Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 173 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Valorian schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:02:
Het “lusje” van mijn 945 bandje is gebroken (waar je het bandje na sluiten in “terugsteekt”) na < 1 jaar. Weet iemand wat de snelste route is voor een nieuwe binnen garantie? Kan ik direct met garmin bellen of lopt dat via webwinkel waar het horloge gekocht is? In laatste geval ga ik er geen tijd in stoppen of zaken opsturen en koop ik wel een after market bandje, maar als via garmin direct zonder verl moeite leidt tot een gratus nieuwe originele dan helemaal super natuurlijk! Iemand ervaring?

Edit: zie nu dat after market de “sluitring” ook los verkocht wordt. Wellicht een voor de hand liggendere optie dan heel nieuw bandje ;)
Gewoon Garmin Support benaderen. Heb ik ook gedaan mbt hetzelfde probleem en kreeg 2 nieuwe ‘keepers’ gratis thuisgestuurd.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:07
Beetje verdiept in het vervangen van mijn Polar borst hartslagmeter en mijn interesse is gewekt voor de Wahoo Tickr X. Het valt me alleen op dat hij overal uitverkocht is en niet meer leverbaar is. Iemand een idee of er iets aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 22:34
Weet er iemand of en hoe die 'audio-cues' uit te zetten zijn bij de Garmin Connect-app? Nu hoor ik telkens na elke ronde (standaard 1 km) een vrouwenstem door de speaker van m'n smartphone. Heb al gezocht in de instellingen van zowel Garmin Connect Mobile, als van m'n Fenix 5 plus, maar ik lijk het niet te kunnen vinden. Ik kan wel settings vinden die in die richting wijzen, maar op de een of andere manier zijn het toch niet de juiste... Weet iemand raad? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:35
dvraemdo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:41:
Weet er iemand of en hoe die 'audio-cues' uit te zetten zijn bij de Garmin Connect-app? Nu hoor ik telkens na elke ronde (standaard 1 km) een vrouwenstem door de speaker van m'n smartphone. Heb al gezocht in de instellingen van zowel Garmin Connect Mobile, als van m'n Fenix 5 plus, maar ik lijkt het niet te kunnen vinden. Ik kan wel settings vinden die in die richting wijzen, maar op de eens of andere manier zijn het toch niet de juiste... Weet iemand raad? Alvast bedankt!
Misschien is het deze.
Settings>Audio Prompts> Lap Alerts.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:06
dvraemdo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:41:
Weet er iemand of en hoe die 'audio-cues' uit te zetten zijn bij de Garmin Connect-app? Nu hoor ik telkens na elke ronde (standaard 1 km) een vrouwenstem door de speaker van m'n smartphone. Heb al gezocht in de instellingen van zowel Garmin Connect Mobile, als van m'n Fenix 5 plus, maar ik lijkt het niet te kunnen vinden. Ik kan wel settings vinden die in die richting wijzen, maar op de eens of andere manier zijn het toch niet de juiste... Weet iemand raad? Alvast bedankt!
Heb zelf een Fenix 6, maar neem aan dat het ongeveer hetzelfde is. Bij mij is het een setting op m'n horloge. Middelste knop indrukken om het settings menu te openen, scrollen naar "audio prompts" of de Nederlandse variant hiervan, in het submenu kun je de lap alerts uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 22:34
BernieW schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:07:
[...]

Heb zelf een Fenix 6, maar neem aan dat het ongeveer hetzelfde is. Bij mij is het een setting op m'n horloge. Middelste knop indrukken om het settings menu te openen, scrollen naar "audio prompts" of de Nederlandse variant hiervan, in het submenu kun je de lap alerts uitzetten.
Ok, bedankt voor de snelle respons! Op de Fenix 5 plus kan het idd op dezelfde plaats terugvinden, en heb het uit gezet. Nu weet ik niet zeker of dit dan ook meteen de gewone rondewaarschuwingen op het horloge zelf (een piep en op scherm verschijnt kort de rondetijd) uit zet, want dat hoeft nu ook niet? Zal het morgen eens testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:06
dvraemdo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:13:
[...]

Ok, bedankt voor de snelle respons! Op de Fenix 5 plus kan het idd op dezelfde plaats terugvinden, en heb het uit gezet. Nu weet ik niet zeker of dit dan ook meteen de gewone rondewaarschuwingen op het horloge zelf (een piep en op scherm verschijnt kort de rondetijd) uit zet, want dat hoeft nu ook niet? Zal het morgen eens testen ;)
Die blijft gewoon werken, dat is de auto-lap in je sport profiel. Gebruik zelf twee hardloopprofielen waarbij ik bij eentje de autolap uitgezet heb. Vind ik handiger bij intervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zag iig hier er niets over staan.
Omdat online met de grafieken minder compleet is dan op mijn Android tablet (Samsung TAB A 2016) "moet" ik toch vaak de tablet erbij pakken als ik achter mijn PC zit om de plots eens nader te bekijken.
Wat ik al om andere redenen een keer getest had, Teamviewer Quick Support op de tablet en dan met de Teamviewer software op mijn pc, kan ik de tablet zo overnemen. Ik krijg gewoon de muis acties op de Android netjes te zien.
Had het al een paar keer ook voor de Garmin connect app gedaan en de 1e indruk is dat het prettig werkt. De tablet zet ik dan op het 2e schermpje, mijn side kick.. ;) en als ik dan mijn logboek in Excel invul heb ik alles onder bereik. Alleen met 2 vingers in een plot inzoomen ben ik nog niet achter hoe dat moet, maar aangezien de tablet voor me ligt is dat snel gedaan zonder de tablet in de hand te nemen, de rest doe ik weer via de PC. De plots op het zijscherm zijn een stuk groter dan op de tablet, lekker handig, terwijl mijn hoofdscherm vrij blijft voor "de rest". Teamviewer doet ook direct de meest logisch rotatie, erg handig, waar ik op de tablet wel auto rotatie heb, maar uiteraard ....pas nadat ik zelf de tablet draai.... en dat doet Garmin "ook" voor me (alleen op het scherm uiteraard...)

Maar eens even aanzien of het blijft bevallen.
Iemand ervaringen, behalve/naast het vanaf de bank werken met de tablet? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 15-11-2020 20:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47

Roozzz

Plus ultra

Een aardige blog dat de beperkingen in integratie van Garmin nog eens fijntjes benadrukt. Ik zou graag, net als de schrijver, zien dat de verschillende "systemen" binnen Garmin eens fatsoenlijk met elkaar gaan praten. Er is een stapje de goede richting in gezet met de nieuwe herstel-metrics (die nu daadwerkelijk rekening lijkt te houden met slaap en beweging gedurende de dag), maar er is zoveel meer mogelijk door het domweg aan elkaar koppelen van systemen.

Open letter to (virtual) coach Amy

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07
rockhopper schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:07:
@Shinji Wat vind jij handig? 8)7
Ben je tevreden met een 645M (al dan niet voor MP) of wil je nu al door?
Je kan altijd een balletje opgooien bij garmin, al is de garmin winkel wel heftig aan de prijs.
Kogel is door de kerk en gekozen om de 645M voorlopig te houden. Beviel opzich verder prima maar had graag pace pro gehad. Maar niet zo graag om daar nu €700+ voor neer te leggen.

Hij is zojuist op de post gegaan in elk geval!

[ Voor 4% gewijzigd door Shinji op 16-11-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Ik ben sinds kort in het bezig van een Garmin Forerunner 35. Alleen nu staat de afstand automatisch op miles ingesteld. Ik zou dit natuurlijk graag naar km willen veranderen. Ik ben het menu nu al drie keer doorgegaan maar vind nergens waar ik dat kan veranderen. Ook in de garmin connect online webpagina kan ik het nergens veranderen Weet iemand waar ik deze instelling kan vinden? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@ghighoegha In de Connect app naar je horloge gaan, door er bovenaan op te tikken. Dan naar "algemeen". Helemaal onderaan kun je bij maateenheden voor metrisch kiezen.

De hele structuur is niet altijd even logisch.

[ Voor 3% gewijzigd door saviour op 16-11-2020 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

ghighoegha schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:00:
Ik ben sinds kort in het bezig van een Garmin Forerunner 35. Alleen nu staat de afstand automatisch op miles ingesteld. Ik zou dit natuurlijk graag naar km willen veranderen. Ik ben het menu nu al drie keer doorgegaan maar vind nergens waar ik dat kan veranderen. Ook in de garmin connect online webpagina kan ik het nergens veranderen Weet iemand waar ik deze instelling kan vinden? Alvast bedankt.
In het systeeminstellingenmenu kun je eenheden aanpassen

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:33
En geen enkele subtiele "rtfm" opmerking, @Poekie ? Je bent nog niet de oude merk ik :+

On topic dan maar

Weet er iemand of er een ander merk suppen ondersteunt, behalve Garmin dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
route99 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:53:
Zag iig hier er niets over staan.
Omdat online met de grafieken minder compleet is dan op mijn Android tablet (Samsung TAB A 2016) "moet" ik toch vaak de tablet erbij pakken als ik achter mijn PC zit om de plots eens nader te bekijken.
Wat mis je eigenlijk precies in Garmin Connect online dat je wel op de app hebt? Ik kan dezelfde statistieken en grafieken van een activiteit online en in de app zien. Of gaat het dan niet over activiteiten?

Verder zeg je ook iets van invullen van een Excel logboek, je kunt ook een CSV exporteren met de ronde splits van een activiteit, die kun je dan importeren in Excel. Maar waarschijnlijk heb je al je eigen systeem en exporteert Garmin de data niet zoals jij ze wilt.

En als je op pc je data uitgebreid wilt analyseren, heb je al gehoord van GoldenCheetah?
Frenz64 schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:41:
En geen enkele subtiele "rtfm" opmerking, @Poekie ? Je bent nog niet de oude merk ik :+

On topic dan maar

Coros heeft sinds kort een "Flatwater" sport profiel dat bedoeld is voor suppen (zie ook https://www.dcrainmaker.c...-fr245-fr945-updates.html). Beschikbaar op alle modellen behalve de Coros Pace (maar de Pace 2 wel). Ik heb wel geen idee welke data dit dan bijhoudt.

Ik ben zelf al weken aan het twijfelen mijn FR935 weg te doen en te vervangen door een Coros Apex 42mm. Wat me vooral tegen houdt is Live Track, dat zou ik wel missen (of mijn vriendin zou het missen). Maar ik heb dan ook weer niet het gevoel dat ik iets met een Coros Apex zou winnen behalve running power van de pols, een wat mooier design (kleiner vooral, 935 is heel groot voor mijn polsen) en meer feature updates. Coros spreekt me wel aan omdat ze meer lijken te werken zoals Wahoo, één firmware versie die gedeeld wordt door alle toestellen. En je hebt natuurlijk wel feature verschillen, maar niet zo extreem als Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
MacPoedel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:13:
[...]

Coros heeft sinds kort een "Flatwater" sport profiel dat bedoeld is voor suppen (zie ook https://www.dcrainmaker.c...-fr245-fr945-updates.html). Beschikbaar op alle modellen behalve de Coros Pace (maar de Pace 2 wel). Ik heb wel geen idee welke data dit dan bijhoudt.

Ik ben zelf al weken aan het twijfelen mijn FR935 weg te doen en te vervangen door een Coros Apex 42mm. Wat me vooral tegen houdt is Live Track, dat zou ik wel missen (of mijn vriendin zou het missen). Maar ik heb dan ook weer niet het gevoel dat ik iets met een Coros Apex zou winnen behalve running power van de pols, een wat mooier design (kleiner vooral, 935 is heel groot voor mijn polsen) en meer feature updates. Coros spreekt me wel aan omdat ze meer lijken te werken zoals Wahoo, één firmware versie die gedeeld wordt door alle toestellen. En je hebt natuurlijk wel feature verschillen, maar niet zo extreem als Garmin.
Supper heeft Garmin ook gewoon hoor. Zeker de 935.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@tlpeter Frenz vroeg om voorbeelden naast Garmin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

MacPoedel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:13:
[...]Wat mis je eigenlijk precies in Garmin Connect online dat je wel op de app hebt? Ik kan dezelfde statistieken en grafieken van een activiteit online en in de app zien. Of gaat het dan niet over activiteiten?
Online moet ik bij GTC en VO telkens kiezen om ze beiden te zien ... op mijn tablet staan ze apart (dus 4 ipv 2 plots). Die 4 plots vind ik prettiger....... Vandaar die opmerking. Is het bij jou dan anders?
Verder zeg je ook iets van invullen van een Excel logboek, je kunt ook een CSV exporteren met de ronde splits van een activiteit, die kun je dan importeren in Excel. Maar waarschijnlijk heb je al je eigen systeem en exporteert Garmin de data niet zoals jij ze wilt.
Daar ben ik nog mee bezig. Niet via een export van de ronde data van Garmin, die zijn als je daar gekeken hebt beperkt. Ik wil graag zelf de data bekijken en kiezen over welk stuk ik middelen wil... en dat kan niet.
mss heb je onderstaand topic ooit gezien ? Das de basis, maar nog te weinig tijd gehad om het verder te brengen dan het nu is. An sich werkt de fit conversie naar csv.
FIT-files via Matlab/Octave & Calc/Excel evalueren
En als je op pc je data uitgebreid wilt analyseren, heb je al gehoord van GoldenCheetah?
[...]
Als je (nog) wat huiswerk gedaan had..... ;)
route99 in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
en er was nog wat mee, maar ik moet nu naar mijn vrijwilligerswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:30
Frenz64 schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:41:

On topic dan maar

Apple Watch kan wel iets bijhouden maar welke moet je hebben? En volgens mij pakt ie gewoon gps en hartslag geen slagen per minuut ofzo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYSzNRKZ9RnmOSi7Tj9m0uegIbo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LHRIIHbyXjjM5ZH6mzb1uAJR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsesVOe4_As2TYdM03RTchKJuuk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0YQGos2jRyXkIuoy0J1xCxcx.png?f=fotoalbum_tile

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
route99 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:59:
[...]
Online moet ik bij GTC en VO telkens kiezen om ze beiden te zien ... op mijn tablet staan ze apart (dus 4 ipv 2 plots). Die 4 plots vind ik prettiger....... Vandaar die opmerking. Is het bij jou dan anders?
Ah dat zijn Advanced Running Dynamics metrics, die heb ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:27:
[...]

Apple Watch kan wel iets bijhouden maar welke moet je hebben? En volgens mij pakt ie gewoon gps en hartslag geen slagen per minuut ofzo

[Afbeelding][Afbeelding]
Probeer ff uit dan 8)

Nee, het gaat me wel om specifieke metrics, aantal slagen minimaal. Liefst ook insteekdiepte van de peddel, watercontacttijd, balans links/rechts en relatieve snelheid t.o.v. de stroming in Vecht, maar ja, datzalwelweerniethè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:30
Frenz64 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:56:
[...]

Probeer ff uit dan 8)

Nee, het gaat me wel om specifieke metrics, aantal slagen minimaal. Liefst ook insteekdiepte van de peddel, watercontacttijd, balans links/rechts en relatieve snelheid t.o.v. de stroming in Vecht, maar ja, datzalwelweerniethè
Uhh nee :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hihi

Maar goed, zou een AW goed werken met Android, dan zou ik die nog overwegen, gegeven de mogelijkheden buiten sport om. Maar ja, ik mag geen Apple van mezelf.

Coros Pace2 dan nog maar eens goed bekijken, heb 'm een vriend van mij aangeraden. Die heeft er 1 besteld, maar de opgegeven levertijd is al twee keer niet gehaald. Hopelijk is dat vanwege het grote succes van het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

MacPoedel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:36:[...]Ah dat zijn Advanced Running Dynamics metrics, die heb ik niet :).
Yep....
Dat stond dus hier besproken .... FIT-files via Matlab/Octave & Calc/Excel evalueren en het Golden Cheetah verhaal hangt ermee samen.. want als het zo simpel was om daar een export te maken met alle running dynamics is de conversie van FIT-bestand naar CSV ook niet nodig.. Of dat de analyse van Golden Cheetah dat zelf allemaal kon... maar niet heus...
Met Matlab/Octave geconverteerd is een behoorlijk schone CSV te verkrijgen.
Daar heeft slow whoop een heel groot aandeel in gehad, mede auteur van de FIT naar CSV conversie mbv Matlab/Octave..

De import in Excel is ook niet spannend... en met wat Excel handigheidjes kan ik ook alle parameters via de Y1 en Y2 assen als overlay in 1 plot laten zien, net als online en in de app.

Voorbeeldje zien?
https://workupload.com/file/fFwVD6gFgku

Waar ik nog niet aan toegekomen ben hoe je heel soepel van het plot gebied waar mijn interesse in is de waarden boven tafel kan krijgen die ik wil. Heb er gewoon om andere (thuis/mantelzorg) redenen nog geen tijd/rust voor gevonden om dat te doen. Het mooiste zou zijn dat van een met de muis geselecteerd gebied na een bepaalde actie erbij, je eenvoudig de gewenste data dump krijgt.

Voor Garmin online/app werkt de data uitwerking alleen voor de rondes die je hebt vastgelegd, maar a) je kunt een keer een ronde vergeten zijn aan te klikken .... en binnen een ronde kan het zijn dat je een bepaald traject eens nader wilt bekijken, zoals de klim van een lange heuvel... hoe goed of slecht was die nu binnen de totale ronde (whatever die rond ook was).

Als er weer tijd is om er met een langer blok aan te werken, ga ik weer verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43
Wahoo heeft eindelijk zijn horloge aangekondigd en uitgebracht.
DCR heeft ook al een review gemaakt.
Ik heb het nog niet allemaal gelezen, maar van wat ik meekreeg is het een beetje zoals het bij de fietscomputers begon bij wahoo (de eerste elemnt), een solide casco, maar nog lang niet afgebouwd.

Er missen een hoop features, als het net zoals bij de fietscomputers gaat dan zal er in de loop der tijd wel het één en ander goed doorontwikkeld worden. Wahoo luistert goed naar de feedback van de gebruikers. Er mist momenteel wel een tijdlijn voor de uitrol van de features.

Mijn oordeel is: redelijke prijs, maar in feite aan de hoge kant omdat je voorlopig beta tester gaat worden. Niet per se verkeerd, omdat je nu wel meteen wahoo de goede kant uit kan sturen, maar het is wat je er voor over hebt. Het oogt in ieder geval mooi en het is heel wat goedkoper dan de fenix lijn van garmin. Maar er is nog wel een lange weg te gaan wat betreft ontwikkeling.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Mwahh, matige OHR en ook de GPS is voor verbetering vatbaar. Die laatste kan nog goedkomen aldus DCR, de eerste is een rare keuze voor een Philips sensor. De enige usp die Wahoo heeft is de buttonless transition voor triatleten: een enorme markt. Wedden dat dat in de volgende update van de F6 en de 7/945 zit?

Ik zou voorlopig nog voor de Coros Pace 2 gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roozzz schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:07:
Een aardige blog dat de beperkingen in integratie van Garmin nog eens fijntjes benadrukt. Ik zou graag, net als de schrijver, zien dat de verschillende "systemen" binnen Garmin eens fatsoenlijk met elkaar gaan praten. Er is een stapje de goede richting in gezet met de nieuwe herstel-metrics (die nu daadwerkelijk rekening lijkt te houden met slaap en beweging gedurende de dag), maar er is zoveel meer mogelijk door het domweg aan elkaar koppelen van systemen.

Open letter to (virtual) coach Amy
Mooi en terecht verhaal. Eigenlijk is het bijzonder dat je een enorm duur en uitgebreid sporthorloge hebt (Fenix/945 etc.) maar dit niet als vanzelfsprekend met elkaar samenwerkt. Hier kan Garmin eenvoudig een enorme stap voorwaarts zetten en monopolist worden (Firstbeat is hier de sleutel in). Concurrenten, Polar misschien nog een beetje, hebben hier geen antwoord op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Eens.

Garmin heeft een unieke positie door hun marktpositie qua verschillende producten. Een extra grote kans voor hen om dat voordeel te benutten..

Maar tot nu toe zijn ze al niet sterk om de verschillende metrics van 1 product te laten samenwerken :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Frenz64 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:49:
Mwahh, matige OHR en ook de GPS is voor verbetering vatbaar. Die laatste kan nog goedkomen aldus DCR, de eerste is een rare keuze voor een Philips sensor. De enige usp die Wahoo heeft is de buttonless transition voor triatleten: een enorme markt. Wedden dat dat in de volgende update van de F6 en de 7/945 zit?

Ik zou voorlopig nog voor de Coros Pace 2 gaan
Omdat Philips een zeer grote portefeuille heeft in medische apparatuur vind ik het juist helemaal niet raar dat ze met een sensor komen van dat merk. Het klopt dat ze misschien in de horloge markt nog geen groot bewezen track record hebben. Maar het is sowieso nog een relatief jonge markt.

Zoals aangegeven lijkt me dit een "testmodel" van wahoo, om interesse te peilen, kijken welke features er nog meer nodig zijn en vooral veel feedback verzamelen voor het tweede toestel waar ze ondertussen al druk mee bezig zijn. *ja dat is pure speculatie van mij en niet onderbouwt door kennis of feiten* Ik baseer dat op een vergelijk van uitrol zoals dat bij de fietscomputers is gegaan.

Ik vind de recentie van DCR verder wel streng maar zeker rechtvaardig, het is toch een behoorlijk bedrag voor een product dat half af is. Waar je zeker het eerste half jaar en waarschijnlijk langer gaat aanhikken tegen ontwikkelingen en bijgaande fouten. Eenmaal klaar zal het wel stabiel zijn, ik heb bij mijn wahoo fietscomputers inmiddels eigenlijk zelden problemen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47

Roozzz

Plus ultra

Aghanim schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:50:
[...]

Mooi en terecht verhaal. Eigenlijk is het bijzonder dat je een enorm duur en uitgebreid sporthorloge hebt (Fenix/945 etc.) maar dit niet als vanzelfsprekend met elkaar samenwerkt. Hier kan Garmin eenvoudig een enorme stap voorwaarts zetten en monopolist worden (Firstbeat is hier de sleutel in). Concurrenten, Polar misschien nog een beetje, hebben hier geen antwoord op.
Helemaal eens. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit zelf niet ook zo zien, maar waarschijnlijk tegen softwarematige beperkingen aanliepen. En misschien is de acquisitie van Firstbeat wel deels ingestoken om dit mogelijk te gaan maken. Kan wel eens een hele impactvolle overname worden zo.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De Garmin Vivoactive 4s van mijn vriendin heeft besloten om geen stappen meer te tellen. Is er iets wat ik kan doen zodat hij weer stappen telt?

- Aan/uit meerdere malen geprobeerd
- Gesynchroniseerd via Garmin Express en Connect
- Firmware versie: 5.10 (volgens het horloge zijn er geen updates beschikbaar)

Voer liever geen factory reset uit als dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:18

m-vw

Dus?

Meer mensen bij wie Garmin Express (Windows) niet meer met de server wil verbinden?

Opgelost door nieuwe installatie.

[ Voor 20% gewijzigd door m-vw op 18-11-2020 20:52 ]

• Frenz64
rockhopper schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:53:
[...]

Omdat Philips een zeer grote portefeuille heeft in medische apparatuur vind ik het juist helemaal niet raar dat ze met een sensor komen van dat merk. Het klopt dat ze misschien in de horloge markt nog geen groot bewezen track record hebben. Maar het is sowieso nog een relatief jonge markt.
Die ervaring van Philips is vooral bij mensen die stil liggen :+ . Die laatste sensor was die in de Mio zei DCR? Maar het is een enkele en ik wil niet beweren dat er een sensor-race à la megapixel-race is, maar als je ziet hoeveel groene, gele en rode sensoren er onder de laatste Polars zitten en dat Garmin er ook meerdere heeft, dan vraag ik me wel af of de hardware toereikend is.

Nee, wat mij betreft haalt de Rival niet eens de beta tester status, dat zou zo zijn als hij wel meer features zou hebben, die niet helemaal jofel zouden werken. Nu ontbreken ze vooral. En dat voor een veel te hoge prijs imho.

• Marloestilburg
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-11-2020
Help! Mijn vivoactive 4s heeft het altijd goed gedaan. Echter sinds gisteren connect hij niet meer met mijn Philips koptelefoon. Nooit problemen mee gehad.

Bluetooth werkt nog op het horloge, en ook op koptelefoon. Ze willen alleen niet meer met elkaar verbinden.

Ik heb alles gedaan wat ik kon doen en opzoeken. Heb mijn hele horloge zelfs gereset maar dat mocht ook niet baten.

Wie kan me nog helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Frenz64 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:33:
[...]
Die ervaring van Philips is vooral bij mensen die stil liggen :+ . Die laatste sensor was die in de Mio zei DCR? Maar het is een enkele en ik wil niet beweren dat er een sensor-race à la megapixel-race is, maar als je ziet hoeveel groene, gele en rode sensoren er onder de laatste Polars zitten en dat Garmin er ook meerdere heeft, dan vraag ik me wel af of de hardware toereikend is.

Nee, wat mij betreft haalt de Rival niet eens de beta tester status, dat zou zo zijn als hij wel meer features zou hebben, die niet helemaal jofel zouden werken. Nu ontbreken ze vooral. En dat voor een veel te hoge prijs imho.
Beetje flauwe opmerking over de philips sensor. Het komt er gewoon op neer dat er verschillende partijen zijn en je jezelf vooral eerst moet afvragen of je het als een gimmick beschouwt of dat je er serieuze data van wil maken. In het tweede geval heb je eigenlijk niks te zoeken in optische HR.

Dus even verder op de gimmick gedachte, en ja ik weet dat het wel iets beter is dan een gimmick, maar omdat niemand er een medische licentie stempel op zet en het veel afhangt van huidskleur, beharing en hoe goed het horloge zit zal het voor de horloge fabrikanten eerder een kwestie van prijs zijn. De eerste generatie waarbij bij garmin het extern geleverd werd was beter dan de eerste generatie die garmin zelf produceerde. Kortom het is duidelijk een verhaal van geld is belangrijker dan nauwkeurigheid. Dit zie je overigens ook meteen terug in de gps nauwkeurigheid (en de tijd als je niet via gps synct)

In de huidige markt is de Rival beneden de maat, maar in feite loopt wahoo gewoon te veel achter de feiten aan. Ze hadden dit horloge 3 of 4 jaar eerder moeten uitbrengen, dan zaten ze redelijk goed. Maar ze zijn toch echt aan het peilen waar ze in de markt terecht gaan komen, hoe de sales gaan zijn, hoeveel ellende ze moeten oplossen en hoe lang dit gaat duren. Ik heb zelf meegedaan met de Karoo kickstarter (van hammerhead) wat weer een fietscomputer is. Daarvan werd in ieder geval duidelijk gemaakt dat ze echt beginnen vanaf 0. Dat duurde ongeveer twee jaar voordat het echt op peil was. Maar dan nog hou je het probleem dat een kleine vis als hammerhead (of wahoo) prijstechnisch niet op kan tegen de reus Garmin.

Maar als ze de problemen oplossen, luisteren naar de feedback van de community en deze toepassen, dan zit je meestal wel beter bij de kleine partijen. Garmin en software is bijna altijd ellende, en ik verwacht dat dat wel zo zal blijven helaas. Geen communicatie met de gebruikers en maar afwachten of je feedback gehoord laat staan toegepast gaat worden. Hardware matig zijn ze dan weer wel goed, maar ook hier zie je dat er consessies gedaan worden in gps chips en afwegingen: batterijduur versus formaat, opslag vs prijs.

Tot slot: ik denk dat de features bij wahoo er wel gaan komen. Als ze iets implementeren gebeurt het stapsgewijs zodat ze weten wat en waar het misgaat als het misgaat. Verder is er duidelijkere communicatie tussen het bedrijf en de gebruikers. Er zijn genoeg mensen die bij garmin weg willen of al tevreden "wahooligan" zijn dat de prijs wel te rechtvaardigen valt. Niet voor mij persoonlijk overigens, want ik vind het ook nog te veel beta. En ze hebben een duidelijke doelgroep, gericht op sporters, en niet "iedereen" zoals garmin.

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:23
Ongeveer 10jr geleden golfde ik veel en graag. Toen de kinderen kwamen werd dat snel minder, uiteindelijk zelfs gestopt.
Nu de kinderen wat groter zijn komt er weer wat meer tijd de draad op te pakken, corona helpt ook een handje.....

Nu heb ik al jaren een Samsung Watch en kan niet meer zonder, eigenlijk alleen voor de notificaties zodat ik niet elke keer m'n telefoon uit m'n zak hoef te pakken.

Ik wil nu overstappen naar een Garmin. Naast het golfen wandel en fiets ik veel, race en MTB.
Er zijn "dedicated" golfhorloges bij Garmin, o.a. de S62 en Marq Golfer.
Op o.a. de Fenix 6 zit ook een golffunctie met maps van alle golfbanen.

Kunnen beide horloges ongeveer evenveel of is er een duidelijk verschil in deze 2?
De S62 heeft een touchscreen, dat lijkt me wat fijner.
De Fenix is meer een alleskunner (en een mooi horloge vind ik), doe ik dan concessies in jullie ogen?

• Frenz64
rockhopper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:24:
[...]

........En ze hebben een duidelijke doelgroep, gericht op sporters, en niet "iedereen" zoals garmin.
Ik denk dat het wat platter is dan dat. Wahoo zag een markt voor een fietscomputer en heeft een taartstukje veroverd en wil nu een stukje (premium) markt van Garmin beconcurreren op het sporthorloge vlak. Coros doet hetzelfde. Je ziet zelfs dat Huami met de nieuwe Zepp Z richting premium pricing gaat (los van de actual performance van het horloge), hoewel Huami mogelijk meer gefocust is op Samsung. Suunto & in mindere mate Polar hebben door dat ze geen partij zijn voor Garmin als het gaat om features. Daar komt Wahoo ook nog wel achter ben ik bang. Bovendien is de Garmin merknaam te sterk, de userbase te groot en het productpalet te breed en daarmee de voorsprong op alle andere concurrenten. De enige die imo Garmin kan bedreigen is Apple, als die besluiten een dedicated sportvariant te maken van de AW. Google is op korte termijn geen bedreiging, is die Fitbit deal nu eindelijk goedgekeurd?

(die Philips grap was idd niet m'n beste poging lollig te zijn)

• rockhopper
@Frenz64 Ik zie in het toestel van wahoo toch meer sport focus. Dat kan natuurlijk veranderen, maar door het weglaten van muziek, contactloos betalen en "smart apps" is het een veel nauwere doelgroep dan veel van de garmin horloges.
Gooi er muziek en wat slaapfuncties/smart functies op en veel mensen hebben al genoeg aan een horloge, de gps is "bonus" zeg maar. Dat is niet de groep die ik hier op tweakers in dit topic zie overigens... Maar doordat er op dit moment veel ontbreekt bij de wahoo hou je op dit moment de doelgroep over die min of meer sterk sport oriented is.

Het zou ook over ambitieus zijn om bij een eerste toestel jezelf meteen als concurrent te zien. Ze zullen proberen een deel van de markt af te pakken, maar Garmin is echt bizar veel groter dat het nooit een echte concurrent zal zijn. Ik hoop dat ze (wahoo dus) goed luisteren naar de feedback en een solide toestel doorontwikkelen, dat zal garmin wel scherp(er) houden.

Ik vraag me trouwens af wie er groter is apple of garmin, het zijn toch wel twee verschillende bedrijven met een heel klein stukje overlap maar. Ook filosofisch (gedachte achter het bedrijv) zijn ze erg verschillend. Voor beide niet heel interessant om elkaar in de weg te zitten.

Voor mij is de release in ieder geval een positief iets, weer een concurrent erbij (of meer: speler op de markt erbij) en ook toepassingen van ander materiaal (sensor, gps en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:56
Ik heb Google geraadpleegd, maar het verlossende antwoord niet kunnen vinden.
Mijn horloge (Garmin Forerunner 45) neemt laps op van 1km. Als ik 1km heb gelopen trilt mijn horloge. Dan kijk ik vaak even. Ik zie dan alleen ronde nummer en de tijd. Soms zijn mijn laps korter, bijv. 500m.
Dan wil ik zien: 500m (dist.) / 2:00 (time) / 4:00 (lap pace).
Is dit in te stellen? Ik wil dit niet met data fields oplossen, want dan is mijn volgende ronde al begonnen en ik kijk pas als het horloge trilt dus kan ik het gemiddelde van de vorige ronde niet meer zien.

Ik heb alleen lap pace als data field instellen gevonden, maar dat wil ik niet.
Is dit mogelijk met de FR45? Of alleen met hoger segment horloges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:38:
Mijn horloge (Garmin Forerunner 45) neemt laps op van 1km. Als ik 1km heb gelopen trilt mijn horloge. Dan kijk ik vaak even. Ik zie dan alleen ronde nummer en de tijd. Soms zijn mijn laps korter, bijv. 500m.
Is dit in te stellen? Ik wil dit niet met data fields oplossen, want dan is mijn volgende ronde al begonnen en ik kijk pas als het horloge trilt dus kan ik het gemiddelde van de vorige ronde niet meer zien.

Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, maar wil je de afstand, tijd en pace zien van de laatste voltooide ronde? Op mijn 645 heb je hier ook data velden voor ‘afstand laatste ronde’, ‘tijd laatste ronde’, ‘laatste rondetempo’. Deze heb ik b.v, op pagina 3 staan tijdens een hardloopsessie. Ik verwacht eigenlijk dat een FR45 deze ook wel zal hebben, maar misschien heeft Garmin dat wel beperkt.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Roodey schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:38:

Volgens de handleiding kan je hier inderdaad niets anders instellen dan tijd bij de forerunner 45. De 245, 645 en 945 kunnen dit tot op zekere hoogte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:56
@PatrickC die velden kan ik niet kiezen :-(
@Poekie dank, kan het daar dus ook niet instellen.

Bij het volgende horloge hier gaat naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Roodey schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:49:
@PatrickC die velden kan ik niet kiezen :-(
@Poekie dank, kan het daar dus ook niet instellen.

Bij het volgende horloge hier gaat naar kijken.
De oplossing van @PatrickC werkt inderdaad niet, want de 45 heeft die last lap pace (of last lap time) niet als dataveld.
Moet eerlijk zeggen dat dit me wel verbaast, had verwacht dat dat wel mogelijk zou zijn.

Bij het kiezen van een nieuw horloge dus even opletten wat de mogelijkheden zijn door de handleiding alvast uit te pluizen, al kan ik me voorstellen dat je van te voren niet had verwacht dat je wilde dat je horloge dit kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat het nog mogelijk is met een Connect IQ dataveld, want de FR45 ondersteunt die optie wel. Maar als ik op Connect IQ kijk, dan zie ik zo snel geen data velden compatible met de FR45. Waarschijnlijk heeft die maar heel beperkt geheugen hiervoor en laten ontwikkelaars daardoor dit horloge links liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 14:32
Onder Instellingen - > Activiteiten en Apps - > Hardlopen - > Hardlopen instellingen - > Autolap kun je de afstand van de ronde instellen. Misschien zoek je deze instelling.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
PatrickC schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:58:
Misschien dat het nog mogelijk is met een Connect IQ dataveld, want de FR45 ondersteunt die optie wel. Maar als ik op Connect IQ kijk, dan zie ik zo snel geen data velden compatible met de FR45. Waarschijnlijk heeft die maar heel beperkt geheugen hiervoor en laten ontwikkelaars daardoor dit horloge links liggen.
Je kunt alleen watch faces maken voor de FR45, vandaar het ontbreken van datavelden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frij5fd
Ik kom er net achter dat de Fenix 5x als enige horloge met 128kB geen update gaat krijgen naar de IQ 3.2 firmware. De Fenix 5 plus serie en later wel, verder ook de FR245, FR945 en VA4(s). De 3.2 firmware heeft een aantal aardige nieuwigheden, onder andere dat voor gebruikers van Stryd en Training peaks power workouts het mogelijk is om power targets voor workout steps in datavelden te laten zien. Een aantal tria-atleten en serieuze hardlopers worden daar blij van, merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Frij5fd schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:45:
Ik kom er net achter dat de Fenix 5x als enige horloge met 128kB geen update gaat krijgen naar de IQ 3.2 firmware. De Fenix 5 plus serie en later wel, verder ook de FR245, FR945 en VA4(s). De 3.2 firmware heeft een aantal aardige nieuwigheden, onder andere dat voor gebruikers van Stryd en Training peaks power workouts het mogelijk is om power targets voor workout steps in datavelden te laten zien. Een aantal tria-atleten en serieuze hardlopers worden daar blij van, merk ik
Heb je een bron? Ik zie op het garmin forum een berichtje staan https://forums.garmin.com...iq-3-2---fenix-6x-support dat Connect IQ 3.2 nog komt voor de Fenix 5+ maar dat was drie maanden geleden en niet van Garmin zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 22:11
Iemand toevallig info of de Huawei GT 2 (pro) ondersteuning voor Strava gaat krijgen.
( Beetje glazen bol vraag, maar toch, je weet maar nooit )

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 23-11-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:45:
Voor de FR645 Music is er ook een beta firmware beschikbaar welke IQ 3.2 ondersteunt, dus ik verwacht dat dit horloge ook IQ 3.2 ondersteuning gaat krijgen.
https://forums.garmin.com.../beta---645-music-sw-6-84

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 23-11-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 01:46
Peter86 schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:09:
[...]

Heb je een bron? Ik zie op het garmin forum een berichtje staan https://forums.garmin.com...iq-3-2---fenix-6x-support dat Connect IQ 3.2 nog komt voor de Fenix 5+ maar dat was drie maanden geleden en niet van Garmin zelf
Hij schreef over de 5X, niet de 5+ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
baronruud schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:20:
Iemand toevallig info of de Huawei GT 2 (pro) ondersteuning voor Strava gaat krijgen.
( Beetje glazen bol vraag, maar toch, je weet maar nooit )
Als Huawei daar geen plannen rond aankondigt, dan is de kans zeer klein dat ze dit nog gaan uitrollen voor een horloge van meer dan een jaar oud. Maar als je dit topic in het Huawei consumentenforum leest, zijn er wel wat antwoorden van service medewerkers die suggereren dat Huawei er mee bezig is, maar:
- zo'n service medewerkers weten helemaal niet wat er bij R&D op de planning staat
- dit was bij de originele Watch GT twee jaar geleden ook al een probleem en ik geloof niet dat dit twee jaar duurt dus het zal heel laag op de prioriteitenlijst staan.

Het is ook heel goed mogelijk dat Strava niet mag handelen met Huawei omwille van het handelsverbod dat geldt voor bedrijven gevestigd in de VS. Maar alle benodigde informatie is vrij toegankelijk, Huawei heeft Strava niet nodig om deze functionaliteit te ontwikkelen en de API call om een (TCX of FIT) bestand te uploaden ziet er mij eenvoudig genoeg uit, moet toch doenbaar zijn voor een team dat een functionele smartwatch heeft kunnen maken. Alleen voor het uploaden van grote aantallen activiteiten zal een overeenkomst met Strava aangegaan moeten worden.

Er is wel Hitrava waarmee je Huawei Health activiteiten naar TCX bestanden kunt converteren, maar als ik het goed lees moet je daar elke keer je data voor opvragen (dat recht hebben we omwille van GDRP/AGV), converteren naar TCX met Hitrava en dat dan nog zelf uploaden naar Strava. Ik vind het echt niet de moeite waard als je dit op een pc moet doen, als ik gesport heb met mijn Garmin dan staat het al op Strava nog voor mijn schoenen uit zijn.

Misschien is Strava niet zo alomtegenwoordig in Azië of zeker China, en ik denk ook dat Huawei liever heeft dat je hun platform gebruikt en niet dat van een ander, waarschijnlijk is dat net hun verdienmodel.

Ik zou je in deze klasse (goedkopere smartwatch waar je ook mee kunt sporten) dan eerder een Amazfit GTR 2 aanraden, die synchroniseert wel met Strava. Maar afhankelijk waar je de lijn trekt, is dat ook meer een smartwatch dan een sporthorloge, dus het hangt er vanaf wat je er mee wilt. Als sport het voornaamste doel is, kijk dan eerder bij een Garmin/Coros/Suunto/Polar/ ik vergeet er waarschijnlijk nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
MacPoedel schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:53:
[...]

Als Huawei daar geen plannen rond aankondigt, dan is de kans zeer klein dat ze dit nog gaan uitrollen voor een horloge van meer dan een jaar oud. Maar als je dit topic in het Huawei consumentenforum leest, zijn er wel wat antwoorden van service medewerkers die suggereren dat Huawei er mee bezig is, maar:
- zo'n service medewerkers weten helemaal niet wat er bij R&D op de planning staat
- dit was bij de originele Watch GT twee jaar geleden ook al een probleem en ik geloof niet dat dit twee jaar duurt dus het zal heel laag op de prioriteitenlijst staan.

Het is ook heel goed mogelijk dat Strava niet mag handelen met Huawei omwille van het handelsverbod dat geldt voor bedrijven gevestigd in de VS. Maar alle benodigde informatie is vrij toegankelijk, Huawei heeft Strava niet nodig om deze functionaliteit te ontwikkelen en de API call om een (TCX of FIT) bestand te uploaden ziet er mij eenvoudig genoeg uit, moet toch doenbaar zijn voor een team dat een functionele smartwatch heeft kunnen maken. Alleen voor het uploaden van grote aantallen activiteiten zal een overeenkomst met Strava aangegaan moeten worden.

Er is wel Hitrava waarmee je Huawei Health activiteiten naar TCX bestanden kunt converteren, maar als ik het goed lees moet je daar elke keer je data voor opvragen (dat recht hebben we omwille van GDRP/AGV), converteren naar TCX met Hitrava en dat dan nog zelf uploaden naar Strava. Ik vind het echt niet de moeite waard als je dit op een pc moet doen, als ik gesport heb met mijn Garmin dan staat het al op Strava nog voor mijn schoenen uit zijn.

Misschien is Strava niet zo alomtegenwoordig in Azië of zeker China, en ik denk ook dat Huawei liever heeft dat je hun platform gebruikt en niet dat van een ander, waarschijnlijk is dat net hun verdienmodel.

Ik zou je in deze klasse (goedkopere smartwatch waar je ook mee kunt sporten) dan eerder een Amazfit GTR 2 aanraden, die synchroniseert wel met Strava. Maar afhankelijk waar je de lijn trekt, is dat ook meer een smartwatch dan een sporthorloge, dus het hangt er vanaf wat je er mee wilt. Als sport het voornaamste doel is, kijk dan eerder bij een Garmin/Coros/Suunto/Polar/ ik vergeet er waarschijnlijk nog een paar.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik wil eigenlijk een mooi horloge met sowieso Strava mogelijkheid en eigen gps. Dus puur sport niet. Voor mountainbike en hardlopen alleen.
Maar ik vind de Garmin Venu ook een prachtig ding, alleen scherm is wat slechter afleesbaar buiten begreep ik. Daarom kijk ook naar de Vivoactive 4(s). Dus qua budget is de Venu de max.
Maar had ook GTR 2 gezien en die staat ook op de keuzelijst.
Samsung/Apple wil ik niet, die heeft iedereen. Fossil Gen5 heeft m'n zwager, valt ook af.
Ik wil ook niet een te grote kast aan mijn pols en 46mm is echt de max, liever kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
@baronruud Misschien moet je eens kijken naar het nieuwe merk Zepp (is net als Amazfit een Huami merk), iets chiquere GTR2. De nieuwste is heel fraai vind ik, maar wel duurder als in Venu territory

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@baronruud Er is een reden waarom sommige horloges veel vaker verkocht worden dan andere horloges. Die zijn over het algemeen ook beter ;)

Huawei ondersteunt geen Strava en de goedkopere Amazfit horloges hebben een slechte gps. De Venu is prima afleesbaar in de zon.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 23-11-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Frenz64 schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:38:
@baronruud Misschien moet je eens kijken naar het nieuwe merk Zepp (is net als Amazfit een Huami merk), iets chiquere GTR2. De nieuwste is heel fraai vind ik, maar wel duurder als in Venu territory
De Zepp Z bedoel je? Die ziet er echt mooi uit _/-\o_
Qua looks zou ik hem direct kopen. Is even reviews checken. Als die maar Strava kan.
Alleen nog maar verkrijgbaar in US.

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 23-11-2020 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Yup, die bedoel ik @baronruud en de reviews die er zijn moet je wel met een paar flinke korrels zout nemen, Die zijn zonder uitzondering gesponsord. Qua slechte gps waar @Aghanim aan refereert heeft hij wel een punt (door eigen ervaring). Aan de andere kant, mijn Amazfit Stratos zit er zelden naast en voldoet prima. Zepp is boven Amazfit gepositioneerd, dus die gok zou ik wel aandurven (maar blijft een beetje een gok totdat een serieuze partij de Zepp reviewt).

Maar dat Zepp Z een plaatje is ben ik met je eens, hands down het fraaiste horloge wat mij betreft.

Deze partij is iig kritisch: https://www.androidauthority.com/zepp-z-review-1177104/

[ Voor 7% gewijzigd door Frenz64 op 23-11-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 10:41
Frenz64 schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:20:
Yup, die bedoel ik @baronruud en de reviews die er zijn moet je wel met een paar flinke korrels zout nemen, Die zijn zonder uitzondering gesponsord. Qua slechte gps waar @Aghanim aan refereert heeft hij wel een punt (door eigen ervaring). Aan de andere kant, mijn Amazfit Stratos zit er zelden naast en voldoet prima. Zepp is boven Amazfit gepositioneerd, dus die gok zou ik wel aandurven (maar blijft een beetje een gok totdat een serieuze partij de Zepp reviewt).

Maar dat Zepp Z een plaatje is ben ik met je eens, hands down het fraaiste horloge wat mij betreft.

Deze partij is iig kritisch: https://www.androidauthority.com/zepp-z-review-1177104/
Ik heb mijn stratos 2 al 1.5 jaar en qua GPS doet die het prima, ik sport 5 keer in de week met fietsen en hardlopen. Als die niet voldeed had ik allang wat anders, ik heb er wel een Scosche hartslagband bij, hartslag op de pols voldoet over het algemeen niet, maar dat is bij bijna alle hardloophorloges wanneer je interval gaat doen. De stratos 2 heeft Strava ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Stratos heeft een andere GPS chip dan de goedkopere modellen. Los van dat ik de Stratos niet ken, kan ik de goedkopere modellen (GTR / GTS) in elk geval niet aanraden als je op pace wilt hardlopen of intervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nu ik wat vaker en fanatieker hardloop en dat graag zonder telefoon doe, heb ik behoefte aan een knap horloge. Ik ben niet heel veeleisend en zal hem alleen met hardlopen dragen, maar de volgende zaken moeten er sowieso op zitten:

- Ingebouwde GPS (want ik loop zonder telefoon)
- Mogelijkheid om muziek te luisteren, door bijv. Spotify playlists te kunnen opslaan
- Liefst in 1 oogopslag gelopen afstand, huidig tempo en gemiddeld tempo kunnen zien

Verder ben ik totaal onbekend met hartslag/stress/saturatie/andere gezondheidsfuncties, maar de hartslagfunctie lijkt me een handige om te hebben. Het noemen waard is dat ik vooral een recreatieve loper ben en niet persé tot het gaatje hoef te gaan, maar ik wil wel een beetje tracken wat ik doe.

Ik kom uit op de Garmin Vivoactive 4(L). Met name vanwege de muziekfunctie.
Of mis ik iets en zijn er andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:46
Timmert schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:32:
Nu ik wat vaker en fanatieker hardloop en dat graag zonder telefoon doe, heb ik behoefte aan een knap horloge. Ik ben niet heel veeleisend en zal hem alleen met hardlopen dragen, maar de volgende zaken moeten er sowieso op zitten:

- Ingebouwde GPS (want ik loop zonder telefoon)
- Mogelijkheid om muziek te luisteren, door bijv. Spotify playlists te kunnen opslaan
- Liefst in 1 oogopslag gelopen afstand, huidig tempo en gemiddeld tempo kunnen zien

Verder ben ik totaal onbekend met hartslag/stress/saturatie/andere gezondheidsfuncties, maar de hartslagfunctie lijkt me een handige om te hebben. Het noemen waard is dat ik vooral een recreatieve loper ben en niet persé tot het gaatje hoef te gaan, maar ik wil wel een beetje tracken wat ik doe.

Ik kom uit op de Garmin Vivoactive 4(L). Met name vanwege de muziekfunctie.
Of mis ik iets en zijn er andere aanraders?
Forerunner 245/645 music?

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kan, maar wat is het voordeel daarvan boven de Vivoactive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Timmert Handig lijkt me: Hartslag direct zichtbaar?
Mijn ervaring is dat het "huidige tempo" te grillig is om op te kunnen lopen/ te sturen. Heeft imho amper zin.

Het ontwikkelen van het gevoel voor een tempo in relatie tot de hartslag lijkt me een van de belangrijkste zaken, dus het lijkt me dan erg handig om daar inzicht in te krijgen hoe dat bij jou zit. De afstand/tijd die daarvoor nodig is icm de hartslag helpen je daar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

route99 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:45:
@Timmert Handig lijkt me: Hartslag direct zichtbaar?
Mijn ervaring is dat het "huidige tempo" te grillig is om op te kunnen lopen/ te sturen. Heeft imho amper zin.

Het ontwikkelen van het gevoel voor een tempo in relatie tot de hartslag lijkt me een van de belangrijkste zaken, dus het lijkt me dan erg handig om daar inzicht in te krijgen hoe dat bij jou zit. De afstand/tijd die daarvoor nodig is icm de hartslag helpen je daar bij.
Daar zit wel wat in, al heb ik de keren dat ik met telefoon liep (wat ik echt vreselijk vind) wel het idee gehad dat ik iets had aan die "huidig tempo" functie.

Maargoed, ik neem aan dat je zelf kan customizen welke data je wil hebben weergegeven? Of werkt dat niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Timmert Ja, in principe heb je bij alle iig smart Garmins die geschikt zijn harlopen een veldkeuze, vaak max 4 velden, maar je kunt ook 2 of 1 veld laten zien op het actieve scherm.

Tip: Lees voor je aankoopt gewoon de handleiding door van de Garmin die je op het oog hebt en kijk of dat bevalt of juist niet... kun je beter vooraf doen.. immers ales staat online....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Timmert Naast de eerder genoemde opties kun je ook nog kijken naar de Venu en Venu Sq Music Edition.
Ik heb even 4 kandidaten langs elkaar gezet:
https://buy.garmin.com/nl...225&compareProduct=643382
De FR245 Music heeft met name op gebied van trainings-, plannings- en analysefuncties meer opties, maar ik vraag me af of die voor jou wel interessant zijn.

De FR645 Music is ook nog een optie (is ook al eerder genoemd), maar dat horloge is wel al bijna 3 jaar op de markt. Is verder wel een prima horloge (heb ‘m zelf al 2,5 jaar), maar sommigen hebben een probleem met afbrekende bevestigingen bij de bandjes.

Andere opties met muziek bij Garmin (FR745, FR945 en de Fenix serie) zijn nog geavanceerder en ook een heel stuk duurder, dus die vallen waarschijnlijk wel af.

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 24-11-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PatrickC schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:05:
@Timmert Naast de eerder genoemde opties kun je ook nog kijken naar de Venu en Venu Sq Music Edition.
Ik heb even 4 kandidaten langs elkaar gezet:
https://buy.garmin.com/nl...225&compareProduct=643382
De FR245 Music heeft met name op gebied van trainings-, plannings- en analysefuncties meer opties, maar ik vraag me af of die voor jou wel interessant zijn.

De FR645 Music is ook nog een optie (is ook al eerder genoemd), maar dat horloge is wel al bijna 3 jaar op de markt. Is verder wel een prima horloge (heb ‘m zelf al 2,5 jaar), maar sommigen hebben een probleem met afbrekende bevestigingen bij de bandjes.

Andere opties met muziek bij Garmin (FR745, FR945 en de Fenix serie) zijn nog geavanceerder en ook een heel stuk duurder, dus die vallen waarschijnlijk wel af.
Thanks! Ik ben overigens niet persé aan Garmin gebonden hoor. Als er andere alternatieven zijn dan houd ik me daar ook voor aanbevolen.

Wat ik wel lees, is dat de Garmin horloges problemen hebben met bepaalde koptelefoons/earbods. Zijn er VA4 bezitters die daar ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Timmert schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:42:
[...]

Ik ken alleen de forerunner serie maar zijn enkel en alleen horloge ontworpen voor sport en niet als smartwatch/lifestyle horloge...
Wellicht zelf even vergelijken qua specs met VS website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:47:
[...]

Daar zit wel wat in, al heb ik de keren dat ik met telefoon liep (wat ik echt vreselijk vind) wel het idee gehad dat ik iets had aan die "huidig tempo" functie.

Maargoed, ik neem aan dat je zelf kan customizen welke data je wil hebben weergegeven? Of werkt dat niet zo?
Je hebt een vraag die veel en vaak voorbijkomt. Mijn eerste reactie bij dit soort vragen is een link naar DCRainmaker. Hier staan alle horloges op een rijtje, met alle features en verschillen. Wat mij betreft dé bron voor iemand die nog niet weet wat de keuzes zijn. Zijn reviews zijn ook erg goed (en lang), leef je uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Peter86 schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:09:
[...]

Dit kwam uit het developers forum van Garmin, maar inmiddels weet ik dat deze info onvolledig is. Ook de Fenix 5x heeft al de beta firmware voor 3.2. Op dit moment durf ik niet meer te zeggen welk horloge wel of niet 3.2 gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Timmert schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:42:
[...]

De Vivoactive 4 (ik heb zelf de 4S) heeft een touchscreen + 2 knoppen, de forerunner heeft 5 knoppen. De vivoactive leunt wat meer naar lifestyle, de forerunner meer naar puur sporthorloge. Of je liefst knoppen of touchscreen hebt hangt van je gebruik af, knoppen werken altijd, touchscreen kan mogenlijk lastig zijn in water, met handschoenen, blindelings bedienen, ... . Knoppen zijn misschien minder intuitief vergeleken met swipen. De Forerunner heeft (afhankelijk van model) meer sportprofielen.

[ Voor 3% gewijzigd door bertware op 24-11-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zo ongeveer het totale gamma aan Garmin horloges met muziek ondertussen wel geprobeerd met mijn Jabra Elite 75T en die werken allemaal probleemloos. Wellicht ligt het meer aan welke oordoppen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:55
Aghanim schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:35:
Ik heb zo ongeveer het totale gamma aan Garmin horloges met muziek ondertussen wel geprobeerd met mijn Jabra Elite 75T en die werken allemaal probleemloos. Wellicht ligt het meer aan welke oordoppen je hebt.
Nee hoor, ik heb ook herhaaldelijk problemen met mijn Jaybird Vista gehad. Na het eerste liedje liep hij standaard vast. Na enig opzoekwerk mijn bluetooth versie manuee gedowngrade naar 5.04.. (Fenix 6 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Timmert schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:18:
[...]
Wat ik wel lees, is dat de Garmin horloges problemen hebben met bepaalde koptelefoons/earbods. Zijn er VA4 bezitters die daar ervaring mee hebben?
VA4S in combinatie met een Sony hoofdtelefoon werkt probleemloos hier, alleen het verbinden kan soms even duren (3 tot uitzonderlijk 20 a 30 seconden), maar daarna werkt hij perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 20:26
Timmert schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:18:
[...]

Thanks! Ik ben overigens niet persé aan Garmin gebonden hoor. Als er andere alternatieven zijn dan houd ik me daar ook voor aanbevolen.

Jabra 65T Elite Active perfect.. geen issues (ook even goed gekeken wat er goed op werkte..)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:06:
[...]

Nee hoor, ik heb ook herhaaldelijk problemen met mijn Jaybird Vista gehad. Na het eerste liedje liep hij standaard vast. Na enig opzoekwerk mijn bluetooth versie manuee gedowngrade naar 5.04.. (Fenix 6 pro)
Kan dus aan de combi van jouw oordoppen en Garmin/Fenix liggen. Er zijn andere oordoppen die het probleemloos doen met de F6 Pro (Jabra Elite 75T bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Aghanim schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:36:
[...]

Kan dus aan de combi van jouw oordoppen en Garmin/Fenix liggen. Er zijn andere oordoppen die het probleemloos doen met de F6 Pro (Jabra Elite 75T bijvoorbeeld).
Dus er komt een nieuwe bluetooth sensor update, en dan ineens werken mijn oordopjes niet meer die eerst maandenlang perfect werkten, en dat ligt dan aan de combo? :) Na de downgrade werkt alles weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:01
Frij5fd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:32:
[...]

Dit kwam uit het developers forum van Garmin, maar inmiddels weet ik dat deze info onvolledig is. Ook de Fenix 5x heeft al de beta firmware voor 3.2. Op dit moment durf ik niet meer te zeggen welk horloge wel of niet 3.2 gaan krijgen
5X+ ieg wel, heb hem net binnen gehaald met fw 14.0. Wat is het voordeel van 3.2 eigenlijk?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:53:
[...]

5X+ ieg wel, heb hem net binnen gehaald met fw 14.0. Wat is het voordeel van 3.2 eigenlijk?
Wat ik weet: datavelden kunnen alerts hebben en kunnen instelbaar zijn vanaf het horloge. dat laatste geldt ook voor watch faces

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:49:
[...]

Dus er komt een nieuwe bluetooth sensor update, en dan ineens werken mijn oordopjes niet meer die eerst maandenlang perfect werkten, en dat ligt dan aan de combo? :) Na de downgrade werkt alles weer perfect.
Lees je eigen bericht nog eens na. Daar staat de oorzaak van je probleem benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Waar blijven de BF deals jongens :-)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:35

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Requiem19 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:43:
Black Friday is hier net als de 19% BTW actie van de MM..... Heel soms zit er echt iets tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Doet de MM tegenwoordig 19%? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 10:54
Requiem19 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:43:
Ze hebben veel modellen met 20% korting, dus zeker de moeite waard om daar te kijken.
https://www.horloge.nl/garmin/fenix/
Kortingscode:BLF20

Ik heb zojuist de Garmin Fenix 6 Sapphire Titanium met 170E korting besteld bij Horloge.nl !
https://www.horloge.nl/ga...artwatch-010-02158-14.htm

Na wat zoekwerk was dit de beste aanbieding die ik kon vinden. Wilde eigenlijk degen met de titanium armband (daar zit de oranje bij) maar die hebben ze niet bij Horloge.nl en op andere plekken is die niet in de aanbieding.

Ben benieuwd, ik heb nu nog een Garmin Vivosport!

[ Voor 16% gewijzigd door Sc0tTy op 24-11-2020 23:16 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Aghanim schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:41:
[...]

Lees je eigen bericht nog eens na. Daar staat de oorzaak van je probleem benoemd.
Klopt, en daarna heb ik gezegd dat hij voor de update probleemloos werkte. Daarenboven werkt Bluetooth met standaarden zodat apparaten perfect met elkaar kunnen communiceren, dus het zou überhaupt totaal niet mogen uitmaken welke oortjes het zijn. Er zou niets "beter" moeten werken als zowel oortjes en horloge dezelfde taal spreken. Er is duidelijk iets gewijzigd bij die nieuwe update van de Bluetooth sensor van Garmin, wat resulteerde in mindere connectie. Dat ze probleemloos werkten voor de update en na de downgrade van de sensorsoftware staaft mijn stelling net perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Omgerekend minder zelfs...nog geen 18% destijds.
(Excuus off topic. Kon het niet laten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Vanochtend zag ik via pepper de Garmin Venu voorbij komen voor 189. Ik was al opzoek naar een sportwatch ik ben net een paar weken fanatiek bezig met trainen, dus ik wilde niet een high-end watch. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen. Ik hou van cijfers :Y

(Nou hopen dat die geleverd wordt voor zo’n prijs)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
baronruud schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:08:
[...]

Omgerekend minder zelfs...nog geen 18% destijds.
(Excuus off topic. Kon het niet laten)
De korting is 21/121 = 17,35% inderdaad.

In de oude 19% actie die jij aanhaalt was de korting nog wat lager, 19/119 = 15,9%.

Hoe hoger het btw-tarief, hoe meer korting we dus krijgen bij de MM :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34
Cloclo100 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:43:
[...]

Klopt, en daarna heb ik gezegd dat hij voor de update probleemloos werkte. Daarenboven werkt Bluetooth met standaarden zodat apparaten perfect met elkaar kunnen communiceren, dus het zou überhaupt totaal niet mogen uitmaken welke oortjes het zijn. Er zou niets "beter" moeten werken als zowel oortjes en horloge dezelfde taal spreken. Er is duidelijk iets gewijzigd bij die nieuwe update van de Bluetooth sensor van Garmin, wat resulteerde in mindere connectie. Dat ze probleemloos werkten voor de update en na de downgrade van de sensorsoftware staaft mijn stelling net perfect.
Net zoiets als dat maandenlang geen enkele Garmin watch met geen enkele Huawei telefoon meer kon praten eind 2018, na firmware updates. >:)

Zo standaard is BT niet. Garmin en Huawei hebben achter de schermen behoorlijk ruzie gehad volgens mij over wie dit nu moest fixen, maar uiteindelijk heeft Garmin het gefixed in firmware. (Waarbij ik met mijn huawei overigens wel vaker gek gedrag zie met BT, waar de samsung nooit last van heeft)
Dus ja, ze spreken dezelfde taal, maar blijkbaar niet hetzelfde dialect.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:43:
[...]

Mijn punt is meer dat niet per definitie alle bluetooth oordopjes na die sensor update problemen hadden. Dat kan best aan een specifiek merk/type oordopje liggen omdat de implementatie van de bluetooth standaard wellicht verschilt (ik ben geen specialist).

Maar goed, het wordt een semantische discussie en volgens mij zijn we het niet oneens met elkaar :)

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:40
Van Peppers: Garmin Forerunner 245 aan €198,18

https://www.amazon.nl/Gar...-10-Montre/dp/B07RCJV4PT/

Gisteren nog aangegeven door DC Rainmaker als zijn keuze voor de Data Driven Athlete/Runner (samen met de Coros Pace 2) (buyers recommendations guide).

Ik heb nu de Polar M430, maar die begint al vaak eens te falen qua GPS, en looptochten/fietstochten van meer dan 4u zijn al op het randje qua batterij. Nu dus ingeven op de altimeter, maar voor de rest alleen verbeteringen voor een super prijs.

Eigenlijk zocht ik een iets meer premium uitstraling zoals de Forerunner 645, maar die krijgt de laatste ontwikkelingen van Garmin al een tijdje niet meer, terwijl het wel hun premium loophorloge is in de Forerunner-reeks. De Fenix 6/745/945 zijn me te duur, en een oud model heeft mijn voorkeur niet (Fenix 5, 735/935). De Coros Apex leek me ook interessant, maar de reviews vorig jaar waren toch niet zo goed, en op de Coros Pace 2 mis ik toch de navigatie (en is het platform voorlopig nog minder dan bij Garmin).

Dus nu voorlopig de Forerunner 245, en we zien wel wat Garmin/Coros volgend jaar uitbrengen, en hoe Apple ook evolueert qua batterij.

• Frenz64
Je mist (o.a.) navigatie bij de Pace 2 en kiest voorlopig de FR245? Die snap ik even niet @Tazzie79

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzie79
Frenz64 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:36:
Je mist (o.a.) navigatie bij de Pace 2 en kiest voorlopig de FR245? Die snap ik even niet @Tazzie79
In de FR245 zit er een basis breadcrumb navigatie, waar dit niet in Pace 2 zit. Het is toch beter dan niets. ;)

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-10 10:15
Waar mijn Garmin FR245 voorheen een minuutje of wat nodig had om een goede HR te registeren heb ik nu vaak een kwartier lang een inaccurate meting. Herkent iemand dit van de laatste weken?

Onderstaand wat voorbeelden waar je ziet dan het pas na zo'n 3k/15 minuten stabiliseert. Bij het laatste voorbeeld zie je dit aan het einde van mijn loop ook weer terug. Ik begrijp dat de polsmeting nooit 100% accuraat zal zijn, maar ik heb mijn FR245 inmiddels bijna 1,5 jaar en heb dit zo nooit eerder gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9f6GzrC5zL5PhzfKMQga5zpWIq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7VqQKbo4vJ9uRYAkMqRidZaB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBdgFrMUZqQ_ethZQ5hxxksO_wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sf2XIF71frhDWwBU5G4a4Fa5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qS95e1cTjzTEPVuPkahQ3TjPRV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y7UgJ9IbVDQbt7j1tU6jgYcs.png?f=fotoalbum_large

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Bij kouder weer wordt OHR sons wat minder nauwkeurig... zou dat het verschil kunnen zijn?

• Tazzie79
Tim_W schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:33:
Waar mijn Garmin FR245 voorheen een minuutje of wat nodig had om een goede HR te registeren heb ik nu vaak een kwartier lang een inaccurate meting. Herkent iemand dit van de laatste weken?

Onderstaand wat voorbeelden waar je ziet dan het pas na zo'n 3k/15 minuten stabiliseert. Bij het laatste voorbeeld zie je dit aan het einde van mijn loop ook weer terug. Ik begrijp dat de polsmeting nooit 100% accuraat zal zijn, maar ik heb mijn FR245 en heb dit zo nooit eerder gehad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft dit niet te maken met de koude? Bij de Polar M430 werkt de hartslagmeting op de pols goed tijdens de warme maanden, maar eens het wat kouder wordt is die totaal niet meer betrouwbaar. Door de koude is er minder doorbloeding, en dus een slechtere OHR.
@Requiem19 zou ik idd ook denken

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-10 10:15
Ik zie dit verschijnsel niet terugkomen in mijn activiteiten van afgelopen winter. Ik kan me sowieso niet herinneren dit ooit eerder gezien te hebben.

Ik heb mijn FR245 inmiddels al even uit -en aangezet, maar dat mocht niet baten. :/

Strava Garmin 265

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Hier inmiddels hetzelfde fenomeen met de FR645. De Ohr was best betrouwbaar de laatste maanden maar sinds het wat kouder is kan ik er niet meer van op aan.
Gisteren 4x800m interval, daarvan klopt 3x de hartslag totaal niet (rond de 135 terwijl het +/-170 moest zijn). Normaal heb ik hier geen last van.

Mijn borstband is helaas versleten maar twijfel nog over een nieuwe band, de oh1 van Polar of gewoon accepteren dat de meting niet klop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodel1988
Fenix 6 Pro ruim 100,- minus adviesprijs bij Bol, goedkoper nog niet gezien; https://www.bol.com/nl/p/...m-zwart/9200000118517257/

Pagina: 1 ... 173 ... 324 Laatste