Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 169 ... 318 Laatste
Acties:
En dan wellicht een RVS bezel ipv plastic on nog wat te differentiëren. Zou ik wel op zitten te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn wensen voor een eventuele FR655:
- zelfde scherm als de Venu (dus ook touchscreen terug in de 600 serie)
- ontbrekende functies van de 245 toevoegen
- maps zou leuk zijn, maar blijft waarschijnlijk iets voor de 900 serie en Fenix serie
- RVS bezel behouden

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 30-09-2020 23:12 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-07 14:37
iLLEVAiHCAM schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:21:
Op de site van de Finse retailer Prisma is een aankondiging voor de Polar Vantage V2 verschenen. En, Polar geeft aan op 07 oktober met "iets" nieuws te komen. 1 + 1 = 2 ?
Volgende week wordt inderdaad de aankondiging van de Vantage V2 verwacht. Die gaat er net identiek uitzien als de eerste, zij het iets groter. Door de grotere antenne en nieuwere GPS chip zou ook de accuraatheid moeten verbeteren. De HR sensor van de Grit X komt uiteraard ook mee. Plus nog enkele andere features, zoals een iets grotere aanpasbaarheid van de watch faces, misschien ook de features van de Grit X (Fuel Wise, Hill splitter, weather widget), ECG, enz.
Bron: https://www.foroatletismo...-polar-vantage-v-515.html Ene "Stoneroses" heeft ergens een inside bron bij Polar en heeft een half jaar geleden ook de Grit X vooraf gelekt. Ook op de facebook groep Polar Vantage Users worden deze geruchten bevestigd door mensen met bronnen.

[ Voor 14% gewijzigd door chaola op 01-10-2020 09:45 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
PatrickC schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:11:
Mijn wensen voor een eventuele FR655:
- zelfde scherm als de Venu (dus ook touchscreen terug in de 600 serie)
- ontbrekende functies van de 245 toevoegen
- maps zou leuk zijn, maar blijft waarschijnlijk iets voor de 900 serie en Fenix serie
- RVS bezel behouden
Dus behalve het scherm, gewoon een 245? Ik hoop dat we toch iets meer mogen verwachten van een hoger model binnen de serie. Ik ben het met je eens dat maps waarschijnlijk te veel gevraagd is, maar je mag blijven hopen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De 245 heeft geen Pay, dat zou voor mij een essentiele feature op de 655 blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
chaola schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Volgende week wordt inderdaad de aankondiging van de Vantage V2 verwacht. Die gaat er net identiek uitzien als de eerste, zij het iets groter. Door de grotere antenne en nieuwere GPS chip zou ook de accuraatheid moeten verbeteren. De HR sensor van de Grit X komt uiteraard ook mee. Plus nog enkele andere features, zoals een iets grotere aanpasbaarheid van de watch faces, misschien ook de features van de Grit X (Fuel Wise, Hill splitter, weather widget), ECG, enz.
Bron: https://www.foroatletismo...-polar-vantage-v-515.html Ene "Stoneroses" heeft ergens een inside bron bij Polar en heeft een half jaar geleden ook de Grit X vooraf gelekt. Ook op de facebook groep Polar Vantage Users worden deze geruchten bevestigd door mensen met bronnen.
Ben benieuwd. Gebasseerd op z'n voorganger en de Grit X zal dat een mooi dingetje worden lijkt me zo, alleen jammer (althans vanuit mijn oogpunt dan) dat hij waarschijnlijk geen ANT+ heeft (gebasseerd op het feit dat de Vantage V1 en de Grit X dit niet hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rockhopper schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Dus behalve het scherm, gewoon een 245?
Nee, want de 645 heeft al functies die de 245 niet heeft, zoals Garmin Pay en de barometrische hoogtesensor.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
EdwinnR schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

Ben benieuwd. Gebasseerd op z'n voorganger en de Grit X zal dat een mooi dingetje worden lijkt me zo, alleen jammer (althans vanuit mijn oogpunt dan) dat hij waarschijnlijk geen ANT+ heeft (gebasseerd op het feit dat de Vantage V1 en de Grit X dit niet hebben).
Ja, met die ANT+ blijft Polar heel weigerachtig. De H10 heeft het uiteindelijk gekregen, maar je kunt het nog niet gebruiken op de Vantage. Ik zou nochtans graag eens uitproberen of de koppeling via ANT+ niet beter is voor de batterij van de H10, want die batterijduur is toch echt wel bedroevend. Je zou er 400 uren moeten mee halen maar meestal geraak ik amper rond de 60 uur of zoiets. En ik volg nochtans de tips zoals het loskoppelen van de pod na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
chaola schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Ja, met die ANT+ blijft Polar heel weigerachtig. De H10 heeft het uiteindelijk gekregen, maar je kunt het nog niet gebruiken op de Vantage. Ik zou nochtans graag eens uitproberen of de koppeling via ANT+ niet beter is voor de batterij van de H10, want die batterijduur is toch echt wel bedroevend. Je zou er 400 uren moeten mee halen maar meestal geraak ik amper rond de 60 uur of zoiets. En ik volg nochtans de tips zoals het loskoppelen van de pod na gebruik.
ANT+ is helemaal ontwikkeld door en van Garmin. Ik kan me dus prima voorstellen dat concurrerende bedrijven niet direct staan te springen om geld af te dragen voor licenties aan Garmin. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, want ANT+ is zo groot dat je er eigenlijk niet omheen kan, maar er is dus wel een verklaring waarom Polar er niet vol enthousiast bovenop duikt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Mja, een beetje dezelfde situatie waarin de afnemers van Firstbeat features nu in verzeild zijn geraakt. En dat zijn er nogal wat.
Punt is dat die Vantage reeks naar het schijnt uitgerust is om met ANT+ te werken, maar dat ze het nooit hebben willen activeren. Dat ze het dan ineens helemaal achterwege laten in hun hardware. Polar bouwt wel meer verborgen features in die ze dan zelf niet gebruiken zoals de H10 die op een gegeven moment ook over een accelerometer blijkt te beschikken. Maar in plaats van die dan te gaan gebruiken voor running dynamics zoals de concurrentie, verwijst Polar je door naar een betalende Third Party app: Racefox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinnR
rockhopper schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

ANT+ is helemaal ontwikkeld door en van Garmin. Ik kan me dus prima voorstellen dat concurrerende bedrijven niet direct staan te springen om geld af te dragen voor licenties aan Garmin. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, want ANT+ is zo groot dat je er eigenlijk niet omheen kan, maar er is dus wel een verklaring waarom Polar er niet vol enthousiast bovenop duikt.
Dat snap ik zeker, maar aan de andere kant houd het ook klanten weg. Om het op mezelf te betrekken: ik heb bijvoorbeeld een cadans sensor en nog een HRM-Run die enkel via ANT+ communiceren. Ik zou die dan moeten vervangen als ik voor een Polar ga. Dat is (1) wel erg zonde en (2) zorgt voor een hoop extra kosten (waardoor de Polar dan niet meer aantrekkelijk is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinnR
EdwinnR schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:22:
Ai, mijn goeie ouwe Fenix 2 wil geen activiteit meer opslaan. Het is geen sync-probleem, want onder 'History' komt er geen activiteit meer bij. Heb de boel naar fabrieksinstellingen gereset, maar dat help helaas niet. Morgen Garmin support maar ff contacten. In de tussentijd ff gespiekt naar de huidige Fenix en de concurentie (Suunto 9, Polar Grit X & Coros Vertix wat ik zo 123 zag); wat een gave dingen zeg. Wel erg duur helaas, dus als het een 'nieuwe' wordt waarschijnlijk een oud modelletje aanschaffen, want ik heb het nieuwste van het nieuwste echt niet nodig. ;) De Fenix 5 plus zag d'r al cool uit zo 123.
Ha, mijn oude Fenix 2 doet het weer. 8) De activiteiten worden opgeslagen in een mapje 'Activity' maar deze bestond niet meer en ipv daarvan was er een bestandje genaamd 'Activity' zonder extensie. Heb dat bestandje gedelete en een mapje 'Activity' aangemaakt en problem solved! Denk dat de Garmin in de war raakte, maar hij doet 't iig weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinnR schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Ha, mijn oude Fenix 2 doet het weer. 8) De activiteiten worden opgeslagen in een mapje 'Activity' maar deze bestond niet meer en ipv daarvan was er een bestandje genaamd 'Activity' zonder extensie. Heb dat bestandje gedelete en een mapje 'Activity' aangemaakt en problem solved! Denk dat de Garmin in de war raakte, maar hij doet 't iig weer! :)
Vreemd dat een factory reset dit probleem niet oploste. Dan zou je toch verwachten dat alle benodigde standaard folders (opnieuw) worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
PatrickC schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Vreemd dat een factory reset dit probleem niet oploste. Dan zou je toch verwachten dat alle benodigde standaard folders (opnieuw) worden aangemaakt.
Dat verbaasd mij ook. Uberhaupt staan er nog files op de Garmin met 'laatst aangepaste datum' die voor de datum van de fatory reset is. Dus de vraag is uberhaupt hoe goed die factory reset is gegaan.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-07 21:54
Kijk terug op Connect en zie bijna de hele route lijn rood gekleurd dit lijkt niet te kloppen. Heb hele tijd in zone 2 en 3 gezeten. Iemand idee waar dit aan ligt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xMidIP2Dk9ECjphpL75JujvCQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2i92kL44zobJ9E4RmReF0Qx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door rutgergron op 04-10-2020 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07 09:01
rutgergron schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:46:
Kijk terug op Connect en zie bijna de hele route lijn rood gekleurd dit lijkt niet te kloppen. Heb hele tijd in zone 2 en 3 gezeten. Iemand idee waar dit aan ligt?
De kleur is je tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Dat zeg ik, mijn tempo lag erg laag ik zat in zone 2/3 de hele loop zou gewoon blauw of groen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je zeker dat je de correcte overlay hebt geselecteerd? Mijn rondje van vanmorgen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWnGhFzyCXCJTGgzen3SGPq99yk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dmQ3PSJeOPb15CQVc5IT15JU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

/
rutgergron schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Dat zeg ik, mijn tempo lag erg laag ik zat in zone 2/3 de hele loop zou gewoon blauw of groen moeten zijn.
Want? Zone 2/3 wil niet perse zeggen snel.
Volgens mij pakt hij als referentiewaarde de laagste waarde en de snelste waarde. Dus als je heel constant loopt zie je weinig kleur verschil.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:12:
Volgens mij pakt hij als referentiewaarde de laagste waarde en de snelste waarde. Dus als je heel constant loopt zie je weinig kleur verschil.
Nee, de kleuren die worden weergegeven komen overeen met de grafiek die aangeeft in welke hartslagzones en hoe lang je in die zone gelopen hebt. Zie het plaatje hierboven, waar met name in zone 2, 3 en 4 is gelopen.

@rutgergron , laat de grafieken eens zien van je map met hartslag overlay en de grafiek die de tijd in hartslagzones weergeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 04-10-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:55:
Weet je zeker dat je de correcte overlay hebt geselecteerd? Mijn rondje van vanmorgen...[Afbeelding]
Dat was het probleem stond op een andere overlay :). Wist niet eens dat dat kon. Nooit zelf verder veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Dat was het probleem stond op een andere overlay :). Wist niet eens dat dat kon. Nooit zelf verder veranderd.
Deze overlay functie is er pas sinds kort. Strava heeft ‘m nu ook trouwens, maar erg ingewikkeld want je moet daar zelf hashtags in de omschrijving van je activiteit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Deze overlay functie is er pas sinds kort. Strava heeft ‘m nu ook trouwens, maar erg ingewikkeld want je moet daar zelf hashtags in de omschrijving van je activiteit zetten.
Wel gek dat als ik als overlay 'tempo' hanteer overal hoog ( rood ) hanteert. Terwijl mijn snelheid erg langzaam is, Rustige Lange Duurloop. Je zou dan zeggen dat de lijn een andere kleur zou hebben. Misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Wel gek dat als ik als overlay 'tempo' hanteer overal hoog ( rood ) hanteert. Terwijl mijn snelheid erg langzaam is, Rustige Lange Duurloop. Je zou dan zeggen dat de lijn een andere kleur zou hebben. Misschien zie ik iets over het hoofd.
Bij tempo werkt het volgens mijn zoals @Cyberpope aangeeft. Ik heb vanmorgen ook rustig gelopen en het snelste stukje is dan rood. Maar ik zie ook de andere kleuren, omdat het meer een bos/trailrun was waar de snelheid nogal varieert. Als je constant hetzelfde tempo loopt, dan is dat waarschijnlijk helemaal de rode kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:42:
[...]

Bij tempo werkt het volgens mijn zoals @Cyberpope aangeeft. Ik heb vanmorgen ook rustig gelopen en het snelste stukje is dan rood. Maar ik zie ook de andere kleuren, omdat het meer een bos/trailrun was waar de snelheid nogal varieert. Als je constant hetzelfde tempo loopt, dan is dat waarschijnlijk helemaal de rode kleur.
Dat van mij was geen klein stukje rood ( zie bijlage bericht hier stukje terug ). Liep erg langzaam en toch alles rood. Erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:52:
[...]

Dat van mij was geen klein stukje rood ( zie bijlage bericht hier stukje terug ). Liep erg langzaam en toch alles rood. Erg apart.
Nogmaals, het heeft niets met je echte snelheid te maken. De hoogste snelheid die je gelopen hebt zal als rood worden weergegeven. En als je hoogste snelheid maar weinig afwijkt van je laagste, dan zie je wellicht alleen maar rood en nog maar een beetje oranje. Ik heb vanmorgen maar heel kort wat sneller gelopen (zie ik pas als ik inzoom), maar over de hele loop met veel variatie in de snelheid. En dan zie je meer kleuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/616uO8WO_MxtEe42KtUcbmxazO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NIqLH53iAihPHQXjUsKAOnkQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dus alleen maar je tempo variabiliteit.... tis Garmins keuze....

Voor ander zaken hebben ze ook die kleurtjes, is vast al vooobij gekomen.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=LZjk6J8lVU5hYG9AuYpzJ7
Ik kijk liever naar de plots, dat geeft me een veel betere indruk en zeker in vergelijk tot een eerdere training van dat type: Hoe is het veranderd of juist niet....?
Die percentile range interesseert me totaal niet.

Is ervan de gekleurde routes ook een Help pagina van net als van die net hierboven?
Ik gebruik nu vast de verkeerde keywords. ... (iets als: color route analyze maps ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-07 18:19

KnOeFz

no comment...

(jarig!)
route99 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:03:
Dus alleen maar je tempo variabiliteit.... tis Garmins keuze....

Voor ander zaken hebben ze ook die kleurtjes, is vast al vooobij gekomen.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=LZjk6J8lVU5hYG9AuYpzJ7
Ik kijk liever naar de plots, dat geeft me een veel betere indruk en zeker in vergelijk tot een eerdere training van dat type: Hoe is het veranderd of juist niet....?
Die percentile range interesseert me totaal niet.

Is ervan de gekleurde routes ook een Help pagina van net als van die net hierboven?
Ik gebruik nu vast de verkeerde keywords. ... (iets als: color route analyze maps ) ?
Ik vind die kleurtjes bij running dynamics juist er prettig om veranderingen af te lezen.
Bij een aantal grafieken is het verschil op de y-as zo klein dat de kleuren het bij lange loopjes makkelijker inzichtelijk is waar er veschillen zijn in bijvoorbeeld cadans, grondcontact etc.
Snap niet zo goed dat ze staplengte ook geen kleurtjes meegeven

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/schermafdrukvan2020-1bnknh.png

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Heeft er toevallig al iemand ervaring met een Garmin Venu SQ?

Ik als regelatige hardloper ben op zoek naar een garmin sporthorloge.

Basis is hardlopen, muziek luisteren. Garmin pay is een extra toevoeging, maarg een pure noodzaak.

Vandaar dat mijn oog viel op de nieuwe Garmin Venu SQ.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KnOeFz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:02:
Snap niet zo goed dat ze staplengte ook geen kleurtjes meegeven
Waarschijnlijk omdat staplengte erg persoonlijk is, afhankelijk van de loop die je doet en er ook niet een ‘goede’ of ‘slechte’ staplengte is? Voor die andere grafiekjes geldt dat wel in meerdere mate. B.v. een rode waarde bij grondcontacttijd-balans geeft aan dat je te veel balans op rechts of links hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cv8x schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:14:

Basis is hardlopen, muziek luisteren. Garmin pay is een extra toevoeging, maarg een pure noodzaak.

Heb je deze video van DCR al gezien? Verder heb je een bepaald budget en zou de normale Venu of FR245M nog een optie kunnen zijn?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Garmin Venu SQ vs Venu Explainer: Hands-On Details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Als regelmatige hardloper zou ik dan eerder een Forerunner kiezen en dan bijvoorbeeld de FR245.

Ivm Amazon prime day en Black Friday zou ik nog heel even geduld hebben. Grote kans dat er nog iets af gaat van de FR245 omdat deze al een tijdje uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 05-07 18:19

KnOeFz

no comment...

(jarig!)
PatrickC schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Waarschijnlijk omdat staplengte erg persoonlijk is, afhankelijk van de loop die je doet en er ook niet een ‘goede’ of ‘slechte’ staplengte is? Voor die andere grafiekjes geldt dat wel in meerdere mate. B.v. een rode waarde bij grondcontacttijd-balans geeft aan dat je te veel balans op rechts of links hebt.
Klopt, daar wordt een 3 kleurs schaal gebruikt, maar de kleuren bij tempo of zone geven geen goed of slecht aan, maar vergroten de leesbaarheid/infomatievoorziening met een 5 kleuren schaal. Dat zou m.i. bij staplengte net zo kunnen.... ene kleur voor je gemiddelde van de loop, en dat een andere kleur voor grotere en kleinere passen.

[ Voor 12% gewijzigd door KnOeFz op 05-10-2020 10:47 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

@KnOeFzOver "de kleur" lijkt me nu wel voldoende input gegeven met dank aan de reageerders... 8)

Maar wat je verder schrijft:
Bij een aantal grafieken is het verschil op de y-as zo klein dat de kleuren het bij lange loopjes makkelijker inzichtelijk is waar er veschillen zijn in bijvoorbeeld cadans, grondcontact etc.
Dat vind ik eigenlijk een grafiek functionele beperking die Garmin ons oplegt. De extreme waarden, zelfs al zijn ze niet relevant... bepalen de autosizing van de Y-schaal. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn waarom ze die kleuren ingevoerd hebben, anders zou je van zo een plot helemaal niks kunnen maken... en zo lijkt het nog wat.... en mss denken veel mensen wel dat het zo hoort....

Vergelijk de armzalige overlay van Garmin maar eens met wat je zelf zou kunnen in Excel. Daar kun je veel de grafiekjes zelf een verschillende kleur geven, en je kunt de Y1 en de Y2 as zelf instellen.
Nadeel van een vergelijk in Excel is dat het tot nu toe (bij een eenvoudige opzet) een stuk meer werk is, je kunt het niet snel op je mobiel doen en dat soort zaken. Ben zelf geen Excel expert, eens kijken of ik links en rechts nog wat kan vinden om meer zaken een soort van "auto" te maken.

De plots van Garmin, zeker de overlay komen bij mij als armoedig binnen. Met de online analyzers heb ik geen of weinig ervaring of je daar de Y-as aan kunt passen en hoe duidelijk de overlays zijn.

Onder mijn oefen plotjes van een duurloop op 27 juli dit jaar, de bovenste van Garmin, de andere is het resultaat van Excel. De Garmin plot is vooral erg breed ..... das ook al niet zo prettig, juist het gebrek aan detail in de Y-as richting ontbreekt in sterke mate, voorral van de GCT, het gebrek aan de auto-sizing lijkt me hier duidelijk zichtbaar.
De settings bij Excel kun je zelf instellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BT4sKcIw_cdHvoWaTzMTVcQ9Lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJGn7D6slmvI1DzWwMEn9oHb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYnyQXeQL3frCxkhlqoJJkklwcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ea0N7CsN34BJHdih3xAlqGn7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:00
Mee eens, de ruis uitschieters van minimale en maximale verklooit de hele grafiek.
Met fietsen ook heel erg, zeker bij wattage.
Zit er een compleet onzinnige spike in van 2000+ watt, de gehele grafiek onleesbaar.
Ook bij lopen heb ik vaak blokjes met daar tussen 1m of 30s wandelen, maakt de meestee grafieken onbruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
  • Laatst online: 09-06 15:44
...
In aanvulling op @PatrickC hier nog de volledige geschreven review.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:40
Vind dat Garmin overigens wel een functie mag inbouwen om 'ruis' te filteren. Ik zie vaak dat mijn rencadans 1 of 2 foute waardes heeft. (bijvoorbeeld na een interval geeft hij alles netjes weer maar 1 uitschieten van 240 spm).

Het zou niet moelijk moeten zijn om een algoritme te maken welke deze enkele spikes eruit filtert. Voor de totalen is het niet erg maar in de samenvatting staat er dan dat mijn max cadans 240 is, terwijl dat duidelijk niet klopt.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Tja, ruis...zo heb ik in Zwift een hele zwik power achievements gekregen omdat ie een spike met 1200W binnenkreeg van mijn trainer. (Mijn max is 750 of zo)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@ArnoutVDank voor jouw ervaring te delen. Erg jammer. Dat ze dit bij Garmin niet snappen?
Ik zit pas relatief kort online, had bij mijn vorige smart watch nog de off line versie van Sport Tracks.
Deze as-aanpassingsvraag zou toch haast eens gesteld zijn bij Garmin. Zal nog eens een poging doen, je bent toch afhankelijk hoe het gevraagd is en of je dan net de juiste trefwoorden gebruikt.

Edit: toch wat gevonden.
https://forums.garmin.com...-outliers-or-be-scaleable

Geen reactie van Garmin...
Het topic is van....
over 2 years ago
6 jaar geleden:
https://forums.garmin.com...n-connect-remove-outliers

Met "outlier" als keyword eventueel in combi met iets anders (graph) kom je een heel end.
https://forums.garmin.com/search?q=outlier%20graph

Het is echt geen nieuw probleem, maar blijkbaar hebben ze er geen "waterdichte" oplossing voor?
Vraag: Of is Garmin op de achtergrond eigendom van die pure analyze websites... tja dan ga je dat verdienmodel niet verstieren door de Garmin connect website en de app's beter te maken.....?

[ Voor 33% gewijzigd door route99 op 05-10-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

route99 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:30:
Het is echt geen nieuw probleem, maar blijkbaar hebben ze er geen "waterdichte" oplossing voor?
Vraag: Of is Garmin op de achtergrond eigendom van die pure analyze websites... tja dan ga je dat verdienmodel niet verstieren door de Garmin connect website en de app's beter te maken.....?
Nee hoor. Heeft andere redenen
1) Garmin luistert niet naar zijn gebruikers
2) Hardware is top bij garmin, software is altijd al zwak geweest.

Dat laatste is al veel verbetert afgelopen jaren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 22:44
Heeft er toevallig al iemand ervaring met een Garmin Venu SQ? Ik als regelatige hardloper ben op zoek naar een garmin sporthorloge.
Zeker, zie mijn review. Als je serieus hardloopt lijkt een Forerunner me inderdaad geschikter. De Venu Sq is meer een lifestyle watch, alhoewel hij voor de casual hardloper ook prima voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

rufio64 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

Zeker, zie mijn review. Als je serieus hardloopt lijkt een Forerunner me inderdaad geschikter. De Venu Sq is meer een lifestyle watch, alhoewel hij voor de casual hardloper ook prima voldoet.
Ik loop zo'n 2 tot 3x per week, gemiddeld 8km per keer. Ik speel graag muziek af tijdens het hardlopen.

Ik mis op de forerunner de extra mogelijkheden mbt messaging en het scherm van de forerunner is redelijk basic.

[ Voor 3% gewijzigd door cv8x op 05-10-2020 20:37 ]

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cv8x schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:36:
[...]

Ik loop zo'n 2 tot 3x per week, gemiddeld 8km per keer. Ik speel graag muziek af tijdens het hardlopen.

Ik mis op de forerunner de extra mogelijkheden mbt messaging en het scherm van de forerunner is redelijk basic.
Extra mogelijkheden mbt messaging? Zoals? Verder heeft het scherm van de Venu Sq dezelfde resolutie als de forerunners en heeft de Venu Sq een LCD scherm ipv een transflectief memory-in-pixel (MIP) op de forerunners. De normale Venu heeft dan weer een Amoled met veel hogere resolutie.

[ Voor 36% gewijzigd door PatrickC op 05-10-2020 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 23:13

Aight!

'A toy robot...'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77v-aBcROYPjnmBAu3prdLuPaFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D0LxZT0H33YppbnppZQ1zQYp.png?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd wat ze aan gaan kondigen, zou wel een nieuwe vervanger voor mijn Vantage V willen zien.

Of een upgrade van de ingnite, die wil ik voor mijn vriendin gaan halen. De nieuwere Unite heeft niet eens ingebouwde GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 22:44
cv8x schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:36:
[...]
Ik loop zo'n 2 tot 3x per week, gemiddeld 8km per keer. Ik speel graag muziek af tijdens het hardlopen. Ik mis op de forerunner de extra mogelijkheden mbt messaging en het scherm van de forerunner is redelijk basic.
Met een Venu Sq Music Edition kan je die runs prima tracken en muziek luisteren. Zoals gezegd is het meer een lifestyle watch, dus als je hem buiten die runs ook wilt dragen (dagelijks) dan is dat denk ik een goede keuze. Ik heb zelf geen Forerunner. Volgens mij kun je daar wel weer meer stats met betrekking tot je run uithalen bijvoorbeeld, de vraag is of je die nuttig vind. Er zijn vast voldoende mensen in dit topic die je meer over de Forerunners kunnen vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
Aight! schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:06:
[Afbeelding]

Ben benieuwd wat ze aan gaan kondigen, zou wel een nieuwe vervanger voor mijn Vantage V willen zien.

Of een upgrade van de ingnite, die wil ik voor mijn vriendin gaan halen. De nieuwere Unite heeft niet eens ingebouwde GPS.
https://www.instagram.com/p/CF9w89anvGi/
Drie dozen, dus drie nieuwe producten? De Vantage V2 lijkt een zekerheid, misschien ook nog een M2 en dan nog iets? Misschien komt er ook wel een update van het flow platform. Of ik die nieuwe V2 ga kopen is nog maar de vraag. Mijn V1 is nog geen jaar oud en het lijkt er sterk op dat deze V2 toch vooral een hardware bugfix is: verbeterd scherm en GPS. Inderdaad wel de twee dingen die mij het meest geërgerd hebben, maar om nu nog eens de volle pot te betalen voor het fixen van de problemen van de V1? Ondertussen zijn de tweedehands verkoopprijzen voor de V1 ook al aan het kelderen, dus doorverkoop levert ook niet zo veel op. Toch nog maar even afwachten en hopen op een FR655 misschien? Of een 245+, wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

rufio64 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Met een Venu Sq Music Edition kan je die runs prima tracken en muziek luisteren. Zoals gezegd is het meer een lifestyle watch, dus als je hem buiten die runs ook wilt dragen (dagelijks) dan is dat denk ik een goede keuze. Ik heb zelf geen Forerunner. Volgens mij kun je daar wel weer meer stats met betrekking tot je run uithalen bijvoorbeeld, de vraag is of je die nuttig vind. Er zijn vast voldoende mensen in dit topic die je meer over de Forerunners kunnen vertellen.
Dank voor je reactie. Ik vraag mij inderdaad af wat een Forerunner meer kan dan bijv de Venu sq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
cv8x schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

Dank voor je reactie. Ik vraag mij inderdaad af wat een Forerunner meer kan dan bijv de Venu sq...
Vergelijkingen te vinden hier:

https://buy.garmin.com/nl...225&compareProduct=646690

en hier:

https://www.dcrainmaker.c...ds=98016%2C118006#results

Kort gezegd, de Forerunner 245 doet wat meer hardloop gerelateerde zaken (training status, herstel tijd, compatibel met Advanced Running Dynamics, broodkruimel navigatie), en de Venu SQ doet wat meer lifestyle gerelateerde zaken (ademhaling, yoga, pilates).

Grootste verschil is de bediening, bij FR245 is dat helemaal met knoppen, bij Venu (SQ) heb je alleen een start/stop en een terug/ronde knop, de rest is met touchscreen. Touchscreen is leuk buiten het sporten, maar tijdens het sporten is het heel vervelend. Voor mij de voornaamste reden geweest om van een Vivoactive 3 naar Forerunner 935 te gaan want bij het zwemmen werkt dat touchscreen gewoon helemaal niet.

Verder ziet de batterijduur van de Venu SQ er wel even goed uit als die van de FR 245, maar dat is niet met always on scherm, je moet je pols opheffen om het scherm in te schakelen. Zet je het scherm wel altijd aan, dan gaat de batterij veel minder lang mee dan de FR 245 (die gewoon altijd een always on scherm heeft). De aluminium sierrand van de Venu ziet er ook iets meer luxe uit, maar ik vind zelf dat de plastic body van de meeste Forerunners in het echt heel neutraal is en bij de meeste casual kledij past.

Als het er je gewoon om gaat je hartslag te kunnen zien en GPS track te volgen, dat kunnen beide even goed. Als je zegt dat je een Apple Watch maar dan van Garmin wilt, dan moet je de Venu (SQ) nemen. Zeg je dat het je vooral om het hardlopen gaat, zou ik toch een Forerunner overwegen.

Betreft messaging zijn er geen verschillen trouwens, ik moet wel toegeven dat een touchscreen handiger is om een respons te kiezen dan knoppen (tenzij je aan het lopen bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Dank voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:32

vhal

ಠ_ಠ

Valtteri Bottas is een beste heelstriker :+ :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vhal schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:49:
[...]

Wel opvallend dat ze een Formule 1 rijder gebruiken voor reclame van een horloge wat met name voor hardlopen of fietsen zal worden gebruikt. Ik ben toevallig ook Formule 1 fan, maar of dat voor de meeste hardlopers/fietsers geldt? Die zullen misschien niet eens weten dat dit Bottas is! Dus... mag ik voorstellen... Valtteri Bottas... ;)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Polar and professional racing driver Valtteri Bottas join forces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
't Is dat je het zegt inderdaad. Weet niet of ik het zelf ontdekt had met even vluchtig kijken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
vhal schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:49:
[...]

School voorbeeld van hoe het niet moet. Héérlijk die extra impact op de knie en gewrichten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:32

vhal

ಠ_ಠ

rutgergron schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

School voorbeeld van hoe het niet moet. Héérlijk die extra impact op de knie en gewrichten. :X
ach ja, tijdens de London Marathon van afgelopen zondag zag ik de laatste paar kilometer ook niet meer 100% perfecte landingen op de vaporfly's :P

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
PatrickC schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Wel opvallend dat ze een Formule 1 rijder gebruiken voor reclame van een horloge wat met name voor hardlopen of fietsen zal worden gebruikt. Ik ben toevallig ook Formule 1 fan, maar of dat voor de meeste hardlopers/fietsers geldt? Die zullen misschien niet eens weten dat dit Bottas is! Dus... mag ik voorstellen... Valtteri Bottas... ;)
[YouTube: Polar and professional racing driver Valtteri Bottas join forces]
Het verbaast me niet echt, autosport is enorm in Finland. F1, rally en wintersporten zijn daar volgens mij veel groter dan atletiek of wielersport. En ook wereldwijd wordt F1 volgens mij beter bekeken dan atletiek (wielersport zal afhangen van de wedstrijd) en zéker dan triathlons. Ik heb ook de indruk dat Polar niet echt veel meer doet in de wielersport, zowel qua producten als sponsoring. De M460 is nu al een aantal jaren geleden en dat was ook maar een M450 in een ander kleurtje.

F1 is fysiek zeer belastend, dus toch vrij normaal dat men dan ook aan cardio training doet. Daarnaast wordt telemetrie heel ver doorgedreven in F1. Valt ook te bekijken wat de aankondiging betreft, voor een trail horloge als de Grit X was een F1 coureur misschien niet het juiste uithangbord, maar voor een opvolger van de Vantage M die een brede markt moet aanspreken, zou ik ook gewoon het meest populaire gezicht gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 14:57
rutgergron schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:36:
En dat zie je aan één foto? :?

Overigens is het maar de vraag of dat boeiend is. Zolang je geen last hebt moet je lekker lopen zoals je prettig vindt. Het wordt pas interessant om je techniek te perfectioneren wanneer je daadwerkelijk voor records of wedstrijden gaat. Loop je puur voor je conditie of plezier dan boeit het veel minder.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
@PatrickC Gezien dat Polar Finse roots heeft is de keuze van Bottas niet heel vreemd. Het is waarschijnlijk de grootste Finse mannelijke sporter. De vrouwelijke was tot begin dit jaar (pensioen) Kaisa Mäkäräinen uit het Biathlon. Die draagt/droeg in ieder geval ook polar tijdens de wedstrijden. Als TomTom nog horloges zou maken zou ik ook proberen om Max Verstappen te strikken (al is Mathieu vd Poel / Annemiek v Vleuten waarschijnlijk een betere keus).

Die tweede (Kaisa) zal in Nederland overigens nauwelijks bekendheid hebben, maar in bijvoorbeeld Duitsland waar Biathlon de grootste wintersport is (wat betreft kijkcijfers) heeft het dus wel impact.

Ik ben het wel met je eens dat beide sporters ver weg staan van de beoogde doelgroep wielrenners en hardlopers (en zwemmers) maar je moet toch wat anders doen als kleinere speler om jezelf te onderscheiden.

[ Voor 1% gewijzigd door rockhopper op 07-10-2020 12:40 . Reden: verduidelijking aangebracht ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM
  • Laatst online: 08:12

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Vandaag inderdaad de presentatie van de Polar Vantage V2; het staat zelfs al op de frontpage! Hier Polar's eigen vergelijking met de Grit X en Vantage V2 én het uitgebreide review van DC Rainmaker.

Edit: Flink wat lichter, maar wat mij betreft niet genoeg onderscheidend vermogen ten opzichte van de veel goedkopere Grit X.

Wat mij overigens wel interessant lijkt is een GPS-horloge (met navigatiefunctie) dat zich richt op vermogen in plaats van hartslag. Daardoor zou zo'n horloge immers een stuk platter moeten kunnen worden.

[ Voor 23% gewijzigd door iLLEVAiHCAM op 07-10-2020 16:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Wij hebben het horloge (inmiddels al een kleine week) ter test voor een aankomende roundup. Mochten jullie vragen over de Vantage V2 hebben - of testsuggesties voor de roundup - laat het dan vooral weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Eric van Ballegoie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:18:
Wij hebben het horloge (inmiddels al een kleine week) ter test voor een aankomende roundup. Mochten jullie vragen over de Vantage V2 hebben - of testsuggesties voor de roundup - laat het dan vooral weten.
Het is opvallend dat er nu opnieuw een nieuwsartikel wordt gewijd aan een sporthorloge. Onlangs kwam ook de FR 745 aan bod. Is dat het nieuwe beleid van Tweakers om meer aandacht te hebben aan dit segment, want ik kan me niet herinneren dat hier vroeger veel over verscheen?
Vragen of testsuggesties. Als V1 eigenaar vooral: wat moet me overtuigen om over te stappen? Accurate weergave van tempo en afstand via GPS vind ik heel belangrijk en hier schiet de V1 voor mij te kort. Dat komt vooral ook omdat ik een V800 gewend was die op dat vlak tot de beste behoort. In de eerste review die ik tegenkwam-DCR, wie anders- lijkt de GPS nauwkeurigheid toch niet echt een grote sprong voorwaarts te hebben gemaakt, toch niet voor wat betreft lopen. Idem bij The5krunner: redelijk, maar niet per se beter dan de V1.
Ook de helderheid van het scherm van de V1 vind ik niet al te denderend. Het zou iets beter zijn bij de V2?
Wat me voor de rest ook interesseert: draagcomfort als alledaags horloge. Deze is iets lichter dan de V1 en volgens de introductievideo zijn de bandjes ook iets aangepast?
En eigenlijk- maar da's niet realistisch om na te gaan- zou ik wel eens willen weten hoe professionele atleten omgaan met al die data die het horloge teruggeeft rond recovery. Vinden ze dat waardevol, gebruiken ze dat echt?
En tot slot nog eentje die eerder betrekking heeft op Polar Flow: al die metrics die je daar vindt en die ook door andere horloges van Polar worden verzameld: in hoeverre is dat platform nog een meerwaarde en dus een reden om te betalen voor een Polar, wanneer er zoveel andere, zelfs gratis platformen als bv. runalyze bestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door chaola op 07-10-2020 17:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
chaola schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Het is opvallend dat er nu opnieuw een nieuwsartikel wordt gewijd aan een sporthorloge. Onlangs kwam ook de FR 745 aan bod. Is dat het nieuwe beleid van Tweakers om meer aandacht te hebben aan dit segment, want ik kan me niet herinneren dat hier vroeger veel over verscheen?
Bij hardware.info zijn sporthorloges de laatste jaren vaker aan bod gekomen en de reviews van @Eric van Ballegoie werden alsmaar beter en uitgebreider. Omdat tweakers en hardware.info nu nog meer zijn samengevoegd, komen de reviews nu dus op tweakers terecht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
We willen inderdaad (meer) aandacht aan wearables in brede zin besteden, vandaar dus ook nieuwsberichten hierover.

De verschillen met de Vantage V1 zijn heel klein. Ik heb die zelf overigens niet getest, maar heb de Vantage M (https://nl.hardware.info/...ew-voor-serieuze-sporters) en Grit X (https://nl.hardware.info/...thorloge-voor-avonturiers) wel gereviewed.

Een overstap vanaf de Vantage V1 ligt wmb totaal niet voor de hand, tenzij je dat horloge nog voor een goede prijs zou kunnen doorverkopen. Het scherm van de V2 is gelijk aan dat van de Grit X, en daarmee iets scherper, kleurrijker en qua backlight wat helderder dan de Vantage M (en V1?). Veel verschil is er echter niet, en de tranflectieve schermen van Garmin Horloges zoals de FR745 zijn op alle vlakken beter.

Ik heb de afgelopen dagen flink wat GPS tests gedaan in vergelijking met de Forerunner 745, Apple Watch S6 en Fitbit Sense en de nauwkeurigheid van gemeten afstand is - zelfs bij een run tussen de hoogbouw in centrum Rotterdam - erg goed. Ik heb niet van al mijn runs de Vantage V2 data naar Strava geupload, maar hier zie je een voorbeeld van een langere run door afwisselende gebieden (bebouwing, tunneltjes, bos, open): https://www.strava.com/activities/4150793036

Live pace is niet perfect en sterk afhankelijk van goede GPS ontvangst. Ik heb de running test gedaan - waarbij je binnen een specifieke window blijven qua pace - en dat is eigenlijk alleen nauwkeurig te doen als je niet bij gebouwen of bomen in de buurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Ziet er goed uit de vantage v2 maar voor mij niet echt de moeite waard om te Upgrade heb nu de polar Grit x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
De Polar serie heeft mij nooit aangesproken, geen mooi design. Met Polar leg ik altijd snel de associatie met ziekenhuizen, weet ook niet wat het is. De rode accenten die steeds terug komen op de horloges vind ik ook niet echt om naar huis te schrijven ...

Garmin blijft toch de mooiste horloges produceren, zelfs de Forerunner 245 volstaat als dagelijks horloge. Een mooi, stoer horloge. De training metrics zijn overzichtelijk. Garmin Connect is ook erg mooi vormgegeven, het kijkt en leest lekker weg.

Ik zie Polar ook niet echt als concurrent voor Garmin.

[ Voor 19% gewijzigd door rutgergron op 07-10-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 23:13

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb juist gekozen voor de Polar V omdat ik niet zo een lomp ding om mijn pols wil hebben. Vond hem wel mooi, mooier dan de Garmin 5 of 6 en scheelde me ook weer 100-150 euro.

Moet zeggen heb hem nu dik een jaar en ben er dik tevreden mee. Doet wat ik wil hardloop snelheid, afstand en hartslag (had hem voornamelijk voor de laatste gekocht i.v.m sportrusten). Voor de rest doe ik eigenlijk vrij weinig met de data :P al kijk ik soms naar resultaten van vroeger. Nu weet ik wel dat Garmin een betere app heeft of website en je meer data kan verzamelen. Maar dat maakt mij niet zoveel uit, ben ook begonnen met de M400 als eerste sport horloge en ben toen trouw bij Polar gebleven :P.

Misschien volgende keer een Suunto, die schijnen ook wel goed te zijn. Als ze een keer een mooie dunne variant uitbrengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 01:54
Weet iemand een handige manier om zelf te bepalen welke activiteiten van Garmin Connect naar strava worden geüpload? Ik wil slechts enkele activiteiten op strava zetten, niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GainedLotus schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:05:
Weet iemand een handige manier om zelf te bepalen welke activiteiten van Garmin Connect naar strava worden geüpload? Ik wil slechts enkele activiteiten op strava zetten, niet alles.
Via de automatische koppeling heb je daar geen invloed op. De enige manier is de platformen niet te koppelen en dan Garmin activiteiten handmatig te importen in Strava.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17

Quakie

quakelen

@GainedLotus kan het fout hebben maar volgens mij gaat dat niet. Ik heb als workaround alles onder strava standaard op prive staan en wijzig dit handmatig. Vaak wil ik toch een titel eraan mee geven, en dan is het een kleine moeite om privacy settings aan te passen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 15:11
GainedLotus schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:05:
Volgens mij is het 'all or nothing'.

Maar wat ik gedaan heb: heb op Strava aangezet dat alle activiteiten automatisch op privé staan. Garmin upload dus ook al mn crossfit trainingen naar Strava, maar die houd ik dan privé. Alleen mn fietsritten / hardlopen zet ik dan in Strava op publiek zodat ik wat likes kan krijgen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 01:54
Zo deed ik het inderdaad ook, alles op privé en dan handmatig iets op publiek zetten. Jammer dat er geen betere oplossing is maar dan blijven we het maar zo doen😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Requiem19 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Volgens mij is het 'all or nothing'.

Maar wat ik gedaan heb: heb op Strava aangezet dat alle activiteiten automatisch op privé staan. Garmin upload dus ook al mn crossfit trainingen naar Strava, maar die houd ik dan privé. Alleen mn fietsritten / hardlopen zet ik dan in Strava op publiek zodat ik wat likes kan krijgen.. ;)
Idem, in Strava alles eerst op privé. Ik wil mijn vrienden hun feeds niet overrompelen met mijn dagelijkse core training (kuch ik heb het toch het voorjaar en de helft van de zomer volgehouden O-) ). En daarnaast log ik fietsen op een fietscomputer (Wahoo Elemnt Bolt) en mijn FR935, maar ik wil de data van de fietscomputer op Strava, dus zijn dat dubbele logs. Het horloge neemt alleen op voor de training status. Ik ben al blij dat je nu inde Strava app kunt zien met welk toestel een activiteit opgenomen is, was een tijd dat dat alleen op de webpagina kon. Tot slot, ritjes met de fietstrainer hoeven voor mij ook niet op feeds van vrienden.

Als ik het zo opsom houd ik meer privé dan dat ik deel :+ , en sowieso deel ik dan alleen met volgers en nooit publiek behalve wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
Het is wel jammer dat je activiteit niet meetelt voor de challenges als die op prive staat. Echter geldt dat niet voor zwemmen, wat dan weer vreemd is warom zwemmen wel en fietsen/hardlopen niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kan iemand me deze statistieken uitleggen? Vanochtend een 10K run gedaan, uiteraard zonder pauze en zonder handmatige laps, en de standaard split op mijn Garmin staat op 1 kilometer. Dan zie ik deze cijfers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YloT9wESo2_uD8JEYcHqL1HaaTw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P9XHttUVufxlEA7oZ95DTNZF.png?f=user_large

De splits zijn dus niet op 1km (huh?) en de moving time is ook 9 van de 10 keer niet gelijk aan de verlopen tijd (huh?)

Het enige afwijkende is dat ik voor een PacePro-strategie had gekozen, maar dat was ook gewoon per km ingesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door mrwolf op 11-10-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
Vreemd inderdaad, ik heb daar geen last van. Ik gebruik een Fenix 2 zonder auto pause, welk horloge gebruik jij en gebruik je auto pause (wellicht ligt het daaraan)?

Heb ondertussen stiekem zitten te kijken naar een Forerunner 945 en Fenix 6 Pro. Wat mij erg aanspreekt is dat deze volgens Garmin de hartslag kunnen meten tijdens het zwemmen zonder gebruik van een borstband. Heeft iemand ervaring met hoe goed dit werkt?

[ Voor 9% gewijzigd door EdwinnR op 11-10-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:34

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ik snap die moving time ook niet. Volgens mij tel ik 45 seconden minder en niet de 3 die ik in het staatje zie.

Ook het verschil tussen 50:44 en 51:59 vind ik raar.

Als die 1:15 een extra stuk zou zijn na de 10km dan is dat ronde 11.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Nee, het is echt een raadsel (Fenix 6 overigens). De activiteit is sowieso jinxed. De app op Android crasht als ik deze activiteit open, op de website gaat het wel goed. Maar die getallen kan ik niet verklaren. Autopause staat altijd uit, en ik heb ook helemaal niet stilgestaan..

[ Voor 14% gewijzigd door mrwolf op 11-10-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
EdwinnR schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:11:
Vreemd inderdaad, ik heb daar geen last van. Ik gebruik een Fenix 2 zonder auto pause, welk horloge gebruik jij en gebruik je auto pause (wellicht ligt het daaraan)?

Heb ondertussen stiekem zitten te kijken naar een Forerunner 945 en Fenix 6 Pro. Wat mij erg aanspreekt is dat deze volgens Garmin de hartslag kunnen meten tijdens het zwemmen zonder gebruik van een borstband. Heeft iemand ervaring met hoe goed dit werkt?
De Forerunner 245 kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
mrwolf schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:31:
Kan iemand me deze statistieken uitleggen? Vanochtend een 10K run gedaan, uiteraard zonder pauze en zonder handmatige laps, en de standaard split op mijn Garmin staat op 1 kilometer. Dan zie ik deze cijfers:
[Afbeelding]

De splits zijn dus niet op 1km (huh?) en de moving time is ook 9 van de 10 keer niet gelijk aan de verlopen tijd (huh?)

Het enige afwijkende is dat ik voor een PacePro-strategie had gekozen, maar dat was ook gewoon per km ingesteld.
Ik heb Garmin support maar gemaild, al verwacht ik weinig antwoord. Ik snap er werkelijk niets van. Mocht iemand toch iets kunnen verklaren, ik heb de activity public gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrwolf schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

Ik heb Garmin support maar gemaild, al verwacht ik weinig antwoord. Ik snap er werkelijk niets van. Mocht iemand toch iets kunnen verklaren, ik heb de activity public gezet
Ik heb je activiteit even bekeken, maar kan het toch niet te maken hebben met de PacePro strategy die je hebt gebruikt? Ik heb verder geen ervaring hiermee (werkt helaas niet op mijn FR645M), maar misschien bepaalt de PacePro strategy wel de laps waardoor deze niet meer precies op de km’s vallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:06

Roozzz

Plus ultra

EdwinnR schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Het hangt ongetwijfeld af van hoe goed de OHR matcht met jouw pols, maar mijn vriendin is zeer tevreden met de optische hartslagmeting tijdens het zwemmen (F6pro). Getallen zijn zeer vergelijkbaar als gemeten met een borstband, dus die blijft tegenwoordig thuis.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Ik heb je activiteit even bekeken, maar kan het toch niet te maken hebben met de PacePro strategy die je hebt gebruikt? Ik heb verder geen ervaring hiermee (werkt helaas niet op mijn FR645M), maar misschien bepaalt de PacePro strategy wel de laps waardoor deze niet meer precies op de km’s vallen?
Dat dacht ik ook, maar de PacePro-strategie zoal ik die had gedefinieerd past hier niet bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ax00izeHQIot83SqkvOwczgUoBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IjtnjJOmx6gXQJp6eP9xU06Z.png?f=fotoalbum_large

Het vreemde is wel die laatste km. Het overzicht zegt netjes 10,00km, maar toch maakt hij een strategie aan voor 9,98km. Maar goed, dat verklaart de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
GainedLotus schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:30:
Zo deed ik het inderdaad ook, alles op privé en dan handmatig iets op publiek zetten. Jammer dat er geen betere oplossing is maar dan blijven we het maar zo doen😇
Je kunt ook Tapiriik de sync kunnen laten doen. Die kan je zo instellen dat de private activities niet synced. Als je bv in garmin enkele activiteiten public zet, en tapiriik fietst na een poosje over de garmin activities heen (wachttijd is instelbaar) dan pikt ie alleen de public op, en synced ze naar het target wat je wenst.
Tapiriik is op een enorme hoeveelheid sportapps aangesloten, en kost vrijwel niks. Handmatige sync is gratis, en voor (minimaal, meer mag ook) 2 dollar per jaar doet ie het automatisch.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-07 19:27
@mrwolf
Moving time kan wel eens in de war raken als GPS niet nauwkeurig is lijkt me. Hier net en inteval workout gelopen met een F5plus en die laat wel de juiste afstand zien in de laps op strava en op connect. Maak verder niet veel gebruik van km splittijden dus weet niet of dit een bug is of en éénmalig iets.
Hoe staan de laps op strava/runalyze? Zou het kunnen dat je horloge door gps afwijking te vroeg of laat de km lapte en dat dit later door een algoritme in Connect is aangepast? Want als ik de slits optel dan kom ik niet aan de 10km....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
xray79 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:50:
@mrwolf
Moving time kan wel eens in de war raken als GPS niet nauwkeurig is lijkt me. Hier net en inteval workout gelopen met een F5plus en die laat wel de juiste afstand zien in de laps op strava en op connect. Maak verder niet veel gebruik van km splittijden dus weet niet of dit een bug is of en éénmalig iets.
Hoe staan de laps op strava/runalyze? Zou het kunnen dat je horloge door gps afwijking te vroeg of laat de km lapte en dat dit later door een algoritme in Connect is aangepast? Want als ik de slits optel dan kom ik niet aan de 10km....
Strava heeft een move ratio van 1 (dus niet stilgestaan), en netjes splits per km. Totale afstand 10,03km, dus prima. Runalyze geeft bijna dezelfde data, dus ook die klopt wel.

Het grootste gedeelte van de route is in open veld, dus GPS-afwijking lijkt me ook minimaal.

Ik heb het vermoeden dat de activity in Garmin f*cked up is, de app crasht niet voor niets bij het openen ervan. Wel balen, want dit was een PR op de 10k, voor het eerst in meer dan een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
mrwolf schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Strava heeft een move ratio van 1 (dus niet stilgestaan), en netjes splits per km. Totale afstand 10,03km, dus prima. Runalyze geeft bijna dezelfde data, dus ook die klopt wel.

Het grootste gedeelte van de route is in open veld, dus GPS-afwijking lijkt me ook minimaal.

Ik heb het vermoeden dat de activity in Garmin f*cked up is, de app crasht niet voor niets bij het openen ervan. Wel balen, want dit was een PR op de 10k, voor het eerst in meer dan een jaar
Ff door fitfiletools.com heen halen?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@mrwolf Kan/Wil je de FIT-file online zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door m-vw op 12-10-2020 13:42 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
@Mistraller @m-vw De FIT-file staat hier. Ik ben benieuwd of jullie hier iets uit kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruim 2 weken geleden een 645 Music opgestuurd welke ook de haarscheurtjes problemen heeft. Aankoopbon was niet meer beschikbaar maar daar deed Garmin niet moeilijk over, wat dat betreft een fijne service.

De 645 zou worden vervangen (op voorraad) en vanuit de UK worden opgestuurd. Omdat het wederom een week stil bleef vandaag eens gebeld. De voorraad 645 Music Slate is op en zou pas eind oktober mogelijk weer beschikbaar komen. Ik ben benieuwd, aangezien deze van de website af is dus volgens mij niet meer gemaakt wordt. Ze gaan nu kijken wat er nog meer mogelijk is, bijvoorbeeld een andere kleur 645 (wil ik niet). Heb zelf een F6s of 745 met bijbetalen geopperd, maar dat was normaal gesproken niet mogelijk blijkbaar.

Ze komen met een voorstel. Ben benieuwd :)

EDIT:
Vooralsnog is het antwoord 'nee'. Er is geen mogelijkheid tot een duurder model met bijbetalen of een 245M als vervanger. Nog 14 dagen wachten omdat dan pas de voorraad indicatie een update krijgt vind ik ook niet acceptabel. Zo word je bijna gedwongen om een nieuw horloge te kopen en het maar af te wachten.

[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 12-10-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@mrwolf

Voor de grap even bij mijzelf toegevoegd. Krijg in het overzicht dezelfde waardes als dat jij krijgt.

Echter geeft een TCX-export andere waardes. De waardes die ik daar zie voor de rondetijden komen beter overeen met waardes die ik via een andere tool uit de FIT haal.

01. 4:42
02. 5:03
03. 5:08
04. 5:17
05. 5:16
06. 5:20
07. 5:17
08. 5:17
09. 5:15
10. 5:15
11. 0:09

Helaas kan je in de TCX maar één soort rondetijd zien en niet zowel de verstreken als de bewogen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
m-vw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:15:
@mrwolf

Voor de grap even bij mijzelf toegevoegd. Krijg in het overzicht dezelfde waardes als dat jij krijgt.

Echter geeft een TCX-export andere waardes. De waardes die ik daar zie voor de rondetijden komen beter overeen met waardes die ik via een andere tool uit de FIT haal.

01. 4:42
02. 5:03
03. 5:08
04. 5:17
05. 5:16
06. 5:20
07. 5:17
08. 5:17
09. 5:15
10. 5:15
11. 0:09

Helaas kan je in de TCX maar één soort rondetijd zien en niet zowel de verstreken als de bewogen.
toon volledige bericht
Dat lijkt ook meer op de 'waarheid'. Ik heb het hele zwikkie naar Garmin gestuurd, ben benieuwd of zij dit kunnen beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
Roozzz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Het hangt ongetwijfeld af van hoe goed de OHR matcht met jouw pols, maar mijn vriendin is zeer tevreden met de optische hartslagmeting tijdens het zwemmen (F6pro). Getallen zijn zeer vergelijkbaar als gemeten met een borstband, dus die blijft tegenwoordig thuis.
Dat is positief om te horen. Gekke vraag misschien, maar wat is de omtrek van haar pols?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 11:50
Roozzz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Even voor de zekerheid: in het water zijn de getallen ook goed vergelijkbaar (HRM-Swim of de HRM-Tri)?
Persoonlijk vind ik de HRM-Swim niet vervelend in de mate zoals ik de HRM-run tijdens hardlopen vervelend vind. Bij het zwemmen voel je 'm bijna niet. Enkele triathlon-kennissen gebruiken' m echter niet, omdat ze zichzelf voor aap vinden staan in het zwembad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:33:
Ruim 2 weken geleden een 645 Music opgestuurd welke ook de haarscheurtjes problemen heeft. Aankoopbon was niet meer beschikbaar maar daar deed Garmin niet moeilijk over, wat dat betreft een fijne service.

De 645 zou worden vervangen (op voorraad) en vanuit de UK worden opgestuurd. Omdat het wederom een week stil bleef vandaag eens gebeld. De voorraad 645 Music Slate is op en zou pas eind oktober mogelijk weer beschikbaar komen. Ik ben benieuwd, aangezien deze van de website af is dus volgens mij niet meer gemaakt wordt. Ze gaan nu kijken wat er nog meer mogelijk is, bijvoorbeeld een andere kleur 645 (wil ik niet). Heb zelf een F6s of 745 met bijbetalen geopperd, maar dat was normaal gesproken niet mogelijk blijkbaar.

Ze komen met een voorstel. Ben benieuwd :)

EDIT:
Vooralsnog is het antwoord 'nee'. Er is geen mogelijkheid tot een duurder model met bijbetalen of een 245M als vervanger. Nog 14 dagen wachten omdat dan pas de voorraad indicatie een update krijgt vind ik ook niet acceptabel. Zo word je bijna gedwongen om een nieuw horloge te kopen en het maar af te wachten.
Heb je niet gevraagd of je je oude horloge mocht houden, totdat ze een vervanger hadden opgestuurd? Ik neem aan dat het nog alleen maar haarscheurtjes waren en dus nog niet echt stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:49:
[...]

Heb je niet gevraagd of je je oude horloge mocht houden, totdat ze een vervanger hadden opgestuurd? Ik neem aan dat het nog alleen maar haarscheurtjes waren en dus nog niet echt stuk?
Dat was achteraf slim geweest maar nu had ik ze al opgestuurd op verzoek van Garmin. Ze wilden (blijkbaar) wel een fysieke controle doen op het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vanuit het hardloop topic ben ik hierheen gestuurd :) Vraag, ik gebruikte eerst mijn gewone horloge om mijn run te timen, maar ik heb sinds kort een Apple Watch, voor de hartslag vooral handig. Dus appje er op, Runkeeper, maar die geeft op de Apple Watch om de kilometer een samenvatting op het scherm. Dit vond ik al irritant, maar gisteren op de fiets helemaal. Ik wilde na 12 km een keer snel mijn hartslag zien. Moet je eerst 12x die samenvatting wegtikken (en je tikt 6x mis, dus 18x). Dan mag je eindelijk weer naar je actuele data toe. Ik kan nergens vinden hoe ik die samenvattingen uitschakel. Weet hier iemand dit? Google heeft me niet geholpen helaasch.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BeQuietAndDrive Ik ken de Apple watch verder niet, maar waarom gebruik je Runkeeper? Op de Apple watch zit toch standaard ondersteuning voor sporten als hardlopen?
[YouTube: How to work out with Apple Watch — Apple Support]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:56
https://www.amazon.nl/dea...=true&smid=A17D2BRD4YMT0X

Amazon heeft nu tijdens de prime day kortingen op Garmin horloges, vooral de forerunner 45 lijkt me wel een aardige deal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:06

Roozzz

Plus ultra

Frij5fd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:36:
[...]

Even voor de zekerheid: in het water zijn de getallen ook goed vergelijkbaar (HRM-Swim of de HRM-Tri)?
Persoonlijk vind ik de HRM-Swim niet vervelend in de mate zoals ik de HRM-run tijdens hardlopen vervelend vind. Bij het zwemmen voel je 'm bijna niet. Enkele triathlon-kennissen gebruiken' m echter niet, omdat ze zichzelf voor aap vinden staan in het zwembad
Ja, zoals ik schreef vergelijkbaar tijdens het zwemmen (met de tri). Wel kan je je afvragen in hoeverre hartslag nu echt nuttig is in het water, maar dat is een andere discussie :P Het geeft in ieder geval een vrij goed beeld van je trainingsbelasting.
Voor hardlopen en fietsen wordt nog steeds gewoon een band gebruikt, want dan schiet de ohr tekort.
EdwinnR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

Dat is positief om te horen. Gekke vraag misschien, maar wat is de omtrek van haar pols?
Pff, daar vraag je me wat. Ik heb geen flauw idee. Veel is het in ieder geval niet, als je van boven kijkt bedekt de watchface precies haar pols.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
Aghanim schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:50:
[...]

Dat was achteraf slim geweest maar nu had ik ze al opgestuurd op verzoek van Garmin. Ze wilden (blijkbaar) wel een fysieke controle doen op het probleem.
Dat is ridicuul, die haarscheurtjes komen voor bij een significant deel van alle 645's, het is niet zomaar een slechte batch. Welke fysieke controle willen ze doen, die ene extra kan Garmin toch niet meer helpen om te weten waar die haarscheurtjes vandaan komen, een foto zou gewoon moeten volstaan. Het gaat ook niet om zomaar een esthetisch probleem, ik heb gevallen gezien waarbij de kast uiteindelijk gescheurd is als die haarscheurtjes lang genoeg genegeerd worden, dus een geste van Garmin zou toch echt wel op zijn plaats zijn.

Op dat punt heb ik betere ervaringen met Withings, mijn Withings Steel HR had een probleem met vochtophoping achter het glas bij vochtig weer dat veroorzaakt werd door een ontwerp- of productiefout. Het volstond een foto in te sturen en ik kreeg een gratis weegschaal terug én een nieuwe Steel HR (Nokia op dat moment) op het moment dat de productieproblemen opgelost waren, mijn oude Steel HR moest ik pas opsturen als mijn nieuwe toegekomen was. Ik had helaas weinig aan de Withings als sporthorloge, was meer een activity tracker.

@BeQuietAndDrive Ook geen ervaring met Apple Watch, maar betreft die samenvattingen per km, vaak staat dat als instelling onder de noemer auto lap of auto ronde.
Pagina: 1 ... 169 ... 318 Laatste