Ik snap zijn vraag wel. De F6 gaat toch al weer even mee. Ondanks dat er niks beters te koop is zie je, terugkijkend naar eerdere modellen, toch een redelijk steile curve bij Garmin als het gaat om het niet meer ondersteunen van eerdere modellen bij nieuwe features. Mooi voorbeeld is jouw 645 wat in basis nog steeds een uitstekend horloge is. Tegelijkertijd betaal je er nog steeds 369 euro voor en mis je flink wat features/interface updates (body battery, widget menu sterk verouderd, widget glance, pace pro, sleep widget) ondanks dat het horloge nu ruim 2.5 jaar oud is. De F6 is nu 2 jaar en 1 maand oud. Interessant is dus of deze nog langer de nieuwste features zal krijgen.PatrickC schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:38:
[...]
Ik zie niet in waarom je niet meer zou moeten investeren in een Fenix 6 Pro. Dit is het beste wat Garmin nu heeft (op de veel luxere en duurdere MARQ na natuurlijk). Daar kun je nog jaren mee vooruit. Ik zou zo ook niet weten welke functionaliteit nog ontbreekt op de Fenix 6 Pro. Qua update beleid... mijn 2,5 jaar oude FR645M heeft recentelijk nog een firmware update gehad. Maar op een gegeven moment zijn de bugs er wel uit en nieuwe functies worden niet meer toegevoegd.
Dat maakt de 745 ondanks de prijs toch een interessante keuze tegenover de 945. Ook daar is niet bekend of de 945 nog lange tijd dezelfde features zal blijven krijgen. Ik ga er van uit dat de 645 geen feature updates meer krijgt dus dan is +130 euro voor de 745 ook wel weer interessant om 'featuregarantie' af te kopen, als je dat tenminste belangrijk vindt.
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 21-09-2020 10:39 ]