Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 197 ... 319 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

Sick Nick

Drop the top!

@Aghanim Je kan ook gewoon normale 20mm horloge bandjes met al quick-release pin erin gebruiken. Je hoeft niet perse de dikkere pin van Garmin te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:27:
Whooot?? @Aghanim AW al weer weg? Wat een disloyale gebruikert ben jij toch ook :+
8 maanden, dat is een record :+

@Sick Nick daar kwam ik op dat moment ook achter inderdaad (stom dat ik dat niet al eens eerder had geprobeerd) maar die zitten dan wel een stuk losser/fragieler omdat die pinnetjes minder dik zijn. Omdat ik ook mountainbike met de F6 op het stuur vond ik dat toch wat riskant. Heb wel flink aan het bandje getrokken met de quick release pin er in en dat liet zeker niet los. Maar just to be sure op deze manier gedaan.

@Arjan90 Klopt, voor die prijs kon ik de F6 niet laten liggen. Daarom prima om alleen voor het sporten te gebruiken zoals eigenlijk het idee was. Maar door het nieuwe bandje geen irritatie meer. Het voordeel van een F6 is dat er geen reden meer is om te upgraden (totdat de 7 uit komt :+ ) dus dat zit voorlopig wel goed. Het nylon bandje voelt een beetje als autogordel materiaal maar dan wat stugger. Wast dus ook prima schoon. Liever had ik voor gewoon dragen een stoffen bandje zoals ik op de Apple Watch had:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fcdn.iphoneincanada.ca%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F09%2Fapple-watch-braided-solo-loop.png&f=1&nofb=1

Maar die vind ik tot nu toe alleen met een lelijk plastic blok er aan:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/JaoAAOSw-JRfzNyS/s-l400.jpg

Of iets anders dat meer zacht en stof achtig aanvoelt. Ik lees ook over 'canvas' maar kan niet goed thuisbrengen wat dat is en of dat zachter is dan nylon.

[ Voor 95% gewijzigd door Aghanim op 01-07-2021 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 10:35
@Aghanim Je zoektocht is geëindigd _/-\o_ Tegen een héle mooie prijs ook, mooie deal was dat! Ik heb toch nog even gebaald omdat ik iets meer heb betaald, maar veel plezier ermee! Wordt zo'n nylon bandje niet heel snel minder met zweten enzo? Ik wissel met sporten de bandjes even snel om met het Quickfit systeem (wat echt geweldig is, in 2 seconden gewisseld, net zo snel als de banden bij de F1). Nu wel even wat langer blijven bij je horloge hè >:)

@rutger_010 Dat is een heel ander horloge om mee te mogen sporten, veel plezier ermee!

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 01-07-2021 16:29 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mede dankzij dit topic nu de Venu 2 (zwart) in gebruik, na ruim drie jaar Fitbit Charge 2. Flinke stap :p

Prima balans tussen goede sensoren, fijne telefoon software en smartwatch functionaliteit. Ik wilde snel notificaties en berichten kunnen zien ("kan dit wachten tot ik thuis ben?") en dat werkt netjes. Kan ook reageren op berichten met standaard antwoorden, e-mails direct verwijderen of archiveren. De normale Android notificatie acties.

Ook als je geen fitness fanaat bent maar een degelijk horloge zoekt met een mooi display, sensoren, notificaties, music control, wijzerplaten, etc is dit zeker het overwegen waard. GPS en de meeste sport activiteiten gebruik ik (nog) niet.

Getwijfeld tussen de Venu 2 en 2s omdat mijn pols iets boven de 17 cm zit, maar de Venu 2 past goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Diablow schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:49:

Update: hij is gemaakt. Heb hem nog niet terug, maar inmiddels jeukt het wel een beetje. Misschien uitkijken naar een mooie aanbieding voor een 945,of toch wachten tot de 955 hopelijk eind dit jaar.
Netjes een refurbished model terug gehad. Voorlopig prima. Voorlopig afwachten of de 955 er tegen het einde van het jaar is. En bedenken of ik LTE zoals het door Garmin wordt gebruikt me veel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-07 13:46
Bwoah, als ik deze comparison zie tussen de fenix6 en 945 LTE (wat betreft maps, elevation plots, grafische zut) scheelt dat toch wel heel veel...

YouTube: Garmin 945 LTE vs Fenix 6 Solar Review: One Week In The Colorado Mou...

Als de bezel niet zo groot was (relatief, alsnog iets kleiner dan de 945) was ik er zonder twijfel wel voor gegaan gok ik... nu twijfel ik nog wel hoewel (aangezien ik maps nog best regelmatig gebruik) dat snelheidsverschil het wel zeker de moeite waard maakt.

Maar ja, moet uberhaupt te krijgen zijn hier in NL natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 19:55
Sinds kort krijg ik geen notifications meer op mijn vivoactive4.
In het begin dacht ik nog; dit ligt aan mijn iphone SE, of aan mijn horloge. Nadat ik mijn horloge eens een complete reset gegeven had en alles opnieuw ingesteld had, werkte het weer voor een aantal dagen.
Maar spontaan is dit ermee opgehouden.

Herkennen meer mensen dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
sjansen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:00:
Sinds kort krijg ik geen notifications meer op mijn vivoactive4.
In het begin dacht ik nog; dit ligt aan mijn iphone SE, of aan mijn horloge. Nadat ik mijn horloge eens een complete reset gegeven had en alles opnieuw ingesteld had, werkte het weer voor een aantal dagen.
Maar spontaan is dit ermee opgehouden.

Herkennen meer mensen dit ?
Zou kunnen dat je telefoon de app killt. Heb er met mijn vivoactive 3 nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Klinkt vreemd, whatsapp geeft op mijn telefoon de notificatie dat iemand mij bericht en op mijn horloge komt niks binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sjansen Waarschijnlijk werkt dat de BT verbinding tussen je horloge en telefoon af en toe niet goed. Ik heb hetzelfde probleem met een iPhone 12 Pro (iOS 14.6) en Forerunner 645M. De GC app afsluiten en opnieuw opstarten lost dit tijdelijk op, totdat het weer gebeurt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 16:26

Lagune

Its time for warp

staat je horloge niet op "Do not disturb" ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjansen
Lagune schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:43:
staat je horloge niet op "Do not disturb" ?
Wat stupid !
Deze stond inderdaad op "niet storen".
Nu eens in de gaten houden of dit niet automatisch gebeurd of dat 1 van de kinderen dit doet.
En anders is het tijd voor vakantie 8)7

Thanks all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-07 17:25
Ondervindt momenteel connectie problemen met m'n Fenix 6 en iPhone XS.
De telefoon en Fenix kunnen maar geen verbinding tot stand brengen. Telefoon geeft aan geen verbinding te kunnen maken en de fenix geeft aan 'wachten op telefoon' en 'ga naar de mobiele app om het instellen te voltooien' bij de optie koppelen.

Heb de BT connectie in de iPhone al verwijderd.
Heb de Fenix nog niet in de app verwijderd omdat ik niet zeker weet of ik dan alle gegevens kwijt ben en dat wil ik nauturlijk niet.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

sjansen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:20:
[...]

Wat stupid !
Deze stond inderdaad op "niet storen".
Nu eens in de gaten houden of dit niet automatisch gebeurd of dat 1 van de kinderen dit doet.
En anders is het tijd voor vakantie 8)7

Thanks all
hij zet hem automatisch op niet storen in de tijd die je in de app hebt aangegeven als slaaptijd, is dat het wellicht?

garmin connect, user settings, normal bed time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 15:10
Misschien is dit eerder aan bod gekomen, maar kan het niet vinden:

Heeft de registratie van een rit op de Edge 530 uiteindelijk invloed op de bodybattery en hersteltijd op een Fenix 6 als deze niet registreert tijdens de rit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:27
Als je Physio TrueUp op beide toestellen aan hebt staan, wordt er allerlei data gedeeld tussen beide toestellen @peppie71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flix20 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:33:
De telefoon en Fenix kunnen maar geen verbinding tot stand brengen. Telefoon geeft aan geen verbinding te kunnen maken en de fenix geeft aan 'wachten op telefoon' en 'ga naar de mobiele app om het instellen te voltooien' bij de optie koppelen.

Heb de Fenix nog niet in de app verwijderd omdat ik niet zeker weet of ik dan alle gegevens kwijt ben en dat wil ik nauturlijk niet.
Heb je op je horloge al aangegeven in de settings dat je een nieuwe BT koppeling wilt maken?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-07 17:25
Flix20 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:33:

"have you tried to turn if off and on again" O-) |:(
Dat heeft geholpen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:31
Dat automatisch activiteit herkennen is ook wel lollig af en toe. M'n vriendin is flink wezen tennissen maar hij dacht dat het zwemmen was. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elastiek
Voor degenen die op hun Garmin gebruik maken van de kaarten van Freizeitkarte; deze zijn weer bijgewerkt. Zie https://www.freizeitkarte-osm.de/garmin/en/release.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:10
De nauwkeurigheid van de HR-meting door mijn nieuwe Fenix 6 sapphire titanium laat bij het zwemmen wel wat te wensen over. Links de meting op basis van OHR, rechts mbv de HR-Swim, op basis van dezelfde activiteit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7QL19Hiu_VqklTowQz0pFOiGtY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NgSQ7uBOwpM9FXeM3c9U6IY3.png?f=fotoalbum_large
  • NB1: de hartslagdata van de HR-Swim wordt achteraf geüpload. Als dat niet direct na het beëindigen van het zwemmen gedaan wordt, kan dat ook later een keer. Zodoende kon ik beide metingen vergelijken
  • NB2: Garmin geeft zelf ook aan dat voor een nauwkeurige meting een hartslagband vereist is. Ik heb niet geprobeerd om door vaster of losser te doen van het horlogebandje een betere meting te verkrijgen is. Misschien is er nog verbetering in mogelijk
  • NB3: door betablokker die ik slik vanwege hartritmestoornis heb ik een nog lagere hartslag dan dat ik al had. Deze stoornis is ook de reden dat ik bij elke sportactiviteit mijn hartslag goed in de gaten houd

[ Voor 19% gewijzigd door Frij5fd op 07-07-2021 14:35 . Reden: NB2 uitgebreid en NB3 toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:27:
Dat automatisch activiteit herkennen is ook wel lollig af en toe. M'n vriendin is flink wezen tennissen maar hij dacht dat het zwemmen was. :D
De key is meer topspin in je slagen. Dan hoef je minder vaak de bal uit het net te halen waardoor je minder van voor naar achter loopt en andersom alsof je baantjes aan het trekken bent :+

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 07-07-2021 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Frij5fd Dat is een bekend probleem bij OHR en zwemmen. Er komt continu water tussen je horloge en je pols, dus heb je heel veel ruis. Is volgens mij bij elk horloge een probleem.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:39:
[...]

De key is meer topspin in je slagen. Dan hoef je minder vaak de bal uit het net te halen waardoor je minder van voor naar achter loopt en andersom alsof je baantjes aan het trekken bent :+
Ze speelt waarschijnlijk standaard service-volley! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Arjan90 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:08:
@Frij5fd Dat is een bekend probleem bij OHR en zwemmen. Er komt continu water tussen je horloge en je pols, dus heb je heel veel ruis. Is volgens mij bij elk horloge een probleem.
Ik had ook zulke berichten eerder gelezen en verwachtte er niet zoveel van. Maar in mijn ogen is deze OHR meting gewoon onbruikbaar. Als dit bij veel mensen zo is dan zou ik het als Garmin zijnde niet aangezet hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:53
Arjan90 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:08:
Op de apple watch maakt hij er dit van.
Wel veel minder punten maar de waarde zelf komt wel overeen met hoe het voelde.
Ik heb iig hiervoor punten gekregen voor ASR vitality :)

Ook het herkennen van welke zwemslag die je doet werkt best goed.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 06:36:
[...]

Op de apple watch maakt hij er dit van.
Wel veel minder punten maar de waarde zelf komt wel overeen met hoe het voelde.
Ik heb iig hiervoor punten gekregen voor ASR vitality :)

Ook het herkennen van welke zwemslag die je doet werkt best goed.
Volgens mij is de AW met zwemmen ook 1 van de meest precieze horloges. DCR heeft daar een review van.

Je had daar overigens die steile glijbaan kunnen nemen voor een flitsende start ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Aghanim schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:04:
[...]

Volgens mij is de AW met zwemmen ook 1 van de meest precieze horloges. DCR heeft daar een review van.

Je had daar overigens die steile glijbaan kunnen nemen voor een flitsende start ;)
Qua GPS spoor was de Apple watch inderdaad beter dan de Garmin horloges, bij dcrainmaker.com. Ik moet zeggen dat gisterenavond bij het open zwemmen in een groep van ca. 15 man m'n nieuwe Fenix 6 pro het beter deed dan mijn vorige horloge (Fenix 5s plus) en dat op Strava de gezwommen routes van de Polar en andere Garmin horloges meestal slechter/rommeliger waren. Ik kreeg nu ook elke 500 meter een rondemelding; nooit gehad tot nu toe. Bij mijn Fenix 5s plus zag ik verder bij een rustpauze de meters makkelijk nog 100 meter oplopen. Dat was nu niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 18:05
Tip gevraagd voor een borstband:

Ik gebruik een Fenix 6X Sapphire in combinatie met een Garmin HRM1B
Het elastiek is helemaal poreus, dus ik ben op zoek naar een nieuwe elastiek (€20) of een nieuwe borstband.

Nu twijfel ik dus tussen een nieuw elastiek, een Garmin HRM Dual (€70) en een Wahoo TICKR Stealth (€50).

Iemand advies op basis van mijn 3 voorstellen of mogelijk nog een ander advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edwardmila schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:51:
Als je een keer echt iets anders wilt proberen…. een Polar Verity Sense armband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 18:31
edwardmila schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:51:
Tip gevraagd voor een borstband:

Ik gebruik een Fenix 6X Sapphire in combinatie met een Garmin HRM1B
Het elastiek is helemaal poreus, dus ik ben op zoek naar een nieuwe elastiek (€20) of een nieuwe borstband.

Als je hrm goed bevalt, dan zou ik een nieuw elastiek aanraden. Als het nog een hrm met drukknopen is, dan kun je ook die van Polar overwegen, die is heel goed. Als je geld wilt besparen, dan kun je bij Ali die van Magene of Kyto nemen. Ik vind die net zo comfortabel als die van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Ik heb nog een hele oude … niet met drukknoppen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybSnm_UKEZ9nZ_tmoHqn7uBaZtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9i0bwBSozbIRm2kvZkcqdjux.jpg?f=fotoalbum_large

Een Wahoo Kickr Stealth klinkt voor €50 wel aantrekkelijk (kost maar €30 meer dan een elastiek).

[ Voor 10% gewijzigd door edwardmila op 11-07-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Polar H9. Die is uitstekend maar heeft geen running dynamics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ben net geswitched van HRM-Tri naar HRM-Pro, de band zelf synct via garmin connect en batterij status op elke activiteit, top

[ Voor 5% gewijzigd door Lagune op 12-07-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-07 17:45
Hier al jaren een Wahoo Tickr in gebruik. Vorig jaar de band vervangen voor een goedkoop exemplaar van bol/decathlon. Running dynamics gebruik ik dus niet gaat me vooral om de HR zones, werkt prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 13:31
Hier al meer dan een jaar een trotse gebruiker van een Garmin Vivoactive 4, maar sinds (ongeveer) een maand ervaar ik een klein issue tijdens het hardlopen en ben benieuwd of meer mensen dit ervaren.

Dit issue is dat de snelheid (km/u) die weergegeven wordt enorm inzakt als ik onder bomen door loop. Tussen woningen door is het effect wat minder. Zodra ik weer in open lucht kom gaat de snelheid weer omhoog. Ik vermoed dat dit issue ergens na één van de laatste updates is begonnen, ervoor was het altijd stabiel. Het lijkt erop alsof de GPS-ontvangst wordt verstoord.

Aan de GPS-instellingen heb ik niets veranderd, deze stond altijd op GPS+GLONASS. Ik heb daarnaast nog een optie voor GPS+GALILEO maar die heb ik nog nooit geprobeerd. Ik wil nog gaan testen met alleen GPS, maar ik dacht altijd dat dit de meest inaccurate instelling was.

Zijn er meer mensen met een Vivoactive 4 (of andere Garmin) die dit euvel ervaren? Of hoe kan ik dit weer oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PatrickPR Meestal wordt hardgelopen met min/km ipv km/u, maar uiteindelijk maakt dat natuurlijk geen verschil. Ik let er eigenlijk nooit zo op tijdens het hardlopen hoe hard ik exact op dat moment loop, omdat dat toch nooit echt nauwkeurig is obv GPS. De km tijd is meer waar ik op let, want dan zijn de fouten in GPS snelheid afgevlakt omdat het dan over een gemiddelde gaat. Je kunt ook data velden installeren die b.v. de snelheid van de laatste 10 seconden laat zien.

Wil je echt nauwkeurig op actuele snelheid lopen, dan zul je een footpod moeten gaan gebruiken.

Wat wel vreemd is aan je verhaal is dat het eerst wel altijd nauwkeurig werd weergegeven? Of ben je meer in dichtere bebossing gaan lopen als eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@PatrickPR Ik ben niet anders gewend, zowel bij de Venu als Fenix 6s Pro. In het bos is gewoon ruk qua tempo aanduiding, het gemiddelde ronde tempo klopt vaak wel maar je huidig tempo niet. Kan er zo 30 seconden per minuut naast zitten. Met de dichte begroeiing nu, doordat er overal blaadjes aan de bomen zitten, is het bij mij slechter geworden. Bij mij had ik vanochtend bijv. tijdens een stuk van 1 kilometer dat het gemiddelde niet sneller dan 5:00 was en grotendeels langzamer dan 5:15 was, maar uiteindelijk liep ik gemiddeld 4:50 op die ene kilometer (ik heb automatisch elke kilometer een ronde).

Er zijn wat datavelden die de snelheid geloof ik meer als gemiddelde over bijv. 30 seconden weergeven. Dat zou het probleem kunnen beperken.

Een andere oplossing is een footpod zoals Stryd die altijd je actuele tempo laat zien zonder afhankelijk te zijn van GPS. Als je hierop zoekt in dit topic vind je veel meer info, in het hardlooptopic staat er ook wat info over van gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 13:31
PatrickC schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:49:
@PatrickPR Meestal wordt hardgelopen met min/km ipv km/u, maar uiteindelijk maakt dat natuurlijk geen verschil. Ik let er eigenlijk nooit zo op tijdens het hardlopen hoe hard ik exact op dat moment loop, omdat dat toch nooit echt nauwkeurig is obv GPS. De km tijd is meer waar ik op let, want dan zijn de fouten in GPS snelheid afgevlakt omdat het dan over een gemiddelde gaat. Je kunt ook data velden installeren die b.v. de snelheid van de laatste 10 seconden laat zien.

Wil je echt nauwkeurig op actuele snelheid lopen, dan zul je een footpod moeten gaan gebruiken.

Wat wel vreemd is aan je verhaal is dat het eerst wel altijd nauwkeurig werd weergegeven? Of ben je meer in dichtere bebossing gaan lopen als eerder?
Het kan natuurlijk zijn dat dit nu extra opvalt nu alle bomen flink begroeid zijn, en toevallig samenvalt met de updates die de laatste tijd zijn uitgerold. Het is mij inderdaad ook opgevallen dat in de uiteindelijke tijden in bijv. garmin connect de rondetijden wel blijken te kloppen. Misschien moet ik inderdaad maar switchen naar min/km, rondetijden gebruikte ik al.
Arjan90 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:34:
@PatrickPR Ik ben niet anders gewend, zowel bij de Venu als Fenix 6s Pro. In het bos is gewoon ruk qua tempo aanduiding, het gemiddelde ronde tempo klopt vaak wel maar je huidig tempo niet. Kan er zo 30 seconden per minuut naast zitten. Met de dichte begroeiing nu, doordat er overal blaadjes aan de bomen zitten, is het bij mij slechter geworden. Bij mij had ik vanochtend bijv. tijdens een stuk van 1 kilometer dat het gemiddelde niet sneller dan 5:00 was en grotendeels langzamer dan 5:15 was, maar uiteindelijk liep ik gemiddeld 4:50 op die ene kilometer (ik heb automatisch elke kilometer een ronde).

Er zijn wat datavelden die de snelheid geloof ik meer als gemiddelde over bijv. 30 seconden weergeven. Dat zou het probleem kunnen beperken.

Een andere oplossing is een footpod zoals Stryd die altijd je actuele tempo laat zien zonder afhankelijk te zijn van GPS. Als je hierop zoekt in dit topic vind je veel meer info, in het hardlooptopic staat er ook wat info over van gebruikers.
Inderdaad in bossen en op achteraf wegen waar vaak lange stukken met bomen zijn zakt de snelheid helemaal in, van bijv. rond de 11 km/u naar 8-9 km/u. Ik zal eens naar die andere datavelden kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door PatrickPR op 12-07-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Mijn vrouw ging daar laatst helemaal kapot op, precies hetzelfde probleem. Die dacht dat ze 6.30 door het bos liep maar uiteindelijk bleek ze 5.50 te lopen. Iets minder rustige duurloop dus terwijl ze wel de afstand voor een rustige duurloop had gekozen :+ Doordat je bij ons in het bos veel omhoog en omlaag gaat is tempogevoel al heel lastig en moet je het dus aan je hartslag "voelen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
xray79 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:07:
Hier al jaren een Wahoo Tickr in gebruik. Vorig jaar de band vervangen voor een goedkoop exemplaar van bol/decathlon. Running dynamics gebruik ik dus niet gaat me vooral om de HR zones, werkt prima voor mij.
Ik heb ook een Wahoo besteld. Erg goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edwardmila schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Ik heb ook een Wahoo besteld. Erg goede reviews.
Heb ik ook gehad. Prima ding maar irritante band. Die moest ik iedere 2 weken strakker trekken omdat hij losser ging zitten. Blijkbaar hadden meer mensen dit probleem. Niet heel erg maar wel irritant als je het tijdens het lopen merkt. Met de Polar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 13:50
Ik heb toch veel problemen met mijn laatste H10: heel onregelmatige metingen, al eens teruggestuurd naar de Polar helpdesk en een vage oplossing gekregen: iets van de batterij connectoren die ze wat teruggebogen hebben of zo? Heeft in ieder geval niet veel opgeleverd. Ik ga nog eens aankloppen bij de helpdesk en als ze deze keer geen nieuw exemplaar opsturen, dan zal het ook overstappen worden. Ik ben wel tevreden over het draagcomfort van die riem, maar misschien kan ik die ook wel gebruik samen met een Wahoo Tickr of Garmin?

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
chaola schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:17:
Ik ben wel tevreden over het draagcomfort van die riem, maar misschien kan ik die ook wel gebruik samen met een Wahoo Tickr of Garmin?
De Garmin gebruikt een eigen band, die kun je überhaupt niet vervangen. Qua duurzaamheid matig, maar ik moet zeggen dat hij verder wel heel comfortabel zit. Ik heb de HRM Pro trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb bij van Garmin NL 'geklaagd' over een gebroken bandhouder van mijn sporthorloge. Ik wilde deze namelijk kopen, wat een euro of 3 kost, maar ook 7,50 verzendkosten (+/-) waardoor je als vaste klant meer dan 12 euro kwijt was voor een rubber (essentieel) onderdeeltje. Afijn, klantenservice was snel bereid om er op te sturen. Aanvankelijk de verkeerde kleur, later wel de juiste kleur. Maar hebben meer mensen er ervaring mee, dat het lijkt alsof ze niet nieuw zijn maar gebruikt, van een refurbished afkomen bijvoorbeeld. Ze zaten los in een envelop en in het licht zie je toch wel aan de randjes en gladde oppervlakken dat ze gebruikssporen hadden of een soort aanslag. Althans mijn neurotisch oog ziet dat. Meer neuroten hier?

[ Voor 5% gewijzigd door draakhoofd op 13-07-2021 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
draakhoofd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:41:
Ik heb bij van Garmin NL 'geklaagd' over een gebroken bandhouder van mijn sporthorloge. Ik wilde deze namelijk kopen, wat een euro of 3 kost, maar ook 7,50 verzendkosten (+/-) waardoor je als vaste klant meer dan 12 euro kwijt was voor een rubber (essentieel) onderdeeltje. Afijn, klantenservice was snel bereid om er op te sturen. Aanvankelijk de verkeerde kleur, later wel de juiste kleur. Maar hebben meer mensen er ervaring mee, dat het lijkt alsof ze niet nieuw zijn maar gebruikt, van een refurbished afkomen bijvoorbeeld. Ze zaten los in een envelop en in het licht zie je toch wel aan de randjes en gladde oppervlakken dat ze gebruikssporen hadden of een soort aanslag. Althans mijn neurotisch oog ziet dat. Meer neuroten hier?
Ik heb er ooit 2 gratis opgestuurd gekregen voor mijn FR645, ook in een klein zakje met 2 stuks. Waren gewoon nieuwe volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze ‘keepers’ hergebruiken, want de kostprijs van die dingen is natuurlijk nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Wat is het toch vervelend een neurotische Tweaker te zijn. Wil ik m'n bandje vervangen voor een originele, verkopen ze de oranje alleen met zwarte gesp. Maar dat wil ik helemaal niet want ik heb nu een mooie metaalkleur gesp. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:54:
Wat is het toch vervelend een neurotische Tweaker te zijn. Wil ik m'n bandje vervangen voor een originele, verkopen ze de oranje alleen met zwarte gesp. Maar dat wil ik helemaal niet want ik heb nu een mooie metaalkleur gesp. :'(
Dan zit er niets anders op dan een Fenix 6 Sapphire - Titanium met ember orange polsband te kopen. ;)
Maar… inderdaad… vreemd dat je dit originele bandje niet gewoon kunt kopen bij Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Dan zit er niets anders op dan een Fenix 6 Sapphire - Titanium met ember orange polsband te kopen. ;)
Maar… inderdaad… vreemd dat je dit originele bandje niet gewoon kunt kopen bij Garmin.
Ja maar die heeft een ribbelpatroon. :'(

Grappig dat ook die origineel metaalkleur heeft en qua vervanger een zwarte gesp. Kan je die gesp niet over zetten met de juiste schroevendraaier?
Morgen eens in de chat hangen wat dit voor onzin is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 14:05
Heren en dames sporthorlogegebruikers,

Even een vraag aan een ervaringsdeskundige, Google maakt me niet veel wijzer helaas.

Ik loop enthousiast hard en gebruikte daar eerder een TomTom horloge voor, toen kwam Apple met de Apple Watch en die heb ik nu weer al jaren in gebruik. Nu wil ik eigenlijk terug naar een echt dedicated sport/hardloophorloge maar dat moet compatibel zijn met de activiteitsringen van de Apple Watch.

Zijn er horloges die dat ook doen? Of is dat echt Apple only?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 23:00
DePaul schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:37:

Even een vraag aan een ervaringsdeskundige, Google maakt me niet veel wijzer helaas.

Ik loop enthousiast hard en gebruikte daar eerder een TomTom horloge voor, toen kwam Apple met de Apple Watch en die heb ik nu weer al jaren in gebruik. Nu wil ik eigenlijk terug naar een echt dedicated sport/hardloophorloge maar dat moet compatibel zijn met de activiteitsringen van de Apple Watch.

Waarom moet het compatible zijn met de activiteitsringen?

Ik weet dat garmin can syncen met apple health maar geen idee of deze dan ook de ringen doet bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:53

Net even getest met m'n Karoo fietscomputer, tijdens het fietsen had ik m'n apple watch om dus normale hartslag verhoging had ie al meegenomen, maar toen ik de activiteit met de app healthfit toevoegde aan de Apple activiteits app kreeg ik er nog 2 extra actieve minuten bij, dus het lijkt wel te werken.
Hoe die met je staandoel omgaat weet ik niet...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Limbeckx schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Waarom moet het compatible zijn met de activiteitsringen?

Ik weet dat garmin can syncen met apple health maar geen idee of deze dan ook de ringen doet bewegen.
Omdat ik met de Apple Watch inmiddels een streak van > 3 jaar aan beweging heb opgebouwd, en die hou ik graag vast :) (ja, slaat idd nergens op maar ik ben er best trots op ;))

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Tinusvolkel schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:23:
[...]

Net even getest met m'n Karoo fietscomputer, tijdens het fietsen had ik m'n apple watch om dus normale hartslag verhoging had ie al meegenomen, maar toen ik de activiteit met de app healthfit toevoegde aan de Apple activiteits app kreeg ik er nog 2 extra actieve minuten bij, dus het lijkt wel te werken.
Hoe die met je staandoel omgaat weet ik niet...
Dank voor de input! Staandoel vind ik niet zo spannend, dat haal ik onder normale omstandigheden ook wel, het gaat mij om het meetellen van de hardloopminuten voor het minimum van 30 minuten bewegen per dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mobvoi geeft hun nieuwste smartwatch ter waarde van €200 weg, er zijn uiteraard wat voorwaarden maar lijkt me een erg goed aanbod.

https://www.mobvoi.com/nl/activity/ticwatche3-hiit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dit kan prima met (bijvoorbeeld) een Garmin horloge. Hoe ik het aangepakt heb is door mijn activiteiten vanuit Garmin naar Strava te uploaden en Strava als leverancier toe te voegen in Apple Health. Die zorgt dan dat je workout data in Apple wordt geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 21:53
Homeland schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:48:
Mobvoi geeft hun nieuwste smartwatch ter waarde van €200 weg, er zijn uiteraard wat voorwaarden maar lijkt me een erg goed aanbod.

https://www.mobvoi.com/nl/activity/ticwatche3-hiit
Ha wat grappig, ik ga de uitdaging wel aan. Ken het product eigenlijk verder niet, reviews verschillen nogal. Iemand hier al bekend met dit horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-07 21:09
Blaauw87 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:35:
[...]

Ha wat grappig, ik ga de uitdaging wel aan. Ken het product eigenlijk verder niet, reviews verschillen nogal. Iemand hier al bekend met dit horloge?
Nee nog niet, maar ik zie 'm ook net op pepper langskomen. Wel een tof idee. 18 dagen achter elkaar sporten voor 200 piek moet toch te doen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
ascent schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Nee nog niet, maar ik zie 'm ook net op pepper langskomen. Wel een tof idee. 18 dagen achter elkaar sporten voor 200 piek moet toch te doen zijn
Ik werk in een CrossFit box, moet wel lukken >:) Moet het vooral niet vergeten te doen...

Als de horloge niet bevalt is het een mooi cadeau voor mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Blaauw87 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Ik werk in een CrossFit box, moet wel lukken >:) Moet het vooral niet vergeten te doen...

Als de horloge niet bevalt is het een mooi cadeau voor mijn vriendin.
Haha ja, dan krijg je 'm praktisch gratis. Maar, wel ELKE dag doen en daar zullen er vast veel op nat gaan. Los van 't feit dat je 't vergeet kun je ziek worden, blessure, whatever. En dan zakt de cashback al snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
7. All TicWatch E3 orders to enter this challenge automatically give up the 30-day money-back guarantee (unless it's the product's quality issue).
Ben wel benieuwd hoe ze dit gaan doen in NL met de wet koop of afstand, maar ik snap dat ze dit proberen ... :-)

EDIT: Ook besteld, ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door ascent op 14-07-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:15
ascent schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:26:
[...]

Haha ja, dan krijg je 'm praktisch gratis. Maar, wel ELKE dag doen en daar zullen er vast veel op nat gaan. Los van 't feit dat je 't vergeet kun je ziek worden, blessure, whatever. En dan zakt de cashback al snel :)
En je moet continu wat op Twitter plaatsen als ik dat zo lees op pepper. Heb daar toch weinig behoefte aan. Wel mooie marketing zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
't Gaat, als alles goed gaat, een stuk vlotter dan die apple watch of fitbit via ASR, daar doe je er twee jaar over :-) 't Wordt wel tricky om precies te doen wat ze vragen maar op zich is 't haalbaar. Dat ze claimen dat je 't horloge niet meer terug kunt sturen naar 30 dagen als je met de actie mee doet lijkt me in strijd met de wet trouwens, vraag me af of ze daarmee wegkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
Complete the 20 mins HIIT workout for
(only 1 time per day)
18 times - 100% Cashback

15 times - 50% cashback

10 times - 20% cashback

Ben vooral benieuwd of ik zelf een workout moet verzinnen of dat er een programmering in dat ding zit met oefeningen. Ik track daarnaast echt nooit mijn HR tijdens het sporten, geen idee of 20 minuten met een gemiddelde hartslag van 130+ fatsoenlijk te doen is.

Verder ook nog geen bevestiging van de aanschaf in mijn mailbox ontvangen, de klantenservice maar even gemaild. Zal vast wel goed komen, maar nooit echt lekker om niks te horen na een uitgave van 200 euro :+

[ Voor 20% gewijzigd door Blaauw87 op 14-07-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Er staat op de site een video hoe je een HIIT programma in elkaar zet. Ik gok dat je die dient te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 21:26
Het is best een aardig horloge, heb 'm zelf de Ticwatch Pro overwogen toen hij uitkwam (viel af door wearOS accuduur)

Het is dat ik twitter de deur uitgedaan heb, want de actie vind ik sowieso erg origineel en de uitdaging is best te doen

[ Voor 3% gewijzigd door Frenz64 op 15-07-2021 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:18
Ook de Ticwatch E3 besteld en speciaal hiervoor een twitter account aangemaakt maar niemand die ik ken gebruikt twitter :-(
Dus nu op zoek naar 3 personen die me willen volgen (@Tuxken) voor de cashback :)

Edit : Bedankt iedereen, heb nu 3 vrienden

[ Voor 11% gewijzigd door tuxken op 17-07-2021 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
tuxken schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:53:
Ook de Ticwatch E3 besteld en speciaal hiervoor een twitter account aangemaakt maar niemand die ik ken gebruikt twitter :-(
Dus nu op zoek naar 3 personen die me willen volgen (@Tuxken) voor de cashback :)
Followed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:24
Done...ik zoek er ook nog 1 of 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
ascent schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Zit dit jaar pas op 181 activities op strava dus ergens moet dit wel lukken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
coldasice schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:19:
[...]

Done...ik zoek er ook nog 1 of 2....
Zal mn vriendin (die het horloge ook kocht) ook even tippen ;) hebbenn jullie er weer allebei 1 bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Arjan90 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:25:
[...]

De Garmin gebruikt een eigen band, die kun je überhaupt niet vervangen. Qua duurzaamheid matig, maar ik moet zeggen dat hij verder wel heel comfortabel zit. Ik heb de HRM Pro trouwens.
Geen ervaring met Garmin, ik heb de h10 wel al kunnen gebruiken met een goedkope riem van Decathlon met redelijk goede resultaten, al zaten er af en toe ook afwijkingen in. Ondertussen antwoord van Polar: zou de riem kunnen zijn, valt NIET onder de twee jaar garantie :( , ik mag alles opsturen, maar als ze constateren dat het effectief de riem is, kost het me 34,9 euro. Ik kan hun antwoord al voorspellen. Opties zijn dus: op zoek naar een goede en goedkopere vervangriem, of ineens volledig overstappen naar Wahoo of Garmin. Ik neig naar overstappen, veel last met Polar de laatste jaren. Ik las gisteren een review van een nieuwe riem van Hammerhead die beter zou zijn qua duurzaamheid. Misschien ook een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door chaola op 16-07-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 21:26
Wel knap dat je al van een nieuwe riem kan zeggen dat die goed is qua duurzaamheid @chaola

* Anoniem: 250085 twijfelt of hij ook weer een twitteraccount aanmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Frenz64 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:56:
Wel knap dat je al van een nieuwe riem kan zeggen dat die goed is qua duurzaamheid @chaola

* Anoniem: 250085 twijfelt of hij ook weer een twitteraccount aanmaakt
Cynisme alert! :D "zou zijn" is de nuance in mijn tekst en dit haal ik letterlijk van bij TFK: "Hammerhead suggests that their silver sensor area is less likely to fail. I've no data to dispute or agree with that, I would tend to err towards them being correct though. In my experience, it is the strap sensor area that usually fails rather than the pod."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
Impressionant lijstje: https://gadgetsandwearabl...nics-clinic-on-the-wrist/
Als ze dat allemaal in de Apple Watch krijgen met "clinical grade precision" zoals ze zelf beweren dan heb je inderdaad een "clinic on the wrist" en zal de concurrentie een tussensprintje mogen plaatsen. Al zijn Samsung, Zepp Health, Withings en nog anderen blijkbaar ook al geïnteresseerd. Quid Garmin, Polar, Suunto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09
volgens mij gaan de volgende zaken stuk bij HR straps:

- connectors/ druk knoopjes, hoewel die van garmin beter zijn dan bv wahoo , lijkt de coating van 1 van de 2 half los te zijn bij mijn garmin en daardoor begint op de unit wat corrosie te ontstaan (3 jaar veel gebruikt)
- elasticiteit van de band, heeft met name met de kwaliteit van het materiaal te maken en de weerstand tegen wassen etc. soms is het ineens op, dit gaat bij mijn garmin na 3 jaar ook nog steeds goed
- bevestiging sensor patches op de band, dit kan los laten, breken, verrot gaan, bij mijn garmin na 3 jaar ook nog steeds goed
- connectie tussen de sensoren en de unit, als er ergens een breuk op treed, dan krijgt je unit ook niks meer binnen.. zullen wel ergens draadjes lopen, die kunnen ook stuk, los, breken.

De vraag is een beetje wat je ervan kan verwachten.. het is een gebruiksvoorwerp, zeker de strap die regelmatig de was in gaat, zal gewoon slijten.
Bij veel gebruik is alles boven de 2 jaar qua strap gewoon prima, voor de pod/unit zou je bij wijze van spreken 4 jaar moeten kunnen doen (2 straps).

Ook opvallend overigens dat mijn batterij nog steeds nooit vervangen is.. (ondanks veelvuldig gebruik) wellicht is de oude ANT+ strap een stuk zuiniger dan de nieuwe DUAL, of misschien gaat die ook gewoon jaren mee.. (als ik even snel reken zit ik zeker op 800 uur)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
@Prulleman Mijn H10 band is een dikke anderhalf jaar oud. Ruw geschat dus zo'n 400 uur gebruikt. Ik vind dat persoonlijk wat weinig om nu al uit garantie te gaan. Er zit inderdaad wel een klein scheurtje vlakbij de electropads. Of dat de oorzaak is, kan ik moeilijk zeggen, maar het zal alleszins reden genoeg zijn voor de servicedesk van Polar om mij een nieuwe riem van 34.9 euro aan te smeren. Dan kijk ik misschien beter naar een Wahoo Tickr voor 50 euro. Want ik heb geen garantie dat die nieuwe riem het probleem gaat oplossen, het kan nog altijd de pod zijn waar problemen mee zijn. Batterijconnectie problemen was immers hun oorspronkelijke diagnose. En dat ding vreet nog steeds batterijen. Zou 400 uur moeten meegaan, maar in praktijk meestal een goede 50 uur, ondanks loskoppelen na elk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Prulleman schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:51:
Bij veel gebruik is alles boven de 2 jaar qua strap gewoon prima, voor de pod/unit zou je bij wijze van spreken 4 jaar moeten kunnen doen (2 straps).
Het klittenband van m'n intensief gebruikte Wahoo Tickr Fit plakt niet goed meer.

N.a.v. jullie berichten bedacht ik me dat er twee straps werden meegeleverd, dus zojuist de eerste vervangen door de tweede. Aanschafdatum op het bonnetje in de doos is 19 juni 2019. Precies 2 jaar (plus een paar dagen) :)

In totaal heb ik met de eerste band 566 uur en 47 minuten aan activiteiten gelogd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yJYWBFUJpjt9eFmNeSi3YTFfTY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xp1h28xZ62ezSvMDVDuupXAt.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door elastiek op 16-07-2021 10:25 . Reden: Gebruiksduur toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
ascent schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:45:
[...]

Zal mn vriendin (die het horloge ook kocht) ook even tippen ;) hebbenn jullie er weer allebei 1 bij
Doorgegeven. Volg je haar terug? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
Hi, heb een vraag over de FR45. Kan niet duidelijk terug vinden of je de waypoints kan downloaden van het horloge. In de tabel onder de review van DC rainmaker lijkt het niet mogelijk. Op andere plekken lijkt het weer wel mogelijk via GarminConnect. Iemand met een FR45 die hier ervaring mee heeft?

Wil de waypoints ook gebruiken om mijn foto's te taggen maar dan moet ik ze wel kunnen downloaden in een gpx oid.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
ascent schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Doorgegeven. Volg je haar terug? :)
Uiteraard, van zodra ik de melding krijg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaauw87 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:10:
Complete the 20 mins HIIT workout for
(only 1 time per day)
18 times - 100% Cashback

15 times - 50% cashback

10 times - 20% cashback

Ben vooral benieuwd of ik zelf een workout moet verzinnen of dat er een programmering in dat ding zit met oefeningen. Ik track daarnaast echt nooit mijn HR tijdens het sporten, geen idee of 20 minuten met een gemiddelde hartslag van 130+ fatsoenlijk te doen is.

Verder ook nog geen bevestiging van de aanschaf in mijn mailbox ontvangen, de klantenservice maar even gemaild. Zal vast wel goed komen, maar nooit echt lekker om niks te horen na een uitgave van 200 euro :+
Een HIIT workout met gemiddeld 130 HR is prima te doen (tenzij je max rond de 140-150 ligt) gezien de intensiteit van de training.

De hamvraag is echter of de OHR van het horloge in staat is om een HITT work-out voldoende nauwkeurig te tracken. Dit is namelijk de meest lastige work-out om goed te meten en de meeste horloges gaan hier compleet nat op. Zij registreren de hoge pieken van de hartslag niet. Dat zou wel eens een uitdaging kunnen zijn om een hoog genoeg gemiddelde te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
Aghanim schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 06:33:
[...]

Een HIIT workout met gemiddeld 130 HR is prima te doen (tenzij je max rond de 140-150 ligt) gezien de intensiteit van de training.

De hamvraag is echter of de OHR van het horloge in staat is om een HITT work-out voldoende nauwkeurig te tracken. Dit is namelijk de meest lastige work-out om goed te meten en de meeste horloges gaan hier compleet nat op. Zij registreren de hoge pieken van de hartslag niet. Dat zou wel eens een uitdaging kunnen zijn om een hoog genoeg gemiddelde te halen.
Heb de gok maar genomen en deze enkele dagen geleden ook besteld. Trouwens geen email confirmatie gehad en tracking nummer blijft onvindbaar.
Vrees wel dat ik nooit een gemiddelde van 130 kan halen met cardio oefeningen in de fitness. Ik neem al jaren een betablocker ( preventief om minder migraine te hebben ) en door deze medicatie is mijn rusthartslag amper 49.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
tuxken schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:11:
[...]

Heb de gok maar genomen en deze enkele dagen geleden ook besteld. Trouwens geen email confirmatie gehad en tracking nummer blijft onvindbaar.
Vrees wel dat ik nooit een gemiddelde van 130 kan halen met cardio oefeningen in de fitness. Ik neem al jaren een betablocker ( preventief om minder migraine te hebben ) en door deze medicatie is mijn rusthartslag amper 49.
Ik ken het effect van een bètablokker niet op de hoogte van een haalbare hartslag. Maar mijn rust hartslag is lager dan 49 en ik kom prima in de 190 range als ik lang vol uitga. Als er geen beperkingen op je maximale hartslag zitten met zo’n medicijn dan zou ik daar niet een probleem verwachten voor je cashback. De nauwkeurigheid van de sensor is dan spannender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
[...]

Ik kreeg ook geen automatische bevestiging van mijn bestelling, heb ze daarom ook even een mail gestuurd en daar kwam vrij snel een reactie op met een Track & Trace.
Aghanim schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 06:33:
[...]

Check, zolang de gemiddelde hartslag prima wordt weergegeven... Je kan dit ook wel een beetje tweaken door voor de meting al wat te sporten zodat ik begin met een wat hogere hartslag.

Ga ook even kijken of ik specifiek de oefeningen/workouts staan die dan in het programma sta, of dat ik een schema kan maken in dit horloge en dan gewoon wat Thrusters/burpees/Airbike etc kan doen. Niet alle horloges herkennen de bewegingen namelijk goed. Het zou wat flauw zijn als ik achteraf kan fluiten naar de centen omdat ik andere oefeningen heb gedaan dan die geprogrammeerd stonden in het horloge :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Blaauw87 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Ik kreeg ook geen automatische bevestiging van mijn bestelling, heb ze daarom ook even een mail gestuurd en daar kwam vrij snel een reactie op met een Track & Trace.
Hm hier dan ook maar eens doen. Begint al goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Blaauw87 Het horloge moet dan wel pieken ruim hoger dan 150 registreren om dat gemiddelde te halen. Daar ben ik benieuwd naar omdat veel andere merken dat niet lukt.
Kan me niet voorstellen dat iemand gaat vergelijken of je de juiste oefeningen hebt gedaan etc. dus een beetje slimmigheden toevoegen moet vast kunnen :)

Succes met het experiment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Aghanim schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:38:
@Blaauw87 Het horloge moet dan wel pieken ruim hoger dan 150 registreren om dat gemiddelde te halen. Daar ben ik benieuwd naar omdat veel andere merken dat niet lukt.
Kan me niet voorstellen dat iemand gaat vergelijken of je de juiste oefeningen hebt gedaan etc. dus een beetje slimmigheden toevoegen moet vast kunnen :)

Succes met het experiment!
In de voorwaarde staat wel dat ze zullen gebruik maken van de andere meters (o.a. gyro, accelerometer, SpO2) om te controleren of je wel aan HIIT doet. Dat maakt voldoen aan de hartslagvoorwaarde ook wel een stuk lastiger omdat je met het HIIT programma continu pauzes moet nemen. Zou een stuk makkelijker zijn als je gewoon 20 min lang kon lopen op de treadmill.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
Aghanim schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:26:
[...]

Ik ken het effect van een bètablokker niet op de hoogte van een haalbare hartslag. Maar mijn rust hartslag is lager dan 49 en ik kom prima in de 190 range als ik lang vol uitga. Als er geen beperkingen op je maximale hartslag zitten met zo’n medicijn dan zou ik daar niet een probleem verwachten voor je cashback. De nauwkeurigheid van de sensor is dan spannender :)
De ene bètablokker is de andere niet en uiteraard maakt het aantal milligrammen dan ook nog uit, maar mijn <50 rust en =190 max zijn door 2x 40mg Sotalol naar net iets boven de 40 in rust en ergens rond de 160 max gegaan. En dat is de minimale dosering ervan, minder kon volgens de cardioloog niet. Bij Prorun.nl is trouwens net een artikeltje over hardlopen met een bètablokker verschenen.
Ik heb zelf verder het idee dat de OHR-meting van mijn horloges en banden minder goed is geworden, mogelijk doordat een bètablokker vaak ook een bloeddruk verlagend effect heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Frij5fd Hoe gaat het bij jou nu met hardlopen? Kun je dat nog of helemaal niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Frij5fd Op de site van Prorun die je noemt, wordt de lezer in onderstaand stukje tekst ook doorverwezen naar de Hartstichting. Soms zijn er ook andere medicijnen mogelijk, geen beta-blokkers, maar daar kan alleen een arts advies over geven.
Hoe kunnen we dit probleem aanpakken?
Zoals Jeanette zijn er tienduizenden mensen die bètablokkers slikken. Hoge bloeddruk. Hartkloppingen. Angst. Stress. Migraine. Er zijn verschillende redenen voor artsen om een bètablokker voor te schrijven.

Maar als mensen dan stoppen met sporten omdat ze een bètablokker slikken, dan gaat er wat mis.

Aan de ene kant moedigen artsen meer lichaamsbeweging aan. Maar aan de andere kant schrijven ze bètablokkers voor die sporten onmogelijk maken.

Een bevriende huisarts die ik het dilemma voorleg zegt dat hardlopen in het begin lastiger is, maar dat het met wat training vanzelf bijtrekt. Ze verwijst naar de website van de hartstichting waar dat te lezen is.
https://www.hartstichting...n/medicijnen/betablokkers
Daar staat in het kader:
Soort sport
Als je bètablokkers gebruikt, kun je beter kiezen voor een duursport dan een sport waarbij explosieve kracht gevraagd wordt. Vormen van duursporten zijn joggen, fietsen, zwemmen en wandelen. Je merkt misschien dat je prestatie minder is dan zonder bètablokkers, maar dit is wel weer te verbeteren door training. Wil je intensief gaan sporten? Vraag dan je arts om advies.
Daar wordt ook nog intensief sporten genoemd, maar na overleg met de arts.

Bij de meeste sporters is er echter ook zonder intensief sporten best nog veel verbetering mogelijk. Door wat meer te trainen wordt je "normaal" ook beter en is het risico op blessures heel veel lager dan bij meer intensiever trainen. Veel goede trainers raden dat eerder aan dan intensiever te gaan trainen, ook voor sporters zonder beta-blokkers......

Succes met het vinden van je de weg erin die je al ingeslagen bent. Blijf de verbinding met je arts goed in stand houden, blijf een goed logboek bijhouden , wat je mogelijk al deed. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Aghanim schreef op zondag 18 juli 2021 @ 07:43:
@Frij5fd Hoe gaat het bij jou nu met hardlopen? Kun je dat nog of helemaal niet meer?
Hardlopen gaat prima, maar ik ben bij de atletiekvereniging wel een (recreatieve) groep lager gaan lopen. Ik mag tot 20 km, dus geen marathons meer. Intervallen en heuveltraining gaan minder snel. De truc is verder de VO2 max er niet te door laten toenemen, doordat dat tot een verdere vergroting van het hart kan leiden (is nu gezakt naar 49 volgens Garmin). Door wat kilo's af te vallen, heb ik ervoor gezorgd dat mijn hart ook minder hard hoeft te werken. Uteindelijk vielen de consequenties me wel mee, eigenlijk. Geldt ook voor fietsen en zwemmen.

@route99, ik heb in goed overleg met de cardioloog wat geëxperimenteerd. Heel veel opties bleken er echter niet te zijn.

Belangrijkste wijze van monitoring zijn voor mij mijn Garmin horloges; tot nu toe 100% correlatie tussen denk stressfactor in rust en het wel/niet aanwezig zijn van een hartritmestoornis. Rond de 50 in rust betekent hartritmestoornis, een waarde van 20 of minder is prima

[ Voor 23% gewijzigd door Frij5fd op 18-07-2021 09:12 . Reden: Beantwoording vraag Route99 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Frij5fd Houd je aan de richtlijnen van de arts. Vraag hem eens of een zgn ablatie een reëel/ verantwoord alternatief is voor jou. Word ook bij hardlopers gedaan, weet ik uit ervaring bij anderen.
Alleen de arts heeft met jou het laatste woord, het is informatief bedoeld en niet sturend. Doe wat bij jou past.

[ Voor 0% gewijzigd door route99 op 18-07-2021 11:02 . Reden: wordt = word ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Frij5fd Fijn dat je in elk geval nog behoorlijk veel kunt qua hardlopen (genoeg fitte mensen redden een 20km nooit) al kan ik me ook voorstellen dat het mentaal wel impact heeft als je gedwongen rustiger aan moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Zijn er al mensen die de mobvoi binnen hebben? Ik krijg m als alles meezit vanmiddag. Moeten we daar evt even een los draadje voor aanmaken? Ik weet. Iet zo goed hoeveel mensen het horloge hier nu hebben besteld

Dr zijn er al een paar begonnen https://twitter.com/search?q=hiitchallengewithTicWatchE3

Zucht. Ruk app. 20x 1 minuut (40s werken, 20 sec rust) is samen geen 20 minuten want hij telt de laatste rust niet mee. M'n eerste workout is dus 19m40s #fml

[ Voor 57% gewijzigd door ascent op 19-07-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:12
Zijn er hier mensen die wat uitgebreidere ervaring hebben met Garmin of Suunto in combinatie met Komoot?

Wij gaan regelmatig stukken wandelen, en gebruiken daar vaak Komoot bij voor de navigatie.
Dat gaat goed op de telefoon.

Het mooiste lijkt mij om dat op de Garmin of Suunto te doen, veel handiger.

Regelmatig gaan we wel van het pad af, stukje afsnijden, iets andere, langere route, ...
Hoe wordt dat opgepakt?

Ik las op DCRainmaker dat je met de Suunto dan aan jezelf bent overgeleverd.
Hoe zit dat bij Garmin?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03
Als je met Komoot een gpx kan maken dan kan je die gewoon met Connect openen en doorsturen naar je Garmin. Route volgen en zodra je van het pad af raakt heeft de Garmin dit aan. Mocht je een kaart erop hebben staan dan kan je natuurlijk zien waar je bent en waar de route loopt. Mits je Garmin dit allemaal ondersteund natuurlijk.

Ik gebruik altijd Locus Map en werk op deze manier met mijn Fenix 5x+

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:45:
Zijn er al mensen die de mobvoi binnen hebben? Ik krijg m als alles meezit vanmiddag. Moeten we daar evt even een los draadje voor aanmaken? Ik weet. Iet zo goed hoeveel mensen het horloge hier nu hebben besteld

Dr zijn er al een paar begonnen https://twitter.com/search?q=hiitchallengewithTicWatchE3

Zucht. Ruk app. 20x 1 minuut (40s werken, 20 sec rust) is samen geen 20 minuten want hij telt de laatste rust niet mee. M'n eerste workout is dus 19m40s #fml
Had dan gewoon een minuutje extra gedaan voor de zekerheid ;)

Ach ja een dag extra maakt ook niet uit. Ben benieuwd hoeveel mensen het volhouden. Er zullen er nu genoeg zijn die zich na 1 workout beseffen dat 20min lang je hartslag zo hoog houden op intervalbasis vrij pittig is. De eerste blessures komen na een dag of 3 (zeker degenen die geen warming up doen!) en het enthousiasme is na een week denk ik ook wel weg bij velen. Knap als je het volhoudt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
[...]

Mijn rusthartslag zit soms onder de 40 (komt door het vele sporten), dus rust hartslag zegt niet perse iets over je hartslagbereik. Die van mij loopt tot max 195.... maar door een beta blocker kan het wel aanzienlijk lastiger worden idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87

Edit : Bedankt iedereen, heb nu 3 vrienden
Ik heb je toegevoegd, MrBluuepants.

Vandaag komt de horloge binnen, zal 'm morgen eens aanslingeren als test tijdens een reguliere crossfit workout. Kijken hoe dat gaat.
Pagina: 1 ... 197 ... 319 Laatste