Ik ben vandaag heen en terug naar het werk en deze zijn opgeslagen in de activiteiten van mijn account bij Garmin. Deze wil ik graag inporteren naar Endomondo. Maar weet niet hoe. Iemand?
Als ze nog op je horloge staan kun je bij Endomondo kiezen voor Import Workout en vervolgens Garmin.
En mocht je ze al van je horloge af hebben gehaald, kan je altijd de workout nog latn exporteren vanuit Garmin Trainingcenter (of waar je het opgeslagen hebt) en dan vervolgens dat export bestand, importeren op de site van endomondo. Dat is een wat omslachtigere wijze, maar werkt wel.Teuling schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:47:
Als ze nog op je horloge staan kun je bij Endomondo kiezen voor Import Workout en vervolgens Garmin.
Iemand die me kan helpen.
de laatste 3x dat ik gaan lopen ben zie ik rare maximum snelheden staan bij het opladen in garmin connect:
Avg Speed: 14,5 km/h
Avg Moving Speed: 14,7 km/h
Max Speed: 2.292,0 km/h
Iemand die een idee heeft hoe het kan dat daar 2292 staat?
de laatste 3x dat ik gaan lopen ben zie ik rare maximum snelheden staan bij het opladen in garmin connect:
Waarschijnlijk een keer een punt verkeerd gemeten, bijvoorbeeld onder een viaduct, waardoor het lijkt alsof je in 1 seconde 150m afgelegd hebt.
Anoniem: 377882
Ik heb hetzelfde probleem met de max speed bij mijn laatste runs !!GarminH schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:32:
Sinds een maand of twee heb ik een Forerunner 210 en die bevalt goed. Het enige nadeel is dat het me niet lukt om het tijdens het lopen de hartslag te laten zien. Weet iemand of dit kan?
Voor het bijhouden van mijn trainingen heb ik eerst Sporttracks geprobeerd, maar daar kon ik geen wijs uit worden. Daarna heb ik Turtle Sport geprobeerd en dat bevalt mij veel beter. Minder mogelijkheden, maar ik kan er veel beter mee overweg. het is een Java applicatie en werkt op Windows, Linux en Mac os.
Vroeger gebruikte ik Micoach op mijn mobiele telefoon. Een groot voordeel van de Micoach website was dat het automatisch al je persoonlijke records bijhield. Snelste 10 KM, snelste 5 KM, snelste kilometer, ook meerdere in 1 loop. Helaas kan Micoach niet importeren. Weet iemand een andere website die dit ook doet en wel kan importeren?
Voor het bijhouden van mijn trainingen heb ik eerst Sporttracks geprobeerd, maar daar kon ik geen wijs uit worden. Daarna heb ik Turtle Sport geprobeerd en dat bevalt mij veel beter. Minder mogelijkheden, maar ik kan er veel beter mee overweg. het is een Java applicatie en werkt op Windows, Linux en Mac os.
Vroeger gebruikte ik Micoach op mijn mobiele telefoon. Een groot voordeel van de Micoach website was dat het automatisch al je persoonlijke records bijhield. Snelste 10 KM, snelste 5 KM, snelste kilometer, ook meerdere in 1 loop. Helaas kan Micoach niet importeren. Weet iemand een andere website die dit ook doet en wel kan importeren?
De knop linksonder indrukken (dat is page/menu), dan switcht die tussen schermen.
Volgorde is uit m'n hoofd iets van: loop/tijd data; hartslag; klok.
Edit: voor bijhouden statistieken kun je endomondo gebruiken. Die laat je personal bests zien. Importeren kan direct vanaf Garmin device d.m.v. Garmin plugin.
Edit: voor bijhouden statistieken kun je endomondo gebruiken. Die laat je personal bests zien. Importeren kan direct vanaf Garmin device d.m.v. Garmin plugin.
[ Voor 76% gewijzigd door Teuling op 05-08-2012 14:23 ]
Hmm, ik loop nu een maandje met een Forerunner 610, en dat bevalt erg goed. Alleen had ik gisteren wel iets vreemds.
Normaal zet ik het horloge aan als ik me omkleed, en tegen de tijd dat m'n schoenen aan zijn heb ik meestal wel een GPS fix. Gisteren niet, naja, dan maar naar buiten ermee. Tijdens het warmlopen heb ik nog vanalles geprobeerd; stilstaan, horloge boven m'n hoofd houden (gelukkig was er niemand in de buurt
), maar het mocht niet baten. Toen heb ik maar op start gedrukt en ben begonnen. 40 minuten later was ik klaar, en nog steeds geen fix. Na het uploaden nog iets raars:
http://connect.garmin.com/activity/206870973
De hartslag-grafiek klopt ook van geen kant, terwijl de hartslag tijdens het lopen wel correct werd weergegeven. Het lijkt alsof er een paar keer een kwartier lang geen data is, en dan heel kort weer wel. Ik hoop dat dit een eenmalige hickup was. Net heb ik het horloge in de vensterbank gelegd, en had binnen 30 seconden een fix.
Normaal zet ik het horloge aan als ik me omkleed, en tegen de tijd dat m'n schoenen aan zijn heb ik meestal wel een GPS fix. Gisteren niet, naja, dan maar naar buiten ermee. Tijdens het warmlopen heb ik nog vanalles geprobeerd; stilstaan, horloge boven m'n hoofd houden (gelukkig was er niemand in de buurt
http://connect.garmin.com/activity/206870973
De hartslag-grafiek klopt ook van geen kant, terwijl de hartslag tijdens het lopen wel correct werd weergegeven. Het lijkt alsof er een paar keer een kwartier lang geen data is, en dan heel kort weer wel. Ik hoop dat dit een eenmalige hickup was. Net heb ik het horloge in de vensterbank gelegd, en had binnen 30 seconden een fix.
Vreemde hartslaggrafiek hangt er waarschijnlijk mee samen dat er geen ontvangst was. Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat er geen fix kwam (zeer zelden overigens), dan werkte aan- en uitzetten bij mij altijd.
Ik had ook steeds meer last van geen hartslagdata meer krijgen op mijn 610. Batterijen verwisseld enzo, andere band, etc. Maar steeds meer uitval van hartslagdata.
Deze 4 weken geleden ter reparatie aangeboden, en vandaag kon ik een nieuwe band + zender ophalen. Ik kreeg wel mijn orignele horloge terug. Dus vanavond maar weer eens testen
Deze 4 weken geleden ter reparatie aangeboden, en vandaag kon ik een nieuwe band + zender ophalen. Ik kreeg wel mijn orignele horloge terug. Dus vanavond maar weer eens testen
Wat Teuling al zei, het is de laatste page voordat je weer teruggaat naar alleen de tijd. Er vanuitgaande dat je wel de 210 gebruikt icm een borstband en die in het menu hebt ingeschakeldnogeeninlog schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:26:
Sinds een maand of twee heb ik een Forerunner 210 en die bevalt goed. Het enige nadeel is dat het me niet lukt om het tijdens het lopen de hartslag te laten zien. Weet iemand of dit kan?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Na enorm veel loopwedstrijden op te hebben geslagen met mijn garmin forerunner 410 ga ik vrijdag de dodentocht (100KM) eens proberen, kan mijn gamin forerunner 410hrm wel de hele dodentocht meegaan (20u ongeveer)
Indien nee, is dit eventueel mogelijk, hoe zoveel mogelijk batterij besparen?
Indien nee, is dit eventueel mogelijk, hoe zoveel mogelijk batterij besparen?
Nee, dat gaat hij niet redden. Volgens mij gaat hij 8 uur mee. Je kunt wat batterij sparen door de recording mode op "Smart" te zetten, ipv 1 seconde. Echter, dat is waarschijnlijk al de standaardinstelling en daarmee gaat hij dus 8 uur mee.
Inderdaad.. geen kans.
Je zou het met een usb portable battery-pack kunnen proberen... (als je daar snel aan kunt komen)
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=17113
Je zou het met een usb portable battery-pack kunnen proberen... (als je daar snel aan kunt komen)
Late reactie aangezien ik niet zo heel vaak meer dit draadje lees, maar er waren problemen met connect.garmin.com waardoor dit soort geintjes veroorzaakt werden. Het zou inmiddels opgelost moeten zijn.GarminH schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:32:
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Je hebt ook solar-powered USB opladers, die niet eens zo heel duur hoeven te zijn. Dat zou je dus kunnen overwegen, en aan je backpack vastmaken. Dan loop je het eerste stuk gewoon lekker met de USB-kabel aangesloten =)
Aangezien het waarschijnlijk wandelen (100km in 20uur) is kun je dat sowieso wel doen, en dan het horloge gewoon aan je rugzak hangen ipv je pols.
Dat deed me aan deze blogpost denken: http://www.dcrainmaker.co...lly-really-long-with.html
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Mij ook, maar ik had vanmiddag geen tijd om het op te zoeken.
Kon je die minuut niet kwijt?
Verbluffend snelle zoekfunctie heeft die site zeg! Ik heb destijds nog gedacht zelf ook het horloge op die manier in het vliegtuig mee te nemen. Ach, een draagvleugelboot was ook wel geinig, al gaat die stukken langzamer...
Verbluffend snelle zoekfunctie heeft die site zeg! Ik heb destijds nog gedacht zelf ook het horloge op die manier in het vliegtuig mee te nemen. Ach, een draagvleugelboot was ook wel geinig, al gaat die stukken langzamer...
Stop de verwelking!
Het klopt helemaal. Bedankt!Teuling schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:20:
De knop linksonder indrukken (dat is page/menu), dan switcht die tussen schermen.
Ik heb het bekeken, maar wat Endomondo doet is zeer beperkt in vergelijking met Micoach.Teuling schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:20: voor bijhouden statistieken kun je endomondo gebruiken. Die laat je personal bests zien. Importeren kan direct vanaf Garmin device d.m.v. Garmin plugin.
is wel redelijk duur als ik enkel dit wil gebruiken voor lange afstanden..wazzup105 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:26:
Inderdaad.. geen kans.
net dodentocht uitgedaan (wrs niet gekend bij jullie?)
Maar heb maar een 3,5u kunnen opnemen denk ik..
iemand die kent hoe ik dit met een forerunner 410 kan gebruiken? Ik heb zo geen ingang zoals de 305 rechstreeks via kabel naar de adapter (ik gebruik voor op te laden een usb poort naar de harstlagmeter met zo pinnetjes)Dat deed me aan deze blogpost denken: http://www.dcrainmaker.co...lly-really-long-with.html
Zo dit nu nu al willen aankopen voor volgend jaar, iemand tips?
[ Voor 29% gewijzigd door GarminH op 11-08-2012 22:42 ]
Als dat externe batterypack van Garmin je te duur is kan je altijd deze eens proberen (gratis verzending, moet van ver komen, maar zal je zeker volgend jaar tegen Dodentocht hebben).
Enig probleem is idd natuurlijk dat je 410 met zo'n 'knijper' werkt om op te laden. Als je het horloge dan vastmaakt aan je rugzak (met batterypack erin), zal je een manier moeten vinden om die 'knijper' goed vast te houden op je horloge. Aan je pols dragen lijkt het me dan al helemaal niet praktisch...
Of je moet voor die ene keer in het jaar maar eens iemand zoeken die een 310XT of 910XT heeft (of een Suunto Ambit
), welke je eens voor een dagje (of beter: nachtje) Dodentocht mag lenen. Alhoewel ik niet zeker ben dat de 310XT het ook 20u zal uitzingen op een batterijlading (ook al staat het in de specs).
Enig probleem is idd natuurlijk dat je 410 met zo'n 'knijper' werkt om op te laden. Als je het horloge dan vastmaakt aan je rugzak (met batterypack erin), zal je een manier moeten vinden om die 'knijper' goed vast te houden op je horloge. Aan je pols dragen lijkt het me dan al helemaal niet praktisch...
Of je moet voor die ene keer in het jaar maar eens iemand zoeken die een 310XT of 910XT heeft (of een Suunto Ambit
wat ik me nu afvraag, kan je de forerunner 410 gebruiken als die knijper erin zit?dvraemdo schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 04:51:
Als dat externe batterypack van Garmin je te duur is kan je altijd deze eens proberen (gratis verzending, moet van ver komen, maar zal je zeker volgend jaar tegen Dodentocht hebben).
Of je moet voor die ene keer in het jaar maar eens iemand zoeken die een 310XT of 910XT heeft (of een Suunto Ambit), welke je eens voor een dagje (of beter: nachtje) Dodentocht mag lenen. Alhoewel ik niet zeker ben dat de 310XT het ook 20u zal uitzingen op een batterijlading (ook al staat het in de specs).
Want als die knijper in mijn horloge zit krijg ik steeds de melding van het opladen, heb geen idee of die dan gebruikt kan worden?
Kan je even uitleggen hoe ik die 'recharger' kan vasthechten aan mijn forerunner?
Dus van knijper naar recharger? Gaat dit vermits het dan usb op usb aansluiting is, gaat dit?
edit: kan dit eventueel ook lukken:
http://www.benl.ebay.be/s...rksid=p3286.c0.m270.l1313
[ Voor 6% gewijzigd door GarminH op 13-08-2012 12:02 ]
Nu je het zegt, heb daarjuist mijn 310XT ook eens aan de 'knijper' gehangen (terwijl hij aan stond), en eens de 'Opladen' boodschap op 't scherm verschijnt, kan ik 'm niet meer bedienen (knijper zit trouwens in de weg van de 'on/off' en 'mode' knop). Moet ik eens verder uitzoeken, sorry mocht ik je op het verkeerde been hebben gezet.
Mocht het dan toch lukken, dan zullen de meeste rechargers die een gewone USB-poort hebben wel werken (zoals ook die op de link die je doorstuurde). Je kan namelijk je Forerunner ook opladen aan een USB-poort van je PC/laptop.
Mocht het dan toch lukken, dan zullen de meeste rechargers die een gewone USB-poort hebben wel werken (zoals ook die op de link die je doorstuurde). Je kan namelijk je Forerunner ook opladen aan een USB-poort van je PC/laptop.
Vriendin loopt met een Forerunner 210. De afstand die bovenin het scherm wordt getoond blijft, wat ik ook probeer, in mijlen. In de setup van 210 duidelijk kilometers aangegeven, en ook al geprobeerd het menu op nederlands in plaats van engels te zetten. Niets helpt. Erg irritant.
Herkent iemand dit probleem, en heeft wellicht een oplossing?
/edit
Asjemenou.. Ik graai haar horloge vanavond, pas het gebruikersprofiel aan naar mij, ik ren met haar horloge, en ik zie km's ipv mijlen. Hmm. Weird.
Viel me wel op dat ik niet zomaar mijn eigen HR band kon gebruiken? Zij heeft haar HR band gepaired met haar FR210. Maar de 210 wilde mijn HR band van mijn Edge 800 niet oppikken. Haar band omgedaan en presto. Meteen. Irritant zeg. Dacht dat dat spul auto pairde. Naja, nog paar keer rennen, kijken of ik het leuk blijf vinden, en dan koop ik zelf ook nog wel een FR er bij
Herkent iemand dit probleem, en heeft wellicht een oplossing?
/edit
Asjemenou.. Ik graai haar horloge vanavond, pas het gebruikersprofiel aan naar mij, ik ren met haar horloge, en ik zie km's ipv mijlen. Hmm. Weird.
Viel me wel op dat ik niet zomaar mijn eigen HR band kon gebruiken? Zij heeft haar HR band gepaired met haar FR210. Maar de 210 wilde mijn HR band van mijn Edge 800 niet oppikken. Haar band omgedaan en presto. Meteen. Irritant zeg. Dacht dat dat spul auto pairde. Naja, nog paar keer rennen, kijken of ik het leuk blijf vinden, en dan koop ik zelf ook nog wel een FR er bij
[ Voor 43% gewijzigd door UltraSub op 13-08-2012 22:03 ]
geen probleem ze, ben gewoon oplossing aan het zoeken als deze er zijn?dvraemdo schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:10:
Nu je het zegt, heb daarjuist mijn 310XT ook eens aan de 'knijper' gehangen (terwijl hij aan stond), en eens de 'Opladen' boodschap op 't scherm verschijnt, kan ik 'm niet meer bedienen (knijper zit trouwens in de weg van de 'on/off' en 'mode' knop). Moet ik eens verder uitzoeken, sorry mocht ik je op het verkeerde been hebben gezet.
Ben ondertussen ook wat aan het googlen, maar als je oplossing kan vinden mag je dit zeker laten weten dan ben ik je eeuwig dankbaar ;-)
Het is niet echt dé oplossing, en je zal het zelf misschien ook wel al gevonden hebben, maar je kan dus wel eerst de opname van je tocht starten op je 410, en daarna pas de 'knijper' (gevoed door die batterypack) op je toestel zetten. Je scherm zal dus wel niks weergeven (buiten 'Opladen' en 'x%'), maar je tocht zal wel worden geregistreerd.GarminH schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:53:
[...]
geen probleem ze, ben gewoon oplossing aan het zoeken als deze er zijn?
Ben ondertussen ook wat aan het googlen, maar als je oplossing kan vinden mag je dit zeker laten weten dan ben ik je eeuwig dankbaar ;-)
Ok, dat is misschien niet echt de bedoeling (neem aan dat je onderweg ook wel wat data wil zien van hetgeen je al gelopen hebt), maar ik weet niet of er meer dan dat mogelijk is...
Als het toch maar voor sporadisch gebruik is (bij lange wandelingen zoals Dodentocht), en je hebt een smartphone met GPS in, dan zou je die bvb kunnen gebruiken te tracken. Weliswaar ook met die externe batterypack, want anders zal het het misschien maar een uur of 3 uitzingen. Bepaalde modellen de Sony (Ericsson) Xperia-reeks kunnen zelfs ook de hartslag van je Garmin hartslagmeterband weergeven/registreren (maar 't zou al moeten lukken dat je er zo eentje hebt).
Zo, sinds vandaag in bezit van een FR610. Mooi klokje. Toch wat dikker dan verwacht, Gaat gebruikt worden als day-to-day horloge. Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat en waar ik tegenaan ga lopen. Garmin heeft inmiddels al aardig verdiend aan ons met een Edge 800 (HRM en GSC10), FR210 (HRM en footpod) en FR610.
Is het mogelijk om in de Garmin software handmatig een afstand in te voeren? Stel dat je 5km op de loopband hebt gedaan met je FR om, dan heb je wel je HR, maar geen afstand en geen kcal info. Stel dat je loopband die info wèl geeft, kan je dan die info alsnog in je geüploade data zetten van je Garminprofiel?
Via de site van Garmin Connect lukt het wel. Je kan je workout volledig wijzigen waaronder de dingen die jij hier op noemtTallguy schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:48:
Is het mogelijk om in de Garmin software handmatig een afstand in te voeren? Stel dat je 5km op de loopband hebt gedaan met je FR om, dan heb je wel je HR, maar geen afstand en geen kcal info. Stel dat je loopband die info wèl geeft, kan je dan die info alsnog in je geüploade data zetten van je Garminprofiel?
De laatste paar weken valt het me op dat de snelheid op mijn 305 niet goed klopt, vaak te langzaam maar soms ook echt te snel (een max.snelh. van 26,8 op een rustige duurloop bv.).
Zijn er meer mensen die merken? Zover ik weet zit de laatste firmware er op, al heb ik inmiddels een half jaartje niet gecontroleerd.
Zijn er meer mensen die merken? Zover ik weet zit de laatste firmware er op, al heb ik inmiddels een half jaartje niet gecontroleerd.
Stop de verwelking!
Hoe zien je workouts er in Garmin Connect uit? Zitten er veel 'spikings' in je snelheidsgrafiek? Zie je abnormaliteiten in de route op de kaart (bvb bochten afgesneden)?Xaverius schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:23:
De laatste paar weken valt het me op dat de snelheid op mijn 305 niet goed klopt, vaak te langzaam maar soms ook echt te snel (een max.snelh. van 26,8 op een rustige duurloop bv.).
Ik heb soms ook wel eens schommelingen op mijn snelheid, ook al denk ik wel aan een vrij constante snelheid te lopen... Maar als ik dan bvb de geregistreerde afstand (op mijn 310XT) vergelijk met de GPS van mijn smartphone (neem ik mee voor de muziek, maar zet Endomondo ook meestal op), dan zitten beide wel steeds in elkaars buurt. Heb je zelf bvb ook al eens die vergelijking gemaakt?
Even offtopic: voor wie nog twijfelt om een Forerunner 410 te kopen: hij staat nu vrij aantrekkelijk geprijsd op de duitse Amazon (€190)
Heeft iemand deze vreemde verschijnselen ook met de FR305? Het is namelijk zo dat garmin connect bij mijn Pace/Snelheid om de zoveeltijd een piek geeft het lijkst er op dat het op een KM punt is maar dit is willekeurig.
Zie: http://connect.garmin.com/activity/215706636
Ik heb het ook wel al eens gehad, en 'k zou eens moeten zoeken of ik die workout nog ergens staan heb. Mijn vermoeden is wel dat het eerder aan Garmin Connect dan aan de Forerunner ligt. Je moet trouwens eens de grafiek op 'Snelheid' ipv 'Tempo' zetten (onder 'Details' > 'Timing').Mavvie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:32:
Heeft iemand deze vreemde verschijnselen ook met de FR305? Het is namelijk zo dat garmin connect bij mijn Pace/Snelheid om de zoveeltijd een piek geeft het lijkst er op dat het op een KM punt is maar dit is willekeurig.
Normaal zouden de pieken die onder 'Tempo' tot < 3 min/km gaan, onder 'Snelheid' juist hogere snelheden moeten geven (aangezien tempo omgekeerd evenredig is met snelheid), maar die geven juist het tegenovergestelde, namelijk pieken van lagere snelheid.
Daarom den ik dus dat het eerder aan Garmin Connect ligt, maar ik kan me natuurlijk vergissen... Je zou altijd de workout eens kunnen exporteren als gpx, en dan binnenhalen in bvb SportTracks, om zo een gedetailleerde grafiek te kunnen bekijken...
Dat is idd wel heel vaag als je hem over zet naar Snelheid dat dan de snelheid lager wordt..dvraemdo schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:17:
[...]
Ik heb het ook wel al eens gehad, en 'k zou eens moeten zoeken of ik die workout nog ergens staan heb. Mijn vermoeden is wel dat het eerder aan Garmin Connect dan aan de Forerunner ligt. Je moet trouwens eens de grafiek op 'Snelheid' ipv 'Tempo' zetten (onder 'Details' > 'Timing').
Normaal zouden de pieken die onder 'Tempo' tot < 3 min/km gaan, onder 'Snelheid' juist hogere snelheden moeten geven (aangezien tempo omgekeerd evenredig is met snelheid), maar die geven juist het tegenovergestelde, namelijk pieken van lagere snelheid.
Daarom den ik dus dat het eerder aan Garmin Connect ligt, maar ik kan me natuurlijk vergissen... Je zou altijd de workout eens kunnen exporteren als gpx, en dan binnenhalen in bvb SportTracks, om zo een gedetailleerde grafiek te kunnen bekijken...

Ik denk idd dat het in GC zit ik had het bijvoorbeeld vandaag weer niet.. Zal sowieso eens in sporttracks kijken of die pieken daar ook zichtbaar zijn.
Er is trouwens een nieuwe FR namelijk de 10 ziet er wel leuk en simpel uit. Zelfs met GPS jammer dat er geen optie voor een HRM op zit

http://sites.garmin.com/forerunner10/
[ Voor 10% gewijzigd door Mavvie op 29-08-2012 20:06 ]
Ik hoop dat hier ook mensen zijn die bekend zijn met Garmin Training Center. Ik heb workouts opgesteld die ik uit runnersworld had gehaald (5km onder de 30 min). Hierin zitten herhalingen in zoals 2x1,6 km gevolgd door xa aantal sec drippelen. Nu had ik de volgende workout ingesteld:
- Warming up (1,5 km)
- Repeat 2x (1,6 km met een snelheid tussen de 6.20 / 6,25 per km + 45sec dribbelen)
- Cooling Down (1,5 km)
Tijdens het lopen kreeg ik een waarschuwing dat ik moest gaan versnellen en ook nog een waarschuwing dat ik te snel ging. Alleen is de 45sec dribbel pauze nooit langsgekomen en dus heb ik 3,2 km gelopen op 1 snelheid. Ergens heb ik dus een fout gemaakt, maar ik weet niet wat. Iemand een idee?

en hierbij de resultaten
Lap 2 is de herhaling bij elkaar opgeteld ipv 2 aparte laps.
- Warming up (1,5 km)
- Repeat 2x (1,6 km met een snelheid tussen de 6.20 / 6,25 per km + 45sec dribbelen)
- Cooling Down (1,5 km)
Tijdens het lopen kreeg ik een waarschuwing dat ik moest gaan versnellen en ook nog een waarschuwing dat ik te snel ging. Alleen is de 45sec dribbel pauze nooit langsgekomen en dus heb ik 3,2 km gelopen op 1 snelheid. Ergens heb ik dus een fout gemaakt, maar ik weet niet wat. Iemand een idee?

en hierbij de resultaten
Lap 2 is de herhaling bij elkaar opgeteld ipv 2 aparte laps.
[ Voor 13% gewijzigd door Miss_80 op 29-08-2012 22:28 ]
Mijn band van de hartslagmeter is defect. Is deze ook ergens los te koop?
Ik dedoel dus band zonder transmitter!
Volgens mij niet van Garmin, maar je kunt wel een Polar Wearlink band kopen voor €17 (ongeveer). Daar kun je de Garmin transmitter gewoon opklikken (heb ik zelf ook). Let op dat de XS-S echt heel klein is! Bij twijfel niet die maat kopen maar eentje groter.
http://www.futurumshop.nl...lar-soft-strap-band.phtml
Top antwoord. Dank u.MrAcid schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:42:
Volgens mij niet van Garmin, maar je kunt wel een Polar Wearlink band kopen voor €17 (ongeveer). Daar kun je de Garmin transmitter gewoon opklikken (heb ik zelf ook). Let op dat de XS-S echt heel klein is! Bij twijfel niet die maat kopen maar eentje groter.
Ze zijn toch wel in maat verstelbaar?
[ Voor 3% gewijzigd door Bertha781 op 05-09-2012 16:56 ]
Heb wat raars met workouts op de FR610.
Workouts aangemaakt op Garmin Connect.
- 5 min run
- 1 min rest
enz enz.
Blijkt dat de FR610 alleen bij start volgende interval zegt: Run for x minutes. Nooit rest. Erg verwarrend als je loopt
Is dat een bekende bug of heb ik iets fout gedaan, want ze staan toch echt goed in Connect?
- 5 min run
- 1 min rest
enz enz.
Blijkt dat de FR610 alleen bij start volgende interval zegt: Run for x minutes. Nooit rest. Erg verwarrend als je loopt
Is dat een bekende bug of heb ik iets fout gedaan, want ze staan toch echt goed in Connect?
Ja.Bertha781 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:53:
[...]
Top antwoord. Dank u.
Ze zijn toch wel in maat verstelbaar?
Maar de stand XS is voor rietjes en de stand S voor parasolhouders.
Ik heb de afgelopen jaren een Polar S625x gebruikt maar deze doet het weer eens niet. Al meerdere malen de borstband en de footpod vervangen, ik ben er klaar mee. Nu zit ik te twijfelen over de Garmin 410 of 610. Het verschil in functies tussen beide boeit me niet zo behalve de tril functie van de 610, die lijkt me wel makkelijk icm een mp3 speler.
Wat ik graag zou willen weten, welke is prettiger in gebruik; de bezel van de 410 of het touchscreen van de 610. Ik lees over beide minder goede ervaringen. Wie kan me hier meer over vertellen uit eigen ervaring.
Wat ik graag zou willen weten, welke is prettiger in gebruik; de bezel van de 410 of het touchscreen van de 610. Ik lees over beide minder goede ervaringen. Wie kan me hier meer over vertellen uit eigen ervaring.
610, hands down.
Ik heb de 405 gehad, ook met touch bezel. Redelijk werkbaar maar niet super, knopjes zijn prettiger. Het touchscreen van de 610 werkt as advertised en ik heb in de ruim twee maanden nog geen enkele keer gehad dat hij niet reageerde op mijn input. Dan nog de trilfunctie, 4 ipv 3 datavelden en allemaal kleine verbeteringen maken het een heerlijk horloge wat mij betreft.
Ik heb de 405 gehad, ook met touch bezel. Redelijk werkbaar maar niet super, knopjes zijn prettiger. Het touchscreen van de 610 werkt as advertised en ik heb in de ruim twee maanden nog geen enkele keer gehad dat hij niet reageerde op mijn input. Dan nog de trilfunctie, 4 ipv 3 datavelden en allemaal kleine verbeteringen maken het een heerlijk horloge wat mij betreft.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Maar geldt dit ook als de 610 wordt vergeleken met de 410? Is de touch bezel op de 410 niet veel beter dan op de 405?
Gisteren 138 kilometer gelopen in 4 minuten 
Voor het eerst gehad dat mijn 410 in de fout ging. Elke seconde een lap van 1 kilometer... Na een herstart deed hij het weer, dus ik hoop dat het wegblijft.
Voor het eerst gehad dat mijn 410 in de fout ging. Elke seconde een lap van 1 kilometer... Na een herstart deed hij het weer, dus ik hoop dat het wegblijft.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
http://www.dcrainmaker.co...-in-depth-review.html?m=1Loewe schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:56:
Maar geldt dit ook als de 610 wordt vergeleken met de 410? Is de touch bezel op de 410 niet veel beter dan op de 405?
The FR610 represents an update to the previous generation running focused FR405 and FR410 – but omits the troublesome touch bezel that both of those watches had.
So looking at who I’d recommend this watch for, you’ve got a few different categories:toon volledige bericht
1) The Triathlete: While the FR610 is certainly a great watch for the run leg, and a ‘good’ unit for the bike leg, I’d strongly recommend looking instead at the multisport FR310XT. Yes, it’s a bit bulkier – but when it comes to the water (that’d be the first leg of the triathlon), there’s really only one option today in the Garmin lineup that’s completely waterproofed. I know a lot of folks (including myself) were expecting this to be the FR310XT replacement, which it’s definitely not. I don’t have a timeline for that unfortunately – but I’d be very surprised if we had to wait until next year – given the competition. Given that tri season is upon us though – I’d just recommend picking up the FR310XT and not looking back.
2) The Casual Runner: The casual runner will be happy with either the FR610 (this watch), or the cheaper FR210. In general the FR210 is probably a better entry level watch – but both devices are simplified enough where you’d be comfortable either way.
3) The Advanced Runner: The FR610 is really aimed at this market. If you were previously considering the FR405 or FR410 – just ignore those two now and go with the FR610 – you’ll be quite happy.
4) The Cyclist: You want the Edge series of devices, check out the Edge 500 – it’s the best bet here. If you want a crossover device, than go with the FR310XT. While the FR610 does have cycling functions – its twice the price of the Edge 500. Compared to the FR310XT, it’s the same price. The FR310XT has more cycling functions than the FR610.
5) Someone that doesn’t fit in the above five categories: Check out my post – covering all the major categories here.
[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 08-09-2012 15:30 ]
Anoniem: 29432
Garmin Training Center (voor Windows of Mac) wordt officieel niet meer door Garmin gesupport! Er komen dus geen updates meer van uit en Garmin stuur je nu naar http://connect.garming.com om je data neer te zetten. Aangezien alles in GPX is opgeslagen kun je natuurlijk ook andere programma's gaan gebruiken zoals SportTrack. Deze informatie komt van Garmin Support in de UK
SportTracks met een s achteraan
Aanrader, trouwens. Ze komen binnenkort met een onlineversie waar je je lokale content synchroon kan houden met de cloud. Dan heb je het goede van SportTracks (rapporten, gear, plugins, enz) met de deelmogelijkheden van Garmin Connect
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Kan niet zeggen dat ik het heel erg vind. Ik gebruik eigenlijk ook alleen nog maar de online versie voor mijn runs te bekijken. Alleen om trainingen in mijn 310 te zetten gebruik ik Training Center nog.
Anoniem: 29432 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:27:
Garmin Training Center (voor Windows of Mac) wordt officieel niet meer door Garmin gesupport! Er komen dus geen updates meer van uit en Garmin stuur je nu naar http://connect.garming.com om je data neer te zetten. Aangezien alles in GPX is opgeslagen kun je natuurlijk ook andere programma's gaan gebruiken zoals SportTrack. Deze informatie komt van Garmin Support in de UK
Anoniem: 147591
Wat leuk een Garmin Forerunner topic op t.net!
Ik loop ook fanatiek en heb al een jaar mijn 305. Echter sinds een aantal dagen doet mijn geluid het niet meer, en is mijn gps fix ook behoorlijk lang geworden!
Heeft iemand anders hier ook last van? en is hier iets aan te doen?
Ik loop ook fanatiek en heb al een jaar mijn 305. Echter sinds een aantal dagen doet mijn geluid het niet meer, en is mijn gps fix ook behoorlijk lang geworden!
Hij is wel los te koop:
http://www.hardloopcentru...slagmonitor-drukknop.html
Maar wat MrAcid heeft duidelijk een goedkopere gevonden..
http://www.hardloopcentru...slagmonitor-drukknop.html
Maar wat MrAcid heeft duidelijk een goedkopere gevonden..
Bertha781 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:16:
Mijn band van de hartslagmeter is defect. Is deze ook ergens los te koop?
Het wegvallen van het geluid had ik ook. Het komt waarschijnlijk doordat er vocht via de kleine gaatjes aan de achterkant van het horloge naar binnen komt.Echter sinds een aantal dagen doet mijn geluid het niet meer, en is mijn gps fix ook behoorlijk lang geworden!
Ik had 2 jaar garantie en heb een andere gekregen. Maar bij de nieuwe valt het geluid nu ook weer af en toe weg.
Ik ben bang dat het over een tijdje toch en nieuwe model gaat worden. Een die beter waterdicht is.
Dat is eigenlijk ook de enige reden dat ik het gebruik, tenzij iemand mij kan vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg bij garmin connect. Van begin af en aan krijg ik foutmeldingen over vermogensduur die hij niet maar mijn toestel kan sturen. Heb wel wat gegoogled maar volgens mij heeft niemand dat ooit werkend gekregen. Kan je eventueel ook andere programma's gebruiken om workouts te maken en die naar de 405 te laten sturen?the Runningman schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:31:
Kan niet zeggen dat ik het heel erg vind. Ik gebruik eigenlijk ook alleen nog maar de online versie voor mijn runs te bekijken. Alleen om trainingen in mijn 310 te zetten gebruik ik Training Center nog.
[...]
http://connect.garming.com moet zijn http://connect.garmin.com uiteraard (ik dacht al waarom werkt die site niet ...)Anoniem: 29432 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:27:
Trainingcenter is trouwens een goede tool als je eens iets wilt bekijken als je offline bent. En het exporteren van mijn tcx-jes zie ik toch wel als een essentiële backup van mijn loopjes wat ik niet wil laten wachten totdat ik weer ergens online kan zijn. (maar goed, de oude versie doet het op zich prima zoals hij nu is, alleen die kaartjes slaan nergens op zonder ze te koppelen aan google-maps of bing-maps of whatever (OSM)...
Overigens...
Weet iemand hoe ik die piepjes bij "approaching turn" uit kan zetten op mijn 305.... ik word een beetje gestoord als ik een MTB-track loop en ik word bij elk bochtje in een single track trail geattendeerd dat'ie er aan komt... Loop je een beetje alleen in een stil bos staat dat ding om de 15 seconden te piepen.... Ik denk niet dat ik die bochten over het hoofd zie en zo ja dan meld "route lost" (oid) me wel dat ik off-track ben.
Weet iemand hoe ik die piepjes bij "approaching turn" uit kan zetten op mijn 305.... ik word een beetje gestoord als ik een MTB-track loop en ik word bij elk bochtje in een single track trail geattendeerd dat'ie er aan komt... Loop je een beetje alleen in een stil bos staat dat ding om de 15 seconden te piepen.... Ik denk niet dat ik die bochten over het hoofd zie en zo ja dan meld "route lost" (oid) me wel dat ik off-track ben.
Ultrasub, nog bedankt voor het posten van de review. Ik heb vandaag de 610 ontvangen en vanavond m'n eerste rondje gelopen. Nog even alles uitzoeken maar hij bevalt zeker.
Nog even een vraag; ik liep hiervoor met mijn iphone icm runkeeper. Ik heb mijn rondje in Runkeeper geïmporteerd en dat ging prima. Het aantal verbruikte calorieën was echter behoorlijk verschillend. Volgens Runkeeper heb ik 416 calorieën verbrand en volgens Garmin connect 262 calorieën. Ik heb 5 kilometer gelopen in 26 minuten. 262 lijkt aan de lage kant en Runkeeper lijkt wel het juiste aantal weer te geven. Iemand een idee wat er fout gegaan kan zijn?
[ Voor 37% gewijzigd door Loewe op 19-09-2012 22:06 ]
De Garmin Forerunner (en Edge)-reeks maakt voor de berekening van het aantal verbruikte calorieën gebruik van het 'Firstbeat'-algorithme. Dit vereist wel dat er een hartslagmeter met je Garmin is gekoppeld (maar neem aan dat je die ook hebt). Meer uitleg hierover kan je o.a. op deze link vinden (tuurlijk heeft onze vriend 'Ray Maker' hier ook al iets over geschreven, of wat dacht jeLoewe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:42:
[...]
Nog even een vraag; ik liep hiervoor met mijn iphone icm runkeeper. Ik heb mijn rondje in Runkeeper geïmporteerd en dat ging prima. Het aantal verbruikte calorieën was echter behoorlijk verschillend. Volgens Runkeeper heb ik 416 calorieën verbrand en volgens Garmin connect 262 calorieën. Ik heb 5 kilometer gelopen in 26 minuten. 262 lijkt aan de lage kant en Runkeeper lijkt wel het juiste aantal weer te geven. Iemand een idee wat er fout gegaan kan zijn?
Volgens de uitleg in de link maakt het algorithme naast de gegevens van de hartslag ook gebruik van gegevens die je zelf hebt ingegeven, zoals leeftijd, gewicht, en 'fitness class' (normaal doe je dat bij de eerste opstart van de Forerunner). Als alles juist ingegeven is (vooral de 'fitness class' lijkt me de zwakke schakel in de berekening, want hoe bepaal je zoiets voor jezelf?), dan zou de berekening van de calorieën vrij goed in de buurt komen van de werkelijkheid.
Toch heb ik de indruk heb dat er hier en daar getwijfeld wordt aan de juistheid van die 'Firstbeat' , bvb door te vergelijken met de calorieberekening van andere merken, waaronder vooral Polar (dacht dat het daar 'OwnCal' noemt).
In ieder geval zou je wel kunnen aannemen dat er bij Firstbeat meer parameters worden opgenomen in je berekening dan dat Runkeeper dat doet, omdat je bij laatstgenoemde normaal gezien geen hartslaggegevens hebt (en als je daar dan toch over zou beschikken denk ik zelfs dat Runkeeper er geen rekening mee houdt bij de berekening).
Firstbeat doet trouwens meer dan alleen de het aantal bpm meenemen in de berekening, er zou ook een soort van 'beat-to-beat' analyse gebeuren, op het toestel zelf (is bij sommige Garmins zelfs afhankelijk van het soort firmware, want er zou al een 2e versie bestaan van het Firstbeat-algorithme). De calorieberekening gebeurt volgens mij dus niet in Garmin Connect, maar bij de transfert van je 'activity' van de Forerunner naar de site zal het aantal verbruikte kcal mee verzonden worden.
Of je dan eerder je Garmin mag geloven dan Runkeeper, kan ik natuurlijk niet zeggen. Zelf gebruik ik ook nog steeds Endomondo (vergelijkbaar met Runkeeper) en Garmin Connect naast elkaar, en ik zie ook dat de verbruikte calorieën bij Garmin altijd lager zijn dan bij Endomondo. Misschien dat de 'waarheid' hier ergens tussenin ligt?
[ Voor 6% gewijzigd door dvraemdo op 20-09-2012 00:36 ]
Dvraemdo, bedankt voor de duidelijke toelichting. Ik heb de 610hrm gekocht met hartslagmeter. De hartslaginformatie uit de garmin heb geïmporteerd in Runkeeper. Mijn persoonlijke gegevens zijn ook bij Runkeeper bekend. Het enige verschil is de berekening oftewel het algoritme. En daar zou naar mijn mening niet zo'n groot verschil in kunnen zitten.
Tenzij Runkeeper inderdaad de hartslaginformatie niet meeneemt. Als ik echter Google op een gemiddeld verbruik voor mijn postuur bij 5 km dan kom ik dichterbij de 400 dan de 260.
Ik zal garmin eens bellen en mijn oude polar gegevens ermee vergelijken.
Tenzij Runkeeper inderdaad de hartslaginformatie niet meeneemt. Als ik echter Google op een gemiddeld verbruik voor mijn postuur bij 5 km dan kom ik dichterbij de 400 dan de 260.
Ik zal garmin eens bellen en mijn oude polar gegevens ermee vergelijken.
[ Voor 26% gewijzigd door Loewe op 20-09-2012 00:49 ]
*bump*UltraSub schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:17:
Heb wat raars met workouts op de FR610.
- 5 min run
- 1 min rest
enz enz.
Niemand die dit herkent?
Was er niet een verschil in het soort piepje tussen rennen en rust ?
Anyways, heb het in het begin wel gedaan, maar alle laps namen nogal wat geheugen in beslag en ik hoorde het ook niet altijd goed, dus ik doe de ren/rust intervals nu op mijn mobiel (symbian app: roundtimerX)
Nope, hoor 5 piepjes, en dan een trilsignaal met piep. Zelfde als het volgende interval start (of afloopt).
Daarnaast, is toch raar, als je het in Garmin Connect zo instelt, en het ook zo in een tcx staat, maar de FR er niets mee doet. Lijkt mij een bugje
Daarnaast, is toch raar, als je het in Garmin Connect zo instelt, en het ook zo in een tcx staat, maar de FR er niets mee doet. Lijkt mij een bugje
De mijne viel vorige week (na ruim 5 jaar) helemaal uit. Na wat googelen kwam ik op http://www.fixgps.nl Die heeft de mijne voor drie tientjes gemaakt. Best de moeite om te proberen in plaats van een nieuwe aanschaffen imho!bluek schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:11:
[...]
Het wegvallen van het geluid had ik ook. Het komt waarschijnlijk doordat er vocht via de kleine gaatjes aan de achterkant van het horloge naar binnen komt.
Ik had 2 jaar garantie en heb een andere gekregen. Maar bij de nieuwe valt het geluid nu ook weer af en toe weg.
Ik ben bang dat het over een tijdje toch en nieuwe model gaat worden. Een die beter waterdicht is.
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Aankomend weekend in Berlijn de marathon lopen. Ik ben weer heel benieuwd. Heb mijn Forerunner 310 XT daar nu 3 keer gebruikt. 2 keer met goed weer, altijd een goede weergave, maar 2 jaar terug met slecht weer had ik ook een stuk minder nauwkeurige data. Kennelijk toch iets te maken met hoge gebouwen/ bewolking. Kennen meer mensen dit?
Bewolking kan inderdaad invloed hebben op de GPS verbinding, doe je niet zoveel aan.
Veel succes!
Veel succes!
Lijkt me een mooi adresje om GPS horloges te laten repareren. Ik heb wel het gevoel dat de 305 extra gevoelig is voor vocht door de gaatjes aan de achterkant. Misschien had ik hem toch moeten afplakken.VincentH schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:48:
[...]
De mijne viel vorige week (na ruim 5 jaar) helemaal uit. Na wat googelen kwam ik op http://www.fixgps.nl Die heeft de mijne voor drie tientjes gemaakt. Best de moeite om te proberen in plaats van een nieuwe aanschaffen imho!
Aan de andere kant is het natuurlijk ook leuk om jezelf af en toe iets nieuws te geven

Wat betreft slechte ontvangst; dat kan ook aan zonneactiviteit liggen. Vanmiddag duurde het erg lang voordat ik een fix had en er was amper bewolking.
Ik overweeg een 210 of 610 te kopen. Bedoeling is dat deze afwisselend door mijn vriendin en door mij wordt gebruikt. Ik vraag me daarom af, hoe het zit met gebruikers profielen. Handleiding en faq's van Garmin zijn hier niet duidelijk over.
Moeten profielen steeds helemaal opnieuw worden ingesteld, of slaat het horloge deze op?
Worden opgeslagen sessies dan steeds aan een bepaald profiel gekoppeld?
We willen uiteraard twee verschillende accounts aanmaken bij Garmin Connect. Hoe werkt dan het uploaden van sessies, als meerdere gebruikers één horloge delen?
Moeten profielen steeds helemaal opnieuw worden ingesteld, of slaat het horloge deze op?
We willen uiteraard twee verschillende accounts aanmaken bij Garmin Connect. Hoe werkt dan het uploaden van sessies, als meerdere gebruikers één horloge delen?
Gebruikersprofielen zijn niet leuk. Althans ik heb 1x gelopen met de 210 van mijn vriendin en na al dat gezever meteen zelf een 610 gekocht. Naast profiel op je telefoon zit je ook met uploads naar Garmin Connect. Ja, alles kan. Maar prettig is het niet.
Ik deel nog wel eens mijn 210, maar dan gebruiken we allebei hetzelfde profiel / instellingen. Dan wordt voor een van ons beide misschien geen goede inschatting van de calorieën berekend, maar meer ook niet. Verder gebruiken we gewoon beiden dezelfde instellingen (zoveel spannends is dat ook niet met de 210)trvlr schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:06:
Ik overweeg een 210 of 610 te kopen. Bedoeling is dat deze afwisselend door mijn vriendin en door mij wordt gebruikt. Ik vraag me daarom af, hoe het zit met gebruikers profielen. Handleiding en faq's van Garmin zijn hier niet duidelijk over.
Meerdere accounts met Garmin connect kan gewoon, je moet alleen handmatig elke keer kiezen welke activiteiten geupload moeten worden en je kunt niet standaard 'upload all new activities' kiezen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 610, vooral vanwege de mogelijkheid tot het programmeren van workouts, de virtual partner, het trilalarm en bedieningsgemak.
Het delen van het ding met twee personen vergt inderdaad wat extra handelingen, maar het is te doen:
- Twee accounts aangemaakt bij Garmin Connect.
- Op mijn Mac voor beide users separaat de Ant Agent en de Communicator plugin geinstalleerd.
- Voor elke training eerst user profile aanpassen op de 610.
- Omdat beide users meestal tegelijkertijd ingelogd zijn op de Mac, moet voor het synchroniseren eerst de Ant Agent van de andere user worden afgesloten.
Het synchroniseren gaat vervolgens automagisch
Het delen van het ding met twee personen vergt inderdaad wat extra handelingen, maar het is te doen:
- Twee accounts aangemaakt bij Garmin Connect.
- Op mijn Mac voor beide users separaat de Ant Agent en de Communicator plugin geinstalleerd.
- Voor elke training eerst user profile aanpassen op de 610.
- Omdat beide users meestal tegelijkertijd ingelogd zijn op de Mac, moet voor het synchroniseren eerst de Ant Agent van de andere user worden afgesloten.
Het synchroniseren gaat vervolgens automagisch
Voor de tweede keer mijn FR610 gereset omdat de ANT Agent op z'n bek bleef gaan met een of ander corrupte(?) training.
Is de ANT Agent (2.3.3) nu zo eindeloos kut of de firmware (2.60 iirc)?
Ik vraag me af waarom ik nog trainingen registreer, de kans dat ik hem nooit geimporteerd krijg is zo groot
Ik vraag me af waarom ik nog trainingen registreer, de kans dat ik hem nooit geimporteerd krijg is zo groot
Mijn ANT Agent 2.3.3 werkt perfect met mijn 405CX. Nooit problemen, al duurt het soms lang voor er geïmporteerd wordt. Heb je het Garmin-forum al gecheckt?kenneth schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:09:
Voor de tweede keer mijn FR610 gereset omdat de ANT Agent op z'n bek bleef gaan met een of ander corrupte(?) training.
Gegroet Runners!
Ik zag in dit topic meerdere posts over goedkopere foodpods voor de Garmins.
Vandaag voor mijn Garmin 610 een footpod aangeschaft.
Niet die van Garmin voor 60 - 70 euro maar een Geonaute (op het doosje staat: ON miles POD) bij Decathlon Arena prijs 39,95 euro ! Werkt perfect. Ziet er exact hetzelfde uit als de Garmin sdm4.
scheelt weer wat euro's
Ik zag in dit topic meerdere posts over goedkopere foodpods voor de Garmins.
Vandaag voor mijn Garmin 610 een footpod aangeschaft.
Niet die van Garmin voor 60 - 70 euro maar een Geonaute (op het doosje staat: ON miles POD) bij Decathlon Arena prijs 39,95 euro ! Werkt perfect. Ziet er exact hetzelfde uit als de Garmin sdm4.
scheelt weer wat euro's
'Aggregate', bedankt voor de tip. Ik had 'm een paar dagen geleden ook al op de Belgische Decathlon-site gespot, hij stond al langer te koop op de Franse en Britse sites.aggregate schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:25:
Gegroet Runners!
scheelt weer wat euro's
Deze footpod ziet er idd net hetzelfde uit als de sdm4 van Garmin, en is waarschijnlijk ook gewoon door Dynastream (of naar hetzelfde ontwerp) gemaakt. Maar toch goed om te horen dat ie perfect werkt bij Garmin, dat heeft me over de streep getrokken om zelf ook eentje te gaan halen.
Als er al antwoorden staan zijn het hard resetsRagger schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:46:
[...]
Mijn ANT Agent 2.3.3 werkt perfect met mijn 405CX. Nooit problemen, al duurt het soms lang voor er geïmporteerd wordt. Heb je het Garmin-forum al gecheckt?

niet meer van toepassing
[ Voor 79% gewijzigd door bluek op 18-10-2012 08:10 ]
Iemand die me met enkele dingen kan helpen.
Ik laad altijd mijn gegevens op in strava, nu heb ik tijd gelopen eens een berg op gelopen en toen heb ik een KOM kunnen behalen, maar nu zie ik die nergens staan op strava, weet iemand hoe ik de tijden kan bekijken die ik geregistreede punten heb gelopen (Bij dashboard - my segments staan ze niet, daar staan enkele diegene die ik heb aangemaakt..)
Iemand die ervaring heeft met: http://www.movescount.com/
Ik heb dit net gedownload, maar ik krijg dit niet aan het werken met garmin forerunner, iemand die weet of dit daarmee compatibel is?
Binnenkort komt de winter eraan, nu ben ik van plan op het werk op de loopband te gaan lopen (hier heb ik natuurlijk geens gps). Ik heb een footpod maar vraag me nu af of die nauwkeurig is als ik op de band loop, de passen zijn niet hetzelfde als buiten gaat die dan een verschil geven?
Ik laad altijd mijn gegevens op in strava, nu heb ik tijd gelopen eens een berg op gelopen en toen heb ik een KOM kunnen behalen, maar nu zie ik die nergens staan op strava, weet iemand hoe ik de tijden kan bekijken die ik geregistreede punten heb gelopen (Bij dashboard - my segments staan ze niet, daar staan enkele diegene die ik heb aangemaakt..)
Iemand die ervaring heeft met: http://www.movescount.com/
Ik heb dit net gedownload, maar ik krijg dit niet aan het werken met garmin forerunner, iemand die weet of dit daarmee compatibel is?
Binnenkort komt de winter eraan, nu ben ik van plan op het werk op de loopband te gaan lopen (hier heb ik natuurlijk geens gps). Ik heb een footpod maar vraag me nu af of die nauwkeurig is als ik op de band loop, de passen zijn niet hetzelfde als buiten gaat die dan een verschil geven?
[ Voor 19% gewijzigd door GarminH op 17-10-2012 22:21 ]
Rechtsboven op het scherm bij je naam, krijg je 4 opties wanneer je met je muis daarover heen gaat. Selecteer optie 'My Profile' dan zie je een aantal tabjes en 1 ervan is KOMs/CRs.GarminH schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:17:
Iemand die me met enkele dingen kan helpen.
Bij Dashboard / Activity feed, zie je bij de activiteiten zelf ook een regel staan wanneer het een KOM is of een top 3 prestaie in 'iets'
Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen om mijn conditie te verbeteren. Een harslagmeter is hierbij een nuttige gereedschap. Ik had redelijk uitgebreid zitten zoeken en kwam al snel bij de Garmin Forerunners. Er zijn ook andere merken, maar de Forerunners worden door velen gebruikt. Als ik het goed begrijp is de GPS nodig om de afstand en afgelegde route te kunnen bepalen. Hierdoor kan ook de snelheid worden bepaald. Oftewel GPS is een goede / noodzakelijk aanvulling. De zaken zoals afstand en snelheid lijken me ook nuttige gegevens in mijn trainingen om te zien hoe mijn vooruitgang is. Graag wilde ik jullie nog even om advies vragen, of ik iest over het hooft heb gezien of toch een andere optie beter is. Als ik zo op de Garmin website kijk zijn er een aantal modellen.
- FR10 => geen hartslagmeter
- FR70 => geen GPS
- FR310XT, FR410, FR610, FR910XT => wel erg duur en sommige zwaar en groot.
Ik zie dat de FR310XT veel aangeraden wordt, maar de prijs, groote en gewicht lijkt zijn toch wel redelijk grote nadelen. Dan blijven de FR110 en de FR210 over.
Zoals ik kan lezen in de DC Rainmaker reviews over de FR210 en de FR110 heeft de FR210 aardig wat voordelen boven de FR110.
FR110
De Garmin Forerunner 210 lijkt me dan een goede optie voor mij. Dit lijkt me gewoon een prima keuze?
- FR10 => geen hartslagmeter
- FR70 => geen GPS
Ik zie dat de FR310XT veel aangeraden wordt, maar de prijs, groote en gewicht lijkt zijn toch wel redelijk grote nadelen. Dan blijven de FR110 en de FR210 over.
Zoals ik kan lezen in de DC Rainmaker reviews over de FR210 en de FR110 heeft de FR210 aardig wat voordelen boven de FR110.
FR110
- Lap Pace
- Total Distance
- Heart Rate
- Current Time of Day
- ~160 euro
- Pace/Speed: Lap Average
- Pace/Speed: Overall Overage
- Distance: Lap
- Distance: Overall
- Time: Overall
- Time: Lap (added in firmware update)
- Heart Rate: Current
- Heart Rate: Zone
- Interval training
- Footpod mogelijk
- ~ 200
De Garmin Forerunner 210 lijkt me dan een goede optie voor mij. Dit lijkt me gewoon een prima keuze?
Heb de 310 weleens om gehad? Ik heb een kleine pols, maar hij heeft me nog nooit in de weg gezeten. Voordeel van een iets groter model is dat deze goed bedienbaar is en dat de display erg duidelijk is. Van de mensen om me heen hoor ik dat zij dit juist het nadeel van de 405, 410 en de 610 vinden.
Verder adviseer ik je een HSM/GPS te kopen die ook over een tijdje bij je past. Nu loop je misschien nog niet zoveel, maar over een tijdje vast wel. Dan kun je nu misschien maar enkele tientjes tot honderd euro meer uitgeven. Anders koop je straks alsnog de duurdere of zit je met het gevoel van de verkeerde koop.
Ik zie bij enkele online shops dat de 310 uit hun aanbod verdwijnt. Dus als je de 310 wilt, is dit misschien wel het moment.
Succes!
Verder adviseer ik je een HSM/GPS te kopen die ook over een tijdje bij je past. Nu loop je misschien nog niet zoveel, maar over een tijdje vast wel. Dan kun je nu misschien maar enkele tientjes tot honderd euro meer uitgeven. Anders koop je straks alsnog de duurdere of zit je met het gevoel van de verkeerde koop.
Ik zie bij enkele online shops dat de 310 uit hun aanbod verdwijnt. Dus als je de 310 wilt, is dit misschien wel het moment.
Succes!
Ik heb wel wat negatiefs over de 405/410 gehoord (touch bezel) maar nooit iets over de grootte. De 610 vind ik goed te bedienen. Maar wat ZeilDude zegt hoor ik ook vaker over de 305/310: hij is niet zo lomp/zwaar als specs en foto's suggereren. Geef hem nog een kans, zou ik zeggen
Ok, bedankt voor de tips.
Ik ga eens kijken waar ik ze even kan proberen.
De 310XT is idd een aanrader, zeker als je niet de behoefte voelt om hem ook als dagelijks uurwerk te gebruiken. Pas op: de horloge zit heel comfortabel, maar het is natuurlijk wel een 'blokje' aan je pols (niet echt elegant), zeker ivm met de 210, 410,... (en al helemaal als je gaat vergelijken met Polar).
Mij persoonlijk boeit het niet hoe dat ie er uitziet (draag 'm toch enkel bij het lopen), als alles maar goed werkt, en de display duidelijk afleesbaar is...
Ik heb ook gemerkt dat de 310XT al uit het assortiment van bepaalde webshops aan het verdwijnen is. Op bvb Hartslagmetershop.nl claimen ze dat de 910XT de opvolger is, maar da's natuurlijk een beetje een vreemde redenering (zo is bvb de 305 ook nog lang blijven bestaan, naast de 310XT, dus waarom zou dat nu anders hoeven te zijn?).
Maar, goed nieuws!: kijk zeker eens op Amazon.de, want daar staat de 310XT HRM momenteel aan €220, wat toch wel een scherpe prijs is (maar €20 meer dan de 210, en toch véél beter).
Mij persoonlijk boeit het niet hoe dat ie er uitziet (draag 'm toch enkel bij het lopen), als alles maar goed werkt, en de display duidelijk afleesbaar is...
Ik heb ook gemerkt dat de 310XT al uit het assortiment van bepaalde webshops aan het verdwijnen is. Op bvb Hartslagmetershop.nl claimen ze dat de 910XT de opvolger is, maar da's natuurlijk een beetje een vreemde redenering (zo is bvb de 305 ook nog lang blijven bestaan, naast de 310XT, dus waarom zou dat nu anders hoeven te zijn?).
Maar, goed nieuws!: kijk zeker eens op Amazon.de, want daar staat de 310XT HRM momenteel aan €220, wat toch wel een scherpe prijs is (maar €20 meer dan de 210, en toch véél beter).
Dit scheelt inderdaad niet veel. Gezien er meerdere talen standaard op de 310TX zit, heb ik verder ook geen probleem dat deze uit Duitsland komt, toch?dvraemdo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:17:
Lijkt me niet nee. Hooguit met garantie, maar die wordt toch niet meer in NL afgehandeld door Garmin, dus zoveel zal dat ook niet uitmaken.
Ik heb de 210 en ik vind het een prima keuze. Het scherm is goed leesbaar en het horloge heeft een handzaam formaat.Regeneration schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:19:
- FR70 => geen GPS
Voor 40 euro prijsverschil lijkt me dat wel waard. Bovendien raad DC Rainmeter ook de 110 af en stelt dat de 210 goed is voor de beginnende casual runner.
Wel is het zo dat ik tegenwoordig van GPS ben overgestapt op een SDM3 voetsensor. Als je rondjes loopt, zoals ik in een park, dan scheelt het een hoop als de GPS elke ronde een paar bochten afsnijdt. Met een voetsensor is het snelheidsverloop veel gelijkmatiger.
Je zou dus ook de FR70 met een voetsensor kunnen gebruiken.
Hoe zit het eigenlijk met die voetsensor. Ik loop met een sensor (voor cadans, en als backup voor GPS), maar is het niet zo, dat net zoals met de speed sensors bij Garmins Edge serie, de Forerunner niet sowieso de footpod de gps laat overrulen vwb snelheid en afstand?
Ik heb er eigenlijk ook al aan gedacht, maar is het niet zo dat je voor de footpod dat je pas heel constante moet zijn? Daarnaast is de FR70 voor ~120 euro te koop met nog een footpod voor ~60? Dan komt je al heel dicht bij de € 189 van de FR210. Daarnaast heeft de FR70 geen mogelijkheid om later nog de GPS erop te zetten, tewijl bij de FR210 wel mogelijk is later nog een footpod erbij te nemen. Wel bedankt voor de suggestie.nogeeninlog schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:00:
[...]
Ik heb de 210 en ik vind het een prima keuze. Het scherm is goed leesbaar en het horloge heeft een handzaam formaat.
Wel is het zo dat ik tegenwoordig van GPS ben overgestapt op een SDM3 voetsensor. Als je rondjes loopt, zoals ik in een park, dan scheelt het een hoop als de GPS elke ronde een paar bochten afsnijdt. Met een voetsensor is het snelheidsverloop veel gelijkmatiger.
Je zou dus ook de FR70 met een voetsensor kunnen gebruiken.
Ik heb zelf (nog) geen footpod, maar ik meen op DCRainmaker gelezen te hebben dat je steeds de keuze hebt om de afstandsbepaling door de GPS of de foot pod te laten doen. Is het namelijk niet zo dat, als de Forerunner een foot pod detecteert, de vraag gaat gesteld worden of je 'indoor' bent? Als je dan bevestigt met 'neen', zal afstand nog steeds door GPS bepaald worden, maar toch zal los daarvan de loopcadans mee geregistreerd worden via de foot pod.UltraSub schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:08:
Hoe zit het eigenlijk met die voetsensor. Ik loop met een sensor (voor cadans, en als backup voor GPS), maar is het niet zo, dat net zoals met de speed sensors bij Garmins Edge serie, de Forerunner niet sowieso de footpod de gps laat overrulen vwb snelheid en afstand?
Wat de keuze tss de FR70 (+ foot pod) en FR210 betreft: een goed gecalibreerde foot pod zou qua nauwkeurigheid aardig in de buurt komen van GPS, zelfs bij wisselende loopcadans... De FR70 heeft ook nog de 'Virtual Partner'-functie, en je kan 'm koppelen met een fietssnelheids/cadanssensor (beide niet mogelijk op de 210), maar misschien dat die functies niet echt onontbeerlijk zijn...
Ik ben trouwens benieuwd of (en wanneer) er een opvolger van de 410 zou komen. Deze is nu ook al 2 jaar uit, en gezien dat ongeveer overeenstemt met de gemiddelde updatecyclus van de Forerunners, zou het natuurlijk best mogelijk zijn... Langs de andere kant kan je de vraag stellen of er nog een opvolger komt van de 410, en gaan ze bij Garmin de 610 misschien aanzien als vervanger voor de 410?
Dat klopt niet. Hebben een FR210 en 610 in huis. Beiden footpod. Je hebt inderdaad de keus, maar de vraag om indoor wordt alleen gesteld als er geen gps signaal binnen een bepaalde tijd gevonden kan worden (forceren kan echter altijd). Loopcadans wordt altijd geregistreerd zodra er een footpod aanwezig is.dvraemdo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:43:
[...]
Ik heb zelf (nog) geen footpod, maar ik meen op DCRainmaker gelezen te hebben dat je steeds de keuze hebt om de afstandsbepaling door de GPS of de foot pod te laten doen. Is het namelijk niet zo dat, als de Forerunner een foot pod detecteert, de vraag gaat gesteld worden of je 'indoor' bent? Als je dan bevestigt met 'neen', zal afstand nog steeds door GPS bepaald worden, maar toch zal los daarvan de loopcadans mee geregistreerd worden via de foot pod.
Oeps, dat heb ik dan duidelijk verkeerd geïnterpreteerd, m'n excuses. Achteraf bekeken was mijn redenering ook helemaal niet zo logisch, ik moet me duidelijk zelf eens een foot pod aanschaffen voor ik nog zo'n dingen verkondigUltraSub schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 07:51:
[...]
Dat klopt niet. Hebben een FR210 en 610 in huis. Beiden footpod. Je hebt inderdaad de keus, maar de vraag om indoor wordt alleen gesteld als er geen gps signaal binnen een bepaalde tijd gevonden kan worden (forceren kan echter altijd). Loopcadans wordt altijd geregistreerd zodra er een footpod aanwezig is.
Dus al ik het goed begrijp kan je wel de keuze tussen afstandsbepaling via foot pod of GPS, maar dan zal je dat zelf handmatig ergens in de settings van de Forerunner moeten doen? Dat heb ik nu ook gelezen onder de Q&A's op het footpod-topic op DCRainmaker.
Ik heb zelf dus de FR210 met footpod. Wanneer ik de FR aanzet en hij de footpod vindt, dan vraagt hij: 'binnenshuis gebruiken?'. Dit vraagt hij dus ook wanneer hij GPS signalen vindt. Het standaard antwoord is overigens 'nee', je moet het zelf in 'ja' veranderen.UltraSub schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:08:
Het is geen ouderwetse pedometerRegeneration schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:22:
[...]
Ik heb er eigenlijk ook al aan gedacht, maar is het niet zo dat je voor de footpod dat je pas heel constante moet zijn?
Huidige footpods zijn zo geavanceerd dat ze het verschil zien tussen een grote en een kleine stap.
Dat is natuurlijk helemaal waar. Ik heb zelf mijn footpod later voor 30 europ op markplaats gekocht.Daarnaast heeft de FR70 geen mogelijkheid om later nog de GPS erop te zetten, tewijl bij de FR210 wel mogelijk is later nog een footpod erbij te nemen. Wel bedankt voor de suggestie.
Ok, dat is dan wel interessant. Ik denk dat ik het nu bij de GPS hou, maar zou wel de foodpod mogelijkheid open willen houden. De footpod is verder ook interessant voor indoor trainingen.nogeeninlog schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:40:
Het is geen ouderwetse pedometer
Huidige footpods zijn zo geavanceerd dat ze het verschil zien tussen een grote en een kleine stap.
Sorry dat ik jullie advies toch niet overneem, want ik ga toch voor de FR 210. Deze is te halen voor 189 euro, het verschil is dus 30 euro. Iets halen uit het buitenland heeft verder ook niet mijn voorkeur. Natuurlijk biedt de 310XT meer, maar ik betwijfel sterk of ik het ooit ga gebruiken. Ik zou zelfs voor de FR110 kunnen gaan, maar de interval training, de huidige snelheidsweergave en de mogelijkheid voor een footpod zijn toch pluspunten van de FR210. De FR210 lijkt me gewoon goed bij mijn wensen passen. Allemaal bedankt voor het meedenken.
Iemand die weet of de site movescount ook gebruikt kan worden met een garmin?
Gezien Movescount van Suunto is, denk ik dat directe import vanuit een Garmin-device (zoals bvb mogelijk is bij Endomondo) niet gaat lukken. Mocht je echter handmatig .gpx of .tcx bestanden kunnen uploaden, zou het in theorie natuurlijk wel moeten kunnen. 'k Heb me zelf ook eens een account aangemaakt, maar kan geen optie vinden om handmatig bestanden te uploaden.GarminH schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:35:
Iemand die weet of de site movescount ook gebruikt kan worden met een garmin?
Vandaag had mijn FR405 besloten dat hij er geen zin in had. De hele nacht aan de lader gehad, 100% complete, stekker eraf....... NIETS. Resetten door de knoppen combi start/stop met als resultaat dat hij on stop bleef resetten. Niets hielp, opnieuw aan de lader gaf alleen maar aan dat hij voor 100% vol zat. Uiteindelijk hert horloge aan de kant gelegt en gefrustreerd strava geinstalleerd omdat ik een hardloopafspraak had. Kom 2 uur later thuis, lijkt de FR weer opleving te hebben. Scherm gaf weer tijd aan, etc. Batterij was wel laag, dus wederom aan de lader, binnen 2 min 100%
Het lijkt nu te werken, maar ga toch van de wk maar eens met het horloge naar de winkel. Nog geen jr oud, dus dan wil ik nog niet al te veel donder hebben.

Heb hier een Garmin Forerunner 610 overgenomen, helaas zonder werkende oplaadclip en ANT USB-stick.
Ik ga meteen een oplader bestellen, maar is de ANT USB-stick persé nodig voor het overzetten van gegevens naar de computer of kan dat ook via de oplaadclip?
Ik ga meteen een oplader bestellen, maar is de ANT USB-stick persé nodig voor het overzetten van gegevens naar de computer of kan dat ook via de oplaadclip?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Volgens mij zijn er op de FR610 alleen contactpunten voorzien voor het opladen, itt bvb de 210 waar er ook contactpunten opzitten voor data-overdracht. Je zal dus een ANT+ USB-stick moeten aanschaffen. Dit hoeft daarom niet eentje te zijn van Garmin zelf (die zijn vrij duur), naar het schijnt werkt die van Suunto ook (en die is goedkoper + kleiner). Kan je niet direct aan die van Suunto geraken: in de Decathlon verkopen ze ook een ANT+-stick (merk Kalenji), welke net dezelfde is als die van Garmin.inquestos schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:28:
Heb hier een Garmin Forerunner 610 overgenomen, helaas zonder werkende oplaadclip en ANT USB-stick.