Hoe vaak wordt er een nieuwe line up gepresenteerd bij Garmin? Je ziet vaak dat dergelijke bedrijven elk jaar met nieuwe versies/upgrades komen. Ik wil de komende tijd een Garmin kopen, als er de komende maanden een nieuwe line up beschikbaar komt vind ik het geen probleem om nog even te wachten met een aanschaf.
Bijna doorlopend als je het hele gamma beschouwd. Naar welke garmin(s) zit je te kijken? Dan is er iets makkelijker duiding te geven of daar al een "opvolger" van verwacht wordt.Blaauw87 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:12:
Hoe vaak wordt er een nieuwe line up gepresenteerd bij Garmin? Je ziet vaak dat dergelijke bedrijven elk jaar met nieuwe versies/upgrades komen. Ik wil de komende tijd een Garmin kopen, als er de komende maanden een nieuwe line up beschikbaar komt vind ik het geen probleem om nog even te wachten met een aanschaf.
If you can see, look. If you can look, observe
@Blaauw87 Bij Garmin is dat best lastig te voorspellen. Ze brengen wel regelmatig nieuwe horloges uit, maar niet volgens een vast stramien. Of ze komen ineens met een nieuwe variant zoals b.v. de Instinct of de deze week uitgebrachte Enduro. Als ik kijk naar de huidige modelllen dan zou de Forerunner 945 wel eens geupgrade kunnen worden door de Forerunner 955 en later dit jaar misschien wel een opvolger van de Fenix 6 (pro) naar een Fenix 7 (pro). Maar zoals al is gemeld, waar zit je nu zelf aan te denken als je naar de huidige modellen kijkt (qua budget/functionaliteit)?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik ben van een AW naar de Fenix 6X pro Sapphire gegaan en wil niet meer terug.Michaelg schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:37:
@Nutterd Ik heb inderdaad de overstap gemaakt van een Garmin Vivoactive naar de AW6.
Met name vanwege de integratie met mijn iphone. Het is nu een zoveel completere smartwatch.
Bodybattery en stress metingen kent Apple health niet standaard. Maar er zijn wel apps welke bijvoorbeeld je HRV kunnen gebruiken om stress scores / recovery mee te meten.
Zelf kijk ik gewoon naar de ruwe HRV en RHR data om dit te bekijken (alle datavelden zijn ruw in te zien in Apple Health). Ook met betrekking tot slaap scores doet de AW hier maar erg weinig mee en moet je ook weer additionele apps gebruiken om meer inzicht hierin te krijgen.
Denk dat je jezelf even de vraag moet stellen wat je belangrijker vind in een Smartwatch. Het hele smart gedeelte of het hele fitness gedeelte. Indien dat laatste, dan zou ik bij Garmin blijven. Indien dat eerste (wat mij dus over de streep heeft getrokken) dan is de AW echt iets voor jouw.
Overigens heb ik gewoon Strava gekoppeld aan Apple health. Dus alle data van de activiteit neemt ie wel mee.
Qua “Smart”watch mis ik niets van de AW. Wat zou je gaan missen denk je?
Ik werk sinds kort weer in de sportsector (CrossFit) en ben dus weer iets serieuzer met lifestyle aan de slag gegaan. De toegankelijkheid om hier een beter beeld van te krijgen via een wearable vind ik interessant als toevoeging om te kijken hoe ik sport, rust, slaap en herstel. De software van Garmin ziet er goed uit wat dat betreft.PatrickC schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:56:
@Blaauw87 Bij Garmin is dat best lastig te voorspellen. Ze brengen wel regelmatig nieuwe horloges uit, maar niet volgens een vast stramien. Of ze komen ineens met een nieuwe variant zoals b.v. de Instinct of de deze week uitgebrachte Enduro. Als ik kijk naar de huidige modelllen dan zou de Forerunner 945 wel eens geupgrade kunnen worden door de Forerunner 955 en later dit jaar misschien wel een opvolger van de Fenix 6 (pro) naar een Fenix 7 (pro). Maar zoals al is gemeld, waar zit je nu zelf aan te denken als je naar de huidige modellen kijkt (qua budget/functionaliteit)?
Hardlopen heb ik in het verleden vrij veel gedaan, maar trailrunning of mountainbiken waar altitude wordt gemeten is voor mij geen meerwaarde. Duurtraining is in ieder geval niet iets dat een groot onderdeel is van mijn sport routine.
Prio is dus voornamelijk een beter beeld krijgen van mijn activiteiten/lifestyle en bij voorkeur kan ik het ook gebruiken tijdens de workouts. Ik lees soms dat interval qua HR niet altijd even betrouwbaar is, gelukkig registreer ik bijna elke resultaat van een training en komen er vaak genoeg benchmark trainingen langs waar je qua tijd en gewicht je progressie al vrij snel inzichtelijk kan krijgen. HR registratie zie ik dan als een plus. De body battery ziet er grappig uit maar heb gezonde twijfels in hoeverre dit betrouwbare informatie is.
Ik zit wat dat betreft te kijken naar de Vivoactice 4 en de Venu. Het scherm van de Venu zie ik daadwerkelijk als een meerwaarde, dat je hierom iets inlevert qua accu vind ik geen ramp. Esthetiek is ook wat waard en ook daar wint de Venu punten.
The 5K runner heeft een pagina met geruchten, verwachtingen en pre-aankondigingen, kan 'm ff zo snel niet vinden @Blaauw87
@Blaauw87 De Venu heeft inderdaad een mooi scherm, maar ik heb hier recentelijk 2 meldingen gezien van het inbranden van het scherm. De scherm techniek gebruikt in de andere horloges van Garmin heeft hier geen last van, is goed leesbaar buiten in de zon en heeft een langere batterijduur. Maar de backlight is wel nodig als het wat donkerder wordt.
Of body battery betrouwbaar en bruikbaar is kan ik niet beoordelen, omdat ik geen ervaring hiermee heb (zit niet op mijn FR645M).
Voor een betrouwbaardere hartslagmeting voor intervallen kun je in de toekomst altijd nog een borstband gaan gebruiken.
De vivoactive 4 en Venu hebben beide een touchscreen. Is dan een eis voor jou? Zo nee, dan zou je ook nog de Forerunner 245 kunnen overwegen. Vind je verder Garmin Pay en muziek (Spotify) nog interessant?
Of body battery betrouwbaar en bruikbaar is kan ik niet beoordelen, omdat ik geen ervaring hiermee heb (zit niet op mijn FR645M).
Voor een betrouwbaardere hartslagmeting voor intervallen kun je in de toekomst altijd nog een borstband gaan gebruiken.
De vivoactive 4 en Venu hebben beide een touchscreen. Is dan een eis voor jou? Zo nee, dan zou je ook nog de Forerunner 245 kunnen overwegen. Vind je verder Garmin Pay en muziek (Spotify) nog interessant?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de body battery verbazingwekkend goed werkt.Blaauw87 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:07:
[...]
De body battery ziet er grappig uit maar heb gezonde twijfels in hoeverre dit betrouwbare informatie is.
Een aantal weken terug was ik plots ziek, een soort buikgriep. De body battery (met stress indicator) gaven eerder op de dag al aan dat het niet goed ging. De dag er na ziek op bed. Ik heb dit achteraf bekeken en gaf prima weer hoe ik mijn voelde.
Om bij het begin te beginnen vind ik de AW een stuk soepeler en intuïtiever werken dan mijn VA3. Dit komt met name denk ik door de manier waarom het touchscreen werkt Allemaal een stuk vloeiender en sneller.edwardmila schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:41:
[...]
Ik ben van een AW naar de Fenix 6X pro Sapphire gegaan en wil niet meer terug.
Dan de integratie met notificaties. Op mijn VA3 werden notificaties afgeleverd maar kon ik er niks mee (dit icm iphone, bij android werkt het anders). Ik kon dus bijvoorbeeld niet al direct een mail verwijderen of als markeren gelezen. Of in de Microsoft Authenticator kon ik niet direct mijn aanmelding bevestigen. Met de AW heb ik hierin dus veel meer mogelijkheden en laat ik veel vaker de telefoon liggen.
Dan Apple pay vs Garmin pay. Nu is het een druk op de knop en ik kan betalen met me horloge. Bij de VA moest ik eerst nog eens een pincode opgeven (first world problems, i know
Dan hebben we ook nog Siri waar ik een fan van ben geworden sinds ik de AW heb.
Dus nee, al met al vind ik de AW echt een betere/fijnere Smartwatch.
Het enige wat Garmin vind ik echt beter voor elkaar heeft zijn de rapportage functies. Vind ihealth hierin echt omslachtig werken en ook niet erg overzichtelijk. Dit weegt alllen niet op tegen de voordelen vind ik.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Heb zelf nooit een Garmin horloge gehad maar al je punten over de Apple Watch herken ikMichaelg schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:30:
[...]
Om bij het begin te beginnen vind ik de AW een stuk soepeler en intuïtiever werken dan mijn VA3. Dit komt met name denk ik door de manier waarom het touchscreen werkt Allemaal een stuk vloeiender en sneller.
Dan de integratie met notificaties. Op mijn VA3 werden notificaties afgeleverd maar kon ik er niks mee (dit icm iphone, bij android werkt het anders). Ik kon dus bijvoorbeeld niet al direct een mail verwijderen of als markeren gelezen. Of in de Microsoft Authenticator kon ik niet direct mijn aanmelding bevestigen. Met de AW heb ik hierin dus veel meer mogelijkheden en laat ik veel vaker de telefoon liggen.
Dan Apple pay vs Garmin pay. Nu is het een druk op de knop en ik kan betalen met me horloge. Bij de VA moest ik eerst nog eens een pincode opgeven (first world problems, i know) . Maar wederom iets wat soepeler en sneller werkt.
Het enige wat Garmin vind ik echt beter voor elkaar heeft zijn de rapportage functies. Vind ihealth hierin echt omslachtig werken en ook niet erg overzichtelijk. Dit weegt alllen niet op tegen de voordelen vind ik.
Hier ook helemaal fan van Siri, bedien er het hele huis mee en zet heel snel timers of vul de boodschappenlijst aan tijdens eten klaar maken als ik m'n handen vol heb.
Echter vind ik alle sport data / functies ook heel interessant maar heb al veel bereikt met het volgende:
Health fit app: waarmee je je gezondheidsgegevens / workouts kan exporteren naar platforms die betere analyze doen zoals bijvoorbeeld Runalyze.
Workoutdoors app voor custom workout interface met de mogelijk om uitgebreide interval schema's te maken en routes te importeren die je dan kan volgen op je watch dmv een kaart.
Bluetooth hartslagband: voor betere data ook in de kou en met intervals.
Stryd, voor nauwkeurigere pace en andere running dynamics zoals vermogen, grond contact tijd, en verticale oscillatie.
Dus volgens mij kom ik met het bovenstaande al best in de buurt van een Garmin horloge (but correct me if i'm wrong)
Echter gaat de Apple watch het wel altijd afleggen qua accu duur, maar zolang ik hem alleen savond voor het slapen gaan (track mijn slaap er namelijk ook mee) even in de lader hoef te doen en dat hij dan dit makkelijk mee gaat tot de volgende avond zie ik geen problemen.
Mee eens.Michaelg schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:30:
[...]
Om bij het begin te beginnen vind ik de AW een stuk soepeler en intuïtiever werken dan mijn VA3. Dit komt met name denk ik door de manier waarom het touchscreen werkt Allemaal een stuk vloeiender en sneller.
Dan Apple pay vs Garmin pay. Nu is het een druk op de knop en ik kan betalen met me horloge. Bij de VA moest ik eerst nog eens een pincode opgeven (first world problems, i know) . Maar wederom iets wat soepeler en sneller werkt.
Ja absoluut. De accuduur is echt zeer beperkt. Dit is zeker een tradeoff waar je rekening mee moet houden.
Zoals ik eerder al zei ligt het er ook wel echt enorm aan waar je op zoek naar bent. Zoek je een smartwatch met fitness mogelijkheden of zoek je en fitness apparaat met smartwatch mogelijkheden
.
Beide hebben voors en tegens.
Zoals ik eerder al zei ligt het er ook wel echt enorm aan waar je op zoek naar bent. Zoek je een smartwatch met fitness mogelijkheden of zoek je en fitness apparaat met smartwatch mogelijkheden
Beide hebben voors en tegens.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Als de AW wat beter zou worden met sport/healthfuncties... zou het wel een erg interessant horloge worden.
De optische sensor is (vlgs de onderzoeken die ik niet meer mag citeren
) de beste in de business. Dus qua hardware heeft Apple eigenlijk alles al klaar. Beetje in die health / sport markt stappen Apple...
De optische sensor is (vlgs de onderzoeken die ik niet meer mag citeren
Het liefst heb ik een touchscreen en knoppen op de zijkant. Dit zie ik bij de Venu en Vivoactive terug. Garmin pay vind ik niet belangrijk genoeg, mijn betaalrekening zit bij de ING en dit werk (nog?) niet met Garmin Pay. Spotify is een must, straks ook erg handig tijdens het lesgeven. Hoe is hier de ervaring met de garantie afwikkeling van Garmin? Mocht iets stuk gaan, is dat geen groot probleem als dat met garantie goed is af te handelen. Ik erken dat het scherm ook zo zijn nadelen heeft, maar het is voor mij (gek genoeg) ook een 'hebbedingetje' en het mooiere scherm is voor mij echt een meerwaardePatrickC schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:24:
@Blaauw87 De Venu heeft inderdaad een mooi scherm, maar ik heb hier recentelijk 2 meldingen gezien van het inbranden van het scherm. De scherm techniek gebruikt in de andere horloges van Garmin heeft hier geen last van, is goed leesbaar buiten in de zon en heeft een langere batterijduur. Maar de backlight is wel nodig als het wat donkerder wordt.

Ah dat is wel tof om te horen, zie je ook een correlatie in de body battery en je energie tijdens het sporten? Ik zal mij eens verder inlezen hoe zij de body battery berekenen.tlpeter schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 06:47:
[...]
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de body battery verbazingwekkend goed werkt.
Een aantal weken terug was ik plots ziek, een soort buikgriep. De body battery (met stress indicator) gaven eerder op de dag al aan dat het niet goed ging. De dag er na ziek op bed. Ik heb dit achteraf bekeken en gaf prima weer hoe ik mijn voelde.
Apple heeft nu wel Apple Fitness+, dus wellicht gaan ze de functionaliteit van de AW nog wel uitbreiden op dit gebied.Requiem19 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:23:
Als de AW wat beter zou worden met sport/healthfuncties... zou het wel een erg interessant horloge worden.
De optische sensor is (vlgs de onderzoeken die ik niet meer mag citeren) de beste in de business. Dus qua hardware heeft Apple eigenlijk alles al klaar. Beetje in die health / sport markt stappen Apple...
https://www.apple.com/apple-fitness-plus/
Als ik het zo hoor dan zijn met name de Venu (Sq) of vivoactive 4 inderdaad de voornaamste kandidaten met de Venu die het mooiste scherm heeft. Om dan terug te komen op jouw eerste vragen, mbt mogelijke opvolgers, heb ik voor deze horloges nog geen geruchten gehoord. De Venu Sq is ook nog redelijk nieuw.Blaauw87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:33:
Het liefst heb ik een touchscreen en knoppen op de zijkant. Dit zie ik bij de Venu en Vivoactive terug. Garmin pay vind ik niet belangrijk genoeg, mijn betaalrekening zit bij de ING en dit werk (nog?) niet met Garmin Pay. Spotify is een must, straks ook erg handig tijdens het lesgeven. Hoe is hier de ervaring met de garantie afwikkeling van Garmin? Mocht iets stuk gaan, is dat geen groot probleem als dat met garantie goed is af te handelen. Ik erken dat het scherm ook zo zijn nadelen heeft, maar het is voor mij (gek genoeg) ook een 'hebbedingetje' en het mooiere scherm is voor mij echt een meerwaarde
Qua garantie is het gewoon 2 jaar. Garmin Support zelf is wisselend van kwaliteit. Soms reageren ze heel snel, maar het kan soms ook 2-3 weken duren en dan krijg je nog een standaard antwoord. Het beste is gewoon bellen als er wat aan de hand is.
Ja die is er zeker. Ik vind het best een knappe prestatie om dit via software zichtbaar te krijgen.Blaauw87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:33:
[...]
Ah dat is wel tof om te horen, zie je ook een correlatie in de body battery en je energie tijdens het sporten? Ik zal mij eens verder inlezen hoe zij de body battery berekenen.
Ik gebruik het vooral om achteraf te kijken of het klopt, ik hou er geen rekening mee,
Mooier scherm, meer draagcomfort, betere integratie met iPhone, 100en apps, podcasts beluisteren die niet op spotify staan, betere slaapanalyse (met app), betere HRV analyses (met app), betalen met ING bank om maar even snel wat te dumpen.edwardmila schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:41:
[...]
Ik ben van een AW naar de Fenix 6X pro Sapphire gegaan en wil niet meer terug.
Batterij is alleen een heel stuk minder en je mist de firstbeat features tegenover de Garmin horloges. Als je echt serieus wilt sporten met dit soort aanvullende analyses erbij en gebruik wilt maken van training schema’s zou ik bij Garmin kijken. En GC natuurlijk.
@tlpeter Mijn ervaring is juist dat de body battery leuk is voor de marketing maar in de praktijk niet veel zinnigs toevoegt. Zo heb ik na een nacht van drie uur slaap en veel alcohol nog maar een beperkt andere energievoorraad dan naar een goede nacht slaap en niet gedronken te hebben, rond de 10 verschil. Misschien dat het verschil in de nuances zit, maar het had van mij wel wat duidelijker gemogen. Bijvoorbeeld dat je na een flinke work-out nog maar 20 over hebt.
[ Voor 33% gewijzigd door Aghanim op 19-02-2021 14:06 ]
ik weet dat het persoonlijk is, maar ik vind een fenix zoveel mooier dan een AW... kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat iemand daar anders over denkt. (hoewel apple natuurlijk ook koning is met brainwashen, ze weten zo'n groot markt aandeel te claimen dat een lelijk design als normaal geaccepteerd wordt..
)
Toen ik net een F6S pro had vroeg mijn vriendin wanneer ik dat kermis horloge af zou doenPrulleman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:02:
ik weet dat het persoonlijk is, maar ik vind een fenix zoveel mooier dan een AW... kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat iemand daar anders over denkt. (hoewel apple natuurlijk ook koning is met brainwashen, ze weten zo'n groot markt aandeel te claimen dat een lelijk design als normaal geaccepteerd wordt..)
De AW vindt ze overigens ook lelijk.
Ik vind de AW overigens ook niet heel mooi, maar doordat deze erg dun is heb je een fantastisch draag comfort. Dat was voor mij de reden om de F6s retour te sturen. Te dik.
[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 19-02-2021 14:05 ]
Ik heb de Fenix 5 gehad en daarna de 935 en dat scheelt heel veel.Aghanim schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:04:
[...]
Toen ik net een F6S pro had vroeg mijn vriendin wanneer ik dat kermis horloge af zou doen![]()
De AW vindt ze overigens ook lelijk.
Ik vind de AW overigens ook niet heel mooi, maar doordat deze erg dun is heb je een fantastisch draag comfort. Dat was voor mij de reden om de F6s retour te sturen. Te dik.
Ik heb nu de 945 en ik ben heel blij met het gewicht. De Fenix is toch wat grover en zwaarder.
En beschikbaar op één platform.Aghanim schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:57:
[...]
Mooier scherm, meer draagcomfort, betere integratie met iPhone, 100en apps, podcasts beluisteren die niet op spotify staan, betere slaapanalyse (met app), betere HRV analyses (met app), betalen met ING bank om maar even snel wat te dumpen.
Zou dat de reden zijn dat er toch nog een markt voor Garmin, Coros, Polar en Suunto is?
Ik sluit me hier volledig bij aan.Tinusvolkel schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:54:
[...]
Heb zelf nooit een Garmin horloge gehad maar al je punten over de Apple Watch herken ik
Hier ook helemaal fan van Siri, bedien er het hele huis mee en zet heel snel timers of vul de boodschappenlijst aan tijdens eten klaar maken als ik m'n handen vol heb.
Echter vind ik alle sport data / functies ook heel interessant maar heb al veel bereikt met het volgende:
Health fit app: waarmee je je gezondheidsgegevens / workouts kan exporteren naar platforms die betere analyze doen zoals bijvoorbeeld Runalyze.
Workoutdoors app voor custom workout interface met de mogelijk om uitgebreide interval schema's te maken en routes te importeren die je dan kan volgen op je watch dmv een kaart.
Bluetooth hartslagband: voor betere data ook in de kou en met intervals.
Stryd, voor nauwkeurigere pace en andere running dynamics zoals vermogen, grond contact tijd, en verticale oscillatie.
Dus volgens mij kom ik met het bovenstaande al best in de buurt van een Garmin horloge (but correct me if i'm wrong)
Echter gaat de Apple watch het wel altijd afleggen qua accu duur, maar zolang ik hem alleen savond voor het slapen gaan (track mijn slaap er namelijk ook mee) even in de lader hoef te doen en dat hij dan dit makkelijk mee gaat tot de volgende avond zie ik geen problemen.
Als aanvulling nog de app Travaartje voor het eventueel willen synchroniseren van je Apple Workouts naar Strava.
Ik pendel een beetje tussen beide systemen. Gebruik nu een een Fenix 6 pro (en mis daar eigenlijk hoofdzakelijk de smartintergratie en vooral het automatisch ontgrendelen van mn iMac). Workoutdoors vindt ik zelf denk ik de prettigste app voor om mee te sporten en is zeker een van de meest uitgebreide.
Ter info: vanochtend geprobeerd en werkte fantastisch. Ook bij afwijken van de route bleef het horloge gewoon de route aangeven, zodat ik vrij eenvoudig zelf wat leuke extra afslagen e.d. kon nemen. Enorm genoten!Mr_Tomatohead schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:57:
[...]
Dat moet zeer zeker kunnen, lukt me ook op mijn FR245. Ik selecteer dan de 'run' activiteit en dan kom ik automatisch bij de geplande training. Die start ik dan niet meteen, je kan dan nog naar options gaan door op een knop te drukken en daar een course selecteren.
Ik heb sinds een maand of twee de Forerunner 245 M, maar ik vind het bandje echt vreselijk zitten. Als ik hem losser doe dan zakt hij vanzelf hoger mijn arm op. Op de een of andere manier eindigt hij dan altijd met een strakke zweterige zit waar ik heel veel afdruk aan overhou. Zou een leren bandje dan beter zijn? Op de site van Garmin leek het vooral veel nog meer silicone te zijn.
@drvinnie Of een nylon bandje misschien?
Ben zelf bezig met het volgen van een schema van coach Greg. Ik had juist eerder al getest wat er gebeurde als je een training 'vergat', deze ging dan automatisch naar de volgende dag.
Afgelopen week vergat ik hem echt te herplannen en toen bleef hij ineens staan, kon hem achteraf ook niet meer een dag door schuiven. Daardoor moest ik de rest van het schema ook continu aanpassen en nu na een week steeds alles aan passen lijkt hij weer te plannen zoals ik gewend ben.
Weet iemand hoe dat precies werkt want dergelijk inconsistent gedrag kan ik heel slecht tegen.
Afgelopen week vergat ik hem echt te herplannen en toen bleef hij ineens staan, kon hem achteraf ook niet meer een dag door schuiven. Daardoor moest ik de rest van het schema ook continu aanpassen en nu na een week steeds alles aan passen lijkt hij weer te plannen zoals ik gewend ben.
Weet iemand hoe dat precies werkt want dergelijk inconsistent gedrag kan ik heel slecht tegen.
Huh? Die trok ik juist via iTunes naar m'n laptop en kon ze gewoon op m'n Garmin zetten.Aghanim schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:57:
podcasts beluisteren die niet op spotify staan,
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar heb je gelijk in, over het hoofd gezien dat dat natuurlijk ook kan. Ik doelde eigenlijk op de mogelijkheid om andere apps dan spotify te gebruiken voor muziek en podcasts. Dat gaat een stuk eenvoudiger dan via een laptop naar je Garmin kopiëren maar het kan inderdaad wel.Gonadan schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:00:
Huh? Die trok ik juist via iTunes naar m'n laptop en kon ze gewoon op m'n Garmin zetten.
verkeerde topic
[ Voor 94% gewijzigd door pc01 op 21-02-2021 09:21 ]
Het moet via je laptop en kabel in plaats van je telefoon dat is wel iets meer werk inderdaad.Aghanim schreef op zondag 21 februari 2021 @ 07:28:
Daar heb je gelijk in, over het hoofd gezien dat dat natuurlijk ook kan. Ik doelde eigenlijk op de mogelijkheid om andere apps dan spotify te gebruiken voor muziek en podcasts. Dat gaat een stuk eenvoudiger dan via een laptop naar je Garmin kopiëren maar het kan inderdaad wel.
Toch vind ik spotify ook nog wel voor verbetering vatbaar. Zeker het feit dat je geen albums kunt toevoegen baal ik van. Daardoor heb ik nu allerlei playlists met één album erin, dat vervuilt m'n Spotify.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Al tijden heb ik het idee dat mijn Garmin 645M niet de juiste afstand aangeeft als ik ga sporten. Nu heb ik zojuist weer met een vriend hardgelopen dus precies dezelfde Garmin 645M heeft. De afstand die ik minder heb gelopen is ongeveer 5 %. Op een afstand van 25 km dus meer dan een km. Hier schrok ik wel erg van. Zojuist heb ik de afstand online nog even nagemeten met onthegomap.com hiermee kwam ik op 25+ uit terwijl mijn horloge 23,85 aangaf. Met anderen heb ik ook regelmatig gelopen met andere Garmins en steevast heb ik de kortste afstand. Is hier iets aan te doen? Ik heb de nieuwste software versie erop staan. Geen idee wat er verder verkeerd gaat. Ik twijfel of dit al vanaf het begin af aan is of dat het iets is van de laatste maanden.
Smart recording aan in plaats van meten per seconde?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@slvans Hoe ziet je GPS map er uit tov de vriend waar je mee samen gelopen hebt? Heb je Gegevensopslag op slim staan of op elke seconde?
Behalve dat de kleurtjes iets anders zijn, is de map identiek. Daar zit het hem dus niet in.PatrickC schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:37:
@slvans Hoe ziet je GPS map er uit tov de vriend waar je mee samen gelopen hebt? Heb je Gegevensopslag op slim staan of op elke seconde?
De gegevensopslag kan ik niet vinden. Maar de GPS staat op GPS alleen en dus niet op Ultratrac.
Ik heb het gevonden. Ik hoop dat dat gaat helpen.
[ Voor 5% gewijzigd door slvans op 21-02-2021 13:50 ]
Die staat op slim. Is dat het?Gonadan schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:37:
Smart recording aan in plaats van meten per seconde?
Op je horloge: Instellingen, Systeem, Gegevensopslagslvans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:44:
[...]
Behalve dat de kleurtjes iets anders zijn, is de map identiek. Daar zit het hem dus niet in.
De gegevensopslag kan ik niet vinden. Maar de GPS staat op GPS alleen en dus niet op Ultratrac.
Je kunt dan kiezen tussen Slim en Iedere Seconde.
[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 21-02-2021 13:51 ]
Dat scheelt vaak wel, dan krijg je dat hij per ongeluk bochten afsnijdt. Meestal wordt je route korter met slim.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dank je. Ik hoor alleen zojuist van die vriend dat hij hem ook op slim had staan. Dus dat is wel vreemd.PatrickC schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:51:
[...]
Op je horloge: Instellingen, Systeem, Gegevensopslag
Je kunt dan kiezen tussen Slim en Iedere Seconde.
Dat is wel vreemd, maar ik zou het toch eens (beide) met Iedere Seconde proberen. Meer hierover:slvans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:56:
[...]
Dank je. Ik hoor alleen zojuist van die vriend dat hij hem ook op slim had staan. Dus dat is wel vreemd.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=4aJkunyPWb0Iezs3creNs9
Waar heb je je GPS setting trouwens op staan? GPS, GPS + Galileo of GPS + Glonass? UltraTrac is sowieso niet aan te raden behalve als je een heel lange traning wilt lopen waarin batterijduur een probleem kan zijn, maar dan lever je flink in op nauwkeurigheid.
Dank je. Dat ga ik zeker proberen. Ik heb GPS staan op GPS alleen. Heb je hier toevallig ervaring mee om hem op Galileo of Glonass te zetten?PatrickC schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:16:
[...]
Dat is wel vreemd, maar ik zou het toch eens (beide) met Iedere Seconde proberen. Meer hierover:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=4aJkunyPWb0Iezs3creNs9
Waar heb je je GPS setting trouwens op staan? GPS, GPS + Galileo of GPS + Glonass? UltraTrac is sowieso niet aan te raden behalve als je een heel lange traning wilt lopen waarin batterijduur een probleem kan zijn, maar dan lever je flink in op nauwkeurigheid.
Ik gebruik altijd GPS + Galileo op mijn FR645M.slvans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:22:
[...]
Dank je. Dat ga ik zeker proberen. Ik heb GPS staan op GPS alleen. Heb je hier toevallig ervaring mee om hem op Galileo of Glonass te zetten?
Dat heb ik dan zojuist ook aangepast. Ik ga het van de week eens proberen naast Strava op mijn telefoon. Kijken wat het verschil is. En of met deze twee aanpassingen het probleem opgelost is.PatrickC schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:25:
[...]
Ik gebruik altijd GPS + Galileo op mijn FR645M.
Heb je hiermee niet dat je batterij ontzettend snel leeg gaat tijdens de activiteiten?
Batterij gebruik wordt maar iets hoger als je Galileo er bij aan zet. Ik zit denk ik op zo’n 10-12% gebruik per uur met deze setting.slvans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:29:
[...]
Dat heb ik dan zojuist ook aangepast. Ik ga het van de week eens proberen naast Strava op mijn telefoon. Kijken wat het verschil is. En of met deze twee aanpassingen het probleem opgelost is.
Heb je hiermee niet dat je batterij ontzettend snel leeg gaat tijdens de activiteiten?
Heb je Garmin Connect trouwens aan Strava gekoppeld zodat activiteiten ook automatisch naar Strava worden gestuurd? En zo ja, welke afstand geeft Strava dan aan voor de activiteiten?
Als je geen Ironman doet zou ik je daar niet te veel zorgen over maken
Voorheen liep ik altijd met alleen GPS, later heb ik Galileo erbij gepakt omdat die nu eindelijk een beetje 'af' begint te raken. Qua nauwkeurigheid heb ik eigenlijk weinig gemerkt (of niet genoeg op gelet), qua verbruik zou het inderdaad iets hoger kunnen zijn maar dat vind ik moeilijk inschatten.slvans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:29:
Dat heb ik dan zojuist ook aangepast. Ik ga het van de week eens proberen naast Strava op mijn telefoon. Kijken wat het verschil is. En of met deze twee aanpassingen het probleem opgelost is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Strava geeft 10 meter minder aan. Dus dat verschil zit waarschijnlijk in de afronding. Ik heb Galileo aan en elke seconde update. Ik ben heel benieuwd hoe het nu de volgende keer gaat. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.PatrickC schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:53:
[...]
Batterij gebruik wordt maar iets hoger als je Galileo er bij aan zet. Ik zit denk ik op zo’n 10-12% gebruik per uur met deze setting.
Heb je Garmin Connect trouwens aan Strava gekoppeld zodat activiteiten ook automatisch naar Strava worden gestuurd? En zo ja, welke afstand geeft Strava dan aan voor de activiteiten?
Gisteren ook een mail gestuurd naar Garmin. Zij geven aan dat ik een nieuwe krijg als ik hem opstuur voor garantie. Eerst nog even enkele keren lopen om te checken of het nu werkt en anders opsturen.
Wel nette service in ieder geval.
Wel nette service in ieder geval.
Anoniem: 1271350
Ehm.. Zie hem niet staan. Op de duitse versie wel, maar dan voor 469karazz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:04:
Ter info, de Garmin Fenix 6 Multisporthorloge voor 379 op ibood..
'App-only'. Geen idee door welke hoepels je allemaal moet springen om 'm te krijgen, maar je kan 'm niet direct vanaf de iBood site bestellen, kennelijk...Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:47:
[...]
Ehm.. Zie hem niet staan. Op de duitse versie wel, maar dan voor 469
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Excuses, in de app inderdaad.Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:47:
[...]
Ehm.. Zie hem niet staan. Op de duitse versie wel, maar dan voor 469
Dank voor de link @Snuitebolletje
Het valt me wel op dat op iBood de laatste tijd de Fenix 6 en Fenix 6 Solar een paar keer voorbij zijn gekomen. Waarschijnlijk zijn er nog wat voorraadjes die opgemaakt moeten worden, want ik vraag me af hoe de verkoopcijfers zijn van de Fenix 6 non-Pro modellen. Als je dan toch flink geld uitgeeft aan een Fenix 6, dan gaat men toch vaak voor de Pro versies lijkt mij, of... de Fenix 5 Plus (die heeft wel weer maps en muziek namelijk). Nu is dit best wel een mooie aanbieding, wat het verschil in prijs tussen deze non-Pro en de Pro een heel stuk groter maakt.
@PatrickC Ik zou sowieso niet meer snel iets bij ibood halen, ongeacht de prijs. Ik denk wel dat het een interessante opmerking is verder. Inderdaad als je toch al ongeveer 500€ neertelt voor een horloge wil je natuurlijk alle functionaliteit hebben, ik snap ook niet goed waarom ze de 'non-pro' nog uitgebracht hebben. Het voelt als een stap terug. Er zal ongetwijfeld door een PR / marketing stagiair goed over nagedacht zijn, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het een hardloper is qua sales.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik zat heel even te twijfelen over die Fenix 6 voor die prijs. Maar de features waarvoor ik zou overstappen zitten alleen in de pro variant. Ik denk dus dat ze hopen dat mensen het voor die prijs kopen zonder na te denken en daarna te laks zijn om hem weer terug te sturen.
Op zich is er weinig mis met de F6 non-pro, bij de ibood prijs is die ongeveer gelijk met de F3 toen die net uitkwam. Maar goed in hoeverre er dan veel vooruitgang is (F3 vs F6) laat ik maar even in het midden. Je zult wel langer support blijven houden en updates krijgen uiteraard. Ik weet dat ik het in ieder geval voorlopig nog mooi bij mijn F5x hou en ik kijk wel wat F7 of F8 gaat brengen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Same here, ik zou eerder voor een F5 gaan dan voor de F6 non pro. Het wachten blijft op een goede F5+ aanbieding (van rond de €300)
Ik ben van de Fenix 5 naar de Fenix 6 Solar non-pro gegaan en ik vind het echt een hele vooruitgang tegenover de 5. De batterij is echt een heel stuk beter (handig bij mijn IRONMAN in, ik hoop het zo, augustus) en ook de software voelt ff moderner aan.Frenz64 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:14:
Same here, ik zou eerder voor een F5 gaan dan voor de F6 non pro. Het wachten blijft op een goede F5+ aanbieding (van rond de €300)
De functies van de pro mis ik niet, muziek heb ik niet nodig op mijn horloge en kaarten vind ik (mijn mening) ook totaal overbodig op zo'n klein scherm.
We zijn hier thuis met 4 triatleten en hebben allemaal een Fenix (pro / non-pro), maar de kaarten en muziek zijn door ons allemaal nog nooit gebruikt.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De F5+ is/was bij Amazon regelmatig te vinden voor 350 euro. De wit/blauwe variant komt af en toe voor 289 voorbij.Frenz64 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:14:
Pay is voor mij wel een dingetje, dat zou ik handig vinden @M@cer
Muziek vind ik ook irrelevant, maar kaarten vind dan wel weer een leuke gimmick, ook niet echt een dealbreaer trouwens, maar de F5+ biedt voor mij dan de beste VFM.
Die heb ik nog niet voorbij zien komen (en ook geen pepper aanbieding) @Aghanim Overigens, heb je dan over refurbished mdellen?
Muziek vind ik ook irrelevant, maar kaarten vind dan wel weer een leuke gimmick, ook niet echt een dealbreaer trouwens, maar de F5+ biedt voor mij dan de beste VFM.
Die heb ik nog niet voorbij zien komen (en ook geen pepper aanbieding) @Aghanim Overigens, heb je dan over refurbished mdellen?
[ Voor 21% gewijzigd door Frenz64 op 23-02-2021 11:59 ]
Pay zit ook op de Fenix 6 Non-Pro, maar is helaas nog niet actief bij ING.. Al is het met Apple Pay tegenwoordig voor mij ook niet echt meer nodig.Frenz64 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:51:
[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 23-02-2021 12:03 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
ik heb de moeite genomen om een openbank account aan te maken speciaal voor garmin pay, maar uiteindelijk heb ik ook altijd mijn telefoon bij en kan ik met de ing app op android ook gewoon betalen. speciaal voor garmin pay geld overmaken op een andere rekening was de 2 keer leuk, daarna eigenlijk niet meer zo...
Ik doe het eigenlijk nog steeds zo (maar dan rabo ipv openbank). De laatste maanden heb ik echter bijna niet meer gepind dus dat overmaken was al helemaal niet meer nodig.Prulleman schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:39:
ik heb de moeite genomen om een openbank account aan te maken speciaal voor garmin pay, maar uiteindelijk heb ik ook altijd mijn telefoon bij en kan ik met de ing app op android ook gewoon betalen. speciaal voor garmin pay geld overmaken op een andere rekening was de 2 keer leuk, daarna eigenlijk niet meer zo...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Garmin Pay kun je gebruiken bij Open Bank. Zo'n Open Bank rekening kun je gebruiken als een pre-paid account voro Garmin Pay. 't Blijft persoonlijk, maar sinds ik een Open Bank rekening heb gebruik ik contactloos betalen van ING niet meer.M@cer schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:02:
[...]
Pay zit ook op de Fenix 6 Non-Pro, maar is helaas nog niet actief bij ING.. Al is het met Apple Pay tegenwoordig voor mij ook niet echt meer nodig.
Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en gekozen voor de Fenix 6S Pro. Aangezien ik smalle polsen heb en mijn huidige Suunto Spartan Sport te lomp vind hoop ik dat dit een goede keuze is.
Ik kan er vrij weinig over vinden (op dit forum) en op het net wisselen de reacties sterk. Welke Quickfit20-bandjes hebben jullie ervaring mee en welke raden jullie aan? Ik vind bijvoorbeeld deze gele en groene tof, maar uit de US en ben nog niet geheel overtuigt van de kwaliteit. https://www.amazon.com/AN...8-11&th=1&geniuslink=true
D.w.z. ik ben opzoek naar hoogwaardige bandjes, maar dan niet in het zwart.
Ik kan er vrij weinig over vinden (op dit forum) en op het net wisselen de reacties sterk. Welke Quickfit20-bandjes hebben jullie ervaring mee en welke raden jullie aan? Ik vind bijvoorbeeld deze gele en groene tof, maar uit de US en ben nog niet geheel overtuigt van de kwaliteit. https://www.amazon.com/AN...8-11&th=1&geniuslink=true
[ Voor 5% gewijzigd door Koenbr op 23-02-2021 15:19 ]
Hoogwaardig is misschien wat subjectief. Maar ik ben tevreden met dit bandje voor mijn Fenix 6:Koenbr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:17:
Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en gekozen voor de Fenix 6S Pro. Aangezien ik smalle polsen heb en mijn huidige Suunto Spartan Sport te lomp vind hoop ik dat dit een goede keuze is.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.dbee4c4dS5tNvS
Ik ben deze nog niet tegengekomen in 20mm helaas.
PSN: Shiver23
Originele bandjes, mijn ervaring met bandjes van Ali is nu niet echt bijster goed te noemen.Koenbr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:17:
Zowel qua passing als gebruikte materialen.
Heb ook meerdere verhalen gelezen van mensen waarbij de quickfit los schoot of andere problemen gaf.
Zeker bij regelmatig wisselen kan dat problemen geven.
De originele zijn dan misschien wel iets duurder, maar ik denk dan dan maar zo, als je 500/600 euro uitgeeft voor een horloge kan een bandje van 50 euro er ook nog wel af.
Eens, ik heb een aantal verschillende bandjes van AliExpress gekocht, en vond geen enkele lekker zitten. Bij een Vivoactive 3 (niet Quickfit dan maar gewone 20 mm quick release) heb ik ook gehad dat een bandje loste tijdens het dragen. Voor mijn Forerunner 935 heb ik een Quickfit bandje gekregen waar de Quickfit er met adapters op gezet was, met als resultaat dat het bandje veel te groot was. De foto's zagen er altijd veel beter uit. De Garmin bandjes kosten wat, maar ik doe er zeker 2 jaar mee.TR1969 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:38:
[...]
Originele bandjes, mijn ervaring met bandjes van Ali is nu niet echt bijster goed te noemen.
Zowel qua passing als gebruikte materialen.
Heb ook meerdere verhalen gelezen van mensen waarbij de quickfit los schoot of andere problemen gaf.
Zeker bij regelmatig wisselen kan dat problemen geven.
De originele zijn dan misschien wel iets duurder, maar ik denk dan dan maar zo, als je 500/600 euro uitgeeft voor een horloge kan een bandje van 50 euro er ook nog wel af.
Ik voorzie dan altijd nog een nieuw bandje voor wanneer ik het horloge wil door verkopen, vind zelf andermans versleten siliconen bandje dragen weinig aantrekkelijk.
Deze lijkt heel sterk op die waar je naar linkte maar dan op Amazon NL https://www.amazon.nl/Cho...6s&qid=1614095343&sr=8-47, dan wel alleen in het oranje of zwart. Maar volgens mij komen die uit dezelfde warenhuizen in China waar je ze bij AliExpress ook goedkoper kunt kopen.Koenbr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:17:
Ik vind ze wel in deze lijst op Pepper. Heb zelf een keer de 5S plus besteld en volgens mij heeft @rutgergron ook een keer van de Amazon aanbieding gebruik gemaakt. Vorig jaar kwamen ze ongeveer iedere 6 weken wel een keer. En hier voor 280€ (stukje naar beneden scrollen).Frenz64 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:51:
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 23-02-2021 17:19 ]
Bedankt voor jullie reacties! Blijft jammer dat Garmin voor de 6S een erg beperkt palet aan bandjes heeft.Shiver23 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:37:
[...]
Hoogwaardig is misschien wat subjectief. Maar ik ben tevreden met dit bandje voor mijn Fenix 6:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.dbee4c4dS5tNvS
Ik ben deze nog niet tegengekomen in 20mm helaas.
Ik kwam er laatst achter dat je ALLE ICS creditcards ook kunt koppelen. Dus ook de kaarten die uitgegeven worden voor andere partijen, zoals SNS. Is weliswaar geen debit, maar toch.BernieW schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:32:
[...]
Garmin Pay kun je gebruiken bij Open Bank. Zo'n Open Bank rekening kun je gebruiken als een pre-paid account voro Garmin Pay. 't Blijft persoonlijk, maar sinds ik een Open Bank rekening heb gebruik ik contactloos betalen van ING niet meer.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik zie bij ons op atletiekvereniging ook niemand de Topoactive kaarten van de Garmin topmodellen gebruiken. Zelf doe ik het dan wel weer, omdat ik het leuk vind om bij de lange duurloop nieuwe routes te lopen en deze vooraf te plannen. De kaarten zijn daar prima bruikbaar voor, mits de ogen goed zijn en je niet onverwachts moet herrouteren (dan is het overzicht op het kleine display echt onvoldoende in mijn ogen).M@cer schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:45:
[...]
Ik ben van de Fenix 5 naar de Fenix 6 Solar non-pro gegaan en ik vind het echt een hele vooruitgang tegenover de 5. De batterij is echt een heel stuk beter (handig bij mijn IRONMAN in, ik hoop het zo, augustus) en ook de software voelt ff moderner aan.
De functies van de pro mis ik niet, muziek heb ik niet nodig op mijn horloge en kaarten vind ik (mijn mening) ook totaal overbodig op zo'n klein scherm.
We zijn hier thuis met 4 triatleten en hebben allemaal een Fenix (pro / non-pro), maar de kaarten en muziek zijn door ons allemaal nog nooit gebruikt.
Batterijduur van de Fenix 6 range lijkt mij ook de belangrijkste reden om deze boven de Fenix 5 range te verkiezen.
Als ontwikkelaar vind ik de 32kB die beschikbaar is voor datavelden bij de non-pro versies van de Fenix 6 weer jammer; echte datavelden met veel metrics zitten nu al bij de 80kB (bij mij).
De nieuwe Enduro heeft ook maar 32kB ervoor, helaas
Interessant... dat ‘vergeet’ Garmin te vermelden bij de specificaties. Dat was volgens mij ook een verschil tussen de Music en de non-Music versie van de 645?Frij5fd schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:44:
Als ontwikkelaar vind ik de 32kB die beschikbaar is voor datavelden bij de non-pro versies van de Fenix 6 weer jammer; echte datavelden met veel metrics zitten nu al bij de 80kB (bij mij).
De nieuwe Enduro heeft ook maar 32kB ervoor, helaas
Ik heb zelf een aantal bandjes besteld, zowel van Garmin als andere merken. Van Garmin heb ik de suède (erg snel vies, maar wel comfortabel) en de nylon (veel te duur en zwart, maar bevalt wel). De andere merken passen vaak matig of zijn slecht van kwaliteit. Deze gebruik ik echter al enige tijd en bevalt goed. Eigenlijk zit deze nog beter dan het zwarte Garmin siliconen bandje.Koenbr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:17:
Wat ik zelf nog zoek is een fatsoenlijk leren bandje. Garmin biedt deze niet voor de 6S en ik kan werkelijk geen fatsoenlijk alternatief vinden. Het is bijna altijd lage kwaliteit nepleer, nepleer met een dun laagje echt leer of een normaal leren bandje met een adapter die slecht past en het draagcomfort en uiterlijk verziekt. Het Chinese nylon bandje was overigens ook zeer matig van kwaliteit en rammelde continu. De enige goede alternatieve bandjes zijn dus sommige siliconen bandjes, zoals degene waarnaar ik linkte.
[ Voor 16% gewijzigd door mac1987 op 24-02-2021 00:08 ]
Alleen is het dan nog wel een credit card, je kunt er dus niet zonder meer mee 'pinnen'. Dat moet de betreffende winkel echt specifiek accepteren.Mistraller schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:50:
[...]
Ik kwam er laatst achter dat je ALLE ICS creditcards ook kunt koppelen. Dus ook de kaarten die uitgegeven worden voor andere partijen, zoals SNS. Is weliswaar geen debit, maar toch.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De F6Pro van mijn vrouw loopt al een paar weken (?) snel leeg, de afgelopen nacht zo'n 15% batterij verloren. Nu heb ik het afgelopen weekend gezien dat de nieuwe firmware 15.2 werd geïnstalleerd en hoopte dat dit de oplossing zou zijn maar dat is het dus niet. Het horloge is een keer opnieuw opgestart maar ik weet even niet meer of dit voor of na de firmware update was.
Iemand hier nog een idee wat er gedaan kan worden?
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
@Koenbr ik gebruik nu 2 jaar 2 amazon siliconen bandjes en de originele afwisselend en alle drie de bandjes zijn nog goed. Die van amazon van mij kwamen van xiwangfa maar zijn niet meer te verkrijgen zag ik toen ik ze terug zocht in mijn orders. Maar ze lijken erg op de Nocity in de link van @mac1987
Garmin Pay is wel handig en ik heb ook een Openbankaccount (na een tip hier!) met 50 euro ofzo erop voor de noodgevallen. De rest betaal ik wel mobiel of met pasje.
Snap de keus van Garmin ook niet om geen kaarten op de non pro's/enduro te zetten. Alhoewel een echte ultra run met een handheld/kaart gedaan zal worden is een kaart op je pols wel fijn dan zijn de handheld en kaart echt als backup.
Garmin Pay is wel handig en ik heb ook een Openbankaccount (na een tip hier!) met 50 euro ofzo erop voor de noodgevallen. De rest betaal ik wel mobiel of met pasje.
Snap de keus van Garmin ook niet om geen kaarten op de non pro's/enduro te zetten. Alhoewel een echte ultra run met een handheld/kaart gedaan zal worden is een kaart op je pols wel fijn dan zijn de handheld en kaart echt als backup.
Mijn dochter heeft dit ook gehad afgelopen jaar.. Haar F6pro hield het op een gegeven moment geen dag meer vol. Opgestuurd naar Garmin en een ander exemplaar gekregen.Xaverius schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:28:
De F6Pro van mijn vrouw loopt al een paar weken (?) snel leeg, de afgelopen nacht zo'n 15% batterij verloren. Nu heb ik het afgelopen weekend gezien dat de nieuwe firmware 15.2 werd geïnstalleerd en hoopte dat dit de oplossing zou zijn maar dat is het dus niet. Het horloge is een keer opnieuw opgestart maar ik weet even niet meer of dit voor of na de firmware update was.
Ik krijg notificaties van mijn outlook agenda op m'n FR245. Dit begint 15 minuten voordat een meeting begint (prima), maar daarna krijg ik ongeveer elke minuut nog een notificatie binnen (niet prima). Is dit iets wat nog op te lossen is, dat je per meeting 1 notificatie krijgt?
Zoektocht op internet stemt me niet heel hoopvol:
https://www.reddit.com/r/..._notifications_i_want_to/
https://www.reddit.com/r/...ations_every_minute_give/
Gebruik een Android telefoon (Android 11) i.c.m. de Outlook app.
Zijn er golfers hier die de Fenix 6 gebruiken en hun ervaring willen delen? Is b.v. de Pro aan te bevelen i.v.m. het kunnen opslaan van (baan)kaarten of is dit niet noodzakelijk?
@Xaverius Heb je het horloge al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Of heb je een bepaalde Connect IQ watchface of widget actief die misschien niet meer goed werkt en veel batterij verbruikt?
Nee, terugzetten nog niet gedaan @PatrickC . Ik weet dat mijn vrouw een andere watchface heeft, daar zal ik even naar kijken.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Klopt, de FR645 heeft 32 kB beschikbaar voor datavelden en de FR645m heeft 64 kB. Hetzelfde geldt voor de FR245 en FR245m. Vreemd genoeg was het bij de Vivoactive 3 en 3m niet zo; beiden hadden maar 32kB beschikbaar.PatrickC schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:36:
[...]
Interessant... dat ‘vergeet’ Garmin te vermelden bij de specificaties. Dat was volgens mij ook een verschil tussen de Music en de non-Music versie van de 645?
De FR745 heeft 64 kB, voor de meest fancy datavelden al niet voldoende, hoor ik ook van andere ontwikkelaars. De 128 kB die de FR945, de Fenix 5x, Fenix 5 plus serie en de Fenix 6 pro serie beschikbaar hebben voor datavelden is volgens mij overal nog voldoende voor. Ik heb daar nog geen ontwikkelaar over zien klagen en zelf gebruik ik dat voorlopig ook nog niet allemaal
Kan iemand mij zeggen waar ik de herstelperiode kan nakijken op mijn Garmin Fenix 6x pro want kan het niet vinden, net na een training geeft die altijd die waarde aan maar hoe kan ik die tijd achteraf zien?
ga naar je Training Status widget, open deze en scroll naar beneden daar staat je huidige Recovery.Rikske_007 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:30:
Kan iemand mij zeggen waar ik de herstelperiode kan nakijken op mijn Garmin Fenix 6x pro want kan het niet vinden, net na een training geeft die altijd die waarde aan maar hoe kan ik die tijd achteraf zien?
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P
Ik heb er ook last van, maar toevallig vanmiddag mijzelf "buiten gesloten" op mijn werktelefoon door bij de verplichte wachtwoordwissel een wachtwoord gebruikt te hebben wat anders was dan dat ik dacht gebruikt te hebben.Mr_Tomatohead schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:57:
Ik krijg notificaties van mijn outlook agenda op m'n FR245. Dit begint 15 minuten voordat een meeting begint (prima), maar daarna krijg ik ongeveer elke minuut nog een notificatie binnen (niet prima). Is dit iets wat nog op te lossen is, dat je per meeting 1 notificatie krijgt?
Ik kan dit dus niet testen, maar misschien werkt deze oplos?
https://answers.microsoft...97-4041-86f0-e6a62e731b04
Frij5fd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:57:
[...]
Ik heb er ook last van, maar toevallig vanmiddag mijzelf "buiten gesloten" op mijn werktelefoon door bij de verplichte wachtwoordwissel een wachtwoord gebruikt te hebben wat anders was dan dat ik dacht gebruikt te hebben.
Helaas, ik had die instellingen al zo staan. Toch mooi dat in de comments eronder gereageerd wordt dat mensen ook het proeem hebben, iets met gedeelde smartFrij5fd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:57:
[...]
Ik heb er ook last van, maar toevallig vanmiddag mijzelf "buiten gesloten" op mijn werktelefoon door bij de verplichte wachtwoordwissel een wachtwoord gebruikt te hebben wat anders was dan dat ik dacht gebruikt te hebben.
Wel bedankt voor het meezoeken! Mocht ik tegen alle kansen in toch een oplossing vinden zal ik die hier posten.
Hebben jullie WiFi op de Fenix aan staan?
Wat zijn eigenlijk de voordelen en nadelen van WiFi aan of WiFi uit?
@edwardmila Net als met Bluetooth..
Voordeel vooral dat je als je thuis komt (of via je mobiel al onderweg als dat kan) dat meldingen en synchronisatie al vaak direct gaan lopen.
Voornaamste nadeel: De batterij van je Forerunner/Fenix moet je eerder opladen.... BT of Wifi aan, net als op je mobiel kan.... nogal wat stroom vreten (hoeveel bij de Garmins weet ik niet exact).
Voordeel vooral dat je als je thuis komt (of via je mobiel al onderweg als dat kan) dat meldingen en synchronisatie al vaak direct gaan lopen.
Voornaamste nadeel: De batterij van je Forerunner/Fenix moet je eerder opladen.... BT of Wifi aan, net als op je mobiel kan.... nogal wat stroom vreten (hoeveel bij de Garmins weet ik niet exact).
[ Voor 25% gewijzigd door route99 op 27-02-2021 10:17 ]
Dat gebeurt toch ook zonder WiFi via de GC app op de telefoon?Voordeel vooral dat je als je thuis komt (of via je mobiel al onderweg als dat kan) dat meldingen en synchronisatie al vaak direct gaan lopen.
Volgens mij wordt wifi alleen gebruikt na een activiteit om te kunnen synchroniseren zonder Bluetooth verbinding met je telefoon. Zet je wifi uit, dan probeert hij zonder Bluetooth verbinding niet te synchroniseren. Ik merk in accuduur geen verschil in wifi aan of uit.edwardmila schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:35:
Als je onderweg geen sync nodig hebt met je mobiel.. (tenzij je dat per see wilt) kun je de BT op je mobiel uitlaten. Bij mij scheelt dat veel tav mijn mobiel, dus ik sync pas thuis en dan doe ik het via de tablet. Als ik dan nl het bekijken wil gaat dat veel beter dan op mijn mobiel (heb een voorkeur voor kleine mobielen; ik hoef niet per se daar alles op te doen).
Of BT uit op mijn Garmin echt veel uit maakt moet ik nog testen. Wat wel veel uitmaakte en wat al voorbij kwam, was de stevige kou van onlangs. Een enorm effect qua snelheid van ontladen.
Eea is vooral je voorkeur hoe je me je gear om gaat, verder kans op meer batterij verbruik (Garmin e/o mobiel)
Zonder enige verbinding gebeurt er niks met GC....
.
Of BT uit op mijn Garmin echt veel uit maakt moet ik nog testen. Wat wel veel uitmaakte en wat al voorbij kwam, was de stevige kou van onlangs. Een enorm effect qua snelheid van ontladen.
Eea is vooral je voorkeur hoe je me je gear om gaat, verder kans op meer batterij verbruik (Garmin e/o mobiel)
Ja.... alleen zoals bekend als je BT aanstaat... daarom schreef ikedwardmila schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:14:
[...]Dat gebeurt toch ook zonder WiFi via de GC app op de telefoon?
Er is nog een optie: Of.. je horloge syncen via het kabeltje/Garmjn Express en de pc/laptop..... (iig bij de Forerunner 735XT)Net als met Bluetooth..
Zonder enige verbinding gebeurt er niks met GC....
.
[ Voor 26% gewijzigd door route99 op 27-02-2021 12:16 ]
Spotify sync werkt alleen maar via wifi. Ik heb zowel wifi als BT altijd aan staan op mijn FR645M. Als ik na een activiteit thuis kom, dan wisselt het nogal of automatisch wifi wordt gebruikt voor de sync of BT met mijn telefoon. Na een wifi sync krijg ik namelijk altijd een melding direct op mijn horloge, terwijl dat met een BT via een melding vanuit de GC app op mijn telefoon wordt getoond.
Horloge ontvangen en na ermee gespeeld te hebben direct geretourneerd. Voornaamste reden van aanschaf was de gedetailleerde kaarten, maar ik merk dat navigeren zeer beperkt te doen is op dit horloge. Afijn, word voor mij dus wachten op een Suunto 7 alternatief met flinke batterijduur.Koenbr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:17:
Gebruik kaarten eigenlijk alleen op vakantie op ple kken waar ikhet gebied minder ken. Heb overigens geen problemen met de kaarten. Gebruik wel de Freizeit kaarten met aangepast contract, maar dat zou niet uit hoeven maken, zijn voor zover ik weet allemaal OSM kaarten.Koenbr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:49:
[...]
Horloge ontvangen en na ermee gespeeld te hebben direct geretourneerd. Voornaamste reden van aanschaf was de gedetailleerde kaarten, maar ik merk dat navigeren zeer beperkt te doen is op dit horloge. Afijn, word voor mij dus wachten op een Suunto 7 alternatief met flinke batterijduur.
Suunto 7 is voor mij nooit een optie geweest, voornaamste nadelen zijn geen gestructureerde workouts en geen externe sensoren zoals hartslagband of footpod.
Maar het hangt er natuurlijk helemaal van af waarvoor je hem wilt gebruiken.
Knip
[ Voor 97% gewijzigd door DeBaroN op 28-02-2021 09:44 ]
Bij mij weten gaan updates en het bijwerken van muziek en dergelijke alleen via wifi. Nadelen zijn vast het eerder genoemde accuverbruik maar dat heb ik nooit echt gemerkt om eerlijk te zijn. Het is ook niet dat hij continu verbonden is, dat gebeurt alleen wanneer het horloge dat nodig vindt.edwardmila schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:35:
Kijk ik in mijn netwerkhistorie dan zie ik hem in de afgelopen maand maar enkele keren langs komen. Mijn vermoeden is dan ook dat hij gewoon bluetooth via de mobiel prefereert wanneer je thuis komt. (zowel mijn mobiel als mijn wifi netwerk bevinden zich thuis bij hardlopen)
Het eerder gesuggereerde BT uitschakelen zie ik niet zoveel nut van in. Dan is meteen het hele smart idee van je Fenix om zeep. Zolang je geen livetrack of dergelijken gebruikt is het verbruik van je mobiel tijdens een activiteit niet anders dan bij alledaags gebruik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier ook de 6Pro met Freizeit-kaarten, nadat deze meermaals werden aangeraden in dit topic. Werkt fantastisch voor zowel wandelen, hiken als trailrunnenBernieW schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:09:
[...]
Gebruik kaarten eigenlijk alleen op vakantie op ple kken waar ikhet gebied minder ken. Heb overigens geen problemen met de kaarten. Gebruik wel de Freizeit kaarten met aangepast contract, maar dat zou niet uit hoeven maken, zijn voor zover ik weet allemaal OSM kaarten.
Suunto 7 is voor mij nooit een optie geweest, voornaamste nadelen zijn geen gestructureerde workouts en geen externe sensoren zoals hartslagband of footpod.
Maar het hangt er natuurlijk helemaal van af waarvoor je hem wilt gebruiken.
Ik gebruik de Freizeitkaarten ook op mijn F5s+. De kaarten zijn wat groter (in MB's) dan de kaarten die je via de OSM service van Garmin kunt krijgen en ook groter dan de OFM. Ik neem aan dat er ook meer details in zitten daarom
Ik heb hier een hele tijd terug al eens mijn bemerkingen gehad bij de VO2-max berekeningen van mijn 6pro. Ik ben einde september van 0 terug begonnen en kon nauwelijks 5km lopen in 5:45. Nu loop ik bvb al uitdagende trail runs waar het echt goed gaat, heb een 5k in 4:40/km gelopen en loop 3 à 4 keer per week, afstanden ook aan het opdrijven tot 12-13km in mijn long runs
Mijn VO2max blijft echter gewoon hangen op 44, waar die in oktober nog 46 was op een gegeven moment. Dit lijkt me toch onmogelijk? Ik heb een Stryd foot pod en mijn running dynamics zijn gewoon dik in orde, de lactaatdrempel die de Garmin berekent is ook significant gezakt(van 164 bpm op 5:40/km naar 168 op 5:27/km).
Iemand een plausibele uitleg?
Mijn VO2max blijft echter gewoon hangen op 44, waar die in oktober nog 46 was op een gegeven moment. Dit lijkt me toch onmogelijk? Ik heb een Stryd foot pod en mijn running dynamics zijn gewoon dik in orde, de lactaatdrempel die de Garmin berekent is ook significant gezakt(van 164 bpm op 5:40/km naar 168 op 5:27/km).
Iemand een plausibele uitleg?