Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 198 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:06

Lagune

Its time for warp

Hopjesvla79 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:08:
Als je met Komoot een gpx kan maken dan kan je die gewoon met Connect openen en doorsturen naar je Garmin. Route volgen en zodra je van het pad af raakt heeft de Garmin dit aan. Mocht je een kaart erop hebben staan dan kan je natuurlijk zien waar je bent en waar de route loopt. Mits je Garmin dit allemaal ondersteund natuurlijk.

Ik gebruik altijd Locus Map en werk op deze manier met mijn Fenix 5x+
@hansie_k met de nieuwere garmins (connectIQ) kan je gewoon de komoot app op je horloge zetten en een (planned) route syncen, ook voor offline use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 07:25
ascent schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:45:
Zijn er al mensen die de mobvoi binnen hebben? Ik krijg m als alles meezit vanmiddag. Moeten we daar evt even een los draadje voor aanmaken? Ik weet. Iet zo goed hoeveel mensen het horloge hier nu hebben besteld

Dr zijn er al een paar begonnen https://twitter.com/search?q=hiitchallengewithTicWatchE3

Zucht. Ruk app. 20x 1 minuut (40s werken, 20 sec rust) is samen geen 20 minuten want hij telt de laatste rust niet mee. M'n eerste workout is dus 19m40s #fml
Ik zie in de TiCexercise geen High Intensity modus staan. Ik scroll rustig tussen alle sportvariaties door, maar geen succes dusver :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 08:15
Blaauw87 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:20:
[...]

Ik zie in de TiCexercise geen High Intensity modus staan. Ik scroll rustig tussen alle sportvariaties door, maar geen succes dusver :o
Dan moet je ff je software updaten. Volgens mij heb ik dat eerder langs zien komen bij mensen die de software update missen.

Swipe down - settings - system - about - system updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 20:12
Is iemand al een mooi/kwaliteit nylon bandje tegen gekomen voor de Venu 2? Het liefst niet via Amazon want principieel gun ik Bezos geen cent ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden in een Garmin vívoactive 4… voor € 225,90 te verkrijgen bij iBood vandaag.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
Ze zijn wel streng bij Mobvoi, had vandaag een workout van 40 minuten gedaan. Maar dan de optie freestyle modus ipv hiit training. Hartslag gemiddeld op 140.

"Sorry, this challenge must be in high-intensity training mode. Could you please change the mode? Thanks"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Blaauw87 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:35:
Ze zijn wel streng bij Mobvoi, had vandaag een workout van 40 minuten gedaan. Maar dan de optie freestyle modus ipv hiit training. Hartslag gemiddeld op 140.

"Sorry, this challenge must be in high-intensity training mode. Could you please change the mode? Thanks"
En daar gaan ze hard op winnen, mensen die de regels nét niet goed lezen. Zat mensen op Twitter die mobvoi niet taggen, te lage hartslag hebben, te korte workout, alles komt langs. Hier en daar probeer ik wat te reageren, mobvoi zal me dankbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 21:40
ascent schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:37:
[...]

En daar gaan ze hard op winnen, mensen die de regels nét niet goed lezen. Zat mensen op Twitter die mobvoi niet taggen, te lage hartslag hebben, te korte workout, alles komt langs. Hier en daar probeer ik wat te reageren, mobvoi zal me dankbaar zijn :)
En dat niet alleen, aangezien je 18 van de 21 dagen een behoorlijke workout moet doen. Ik kreeg mijn hartslag amper boven de 130. Uiteindelijk maar burpees gaan doen, denk dat ik er zeker 100 gedaan heb om de hartslag een beetje omhoog te krijgen. Met pushups, planken of situps gaat dat echt niks worden. Ik denk dat ik er wat sprintjes tussen ga gooien anders kom ik gewoon niet alle dagen aan de 130... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
coldasice schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:58:
[...]

En dat niet alleen, aangezien je 18 van de 21 dagen een behoorlijke workout moet doen. Ik kreeg mijn hartslag amper boven de 130. Uiteindelijk maar burpees gaan doen, denk dat ik er zeker 100 gedaan heb om de hartslag een beetje omhoog te krijgen. Met pushups, planken of situps gaat dat echt niks worden. Ik denk dat ik er wat sprintjes tussen ga gooien anders kom ik gewoon niet alle dagen aan de 130... :|
100 Burpees om je hartslag boven de 130 te krijgen _O- Ik zou aan topsport gaan doen als je conditie zo goed is :o

Dat planken en sit ups niet helemaal werken snap ik ook best, maar kunnen prima één van de oefeningen zijn die je uitvoert in je workout. Subtiel actief herstel waarbij je hartslag niet te hard daalt. Ik ga zelf wat high intensity oefeningen doen zoals sled pulls/wall balls/barbell squats etc en dit afwisselen met lichtere oefeningen zoals touwtje springen, roeien etc. Zo moet ik de weken wel prima doorkomen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Blaauw87 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:19:
[...]

100 Burpees om je hartslag boven de 130 te krijgen _O- Ik zou aan topsport gaan doen als je conditie zo goed is :o

Dat planken en sit ups niet helemaal werken snap ik ook best, maar kunnen prima één van de oefeningen zijn die je uitvoert in je workout. Subtiel actief herstel waarbij je hartslag niet te hard daalt. Ik ga zelf wat high intensity oefeningen doen zoals sled pulls/wall balls/barbell squats etc en dit afwisselen met lichtere oefeningen zoals touwtje springen, roeien etc. Zo moet ik de weken wel prima doorkomen denk ik.
Heb setjes van 8 burpees gedaan, die ga ik uitbreiden naar 12 tot 15. Verder moet je goed nadenken over oefeningen waarbij je hartslag wel juist wordt geregistreerd. Snelle bewegingen met de pols worden vaak niet goed geregisteerd. Touwtjespringen is inderdaad een goede afwisseling. Ik had naast de E3, mijn borstband om ,die wel de juiste hartslag registreerde, zal zo eens kijken of ik die grafieken een beetje over elkaar gelegd krijg.

Nog een tip, Wil je jezelf makkelijker maken, moet je je hartslag gemiddelde niet te ver boven die 130 uit laten stijgen. 18 dagen trainen met een gemiddelde hartslag van 155 wordt erg lastig vol te houden. Je kunt voordat je je oefeningen start, een minuutje of 2 alvast wat touwtje springen, dan is je aanvang hartslag in de eerste paar minuten wat hoger en hoeft je dit minder te compenseren gedurende je workout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
coldasice schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Heb setjes van 8 burpees gedaan, die ga ik uitbreiden naar 12 tot 15. Verder moet je goed nadenken over oefeningen waarbij je hartslag wel juist wordt geregistreerd. Snelle bewegingen met de pols worden vaak niet goed geregisteerd. Touwtjespringen is inderdaad een goede afwisseling. Ik had naast de E3, mijn borstband om ,die wel de juiste hartslag registreerde, zal zo eens kijken of ik die grafieken een beetje over elkaar gelegd krijg.

Nog een tip, Wil je jezelf makkelijker maken, moet je je hartslag gemiddelde niet te ver boven die 130 uit laten stijgen. 18 dagen trainen met een gemiddelde hartslag van 155 wordt erg lastig vol te houden. Je kunt voordat je je oefeningen start, een minuutje of 2 alvast wat touwtje springen, dan is je aanvang hartslag in de eerste paar minuten wat hoger en hoeft je dit minder te compenseren gedurende je workout.
Vandaag mijn eerste test gedaan tijdens een sportles, daar zaten Wall Balls (medicijnbal omhoog gooien) in en dat registreerde hij gelukkig prima. Voor de Burpees is het misschien een idee om het af te wisselen met een aantal jumping lunges; 4x jumping lunge + 1 burpee. Minder bijbewegingen met je armen maar wel een flinke conditionele uitdaging.

Eerste test van vandaag, morgen niet vergeten de juiste setting te activeren ipv Freestyle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgaW0nQWVf2c0rr2zBuW_mczDzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHpXkmYpB4BrWSrJmJAbHqgl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:47
Ik heb de challenge gedaan in de fitness. Een crosstrainer genomen en manueel 25' tijdsduur ingestelt.
Dan op de watch een HIIT preset gemaakt met 15x 30'' en 60'' recuperatie en steeds manueel de weerstand op de crosstrainer aangepast. Vond het nog vrij gemakkelijk en gemiddelde hartslag was 150.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lesFhay9TKw59bzrk9wmlbkVG78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlzdqiBULLrDqdkgtef9RES6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door tuxken op 22-07-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
tuxken schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:04:
Ik heb de challenge gedaan in de fitness. Een crosstrainer genomen en manueel 25' tijdsduur ingestelt.
Dan op de watch een HIIT preset gemaakt met 15x 30'' en 60'' recuperatie en steeds manueel de weerstand op de crosstrainer aangepast. Vond het nog vrij gemakkelijk en gemiddelde hartslag was 150.

[Afbeelding]
Ik doe normaal op vrijdagochtend een rondje van 14km, dus ga iets vergelijkbaars doen met sprintjes en loopjes en wat oefeningen. Ik zie iig dat dit goed werkt.... tnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
coldasice schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Ik doe normaal op vrijdagochtend een rondje van 14km, dus ga iets vergelijkbaars doen met sprintjes en loopjes en wat oefeningen. Ik zie iig dat dit goed werkt.... tnxs
Joh, al ren je gewoon door. Zolang je maar de interval setting activeert ben je al okay toch? Zouden ze echt gaan emmeren dat je hartslag niet genoeg zakt tijdens de rustmomenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Blaauw87 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Joh, al ren je gewoon door. Zolang je maar de interval setting activeert ben je al okay toch? Zouden ze echt gaan emmeren dat je hartslag niet genoeg zakt tijdens de rustmomenten?
Dat is wel wat ze in de regels aanstippen :)
03. How will Mobvoi verify the validity of the check-in records?
We will verify your exercise records based on the following criteria:
- The HIIT workout should be completed under the HIIT mode of TicExercise.
- Each HIIT record should last at least 20 minutes, with an average heart rate above 130 bpm.
- The heart rate changes and the calories burned will also serve as verification criteria.
Bron: https://www.mobvoi.com/nl/activity/ticwatche3-hiit

[ Voor 42% gewijzigd door ascent op 22-07-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
Oh crap, dan pas ik mijn training voor straks nog even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
En precies op dit soort situaties gaat mobvoi straks knetterveel geld verdienen (lees; cashbacks rejecten); ik weet 't zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
Ja zit er dik in, en in de tussentijd voorzien wij ze waarschijnlijk van een hoop promotie en data voor hun interval metingen :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Heren en dames, ondanks dat ik de discussie en inhoudelijke struggles om de cashback voor elkaar te krijgen best amusant vind is het wellicht goed een los topic te gaan maken voor deze actie. Het begint wat ver af te gaan van het doel van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Daar heb je wel een goed punt ja :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-10 21:59
Goed. Vanaf september 2018 een Fenix 5+ gehad. Zojuist bericht van de belastingdienst dat ze wat geld gaan overmaken, dus daar kan ik iets leuks van kopen :)

Bij runningxpert daarom zojuist een fēnix 6 Pro Sapphire Titanium besteld. De prijs van 679 euro viel me alles mee. Bij Garmin zelf kost 'ie immers 850 (levertijd 4 weken), bij bever.nl kwam ik 'm tegen voor 799 euro (direct op voorraad), en nu bij runningxpert dus voor nog minder (ook op voorraad).

Even dacht ik nog te wachten op de Fenix 7, maar ik begrijp uit dit topic dat die mogelijk/waarschijnlijk delayed is...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nice! Ik heb sinds een maand een F6s Pro en ben er super blij mee. Ga je geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31
@Freeaqingme wat zijn jouw redenen om te willen upgraden? Op zich is het maar één model nieuwer.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
Gonadan schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:32:
@Freeaqingme wat zijn jouw redenen om te willen upgraden? Op zich is het maar één model nieuwer.
Ja, terecht punt. Ik zal er nog eens wat uitgebreider op reageren als ik 'm heb. Heb het idee dat het qua core-functionaliteit allemaal vergelijkbaar is, maar dat het er wel allemaal wat gelikter uitziet. Daarnaast zit er wel net wat meer in, zoals ski resort maps, body battery, de zuurstofmeter (in NL niet heel zinvol), etc.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De UI is een versie nieuwer. De F5+ en 645 voelen oud aan zodra je een nieuwer model hebt gebruikt. Is prima overheen te komen maar wel een flinke upgrade in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:06:
De UI is een versie nieuwer. De F5+ en 645 voelen oud aan zodra je een nieuwer model hebt gebruikt. Is prima overheen te komen maar wel een flinke upgrade in mijn ogen.
Daar ben ik iets minder gevoelig voor, functie boven vorm zeg maar. :P

Zal eens een keer plaatjes zoeken. De Venu 2s van m'n vriendin is ook stukken gelikter maar dat is natuurlijk ontworpen voor aanraken en een ander type scherm. Moet zeggen dat het niet altijd een vooruitgang is, soms is minder gelikt gewoon duidelijker/intuïtiever.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:24:
[...]

Daar ben ik iets minder gevoelig voor, functie boven vorm zeg maar. :P

Zal eens een keer plaatjes zoeken. De Venu 2s van m'n vriendin is ook stukken gelikter maar dat is natuurlijk ontworpen voor aanraken en een ander type scherm. Moet zeggen dat het niet altijd een vooruitgang is, soms is minder gelikt gewoon duidelijker/intuïtiever.
Over vorm gesproken: de F5s+ was voor mijn oncomfortabel aan de pols tijdens hardlopen (droeg deze niet als dagelijks horloge) door het zware gewicht. De F6s is een stuk lichter waardoor vorm hier functie positief beïnvloedt voor mij.

Het gaat om widget glances. Je hoeft veel minder te klikken om in een widget te gaan voor de gewenste info.
Wat je vriendin heeft maar dan zonder OLED.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/the5krunner.com/wp-content/uploads/2020/02/IMG_0333.jpg?ssl=1

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 24-07-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Kan garmin (of wahoo(?)) (de duurste misschien?) niet direct syncen naar runalyze.com? Of dien ik echt garmin connect te hebben gebruiken? Ik weet dat ik accounts kan koppelen, maar heb liever meteen runalyze als dat kan.

Graag niet afkomen met goedkope watches die geen ANT+ hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door mobie2 op 24-07-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:02
Zonder tussenkomst van Garmin Connect kan je je activiteiten in Runalyze krijgen door de fit-file met je computer van je Garmin te kopiëren om deze vervolgens te uploaden naar Runalyze @mobie2.

Via Garmin Connect werkt makkelijker dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:58:
Over vorm gesproken: de F5s+ was voor mijn oncomfortabel aan de pols tijdens hardlopen (droeg deze niet als dagelijks horloge) door het zware gewicht. De F6s is een stuk lichter waardoor vorm hier functie positief beïnvloedt voor mij.
Dat is een kwestie van tijd. We wachten met smart tot deze je gaat irriteren en je daaropvolgende review van de opvolger. ;)
Het gaat om widget glances. Je hoeft veel minder te klikken om in een widget te gaan voor de gewenste info.
Wat je vriendin heeft maar dan zonder OLED.

[Afbeelding]
Dit voorbeeld begrijp ik niet zo. Ik zie hier juist minder informatie en de helft van het beeld gevuld met andere informatie dan de widget.

Overigens kan ik zelf genoeg redenen bedenken waarom ik een F6 liever zou hebben dan een F5+ (en andersom) maar ik was benieuwd naar de overwegingen van @Freeaqingme. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Dat is een kwestie van tijd. We wachten met smart tot deze je gaat irriteren en je daaropvolgende review van de opvolger. ;)

[...]

Dit voorbeeld begrijp ik niet zo. Ik zie hier juist minder informatie en de helft van het beeld gevuld met andere informatie dan de widget.

Overigens kan ik zelf genoeg redenen bedenken waarom ik een F6 liever zou hebben dan een F5+ (en andersom) maar ik was benieuwd naar de overwegingen van @Freeaqingme. :)
Er moet dan wel snel iets nieuws/beters uitkomen want een stap terug doen gaat sowieso tegenvallen. Bij de meeste merken heb ik de top horloges al afgetest ;)

Al moet ik zeggen dat ik al erg lang een F6 wilde maar niet kon wennen aan het bandje en stom genoeg nooit nagedacht had om die pinnetjes in een ander bandje te duwen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 24-07-2021 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Laatst online: 04-10 22:17
Freeaqingme schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:40:
Goed. Vanaf september 2018 een Fenix 5+ gehad. Zojuist bericht van de belastingdienst dat ze wat geld gaan overmaken, dus daar kan ik iets leuks van kopen :)

Bij runningxpert daarom zojuist een fēnix 6 Pro Sapphire Titanium besteld. De prijs van 679 euro viel me alles mee. Bij Garmin zelf kost 'ie immers 850 (levertijd 4 weken), bij bever.nl kwam ik 'm tegen voor 799 euro (direct op voorraad), en nu bij runningxpert dus voor nog minder (ook op voorraad).

Even dacht ik nog te wachten op de Fenix 7, maar ik begrijp uit dit topic dat die mogelijk/waarschijnlijk delayed is...
Ik heb hetzelfde horloge daar ook gekocht een aantal weken geleden. Heel tevreden mee! Nu tijdens de vakantie ook makkelijk om na het sporten een ander horlogebandje erop te klikken (normaal doe ik dan een Vivoactive 4 om).
Ik had een Fenix 5s plus (67 gram) en het voordeel van deze titanium versie is dat deze maar 5 gram zwaarder is, maar wel een veel betere batterijduur en een grotere schermdiagonaal. Laatst liet iemand aan het einde van een 20 km trailrun me zien hoe zijn Fenix 5x door z'n gewicht de huid van zijn pols beschadigde, kan je bij een zwaar horloge en warm weer dusdanig overkomen

[ Voor 5% gewijzigd door Frij5fd op 24-07-2021 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Dan moet hij hem gewoon strakker doen, dat is echt geen probleem van het horloge.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Gonadan schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:53:
Dan moet hij hem gewoon strakker doen, dat is echt geen probleem van het horloge.
Als dat strakker is dan bijvoorbeeld de FR945 (en dat is 't volgens mij wel) , dan vind ik dat wel een consequentie van het horloge. Voor mij zou dat een probleem zijn; ik houd niet van heel strak (OHR van het horloge gebruik ik niet dus daar hoef ik geen rekening mee te houden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Frij5fd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:18:
[...] ik houd niet van heel strak (OHR van het horloge gebruik ik niet dus daar hoef ik geen rekening mee te houden)
+1 heb dat ook niet graag, maar met een horloge van 72g kan het heen en weer schudden wel erg vervelend zijn (zelfs beschadigend to te lezen). Met mijn 735XT (triatlon type) horloge die maar 40 g weegt valt dat mee, maar ik moet hem ook niet te los hebben zitten.
Wellicht is er met de stabiliteit op de pols nog wat te verbeteren door een wat bredere band te kiezen, als dat kan/past. Dat lijkt me natuurkundig & praktisch gezien voor zwaardere horloges toch een betere / meer voorspelbare weg om te gaan als je er echt last van hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:27
Gewoon overdag heb ik mijn horloge vrij losjes zitten, maar tijdens het sporten gaat 'ie een tandje of 2 strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Idem, en dan hangt het er ook nog van af of ik een lange duurloop ga doen of dat het tempotraining wordt waar ik de hartslag interessanter vindt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
route99 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:57:
[...]
+1 heb dat ook niet graag, maar met een horloge van 72g kan het heen en weer schudden wel erg vervelend zijn (zelfs beschadigend to te lezen). Met mijn 735XT (triatlon type) horloge die maar 40 g weegt valt dat mee, maar ik moet hem ook niet te los hebben zitten.
Wellicht is er met de stabiliteit op de pols nog wat te verbeteren door een wat bredere band te kiezen, als dat kan/past. Dat lijkt me natuurkundig & praktisch gezien voor zwaardere horloges toch een betere / meer voorspelbare weg om te gaan als je er echt last van hebt.
De Fenix 5x is 98 gram, daar had mijn mede-clublid dus last mee. De 6x is iets lichter. Titanium scheelt bij de Fenix 6 pro 14 gram (86 gram - > 72 gram).
Het liefst zou ik de Forerunner 955 willen hebben met rond de 50 gram en een displaydiameter van 1,3 inch. De FR955 laat echter op zich wachten en het is onzeker of het display groter wordt dan die van de FR945 (LTE). Vandaar dat ik toch maar de Fenix 6 pro sapphire/titanium gekocht heb tijdens een aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
turambar schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:15:
Gewoon overdag heb ik mijn horloge vrij losjes zitten, maar tijdens het sporten gaat 'ie een tandje of 2 strakker.
Dat deed ik ook altijd, maar ik vermoed dat mede daardoor mijn vivoactive 3 kapot ging. Dus ik ben er nu een beetje huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
Diablow schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Dat deed ik ook altijd, maar ik vermoed dat mede daardoor mijn vivoactive 3 kapot ging. Dus ik ben er nu een beetje huiverig voor.
hoe is je VA3 dan kapot gegaan (of misschien beter, wat is er kapot gegaan?)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diablow
Prulleman schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:47:
[...]

hoe is je VA3 dan kapot gegaan (of misschien beter, wat is er kapot gegaan?)
Waar het bandje vast zit was kapot, zaten aan beide kanten scheurtjes in. Kan goed zijn dat dat inmiddels beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Benieuwd of er nu effectief in september se VA 5 komt of dat deze er nooit gaat komen meer gezien weinig verschil met de venu 2. Ik hoop er nog op alleszins.... Lekt Garmin steeds info vooraf of kan het ondanks deze geruchten toch uitkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Diablow Kan zijn dat dit dezelfde haarscheurtjes zijn als waar de 645 last van heeft. Die werd destijds onder garantie vervangen door Garmin omdat uiteindelijk het bandje loskwam doordat de bevestigingspinnen braken/scheurden. De VA3 is een beetje uit dezelfde productie tijd dus wellicht had die het issue ook.

@chento12 je kunt het beste bij The5Krunner kijken. Die heeft maandelijks een update rondom potentiëel te lanceren nieuwe horloges.

Ik verwacht zelf eigenlijk niet zo veel nieuwe horloges. Er is weinig innovatie dat nog toegevoegd kan worden:
- OLED op andere modellen;
- Solar op andere modellen;
- LTE op andere modellen;
- Elevate 4 sensor op andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Aghanim schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:51:
@Diablow Kan zijn dat dit dezelfde haarscheurtjes zijn als waar de 645 last van heeft. Die werd destijds onder garantie vervangen door Garmin omdat uiteindelijk het bandje loskwam doordat de bevestigingspinnen braken/scheurden. De VA3 is een beetje uit dezelfde productie tijd dus wellicht had die het issue ook.

@chento12 je kunt het beste bij The5Krunner kijken. Die heeft maandelijks een update rondom potentiëel te lanceren nieuwe horloges.

Ik verwacht zelf eigenlijk niet zo veel nieuwe horloges. Er is weinig innovatie dat nog toegevoegd kan worden:
- OLED op andere modellen;
- Solar op andere modellen;
- LTE op andere modellen;
- Elevate 4 sensor op andere modellen.
ja. ik ben bang dat je gelijk hebt, maar als dat de innovatie is, dan hoef je niet echt te gaan zitten wachten..

- persoonlijk vind ik het transflective scherm van de fenix 6 erg fijn, in vol zonlicht perfect te zien zonder stroom vretend backlight of OLED op de helderste stand. Uiteraard zijn er ook nadelen, zoals wat fletse kleuren, maar de voordelen in stroom verbruik zijn nog steeds enorm.
- Solar.. voor dit een meerwaarde bied, moet het wel een stukje efficienter worden, nu is het meer een gimmick.
- LTE.. leuk voor live tracking, maar zolang je er niet "gewoon" mee kan bellen gaat bij mij de telefoon toch mee en is de meerwaarde veeeeel te klein
- nieuwe sensoren, altijd goed, maar normale evolutie, dat zijn niet de zaken waar je op moet wachten, want die wordt simpelweg om de zoveel tijd ietsjes beter

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens. Al zou ik voor een OLED Fenix met nieuwe sensoren toch wel stevig gaan nadenken om te upgraden. De prijs zal echter ook wel stevig zijn en dan is het de vraag of de flinke extra investering echt voldoende meerwaarde biedt. Ik heb zowel OLED gehad op de Venu en de Apple Watch en vergeleken daarmee is het scherm van de F6 heel mager maar als je de F6 een tijd gebruikt dan wen je daar ook weer aan. Ik mis nu geen OLED scherm meer en inderdaad is de afleesbaarheid een stuk beter.

Bizar ook dat mijn F6 in de 6 weken dat ik hem heb nog nooit leeg geweest is. Even opladen tijdens douchen en soms een uurtje als ik in de jacuzzi ga is voldoende. Dat was met de Apple Watch wel anders :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:22
Grappig, voor mij zou OLED op een Fenix % juist een afknapper zijn. Ziet er altijd zo 'kermisachtig' uit IMHO, en inderdaad meteen de nadelen van dat het flink meer stroom verbruikt dan het scherm nu.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:46:
Grappig, voor mij zou OLED op een Fenix % juist een afknapper zijn. Ziet er altijd zo 'kermisachtig' uit IMHO, en inderdaad meteen de nadelen van dat het flink meer stroom verbruikt dan het scherm nu.
De interface wordt er een stuk strakker door (zie Venu 2) en dat spreekt me wel aan. Er zit dan wel een kantelpunt op batterij inderdaad. Minimaal 3 volledige dagen (inclusief sporten) met always on is voor mij wel het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 02-10 11:45
Ik heb enkele keren de kaartnavigatie van mijn Fenix 6x pro solar gebruikt tijdens een fietsrit, maar ik merk dat de ingegeven route vaak niet klopt, of eigenlijk, dat de navigatie de kluts kwijt is en gewoon een rechte lijn trekt van één punt naar een ander punt, bijv. in rechte lijn door een aantal woonwijken. Op zo'n moment is niet meer te volgen waar je naartoe moet.
Ook buiten de stad gebeurt het regelmatig maar dan is nog wel te volgen wat je dan moet doen.

Moet zeggen dat die route wel in Komoot is aangemaakt, wellicht is dat het probleem.

Iemand een idee wat er mis gaat?

OLED is imho een achteruitgang zolang de batterijduur daar onder leidt. Batterijduur (en de afleesbaarheid in volle zon) is juist het sterke punt van Garmin. Mijn F6 gaat wel 30 dagen mee als ik de gps niet gebruik. Ik sport meerdere keren per week en laadt hem misschien ééns in de 3 weken een uurtje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:02
Stefke schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:37:
Iemand een idee wat er mis gaat?
Je route bestaat uit te weinig punten.

Een route bestaat uit punten. Tussen deze punten trekt je navigatie telkens een rechte lijn. Hoe meer punten, hoe meer detail in je route. En als er te weinig punten zijn, zoals in de situatie die je beschrijft, gaat die rechte lijn recht door de woonwijk.

Geen idee waarom Komoot er te weinig van maakt, want dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vreemd, want juist in een stad zou ook de komootroute dan uit veel punten bestaan. Maar als ik zo'n route inlaadt wordt er dus niet meer "genavigeerd" begrijp ik, al zie ik ook wel dat als ik van de route afwijk hij zelf een ander vervolg maakt, zal t eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51

KingCrash

Angry Rabbit

Helaas een kras op mijn Garmin Venu opgelopen door onbekende reden.
Contact gehad met Garmin en ze geven aan dat een scherm vervangen €160 gaat kosten.
Iemand ervaring met het vervangen van het scherm via Garmin en/of andere wegen om de kras minder zichtbaar te maken?
Ik weet nog niet of ik de kras '€160 lelijk' genoeg vind, of nog even doorga met de Venu en later een ander horloge ga halen.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:31
Stefke schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:44:
Vreemd, want juist in een stad zou ook de komootroute dan uit veel punten bestaan. Maar als ik zo'n route inlaadt wordt er dus niet meer "genavigeerd" begrijp ik, al zie ik ook wel dat als ik van de route afwijk hij zelf een ander vervolg maakt, zal t eens in de gaten houden.
Hoe laadt je de gpx in je Fenix? Ik heb de F5plus en gebruik Komoot ook om zo nu en dan een route in onbekend gebied te zoeken zodat ik een idee heb waar ik ben en of ik links of rechts moet in de bossen :P
Maar ik zet dus de route van iemand op Komoot in gepland en dan op offline beschikbaar maken en via de Komoot app op mijn Fenix synchroniseer ik de route en dan staat die op mijn Fenix bij koersen. Als ik die dan start dan heb ik 9 van de 10 keer zelfs turn by turn navigatie. Kwam erachter dat als je de route tegen de klok in gaat lopen (dus keer route om ofzo op je horloge) dat dan de turn by turn weg valt. Owh en ik heb bij navigatie op mijn horloge volg koers ipv bereken omdat anders het laden heel lang kan duren en je Fenix de koers gaat herbereken op basis van de kaart op je Fenix bij de start of als je fout loopt.
Maar ik ben ook geen held in navigeren (route,koersen, waypoints etc is allemaal maar lastig ;) ) dus misschien dat anderen hier betere tips hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ah, dat kan t zijn, want ik heb nu twee keer die route inderdaad zo opgestart en hij is eigenlijk andersom (ik start hem dus omgekeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@Stefke ja bij mij is dan de turn by turn weg maar ik heb nog wel gewoon de kaart met afslagen etc in beeld. Was in een bos tijdens een trailtje maar verwacht dat dat niet veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik ben nog steeds erg tevreden over de Polar Vantage V. GPS en harrslag zijn erg nauwkeurig en kan mijn prestaties en herstel goed in de gaten houden. Ik ga altijd uit van cardio load en slaap herstel, op die manier doe ik niet te veel of te weinig en verbeterd mijn tolerantie iedere week. Enige wat niet klopt is het aantal kCal wat ik verbruik. Als ik het zelfde zou eten word ik gewoon vet, dat zou gemiddeld over 1 maand rond de 3653 kCal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KingCrash schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:26:
Contact gehad met Garmin en ze geven aan dat een scherm vervangen €160 gaat kosten.
Iemand ervaring met het vervangen van het scherm via Garmin en/of andere wegen om de kras minder zichtbaar te maken?
Ik weet nog niet of ik de kras '€160 lelijk' genoeg vind, of nog even doorga met de Venu en later een ander horloge ga halen.
Is er misschien iets mogelijk om het te laten vergoeden via je verzekering?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The5Krunner heeft een mooie post met tips en tricks om de batterij van de Apple Watch zo goed mogelijk te benutten en het aantal uren voordat je moet opladen te vergroten. Interessant voor AW gebruikers en sommige tips zijn ook toepasbaar op andere horloges. Al is de nood met een Garmin/Polar wat minder hoog :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
In het kort, zet de helft van de features uit die ooit een upgrade het überhaupt waard gemaakt hebben. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Zocht ik ongeveer een jaar geleden naar een ander sporthorloge, had ik feitelijk m'n keuze gemaakt, lag vervolgens alles weer op z'n gat door een blessure en heb ik het hardlopen vervolgens te lang laten versloffen. Nieuwe horloge ging toch een streep door. Ondertussen nog wel bezig geweest met wat fietsen, hiken en zwemmen om een beetje fit bezig te zijn. Tijd om weer serieus aan de slag te gaan 8)

Vorig jaar was ik uitgekomen bij een Garmin FR245 nadat ik nog even gekeken had naar een Fenix 5+. Een VivoActive kreeg m'n aandacht niet vanwege het touchscreen en het feit dat deze minder te bieden had voor een hardloper (ongeacht of het wellicht zou voldoen voor mij).

Ik heb nu toch maar eens een VivoActive 4 én 4S besteld om te zien hoe die bevalt :+ Niet te snel iets afschrijven.

Met de Fenix 5+ had ik wat moeite met de grootte i.c.m. het gewicht. VivoActive 4 is eveneens groter, maar wel lichter, dus vandaar de 4 én de 4S; beide proberen. Het "fit" gebeuren heeft afgelopen jaar wat meer m'n interesse gekregen, maar geen zin om een fitness tracker te kopen :P Een VivoActive kan denk ik ook beter doorgaan voor een normaal horloge (die ik had is gehemeld). De barometer zie ik ook nog wel zitten; Garmin Pay en muziek zijn leuke extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:29:
In het kort, zet de helft van de features uit die ooit een upgrade het überhaupt waard gemaakt hebben. :D
Tjah, je kunt niet zeggen dat het geen effect heeft ;)

Misschien een domme vraag maar ik heb de Freizeit kaarten geïnstalleerd op mijn F6 en ze zijn ook te selecteren op het device.

Ik zie echter 0 verschil in de kaart(details) of ik nou de Garmin standaard kaarten selecteer of de Freizeit. Klopt dat? Ik kan ze allemaal individueel aan/uit zetten maar zonder resultaat lijkt het.

[ Voor 38% gewijzigd door Aghanim op 30-07-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Tjah, je kunt niet zeggen dat het geen effect heeft ;)

Misschien een domme vraag maar ik heb de Freizeit kaarten geïnstalleerd op mijn F6 en ze zijn ook te selecteren op het device.

Ik zie echter 0 verschil in de kaart(details) of ik nou de Garmin standaard kaarten selecteer of de Freizeit. Klopt dat? Ik kan ze allemaal individueel aan/uit zetten maar zonder resultaat lijkt het.
Een tijd geleden heb ik zelf (ook in dit topic) de vergelijking gemaakt en kon toen ook niet zien waarom de freizeitkarten meerwaarde zouden hebben. Althans, ten opzichte van de kaarten die mijn horloge standaard had. Verschil zag ik wel, maar alleen in uiterlijk, niet hoeveelheid detail.

In dat licht, hoeveel accu zou het schelen als je de details lager zet op je kaart? In mijn ervaring is het al duidelijk merkbaar in laadtijd, dus vast ook stroomverbruik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
xray79 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Hoe laadt je de gpx in je Fenix? Ik heb de F5plus en gebruik Komoot ook om zo nu en dan een route in onbekend gebied te zoeken zodat ik een idee heb waar ik ben en of ik links of rechts moet in de bossen :P
Maar ik zet dus de route van iemand op Komoot in gepland en dan op offline beschikbaar maken en via de Komoot app op mijn Fenix synchroniseer ik de route en dan staat die op mijn Fenix bij koersen. Als ik die dan start dan heb ik 9 van de 10 keer zelfs turn by turn navigatie. Kwam erachter dat als je de route tegen de klok in gaat lopen (dus keer route om ofzo op je horloge) dat dan de turn by turn weg valt. Owh en ik heb bij navigatie op mijn horloge volg koers ipv bereken omdat anders het laden heel lang kan duren en je Fenix de koers gaat herbereken op basis van de kaart op je Fenix bij de start of als je fout loopt.
Maar ik ben ook geen held in navigeren (route,koersen, waypoints etc is allemaal maar lastig ;) ) dus misschien dat anderen hier betere tips hebben.
Bij mijn vorige horloge (Fenix 5s plus) en mijn huidige (Fenix 6 pro) heb ik nooit turn-by-turn navigatie (gehad) als ik via de Komoot IQ app een route binnenhaal(de). En als ik een GPX importeer(de) via connect.garmin.com dan altijd wel. Ik moet zeggen dat ik de weergave van de resterende afstand, die je in plaats van de turn-by-turn navigatie krijgt, meestal wel zo handig vindt.

De Freizeit kaart heb ik een tijdje gebruikt, maar in de Benelux gebruik ik toch het liefst de Open fietsmap op horloge en fietscomputer, vanwege het mooiste kleurgebruik. Beiden geven wel meer weer dan de standaard Topoactive kaarten van Garmin; bebouwing wordt als aparte blokjes weergegeven. Het rare is dat de Freizeit kaart van Nederland groter is in Gb dan de Open fietsmap, maar dat ik dat niet terug zie in details. Detailniveau staat als instelling op normaal, misschien scheelt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35
Volgens mij repareert Garmin nooit maar krijg je altijd een ander "refurbished" toestel terug. Het maakt daarbij, zover mijn ervaring is, niet uit of je horloge alleen een krasje heeft of helemaal "dood" is. Het bedrag is ook altijd hetzelfde, al kan het gebeuren dat het helemaal gratis gebeurt als je nog in garantie tijd zit. Nu zal een krasje niet onder garantie vallen denk ik, maar bij mij waren er veel storingen in een toestel waardoor ik dus van de service gebruik heb gemaakt.

Dus vraag jezelf af of je het waard vind en ga er maar vanuit dat je je oude toestel nooit meer terug ziet. Met andere woorden, maak van alles een backup (activiteiten en dergelijke)

Qua alternatieve oplossingen: je kan kijken naar manieren om het te "vullen" met iets en daarna netjes polijsten. Hoop werk waarbij het zeer de vraag is of het er beter of juist slechter van wordt. Oh nee het is een touch-screen, dus dat gaat hem zeker niet worden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Aghanim schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:51:
Zou heel goed kunnen, bij mij was het gelukkig nog net binnen de twee jaar, en heb een gerefurbished terug gekregen. Maar wil hem nu wel lang genoeg in leven houden tot de Forerunner 955 uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Zojuist de VA4 én VAS ontvangen. Waar de Fenix 5+ echt te groot/zwaar was om fijn om de pols te zitten, zit de VA4 echt gelijk goed.

Nu alleen nog uitzoeken hoe de menustructuur werkt via knoppen/touchscreen want hij staat nu per ongeluk op de Franse taal :+ [edit] ah, al gevonden! Even wennen met t touchscreen maar lijkt verder prima te werken :)
€160. En dat terwijl je momenteel een gloednieuwe Venu bij Amazon kunt kopen voor €202....

[ Voor 22% gewijzigd door Gim op 31-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51

KingCrash

Angry Rabbit

PatrickC schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Is er misschien iets mogelijk om het te laten vergoeden via je verzekering?
Sjah zou het kunnen gooien op een reisverzekering..Was formeel een weekje weg vorige week. Maarja met eigen risico eraf maakt het niet zoveel uit ben ik bang. Maar ik ga het nog wel even uitzoeken.
rockhopper schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:56:
[...]

Volgens mij repareert Garmin nooit maar krijg je altijd een ander "refurbished" toestel terug. Het maakt daarbij, zover mijn ervaring is, niet uit of je horloge alleen een krasje heeft of helemaal "dood" is. Het bedrag is ook altijd hetzelfde, al kan het gebeuren dat het helemaal gratis gebeurt als je nog in garantie tijd zit. Nu zal een krasje niet onder garantie vallen denk ik, maar bij mij waren er veel storingen in een toestel waardoor ik dus van de service gebruik heb gemaakt.

Dus vraag jezelf af of je het waard vind en ga er maar vanuit dat je je oude toestel nooit meer terug ziet. Met andere woorden, maak van alles een backup (activiteiten en dergelijke)
Klopt, nu ik het berichtje nog eens goed lees stelt garmin "dan krijg je een gloednieuwe". Ik dacht dat het ging over het scherm, maar het zal inderdaad over een geheel nieuw (refurbished?) toestel gaan.
Gim schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:41:

€160. En dat terwijl je momenteel een gloednieuwe Venu bij Amazon kunt kopen voor €202....
Juist. €202 voor een Venu(1) en €380 voor een Venu2.
Horloge werkt nog prima, en de kras valt niet super op vanaf de 'buitenkant'.
Alleen als ik zelf kijk erger ik me er aan ;) Ik denk dat het een kwestie is van 'jammerdebammer' niet meer aan ergeren en gaan sparen voor een device met Esim ;)

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35
Ik denk dat even doorsparen voor een nieuwe prijstechnisch het voordeligst is, zeker als je kan wachten tot black friday. Maar goed ik zou de volgende keer investeren in een screen protector als je je hier erg aan ergert.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:46

Gallus

Cheesy

Weet iemand waarom de Forerunner 245 Music (in tegenstelling tot het model zonder music) eigenlijk zo slecht verkrijgbaar is?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gallus schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:09:
Weet iemand waarom de Forerunner 245 Music (in tegenstelling tot het model zonder music) eigenlijk zo slecht verkrijgbaar is?
Bij welke winkels ben je aan het kijken? Als ik b.v. bij gps.nl kijk dan is hij daar ruim op voorraad voor €299.
https://www.gps.nl/fitnes...nner_245_music_zwart.html

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 31-07-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:52:
[...]

Bij welke winkels ben je aan het kijken? Als ik b.v. bij gps.nl kijk dan is hij daar ruim op voorraad voor €299.
https://www.gps.nl/fitnes...nner_245_music_zwart.html
Ik kijk in de pricewatch, weinig aanbieders daar. Helpt ook niet dat ik hierboven ergens lees dat iemand hem op 23 juni voor 209 euro gekocht heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was een unieke aanbieding. Heel veel horloges waren in die week belachelijk goedkoop bij Runningxpert. Daar is de 245M volgens mij 259€ nu. Ook zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Op die prijs moet ik me idd ook niet blind staren. 259 is een prima prijs, maar die geldt alleen voor de blauwe (aqua). De zwarte (mijn voorkeur) hebben ze überhaupt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Gallus Ik had ‘m bij Runningxpert ook gezien, maar ik had al aangenomen dat je de zwarte wilde hebben en die hebben ze daar op dit moment niet.

In de pricewatch op tweakers staan lang niet alle winkels die Garmin horloges verkopen. Bijvoorbeeld gps.nl staat daar nooit bij, waarom weet ik eigenlijk niet.

Je kunt wachten tot één van de winkels weer een keer met de prijs stunt. Zo heb ik ooit mijn FR645 Music gekocht bij Intersport Twinsport, waar ik normaal nooit iets koop. Runningxpert is verder vaker de goedkoopste. Amazon wil ook nog wel eens een Garmin horloge in de aanbieding doen. Dus gewoon een aantal websites in de gaten houden.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 31-07-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:24:
In de pricewatch op tweakers staan lang niet alle winkels die Garmin horloges verkopen. Bijvoorbeeld gps.nl staat daar nooit bij, waarom weet ik eigenlijk niet.
Dan betalen ze niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gallus schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:31:
Op die prijs moet ik me idd ook niet blind staren. 259 is een prima prijs, maar die geldt alleen voor de blauwe (aqua). De zwarte (mijn voorkeur) hebben ze überhaupt niet.
Als je er een zwart bandje bij koopt heb je hetzelfde zwarte horloge op het blauwe randje bij het knopje na maar dat is rood bij de zwarte variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:24:
Om in de PW te komen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen, waaronder een prijsfeed in het juiste formaat beschikbaar maken en een betaald contract aan gaan. Lang niet alle winkels hebben daar zijn in. Daarnaast moet het ook wel genoeg extra omzet opleveren om het aantal kliks wat je moet betalen (zit een minimum aan) de moeite waard te laten zijn.

De PW heeft natuurlijk met name meerwaarde als je gevonden wilt worden of als je wilt laten zien dat je goedkoper bent. Winkels die erg leunen op specialistisch advies (GPS.nl en hun fysieke waypoint winkels) of die maar een beperkt overlappend assortiment hebben (Bever) zal je minder snel vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:25

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Als je aan het wachten bent op een goede aanbieding voor garmin (of een ander merk) kan het wel handig zijn om een prijsalert bij pepper in te stellen. Daar worden meestal de aanbiedingen voor iig Garmin wel gepost.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Aghanim schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:23:
Dat was een unieke aanbieding. Heel veel horloges waren in die week belachelijk goedkoop bij Runningxpert. Daar is de 245M volgens mij 259€ nu. Ook zeker niet slecht.
Is Runningxpert een betrouwbare winkel? Ook goede aftersales i.v.m. bijvoorbeeld retourneren in de eerste paar weken? Voor echte problemen daarna klop je immers toch aan bij Garmin zelf. Ik zag namelijk wel vaker dat Runninxpert horloges voor opmerkelijk lagere prijzen aanbiedt soms en zag het als een webshop die in zo'n "grijs gebied" opereert qua imports e.d. Nederlandse website, maar toch niet echt Nederlands; zoiets.

De €209 voor de FR245M zag ik namelijk ook voorbij komen hier in het forum en toen was het toch wel even slikken met de €269 die ik had neergeteld voor de Vivoactive 4 (VA4). Maar nu las ik van de VA4 dat deze onlangs heeft meegedaan aan de Amazon Prime Days voor minder dan €200, dus tja... (was wellicht de grijze VA4 sowieso).

Terug naar de VA4.

Paar dagen in huis. Ik heb hem aangezet, omgedaan en een paar zaken mee uitgeprobeerd.
+ Als "normaal" alledaags horloge ziet hij er qua formaat/uiterlijk echt goed uit (vergeleken met FR245)
+ Touchscreen lijkt nog goed te werken in de regen (tijdens een regenbui even buiten gaan staan). Geen idee of dat ook het geval is in het zwembad of bij koud weer.
+ OHR lijkt prima te werken; vergeleken aan de hand van een proef run met HRM-band (met leen horloge).
+ GPS redelijk; duurt wel langer vergeleken met m'n oude FR220, maar wordt neem ik aan sneller naarmate meer gebruikt.

- Bandje begint licht te irriteren (brandend gevoel). (nog schoongespoeld en goed gedroogd na proef activiteit)

M'n oude FR220 had ook een siliconenbandje ofschoon die zo'n motief had met al die gaatjes. Hebben de nieuwere horloges (VA4, FR245 e.d.) soms een siliconenbandje waar ander materiaal of zo in verwerkt is? Met het FR220 bandje had de huid meer contact met de lucht door die gaatjes; zou het kunnen zijn dat de huid te weing kan ademen met de VA4 doordat het bandje te "dicht" is? Ik draag het bandje verder redelijk los; kunnen makkelijk een paar vingers tussen.

Heeft iemand een goede oplossing? Een bandje die minder problemen geeft en prettig is voor zowel intensieve activiteit als alledaags dragen? Ik zit er eigenlijk op te wachten om bandje te moeten wisselen voor het alledaags (niet actief sporten) dragen van het horloge.

Dit kan namelijk wel een dealbreaker worden. Als ik het horloge niet voor de hele tijd ga gebruiken, dan valt het argument dat ie "goed eruit moet zien" eigenlijk af en kan ik net zo goed voor een goedkopere FR245 gaan. Degene die ik eerst op het oog had. Dan wordt het gewoon een horloge die ik draag voor het sporten alleen.

In dubio.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Gim schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Is Runningxpert een betrouwbare winkel? Ook goede aftersales i.v.m. bijvoorbeeld retourneren in de eerste paar weken? Voor echte problemen daarna klop je immers toch aan bij Garmin zelf. Ik zag namelijk wel vaker dat Runninxpert horloges voor opmerkelijk lagere prijzen aanbiedt soms en zag het als een webshop die in zo'n "grijs gebied" opereert qua imports e.d. Nederlandse website, maar toch niet echt Nederlands; zoiets.

De €209 voor de FR245M zag ik namelijk ook voorbij komen hier in het forum en toen was het toch wel even slikken met de €269 die ik had neergeteld voor de Vivoactive 4 (VA4). Maar nu las ik van de VA4 dat deze onlangs heeft meegedaan aan de Amazon Prime Days voor minder dan €200, dus tja... (was wellicht de grijze VA4 sowieso).

Terug naar de VA4.

Paar dagen in huis. Ik heb hem aangezet, omgedaan en een paar zaken mee uitgeprobeerd.
+ Als "normaal" alledaags horloge ziet hij er qua formaat/uiterlijk echt goed uit (vergeleken met FR245)
+ Touchscreen lijkt nog goed te werken in de regen (tijdens een regenbui even buiten gaan staan). Geen idee of dat ook het geval is in het zwembad of bij koud weer.
+ OHR lijkt prima te werken; vergeleken aan de hand van een proef run met HRM-band (met leen horloge).
+ GPS redelijk; duurt wel langer vergeleken met m'n oude FR220, maar wordt neem ik aan sneller naarmate meer gebruikt.

- Bandje begint licht te irriteren (brandend gevoel). (nog schoongespoeld en goed gedroogd na proef activiteit)

M'n oude FR220 had ook een siliconenbandje ofschoon die zo'n motief had met al die gaatjes. Hebben de nieuwere horloges (VA4, FR245 e.d.) soms een siliconenbandje waar ander materiaal of zo in verwerkt is? Met het FR220 bandje had de huid meer contact met de lucht door die gaatjes; zou het kunnen zijn dat de huid te weing kan ademen met de VA4 doordat het bandje te "dicht" is? Ik draag het bandje verder redelijk los; kunnen makkelijk een paar vingers tussen.

Heeft iemand een goede oplossing? Een bandje die minder problemen geeft en prettig is voor zowel intensieve activiteit als alledaags dragen? Ik zit er eigenlijk op te wachten om bandje te moeten wisselen voor het alledaags (niet actief sporten) dragen van het horloge.

Dit kan namelijk wel een dealbreaker worden. Als ik het horloge niet voor de hele tijd ga gebruiken, dan valt het argument dat ie "goed eruit moet zien" eigenlijk af en kan ik net zo goed voor een goedkopere FR245 gaan. Degene die ik eerst op het oog had. Dan wordt het gewoon een horloge die ik draag voor het sporten alleen.

In dubio.... ;(
de irritatie van het bandje.. was dat enkel na een activiteit of ook tijdens een dag normaal dragen?

je geeft aan het horloge vrij los te dragen, misschien wel te los, waardoor het nieuwe bandje (wat misschien nog wat meer sticky en minder glad is dan een gebruikt bandje) teveel je huid mee heen en weer neemt bij bewegen. Probeer daarom (zeker bij activiteiten, maar wellicht ook bij gewoon gebruik) het bandje iets strakker

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Gim dat zou kunnen. Zelf vond ik mijn siliconen bandje in irriteren op warmere dagen of als ik naar m'n werk gefietst had is zo. Daarom gebruik ik meestal m'n lederen bandje en de siliconen meestal alleen bij sporten.
Al moet ik zeggen dat ik er nu wel meer aan gewend ben of gewoon minder last van krijg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Prulleman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

de irritatie van het bandje.. was dat enkel na een activiteit of ook tijdens een dag normaal dragen?

je geeft aan het horloge vrij los te dragen, misschien wel te los, waardoor het nieuwe bandje (wat misschien nog wat meer sticky en minder glad is dan een gebruikt bandje) teveel je huid mee heen en weer neemt bij bewegen. Probeer daarom (zeker bij activiteiten, maar wellicht ook bij gewoon gebruik) het bandje iets strakker
Zaterdagmiddag strakker dan vandaag, maar 's avonds afgedaan omdat ik het begon op te merken aan m'n pols. Geen activiteit m.u.v. een recreatief fietsritje met een slakkentempo.

Zondagochtend omgedaan, net zo strak als zaterdag. Zondagmiddag strakker gezet in verband met proef activiteit. Naderhand afgespoeld, goed laten drogen en daarna weer wat losser om gedaan als voorheen. 's Avonds laat merkte ik het wederom op en kan het niet anders beschrijven als 'licht branderig'. Ik heb het horloge 's nachts niet omgedaan.

Vanochtend vroeg omgedaan, ditmaal een stuk losser. Weinig beweging, zit gewoon aan m'n bureau te werken. Wederom last van een licht branderig, irriterend gevoel. Ik kan nog niet zo gek veel zien aan m'n pols zelf, dus ik hou het horloge ditmaal wat langer om om te zien wat het de rest van de dag doet.

Ik dacht dat siliconen altijd hetzelfde is, maar vandaar dat ik het siliconen bandje van m'n FR220 even aanhaalde. Die heeft me in al die jaren nooit problemen gegeven en dat horloge droeg ik weleens dagen of zelfs weken achter elkaar m.u.v. 's nachts.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 02-08-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gim Runningxpert is prima betrouwbaar, zoek in dit topic eens terug op de naam van de winkel en je vindt positieve reviews. Wel schijnt terugbetalen even te duren.

Ik gebruik zelf een bandje van Archer. Veel keuze (Amazon) en zit prima. Ik heb de nylon variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Gim schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Vanochtend vroeg omgedaan, ditmaal een stuk losser. Weinig beweging, zit gewoon aan m'n bureau te werken. Wederom last van een licht branderig, irriterend gevoel. Ik kan nog niet zo gek veel zien aan m'n pols zelf, dus ik hou het horloge ditmaal wat langer om om te zien wat het de rest van de dag doet.
Bekend probleem. Als ik het bandje met zeep was en daarna een paar uur aan de andere pols draag is er doogaans weinig aan de hand. Mijn oplossing was overigens om een leren bandje te kopen die ik gebruik als ik niet aan 't sporten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Heel vreemd gedrag bij een training vandaag. Ik navigeerde een koers tegelijk met een training uit m'n trainingsagenda voor hardlopen. Normaal gaat dat prima maar nu is vanaf tweederde tot 95% van de route ineens een kaarsrechte lijn, alsof de GPS daar niets vast kon leggen. De gemeten afstand viel daardoor dan ook te kort uit.
De navigatie heeft mij echter wel al die tijd gewoon goed gestuurd, dus de GPS was niets mis mee.

Ik heb dit nooit eerder gehad maar er zijn twee zaken die normaal niet gebeuren (of heel zelden): het horloge had de batterij en 10% waarschuwing (zou best wel eens de start van de lijn kunnen zijn) en na het afronden van de training heb ik de activiteit nog voor een paar honderd meter hervat om het rondje mooi af te sluiten (zou best een eens het einde van de lijn kunnen zijn). Afwijkende acties maar zoiets zou toch nooit zo'n registratiefout mogen veroorzaken lijkt mij. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Aghanim schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:27:
@Gim Runningxpert is prima betrouwbaar, zoek in dit topic eens terug op de naam van de winkel en je vindt positieve reviews. Wel schijnt terugbetalen even te duren.

Ik gebruik zelf een bandje van Archer. Veel keuze (Amazon) en zit prima. Ik heb de nylon variant.
Bedankt m.b.t. de webwinkel! V.w.b. een nylon bandje. Ik zag dat een officieel Garmin nylon bandje zo'n €59 kost bij Garmin, dus dat gaat hem niet worden. Het zou dan inderdaad neerkomen op een alternatief merk.

@Aghanim : Gebruik je het nylon bandje dan als enige bandje, dus zowel voor het alledaags dragen als de sport activiteiten (waarbij je het bandje strakker moet zetten voor goede HR registratie).

Met de 18mm bandjes van alternatieve merken schijnen issues te zijn. Het pennetje van Garmin is schijnbaar nét iets langer. Hierdoor kan het voorkomen dat het bandje losraakt van de horlogekast. Toch zonde als je dure horloge op de grond knalt :o :o Wordt in deze video o.a. besproken (hij skipt gelijk naar dat punt):
YouTube: Vivoactive 4 Update in 2021: Lots of Firmware Fixes!

@Gonadan @Aghanim @Freeaqingme : Ik ben niet zo'n voorstander van het wisselen van een bandje, maar dat komt vooral doordat het me omslachtig lijkt en vanwege het issue hierboven. Als ik het nu echter goed begrijp speelt het probleem alléén voor 18mm bandjes en niet voor de 20/22mm bandjes. En i.t.t. m'n oude FR220 heeft de VA4 Quick Release, dus dat maakt alles al een stuk minder omslachtig :)

[EDIT] Archer Quick Release 22mm, vetgedrukt niet geschikt voor Garmin horloges |:(
Archer Watch Straps - Vervangende Quick Release Horlogebanden van Canvas | Meerdere Kleuren, 18mm, 20mm, 22mm https://www.amazon.nl/dp/...J6WP2K1Q6QR8F5ZYRRD?psc=1

@Freeaqingme : Wassen met zeep klinkt als een goed idee. Natuurlijk dan wel weer goed afspoelen zodat er geen zeepresten kunnen gaan irriteren :+ Ik had het nu alleen afgespoeld, omdat ik nog niet zo actief met het horloge was geweest op die ene keer na.

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 02-08-2021 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Archer werkt prima bij mij en meerdere Garmin gebruikers hebben er met succes eentje gemonteerd. Je kunt het gewoon proberen en anders retour. Je kunt ook het pinnetje uit je Garmin bandje duwen en die in de Archer stoppen. Was bij mij niet noodzakelijk maar sloot wel strakker aan dus heb die keuze gemaakt.

Ik gebruik 1 nylon bandje. Ben niet vies van mezelf ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 02-08-2021 19:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frij5fd
Aghanim schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:27:

Recent een horloge terug moeten sturen naar Runningxpert, omdat de verkeerde geleverd was. Ik moest 'm opnieuw bestellen en voor de 2e maal betalen. Dat was even wat minder, maar klantenservice was verder goed bereikbaar en behulpzaam.
Op 25 juni horloge op de post gedaan, op 7 juli geld teruggestort gekregen op de bankrekening. Het duurt iets langer omdat het via een Nederlandse tussenlocatie gaat. Op 4 juli was het in Denemarken; men mailde dat het ontvangen was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Ik zet er een punt achter. Dit topic lang genoeg lastig gevallen :P

FR245 voor €217 bij Amazon.de, waardoor de betaalde €270 voor een VA4 al helemaal lastig goed te praten valt. De VA4 gaat voor nu gewoon retour. In ieder geval een goede indruk van gekregen (m.u.v. hoe die bevalt met zwemmen). Ik ga de non-music FR245 halen en anders wacht ik op een hele scherpe prijs voor de VA4.

Een nylon bandje hou ik wel in gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de VA4 voor 270€ toch een prima deal vergeleken met de 245. Je hebt music, pay en een uiterlijk dat je de hele dag kunt dragen (vond je vorig jaar belangrijk zo te lezen) voor 50€ meer. Tenzij je de echte hardloop features van de 245 nodig hebt zou ik een VA4 erboven verkiezen.

Je bent eigenlijk net een maand te laat. Met Prime Day was de 245 rond de 150€ en Bol had een prijsfoutje voor 69€.

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 03-08-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja ik ben aan het kijken voor een VA4 naast mijn 735. Niet voor het sporten, want dat blijft mijn 735 waarschijnlijk, maar ik word de vivosmart serie een beetje beu. Die hebben allemaal problemen en gaan nooit langer als 1 jaar mee. En na 2 jaar kun je wat garmin betreft doodvallen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Aghanim schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:38:
Ik vind de VA4 voor 270€ toch een prima deal vergeleken met de 245. Je hebt music, pay en een uiterlijk dat je de hele dag kunt dragen (vond je vorig jaar belangrijk zo te lezen) voor 50€ meer. Tenzij je de echte hardloop features van de 245 nodig hebt zou ik een VA4 erboven verkiezen.

Je bent eigenlijk net een maand te laat. Met Prime Day was de 245 rond de 150€ en Bol had een prijsfoutje voor 69€.
De FR245 biedt inderdaad meer hardloopstatistieken. Is het echter niet zo dat je dezelfde inzichten krijgt wanneer je de VA4 met een Strava-abonnement combineert? Of gaat dat minder ver / werkt dat minder mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik ook lang gedaan, ook aangevuld met de Strava Elevate plug-in. Zeker Runalyze biedt heel veel gratis data als extra platform. Het voordeel van Garmin is wel dat het allemaal bereikbaar is op je pols. Vind je die stats niet interessant (gezond boeren verstand werkt ook) dan is een VA4 zeker een erg goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Aghanim schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:38:
Dit wil ik allemaal niet weten haha :) Wat een gemiste prijzen zeg :o
Aghanim schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:27:
Heb ik ook lang gedaan, ook aangevuld met de Strava Elevate plug-in. Zeker Runalyze biedt heel veel gratis data als extra platform. Het voordeel van Garmin is wel dat het allemaal bereikbaar is op je pols. Vind je die stats niet interessant (gezond boeren verstand werkt ook) dan is een VA4 zeker een erg goede keuze.
Gisteren voor t eerst naar Runanalyze gekeken. Interessant, ga daar toch eens wat mee doen. Bedankt.

Ik kwam gisteren overigens nog een artikel van vorig jaar tegen. Over het schijnbaar verkeerd voorspellen van Garmin met de race predictor a.d.h.v. vo2 max. Te snelle tijden? Link hier.. Als t al zo is, nog geen ramp. Omheen te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
Inmiddels al maanden tevreden VA4 gebruiker, met een alternatief china bandje, 0 problemen mee gehad. (zoek ff in dit topic, link van het bandje al eerder gedeeld).

[ Voor 4% gewijzigd door karazz op 04-08-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
Ligt het aan mij, of worden bepaalde koersen ook gewist uit de Garmin connect omgeving?
Ik had een aantal MTB parkours gedownload in de omgeving. Die zie ik nu alleen niet meer terug in het overzicht op de webpage of in m'n app.
Waardoor ik ze steeds opnieuw zoek en toevoeg, maar het lijken steeds net wat andere routes te zijn want ondertussen heb ik een stuk of 6/7 dezelfde route in m'n horloge staan. Tikje irritant wel want ze zijn natuurlijk niet 100% gelijk en vergelijken is zo lastiger.

Heb de Fenix 6x Pro nu een goede 2 maanden in gebruik en zeker op het gebied van sporten (MTB/fietsen) is vind ik het echt top.
Voor het dagelijks gebruik, mis ik toch net wel wat.
Ja, hij meet je aantal stappen/verdiepingen etc. Maar als je bijvoorbeeld tijdens je lunch een wandeling maakt, of een dag een city trip aan het maken ben, telt die dat gewoon als stappen. Wil je echt gericht die wandeling of die trip meten, dan zul je echt die activiteit moeten starten.
Ook op de fiets stappen om boodschappen te doen of iets registreert ie niet uit zichzelf.
Dat vind ik persoonlijk wel jammer.

Verder is het in alle opzichten een aanzienlijke verbetering op alle punten t.o.v. mijn vorige smartwatch.
Overdag heb ik het horloge 2 tandjes losser zitten dan wanneer ik ga sporten, maar de hartslag meter blijft gewoon z'n werk doen.
Dat was bij de galaxy watch wel anders. Die moest (hinderlijk) strak zitten en exact contact maken eerdat die meter wat kon meten.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
Flix20 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:07:
...
Voor het dagelijks gebruik, mis ik toch net wel wat.
Ja, hij meet je aantal stappen/verdiepingen etc. Maar als je bijvoorbeeld tijdens je lunch een wandeling maakt, of een dag een city trip aan het maken ben, telt die dat gewoon als stappen. Wil je echt gericht die wandeling of die trip meten, dan zul je echt die activiteit moeten starten.
Ook op de fiets stappen om boodschappen te doen of iets registreert ie niet uit zichzelf.
Dat vind ik persoonlijk wel jammer.
...
Garmin heeft wel de mogelijkheid om automatisch activiteiten te starten. Zit bij mij onder instellingen - > activiteiten volgen - > activiteit automatisch starten.

Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
karazz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Garmin heeft wel de mogelijkheid om automatisch activiteiten te starten. Zit bij mij onder instellingen - > activiteiten volgen - > activiteit automatisch starten.

Succes er mee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Luhf0fM0iwawk5pxK65dWA_9leI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/46fLekaeUDwjapAmzzpwXBbo.png?f=user_large

Zou aan moeten staan...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
karazz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Succes er mee!
ja werkt op zich wel redelijk goed maar een 'probleem' bij mij bv :

Voetbal bestaat al niet als activiteit, dus ik gebruikte hiervoor altijd 'virtueel lopen'
Gisteren vergeten activiteit aan te zetten, 1h30 gevoetbald maar als ik manueel mijn activiteit toevoeg moet ik zelf ingeven van de afstand.
Das wel jammer, ik wil het net weten via de activiteit. (en detail hartslag enzo.)
Vroeger met mijn fitbit ging dat wel allemaal automatisch.

Tenzij ik het nog niet gevonden heb bij garmin connect.
(btw ik heb de VA4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dat zijn nog wel 2 verschillende dingen, Move IQ is een soort auto herkenning voor lopen en fietsen, dan zie je dus bij je dag in connect een semi activiteit (move IQ)
bv:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2iz8YD3YEeUsK1YuEo-_y1Lq2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q0nuYUKI9YQ7EhCsLXZSVVTT.png?f=user_large

Hierbij heb ik dus geen activiteit gestart

als ik dat wel doe, dan ziet een wandeling er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8YohCyt_45pFPWqwRMl2WhjgXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wWlh6p0hx5VVi7j3hL9Lvz5e.png?f=fotoalbum_large
Dit is dus een echte activiteit ipv van een automatisch herkende activiteit

move IQ geeft als voorbeelden van auto herkenning: fietsen, hardlopen, cross trainen.

Ik zie het probleem niet zo met het handmatig starten van een activiteit, dat hoort er toch gewoon bij als je bewust -iets- gaan doen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@Flix20 MoveIQ werkt ook pas na 10 (of 15?) minuten en heeft geen GPS en dus geen route kaart. Ik vind dit ook prima en ben niet anders gewend dan dat ik een echte activiteit moet starten.
Over je koersen probleem ik heb ook veel koersen gedownload en die zie ik nog allemaal terug. Wat ik zie op de webpagina van Connect is dat de koersen gefilterd worden op basis van je zoom op de kaart. Hieronder zie je een voorbeeld van mijn koersen die laat er maar 9 zien ipv 39 wat het totaal van mijn koersen is momenteel. En als ik uitzooom zie ik er dus meer, maar als ik bijvoorbeeld in de UK ga zoeken dan vind ik niks onder mijn koersen dan moet ik naar koersen in de buurt zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5LOUcZtyWxrBkYAepPJ5KpIQLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6512nax3eEt1dHL1hNEH2MB9.jpg?f=fotoalbum_large

Op de app zie ik ze altijd wel terug maar ik kijk daar niet zo vaak omdat ik ze vaak via Komoot opzoek en dan en ze dan via connect/Komoot in mijn Fenix laad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eydRG-KNnmKhBhCitd6PnBH3ZII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHueAfX2BY5kVOQLcy0tptx8.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 198 ... 324 Laatste