Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 165 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
@trekker22 lap knop werkt goed zo heb ik gisteren ook on the fly een interval gelopen. Is mooi terug te zien in connect en ja kan dan kiezen voor tempo of gem. tempo per lap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 11:31
xray79 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:04:
@trekker22 lap knop werkt goed zo heb ik gisteren ook on the fly een interval gelopen. Is mooi terug te zien in connect en ja kan dan kiezen voor tempo of gem. tempo per lap.
ga ik die maar eens proberen, al heeft die 405 niet zo'n fijne druk knoppen.

Maar wil je dan niet ook snel weten wat je totaal tijd op die lap was?

Als ik op Connect kijk in de grafiek op desktop dan zie ik toch echt nergens waar ik tijd met afstand kan vergelijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkSzXqtKSXxhzqeobqseBnHwTw8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VNj9mVCpGNIge2iK5Suz3DTy.png?f=user_large

Op 0,5km ga ik versnellen tot 0,6; Maar nergens kan ik hier de totaal tijd zijn.

Ook niet als ik de grafiek vergroot?

Als ik de tcx bekijk moet die data er wel zijn?
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
          <Trackpoint>
            <Time>2020-09-02T06:39:12.000Z</Time>
            <Position>
              <LatitudeDegrees>51.29274775274098</LatitudeDegrees>
              <LongitudeDegrees>6.042281733825803</LongitudeDegrees>
            </Position>
            <AltitudeMeters>26.0</AltitudeMeters>
            <DistanceMeters>511.82000732421875</DistanceMeters>
            <Extensions>
              <ns3:TPX>
                <ns3:Speed>3.058000087738037</ns3:Speed>
              </ns3:TPX>
            </Extensions>
          </Trackpoint>
          <Trackpoint>
            <Time>2020-09-02T06:39:17.000Z</Time>
            <Position>
              <LatitudeDegrees>51.2928122933954</LatitudeDegrees>
              <LongitudeDegrees>6.042173355817795</LongitudeDegrees>
            </Position>
            <AltitudeMeters>25.799999237060547</AltitudeMeters>
            <DistanceMeters>522.1799926757812</DistanceMeters>
            <Extensions>
              <ns3:TPX>
                <ns3:Speed>2.071000099182129</ns3:Speed>
              </ns3:TPX>
            </Extensions>
          </Trackpoint>
          <Trackpoint>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb nog eens na zitten denken over de Coros Pace 2 en ik betwijfel eigenlijk of het wel zo'n goede koop is als je het vergelijkt met de FR245. Hierbij ga ik er dan wel van uit dat de koper geen harde budget grens op 200 euro heeft. Dan wordt het namelijk een 2e hands FR245 of (gemiddeld) 50 euro extra bijleggen. Laten we even buiten beschouwing laten welke kwalitatief beter is, de FR245 krijgt overal erg goede reviews en de Pace 2 eerste indruk is ook goed. Ik zou voor nu dus stellen dat ze beide betrouwbaar en kwalitatief goed zijn.

Waarom de FR245 boven de Pace 2:
- Garmin Connect is bewezen en uitgebreider platform
- Firstbeat features (betrouwbare partij) tegenover 'onbekende/zelf bedachte' algoritmes
- Restwaarde: een Garmin behoudt zijn waarde meer dan prima
- Verkoopbaarheid: de FR verkoop je gegarandeerd binnen een paar dagen
- Routes: broodkruimel functionaliteit is handig in onbekend gebied
- ConnectIQ: watchfaces en apps is toch een handige feature

Ik heb de detailfeatures niet naast elkaar gelegd maar volgens mij komen ze verder aardig overeen.

De Pace 2 is nieuw iets goedkoper en heeft natuurlijk de power meter. Dat is een mooie gimmick in mijn ogen, maar ik verwacht dat degenen die echt serieus op power willen lopen al een Stryd hebben. De Pace 2 is natuurlijk vernieuwend, maar ook een grotere gok dan de bewezen Garmin en de mate van verkoopbaarheid is risicovol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

trekker22 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:26:
[...]

ga ik die maar eens proberen, al heeft die 405 niet zo'n fijne druk knoppen.

Maar wil je dan niet ook snel weten wat je totaal tijd op die lap was?

Als ik op Connect kijk in de grafiek op desktop dan zie ik toch echt nergens waar ik tijd met afstand kan vergelijken?
Wat je zegt klopt, nergens op Connect krijg je te zien op welke tijd van je activiteit je op welke afstand was. Alleen elke ronde-afstand/lap distance - die je zelf kan instellen (auto lap is 1km of 1 mijl, kan je ergens kiezen).
Ik denk dat dit ook met opzet zo gekozen is omdat vrijwel alle sporters die voor specifieke afstanden hun tijd willen weten, hiervoor de lap-functie zullen gebruiken, al dan niet voorgeprogrammeerd via een workout.
Autolap kan waarschijnlijk minimaal 500m zijn, maar handmatig kan dit ook bij de FR405 gewoon random zijn - als jij 100m/2 min/50m/3 min/250m wil als rondes, kan dat door gewoon op de juiste momenten de lapbutton in te drukken. Achteraf kun je dan via het Edit-scherm in de browser onderaan Edit intervals kiezen en aangeven wat de 'functie' van elke lap was (warm up, run, rest, cool down), zodat je zelfs alleen de 'run' laps kan tonen.
Een workout van te voren programmeren is makkelijker, maar is dus niet per se nodig om dit voor elkaar te krijgen, zolang je die lap button maar gebruikt.

Gewoon random versnellen/rustig aan doen/versnellen/... is achteraf niet via Garmin Connect te zien wat je 'exacte' tijden waren op die versnellingen (je kunt een gok wagen door adhv je grafiek starttijd en startafstand en stoptijd/stopafstand te noteren, maar helemaal precies krijg je dit niet en het is een hoop klikken omdat je dus eerst de 'over time' en dan de 'over distance' grafiek moet hebben)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Met de knop werken dus of een workout uploaden👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10 09:45
Zijn er hier mensen die in het bezit zijn van een Fenix 5s Plus?

Heb deze namelijk besteld. Tijdje terug een Fenix 5 gehad maar was mij toch te zwaar en té aanwezig met het hardlopen. Nu heb ik besloten om de Fenix 5s plus een kans te geven. Aangezien de Fenix 5s plus lichter is of ik dat met 20 gram verschil ga merken? I hope so ...

Ik heb nog een Forerunner 645 alleen de Fenix lijn blijft mij kwa ontwerp toch aanspreken. Als het toch storend is tijdens het lopen hou ik het bij de 645 en gaat de Fenix 5s plus retour.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@rutgergron Je bent dus nog steeds op zoek naar het perfecte horloge? Die winkels waar je deze allemaal bestelt en weer naar terug stuurt zullen wel blij zijn met jou! ;) De vraag die je stelt kun je eigenlijk alleen zelf beantwoorden. Iemand anders kan namelijk niet aangeven of jij dat verschil in gewicht gaat merken. Verder een Fenix 5s Plus... je weet dat die een veel beperktere batterijduur heeft dan de normale Fenix 5 plus? Voor mij persoonlijk zouden dat die 20 gram niet waard zijn. Dat extra gewicht zou ik vanzelf aan wennen... maar... dat is het 'm nou juist... dat is persoonlijk.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:36:
@rutgergron Je bent dus nog steeds op zoek naar het perfecte horloge? Die winkels waar je deze allemaal bestelt en weer naar terug stuurt zullen wel blij zijn met jou! ;) De vraag die je stelt kun je eigenlijk alleen zelf beantwoorden. Iemand anders kan namelijk niet aangeven of jij dat verschil in gewicht gaat merken. Verder een Fenix 5s Plus... je weet dat die een veel beperktere batterijduur heeft dan de normale Fenix 5 plus? Voor mij persoonlijk zouden dat die 20 gram niet waard zijn. Dat extra gewicht zou ik vanzelf aan wennen... maar... dat is het 'm nou juist... dat is persoonlijk.
Is wel een wat langere tijd overheen gegaan. Ik ben niet de enige in dit forum die meerdere toestellen heeft gehad en weer verkocht/geretourneerd.

- Fenix 5 was gewoonweg te zwaar. Ansich wel comfortabel tijdens gewoon dragen maar niet tijdens lange doorlopen. Kon er niet aan wennen. Tijdens het werk ook niet ideaal.

- Vivoactive 3 met plezier gehad alleen geen trainings effecten en andere data. Beperkte opslag, etc.

De Fenix 5s plus is nu kwa prijs en wat je krijgt echt veel. Kwa uiterlijk een mooi zwart design dus ook geschikt om dagelijks te dragen. Voor het design ben ik best bereid om wat extra geld voor neer te leggen. Het oog wil ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:13
rockhopper schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:38:
Het valt mij inderdaad ook op dat DC vaak een hele serie snelle topics heeft met de kleine merken om dan weer langere tijd niets te posten met een garmin topic als laatste post. Misschien ligt het aan mij en mijn timing....

Anyway als de (of zelfs maar één) gebruiker er blij van wordt van zo'n trainingstatus pauze, wie ben ik om het maar niks te vinden. Het is voor mij in ieder geval wel een totaal oninteressante toevoeging.
Geen idee of het waar is, maar gek zou ik het niet vinden.. Heb je wel eens in dit topic gelezen? 99% van de posts gaan over Garmin, het had net zo goed het grote Garmin Sporthorlogetopic kunnen heten, denk ik soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:13
Aghanim schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:30:
Ik heb nog eens na zitten denken over de Coros Pace 2 en ik betwijfel eigenlijk of het wel zo'n goede koop is als je het vergelijkt met de FR245. Hierbij ga ik er dan wel van uit dat de koper geen harde budget grens op 200 euro heeft. Dan wordt het namelijk een 2e hands FR245 of (gemiddeld) 50 euro extra bijleggen. Laten we even buiten beschouwing laten welke kwalitatief beter is, de FR245 krijgt overal erg goede reviews en de Pace 2 eerste indruk is ook goed. Ik zou voor nu dus stellen dat ze beide betrouwbaar en kwalitatief goed zijn.

- Firstbeat features (betrouwbare partij) tegenover 'onbekende/zelf bedachte' algoritmes

Ik heb de detailfeatures niet naast elkaar gelegd maar volgens mij komen ze verder aardig overeen.

De Pace 2 is nieuw iets goedkoper en heeft natuurlijk de power meter. Dat is een mooie gimmick in mijn ogen, maar ik verwacht dat degenen die echt serieus op power willen lopen al een Stryd hebben. De Pace 2 is natuurlijk vernieuwend, maar ook een grotere gok dan de bewezen Garmin en de mate van verkoopbaarheid is risicovol.
Denk dat je goede punten hebt, maar de FR245 is wel gelijk weer 70-80 euro duurder dan de Pace 2. Daarnaast heeft de Pace natuurlijk ook wel wat meer voordelen zoals de barometer en het compas. Maar ik ben wel echt met je eens dat vooral de routes een gemis zijn in het horloge. Ook zou ik zelf zeggen dat het feit dat Garmin een webinterface heeft en Coros alleen een app ook een nadeel is voor de Pace 2. Restwaarde en verkoopbaarheid vind ik eigenlijk een beetje hetzelfde. Oh en Firstbeat is tegenwoordig van Garmin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik kan me inmiddels ook melden in dit topic. Ben inmiddels de trotse eigenaar van een FR235. Vandaag eerste keer wezen hardlopen en de statistiekjes achteraf zijn erg leuk.

Horloge was wel echt poepietraag in eerste instantie. Kon via Google niet direct wat vinden dus dan maar een harde reset doen. Toen deed hij het weer vlot, maar ja, de standaard watchfacr is een beetje saai. Snel in de IQ store een andere gepakt en jawel, horloge was weer traag. Watchface dus de oorzaak ;(

Heb nu de crystal watchface en die is beduidend sneller, echter lang niet zo snappy als de standaard watchface. Zijn er snellere alternatieven of ligt dit aan het feit dat de FR235 toch een wat ouder beestje is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
Verona27 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:07:
[...]
Geen idee of het waar is, maar gek zou ik het niet vinden.. Heb je wel eens in dit topic gelezen? 99% van de posts gaan over Garmin, het had net zo goed het grote Garmin Sporthorlogetopic kunnen heten, denk ik soms.
Zo heette het eerst ook, er is inmiddels genoeg over gezegd. Het is niet vreemd dat verreweg de grootste speler met verreweg het breedste en ruimste aanbod van toestellen ook het merendeel van de posts inneemt.

Het punt wat ik eigenlijk wilde maken gaat wellicht langs je heen, maar ik heb dus soms de indruk dat dcr misschien toch gesponsored wordt. Wellicht niet in zijn objectieve reviews, maar wel in de frequentie en plaatsing van welke post wanneer gemaakt wordt en welke dus langer "de headliner/kop" is. Echt hard bewijs heb ik er niet voor, en ik heb er eigenlijk ook geen moeite mee zolang zijn reviews neutraal blijven. Vandaar de subtiele hint.
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:19:
Ik kan me inmiddels ook melden in dit topic. Ben inmiddels de trotse eigenaar van een FR235. Vandaag eerste keer wezen hardlopen en de statistiekjes achteraf zijn erg leuk.

Horloge was wel echt poepietraag in eerste instantie. Kon via Google niet direct wat vinden dus dan maar een harde reset doen. Toen deed hij het weer vlot, maar ja, de standaard watchfacr is een beetje saai. Snel in de IQ store een andere gepakt en jawel, horloge was weer traag. Watchface dus de oorzaak ;(

Heb nu de crystal watchface en die is beduidend sneller, echter lang niet zo snappy als de standaard watchface. Zijn er snellere alternatieven of ligt dit aan het feit dat de FR235 toch een wat ouder beestje is?
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik begrijp de link tussen "poepietraag" en google niet helemaal ... :? Maar mocht je toestel nieuw zijn (kan ik niet uit je post halen) dan heeft deze de eerste keer wat langer nodig voordat hij besluit waar je precies bent op deze aardbol.

Wat betreft die watchfaces, in mijn ervaring zijn de items van garmin in ieder geval het "energie zuinigst", bij de meeste items kan je wel zien of deze geschikt zijn. Ze zijn normaal gesproken niet zo zwaar dat ze je hele toestel traag zouden maken.

[ Voor 40% gewijzigd door rockhopper op 03-09-2020 00:00 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:55:
[...]

[...]

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik begrijp de link tussen "poepietraag" en google niet helemaal ... :? Maar mocht je toestel nieuw zijn (kan ik niet uit je post halen) dan heeft deze de eerste keer wat langer nodig voordat hij besluit waar je precies bent op deze aardbol.

Wat betreft die watchfaces, in mijn ervaring zijn de items van garmin in ieder geval het "energie zuinigst", bij de meeste items kan je wel zien of deze geschikt zijn. Ze zijn normaal gesproken niet zo zwaar dat ze je hele toestel traag zouden maken.
Mijn omschrijving was nu ik het zo teruglees niet helemaal duidelijk. Bedoelde dat de watchface het navigeren door de menu's heel traag maakte, als in 5 seconden wachten nadat je een knop hebt ingedrukt. Op Google kon ik niet zo snel een mogelijke oorzaak voor deze traagheid vinden. Na de reset dus ontdekt dat het door de watchface komt.

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik ben een tevreden gebruiker van de Garmin fenix 6. Sindskort is hij echter gestopt met mijn slaap te monitoren. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34
Mistraller schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:10:
[...]

Het komt echt van het device alleen. Alle activiteiten, hoe intensief ook, die mijn VA3 registeert, tellen niet mee. Ook alle zwift activiteiten (waar ik het zwaarste train van alles) worden niet gezien, ook al sync ik die ook naar connect.
Definieer "Alle activiteiten" ;) Bij Garmin Fenix is het in elk geval zo bepaald dat VO2Max alleen gemeten wordt bij hardlopen. Fietsen kan ook VO2Max bepalen maar dan moet je ook een powermeter gebruiken. Ik heb een Fenix 5 gehad, nu een Fenix 6 en trainingsstatus heeft nooit gewerkt, totdat ik met wandelvakantie ging. De Fenix 5 had geen wandel activiteit dus gebruikte ik daar Hardlopen en zag je dan wel VO2Max en trainingsstatus.
Paar maanden geleden powermeter op de fiets toegevoegd, en nu zie ik ook met fietsen een trainingsstatus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Laatst online: 21:17
Aghanim schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:30:

Ook het scherm van de Coros is een pijnpuntje. Check bv. hier eens bij display comparison: YouTube: Coros Pace 2 - Live Q&A Unboxing, New Firmware, and First Look
Zonder backlight of direct invallend licht lijkt het wel of het scherm uitstaat. Ze halen hun lange batterijduur dus o.m. hieruit. Bij de Polar Grit X en zeker de 945 is het scherm nog enigszins leesbaar. Ik weet niet of de 245 hetzelfde scherm heeft als de 945, maar je kunt in ieder geval wel de brightness regelen. Ten koste van wat batterijduur natuurlijk, maar een goed leesbaar scherm is toch geen detail voor een horloge, althans als je het de hele dag wil dragen. Tijdens sporten in daglicht lijkt het nog wel mee te vallen.

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
rutgergron schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:08:
Zijn er hier mensen die in het bezit zijn van een Fenix 5s Plus?

Heb deze namelijk besteld. Tijdje terug een Fenix 5 gehad maar was mij toch te zwaar en té aanwezig met het hardlopen. Nu heb ik besloten om de Fenix 5s plus een kans te geven. Aangezien de Fenix 5s plus lichter is of ik dat met 20 gram verschil ga merken? I hope so ...

Ik heb nog een Forerunner 645 alleen de Fenix lijn blijft mij kwa ontwerp toch aanspreken. Als het toch storend is tijdens het lopen hou ik het bij de 645 en gaat de Fenix 5s plus retour.
20 gram... Da's écht heel weinig. Mijn RVS bandje weegt al 60 gram. Dit zit allemaal in je hoofd hoor. Denk dat je misschien je horloge te los hebt. Ik heb veel zwaardere klassieke horloges (seiko met metalen kast en zo) en dat is gewoon een kwestie van wennen.
Mijn RVS bandje zat eerst ook niet helemaal lekker en dan is het irritant, want wiebelen. Dus heb ik het bandje zelf gemod door een halve schakel te maken met de dremel, nu zit ie perfect. Wen er nou gewoon aan, het perfecte horloge ga je niet vinden want dat is er gewoon niet. Je kunt geen massaproduct op de markt brengen en álle gebruikers tot in perfectie blij maken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:13:
[...]

Mijn omschrijving was nu ik het zo teruglees niet helemaal duidelijk. Bedoelde dat de watchface het navigeren door de menu's heel traag maakte, als in 5 seconden wachten nadat je een knop hebt ingedrukt. Op Google kon ik niet zo snel een mogelijke oorzaak voor deze traagheid vinden. Na de reset dus ontdekt dat het door de watchface komt.
De FR235 is natuurlijk al een 'oud beestje' welke niet de laatste Connect IQ versies ondersteunt en ook waarschijnlijk minder geheugen aan boord zal hebben om Connect IQ watchfaces/apps te draaien. Ook de processor in het horloge is natuurlijk niet meer 'state of the art'. Ik gebruik zelf ook regelmatig de Crystal watchface op mijn FR645M en dat maakt het horloge iets langzamer dan wanneer ik gewoon de 'stock' watchface van de FR645M gebruik. Als je je stoort aan die 5 seconden, wat ik me kan voorstellen, dan moet je oftewel op zoek naar een Connect IQ watchface die minder 'zwaar' is of gewoon de 'stock' watchface van de FR235 blijven gebruiken.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
Ramon 73 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:55:
[...]

Definieer "Alle activiteiten" ;) Bij Garmin Fenix is het in elk geval zo bepaald dat VO2Max alleen gemeten wordt bij hardlopen. Fietsen kan ook VO2Max bepalen maar dan moet je ook een powermeter gebruiken. Ik heb een Fenix 5 gehad, nu een Fenix 6 en trainingsstatus heeft nooit gewerkt, totdat ik met wandelvakantie ging. De Fenix 5 had geen wandel activiteit dus gebruikte ik daar Hardlopen en zag je dan wel VO2Max en trainingsstatus.
Paar maanden geleden powermeter op de fiets toegevoegd, en nu zie ik ook met fietsen een trainingsstatus.
Nu ja, fietsen dus vooral. En de VA3 ondersteunt nu eenmaal geen powermeters. Gekke is dat ik wel een VO2Max in connect zie van de tijd dat ik alleen met de VA3 fietste, en sinds ik de edge met powermeter heb is dat VO2Max (fietsen) geworden.
Ik heb nog nooit een hardloopactiviteit vastgelegd.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34
Mistraller schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:13:
[...]

Nu ja, fietsen dus vooral. En de VA3 ondersteunt nu eenmaal geen powermeters. Gekke is dat ik wel een VO2Max in connect zie van de tijd dat ik alleen met de VA3 fietste, en sinds ik de edge met powermeter heb is dat VO2Max (fietsen) geworden.
Ik heb nog nooit een hardloopactiviteit vastgelegd.
Nou ken ik de Vivoactive niet verder dan plaatjes op websites, dus daar heb ik geen idee van. Zelf Fenix 5 gehad en nu Fenix 6 en daarop biedt Edge niet zoveel meerwaarde behalve groter scherm/touchscreen. Fenix werkt prima met powermeters, als je even tijd geeft om te verbinden voordat je de activiteit start dan vraagt hij automatisch om te kalibreren.
En ik had voor fietsen nooit VO2Max of trainingsstatus. Wel voor wandelen, maar dat doe ik niet vaak genoeg om een betrouwbaar beeld te geven van conditie. Nu vind ik het wel erg prettig om heel snel en simpel te kunnen zien waar ik sta qua conditie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
trekker22 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:02:
Met de knop werken dus of een workout uploaden👍🏻👍🏻
ja dat doe ik idd. Als je een trainingsplan van Garmin volgt zie je in connect dan ook of je het doel (tempo of HR) haalde met witte lijnen in de overzichten.
Ik loop nu zonder plan en doe dus verschillende trainingen zonder echt schema dus dan is een lap knop ideaal. Afstand en tijd weet ik al tijdens het lopen en het gaat me meer om het doeltempo dus onder of rond mijn omslagpunt voor de intervallen. Dat ziet er dan uitgemiddeld zo uit, maar ik weet al wat mijn tempo is tijdens het lopen omdat ik lap pace heb en bij het afdrukken die ook te zien krijg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfXA6fy3faW5Dq2MyfdlDoIrykc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cb6JbHmaj84Q8V8HpOZjPVug.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een oud voorbeeld van een Garmin trainingschema op hartslag dan zie je dat het doel in de app en website wordt aangegeven met blokken. Dit geldt ook voor een schema op tempo gebaseerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56vXY5TTpS67enYL1vYsXfnZ8E8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxrsupeDdmmD42tdBE6yktPr.jpg?f=fotoalbum_large

@rutgergron ik heb een F5plus S alweer 1.5 jaar omdat ik smalle polsen heb hiervoor gekozen ipv de gewone of de X.
Na mijn TomTom was dit wel een mooie upgrade que looks en opties. Ik heb er geen last van maar denk dat ik aan een 5 ook wel had kunnen wennen. Dus denk dat dit erg persoonlijk is. Hoeveel zwaarder is die dan de 645 dan weet je toch ongeveer wat je kan verwachten?
Batterij is voor mij geen issue kan tot 11u in GPS mode en 7 dagen in smart modus.
Dus als je elke dag loopt of fietst dan is het om de 2 á 3 dagen laden ongeveer.
Ik fiets tot een kilometer of 30-40 zo nu en dan op de MTB en loop ook max 20-30 km. Dus als ik vol of boven de 50% vertrek geen probleem. Ik laad het horloge op als ik onder de douche ga en soms even een uurtje om het goed vol te krijgen. Als je veel buiten sport en niet om de dag wil laden kan dat wel een dingetje zijn.

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb de garmin instinct aangeschaft. Regelmatig doe ik 'bootcamp' een combinatie van uithoudingsvermogen (vooral rondom 1 plek, zelden lopen we meer dan 300 meter achter elkaar) en krachttraining (met gewicht danwel lichaamsgewicht). Welke activiteit kan ik hier voor het best selecteren. De optie fitness vind ik bijvoorbeeld niet gepast omdat het element van uithoudingsvermogen hier niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Heb mijn Fenix 5s plus binnen kijk ik naar de map zit er US op.

Terwijl op de website waar ik het horloge heb gekocht staat:

TOPOACTIVE KAART VAN EUROPA

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
gruys7 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:21:
Ik heb de garmin instinct aangeschaft. Regelmatig doe ik 'bootcamp' een combinatie van uithoudingsvermogen (vooral rondom 1 plek, zelden lopen we meer dan 300 meter achter elkaar) en krachttraining (met gewicht danwel lichaamsgewicht). Welke activiteit kan ik hier voor het best selecteren. De optie fitness vind ik bijvoorbeeld niet gepast omdat het element van uithoudingsvermogen hier niet in zit.
Ik heb hiervoor een activiteit kracht gekopieerd en circuit genoemd (wij doen met name circuitoefeningen). Die vond ik het beste aansluiten qua opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
rutgergron schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:50:
Heb mijn Fenix 5s plus binnen kijk ik naar de map zit er US op.

Terwijl op de website waar ik het horloge heb gekocht staat:

TOPOACTIVE KAART VAN EUROPA

Zie ik iets over het hoofd?
Waarschijnlijk niet, ik gok dat je het bij een prijsvechter winkel hebt gehaald (eglobal misschien?) en daar kan het misgaan. Lijkt me een gevalletje retour doen of verder gaan met gratis kaarten. Want de kans dat garmin je hier mee gaat helpen is 0%

Kijk verder even naar de product codes (artikelcodes) Deze zijn anders voor US en EU modellen
De eu eindigd op 010-01987-01 en de US versie op 010-01987-06 (dit eindnummer wisselt per kleurversie en uitvoering, maar je kan op de garmin website zelf even tussen NL en VS wisselen om de juiste nummers te vinden) Verder had je dit zelf voor aanschaf moeten uitzoeken als je via een buitenlandse website besteld (I know, wie dat nou?) Bij een Nederlandse officiele winkel (en zeker een dealer) mag je er natuurlijk wel blind vanuit gaan dat het klopt.
Mocht je een ander nummer hebben gekregen dan geadverteerd ligt de fout natuurlijk duidelijk bij de webshop.

PS Gelukkig heb je de wet koop op afstand waar je ook nog op terug kan vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 04-09-2020 09:57 . Reden: wet koop op afstand toegevoegd ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met die wet is hij meer dan bekend hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rutgergron Niet flauw bedoeld maar toets dan eerst even of je het horloge fijn vindt dragen, dan weet je namelijk of je een nieuwe moet bestellen met EU kaarten (kan dat overigens niet via Garmin Express geïnstalleerd worden?) of niet voor de F5s gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Aghanim schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:02:
EU kaarten (kan dat overigens niet via Garmin Express geïnstalleerd worden?)
Je kunt wel kaarten van Europa er op zetten maar als je de US versie van het toestel hebt (zoals @rockhopper uitlegde) moet je voor de EU kaarten betalen en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Iets wat ik overigens zeer matig vind. Een fietscomputer heeft vaak wel alle kaarten van de wereld beschikbaar (in ieder geval bij wahoo en hammerhead). En daar kan je gewoon per land de kaart erop zetten of eraf halen.

In mijn ogen zouden alle horloges met kaart dat inmiddels ook moeten kunnen, zonder extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
Poekie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:48:
[...]

Je kunt wel kaarten van Europa er op zetten maar als je de US versie van het toestel hebt (zoals @rockhopper uitlegde) moet je voor de EU kaarten betalen en andersom.
Je kunt er toch gewoon OSM kaarten op knallen. Kosten niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Heb gelukkig wel de EU versie, wel gek want toen ik het horloge voor het eerst opstart zag ik de kaart van Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
rockhopper schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:16:
Iets wat ik overigens zeer matig vind. Een fietscomputer heeft vaak wel alle kaarten van de wereld beschikbaar (in ieder geval bij wahoo en hammerhead). En daar kan je gewoon per land de kaart erop zetten of eraf halen.

In mijn ogen zouden alle horloges met kaart dat inmiddels ook moeten kunnen, zonder extra kosten.
Je mag erop zetten wat je wilt, maar wil je per se die van Garmin dan kost het wat.

Iets wat overigens in de wereld van navigatiesystemen juist heel normaal was. Daar kreeg je soms zelf alleen Nederland of Benelux.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Was is hier het woord waar nadruk op gelegd mag worden. Ik vind het nu dus niet meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:25:
Was is hier het woord waar nadruk op gelegd mag worden. Ik vind het nu dus niet meer kunnen.
Maar waarom dan? Wat is er mis met geld vragen voor een optionele uitbreiding? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Weet iemand of Garmin trainingsplannen voor elke garmin sportwatch beschikbaar zijn? Mijn vriendin wil een hardloopprogramma starten en heeft een Vivoactive 3 gekocht. Ze heeft nu een Vivosmart HR (met GPS) maar kan geen hardloopprogramma starten in Connect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Gonadan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:28:
[...]

Maar waarom dan? Wat is er mis met geld vragen voor een optionele uitbreiding? :?
Als iedereen dit zou doen... Niets, maar doordat het de standaard is bij mobiele apps en fietscomputers en volgens mij ook de meeste recente auto navigatiesystemen, vind ik het (persoonlijke mening dus) niet meer van deze tijd. En al helemaal niet de absurd hoge bedragen die ze er voor vragen (met in het achterhoofd de prijzen die ze vragen voor de hardware zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:26:
Als iedereen dit zou doen... Niets, maar doordat het de standaard is bij mobiele apps en fietscomputers en volgens mij ook de meeste recente auto navigatiesystemen, vind ik het (persoonlijke mening dus) niet meer van deze tijd. En al helemaal niet de absurd hoge bedragen die ze er voor vragen (met in het achterhoofd de prijzen die ze vragen voor de hardware zelf)
Daar krijg je dan wel een kaart voor die meer biedt dan de standaard gratis kaart van het web. Of je die wil is je eigen keuze, want andere kaarten mogen er ook gewoon op.

Het alternatief is dat de horloges nóg duurder worden, want dat rekenen ze gewoon door, als alles erop moet staan. Als dat qua opslag al zou passen.
Persoonlijk heb ik liever een goede kaart van de regio waar ik vaak ben, met keuzevrijheid voor wat ik verder wil dan dat ik nog meer moet betalen vanwege kaarten van continenten waar ik geen activiteiten ga tracken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Ik vind dat je voor de prijs die je betaalt de keuze moet hebben welke kaart erop staat. En dat je deze kostenloos zou moeten kunnen wisselen. Dat er meer data op staat is misschien waar, maar dat vind ik het niet de meerprijs waard. Zoals gezegd is dat mijn mening. Zeker als je bedenkt dat je op zijn gunstigst één keer per jaar een update krijgt maar.

De kaart die ik het meeste gebruik is de openfietskaart van beneluxdld. Daar staat meer en recentere info op van die van garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:00
Gister mijn fenix 6 pro binnen gekregen. Mooi horloge. Nu zag ik dat deze kwam met firmware 9.30. Maar volgens de garmin site is die firmware versie er nooit geweest. Is de website niet compleet mbt firmware versies?

https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=15031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
hier staat wel 9.30: https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=11659

Volgens mij is het allemaal dezelfde firmware, waarbij dan voor sommige modellen andere features enabled zijn. Ik denk dat deze changelog daarmee wel redelijk accuraat is. Zie ook bijv: "Added support for Approach CT10 on Fenix 5, 5S, 5X and FR935"

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik weet niet of je de firmware van de 5 en de 6 één op één mag vergelijken, al is er inderdaad een heleboel overlap.
@Cloud_VII Je weet zeker dat je een eu/us model hebt en niet eentje bestemt voor southeast asia? Die laatste regio heeft namelijk een ander firmware patroon.
En belangrijker, wat gebeurt er als je -nu- het toestel naar firmware updates laat zoeken? Want eigenlijk zou je nu dus op versie 11.10 moeten gaan. Als dat gewoon lukt, hoef je je over de rest geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
rockhopper schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:50:
Ik weet niet of je de firmware van de 5 en de 6 één op één mag vergelijken, al is er inderdaad een heleboel overlap.
@Cloud_VII Je weet zeker dat je een eu/us model hebt en niet eentje bestemt voor southeast asia? Die laatste regio heeft namelijk een ander firmware patroon.
En belangrijker, wat gebeurt er als je -nu- het toestel naar firmware updates laat zoeken? Want eigenlijk zou je nu dus op versie 11.10 moeten gaan. Als dat gewoon lukt, hoef je je over de rest geen zorgen te maken.
Na een update is het inderdaad 11.10. Gekocht bij bol.com via bol.com zelf dus moet een eu model zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Lijkt me wel ja, al weet je het bij bol en 2e lijn verkopers ook nooit helemaal zeker. Gefeliciteerd met je aanschaf in ieder geval. Mooi toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:59
rutgergron schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:14:
Heb gelukkig wel de EU versie, wel gek want toen ik het horloge voor het eerst opstart zag ik de kaart van Amerika.
Ik heb de Amerikaanse versie van de F5s+ en ook dan is er geen man overboard. De OpenFietsMap is er voor een groot deel van Europa en heeft 3D informatie. Kleurgebruik vind ik prettiger dan de Topoactive kaarten van Garmin. Informatieniveau qua kaart is hetzelfde, want Openstreetmap. Alleen POI's mis je dan en zoeken op adres, maar met Komoot, OsmAnd+ etc kun je toch handiger iets plannen.
Verder kun je via de kaartenservice op basis van Openstreetmap van Garmin van de hele wereld kaarten downloaden. Mapnik stijl vind ik daarbij het prettigst.
Tenslotte kun je ook de Topoactive kaart van een ander continent erop zetten (gaat samen, handleiding op internet te vinden), als je net zoals ik een Garmin edge fietscomputer met kaarten voor een ander continent hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
rockhopper schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:59:
Lijkt me wel ja, al weet je het bij bol en 2e lijn verkopers ook nooit helemaal zeker. Gefeliciteerd met je aanschaf in ieder geval. Mooi toestel
Daar let ik bij apparatuur inderdaad wel op. Bij Amazon was hij stuk goedkoper maar aan de reviews te zien kon ik die beter over slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:51:
Ik vind dat je voor de prijs die je betaalt de keuze moet hebben welke kaart erop staat. En dat je deze kostenloos zou moeten kunnen wisselen. Dat er meer data op staat is misschien waar, maar dat vind ik het niet de meerprijs waard. Zoals gezegd is dat mijn mening. Zeker als je bedenkt dat je op zijn gunstigst één keer per jaar een update krijgt maar.
[...]
De kaart die ik het meeste gebruik is de openfietskaart van beneluxdld. Daar staat meer en recentere info op van die van garmin.
Mijn ervaringen met open kaarten zijn wat minder om eerlijk te zijn. Sowieso missen ze het heatmap idee, maar de extra informatie is lang niet altijd correct. Je bent in die zin ook wel weer afhankelijk van de vrijwilligers die het bijgewerkt hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik heb een koers laten maken in Garmin Connect. Nu wil ik de koers wijzigen. Het enige wat ik kan wijzigen is de naam, koers type, etc. De koers zelf aanpassen lukt niet, wat ik ook probeer. Iemand idee waar het aan ligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Omdat je hem hebt laten maken. Als je hem zelf in elkaar geklikt hebt kan je hem ook weer wijzigen, bij een gegenereerde koers kan dat niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Meer uit nieuwsgierigheid en wat ik bij andere Garmin horloges zie terugkomen. Soort markeringen in het scherm, verschilt per model. Zoals je ziet met mijn Fenix 5s plus midden bovenin. Het witte streepje, erg opvallend, waar zou dit voor zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-zRkTdhgasvl4VfpJDcJ_bpS1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7lRXYRPJN1rY2Butb6M5GEg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
rutgergron schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:16:
Meer uit nieuwsgierigheid en wat ik bij andere Garmin horloges zie terugkomen. Soort markeringen in het scherm, verschilt per model. Zoals je ziet met mijn Fenix 5s plus midden bovenin. Het witte streepje, erg opvallend, waar zou dit voor zijn?

[Afbeelding]
Gewoon een design-dingetje. Dat zie je wel bij meer horloges. Mijn fēnix 3 heeft daar zelfs twee streepjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfkidvFD_FeuNHDZho3dDVBf8S4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUdAMc8J02VxppwurqXuB3UM.jpg?f=fotoalbum_large
En iets minder goed zichtbaar: iedere minuut een streepje, plus markers bij 05, 10, 15 et cetera. Dat heeft die van jou ook, zo te zien. Het werkt wel leuk bij een analoge watchface, maar met een digitale slaat het de plank mis. Tenzij je een soort secondewijzer langs de rand hebt.

In het echt vallen de beschadigingen op de bezel iets minder op dan op de foto. Het ding gaat al wat jaartjes mee...

[ Voor 35% gewijzigd door dreamscape op 05-09-2020 15:47 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@dreamscape Ja, bij mijn versie met donkere/zwarte bezel (F3) zijn die accentjes weer rood, net als de start/stop knop rechtsboven. Dus echt een design-detail.

Zelfs in de wijzer/analoge mode watchface vind ik het weinig toevoegen helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oke, ik heb al langere tijd dat Strava en mijn F5+ nogal afwijken qua km/m. Daar waar Strava bv 5:00 aangeeft, geeft Garmin 5:35 km/m. Nogal een verschil. Deze tijden komen iets dichterbij elkaar naarmate ik langer loop, maar nog steeds verschillen van ca. 20 seconden/km.

Ik loop met een Iphone 11 strava.... welke tijden zijn waarschijnlijk het meest betrouwbaar :?

[ Voor 3% gewijzigd door ThatsHollywood op 05-09-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 10:44

KnOeFz

no comment...

ThatsHollywood schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:19:
Oke, ik heb al langere tijd dat Strava en mijn F5+ nogal afwijken qua km/m. Daar waar Strava bv 5:00 aangeeft, geeft Garmin 5:35 km/m. Nogal een verschil. Deze tijden komen iets dichterbij elkaar naarmate ik langer loop, maar nog steeds verschillen van ca. 20 seconden/km.

Ik loop met een Iphone 11 strava.... welke tijden zijn waarschijnlijk het meest betrouwbaar :?
Strava trekt de tijd dat je stilstaat er af, Garmin telt van moment dat je op start drukt totdat je op stopt drukt op je horloge.. Als je in strava je activiteit op werstrijd zet komt het (vaak) wel overeen.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
KnOeFz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:34:
[...]

Strava trekt de tijd dat je stilstaat er af, Garmin telt van moment dat je op start drukt totdat je op stopt drukt op je horloge.. Als je in strava je activiteit op werstrijd zet komt het (vaak) wel overeen.
Of gewoon niet stoppen onderweg ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
@ThatsHollywood Waar je km per minuut schrijft, bedoel je minuten per kilometer. Ik neem niet aan dat je meer dan 5 kilometer per minuut loopt. Dat is 300 km/u.

Maar... Waarom zou je een telefoon gebruiken voor Strava als je een sporthorloges hebt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Garmin heeft ook een auto pauze optie.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
XWB schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:40:
[...]

Garmin heeft ook een auto pauze optie.
En die stopt en start behoorlijk laat. Soms heb je al 50 meter gelopen voordat hij doorheeft dat hij weer.moet starten. Bij een Garmin fietscomputer met sensor in het wiel werkt die functie prima, maar bij een horloge tijdens het hardlopen zou ik hem gewoon door laten lopen.

Strava (en GC overigens ook) maakt achteraf wel verschil tussen 'gemiddelde snelheid' en 'bewogen gemiddelde snelheid'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Klopt, al maakt dat netto niet heel veel uit. Toch heeft het mijn voorkeur om hem zelf te pauzeren wanneer nodig.

En het heeft nog meer mijn voorkeur om een route te hebben zonder stops, wat @Freeaqingme zegt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

Het gaat bij elke km, ook zonder start stop...loopjes zijn 99% zonder stoppen 8)
dreamscape schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:39:
@ThatsHollywood Waar je km per minuut schrijft, bedoel je minuten per kilometer. Ik neem niet aan dat je meer dan 5 kilometer per minuut loopt. Dat is 300 km/u.

Maar... Waarom zou je een telefoon gebruiken voor Strava als je een sporthorloges hebt. :?
True, my bad. Telefoon neem ik altijd mee just in case... stoort me ook niet tijdens het lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Met de maps en navigatie op mijn Fenix 5s plus gaat er een wereld voor je open. Werkt verrassend goed.

Kan je ook op een ander punt van de ingeladen koers instappen en dat je vanaf dat punt het rondje volledig kan maken? Of moet je persé vanaf begin punt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ik dacht dat dat niet zoveel uit maakte, alleen ben ik even kwijt hoe hij reageert als je dan het begintpunt passeert. Zou zomaar kunnen dat hij dan de koers stopt en dus ook je navigatie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rutgergron hoe bevalt de 5s plus qua draagcomfort? Je hebt overigens de Sapphire variant zo te zien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgergron
Aghanim schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:54:
@rutgergron hoe bevalt de 5s plus qua draagcomfort? Je hebt overigens de Sapphire variant zo te zien?
Maakt echt een verschil met de gewone Fenix 5 variant. Tijdens het hardlopen niet het trekkend gevoel door het lagere gewicht. Het was ook echt een gok omdat ik dacht dat 20gr verschil niet zoveel zou uitmaken, dus wel.

Uiteraard is de 645m kwa draagcomfort nog beter. Alleen de Forerunner 645m heb ik gekocht voor €350,- en de Fenix 5s plus Sapphire voor €400,-.

Voor €50,- heb ik dus maps van heel Europa, sterk sapphire glas, uiterlijk wat stoerder/robuuster. Dan maakt mij het besluit om de Fenix 5s plus Sapphire te houden en de 645m te retourneren.

Moet wel zeggen dat de Fenix 6s pro ook erg aantrekkelijk was maar moest mij hier inhouden. Nog veel te duur.

[ Voor 6% gewijzigd door rutgergron op 06-09-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi te lezen dat deze bevalt. Ik vind de 6s Pro mooier dan de gewone 5s vanwege de donkere bezel. De sapphire variant lijkt daarmee ook meer op de 6s pro.

Quiz vraag voor de zondag: rara wat gebeurt hier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pin86Bh4PYeOjalFMjpKDuAzg3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfUe7aa3gMUFqtSLybTd05qD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Je bedoelt de veel hogere waarden begin/eind?
Ik zag het vroeger met de 310XT wel eens als ik een deel van de route langs hoogspanningsmasten liep. Met de 735XT nog niet gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 06-09-2020 11:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Nou ja, zonder tempo info erbij kan het van alles zijn natuurlijk... ;)

Ik denk dat je rond 17:26 ineens nodig naar de wc moest, daarna 45 minuten hebt gewandeld om het een beetje houdbaar te houden, maar na een uur er toch achter kwam dat de nood te hoog was en een drafje naar huis hebt ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:47:
Nou ja, zonder tempo info erbij kan het van alles zijn natuurlijk... ;)

Ik denk dat je rond 17:26 ineens nodig naar de wc moest, daarna 45 minuten hebt gewandeld om het een beetje houdbaar te houden, maar na een uur er toch achter kwam dat de nood te hoog was en een drafje naar huis hebt ingezet.
Busted!

Nee, dit was een rondje op de mountainbike met OHR aan. Op de route er naartoe en weer naar huis was de hartslag spot on met mijn Polar H9 maar letterlijk het totale deel op de MTB route kakte volledig in. Had tussen de 150-170 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Aghanim schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:39:
Mooi te lezen dat deze bevalt. Ik vind de 6s Pro mooier dan de gewone 5s vanwege de donkere bezel. De sapphire variant lijkt daarmee ook meer op de 6s pro.

Quiz vraag voor de zondag: rara wat gebeurt hier?

[Afbeelding]
Klopt daarom heb ik ook de zwarte versie.

Wat mij opvalt dat de gewone Fenix 6s een zilveren bezel heeft en de Pro zwart. Zal dat een bewuste strategie van Garmin zijn geweest? Dat als je een zwarte variant wil alleen maar bij de duurdere variant terecht kan.

Het werkt anders wel, bij mij tenminste.
"Als ik al zoveel geld neer leg dan wil ik ook één die ik de mooiste vind" gedachtegang.

[ Voor 7% gewijzigd door rutgergron op 06-09-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:04
strange..ik heb een huttentocht gemaakt in 6 dagen, aparte files van op mijn F5X+. Totaal kom ik op z'on 85 km. Als ik ze merge zit ik ineens op 98 km :?

Overall klopt de route wel , maar snap even niet waar de glitch zit. Natuurlijk., de activiteit stoppen op het einde van de ene dag en starten op de andere dag zal nooit op exact dezelfde locatie zijn en dus zal de de afstand geëxtrapoleerd worden tussen die 2 punten, maar dat zou nooit een verschil van dik 13 km moeten geven. Verschillende tools al geprobeerd,maar ik kom overal hetzelfde uit...Idee?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hopjesvla79 en als je de gemergede track inlaadt in een gpx viewer oid... Zie je dan iets?

Maar vreemd, zit toch duidelijk te zien moeten zijn ook zo'n verschil op zo'n afstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
m0ridin schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:11:
@Hopjesvla79 en als je de gemergede track inlaadt in een gpx viewer oid... Zie je dan iets?

Maar vreemd, zit toch duidelijk te zien moeten zijn ook zo'n verschil op zo'n afstand...
helemaal niets, dat is het vreemde. Heb net de hele route bekeken in Connect (ingezoomd om vreemde punten te zien ofzo) maar zie niets vreemds

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 06-09-2020 14:30 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
xray79 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:04:
Kom er achter dat die Lap knop niet goed wil werken. Heel stroef. Zal wel vuil achter zitten na 12 jaar. Goeie support ook nog steeds en alleen keer accu vervangen.

Vind het jammer om een prima werkend product na 12 jaar weg te doen terwijl hij verder perfect is voor wat ik doe. Enige wat ik mis zijn hoogte meters en eventueel hartslag etc
Goedkoopste Garmin die dit wel Kan zal toch weer 150 plus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 15:29
Gonadan schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:25:
Ik dacht dat dat niet zoveel uit maakte, alleen ben ik even kwijt hoe hij reageert als je dan het begintpunt passeert. Zou zomaar kunnen dat hij dan de koers stopt en dus ook je navigatie.
Dat laatste gebeurt inderdaad. Je moet dan dus nogmaals de route inladen (dat kan je via opties gewoon doen zonder de activiteit te stoppen) en dan pakt ie em gewoon weer op, hoewel het einddoel dan natuurlijk niet meer klopt. Merkte overigens dat mijn navigatie het de eerste keer niet goed deed, maar dat het daarna 'foutloos' ging. Heeft het horloge (de 6S Pro) vaker gehad, wat best bijzonder is.

Overigens een tip: ik had nadat iemand op dit forum er iets over zei (weet niet meer helemaal wat de context was), 'kaart' ingesteld op 'zet vast op weg'. Gevolg was dat we tijdens een 'bosrijke hike' alleen maar over grote wegen werden genavigeerd. Vroeg me al af waarom het 'berekenen' zolang duurde toen ik de route inlaadde. Afijn, conclusie dus dat het horloge bij deze instelling een route herberekend en je over bekende wegen leidt. Niet ideaal als je een hike wilt doen in wat meer ruig gebied 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Wat mij opviel met navigeren is dat de horloge zowat elke 50m. een alert/trilling geeft tijdens het hardlopen. Ook al komt er niet echt een cruciale afslag. Beetje overkill aan alerts en het leidt nogal af.

Iemand ervaring of tips voor de juiste instellingen? Trilling alert vind ik prima maar hoef niet elke, zeg maar, bij elke kleine bocht een alert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
rutgergron schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:36:
Wat mij opviel met navigeren is dat de horloge zowat elke 50m. een alert/trilling geeft tijdens het hardlopen. Ook al komt er niet echt een cruciale afslag. Beetje overkill aan alerts en het leidt nogal af.

Iemand ervaring of tips voor de juiste instellingen? Trilling alert vind ik prima maar hoef niet elke, zeg maar, bij elke kleine bocht een alert.
Nee, dat kan niet uit voor zover ik weet. Je horloge weet niet of een bocht een bocht in een doorgaande weg (of pad) is, of dat het een afslag is. Als jij iedere 50m een alert krijgt, dan loop je wel erg kronkelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn FR645M heb ik ook wel eens met een koers gelopen (breadcrumb trail) en krijg dan alleen maar alerts als ik echt van richting moet veranderen of wanneer er meerdere paden zijn waaruit ik moet kiezen. Ren ik over een kronkelend bospaadje, dan krijg ik geen alerts. Maar het kan natuurlijk zijn dat dit anders werkt dan de navigatie op een Fenix 5S plus of 6 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:48
Mijn Fenix 6s pro trilt enkel 54(?) meter voor een afslag en gelijk nadat ik de afslag heb genomen en verder niet.

Sporadisch krijg ik een melding van een afslag als deze er niet (echt) is. En even sporadisch krijg ik geen melding terwijl deze wel handig geweest zou zijn. Een blik op de kaart is dan voldoende om juist verder te rennen.

In de instellingen van m'n horloge zie ik zo gauw geen optie(s) om de navigatie(aanwijzingen) aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaola
Zou dit hem dan zijn, met een officiële launch deze week, de 745?
https://gadgetsandwearabl...06/garmin-forerunner-745/
De kleuren vallen me alvast niet mee. Dat zie ik me niet dragen als dagdagelijks horloge. Er zal toch ook nog wel een zwarte variant bestaan, mag ik aannemen. Misschien weten we woensdag al meer, of misschien is het toch weer een loos gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Vandaag nog een test loop gedaan op navigatie en nu niet overdreven vaak. Alleen idd 50m voor een afslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
rutgergron schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:16:

[Afbeelding]
Ik vind het ansich wel jammer dat Garmin er voor gekozen heeft om reflecterende elementen in het scherm te verwerken. Had voor mij niet gehoeven en is erg opvallend als je buiten loopt in de zon en er uit een bepaalde hoek goed erop schijnt. In mijn geval het witte reflecterende streepje bovenin in het midden.

De Garmin Venu heeft het ook boven en onderin. Heeft verder ook geen functie en/of toegevoegde waarde.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
@rutgergron Je blijft je storen aan zaken als streepjes in het scherm, een te zwaar horloge, te veel meldingen bij het volgen van een koers, beperkingen die Garmin bewust softwarematig inbouwt in de goedkopere en/of vivoactive modellen. Ik vraag me wel eens af of je wel tevreden kunt zijn over een horloge? Het perfecte horloge (voor jou) bestaat gewoon niet. Probeer nou gewoon eens te genieten van wat deze horloges nu wel allemaal kunnen... je hebt nu een prachtige Fenix 5s plus! Een van de beste sporthorloges nu op de markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:23:
@rutgergron Je blijft je storen aan zaken als streepjes in het scherm, een te zwaar horloge, te veel meldingen bij het volgen van een koers, beperkingen die Garmin bewust softwarematig inbouwt in de goedkopere en/of vivoactive modellen. Ik vraag me wel eens af of je wel tevreden kunt zijn over een horloge? Het perfecte horloge (voor jou) bestaat gewoon niet. Probeer nou gewoon eens te genieten van wat deze horloges nu wel allemaal kunnen... je hebt nu een prachtige Fenix 5s plus! Een van de beste sporthorloges nu op de markt!
Klopt heb je ook wel een punt. Garmin had beter 2 horloges kunnen hebben op de markt was het wat makkelijk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch snap ik @rutgergron wel. Ondanks dat ook ik het perfecte horloge niet kan vinden ben ik zeer blij met mijn Vivoactive 4s. Maar ook daar snap ik de design keuze totaal niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IAz2iHC9ZzYKrZyXmLJPRL0y9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9rnW4k6mle9jSumSbg6On7Q4.jpg?f=user_large

Als je inzoomt op de foto zie je dat er echt een forse bezel op zit. Had prima een 1.2" scherm ipv 1.1" kunnen zijn. Ook de puntjes/bolletjes bij de uur aanduiding zijn erg aanwezig en niet bepaald mooi. Dat laatste is smaak, dat eerste begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn FR645M is gelukkig ‘clean’. Geen streepjes of bolletjes en de bezel is niet al te groot. Het kan dus wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:44:
Mijn FR645M is gelukkig ‘clean’. Geen streepjes of bolletjes en de bezel is niet al te groot. Het kan dus wel! ;)
Precies daarom snap ik niet waarom ze daarom per model weer variëren. Een streepje erbij vind ik niet zo boeiend maar het is zonde als er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de grootte van het horloge (bezel) in mijn ogen.

Ben benieuwd of de 745 deze week aangekondigd wordt en hoe deze zich verhoudt tussen de 945 en 245. Ik vermoed ontbreken van maps, pay zal twijfelachtig zijn (ik weet niet in hoeverre Garmin dit echt als feature ziet omdat ze ook in de niet-pro modellen zitten) en dan triathlon functionaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:15:
Toch snap ik @rutgergron wel. Ondanks dat ook ik het perfecte horloge niet kan vinden ben ik zeer blij met mijn Vivoactive 4s. Maar ook daar snap ik de design keuze totaal niet.

[Afbeelding]

Als je inzoomt op de foto zie je dat er echt een forse bezel op zit. Had prima een 1.2" scherm ipv 1.1" kunnen zijn. Ook de puntjes/bolletjes bij de uur aanduiding zijn erg aanwezig en niet bepaald mooi. Dat laatste is smaak, dat eerste begrijp ik niet.
Dat eerste is puur positionering en kosten. Een groter scherm maakt het horloge duurder, een grote bezel is een relatief goedkope manier van een horloge iets meer 'body' geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Tja bolletjes hier streepjes daar.. dat het verschilt tussen de modellen kan ik me voorstellen. Een nieuw model moet natuurlijk wel onderscheidend zijn van het vorige model. Zelfde voor een dikkere bezel, daar zal vast een reden voor zijn (kosten, design, beter bescherming etc). En voor de rest is het natuurlijk gewoon wat de designafdeling wil...De ene vindt het mooi, de ander niet. In het laatste geval kan je dan besluiten om het wel of niet te kopen.. Of je moet voor het Suunto model gaan waarbij je je horloge ene stuk kan (kon?) customizen. Oh wacht, dar zal dan wel weer iets anders mis aan zijn

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
[b]XeNeRgY schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:15:
De bezel kon inderdaad mooier, maar het is al een verbetering t.o.v. de Vivoactive 3. Persoonlijk vind ik de default watchfaces lelijk en slecht afgewerkt, de kleuraanduiding in die ringen die bvb. het stappendoel aanduiden overlapt niet altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Ik ben ook wel perfectionistisch aangelegd, dat wil ook niet echt helpen.

Komt ook dat Garmin een overvloed aan modellen heeft met soms kleine verschillen. Het is niet zoals met andere merken dat je in principe maar een paar opties hebt. Daar komt nog bij dat Garmin marktleider is op het gebied van sporthorloges, je komt dus daar ook snel terecht.

- Sapphire of Gorilla geen van beide
- Wel of geen barometer
- Geheugenopslag
- Grootte van het scherm
- Plus, Pro, X, S modellen
- Verschillende kleuren, modellen
- Wi-Fi of alleen Bleutooth
- Gewicht van het horloge
- Kleur samenstellingen
- Dagelijks gebruik of alleen met het sporten

Het bovenstaande is dan ook gesmeerd over een legio aan modellen. Maar ben wel eens met het feit dat je op den duur tevreden moet zijn en ook wat moet loslaten en dat kan nogal eens voor mij althans een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou een 'Watch builder' functie aanmoedigen, net zoals je zelf je Nike schoenen kunt samenstellen. En prijs dan bovenstaande features los, waarbij je zelf je case kunt uitkiezen als basis. Ik heb geen problemen met het betalen van € 750 voor een 'Vivoactive 4S met de features van de F6s Pro'.

Zou gaaf zijn, maar ongetwijfeld hardwaretechnisch complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
PatrickC schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:57:
Op mijn FR645M heb ik ook wel eens met een koers gelopen (breadcrumb trail) en krijg dan alleen maar alerts als ik echt van richting moet veranderen of wanneer er meerdere paden zijn waaruit ik moet kiezen. Ren ik over een kronkelend bospaadje, dan krijg ik geen alerts. Maar het kan natuurlijk zijn dat dit anders werkt dan de navigatie op een Fenix 5S plus of 6 Pro.
Vandaag ook weer een voorgeprogrammeerde route gelopen: wat ik altijd heb is dat ik eerst naar het startpunt loop, dit op de een of andere manier niet geregistreerd wordt en vervolgens blijft het horloge de hele run aangeven dat ik een andere kant op moet rennen (richting het startpunt), ondanks dat ik daarna natuurlijk gewoon de route volg. En daar kom ik dan natuurlijk na een kilometer achter.
Rete-irritant...vanmorgen leek ie toch ook wel weer de route te volgen na 15km, maar als ik dan het nagivatiepaneeltje open (de richtingspijl met afstanden erbij) dan wijst dat nog steeds naar het startpunt.

Wat doe ik verkeerd? Hoe forceer je dat ie gewoon de route weer oppikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

stefijn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:08:
[...]

Vandaag ook weer een voorgeprogrammeerde route gelopen: wat ik altijd heb is dat ik eerst naar het startpunt loop, dit op de een of andere manier niet geregistreerd wordt en vervolgens blijft het horloge de hele run aangeven dat ik een andere kant op moet rennen (richting het startpunt), ondanks dat ik daarna natuurlijk gewoon de route volg. En daar kom ik dan natuurlijk na een kilometer achter.
Rete-irritant...vanmorgen leek ie toch ook wel weer de route te volgen na 15km, maar als ik dan het nagivatiepaneeltje open (de richtingspijl met afstanden erbij) dan wijst dat nog steeds naar het startpunt.

Wat doe ik verkeerd? Hoe forceer je dat ie gewoon de route weer oppikt?
Mijn huidige (645) en oude (405) horloge begonnen dan gewoon vanaf punt x de route te tonen, beetje net zoals je soms van het pad afraakt en weer terugkomt. Langs start hoeft niet per se. Maar als je over het eindpunt bent gegaan, stopt de begeleiding.
Ik start soms de route direct voor ik de activiteit start (dus run -> menu -> navigation -> route x start -> activiteit start) en soms start ik de route terwijl ik al aan het lopen ben (dus al run -> activiteit start (... loop x km bedenk je dat je een route in de buurt had ...) -> menu -> navigation -> route x start) terwijl ik dan al voorbij een startpunt ben gekomen.
Start jij éérst de route (kan dat?) en kies je dan pas een activiteit misschien? Ik weet eigenlijk niet beter dan dat dat niet mogelijk is, maar wellicht op jouw horloge wel.

Sommige horloges (bijv. de 645) hebben wel een maximum aantal 'punten' (i.e. plekken waarop van richting veranderd wordt, niet per se aangeklikte punten, maar ook hou hier rechts aan punten) - zodra je voorbij dat aantal bent (50 voor de 645) gaat hij over op een pijl en daar is de finish. Liggen je start/finish toevallig op elkaar en líjkt het daardoor dat je naar de start geloodst wordt? Je krijgt dan wel een finishvlaggetje met de afstand tot eindpunt via de route te zien en je broodkruimspoor is ook nog te volgen, je krijgt alleen geen hints meer waar je heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 07:01
rutgergron schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:11:
Ik ben ook wel perfectionistisch aangelegd, dat wil ook niet echt helpen.

Komt ook dat Garmin een overvloed aan modellen heeft met soms kleine verschillen. Het is niet zoals met andere merken dat je in principe maar een paar opties hebt. Daar komt nog bij dat Garmin marktleider is op het gebied van sporthorloges, je komt dus daar ook snel terecht.

- Sapphire of Gorilla geen van beide
- Wel of geen barometer
- Geheugenopslag
- Grootte van het scherm
- Plus, Pro, X, S modellen
- Verschillende kleuren, modellen
- Wi-Fi of alleen Bleutooth
- Gewicht van het horloge
- Kleur samenstellingen
- Dagelijks gebruik of alleen met het sporten

Het bovenstaande is dan ook gesmeerd over een legio aan modellen. Maar ben wel eens met het feit dat je op den duur tevreden moet zijn en ook wat moet loslaten en dat kan nogal eens voor mij althans een probleem zijn.
Die is wel herkenbaar hoor, al heb ik wel voor mij het ultieme model gevonden wat al mijn eisen en wensen aftikt, de fenix 6 Sapphire. Ik ben alleen nog ff met mezelf in gevecht of ik het waard vind om er 700+ euro aan uit te geven.. veel gelezen en gezien, maar de normale 6 pro en de 5 plus vallen voor mij af (ben nogal lomp aangelegen dus saffier glas en dlc coating vind ik op een dergelijk horloge wel een must). Alternatief is dat ik de kaarten en het kleuren scherm laat varen en een instinct solar aanschaf. Wat toch echt een bak geld scheelt
First world dilemma dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een 6x solar. Ik kan zowel vanuit navigatie een route starten, dan een workout kiezen en activity, maar ik kan ook starten vanuit een workout of activity en dan de andere twee dingen keizen.

Ik heb een tijdje geleden ook geprobeerd om nog de route te starten toen ik de workout al begonnen was, maar dat werkte ook niet, want toen moest ik ook terug naar het beginpunt, tenminste zo lijkt het :?
Heb toen maar vanaf waar ik was een nieuwe "ronde" laten calculeren

Neem aan dat capaciteit op mijn model geen issue mag zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 08-09-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

Dus?

Poekie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:05:
[...]

... soms start ik de route terwijl ik al aan het lopen ben (dus al run -> activiteit start (... loop x km bedenk je dat je een route in de buurt had ...) -> menu -> navigation -> route x start) terwijl ik dan al voorbij een startpunt ben gekomen. ...
Dit is bij een FR245M volgens mij niet mogelijk.
Heb volgens mij alle knoppen al geprobeerd.

Toevoeging: Zie dat het wel kan als ik eerst de activiteit stop. Heb het altijd al lopend geprobeerd.

Heel ernstig. Het kan dus gewoon wel. Als je de 'up' knop ingedrukt houd dan kom je in het juiste menu.

[ Voor 17% gewijzigd door m-vw op 08-09-2020 15:45 . Reden: lalalalalala ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

m-vw schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:34:
[...]

Dit is bij een FR245M volgens mij niet mogelijk.
Heb volgens mij alle knoppen al geprobeerd.
Voor mij is het links de middelste knop (dus de 'omhoog' knop) ingedrukt houden (dan krijg je het menu). Kan me haast niet voorstellen dat het voor de 245 niet zo werkt - of ik de activiteit al gestart heb of niet maakt dus eigenlijk niet uit. (Volgens de gebruiksaanwijzing is dit voor het starten van de activiteit ook de manier om ze op te starten bij de 245). Probeer het eens uit zou ik zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

Dus?

Poekie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:48:
[...]

Voor mij is het links de middelste knop (dus de 'omhoog' knop) ingedrukt houden (dan krijg je het menu). Kan me haast niet voorstellen dat het voor de 245 niet zo werkt - of ik de activiteit al gestart heb of niet maakt dus eigenlijk niet uit. (Volgens de gebruiksaanwijzing is dit voor het starten van de activiteit ook de manier om ze op te starten bij de 245). Probeer het eens uit zou ik zeggen :)
Berichten hebben elkaar gekruist.
En handleidingen lees je toch enkel als iets stuk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

m-vw schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:52:
[...]

Berichten hebben elkaar gekruist.
En handleidingen lees je toch enkel als iets stuk is?
Ik schrijf ze zelf (voor wat ingewikkelder systemen) dus ik wijs altijd met een grote grijns naar handleidingen. :+

Soms is het bij Garmin ook handig om op te zoeken of iets bij een vergelijkbaar toestel net zo werkt als bij jou :D

Fijn dat ik je kon helpen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
chaola schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:34:
Zou dit hem dan zijn, met een officiële launch deze week, de 745?
https://gadgetsandwearabl...06/garmin-forerunner-745/
Volgens tfk zou de launch pas volgende week zijn of zelfs later om niet in het vaarwater van de AW6 te komen. Hij lanceert daarbij ook een geruchtje dat er mogelijk een LTE icoontje te zien zou zijn op die renders? Mij was het alleszins niet opgevallen.
https://the5krunner.com/2...its-official-kinda/?amp=1

[ Voor 7% gewijzigd door chaola op 09-09-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik vraag mij weleens af voor degene die in bezit zijn van de Fenix, Forerunner 945 serie of die ook aan multisport doen?

Ikzelf niet namelijk, hardlopen aantal keren per week en zo nu en dan een hike vakantie.
Pagina: 1 ... 165 ... 324 Laatste