Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 168 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PatrickC schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:38:
[...]

Ik zie niet in waarom je niet meer zou moeten investeren in een Fenix 6 Pro. Dit is het beste wat Garmin nu heeft (op de veel luxere en duurdere MARQ na natuurlijk). Daar kun je nog jaren mee vooruit. Ik zou zo ook niet weten welke functionaliteit nog ontbreekt op de Fenix 6 Pro. Qua update beleid... mijn 2,5 jaar oude FR645M heeft recentelijk nog een firmware update gehad. Maar op een gegeven moment zijn de bugs er wel uit en nieuwe functies worden niet meer toegevoegd.
Ik snap zijn vraag wel. De F6 gaat toch al weer even mee. Ondanks dat er niks beters te koop is zie je, terugkijkend naar eerdere modellen, toch een redelijk steile curve bij Garmin als het gaat om het niet meer ondersteunen van eerdere modellen bij nieuwe features. Mooi voorbeeld is jouw 645 wat in basis nog steeds een uitstekend horloge is. Tegelijkertijd betaal je er nog steeds 369 euro voor en mis je flink wat features/interface updates (body battery, widget menu sterk verouderd, widget glance, pace pro, sleep widget) ondanks dat het horloge nu ruim 2.5 jaar oud is. De F6 is nu 2 jaar en 1 maand oud. Interessant is dus of deze nog langer de nieuwste features zal krijgen.

Dat maakt de 745 ondanks de prijs toch een interessante keuze tegenover de 945. Ook daar is niet bekend of de 945 nog lange tijd dezelfde features zal blijven krijgen. Ik ga er van uit dat de 645 geen feature updates meer krijgt dus dan is +130 euro voor de 745 ook wel weer interessant om 'featuregarantie' af te kopen, als je dat tenminste belangrijk vindt.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 21-09-2020 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:41
Dat hangt er meestal van af of er ook al weer een opvolger in de pijplijn zit. Tegen die tijd gaan ze kijken naar hoe ze de upgrade aantrekkelijk kunnen maken en dat betekent ook features die de oudere modellen niet meer krijgen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:29:
[...]

Ik snap zijn vraag wel. De F6 gaat toch al weer even mee. Ondanks dat er niks beters te koop is zie je, terugkijkend naar eerdere modellen, toch een redelijk steile curve bij Garmin als het gaat om het niet meer ondersteunen van eerdere modellen bij nieuwe features. Mooi voorbeeld is jouw 645 wat in basis nog steeds een uitstekend horloge is. Tegelijkertijd betaal je er nog steeds 369 euro voor en mis je flink wat features/interface updates (body battery, widget menu sterk verouderd, widget glance, pace pro, sleep widget) ondanks dat het horloge nu ruim 2.5 jaar oud is. De F6 is nu 2 jaar en 1 maand oud. Interessant is dus of deze nog langer de nieuwste features zal krijgen.

Dat maakt de 745 ondanks de prijs toch een interessante keuze tegenover de 945. Ook daar is niet bekend of de 945 nog lange tijd dezelfde features zal blijven krijgen. Ik ga er van uit dat de 645 geen feature updates meer krijgt dus dan is +130 euro voor de 745 ook wel weer interessant om 'featuregarantie' af te kopen, als je dat tenminste belangrijk vindt.
Ik ben het helemaal met je eens. Mijn 645M is helaas een slecht voorbeeld qua update beleid van Garmin, omdat deze maar beperkt extra functionaliteit heeft gekregen sinds release (Galileo support, handmatige calibratie hoogtesensor, incident detection), terwijl ander X45 modellen wel zaken als Pace Pro achteraf erbij kregen. Dus een feature garantie heb je nooit bij Garmin, ook niet op de nieuwe 745, wat waarschijnlijk het laatste X45 horloge zal zijn dat Garmin uitbrengt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:11
Aghanim schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:29:
[...]
De F6 is nu 2 jaar en 1 maand oud. Interessant is dus of deze nog langer de nieuwste features zal krijgen.
De Fenix 6 is sinds augustus 2019 verkrijgbaar, dus 1 jaar en 1 maand oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PatrickC schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:53:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Mijn 645M is helaas een slecht voorbeeld qua update beleid van Garmin, omdat deze maar beperkt extra functionaliteit heeft gekregen sinds release (Galileo support, handmatige calibratie hoogtesensor, incident detection), terwijl ander X45 modellen wel zaken als Pace Pro achteraf erbij kregen. Dus een feature garantie heb je nooit bij Garmin, ook niet op de nieuwe 745, wat waarschijnlijk het laatste X45 horloge zal zijn dat Garmin uitbrengt.
De 245M is wat features/prijs betreft een veel interessantere keuze dan de 645, tenzij je Pay of een mooiere bezel wilt. Je moet dan of een ouder/duurder horloge kopen met minder features en een oudere UI (645) of een veel duurder horloge met een overkill aan features (F6). Of je eindigt met een Venu/V4 en een 245 zoals in mijn geval :+

Een 745 met een metalen bezel had mijn probleem dan opgelost ;)
Al is mijn gevoel wel dat het onmogelijk is om een slate bezel van Garmin krasvrij te houden.

@elastiek je hebt gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 21-09-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Aghanim Juist vanwege de RVS bezel vind ik de 645 nog steeds het mooiste Garmin FR horloge en ook prima te gebruiken als ‘casual’ horloge. Verder zou ik langs Garmin Pay (ik gebruik het regelmatig) de barometrische hoogtesensor niet willen missen die in de 245 ontbreekt. Voor mijn dagelijkse trainingsrondje heb ik niet zoveel aan deze sensor, maar tijdens mijn vakanties de afgelopen jaren, hoog in de Zwitserse bergen, vond ik het toch wel een mooie toevoeging en ik heb me verbaasd over de nauwkeurigheid van deze hoogtemeter, omdat je daar toch wel regelmatig mensen over hoort klagen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:27:
@Aghanim Juist vanwege de RVS bezel vind ik de 645 nog steeds het mooiste Garmin FR horloge en ook prima te gebruiken als ‘casual’ horloge. Verder zou ik langs Garmin Pay (ik gebruik het regelmatig) de barometrische hoogtesensor niet willen missen die in de 245 ontbreekt. Voor mijn dagelijkse trainingsrondje heb ik niet zoveel aan deze sensor, maar tijdens mijn vakanties de afgelopen jaren, hoog in de Zwitserse bergen, vond ik het toch wel een mooie toevoeging en ik heb me verbaasd over de nauwkeurigheid van deze hoogtemeter, omdat je daar toch wel regelmatig mensen over hoort klagen.
RVS is inderdaad een stuk beter ten opzichte van slate. Persoonlijk vind ik het echter te zilver en daarmee te opvallend. Maar de slate bezel is gewoon niet mooi te houden en, voor zover ik heb onderzocht, ook niet later nog bij te kleuren/verven/wat dan ook om kleine puntjes te repareren. Hoogtemeter is zeker fijn. Ik heb echter wel eens 2 toestellen met een barometrische hm vergeleken en die waren het beide niet bepaald eens met elkaar, ondanks automatische kalibratie (wellicht ging het daar mis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48
Eens, naast de mooie stalen band vind de formfactor erg prettig. Niet zo’n enorme hockey puck om je pols maar klein en subtiel horloge. Helaas is de bouw kwaliteit helaas niet erg betrouwbaar gebleken.

Wat betreft ben ik benieuwd wat ik kan verwachten van de 945. Met name hoe deze om mijn pols valt en uiteraard smoelt. Inmiddels is mijn pakje aangekomen in Eemnes al moest ik wel rekening houden met 2 a 3 weken voor het omruilen. Dat was bij de vorige keer ook het geval toen ik mijn kapotte 645 omgeruild kreeg voor een nieuw exemplaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 21-09-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:58:
[...]

RVS is inderdaad een stuk beter ten opzichte van slate. Persoonlijk vind ik het echter te zilver en daarmee te opvallend. Maar de slate bezel is gewoon niet mooi te houden en, voor zover ik heb onderzocht, ook niet later nog bij te kleuren/verven/wat dan ook om kleine puntjes te repareren. Hoogtemeter is zeker fijn. Ik heb echter wel eens 2 toestellen met een barometrische hm vergeleken en die waren het beide niet bepaald eens met elkaar, ondanks automatische kalibratie (wellicht ging het daar mis).
Ik heb de hoogte vergeleken met wat op de berg zelf aangegeven stond op de bordjes. En als dat bordje dan zegt dat je op 1986m zit en op het horloge staat 1984m, dan vind ik dat best wel nauwkeurig. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:01:
Ik heb de hoogte vergeleken met wat op de berg zelf aangegeven stond op de bordjes. En als dat bordje dan zegt dat je op 1986m zit en op het horloge staat 1984m, dan vind ik dat best wel nauwkeurig. :)
Dat is ook een beetje het probleem. Klim je een berg dan maakt een paar meter niets uit, ren je een rondje en zit er twee meter verschil tussen begin en eind dan brult men een heel topic vol. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:59:
[...]

Eens, naast de mooie stalen band vind de formfactor erg prettig. Niet zo’n enorme hockey puck om je pols maar klein en subtiel horloge. Helaas is de bouw kwaliteit helaas niet erg betrouwbaar gebleken.

Wat betreft ben ik benieuwd wat ik kan verwachten van de 945. Met name hoe deze om mijn pols valt en uiteraard smoelt. Inmiddels is mijn pakje aangekomen in Eemnes al moest ik wel rekening houden met 2 a 3 weken voor het omruilen. Dat was bij de vorige keer ook het geval toen ik mijn kapotte 645 omgeruild kreeg voor een nieuw exemplaar.
Ja, jammer dat dit probleem zich bij jou 2 keer heeft voorgedaan bij de FR645 en ik er ook regelmatig over lees op andere plekken. Ik zelf heb na 2,5 jaar nog geen problemen en een vriendin van mij heeft de 645 ook en ook zonder dit probleem. Het is een kwestie van geluk, of misschien in jouw geval van 2 keer pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:02:
[...]

Dat is ook een beetje het probleem. Klim je een berg dan maakt een paar meter niets uit, ren je een rondje en zit er twee meter verschil tussen begin en eind dan brult men een heel topic vol. :P
Bij mij is het inderdaad juist andersom. Bij sesies met weinig hoogteverschillen boeit het mij helemaal niets, maar als ik in maart weer 2 rondjes over het Spa-Francorchamps circuit ren (hoop ik) of op vakantie in de bergen aan het wandelen of trailen ben, juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:06:
Bij mij is het inderdaad juist andersom. Bij sesies met weinig hoogteverschillen boeit het mij helemaal niets, maar als ik in maart weer 2 rondjes over het Spa-Francorchamps circuit ren (hoop ik) of op vakantie in de bergen aan het wandelen of trailen ben, juist wel.
Hoogtemeting an sich wel, maar maakt op spa 2 meter verschil jou heel veel uit?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:19:
[...]

Hoogtemeting an sich wel, maar maakt op spa 2 meter verschil jou heel veel uit?
Nee, dat vind ik geen probleem. Misschien begrijp je mij verkeerd. Bij weinig hoogteverschil is een paar meter verschil al groot procentueel, dus daar vind ik de hoogtemeting niet zo interessant. Bij veel hoogteverschil is een paar meter juist relatief weinig en dan vind ik het wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:26:
Nee, dat vind ik geen probleem. Misschien begrijp je mij verkeerd. Bij weinig hoogteverschil is een paar meter verschil al groot procentueel, dus daar vind ik de hoogtemeting niet zo interessant. Bij veel hoogteverschil is een paar meter juist relatief weinig en dan vind ik het wel prima.
Nee ik begrijp je wel en ben het ook met je eens, maar dat is niet hoe 'het internet' meestal reageert met dat soort specs. Dat was meer mijn punt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 23:12
RobinE schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:32:
[...]

Het is bij Heerde, vlak bij kruising dellenweg met fietspad koekenbergweg.
https://www.google.com/ma...!3d52.3812545!4d5.9715481

Ik heb zeker het idee dat Garmin zaken weglaat, ik kwam er namelijk achter doordat ik de verkeerde map aan had staan, er waren meer paden in het echt dan op de Garmin, toen de Freizeitmap aangezet en toen waren er veel meer.

Of ik heb ergens een detail instelling niet goed staan...??? Is die er :?
Ik heb het eens na zitten zoeken en je hebt gelijk. De standard maps van Garmin zijn inderdaad gebaseerd op OSM, maar er is veel data wegelaten. Hier een uitleg.
The recently released Garmin Fenix 6 Pro is in my opinion the best outdoor watch and comes with the free "TopoActive" card.

This map is - in my opinion - based on OSM (OpenStreetMap), but it lacks details and does not fit the high standard of such a high quality watch. In addition, the map is limited, not even Crete is included.

If you want to have a more detailed map for the Alps on the Fenix, you can also buy the TOPO TransAlpine+ PRO from Garmin for ~ 150 €, but I advise against it, because this map contains the same absurd errors as the maps from Outdooractive.

Paths lead in canyons, do not exist, the actual paths are missing, an impudence to charge money for them. The mistakes are so ridiculously obvious, for example, paths lead 30m past the summit (front solstice pass).

Paths have been straightened with a ruler or wind their way through the landscape like a sine curve and can never have existed as one can easily see on the spot or on aerial photographs.

In places, paths lead through buildings or run exactly on slopes, for example west of the Oberföhring Volunteer Fire Brigade. The fact that this error can also be found in Google Maps doesn't make it any better, but you can't plan a bike tour with this map in the city.

In my opinion this is not only true for Garmin, but also for Outdooractive. Unfortunately, these are the only maps I know of (and which can be used in planning software) with a slope gradient layer, which is very useful for planning tours in the snow in winter. Since I bought the maps for the winter, because you can't see the trails when there is a lot of snow, this is especially annoying, if not dangerous for me.

I called the support of Garmin about these map errors in the TOPO TransAlpine+ PRO, they insisted that the TOPO TransAlpine+ PRO is based on OSM, but that can't be true, because you won't find trails in OSM, in my opinion official map material is used, that was the statement of Outdooractive to me, when I asked for correction many years ago. They also told me that they would not correct the mistakes because of that.

To make this clear once again: The mentioned errors are not to be found in the TopoActive map of Garmin, because it uses the clearly better map material of OpenStreetMap, but in a reduced version.

A very good alternative to the maps available at Garmin is the OSM-based map from www.freizeitkarte-osm.de, which I recommend, with a small adjustment, for the Garmin Fenix 6.
Kort samengevat: probeer een betere editie van OSM. Die freizeitkarte heb ik ook geprobeerd en het detailniveau is inderdaad veel hoger.
rnsmfd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:59:
Sinds 3 weken een Garmin Fenix 6 Pro na jaren diverse modellen van de Apple Watch gebruikt te hebben en ben heel tevreden met de overstap.

En ik lees hier regelmatig over het gebruik van andere kaarten (Freizeitkarten), zijn deze beter en gedetailleerder voor het fietsen en zo ja kan iemand mij uitleggen hoe ik deze op de Fenix kan krijgen en hoe het werkt met deze kaarten en kan dit ook op een MacBook Pro ?
Kort antwoord: ja :-)..

Installatie kan via de tutorial op de site via Basenet, maar het meest simpele wat ik heb gedaan is gewoon vanaf deze site de image downloaden. In mijn geval versie Garmin GPS-Gerät: (1.1 GB) BeNeLux-Staaten - Installationsimage für Micro-SD-Karte
De image heb ik simpelweg via knippen/plakken in de garmin folder van mijn Fenix 6s pro gezet. Via het horloge kan je kiezen welke maps je wilt gebruiken, dus je kunt de standard maps gewoon laten staan.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
dirkjesdirk schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:01:
Ik heb het eens na zitten zoeken en je hebt gelijk. De standard maps van Garmin zijn inderdaad gebaseerd op OSM, maar er is veel data wegelaten. Hier een uitleg.
Euh, hij zegt 'in my opinion', dus dat zie ik nog niet direct als bewijs. :)
Kort samengevat: probeer een betere editie van OSM. Die freizeitkarte heb ik ook geprobeerd en het detailniveau is inderdaad veel hoger.
Heeft dat niet de keerzijde dat je minder kaarten op het horloge kwijt kunt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Gonadan schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:17:

Ja, maar welke heb je allemaal nodig? Alleen daar waar je loopt toch? En voor de meesten van ons zal 340+ dagen per jaar Nederland of Benelux volstaan.

Elk kwartaal komen de nieuwste Freizeitkarte uit, dus dan zet ik de landen op m'n horloge waarvan ik al weet dat ik er dat kwartaal naartoe ga. En de landen die ontbreken zet ik er simpelweg later bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Gonadan schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:17:
[...]

Euh, hij zegt 'in my opinion', dus dat zie ik nog niet direct als bewijs. :)

[...]

Nee, maar mijn opinie komt er bij ;) . Nee, serieus, ik heb een paar plekken vergeleken en er mist gewoon veel data bij de OSM versie van Garmin. Vooral de "inkleuring van een gebied". Het zijn vooral vector gebaseerde lijntjes op de standard map. Dat zal inderdaad vast een hoop data schelen, maar als je gewoon de mappen van de plaatsen die je in detail wilt (bijv BeNeLux en de Alpen) in gedetailleerde maps nodig hebt, dan zet je die er alleen op. Heb je als bonus nog de volledige standaard topo van Garmin zelf voor de overige landen.

Maar probeer het zelf. Mijn ervaring met freizeitmap is iig positief. De OFM (open fietsmap) ga ik ook nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
dirkjesdirk schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:40:
[...]

Maar probeer het zelf. Mijn ervaring met freizeitmap is iig positief. De OFM (open fietsmap) ga ik ook nog proberen.
OFM is in bestandsgrootte kleiner dan Freizeitkarte voor hetzelfde gebied. Dus minder detail. Daarom gebruik ik Freizeitkarte ipv van OFM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:11
Helemaal mee eens, vooral de 645m Slate uitvoering toch wel de mooiste Garmin die er is samen met de Fenix 5s plus Sapphire black.

245 met de zilveren buttons doet het niet voor mij.

Om terug te komen op de features die oude modellen missen zoals Body Battery en Pace Pro. Ik snap niet dat er waarde aan deze features word gelegd. Altimeter is voor mij meer een must dat vind ik belangrijker dan de bovenstaande twee. Trouwens, body battery heb je niks aan als je de horloge snachts en overdag niet altijd draagt.

Afgaande op de features tussen de 245m en 645m zou ik daarom alleen al voor de 645m gaan ook al is het een twee jaar "oud" model.

[ Voor 3% gewijzigd door rutgergron op 21-09-2020 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
elastiek schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:53:
[...]

OFM is in bestandsgrootte kleiner dan Freizeitkarte voor hetzelfde gebied. Dus minder detail. Daarom gebruik ik Freizeitkarte ipv van OFM.
Natuurlijk niet zo vreemd, gezien het focust op fietspaden en niet alle paden. Er is overigens ook nog een extra layer bij de OFM die je apart kan downloaden zodat het meer wandelpaden en dergelijke heeft. Maar je moet natuurlijk de kaart gebruiken waarvoor hij gemaakt is.
Ik heb verder geen ervaring met de Freizeitkarte, maar voor de fiets is de OFM perfect (in mijn ogen).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2024
dirkjesdirk schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:01:
[...]

[...]

[...]

Kort antwoord: ja :-)..

Installatie kan via de tutorial op de site via Basenet, maar het meest simpele wat ik heb gedaan is gewoon vanaf deze site de image downloaden. In mijn geval versie Garmin GPS-Gerät: (1.1 GB) BeNeLux-Staaten - Installationsimage für Micro-SD-Karte
De image heb ik simpelweg via knippen/plakken in de garmin folder van mijn Fenix 6s pro gezet. Via het horloge kan je kiezen welke maps je wilt gebruiken, dus je kunt de standard maps gewoon laten staan.
Heb me inmiddels hier een beetje ingelezen en op de diverse sites en gekeken naar de verschillende soorten kaarten die er zijn.
Ook een aantal YouTube filmpjes bekeken over o.a. het programma Basecamp van Garmin waarmee je ook andere kaarten op de Fenix 6 kan zetten.

Wat me echter nog niet helemaal duidelijk is hoe ik de image kan knippen en plakken op mijn Fenix 6 Pro, als ik deze via de kabel aansluit op mijn MacBook Pro zie ik deze niet in Finder of iets dergelijks terwijl ik het horloge wel zie in bijvoorbeeld Garmin Express dus de verbinding is er wel.

Mis ik iets, moet ik nog iets instellen of downloaden zodat ik het horloge kan benaderen in de Finder van mijn MacBook Pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
rnsmfd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:14:
[...]

Heb me inmiddels hier een beetje ingelezen en op de diverse sites en gekeken naar de verschillende soorten kaarten die er zijn.
Ook een aantal YouTube filmpjes bekeken over o.a. het programma Basecamp van Garmin waarmee je ook andere kaarten op de Fenix 6 kan zetten.

Wat me echter nog niet helemaal duidelijk is hoe ik de image kan knippen en plakken op mijn Fenix 6 Pro, als ik deze via de kabel aansluit op mijn MacBook Pro zie ik deze niet in Finder of iets dergelijks terwijl ik het horloge wel zie in bijvoorbeeld Garmin Express dus de verbinding is er wel.

Mis ik iets, moet ik nog iets instellen of downloaden zodat ik het horloge kan benaderen in de Finder van mijn MacBook Pro ?
Volgens mij heb ik gelezen dat dat niet werkt via een Mac. Heb je niet ergens een windows machine? Dan kun je gewoon drag-drop het bestand in de juiste folder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:36:
Om terug te komen op de features die oude modellen missen zoals Body Battery en Pace Pro. Ik snap niet dat er waarde aan deze features word gelegd. Altimeter is voor mij meer een must dat vind ik belangrijker dan de bovenstaande twee. Trouwens, body battery heb je niks aan als je de horloge snachts en overdag niet altijd draagt.
Ik vind de hoogtemeter ook belangrijker, maar dat is ook een hardware feature, dus achteraf niet meer toe te voegen aan een horloge. Wat betreft PacePro, dat is gewoon software en als je serieus wilt trainen of een parcours op een bepaalde manier wilt lopen in een wedstrijd, een erg mooie functie. En dan is het vreemd dat het niet op de 645 zit, maar wel op de 245. De 645 zou normaal toch meer hardloopfunctionaliteit moeten hebben (hogere FR X45 serie en ook nog eens duurder). Als je dus beide (hoogtesensor en PacePro) wilt, kun je alleen maar kiezen voor een duurdere 745, 945 of Fenix 5 Plus of hoger.

Body battery vind ik verder ook niet zo boeiend en daar moet je volgens mij ook een bepaald type hartslagsensor hebben, die niet in de 645 zit. Die hardware is een generatie ouder tov de 245 en 945.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 22-09-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
rnsmfd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:14:
[...]
Zelf geen Mac, maar DCrainmaker beschrijft hier hoe het zou moeten werken: https://www.dcrainmaker.c...or-marq-series-watch.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnsmfd
elastiek schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:05:
[...]

Zelf geen Mac, maar DCrainmaker beschrijft hier hoe het zou moeten werken: https://www.dcrainmaker.c...or-marq-series-watch.html
_/-\o_
Super bedankt voor de link, ff snel doorgelezen en zoals ik het begrijp moet ik het programma "Android File Transfer" downloaden en installeren op mijn MacBook Pro, daarna zou mijn Fenix 6 Pro zichtbaar moeten zijn in het Finder venster. Gaan we vanavond even proberen en dan hopelijk de nieuwe Map op de Fenix 6 zetten.
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Even een korte update van mijn kant over het omruilen van mijn FR645 voor een FR945 ivm scheurtjes.
Ik heb zojuist op mijn bestel pagina gezien dat er al een pakje onderweg moet zijn nadat maandag mijn horloge was ontvangen en gisteren in het systeem was verwerkt als ontvangen. Eerlijkheidshalve had ik dit niet verwacht en biedt dit wel enige troost en vertrouwen in het merk Garmin.

Binnenkort een kleine review :)
Miki schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:57:
Even een korte update van mijn kant over het omruilen van mijn FR645 voor een FR945 ivm scheurtjes.
Ik heb zojuist op mijn bestel pagina gezien dat er al een pakje onderweg moet zijn nadat maandag mijn horloge was ontvangen en gisteren in het systeem was verwerkt als ontvangen. Eerlijkheidshalve had ik dit niet verwacht en biedt dit wel enige troost en vertrouwen in het merk Garmin.

Binnenkort een kleine review :)
Ik heb wat dat betreft ook alleen maar positieve ervaringen met Garmin. B.v., toen een tijdje terug de ‘keeper’ van mijn FR645 bandje stuk was gegaan na 1,5 jaar, stuurde ze me binnen enkele dagen 2 nieuwe keepers op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
PatrickC schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:53:
[...]

Ik vind de hoogtemeter ook belangrijker, maar dat is ook een hardware feature, dus achteraf niet meer toe te voegen aan een horloge. Wat betreft PacePro, dat is gewoon software en als je serieus wilt trainen of een parcours op een bepaalde manier wilt lopen in een wedstrijd, een erg mooie functie. En dan is het vreemd dat het niet op de 645 zit, maar wel op de 245. De 645 zou normaal toch meer hardloopfunctionaliteit moeten hebben (hogere FR X45 serie en ook nog eens duurder). Als je dus beide (hoogtesensor en PacePro) wilt, kun je alleen maar kiezen voor een duurdere 745, 945 of Fenix 5 Plus of hoger.

Body battery vind ik verder ook niet zo boeiend en daar moet je volgens mij ook een bepaald type hartslagsensor hebben, die niet in de 645 zit. Die hardware is een generatie ouder tov de 245 en 945.
Ik denk dat we af moeten van het idee dat Garmin types die eindigen op dezelfde cijfers, een relatie met elkaar hebben. Bij de x45 horloges die op hetzelfde moment uit kwamen is er iets voor te zeggen, maar ongeveer alle x35 horloges verschillen sterk van elkaar, dus het is niet dat die typenummers bij Garmin ooit een coherente relatie hebben gehad. Beschouw beter elk horloge als de opvolger van de vorige (630 => 645), en alle feature updates na release zijn een bonus maar geen gegeven.

PacePro zit overigens niet op de F5+ 8)7 , zit er pas in vanaf de F6.

Dit is waarom ik als fietscomputer een Wahoo Elemnt Bolt heb. Wahoo heeft niet teveel modellen en geen kunstmatige software verschillen, het onderscheid zit in de hardware. Helaas zie ik op sporthorloge vlak niet echt een equivalent, Coros misschien. Die zijn opgekomen toen ik al in het Garmin ecosysteem zat, en daar uit geraken is niet makkelijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:55
Is inmiddels uitgekomen, aantal reviews (komen er vast meer):Lijkt net onder de Vivoactive 4(s) gepositioneerd te zijn met nog iets meer een 'lifestyle' invalshoek. Feitelijk hebben we dan de Apple Watch, Versa 3 en de Garmin Venu Sq, als rechthoekige concurrerende watches (de Fitbit Sense zit een klasse hoger met de originele Venu), met allemaal een square ontwerp.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:51
ExiZTeNcE schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:42:
[...]

Net besteld :-) nu in blijde afwachting van de levering
Lekker man Garmin.... 10e besteld, weekend nog niet verzonden... toch ff een tripje naar waypoint gemaakt en daar de fenix 6 sapphire mee genomen, super blij mee.. toch lokaal sponsoren en bij problemen een aanspreekpunt gezien de matige ervaringen links en rechts bij Garmin
Zelfde dag Garmin gemaild om de order te annuleren (12-9), vorige week nog niks gehoord, via Facebook vrij snel reactie dat ze contact zouden opnemen met me, begin cd week nog een keer gemaild, krijg ik vandaag een verzend bevestiging van Garmin dat m’n horloge verstuurd is.... 8)7
Dus dat wordt weigeren aan de deur en retour.. wat een *** toko

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:05
Vraagje Fenix 6X sapphire.
Handmatig invoeren van hartslagzones is 220 - leeftijd = Max hartslag. Rest wordt vanzelf ingevoerd (dacht ik).

Hoe kan ik de hartslagzones automatisch laten bepalen via het horloge?
Ik vind dit via internet / forum niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Automatisch bepalen aan zetten en rondjes gaan rennen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
edwardmila schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:30:
Vraagje Fenix 6X sapphire.
Handmatig invoeren van hartslagzones is 220 - leeftijd = Max hartslag. Rest wordt vanzelf ingevoerd (dacht ik).

Hoe kan ik de hartslagzones automatisch laten bepalen via het horloge?
Ik vind dit via internet / forum niet.
Als je een hartslagband hebt liggen kun je een lactaattest uitvoeren en als je deze met enige regelmaat blijft uitvoeren zullen je waarden steeds nauwkeuriger worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Staat toch gewoon in de handleiding? :+
https://support.garmin.com/nl-NL/ql/?focus=manuals
Vul in: Fenix 6 Pro en Sapphire ... en kies op de volgende pagina jouw type.
Gebruiken zoeken met : zones en hij staat er tussen.
https://www8.garmin.com/m...E9-8048-901AC0881AEA.html
Teveel om hier neer te zetten.... het extra via de "lactaat test" wordt ook naar verwezen.

[ Voor 18% gewijzigd door route99 op 23-09-2020 21:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
shoombak schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:57:
[...]

Beta firmware voor de Fenix 6 is een week uitgesteld
Die week is om.

De beta firmware met alle nieuwigheden van de Forrunner 745 staat inmiddels op m'n Fenix 6s pro: https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=15163

Ook ff andere versies opgezocht (beta's zijn blijkbaar alleen voor pro-versies beschikbaar?):
Fenix 6 Pro: https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=15159
Fenix 6x Pro: https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=15167

[ Voor 3% gewijzigd door elastiek op 23-09-2020 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnsmfd
rnsmfd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:19:
[...]

_/-\o_
Super bedankt voor de link, ff snel doorgelezen en zoals ik het begrijp moet ik het programma "Android File Transfer" downloaden en installeren op mijn MacBook Pro, daarna zou mijn Fenix 6 Pro zichtbaar moeten zijn in het Finder venster. Gaan we vanavond even proberen en dan hopelijk de nieuwe Map op de Fenix 6 zetten.
8)
Het is inmiddels gelukt, dankzij het kleine tooltje "Android File Transfer" zie ik de Garmin in de Finder op mijn MacBook Pro en kan ik de gedownloade kaarten heel eenvoudig naar het horloge in de map Garmin slepe, na het kopiëren van de kaarten zijn deze te selecteren op het horloge en werkt het gewoon.

Nogmaals heel erg bedankt voor de tips :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnsmfd
elastiek schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:49:
[...]

Die week is om.

De beta firmware met alle nieuwigheden van de Forrunner 745 staat inmiddels op m'n Fenix 6s pro: https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=15163

Ook ff andere versies opgezocht (beta's zijn blijkbaar alleen voor pro-versies beschikbaar?):
Fenix 6 Pro: https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=15159
Fenix 6x Pro: https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=15167
Interessant ! Hoe draait de Beta, loopt deze soepel en geen problemen met bijvoorbeeld de batterijduur of iets dergelijks ?
Of is dat bij een Beta voor een Garmin horloge niet zo aan de orde zoals bv bij een Apple Watch Beta (is mijn eerste Garmin horloge, daarvoor altijd Apple Watch, vandaar de vraag) ?

Hoe dien je deze Beta te installeren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
rnsmfd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:29:
[...]

Doorklikken naar de pagina van de Beta en dan op de link klikken/onderaan de pagina:
https://www8.garmin.com/s...ils.jsp?id=15167#Instruct Deze is van de Fenix 6X Pro/6X Pro Solar. Het is een paar bestandjes vervangen en je bent beta-tester :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
rnsmfd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:29:
[...]

Interessant ! Hoe draait de Beta, loopt deze soepel en geen problemen met bijvoorbeeld de batterijduur of iets dergelijks ?
Of is dat bij een Beta voor een Garmin horloge niet zo aan de orde zoals bv bij een Apple Watch Beta (is mijn eerste Garmin horloge, daarvoor altijd Apple Watch, vandaar de vraag) ?

In het afgelopen half jaar heb ik geen problemen gehad met het draaien van beta firmwares op m'n Fenix 6s. Geen rare crashes, of enorme battery drain ofzoiets.

En installeren is idd zoals @DrAMetElfeNd aangeeft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miki
Yeah, ik heb zojuist mijn FR945 ontvangen :)

Een geheel nieuwe in een gesealde doos dus erg blij met deze afhandeling. Het is nog wat vroeg om een goede indruk achter te laten maar ik ben positief verrast over de kwaliteit van het horloge. De afmetingen vallen mij erg mee al had deze niet veel groter moeten zijn voor mijn pols.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDqofPY3Y8Mq72SLTzghgwvIJ08=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yX4Be91W0V3UDWSWwL6gpAMr.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1ybd57Nm5HUtDJsrx9IUiSdh7U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGSm788Ec1V6UKe2M0MJsUtL.jpg?f=fotoalbum_medium

Vanavond ga ik starten met een hardloopschema nadat ik even in de lappenmand heb gezeten dus ik ben reuze benieuwd en dan zal nog meer delen met jullie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:17
Viel me net pas op maar in de connect webpage en op de app zie je nu hoe snel je loopt/fietst. Met een kleur van blauw naar rood wordt het tempo aangegeven. Hier goed te zien met de 6x800 interval van vanochtend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dthdj7vg_rj_DBsV95cnOoZOnzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7q64Dr3TX8wy0ZU69yTdip4.jpg?f=fotoalbum_large
Ook kun je nu in de app (Android) je tijden/afstand filteren op warm-up/hardlopen/rust als je een interval hebt gedaan zo zie je meteen wat je interval tempo's waren in de blokken.
Wel overzichtelijker om achteraf even te controleren.

[ Voor 3% gewijzigd door xray79 op 24-09-2020 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:30
@xray79 Feature ontdekte ik ook van de week ja. Je kan ook nog een andere overlay selecteren, dan pakt 'ie bijv. ook je hartslag ipv tempo.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• elastiek
xray79 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:00:
Ook kun je nu in de app (Android) je tijden/afstand filteren op warm-up/hardlopen/rust als je een interval hebt gedaan zo zie je meteen wat je interval tempo's waren in de blokken.
Wel overzichtelijker om achteraf even te controleren.
Dat filteren kan altijd toch al (iig op Android)?

En als je een workout in connect maakt en aan alle stappen de juiste labels aanhangt, dan worden die ook automatisch overgenomen in je activiteit. #tip
Ik zag nu ook dat je (Strava?) segmenten kunt zien in GC. Wellicht niet nieuw maar ik kende het nog niet.

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:49
Aghanim schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:08:
Ik zag nu ook dat je (Strava?) segmenten kunt zien in GC. Wellicht niet nieuw maar ik kende het nog niet.
Volgens mijn kon je al segmenten zien, maar dan aangemaakt in Garmin.
Zou leuk zijn als ze nu gewoon gratis de Strava segmenten beschikbaar maken. :+

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:17
elastiek schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:05:
[...]

Dat filteren kan altijd toch al (iig op Android)?

En als je een workout in connect maakt en aan alle stappen de juiste labels aanhangt, dan worden die ook automatisch overgenomen in je activiteit. #tip
Ik had al lang geen gestructureerde workout gedaan dus dit viel me nu op. Was een paar maanden geleden niet zo makkelijk te doen iig.

@Anoniem: 346356 er lijken nu wat meer segmenten beschikbaar te zijn kan zijn dat men geen betaalde strava abonnementen hebben en die nu hier ook aanmaken....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodel1988
xray79 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:34:
[...]

Ik had al lang geen gestructureerde workout gedaan dus dit viel me nu op. Was een paar maanden geleden niet zo makkelijk te doen iig.

@Anoniem: 346356 er lijken nu wat meer segmenten beschikbaar te zijn kan zijn dat men geen betaalde strava abonnementen hebben en die nu hier ook aanmaken....?
Grote kans inderdaad.

Op mijn 235 onder Training -> Interval kan je je eigen herhalende interval on the fly inzetten.
Bijv handig voor 6x1000 of 20x200 of 3x2000 bijv.
Cooldown en of Warming up kan je ook aan/uit zetten.

Deze komt dan ook netjes in Strava/Connect te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:11
De back button voelt 'mushy' aan na een enkele keer drukken voelt het weer soepel. Is dit kwestie van een 'breaking in' periode.

Horloge heb ik nog niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rutgergron schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:17:
De back button voelt 'mushy' aan na een enkele keer drukken voelt het weer soepel. Is dit kwestie van een 'breaking in' periode.

Horloge heb ik nog niet zo lang.
Grappig dat je dit zo stelt, het viel mij ook op met mijn nieuwe 945. Maar gaande weg de dag begonnen de knoppen te klikken. Het scheelt daarbij ook als je de knoppen goed aandrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 00:28
Heb ik ook wel eens al ik gedouchd heb.. dan voelt het beetje sponzig. Maar na paar keer goed rammen is het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:55

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

xray79 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:34:
[...]

Je kan keizen tussen Garmin Segmenten en Strava Segmenten. Bij Strava is het nu helaas wel enkel voor Premium.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
m-vw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:17:
[...]

Je kan keizen tussen Garmin Segmenten en Strava Segmenten. Bij Strava is het nu helaas wel enkel voor Premium.
Verbetering: segmenten is voor iedereen alleen je kunt je eigen positie buiten de top 10 niet zien.
Je kunt wel de top 10 inzien als free en je eigen tijd en je eigen pogingen (deels).

Voor betaalde leden is alles in te zien dus je eigen positie tegen opzichte van de rest, categorieën etc. zo proberen ze mensen extra te motiveren voor betaald abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand waar het doorzichtige, vierkante glas in het midden voor dient? De 3 groene leds zijn HR, maar wat die andere doet weet ik eigenlijk niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.wareable.com/media/images/2017/04/p1070361-1491409354-Ghej-full-width-inline.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan
Dat is de sensor zelf lijkt mij. De LED's schijnen en de sensor leest.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noodel1988 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:30:
[...]

Verbetering: segmenten is voor iedereen alleen je kunt je eigen positie buiten de top 10 niet zien.
Je kunt wel de top 10 inzien als free en je eigen tijd en je eigen pogingen (deels).

Voor betaalde leden is alles in te zien dus je eigen positie tegen opzichte van de rest, categorieën etc. zo proberen ze mensen extra te motiveren voor betaald abbo.
En bij een betaald Strava abonnement kun je ook gebruik maken van Strava live segments, als je horloge dit ondersteunt. Werkt erg goed. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Omdat ik al een tijdje liep te klooien met mijn HRM-RUN (Veel ontbrekende gegevens) gisteren eens gelopen met een dubbele meting om te kijken of ik eventuele ontbrekende gegevens aan zou kunnen vullen met de gegevens van de optische meting.

Hiervoor heb ik uit de IQ store de app Auxiliary Heart Rate FR945 gebruikt. Dit is de update van de app die @Poekie ooit genoemd heeft. Anders dan de naam doet vermoeden is deze app niet enkel voor de FR945 maar werkt hij bij veel meer horloges, zoals mijn FR245.

De app maakt het mogelijk om tegelijk je polsmeting en de meting van je borstband te registreren. Registratie van de borstband wordt door de app gedaan.

Hier het resultaat. Toeval of niet, maar deze keer zeer weinig ontbrekende info. Helaas is de schaal van de grafiek van de app anders dan die van de polshartslag, maar als je naar de waardes kijkt dan zie je dat ze elkaar niet veel ontlopen.

Volgende keer zal ik een paar versnellingen doen om te zien hoeveel de polsmeting achter gaat lopen bij de bandmeting.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15:32
m-vw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:06:
Hier het resultaat. Toeval of niet, maar deze keer zeer weinig ontbrekende info. Helaas is de schaal van de grafiek van de app anders dan die van de polshartslag, maar als je naar de waardes kijkt dan zie je dat ze elkaar niet veel ontlopen.
De overlay-functie werkt hiervoor uitstekend. Dan zie je dat 'auxiliary heart rate' aan het begin een paar dipjes heeft gemist, maar verder redelijk goed werkt. Hij zakt iets eerder bij licht herstel, maar dat is inherent aan het verschil tussen een band en optische meting.

Ben benieuwd of je nog wat meer metingen op deze manier kunt doen, dan kunnen we er echt iets steekhoudends over zeggen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@dreamscape Die functie had ik al gevonden, maar een gelijke schaalverdeling op het hoofdscherm zou ik wel prettig vinden.

Update zaterdag:

Vandaag gewacht totdat ik geen duikbril, snorkel en vlindertjes nodig had om een rondje te lopen.

Speciaal voor @dreamscape :) een interval.

Moet eerlijk zeggen dat ik de vertraging van de polsmeting wel mee vind vallen. Wellicht dat het bij 10x200 anders is, maar dat mag iemand anders uitzoeken.

[ Voor 62% gewijzigd door m-vw op 26-09-2020 18:44 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:32
m-vw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:21:
@dreamscape Die functie had ik al gevonden, maar een gelijke schaalverdeling op het hoofdscherm zou ik wel prettig vinden.

Update zaterdag:

Vandaag gewacht totdat ik geen duikbril, snorkel en vlindertjes nodig had om een rondje te lopen.

Speciaal voor @dreamscape :) een interval.

Moet eerlijk zeggen dat ik de vertraging van de polsmeting wel mee vind vallen. Wellicht dat het bij 10x200 anders is, maar dat mag iemand anders uitzoeken.
Verschil tussen beide HR metingen is inderdaad beperkt.
Off-topic: mbt je interval valt me op dat je je hartslag maar weinig laat dalen tussen de intervallen van 800 meter. Bij onze atletiekvereniging nemen we 200 meter rust (100 meter wandelen en 100 meter joggen) tussen elke interval van die lengte (100 meter bij intervals van 400 meter) . Daardoor is de meerwaarde van je interval waarschijnlijk minder. Zie bijvoorbeeld https://www.runnersworld....u-take-between-intervals/

[ Voor 16% gewijzigd door Frij5fd op 26-09-2020 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkjesdirk schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:44:
Zojuist overgestapt van een VA3 naar de Fenix 6S pro. Enkele ervaringen.

- Ik was niet zo'n fan van het touchscreen van de VA3. De goede knoppen van de Fenix werken meestal prettiger, maar in een paar gevallen is het wel erg omslachtig (map zoomen en schuiven en het invoeren van je pin bij Garmin Pay.
- De VA3 (en VA4) bieden erg veel features voor het geld. De Fenix biedt als het topmodel wel meer, maar daar betaal je in verhouding veel extra voor.
- Software en features van de Fenix zijn wel top. Zeker de standard widgets zijn fraai en enorm veel uitgebreider dan op de VA3.
- Display van de Fenix6 is aanzienlijk mooier/scherper dan de VA3.
- Mogelijkheden smartwatch zijn net zo beperkt als de VA3. Dat is wel jammer. Een microfoon voor voicereply (zoals op mijn oude Pebble Time) zou fijn zijn geweest, maar verder mis ik eigenlijk geen features.
- Ik ben verrast door de maps feature. Het scherm is klein, maar wel goed bruikbaar. Ik ben tevreden over de standaard kaarten. Zo te zien gebaseerd op OSM. Iemand nog tips voor kaarten of OSM uitgaven die (nog) beter tot hun recht komen op het kleine schermpje?

Met de Music feature ben ik nog bezig. Een paar goedkope BT oordopjes van Grundig gekocht, maar het volume is helaas nog niet te regelen. Lijkt iets niet helemaal ok met de verbinding te zijn.
Ter aanvulling op mijn eerste bevindingen.

Ik ben nog steeds bezig alle mogelijkheden te ontdekken. Niet te geloven welke opties en mogelijkheden allemaal ingebouwd zijn :D . De standaard software en widgets zijn al zo uitgebreid, dan ik nog niet toegekomen ben aan 3th party spul.
De knoppen beginnen inmiddels ook te wennen. Fijn on te ontdekken dat er sneltoetsen zijn met long press of 2 knoppen tegelijk. De belangrijkste apps kun je zo snel bereiken.
De keuze voor non-touch voor de professionelere modellen snap ik wel. Het touchscreen van mijn VA3 was bij sporten vaak onhandig en exact navigeren door de menu's is lastig. Nu is dat menu bij de VA3 vrij basaal, dus niet zo'n punt. De Fenix 6 is toch echt vele vele malen uitgebreider.
Bovendien, de meeste instellingen zijn ook eenvoudig aan te passen via de connect-app of Garmin Express. Zoals bijvoorbeeld een alarm zetten is via het horloge zelf beste een gepriegel, maar via de smartphone of pc gaat dat heel snel.

Met de kaarten ben ik nog bezig. Inmiddels is duidelijk dat de standaard kaarten niet erg uitgebreid zijn ondanks dat ze op OSM zijn gebaseerd. Zie de posts hierboven voor de discussie hierover. Tussen de zogenoemde Freitzeits-maps en de standard OSM maps die ik direct van openstreetmap.org heb gevist zie ik daartentegen nog geen verschil. Als ik daarover nog nadere bevindingen heb, post ik die nog.

Tot slot heb ik via Ali een metalen wrist strap gekocht. Kost een tientje, maar is echt fraai en degelijk en past prima bij de 6S.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dN05BznOtqqyzwycY_vX7_4i_RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIZuAbSLw5i0tGTwo1v1Hgy8.jpg?f=fotoalbum_large
Bij het verwisselen van het bandje stuitte ik overigens op nog een voordeel van de Fenix 6 tov de VA3: het verwisselen van het bandje is via Quick Fit nog makkelijker en gebruiksvriendelijker.

Voor tips t.a.v. mooie lederen bandjes houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Leren bandjes voor de 6 zijn er genoeg. Helaas heeft Garmin besloten dat de 6S ondergeschikt is en qua opties voornamelijk gericht op vrouwen, dus biedt bijna geen bandjes aan en metalen bandje bijvoorbeeld alleen in het goud... Leer is er in zijn geheel niet. Ik heb het suède bandje. Kwaliteit is prima, maar prijs is belachelijk hoog en suède is helaas heel gevoelig voor vocht. Sporten zou ik er niet mee doen en zelfs slapen in een warm bed niet.
De aftermarket "leren" bandjes zijn beperkt in opties en dikwijls kunstleer of een dun laagje leer over een ander materiaal. Qua siliconenbandjes is er genoeg te vinden, ook prima van kwaliteit. Leer is drama, metaal zeer wisselend en echt en kwalitatief titanium onvindbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door mac1987 op 27-09-2020 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@Frij5fd Bedankt voor de tip.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mac1987 schreef op zondag 27 september 2020 @ 01:38:
Leren bandjes voor de 6 zijn er genoeg. Helaas heeft Garmin besloten dat de 6S ondergeschikt is en qua opties voornamelijk gericht op vrouwen, dus biedt bijna geen bandjes aan en metalen bandje bijvoorbeeld alleen in het goud... Leer is er in zijn geheel niet. Ik heb het suède bandje. Kwaliteit is prima, maar prijs is belachelijk hoog en suède is helaas heel gevoelig voor vocht. Sporten zou ik er niet mee doen en zelfs slapen in een warm bed niet.
De aftermarket "leren" bandjes zijn beperkt in opties en dikwijls kunstleer of een dun laagje leer over een ander materiaal. Qua siliconenbandjes is er genoeg te vinden, ook prima van kwaliteit. Leer is drama, metaal zeer wisselend en echt en kwalitatief titanium onvindbaar.
Ik vind de positionering van de 6S als 'vrouwenhorloge' sowieso wel bijzonder. No offence naar de uitzonderingen maar als ik in mijn vrienden- en kennissenkring een vrouw een F6s als cadeau zou geven dan weet ik vrijwel zeker dat niemand deze zal dragen. En nee, die kring bestaat niet alleen uit modepopjes ;)

Ook lijkt er van uitgegaan te worden dat iedere man een dikke pols heeft waardoor formaat 46mm en hoger als standaard wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
dirkjesdirk schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:47:
[...]
...
Met de kaarten ben ik nog bezig. Inmiddels is duidelijk dat de standaard kaarten niet erg uitgebreid zijn ondanks dat ze op OSM zijn gebaseerd. Zie de posts hierboven voor de discussie hierover. Tussen de zogenoemde Freitzeits-maps en de standard OSM maps die ik direct van openstreetmap.org heb gevist zie ik daartentegen nog geen verschil. Als ik daarover nog nadere bevindingen heb, post ik die nog.
...
Ik heb gisteren de Freizeitkaart eens goed bekeken en vergeleken met de Open fietsmap. De Freizeitkaart laat bij mij wel een paar paadjes meer zien.
Het aardige is dat de opmaak van de Freizeitkaart nog een beetje aangepast kan worden. Daardoor kun je meer contrast op de kaart krijgen, wat prettig is op een klein schermpje. Gisteren heb ik hardgelopen ermee (kaart geïnstalleerd op Fenix 5s plus) in voor mij onbekend bosgebied, dat ging weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Aghanim schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:01:
[...]

Ik vind de positionering van de 6S als 'vrouwenhorloge' sowieso wel bijzonder. No offence naar de uitzonderingen maar als ik in mijn vrienden- en kennissenkring een vrouw een F6s als cadeau zou geven dan weet ik vrijwel zeker dat niemand deze zal dragen. En nee, die kring bestaat niet alleen uit modepopjes ;)

Ook lijkt er van uitgegaan te worden dat iedere man een dikke pols heeft waardoor formaat 46mm en hoger als standaard wordt gezien.
Klopt, al zijn er genoeg sportieve vrouwen die puur alleen voor het sporten zulke horloges dragen. Daar is een Fenix dan wel weer erg duur voor.
(Overdreven) grote horloges zijn bij mannen de laatste jaren helaas in. Als je dan, zoals ik, dunne polsen hebt is de keuze beperkt. Een Forerunner 945 was voor mij ook prima geweest, maar al te groot. Dan is de Fenix 6S perfect. Alleen jammer dat de keuze in bandjes zo beperkt is. Ik zou graag een zwart titanium bandje hebben en ben bereid daarvoor te betalen. Nu is er alleen een gouden (blegh :S) metalen band en verdient Garmin dus niks aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 09:33
Hmmm, heeft wear OS toch toekomst? Ticwatch Pro 3 ziet er veelbelovend uit, 3 dagen batterij kan ik mee leven. Maar hoe goed is de GPS / HR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPunchinello
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-06 21:44
Momenteel opzoek naar een nieuw sporthorloge.
Iemand ervaring met de Coros Pace 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:27:
Hmmm, heeft wear OS toch toekomst? Ticwatch Pro 3 ziet er veelbelovend uit, 3 dagen batterij kan ik mee leven. Maar hoe goed is de GPS / HR?
De vraag is of een externe HR-band wordt ondersteund. Zonder dat vind ik een horloge per definitie geen betrouwbaar sporthorloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
MrPunchinello schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:37:
Momenteel opzoek naar een nieuw sporthorloge.
Iemand ervaring met de Coros Pace 2?
Is net uit, dus zullen er weinig zijn. Zoals altijd is de review van DC Rainmaker erg goed en uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm90
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-06 19:55
Ik ben zelf ook benieuwd naar de Coros Pace 2. Ziet er veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
dirkjesdirk schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:47:

Bij het verwisselen van het bandje stuitte ik overigens op nog een voordeel van de Fenix 6 tov de VA3: het verwisselen van het bandje is via Quick Fit nog makkelijker en gebruiksvriendelijker.
Ik heb voor mijn VA3 ook een metalen band en dat bevalt erg goed. Heb hem wel een beetje gemod omdat je deze band (ook die in jouw plaatje) alleen per hele schakel kunt inkorten. Mijn ideale lengte zat er precies tussenin dus ik heb een halve schakel gemaakt. Mijne is in RVS dus dat kon prima.

Maar wat ik me afvraag; je zou toch in je VA3 ook een gewone horlogepin kunnen steken, dan kan je toch ook prima de quickrelease van de fenix gebruiken? (ik wissel zelf echt nooit meer van bandje, want dat lijkt me meer van toepassing als je kleurtjes gebruikt)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 09:33
Aghanim schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:42:
[...]

De vraag is of een externe HR-band wordt ondersteund. Zonder dat vind ik een horloge per definitie geen betrouwbaar sporthorloge.
IP68, had ik overheen gelezen, jammer dan. Toch geen onaardig horloge, qua features en dat (grote) dual screen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miki
Okay, zoals toegezegd zou ik nog een review achterlaten over mijn ervaringen met de FR945. Een horloge wat ik ter vervanging met een kleine bijbetaling heb gekregen ivm scheurtjes in mijn horlogekast van mijn FR645 nadat deze al eens eerder was omgeruild door Garmin.
Ik heb er inmiddels drie korte loopjes erop zitten en zodoende kan ik een goed beeld schetsen van mijn eerste ervaringen en een goede vergelijking maken met mijn oude FR645. Voor een inhoudelijke review raad ik je aan om dcrainmaker review te lezen of de YouTube review van Desfit.

Ik heb in een eerdere post al mijn eerste ervaringen gedeeld over de afmetingen. Mijn eerste constateringen waren dat ondanks de flinke omvang de FR945 goed om mijn kleine pols (16,5cm) past. Kwa gewicht doet het horloge niet veel onder voor de FR645 en dat blijkt ook uit specs met een verschil van 8 gram wat gelijk staat aan 2 suikerklontjes. Tijdens het hardlopen blijft het horloge goed om mijn pols zitten en voel je nagenoeg niet dat je hem draagt. Ik vermoed dat de Fenix serie door het dubbele gewicht minder comfortabel draagt maar daar kan ik alleen vermoedens over uitspreken, ik heb immers daar geen ervaringen mee. Over grootte gesproken ondanks dat het horloge fors groter is, is het display gelijk in grootte met 1.2”. Toch leest het horloge prettiger af doordat er andere fonts worden gebruikt. Ze zijn wat vetter waardoor eea beter afleest tijdens het hardlopen zelf.
Kwa looks doet de grote bezel geen afbreuk en ondanks het missen van de stalen ring oogt horloge verder wel chique door de mat zwarte uitstraling en de stalen gegraveerde knoppen.
Kwa software lijkt het horloge vlotter te reageren maar dit kan ook een nieuwe gadget roze bril placebo effect zijn. Ik heb immers mijn FR645 moeten opsturen alvorens mijn FR945 te kunnen ontvangen en kan zodoende deze niet naast elkaar vergelijken. Kwa features is het horloge rijkelijk bedeeld en merk je dat Garmin de topmodellen veel beter onderhoud. Zo heb ik met een update ook widget glances gekregen en is daarmee ook UI fors verbeterd en zitten er nog verbeteringen voor sleep tracking aan te komen.

Al met al voelt het een beetje als een FR645 met software upgrades van Garmin in een wat groter jasje. Desalniettemin ben ik erg blij met mijn FR945 en hoop ik er langer plezier van te hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Bij het compatibel maken van een IQ dataveld voor de nieuwe FR745 kom ik erachter dat deze 64kB intern beschikbaar heeft voor datavelden. Dat geeft meer ruimte dan de FR935 (heeft 32kB ter beschikking ervoor). Voor een schermvullend dataveld met veel opties is 32kB echt een grote beperking. 64kB is beter, maar ik heb al een dataveld gemaakt die de 64kB overstijgt. Alleen de FR945, Fenix 5x, Fenix 5 plus serie en de Fenix 6 pro horloges kunnen die gebruiken (hebben 128kB ter beschikking)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-07 14:37
Frenz64 schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:27:
Ik heb hier eerder al iets geschreven over nieuwe technologie die naar de Fossil Gen 5 zou komen en dus vermoedelijk ook naar de Fossil gen 6 chaola in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
Daarnaast was er eerder al speculatie over een hoop health georiënteerde features die naar Wear OS zouden kunnen komen: https://gadgetsandwearabl...02/google-wear-os-health/ en er wordt ook gekeken naar Google om iets te doen met alle patenten die ze uit de Fitbit overname zouden kunnen halen.
Als ze de batterijduur met de nieuwste processoren nog wat langer kunnen rekken, denk ik dat er zeker veel toekomst in Wear OS zit. De Ticwatch die je noemt en ook de Fossil Gen 5 zijn alleszins een stuk goedkoper dan de high end modellen van de sportwatch makers.
Wat betreft GPS accuraatheid: als ik het concept SOC een beetje snap zouden alle modellen die met een SD 4100 uitkomen dezelfde GPS chip aan boord moeten hebben. Ik ben dus ook benieuwd wat de eerste tests met die soc gaan opleveren. Uiteraard gaat elke fabricant zijn eigen software tweaks aanbrengen, maar ik zou toch graag eens een indicatie krijgen van wat die soc waard is tegenover de Sony GPS chipset. Die laatste zou binnenkort trouwens ook een nieuwe versie krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door chaola op 29-09-2020 14:30 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Mistraller schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:42:
[...]
Maar wat ik me afvraag; je zou toch in je VA3 ook een gewone horlogepin kunnen steken, dan kan je toch ook prima de quickrelease van de fenix gebruiken? (ik wissel zelf echt nooit meer van bandje, want dat lijkt me meer van toepassing als je kleurtjes gebruikt)
Dat kan, als het gedeelte dat in het horloge steekt even dik en lang is. Dat is meestal niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
ligt aan de pin die je pakt toch.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Miki goed om te lezen dat de 945 goed bevalt. Ik heb afgelopen week even met een 645 kunnen spelen en ik denk dat het inderdaad klopt dat deze minder vloeiend is dan de nieuwere modellen.

Ik heb ondertussen ervaring met zo ongeveer de totale lijn van Garmin en alle recente horloges werken naar mijn ervaring lag vrij.

De 645 is daar een uitzondering op. Die hapert regelmatig bij het wisselen tussen widgets bijvoorbeeld. De 645 heeft een prima interface totdat je een 945 of 245 of F6 hebt geprobeerd. Dan merk je dat het toch een wereld van verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
@Aghanim toch benieuwd waar dat aan ligt. De CPU en RAM zijn volgens mij al een aantal generaties hetzelfde (F5, F5+ en F6 hebben in ieder geval dezelfde CPU volgens mij). De verbetering zou dan in de software zitten. Zouden ze de 645 niet kunnen updaten? Of heeft die wel oudere hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haperen bij wisselen tussen widgets heb ik zelden last van op mijn 645. Wat ik wel soms heb is dat het opslaan van een activiteit langer duurt. Horloge reageert dan enkele seconden nergens op.

Ik had het bij 2 verschillende 645s. Overigens alleen als je van de watchface naar een widget gaat. Misschien is de watchface (Infocal) erg zwaar qua performance.

@chaola SD4100 is zeker interessant. Wel jammer dat ze op performance hebben gefocussed ipv deze forse winst volledig om te zetten in batterij duur (geen idee of dat kan) zodat de horloges 4-5 dagen mee gaan. Overigens blijf ik herhalen dat zonder ondersteuning van een borst HR-band ik het nooit zou aanschaffen als echt sporthorloge. Geen idee hoe die ondersteuning momenteel is, maar via 3rd party apps is her over het algemeen omslachtig. Hooguit als je een casual sporter bent die eens wat wil loggen zou het dan interessant zijn. Al denk ik niet dat dit soort horloges echt met Garmin en Polar wil concurreren.

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:21
Ik heb ook een 645 (niet M), en ik merk dat de lag heel hard scheelt afhankelijk van de firmware versie. De huidige versie is weer behoorlijk laggy vind ik, terwijl de versie ervoor veel snappier was. Ook bij oudere versies veranderde dit dikwijls

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit nog op firmware versie 6.60 met m’n 645. Ik heb automatische firmware updates uitgezet, want een paar versies terug had ik (net als veel anderen) last van freezes bij het opslaan van activiteiten. Dit is in een volgende firmware versie opgelost en toen heb ik de automatische updates uitgezet. Het is gewoon verstandiger eerst even af te wachten of een nieuwe versie wel stabiel is. De 6.60 versie werkt prima bij mij en 6.70 voegt niets toe, dus die update heb ik achterwege gelaten.

• JSTS_23
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-07 10:58
Miki schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:07:
Okay, zoals toegezegd zou ik nog een review achterlaten over mijn ervaringen met de FR945. Een horloge wat ik ter vervanging met een kleine bijbetaling heb gekregen ivm scheurtjes in mijn horlogekast van mijn FR645 nadat deze al eens eerder was omgeruild door Garmin.
Ik heb er inmiddels drie korte loopjes erop zitten en zodoende kan ik een goed beeld schetsen van mijn eerste ervaringen en een goede vergelijking maken met mijn oude FR645. Voor een inhoudelijke review raad ik je aan om dcrainmaker review te lezen of de YouTube review van Desfit.

Ik heb in een eerdere post al mijn eerste ervaringen gedeeld over de afmetingen. Mijn eerste constateringen waren dat ondanks de flinke omvang de FR945 goed om mijn kleine pols (16,5cm) past. Kwa gewicht doet het horloge niet veel onder voor de FR645 en dat blijkt ook uit specs met een verschil van 8 gram wat gelijk staat aan 2 suikerklontjes. Tijdens het hardlopen blijft het horloge goed om mijn pols zitten en voel je nagenoeg niet dat je hem draagt. Ik vermoed dat de Fenix serie door het dubbele gewicht minder comfortabel draagt maar daar kan ik alleen vermoedens over uitspreken, ik heb immers daar geen ervaringen mee. Over grootte gesproken ondanks dat het horloge fors groter is, is het display gelijk in grootte met 1.2”. Toch leest het horloge prettiger af doordat er andere fonts worden gebruikt. Ze zijn wat vetter waardoor eea beter afleest tijdens het hardlopen zelf.
Kwa looks doet de grote bezel geen afbreuk en ondanks het missen van de stalen ring oogt horloge verder wel chique door de mat zwarte uitstraling en de stalen gegraveerde knoppen.
Kwa software lijkt het horloge vlotter te reageren maar dit kan ook een nieuwe gadget roze bril placebo effect zijn. Ik heb immers mijn FR645 moeten opsturen alvorens mijn FR945 te kunnen ontvangen en kan zodoende deze niet naast elkaar vergelijken. Kwa features is het horloge rijkelijk bedeeld en merk je dat Garmin de topmodellen veel beter onderhoud. Zo heb ik met een update ook widget glances gekregen en is daarmee ook UI fors verbeterd en zitten er nog verbeteringen voor sleep tracking aan te komen.

Al met al voelt het een beetje als een FR645 met software upgrades van Garmin in een wat groter jasje. Desalniettemin ben ik erg blij met mijn FR945 en hoop ik er langer plezier van te hebben :)
Dankjewel voor deze uitgebreide vergelijking! Ik zit op dit moment zelf te kijken om juist de 645M te kopen (voor €289 bij RunningXpert), zou je dit nog aanraden anno 2020, of is de software daarvoor te veel verouderd? Mijn alternatief is de Venu SQ, die juist vorige week is uitgekomen en met muziek qua prijs vergelijkbaar is met de 645M (€250).
JSTS_23 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:56:
[...]

Dankjewel voor deze uitgebreide vergelijking! Ik zit op dit moment zelf te kijken om juist de 645M te kopen (voor €289 bij RunningXpert), zou je dit nog aanraden anno 2020, of is de software daarvoor te veel verouderd? Mijn alternatief is de Venu SQ, die juist vorige week is uitgekomen en met muziek qua prijs vergelijkbaar is met de 645M (€250).
De 645M en Venu SQ zijn behoorlijk verschillend qua functionaliteit, dus hoe kom je tot die 2 keuzes?
Wat betreft of het nu nog verstandig is om een 645M te kopen... is er iets wat je nog mist op de 645M wat je graag zou hebben? Specifiek voor de 645M tov bijvoorbeeld de nieuwere 245M zijn Garmin Pay en de barometrische hoogtesensor. En dan natuurlijk hoe de 645M eruit ziet.. de RVS bezel kom je niet tegen op de andere forerunners of Venu (SQ). Ik heb de 645M nu meer dan 2 jaar en het is het beste sporthorloge wat ik tot nu toe gehad heb. Ik zie ook geen noodzaak om te upgraden naar b.v. een 745 of Fenix 6 (pro). Maar je kunt ook pech hebben met de 645, want die heeft wel een probleem met breuken in de behuizing waar het bandje bevestigd is.

• Miki
JSTS_23 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:56:
[...]

Oef, ik ben gekleurd in deze dus ik zou niemand een 645 aanraden vanwege eventuele scheurtjes. Ik zou eerder kiezen voor de 245 en anders uitwijken naar de 745. Gezien Amazon Prime day en Black Friday dichtbij zijn zou ik heel even geduld opbrengen.

Wat me nog wel te binnen schiet omdat je ook aan het kijken bent naar de Venu SQ is wat je precies wilt gaan doen met het horloge. De FR serie zijn echte hardloop horloges en dat is de Venu SQ bij lange na niet en is meer gericht op fitness al kun je er natuurlijk wel prima mee hardlopen. Je mist alleen specifieke features die gericht zijn op hardlopen. Een Apple Watch, Polar Vantage of Suunto 5 of 7 kunnen dan wellicht ook interessante alternatieven zijn.

• JSTS_23
Miki schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:30:
[...]

Oef, ik ben gekleurd in deze dus ik zou niemand een 645 aanraden vanwege eventuele scheurtjes. Ik zou eerder kiezen voor de 245 en anders uitwijken naar de 745. Gezien Amazon Prime day en Black Friday dichtbij zijn zou ik heel even geduld opbrengen.

Wat me nog wel te binnen schiet omdat je ook aan het kijken bent naar de Venu SQ is wat je precies wilt gaan doen met het horloge. De FR serie zijn echte hardloop horloges en dat is de Venu SQ bij lange na niet en is meer gericht op fitness al kun je er natuurlijk wel prima mee hardlopen. Je mist alleen specifieke features die gericht zijn op hardlopen. Een Apple Watch, Polar Vantage of Suunto 5 of 7 kunnen dan wellicht ook interessante alternatieven zijn.
Ik ben voornamelijk een hardloper en daarom heeft de Forerunner-serie ook mijn voorkeur. Echter heeft de 245 geen roeien als mogelijkheid, en dat is een sport die ik ook nog regelmatig doe. Ik wil in ieder geval een horloge dat ook die mogelijkheid heeft, maar €500 voor de FR745 vind ik dan toch te gortig. Vandaar de afweging, maar ben er nog niet over uit welke het wordt...
Ik heb zo het idee dat Garmin de 745 ook ziet als de opvolger van de 645, naast de 735xt. Op het moment van verschijnen van de 745, verdween de 645 van de website (als je zoekt op de site is hij nog wel te vinden trouwens). Alleen de prijs is daarbij een heel stuk hoger dan de release prijs van de 645. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang de 745 op dit prijsniveau gaat blijven.

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Ai, mijn goeie ouwe Fenix 2 wil geen activiteit meer opslaan. Het is geen sync-probleem, want onder 'History' komt er geen activiteit meer bij. Heb de boel naar fabrieksinstellingen gereset, maar dat help helaas niet. Morgen Garmin support maar ff contacten. In de tussentijd ff gespiekt naar de huidige Fenix en de concurentie (Suunto 9, Polar Grit X & Coros Vertix wat ik zo 123 zag); wat een gave dingen zeg. Wel erg duur helaas, dus als het een 'nieuwe' wordt waarschijnlijk een oud modelletje aanschaffen, want ik heb het nieuwste van het nieuwste echt niet nodig. ;) De Fenix 5 plus zag d'r al cool uit zo 123.

[ Voor 30% gewijzigd door EdwinnR op 30-09-2020 20:28 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:30
JSTS_23 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:34:
[...]

Ik ben voornamelijk een hardloper en daarom heeft de Forerunner-serie ook mijn voorkeur. Echter heeft de 245 geen roeien als mogelijkheid, en dat is een sport die ik ook nog regelmatig doe. Ik wil in ieder geval een horloge dat ook die mogelijkheid heeft, maar €500 voor de FR745 vind ik dan toch te gortig. Vandaar de afweging, maar ben er nog niet over uit welke het wordt...
Is de 935 een optie?
Had ik ook al in gedachten, maar dat horloge is nog ouder dan de 645. Verder geen muziek, wat volgens mij wel een wens is.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:30
PatrickC schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:01:
[...]

Had ik ook al in gedachten, maar dat horloge is nog ouder dan de 645. Verder geen muziek, wat volgens mij wel een wens is.
Dat klopt maar heeft roeien.

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 08:12

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Op de site van de Finse retailer Prisma is een aankondiging voor de Polar Vantage V2 verschenen. En, Polar geeft aan op 07 oktober met "iets" nieuws te komen. 1 + 1 = 2 ?

• JSTS_23
PatrickC schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:01:
[...]

De 935 is vooral wat aan de grote kant voor mijn polsen. Het liefste zou ik gewoon voor de 245 gaan en dan hopen dat de apps van Connect IQ goed werken, maar weet niet of ik die gok aandurf. Bedankt voor het meedenken in ieder geval allemaal!
JSTS_23 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:54:
[...]

De 935 is vooral wat aan de grote kant voor mijn polsen. Het liefste zou ik gewoon voor de 245 gaan en dan hopen dat de apps van Connect IQ goed werken, maar weet niet of ik die gok aandurf. Bedankt voor het meedenken in ieder geval allemaal!
Je bedoelt een Connect IQ app voor roeien neem ik aan?

• Frij5fd
PatrickC schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:41:
Ik heb zo het idee dat Garmin de 745 ook ziet als de opvolger van de 645, naast de 735xt. Op het moment van verschijnen van de 745, verdween de 645 van de website (als je zoekt op de site is hij nog wel te vinden trouwens). Alleen de prijs is daarbij een heel stuk hoger dan de release prijs van de 645. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang de 745 op dit prijsniveau gaat blijven.
Dat zou goed kunnen. Toen de FR735xt uitkwam was er de FR630, die er hetzelfde uit zag en afgezien van de tri-functies dezelfde functionaliteit had (en touch, naast knoppen, maar minder geheugen). Ray Maker adviseerde bij het uitkomen van de FR735xt dan ook niet meer de FR630 te nemen.
Het tophorloge voor hardlopen en de midrange tri-horloge zitten elkaar bij Garmin soms een beetje in de weg. Maar om toch de gehele markt af te dekken, denk ik dat Garmin toch met een iets goedkopere FR655 gaat komen
Over het algemeen werken IQ apps prima. Zeker als je de reviews vooraf goed doorneemt. Enige verschil tussen een Venu en FR is de detail statistieken van Firstbeat, koersfunctionaliteit en (bij sommige FRs) Pace Pro. Als je deze allen niet nodig hebt voldoet een Venu (SQ weet ik niet) ook prima en is het meer een kwestie van smaak.

@Frij5fd wat zou die dan moeten bieden anders dan de 745 - 645 en 245?

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 30-09-2020 22:21 ]

• Frij5fd
@Aghanim Een FR745 minus de zwemfuncties en powermeterfunctionaliteit, maar misschien nog iets extra's van hun eigen Firstbeat spul voor hardlopen erbij. En dan 50 tot 100 euro goedkoper
Pagina: 1 ... 168 ... 318 Laatste