Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 190 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karazz schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:53:
Ter info, ook ik heb een zoektocht achter de rug naar een fijn bandje (voor mijn VA4). Vooral omdat ik met m'n werk regelmatig in de fabriek kom waar ik hem niet om mag ben ik op zoek gegaan naar een elastische band die ik gemakkelijk (eventueel met 1 hand) om of af kan doen.
Ik ben toen hierop uit gekomen, bandje draagt heerlijk en doet wat hij moet doen.
In eerste instantie had ik een maatje te klein besteld, die ging vanzelf wat ruimer zitten, maar dat kwam het uiterlijk niet ten goede. Maar nu is het perfect.
Ik weet niet hoeveel mm de bandjes voor de fenix zijn, maar wat mij betreft is dit zeker een aanrader!
Bedankt voor het meedenken. Dit is inderdaad het bandje dat ik op de AW ook heb. Op de F6s 20mm quick dit is het helaas niet beschikbaar. Zou inderdaad de perfecte oplossing zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
Aghanim schreef op zondag 9 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Dit is inderdaad het bandje dat ik op de AW ook heb. Op de F6s 20mm quick dit is het helaas niet beschikbaar. Zou inderdaad de perfecte oplossing zijn geweest.
20 mm quick? Die hebben ze ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
karazz schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:01:
[...]

20 mm quick? Die hebben ze ook...
Dat is quick release en de F5 en F6 hebben quick fit. De aansluiting is anders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Net een lange duurloop gedaan met mijn Fenix 6, maar bij het opslaan van de activiteit op mijn horloge herstart hij, en is de activiteit verdwenen :(

Is er een manier om deze nog terug te krijgen? Na sync met mijn telefoon is er geen enkel bewijs meer van de 19km die ik net gelopen heb helaas, en dat vind trainer Greg niet leuk natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
Als je je Fenix met het kabeltje verbindt met je computer, dan kan je de fit-file (waarschijnlijk) uit de activities-directory kopiëren @mrwolf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
Aghanim schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Dat is quick release en de F5 en F6 hebben quick fit. De aansluiting is anders helaas.
Ah, excuses. Had zojuist even snel gekeken en het leek erop dat die pin van 20mm ook gewoon te verwijderen is. Dacht dat je op die manier flexibel was... Maar niet dus... Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:57
Ik draag zelf al een jaar of 3 nu de Samsung gear sport. Prima ding, doet in principe alles wel goed maar ik merk wel dat ik de meeste functies tegenwoordig amper gebruik. Eigenlijk alleen nog met hardlopen, Spotify, hardslag en stappenteller. Ik kocht het toen wel met het idee om meer sporten mee te tracken, bijv krachttraining en crossfit, maar eigenlijk werkt dat gewoon niet handig.

Mijn vriendin wilde ook eens zoiets, gewoon ook voor hardlopen/wandelen en beetje inzicht in dagelijkse activiteiten in stappen en reminder dat je meer moet bewegen.

Heb maar de Samsung galaxy active 2 gekocht die vandaag komt. Moet ze maar even een paar daagjes rustig testen of het wat is :). Ze heeft kleine polsen en ik begreep dat die 40mm daar wel geschikt voor is...het is ook wel echt bedoelt als horloge vervanger en dat ze de Samsung ook echt dagelijk om heeft.

Als alternatief zou het nog een optie kunnnen zijn dat ik of zij die Whoop eens probeert. Kende het niet, maar las het net hier. Zal er nog even verder induiken of dat iets is dat ook interessant kan zijn. 2 nadelen die ik al wel zie is dat je er perse een abonnement bij moet nemen en dat je geen tijd ziet en het dus eigenlijk niet als horloge gezien kan worden. En om nou EN die die Whoop te dragen en ook ngo eens een (sport) horloge gaat me wat ver...

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 09-05-2021 11:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoFjAkKtzCsxQeMjKNRS5FMSRqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQYilBAoCKVxdLXNUxBtIPTi.jpg?f=fotoalbum_large

Staan nu 41 workouts in en krijg deze melding.....

Nu staan er 2 test workouts in de Venu 2, die staan niet meer in de App en ook niet in de Garmin Connect (online).. kan deze er met geen mogelijkheid uit krijgen....

[ Voor 16% gewijzigd door Nougat op 09-05-2021 12:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
Duidelijke melding @Nougat... het is tijd voor een nieuwe!

(zou alleen mooier zijn geweest als je nog een 42e level had kunnen spelen voordat je je horloge had uitgespeeld...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
elastiek schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:39:
Als je je Fenix met het kabeltje verbindt met je computer, dan kan je de fit-file (waarschijnlijk) uit de activities-directory kopiëren @mrwolf.
Inderdaad, gevonden gelukkig. Door een paar online tooltjes gehaald, en hij lijkt weer helemaal ok. In de app doet hij het prima, maar op Connect blijft het een lege pagina.
Ook is de activiteit (in de app) van het type 'other', waardoor hij niet meetelt in de loop-overzichten. Kleinigheid, maar wel irritant en slecht voor mijn OCD. Strava en Smashrun pakken hem nu ook niet op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

mrwolf schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:33:
Strava en Smashrun pakken hem nu ook niet op
Bij zowel Strava als Smashrun kun je ook losse bestanden uploaden.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukt :)

[ Voor 108% gewijzigd door Aghanim op 10-05-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Even een vraagje hier omdat ik het niet zo snel kon vinden in de specs...

Bij bol.com is de Garmin Vivoactive 4 nu scherp geprijst (€215 grijze variant).
Heeft deze smartwatch ant+?

Ik heb een chinese fietscomputer (soort garmin edge (naam: Xoss G+) voor het wielrennen. Deze kan zowel met bluetooth als ant+ verbinden.

Met de fietscomputer registreer ik mijn fietsritten op strava (zit gps in en verbonden met cadans sensor via ant+). Een HR-band vind ik niet zo fijn, daarom maak ik toch graag de overstap naar de smartwatch. Ik ben ook benieuwd of ik mijn hartslag op mijn fietscomputer beeld kan krijgen als het een wearable is die meerdere sensoren heeft t.o.v. een eenvoudige hr band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
user_tweakers schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:53:

Ja.
https://www8.garmin.com/m...66-A0D1-AC575772827D.html

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Ik snap dat de Vivoactive kan koppelen met ant+ sensoren. Maar ik bedoel het eigenlijk anders om.
De hartslagmeter van de vivoactive wil ik koppelen met de fietscomputer, zodat de fietscomputer die data kan weergeven op het tellertje + registreren om later de synchroniseren met strava.

Waarschijnlijk zal het allemaal wel kunnen, het is alleen een beetje een gokje hoe goed de chinese software van me fietscomputer is en of die weet hoe die ermee om moet gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
user_tweakers schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:25:
[...]

Ik snap dat de Vivoactive kan koppelen met ant+ sensoren. Maar ik bedoel het eigenlijk anders om.
De hartslagmeter van de vivoactive wil ik koppelen met de fietscomputer, zodat de fietscomputer die data kan weergeven op het tellertje + registreren om later de synchroniseren met strava.

Waarschijnlijk zal het allemaal wel kunnen, het is alleen een beetje een gokje hoe goed de chinese software van me fietscomputer is en of die weet hoe die ermee om moet gaan.
https://www8.garmin.com/m...E9-94FC-06416FF1E2ED.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb een chinese fietscomputer (soort garmin edge (naam: Xoss G+) voor het wielrennen. Deze kan zowel met bluetooth als ant+ verbinden.

Met de fietscomputer registreer ik mijn fietsritten op strava (zit gps in en verbonden met cadans sensor via ant+). Een HR-band vind ik niet zo fijn, daarom maak ik toch graag de overstap naar de smartwatch. Ik ben ook benieuwd of ik mijn hartslag op mijn fietscomputer beeld kan krijgen als het een wearable is die meerdere sensoren heeft t.o.v. een eenvoudige hr band.
Hmm, nu die Vivoactive 4 ineens zo spotgoedkoop is, begin ik te twijfelen of ik niet die moet pakken in plaats van de Venu 2. :+ Scherm is wel een stuk minder, maar het is wel 185 Euro verschil. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:47

Janar

Geen

Zend idd ANT+ uit; in ieder geval mijn VA3 doet het wel.

Maar het is niet altijd de meest betrouwbare hartslagmeting, dus om serieus te meten niet goed genoeg.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat

Ik moet zeggen dat ik de Vivoactive 4 ook heb overwogen, maar het scherm van de Venu 2 heeft mij tot aanschaf doen overgaan... Mocht Garmin de 'mankementen' niet vlot hebben aangepakt dan is het voor mij ook eventueel een optie... (dan toch maar een slechter leesbaar scherm).

[ Voor 38% gewijzigd door Nougat op 11-05-2021 16:15 . Reden: Zat verkeerd te kijken.. ivm de prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn wel meer verschillen tussen de Venu 2 en VA4 dan alleen het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
Nou, m'n vriendin heeft ook eindelijk wat gekozen. Heb haar maar wat opties voorgelegd en het is de Venu 2s geworden. Ben benieuwd of die haar gaat bevallen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:00:
Nou, m'n vriendin heeft ook eindelijk wat gekozen. Heb haar maar wat opties voorgelegd en het is de Venu 2s geworden. Ben benieuwd of die haar gaat bevallen.
Dat denk ik wel, als je geen hele specifieke eisen hebt doet de Venu eigenlijk alles wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aghanim schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:31:
Er zijn wel meer verschillen tussen de Venu 2 en VA4 dan alleen het scherm.
Nieuwe sensors en wat nieuwe algoritmes toch? :P En hogere resolutie natuurlijk. Voor de rest valt het toch best mee, of zie ik iets groots over het hoofd?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart-Willem schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Nieuwe sensors en wat nieuwe algoritmes toch? :P En hogere resolutie natuurlijk. Voor de rest valt het toch best mee, of zie ik iets groots over het hoofd?
Ook een aantal nieuwe features. In jouw specifieke geval zou je juist voor de nieuwe sensoren en betere algoritmes willen gaan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aghanim schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Ook een aantal nieuwe features. In jouw specifieke geval zou je juist voor de nieuwe sensoren en betere algoritmes willen gaan lijkt me?
Ja zeer waarschijnlijk wel, tot je laatst een artikel leest bij RTL dat heel die slaaptracking een wassen neus zou zijn: https://www.rtlnieuws.nl/...trouwbaar-google-nest-hub :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:25:
Dat denk ik wel, als je geen hele specifieke eisen hebt doet de Venu eigenlijk alles wel goed.
Is mijn gevoel ook. Qua mogelijkheden is het feitelijk een veel te zware keuze maar deze vond ze mooi en hij kan volgens mij alles wat ze wil. Het zal gebruikt worden als een stappenteller op steroïden denk ik. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bart-Willem schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Ja zeer waarschijnlijk wel, tot je laatst een artikel leest bij RTL dat heel die slaaptracking een wassen neus zou zijn: https://www.rtlnieuws.nl/...trouwbaar-google-nest-hub :+
Dat is wat ik je in de vorige posts ook uit probeerde te leggen ;)

@Gonadan Kun je ook eens met 2 horloges lopen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 11-05-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aghanim schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Dat is wat ik je in de vorige posts ook uit probeerde te leggen ;)

@Gonadan Kun je ook eens met 2 horloges lopen ;)
Maar in dat geval zou het dus niet veel uitmaken of je de VivoActive 4 of de Venu 2 zou nemen, toch? :P Of adviseer je om hoe dan ook wel voor de Venu 2 te gaan omdat betere sensoren/algoritmes wellicht betekenisvollere data oplevert? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, inclusief de standalone HRV-meting. Maar zo lang de algoritmes geheim blijven is het per definitie lastig bepalen in hoeverre de info echt nuttig is. Als je de review van DCR leest zie je wel wat verbeteringen in de toepasbaarheid van de data. Het is dus beter maar nog steeds zou ik naar je lichaam luisteren ipv een getal op een horloge.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 11-05-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Uiteraard, het is alleen de vraag of die betere algoritmes en betere sensors bijna 200 Euro waard is. Maar als je ook naar support kijkt: ik weet niet of Garmin een bedrijf is dat net zoals bijvoorbeeld een Huawei of Samsung doodleuk zegt: "jammer, einde support, koop maar iets nieuws" en je vervolgens na een half jaar of jaar met een waardeloos apparaat zit. :P Ik had dat ooit met een of andere Adidas-sportsensor die je in de zool van je tennisschoenen kon stoppen (zat dan een uitsparing in waar dat sportding in kon) en dat moest verplicht via de site van Adidas. Die trokken van de ene op de andere dag de stekker uit die server "want kost teveel!" Iedereen dik over de zeik want je kon ook niet meer bij je data of wat dan ook. :/ De app was toen ook volledig gekoppeld aan die server en had je dus een lege app. :')

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Bart-Willem Dat risico lijkt mij bij Garmin erg klein / niet aanwezig. Dit is de core business van Garmin, al voor vele jaren en Garmin is ook marktleider in deze sector. Het voorbeeld van Adidas wat je noemt... hun core business is sport -en vrijetijdskleding.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik denk dat het geen kwaad kan nog wat meer reviews te lezen over Garmin en de horloges. Garmin ondersteunt juist diverse modellen langjarig, waarbij het soms onduidelijk is waarom een feature wel naar horloge X komt en niet naar Y (pace pro 245 vs 645 bijvoorbeeld) maar in basis nog zeker een aantal jaren na release firmware updates komen. Bijvoorbeeld de Fenix 5 plus is eind maart nog ge-update.

De verschillen lijken op het eerste oog niet groot maar zitten in de nuances (daarom ook de in depth reviews van DCR lezen!). Zo bevat de Venu 2 het Health Snapshot als nieuwe feature waarmee je in 2 min een actuele check van je gezondheid kunt krijgen. Deze is op zich interessant maar bevat ook eindelijk een losse HRV meting, waar al jaren om gevraagd wordt door de Garmin gebruikers. Professionele atleten baseren hun training load o.a. op HRV.

Een upgrade van sensoren is niet altijd een kleine verbetering. Zo heeft de AW6 een dusdanig verbeterde OHR sensor dat deze on par is met medische ECG apparaten en volgens mij daar ook approval op heeft gehad. Oftewel is deze betrouwbaar genoeg om een serieuze meting te doen. Dat was de 4 nog niet. Andere sensor, groot verschil.

Je begon je zoektocht vanwege je COVID-19 herstel en zoekt een horloge dat je helpt bij het bepalen welke maten van inspanning past bij hoe fit je lichaam is. Mijn advies zou zijn om juist de details uit de reviews te halen van de verschillende merken horloges om te bepalen of ze je betrouwbaar genoeg dit inzicht kunnen geven. Het kan best zijn dat Fitbit hier ook eea in kan bieden bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 11:32
Aghanim schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:41:
...
Een upgrade van sensoren is niet altijd een kleine verbetering. Zo heeft de AW6 een dusdanig verbeterde OHR sensor dat deze on par is met medische ECG apparaten en volgens mij daar ook approval op heeft gehad. Oftewel is deze betrouwbaar genoeg om een serieuze meting te doen. Dat was de 4 nog niet. Andere sensor, groot verschil.
...
Op zich helemaal eens met je verhaal, maar toch 2 kleine puntjes:
  • OHR (optische hartslagmeting) en ECG (elektrocardiogram = spanning meten) zijn twee verschillende dingen
  • De ECG van de AW6 heeft een medische goedkeuring, maar dat geldt ook voor andere apparaten voor thuisgebruik. Dat betekent niet dat deze dezelfde precisie of betrouwbaarheid hebben als de apparatuur die in het ziekenhuis wordt gebruikt. Dit geldt eveneens voor de optische hartslagmeters.
Verder volledig met je eens dat betere sensoren een gigantisch verschil kunnen maken in het gebruik van een sporthorloge. Deze sensoren zijn immers de basis voor alles wat je horloge of het achterliggende platform voor je analyseert en adviseert.
Laten we alleen oppassen voor onrealistische verwachtingen en verwarring ontstaan door verkeerd geïnterpreteerde en/of gehypde marketingpraat.

Edit: zie ook de toelichting van Apple zelf:
De Ecg-app op de Apple Watch Series 4, Series 5 of Series 6 genereert een ecg dat vergelijkbaar is met een eenkanaals ecg (een ecg met afleiding I). Een arts maakt meestal een standaard twaalfkanaals ecg. Zo'n twaalfkanaals ecg legt elektrische signalen van het hart vanuit verschillende hoeken vast om twaalf verschillende golfvormen te produceren. De Ecg-app op de Apple Watch meet een golfvorm die vergelijkbaar is met één van die twaalf golfvormen. Een eenkanaals ecg kan informatie verschaffen over de hartslag en het hartritme en maakt de classificatie 'Atriumfibrilleren' mogelijk. Een eenkanaals ecg kan echter niet worden gebruikt om andere aandoeningen, zoals een hartaanval, te identificeren. Artsen schrijven eenkanaals ecg's vaak voor om thuis of in het ziekenhuis te dragen, zodat de arts beter zicht krijgt op de onderliggende hartslag en het onderliggende hartritme. Met de Ecg-app op de Apple Watch Series 4, Series 5 of Series 6 kunt u echter zonder dat uw arts dit heeft voorgeschreven een ecg genereren dat vergelijkbaar is met een eenkanaals ecg.

[ Voor 66% gewijzigd door mac1987 op 11-05-2021 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Terechte nuance. Sowieso verstandig om te filteren op marketing praat en te kijken naar daadwerkelijke resultaten. Ben het ook met je eens dat er een verschil is, en ongetwijfeld blijft, tussen een horloge en medische apparaten.

Wat me wel opvalt is dat sommige horloges heel dicht richting de medische apparaten kruipen qua betrouwbaarheid. Zal eens kijken of ik het artikel terug kan vinden maar het was een vergelijking tussen een ECG met medische apparatuur en een aantal horloges. Uit mijn hoofd scoorden Apple (97%) en Garmin (93%) hoog op het gebied van betrouwbaarheid vergeleken met het medische apparaat. Om een indicatie te krijgen zou ik met dergelijke betrouwbaarheid wel durven aannemen dat de waarden aardig kloppen. Zeker als je ze gebruikt om je training op te baseren.

Om het te nuanceren: ik gebruik altijd een borstband ipv OHR gezien de betrouwbaarheid. En als ik me slecht voel maar mijn AW geeft aan dat alles in orde is zou ik toch zeker naar de dokter gaan :+

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 12-05-2021 08:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
Om maar eens ome Ray weer uit de kast te trekken, die heeft daar ook wel eens uitspraken over gedaan bij het vergelijken van verschillende soorten meetwaarden tussen merken en systemen.

De meeste meetwaarden zijn feitelijk berekeningen, gebaseerd op een algoritme. Fabrikanten ontwikkelen naar eigen inzicht een algoritme, of kopen die gewoon. Feitelijk is alles onderhevig aan interpretatie. Daarom is het ene algoritme niet zomaar beter dan de andere, en als twee merken dichter bij elkaar zitten betekent dat niet dat die meer kloppen dan een derde die wat afwijkt. Het is hooguit dat de algoritmen wellicht meer op elkaar lijken.

Daarom heb je meer aan consistent trainen met je eigen apparaat en daar trends in ontdekken dan het vergelijken van apparaten onderling en op absolute getallen vertrouwen. Het zijn indicatoren om je te helpen, maak je er meer van dan dat kan je jezelf helemaal gek maken met al die cijfertjes. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:52
Zal allemaal wel, maar mijn VO2 max is wel mooi 49 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Frenz64 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:36:
Dat is helemaal zo'n lekkere. Die van mij is flink gestegen de afgelopen tijd en dat is voornamelijk omdat ik flink afgevallen ben. :')

Feitelijk is wel een betere indicator dan BMI, misschien moeten verzekeraars daar eens meer naar gaan kijken. ;)

@Aghanim ik heb ook nog een 310XT dus dat kon al. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 12-05-2021 08:56 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:33
Ik heb de knoop doorgehakt. Zat te twijfelen tussen een Galaxy active 2 en een Oppo Watch 46mm maar de Garmin Venu 2s is eigenlijk veel beter. Het lijkt alsof deze nog vrij moeilijk te bemachtigen is maar dit wordt em wel voor mij. Tenzij er volgende week dinsdag tijdens google IO revolutionaire dingen worden getoont mbt Wear OS.

Ben nu couch to 5k aan het doen en Garmin Coach ziet er voor die doeleinde ook heel goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:37:
[...]

Dat is helemaal zo'n lekkere. Die van mij is flink gestegen de afgelopen tijd en dat is voornamelijk omdat ik flink afgevallen ben. :')
Dit is, totdat je bij windkracht 4 als een vlieger de lucht in gaat, de meest snelle methode om je VO2max omhoog te krijgen. Het is natuurlijk maar een getal maar je zou ook je tempo bij dezelfde hartslag omhoog moeten zien gaan lijkt me?

@Limbeckx De V2s zwart is op voorraad bij Bol.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 12-05-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Aghanim schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Dit is, totdat je bij windkracht 4 als een vlieger de lucht in gaat, de meest snelle methode om je VO2max omhoog te krijgen. Het is natuurlijk maar een getal maar je zou ook je tempo bij dezelfde hartslag omhoog moeten zien gaan lijkt me?

@Limbeckx De V2s zwart is op voorraad bij Bol.
Hoop em bij coolblue te bemachtigen omdat ik daar nog een 100 euro cadeaubon heb. Daarnaast wil ik sowieso even dinsdag afwachten. Stel je nu eens voor dat Google een volledige revamp van Wear OS aankondigd en tegelijkertijd de Samsung Galaxy Active 3 met Wear OS... I know, zeer hypothetisch maar liever nog een paar dagen wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:12
Frenz64 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:36:
De mijne is gezakt van 51 naar 50. Ik loop max 5km in de week _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:20:
Klopt, het is ook de meest snelle methode om sneller te worden. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:33:
Om maar eens ome Ray weer uit de kast te trekken, die heeft daar ook wel eens uitspraken over gedaan bij het vergelijken van verschillende soorten meetwaarden tussen merken en systemen.

De meeste meetwaarden zijn feitelijk berekeningen, gebaseerd op een algoritme. Fabrikanten ontwikkelen naar eigen inzicht een algoritme, of kopen die gewoon. Feitelijk is alles onderhevig aan interpretatie. Daarom is het ene algoritme niet zomaar beter dan de andere, en als twee merken dichter bij elkaar zitten betekent dat niet dat die meer kloppen dan een derde die wat afwijkt. Het is hooguit dat de algoritmen wellicht meer op elkaar lijken.

Daarom heb je meer aan consistent trainen met je eigen apparaat en daar trends in ontdekken dan het vergelijken van apparaten onderling en op absolute getallen vertrouwen. Het zijn indicatoren om je te helpen, maak je er meer van dan dat kan je jezelf helemaal gek maken met al die cijfertjes. :D
Ehm, ja... maar dat geldt voor zo'n beetje alles natuurlijk. Als je in het ziekenhuis dingen laat meten zijn het ook apparaten die iets meten waar mensen middels interpretatie, algoritmes en berekeningen een betekenis aan hebben gehangen.

Het maakt niet zozeer uit hoe ene waarde berekend wordt, het gaat erom dat het resultaat zo dicht mogelijk tegen de waarheid aan zit.

Als 2 fabrikanten met 93 en 97% het dichtst tegne die waarheid aanzitten maakt het toch niet heel veel uit hoe de berekening precies gegaan is? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Ik neem tenminste aan dat eea is vergeleken met een soort van gouden standaard.

Als een horloge met OHR mij een bijna identieke hartslag geeft bij allerlei situaties/inspanningen in vergelijking met een hartslagband (die over het algemeen bewezen correct zijn) dan klopt dat horloge meer dan wanneer een horloge me continu een afwijking van 10-20% geeft. Wat voor magische algoritmes er ook toegepast zijn.

Maar misschien interpreteer ik het verkeerd en in dat geval, negeren deze post ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Bart-Willem schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:40:
[...]Hmm, nu die Vivoactive 4 ineens zo spotgoedkoop is, begin ik te twijfelen of ik niet die moet pakken in plaats van de Venu 2. :+ Scherm is wel een stuk minder, maar het is wel 185 Euro verschil. :X
Als ik de volle prijs voor mijn FR735XT met HRM-band had moeten betalen was ik ook anders gaan vergelijken, maar met ruim 200 euro minder voor ca €230 all-in, vind ik die combi 735/prijs een bovengemiddelde balans.
Van dat verschil zou ik immers ook nog kunnen overwegen om de nieuwste Stryd te kopen, maar daar ben ik nog niet uit.
Heb je dus dat meer echt nodig/ is het je inderdaad die extra €185 waard?
Succes er mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m0ridin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Ehm, ja... maar dat geldt voor zo'n beetje alles natuurlijk. Als je in het ziekenhuis dingen laat meten zijn het ook apparaten die iets meten waar mensen middels interpretatie, algoritmes en berekeningen een betekenis aan hebben gehangen.

Het maakt niet zozeer uit hoe ene waarde berekend wordt, het gaat erom dat het resultaat zo dicht mogelijk tegen de waarheid aan zit.

Als 2 fabrikanten met 93 en 97% het dichtst tegne die waarheid aanzitten maakt het toch niet heel veel uit hoe de berekening precies gegaan is? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Ik neem tenminste aan dat eea is vergeleken met een soort van gouden standaard.

Als een horloge met OHR mij een bijna identieke hartslag geeft bij allerlei situaties/inspanningen in vergelijking met een hartslagband (die over het algemeen bewezen correct zijn) dan klopt dat horloge meer dan wanneer een horloge me continu een afwijking van 10-20% geeft. Wat voor magische algoritmes er ook toegepast zijn.

Maar misschien interpreteer ik het verkeerd en in dat geval, negeren deze post ;)
Vandaar dat ik de voorkeur heb voor het meten van platte waarden zoals de diverse HRV variabelen ten opzichten van bijvoorbeeld de body body of stressmeting van Garmin. Die laatste zijn getallen op basis van een onbekend algoritme waarmee je weinig kunt omdat je de details ervan niet weet. Het voordeel daarvan is natuurlijk dat je als consument niet zelf de interpretatie van rauwe data hoeft te doen.

Als een horloge dan 97% identieke waarden geeft als een medisch apparaat zou ik dat inderdaad als betrouwbaar bestempelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 12-05-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:20:
Die van mij is nu 3 jaar oud en daar begint de accu ook minder te worden. Maar krijg er mijn vinger niet opgelegd waar dat nu in zit. Wat wel helpt is hem langer aan de lader te hebben ook al staat hij op 100%. Hem dan nog uurtje langer laten liggen scheelt in mijn beleving best veel in gebruikstijd. Maar niet echt getest (bijgehouden). Kou maakt ook veel uit merk ik.
m0ridin schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:43:
@Arie-

Al een echte factory reset geprobeerd? MIisschien ergens met een update iets niet helemaal lekker gegaan en daardoor meer drain? Als het na een factory reset nog steeds het geval is kan je duidelijk de batterij zelf de schuld geven
Ja, ook een factory reset uitgevoerd maar dat had niet geholpen. Afgelopen weekend:
  1. Donderdagavond 100% van de lader
  2. Vrijdagavond 2:15 gefietst
  3. Zondag 3:30 gefietst, maar horloge viel uit na ~3:15
Ik schat dat m'n horloge nog ~6 uur op GPS doet van 100% naar 0%. Ik ga denk ik toch maar voor een vervanger. Dat tussendoor opladen in 't weekend ga ik echt vergeten. Nu alleen nog even bedenken wat ik doe.
  • Als ik de 745 kies, dan verwacht ik over 3 jaar 't zelfde probleem te hebben (~€410)
  • Tov. de 745 heb ik wel 100 euro meer over voor de 945. (~€500)
  • Maar tov m'n 735+HRM-Run voor €300 is het wel een klap geld: €200 meer en geen accessoires.
  • Of ik moet op de 945 gokken bij eGlobal (~€380), dan moet ik er zelf evt. andere kaarten opzetten en heb ik zo ongeveer geen garantie.
  • Er wordt gesproken over een 955 dit jaar: dat heeft misschien nog op invloed op de prijs van de 945.

[ Voor 3% gewijzigd door Arie- op 12-05-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je het horloge alleen gebruikt voor sporten is dat toch geen enorm probleem zo lang je geen ultra’s doet? Tenzij je natuurlijk een reden zoekt om een upgrade te rechtvaardigen natuurlijk;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:11:
Ja je zit er naast, maar negeren hoeft ook weer niet, mijn post was breder bedoeld. :P

In bepaalde gevallen is er een medische standaard die internationaal ondersteund welke je als een soort ijkpunt kunt gebruiken. Dat zou je dan nog als 'de waarheid' kunnen zien.
Er zijn ook heel veel meetwaarden waar dat niet het geval is en er eigenlijk niet echt een waarheid is en het eigenlijk altijd afhankelijk is van methode en zienswijze wat er uit rolt (running power bijvoorbeeld).

Tijd, afstand, en of je de volgende dag nog kunt lopen zegt wat over je prestaties en herstel. De rest is geneuzel in de marge.

Uiteraard gechargeerd en die statistieken zijn ook echt wel leuk en soms nuttig, maar ik heb vakantie dus ben baldadig. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Aghanim Ah, ok... fair. Ik gebruik dat soort waarden dan ook meer als vergelijk met zichzelf :) Ik merk inderdaad wel correlatie met die waarden en mijn gevoel, maar het is inderdaad puur indicatie, globale richtlijnen.

@Gonadan Ach ja, er zijn inderdaad 'absolute waarheden en relatieve waarheden'. Je moet alles wat je klokje vertelt ook zeker niet te serieus nemen en je eigen gevoel minstens net zo zwaar mee laten tellen. Net als die VO2Max, of die waarde nou wat te hoog of te laag is, het zal... Als hij 5 punten hoger is dan een paar weken terug merk ik dat wel weer in mijn gevoel en prestaties.

En vakantie is altijd goed, enjy :)

@Arie- Hmmm, dan kan het idd zijn dat de batterij simpelweg op is... helaas. Heb mijn 945 nu 2 jaar en merk nog niks van verminderde batterij oid. Maar geen idee wat een normale leeftijd eigenlijk is. 50% klintk als wel veel degradatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:27:
Als je het horloge alleen gebruikt voor sporten is dat toch geen enorm probleem zo lang je geen ultra’s doet? Tenzij je natuurlijk een reden zoekt om een upgrade te rechtvaardigen natuurlijk;)
Ja, en nee. Ik wil met niet druk moeten maken of ik m'n horloge wel of niet heb opgeladen. Ik denk niet dat het een absurde wens is om twee keer te kunnen sporten zonder m'n horloge tussendoor opnieuw te moeten opladen. Daarnaast is het zo dat ~6:00 accuduur voor mij op het randje is mbt. een 70.3.
Ik ga denk ik even een doosje Oreo's kopen om te zien hoe de 945 om m'n pols gaat vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arie- schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Ja, en nee. Ik wil met niet druk moeten maken of ik m'n horloge wel of niet heb opgeladen. Ik denk niet dat het een absurde wens is om twee keer te kunnen sporten zonder m'n horloge tussendoor opnieuw te moeten opladen. Daarnaast is het zo dat ~6:00 accuduur voor mij op het randje is mbt. een 70.3.
Ik ga denk ik even een doosje Oreo's kopen om te zien hoe de 945 om m'n pols gaat vallen.
En als je denkt, de 945 is toch te groot voor me, gewoon meer doosjes oreos kopen en lost dat probleem zich vanzelf op ;)

Maar ik heb zelf dus ook de 945 en ben maar vrij klein/smal (1.74m, 65kg) maar vind hem prima vallen heur. Anwyay, succes met de keuze!

Mocht je trouwens totala niet geintersseerd zijn in kaarten kan een (2ehands) 935 ook een optie zijn? Scheelt nogal in de kosten en dan een hoop horloge ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Als ik vanmiddag naar huis ga, rijd ik even een afwijkende route door Rijssen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1HH_bnGtL8MCcUZ9cPbKUFO9JU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tlB83bCLMrlaegmTJwP0H6rA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
Bart-Willem schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:30:
[...]

Maar in dat geval zou het dus niet veel uitmaken of je de VivoActive 4 of de Venu 2 zou nemen, toch? :P Of adviseer je om hoe dan ook wel voor de Venu 2 te gaan omdat betere sensoren/algoritmes wellicht betekenisvollere data oplevert? :P
Hier nog een puntje voor de keuze voor mensen die twijfelen tussen een Vivoactive 4 en een Venu (2)... In dit filmpje gaat het wel om een Venu maar het gaat er hier/mij om het display verschil. (blijft natuurlijk wel het prijsverschil van 120 - 185 euro).

Overigens zit ik zelf nog steeds te twijfelen of ik de Venu 2 hou...
- Heb gemerkt dat de stappenteller soms wel erg snel oploopt.
- Hoogtemeter doet wat hij wil... soms zit ik in de woonkamer (op 0.5 meter hoogte) flink onder water op -27 meter en later weer op 2 meter hoogte.

Net weer contact gehad met Garmin en kreeg te horen dat zij 25 workouts in het toestel aanhouden zodat hij goed blijft werken... Dus ik kan niet per workout de gegevens bijhouden, dit zou ik dan per groep moeten doen. Wat ook weer lastig is omdat ik soms een extra oefening erbij doe.

Ik krijg meer de neiging om naar een stappen/calorieën teller cq activity tracker toe te gaan omdat geen toestel doet wat ik wil (en sommig wel claimen te doen, zoals met de Venu 2)

Nog even een aanvulling voor diegene die de vivoactive 4 voor 215 willen kopen... de Venu is 259.

[ Voor 9% gewijzigd door Nougat op 12-05-2021 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Nougat Vrijwel geen enkele stappen teller is 100% nauwkeurig. Mijn ervaring is dat Garmin nog aardig in de buurt komt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de FitBit Versa die bij het tandenpoetsen ook lekker door telt. Lopen met een kinderwagen doet vrijwel geen enkele stappen teller goed. De kans dat je met een ander apparaat dus een betere registratie krijgt acht ik klein.

Heb je de hoogtemeter gekalibreerd?

Het idee is dat je een compleet fitness schema als een work-out opslaat en met de Lap toets een volgende stap selecteert. Hoe jij dan tot meer dan 25 verschillende work-outs komt weet ik niet. Tenzij je echt alle oefeningen los wilt bijhouden maar dan ben je meer aan het klikken op je horloge dan gewichten aan het pompen ;)

Overigens heb ik het een paar weken volgehouden om mijn fitness oefeningen bij te houden. Het aantal keren dat een rep gemist werd was zo groot dat ik voortaan gewoon op start duw en aan het einde van de training op stop. Werkt ook prima. Maar als je het horloge puur hebt gekocht voor kracht training dan snap ik dat het vervelend is. Ik weet niet of andere merken dat beter registreren maar over het algemeen heeft Garmin de zaken behoorlijk op orde dus ik zou er niet te veel op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Aghanim schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:49:
@Nougat Vrijwel geen enkele stappen teller is 100% nauwkeurig. Mijn ervaring is dat Garmin nog aardig in de buurt komt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de FitBit Versa die bij het tandenpoetsen ook lekker door telt. Lopen met een kinderwagen doet vrijwel geen enkele stappen teller goed. De kans dat je met een ander apparaat dus een betere registratie krijgt acht ik klein.

Heb je de hoogtemeter gekalibreerd?

Het idee is dat je een compleet fitness schema als een work-out opslaat en met de Lap toets een volgende stap selecteert. Hoe jij dan tot meer dan 25 verschillende work-outs komt weet ik niet. Tenzij je echt alle oefeningen los wilt bijhouden maar dan ben je meer aan het klikken op je horloge dan gewichten aan het pompen ;)

Overigens heb ik het een paar weken volgehouden om mijn fitness oefeningen bij te houden. Het aantal keren dat een rep gemist werd was zo groot dat ik voortaan gewoon op start duw en aan het einde van de training op stop. Werkt ook prima. Maar als je het horloge puur hebt gekocht voor kracht training dan snap ik dat het vervelend is. Ik weet niet of andere merken dat beter registreren maar over het algemeen heeft Garmin de zaken behoorlijk op orde dus ik zou er niet te veel op hopen.
Hoogtemeter al een paar keer ingesteld, zowel handmatig als via GPS.

Ik had alle oefeningen los (met een eigen naam of een juiste naam) en deze zette ik dan in het agenda (die overigens de oefeningen weer doodleuk op zijn eigen volgorde zette).

Wat betreft het stappenstellen, vanmorgen stond ik gewoon even in mn werkkamer en keek 1 minuit later en er waren ineens 181 stapper erbij gekomen. Zoiets gebeurde later weer. Een enkele stap zou ik niet erg vinden, maar met dit soort getallen loopt het wel erg snel uit.

Je ziet helaas in de app of op connect.garmin ook niet hoe de vorderingen qua gewicht gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor krachttraining zou ik persoonlijk je telefoon gebruiken met een app. Dat werkt inderdaad gemakkelijker dan via je horloge en de kans is groot dat je tijdens het rusten toch op je telefoon zit te kijken ;)

Qua stappentellen kan het zijn dat dit stappen zijn die net daarvoor zijn geregistreerd. Ze worden, voor zover ik weet, niet realtime geteld. Je zou eens in de gaten kunnen houden wat er gebeurt als je op de bank ligt of gaat slapen. In mijn beleving wordt er dan niks geregistreerd bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Ik ga nog wel even een paar dagen testen. Heb toch nog 3 weken de tijd om deze 2e Venu 2 te retourneren.

Wat ik vervelend vind is dat de workout die je in de app verwijdert niet van de Venu 2 gewist word (ook niet na sync).

[ Voor 3% gewijzigd door Nougat op 12-05-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mijn fr920xt is al enige jaren oud, maar in betere conditie dan ikzelf.
Toch vreemde dingen de laatste tijd.
- Liep vast bij bluetooth uploaden van een gpx. Gewoon volledige freeze. Kon niet maar uitschakelen of iets. Met aan de pc hangen kwam een 'reset' door en kon ik weer gebruiken. Nu 3x gebeurd.
- met indoor 50m bad zwemmen had ik ineens 4km geregistreerd, ipv de 1100m die t was. Klein verschil is altijd wel (1 of 2 baantjes) maar dit nooit eerder gehad.
- HRM wordt niet automatisch gevonden tenzij ik via settings actief zeg --> connect.
- Krijg met geen mogelijkheid turn-by-turn aan.

Geupdate en volledige reset gedaan, Kan verder niet zoveel bedenken. 'Versleten' vind ik vreemd, want tja, die chip is niet moe ofzo. Iemand zei, misschien ruimtegebrek. Dat zie ik niet, maar wie weet.

Iemand een idee? Ik wil eigenlijk geen nieuwe als het niet nodig is, want verder, een heerlijke klok.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Arie- schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:41:
Als ik vanmiddag naar huis ga, rijd ik even een afwijkende route door Rijssen.
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCcxXmG_ZisDJaE6G5rgNHY6ers=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFbTNXQKHqDK73knPqlBvHcP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met zo'n duur horloge mag die 4.3km wel wat omhoog :+
Overigens best een flinke bezel....

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 13-05-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:55:
Inderdaad... kast van het horloge is bijna een halve cm groter dan die van de 245, maar de schermen zijn exact gelijk (30,4mm, 240x240 pixels). Daar moet een mogelijke 955 toch echt wel wat verbeteringen gaan krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Venu 2 nog steeds niet binnen... Zaterdag is het 3 weken geleden dat ik hem besteld heb. Nog meer mensen dit soort ervaringen met Garmin websales of is die Venu 2 zo enorm populair? Kan er ook mee gemined worden of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de verkeerde winkel besteld lijkt me. Zowel Coolblue als Bol hadden (en hebben soms) voorraad. Maar zal inderdaad nog wel beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
[...]Met zo'n duur horloge mag die 4.3km wel wat omhoog :+
Zou graag willen, maar momenteel werkt m'n achillespees niet mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Aghanim schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:02:
Bij de verkeerde winkel besteld lijkt me. Zowel Coolblue als Bol hadden (en hebben soms) voorraad. Maar zal inderdaad nog wel beperkt zijn.
Klopt hoor, ik zeur ook een beetje. Maar je zou zeggen dat ze bij de "bron" eerder voorraad hebben dan bij dealers. Maar goed, waarschijnlijk is Garmin NL ook niets anders dan een dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 12:32
[...]
Ik was tot een paar weken geleden dus ook echt in de veronderstelling dat de Fenix 6 en FR945 eigenlijk hetzelfde waren. Maar in de Fenix 6 zit dus wel een 1.3" scherm. Snap echt niet dat ze een 1.2" scherm in een premium apparaat als de FR945 hebben gedaan. Juist met de kaarten wil je al een groter scherm. Hopelijk wordt dat verbeterd bij de opvolger. De 745 (die ik eigenlijk steeds meer een FR945S begin te vinden als ik de specs zo bekijk) heeft ook een 1.2" scherm maar wel een kleinere kast.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 745 mist alleen maps. Ik denk dat er anders weinig 945 nog verkocht zouden worden.

@Arjan90 wat was voor jou eigenlijk de reden om nu een 945 te kopen? Als ik me goed herinner wilde je geen F6s meer kopen omdat je bang was dat deze vrij snel vernieuwd zou worden? Dat geldt voor de 945 vermoed ik zelfs nog sneller. Waarbij de F6 Pro even duur is als de 945 maar wel een groter scherm en een mooie uiterlijk heeft, al is dat laatste natuurlijk smaak.

@PatrickC de V4s heeft ook een enorme bezel en die is zelfs nieuwe dan de F6. Misschien dat ze daar wat minder focus op gelegd hebben omdat het geen premium model is maar toch is het zonde, zeker aangezien deze sowieso al een kleiner scherm hebben.

[ Voor 94% gewijzigd door Aghanim op 13-05-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjan90 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:40:
[...]

Ik was tot een paar weken geleden dus ook echt in de veronderstelling dat de Fenix 6 en FR945 eigenlijk hetzelfde waren. Maar in de Fenix 6 zit dus wel een 1.3" scherm. Snap echt niet dat ze een 1.2" scherm in een premium apparaat als de FR945 hebben gedaan. Juist met de kaarten wil je al een groter scherm. Hopelijk wordt dat verbeterd bij de opvolger. De 745 (die ik eigenlijk steeds meer een FR945S begin te vinden als ik de specs zo bekijk) heeft ook een 1.2" scherm maar wel een kleinere kast.
Toen de 945 op de markt kwam, was 1.2” nog de gangbare maat. De Fenix 5 Plus had deze namelijk ook. Pas vanaf de Fenix 6 werd het scherm 1.3”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:52:
Die 745 mist alleen maps. Ik denk dat er anders weinig 945 nog verkocht zouden worden.
Nog een reden om voor een 945 te gaan is de langere batterijduur, maar de maps ondersteuning is inderdaad wel het grootste verschil en reden om nu nog voor een 945 te gaan (even de Fenix 5 plus of Fenix 6 Pro buiten beschouwing latend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Aghanim Ik ben nog een happy camper met mijn Venu! Ik wacht nog even geduldig af, tenzij er echt een aanbieding zou komen die ik niet kan negeren maar ik kan me tot nu goed inhouden O-) De F6 (Pro) is echt te groot om mijn pols en het uiterlijk is erg robuust, waardoor het nog groter lijkt dan bijv. de FR945. Persoonlijk vind ik de F6S Pro dan ook mooier dan de F6 Pro, hij past in ieder geval beter bij mij

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
F6s pro is bij Amazon.de 495€ dus mocht je willen wisselen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
Voor welke zouden jullie eerder gaan...de vivoactive 4 of de venu 2?

Ik wil sowieso een zwarte.

De vivoactive 4 is ong 280 euro en de venu 2 390.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Aghanim schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:52:
F6s pro is bij Amazon.de 495€ dus mocht je willen wisselen….
Mooie prijs. Hou er wel rekening mee dat de F6S een kleinere accucapaciteit heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aggressor schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:25:

Daar zit ik dus ook mee, maar denk dat het toch de Venu 2 gaat worden. Als kleur iets minder boeit: de Vivoactive 4 is bij Bol maar 215 Euro. :P Best een flink prijsverschil voor alleen maar een kleurtje. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 13-05-2021 23:07 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Bart-Willem schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:07:
[...]

Daar zit ik dus ook mee, maar denk dat het toch de Venu 2 gaat worden. Als kleur iets minder boeit: de Vivoactive 4 is bij Bol maar 215 Euro. :P Best een flink prijsverschil voor alleen maar een kleurtje. :+
Ja klopt. Maar ik wil sowieso een zwarte...
Hiervoor had ik een Huawei wacht gt2.

Dan is het scherm van de vivoactive 4 wel om te huilen....
Alleen de Huawei is niet compatible met asr vitality icm hartslag....

Dan maar iets meer betalen en voor de venu 2 gaan denk ik.. :)
De venu 2 heeft veel mooier scherm en nieuwe sensoren....

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 13-05-2021 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aggressor schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:25:

Ik zou voor een Polar gaan, aangezien jij veel kannoot en in Polynesië woont. De Polar is ook meer zwart dan Garmin.

Even serieus. Een beetje eigen inzet mag best hoor :)
Wat heb je zelf al gevonden om je keuze op te baseren en waar twijfel je over? Waar ga je het horloge voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Aghanim schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Ik zou voor een Polar gaan, aangezien jij veel kannoot en in Polynesië woont. De Polar is ook meer zwart dan Garmin.

Even serieus. Een beetje eigen inzet mag best hoor :)
Wat heb je zelf al gevonden om je keuze op te baseren en waar twijfel je over? Waar ga je het horloge voor gebruiken?
Het wordt sowieso een garmin...dat heb ik al uitgezocht.
Waarom denk je dat ik deze 2 heb uitgekozen? ;)

Ik gebruik hem vooral voor cardio (hardlopen, crosstrainer roeien enz) fitness, .stappenteller en bijhouden van slaap....lezen van berichtjes enz.
En ook voor asr vitality.

Nogmaals....hiervoor had ik een Huawei watch gt 2. Dit scherm is veel mooier dan de vivoactive 4.
De huawei wordt niet ondersteund met asr vitality.

[ Voor 17% gewijzigd door Aggressor op 14-05-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Aggressor De Venu is nu ook veel goedkoper te verkrijgen, dan is het prijsverschil een stuk kleiner en heb je wel het mooiere scherm. Ik weet niet of de Venu 2 nog wat nieuwigheden heeft tegen schermretentie t.o.v. de Venu (dat is immers een eigenschap van OLED). Dan is het de vraag of de nieuwe sensoren en de nieuwe interface je het geld waard is. Daarvoor zou ik vooral de Youtube review van DC Rainmaker eens goed bekijken, daar kun je de interface goed zien. Evt. kun je eenzelfde video voor de Venu (1) opzoeken. De Venu 2 heeft bijv. ook nieuwe algoritmes voor slaap, ik verwacht niet dat dit nog naar de Venu wordt gebracht.

Waar twijfel je verder over? De Vivoactive voor 280 euro is wel stevig aan de prijs trouwens voor de zwarte. Ik zou de Vivoactive gewoon eens in de winkel bekijken, maar het scherm is echt veel minder mooi dan de Venu, dat kan ik je op voorhand al wel verzekeren. Daar zitten voor- en nadelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Arjan90 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:06:
@Aggressor De Venu is nu ook veel goedkoper te verkrijgen, dan is het prijsverschil een stuk kleiner en heb je wel het mooiere scherm. Ik weet niet of de Venu 2 nog wat nieuwigheden heeft tegen schermretentie t.o.v. de Venu (dat is immers een eigenschap van OLED). Dan is het de vraag of de nieuwe sensoren en de nieuwe interface je het geld waard is. Daarvoor zou ik vooral de Youtube review van DC Rainmaker eens goed bekijken, daar kun je de interface goed zien. Evt. kun je eenzelfde video voor de Venu (1) opzoeken. De Venu 2 heeft bijv. ook nieuwe algoritmes voor slaap, ik verwacht niet dat dit nog naar de Venu wordt gebracht.

Waar twijfel je verder over? De Vivoactive voor 280 euro is wel stevig aan de prijs trouwens voor de zwarte. Ik zou de Vivoactive gewoon eens in de winkel bekijken, maar het scherm is echt veel minder mooi dan de Venu, dat kan ik je op voorhand al wel verzekeren. Daar zitten voor- en nadelen aan.
Ja klopt, ik ben altijd de Huawei Watch GT 2 gewend... ook een heel mooi scherm
En het liefst wil ook een 45mm+ horloge

De venu 1 is 43mm?
En de zwarte venu 1 is ook al 308 euro...

De Viovoactive heb ik al in het echt gezien, en het scherm vind ik echt tegenvallen ...
De functies die er op zitten, interface vind ik wel weer top!

Dan betaal ik liever iets meer voor de Venu 2 ...
Ik maak best wel veel gebruik van een smartwatch. (sportschool, buiten hardlopen etc)

Af en toe moet je je zelf verwennen toch? Dan maar een venu 2 zwarte voor +- 382,50 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 14-05-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aggressor schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:28:
[...]

Ja klopt. Maar ik wil sowieso een zwarte...
Hiervoor had ik een Huawei wacht gt2.

Dan is het scherm van de vivoactive 4 wel om te huilen....
Alleen de Huawei is niet compatible met asr vitality icm hartslag....

Dan maar iets meer betalen en voor de venu 2 gaan denk ik.. :)
De venu 2 heeft veel mooier scherm en nieuwe sensoren....
Exact de redenen dat ik dus ook voor de Venu 2 wil gaan: de nieuwe sensoren, en een veel mooier scherm dan zo'n ouderwets ding van de Vivoactive 4 (da's net alsof je terug gaat naar CGA of EGA zeg maar :P ).

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
Hier een vergelijking tussen de venu en de venu2:

Samenvatting:

Groter scherm
Software beter geoptimaliseerd voor touchscreen.

Enige wat ik nog mis in zn verhaal maar wel kan opmaken door de video te bekijken: De handelingssnelheid op de schermen lijkt ook veel sneller te zijn op de venu 2. Oftewel de SoC kan de software beter aan, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Retour is aangemeld. Volgende week ligt er een 2e kans Garmin Venu 2 bij Coolblue.

Reden:
Klokje is niet zo geschikt voor fitness/krachttraining. Je kunt bijv je vorderingen niet bijhouden.
Dus om nu een klokje van €399 alleen voor hartslag, calorieën telling en stappen telling te houden is een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-10 11:53
Nougat schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:12:
Retour is aangemeld. Volgende week ligt er een 2e kans Garmin Venu 2 bij Coolblue.

Reden:
Klokje is niet zo geschikt voor fitness/krachttraining. Je kunt bijv je vorderingen niet bijhouden.
Dus om nu een klokje van €399 alleen voor hartslag, calorieën telling en stappen telling te houden is een beetje overdreven.
Kan dit ook niet bij de "aantekeningen" in de app achteraf ?

Wat ik ook wel jammer vind van de venu is dat je niet de spotify van je telefoon kan bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
d0nny41 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Wat ik ook wel jammer vind van de venu is dat je niet de spotify van je telefoon kan bedienen.
Ik heb de Venu (1) en spotify op een samsung galaxy S10. Ik kan gewoon spotify bedienen (dus start/stop/harder/zachter enzo).

Het is inderdaad niet een volledige bediening zoals je die krijgt met de lokaal opgeslagen spotify playlists.

In de praktijk mis ik dat niet, want ik ga niet kloten met een 2cm schermpje voor het opzoeken van muziek, als ik ook mijn telefoon in de buurt heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
d0nny41 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Kan dit ook niet bij de "aantekeningen" in de app achteraf ?
Nee, helaas.
Ik blijf wel de vorderingen in Excel bijhouden.... is ook een stuk goedkoper :-)

Tevens werkt de hoogtemeter voor geen meter, traplopen gaat helaas ook niet goed. Het weer gedeelte heb ik maar helemaal uitgezet.. die slaat de plank volledig mis.
Voor mij is het enige positieve het uiterlijk, de batterijduur en de app zie er gelikt uit.

Voor hardlopers zal het een wereldklokje zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-10 11:53
Raymond schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Ik heb de Venu (1) en spotify op een samsung galaxy S10. Ik kan gewoon spotify bedienen (dus start/stop/harder/zachter enzo).

Het is inderdaad niet een volledige bediening zoals je die krijgt met de lokaal opgeslagen spotify playlists.

In de praktijk mis ik dat niet, want ik ga niet kloten met een 2cm schermpje voor het opzoeken van muziek, als ik ook mijn telefoon in de buurt heb :)
Kan je wel "Vorige" en "Volgende" kiezen ? Ik hoef ook geen nummers of playlists op te zoeken ofzo, maar de basic dingen moeten wel kunnen vind ik. Volgens de Garmin Support kan dit namelijk niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
d0nny41 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Kan je wel "Vorige" en "Volgende" kiezen ? Ik hoef ook geen nummers of playlists op te zoeken ofzo, maar de basic dingen moeten wel kunnen vind ik. Volgens de Garmin Support kan dit namelijk niet..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MkBp5mqKots8XAxvIlI0THHe-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glZTsoAhrE54ZonGM8nf7U1h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVJfD2KpxAXjQQ81apQxZG3IOFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8NbXCmkBqsJzd9cNLIFgW7V.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn dochter mocht de muziek kiezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Nougat schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Nee, helaas.
Ik blijf wel de vorderingen in Excel bijhouden.... is ook een stuk goedkoper :-)

Tevens werkt de hoogtemeter voor geen meter, traplopen gaat helaas ook niet goed. Het weer gedeelte heb ik maar helemaal uitgezet.. die slaat de plank volledig mis.
Voor mij is het enige positieve het uiterlijk, de batterijduur en de app zie er gelikt uit.

Voor hardlopers zal het een wereldklokje zijn ;-)
Hmmm, ik heb net mijn order geannuleerd bij Garmin (omdat de leverdatum opgeschoven is naar 16 juni (!).
Ga hem morgen proberen bij een andere winkel te halen.
Ik word nu wel een beetje zenuwachtig van jouw verhaal en je ervaringen.
Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken als klok :p, en voor hardlopen/fietsen. Maar hij moet er voornamelijk mooi uit zien en ook wat langer mee gaan op batterij. Ik denk dat hij voor mij wel geschikt is, succes met jouw verdere zoektocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
Palthe schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Hmmm, ik heb net mijn order geannuleerd bij Garmin (omdat de leverdatum opgeschoven is naar 16 juni (!).
Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken als klok :p, en voor hardlopen/fietsen. Maar hij moet er voornamelijk mooi uit zien en ook wat langer mee gaan op batterij. Ik denk dat hij voor mij wel geschikt is, succes met jouw verdere zoektocht!
Niet zenuwachtig worden!! :)
Ik denk dat hij uitermate geschikt is voor hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Fenix 6s Pro gaat toch terug. Ook aan het nieuw gekochte bandje kan ik niet wennen. Het is letterlijk zo dat beide bandjes een extra gaatje in het midden had moeten hebben om prettig te zitten. Het is bij beide bandjes of te strak of te los met rode uitslag tot gevolg. Is alleen bij Quick fit, de Quick release van vrijwel alle Garmins zijn probleemloos. Toen ik 1x mijn Apple Watch om deed voelde ik wat ik gemist had. Extreem draagcomfort.

Omdat het sportgedeelte bij Garmin wel lekkerder werkt (interval, maps etc.) heb ik nog even getwijfeld om de F6 puur daarvoor te houden maar dat is behoorlijk prijzig. Een 245M zou ruim voldoende zijn. Ik kwam op Amazon.de de ‘Amazon renewed’ deals tegen en heb een refurbished F5s plus gekocht voor 295€. Vandaag binnen gekomen, de doos mist maar buiten dat niet van nieuw te onderscheiden. Voor hetzelfde bedrag van een 245m heb ik nu ook maps en extra features. Daarnaast 200€ bespaard tov de F6 waarvan ik vooral de niet sport functies (body battery, widget glances) een meerwaarde vind maar daarvoor moet je het horloge wel om kunnen houden zonder irritatie :)

Ondanks het vele wisselen voelt de combi AW6 + F5s plus als de juiste combinatie. Als de F7 uit komt probeer ik het nog wel een keer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 14-05-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Palthe schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Waar zijn die dingen wél verkrijgbaar dan? :P Wel apart dat die dingen zo slecht/moeilijk leverbaar zijn, of is dat ook een gevolg van het chiptekort ofzo? :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Bart-Willem schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:20:
[...]

Waar zijn die dingen wél verkrijgbaar dan? :P Wel apart dat die dingen zo slecht/moeilijk leverbaar zijn, of is dat ook een gevolg van het chiptekort ofzo? :X
Ik had 2x het 'geluk' om er eentje (2 dus) te bemachtigen bij de blauwe mannetjes en vrouwtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart-Willem schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:20:
[...]

De Venu 2s is op voorraad bij bol en de V2 is als tweedekans bij Coolblue te koop voor 370€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aghanim schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:22:
[...]

De Venu 2s is op voorraad bij bol en de V2 is als tweedekans bij Coolblue te koop voor 370€.
De S was bij Coolblue ook goed te krijgen, alleen wil ik geen S. :P Heb wel al enige tijd (sinds vorige week ofzo) de notificatie van Coolblue aan staan dat er een mailtje komt zodra de zwarte versie weer op voorraad is. :P

Tweedekans zie ik niet zo heel erg zitten eigenlijk. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:39
Hoe is het kwaliteitsverschil tussen een Apple Watch en een Garmin? Ik gebruik nu een oude Garmin Vivofit van een jaar of 7 oud en die is bijna aan vervanging toe. Ik lees dat er eigenlijk niets zo goed is qua besturing en kwaliteit als een Apple Watch, maar is dat echt zo in vergelijking tot een Garmin Forerunner of Venu 2? Of valt dit verschil wel mee? Ik kan het niet zo goed duiden in de winkel.

Hetgeen mij tegenspreekt aan de Apple Watch is overigens wel dat ze niet zo lang meegaan en de batterijduur maximaal twee dagen is zonder laden. Ook heb ik het idee dat de Garmin wat langer ondersteund wordt (zeker als ik de verhalen lees van de AW3 nu icm updates).

Ik zal het enkel gebruiken voor racefietsen overigens en wel redelijk amateur <5k km per jaar, dus ik weet niet of een Garmin dan overkill is.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gelukkig is er iemand die het min of meer voor je heeft uitgezocht! :+

M'n oudste broer heeft een Apple Watch 6 en gebruikt er gewoon een Garmin naast (een oudere Fenix), puur omdat de batterij (met GPS aan) van de Watch 6 niet lang mee gaat. Als in: hij sport langer dan die Watch mee gaat en da's dus niet handig om het maar mild uit te drukken. :+

[ Voor 40% gewijzigd door Bart-Willem op 14-05-2021 23:05 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben benieuwd wat voor sport jouw broer doet? Een uur hardlopen met muziek kost ongeveer 15-20% batterij op mijn AW6. Er zijn genoeg mensen die er marathons mee lopen dus ik zou zeggen dat de batterij voor 99% van de sporters voldoende is.

@Belecthor ik heb verschillende ervaringen over de AW en Garmins gepost in dit topic. Sluit aardig aan bij de review die @Bart-Willem hier post dus als je liever kijkt dan leest ;)

Support bij beide merken is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Trials en dat soort dingen, en als je de rest van de dag die Apple Watch ook draagt en gebruikt dan is het ding zo leeg. :P In de reviews van dat ding wordt ook aangegeven dat met GPS aan etc zo'n Apple Watch het geen marathon vol zou houden (tenzij je een aantal dingen uit zet). Volgens mij wordt het ook in bovenstaande vergelijking genoemd: paar uurtjes op z'n best met GPS aan.

[ Voor 51% gewijzigd door Bart-Willem op 15-05-2021 01:59 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat je zegt klopt niet. De AW6 gaat rond de 7 uur mee op 1 lading als je GPS zonder muziek gebruikt (zie o.a. de review van DCR van de Venu 2. In de tabel onderaan vergelijking met AW6). Daarmee kun je uitstekend sporten lijkt me, tenzij je zeer uitgebreide ultra runs doet. Een triathlon is ook complexer, daarvoor zou ik zelf ook een Garmin gebruiken. Maar niet zozeer vanwege de batterij maar juist vanwege de out of the box multisport functionaliteit.

Neemt niet weg dat de gemiddelde hardloper of fietser prima met een AW kan sporten zonder zich zorgen te maken over de batterij. Wel moet je wat beter vooruit plannen inderdaad omdat de batterij sneller en daarmee vaker op <20% zal zitten. En wat ander gedrag aanleren: na het sporten tijdens het douchen even op de oplader en je hebt weer 20-30% batterij erbij. Zelf doe ik 2 volle dagen met de AW inclusief 1x een uur sporten.

Persoonlijk zou ik de Venu adviseren als je het horloge voor sporten wilt gebruiken en geen duidelijk argument hebt waarom je een Apple Watch zou willen. In dat geval mis je de features namelijk niet en heb je met de Venu een horloge dat prima doet waar het voor bedoeld is.

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 15-05-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:39
Thanks voor de antwoorden en prettig filmpje @Bart-Willem! Ik denk dat ik voor de Venu ga dan, al vind ik dat gelikte van een AW ook wel iets hebben.
Pagina: 1 ... 190 ... 324 Laatste