Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik loop altijd op een cadans van minstens 165, dus dat zou me wel raar lijken.. Vorige week heb ik ook zo een run gehad dat ik 5 a 10 te hoog zat, ik vind het toch maar bizar!PatrickC schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:21:
@Cloclo100 Waarschijnlijk niet jouw probleem, maar dit klinkt bijna als een cadance lock. Maar dat komt bij een borstband volgens mij niet zo snel voor? Ik had bij mijn laatste run deze week iets vergelijkbaars. Mijn horloge meldde na 1-2km een waarde -5 voor prestatie conditie, wat nooit kon kloppen (meestal zit ik op +2 tot +5). Toen ik thuis was zag ik dat de OHR op mijn FR645 voor ongeveer 2 km ineens een enorme sprong had gemaakt naar een waarde van mijn stapfrequentie en daarna weer ineens naar de correcte waarde. En dat zorgt er dan voor dat Garmin denkt dat je onproductief bent en je VO2max kan dan ineens dalen helaas.
Paar opties:
- Meetfout door de kou (ook HR banden werken minder goed in de kou, vooral als ze niet nat gemaakt zijn)
Maar onwaarschijnlijk omdat ook je OHR ongeveer dezelfde cijfers gaf.
- Hogere HR dan normaal
Bijvoorbeeld omdat je tijdje niet hardgelopen hebt, 5 koppen koffie hebt, of wellicht tegenwind?
Een verhoogde HR 1x is niet gelijk reden voor zorg als je fysiek nergens last van had. Als je dit nu volgende paar runs ook hebt, moet je er denk ik iets beter naar gaan kijken.
Je hoeft ze niet te hebben, maar je kunt evengoed iets onder de leden hebben. Wat heeft je rusthartslag gedaan de afgelopen dagen?Cloclo100 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:11:
Mss een beetje off topic, maar ik vind niet meteen een verklaring. Ik moest een recovery run doen in mijn Trenara 10k schema, 10km aan 6:30, maar mijn hartslag was gruwelijk hoog vandaag. Normaal zit die op 145 ofzo aan dat tempo, heb zelfs de 170 aangetikt vandaag. Ik loop met een Polar H10 borstband, die heb ik halverwege eens uitgezet en verder gegaan op OHR van mijn Fenix 6, maar die gaf al snel dezelfde waardes. Na de run kelderde mijn VO2max van 46 naar 43 en werd ik "onproductief" in de training load. Iemand hier een veklaring voor? Ik heb geen symptomen van ziekte ofzo, ik snap er niks van..
Het kan zat oorzaken hebben. Niet helemaal fit zijn, stress, te warm kleden, onwillige spieren, etc.
Zou er niet meteen te veel achter zoeken, net wat men hierboven zegt. Als het niet structureel is lekker laten gaan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Rusthartslag was zeer goed de voorbije dagen, maar ik ga het wat in de gaten houden. Als je niets meer van me hoort is het fout gelopenGonadan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:34:
[...]
Je hoeft ze niet te hebben, maar je kunt evengoed iets onder de leden hebben. Wat heeft je rusthartslag gedaan de afgelopen dagen?
Het kan zat oorzaken hebben. Niet helemaal fit zijn, stress, te warm kleden, onwillige spieren, etc.
Zou er niet meteen te veel achter zoeken, net wat men hierboven zegt. Als het niet structureel is lekker laten gaan.

Requiem19 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:14:
Hoe voelde de run? En liep je precies even snel als eerder?
Paar opties:
- Meetfout door de kou (ook HR banden werken minder goed in de kou, vooral als ze niet nat gemaakt zijn)
Maar onwaarschijnlijk omdat ook je OHR ongeveer dezelfde cijfers gaf.
Zou straf zijn want zowel OHR als borstband zou dan hetzelfde probleem hebben
- Hogere HR dan normaal
Bijvoorbeeld omdat je tijdje niet hardgelopen hebt, 5 koppen koffie hebt, of wellicht tegenwind?
1 kop koffie, wel niets gegeten, wind was er zowel op kop als in de rug. Ik begrijp wel dat dit wat invloed heeft.. maar ik zat ineens in het rood te lopen tegen een LSD-tempo.. dat is wel aanzienlijk
Een verhoogde HR 1x is niet gelijk reden voor zorg als je fysiek nergens last van had. Als je dit nu volgende paar runs ook hebt, moet je er denk ik iets beter naar gaan kijken.
will do! bedankt voor de tips
Iemand waarmee ik samenwerk meet elke dag hartslag variatie en rusthartslag (ahv coahing bij http://mijnsportavontuur.nl/) en ontdekte daardoor dat ze corona onder de leden had.Cloclo100 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:22:
[...]
Rusthartslag was zeer goed de voorbije dagen, maar ik ga het wat in de gaten houden. Als je niets meer van me hoort is het fout gelopen
In Garmin connect kun je beiden volgen, al meette zij met een device van Elitehrv.com
https://www.whoop.com/the...espiratory-rate-covid-19/
HRV meet ik nu ook met Whoop. Maar dat gaat echt alle kanten op, veel meer variatie dan RHR:
/f/image/MKlfhM8fStM5t1HTPuEFxvBN.png?f=fotoalbum_large)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is dit normaal en moet ik dat ding er apart bijbestellen?
Als je hem nieuw hebt gekocht hoort er een originele Garmin kabel bij te zitten.jaihel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:46:
Ik heb een FR245, maar die kan ik niet opladen. Ik heb er alleen een micro usb kabeltje bijgekregen, maar er moet een speciale connector op.
Mocht je hem van iemand hebben overgenomen heb je niet het juiste kabeltje ontvangen.
Garmin horloges gebruiken geen micro USB kabels, dus dat klopt niet.jaihel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:46:
Ik heb een FR245, maar die kan ik niet opladen. Ik heb er alleen een micro usb kabeltje bijgekregen, maar er moet een speciale connector op.
Deze kabel hoort er bij te zitten:
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/pn/010-12491-01
Waar heb je het horloge gekocht?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Er zaten twee kabeltjes bij. Een micro usb en de goeie (die had ik over het hoofd gezien en zat nog netjes in het doosjePatrickC schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:24:
[...]
Garmin horloges gebruiken geen micro USB kabels, dus dat klopt niet.
Deze kabel hoort er bij te zitten:
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/pn/010-12491-01
Waar heb je het horloge gekocht?

Hardlopen is weer in beeld (yaayyy, euforie is er nog steeds) en heel handig dat ik m'n Tickr X verkocht heb. Naja, het gaat toch een Garmin worden, enerzijds omdat Suppen een activiteit is en anderzijds omdat ik mijn dagelijkse (custom) workout op m'n horloge kan zetten. Maar welke Garmin? Misschien beloon ik mezelf met een nieuwe Fenix 5+, die kan alles wat ik wil en vind ik mooier dan een 935/945. Tweedehands Fenix 5 is ook een optie en dito 645 de budget oplossing (zag er al eentje voor €125). Aan de andere kant.....VA 4 of Venu is mss ook al genoeg, is zie me niet snel weer een HM lopen, ben al blij als het recreatief 2x keer per week gaat worden. @Aghanim help!!!
Persoonlijk vind ik de Venu en V4 mooier als casual horloge dan de andere Garmin modellen. Dat was voor mij een reden om daar voor te kiezen, waarbij ik OLED van de Venu niet bijzonder vind. Het scherm is mooi, maar Garmin heeft een interface uit 1980 dus die ziet er niet veel mooier uit op een OLED scherm
Meeste bang for buck is wat mij betreft de 245 (heeft geen pay!) of 645 (heeft geen body battery) omdat beiden in dezelfde prijsrange als de Venu en V4 zitten maar wel geavanceerde features hebben zoals training metrics (firstbeat) en de mogelijkheid om koersen te volgen. Als je het uiterlijk van de Venu of V4 geen pré vindt zou ik die overslaan.
Als je iets meer uit wilt geven is de Fenix 5 plus (soms voor 280 euro en regelmatig voor 340 euro te koop via Amazon) de meest complete horloge. Deze heeft music + maps + pay ten opzichte van de 245.
Het komt er eigenlijk op neer dat afhankelijk van je wensen je een keuze moet maken
Voor die prijs is een 5 plus wel een no-brainer, ook qua toekomstvaster idd, daar koop je hier een tweedehands 5 voor. Touchscreen is zeker geen must, zit ook op de Stratos en is geen onverdeeld genoegen (in dagelijks gebruik, met sporten al helemaal niet).
Maps, tja, wel leuk maar geen dealbreaker als het er niet op zit en de 5 en 5 plus zijn qua data gelijk vlgs mij. Pay is wel fijn, hoewel er tijdens suppen of fietsen altijd een telefoon meegaat en ik met hardlopen de meerwaarde van Pay niet zie.
Amazon in de gaten houden dus, is er geen black whateverweekday binnenkort, qua aanbiedingen?
(en ja ik ben een muts, nog nooit zo lang met het UPO, uitgebreid probleemoplossend aankoopgedrag, bezig geweest

[ Voor 8% gewijzigd door Frenz64 op 02-02-2021 10:58 ]
Ik keek altijd hier en zette een alert aan dat je een notificatie krijgt bij een aanbieding op de F5+.Frenz64 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:56:
Amazon in de gaten houden dus, is er geen black whateverweekday binnenkort, qua aanbiedingen?
(en ja ik ben een muts, nog nooit zo lang met het UPO, uitgebreid probleemoplossend aankoopgedrag, bezig geweest)
Inmiddels gevonden las ik, maar mocht je nog meer kabeltjes nodig hebben; (ik heb er wel 4 rondslingeren in huis, auto etc) ze zijn via Ali, ebay etc voor weinig te krijgen.jaihel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:46:
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Beide correct!PatrickC schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:53:
[...]
De linker zal wel een default watchface van de 745 zijn lijkt mij. De rechter is ActiFace zo te zien.
https://apps.garmin.com/n...14-4eb3-aca9-e3a531262711
Vraag aan Garmin gebruikers die lopen met een running pod of hr-strap met running dynamics: Wat doen jullie met de running dynamics data? Met andere woorden, pas je jouw manier van lopen aan op basis van de feedback die je hieruit krijgt en zo ja, hoe?
Nog nooit naar gekeken, die running dynamics... met de hrm tri-band gemeten.
HRM zone, verder niks.
Zou ik wel willen, maar geen idee wat of hoe.. nooit in verdiept.
Met name bevestigen wat ik eigenlijk al voel en weet, maar het is ook gewoon leuk om te zien.Eric van Ballegoie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:18:
Vraag aan Garmin gebruikers die lopen met een running pod of hr-strap met running dynamics: Wat doen jullie met de running dynamics data? Met andere woorden, pas je jouw manier van lopen aan op basis van de feedback die je hieruit krijgt en zo ja, hoe?
Zo heb ik enige onbalans in grondcontacttijd wat ik vaak deels terug kan redeneren op klachten of mijn historie aan blessures. Wanneer ik een goede tred heb is die binnen één procentpunt maar als m'n (spier)conditie achteruit gaat dan wordt het slechter. Vaak voel ik dat zelf ook al wel en is het meer een bevestiging maar wel iets waar ik op wil letten.
Daarnaast dingen als mijn cadans, verticale oscillatie en pasgrootte ben ik aan het verbeteren. Leuk om te analyseren maar ik zit daar echt niet na elke sessie naar te kijken.
Het grootste deel van die gegevens heeft namelijk een directe relatie met snelheid. Wanneer je op een vlot tempo loopt met een redelijke techniek dan zullen veel van die waarden vanzelf al naar groen (of beter) toe kruipen.
Bij specifieke trainingen zoals ik nu van coach Jeff (Garmin Coach) krijg is het goed om te zien of ik daadwerkelijk doe wat de training vraag en wat voor effecten dat op andere aspecten van de techniek heeft.
Zie bijvoorbeeld (een training met intervallen op specifieke cadans gericht):
/f/image/1zUeqgxfZIDRU8P6Yi9lDsfO.png?f=fotoalbum_large)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik gebruik een Garmin RD Pod bij mijn FR645M. Wat ik verder doe met de data? Vergelijkbaar met wat @Gonadan al noemt. Meer kijken of alles is als verwacht. Zomaar even je looptechniek proberen te gaan aanpassen obv deze data is misschien niet altijd even verstandig en kan leiden tot blessures. Daar zou ik altijd advies vragen van iemand die hier echt verstand van heeft. Verder kan ik me voorstellen dat het ook kan helpen na een blessure, b.v. is de balans rechts-links nog goed, of andere data... is dat nog hetzelfde als voor de blessure?Eric van Ballegoie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:18:
[...]
Beide correct!
Ik loop met een Stryd. Trainingen en wedstrijden loop ik 100% op vermogen. Dus ja ik gebruik actief iets van de running data die door een running pod wordt geleverd: Vermogen.Eric van Ballegoie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:18:
[...] Met andere woorden, pas je jouw manier van lopen aan op basis van de feedback die je hieruit krijgt en zo ja, hoe?
Maar de Stryd verzamelt/ levert ook andere running data, zoals Form Power, Form Power ratio, Leg Spring Stiffness, etc. Daar kijk ik vrijwel nooit naar. Dat komt denk ik ook doordat deze vrij constant zijn en - ik denk - moeilijk te beïnvloeden.
Allereerst: Ik had hem ook gekocht voor een veel betrouwbaardere hartslagmeting, gezien wat er over de optische meting al bekend was. Wel... die optische meting klopt, met mijn relatief wat slanke pols waar een te strak sporthorloge belaad niet prettig zit.... voor geen meter...Eric van Ballegoie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:18:[...]Vraag aan Garmin gebruikers die lopen met een running pod of hr-strap met running dynamics: Wat doen jullie met de running dynamics data? Met andere woorden, pas je jouw manier van lopen aan op basis van de feedback die je hieruit krijgt en zo ja, hoe?
Dus ik was blij dat er een aanbieding van 735XT+HRM voorbij kwam, waarbij ik de HRM meer dan "gratis" kreeg tov de niet aanbiedingen.
Verder:
Net als @Gonadan ook "Met name bevestigen wat ik eigenlijk al voel en weet, maar het is ook gewoon leuk om te zien."... maar ik probeer net wat verder te gaan.
Ik zie toch duidelijk dat ik bij een wisselend parcours in hoogte, het "omhoog" de techniek meer dan me lief is achteruit gaat. Dat was altijd al zo, en dan weet je dan wel... maar nu zie je het veel beter.
Ook vind ik dat je drift in een training veel beter zichtbaar kunt maken in meer dan alleen hartslag maar ook in techniek. Bij de hartslagdrift probeerden we de tempos in de pauzes van de intervallen constant rustig te lopen en als er dan teveel drift is in HR dan zie je dat vooral goed in de pauze-HT terug. Nu heb je meer opties om naar te kijken.
Tijd is om voor nu ff .. ik ga naar de club: 2 aan 2 zo trainen om 19u, om straks op tijd weer thuis te zijn.....
Bedankt voor het aanbod!Mistraller schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Inmiddels gevonden las ik, maar mocht je nog meer kabeltjes nodig hebben; (ik heb er wel 4 rondslingeren in huis, auto etc) ze zijn via Ali, ebay etc voor weinig te krijgen.
Nog een Stryd gebruiker. In het begin vooral gebruikt voor m'n pace, tegenwoordig gebruik ik 'm puur voor vermogen. Hartslag met een Polar hartslag band kijk ik nog wel eens zijdelings naar. Alle extra Stryd data bekijk ik achteraf wel eens, maar ik kan daar niet zo veel mee, zou niet weten hoe ik die kan gebruiken om me te verbeteren.Eric van Ballegoie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:18:
[...]
Goed nieuws voor je dat je weer kunt hardlopen. Die Tickr X houd ik toch maar; toch wel handig dat hij ook via bluetooth uitzendt. De nieuwe Tickr X heeft ook de meeste running dynamics, dus op die manier kun je wel een upgrade realiserenFrenz64 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:48:
Inmiddels bij Plan C zo ongeveer, qua vervanging horloge. Nog steeds geen haast hoewel de accu van de Stratos nu wel merkbaar minder wordt (van makkelijk een week naar max 3 dagen bij (heel) weinig GPS gebruik nu).
Hardlopen is weer in beeld (yaayyy, euforie is er nog steeds) en heel handig dat ik m'n Tickr X verkocht heb. Naja, het gaat toch een Garmin worden, enerzijds omdat Suppen een activiteit is en anderzijds omdat ik mijn dagelijkse (custom) workout op m'n horloge kan zetten. Maar welke Garmin? Misschien beloon ik mezelf met een nieuwe Fenix 5+, die kan alles wat ik wil en vind ik mooier dan een 935/945. Tweedehands Fenix 5 is ook een optie en dito 645 de budget oplossing (zag er al eentje voor €125). Aan de andere kant.....VA 4 of Venu is mss ook al genoeg, is zie me niet snel weer een HM lopen, ben al blij als het recreatief 2x keer per week gaat worden. @Aghanim help!!!
Nooit aan @Aghanim vragen, dan moet je elke maand een ander. Gewoon de F5+ nemen, pracht ding.Frenz64 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:48:
Inmiddels bij Plan C zo ongeveer, qua vervanging horloge. Nog steeds geen haast hoewel de accu van de Stratos nu wel merkbaar minder wordt (van makkelijk een week naar max 3 dagen bij (heel) weinig GPS gebruik nu).
En tof dat je weer kunt lopen, ik heb je gemist.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wel tussentijds de SE geüpgraded naar de 6 trouwens
Overigens ben ik het wel eens dat de F5+ heel veel bang for buck is. Als deze niet zo gruwelijk dik was had ik die waarschijnlijk als dagelijks horloge gehad.
Ik loop met een Stryd pod, voornamelijk om altijd correct het tempo te kunnen zien. Elke tempoversnelling wordt meteen opgepikt, waar dit bij de GPS altijd trager is. Dit is dus bvb handig bij intervaltrainingen etc. maar ook zeker als je zoals ik vaak in een bos loopt, waar de GPS je vaak helemaal verliest.Eric van Ballegoie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:18:
[...]
Beide correct!
Naar looptechniek enz, het belangrijkste wat mij betreft is toch gewoon de cadans en haar verhouding met grondcontacttijd en verticale oscillatie. De cadans moet zo hoog mogelijk zijn, waar de grondcontacttijd en VO zo laag mogelijk moet zijn. Je wilt bvb. niet dat je voet te lang op de grond staat want dan verlies je kinetische energie en je wilt ook niet opstuiten als een botsbal. Door je cadans zo hoog mogelijk te houden voorkom je quasi automatisch die 2 verliesposten en ga je je gestel minder belasten. Ik analyseer deze dingen dus wel degelijk frequent en heb doorheen de laatste maanden mijn loopstijl wat geoefend in bepaalde stukken van mijn training, om nu toch significant soepeler en efficiënter te lopen.
Deels, maar niet volledig mee eens.. je kan wel degelijk met een lagere snelheid actief lopen met een goede cadans. Het ziet er soms niet uit maar als je voorkomt dat je sloft in je opwarming of cooldown, voorkom je vaak ook stijve spieren.Gonadan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:39:
[...]
Daarnaast dingen als mijn cadans, verticale oscillatie en pasgrootte ben ik aan het verbeteren. Leuk om te analyseren maar ik zit daar echt niet na elke sessie naar te kijken.
Het grootste deel van die gegevens heeft namelijk een directe relatie met snelheid. Wanneer je op een vlot tempo loopt met een redelijke techniek dan zullen veel van die waarden vanzelf al naar groen (of beter) toe kruipen.
Het staat vast en zeker uitgebreider in het boek, heb zelf die eerdere 2014 editie en daar staan uiteraard de plots vanaf 2015 niet in...
Een deel van de info staat iig online:
https://www.prorun.nl/tra...eefpas-of-met-de-shuffle/
Het betreft met Hans en Ron behoorlijk verschillende loop stijlen waarbij streven naar alles naar het minimum waar je op voorhand aan denkt, verschillend kan uitpakken. Hans haalt zijn betere tijd vnl uit de lage GCT icm de hoge paslengte. Dat vergt dus kracht en moet je specifiek op trainen om dit te kunnen.
Edit: "Hardlopen met Power!", preview. Er is wel veel overlap met het 1e boek "Het Geheim van Hardlopen"
https://docplayer.nl/6296...en-hardlooprevolutie.html
[ Voor 18% gewijzigd door route99 op 03-02-2021 12:33 . Reden: boek preview link ]
Tot op zekere hoogte wel ja, maar dat was dan ook niet wat ik schreef. Ik bedoel het meer andersom, dat bepaalde aspecten van techniek vanzelf de goede kant op gaan als je snelheid hoger wordt. Bij lagere snelheden moet je dat meer forceren en dat werkt niet altijd even lekker.Cloclo100 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:15:
Deels, maar niet volledig mee eens.. je kan wel degelijk met een lagere snelheid actief lopen met een goede cadans. Het ziet er soms niet uit maar als je voorkomt dat je sloft in je opwarming of cooldown, voorkom je vaak ook stijve spieren.
Zo betekent cadans verhogen bij lagere snelheid dat je kortere passen gaat doen wat een totaal andere loop betekent. Dat kan er juist voor zorgen dat je spieren anders belast worden dan waar je ze warm voor wilt krijgen. Voor dat soort dingen is het ook gewoon goed naar je lichaam luisteren om te kijken wat lekker werkt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
YouTube: Gastcollege Radboud Universiteit over Hardloopvermogen, en meer uit ...
Effe een keer rustig bekijken deze week.
The Secret of Running & The Secret of Cycling
Dit college van Hans van Dijk is in de Nederlandse taal. Het is jaarlijks voor studenten die de module Clinical Exercise Physiology doen aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. De getoonde PowerPoint is in het Engels.
Da's toch hetzelfde als gruwelijk vet?Aghanim schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:51:
.....Als deze niet zo gruwelijk dik was .......
Maar goed, ik wacht tot ik een 'offer I can't refuse' krijg voor een F5 plus. Tot die tijd red ik het wel met m'n ouwe Amazfit. If not, dan scoor ik een tweedehands 245/645/735 of VA3/4 voor weinagh. Kan ik gelijk checken of het lukt om m'n oefeningenprogramma via connect in het horloge te krijgen.
Dat merk ik nu zelf ook bij mijn trainingen die specifiek gaan op dat soort zaken. In het hardlooptopic heeft @kramerty88 daar toen ook een mooi verhaal over verteld en het sluit ook wel aan bij wat 'coach Greg' mij vertelt. Geen geneuzel over hoe je precies landt maar zorgen dat je op de juiste plek landt. Ongeveer onder je lichaam en dan de grond 'aanvallen' en naar achteren willen trekken. (ik reduceer nu hele lappen tekst en nuance tot één zin, houd daar rekening meeroute99 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:51:
In het bekende laatste boek van Ron en Hans , de opvolger van hun 1e boek "Het Geheim van Hardlopen" heet nu "Hardlopen met Power!", staat ook ea over running dynamics. op basis van de website naam kon ik het nog niet vinden in dit topic, dus een aantal mensen zal het wellicht nog niet kennen.
Het staat vast en zeker uitgebreider in het boek, heb zelf die eerdere 2014 editie en daar staan uiteraard de plots vanaf 2015 niet in...
Een deel van de info staat iig online:
https://www.prorun.nl/tra...eefpas-of-met-de-shuffle/
Het betreft met Hans en Ron behoorlijk verschillende loop stijlen waarbij streven naar alles naar het minimum waar je op voorhand aan denkt, verschillend kan uitpakken. Hans haalt zijn betere tijd vnl uit de lage GCT icm de hoge paslengte. Dat vergt dus kracht en moet je specifiek op trainen om dit te kunnen.
Als ik dat nu in mijn stapoefenintervallen doe voel ik m'n hamstrings bijvoorbeeld veel meer dan wanneer je gewoon 'doordieselt'. Dat soort trainingen zijn leuk om dan later weer via de running dynamics te analyseren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een verbetering (vermindering) van de grondcontacttijd kun je trouwens met running dynamics via de Garmin pod, HRM-run/tri/pro, Tickr X en de Stryd waarnemen. Omdat ik het lastig vind om achteraf te analyseren wanneer ik precies mijn best deed om die te verbeteren bij baantraining, ben ik bezig om de running dynamics in mijn datavelden in de app store te updaten. Ik neem dan een rollend gemiddelde van 10 seconden, zodat als je even op je horloge kijkt de verstoring daardoor maar beperkt effect heeft. Het zit al in Datarun ultimate, komt nog in Datarun premium.
Overigens heb ik net alle versies geüpdate met de mogelijkheid om van vermogen gebaseerde workouts van onder andere Final surge, Training peaks en Sporttracks.mobi alerts te krijgen als je buiten de powerzone van de workout-stap komt. Ik merk dat gebruikers iets zoeken als alternatief voor de workout-optie die Stryd biedt, omdat dat achter een pay-wall gaat verdwijnen. Final surge en Steve Palladino benaderden mij daar ook over
Met een beetje geluk verbeter ik mezelf nog wat maar dat zien we wel.
Misschien ook interessant is een webinar van Koen de Jong van Sportrusten dat volgende maand gaat plaatsvinden over trainen op vermogen.
https://sportrusten.webinargeek.com/watch/16KKoOYV54A/
Leuk! Hij is bij onze atletiekvereniging een paar jaar geleden ook geweest voor een avond; was interessant. Als je Facebook hebt kun je de Facebookgroep van de Palladino project bekijken. Steve Palladino deelt daar allerlei advies, met downloads, over hardlopen met vermogenTR1969 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:55:
Vandaag ook mijn Stryd ontvangen, ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Met een beetje geluk verbeter ik mezelf nog wat maar dat zien we wel.
Misschien ook interessant is een webinar van Koen de Jong van Sportrusten dat volgende maand gaat plaatsvinden over trainen op vermogen.
https://sportrusten.webinargeek.com/watch/16KKoOYV54A/
Ga me er eens goed in verdiepen.Frij5fd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Leuk! Hij is bij onze atletiekvereniging een paar jaar geleden ook geweest voor een avond; was interessant. Als je Facebook hebt kun je de Facebookgroep van de Palladino project bekijken. Steve Palladino deelt daar allerlei advies, met downloads, over hardlopen met vermogen
Zag al veel informatie staan op zijn groepspagina!
Inmiddels heb al ik veel van de opties geprobeerd en het wandelen met kaart is echt mijn use case #1 en waar ik hem ook voor heb gekocht. Heerlijk om niet meer de telefoon er bij te moeten pakken voor de route.
Toen mijn vriendin en ik op Schiermonnikoog waren heb ik na 18km wandelend de horloge een route naar het startpunt laten zoeken omdat we anders de veerboot zouden missen. De weergave springt dan automatisch naar de 'Use map' routing optie en die vond ik heel prettig, vooral omdat de 'Follow course' niet elke turn een melding toont of uberhaupt detecteerd en omdat de pijl van de richting op de kaart staat wat bij sommige punten erg handig is.
Deze optie heb ik nu in mijn laatste paar wandelingen gebruikt voor heel de navigatie en deze lijkt beter richting te kunnen geven maar met 1 hele grote irritatie. Het horloge plaats echt 100en waypoints op de route, soms wel elke 50 meter en bij elk van de waypoints gaat hij af. Je kan het geluid van de meldingen niet uitzetten en alleen trillen gebruiken (hoewel dit ook al irritant zou zijn).
Is het mogelijk om de 'Use map' routing te gebruiken maar zonder de waypoints, bochten geeft het horloge namelijk niet als waypoint aan'. Dat zou deze modus echt heel fijn maken.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Waar kan ik deze ‘samenvatting’ vinden in de Connect app?
Dankjewel! Weet je misschien ook of ik de stats terug kan zien op het horloge?Requiem19 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:10:
Hersteltijd staat niet in de app geloof ik. Overige vind je onder more ‘performance stats’.
Zeker, dan moet je naar de Training Status widget en als je ziet ‘enter’, dan kom je in het submenu waarin je de recovery time kan zien.jaihel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:39:
[...]
Dankjewel! Weet je misschien ook of ik de stats terug kan zien op het horloge?
Als ik via Komoot routes in laadt op mijn Fenix 5s plus zitten er nooit waypoints en bochten in. Misschien Komoot eens proberen?Sc0tTy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:03:
Ik heb de F6 Titanium nu zo'n kleine 2 maanden in bezit, gekocht met black friday. En hij bevalt echt goed!
Inmiddels heb al ik veel van de opties geprobeerd en het wandelen met kaart is echt mijn use case #1 en waar ik hem ook voor heb gekocht. Heerlijk om niet meer de telefoon er bij te moeten pakken voor de route.
Toen mijn vriendin en ik op Schiermonnikoog waren heb ik na 18km wandelend de horloge een route naar het startpunt laten zoeken omdat we anders de veerboot zouden missen. De weergave springt dan automatisch naar de 'Use map' routing optie en die vond ik heel prettig, vooral omdat de 'Follow course' niet elke turn een melding toont of uberhaupt detecteerd en omdat de pijl van de richting op de kaart staat wat bij sommige punten erg handig is.
Deze optie heb ik nu in mijn laatste paar wandelingen gebruikt voor heel de navigatie en deze lijkt beter richting te kunnen geven maar met 1 hele grote irritatie. Het horloge plaats echt 100en waypoints op de route, soms wel elke 50 meter en bij elk van de waypoints gaat hij af. Je kan het geluid van de meldingen niet uitzetten en alleen trillen gebruiken (hoewel dit ook al irritant zou zijn).
Is het mogelijk om de 'Use map' routing te gebruiken maar zonder de waypoints, bochten geeft het horloge namelijk niet als waypoint aan'. Dat zou deze modus echt heel fijn maken.
Ik plan al mijn routes in Komoot en stuur die naar m'n F6. Voorheen gebruikte ik altijd de 'Use course' maar ik vind de aanduiding van 'use map' fijner op de kaart. Maar die toont super veel way points en geeft te veel alerts. Die wil ik dus uit krijgenFrij5fd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:14:
[...]
Als ik via Komoot routes in laadt op mijn Fenix 5s plus zitten er nooit waypoints en bochten in. Misschien Komoot eens proberen?
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Als je in je hoofdscherm bent kan je via de menuknop (hamburger/drie streepjes) naar je activiteiten.jaihel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:53:
Na het hardlopen zie ik op mijn Garmin altijd verschillende gegevens, zoals vo2 max en hersteltijd.
Waar kan ik deze ‘samenvatting’ vinden in de Connect app?
Daar vind je veel gegevens terug.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Voor nieuwe lopers en mensen die het niet erg vinden om data achter te laten bij Polar, Suunto of Garmin een serieuze optie!
Voor mij is het ontbreken van navigatie hierop echt een dealbreaker.Frij5fd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:57:
Vrij positieve review van de Coros Pace 2 op Prorun: https://www.prorun.nl/gad...t-de-coros-pace-2-deel-2/
Voor nieuwe lopers en mensen die het niet erg vinden om data achter te laten bij Polar, Suunto of Garmin een serieuze optie!
Die keuze van Coros snap ik niet, zeker gezien het overcomplete aantal functies verder.
op mijn garmin 735 een functie die ik echt vaak gebruik.
Verder idd een fantastisch klokje met geweldige accu duur.
[ Voor 12% gewijzigd door KnOeFz op 08-02-2021 09:53 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Een vriend van mij heb ik 'm geadviseerd, hij is er blij mee, lange accuduur en betrouwbaar.
Zou hun achterliggend platform ook maar enigszins de mogelijkheden beiden van Connect, dan was het voor mij ook een no-brainer. Maar geen sup activiteit en geen custom workouts, ik Ik ben "veroordeeld" tot Garmin-keuzes
Ik vind hem daardoor dus niet op 745 niveauFrenz64 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:38:
Voor €199 een zeer goed functionerend horloge op Garmin 745 niveau leveren en dan nog navigatie willen @KnOeFz ?
Een vriend van mij heb ik 'm geadviseerd, hij is er blij mee, lange accuduur en betrouwbaar.
Zou hun achterliggend platform ook maar enigszins de mogelijkheden beiden van Connect, dan was het voor mij ook een no-brainer. Maar geen sup activiteit en geen custom workouts, ik Ik ben "veroordeeld" tot Garmin-keuzes
Alle lof voor de prijs/specs verhouding hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar ik begrijp de keuze van Coros niet om dat achterwege te laten.
Ik hoef ook geen fancy kaarten ofzo, een simpel breadcrumb lijntje was prima geweest voor mij.
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Zal met de interne line-up van Coros te maken hebben, ze verkopen anders geen Apex meer

Ik heb nu de FR245 en het beperkt aantal waypoints valt me toch tegen op de breadcrumb navigatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Tazzie79 op 08-02-2021 11:55 . Reden: Heads-up van Frenz64 ]
Adds checkpoint feature that allows users to record a point before, or during the outdoor workout under route navigation [Not for COROS Pace 2, as it doesn’t support navigation]DC Rainmaker schreef volgens Tazzie79 op maandag 8 februari 2021 @ 11:43:
Volgens mij zit breadcrumb navigatie sinds enkele weken ook op de coros pace 2. https://www.dcrainmaker.c...-navigation-hands-on.html
Ik heb nu de FR245 en het beperkt aantal waypoints valt me toch tegen op de breadcrumb navigatie.
Helaas pindakaas
Oeps, daar had ik over gekeken.Frenz64 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Adds checkpoint feature that allows users to record a point before, or during the outdoor workout under route navigation [Not for COROS Pace 2, as it doesn’t support navigation]
Helaas pindakaas

vreemd. Ik heb een 735, al wat ouder dan de 245, maar ben nog nooit tegen een limiet aangelopen?Tazzie79 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:43:
...
Wanneer krijg je die melding?
Ik maak online routes waar ik vervolgens de gpx inlaad in mijn horloge en dan via koersen als hardloop navigatie gebruik. Ik kan niets terugvinden over een max. Zaterdag een route van 30 km zonder problemen gelopen op m'nhorloge aanwijzingen.
Ik krijg die melding als ik de route wil starten. Ik importeer de GPX (van Komoot) via Garmin Connect op mijn uurwerk, dus mogelijks is dat de oorzaak van het max aantal punten. Hoe importeer je de GPX op het horloge? Via (bvb) de Komoot IQ app?KnOeFz schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:47:
[...]
vreemd. Ik heb een 735, al wat ouder dan de 245, maar ben nog nooit tegen een limiet aangelopen?
Wanneer krijg je die melding?
Ik maak online routes waar ik vervolgens de gpx inlaad in mijn horloge en dan via koersen als hardloop navigatie gebruik. Ik kan niets terugvinden over een max. Zaterdag een route van 30 km zonder problemen gelopen op m'nhorloge aanwijzingen.
Ik maak bijvoorbeeld via afstandmeten.nl een route, exporteer de gpx en open die vervolgens me de Garmin Connect app op mijn telefoon. Dan verzend ik dat naar mijn horloge. Ik start de route op als Koers in het horloge.Tazzie79 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:42:
[...]
Ik krijg die melding als ik de route wil starten. Ik importeer de GPX (van Komoot) via Garmin Connect op mijn uurwerk, dus mogelijks is dat de oorzaak van het max aantal punten. Hoe importeer je de GPX op het horloge? Via (bvb) de Komoot IQ app?
Ik krijg niet gegoogled of er ergens een max aan zit...
Herinner me wel dat ik in het verleden geen vriendjes werd met Komoot, Weet niet of dat hiermee te maken had.

[ Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 08-02-2021 17:16 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik maak mijn routes meestal aan via Strava. Deze worden automatisch naar GC overgezet. Vanuit GC kan ik deze dan verzenden naar mijn FR645M. Je hebt wel een betaald Strava abonnement nodig hiervoor.Tazzie79 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:42:
[...]
Ik krijg die melding als ik de route wil starten. Ik importeer de GPX (van Komoot) via Garmin Connect op mijn uurwerk, dus mogelijks is dat de oorzaak van het max aantal punten. Hoe importeer je de GPX op het horloge? Via (bvb) de Komoot IQ app?
Thanks voor de tip. Ik zie dat dit nu ook kan voor Komoot, en ik krijg alvast geen foutmelding als ik zo een route wil starten. Dus binnenkort eens testen.PatrickC schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:54:
[...]
Ik maak mijn routes meestal aan via Strava. Deze worden automatisch naar GC overgezet. Vanuit GC kan ik deze dan verzenden naar mijn FR645M. Je hebt wel een betaald Strava abonnement nodig hiervoor.
de Garmin Connect app heft ook de optie om koersen aan te maken. Vorige week zo nog een 20+ km gelopen met afslagen etc. Heb wel een F5+ dus dat kan misschien wel iets uitmaken met waypoints?Tazzie79 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:53:
[...]
Thanks voor de tip. Ik zie dat dit nu ook kan voor Komoot, en ik krijg alvast geen foutmelding als ik zo een route wil starten. Dus binnenkort eens testen.
Wel even controleren want bij mij maakt de app er soms 18 of 26 km van ipv de 20 km die ik ingeef. Zal ook te maken hebben met de wegen die hij volgt maar toch wel een puntje van aandacht
Ik wil al tijden turn-by-turn aan op mijn FR920XT maar lukt niet. Naderhand bedacht ik mij dat ik het 1x werkend heb gehad met vermoedelijk een route uit Strava.
Een route maken in GC geeft enkel een breadcrumb, geen t-b-t.
Nu heb ik geen Strava meer, dus kan het niet testen.
Maar heeft iemand enig idee wat het verschil is, en waarom GC geen T-b-T zou 'bevatten' en de Strava-routes wel?
Ga het nu nog testen via een afstandmeten of andere planner, maar ik wil het gewoon vanuit GC. Vind het mesjokke dat dat niet automatisch meekomt...en ik een derde partij nodig heb.
[ Voor 0% gewijzigd door Blomminator op 09-02-2021 18:41 . Reden: Typenummer horloge foutief ]
Ik maak al mijn koersen via Connect of zelfs het horloge zelf en turn-by-turn werkt dan gewoon.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe bedoel je dit? Ik ken maar één manier.Gonadan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:51:
Jullie zijn wel op de hoogte dat de wijze van het starten van een koers/route van invloed is hoe je horloge er mee om gaat? (topic staat er vol mee)
Ik maak al mijn koersen via Connect of zelfs het horloge zelf en turn-by-turn werkt dan gewoon.
Ik kies voor hardlopen, dan via opties naar koersen.
Selecteer de koer en dan start ik hem.
Vervolgens start ik mijn activiteit.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Gonadan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:13:
Je kunt een koers op verschillende manieren lopen, dat heeft invloed op hoe hij zich gedraagt. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe het precies zit maar volgens mij ongeveer zo:
• als je hem gewoon selecteert als koers en die start dan volgt hij die gewoon en ziet hij elk koerspunt* als segmentgrens. Je krijgt dan ook alleen maar aanwijzingen bij een koerspunt. Heb je een koers zonder punten dan heb je geen segmenten.
• als je hem selecteer bij navigeren en dan gaat hardlopen dan word je echt gestuurd en zal hij gewoon je autolaps hanteren (bij mij 1km).
* Een koerspunt is ene punt op de kaart wat je hebt ingevoerd bij het maken van de koers, dat staat los van de GPS-coördinaten die de koers volgt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vreemd, ongeacht waar ik routes mee maak, turn bij turn werk gewoon op m'n 735.Blomminator schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:01:
Inhakend op routes maken.
Ik wil al tijden turn-by-turn aan op mijn FR925 maar lukt niet. Naderhand bedacht ik mij dat ik het 1x werkend heb gehad met vermoedelijk een route uit Strava.
Een route maken in GC geeft enkel een breadcrumb, geen t-b-t.
Nu heb ik geen Strava meer, dus kan het niet testen.
Maar heeft iemand enig idee wat het verschil is, en waarom GC geen T-b-T zou 'bevatten' en de Strava-routes wel?
Ga het nu nog testen via een afstandmeten of andere planner, maar ik wil het gewoon vanuit GC. Vind het mesjokke dat dat niet automatisch meekomt...en ik een derde partij nodig heb.
Opstart idd via hardlopen - navigatie - koersen - gemaakteroute
Ik krij een piepje een aantal meter voor de afslag en bij de afslg zelf ook nog een piepje.
Verder staat er een pijl in beeld welke kan de afslag is en na een afslag de afstand tot en richting van de volgende afslag.
[ Voor 11% gewijzigd door KnOeFz op 09-02-2021 12:43 ]
Angry Rabbit
ik had zondag ook wel wat extra (21 totaal, 10 teveel denk ik) trappen, maar dat kan ook door sleetje rijden met de kids zijn gekomen. Vandaag 2 keer met de slee van huis naar school en terug gelopen, maar toch vandaag pas 1 trap (fenix 6).
hier in breda is de luchtdruk nog wel normaal denk ik, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn
En je weet zéker dat je geen 101 trappen hebt gelopen onderweg?KingCrash schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:20:
Zojuist terug van een rondje wandelen met Garmin Venu aan. Ik zie opeens dat ik 101 trappen gelopen heb. Meer die hier last van hebben?Barometer wat van slag door de kou / luchtdruk?
Los daarvan, barometrisch zou me verbazen, maar andere verklaring heb ik ook niet.
Check de grafiek die je hoogte tijdens de activiteit weergeeft. Ik heb eens 150 trappen gehad omdat ik op een tiental meter begon (wat klopt) maar dan plots schoot mijn elevation om een of andere reden400-500m omhoog. Dit hoogteverschil bleef tot het eind van de activiteit, en leidde tot het grote aantal geregistreerde stappen.KingCrash schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:20:
Zojuist terug van een rondje wandelen met Garmin Venu aan. Ik zie opeens dat ik 101 trappen gelopen heb. Meer die hier last van hebben?Barometer wat van slag door de kou / luchtdruk?
Ah ja. Ik zie inderdaad ook een hoogteverschil van 1000+ tijdens mijn wandeling van 5k. Dat zal hem zijn.bertware schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:35:
[...]
Check de grafiek die je hoogte tijdens de activiteit weergeeft. Ik heb eens 150 trappen gehad omdat ik op een tiental meter begon (wat klopt) maar dan plots schoot mijn elevation om een of andere reden400-500m omhoog. Dit hoogteverschil bleef tot het eind van de activiteit, en leidde tot het grote aantal geregistreerde stappen.
Angry Rabbit
Mijn actie:
- Garmin Connect via we
b --> training--> Courses.
Create a course.
Course type: running
Draw method: Custom
Op de kaart om het huis de 4 straathoeken geklikt. (elke hoek dus een marker).
Save.
Open Android telefoon, Garmin Connect app.
Connect FR920xt met bluetooth.
Send Course to Device.
Op horloge.
Activity --> Run --> (menu oproepen) --> Navigation --> Course --> 'rondje om t huis'
Ik zie wel de breadcrumbs trail, én hij piept als ik Off course ga , en als ik weer On course ben.
Maar geen turn by turn.
Ik vind dit zo irritant, want ik heb het ooit wel gehad en nu niet.
Ziet iemand een handeling die ik verkeerd doe of mis? Zou het erg leuk vinden als dit weer werkt.
En als je daar dus:Blomminator schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:13:
Op horloge.
Activity --> Run --> (menu oproepen) --> Navigation --> Course --> 'rondje om t huis'
Activity --> Navigation --> Course --> 'rondje om t huis'
doet?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik was deze discussie al met interesse aan het volgen, want bij mij zijn ook geen meerdere methodes bekend om een koers te starten. Direct Navigation bij het kiezen van een Activity? Die optie heb ik namelijk niet op mijn FR645M.Gonadan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:41:
[...]
En als je daar dus:
Activity --> Navigation --> Course --> 'rondje om t huis'
doet?
Onder hardlopen kan ik wel kiezen voor koers of navigatie. Zal de volgende keer die navigatie eens proberen.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Het is in te stellen wat je daar terug vindt, maar kan verschillen inderdaad.PatrickC schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:49:
Ik was deze discussie al met interesse aan het volgen, want bij mij zijn ook geen meerdere methodes bekend om een koers te starten. Direct Navigation bij het kiezen van een Activity? Die optie heb ik namelijk niet op mijn FR645M.
Nu dacht ik dat er nóg een manier was om de koers te starten maar die kan ik even niet meer vinden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sowieso voor navigatie inderdaad. Wanneer je direct voor koers gaat werkt hij anders.m-vw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:55:
Net als @PatrickC heb ook ik niet de mogelijkheid om bij activiteit voor navigatie te kiezen.
Onder hardlopen kan ik wel kiezen voor koers of navigatie. Zal de volgende keer die navigatie eens proberen.
Tenzij Garmin onderhand weer heeft zitten rommelen natuurlijk, dat zou ook niet nieuw zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Neen, geen succes.
Feitelijk zie ik weinig verschil, behalve dat de run dynamics er niet zijn (op basis van HRM)
Wat ik nu heb gedaan
Ontgrendelen, menu, navigation, course, do course.
Dan krijg ik wel Running als 'Type' denk ik, want ik krijg wel een Virtual Partner. Maar geen t-b-t.
Tis maar goed dat ik en bretels en een riem heb, want mn broek zou ervan afzakken.
Ik zou ook geen andere manier weten om dit wel te kunnen starten.
Navigatie staat daar niet tussen. (FR245M)
Garmin FR245M + HRM-RUN
Als het een 'run' koers was zijn die er wel, alleen heb je daar waarschijnlijk andere gegevensschermen ingesteld staan.Blomminator schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:56:
@Gonadan
Neen, geen succes.
Feitelijk zie ik weinig verschil, behalve dat de run dynamics er niet zijn (op basis van HRM)
Daar kan het nu bijna niet meer aan liggen. Instellingen voor navigatie kunnen wel verschillen per activiteit, dat is misschien nog iets om na te lopen?Wat ik nu heb gedaan
Ontgrendelen, menu, navigation, course, do course.
Dan krijg ik wel Running als 'Type' denk ik, want ik krijg wel een Virtual Partner. Maar geen t-b-t.
Tis maar goed dat ik en bretels en een riem heb, want mn broek zou ervan afzakken.
Ik zou ook geen andere manier weten om dit wel te kunnen starten.
Of eens een koers proberen die echt de weg volgt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja dat lijkt wel veranderd.PatrickC schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:06:
Ik heb even gekeken maar er is geen standaard Garmin Navigatie app die ik kan toevoegen op mijn FR645M. En ook vanuit Hardlopen kan ik niet kiezen tussen koers of navigatie. Ik kan alleen Navigatie kiezen en hierna Koersen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De route vanuit Connect als .FIT file gedownload, in 't horloge gezet in de folder Newfiles, en daarna gedaan.
Niet als je start via Navi, niet als je start via Run.
Staat je routebepaling wel op 'kaart gebruiken' in de navigatie instellingen?Blomminator schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:52:
Nou, nog eens 2 kleine tests gedaan. Geen resultaat.
De route vanuit Connect als .FIT file gedownload, in 't horloge gezet in de folder Newfiles, en daarna gedaan.
Niet als je start via Navi, niet als je start via Run.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Huh, die instelling heb ik nog nooit gezien! In de app of in t horloge?Gonadan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:02:
[...]
Staat je routebepaling wel op 'kaart gebruiken' in de navigatie instellingen?
In je horloge. Is onder hardloopinstellingen te vinden.Blomminator schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:16:
Huh, die instelling heb ik nog nooit gezien! In de app of in t horloge?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 43% gewijzigd door PatrickC op 09-02-2021 20:29 ]
Yup. Zonder kaarten bestaat turn by turn toch sowieso niet?PatrickC schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:27:
@Gonadan Welk horloge heb je eigenlijk? Eentje met maps er op?
Je gaat me toch niet vertellen dat die instelling ook al anders is hè?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Neehoor, de fr920 heeft geen kaart. Maar heeft wel tbt. Althans. Had.
Dus dat is wel een verschil in dit verhaal.
Nee, maar dan begrijp ik nu waarom jij opties hebt die ik niet zie.Gonadan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:29:
[...]
Yup. Zonder kaarten bestaat turn by turn toch sowieso niet?
Je gaat me toch niet vertellen dat die instelling ook al anders is hè?
Oh, dan moet het al vooraf in het bestand zitten. Een gewone route wordt hem dan niet want dat zijn gewoon routepunten.Blomminator schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:31:
@Gonadan
Neehoor, de fr920 heeft geen kaart. Maar heeft wel tbt. Althans. Had.
Dus dat is wel een verschil in dit verhaal.
Kan het zijn dat je eerder training center gebruikt hebt hiervoor?
Niet alle route programma's kunnen dit maken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8