Een aantal maanden geleden heb ik een Fenix 6s Pro geprobeerd waar ik niet aan kon wennen door het bandje. Ook een vergelijkbaar aftermarket bandje gaf dezelfde irritatie. Het was dus geen gelukkig huwelijk. Net nadat de F6 retour was gegaan kwam @
Arjan90 met het idee om de bandjes om te draaien. Daarna linkte iemand een filmpje waarin te zien was hoe je met wat geknutsel met pinnetjes een normaal bandje op de F6 kunt bevestigen. Hierdoor heb je ineens een wereld aan keuzemogelijkheden.
Dit bleef me bezig houden omdat ik erg graag een F6s Pro wilde voor het hardlopen en specifiek trailrunnen. Onlangs bij Prime Day deze kunnen kopen voor € 418,- en in eerste instantie wilde ik de F6 puur gebruiken voor hardlopen. Na het zien van het knutselfilmpje heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een
Archer Nylon bandje gekocht.
Vervolgens heb ik bij dit bandje de quick release bevestiging verwijderd. Dat was even pielen maar ging prima. Daarna heb ik de pinnetjes die bij de F6 zitten door het Archer bandje geduwd. Links zie je de originele pin van het Archer bandje (quick release) en rechts zit de originele pin van de F6 er al doorheen.
Zo kon ik dit bandje probleemloos aan de F6 bevestigen.
Na 2 dagen was het enorm stugge bandje gewend aan mijn pols en zit het prima comfortabel. Dat heeft me doen besluiten om de F6s de hele dag te gaan dragen omdat wisselen tussen 2 horloges erg irritant is. De Apple Watch heb ik dan ook verkocht.
Ik kan het filmpje niet meer terugvinden maar de poster in dit topic die het linkte ben ik erg dankbaar