@
Arjan90 Volgens mij hebben we vergelijkbare "problemen" met de smart watch... vlgns Garmin is de VO2max bij mij 57 en nog steeds in de opbouw, gaat niet zo snel meer als je wat ouder bent... loop je dan op de 5km wel voor me..... klein voordeel: Ik heb een mikpunt.

(de tijd: voor mijn leeftijd nog steeds niet gek maar nu beslist nog geen echte top).
Het is zeker een hulpmiddel, ook voor mij. Ik had geen idee van de GTC hoe die nu qua niveau is afh v/d zones. Naast een beter zicht op de trend krijg ik ook bij de waarden nu een indruk waar ik zit.
De voorspellingen en de rust tips gebruik ik nooit. De 1e klopt van geen kanten als die 57 voor waar zou nemen... en de 2e... ik loop nooit 2x per dag dus ben in principe bij de volgende training hersteld. De enkele keer dat ik voel.... das echt niks vandaag... pak ik een extra rustdag die Garmin dan nooit voorspeld heeft... tada...
@
Frij5fd Stryd. Ik blijf het volgen, heb nog wat contact met Hans van het powerboek gehad, maar ben er nog niet uit. Niet te ontkennen wat ouder wordend is het met beleid trainen meer dan ooit noodzaak. Zo wordt er bij de groep van de club waar ik train al gedaan. In de winter trainen we erg rustig op HF en in de zomer op tijd/tempo en alle duurlopen loop ik op pure souplesse D1-D2-level, beetje spelen hiermee.
Tis nogal een omschakeling om dan op constante power te gaan trainen. Dan moet het nog vlakker dan ik nu al nastreef. Hoeveel winst levert me dat op?
De HRM-Run icm de 735XT levert me verder alle runnings dynamics data, alleen power is het verschil.
Het gaat me niet eens om die ca 220 euro, ook al is het niet gratis, maar wat gaat het nu echt toe voegen?
Ben er nog niet uit, maar lees wel mee en er kan toch zomaar een YES! uitkomen obv jullie input op een manier die ik nu nog niet op het netvlies heb.
Een ding is zeker... als ik 5kg minder zou wegen .... maak ik meer progressie, met nu ca 74kg zou het nog wel kunnen maar dan zit ik wel bijna op mijn gewicht uit mij toptijd, of dat realistisch / verstandig is...(als ex-handballer woog ik nooit onder de 74kg).
Ben benieuwd naar de ontwikkelingen,
edit: Het schema, idd zo gaat dat. We zijn geen machines, en zeker omdat ik toen als M40 in de wedstrijdgroep instroomde, das ook bepaald niet standaard dan komt toch wel die leeftijd als extra factor erbij, waarbij het punt dat goed loopbelastbaar moet zijn wel er boven uit steekt. Dat geeft meer garantie dat je een omvang van de wedstrijdgroep aan zou kunnen. De puntjes moeten verder toch bij iedereen daar nog op de i gezet worden. En het is toch wel erg handig als je goed inzicht in loopschema's tav jezelf hoe je er mee om moet gaan, toch wel technisch voldoende in staat om een stevige loopscholing goed uit te voeren en naast toch wel minimaal 5x een hardlooptraining te doen, zelf ook nog 2x per week een functionele kracht training uit te voeren (max 3/4 uur). Tja zelf vind ik dan veel wedstrijden lopen toch de kers op de taart... daar deed ik het echt voor (~14-22 wedstrijden per jaar, toen range 3000m t/m 15km)
En vooral genieten... anders houd je het niet vol, nadat je eerste gezorgd hebt dat thuis alles goed op de rails staat en je jezelf niet klem zet met je werk... anders wordt het echt niks, dan is het beter een toontje lager te zingen..... en dan ook te genieten.
Edit2: @
Arjan90
Heb net de training van vandaag nagelopen de effecten.... Garmin vindt nu mijn VO2max zelfs 58 waard ....
En dat na 10x2' op 10 km tempo met pauze 2' duurlooptempo....
Vanmorgen voor 8 uur begonnen, heb een laantje langs de Linge opgezocht die voor >80% in de schaduw lag, want de rechtstreekse zon op de huid vond ik zelfs op dat tijdstip al te veel, ben geen zonaanbieder, pick wel mijn moments om de vitamines te plukken maar de rest mogen ze houden....
[
Voor 27% gewijzigd door
route99 op 17-06-2021 22:48
]