan?

iemand die me kan uitleggen of je het beste een .gpx, .crs of .tcx file kunt opladen in je garmin, ik gebruik dit enkel op de weg niet kwijt te geraken (gemiddelde snelheid t.o.v schema en andere maken me niets uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:41:
Ik probeer routes op mijn garmin forerunner 410 te krijgen, ik plaats deze in de map courses als mijn garmin ANT agent wil laden..

Maar die neemt die .crs routes niet mee, kan een forerunner enkel .tcx files aan?

iemand die me kan uitleggen of je het beste een .gpx, .crs of .tcx file kunt opladen in je garmin, ik gebruik dit enkel op de weg niet kwijt te geraken (gemiddelde snelheid t.o.v schema en andere maken me niets uit)
Hoe maak je die route eigenlijk aan? Als je ze rechtstreeks op de 'Garmin Connect'-site maakt, kan je ze van daaruit toch rechtstreeks versturen naar je toestel? En sommige andere sites (BikeRouteToaster.com, GPSies.com,...) bieden ook deze mogelijkheid...

Als je, zoals blijkbaar in jouw geval, reeds je routebestand hebt, dan zou je dat misschien kunnen overzetten via 'Garmin Training Center'? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar blijkbaar kan dit dus via 'Bestand' > 'Importeren in huidige gebruikersaccount' > 'Koersen' (mogelijke bestandstypes zijn .crs, .fit en .tcx) . Dan neem ik aan dat je de route gewoon van daaruit moet doorsturen naar je toestel. Is misschien een omweg, maar lijkt me wel te moeten lukken.

De manier die jij aanhaalt, dus handmatig de .crs file in de map 'Courses' zetten op je computer, om dan de ANT-agent de transfer te laten doen als hij verbinding legt met je 410, kende ik niet, en ik weet niet of het zo wel kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:57:
[...]

Hoe maak je die route eigenlijk aan? Als je ze rechtstreeks op de 'Garmin Connect'-site maakt, kan je ze van daaruit toch rechtstreeks versturen naar je toestel? En sommige andere sites (BikeRouteToaster.com, GPSies.com,...) bieden ook deze mogelijkheid...

Als je, zoals blijkbaar in jouw geval, reeds je routebestand hebt, dan zou je dat misschien kunnen overzetten via 'Garmin Training Center'? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar blijkbaar kan dit dus via 'Bestand' > 'Importeren in huidige gebruikersaccount' > 'Koersen' (mogelijke bestandstypes zijn .crs, .fit en .tcx) . Dan neem ik aan dat je de route gewoon van daaruit moet doorsturen naar je toestel. Is misschien een omweg, maar lijkt me wel te moeten lukken.

De manier die jij aanhaalt, dus handmatig de .crs file in de map 'Courses' zetten op je computer, om dan de ANT-agent de transfer te laten doen als hij verbinding legt met je 410, kende ik niet, en ik weet niet of het zo wel kan werken?
Ik heb deze aangemaakt met bikeroutetoaster..
Daar maak ik die aan en dan zet ik die om..

Nu is de vraag eigenlijk wat de verschillen zijn tussen een crs, tcx, gpx en fit (kende ik nog niet).
Wat doen deze en wat kan ik het beste opladen, ik gebruik dit enkel om mijn route te volgen en de weg niet kwijt te geraken, wat is dat het beste aan te raden (gpx, tcx, crs of fit?)
heb wel maar een foreunner410..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Volgens mij moet je dan een Course, .crs, bestand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Ik ben niet echt thuis in de verschillende bestandsformaten, maar als ik zo eens snel Google lijkt het alsof .tcx de opvolger is van .crs.

Als ik echter een 'Course' aanmaak in op Garmin Connect, en wil versturen naar mijn 310XT, dan zie ik dat deze als .fit bestand in de map Garmin > NewFiles komt te staan. Doe ik hetzelfde via BikeRouteToaster, dan komen er (meerdere!) .fit bestanden (voor één Course) in die map te staan.

Volgens mij is het .fit het formaat waarin Garmin de files transfereert van/naar toestel zelf. In de andere subfolders van de Garmin-folder staan ook veelal .fit bestanden (enkel in de History map zijn het .tcx, blijkbaar zijn dit de databestanden van de werkelijk gelopen workouts).

Of m'n redenering nu al dan niet klopt, volgens mij heeft het toch weinig belang. Als je je course aanmaakt via BikeRouteToaster, kan je die toch van daaruit rechtstreeks versturen naar je toestel, zonder eerst je bestand te moeten saven (in de veronderstelling dat je de Garmin Communicator Plugin geïnstalleerd hebt). Welk formaat er dan juist naar je toestel verstuurd wordt, maakt dan toch weinig uit, zolang het maar werkt, niet? En als je je course dan toch wenst te bewaren (bvb om door te mailen naar iemand anders), dan kan je volgens mij het beste .tcx nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:30:
Ik ben niet echt thuis in de verschillende bestandsformaten, maar als ik zo eens snel Google lijkt het alsof .tcx de opvolger is van .crs.

Als ik echter een 'Course' aanmaak in op Garmin Connect, en wil versturen naar mijn 310XT, dan zie ik dat deze als .fit bestand in de map Garmin > NewFiles komt te staan. Doe ik hetzelfde via BikeRouteToaster, dan komen er (meerdere!) .fit bestanden (voor één Course) in die map te staan.

Volgens mij is het .fit het formaat waarin Garmin de files transfereert van/naar toestel zelf. In de andere subfolders van de Garmin-folder staan ook veelal .fit bestanden (enkel in de History map zijn het .tcx, blijkbaar zijn dit de databestanden van de werkelijk gelopen workouts).

Of m'n redenering nu al dan niet klopt, volgens mij heeft het toch weinig belang. Als je je course aanmaakt via BikeRouteToaster, kan je die toch van daaruit rechtstreeks versturen naar je toestel, zonder eerst je bestand te moeten saven (in de veronderstelling dat je de Garmin Communicator Plugin geïnstalleerd hebt). Welk formaat er dan juist naar je toestel verstuurd wordt, maakt dan toch weinig uit, zolang het maar werkt, niet? En als je je course dan toch wenst te bewaren (bvb om door te mailen naar iemand anders), dan kan je volgens mij het beste .tcx nemen.
Ik stel deze vraag omdat ik routes om mijn garmin wil zetten voordat ik op reis vertrek, en je kan er maar 1 maximaal opladen of je moet dit forceren (ant uittrekken als die gaat opladen en in die map een route zetten..)
heb momenteel crs staan, maar verschil met tcx ken ik niet..
Of tcx of crs nu beter is weet ik niet maar heb crs staan en nu hopen dat dit op reis gaat lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:36:
[...]

Ik stel deze vraag omdat ik routes om mijn garmin wil zetten voordat ik op reis vertrek, en je kan er maar 1 maximaal opladen of je moet dit forceren (ant uittrekken als die gaat opladen en in die map een route zetten..)
heb momenteel crs staan, maar verschil met tcx ken ik niet..
Of tcx of crs nu beter is weet ik niet maar heb crs staan en nu hopen dat dit op reis gaat lukken :P
Dus als ik het goed begrijp maakt jij je routes aan op BikeRouteToaster.com, om ze daarna op te slaan op je computer (laptop?), als .crs bestand. En op reis transfereer je deze dan steeds voor elke looptocht apart naar je FR410? Hoe verstuur je die .crs dan juist naar je toestel? Via 'Garmin Training Center'?

Ik heb zelf geen 410, dus ik weet niet of het normaal is dat je maar 1 route tegelijkertijd op je toestel kan staan hebben... Er is volgens mij wel een beperking op het aantal waypoints dat je maximaal op je toestel kan zetten, maar 'k vind het vreemd dat je niet meerdere courses kan opslaan. Dacht dat mijn 310XT er toch meerdere kan vasthouden (en denk niet dat die zoveel verschilt van geheugenruimte met de 410).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn Forerunner 610 vorige week ter reparatie teruggebracht naar de winkel. Net 6 maanden oud en dus nog in de garantie. Maar nu ik de ervaringen hier lees over garmin reparaties word ik niet echt vrolijk over de reparatieduur. In de winkel hadden ze het over 3 tot 6 weken, maar kan dus makkelijk 2 tot 3 maanden duren :(

Probleem bij mij was dat er geen hartslag meer geregistreerd werd na het wel gedaan te hebben voor 5 tot 30 minuten., Ook niet na vervangen batterij en de band zelf(had nog een polar band liggen waar de zender op past en die in het verleden het eigenlijk beter deed dan die van garmin zelf). Ook de speciale instructies gevolgd voor het vervangen van batterij in de zender, maar helaas.

Nu dus voorlopig even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
dvraemdo schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:35:
[...]

Dus als ik het goed begrijp maakt jij je routes aan op BikeRouteToaster.com, om ze daarna op te slaan op je computer (laptop?), als .crs bestand. En op reis transfereer je deze dan steeds voor elke looptocht apart naar je FR410? Hoe verstuur je die .crs dan juist naar je toestel? Via 'Garmin Training Center'?

Ik heb zelf geen 410, dus ik weet niet of het normaal is dat je maar 1 route tegelijkertijd op je toestel kan staan hebben... Er is volgens mij wel een beperking op het aantal waypoints dat je maximaal op je toestel kan zetten, maar 'k vind het vreemd dat je niet meerdere courses kan opslaan. Dacht dat mijn 310XT er toch meerdere kan vasthouden (en denk niet dat die zoveel verschilt van geheugenruimte met de 410).
Hoe zit dat met die routes? Kun je zo een route uitstippellen en laat je.horloge dan weten wanneer je links of rechts moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
Bertha781 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:56:
[...]

Hoe zit dat met die routes? Kun je zo een route uitstippellen en laat je.horloge dan weten wanneer je links of rechts moet gaan?
Nee. Het is geen turn-by-turn navigatie systeem (dan moet je dacht ik een Garmin Edge kopen).

Mijn 305 geeft wel aan als ik de route verlaten heb, maar verder meld hij niets. Je moet zelf maar op het schermpje zien wanneer je de bocht om moet (gelukkig wel, al dat gepiep de hele tijd zou ik gek van worden). Bij sommige scherpe (?) bochten begint hij echter wel ineens te piepen (approaching turn), geen idee waarom hij dat soms wel doet (en hoe ik dat uit zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Bertha781 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:56:
[...]

Het werkt niet 100% foutloos, maar je kan via BikeRouteToaster.com bij het aanmaken van je route wel automatisch richtingsaanwijzingen (linksaf, rechtsaf) laten aanmaken via de functie 'Add Course Points at Junctions'. Je krijgt dan bij het lopen van die 'course' dus telkens een melding (linksaf, rechtsaf...) met een pijl naar de te volgen richting. Ik geloof zelfs dat je die waarschuwingen ook een aantal meter op voorhand kan laten geven (moet je ook instellen bij het maken van de route op BikeRouteToaster).

Verwacht echter zeker niet hetzelfde als van een Edge 800 of een auto-GPS, het is eerder een 'workaround' en een Forerunner is daar gewoon niet voor gemaakt. Ik heb het al een paar keer gebruikt op mijn 310XT (weet niet hoe het bvb op een 410 werkt, want die heeft andere display?), en het werkt wel min of meer, maar het heeft me toch ook al verkeerd gestuurd, zelfs naar rechts gestuurd waar het duidelijk links moest zijn. En eens je afgeweken bent van je route, krijg je daar alleen maar een melding van, maar voor de rest moet je het zelf maar bekijken (dus ik maar een paar km extra aan mijn looptochtje gebreid ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:35:
[...]

Je kan er maar 1 doen, heb dit bevestigd gekregen door garmin zelf, maar ondertussen wel oplossing gevonden door iemand op dit forum (paar posts terug).
Ik maak ze idd op die site, en zet ze er nu al op voor binnen een week (dus neem laptop niet mee!)
Vroeg me enkel af wat nu beste is dat ik kan gebruiken, crs, gpx, etc...

edit: vandaag eens gaan lopen met een tcx route, weet iemand hoe je kan instellen dat die zegt "Turn right" voordat je aan die straat bent, nu weet ik pas op het einde dat ik moet afslaan..

[ Voor 7% gewijzigd door GarminH op 18-07-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
GarminH schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:33:
[...]

Je kan er maar 1 doen, heb dit bevestigd gekregen door garmin zelf, maar ondertussen wel oplossing gevonden door iemand op dit forum (paar posts terug).
Ik maak ze idd op die site, en zet ze er nu al op voor binnen een week (dus neem laptop niet mee!)
Vroeg me enkel af wat nu beste is dat ik kan gebruiken, crs, gpx, etc...

edit: vandaag eens gaan lopen met een tcx route, weet iemand hoe je kan instellen dat die zegt "Turn right" voordat je aan die straat bent, nu weet ik pas op het einde dat ik moet afslaan..
Ik maak ze bij http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx en kan hier dan instellen hoeveel meter voor de afslag hij deze waarschuwing geeft.
Hoe krijg jij meerde routes op je 310xt. Ik krijg er via deze site 1 op en bij de 2de komt de melding dat deze vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Bertha781 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Ik maak ze bij http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx en kan hier dan instellen hoeveel meter voor de afslag hij deze waarschuwing geeft.
Hoe krijg jij meerde routes op je 310xt. Ik krijg er via deze site 1 op en bij de 2de komt de melding dat deze vol is.
Idd, ik heb het nu ook net teruggevonden waar je die afstand voor de afslag kan instellen. 'k Wist dat het kon, en had het ook al gebruikt, maar ik was in het tabblad 'Map' aan het zoeken (bij het aanmaken van de course zelf). Blijkt dat het in de tab 'Summary' moet, in 'Download' kadertje ('Add course point warnings' aanvinken, en aantal meter instellen).

't Was nu al even geleden dat ik nog een course via Bikeroutetoaster heb doorgestuurd naar mijn 310XT, en ik wist niet echt meer of het kon om er meerdere te versturen. Er staan op mijn toestel wel reeds een stuk of zes 'Koersen' opgeslagen, dus in princiepe moet het wel kunnen. Ik heb nu voor alle zekerheid nog een extra course proberen versturen vanuit Bikeroutetoaster, en nu krijg ik idd wel een foutmelding (iets met geheugen, ben al vergeten wat er nu juist stond).

Dan maar op een andere manier eens proberen: eerst alle courses gewist van het toestel (dus die zes die er reeds opstonden), en twee courses aangemaakt op Bikeroutetoaster, maar ipv rechtstreeks te versturen naar toestel, gewoon opgeslagen als .tcx. Dan deze twee bestanden geïmporteerd in Garmin Training Center, en van daaruit verstuurd naar mijn 310XT. Dat lukt zonder problemen. Voor alle zekerheid nog eens een course (die reeds in Training Center zat) verstuurd, ook geen probleem. Dus er staan nu al drie courses op mijn toestel.

Ik blijf dus bij mijn eerdere stelling: er zit zeker een limiet op het totaal aantal 'waypoints' een 'coursepoints' die je kan opslaan (lijkt me logisch), maar je kan wel meerdere verschillende courses opslaan, zolang je maar niet aan die totale (geheugen)limiet geraakt (ik spreek dus enkel voor de 310XT, voor de 410 zal dit dus blijkbaar anders zijn, zoals 'GarminH' hier reeds gemeld heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de forerunner 410. Nu heb ik gemerkt dat als ik na een run mijn data bekijk via connect garmin en ik dan mijn rondetijden bij elkaar optel, ik aan een snellere tijd uitkom dan dat er vermeldt staat bij overzicht. (onder de rondetijden). Weet iemand hoe dat kan en of dit normaal is ?

Mvg Josien
Pagina: 1 ... 6 ... 322 Laatste