Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 192 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Arjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:48:
Tegelijkertijd is de F6 Sapphire op dit moment geloof ik onder de 600 euro te koop ten opzichte van iets meer dan 530 euro voor de F6 Pro (of 560 euro via beide blauwe jongens). Voor die 70 euro koop je toch een wat bestendiger scherm, daar zou ik het denk ik niet voor laten.
Flix20 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:54:
[...]

De sapphire is momenteel alleen bij Amazon <600 (580 excl. verzend) maar dan komt deze vanuit een leverancier uit Polen. Vind ik garantie technisch toch een beetje twijfelachtig.
Daarnaast is de F6 Pro momenteel inderdaad 550 maar die kan ik met nog extra korting krijgen waardoor het verschil snel naar €150+ gaat.
Minder zelf, F6 Pro al voor € 499,90 via https://www.amazon.de/Gar...ntaktloses/dp/B07VZZ3GW5/ :*)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:32
@Flix20 Volgens mij staat hij bij Brandfield ook, ze geven in ieder geval aan dat het een horloge met Saffier glas is (ondanks dat het uit de productnaam niet naar voren komt). Verder heb ik niet gekeken hoor, maar ik zag hem daar dus ook staan.

@XWB Daar komt nog wel de juiste BTW bij (kleine correctie) en hij komt uit Duitsland. Ik ben even uitgegaan van Nederlandse leveranciers omdat men daar nog wel eens waarde aan hecht met garantie e.d.

[ Voor 29% gewijzigd door Arjan90 op 19-05-2021 12:41 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat is waar idd. Als ik de F6 Pro aan het winkelmandje toevoeg en naar afrekenen ga wordt de prijs € 508,30, en daar komt nog € 3,49 verzendkosten bij. Dan is het verschil al kleiner met die € 550 :p

Garantie kan overigens direct via Garmin geregeld worden, scheelt toch weer tussenkomst van de winkel.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 09:31
Hier een F5S plus gebruiker en heb er ook een protector opgeplakt die zie je bijna niet omdat die naar beneden valt door de bezel. Protector is in ruim 2 jaar gebruik nu 2 keer vervangen.
En beide keren idd door gewoon dom tegen een hoekje van een kast/piano te stoten bij het langslopen....Barst in de protector maar gelukkig niet aan het scherm zelf.

Nog even over de touch screens op een outdoor horloge. Ik heb de Fenix aangeschaft omdat ik een 24/7 horloge zocht en de TomTom was te sportief. Als ik dan toch moet kiezen dan maar een multisport horloge omdat ik naast het lopen ook fiets op de MTB en naar de sportschool/calisthenics park ga dan is een multi sport wel fijner dan een Fr seri gericht op het hardlopen.
En een touch screen op de Fenix kan leuk zijn maar op mijn TomTom was het lastig om laps te lappen en zeker met regen/handschoenen etc. onhandig dus ik zou die graag tijdens de activiteit uit willen zetten. Met krachttraining kan het dan weer wél een voordeel zijn denk ik en swipen over een scherm zoals ik zie op een AW ;)

[ Voor 49% gewijzigd door xray79 op 19-05-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:58
Arjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:40:
@Flix20 Volgens mij staat hij bij Brandfield ook, ze geven in ieder geval aan dat het een horloge met Saffier glas is (ondanks dat het uit de productnaam niet naar voren komt). Verder heb ik niet gekeken hoor, maar ik zag hem daar dus ook staan.
Bij Brandfield is het prijsverschil nog steeds €150.-
Als ik kijk wat ik met het horloge zal gaan doen; dagelijks leven, fietsen, sportschool en de ervaringen hier met de screenprotector ben ik er niet helemaal over uit of dat het de meerprijs waard is.
Maar ik ga morgen eens naar een fysieke winkel in de hoop dat die beide exemplaren heeft liggen en hopen op een competente verkoper.
Ook even de inboedel raadplegen of een horlogescherm daar ook onder zal vallen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Flix20 https://www.brandfield.nl...o-smartwatch-010-02158-11 is de link, daar zie ik toch echt 595 voor de Sapphire. Ik heb het productnummer nog even opgezocht en bij andere websites is dat ook de Sapphire. Via ING Rentepunten kun je geloof ik nog 10 euro korting krijgen op een horloge, werkt misschien ook wel op de Garmin :+ Alle beetjes helpen...

Op internet kun je meerdere video's vinden over oa het meer weerspiegelende saffier glas, waardoor het mogelijk bij felle zon net wat minder te zien is (maar nog steeds goed).

Ik kan de F6S Pro Solar voor 640 kopen, tempted... In grijs ipv zwart, maar nog steeds duur. Wel de Solar versie natuurlijk (je bent gadget fan of niet O-) ). Even een nachtje over slapen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Arjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:03:
@Flix20 https://www.brandfield.nl...o-smartwatch-010-02158-11 is de link, daar zie ik toch echt 595 voor de Sapphire. Ik heb het productnummer nog even opgezocht en bij andere websites is dat ook de Sapphire. Via ING Rentepunten kun je geloof ik nog 10 euro korting krijgen op een horloge, werkt misschien ook wel op de Garmin :+ Alle beetjes helpen...

Op internet kun je meerdere video's vinden over oa het meer weerspiegelende saffier glas, waardoor het mogelijk bij felle zon net wat minder te zien is (maar nog steeds goed).

Ik kan de F6S Pro Solar voor 640 kopen, tempted... In grijs ipv zwart, maar nog steeds duur. Wel de Solar versie natuurlijk (je bent gadget fan of niet O-) ). Even een nachtje over slapen.
Klopt dat de Saphire bij Brandfields €595 kost. Had ook even het productnummer opgezocht en vergeleken op de garmin site. En op de foto's betreft het ook de Saphire.
Maar ik kan de 6Pro voor €450 kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 19-05-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ah, dat was me niet duidelijk. Voor mij zou het prijsverschil dan wel heel groot zijn en niet opwegen maar goed het is ook een apparaat wat je kan zien als sieraad. Voor 150 euro kun je ook een mooie hartslagband en screen protector erbij doen, of juist een mooi vervangend horloge bandje.

Het horloge zelf ziet er natuurlijk wel wat anders uit. Bij de 6s Pro is het zwart, de Sapphire is meer antraciet en de Pro Solar is grijs.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjan90 op 19-05-2021 15:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:39
Na 15 maanden lukte het vorige week zondag niet meer om m'n Fenix 6s Sapphire op te laden. Vorige week maandag gelijk met Garmin gebeld en binnen een minuut kreeg ik al te horen dat ik m'n oude horloge naar ze kon opsturen en dat ik een nieuwe kreeg vanuit Engeland. Dat kon alleen wel 5 tot 15 werkdagen duren.

Zo gezegd, zo gedaan. En vandaag heb ik een spiksplinternieuwe Fenix 6s Sapphire ontvangen. Heel erg blij met deze goede en vlotte service van Garmin!

(Wel jammer dat ik m'n horloge weer helemaal opnieuw moet inrichten... back-up van je instellingen terugzetten zou handig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:44
Flix20 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:05:
[...]
....Maar ik kan de 6Pro voor €450 kopen.
Phoe, da's een prima prijs, waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilles90
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb sinds vorige week een f6 saphire, en ben zeer tevreden met mijn keuze, naast het feit dat ze krasbestendiger zijn, heb ik deze vooral genomen omdat de saphire een meer "premium, "echte horloge" look heeft, door het safier glas..
(mede door de reflectie ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-10 11:53
Nougat schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:32:
Mijn Venu 2 maandag terug gestuurd. Dus mocht je hem snel wiilen hebben tegen een iets voordeligere prijs (geheel onbeschadigd!!), hou dan de Venu 2 pagina van Coolblue in de gaten 😉
Heb de pagina in de gaten gehouden en net een tweede kans zwarte Venu 2 kunnen bemachtigen voor 368 euro. Mocht deze van jou zijn, dan hartelijk bedankt !! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 22:33

Appie

F1RST Racing

Ik heb sinds vorige week een fenix 5x plus Sapphire (~262 euro). Ik wacht de Fenix 7 wel af en heb geen zin om de volle prijs voor een F6 te betalen als de F7 mogelijk dit jaar komt.

Ik kom van een Samsung Frontier S3, wat opzich wel een goed horloge was, maar ik werd een beetje gaar van de batterij duur van die horloge en geen integratie met Garmin/Wahoo - Samsung heeft dat een jaar geleden eruit gehaald.

Qua scherm kwaliteit wel wat minder, maar qua mogelijkheden en batterij duur een mega verschil. Na meerdere ritten (weg, mtb, en wandelingen) nog 30+ % over na een week of in gebruik met ~6u GPS activiteiten.

Integratie met ANT+ is goed, en de mogelijheid om de sensoren van het horloge ook als ANT+ aan te zetten is een mooie aanvulling (Ik rij met Wahoo op de fiets en het werkt allemaal tesamen).

Horloge werkt ook met ANT+ sensoren als:
  • Speed
  • Cadence
  • Gear Selector

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:37
d0nny41 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:12:
[...]

Heb de pagina in de gaten gehouden en net een tweede kans zwarte Venu 2 kunnen bemachtigen voor 368 euro. Mocht deze van jou zijn, dan hartelijk bedankt !! ;)
Grote kans inderdaad, als er een kras op het scherm.... nee geintje... geheel onbeschadigd!!
Veel plezier ermee 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Flix20 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:05:
[...]Klopt dat de Saphire bij Brandfields €595 kost. Had ook even het productnummer opgezocht en vergeleken op de garmin site. En op de foto's betreft het ook de Saphire.ar
Wat me op die site wel opvalt is de garantie:
Dit horloge koop je veilig en eenvoudig in onze online shop. Wij zijn officieel dealer van Garmin horloges. Je ontvangt een garantie van 1 jaar op productiefout. Retourneren is gratis.
Huh??? In de EU is dit toch 2 jaar minimaal of betreft het refurbished oid smart watches? Zou voor mij een no-go zijn, de kans om met een smart watch binnen 2 jaar een probleem te krijgen lijkt me reëel en binnen die 2 jaar wil ik het toch echt met de winkel afhandelen en niet al teveel willen bijbetalen omdat ik die garantie dan alleen maar via Garmin kan krijgen.
Hmmm: 19% zeer slechte reviews op Trustpilot.

[ Voor 23% gewijzigd door route99 op 20-05-2021 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Arjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:13:
Ah, dat was me niet duidelijk. Voor mij zou het prijsverschil dan wel heel groot zijn en niet opwegen maar goed het is ook een apparaat wat je kan zien als sieraad. Voor 150 euro kun je ook een mooie hartslagband en screen protector erbij doen, of juist een mooi vervangend horloge bandje.

Het horloge zelf ziet er natuurlijk wel wat anders uit. Bij de 6s Pro is het zwart, de Sapphire is meer antraciet en de Pro Solar is grijs.
Je maakt het er niet makkelijker op |:(
Antraciet vind ik vaak stuk mooier dan zwart. Maar het prijsverschil... Als het prijstechnisch dichter bij elkaar had gezeten had het een no brainer geweest om voor de Saphire te gaan.
Helaas heeft de betreffende winkel de Saphire niet.

Ik ga vanavond maar eens naar de winkels in de hoop dat ze beide modellen hebben liggen om ze eens naast elkaar te leggen.

Gister ook even dit filmpje bekeken;

Daarin laten ze het verschil zien en daar zie je de hier eerder benoemde blauwe gloed wel heel duidelijk op de Pro.
Denk echter dat als je ze niet naast elkaar legt, je het misschien de eerste dag/week opvalt en daarna ook niet meer.
Frenz64 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:33:
[...]

Phoe, da's een prima prijs, waar dan?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Flix20 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Daarin laten ze het verschil zien en daar zie je de hier eerder benoemde blauwe gloed wel heel duidelijk op de Pro.
Denk echter dat als je ze niet naast elkaar legt, je het misschien de eerste dag/week opvalt en daarna ook niet meer.
[...]
Let wel even op dat de blauwe gloed op het scherm niet door de uitvoering (Sapphire of Pro) wordt bepaald, er zitten gewoon verschillende schermen in (zo lijkt het althans). Er zijn ook Fenix 6 Sapphire met blauwe gloed. Het gaat echter wel verder dan de blauwe gloed: het scherm heeft daardoor ook minder contrast. Ook de Sapphire is dus geen "garantie" op het "goede" scherm. Zie ook voor een voorbeeld (volgens mij had ik de afbeeldingen hier al eens gepost, maar dit is de bron): https://forums.garmin.com...backlight-contrast-issues

Wat je terecht zegt is dat het je misschien niet eens opvalt als je het niet weet of dat je er zelfs aan went. Maar het verschil met mijn Venu was in ieder geval (onacceptabel) groot bij de F6S Pro.

Succes met je keuze d:)b We horen en zien het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:32
@Flix20 Ik zal de puzzel nog wat moeilijker maken: garantie via garmin zelf (ipv Polen) is gewoon goed geregeld. Het zal waarschijnlijk even snel opgelost zijn als opsturen naar Polen en daar wachten (het is met andere woorden niet de snelste oplossing) maar dan gewoon communicatie in het Nederlands.

Fwiw: mijn F3 non-sapphire heeft na 3 jaar intensief gebruik miniscule krasjes die je alleen ziet als je er hyper op focust, dat is dragen in de bouw en nergens op letten. De bezel heeft veel te verduren gehad.
Mijn F5xplus heeft sapphire en is iets minder veel blootgesteld maar geheel krasvrij. Ik verwacht dat deze ook zo blijft.
Wat betreft die blauwe gloed, er zal wellicht een miniem verschilletje zijn, maar beide zullen het hebben. In mijn beleving lijkt sapphire iets donkerder (subtiel) als ik mijn 5 naast mijn 3 leg. Iets dat je alleen ziet als je direct vergelijkt en als je er scherp op let.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Er lijken geruchten te zijn dat de Fenix 7 is uitgesteld tot 2022. Zie bron: https://the5krunner.com/2...n-descent-mk2s-announced/.
[...]
Perhaps the Fenix 7 will be soon? Maybe but I've had 3 rumours now suggesting that the plannen summer 2021 launch has now changed to 2022.
[...]
Mogelijk door chip tekorten, de Fenix 6 die ongetwijfeld nog goed verkoopt (en regelmatig niet op voorraad is bij bijv. Coolblue). Gezien de horloges langzaam in de uitverkoop leken te gaan, verbaast het me. Het zou wel de 945LTE kunnen verklaren.

Dan toch maar de F6S Sapphire of Pro Solar :+ Maar dan ga ik dus wel naar de 640 euro uitgeven ipv de beoogde 500... Keuzes, keuzes!

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 20-05-2021 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45
Chiptekort icm gebrek aan nieuwe sensoren is een prima reden om een jaar te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:32
Arjan90 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:21:
[...]
Dan toch maar de F6S Sapphire of Pro Solar :+ Maar dan ga ik dus wel naar de 640 euro uitgeven ipv de beoogde 500... Keuzes, keuzes!
Alternatief: een Fenix 6S Pro met screenprotector. Is soms voor net onder de 500 te krijgen, heeft dezelfde functionaliteit en bij krassen in het scherm koop je 4 screenprotectors voor een paar euro.
Solar klinkt leuk, maar door het lage vermogen van de panelen en het relatief hoge verbruik van een smartwatch zet het weinig zoden aan de dijk. Bij een Casio of Citizen heb je praktisch oneindige batterijduur. Bij een Garmin Fenix scheelt het een paar procent. Dat gaat het verschil niet maken, maar je betaalt er wel voor. Persoonlijk vind ik het momenteel helaas nog teveel een duurbetaalde gadget voor early adopters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@mac1987 Helemaal eens hoor. Ik zou de Solar ook alleen doen omdat ik de kleur simpelweg mooier vind. Voor de Sapphire geldt eigenlijk hetzelfde. Dat zonnepaneeltje klinkt leuk (is ook best cool) maar levert natuurlijk maar weinig op. En al kun je een dagje langer met het horloge, Garmin kan sowieso al lekker lang mee :D Maar ik investeer dan wel voor alle horloge dragers in het meer mainstream maken van zonne energie op je horloge :+ De hamvraag is inderdaad of het 140 euro waard is voor een iets ander kleurtje. Tsja, als hij voor 140 euro minder roze of felblauw zou zijn, zou ik zonder twijfel ja zeggen. Nu is dat wat lastiger! Maar dank voor de tips! Die overwegingen had ik zelf ook al (en ook gedeeld een paar posts eerder over precies dezelfde twijfel maar dan bij de aankoop van een Fenix 6 ipv 6S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flix20 ik heb meerdere sport vrienden met een F6 in diverse uitvoeringen. De blauwe gloed komt overal voor en overal niet. Het is niet gebonden aan een specifieke uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:14
Aghanim schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:09:
Mijn ervaring is dat krassen meestal komen uit onhandige bewegingen en meestal niet uit het sporten zelf.
Dit kan ik beamen. :+

Daarom zelf voor saffier gegaan (ik haat protectors) en een bezel die niet geverfd is, je wilt die echt niet van dichtbij zien. :D

Mijn horloge is een gebruiksvoorwerp en ga ik echt niet altijd rekening mee houden, die heeft dus al menig hard voorwerp of stenen muur van dichtbij gezien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Gonadan Wat is jouw ervaring dan verder met het saffier? Je behuizing heeft het dus al zwaar, maar hoe ziet het glas eruit? Ben ik wel erg benieuwd naar gezien de discussies hier over de meerwaarde van het saffier glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Arjan90 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:16:
@Gonadan Wat is jouw ervaring dan verder met het saffier? Je behuizing heeft het dus al zwaar, maar hoe ziet het glas eruit? Ben ik wel erg benieuwd naar gezien de discussies hier over de meerwaarde van het saffier glas.
Daar zie je helemaal niets op, is nog helemaal gaaf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Voor mijn F5 met saffier (en voor mijn F3) had ik 15 jaar lang een old school horloge (je weet wel met wijzers, analoog). Deze heeft ook saffier glas. Glaswerk ziet er nu nog steeds (20 jaar +) als nieuw uit, geen krasje op te zien. Rest van het horloge is door de mangel gehaald en flink versleten. Dus ja, saffier werkt goed. Of het de meerprijs waard is...

Mijn persoonlijke overweging, als ik kijk naar mijn F3 ben ik geneigd om "nee" te zeggen. Maar ja ik weet natuurlijk niet hoe erg iemand zich stoort aan mini krasjes, en ook niet hoeveel meerprijs iemand over heeft of hoe lang iemand met een model denkt te gaan doen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
Ter info, vandaag op ibood:
Garmin Fenix 6 Multisporthorloge van 549.00 nu 399.95 https://www.ibood.com/nl/...-6-multisporthorloge.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Het lijkt erop dat er weer een lading Garmin Venu 2 slate aan zit te komen. Levertijd op de site is aangepast naar 7 dagen. Kan niet wachten.

Al is die Fenix 6 voor 399 ook erg gaaf! Zijn er grote verschillen ten aanzien van harloopsport met de Venu2(/vivoactive 4)?

[ Voor 31% gewijzigd door TAVL op 21-05-2021 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TAVL schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:29:
Het lijkt erop dat er weer een lading Garmin Venu 2 slate aan zit te komen. Levertijd op de site is aangepast naar 7 dagen. Kan niet wachten.

Al is die Fenix 6 voor 399 ook erg gaaf! Zijn er grote verschillen ten aanzien van harloopsport met de Venu2(/vivoactive 4)?
Genoeg. Vul de vergelijker op de Garmin website eens in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Ik zie het. Vooral in het analysewerk en inzichtgedeelte. Maar ook een zeer mooie accuduur. Eens wat reviews opzoeken en kijken of er vergelijkingsvideo's zijn. :)

[ Voor 17% gewijzigd door TAVL op 21-05-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel gesteld heb je geen muziek en geen oled scherm bij de fenix. Als je die beide niet zo belangrijk vindt is de F6 een veel betere keuze. Als je niet veel waarde hecht aan data en uitgebreide analyses en geavanceerde sport features is de Venu denk ik een betere keuze.

[ Voor 31% gewijzigd door Aghanim op 21-05-2021 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@TAVL Veel vergelijkingsvideos zullen er niet zijn, omdat de Fenix 6 eigenlijk in een andere categorie valt dan de Venu 2 of vivoactive 4,maar ik vond deze al snel (is wel een Fenix 6S in de video).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Thanks voor je hulp. Als ik straks meer tijd heb, dan ga ik deze zeker bekijken (en kijken wat de verschillen zijn tussen F6 en F6s). Keuzes. Keuzes. Dan te bedenken dat ik 2019 begon met een Mi Band al snel geupgrade naar een Amazfit GTR (maar GPS issues) en nu een Vivoactive 4. Geen must om te upgraden, maar altijd tof om nieuwe dingen uit te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TAVL In de video wordt wel de 6S Pro gebruikt. Deze heeft dus ook muziek en offline maps. De Fenix 6 bij iBood is geen Pro model, dus die heeft geen muziek en maps. Verder is de iBood aanbieding wel de normale 6 tov de 6S, dus groter, zwaarder en hogere batterijduur.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@TAVL Als je bijv. muziek wil, dan moet je dus wel een Pro (Solar) of Sapphire hebben. De iBood versie is een "simpele" Fenix die daar ook regelmatig voorbij komt voor die prijs. Bovendien is het de reguliere Fenix 6 (47mm) en niet de Fenix 6s (42mm). Er zitten voor- en nadelen aan beide apparaten. De Fenix 6 is bij mij om de pols gewoon te lomp.

Ik vind de video's die @PatrickC linkt mooi, die man ("Chase the Summit") heeft meer vergelijkingsvideo's, zoals ook de Forerunner 745 vs de Fenix 6S Sapphire. Zo kijkt hij vanuit allerlei perspectieven naar de horloges, zo concludeert hij bijv. ook dat de Fenix 6S eigenlijk een kleine Forerunner 945 is in een luxe en degelijke verpakking. Heel goed om zo een goed beeld te krijgen bij meerdere apparaten, hij vergelijkt ze heel mooi vanuit verschillende perspectieven zonder per sé te zeggen welke het beste is (want dat verschilt enorm per gebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Ik ben mij bewust van het S model en dat deze normaal modellen vaak beperkter zijn. Gaat mij om het globale beeld. Helpt een beetje beeld krijgen van de Fenix. Nooit helemaal in verdiept, gezien de prijs van dit toestel en dat ik het eigenlijk alleen gebruik voor hardlopen en af en toe een gezinsfietstochtje of wandeling, wat banen trekken in het zwembad of een skivakantie. Basis moet zeker goed zijn. Voor hardlopen heb ik 4 trainingen per week (2x interval, 2 keer duurloop) + herstelloopjes op andere dagen + 2 core stability trainingen. Wel actief en basis functies om voortgang bij te houden zijn key.

Goed te weten dat deze iBood regelmatig terugkomt. Al heb ik dus echt geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Arjan90 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:16:
Als ik hier kijk naar m'n huidige Smartwatch met Gorilla DX glas, hetzelfde als de F6 Pro heeft, dan zit op het glas zelf geen enkel krasje of beschadiging op.
De bezel daarentegen heeft dan wel al best wat krassen maar het scherm is dus nog puntgaaf.
Horloge zit al 4 jaar op m'n pols en gaat alleen snachts uit. Ondertussen er al hele verbouwingen mee gedaan dus dat valt niets tegen.

Gister even bij een lokale hardloopwinkel geweest en met de F6 Pro mogen spelen.
Verkoper draagt het zelf als horloge en is na een jaar ook nog geen kras op te zien.
Ze hadden zowel de 6 als de 6x en op mijn pols kan ik de 6x kwijt, dus dit gaat 'm worden.

Voor mezelf bepaald dat het sapphire niet de aanzienlijke meerprijs waard is.

Betrapte de verkoper alleen nog wel op een BS verhaal. Dat de gewone versie van RVS sterker is dan de titanium van de Saphire |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Flix20 Mooi dat je eruit bent gekomen en wat hebt kunnen kijken! Ik moet zeggen dat ik wat andere ervaringen heb met de Venu, daar zit Gorilla 3 glas op. Daar zitten echt al wel wat krasjes op en van wat ik zo lees is 3 vs DX ongeveer hetzelfde qua hoe krasvast het is. Toch lastig, ik doe er verder ook niet heel moeilijk over en een ongeluk zit vaak in een klein hoekje natuurlijk. Maar ik heb gewoon een kantoorbaan, doe geen gekke dingen verder, dus het krast wel ook bij gewoon gebruik. Maar uiteindelijk is het ook een gebruiksvoorwerp natuurlijk.

Heb je ook een Sapphire gezien of dat niet? Ben benieuwd hoeveel last je hebt van het meer weerspiegelende glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Saffier is simpelweg een heel stuk harder dan Gorilla glas en daarmee een stuk krasbestendiger, dat is gewoon een feit. Gorilla glas is chemisch gehard glas en daarmee een stuk eenvoudiger te produceren en dus veel goedkoper.

In die zin is de meerprijs van saffier helemaal terecht, maar het blijft natuurlijk altijd de vraag of het je dat ook waard is in je persoonlijke situatie. Dat hangt helemaal van jezelf af; hoe allergisch je bent voor een eventueel krasje, hoe voorzichtig je bent of hoeveel pech je hebt. Die overweging zal echt voor iedereen verschillen.

Ik kan alleen maar voor mijzelf zeggen dat de stap naar de saffier-editie mij meer voordelen bracht dan alleen het betere glas en daarmee voor mij volledig de meerprijs waard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Flix20 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:21:
[...]
Betrapte de verkoper alleen nog wel op een BS verhaal. Dat de gewone versie van RVS sterker is dan de titanium van de Saphire |:(
8)7 ik denk dat het (RVS) misschien krasvaster is, maar zeker niet sterker dan titanium. Het zijn overigens wel hele verschillende metaalsoorten met specifieke voordelen en nadelen.

Fijn dat je er een beetje uit bent gekomen. Ik denk een verstandig besluit, meerprijs van saffier alleen is in mijn ogen de moeite niet. Als er meer extra's bijkomen wordt het natuurlijk een andere afweging.

[ Voor 33% gewijzigd door rockhopper op 21-05-2021 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@rockhopper en @Flix20 is dat zo? RVS is toch een sterker materiaal dan titanium? Titanium is vooral lichter (wat heerlijk is). Maar heeft de Sapphire echt een titanium body? Dat dacht ik niet tenzij je de specifieke titanium versie neemt maar die is weer duurder, ik heb even nagekeken en kwam o.a. op deze video uit waar een duidelijk gewichtsverschil is tussen de Pro Solar Titanium en de "reguliere" Sapphire met RVS (13 gram).

Deze video benoemt, hoor ik nu, ook dat RVS sterker is dan titanium. Mooie vergelijking verder qua zichtbaar van de Sapphire vs Gorilla Glass. Genoeg input dus met al die video's om te vergelijken en een keuze te maken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 21-05-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:02:
[...]

8)7 ik denk dat het (RVS) misschien krasvaster is, maar zeker niet sterker dan titanium. Het zijn overigens wel hele verschillende metaalsoorten met specifieke voordelen en nadelen.

Fijn dat je er een beetje uit bent gekomen. Ik denk een verstandig besluit, meerprijs van saffier alleen is in mijn ogen de moeite niet. Als er meer extra's bijkomen wordt het natuurlijk een andere afweging.
Ook niet volgens mij, titanium is bij mijn weten harder. Het nadeel van RVS is dat er vaak een laklaagje over zit (bijvoorbeeld bij de zwarte) dan zie je krasjes ook meteen heel erg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Gonadan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:59:
Saffier is simpelweg een heel stuk harder dan Gorilla glas en daarmee een stuk krasbestendiger, dat is gewoon een feit. Gorilla glas is chemisch gehard glas en daarmee een stuk eenvoudiger te produceren en dus veel goedkoper.

In die zin is de meerprijs van saffier helemaal terecht, maar het blijft natuurlijk altijd de vraag of het je dat ook waard is in je persoonlijke situatie. Dat hangt helemaal van jezelf af; hoe allergisch je bent voor een eventueel krasje, hoe voorzichtig je bent of hoeveel pech je hebt. Die overweging zal echt voor iedereen verschillen.

Ik kan alleen maar voor mijzelf zeggen dat de stap naar de saffier-editie mij meer voordelen bracht dan alleen het betere glas en daarmee voor mij volledig de meerprijs waard.
Dat sapphiere haders is dan gorilla glas is een feit en staat buiten kijf.
Dat is ook de discussie/afweging niet.

Het is de discussie of dat voor een horloge nodig is en het de (in mijn geval aanzienlijke) meerprijs rechtvaardigt en dat is uiteraard voor ieder persoonlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:26
Kogel is door de kerk. Heb de venu 2s besteld. Morgen in huis. Nu heb ik helemaal geen excuus meer om de 5k niet te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Goed bezig. Veel loopplezier! Vergeet je voeten n iet. Goede, passende schoenen is dé start!

Geniet van horloge. Erg benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:26
TAVL schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:03:
Goed bezig. Veel loopplezier! Vergeet je voeten n iet. Goede, passende schoenen is dé start!

Geniet van horloge. Erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Heb nu redelijke schoenen en heb mijzelf beloofd nieuwe te halen na mijn eerste 5k.

Ik zal mijn ervaringen met de horloge delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Flix20 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:18:
Dat sapphiere haders is dan gorilla glas is een feit en staat buiten kijf.
Dat is ook de discussie/afweging niet.

Het is de discussie of dat voor een horloge nodig is en het de (in mijn geval aanzienlijke) meerprijs rechtvaardigt en dat is uiteraard voor ieder persoonlijk.
En dat is dus inderdaad heel persoonlijk, daar ga je geen consensus over bereiken.

Ik verduidelijk alleen nog wel even dat er wel degelijk een verschil is, dat is voor jou de discussie misschien niet maar niet iedereen lijkt daar even van overtuigd. Soms wordt het 'de meerprijs er niet voor over hebben' verward met 'geen meerwaarde hebben'. Het is niet voor niets dat het betere horlogeglas al heel lang saffier is, maar of die meerwaarde voor jezelf van toepassing is moet je zelf beoordelen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Limbeckx schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Heb nu redelijke schoenen en heb mijzelf beloofd nieuwe te halen na mijn eerste 5k.

Ik zal mijn ervaringen met de horloge delen :)
Je kunt de levensduur van je schoenen bijhouden in Garming Connect. Gebruik ik zelf ook. Inmiddels een 850 km op mijn huidige schoenen en langzaam tijd om alvast nieuwe schoenen te halen om te gaan afwisselen en inlopen. Hou zelf altijd een max van 1200k aan voor intensief trainen. :)
PatrickC schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:02:
@TAVL Veel vergelijkingsvideos zullen er niet zijn, omdat de Fenix 6 eigenlijk in een andere categorie valt dan de Venu 2 of vivoactive 4,maar ik vond deze al snel (is wel een Fenix 6S in de video).
[YouTube: Garmin Fenix 6s vs Venu 2 - Which one is right for you?]
Pff... helpt niet. Maakt het alleen maar lastiger om te kiezen. Loop inmiddels halve en hele marathons. Heb op mijn Vivoactive voldoende metrics. Al zou hersteltijd wel erg handig kunnen zijn.
Initieel miste ik het Amoled scherm van de Amazfit, maar de Garmins zijn zoveel prettiger tijdens het sporten en qua ondersteuning. Nu is de upgrade meer een hang naar dat Amoled scherm. Al is dat in zonlicht misschien iets minder duidelijk. Pfffff...

[ Voor 44% gewijzigd door TAVL op 21-05-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Gonadan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:09:
[...]
Ook niet volgens mij, titanium is bij mijn weten harder. Het nadeel van RVS is dat er vaak een laklaagje over zit (bijvoorbeeld bij de zwarte) dan zie je krasjes ook meteen heel erg.
Er zit zover ik weet een verschil tussen wat een metaal kan verdragen qua last (dit is wat men meestal bedoelt met sterkte) en hoe de oppervlakte zich verhoudt tegen impact (krassen). Helaas is de wiki site die rvs met titanium vergelijkt zo handig om de krasbestendigheid tussen de twee metaalsoorten in andere schalen uit te drukken. 8)7 Zo hebben we nog geen duidelijkheid. Hier wordt er iets dieper op ingegaan en wordt er aangegeven dat het uiteraard afhangt van de legering van de metalen (met name rvs heeft veel variaties), maar in de regel is RVS inderdaad krasvaster. Dat is ook wat ik lees als ik op de andere horloge fora een vergelijking zie.

Dus sterker: titanium RVS
Lichter: titanium
makkelijk te bewerken: RVS
krasvast: RVS (meestal)
Duurder: Titanium

Ik sta open voor meer diepgang over dit onderwerp, altijd interessant om meer feiten te lezen. Helaas vandaag niet zoveel tijd om het konijnenhol in te duiken :o (yes, down the rabbithole we go)
-edit-
Mijn eigen link nog wat beter gelezen en ook daar staat dus dat RVS sterker is. Zo leer ik ook weer wat bij.
Ik denk dat er nog een derde factor bij komt kijken:
sterkte naar gewicht ratio. maar ja dit is ook weer zoiets dat in horloges niet erg belangrijk is. Anyway kennelijk heeft de verkoper zijn huiswerk beter gedaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 21-05-2021 14:29 . Reden: stukje over rvs sterker dan Ti toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Er zit zover ik weet een verschil tussen wat een metaal kan verdragen qua last (dit is wat men meestal bedoelt met sterkte) en hoe de oppervlakte zich verhoudt tegen impact (krassen). Helaas is de wiki site die rvs met titanium vergelijkt zo handig om de krasbestendigheid tussen de twee metaalsoorten in andere schalen uit te drukken. 8)7 Zo hebben we nog geen duidelijkheid. Hier wordt er iets dieper op ingegaan en wordt er aangegeven dat het uiteraard afhangt van de legering van de metalen (met name rvs heeft veel variaties), maar in de regel is RVS inderdaad krasvaster. Dat is ook wat ik lees als ik op de andere horloge fora een vergelijking zie.

Dus sterker: titanium RVS
Lichter: titanium
makkelijk te bewerken: RVS
krasvast: RVS (meestal)
Duurder: Titanium

Ik sta open voor meer diepgang over dit onderwerp, altijd interessant om meer feiten te lezen. Helaas vandaag niet zoveel tijd om het konijnenhol in te duiken :o (yes, down the rabbithole we go)
-edit-
Mijn eigen link nog wat beter gelezen en ook daar staat dus dat RVS sterker is. Zo leer ik ook weer wat bij.
Ik denk dat er nog een derde factor bij komt kijken:
sterkte naar gewicht ratio. maar ja dit is ook weer zoiets dat in horloges niet erg belangrijk is. Anyway kennelijk heeft de verkoper zijn huiswerk beter gedaan ;)
Zoals ik het nu lees is RVS qua krasbestendigheid niet beter, maar omdat RVS een hogere dichtheid heeft heb je daar in feite 'meer' van in een horloge van hetzelfde formaat en is het sterker qua constructie tegen buigen en dergelijke beschadigingen. Dat is op zich niet onlogisch.

Titanium is wel beter bestand tegen corrosie, al denk ik dat de voor horloges gebruikte RVS-legeringen van dusdanig niveau zijn dat ze in de praktijk écht niet zullen roesten. Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:13
ik heb de 6 pro sapphire DLC (gekozen omdat ik de antraciet bezel mooier vind dan zwart en saffier leek me ook wel een nuttige toevoeging.. Bijkomend voordeel, de "mooiere" (niet zwarte) versies zijn ook gelijk Pro (kaarten etc) dus die keuze is dan automatisch ook gemaakt :) Ti ook overwogen, maar de sapphire DLC was al een stretch qua prijs :D)

na een half jaar 24/7 dragen zit er gelukkig nog geen enkel krasje op de bezel, nou heb ik gewoon een kantoorbaan en zit dus al ruim een jaar thuis te werken, dus er gebeurt ook niet zoveel :D, maar ik ben echt wel tegen dingen aangebotst met de fenix.
het glas is ook nog in perfecte staat.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Garmin doet wel z'n best om die verschillende versies bij elke generatie weer flink te rouleren hè? Het is toch altijd weer een studie om bij een serie/generatie te achterhalen welke variant nu precies welke opties, kleuren en materialen heeft. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
Gonadan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:33:
Garmin doet wel z'n best om die verschillende versies bij elke generatie weer flink te rouleren hè? Het is toch altijd weer een studie om bij een serie/generatie te achterhalen welke variant nu precies welke opties, kleuren en materialen heeft. :D
Ja daar wordt ik ook wel een beetje kutjedol van.
Dan zie je ergens een plaatje van oh, mooie uitvoering/kleur.
Dan moet je er een hele case study van maken welke uitvoering dat nou precies is.

Meestal heb ik 'm wel zo gevonden omdat ik dan gewoon naar het duurste model moet zoeken en grote kans dat dat 'm dan is :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Dat ken ik. Best lastig hoor. Dat het ene model dan net die feature wel heeft, maar een ander niet. En weer andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:13
de tool op de site werkt prima: https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/702902

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DArKWOpz0j3xizEHmI9e2Hxmb5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ySAe1gsp3w6jrHCmce8prdHR.png?f=fotoalbum_large

welke functie wil je wel/niet en dan blijven de plaatjes die bij die combinatie horen over :)
of andersom, je klikt langs alle plaatje en kijkt welke opties erbij horen.
Zo kwam ik erachter dat de goedkoopstste 6 enkel in zilver te krijgen is (hierboven zeg ik zwart, maar dat klopt niet, dat is de goedkoopste pro):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zG9I62ITlYWc5_z3hlfrBuEVUEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RBjvg4DSm3G3u3nBm8i9WGDI.png?f=user_large

de simpelste pro:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyqoA2IZJL-1caaK3l0AnjlhsaE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0poSnpmHLO2tLf4lCJ30IbwP.png?f=user_large

en als je op sapphire klikt, dan ga je automatisch naar pro, als je pro uitklikt heb je geen sapphire meer :)

zowel de sapphire en de solar zijn in 4 kleuren te krijgen (waaronder Ti)

en dan heb je nog de s en de X. in de S zijn wat meer kleuren beschikbaar (wit/goud etc)

(het duurde ook even voor ik het allemaal door had, maar de site van garmin zelf maakt het een stuk makkelijker!)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Dat maakt het wel makkelijker, maar je zit alsnog heen en weer te klikken en schuiven qua keuze. Voorheen hadden ze die filters ook nog niet, daar kwam je dan pas achter als je op een editie had geklikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
De garmin site is wat opties kiezen betreft wel goed.
Maar als je bijvoorbeeld op bol.com of een andere website een uitvoering gezien hebt, waarvan je met name de kleur wijs vindt, dan is het best lastig om deze direct terug te vinden als je geen productnummer van Garmin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Flix20 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:54:
Ja daar wordt ik ook wel een beetje kutjedol van.
Dan zie je ergens een plaatje van oh, mooie uitvoering/kleur.
Dan moet je er een hele case study van maken welke uitvoering dat nou precies is.

Meestal heb ik 'm wel zo gevonden omdat ik dan gewoon naar het duurste model moet zoeken en grote kans dat dat 'm dan is :+ 8)7
Ik wil eigenlijk wel saffier -> oranje bandje, hmm die zwarte is mooier voor werk -> standaard editie, je kunt ook een leren zwart bandje erbij kopen -> terug naar saffier. En zo eindig je met de dure variant én een extra bandje kopen.

Bij winkels is het dan soms inderdaad nog een crime om het juiste type te vinden want die hebben zo vaak de verkeerde foto's of beschrijving.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Jammer dat er geen 6S Titanium is :+ Ik neig in ieder geval steeds meer naar de 6S Sapphire. Misschien dat ik hem vanavond nog wel bestel. Had nog gekeken naar een Titanium versie van de 6S voor het gewicht, maar die is er dus niet. Helaas Garmin, dan geef ik het geld gewoon niet uit. Of ik geef het uit aan een bandje. Dat kan ook. Want tsja, geld moet rollen.

Daarna gaat de Venu retour naar Garmin voor vervanging/reparatie en gaat hij op Marktplaats/V&A zodat ik er iemand anders blij mee kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Titanium lijkt me vooral interessant voor mensen met een nikkel allergie en alleen als je ook een metalen band wilt en bijv geen leren band en je het gewicht verschil agv staal te groot vindt.
Vind je staal prima dan is het gewicht icm en leren band vaak lager dan een volledige Titanium type.
Verder moet je het ook wel heel graag willen, want het prijskaartje is erg hoog van de Titanium types.

De duurzaamheid? Hmmm .... ik zou wel eens een vergelijking willen wie hem dan na bijvoorbeeld 5 jaar nog steeds draagt.... want een klassiek wijzer horloge van Titanium wordt vaak wel heel lang gedragen en is cool en tijdloos... dus kan vele decennia mee....

En of dat met het vergankelijke karakter van de elektronica, de software, het ter beschikking komen van nog meer opties op de nieuwe smart watches... tja dan moet je zelf toch ook wel van Titanium zijn om de nieuwere gadget, ook van Titanium links te laten liggen...

Vooral wel doen... tis goed voor de economie... het staat een tijdje erg leuk.... maar over 10 jaar kun je toch niet meer echt trots zijn op achterblijvende features, mogelijk haperende hardware, de accu is dan toch wel minimaal 1x vervangen..... tenzij je dat allemaal niet erg vindt?
Tis ook maar een n=1 input, om wat afstand te nemen van hoe zo een trend als deze er uit zou kunnen zien. Ik schrijf het liever nu dan over 10 jaar... want dan is het zo "achteraf schrijven."

Neem bijvoorbeeld fēnix® Chronos
Met vintage leren polsband

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/532035#specs
Staal met leren band: 94 g
Staal met stalen band: 186 g
Titanium met hybride band van titanium: 112 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
En het gewicht van Titanium met lederen band?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Die miste ik ook... goed punt, zal als het goed is iets lichter zijn dan met staal.
Maar: Eigenlijk zou ik wel eens willen weten hoeveel van de hele kale horloge zonder band nu het volumetrisch van deze 2 metalen is... maak niet uit of het staal of titanium is...
Dan krijg je pas een echt idee voor welk "verhaal" je nu echt betaalt....
Ik vermoed dat het maar enkele milliliters is... stel 4 .... dan praat je over een verschil van 4 ml x3 g/ml=ca 12 g.
Die ~3 is het verschil in de dichtheid van staal en titanium.
De wanden zijn echt niet zo dik, die worden ivm gewichtsreductie en ook om ook nog de elektronica en de batterij nog kwijt te raken echt zo dun als mogelijk gehouden.

Edit, ff een afschatting via berekening in Excel gedaan.....
Er zit een aanname in dat 15% van het volume metaal is....
Ook de dichtheden zijn weer gegeven.

Ik had het bij gebrek aan een sigarendoosje eerst zo uit mijn hoofd geschat... beta beroepsdeformatie... :X
Als iemand mij een beter getal kan geven voor het echte metaal volume.... then we're speaking...
Nu het nog even met deze benadering doen....
Ik vermoed wel dat ik aan de wat lagere kant zit, maar ik heb geen idee hoe zwaar die accu/elektronica/glas is om een betere inschatting te maken als ik naar die 96 gram van die fenix kijk waar het gewicht van die brede leren bandjes nog vanaf moet....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMpfGkVElK-2aGiyCmGov5E3BpU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KBTsbZQIZ7QLTaa7s0n1Zg4j.png?f=user_large

[ Voor 84% gewijzigd door route99 op 21-05-2021 20:59 . Reden: Had even staal en titanium omgedraaid qua tekst... Nu wel ok. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@route99 Of je bekijkt gewoon het filmpje wat ik had gelinkt waar de reviewer de horloges gewoon op de weegschaal legt :+ 84 gram voor de Fenix 6 Sapphire, 71 gram voor de Fenix 6 Titanium Pro Solar. Beide inclusief het siliconen bandje. Het scheelt dus 13 gram, wat op dat gewicht best veel is. Daarmee komt je schatting overigens aardig overeen _/-\o_

Dromend: de F6S Pro in Titanium versie (die er niet is) zou dan grond de 50 gram uitkomen (de F6 is ongeveer 22 gram zwaarder dan de F6S) waarmee hij ongeveer hetzelfde weegt als de Forerunner 945. Dan heb je dus een net zo licht horloge, met beide een 1,2" scherm alleen is de F6S dan dus een stuk kleiner. Jammer de bammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 21-05-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@route99 en dan heb je het over een Chronos. Pak je een Fenix o.i.d. dan is nog een groot deel plastic ook. Daarbij vraag ik mij ook af of niet alleen de rand titanium is en bijvoorbeeld de onderkant alsnog gewoon RVS.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Arjan90 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:44:
@route99 Of je bekijkt gewoon het filmpje wat ik had gelinkt waar de reviewer de horloges gewoon op de weegschaal legt :+ 84 gram voor de Fenix 6 Sapphire, 71 gram voor de Fenix 6 Titanium Pro Solar. Beide inclusief het siliconen bandje. Het scheelt dus 13 gram, wat op dat gewicht best veel is. Daarmee komt je schatting overigens aardig overeen _/-\o_
Ik kom net thuis en het filmpje nog niet gezien, maar met een materiaal R&D achtergrond vind ik het wel leuk om met heel weinig info al een perceptie te hebben...
Hmmm 11,8 g via Excel / 12 g zonder sigarendoosje versus jouw 13 g wat je uit het filmpje haalde.... das geen schokkend verschil.... ;) dus dank je voor de .... _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 21-05-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Gonadan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:46:
@route99 en dan heb je het over een Chronos. Pak je een Fenix o.i.d. dan is nog een groot deel plastic ook. Daarbij vraag ik mij ook af of niet alleen de rand titanium is en bijvoorbeeld de onderkant alsnog gewoon RVS.
Inderdaad, bij een hybride materiaal systeem wordt de invloed van de metaal keuze nog minder dominant...
Ik had mijn berekening ff bij het toetje gedaan, die eet ik meestal iets later... tussendoor ff een scan langs de onderwerpen maken die me interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Spotify voor Apple Watch krijgt ondersteuning voor offline downloads

Goed nieuws voor degenen die een AW overwegen maar wel graag Spotify gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Wel een beetje een magere bitrate, wat is die van Apple Music? Of is het een beperking van het bluetooth protocol wat gebruikt wordt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:28
Misschien dat de bewerking van titanium duurder is, want aan de prijs van het materiaal zelf kan het niet liggen. Eerste hit op google levert een kiloprijs van 45 euro op voor titanium, en als er dan 14 gram in een horloge zit is het: 14/1000*45 = €0,63 aan titanium per horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:38:
Wel een beetje een magere bitrate, wat is die van Apple Music? Of is het een beperking van het bluetooth protocol wat gebruikt wordt?
Inderdaad zeer matig. Ik vermoed dat dit nog wel verandert. In mijn Polestar was Spotify ook lage bitrate in het begin. Wat Apple gebruikt weet ik niet maar met de Podcasts app is de kwaliteit erg goed. Zelf gebruik ik die altijd voor muziek en podcasts. Geen idee overigens wat de bitrate bij Garmin is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Geen idee, nooit opgezocht. Ik verwacht geen hoge kwaliteit want het bluetooth protocol zal waarschijnlijk ook gewoon iets van SBC zijn gok ik. Niet briljant maar op sportdopjes prima. Max 96 zou je wel horen ben ik bang.

Ik kan het mogelijk wel verifiëren met m'n headset, straks eens kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:36
Heeft er iemand tips voor een ander bandje voor de Garmin Forerunner 245? Als ik het goed begrijp heeft het een standaard 20mm quickrelease sluiting. De standaard silliconenband bevalt mij niet heel goed, ik zit zelf te denken aan iets in deze richting: https://www.amazon.nl/Ful...geband%2Caps%2C173&sr=1-8

Maar deze is niet echt geschikt voor zweten / water lijkt me. Stof of nylon heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-10 11:53
Nougat schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Nee, helaas.
Ik blijf wel de vorderingen in Excel bijhouden.... is ook een stuk goedkoper :-)

Tevens werkt de hoogtemeter voor geen meter, traplopen gaat helaas ook niet goed. Het weer gedeelte heb ik maar helemaal uitgezet.. die slaat de plank volledig mis.
Voor mij is het enige positieve het uiterlijk, de batterijduur en de app zie er gelikt uit.

Voor hardlopers zal het een wereldklokje zijn ;-)
Ik wilde nog even vertellen dat ik wel de vorderingen kan bijhouden van mijn krachttraining. Kan van te voren bepalen welke oefeningen ik ga doen, en na elke set krijg ik een "rest timer" die ik zelf heb ingesteld, tegelijkertijd kan ik dan het aantal kg's en reps invullen van die oefening. Aan het einde synced dit automatisch met de garmin connect app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:37
d0nny41 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Ik wilde nog even vertellen dat ik wel de vorderingen kan bijhouden van mijn krachttraining. Kan van te voren bepalen welke oefeningen ik ga doen, en na elke set krijg ik een "rest timer" die ik zelf heb ingesteld, tegelijkertijd kan ik dan het aantal kg's en reps invullen van die oefening. Aan het einde synced dit automatisch met de garmin connect app.
Ja dat wist ik, maar ik kon niet achterhalen hoe je bijv na een maand of 3 bijv de voordering (stijging van gewichten) per oefening (bijv deadlift) kon achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilles90
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-06-2021
Dag iedereen

Ik ben van plan een titanium band te bestellen via de garmin site, voor men fenix 6 saphire dlc coated, nu twijfel ik tussen de vented en die andere, het belangrijkste voor mij is dat het grijs van de band exact overeenkomt met het grijs van de bezel..

En zo op de foto's afgaande, lijkt de vented eerder zwart en de andere (die ook een pak goedkoper is, wat ik niet echt begrijp) het grijs van de bezel..

Iemand ervaring met 1 van beide bandjes?

Alvast bedankt!

ps: een foto is altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Toch wat nieuws over de 945LTE en daarmee ook over de 955. De 955 schijnt vooralsnog niet te komen (wat natuurlijk ergens ook al een beetje in de lijn der verwachting lag als je de 945LTE gaat uitbrengen). Het lijkt dus hetzelfde lot beschoren als de Fenix 7, hoewel er natuurlijk door Garmin nooit is uitgesproken dat ze gaan uitkomen.
Bad news for those waiting for the Forerunner 955: It appears not to be happening any time soon. Good news for those of you who want a connected tri watch...here comes the 945 LTE... soon. Very soon.
Hij suggereert dat er nog wat kleine updates aan toegevoegd worden die niet LTE gerelateerd zijn ("of what Suunto and Polar have already introduced"), maar dan lijkt het me ook aannemelijk dat die features ook naar de FR945 en F6 gaan komen. Iemand vraagt onderaan ook dat hij hoopt dat er wel wat kleine upgrades komen zoals een groter scherm, nieuwe sensor en betere batterij. Daarop reageert "the5krunner" dat dit echt voor de 955 is, ofwel het lijkt erop dat de 945 LTE hier geen verbeteringen in gaat brengen.

Wat meer info over de LTE features (niet heel spannend wat mij betreft): https://the5krunner.com/2...hat-are-the-lte-features/. "LiveTrack" zou ik wel mooi vinden zonder mobiel, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Arjan90 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:30:
"LiveTrack" zou ik wel mooi vinden zonder mobiel, maar goed.
Ik ben dan vooral benieuwd naar de impact op de accu :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:11
Die live aanmoedigingen klinken wel leuk, maar als je zo dood als een pier richting aankomst aan het strompelen bent, denk ik niet dat je nog veel zin hebt om even je berichtjes te gaan checken op je horloge. :+

EDIT: maar de FR55 lijkt er toch wel te gaan komen, dan zonder een 255 of 955, wat ook vreemd is, maar het zijn nu eenmaal vreemde tijden. Die zullen wel in de pipeline zitten, maar misschien nog niet productieklaar of zo, terwijl een low end toestel met minder features zoals de FR55 misschien rapper klaar is voor lancering? Just guessing... https://gadgetsandwearabl.../24/garmin-forerunner-55/

[ Voor 49% gewijzigd door chaola op 25-05-2021 08:54 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

Dat je voor die live aanmoedigingen via de smart watch überhaupt tijdens het lopen behoefte hebt is een keuze... bij mij staan smart phone meldingen uit, ik loop liever met mijzelf in het NU en geniet van wat ik (nog) kan en concentreer me op wat ik op dat moment goed moet doen. Als er weer wedstrijden zijn dan geniet ik wel van de echte live aanmoedigingen vanaf de publiek kant... soms staan er nog bekenden bij. Zij allen hebben de moeite genomen om komende van dichtbij of veraf om de lopers aan te moedigen.
Aan de finish ben ik allereerst bezig, na het kort bijkomen, om andere lopers (vaak die ik ken, maar niet per se) te vragen hoe het ging.... dat is voor mij op dat moment even mijn belangrijkste gemeenschap, je doet het allemaal toch maar ff weer, ieder op zijn/haar manier. Mijn smart phone is pas van latere zorg, onderweg en meteen na de wedstrijd leidt het me teveel af, dat waar ik mee bezig ben kan alleen op dat moment.... die smart phone kan dus altijd nog later en idd die last minute aanmoedigingen zou ik ook niet kunnen lezen, geen tijd en puf voor onderweg...
Maar zoals gezegd, het is een persoonlijke keuze, er is geen goed of fout.

[ Voor 12% gewijzigd door route99 op 25-05-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 645 was ook een stuk eerder dan de x45 volgelingen. Ben benieuwd welke features de 55 krijgt vanuit de 245. Kan me voorstellen dat de 55 duurder wordt dan de 45 en zo langzaamaan de 245 uitgefaseerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
XWB schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:38:
[...]

Ik ben dan vooral benieuwd naar de impact op de accu :p
Nou, gisteren had ik livetrack juist bewust niet aan gezet (wel telefoon mee). Muziekje op en gaan, maar na twee uur kreeg ik de 10% waarschuwing. Gauw muziek uitgezet en ronde afgemaakt en precies aan het einde was hij leeg (drie kwartier later).

Nu had ik hem volgens mij juist de avond ervoor helemaal opgeladen dus ik vond hem wel erg snel leeg. Wel heb ik vooraf veel ruzie gemaakt met de kaarten en navigeren dus misschien heeft dat veel stroom gekost, maar ik hoop niet dat dit iets structureels is want dan moet ik even kritisch gaan kijken naar mijn recente wijzigingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Arjan90 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:30:
Daarop reageert "the5krunner" dat dit echt voor de 955 is, ofwel het lijkt erop dat de 945 LTE hier geen verbeteringen in gaat brengen.

Wat meer info over de LTE features (niet heel spannend wat mij betreft): https://the5krunner.com/2...hat-are-the-lte-features/. "LiveTrack" zou ik wel mooi vinden zonder mobiel, maar goed.
Ik moet blijkbaar nog even geduld hebben tot een 955 of Fenix 7 uitkomt. Mijn huidige F5+ begint toch wel kuren te vertonen. Opladen heeft nooit geweldig gewerkt, ooit een 3rd party charger gekocht welke een stuk beter werkte maar ook dat werkt niet meer feilloos. Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem bij de 5/5+ serie.

Weet iemand hoe dat zit met de 6/6solar? Blijven deze wel goed laden? Mijn vriendin heeft een 645M en die werkt middels een klem dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Jay-v wat voor problemen heb je dan? Ik hoor het eigenlijk voor het eerst.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Gonadan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:02:
@Jay-v wat voor problemen heb je dan? Ik hoor het eigenlijk voor het eerst.
De verbinding met de lader is niet goed. Tijdens het laden hoor ik hem vaak vibreren (charging / not charging / charging etc). De contactpunten zijn lastig schoon te maken, er zitten 4 pinnetjes aan de achterkant waar een soort van kuiltje in zit. Hier gaat steeds troep inzitten wat vrijwel niet schoon te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Jay-v Zulke kuiltjes net als hier? Die komen van corrosie, zo te zien is Garmin er bekend mee.
Heb je nog garantie?

https://forums.garmin.com...charging-slot-pins-damage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7t53x4ZL976Qh-V8rPTLhNY28Fw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rRwpCXxmPfrzroq8zKdC4KHW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Jay-v schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:28:
[...]

De verbinding met de lader is niet goed. Tijdens het laden hoor ik hem vaak vibreren (charging / not charging / charging etc). De contactpunten zijn lastig schoon te maken, er zitten 4 pinnetjes aan de achterkant waar een soort van kuiltje in zit. Hier gaat steeds troep inzitten wat vrijwel niet schoon te maken is.
Die kuiltjes heb ik gelukkig (nog) niet, afkloppen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Mijn 3rd charger werkt nog goed.
Wel gebruik ik een dopje als wanneer het gedragen word: https://www.aliexpress.co...ctlist.0.0.611a3c933WwcVs (en let even bij bestellen op Ali dat je per 1 Juli mogelijk import betaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:39
Jay-v schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:00:
[...]
Weet iemand hoe dat zit met de 6/6solar? Blijven deze wel goed laden? Mijn vriendin heeft een 645M en die werkt middels een klem dat werkt perfect.
Omdat mijn fenix 6s niet meer wilde opladen, heb ik deze naar Garmin gestuurd. Vorige week woensdag kreeg ik een splinternieuwe van ze.

Ik dacht eerst dat het aan de laadkabel lag. Dat is niet zo, want ik kan dit nieuwe horloge zonder problemen opladen met de oude (originele) laadkabel.
Jay-v schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Voordat die van mij helemaal niet meer wilde laden, had ik ook enkele weken dat het horloge wel/niet laadde. Dan hoorde je het horloge inderdaad telkens vibreren.

Ik had geen kuiltjes in de contactpunten. Wel waren de contactpunten een stuk doffer dan die van m'n nieuwe horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb de knoop in ieder geval doorgehakt, vooralsnog, de FR745 is besteld. Ik kon eigenlijk de meerprijs t.o.v. de Fenix 6S Pro niet verantwoorden. De FR745 is nu 399 euro en daardoor is het prijsverschil met de Fenix 6S Pro ruim 100 euro en daar kan ik mooi een hartslagband voor gaan kopen (bovendien wil ik van de 6S Pro dan ook de "mooiere" ;) dus dan kom je gelijk op 200+ euro verschil).
Er zitten natuurlijk wel verschillen in de apparaten, zoals materiaalgebruik en batterijduur, maar uiteindelijk is 16 uur GPS van de FR745 gewoon prima. GPS + Muziek is in beide gevallen 6 uur (net als bij de Venu, trouwens). Het enige waar ik dus over twijfelde is de broodkruimelnavigatie t.o.v. kaartennavigatie. Maar dat ga ik gewoon proberen door met breadcrumbs te lopen en te zien hoe het bevalt. Als het niet bevalt, gaat hij alsnog retour en komt er mogelijk wel een Fenix 6S Pro. Voor fietsen is het scherm toch te klein dus heb je ook niets aan die kaarten. De FR745 heeft in ieder geval ook mogelijkheid voor multisport, resume later (heeft de Venu niet), running dynamics, track mode, etc. en heeft een scherm van dezelfde grootte.

Morgen krijg ik hem als het goed is binnen, eens kijken of het wat is t.o.v. de Venu en zo ja, dan gaat de Venu dus retour om te repareren en daarna te verkopen. Ik zal mijn ervaringen hier delen!

Edit: Toch ook maar de Fenix 6S Pro besteld om te vergelijken. Ik had opeens een helder moment dat ik nérgens had gezien dat de FR745 ook 6 datavelden gebruikt. Bij de Fenix 6S kan ik vinden dat er 6 datavelden beschikbaar zijn, maar voor de FR745 kan ik de informatie niet vinden anders dan dat ik nergens meer dan 4 velden zie (net als mijn Venu). Daar heb ik nog weleens tekort aan O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Arjan90 op 25-05-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

route99 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:39:
@Jay-v Zulke kuiltjes net als hier? Die komen van corrosie, zo te zien is Garmin er bekend mee.
Heb je nog garantie?

https://forums.garmin.com...charging-slot-pins-damage
[Afbeelding]
Nee, geen garantie meer. Hij is van 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

canonball schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:54:
Mijn 3rd charger werkt nog goed.
Wel gebruik ik een dopje als wanneer het gedragen word: https://www.aliexpress.co...ctlist.0.0.611a3c933WwcVs (en let even bij bestellen op Ali dat je per 1 Juli mogelijk import betaalt!
Thanks, die heb ik ook maar heeft helaas niet (voldoende) geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-v schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:42:
Nee, geen garantie meer. Hij is van 2018.
Kan geen kwaad om Garmin Support hier toch over te benaderen lijkt mij. Officiële garantieduur is dan wel 2 jaar, maar de verwachte levensduur van deze horloges is natuurlijk veel hoger. Garmin zou een flinke korting moeten geven op eventueel een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Welke screen protector kunnen jullie aanraden voor de fenix 6x?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:44
Prulleman schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:32:
.......na een half jaar 24/7 dragen zit er gelukkig nog geen enkel krasje op de bezel, nou heb ik gewoon een kantoorbaan en zit dus al ruim een jaar thuis te werken, dus er gebeurt ook niet zoveel :D, maar ik ben echt wel tegen dingen aangebotst met de fenix.
het glas is ook nog in perfecte staat.
#mosterdnademaaltijd: Tweedehands Fenix 5 Sapphire hier: Bezel is 'doorleefd' (vinnik wel stoer eigenlijk, zijn alleen mijn krassen niet), maar het glas is nog helemaal krasvrij

Ik zou denk ik spijt krijgen bij het eerste krasje op de Pro, als ik een nieuwe zou kopen. De 'pijn' van de meerprijs is dan allang vergeten, het krasje blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Jay-v schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:42:
[...]Nee, geen garantie meer. Hij is van 2018.
Je zou het nog om non-conformiteit rechtstreeks met Garmin kunnen gooien... een mankement dat je ook tussen de 2-3 jaar niet verwacht en wat je ok niet verwacht qua levensduur... ook ivm de prijs de je er voor betaald hebt. Als er een mismatch dat heet non-conformiteit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inderdaad even bellen. Vaak wel 20min wachten maar over het algemeen is Garmin coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Aghanim schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:09:
Inderdaad even bellen. Vaak wel 20min wachten maar over het algemeen is Garmin coulant.
Dat is ook mijn ervaring, maar dan ben ik mijn device weer een tijd kwijt, het is natuurlijk irritant met laden maar hij werkt verder prima. Ik pak het wel op zodra ik een nieuwe gekocht heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Jay-v Als je te lang wacht verlies je meer en meer het potentieel voordeel wat je via de non-conformiteit had kunnen behalen..... immers het voordeel van die wet schaalt compleet met de verstreken tijd met de daarbij behorende vergoeding... Net na de garantie krijg je nog best een redelijk bod maar zeker 2 jaar later is dat uiteraard heel vee minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

route99 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:00:
@Jay-v Als je te lang wacht verlies je meer en meer het potentieel voordeel wat je via de non-conformiteit had kunnen behalen..... immers het voordeel van die wet schaalt compleet met de verstreken tijd met de daarbij behorende vergoeding... Net na de garantie krijg je nog best een redelijk bod maar zeker 2 jaar later is dat uiteraard heel vee minder.
Dat neem ik dan maar voor lief. Het komt toch aan op de bereidheid van de service afdeling.
Pagina: 1 ... 192 ... 324 Laatste