Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 193 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Nou de F6X is binnen.

Meteen met alle sport instellingen bespeeld en morgen de eerste testrit richting het bos een MTB route doen!

Nog wel snel even een screen protector fixen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Arjan90 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:26:
...
Edit: Toch ook maar de Fenix 6S Pro besteld om te vergelijken. Ik had opeens een helder moment dat ik nérgens had gezien dat de FR745 ook 6 datavelden gebruikt. Bij de Fenix 6S kan ik vinden dat er 6 datavelden beschikbaar zijn, maar voor de FR745 kan ik de informatie niet vinden anders dan dat ik nergens meer dan 4 velden zie (net als mijn Venu). Daar heb ik nog weleens tekort aan O-)
De FR745 heeft een 1,2 inch scherm en de F6s pro ook. Als je een IQ dataveld uit de store haalt kun je op de FR745 ook 6 datavelden gebruiken. Mijn gratis Datarun dataveld heeft er 7 bijvoorbeeld (ik moet alleen nog wat extra toestellen ondersteunen, bedenk ik me nu :+).
Het navigeren met een Topo-kaart is toch echt wel gemakkelijker dan met een kruimelspoor. Tot mijn verbazing zie ik het laatste jaar allerlei teamleden met een Topo-kaart bij de trailgroep van onze atletiekvereniging. Ik ben lang de enige geweest. Er zijn nog enkele die wel eens een kruimelspoor gebruiken, maar het aantal neemt af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
Mitashi schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:02:
Heeft er iemand tips voor een ander bandje voor de Garmin Forerunner 245? Als ik het goed begrijp heeft het een standaard 20mm quickrelease sluiting. De standaard silliconenband bevalt mij niet heel goed, ik zit zelf te denken aan iets in deze richting: https://www.amazon.nl/Ful...geband%2Caps%2C173&sr=1-8

Maar deze is niet echt geschikt voor zweten / water lijkt me. Stof of nylon heeft mijn voorkeur.
Deze al even in gebruik, tot nog toe 0 problemen met zweten of water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanvullend op het advies van @karazz zou ik er gelijk meerdere kopen. De prijs van het bandje verraadt ook de kwaliteit. Na een aantal weken is de elasticiteit grotendeels verdwenen en wordt het bandje wat groter. Ik heb zelf nog geen oplossing hiervoor bedacht anders dan het bandje weggooien en een nieuwe gebruiken iedere 6 weken.

Geldt overigens voor een AW6 maar ik vermoed dat de bandjes op de sluiting na hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Dat probleem had ik ook, ik heb nu een maatje groter besteld en die blijft wel goed. Zit overigens niet te los.

Heb al een poosje 2 reserve liggen, maar nog niet nodig gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:34

lasharor

7 december 2004

karazz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Deze al even in gebruik, tot nog toe 0 problemen met zweten of water...
Bij mij lieten deze goedkope bandjes op de lijm verbinding tussen het elastische deel en de aansluiting met het horloge los. Daarnaast zaten ze bij mij al heel snel heel los waardoor de hartslagmeting niet meer goed werkte.

Zou ze daarom ook niet aanraden voor het sporten.

Met een AW6 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karazz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:39:
Dat probleem had ik ook, ik heb nu een maatje groter besteld en die blijft wel goed. Zit overigens niet te los.

Heb al een poosje 2 reserve liggen, maar nog niet nodig gehad...
Bij mij is een maatje groter weer net te groot. Ik denk dat vooral het om- en afdoen leidt tot uitrekken dus kan me wel voorstellen dat hoe meer je het moet rekken (strak bandje) hoe sneller het uitlubbert. Zijn wel de meest fijnzittende bandjes die ik ken. Jammer dat ze niet in Quick Fit vorm (Fenix 5 plus en Fenix 6) te krijgen zijn. Dat had het comfort voor mij zeker verhoogd.

@lasharor Herken ik ook. Heb ondertussen al een bandje of 5 gebruikt de afgelopen 7 maanden en bij 1 van die 5 begon dat aan het randje ook te gebeuren. Die heb ik dus maar snel weggegooid. De andere 4 heb ik gemiddeld genomen een week of 6 gedragen zonder dit probleem. Ik sport er ook mee en wat werkt prima. Wel ben ik scherp op de controle of het bandje nog in orde is.

[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 26-05-2021 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karazz
lasharor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Bij mij lieten deze goedkope bandjes op de lijm verbinding tussen het elastische deel en de aansluiting met het horloge los. Daarnaast zaten ze bij mij al heel snel heel los waardoor de hartslagmeting niet meer goed werkte.

Zou ze daarom ook niet aanraden voor het sporten.

Met een AW6 trouwens
Persoonlijk ken ik dat probleem niet, ik sport zo'n 3 á 4x per week (ik wissel tussen hardlopen, crossfit, boksen en mtb'en) en het bandje ziet er nog netjes uit.
Aghanim schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Bij mij is een maatje groter weer net te groot. Ik denk dat vooral het om- en afdoen leidt tot uitrekken dus kan me wel voorstellen dat hoe meer je het moet rekken (strak bandje) hoe sneller het uitlubbert. Zijn wel de meest fijnzittende bandjes die ik ken. Jammer dat ze niet in Quick Fit vorm (Fenix 5 plus en Fenix 6) te krijgen zijn. Dat had het comfort voor mij zeker verhoogd.
Ik heb juist dit bandje gekocht omdat hij gemakkelijk om en af te doen is. Bij mijn werkzaamheden moet ik regelmatig van kantoor (bandje om) naar de fabriek (bandje af) en weer terug. Mijn eerste bandje begon inderdaad vrij vlot uit te lubberen (is dat dialect?), als proef had ik een maatje langer besteld en die heb ik dus nog steeds in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 03-10 07:25
karazz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Persoonlijk ken ik dat probleem niet, ik sport zo'n 3 á 4x per week (ik wissel tussen hardlopen, crossfit, boksen en mtb'en) en het bandje ziet er nog netjes uit.

[...]

Ik heb juist dit bandje gekocht omdat hij gemakkelijk om en af te doen is. Bij mijn werkzaamheden moet ik regelmatig van kantoor (bandje om) naar de fabriek (bandje af) en weer terug. Mijn eerste bandje begon inderdaad vrij vlot uit te lubberen (is dat dialect?), als proef had ik een maatje langer besteld en die heb ik dus nog steeds in gebruik.
Hoe hufter proof zijn je horloges voor Crossfit? Ik wil binnenkort een Venu 2 kopen maar ben wat huiverig voor bepaalde KB oefeningen die tegen de onderarm aan leunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
Blaauw87 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:41:
[...]

Hoe hufter proof zijn je horloges voor Crossfit? Ik wil binnenkort een Venu 2 kopen maar ben wat huiverig voor bepaalde KB oefeningen die tegen de onderarm aan leunen.
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik mijn horloge bij die oefeningen naar de binnenkant draai, of soms zelfs even af doe. Niet alleen vanwege het hufterproof, maar ook vanwege het comfort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:32
Voordeel van je horloge aan de binnenkant is ook dat de hartslagmeting vaak beter is dan aan de buitenkant. De sensor kan daar beter meten. Ik doe het de laatste tijd ook vaker met hardlopen om cadanslock te voorkomen, scheelt aardig.

De F6S (Pro) en FR745 zijn binnen. De FR745 heeft wel gewoon de keuze voor 6 gegevensvelden, net als de F6S. Nergens te zien, maar ik kan dezelfde lay-outs kiezen. Mijn persoonlijke mening is dat de F6S er een stuk mooier en luxer uitziet. Oogt minder als een sporthorloge. Watchfaces vind ik ook wat mooier en unieker (minder "sport"). De FR745 heeft wel fijnere knopjes, bij de F6S moet je relatief veel kracht zetten. Ik merk geen (hinderlijk) verschil in gewicht.

Qua scherm hadden we het hier laatst al over het blauwe backlight ja/nee. Ik ben er nu getuige van: de F6S heeft het "betere" scherm en de FR745 het "mindere" scherm. Vooral te zien qua verticale kijkhoek die belachelijk slecht is en het lagere contrast icm het blauwere licht. Deze F6S is veel mooier dan degene die ik van een van de blauwe jongens had (maar die dus beschadigd was). Belachelijk dat er zo'n groot kwaliteitsverschil in zit en dat het eigenlijk een loterij is. Hieronder twee voorbeelden van boven en onder. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0XdWmefKXnRnkW0UbbHRsv4yr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0NTu7RXaGsn7VOOPI6wfbiw.jpg?f=fotoalbum_large
Helderheid op 20%, links het betere en rechts het mindere scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wD8cdEydgUUxpA-lKrUm3Tp55w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1udoU1c0xkiYsdvBXrkKkA0.jpg?f=fotoalbum_large
Helderheid op 20%, links het betere en rechts het mindere scherm. Ik krijg het verschil minder op de foto dan het daadwerkelijk is.

Ik draag de F6S nu even om goed te voelen hoe hij zit en hoe het gebruiksgemak is tov de Venu. Merk dat hij heel anders aanvoelt dan de Venu, de Venu ligt wat platter op mijn pols terwijl de F6S wat meer lijkt te schuiven als ik mijn pols beweeg. Mogelijk even wennen.

Qua uiterlijk ga ik zonder twijfel voor de F6S, de bandjes zijn ook makkelijker verwisselbaar. Daarnaast is de FR745 die ik nu heb al gebruikt en heel licht beschadigd, dus die wil ik überhaupt niet.

De Suunto 9 Peak is trouwens ook uit, ben benieuwd naar de reviews. Die lijken qua horloges toch echt wel mooie stappen te maken! Mooi slank en mooi ontwerp.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben mensen met een garmin deze eigenlijk wel eens voor navigatie in de auto gebruikt?

Ik probeerde een dergelijke activiteit te maken door danwel de 'navigatie' danwel de 'bike' activiteit te kopieren en de routing modus te veranderen naar 'automobile' of 'motorcycle' maar beiden leveren gewoon een rechte lijn van start naar eind op, geen route of navigatie...

Mis ik iets? (Waarom de keuze hebben als dit geen mogelijkheid is). Snap dat het evt vanuit veiligheidsissues een ding zou zijn maar again, waarom dan de keuze geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arjan90 de Suunto 9 is in mijn ogen een matig horloge. Geen maps, geen music, geen pay, geen structured workouts en een bezel waarmee zelfs een Garmin Venu/Vivoactive fullscreen lijkt. Matige app en beperktere training metrics. En ook nog eens een keer duurder dan een F6s Pro. Leuk horloge voor 300€ maar niet voor het dubbele in mijn ogen. Overigens hebben DCR en T5K de review al gepubliceerd.

Met de prijsverlaging van de F6s Pro zie ik geen reden meer om nog een 745 te kopen behalve budget (100€) of draagcomfort.

En daarmee is mijn pijnlijke conclusie dat Garmin de concurrentie echt ver achter gelaten heeft. Hopelijk leidt dat niet tot minder innovatie de komende jaren.

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 26-05-2021 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amelsl
  • Laatst online: 13:36
m0ridin schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:16:
Hebben mensen met een garmin deze eigenlijk wel eens voor navigatie in de auto gebruikt?

Ik probeerde een dergelijke activiteit te maken door danwel de 'navigatie' danwel de 'bike' activiteit te kopieren en de routing modus te veranderen naar 'automobile' of 'motorcycle' maar beiden leveren gewoon een rechte lijn van start naar eind op, geen route of navigatie...

Mis ik iets? (Waarom de keuze hebben als dit geen mogelijkheid is). Snap dat het evt vanuit veiligheidsissues een ding zou zijn maar again, waarom dan de keuze geven?
voor Garmin Fenix 6 pro:
Er zijn twee navigatieopties die je alleen kunt selecteren bij de instellingen voor een specifieke activiteit. Follow course (volgt in rechte lijn punten in track, of bij navigatie naar specifiek punt, rechte lijn naar eindpunt) of follow map (berekend optimale koers, op basis van instellingen). De laatste instelling heb je nodig. Let op, berekenen route duurt enige tijd.

In meer detail wordt instellingen om 'car navigation' activiteit zo in te stellen dat het redelijk overeen komst met autonavigatie garmins vond ik in dit filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=R-llgSMRFOQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@amelsl

Hmmm, die heb ik ook geprobeerd... Lijkt niks uit te maken, vreemd. Ik duik er nog even verder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amelsl
  • Laatst online: 13:36
@m0ridin

Goede kaart geladen en geselecteerd? Heb oude city navigator IMG geladen. Weet niet of het ook werkt met de topo kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
amelsl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:31:
@m0ridin

Goede kaart geladen en geselecteerd? Heb oude city navigator IMG geladen. Weet niet of het ook werkt met de topo kaarten.
Dat was m blijkbaar, default garmin kaarten lijken geen auto navigatie te ondersteunen:

https://forums.garmin.com...and-does-not-follow-roads

Nu dus even aan het kijken naar wat ik de prettigeste alternatieve vind (qua OSM). Maar weet ik iig waar het vandaan komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39
m0ridin schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:16:

Afhankelijk van het kaartmateriaal en het "profiel" (auto / fiets etc) wordt je offroad gezet of onroad.
Bij fietskaarten zijn juist de fiets-paden- de "snelwegen" en zijn autosnelwegen "terra incognita -beware here be dragons dont go-" dus je kaart zegt inherent dat je daar niet op mag en kan in geen geval.

Bij de osm is het weer net iets anders, maar min of meer hetzelfde.

De beste oplossing is inderdaad een echte autonavigatie kaart te laden en die te gebruiken. Al is het verkrijgen van zo'n kaart soms een grijs gebied. Daarop werkt het zeker.

De keuze is er dus voor gebruik met andere kaarten. Op fiets navigatie wordt dit niet zoveel gedaan, op de outdoor serie daarentegen wel vaker. (oregon / montana / monterra / dakota) dat zijn ook meer allround toestellen met een breder gebruik.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:31
Aghanim schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:00:
De 645 was ook een stuk eerder dan de x45 volgelingen. Ben benieuwd welke features de 55 krijgt vanuit de 245. Kan me voorstellen dat de 55 duurder wordt dan de 45 en zo langzaamaan de 245 uitgefaseerd zal worden.
Veel features als dit gerucht klopt: https://www.fitness-track.../en/garmin-forerunner-55/ Belangrijkste wijziging: nu ook ondersteuning voor ConnectIQ. Als die ook nog de hardware updates van de Venu 2 zou kunnen krijgen, kan dit nog interessant worden.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:44
Hmm, tweakers gaan vlgs mij minimaal voor een drie digit Garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Frenz64 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:58:
Ah! Ben jij een van de weinige tweakers die geen advies geeft aan zijn/haar omgeving? ;)

Toevallig vanochtend de buurvrouw op de 55 gewezen, hoorde laatst dat ze op zoek was naar een nieuwe gps-watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Bij mij gaat ook de Fenix 6S Pro retour. Helaas. Ik kan er niet aan wennen: het systeem waardoor je snel de bandjes kan wisselen (briljant systeem, werkt supergoed!) zorgt ervoor dat hij het bandje bij de aansluiting op het horloge niet flexibel is. Daardoor blijft hij dus op mijn spaakbeen en ellepijp "dansen" omdat hij er niet gewoon mooi omheen valt. Hij "wankelt" daardoor op mijn pols. Ik heb het een dag geprobeerd, maar kan er niet aan wennen. De Fenix 6 heeft dit probleem waarschijnlijk niet omdat hij ruimer om mijn pols valt, maar die is dan weer te groot. Het is ook nooit goed :D Bij de Forerunner 745 had ik er trouwens geen last van.

Verder wel overtuigd van het horloge qua systeem, wat een mooi apparaat! Ook het scherm viel me zo niet tegen, bij de Venu ben je natuurlijk afhankelijk van je pols naar je toe draaien als je het scherm niet altijd aan hebt staan en daar heb je geen last van bij de Fenix. Ook is het scherm buiten veel beter leesbaar, ondanks dat ik er bij de Venu geen hinder van heb ondervonden ga je er bij de Fenix (en alle andere Garmins m.u.v. de Venu) zéker geen last van hebben. Ik was wel vrij vlot gewend aan "geen touchscreen". Het horloge oogt wel veel minder mooi op de pols van de Venu vind ik, maar goed, functie gaat voor mij wel boven vorm.

De 945LTE zou mogelijk wel de nieuwe sensor gaan gebruiken, dus dan is het toch een beetje een 945+ qua hardware. Mogelijk de GPS dan ook iets vernieuwd. Wat ik bij de 945 gewoon echt zonde vind is het kleine scherm t.o.v. de behuizing. Ik verwacht daar ook geen verandering in bij de 945LTE.
https://the5krunner.com/2...-new-hardware-components/ (hij melkt het trouwens wel enorm uit, dus je kan dagelijks kijken voor updates als het je interesseert :+ ).

Die Forerunner 55 is een mooi apparaat hoor als ik het zo zie! Zeker als je hem bijv. alleen met hardlopen wil gebruiken is hij mogelijk al perfect.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Arjan90 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:06:
Bij mij gaat ook de Fenix 6S Pro retour. Helaas. Ik kan er niet aan wennen: het systeem waardoor je snel de bandjes kan wisselen (briljant systeem, werkt supergoed!) zorgt ervoor dat hij het bandje bij de aansluiting op het horloge niet flexibel is. Daardoor blijft hij dus op mijn spaakbeen en ellepijp "dansen" omdat hij er niet gewoon mooi omheen valt. Hij "wankelt" daardoor op mijn pols. Ik heb het een dag geprobeerd, maar kan er niet aan wennen. De Fenix 6 heeft dit probleem waarschijnlijk niet omdat hij ruimer om mijn pols valt, maar die is dan weer te groot. Het is ook nooit goed :D Bij de Forerunner 745 had ik er trouwens geen last van.

Verder wel overtuigd van het horloge qua systeem, wat een mooi apparaat! Ook het scherm viel me zo niet tegen, bij de Venu ben je natuurlijk afhankelijk van je pols naar je toe draaien als je het scherm niet altijd aan hebt staan en daar heb je geen last van bij de Fenix. Ook is het scherm buiten veel beter leesbaar, ondanks dat ik er bij de Venu geen hinder van heb ondervonden ga je er bij de Fenix (en alle andere Garmins m.u.v. de Venu) zéker geen last van hebben. Ik was wel vrij vlot gewend aan "geen touchscreen". Het horloge oogt wel veel minder mooi op de pols van de Venu vind ik, maar goed, functie gaat voor mij wel boven vorm.

De 945LTE zou mogelijk wel de nieuwe sensor gaan gebruiken, dus dan is het toch een beetje een 945+ qua hardware. Mogelijk de GPS dan ook iets vernieuwd. Wat ik bij de 945 gewoon echt zonde vind is het kleine scherm t.o.v. de behuizing. Ik verwacht daar ook geen verandering in bij de 945LTE.
https://the5krunner.com/2...-new-hardware-components/ (hij melkt het trouwens wel enorm uit, dus je kan dagelijks kijken voor updates als het je interesseert :+ ).

Die Forerunner 55 is een mooi apparaat hoor als ik het zo zie! Zeker als je hem bijv. alleen met hardlopen wil gebruiken is hij mogelijk al perfect.
Met alle respect, maar na 1 dag dragen kan je toch nog niet zeggen of het kan wennen?
Ik zou zeggen draag het een week en je merkt het niet meer. Merk je het dan nog wel, kan je altijd retour zenden.

Heb zelf nu de 6X sinds dinsdag in gebruik. Eerste paar dagen bevalt helemaal prima.
Een 3 tal fietsritten gemaakt waarvan één met ingeladen MTB parcours en ook dat gaat echt super.
Leuk om nu het parcours echt te kunnen timen om daar eens wat fanatieker op te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Flix20 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Heb zelf nu de 6X sinds dinsdag in gebruik. Eerste paar dagen bevalt helemaal prima.
Een 3 tal fietsritten gemaakt waarvan één met ingeladen MTB parcours en ook dat gaat echt super.
Leuk om nu het parcours echt te kunnen timen om daar eens wat fanatieker op te gaan rijden.
Zou je dat stukje eens toe kunnen lichten aub? Heb je je snelste run op die track in je 6X geladen en kun je dan real-time bijhouden of je sneller of langzamer bent? Of hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
karazz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Zou je dat stukje eens toe kunnen lichten aub? Heb je je snelste run op die track in je 6X geladen en kun je dan real-time bijhouden of je sneller of langzamer bent? Of hoe doe je dat?
Ik heb de route van MTB routes geplukt.
Als je dan gaat rijden, dan zet je de activiteit op MTB en dan kan je aangeven dat je een route gaat rijden.
Deze krijg je dan in je overzicht te zien met allerlei gegevens zoals je van Garmin gewend bent.

Ik heb de route nu één keer met het horloge gereden. Dus daarmee heb ik de baseline gecreëerd.
Nu gaan we echt timen/werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scherm kan wel een bepalend voor me zijn wat betreft aanschaf van een eventuele 945 LTE...

Op zich nog tevreden met de 945 (ondertussen 2 jaar in bezit) maar die bezel voelt wel matig idd. Een nieuwe OHR sensor is leuk en aardig, maar met de Polar OH1 een stuk minder belangirjk voor me (24/7 meting voldoet nu gewoon voor me met de standaard OHR, voor rennen doe ik dat bandje om).

Zelfde geldt voor GPS chip. Beter is altijd fijn, maar eigenlijk heb ik met mijn gebruik weinig klagen...

Groter scherm/kleinere bezels zou wel echt een voordeel zijn, evt icm snellere hardware (vooral prettig icm gebruikl van maps ed).

We wachten af... en anders kan ik mijn geld nog even in mijn zak houden en de 955 afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Frenz64 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:58:
Dat is het natuurlijk. :+ Het ziet er naar uit (nogmaals als deze geruchten kloppen) dat dit toestel veel interessante running features gaat erven (zelfs track mode) en nu ook nog eens zwemmen gaat ondersteunen, wat voor mij persoonlijk allemaal volstaat. Maar dan denk je natuurlijk: wat zou die 255 allemaal wel niet kunnen, als die-ooit- eens uitkomt.
Zelfde vraag trouwens voor de 945 LTE: wellicht een upgrade tgo. de 945, maar de latere 955 zal nog wel een pak meer aan boord hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door chaola op 28-05-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Flix20 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Ik heb de route van MTB routes geplukt.
Als je dan gaat rijden, dan zet je de activiteit op MTB en dan kan je aangeven dat je een route gaat rijden.
Deze krijg je dan in je overzicht te zien met allerlei gegevens zoals je van Garmin gewend bent.

Ik heb de route nu één keer met het horloge gereden. Dus daarmee heb ik de baseline gecreëerd.
Nu gaan we echt timen/werken
Oeh! Dat klinkt wel leuk. Misschien voorzichtig toch eens vast kijken naar een upgrade voor mijn VA4, hoewel ik het touchscreen eigenlijk niet kwijt wil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
karazz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Oeh! Dat klinkt wel leuk. Misschien voorzichtig toch eens vast kijken naar een upgrade voor mijn VA4, hoewel ik het touchscreen eigenlijk niet kwijt wil :/
Zat toevallig net even te spelen met Garmin connect omdat ik zo eind middag ook nog ff een stuk onderweg wil, en zie dat daar ook heel veel routes staan die je kan volgen.
Daar zou je zelf ook in kunnen kijken, gewoon inloggen op de web page of in de app.

Wat touchscreen betreft, ik kom van een GAlaxy watch met touche screen en draaiende bezel.
Dat werkte echt super, dus ik loop nu nog wel een beetje te stoeien met de controls van de knoppen maar het spreekt redelijk voor zich en denk dat je het na een maand niet meer beter weet.
En het is voor nu voornamelijk ook nog zoeken waar wat staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 28-05-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Flix20 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Zat toevallig net even te spelen met Garmin connect omdat ik zo eind middag ook nog ff een stuk onderweg wil, en zie dat daar ook heel veel routes staan die je kan volgen.
Daar zou je zelf ook in kunnen kijken, gewoon inloggen op de web page of in de app.
Volgens mij moet je dan een toestel hebben dat kaarten ondersteund, de VA4 doet dat helaas niet...
Wat touchscreen betreft, ik kom van een GAlaxy watch met touche screen en draaiende bezel.
Dat werkte echt super, dus ik loop nu nog wel een beetje te stoeien met de controls van de knoppen maar het spreekt redelijk voor zich en denk dat je het na een maand niet meer beter weet.
En het is voor nu voornamelijk ook nog zoeken waar wat staat.
Ik heb even een 645 in gebruik gehad, maar vond het niet praktisch, die knoppen. Voornamelijk wanneer je aan de kassa staat en de pincode voor garmin pay nog 'even' in moet voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:44
karazz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:05:
[...]

Ah! Ben jij een van de weinige tweakers die geen advies geeft aan zijn/haar omgeving? ;)

Toevallig vanochtend de buurvrouw op de 55 gewezen, hoorde laatst dat ze op zoek was naar een nieuwe gps-watch.
Mijn buurvrouw is 73 :+

Maar fair point, alleen dan nog zou ik een Amazfit-achtige adviseren of toch uitleggen dat een 245 beterder is.

(heb idd een aantal vrienden die inmiddels lijdzaam vragen: Frenz, ik moet een nieuwe telefoon, welke?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Flix20 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Met alle respect, maar na 1 dag dragen kan je toch nog niet zeggen of het kan wennen?
Ik zou zeggen draag het een week en je merkt het niet meer. Merk je het dan nog wel, kan je altijd retour zenden.
Mwoah, ik kan met zekerheid zeggen dat ik er niet aan kon wennen en ik vind het nogal een gok om met een horloge in deze prijscategorie even "een week" te proberen. Als je hem ergens tegenaan botst en er komt een kras op beschadiging op kun je hem ook niet meer retour sturen. De WKOA is wat mij betreft ook niet bedoeld om het horloge een week lang te gebruiken, ik vond een dag al tegen het randje aan. Da's persoonlijk. Bovendien had ik al wat irritatie op de huid waar hij over de botten schoof.

Heb ook echt even goed vergeleken waar het nou in zat t.o.v. de Venu die als gegoten zit, kwam zonder twijfel uit op hoe het bandje bevestigd zit. Zoals gezegd ook nog even de Forerunner 745 erbij gepakt en daar had ik geen problemen mee. Heb dit ook nooit gehad met een horloge, dus dan maar lekker het gevoel volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Klinkt leuk zo'n nieuwe HR sensor, maar voor de activiteiten draag ik toch een HRM-Tri band. En voor de stress metingen geloof ik het allemaal wel :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Frenz64 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Mijn buurvrouw is 73 :+

Maar fair point, alleen dan nog zou ik een Amazfit-achtige adviseren of toch uitleggen dat een 245 beterder is.

(heb idd een aantal vrienden die inmiddels lijdzaam vragen: Frenz, ik moet een nieuwe telefoon, welke?)
Zolang de 55 niet uit is blijft het gissen of de 245 beterder is, toch? ;)

(die adviserende rol zal bij de meeste hier inderdaad wel behoorlijk herkenbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tja, wat is beter? Voor hardlopen zal de FR55 vast prima zijn, maar ik verwacht dat de FR245 dan nog altijd meer sportactiviteiten heeft, meer Firstbeat metrics, etc.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
karazz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Volgens mij moet je dan een toestel hebben dat kaarten ondersteund, de VA4 doet dat helaas niet...
Niet van zichzelf. Ben nu een third party app aan het testen, die dat wel biedt (gratis en betaalde versie). DW map. Werkt op zich prima al is het nog priegelen met instellingen, want alles full throttle aan is een accuslurper á 10% per half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Balen inderdaad. En volledig herkenbaar voor mij. Ik heb het 2x geprobeerd met de F6S pro en ook nog eens een los bandje gekocht in de hoop dat dit het probleem op zou lossen. Het is voor mij gewoon geen fijn horloge om te dragen. Bandjes zijn of te strak of te los. Het is dus dansen of huid irritatie. Als de F6 met een ander bandje/systeem was gekomen had ik hem nu al een jaar omgehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TAVL schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Niet van zichzelf. Ben nu een third party app aan het testen, die dat wel biedt (gratis en betaalde versie). DW map. Werkt op zich prima al is het nog priegelen met instellingen, want alles full throttle aan is een accuslurper á 10% per half uur.
Als je wilt navigeren op de fiets kun je ook OSMAND op je telefoon installeren, een gpx inladen en de telefoon op je stuur monteren. Werkt prima en je hebt een grotere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Thanks. Ik ben geen fietser. Loop hard en wil dan het liefste zonder telefoon in de hand of arm lopen. Heb mijn handen graag vrij, maar wel route bepalen bij de langere routes. Tot nu toe gebruik ik een Googlemaps kaart oid en pak ik deze erbij als het nodig is en nu dus aan het experimenteren met deze app. :)

Al kijk ik ook met een schuin oog naar de Fenix 6 Pro. Zeker als ik de app niet efficiënter krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Aghanim Ik heb gisteren op advies van de vrouw nog iets geprobeerd met de F6S Pro en dat lijkt veel beter te werken. Ik heb de bandjes andersom aangesloten, waardoor het hele bandje anders valt om mijn pols en daardoor veel stabieler ligt. Heb je dat geprobeerd? Ik vind het nog steeds niet het fijnste bandje, maar mogelijk wordt het nog wat flexibeler. Heb wel het nylon bandje besteld, heel erg duur maar ziet er wel heel mooi uit. Die gebruik ik dan lekker als ik niet ga sporten.

's Avonds ook gebruikt met hardlopen, wat een geweldig horloge. Scherm is erg fijn, ook de kaarten zijn top (had een koers ingeladen). Je wordt wel gelijk overspoeld met allerlei extra informatie zoals hoogteprofiel, ETA (die pas na een half uur een beetje ging kloppen), etc. Niet te vergelijken met dwMap wat ik op de Venu had, dat werkte wel OK maar was in het zonlicht niet heel zichtbaar en gaf geen meldingen bij afslagen. Dat lijkt wel te kunnen als je Premium neemt, dan heb je ook plaatjes van kaarten.
@TAVL Mogelijk kun je Premium een maand proberen om te kijken wat het doet? Kan aardig schelen! Jij hebt al een goed leesbaar scherm natuurlijk met je VA4.

Er is nog genoeg aan de data wat ik niet begrijp, zoals prestatieconditie en hoe hij dat bepaalt met welke gegevens, maar dat komt vanzelf. Ik gebruik op de achtergrond toch al Runalyze en ik wist tijdens het lopen ook wel dat het zwaarder was dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Thanks voor de tip. Heb premium en zo lopen bevalt goed. Op zich fijne app, maar dat batterijverbruik niet zo en de maps is juist dat ik graag gebruik. Ook wat andere dingetjes die niet helemaal lekker lopen, maar wel leuke routes ontdekt. Zeker zo op naar de marathon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
Ik ben er eindelijk uit waarom ik bij sommige koersen wel turn-by-turn navigatie krijg en bij andere niet op mijn Fenix 5s+. Als ik een koers aanmaak in Komoot of daar een GPX importeer, kkrijg ik geen turn-by-turn navigatie. Als ik dezelfde GPX importeer via Garmin Connect wel.
Op mijn horloge maakt het voor wel/niet turn-by-turn navigatie niet uit hoe ik de navigatie start, het is bij mij puur afhankelijk van de software waarmee een koers gemaakt is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rockhopper
@Frij5fd Hmm je zou via komoot eigenlijk ook t-b-t navigatie moeten krijgen. Hoe zet je de route van komoot op je toestel?

Wat je zegt klopt verder wel. Je hebt eigenlijk 2 soorten "koersen" om jouw term maar even te gebruiken.
De twee soorten worden door veel mensen helaas te pas en te onpas door elkaar gebruikt, waardoor er dus ook veel verwarring en onbegrip bestaat.
De eerste is eigenlijk een simpele track, ook wel spoor genoemd. Dit is in feite niet meer dan een lijn van coördinaten die op een kaart geprojecteerd worden. Deze is vast en vormt je route, als je er vanaf gaat zal in sommige gevallen je toestel aanwijzigen geven om terug naar deze track te komen, of aangeven dat je er xx afstand vanaf zit.
De tweede soort is hetzelfde maar dan met aanwijzingen, dit wordt meestal een route genoemd. Deze past zich aan zodra je er vanaf wijkt en net zo belangrijk als de kaart waarop deze gemaakt anders is dan de kaart op het toestel zal het toestel er ook zijn eigen interpretatie aan geven.
*bijvoorbeeld* komoot heeft doorsteekje wel op de kaart, je garmin niet. Je garmin zal dan proberen deze ontbrekende doorsteek zo dicht mogelijk te benaderen, mogelijk is dit een stoplicht 100 meter verderop, maar het kan ook zomaar een brug 3km verder zijn. Gelukkig zijn de kaarten in de Benelux redelijk compleet en kom je afwijkingen in deze gebieden niet zo snel tegen.

Dan tot slot is het ook nog belangrijk dat je kaart zelf "routeerbaar" is, de meeste kaarten zijn dit gelukkig maar het kan voorkomen dat dit niet het geval is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Frij5fd schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:37:
Ik ben er eindelijk uit waarom ik bij sommige koersen wel turn-by-turn navigatie krijg en bij andere niet op mijn Fenix 5s+. Als ik een koers aanmaak in Komoot of daar een GPX importeer, kkrijg ik geen turn-by-turn navigatie. Als ik dezelfde GPX importeer via Garmin Connect wel.
Op mijn horloge maakt het voor wel/niet turn-by-turn navigatie niet uit hoe ik de navigatie start, het is bij mij puur afhankelijk van de software waarmee een koers gemaakt is
Bedoel je met 'importeer via connect' , dat je een gpx vanuit Komoot naar Connect upload en dan via bluetooth/usb naar je horloge stuurt? Ik ben hier al tijden zoet mee, en kom er niet goed uit.
Wel stuk oudere klok (920XT), maar ooit lukte het , en nu al tijden niet meer.
Als je zou willen ter test een keer, kun je misschien een route maken (om mijn huis een blokje) waarin jij turn-by-turn hebt, en dan kan ik het hier testen Zou ik heel graag willen "oplossen" dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rockhopper weet je of Komoot in staat is om van een willekeurige gpx (bijvoorbeeld van mtbroutes.nl) een route te maken waarmee turn by turn mogelijk is?

Ik weet dat als je zelf een route in Komoot maakt dit prima kan, alleen is een MTB route tekenen nogal lastig dus die laad ik liever vooraf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Blomminator schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:21:
[...]
Bedoel je met 'importeer via connect' , dat je een gpx vanuit Komoot naar Connect upload en dan via bluetooth/usb naar je horloge stuurt? Ik ben hier al tijden zoet mee, en kom er niet goed uit.
Wel stuk oudere klok (920XT), maar ooit lukte het , en nu al tijden niet meer.
Als je zou willen ter test een keer, kun je misschien een route maken (om mijn huis een blokje) waarin jij turn-by-turn hebt, en dan kan ik het hier testen Zou ik heel graag willen "oplossen" dit probleem.
Nee, net anders. Op de ene manier importeer ik via de PC een GPX in Komoot en haal ik met de IQ-app van Komoot deze koers naar binnen en sla ik 'm offline op. Als ik dan via het activiteitenprofiel Hardlopen naar Navigatie ga in het menu krijg ik geen turn-by-turn-navigatie.
Als ik diezelfde GPX via de PC naar Garmin connect importeer, onder koersen, en' m daarna naar mijn horloge stuut, krijg ik via Hardlopen etc wèl turn-by-turn-navigatie.
Via een PM kan ik wel een GPX voor je maken rond je huis, maar tenzij je dicht bij mijn woonplaats woont kan ik niet checken of deze turn-by-turn-navigatie heeft. Ik denk dat je beter zelf in Komoot een GPX kan maken (op de PC), die exporteren en dan weer importeren via Garmin connect en naar je horloge sturen.

NB: ik had de betreffende GPX waarbij ik dit verschil vond geëxporteerd vanuit afstandmeten.nl (kwam via de atletiekvereniging). Maar volgens mij maakt de bron van de GPX niet uit.

@Rockhopper, in Basecamp wordt de GPX als spoor geïmporteerd (en niet als route). Omzetten van een spoor naar een route in Basecamp lukt overigens vaak niet, valt me op (geeft een crash). Het horloge kent alleen koersen en inderdaad is dat wat anders.

Ik heb het nu niet geprobeerd (en kan dat voor deze GPX ook voorlopig niet meer), maar als ik het GPX-bestandje in de map NewFiles op mijn horloge zet verwacht ik ook geen turn-by-turn-navigatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAVL
Vandaag heerlijke route uitgestippeld met DW app (premium) op VA 4. Meeste functies die energie vreten conform advies maker uit. Prima app en verbruik was nu 13 % op 1u22. Maar net doordat die functies uit stonden minder wat ik zoek. Zou er zonder zorgen routes voor de duurlopen richting marathon kunnen bepalen en af en toe beetje trailrunnen. Maar merk dat het net niet is wat ik wil. Na wikken en wegen toch zojuist de Fenix 6 Pro (Black) besteld. Ben erg benieuwd. Van een backorder Venu 2 naar een Fenix. Ik moet ook niet naar dit soort speelgoed kijken. Gaat iedere keer fout. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:41
Vraagje over Garmins Suggested workouts.

Een tijdje geleden heb ik di , denk ik, ingesteld om op hartslag gebaseerd te zijn in plaats van op snelheid. Nu zou ik dit graag terug op snelheid zetten maar kan ik de instelling niet meer vinden.

Ik kan momenteel ook niet veel proberen omdat mijn suggested workout vandaag "rusten" is. Kan iemand eens nagaan of je dit kan aanpassen als je bij "Hardlopen > Suggested workout > Settings?" iets kan aanpassen in die aard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:34
@Tibs Dat kan je idd instellen bij de suggestie zelf: "Hardlopen > Workouts > Suggestie van vandaag >Type doel > Tempo of hartslag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 16:07
Zijn er mensen die een Polar BT hartslagmeter gebruiken in combinatie met een Garmin? Sinds kort heb ik een Polar H6, maar mijn Fr935 vindt hem niet. Mijn mobiel vindt de H6wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een H9 met diverse Garmins gebruikt. Werkt prima. Voor oude Garmins die geen Bluetooth ondersteunen moet de Polar dan wel ANT+ ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Moet wel zeggen dat ik nog wel erg zoekende ben met alle instellingen en opties op de Fenix 6Pro.
Waar ik gewend ben dat m'n smartwatch automatisch detecteerde wanneer ik met een bepaalde activiteit starten (hardlopen/wandelen/fietsen/roeien/trainen) is het wel even omschakelen om het nu iedere keer handmatig te moeten starten.

Was me helaas nog niet helemaal goed afgaat. Gister een middag door de bossen wezen crossen op de MTB maar helaas een flink deel niet geregistreerd omdat ik kennelijk niet (goed) herstart had.
Toch jammer en even wennen I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:32
Flix20 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:10:
Was me helaas nog niet helemaal goed afgaat. Gister een middag door de bossen wezen crossen op de MTB maar helaas een flink deel niet geregistreerd omdat ik kennelijk niet (goed) herstart had.
Toch jammer en even wennen I guess.
Als het wel een enkele (lange) rit was, zou je kunnen overwegen om auto pause te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En Garmin heeft ook een modus waarin een activiteit automatisch herkend wordt, ook als je het niet zelf hebt gestart. Ik weet de naam niet meer en ook niet hoe goed het werkt maar wellicht interessant om aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
mac1987 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Als het wel een enkele (lange) rit was, zou je kunnen overwegen om auto pause te gebruiken.
Kijk, dat was bijvoorbeeld een instelling die ik nog niet gevonden had!
Aghanim schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:51:
En Garmin heeft ook een modus waarin een activiteit automatisch herkend wordt, ook als je het niet zelf hebt gestart. Ik weet de naam niet meer en ook niet hoe goed het werkt maar wellicht interessant om aan te zetten.
Uit mijn snelle google zoektocht lijkt deze functie niet op de Fenix modellen te zitten.

Wel erkent Move IQ het wanneer een bepaalde activiteit voor meer dan 10 minuten aangehouden wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 09:31
Bedenk wel dat auto pauze kan leiden tot mindere GPS tracks. Als je ontvangst minder is of je klimt of bochtjes loopt dan kan het horloge op pauze springen en weer starten.
@Flix20 auto pauze sit op mijn 5plus dus neem aan ook op de 6 pro. Dit kun je per activiteit instellen. Zo kun je dat dus bij een hardloopprofiel wel aanzetten maar bij het trailrunnen niet.
De optie die @Aghanim bedoelt is denk ik Move IQ.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abZao6orW-D3f1DU8r83gS4NTxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MIiMp6scTSMudOW4CT51Bhv0.jpg?f=user_large

Maar dan is het geen activiteit met GPS track en andere data, dat zijn de grijze bolletjes in het overzicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CqxPT86uDYaUcdUgJyU0Z-Gyy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I4m2S4kDTPCy4J7hCNQtgIbJ.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door xray79 op 31-05-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Aghanim schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:44:
@rockhopper weet je of Komoot in staat is om van een willekeurige gpx (bijvoorbeeld van mtbroutes.nl) een route te maken waarmee turn by turn mogelijk is?

Ik weet dat als je zelf een route in Komoot maakt dit prima kan, alleen is een MTB route tekenen nogal lastig dus die laad ik liever vooraf in.
In principe is dat mogelijk, je kan bij komoot een gpx bestand importeren en in principe zou komoot hier dan het route-tbt sausje overheen moeten gieten.
Ik mtb zelf niet, dus ik ben niet bekend met de routes en de problemen/moeilijkheden die hier bij komen kijken. Ik zou je adviseren om even de vraag ook bij komoot neer te leggen. Als ik vragen had kreeg ik hier snel en adequaat antwoord op. Zo wilde ik ooit komoot op een tablet zonder gps (dus niet beschikbaar in de play store), hier boden ze een oplossing voor. (waarom wilde ik dat? makkelijker routes intekenen tijdens vakantie)

Maar de vraag die ik aan jou stel: mtb is toch vooral "single track"? Waarom zou je hier geen spoor willen en juist een route? Het is toch niet zo dat je opeens overal kan mountainbiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Flix20 De Venu heeft een automatische start (de VA4 vast ook dan), ik kon hem ook al niet vinden op mijn Fenix. Uit nieuwsgierigheid overigens, ik gebruik het nooit. Maar dan kun je inderdaad automatisch het "wandelen" herkennen waardoor hij het als activiteit gaat herkennen na een x aantal minuten.

Zie: https://www8.garmin.com/m...7C-8D10-1521D9D8FC9C.html. Op basis van MoveIQ zet hij het dan dus om naar een activiteit naar verloop van tijd. Dat doet hij bij de Fenix inderdaad niet, optie lijkt er ook niet te zijn. Wordt hier ook bevestigd:
https://forums.garmin.com...23176/activity-auto-start

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:23:
In principe is dat mogelijk, je kan bij komoot een gpx bestand importeren en in principe zou komoot hier dan het route-tbt sausje overheen moeten gieten.
Ik mtb zelf niet, dus ik ben niet bekend met de routes en de problemen/moeilijkheden die hier bij komen kijken. Ik zou je adviseren om even de vraag ook bij komoot neer te leggen. Als ik vragen had kreeg ik hier snel en adequaat antwoord op. Zo wilde ik ooit komoot op een tablet zonder gps (dus niet beschikbaar in de play store), hier boden ze een oplossing voor. (waarom wilde ik dat? makkelijker routes intekenen tijdens vakantie)

Maar de vraag die ik aan jou stel: mtb is toch vooral "single track"? Waarom zou je hier geen spoor willen en juist een route? Het is toch niet zo dat je opeens overal kan mountainbiken?
Thx. Zal eens bij Komoot informeren. Weet niet of er bepaalde (extra) eisen zijn waaraan een GPX moet voldoen om turn by turn te krijgen.

Wat ik handig vind bij MTB-en in onbekend terrein is een goede backup wanneer route bordjes ontbreken of je deze vanwege snelheid of kleur bordje niet gezien hebt. Ik rijd meestal met 1 oordopje in en als je dan audio prompts krijgt waar aangegeven wordt dat je over x meter links of rechts moet dan weet je in elk geval de juiste afslag. Dat is, zeker in een snelle afdaling waar je niet op je scherm kunt kijken, een pré.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
Het toestel moet het kunnen, de kaart op het toestel moet het ondersteunen en de gpx op het toestel zal de instructies moeten bevatten. Een bolt-1 kan bijvoorbeeld niet her-routeren, maar geeft wel tbt aanwijzingen.
Het lijkt me handig dat je in je vraag aan komoot even duidelijk aangeeft wat je wil, wat je gebruikt (toestel en kaart) en waar het mogelijk misgaat (wat je deed en waarom dat niet goed genoeg was?)

Een spoor zal in ieder geval nooit aangeven dat er over xx een afslag volgt. Ik fiets niet met audio instructie aanwijzingen, dus ik weet niet goed of en wat de verschillen hierin zijn bij de diverse toestellen op de markt. Voor mij is een piepje waarna ik op het scherm kijk voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 03-10 16:08
Ik heb sinds enige tijd het 'probleem' dat mijn Fenix 6 Pro tijdens hardlooptrainingen bij elke 'stap' audiomeldingen afspeelt. Bijvoorbeeld: "Loop hard, 1 minuut, vermogen tussen 300 en 280". Dat kan handig zijn, maar ik wil dit niet altijd aan hebben staan. Uitzetten gaat echter niet. Heb alles onder menu->audiomeldingen uitstaan en ook de instellingen van de activiteit Hardlopen zouden niks mogen triggeren. Iemand enig idee waardoor dit komt/hoe dit te fiksen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
elastiek schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:27:
@Tibs Dat kan je idd instellen bij de suggestie zelf: "Hardlopen > Workouts > Suggestie van vandaag >Type doel > Tempo of hartslag"
Zonet aangepast. Valt me wel op dat de richtwaarde van mijn hartslag normaal 145 bpm was en dat mijn tempo nu 5:55/km is. Die twee komen in mijn geval totaal niet overeen. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
@Tibs Waarschijnlijk kloppen de hartslagzones die je op je horloge hebt ingesteld dan niet. Of je tempo is - als je een duurdere Garmin hebt - gecorrigeerd voor de hogere temperaturen buiten. Of natuurlijk een combi van deze twee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
elastiek schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:21:
@Tibs Waarschijnlijk kloppen de hartslagzones die je op je horloge hebt ingesteld dan niet. Of je tempo is - als je een duurdere Garmin hebt - gecorrigeerd voor de hogere temperaturen buiten. Of natuurlijk een combi van deze twee :)
Ik denk dat mijn hartslagzone's er niet te heel ver van zullen liggen. Al ben ik wel van plan om eens de FTP test te doen die op het horloge zit. Misschien geeft dat een ander resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
Tibs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat mijn hartslagzone's er niet te heel ver van zullen liggen. Al ben ik wel van plan om eens de FTP test te doen die op het horloge zit. Misschien geeft dat een ander resultaat.
Als je zelf niks hebt aangepast dan zou het me verbazen als je zones correct zijn....Ook een band of OHR kan al veel verschil maken. Is genoeg info in dit topic over te vinden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Tibs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:37:
[...]

Precies wat je zelf al zegt. En die paar slagen kunnen een wereld van verschil maken 8)

Daarnaast zijn je hartslagzopnes niet constant. Ze verschuiven een heel klein beetje per dag. En een klein beetje meer door te trainen. En daarover vind je meer dan voldoende info in dit topic zoals @xray79 ook zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:29
Aghanim schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:51:
Je bedoelt Move IQ. Ik heb deze weer gauw uitgezet. Wat die functie denkt te detecteren ;)
Zo had ik een workout crosstrainer gedaan nadat ik in de moestuin gewerkt had.
Ik had gemountainbiked terwijl ik het gras aan het maaien was
En tijdens een boswandeling detecteerde hij niets....

Ik heb overigens een 945. Ik start mijn activiteiten zelf, het duurde wel even voordat ik die discipline mijzelf aangeleerd had (had hiervoor een 735XT en startte daar ook de activiteiten zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:29
mefjoew schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:25:
Ik heb sinds enige tijd het 'probleem' dat mijn Fenix 6 Pro tijdens hardlooptrainingen bij elke 'stap' audiomeldingen afspeelt. Bijvoorbeeld: "Loop hard, 1 minuut, vermogen tussen 300 en 280". Dat kan handig zijn, maar ik wil dit niet altijd aan hebben staan. Uitzetten gaat echter niet. Heb alles onder menu->audiomeldingen uitstaan en ook de instellingen van de activiteit Hardlopen zouden niks mogen triggeren. Iemand enig idee waardoor dit komt/hoe dit te fiksen?
Ik weet niet hoe je het moet fixen maar ben er ook erg benieuwd naar. Bij mij deed die het ook en opeens deed die het niet meer....maar wat ik gedaan heb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Open Outcry
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

mefjoew schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:25:
Als het goed is heb je in je menu het onderdeel 'Audio Prompts'. Daar kun je alle specifieke prompts aan/uit zetten; in jouw geval 'Lap Alert'. Althans, daar zou je dat moeten kunnen instellen.

Top holdings: LONG PFE, AGN, ACCEL, NYT, RDSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
xray79 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Als je zelf niks hebt aangepast dan zou het me verbazen als je zones correct zijn....Ook een band of OHR kan al veel verschil maken. Is genoeg info in dit topic over te vinden ;)
Ik had enkel mijn maximale hartslag aangepast en mijn rusthartslag wordt automatisch in rekening gebracht.

Waarschijnlijk moet ik, zoals mijn vrouw ook zegt, mij minder zorgen maken over die hartslag en gewoon gaan lopen op een haalbaar tempo. Heb dat deze middag gedaan en kwam uit op 6,5k aan 5:52/km en een gemiddelde hartslag van 163bpm (ik gok op een drempelwaarde rond de 165, als ik daarboven lang loop voel ik dat het lastiger wordt).

Iemand hier ervaring met die Lactate Treshold Test van de Garmin horloges?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Die heb ik één keer gedaan toen ik m'n horloge net had. Toen was ik dusdanig niet fit dat ik hem niet goed genoeg kon doen dus heb me de pleuris gelopen zonder dat hij resultaat gaf.
Sindsdien niet meer geprobeerd. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tibs Ja, heb ‘m één keer gedaan op mijn FR645M en kwam op 172bpm uit met een km tijd van 4:53. Klopte wel aardig naar mijn gevoel. Ik moet ‘m binnenkort nog maar eens doen om te kijken of deze inmiddels veranderd is. Verwacht het eigenlijk niet want ik train best wel eentonig en mijn VO2max schommelt ook steeds tussen de 49-50. Om de test te doen moet je een hartslagband dragen en daar houd ik niet zo van.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52
Ik merk overigens wel een significant verschil in de hartslagmeting van de fenix 6x pro tov de borst band van Garmin. Kan wel 10bpm verschil in zitten. Deed mijn oude Honor watch gs beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Ik ga deze waarschijnlijk overmorgen ofzo eens doen.
Heb wel een hartslagband en merk ook dat daar wat verschil op zit. In mijn geval is dat verschil denk ik niet zo groot max 5 slagen verschil gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij mij was de drempel 1 slag lager dan de sportmedische keuring. Kan toeval zijn maar bij mij was de Fenix 5 dus spot on met de test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 21:59

jurma

simply connecting...

Na lang wikken en wegen toch maar tot de beslissing gekomen dat mijn tomtom spark niet meer voldoet heb ik maar de Venu 2 besteld.
Ook omdat ik weer meer moet gaan hardlopen dan die 2 a 3 keer in de maand wat ik nu doe.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 03-10 16:08
Open Outcry schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:51:
[...]

Als het goed is heb je in je menu het onderdeel 'Audio Prompts'. Daar kun je alle specifieke prompts aan/uit zetten; in jouw geval 'Lap Alert'. Althans, daar zou je dat moeten kunnen instellen.
Nee, dat is dus 'audiomeldingen' en daarin staat alles uit..
418O2 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:27:
Ik merk overigens wel een significant verschil in de hartslagmeting van de fenix 6x pro tov de borst band van Garmin. Kan wel 10bpm verschil in zitten. Deed mijn oude Honor watch gs beter
Ik deed onlangs een rustig loopje zonder hartslagband en had volgens m'n 6Pro een continue hartslag van boven de 165. Normaliter (lees: met hartslagband) is dat gemiddeld 135-140 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door mefjoew op 01-06-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
mefjoew schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:15:
[...]

Nee, dat is dus 'audiomeldingen' en daarin staat alles uit..

[...]

Ik deed onlangs een rustig loopje zonder hartslagband en had volgens m'n 6Pro een continue hartslag van boven de 165. Normaliter (lees: met hartslagband) is dat gemiddeld 135-140 8)7
Zelfde 'issue' hier. Ik krijg bij een hike (gps map, Fenix 6 Pro) bij elke bocht een trilling én audiosignaal te horen. Ik wil graag wel de trilling, maar niet het audiosignaal. Heb nu audio tones in het watch menu 'audio prompts' uitgeschakeld maar dan lijkt het horloge ook niet meer te trillen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mefjoew schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:15:
En je pasfrequentie was toevallig niet rond de 165? Mijn broer had dit (cadence lock) ook met z’n Fenix 6 Titanium en heb hem maar een Polar Variety Sense kado gedaan met zijn verjaardag. :+ En dat ding werkt super, ondanks dat het ook een optische hartslagmeter is, maar dan wel via een band om de bovenarm. Ik zelf heb dit probleem gelukkig maar zelden met mijn FR645M.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
chaola schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:17:
[...]

Veel features als dit gerucht klopt: https://www.fitness-track.../en/garmin-forerunner-55/ Belangrijkste wijziging: nu ook ondersteuning voor ConnectIQ. Als die ook nog de hardware updates van de Venu 2 zou kunnen krijgen, kan dit nog interessant worden.
Neen dus, niet de nieuwe HR sensor voor de FR55, als we de laatste foto hier mogen geloven: https://www.eventyrsport.dk/forerunner-55-0502100046.html :|

En volgens deze bron zal de 945 LTE 649 eurootjes gaan kosten. Benieuwd of die ook de oude sensoren meekrijgt: https://webcache.googleus...t=clnk&gl=fr&client=opera

[ Voor 8% gewijzigd door chaola op 01-06-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:27
ik heb de venu 2 weer retour gestuurd.
400 euro vind ik een flinke hap geld voor deze smartphone....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xray79
Tibs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Ik had enkel mijn maximale hartslag aangepast en mijn rusthartslag wordt automatisch in rekening gebracht.

Waarschijnlijk moet ik, zoals mijn vrouw ook zegt, mij minder zorgen maken over die hartslag en gewoon gaan lopen op een haalbaar tempo. Heb dat deze middag gedaan en kwam uit op 6,5k aan 5:52/km en een gemiddelde hartslag van 163bpm (ik gok op een drempelwaarde rond de 165, als ik daarboven lang loop voel ik dat het lastiger wordt).

Iemand hier ervaring met die Lactate Treshold Test van de Garmin horloges?
Dan zullen je zones een soort van kloppen maar die gaan dan globaal met stappen van 10% als ik me goed herinner. Vraag is wat doe je met je zones en HR?
Die test is wel goed heb ik het idee. En met interval of tempo lopen dan past Garmin die ook aan. Bedenk wel dat je of op HR traint of op tempo. Ik train nu op tempo en kijk dus met een schuin oog naar de zones maar vind de rust HR momenteel belangrijker. Hiervoor een M training op HR gedaan zodat ik kans op blessures laag hou. Maar die zones waren op basis van LTH. Weet niet welke zone bepaling beter zou zijn maar heb het idee dat LTH goed werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Aghanim schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:33:
Bij mij was de drempel 1 slag lager dan de sportmedische keuring. Kan toeval zijn maar bij mij was de Fenix 5 dus spot on met de test.
Toch nog eens proberen en wellicht ook de batterijen van de hartslagmeter eens nakijken, die heb ik nog nooit vervangen (of misschien één keer) en dat schijnt ook niet ideaal te zijn.
Maakt het nog uit qua startpunt wat je huidige zones zijn?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Grr vanochtend was de Venu 2 bij Coolblue verkrijgbaar, maar tijdens het afrekenen verdween het ding uit mijn winkelmandje en was 'ie ineens uitverkocht. :') Bij een andere site (all4running) was 'ie gisteren ook verkrijgbaar maar die hebben een raar retourbeleid (niet dat ik die nodig verwacht te hebben, maar just in case) maar nu uiteraard uitverkocht. :X

Mediamarkt heeft 'm wel, maar wordt dan vanuit de winkel verstuurd. Maar ik heb niet zo'n hoge pet op van de mediamèrt. :X Ruk met garantie enzo. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bart-Willem schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:59:
Grr vanochtend was de Venu 2 bij Coolblue verkrijgbaar, maar tijdens het afrekenen verdween het ding uit mijn winkelmandje en was 'ie ineens uitverkocht. :') Bij een andere site (all4running) was 'ie gisteren ook verkrijgbaar maar die hebben een raar retourbeleid (niet dat ik die nodig verwacht te hebben, maar just in case) maar nu uiteraard uitverkocht. :X

Mediamarkt heeft 'm wel, maar wordt dan vanuit de winkel verstuurd. Maar ik heb niet zo'n hoge pet op van de mediamèrt. :X Ruk met garantie enzo. :/
De Venu 3 is bijna uit en jij zit nog te wachten ;)

All4running is een prima winkel. Heb al vaker schoenen en zo retour gestuurd, nooit problemen gehad. Media Markt idem en voor garantie kun je eventueel ook direct bij Garmin terecht.

@Gonadan als het goed is geeft je Fenix een melding als de batterij van je borstband bijna leeg is (bij mijn Polar wel in elk geval). Zones maakt voor zover mij bekend niks uit.

@Verwijderd wat is de reden dat de Venu niet bevalt? Volgens mij is het aantal Venu2 dat retour is gegaan vrij groot zo te lezen. Wat dat betreft wel slim om een goed retourbeleid te kiezen @Bart-Willem :)

@chaola ben erg benieuwd naar de verdere upgrades van de 945. Is 150€ duurder dan een F6 pro momenteel. Dan moet er toch wat moois aan geüpgraded zijn zou ik denken.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 01-06-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zat vooral te wachten op beschikbaarheid. Ik heb wel mijn Adidas-mondkapjes @ all4running gehaald en dat ging prima, mijn schoonzus heeft er laatst een Forerunner 245 gekocht en ging ook prima. Maar hun retourvoorwaarden zijn niet helemaal conform de wet volgens mij, maar dat boeit op zich niet.

Mediamarkt heb ik niet de beste ervaringen mee, maar dan ging het om lokale aankopen die bijvoorbeeld defect waren en bij geen ruilmogelijkheid krijg je een tegoedbon in plaats van geld terug. :') Plus dat ik het liever een webshop zoals Coolblue ofzo gun. :P Maar ja: beschikbaarheid. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Je bedoelt dat ze winkeltegoed willen geven en geen geld retour bedoel je? En dat stimuleren ze door bij een gewone retour kosten te rekenen en bij tegoed niet, waarom zou dat niet mogen?
Voornamelijk de grote ketens doen gratis retour, maar dat kan niet iedereen zomaar aanbieden en zelfs de grotere webshops komen langzaam terug van alles gratis verzenden en retourneren.

Tegoed zou ik ook niet erg vinden, het is m'n favoriete winkel en ik kom er ook graag voor advies.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
@Bart-Willem Bij Amazon.de was de Venu 2 ook prettig geprijsd. Kan zijn dat het een derde partij was, maar was stukje lager dan NL. Tenminste toen ik afgelopen weekend keek.

[ Voor 4% gewijzigd door TAVL op 01-06-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind retourkosten rekenen prima. De winkel moet er ook tijd en energie in steken. Als ik zelf zou mogen kiezen zou ik 10-15 euro bij een gadget met een waarde van 250+ prima vinden. Denk dat ik me zelfs minder opgelaten zou voelen als ik iets terug stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 21:59

jurma

simply connecting...

Bart-Willem schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:59:

Had precies hetzelfde probleem, mijn vrouw kon vanmorgen wel bij Coolblue (Tilburg) de Garmin Venu 2s kopen en heb hem daarna online gekocht via Media Markt (gaat via Den Bosch, daar is die nog op voorraad).
Eerlijk gezegd geen slechte ervaringen mee, meerdere producten zo besteld en tot op heden altijd goed gegaan.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Na wat geruzie met m'n horloge heb ik een factory reset gedaan nu wil ik opnieuw mijn hartslagzones instellen en dat lukt me even niet. Ik heb een sportmedische keuring laten doen en weet dus exact wat zone 1,2 , 3,4 en 5 is.

Echter krijg ik in de applicatie en op de website alleen maar mogelijkheden om het te baseren op mijn maximale hartslag en dan een percentage daarvan te pakken. Is het niet mogelijk om gewoon exacte waarde voor zone 1 en 2 etcetera in te voeren?

En wat een teleurstelling toen ik gisteren aan het lopen was en dacht "goh wat zit ik mooi laag in mijn zone.." maarja, die stonden dus heel anders. Even vergeten ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Via Garmin Connect je toestel aanklikken en dan gebruikersinstellingen. Dan kun je alles handmatig invullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaola
Daar is ie dan, de 945 lte: https://buy.garmin.com/en...632/pn/010-02383-01#specs
En de FR55: https://buy.garmin.com/en-US/US/p/741137. Die 55 kun je misschien nog best zien als een 245 lite. Geen hardwarewijzigingen t.o.v de 45, tenzij misschien een recentere gps chip en een betere batterij?
Vergelijking oude en nieuwe 945, blijkbaar ook 'relaxation reminders': https://buy.garmin.com/en...632&compareProduct=621922

Ik wou ook een vergelijking maken tussen de 45, 55 en de 245, maar de 55 wordt voorlopig niet meegenomen? Zouden ze bij Garmin weten dat hij dan door de mand valt :D. Waarom zou je 200 euro betalen voor een 55 als je ondertussen voor ongeveer datzelfde bedrag een 245 kunt nemen???

[ Voor 98% gewijzigd door chaola op 02-06-2021 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vreemd... waarom noemt Garmin dit horloge nou weer FR945 LTE? LTE kan ik nog begrijpen, maar de grootte van het horloge is 2,6mm kleiner en 0,2mm dikker. Het scherm is dan weer even groot als die van de FR945, dus het horloge heeft een kleinere bezel. Ik neem verder aan dat we aan LTE niets gaan hebben in NL, dus ik verwacht niet dat dit hier een populair horloge gaat worden gezien het prijsverschil van $100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Het is meer een FR945S met LTE functionaliteit. Ik moet zeggen dat ik hem juist heel interessant vind, tov bijv. de Fenix 6S Pro is de batterijduur veel beter maar de formfactor is amper anders. Hij is iets groter dan de 745 maar dan wel met Maps. En hij gebruikt de nieuwe sensoren op de achterkant. Ik ben wel benieuwd naar de reviews. Moet ik de F6S Pro dan toch retour doen? :+ Wetende dat deze 945LTE natuurlijk wel wat duurder is.

De Nederlandse link: https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/698632/pn/010-02383-20

De vraag is natuurlijk welke functionaliteit mogelijk nog naar de F6 gaat komen, maar de 945LTE biedt in de vergelijking een nieuwe interval methode:
Verbeterd interval (inclusief open herhalingen, gegevenspagina voor intervals, rustscherm en automatische detectie)
Verbeterde hersteltijd
GPS en muziek (12 uur t.o.v. 6 uur F6S Pro)
GPS (35 uur t.o.v. 25 uur F6S Pro)
Smartwatchmodus (2 weken t.o.v. 9 dagen F6S Pro)
Ik zie hem dus vooral als alternatief voor de F6S Pro als je een kleiner horloge wil (bijv. ivm kleine polsen). Maar dan is hij nu natuurlijk wel een stukje duurder.

[ Voor 55% gewijzigd door Arjan90 op 02-06-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat moet ik mij hier bij voorstellen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moQfJBjb7aD3wpFumYtuwuMhRiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hKalBkGw31B3pozqlyZKCFF3.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OX5zwLVY6uT_T0VK1L1-l7j63TY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ECagAwAUzGqE4ylCkl0fHroe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door PatrickC op 02-06-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Geldt ook voor NL. Maar niet compatible met alle markten. Dus gebruik maken van NL LTE in HK kan niet. Importeren buiten Europa wordt opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:34
8 euro per maand vind ik het dus niet waard. 2,50 had ik nog over nagedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beetje teleurstellend wel de 945 LTE... iets smallere bezels (maar vind ze alsnog vrij forst overkomen), en een andere OHR sensor.... Iets bekend over GPS chip?

Al met al jammer want niet echt de moeite waard als upgrade van de 945, aan de andere kant fijn want voel nu geen drang om te upgraden ;)

Hooguit als intern (cpu etc) nog geupdate is en bedienings- en rendersnelheid (maps) significant verbeterd is, maar voor nu wacht ik maar verder op een evt toekomomstige 955.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

jurma schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:35:
[...]

Had precies hetzelfde probleem, mijn vrouw kon vanmorgen wel bij Coolblue (Tilburg) de Garmin Venu 2s kopen en heb hem daarna online gekocht via Media Markt (gaat via Den Bosch, daar is die nog op voorraad).
Eerlijk gezegd geen slechte ervaringen mee, meerdere producten zo besteld en tot op heden altijd goed gegaan.
Ik denk dat ik dat maar moet doen dan, je hebt het laten leveren vanuit de winkel thuis? Of zelf gewoon afgehaald?

Ik heb ooit iets besteld en kreeg gewoon een winkelmodel thuis. :X Nou deed die het prima (ging om pc-speakers), maar handig is zoiets dus niet altijd. :+

De grijs/blauwe versie lijkt nu wel her en der beter te krijgen, maar die kleuren vond ik bij de Venu 1 best tegenvallen (en ook lastiger combineren qua kleuren als je een ander bandje wil).

[ Voor 12% gewijzigd door Bart-Willem op 02-06-2021 13:52 ]

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 193 ... 324 Laatste