Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 196 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De F6S Pro is met Duitse prime (woonadres op Duitsland zetten om dat aan te vragen) nu €419. F6X pro €465. Goedkoper gaat het niet worden. FR245 was daarstraks €160. Venu €190.

@Pabz zoals Gordon zou zeggen: this is the moment…..

Mocht iemand een horloge nodig hebben zou ik zeker even kijken :)

[ Voor 35% gewijzigd door Aghanim op 21-06-2021 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:44
Aghanim schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:50:
[...]

Dat weet ik maar ik een buitenboord beugel past niet bij de rest van mijn gestylde outfits ;)

Mijn tijden overigens ook niet :+

Edit: moet wel zeggen dat het qua omgevingsgeluid een goede optie lijkt. Het ‘hearthrough’ van Jabra werkt pas op 1 meter afstand maar dan is het vaak al te laat.

Overigens ben ik de beroerdste niet. Ook de aftershokz zijn in de aanbieding ;)
Maar neem er dan wel eentje met een goede ambient functie, je (gehoor) afsluiten op de fiets of hardlopend is niet echt een aanrader als je veilig door het verkeer wil. Wat dat betreft is bone conducting een prima oplossing (en voor onder de €20 via ome Ali te krijgen)

Ah, miste je edit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
IzoOoo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:08:
Erg scherpe Garmin aanbiedingen op runningxpert.

Onder andere:
Garmin Fenix 6 Sapphire €479
Garmin Fenix 6s Sapphire €479
Garmin Forerunner 245 Music €209

https://www.runningxpert....hrm.html?manufacturer=299
Oei. Daar is de 6X sapphire nu wat ik 26 dagen geleden voor de reguliere 6X betaald heb...
En ik zie dat ik nog 4 dagen retour termijn heb bij Bol...
Hoewel ik er eigenlijk principieel op tegen ben om dit soort fratsen uit te halen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:44
Flix20 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:16:
[...]

Oei. Daar is de 6X sapphire nu wat ik 26 dagen geleden voor de reguliere 6X betaald heb...
Interessant, ja. Ik zag bij Amazon dat de Sapphire niet mee deed in de Prime deals, dus besloot ik maar niet een bult geld uit te geven. Maar nu wordt het weer heel verleidelijk om de portemonnee te trekken... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
[...]

Hoewel ik er eigenlijk principieel op tegen ben om dit soort fratsen uit te halen.
Je kan er een mailtje aan wagen om alsnog korting te krijgen, kunnen ze kiezen, of een retour of minder marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Ik zie dat de 6X sapphire 579 is. Damn dat is wel weer een stuk goedkoper. Is het een betrouwbare partij die het aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pabz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:01:
Ik zie dat de 6X sapphire 579 is. Damn dat is wel weer een stuk goedkoper. Is het een betrouwbare partij die het aanbiedt?
Volgens de reacties in dit topic wel. Al meerdere horloges besteld en geleverd zo te lezen. Ik vind het toch wat too good to be true klinken. Als in: hoe kan deze Deense website structureel zoveel modellen ver onder de prijs van concurrenten aan (blijven) bieden?

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 22-06-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Aghanim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:13:
[...]

Volgens de reacties in dit topic wel.
Ok, dank!

Kent iemand trouwens een (goedkoper) alternatief voor de Ultrafit 26mm nylon band? Heb al uitgebreid gezocht, inclusief bij de vrienden van Ali, echter ze bieden allemaal met Quickrelease aan. Dat vind ik persoonlijk een stuk minder mooi. Was wel gecharmeerd van de ultrafit band, maar 50 euro voor een stukje nylon.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Snap ik.. maar zij hebben wel hun bedrijfsmodel hierop gebaseerd en je betaald daar wel gewoon voor. Race to the bottom? Zeker, maar als individu kun je lastig uitstappen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Er loopt trouwens een klok op hun website die nog 1u en 23min over heeft. Is de deal daarna weer voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:38
Ik heb een paar maanden geleden een Garmin bandje bij hun besteld en zonder problemen geleverd gekregen.. Je krijgt wel een paar mails in het Deens en duurt wat langer dan bij een Nederlandse winkel..
Pabz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:44:
Er loopt trouwens een klok op hun website die nog 1u en 23min over heeft. Is de deal daarna weer voorbij?
Die klok maakte me ook een beetje zenuwachtig :) Dus maar gelijk besteld ;)

[ Voor 25% gewijzigd door M@cer op 22-06-2021 09:50 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
M@cer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Die klok maakte me ook een beetje zenuwachtig :) Dus maar gelijk besteld ;)
Ook de trekker overgehaald. Overigens wel bijzonder dat op de bevestigingspagina staat "Bedankt voor je RMA bestelling" haha. Heb toch andere gedachten bij RMA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
Ik had de impressie dat die timer er was om mee te gaan met de levering. Dus voor 12u bestellen om met de zending van vandaag mee te gaan, anders eerst volgend moment.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:10
Flix20 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:21:
Ik had de impressie dat die timer er was om mee te gaan met de levering. Dus voor 12u bestellen om met de zending van vandaag mee te gaan, anders eerst volgend moment.
Volgens mij is dit correct (ik heb gisteren besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@AequitasII Hoe lang is de levertijd bij die website? Of is hij nog niet verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Aghanim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:26:
@AequitasII Hoe lang is de levertijd bij die website? Of is hij nog niet verzonden?
Ik heb gisteravond besteld en zojuist een track en trace gekregen. Waarschijnlijk morgen bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AequitasII schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Ik heb gisteravond besteld en zojuist een track en trace gekregen. Waarschijnlijk morgen bezorgd.
Vanuit NL verzonden of Denemarken? Gaat in elk geval prima snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Aghanim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Vanuit NL verzonden of Denemarken? Gaat in elk geval prima snel.
Verzonden vanuit Denemarken zo te lezen. Het lijkt goed te gaan inderdaad. Nu hopen dat het horloge morgen ook in een stuk ontvangen wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensonthemove
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Long time lurker hier :)
Voor deze prijs toch maar de knoop doorgehakt en de 6x sapphire besteld om mijn 5x te vervangen, via runningxpert... hopelijk gaat het allemaal goed vanuit Denemarken!
En om ermee samen te gaan ook gebruik gemaakt van de aftershokz aanbieding, hoef ik voortaan geen losse device meer mee te nemen voor een muziekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Iemand nog suggesties voor goede Nylon straps met klitteband voor de 6X? Ik weet dat je voor de gewone F6 de straps van Coros Apex kan gebruiken, echter de F6X heeft 26mm nodig. Ik vind alle varianten van Ali met quickrelease niet zo mooi, met name niet vanwege de quickrelease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 21:59

jurma

simply connecting...

@Pabz Je kan ze kopen op de volgende site: https://www.smartwatchban...-6x-nylon-band-zwart.html

Daar heb ik ook mijn nylon strap gekocht voor de Venu 2. Werkt perfect.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
jurma schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:01:
@Pabz Je kan ze kopen op de volgende site: https://www.smartwatchban...-6x-nylon-band-zwart.html

Daar heb ik ook mijn nylon strap gekocht voor de Venu 2. Werkt perfect.
Thanks, maar dan heb je toch zo'n groot (lelijk) zilverkleurig ding aan je strap hangen :P . Ik zou het juist zonder willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Aghanim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:26:
Ik heb zondagavond besteld en zojuist mijn horloge ontvangen, supersnel dus.
En er zat echt een gloednieuwe, gesealde Fenix Sapphire in de doos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:17
Ziet er naar uit met al die deals op de 6(x) dat de 7 nakende is! ✔️👍🤑

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Ik heb de Fenix 6 pro solar titanium net voor € 599 besteld bij Runningxpert. Ook de Fenix 6 sapphire titanium (pro) is daar nu € 599. Doorslaggevend was dat de titanium versie maar 7 gram zwaarder is dan de Fenix 5s plus die ik nu heb (72 ipv 65 gram). Het is de lichtste optie om een 1,3 inch scherm te krijgen met topoactive kaarten.

Ik loop meestal hard met de Fenix 5s plus (1,2 inch scherm), maar als ik soms een keertje met de Vivoactive 4 liep (1,3 inch) dan waren de getallen merkbaar/aangenaam groter. Terwijl het verschil in lettergrootte eigenlijk maar beperkt is.

Verder is het prettig om iets langer firmware updates te krijgen, naar een hoger CIQ nummer. Voor de Fenix 5s plus zal het nu wel zo ongeveer ophouden en komen er alleen nog maar bug fixes. Dan wordt de functionaliteit ten behoeve van CIQ apps niet meer uitgebreid.

NB: het is dat ik wat euro's binnen krijg met datavelden die ik voor de Garmin horloges maak èn firmware met hogere CIQ versies als ontwikkelaar nodig heb, anders had ik mijn FR935 nog steeds gehad en voor navigatie op de trails mijn fietscomputertje gebruikt. Het zijn enorme bedragen die Garmin vraagt voor de high-end horloges (zelfs nu ze afgeprijsd zijn)

[ Voor 17% gewijzigd door Frij5fd op 22-06-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor mijn vriendin op zoek naar een nieuw horloge nadat haar Fitbit het na 4jr begeven heeft (helaas is mijn FR235 niet stuk te krijgen!). Primaire use-cases zijn eigenlijk: Horloge/tijd, stappenteller / health-tracking en secundair de smartfeatures van notificaties etc en loggen van sport zoals fietsen en evt een keer een workout. Op basis van DCR en eigen onderzoek gekomen tot:
- Venu 2, helaas lastig te krijgen
- Vivoactive 4, DCR raadt de 3 aan maar dat is mij een te oud model inmiddels en met huidige prijzen ligt dat niet ver genoeg uit elkaar
- Apple Watch 6 als buitencategorie, maar eigenlijk niet helemaal serieus overwogen.

Neig nu naar de VA4 met name omdat die goed verkrijgbaar is voor een (binnen dit segment) acceptabel bedrag van 250,-. Zijn er nog speciale dingen die me op andere gedachten zouden moeten brengen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Sander schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:20:
...
Neig nu naar de VA4 met name omdat die goed verkrijgbaar is voor een (binnen dit segment) acceptabel bedrag van 250,-. Zijn er nog speciale dingen die me op andere gedachten zouden moeten brengen nu?
De VA4s is ook een optie, sommige dames prefereren die omdat het horloge iets kleiner is.
Als je vriendin van open water zwemmen houdt en/of een vermogensmeter op de fiets heeft (en geen fietscomputer daarvoor heeft), danwel triathlons wil gaan doen, dan is een Vivoactive 4 wat minder handig. Als ze graag zaken als hersteltijd etc wil zien na het hardlopen (Firstbeat metrics), dan ook niet. In alle andere gevallen is het een prima keuze , vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@Sander voor mijn vriendin kwam ik op een Venu 2s en die bevalt haar heel prima.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:38:
@Sander voor mijn vriendin kwam ik op een Venu 2s en die bevalt haar heel prima.
Dat was ook eerste keus maar die is nu 150€ duurder dan de VA4 en dat vind ik net wat teveel van het goede. (Zie nu 360 bij Amazon… hmm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bol had gisteren heel kort een prijsfoutje: een FR245 voor €69. Omdat ik toch wel wat features van Garmin mis met hardlopen tegenover de AW en deze aanbieding/fout een enorme no-brainer was heb ik direct besteld, er van uitgaande binnen 5 min een annulering te ontvangen vanwege prijsfout. Is echter zojuist verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:20:
Bol had gisteren heel kort een prijsfoutje: een FR245 voor €69. Omdat ik toch wel wat features van Garmin mis met hardlopen tegenover de AW en deze aanbieding/fout een enorme no-brainer was heb ik direct besteld, er van uitgaande binnen 5 min een annulering te ontvangen vanwege prijsfout. Is echter zojuist verzonden :)
En dan zit er zo dadelijk een FR45 in de doos… ;) En als het wel een FR245 is, dan… *O*

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Online reviews zijn in elk geval positief: https://www.trustpilot.com/review/runningxpert.com

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:27:
[...]

En dan zit er zo dadelijk een FR45 in de doos… ;) En als het wel een FR245 is, dan… *O*
Over het algemeen moet dat wel goed komen bij Bol. Vind het ook zeker sportief dat ze leveren. Kan ik alsnog die Garmin pod kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:36:
[...]

Over het algemeen moet dat wel goed komen bij Bol. Vind het ook zeker sportief dat ze leveren. Kan ik alsnog die Garmin pod kopen ;)
Nou… ondersteund de RD Pod power op de 245? Ik dacht het niet.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:39:
[...]

Nou… ondersteund de RD Pod power op de 245? Ik dacht het niet.
Hopelijk via een ConnectIQ app maar nog niet gezocht. Ging er niet van uit dat er geleverd zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:43:
[...]

Hopelijk via een ConnectIQ app maar nog niet gezocht. Ging er niet van uit dat er geleverd zou worden.
https://5krunning.com/gar...e-all-compatible-devices/
Voor power heb je een barometrische sensor nodig volgens mij en laat die nou juist niet in de 245 zitten.
Of.., een Stryd aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 22-06-2021 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
Aghanim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:43:
[...]

Garmin running power kun je sowieso alleen via een app binnen krijgen (van Garmin).
Maar zoals hierboven aangegeven vereist het een barometer. Dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensonthemove
  • Nu online
Net de track & trace informatie ontvangen voor mijn Fenix 6x Sapphire via runningxpert. Viel mij op dat het adres van de afzender gewoon een nederlands adres is, lijkt er dus op dat ze een soort magazijntje in nederland hebben? Als het goed is morgen bezorgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:45
Ik zoek ook een sporthorloge maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil ermee hardlopen (stava), mountainbiken (strava) en windsurfen. De meeste Garmins hebben windsurfen niet in het standaardmenu, maar is het mogelijk dat (via een app of zo) toe te voegen? Of weet iemand welke typen deze activiteit wel standaard opgenomen hebben?

Ik keek nu naar de forerunner 245 music. Zag ook de 645 hier en daar in de aanbieding, die kan ook hoogtemeters registreren hetgeen voor mountainbiken wel leuk is (maar geen must)

andere tips? Liefst Garmin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
twodigits schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:53:
Ik zoek ook een sporthorloge maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil ermee hardlopen (stava), mountainbiken (strava) en windsurfen. De meeste Garmins hebben windsurfen niet in het standaardmenu, maar is het mogelijk dat (via een app of zo) toe te voegen? Of weet iemand welke typen deze activiteit wel standaard opgenomen hebben?

Ik keek nu naar de forerunner 245 music. Zag ook de 645 hier en daar in de aanbieding, die kan ook hoogtemeters registreren hetgeen voor mountainbiken wel leuk is (maar geen must)

Voor Garmin kun je in de Connect IQ Store op zoek naar losse apps e.d.. Vervolgens kun je bij de informatie van de app zien met welke toestellen hij compatibel is.

Ik zie dat er verschillende tussen staan, even kijken welke jou het beste lijkt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Goede tip @karazz , dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Ik zou @Frenz64 even vragen, die doet volgens mij dingen met zo'n plank.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
@Aghanim gewoon die FR245 verkopen voor 229 euro en daarvan een Stryd halen die je aan de apple watch kan koppelen ;)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Die 645music is op runningxpert nu 199 euro, kan toch bijna niet? een 245music is 209 euro.

de 645 is luxer, kan meer, maar wordt blijkbaar niet meer van nieuwe software voorzien. Maar 199 euro is scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou altijd de 245M nemen boven de 645. Tenzij Pay of een hoogtemeter een must is. Je levert dan wel stevig in op features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Aghanim schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:43:
Ik zou altijd de 245M nemen boven de 645. Tenzij Pay of een hoogtemeter een must is. Je levert dan wel stevig in op features.
Kan je toelichten waarom, te meer daar de 645 meer kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@twodigits De 245 heeft een aantal functies (b.v. body battery, PacePro, suggested workouts) die niet op de 645 zitten. De 645 heeft daarentegenover wel weer een barometrische sensor en Garmin Pay. De 245 is eigenlijk een generatie/jaar nieuwer. Bevat dus ook een betere hartslagsensor en andere GPS chip (Sony, die een stuk zuiniger is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
twodigits schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:33:
[...]

Kan je toelichten waarom, te meer daar de 645 meer kan?
De 645 kan niet meer. @PatrickC noemt al een aantal verschillen maar er zijn er meer. Zo heeft de 245 een vernieuwde interface. Je kunt ze het beste vergelijken op de website van DCRainmaker.

Wel een mooi horloge overigens, zeker de slate versie.

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 23-06-2021 14:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twodigits
tnx, ik bekijk op aanraden van een kennis nog even de Venu maar ik denk dat het de 245 music gaat worden

update: net de Forerunner 245 music besteld, voor 209 euro. Lijkt me een erg goeie deal _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door twodigits op 23-06-2021 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Er is idd een IQ app die Windsurf toevoegt aan je activiteitenlijst @twodigits . Ik gebruikte hem wel, je krijg zo'n standaard speed gps overzicht, maar dat ging bij mij een keer fout omdat ik niet (goed) op start drukte en dus m'n hele sessie niet opnam, dikke Stravastress dus. SIndsdien gebruik ik een wandelprofiel, het leukste vind ik toch om te zien waar ik gesurft heb, niet hoe hard.

Overigens Sup ik ook dus en daar is een mooi profiel bij met slagen per minuut en aantal meters per slag, superleuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Sup? Was dat geen 'hip' woord voor peddelsurfen of weer wat anders?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Stand up paddling aka peddelsurfen idd

Overigens een prachtig complementaire 3e sport naast rennen en fietsen. Maar een topic is er helaas niet, tweakers zijn blijkbaar nogal conservatief qua sportkeuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd

De Fenix 6 range heeft surfen vorig jaar als sport in een firmware update erbij gekregen. Alleen geen idee welke vorm van surfen het betreft (wind-, kite- en/of golfsurfen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Frenz64 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:51:
Stand up paddling aka peddelsurfen idd

Overigens een prachtig complementaire 3e sport naast rennen en fietsen. Maar een topic is er helaas niet, tweakers zijn blijkbaar nogal conservatief qua sportkeuzes
Of conservatief in het maken van een topic. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Frij5fd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:06:
[...]

De Fenix 6 range heeft surfen vorig jaar als sport in een firmware update erbij gekregen. Alleen geen idee welke vorm van surfen het betreft (wind-, kite- en/of golfsurfen)
Zag het, maar gaat inderdaad om golfsurfen, dus old school zonder zeil. Vond die watch daarbij overkill voor mij, ook qua prijs. Heb meteen wat hardloopmaatjes op de aanbieding geattendeerd, 209 e voor een 245 is een no brainer wat mij betreft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Gonadan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:03:
[...]

Of conservatief in het maken van een topic. :P
Was ook een beetje flauw, suppen is nog meer een vrijetijdsactiviteit ipv een sport. Dat ik elke keer verder, sneller en beter wil is een karakterafwijking :+

Als ik al zie dat het triatlon topic hier een zieltogend bestaan leidt, dan heb ik geen zin in een openingspost met 1 a 2 reacties. Los daavan, supmaatjes genoeg irl (beter gezegd windsurfmaatjes die ook suppen) en over een paddle ben je ook snel klaar. Hoewel ik ze ook ken die carbon shafts willen met een door Hawaiaanse hogepriester gladgewreven bamboeblade, dat minimaal 5 jaar gerijpt heeftin een badje van palmolie van palmen die in de kratermond van de Popocatepetl gegroeid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:06
Waar ik trouwens net achter kom via Runalyze, is dat bijv. de Garmin Venu ook gewoon de "Recovery time" en "Training effect" bijhoudt in het FIT bestand. Dat doet hij vanaf 11 december bij mij, dus het is kennelijk tussentijds aangepast. De informatie wordt dus ook op de Venu gewoon bijgehouden, maar wordt niet gebruikt in de weergave. Ik krijg de informatie nu met de Fenix 6s Pro natuurlijk te zien, maar zie dus ook niet de historische data die vanuit de Venu komt. Het lijkt dus wel opgeslagen te worden in Garmin Connect, maar niet actief verwerkt te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQfwvfJtDr9Gr2OjZgqnwtj78Lw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yI5v5412cYlDWvOpXusiXzQv.png?f=user_large
Kijk die hersteltijd eens korter worden de afgelopen maanden, dat ligt niet aan de duur van de trainingen :*)

Ik vond het best interessant, misschien dat anderen het al wel wisten.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 24-06-2021 09:14 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Dat is op zich wel logisch toch? Als je goed traint gaat je fitheid omhoog, trainingen worden daardoor relatief minder intensief waardoor je minder herstel nodig hebt. Dus als je de trainingen zou verlengen/verzwaren om de toenemende fitheid te compenseren, ofwel jezelf blijven uitdagen. Dan zou ik verwachten dat de hersteltijd gelijk blijft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Dat is zeker logisch, maar vooral ook een bevestiging van mijn gevoel. Altijd fijn als data dat bevestigt! Ik heb de duur van trainingen niet aangepast, intensiteit is wel iets omhoog gegaan. Was vooral verbaasd dat de data kennelijk wel wordt verstrekt, zo kun je het in Runalyze toch bijhouden.

Service van Garmin is trouwens top, heb vorige week woensdag mijn Venu (1) retour gestuurd en vandaag alweer terug. Een nieuwe in gesealde verpakking, dus die kan mooi in de verkoop. Hopelijk ben ik hem snel kwijt, scheelt weer een hoop geleur aan de deur :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik weet nog niet of mijn vivoactive 3 Music gemaakt kan worden. Net binnen de garantie zaten er scheurtjes waar het bandje vast zit, waardoor het bandje los schoot. Zit nu een beetje te twijfelen tussen de forerunner 745 en 945. Maar kaarten lijkt some wel handig, met lange wandelingen, dus dan toch 945. Die met lte lijkt leuk, en is ook iets kleiner en lichter, maar zeker met het abonnement wordt het wel een pak duurder.

Update: hij is gemaakt. Heb hem nog niet terug, maar inmiddels jeukt het wel een beetje. Misschien uitkijken naar een mooie aanbieding voor een 945,of toch wachten tot de 955 hopelijk eind dit jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Diablow op 25-06-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Frij5fd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:14:
Ik heb de Fenix 6 pro solar titanium net voor € 599 besteld bij Runningxpert. Ook de Fenix 6 sapphire titanium (pro) is daar nu € 599. Doorslaggevend was dat de titanium versie maar 7 gram zwaarder is dan de Fenix 5s plus die ik nu heb (72 ipv 65 gram). Het is de lichtste optie om een 1,3 inch scherm te krijgen met topoactive kaarten.

Ik loop meestal hard met de Fenix 5s plus (1,2 inch scherm), maar als ik soms een keertje met de Vivoactive 4 liep (1,3 inch) dan waren de getallen merkbaar/aangenaam groter. Terwijl het verschil in lettergrootte eigenlijk maar beperkt is.

Verder is het prettig om iets langer firmware updates te krijgen, naar een hoger CIQ nummer. Voor de Fenix 5s plus zal het nu wel zo ongeveer ophouden en komen er alleen nog maar bug fixes. Dan wordt de functionaliteit ten behoeve van CIQ apps niet meer uitgebreid.

NB: het is dat ik wat euro's binnen krijg met datavelden die ik voor de Garmin horloges maak èn firmware met hogere CIQ versies als ontwikkelaar nodig heb, anders had ik mijn FR935 nog steeds gehad en voor navigatie op de trails mijn fietscomputertje gebruikt. Het zijn enorme bedragen die Garmin vraagt voor de high-end horloges (zelfs nu ze afgeprijsd zijn)
Vanmorgen de Fenix 6 pro solar binnen gekregen, maar het was niet de titanium versie. Engelstalige klantenservice van Runningxpert daarna gesproken (de Nederlandse klantenservice zou er tussen 10 en 12 uur ook zijn, maar had het te druk). Ik kreeg excuses, terugsturen is gratis en het geld zou over 2 à 3 weken weer op de rekening staan. Ik kon 'm nu weer opnieuw bestellen en 599 euro wederom aftikken. Dat is een wat vreemde gang van zaken natuurlijk, maar dat is het risico met een buitenlandse prijsvechter. Levering vindt plaats vanuit Ochten, zoals ik het begrijp, die per bestelling gevoed wordt vanuit Denemarken of Duitsland. Het "aftellende" klokje met vrachtwagenicoontje op de website gaat daar ook over volgens mij

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AequitasII
Ik heb deze ochtend ook de Fenix 6 Sapphire Ontvangen van runningxpert. Hier is alles in orde. Nu nog even bekend worden met alle functies. Lekkere upgrade na mijn Vivoactive HR 😍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rensonthemove
  • Nu online
Mijn 6x Sapphire wordt als het goed is vanavond bezorgd, wachten duurt lang :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Venu 2 nu voor 330€ bij Mediamarkt. Online al uitverkocht, wel nog ophalen in de winkels. De 2s is online nog we op voorraad.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 24-06-2021 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensonthemove
  • Nu online
rensonthemove schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:19:
Mijn 6x Sapphire wordt als het goed is vanavond bezorgd, wachten duurt lang :D
Netjes bezorgd, model is de juiste zoals besteld en alles werkt perfect, erg blij mee.
De Aftershokz werken er ook goed mee samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 15:12

Spotter

Lichtnicht

Frenz64 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:42:
[...]

Was ook een beetje flauw, suppen is nog meer een vrijetijdsactiviteit ipv een sport. Dat ik elke keer verder, sneller en beter wil is een karakterafwijking :+

Als ik al zie dat het triatlon topic hier een zieltogend bestaan leidt, dan heb ik geen zin in een openingspost met 1 a 2 reacties. Los daavan, supmaatjes genoeg irl (beter gezegd windsurfmaatjes die ook suppen) en over een paddle ben je ook snel klaar. Hoewel ik ze ook ken die carbon shafts willen met een door Hawaiaanse hogepriester gladgewreven bamboeblade, dat minimaal 5 jaar gerijpt heeftin een badje van palmolie van palmen die in de kratermond van de Popocatepetl gegroeid zijn.
Nog een supper hier, ik wil best 1 van die 2 reacties geven ;). Maar er is denk ik genoeg over materiaal te bespreken, maar verder? Op facebook gaat het vooral om leuke routes, en dat past weer beter bij Facebook dan hier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Ik heb mijn F6X Pro sapphire gisterenochtend ontvangen via runningexpert en ben er superblij mee! Nu ff uitvogelen wat ik er allemaal mee kan haha.

Merk al wel dat het me niet lukt om hem aan de wifi te hangen en dat meldingen van mijn telefoon soms heel goed gaat en soms hele periodes komt er niets door. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pabz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:51:
Ik heb mijn F6X Pro sapphire gisterenochtend ontvangen via runningexpert en ben er superblij mee! Nu ff uitvogelen wat ik er allemaal mee kan haha.

Merk al wel dat het me niet lukt om hem aan de wifi te hangen en dat meldingen van mijn telefoon soms heel goed gaat en soms hele periodes komt er niets door. Iemand een idee?
Het weekend is denk ik te kort om alle functies te ontdekken! ;)

Wat betreft je WiFi probleem. Je probeert niet te connected met een 5GHz netwerk neem ik aan? Dat kan namelijk niet.

Wat betreft meldingen van je telefoon. Garmin horloges willen nog wel eens de Bluetooth verbinden verliezen met je telefoon. Ik heb er met mijn FR645M met een iPhone 12 Pro ook wel eens last van. Opnieuw opstarten van de GC app lost dat altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
PatrickC schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Het weekend is denk ik te kort om alle functies te ontdekken! ;)

Wat betreft je WiFi probleem. Je probeert niet te connected met een 5GHz netwerk neem ik aan? Dat kan namelijk niet.

Wat betreft meldingen van je telefoon. Garmin horloges willen nog wel eens de Bluetooth verbinden verliezen met je telefoon. Ik heb er met mijn FR645M met een iPhone 12 Pro ook wel eens last van. Opnieuw opstarten van de GC app lost dat altijd op.
Dank. Volgens mij is mijn Unifi netwerk mixed 2.4 en 5 GHz. Wel beetje ouwbollig dat de garmin hier niet mee om kan gaan... Heeft geen consequenties voor firmware updates etc toch?

Thanks voor de tip van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pabz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:43:
[...]

Dank. Volgens mij is mijn Unifi netwerk mixed 2.4 en 5 GHz. Wel beetje ouwbollig dat de garmin hier niet mee om kan gaan... Heeft geen consequenties voor firmware updates etc toch?

Dan zou gewoon automatisch het 2.4GHz kanaal gebruikt moeten worden lijkt mij. Ik gebruik verschillende netwerk namen thuis voor 2.4GHz en 5GHz, dus heb daar zelf controle over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensonthemove
  • Nu online
Pabz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:43:
[...]

Ik gebruik zelf ook Unifi met de mixed network modes, maar die van mij maakt gewoon zonder problemen verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
rensonthemove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:55:
[...]

Ik gebruik zelf ook Unifi met de mixed network modes, maar die van mij maakt gewoon zonder problemen verbinding...
Misschien ligt het aan mijn wachtwoord? Ik heb ergens gelezen dat je alleen letters en cijfers mag gebruiken, omdat hij anders moeilijk doet? Mijn wachtwoord is dat bepaald niet namelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Pabz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:51:

Dat kan ook komen door batterijbesparing die je telefoon OS op achtergrond processen toepast. Het kan zijn dat je de app nog moet toestaan in de achtergrond actief te blijven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TAVL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:21:
Zij had ze los besteld via Amazon. Link in de description van de Youtube video. De tutorial is gericht op een Siliconen bandje. Ik kan mij voorstellen dat dit lastiger is bij een metalen of leren strap. Ga er zondag naar kijken bij mijn leren band.
Heb je hier nog naar gekeken? Ik blijf het interessant vinden omdat ik dan een nylon bandje op een F6s kan monteren. Bijvoorbeeld deze van Archer.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 25-06-2021 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:04
Hi, vannacht zelf mijn fenix 6S sapphire besteld bij runningexpert. Wat is jullie ervaring met aantal leveringsdagen na bestelling?

Kosten waren 469 voor een sapphire met maps, muziek best prima prijs. Is wel wat klein, maar hoop daarmee dat hij niet te veel in de weg zit.
Welk product van Garmin welke functies heeft (vnl kaarten en muziek blijf ik wat onduidelijk vinden).

Bij Rebuy was 6S pro niet sapphire 419 vond ik ook een prima prijs, over het algemeen is hun service goed en het product wat ze leveren ook.
Maar sapphire glass trok me meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_MKZ
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-10 10:00
foekebooij schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:36:
Hi, vannacht zelf mijn fenix 6S sapphire besteld bij runningexpert. Wat is jullie ervaring met aantal leveringsdagen na bestelling?
Ik had dinsdag bestelt en donderdag in huis :) word gewoon vanuit Nederland verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Jullie krijgen het snel geleverd, ik heb woensdag besteld en de status stond ruim twee dagen op aangemeld bij de post, maar nog geen verwachte bezorging aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Aghanim schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:13:
[...]

Heb je hier nog naar gekeken? Ik blijf het interessant vinden omdat ik dan een nylon bandje op een F6s kan monteren. Bijvoorbeeld deze van Archer.
Ja, maar besloten om het niet te doen. Zag er lastiger uit met de leren band. Niet onmogelijk, maar meer gepriegel. Minder flexibel. En vond de andere band mooier. ;) Noem me lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Diablow schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:49:
Ik weet nog niet of mijn vivoactive 3 Music gemaakt kan worden. Net binnen de garantie zaten er scheurtjes waar het bandje vast zit, waardoor het bandje los schoot. Zit nu een beetje te twijfelen tussen de forerunner 745 en 945. Maar kaarten lijkt some wel handig, met lange wandelingen, dus dan toch 945. Die met lte lijkt leuk, en is ook iets kleiner en lichter, maar zeker met het abonnement wordt het wel een pak duurder.

Update: hij is gemaakt. Heb hem nog niet terug, maar inmiddels jeukt het wel een beetje. Misschien uitkijken naar een mooie aanbieding voor een 945,of toch wachten tot de 955 hopelijk eind dit jaar.
Zou ik toch voor de 945 LTE ipv 945 gaan. Niet vanwege de LTE, maar ook de hardware is deels vernieuwd. Waaronder nieuwere sensoren. Of toch wachten op de 955. ;) Moet zeggen dat de Fenix erg goed bevalt en die lijkt natuurlijk erg op 945. Niet verwacht, maar stukje fijner dan vivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
twodigits schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:24:
Jullie krijgen het snel geleverd, ik heb woensdag besteld en de status stond ruim twee dagen op aangemeld bij de post, maar nog geen verwachte bezorging aangegeven.
En daar is ie met de post, keurig verpakt en in de juiste kleur/ uitvoering. Nu maar eens kijken hoe het werkt, nog nooit zo'n horloge in m'n handen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
rensonthemove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:55:
[...]
Hier maakt mijn Fenix 5s plus ook zonder problemen verbinding met een Unifi netwerk, met dezelfde SSID voor 2,4 en 5 Ghz. Ik heb ook een Fitbit Aria weegschaal, waar ik 802.11b/g/n voor heb aan staan (de Fitbit gebruikt b). Misschien scheelt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Ross--
  • Laatst online: 16-09 16:28

--Ross--

Who's the man?

Knip, Hiervoor is het forum niet bedoeld.

[ Voor 83% gewijzigd door 13art op 27-06-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
twodigits schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:35:
[...]

En daar is ie met de post, keurig verpakt en in de juiste kleur/ uitvoering. Nu maar eens kijken hoe het werkt, nog nooit zo'n horloge in m'n handen gehad
Gaaf ding, gisteren meteen 12 km mee hardlopen. De hersteltijd van 72 uur die hij aangeeft is me wat te gortig, maar goed, we moeten elkaar nog leren kennen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
twodigits schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Gaaf ding, gisteren meteen 12 km mee hardlopen. De hersteltijd van 72 uur die hij aangeeft is me wat te gortig, maar goed, we moeten elkaar nog leren kennen ;)
Het duurt een paar weken voordat dat goed is ingeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Hij stelt ook bij naarmate je meer rust neemt. Dus als je verder beperkte activiteit hebt en goede nachtrust gaat de hersteltijd sneller naar beneden. Heb al meerdere meldingen gehad dat ik goed herstel en dus minder hersteltijd nodig heb. En neem inderdaad aan dat de software lerend is en dus steeds nauwkeuriger kan voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-10 20:23
Mensen met een Venu 2, hoe tevreden zijn jullie erover?

Ben opzoek naar een smart/sport-watch waarmee ik enkele baisc Smartwatch functies kan gebruiken maar ook accuraat mijn workouts kan tracken. Heb momenteel een Vivosmart HR+ maar zou liever naar iets uitgebreider gaan. Ik ben echter geen atleet en doe gemiddelde 1-2 sportieve activiteiten elke week.

Echter vind ik €400 wel wat prijzig... na even zoeken blijkt de Venu 2 wel het best passen bij mijn noden, dus moet nog enkele redenen vinden om die prijs te kunnen verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
michownz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:58:

Ben opzoek naar een smart/sport-watch waarmee ik enkele baisc Smartwatch functies kan gebruiken maar ook accuraat mijn workouts kan tracken. Heb momenteel een Vivosmart HR+ maar zou liever naar iets uitgebreider gaan. Ik ben echter geen atleet en doe gemiddelde 1-2 sportieve activiteiten elke week.

Echter vind ik €400 wel wat prijzig... na even zoeken blijkt de Venu 2 wel het best passen bij mijn noden, dus moet nog enkele redenen vinden om die prijs te kunnen verantwoorden.
Hoeveel redenen heb je nodig? Je bent het waard! Reden genoeg.

Als je iets minder wil uitgeven, de vivoactive 4? Ook een erg fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@michownz Welke sportieve activiteiten gaat het om en waarom wil je deze meten? Wat wil je meten? Er valt niet echt wat te zeggen zonder die info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-10 20:23
Arjan90 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:34:
@michownz Welke sportieve activiteiten gaat het om en waarom wil je deze meten? Wat wil je meten? Er valt niet echt wat te zeggen zonder die info :)
Lopen en krachttraining zijn wel de voornaamste, maar kan soms wat breder gaan zoals padel (wanneer er ooit eens een veld vrij is) of fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check even de review van the5krunner over de Venu2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@michownz Ik zou even teruglezen in dit topic, ik geloof dat er wel wat ervaringen met krachtsport over de Venu 2 in dit topic zijn gedeeld. De Venu 2 is een compleet horloge die allround is. Het is geen smartwatch in de zin van Wear OS of een Apple Watch. Maar het is wel echt een horloge die je motiveert om in beweging te blijven, die je inzicht geeft, etc. Je zal er niet snel een miskoop aan begaan, maar dat ligt natuurlijk ook aan je verwachtingen. Met de info in dit topic en reviews van oa DC Rainmaker, The 5k Runner en Chase the Summit zou je een goed beeld moeten krijgen. Ze hebben allemaal ook goede reviews met ervaringen op YouTube staan geloof ik.

Voor HIIT workouts (hartslag hoog-laag-hoog-laag-etc.) zijn hartslagsensoren van horloges vaak minder geschikt. Optische sensoren halen nl. met allerlei algoritmes "ruis" en daardoor zie je vaak dat ze ook trager reageren. Ook bij bijv. intervaltraining met hardlopen zie je dan wat vertraging. Krachttraining valt daar vaak onder heb ik weleens gelezen, mogelijk padel ook? Maar dat is natuurlijk vooral belangrijk als je ook echt noodzaak hebt aan je hartslag actueel hebben (zoals bij hardlopen met trainen op hartslag vaak zo is, maar bij padel lijkt me dat minder belangrijk).

Als je ook een iPhone hebt is een Apple Watch mogelijk ook een goede optie, heb begrepen dat die sensor een stuk beter is voor oa HIIT. Hier is ook wel eens over dit horloge gesproken omdat je hem ook heel goed kan inzetten als sporthorloge.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 30-06-2021 18:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frij5fd
Via Google translate een interessante webpage van een Fransman over de keuze voor het gebruik van GPS, Glonass, Galileo en Baidu: https://www-montre--cardi..._quelle_precision_tout_ca
Wat ik niet wist, maar eigenlijk wel logisch is, is dat de keuze voor 2 satelliet-gebaseerde plaatsbepalingsystemen een 10% extra stroomverbruik ongeveer geeft.
Op andere webpagina's lees ik overigens dat je eigenlijk op het moment dat je gaat lopen moet kijken welke dienst de meeste satellieten zichtbaar heeft op dat moment aan de hemel (15 à 20 graden boven de horizon dan ook nog). Ik ga mijn nieuwe Garmin horloge op GPS alleen voorlopig instellen, net zoals mijn vorige horloge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik ben er zeer tevreden over, maar tot nu toe doe ik er niet heel veel mee. :') Ik hou de Body Battery in de gaten, doe m'n drankinnames per dag bijhouden en de slaapshit monitoren. En dat was het voor nu. :/

Ik moet eens een keer dat ding goed uitpluizen, maar dat ik momenteel niets waard ben (long covid-gedoe) helpt niet echt mee om het ding wat meer te benutten. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Mijn vriendin heeft de 2s en is nog steeds dik tevreden.
Bart-Willem schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:02:
doe m'n drankinnames per dag bijhouden en de slaapshit monitoren.
Dat doe ik met Untappd. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 21:59

jurma

simply connecting...

Ik heb de Venu 2 nu 4 weken in mijn bezit. En sinds ik hem heb sport ik zeker 3/4x in de week (hardlopen, skaten, zwemmen). Ik vind het echt een fijn horloge die goed inzicht geeft in mijn slaap, hartslag maar ook of ik genoeg drink op een dag.

De ervaring die ik toen gepost had (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67695094) geldt nog steeds.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gonadan schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:06:
Mijn vriendin heeft de 2s en is nog steeds dik tevreden.

[...]

Dat doe ik met Untappd. :?
Dat kan, ik hoef er nu niet tig apps apart voor bij te houden. :P Ik geef alleen aan wat ik er momenteel mee doe en dat is dus nog niet superveel. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

In ons clubblad stond een stukje over het onderzoek van Ben van Oeveren over looptechniek

Titel van zijn proefschrift: Running Deciphered (Hardlopen ontcijferd)

Er is ook een handboek over verschenen.

Een lezing bij de atletiekunie met diverse inzichten.

NL-samenvatting: https://research.vu.nl/ws...rtal/120215210/408592.pdf
Complete thesis: https://research.vu.nl/ws...rtal/120215216/795289.pdf

Een paar steekwoorden: Stapfrequentie, contacttijd, looptechniek, loopstijlen
Het onderzoek is mbv vrijwilligers die een Garmin hadden uitgevoerd.
Heb zelf de thesis nog niet gelezen, wel het stukje uit ons clubblad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Een aantal maanden geleden heb ik een Fenix 6s Pro geprobeerd waar ik niet aan kon wennen door het bandje. Ook een vergelijkbaar aftermarket bandje gaf dezelfde irritatie. Het was dus geen gelukkig huwelijk. Net nadat de F6 retour was gegaan kwam @Arjan90 met het idee om de bandjes om te draaien. Daarna linkte iemand een filmpje waarin te zien was hoe je met wat geknutsel met pinnetjes een normaal bandje op de F6 kunt bevestigen. Hierdoor heb je ineens een wereld aan keuzemogelijkheden.

Dit bleef me bezig houden omdat ik erg graag een F6s Pro wilde voor het hardlopen en specifiek trailrunnen. Onlangs bij Prime Day deze kunnen kopen voor € 418,- en in eerste instantie wilde ik de F6 puur gebruiken voor hardlopen. Na het zien van het knutselfilmpje heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een Archer Nylon bandje gekocht.

Vervolgens heb ik bij dit bandje de quick release bevestiging verwijderd. Dat was even pielen maar ging prima. Daarna heb ik de pinnetjes die bij de F6 zitten door het Archer bandje geduwd. Links zie je de originele pin van het Archer bandje (quick release) en rechts zit de originele pin van de F6 er al doorheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/du9wHbXTSziUSIpU6sB3HVvXdxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewgfLPuPs2lm8DWYiPRdIrdO.jpg?f=fotoalbum_large

Zo kon ik dit bandje probleemloos aan de F6 bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWBGLKlvvjiJJLBsxnoREm-TQ6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpTqagHd0dEH1cKKK491DXJa.jpg?f=fotoalbum_large

Na 2 dagen was het enorm stugge bandje gewend aan mijn pols en zit het prima comfortabel. Dat heeft me doen besluiten om de F6s de hele dag te gaan dragen omdat wisselen tussen 2 horloges erg irritant is. De Apple Watch heb ik dan ook verkocht.

Ik kan het filmpje niet meer terugvinden maar de poster in dit topic die het linkte ben ik erg dankbaar :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutger_010
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09 12:24
Ik had enkele jaren een vrij eenvoudige TomTom Runner 3. Motiveerde me best wel. Een paar maanden geleden is het scherm gebarsten dus toch op zoek naar iets nieuws.

Gisteren de Forerunner 645 binnen gekregen via Marktplaats. Wat een mogelijkheden! Met name de synchronisatie met Komoot, Spotify en Garmin Pay zijn fijne functies.

Ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Whooot?? @Aghanim AW al weer weg? Wat een disloyale gebruikert ben jij toch ook :+
Pagina: 1 ... 196 ... 324 Laatste