Aghanim schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:41:
[...]
Je krijgt zonder abo bij Welltory ook al heel veel info. Volgens mij genoeg om te weten wat jij wilt weten. Aangezien dat gratis is kunt je dat gewoon een paar dagen uitproberen voordat je een horloge koopt. Laagdrempeliger wordt het niet. Meten via flitser/camera is een redelijk beproefde methode, doet samsung al jaren in hun Health app. Het beste is een hartslagband natuurlijk.
Ik zou minder kijken naar welk horloge je nodig hebt maar naar de precieze features die je zoekt en welk horloge dit kan bieden. Native of via een app. Native heb je meer kans bij Garmin/Polar/Apple dan bij Samsung en andere merken.
Auto sleep werkt prima inderdaad. Maar ook daar weinig bruikbare info. Ja ik heb een slaap score van 87%. En nu?
Net gedownload en het lijkt erop dat met m'n Pixel 3 XL die hartslag-meuk via de camera nog best klopt ook (nou ja: soms wel duidelijk te hoog aangezien mijn hartslag in rust meestal rond de 58 is). Volgens mij is het zo dat Welltory pas externe devices pakt als je dus een abonnement afsluit en je zonder abonnement niets met smartwatches of andere trackers iets kan doen, toch?
Ben trouwens vandaag de Mediamarkt ingelopen (gelukkig lekker rustig) en heb daar even gekeken naar de maten: 45mm is prima te doen voor mijn pols.

De Venu hadden ze als echte versie en die is wel leuk (karige graphics), de Samsung Watch 3 is echt heel tof maar schijnt dus een matige hartslagmeter te hebben die bovendien ook niet continu zou meten maar op interval-basis (en daardoor niet bruikbaar met wat bij mij de bedoeling is lijkt me).
Ik was trouwens aangenaam verrast door de spotgoedkope Xiaomi Mi Watch, die zelfs de techniek van Garmin gebruikt (Firstbeat, hadden ze schijnbaar al een overeenkomst mee voordat Garmin Firstbeat overnam), en je zag er ook een soort-van Body Battery in en andere zaken die je ook in de Garmins terug ziet. Alleen het klinkt te goedkoop en dus te mooi om waar te zijn want het ding is net iets boven de 100 Euro (
pricewatch: Xiaomi Mi Watch Zwart (Zwart)). Volgens de reviews is de hartslagmeter niet super accuraat en is het ook de vraag hoe goed hun app is en wat je daarmee nog meer mee zou kunnen met externe apps (voor zover nodig). Ik denk dat ik dus beter voor een Garmin kan gaan omdat je dan niet zit te rommelen met allerlei extern spul wat dan misschien niet of niet lekker werkt.

Of denk ik te moeilijk of zie ik iets enorm over het hoofd?

30 Dollar per maand voor een abonnement, daarvan kan je heel wat leuke smartwatches van kopen in 2-3 jaar tijd.