Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 175 ... 319 Laatste
Acties:

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 18:14

pdavie2311

Live life to the fullest..

rockhopper schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:30:
@pdavie2311 Het blijft altijd giswerk wanneer er een nieuw model uitkomt. Eerst was het meestal tijdens de CES (consumer electronic show) in Las Vegas in januari, maar daar lijken ze vanaf gestapt te zijn. Het is sowieso de vraag of zulke grote evenementen nog door blijven gaan met de corona situatie.
En ik verwacht eigenlijk geen grote vernieuwingen of extra's in het nieuwe model. Waarschijnlijk doorontwikkeling van wat er nu al beschikbaar is tegen een nog hogere prijs.

Titanium is verder mooi spul, als ik het er voor over had en zou kunnen betalen zou ik er ook eentje hebben. Maar dat is voor mij nu niet het geval ;) Of je spijt gaat krijgen is maar op een manier uit te vinden: koop er een.
Hahaha! Inderdaad! Deze heeft dus Wifi/Betalen met Rabobank/muziek afspelen zonder telefoon op mijn airpods/workouts automatisch updaten?

Niet iedere keer via kabel mijn runs updaten etc..Moet automatisch gaan, nu ook met Apple.

https://www.bever.nl/p/ga...f3bn2dbVJLwRoCOmUQAvD_BwE

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 21:29
pdavie2311 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:30:
[...]

Hahaha! Inderdaad! Deze heeft dus Wifi/Betalen met Rabobank/muziek afspelen zonder telefoon op mijn airpods/workouts automatisch updaten?

Niet iedere keer via kabel mijn runs updaten etc..Moet automatisch gaan, nu ook met Apple.

https://www.bever.nl/p/ga...f3bn2dbVJLwRoCOmUQAvD_BwE
Dat doet de fenix6 pro toch allemaal ? Zelf een 6x pro sapphire, en ideaal betalen, muziek zonder foon , etc.. en veel dagen zinder op te laden . Ben al eerder overgestapt van de apple watch naar garmin. Nooit meer terug !

Kanonnier zeg maar.

• pdavie2311

pdavie2311

Wisc2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:25:
[...]

Dat doet de fenix6 pro toch allemaal ? Zelf een 6x pro sapphire, en ideaal betalen, muziek zonder foon , etc.. en veel dagen zinder op te laden . Ben al eerder overgestapt van de apple watch naar garmin. Nooit meer terug !
Maar door alle modellen zie ik de bomen door het bos niet meer. Bij deze Titanium staat geen Pro, wel is het Sapphire! Lees nu dat deze dan wél alle features heeft, dat is dus goed! Ook lees ik dat het titanium snel krast, dat is wel jammer! Wil een robuust een duurzaam horloge. Vandaar ook mijn keuze voor de Apple Watch SS met Saffier glas..

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:50
pdavie2311 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:49:
[...]

Maar door alle modellen zie ik de bomen door het bos niet meer. Bij deze Titanium staat geen Pro, wel is het Sapphire! Lees nu dat deze dan wél alle features heeft, dat is dus goed! Ook lees ik dat het titanium snel krast, dat is wel jammer! Wil een robuust een duurzaam horloge. Vandaar ook mijn keuze voor de Apple Watch SS met Saffier glas..
Je kunt al een hele boel zaken uitsluiten als je vertelt waar je het toestel vooral gaat gebruiken. Voor mij was de Fenix 6 pro hét toestel vanwege de outdoor/navigatie/maps-mogelijkheden, daar wij veel hiken/trailrunen. Als het voor intensief hardlopen is, zou ik eerder naar de Forerunner reeks gaan. Als het voor af en toe wat te hardlopen is, en statistieken je niet interesseren, zou de Vivoactive 4 of Venu(touchscreen/amoled) een goede optie zijn. De smartwatchfunctionaliteit is op quasi elk Garmin-toestel hetzelfde, dus daar doe je nergens concessies imo.

• pdavie2311

pdavie2311

Cloclo100 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:48:
[...]

Je kunt al een hele boel zaken uitsluiten als je vertelt waar je het toestel vooral gaat gebruiken. Voor mij was de Fenix 6 pro hét toestel vanwege de outdoor/navigatie/maps-mogelijkheden, daar wij veel hiken/trailrunen. Als het voor intensief hardlopen is, zou ik eerder naar de Forerunner reeks gaan. Als het voor af en toe wat te hardlopen is, en statistieken je niet interesseren, zou de Vivoactive 4 of Venu(touchscreen/amoled) een goede optie zijn. De smartwatchfunctionaliteit is op quasi elk Garmin-toestel hetzelfde, dus daar doe je nergens concessies imo.
Snap ik! Ik loop 4x hard per week! Met mijn Apple kan ik niet in zones lopen. Deed dat met mijn Fenix 5 wel. Verschillende hartslagen per zone...Daarbij is een vereiste Saffier glas en ook de looks. De Forerunner oogt weer echt als een sporthorloge?

Daarbij vind ik de Fenix reeds er super uit zien! Helemaal de Titanium met oranje band. Maar dat is ook gelijk 1 van de duurste, haha! Een zwarte kast/bezel krast mijns inziens te snel. Daarom wil ik ook een zilveren kast met Saffier...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24
ik heb voornamelijk voor de fenix gekozen omdat ik het het mooiste toestel vind en het wel de bedoeling is om het 24/7 te dragen. Dan mag het wat mij betreft wat meer kosten voor de looks.
En als je dan toch geld uitgeeft, doe dan maar de pro features erbij, en dan is de simpele pro, weer minder mooi (volledig zwart) en de sapphire donker grijs, Op die manier ben ik op de 6 sapphire (pro) uitgekomen :D

op de garmin site kan je makkelijk zien welke featues de verschillende modellen hebben
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/641479/pn/010-02158-02

als je premium (pro) aanklikt blijft er maar 1 met normaal scherm over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnG5aaXK7cq7h-trDkxDH2tNXqE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l3X2DPqDvuk6YBpKE30sdE6N.png?f=user_large

klik je sapphire aan, dan krijg je 2 normale en 2 titanum varianten terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NN0j9isexEZEP25NMjkFfhjsMeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dLtp4h1eOWr0XKNgOooS0BUN.png?f=fotoalbum_large

staat je selectie op premium/pro uit, en klik je op sapphire, dan gaat premium aan, dus dat is altijd gecombineerd.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Prulleman schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:17:
ik heb voornamelijk voor de fenix gekozen omdat ik het het mooiste toestel vind en het wel de bedoeling is om het 24/7 te dragen. Dan mag het wat mij betreft wat meer kosten voor de looks.
En als je dan toch geld uitgeeft, doe dan maar de pro features erbij, en dan is de simpele pro, weer minder mooi (volledig zwart) en de sapphire donker grijs, Op die manier ben ik op de 6 sapphire (pro) uitgekomen :D

op de garmin site kan je makkelijk zien welke featues de verschillende modellen hebben
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/641479/pn/010-02158-02

als je premium (pro) aanklikt blijft er maar 1 met normaal scherm over:
[Afbeelding]

klik je sapphire aan, dan krijg je 2 normale en 2 titanum varianten terug:
[Afbeelding]

staat je selectie op premium/pro uit, en klik je op sapphire, dan gaat premium aan, dus dat is altijd gecombineerd.
toon volledige bericht
Top man! Duidelijk overzicht! Met de Sapphire heb ik dus altijd de Pro features begrijp ik! Premium! Mooi!

• Prulleman
pdavie2311 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:26:
[...]

Top man! Duidelijk overzicht! Met de Sapphire heb ik dus altijd de Pro features begrijp ik! Premium! Mooi!
correct (en met titanium heb je altijd sapphire of solar)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 23:54
pdavie2311 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:49:
[...]
Saffier is dan gelukkig weer bijna onkrasbaar. Bij "metaal kleurig" titanium (je kan het ook in andere kleuren krijgen, alleen niet bij garmin geloof ik) kan je de krassen ook weer vrij eenvoudig weg polijsten als dit echt storend is. Of dit verder aan te raden is weet ik niet (het zal natuurlijk weer extra materiaal weghalen bij polijsten)
Wat betreft de verschillen tussen de diverse modellen is de site van DCRainmaker nog altijd de meest betrouwbare site. Garmin zelf maakt regelmatig fouten op hun eigen specificatie pagina's, en een webwinkel die vult het automatisch in van onbekende bron (zelf maken, copy paste van garmin of andere review sites en er kunnen ook fouten gemaakt worden tijdens vertaling). Dus deze bronnen zijn vaak wel correct, maar niet altijd zaligmakend. Het nadeel bij DCR is wel weer dat het in het Engels is. Misschien dat één van z'n koters ooit de website ook in het Nederlands gaat doen ;)

Wat dat betreft zijn de meeste klanten niet kritisch genoeg, in ieder geval niet van het niveau wat hier wel besproken wordt, en daarom wordt er niet altijd evenveel aandacht aan besteed. De gemiddelde klant wil gewoon een toestel dat werkt, er goed uitziet en bepaalde basis functies goed uitvoert, waarbij de nadruk ligt op bling, muziek en gemak.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Cloclo100
pdavie2311 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:26:
[...]

Saphire gaat wel altijd iets matter zijn in zonlicht, ik heb ze alletwee besteld en de saphire terug gestuurd. De gewone pro had imo een veel helderder scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:11:
[...]

Snap ik! Ik loop 4x hard per week! Met mijn Apple kan ik niet in zones lopen. Deed dat met mijn Fenix 5 wel. Verschillende hartslagen per zone...Daarbij is een vereiste Saffier glas en ook de looks. De Forerunner oogt weer echt als een sporthorloge?
Als je WorkOutDoors koopt heb je voor 7 euro vrijwel alle features van Garmin op je AW. Hartslagzones bepalen, courses laden, intervallen maken, kaartnavigatie etc. Je hebt dan wel de slechtere batterij, touchscreen en geen Firstbeat features. Als je daarmee genoegen neemt hoef je niet over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 22:33
Aghanim schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:16:
[...]

Als je WorkOutDoors koopt heb je voor 7 euro vrijwel alle features van Garmin op je AW. Hartslagzones bepalen, courses laden, intervallen maken, kaartnavigatie etc. Je hebt dan wel de slechtere batterij, touchscreen en geen Firstbeat features. Als je daarmee genoegen neemt hoef je niet over te stappen.
iSmoothRun werkt ook perfect met hartslagzones e.d.

• Prulleman
Cloclo100 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:50:
[...]

Saphire gaat wel altijd iets matter zijn in zonlicht, ik heb ze alletwee besteld en de saphire terug gestuurd. De gewone pro had imo een veel helderder scherm.
https://forums.garmin.com...st-brightness-reflections

hier ook een hele discussie met een hoop verschillende meningen. Zolang je ze niet naast elkaar ziet, hebben ze beide een bovengemiddeld leesbaar scherm in direct licht. ik heb enkel ervaring met de sapphire en ben erg onder de indruk van het scherm. Wellicht kan het nog beter, maar dan liever dit + jaren lang een scherm zonder krassen :)

Strava

• pdavie2311

pdavie2311

Gaat het updaten van je runs automatisch? Makkelijk? Nu bij thuiskomst gelijk op mijn iPhone middels de Nike Run App..Updaten naar Strava of zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Prulleman schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:42:
[...]

https://forums.garmin.com...st-brightness-reflections

hier ook een hele discussie met een hoop verschillende meningen. Zolang je ze niet naast elkaar ziet, hebben ze beide een bovengemiddeld leesbaar scherm in direct licht. ik heb enkel ervaring met de sapphire en ben erg onder de indruk van het scherm. Wellicht kan het nog beter, maar dan liever dit + jaren lang een scherm zonder krassen :)
het probleem ligt bij Garmin, die kunnen niet 2 keer dezelfde sapphire of pro maken omdat ze verschillende schermenboeren hebben. De Sapphire die ik had, had een slechtere backlight dan die pro, wit was blauwig en zwart was grijsachtig. De Pro had dan iets meer blauwig zwart maar het wit was beter 8)7 . Ik heb er dan nog eens eentje(pro) terug gestuurd en via Garmin zelf besteld, en die had quasi geen kijkhoek met backlight on, dat was één blauwe schijn. Die ook maar in retour en uiteindelijk via Amazon een deftiger exemplaar mogen ontvangen. Een zootje ongeregeld als je het mij vraagt, zo een kwaliteitsverschil mág gewoon niet voorkomen. De uitleg van Garmin was dat dit normaal was.. en daar was de kous mee af, ondanks dat je de watch ook gewoon s'avonds in de zetel gebruikt voor notificaties en dergelijke. Blijkbaar mag je van het vlaggenschip niet verwachten dat die allemaal dezelfde eigenschappen/kwaliteit hebben... Los daarvan ben ik uiteraard van de functionaliteiten fan, dat ze het maar oplossen tegen dat de 7 er komt! Ik heb dus geen saffierglas, maar ook nog geen enkel krasje te zien hoor. (kan ook puur gelijk zijn :))

• Prulleman
@Cloclo100 ah, wist niet dat er zoveer verschillen waren.. had wel wat gelezen over de blauwe gloed en dat dit niet (of minder vaak..??) voor zou komen bij de sapphire.

Ik ga vooral maar niet vergelijken met iemand zonder sapphire als ik een keer iemand tegenkom, nu ben ik nog uitermate tevreden :D.

(verklaard misschien ook waarom ze me in de winkel eerst een niet gesealde doos wilde aansmeren, ben blij dat ik die niet heb aangenomen :D)

Strava

• rockhopper
Gesealed of niet, voordat je kijkt weet je niet wat voor een versie je krijgt. Maar ik zou zelf ook geen geopende verpakking aanschaffen in een winkel.
Ik heb mijn F3 ongeveer 3 jaar gedragen in de bouw. Deze is bruut mishandeld tijdens deze periode. Uiteindelijk één krasje op het glaswerk dat je met goed kijken ziet. Ongeveer 1 cm groot. Verder bij nauwkeurige inspectie een paar punt deukjes, deze zijn zo klein dat ze de naam kras niet mogen dragen. Bij normaal gebruik en recht van voren aanzicht is dit allemaal niet te zien. Dus op zich is een normaal scherm prima.
Dan de F5x+ deze heeft saffier, hierop is na ruim 2 jaar niks te zien. Net zoals een oude analoog horloge dat ik ruim 10 jaar gedragen heb, ook niks op te zien qua krassen op het glaswerk. Dus ja het heeft een meerwaarde, maar of het de meerprijs waard is is een ander verhaal :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Cloclo100
Prulleman schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:45:
@Cloclo100 ah, wist niet dat er zoveer verschillen waren.. had wel wat gelezen over de blauwe gloed en dat dit niet (of minder vaak..??) voor zou komen bij de sapphire.

Ik ga vooral maar niet vergelijken met iemand zonder sapphire als ik een keer iemand tegenkom, nu ben ik nog uitermate tevreden :D.

(verklaard misschien ook waarom ze me in de winkel eerst een niet gesealde doos wilde aansmeren, ben blij dat ik die niet heb aangenomen :D)
Haha ja, it's a quality thing! Maar als je nu super tevreden bent, hoef je niet ontevreden te zijn bij een vergelijking. Dat van die gesealde doos is wel een dingetje, volgens die verschillende fora toch :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
2020 Sportswatch Year In Review w/ DC Rainmaker

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mrwolf schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Dat dacht ik ook, maar de PacePro-strategie zoal ik die had gedefinieerd past hier niet bij:

[Afbeelding]

Het vreemde is wel die laatste km. Het overzicht zegt netjes 10,00km, maar toch maakt hij een strategie aan voor 9,98km. Maar goed, dat verklaart de rest niet.
Even mezelf quoten, en weer over die PacePro feature van Garmin. Ik zat nog even door de data te bladeren van mijn 5k-run van vorige week. In de totalen, niets raars:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ej0jxKtMybXaJvzibs2Mvi-GXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r82RYlHNZ7Zn4ZcHhWCXreUr.png?f=fotoalbum_large

De bijhorende PacePro-strategie ook niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc1sWHbKvQlotZu6aaiUOt6oHbI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/smpgJ6hSeyiAHyE6e5TOAnvG.png?f=user_large

En dan de PacePro-strategie bij de uiteindelijke activiteit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2zAixRhzMfpce85nUw5TfV8XP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9RceRjSYWjtIoh2ybAWB27cS.png?f=fotoalbum_large

Schiet mij maar lek, hier klopt helemaal niks van. De distance-totalen bij elkaar opgeteld zijn geen 5,04 (4,84km), de splits zijn ook geen 1km. 8)7

De vorige keer heeft Garmin mijn activiteitdata geanalyseerd, en kon ook niets vinden. Snap ik nu iets niet, doe ik iets verkeerd, of is dit hele PacePro-gedoe onbegrijpelijk?

Is er iemand die deze feature gebruikt, en waarbij de data wel klopt?

NB: in de app kan ik switchen tussen Lap view en PacePro-view; de lap view is netjes per km, en de PacePro-view laat weer andere afstanden zien (4,84km).

Lap view:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo5GBOK7ATjhOi10KrCVM2_6Trw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygrLVUSIUcEUc9lW9l75cf5L.jpg?f=fotoalbum_large

PacePro-view
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jG_GFcpqEcecD24o5l-_reeo0YA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMJuxsYhNDsuMZf49iWke6Ft.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door mrwolf op 11-12-2020 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@mrwolf
Komt vaker voor zie:
https://forums.garmin.com...-distance-and-pace-errors

Hier wordt er ook melding van gemaakt...
https://www.dcrainmaker.c...data-fields-per-page.html

Onder andere dit stukje:
On the plus side, this means that if your GPS accuracy goes to crap (such as with a tunnel, or just life in general), then it doesn’t impact PacePro. That’s really really cool, and is considerably different than something like Virtual Partner or any other pacing functionality. On the downside though, if there’s a difference between the route/course you created in Garmin Connect (or wherever) and the course that you’re running – then you’re up crap-creek. That could happen if either there’s a change on race day due to some road scenario, or if the route you created on GC has unnoticed anomalies in it.
Bij tunnels lijkt het alsof Pacpro een feature is.....
On the plus side, this means that if your GPS accuracy goes to crap (such as with a tunnel, or just life in general), then it doesn’t impact PacePro.
Het werkt dus anders... is mijn indruk

Kwam dit nog tegen tav de werking ervan:
https://www.fitness-tracker-test.info/en/garmin-pacepro/

[ Voor 82% gewijzigd door route99 op 11-12-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
mrwolf schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:48:
[...]

Even mezelf quoten, en weer over die PacePro feature van Garmin. Ik zat nog even door de data te bladeren van mijn 5k-run van vorige week. In de totalen, niets raars:
[Afbeelding]

De bijhorende PacePro-strategie ook niet:
[Afbeelding]

En dan de PacePro-strategie bij de uiteindelijke activiteit:
[Afbeelding]

Schiet mij maar lek, hier klopt helemaal niks van. De distance-totalen bij elkaar opgeteld zijn geen 5,04 (4,84km), de splits zijn ook geen 1km. 8)7

De vorige keer heeft Garmin mijn activiteitdata geanalyseerd, en kon ook niets vinden. Snap ik nu iets niet, doe ik iets verkeerd, of is dit hele PacePro-gedoe onbegrijpelijk?

Is er iemand die deze feature gebruikt, en waarbij de data wel klopt?

NB: in de app kan ik switchen tussen Lap view en PacePro-view; de lap view is netjes per km, en de PacePro-view laat weer andere afstanden zien (4,84km).

Lap view:
[Afbeelding]

PacePro-view
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Exact de reden waarom ik een Stryd Pod heb aangeschaft.. op die gps kan je nooit helemaal vertrouwen. De nauwkeurigheid is maar op een paar meter betrouwbhaar, wat zelfs al onvoldoende is voor een 5K run.Heb je (deels) tussen gebouwen of in een bos gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Cloclo100 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:27:
[...]

Exact de reden waarom ik een Stryd Pod heb aangeschaft.. op die gps kan je nooit helemaal vertrouwen. De nauwkeurigheid is maar op een paar meter betrouwbhaar, wat zelfs al onvoldoende is voor een 5K run.Heb je (deels) tussen gebouwen of in een bos gelopen?
De GPS doet het prima (zie eennalaatste plaatje), maar de PacePro die daar weer op gebaseerd is niet. Ik loop in een open natuurgebied, zonder grote bomen, bossen of gebouwen. Die GPS heeft geen excuus om in ieder geval ongeveer te kloppen zou je denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
route99 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:05:
@mrwolf
Komt vaker voor zie:
https://forums.garmin.com...-distance-and-pace-errors

Hier wordt er ook melding van gemaakt...
https://www.dcrainmaker.c...data-fields-per-page.html

Onder andere dit stukje:

[...]

Bij tunnels lijkt het alsof Pacpro een feature is.....

[...]

Het werkt dus anders... is mijn indruk

Kwam dit nog tegen tav de werking ervan:
https://www.fitness-tracker-test.info/en/garmin-pacepro/
toon volledige bericht
Dat is dan toch nog steeds vreemd? De laps zijn niet 1km, maar redelijk random. Betekent dit dat de PacePro andere GPS-data gebruikt dan de 'normale' activiteit, of leidt hij deze af van staplengte o.i.d.? Ik vind het een vreemd geheel.

Of betekent dit dat de GPS van het horloge (Fenix 6 Pro) crap is, en de normale activiteit dit uitmiddelt op basis van aanvullende data? En dat de PacePro rauwe (en dus afwijkende) GPS data gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
mrwolf schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:30:
[...]

De GPS doet het prima (zie eennalaatste plaatje), maar de PacePro die daar weer op gebaseerd is niet. Ik loop in een open natuurgebied, zonder grote bomen, bossen of gebouwen. Die GPS heeft geen excuus om in ieder geval ongeveer te kloppen zou je denken ;)
Welk plaatje bedoel je? Er zijn wel meerdere variabelen die van invloed zijn op de gps. Zoom maar eens in op je route, je loopt soms meters van je pad af of er worden bochten afgesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Cloclo100 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:36:
[...]

Welk plaatje bedoel je? Er zijn wel meerdere variabelen die van invloed zijn op de gps. Zoom maar eens in op je route, je loopt soms meters van je pad af of er worden bochten afgesneden.
Die afwijking begrijp ik. Maar het punt is dat twee views (normaal en PacePro) van dezelfde activiteit:

a) niet allebei met een split van 1km werken ondanks de instellingen
b) een onderlinge afwijking van in totaal 200 meter op 5k hebben met gebruik van dezelfde GPS-data, dat is 4% in een weiland met links en rechts een paar bomen!

Oftewel: wat is nu de 'waarheid'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
mrwolf schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:47:
[...]

Die afwijking begrijp ik. Maar het punt is dat twee views (normaal en PacePro) van dezelfde activiteit:

a) niet allebei met een split van 1km werken ondanks de instellingen
b) een onderlinge afwijking van in totaal 200 meter op 5k hebben met gebruik van dezelfde GPS-data, dat is 4% in een weiland met links en rechts een paar bomen!

Oftewel: wat is nu de 'waarheid'?
Ik ga eens zo een run doen met mijn Stryd pod, ik laat je het weten achteraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn AW6 heb ik een vergelijkbaar probleem waarbij de pedometer een andere afstand geeft na 5km dan de GPS. De afwijking ligt rond de 50m ongeveer en heeft te maken met een verschil in kalibratie van de staplengte (die Apple automatisch bepaalt). Omdat hardlopen puur op GPS (dus zonder pedometer) dichter bij de registratie van Garmin (FR245 - F6s Pro - VA4s) komt heb ik die optie gekozen.

Ik weet niet of Garmin een onderscheid maakt in GPS only en/of pedometer afhankelijk van al dan niet PacePro kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:12:
Ik weet niet of Garmin een onderscheid maakt in GPS only en/of pedometer afhankelijk van al dan niet PacePro kiezen.
Zoiets zou je dan gaan denken ja. Maar waarom meten met 2 maten zonder dat expliciet ergens te vermelden? En hoe nauwkeurig is een pedometer op een horloge in vergelijking met GPS?

Misschien goed om te vermelden bedenk ik me nu: bij beide runs had ik de Running Dynamics pod in gebruik, zou die dan voor de verstoring zorgen? Ik ga het een keer testen volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
mrwolf schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:17:
[...]

Zoiets zou je dan gaan denken ja. Maar waarom meten met 2 maten zonder dat expliciet ergens te vermelden? En hoe nauwkeurig is een pedometer op een horloge in vergelijking met GPS?

Misschien goed om te vermelden bedenk ik me nu: bij beide runs had ik de Running Dynamics pod in gebruik, zou die dan voor de verstoring zorgen? Ik ga het een keer testen volgende week!
Dus als ik het goed begrijp gebruikte je al een foot pod? En die heb je juist ingesteld? (Sensoren en accessoires->voetsensor-> snelheid (altijd)/afstand(altijd) Want dan overrulet hij altijd de GPSmeting. Een accelerometer is quasi altijd nauwkeuriger

https://www.prorun.nl/gad...-van-gps-en-pod-wie-wint/
https://www.dcrainmaker.c...nning-power-meter-v2.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Cloclo100 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:27:
[...]

Dus als ik het goed begrijp gebruikte je al een foot pod?
De running dynamics pod is helaas geen footpod maar een die achter op je broekband wordt gedragen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Cloclo100 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:27:
[...]

Dus als ik het goed begrijp gebruikte je al een foot pod? En die heb je juist ingesteld? (Sensoren en accessoires->voetsensor-> snelheid (altijd)/afstand(altijd) Want dan overrulet hij altijd de GPSmeting. Een accelerometer is quasi altijd nauwkeuriger

https://www.prorun.nl/gad...-van-gps-en-pod-wie-wint/
https://www.dcrainmaker.c...nning-power-meter-v2.html
Poekie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:13:
[...]

De running dynamics pod is helaas geen footpod maar een die achter op je broekband wordt gedragen.
Dat dus. Het voegt extra data toe, maar mischien ook extra verwarring voor PacePro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
Bij de stryd moet je handleiding van Stryd volgen om tot de juiste metingen te komen, had ik bij 1ste connect met FR235 niet gedaan en had standaard 140 hm.
Toevallig overgegaan naar Fenix6 en opnieuw moeten connecten nu handleiding netjes gevolgd en nu klopt het wel.
Daar kan dus de verstoring ook zitten bij andere sensoren die je zelf moet connecten/configureren.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben al geruime tijd een Apple watch 4 gebruiker die ik met name gebruik voor hardlopen en eigenlijk niet zo zeer voor de smartwatch functionaliteiten. Dat laatste is wel geinig maar meldingen van agenda items op mijn pols vind ik niet zo belangrijk. Voor hardlopen gebruik ik de Nike Run Club app die toch wat te basic begint te worden voor mijn behoeftes. Met name het gebrek aan fatsoenlijke intervalondersteuning en het niet kunnen volgen van een trainingsplan zijn voor mij toch wel dealbreakers aan het worden.

Ik ben dus aan het kijken naar wat anders, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer. Ik heb volgens mij niet en heel raar lijstje met eisen en wensen. Hardlopen is dus mijn hoofddoel met ondersteuning voor alle trainingsvormen die daar binnen vallen. Daarnaast wil ik graag Spotify sync voor offline gebruik zodat ik zonder telefoon kan rennen. En misschien wel het belangrijkste, ik ben best klein met dus ook kleine polsen, en daarom heb ik liever niet een te lomp horloge. Ik neig heel erg naar iets van Garmin, maar het aanbod is echt enorm. Wie o wie kan mij een zetje in de juiste richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:16
Tjoekie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:11:
Ik ben al geruime tijd een Apple watch 4 gebruiker die ik met name gebruik voor hardlopen en eigenlijk niet zo zeer voor de smartwatch functionaliteiten. Dat laatste is wel geinig maar meldingen van agenda items op mijn pols vind ik niet zo belangrijk. Voor hardlopen gebruik ik de Nike Run Club app die toch wat te basic begint te worden voor mijn behoeftes. Met name het gebrek aan fatsoenlijke intervalondersteuning en het niet kunnen volgen van een trainingsplan zijn voor mij toch wel dealbreakers aan het worden.

Ik ben dus aan het kijken naar wat anders, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer. Ik heb volgens mij niet en heel raar lijstje met eisen en wensen. Hardlopen is dus mijn hoofddoel met ondersteuning voor alle trainingsvormen die daar binnen vallen. Daarnaast wil ik graag Spotify sync voor offline gebruik zodat ik zonder telefoon kan rennen. En misschien wel het belangrijkste, ik ben best klein met dus ook kleine polsen, en daarom heb ik liever niet een te lomp horloge. Ik neig heel erg naar iets van Garmin, maar het aanbod is echt enorm. Wie o wie kan mij een zetje in de juiste richting geven?
Hier dezelfde Watch maar je zou nog naar de app WorkOutDoors kunnen kijken voor de intervaltrainingen en ik zet zelf muziek op de Watch ipv via spotify en sync er ook podcasten automatisch naar toe.

Maar zo te lezen heb je je keuze al gemaakt dus succes met de zoektocht (y)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:20:
[...]

Hier dezelfde Watch maar je zou nog naar de app WorkOutDoors kunnen kijken voor de intervaltrainingen en ik zet zelf muziek op de Watch ipv via spotify en sync er ook podcasten automatisch naar toe.

Maar zo te lezen heb je je keuze al gemaakt dus succes met de zoektocht (y)
Ja ik gebruik op dit moment ook losse apps om soort van de mogelijkheden te krijgen die ik wil, maar het voelt mij allemaal iets te gekunsteld. Ik mis met name het kunnen volgen van een trainingsplan, inclusief begeleiding op het horloge zelf. Ik ben toch op zoek naar iets wat vooral is toegespitst op hardlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Tjoekie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:33:
[...]Ja ik gebruik op dit moment ook losse apps om soort van de mogelijkheden te krijgen die ik wil, maar het voelt mij allemaal iets te gekunsteld. Ik mis met name het kunnen volgen van een trainingsplan, inclusief begeleiding op het horloge zelf. Ik ben toch op zoek naar iets wat vooral is toegespitst op hardlopen.
Is al eerder voorbij gekomen, een met hoge review beoordelingen: Trenara
Er is ook een podcast met de Belgische makers over.
Absoluut voor hardlopen en komt bij mij niet gekunsteld binnen.
https://www.looppraat.nl/looppraat-21-trenara/
Als ik niet bij een club zou zitten, zou ik hem zeker proberen.

https://play.google.com/s...gl=US&showAllReviews=true
Ze reageren zowel op hoge maar ook op de paar lagere beoordelingen.
Homepage: https://trenara.com/nl/

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 12-12-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:16
Tjoekie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:33:
[...]

Ja ik gebruik op dit moment ook losse apps om soort van de mogelijkheden te krijgen die ik wil, maar het voelt mij allemaal iets te gekunsteld. Ik mis met name het kunnen volgen van een trainingsplan, inclusief begeleiding op het horloge zelf. Ik ben toch op zoek naar iets wat vooral is toegespitst op hardlopen.
Echte trainingsplannen mis ik op de Watch ook maar ik weet niet hoe snel je bent want de default trainingsplannen van Garmin zijn voor mij iig niet meer snel genoeg dus dan zou ik daar nog niet heel veel aan hebben...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:52:
[...]

Echte trainingsplannen mis ik op de Watch ook maar ik weet niet hoe snel je bent want de default trainingsplannen van Garmin zijn voor mij iig niet meer snel genoeg dus dan zou ik daar nog niet heel veel aan hebben...
Tja, snel is relatief. Ik zit op dit moment een halve minuut van mijn huidige doel om de 5K onder de 20 minuten te krijgen. Lijkt me niet dat we dan al aan een grens zitten, toch? En anders ben ik ook al tevreden met het zelf kunnen opstellen en invoeren van een trainingsschema. Nu kan ik dat überhaupt niet en dat is gewoon irritant om alles naderhand te moeten analyseren en bijhouden.
route99 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:51:
[...]
Is al eerder voorbij gekomen, een met hoge review beoordelingen: Trenara
Er is ook een podcast met de Belgische makers over.
Absoluut voor hardlopen en komt bij mij niet gekunsteld binnen.
https://www.looppraat.nl/looppraat-21-trenara/
Als ik niet bij een club zou zitten, zou ik hem zeker proberen.

https://play.google.com/s...gl=US&showAllReviews=true
Ze reageren zowel op hoge maar ook op de paar lagere beoordelingen.
Homepage: https://trenara.com/nl/
Dank voor de tip. Ik ga me er zeker even in verdiepen. Hoewel op het eerste gezicht het abonnement model mij niet erg aanspreekt...

[ Voor 34% gewijzigd door Tjoekie op 12-12-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02
@Tjoekie Garmin coach gaat maar tot 22min op de 5K. Dus daar schiet je niet veel mee op behalve dat je wel de vrijheid hebt om verfijnde intervaltraining zelfstandig te kunnen programmeren.
Dan kun je beter wat geld tegen aangooien door je of aan te melden bij een hardloopclub of loopgroep of iets als Traningspeak icm een Garmin horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Tjoekie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:14:
[...]Dank voor de tip. Ik ga me er zeker even in verdiepen. Hoewel op het eerste gezicht het abonnement model mij niet erg aanspreekt...
Er was eerst (dit voorjaar) nog een gratis basis versie. Blijkbaar slaat het zo aan dat ze de abonnement stap ook voor de gratis versie gezet hebben. Wel jammer.
Beiden versies zijn wel goedkoper dan de meeste atletiekclubs.
En mijn 1e indruk toch veel beter dan al die onpersoonlijk andere apps. Daar worstelen toch heel veel menen mee lees ik ook hier. Wil geen reclame maken maar hun review score is wel zo hoog dat 30 dagen gratis proberen wel iets kan zijn.
Ik denk niet dat je compleet gratis dat kunt krijgen wat jij wilt....
Ben zelf ook lid van een club voor de contacten, das dus een andere verhaal. Met ruim 150 euro incl wedstrijdlicentie zeker niet de duurste atletiekclubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
In ieder geval dank voor alle tips iedereen. Ik heb iets meer richting en wat stof om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Apple en Google snoepen het 1e jaar 30% van het abbo geld af.... dus reken maar uit wat ze over houden...
https://trenara.com/nl/ho...schil-maakt-voor-trenara/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Trenara heeft toch nog steeds een gratis versie? Je kan alleen maar 1x in de zoveel tijd een doel opgeven en niet kiezen op welke dagen welk soort training wordt gedaan maar voor een idee van welke trainingen je moet doen is het prima geschikt. Mijn probleem is dat ik volgens hun algoritmes niet sneller kan lopen als ik hun training volg dan dat ik nu al doe. Sterker nog, ik krijg een doel dat langzamer is dan wat ik recent heb gelopen, terwijl die loop wordt gebruikt als input voor hun algoritme.

Ik ben meer fan van Trainasone maar die heeft wel vaak een assessmentloopje (6 min of 3.2km) dat moet je maar net leuk vinden. Hun website is prima, tegenwoordig hebben ze een app in beta. Ook daar is een abonnement mogelijk maar de gratis versie laat een hele hoop toe.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 10:34
't is een hele zit, de verrassing voor mij was niet de "winst" van de Coros Pace 2, maar de Garmin Instinct Solar. Beetje lomp en ik twijfel of ik 'm niet spuuglelijk vind (en daardoor mss wel mooi).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag na een maand twijfelen mijn nieuwe bandje ontvangen. Ik ben zo blij met deze combi. Fenix 6X Sapphire met de leather quickfit band. Deze combi voor zakelijk gebruik en voor sporten heb ik de taupe siliconen versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2rGDZZm1g31XawGqB7nEQWmMJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acJW8rW8pdb0pGlG1HXZ5JMW.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:55
Miki schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:34:
@Tjoekie Garmin coach gaat maar tot 22min op de 5K. Dus daar schiet je niet veel mee op behalve dat je wel de vrijheid hebt om verfijnde intervaltraining zelfstandig te kunnen programmeren.
Dan kun je beter wat geld tegen aangooien door je of aan te melden bij een hardloopclub of loopgroep of iets als Traningspeak icm een Garmin horloge.
Ik ben ook lid van een atletiekvereniging en behalve trainingschema's voor de groepen van verschillend niveau wordt er bij ons ook gewerkt met loopscholing, om de looptechniek te verbeteren. Als veel wilt lopen en je tijden wilt verbeteren is dat loopscholing van belang; je loopt efficiënter en kan blessures voorkomen.
En eerlijk gezegd vind ik de lange duurloop in het weekend van 15 à 20 km toch een stuk gezelliger met een groepje gelijkgestemden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
@BillSpaarbank Ziet er dik uit, mooie aanvulling! Ik zet "zakelijk" ook vaak een wijzerplaat scherm aan, en tijdens sport digitale cijfertjes :)

[ Voor 48% gewijzigd door rockhopper op 13-12-2020 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Frenz64 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:27:
[...]

't is een hele zit, de verrassing voor mij was niet de "winst" van de Coros Pace 2, maar de Garmin Instinct Solar. Beetje lomp en ik twijfel of ik 'm niet spuuglelijk vind (en daardoor mss wel mooi).
Heb hem ook uit gekeken. Zeer informatief.
Missen alleen wat modellen waardoor ik uiteindelijk nog geen keuze kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wisc2
BillSpaarbank schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:31:
Vandaag na een maand twijfelen mijn nieuwe bandje ontvangen. Ik ben zo blij met deze combi. Fenix 6X Sapphire met de leather quickfit band. Deze combi voor zakelijk gebruik en voor sporten heb ik de taupe siliconen versie.

[Afbeelding]
Erg mooi, heb deze en een andere leren en met de Titanium DLC. (afwisselen). Allemaal origineel Garmin. Heb 2 Ali bandjes.. maar past net niet allemaal.. Voor sporten gebruik ik de Siliconen. Erg mooi ! (ook 6X Sapphire.) :)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Wisc2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:08:
[...]

Erg mooi, heb deze en een andere leren en met de Titanium DLC. (afwisselen). Allemaal origineel Garmin. Heb 2 Ali bandjes.. maar past net niet allemaal.. Voor sporten gebruik ik de Siliconen. Erg mooi ! (ook 6X Sapphire.) :)
Die titanium band heb ik ook naar gekeken. Ook heel mooi! Even los van de prijs, zet mijn pols best wel uit tijdens inspanning. In rust zit de stalen band van mijn andere horloge te los en bij inspanning te strak. In rust draait mijn horloge dan te los om de pols. De leren zit in beide situaties wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Poekie in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
@PoekieEn zo is er altijd wat...;)
Toch maar bij een loopgroep of atletiek club gaan lopen zodat je 1 op 1 met een trainer eea kunt afstemmen?

Perfect krijg je het nooit als recreatieve loper en zelfs als wedstrijdatleet maar ook als prof hink je soms op meerdere gedachten en zul je een voorkeur die het beste bij je past moeten ontwikkelen en van het positieve uitgaan dat dit de beste keuze is.

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 13-12-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
rockhopper schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:30:
@BillSpaarbank Ziet er dik uit, mooie aanvulling! Ik zet "zakelijk" ook vaak een wijzerplaat scherm aan, en tijdens sport digitale cijfertjes :)
Tijdens sport heb je toch gewoon een activiteit aan? :+

Ik snap wat je bedoelt. Zelf heb ik ook nog wijzerplaten die ik meer voor de wat actievere vakanties hanteer, of van die lollige nerderige dingen voor de vrije tijd.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Je hebt sport en je hebt sport he ;)

Wat betreft die bandjes: die ali bandjes geven bij mij meestal huidirritatie met uitslag tot gevolg. De originele zijn in mijn ogen meestal te duur. Keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:05:
Je hebt sport en je hebt sport he ;)
Darten bedoel je? :+
Wat betreft die bandjes: die ali bandjes geven bij mij meestal huidirritatie met uitslag tot gevolg. De originele zijn in mijn ogen meestal te duur. Keuzes keuzes...
Simpel, gewoon de originele. Alsof je een dikke BMW op kwikfit huismerk hatsieflatsiesloffen zet. Bij een duur merk kosten accessoires nu ook eenmaal geld, hoort erbij. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Mwaahh, niet al te goed voorbeeld @Gonadan , wielen/banden zijn ongeveer het belangrijkste onderdeel van een auto. Maar ik snap wel wat je bedoelt.
Aan de andere kant heb ik een Amazon reservebandje, die heb ik gepromoveerd als daily driver,omdat tie zo lekker zit (siliconen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Frenz64 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:43:
Mwaahh, niet al te goed voorbeeld @Gonadan , wielen/banden zijn ongeveer het belangrijkste onderdeel van een auto. Maar ik snap wel wat je bedoelt.
Aan de andere kant heb ik een Amazon reservebandje, die heb ik gepromoveerd als daily driver,omdat tie zo lekker zit (siliconen)
De vergelijking zat hem ook meer in het woord inderdaad. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 12:39

[Afbeelding]
Oeh mooi zeg!

Ik heb zelf ook de Titanium non-X en wil ook nog wat andere bandjes (waaronder deze) maar ik vind de prijzen die ze hanteren echt een hele grote drempel.

Zijn ze het waard t.o.v. de namaak bandjes die echt een stuk goedkoper zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Sc0tTy op 14-12-2020 10:50 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
Sc0tTy schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:50:
[...]

Oeh mooi zeg!

Ik heb zelf ook de Titanium non-X en wil ook nog wat andere bandjes (waaronder deze) maar ik vind de prijzen die ze hanteren echt een hele grote drempel.

Ik heb 2 namaak bandjes... die zijn in de klikfitting net te dik waardoor deze moeilijk draait. Mss dat dat minder wordt als ik ze meer draag maar toch. Nou zal dit voor elk bandje anders zijn denk ik . De prijs laat
experimenteren toe.

Kortom proberen :)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Laatst online: 22:23
Goedemorgen allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie advies. Ik heb begin vorige week een 2e hands vivoactive 4 gekocht, ik had al snel het idee dat deze m.b.t. hardlopen toch net wat tekortkomingen had. Daarom heb ik afgelopen weekend een 2e hands forerunner 645 gekocht ter vergelijking. Een van deze twee gaat uiteindelijk weer in de verkoop.

Maar nu ben ik deze 2 aan het vergelijken, en tegelijkertijd nog de andere forerunner modellen in dit vergelijk mee aan het nemen. Maar het lastige vind ik dat ze lastig te vergelijken zijn op basis van software. Zo werd mij TrainAsOne aangeraden, maar die is niet compatible met de VA. De Daily Workout Suggestions blijkt niet op deze 2 apparaten beschikbaar. Ik weet ook niet of Garmin vaker nieuwe functionaliteiten beschikbaar stelt op oudere apparaten?

Komende van een amazfit Bip vind ik de batterijduur van de VA tegen vallen. Bij de FR heb ik naar nog niet echt zicht op. Het touchscreen van de VA vind ik daarentegen wel weer prettig werken. Garmin pay hebben ze beide, en vind ik ook prettig werken.

Maargoed, ik probeer nu voor mezelf uit te vinden wat ik wijs vind. Ik wil niet meer dan 200 euro uitgeven aan een toestel, dus in theorie zou een 2e hands fenix 5 ook nog een optie kunnen zijn. Maar hoe dat die zich dan weer tot deze 2 verhoud is weer een studie an sich.

Ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat ik wil, hopelijk kan ik aan de hand van jullie tips/opmerkingen gemakkelijker een kant op. Ik sport een keer of 4 in de week en probeer hierin hardlopen, mountainbiken, crossfit en fitness af te wisselen. Feitelijk loop ik dus eigenlijk 1x per week hard, maar dat wil ik wel serieus aanpakken met behulp van een horloge die daar 'het beste' geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Als je van een Bip komt, gaat bij alle horloges de batterijduur tegenvallen, da's niet echt een vergelijk (oké, Garmin Instinct Solar).

V.w.b. de 645 zou ik niet meer rekenen op al te veel (lees:geen) nieuwe functionaliteiten, zeker nu er een 745 is. Ik zou voor het model gaan waar je het meest aan hebt naast hardlopen, want dat doen ze allemaal toch wel. Dat 645 en F5 dat nog weer iets beter doen klopt, maar de vraag is of je al die functionaliteit nodig hebt bij 1 x per week lopen.

Moet het per se een Garmin zijn? Polar Ignite heeft veel fitness opties bijvoorbeeld en de Coros Pace 2 heb je nieuw voor €199 en daar is iedereen best lovend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Qua batterijduur snap ik dat ik terug ga vallen, dat is ook geen probleem. Maar uit alle slechte alernatieven zoek ik de beste ;)

Garmin is geen pré, het is dat ik wat mensen in mijn omgeving heb die er tevreden mee zijn dat ik in die hoek aan het zoeken ben.

Ik zal de coros pace 2 en de polar ignite eens gaan bekijken alvast. Bedankt voor de tips.

[ Voor 22% gewijzigd door karazz op 14-12-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-07 09:35
@karazz bedenk ook dat als je op hartslag wil sporten een hartslagband bijna noodzakelijk is. Je zoekt eigenlijk een multisport horloge. Ik heb zelf de F5+ en die wekt heel goed voor al die sporten maar is wel heel wat duurder dan je budget.
Ik kwam van TomTom bijna 2 jaar terug en Garmin werkt erg fijn maar de oudere modellen krijgen niet meer de nieuwe functies/features die je bij de 745/945 en F6 wel hebt.

Zeker bij fietsen en crossfit/fitness is optische meting minder secuur door de druk op de polsen. Heb wel eens met band vergeleken tijdens fitness en dat gaat veel beter dan OHR. Calorieën zijn 2 keer zo hoog 140 C met OHR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTaZAEZ80HMElVoH-wV6AmGBDOA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/egSofvQZ5FURQ8nfwQ03Bwf2.jpg?f=user_large
tegen 300+ C met band bij een uurtje krachttraining met HR band.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIldUTXtpr9CQ0mgaUYToFopl1Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R1SKIR37NIRh1bTcnq38d0ax.jpg?f=user_large

Met lopen werkt OHR wel maar meestal alleen bij de rustige duurlopen of tempolopen waar de hartslag niet veel zal veranderen. Nu met kouder weer is OHR ook vaak wat minder in het begin. Ik gebruik voor interval en drempeltesten een Wahoo Tickr band dus mis de running dynamics maar dat scheelde ook weer in de aanschaf prijs.
maar de komende 4 weken mis je dat toch niet nu de sportscholen dicht gaan :P

Bandjes heb ik meteen bij Amazon 2 siliconen quickfit bandjes gekocht voor 15 euro ofzo. prima kwaliteit zijn erg sterk en nog steeds goed. Kwaliteit en merk mogen best wat meer kosten maar om nu 50 euro voor 1 bandje te betalen vind ik wel erg overdreven.....

[ Voor 7% gewijzigd door xray79 op 14-12-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Dank voor de info, de hartslag is voor mij minder belangrijk tijdens de krachttraining, maar om tijdens het hardlopen op hartslag te kunnen trainen kan ik dus het beste met een band om lopen begrijp ik.

Maar komende weken zal het vooral hardlopen zijn wat er gedaan wordt inderdaad :/

Ik gebruik overigens al tijden dit bandje, ondanks kinderen die er achter zijn blijven hangen e.d. is hij nog steeds niet kapot gegaan. Is overigens ook gewoon van m'n Bip naar m'n 645 gegaan.

[ Voor 95% gewijzigd door karazz op 14-12-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
karazz schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:13:
Ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat ik wil, hopelijk kan ik aan de hand van jullie tips/opmerkingen gemakkelijker een kant op. Ik sport een keer of 4 in de week en probeer hierin hardlopen, mountainbiken, crossfit en fitness af te wisselen. Feitelijk loop ik dus eigenlijk 1x per week hard, maar dat wil ik wel serieus aanpakken met behulp van een horloge die daar 'het beste' geschikt voor is.
Het werkt toch echt handiger als je eerst je wensen en eisen opstelt en er een budget aan koppelt. Dan kun je de modellen erbij zoeken die passen en dit topic gebruiken voor tips en adviezen. Nu is het schieten met hagel voor ons :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
@karazz Zou je voor ons op een rijtje kunnen zetten wat je wel en juist niet bevalt aan de vivoactive 4 en de forerunner die je inmiddels hebt.
Wat zijn dus die tekortkomingen en waarom denk je dat de FR 645 beter was/is dan de VA4?
En misschien dat je ook kan aangeven wat je nog meer verwacht of wenst van een toestel.
Het klopt wat @Aghanim zegt. Zonder duidelijkheid en budget kan alles of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Ik weet dat ik het jullie niet gemakkelijk maak, excuses.

Maar ik zal de komende dagen de FR 645 nog eens goed aan de tand voelen en dan een overzicht maken van wat me aan deze toestellen wel/niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02

[Afbeelding]
welke watchface is dat eigenlijk? Stock F6? Die zou op mijn F5X+ ook niet misstaan :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hopjesvla79 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:29:
[...]

welke watchface is dat eigenlijk? Stock F6? Die zou op mijn F5X+ ook niet misstaan :)
nee, geen stock F6
https://apps.garmin.com/n...3b-4acd-877a-bfe60e83e174

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:29:
[...]

SHN A_TcxD

Gebaseerd op de Tactix warchface.
Sc0tTy schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:50:
[...]

Oeh mooi zeg!

Om eerlijk te zijn was het horloge gratis. Cadeau van de baas. Vandaar dat ik niet heel moeilijk deed over een bandje van 100 Euro. Het voelt in ieder geval wel als super kwaliteit. Ik zal een update posten als ik hem wat langer gedragen heb. Ik heb geen ervaring met imitatie bandjes.

[ Voor 55% gewijzigd door BillSpaarbank op 14-12-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:33
Wie kan me helpen met het invoeren van coördinaten om naar toe te navigeren?

Bijv: N 50° 55.669 E 005° 58.568
Ik mis eea volgens mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-m5k499eV68T1mTiNRhwWxjJpw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TC85XwsR2kPh82KFeum3o75r.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:05
edwardmila schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:24:

Ik mis eea volgens mij:

[Afbeelding]
In je instellingen moet je hem zetten op WGS en dan iets van hh mm.sss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:33
De instellingen staan goed ... toch komt de cijfer reeks niet overeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
Voor de geïnteresseerden, ik zie zojuist dat de FR245 in de aanbieding is bij Amazon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
edwardmila schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:24:

Ik mis eea volgens mij:

[Afbeelding]
Je mist niets... Garmin heeft de input van coördinaten het afgelopen jaar een update gegeven. Daarbij is een extra positie toegevoegd. Het laatste cijfer kun je vooralsnog op 0 (nul) zetten. Dan kom je best wel in de buurt van je bestemming uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLPmgHpbdAh0W-8LgzR7J8cvhXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMZC7maMZqFer8rlvib4lZwn.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee wat dat paarse kleurtje linksboven bij mijn trainingstatus wilt zeggen? Soms is dat groen, soms oranje.. Nu is het paars 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

@Cloclo100
https://discover.garmin.com/nl-NL/performance-data/cycling/
De achtergrond van deze labels heeft een kleurcodering (paars, oranje en lichtblauw) die overeenkomt met de balken voor anaerobe, hoge aerobe en lage aerobe inspanning die worden gebruikt voor de focus van je trainingsbelasting. Als de vastgelegde activiteit geen betekenisvolle invloed heeft op een van de intensiteitscategorieën of niet kan worden geïdentificeerd, is de achtergrond van het label gewoon grijs en wordt er geen beschrijvende tekst weergegeven.
Dat groenige is echter blauw... maar lijkt wel wat groenig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:39
heeft iemand nog een tip voor mij?

Ik heb altijd een Huawei telefoon gehad met een Watch GT 2 Pro.
Op deze horloge had ik de volgende functies: (veel sport)
En whatapp berichtjes lezen vind ik fijn en eventueel oproepen kunnen beantwoorden en mijn slaap meten.

- crosstrainer
- binnen buiten hardlopen/fietsen
- krachttraining
- roeien
- hartslag tijdens het sporten

Het nadeel vind ik wel dat je aan huawei app vast zit...

Heeft iemand misschien nog een tip die bovengenoemde functies heeft?
En graag een mooi horloge, rond de 46mm .. mix tussen het uiterlijk van een casual horloge en sport.

liefst 45-48mm

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 15-12-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Aggressor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:30:
heeft iemand nog een tip voor mij?

Ik heb altijd een Huawei telefoon gehad met een Watch GT 2 Pro.
Op deze horloge had ik de volgende functies: (veel sport)
En whatapp berichtjes lezen vind ik fijn en eventueel oproepen kunnen beantwoorden en mijn slaap meten.

- crosstrainer
- binnen buiten hardlopen/fietsen
- krachttraining
- roeien
- hartslag tijdens het sporten

Het nadeel vind ik wel dat je aan huawei app vast zit...

Heeft iemand misschien nog een tip die bovengenoemde functies heeft?
En graag een mooi horloge, rond de 46mm .. mix tussen het uiterlijk van een casual horloge en sport.

liefst 45-48mm
toon volledige bericht
je noemt geen budget, maar met een Garmin fenix 6x kom je een heel eind volgens mij. qua smartwatch vrij simpel (notificaties worden doorgezet met beperkte acties, reageren op whatsapp is bv niet mogelijk). Je kan wel je agenda inzien, maar het draait vooral om sport.

Ik heb zelf pas een fenix 6, en ben eigenlijk wel onder de indruk van de HR meting. Nu een paar indoor ritjes gedaan en laatst ook 1 vergeleken met mijn borstband en daar zat weinig verschil tussen. Een snelle stijging is misschien 5 sec trager, en een snelle daling misschien 10s, maar bij wat rustigere overgangen zat er vaak maar 1 of 2 slagen verschil tussen. Op de MTB heb ik niet een directe vergelijking gemaakt, maar zo op gevoel zagen de waardes er goed uit en de reactie snelheid ook prima.
De kwaliteit van de sensor meting is wel van een aantal factoren afhankelijk, zoals je huidtint, hoe strak je het horloge draagt, ... maar ik was positief verrast :)

Qua roeien wordt je stroke ritme geregistreerd verder niet zo bijzonder, qua krachttraining kan je een hoop workouts via garmin laden, je krijgt dan alle sets inc animatie op je horloge. cross, geen idee, hardlopen heb je volgens mij bij garmin ook gewoon alles wat je wilt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:39
@Prulleman budget is eigenlijk wel 300...
Misschien toch maar weer voor Huawei gaan dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Aggressor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:26:
@Prulleman budget is eigenlijk wel 300...
Misschien toch maar weer voor Huawei gaan dan
er zijn ook wel goedkopere garmins, maar de fenix 5x/6x zijn in ieder geval de gewenste maat. Volgens mi zijn de meeste andere 42mm

persoonlijk vind ik 42mm al best groot, en dan is er vrij veel keuze, de forerunner serie en de vivoactive hebben voor het grootste deel dezelfde functies als een fenix,

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Prulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:32:
[...]

er zijn ook wel goedkopere garmins, maar de fenix 5x/6x zijn in ieder geval de gewenste maat. Volgens mi zijn de meeste andere 42mm

persoonlijk vind ik 42mm al best groot, en dan is er vrij veel keuze, de forerunner serie en de vivoactive hebben voor het grootste deel dezelfde functies als een fenix,
Dat vind ik toch een gewaagde uitspraak. De uitgebreide trainingsfuncties(trainingstatus/effect, lactaatdrempel, hartslagzones obv drempel/karvonen, body battery, ...) ... zitten alvast niet op de vivoactive of venu-reeks, of op de FR 235/45/.. en bvb wel bij de FR 245/735xt. Alsook zijn er ook alleen maar maps beschikbaar op de Fenix reeks en de FR945 en dan nog niet op alle types van de 5 of 6.

Op de Garmin site kan je mooi selecteren welke functionaliteiten je belangrijk vindt, en dan blijven er een aantal horloges over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Cloclo100 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:01:
[...]

Dat vind ik toch een gewaagde uitspraak. De uitgebreide trainingsfuncties(trainingstatus/effect, lactaatdrempel, hartslagzones obv drempel/karvonen, body battery, ...) ... zitten alvast niet op de vivoactive of venu-reeks, of op de FR 235/45/.. en bvb wel bij de FR 245/735xt. Alsook zijn er ook alleen maar maps beschikbaar op de Fenix reeks en de FR945 en dan nog niet op alle types van de 5 of 6.

Op de Garmin site kan je mooi selecteren welke functionaliteiten je belangrijk vindt, en dan blijven er een aantal horloges over.
ja, je hebt gelijk, maar qua registratie van activiteiten is het gelijk en mogelijk beter dan een Huawei uit dezelfde prijsklasse, maar dat is op gevoel, niet op feiten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Prulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:04:
[...]
ja, je hebt gelijk, maar qua registratie van activiteiten is het gelijk en mogelijk beter dan een Huawei uit dezelfde prijsklasse, maar dat is op gevoel, niet op feiten
Ja maar een Fenix 6 kost het dubbel van een FR245 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
Cloclo100 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:09:
[...]

Ja maar een Fenix 6 kost het dubbel van een FR245 :)
Maak daar maar ruim het 3 dubbele van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 13:06
Ik ga ook maar eens op de smartwatch / sporthorloge toer en heb mijn oog laten vallen op de FR 245. Zijn hier goede ervaringen mee? Hoe het horloge eruit ziet maakt mij persoonlijk niet zoveel uit aangezien ik meer een type ben voor een analoog horloge als daily driver.

Het ondersteunen van de sportfuncties zijn voor mij heel belangrijk. Doe zelf aan hardlopen, fitness en kickboksen. Daarnaast fanatiek skiër en zeiler, maar daar heb ik hem eigenlijk niet voor nodig. Budget 300 en ik ben niet zo van de 2e hands eigenlijk.

Is het nou nog verstandig om er gelijk een hardslagband bij te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Hardslag heb je nodig bij het kickboksen kan ik me voorstellen @rows

Garmin Instinct Solar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Zou die band wel doen ja. Kan bij het kickboxen je horloge gewoon lekker in de tas laten en via de band registeren. Gaat 'ie ook een stuk langer van mee. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:11:
Zou die band wel doen ja. Kan bij het kickboxen je horloge gewoon lekker in de tas laten en via de band registeren. Gaat 'ie ook een stuk langer van mee. :P
Het is natuurlijk de bedoeling dat je klappen uitdeelt en niet krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 13:06
Ahhh nu snap ik wat er steeds fout gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb nu 2-3 weken mijn Garmin Venue. Mooi horloge, en natuurlijk kreeg ik direct uitslag van het standaard bandje :( Ik heb nu een soort Sportloop bandje, erg fijn maar ik merk nu dat ik last krijg van de sensors die flink uitsteken. Ik wordt hier zo moe van. Enige watch waar ik geen draag problemen mee heb gehad is de Apple Watch. 8)7

Ben waarschijnlijk de enige zeikerd die dit heeft haha. Dan maar weer in de verkoop......

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

rows schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:52:
Ik ga ook maar eens op de smartwatch / sporthorloge toer en heb mijn oog laten vallen op de FR 245. Zijn hier goede ervaringen mee? ...
Wat vond je zelf in dit topic?
Het ondersteunen van de sportfuncties zijn voor mij heel belangrijk. Doe zelf aan hardlopen, fitness en kickboksen. Daarnaast fanatiek skiër en zeiler, maar daar heb ik hem eigenlijk niet voor nodig. Budget 300 en ik ben niet zo van de 2e hands eigenlijk.
Wat er ondersteund wordt kun je zelf simpel in de tabellen opzoeken. Klik op het horloge dat je ook wilt vergelijken (krijgt dan een kleurtje) en klik vervolgens op "Compare". Garmin heef ook zoiets.
https://www.dcrainmaker.c...8%2C98016%2C60067#results
Is het nou nog verstandig om er gelijk een hardslagband bij te kopen?
Een band meet nauwkeuriger en als kickbokser handiger om dan alleen de band om te hebben??? Of trappen ze hem er af... dan wordt het daar lastig. Vraag aan andere kickboksers hoe zij dat doen......

Mocht je de 245 interessant vinden, Amazon heeft nu een erg scherpe prijs.
https://tweakers.net/pric...gqESJ-R4uV2UGl8kdyoRbifgA
Dan ruim 70 euro voor de band erbij en je blijft onder de 300 euro.
pricewatch: Garmin HRM-Run
Voor alles meer betaal je al snel een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mother_Goozz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:43:
Ik heb nu 2-3 weken mijn Garmin Venue. Mooi horloge, en natuurlijk kreeg ik direct uitslag van het standaard bandje :( Ik heb nu een soort Sportloop bandje, erg fijn maar ik merk nu dat ik last krijg van de sensors die flink uitsteken. Ik wordt hier zo moe van. Enige watch waar ik geen draag problemen mee heb gehad is de Apple Watch. 8)7

Ben waarschijnlijk de enige zeikerd die dit heeft haha. Dan maar weer in de verkoop......
Ik ben zelf niet zo gemakkelijk met bandjes. Bij mij zijn de 'goedkope' standaard Garmin bandjes (zoals op de 245) het prettigst. De Venu gaf mij ook uitslag. De F6 vond ik ook geen fijn bandje hebben. Ik heb nu een Apple Watch maar dat bandje vind ik niet prettig omdat ik eigenlijk precies tussen 2 gaatjes in zit. Zelf heb ik nu een Nylon bandje en dit is voor mij geweldig qua stof, stretch en de mogelijkheid om qua grootte perfect aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mother_Goozz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:43:

Vervelend, maar sensors die flink uitsteken op de Venu? Het is iets meer dan een Apple watch, maar ‘flink’? ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arra04CZfh-mLi_qFGMUIqYSSl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veIkK4TDxVQhEQRwmcJEnRwy.jpg?f=fotoalbum_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Aghanim schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:28:
[...]

Ik ben zelf niet zo gemakkelijk met bandjes. Bij mij zijn de 'goedkope' standaard Garmin bandjes (zoals op de 245) het prettigst. De Venu gaf mij ook uitslag. De F6 vond ik ook geen fijn bandje hebben. Ik heb nu een Apple Watch maar dat bandje vind ik niet prettig omdat ik eigenlijk precies tussen 2 gaatjes in zit. Zelf heb ik nu een Nylon bandje en dit is voor mij geweldig qua stof, stretch en de mogelijkheid om qua grootte perfect aan te sluiten.
Ik heb precies deze voor mijn Venu, erg fijn ja!
PatrickC schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:29:
[...]

Vervelend, maar sensors die flink uitsteken op de Venu? Het is iets meer dan een Apple watch, maar ‘flink’? ;)
[Afbeelding]
Verschillende watches die ik gehad heb vind ik deze wel behoorlijk uitsteken ja. Bij de apple watch is het hele uitstekende gedeelte een stuk groter waardoor ik er geen last van had. Maar bij de Venu valt die blijkbaar net verkeerd op mijn pols icm strak genoeg zitten zonder dat die glijd.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mother_Goozz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:05:
Verschillende watches die ik gehad heb vind ik deze wel behoorlijk uitsteken ja. Bij de apple watch is het hele uitstekende gedeelte een stuk groter waardoor ik er geen last van had. Maar bij de Venu valt die blijkbaar net verkeerd op mijn pols icm strak genoeg zitten zonder dat die glijd.
Ja, dat is inderdaad wel een verschil tussen de Garmin horloges en de Apple Watch. En dan heeft de huidige generatie Garmins nog een ‘vlakke’ sensor. Bij vorige generaties, bijvoorbeeld op een vivoactive HR, stak de sensor nog veel verder uit. Daar had ik altijd ook een ‘kuil’ in mijn pols. Bij mijn huidige FR645M is dat heel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 10:12
Vraagje voor de mensen die bekend zijn met de trainingsplannen van Garmin.

Ik ben gestart met het 5k-programma van coach Greg (snelste snelheidsdoel). Vier keer per week trainen op een manier die qua tijdsduur tot nu toe prima lijkt te passen. Wel mis ik de variatie in de eerste paar workouts. Weet iemand of Garmin het 'accepteert' als je in plaats van een voorgeschreven training een eigen workout afwerkt van soortgelijke lengte/duur? Dus in plaats van bijvoorbeeld '5 min warmlopen | 20 min rustig tempo | 10 min rustig tempo | 5 min uitlopen', ik deze training doe '2km warmlopen | 3km tempo | 2km uitlopen'.

Bij Trenara gaat dit altijd prima, maar geen idee hoe Garmin reageert. Aangezien ik graag varieer en ook intervals doe of trainingen vanuit Runners World uitprobeer, vind ik het prettig als een programma me houvast biedt maar ook de vrijheid om daar zelf (deels) invulling aan te geven.
(stel deze vraag ook in 'Hardlopen - deel 9' aangezien ik niet precies weet wat de juiste plek is hiervoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@mefjoew Mss werkt voor Garmin die eerste periode wel als reset/ijk fase, zodat ze bij het netjes uitvoeren van die eerste vooral rustige periode weten of er herstel plaats vindt van een vorige turbulente periode.... en daarna pas begint het echte schema.
Mijn oude toptrainer deed dat ook, sterker nog ... nieuwe potentiele toplopers moesten 2 tot 3 weken verplicht rusten om eerst maar eens goed herteld te raken van wat ze bij de vorige trsiner gedaan hadden.
Doe je dat niet dan weet een trainer niet of effecten die hij/zij ziet komt van het nieuwe training of van ellende die meekomt van de vorige trainer...

Eigenlijk is dit een uitstekende visie 🙄maar daar twijfel je nu al aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
mefjoew schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:20:
Vraagje voor de mensen die bekend zijn met de trainingsplannen van Garmin.

Ik ben gestart met het 5k-programma van coach Greg (snelste snelheidsdoel). Vier keer per week trainen op een manier die qua tijdsduur tot nu toe prima lijkt te passen. Wel mis ik de variatie in de eerste paar workouts. Weet iemand of Garmin het 'accepteert' als je in plaats van een voorgeschreven training een eigen workout afwerkt van soortgelijke lengte/duur? Dus in plaats van bijvoorbeeld '5 min warmlopen | 20 min rustig tempo | 10 min rustig tempo | 5 min uitlopen', ik deze training doe '2km warmlopen | 3km tempo | 2km uitlopen'.

Bij Trenara gaat dit altijd prima, maar geen idee hoe Garmin reageert. Aangezien ik graag varieer en ook intervals doe of trainingen vanuit Runners World uitprobeer, vind ik het prettig als een programma me houvast biedt maar ook de vrijheid om daar zelf (deels) invulling aan te geven.
(stel deze vraag ook in 'Hardlopen - deel 9' aangezien ik niet precies weet wat de juiste plek is hiervoor)
Ik zou niet weten waarom je dan voor een schema kiest, als je toch zelf wat gaat doen :)? Base runs zijn nu éénmaal heel belangrijk in een schema, ik zou gewoon doen wat er staat. Ik heb toevallig ook die 5k van coach Greg gedaan, met een vrij uitdagend tijddoel(voor mij dan toch) en ik zat er bij mijn wedstrijd 4 seconden onder. Ik heb dat schema nauwgezet gevolgd, voor mij een indicatie dat het wel degelijk werkt. Bij die barometer kan je, als deze paars is, je tijdsdoel wat opkrikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@mefjoew op 1 plaats is handiger...
route99 in "Hardlopen - deel 9"
Kies ff waar je verder wilt gaan.... tis nu wel Garmin related.... ;)
Pagina: 1 ... 175 ... 319 Laatste